BillSpaarbank schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:26:
Iemand ervaring met een los zittende achterkant van een iPhone 4 of 4S?
Mijn backplate maakt een klikkend geluid als je er een beetje druk op zet. Klinkt als een plakkertje wat losgetrokken wordt. Voornamelijk hoorbaar als je de glasplaat even vingerafdrukvrij maakt of het toestel oppakt. Ik lees op internet meerdere mensen die er last van hebben. De meeste ruilen het toestel om, maar dat gaat me wat ver. Ik ben er van overtuigd dat het geen kwaad kan, maar het stoort me wel een beetje. Als het toestel warmer wordt, is het probleem overigens weg.
Als tip wordt gegeven om de schroefjes aan te draaien, maar het is me onduidelijk of ik de backplate moet verwijderen om intern wat schroefjes na te lopen, of dat alleen de onderste twee schroefjes aandraaien voldoende is. De glasplaat klikt ter hoogte van het sim-kaartslot. Klinkt het iemand bekend in de oren?
Die twee schroefjes onderaan houden de backplate vast. Als je die twee los draait, kan je hem er zo af schuiven. De backplate zit ook vast met plastic clipjes waarmee hij in de behuizing schuift, dus het zou ook zo kunnen zijn dat er daarvan een is afgebroken bij de montage.
Dus de kans is wel aanwezig dat hij kan bewegen als die schroeven niet vast zitten, al zit hij uit zichzelf ook al zo vast geklemd dat hij niet zou mogen rammelen, zelfs als de schroeven er uit gedraaid zijn. Hij schuift normaal naar boven weg dus je zou daarmee kunnen checken of er uberhaupt speling in zit. Zie ook hier hoe het in elkaar zit:
iFixit Guide
Een probleem is dat er voor de iPhone 4 zowel kruiskop als Apple's speciale 'pentalobe' schroeven zijn (met pentalobe zijn ze halverwege het jaar begonnen). Voor pentalobe schroeven kan je wel schroevendraaiers krijgen maar ze passen niet perfect dus als je kracht zet, is er een flinke kans dat ze uitschieten en je de schroef dol draait.
Als je nog garantie hebt zou ik er niet aan rommelen en hem gewoon na laten kijken. Als je de schroeven beschadigt kunnen ze daar aan zien dat je er aan geprutst hebt. Ik heb de mijne al wel uit elkaar gehad omdat er een kras op de backplate zat, maar die was tweedehands zonder garantie. De backplate maakt bij mij trouwens geen klikkend geluid als ik hem er af schuif, dus misschien is het wel wat anders.
Kassad schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:25:
[...]
Zet 3G eens uit op je iphone, je oude gebruikte geen 3G en 3G heeft een minder bereik dan 2G (GSM) vanwege de gebruikte frequentie. Waarschijnlijk heb je weer het bereik wat je gewend bent wanneer 3G uitstaat. Is wel je internetverbinding een heel stuk minder snel natuurlijk maar wanneer je dat nodig hebt wissel je weer. Is ook nog eens erg goed voor je batterijduur.
Bedankt, dat heb ik al een keer geprobeerd, maar dan nog had ik wel eens een drop waar ik vroeger goed bereik had, als ik hem niet in de case heb. Bovendien wil ik per se de snelle data verbinding hebben, en vooral de mogelijkheid voor data tijdens een gesprek (bij 2G kan de iPhone dat niet). Anders wordt je push verbinding steeds onderbroken en komt vaak niet terug. Push werkt veel beter op 3G.