• Lawree
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-04-2024

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.melvinbeemer.com/tweakers_iphone_banner.png

Inleiding - Specificaties - Afmetingen - Prijzen - Meer info - iOS 4 - Links - Reviews - Gallery - Q&A

Inleiding

Welkom in het discussietopic over de iPhone. Je kunt in deze startpost informatie vinden over de functionaliteit van de iPhone, de accessoires en de specificaties. De topicstart is voornamelijk gericht op de iPhone 4.

Nadat Gizmodo het toestel heeft gelekt was het op 7 juni dan eindelijk zover, de langverwachte iPhone 4 werd aangekondigd. Het toestel is verkrijgbaar met 16GB of 32GB. Ook is er zowel een zwarte als een witte uitvoering.

Op 24 juni is de iPhone in onder andere de VS gelanceerd. Op 30 Juli is de iPhone 4 in Nederland en België uitgekomen.

Op 13 oktober is door KPN en Vodafone aangekondigd dat zij de iPhone 4 ook officieel zullen gaan leveren. KPN zal dit ook via haar dochter kanalen Hi en Telfort doen. Deze zullen vanaf 29 november verkocht worden.

Inmiddels is de iPhone op elke provider in Nederland beschikbaar, nu enkel nog een (losse) simlockvrije versie :-)

Specificaties

• 3,5-inch IPS retina scherm met een resolutie van 960x640
• Multitouch capacitief scherm
• 1Ghz Apple A4 chip
• Lithium-ion batterij (7 uur bellen over 3G, 14 uur bellen over 2G, 300 uur standby, 10 uur Wi-Fi, 40 uur audio, 10 uur video)
• Gyroscope, Accelerometer
• 5 Megapixel camera + LED
• VGA camera op de voorkant
• 16GB of 32GB
• Zwart of Wit

Afbeeldingslocatie: http://img.melvinbeemer.nl/tweakers/iphone_5.png

Overige specificaties zijn:
• UMTS/HSDPA/HSUPA (850, 900, 1900, 2100 Mhz)
• GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 Mhz)
• 802.11b/g/n Wi-Fi (802.11n 2.4Ghz only)
• Bluetooth 2.1 + EDR
• Dubbele microfoon voor geluidsonderdrukking

Afmetingen & Gewicht

• Hoogte: 115.2 mm
• Breedte: 58.6 mm
• Diepte: 9.3 mm

• Gewicht: 137 gram

Prijzen

Nederland

Deze tabel is enkel bedoelt ter verduidelijking van de prijzen, voor discussie of vragen over de abonnementen kun je hier terecht.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.melvinbeemer.com/prijzen_tmobile.png

iPhone 4 16GBiPhone 4 32GBiPhone 3GS 8GB
i150 (€29,95 p/m)€229,95 (1 jaar: €399,95)€329,95 (1 jaar: €499,95)€119,95 (1 jaar: €299,95)
i300 (€44,95 p/m)€149,95 (1 jaar: €359,95)€249,95 (1 jaar: €459,95)€49,95 (1 jaar: €259,95)
i500 (€64,95 p/m)€89,95 (1 jaar: €329,95)€199,95 (1 jaar: €429,95)€0 (1 jaar: €229,95)
i1000 (€109,95 p/m)€29,95 (1 jaar: €299,95)€89,95 (1 jaar: €399,95)€0 (1 jaar: €199,95)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.melvinbeemer.com/prijzen_vodafone.png

iPhone 4 16GBiPhone 4 32GBiPhone 3GS 8GB
iPhone 150 (€29,50 p/m)€199,00 (1 jaar: €429,00)€299,00 (1 jaar: €529,00)€99,00 (1 jaar: €329,00)
iPhone 200 (€34,50 p/m)€149,00 (1 jaar: €399,00)€249,00 (1 jaar: €499,00)€69,00 (1 jaar: €299,00)
iPhone 275 (€39,50 p/m)€99,00 (1 jaar: €349,00)€199,00 (1 jaar: €449,00)€0 (1 jaar: €249,00)
iPhone 450 (€55,00 p/m)€69,00 (1 jaar: €319,00)€169,00 (1 jaar: €419,00)€0 (1 jaar: €219,00)
iPhone 1000 (€100,00 p/m)€0 (1 jaar: €249,00)€99,00 (1 jaar: €349,00)€0 (1 jaar: €149,00)
iPhone Prepaid (€0 p/m)€649,00€749,00€549,00

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.melvinbeemer.com/prijzen_kpn.png

iPhone 4 16GB*iPhone 4 32GB*iPhone 3GS 8GB*
KPN i-125 (€32,50 p/m)€239,95 (1 jaar: €429,95)€339,95 (1 jaar: €529,95)€139,95 (1 jaar: €339,95)
KPN i-250 (€45,00 p/m)€159,95 (1 jaar: €399,95)€259,95 (1 jaar: €499,95)€59,95 (1 jaar: €299,95)
KPN i-500 (€65,00 p/m)€99,95 (1 jaar: €339,95)€199,95 (1 jaar: €439,95)€0 (1 jaar: €259,95)
KPN i-1000 (€110,00 p/m)€39,95 (1 jaar: €279,95)€139,95 (1 jaar: €379,95)€0 (1 jaar: €199,95)

* De prijzen van KPN & HI zijn sinds 04-01-2011 omhoog gegaan. De tabel is geüpdatet.

Belgie
iPhone 4 16 GB: €639,99
iPhone 4 32 GB: €749,99

Meer info

Telefoon

Afbeeldingslocatie: http://img.melvinbeemer.nl/tweakers/iphone_7.jpgDe iPhone doet alles wat je van een mobiele telefoon mag verwachten, bellen, smsen etc. Een speciale functie van de iPhone is visual voicemail. Je ziet een overzicht van je voicemail bericht en je kunt degene die je wilt horen aanklikken. Dus je hoeft ze niet één voor één af te luisteren. Je kunt je contactlijst syncen met adresboek (Mac), Entourage (Mac) of Outlook (Windows). Ook kun je via internet syncen met Yahoo! adresboek. Daarnaast ondersteunt de iPhone Microsoft Exchange en Mobile Me, wat het mogelijk maakt om contacts te pushen en gepusht te krijgen, waardoor ze on-the-fly bijgewerkt worden.

iPod

De iPhone doet alles wat je iPod ook doet, maar dan mooier en beter. Het grote scherm (3,5") is uiteraard uitstekend geschikt om videomateriaal te bekijken. Maar je kunt ook prima muziek luisteren. De interface is volledig vernieuwd t.o.v. de huidige iPods en je kunt bijv. navigeren middels coverflow. Wat kan de iPhone allemaal afspelen? Het is ook mogelijk om de iPhone middels component of composiet aan te sluiten op een TV.

Daarnaast is het mogelijk om vanuit de iTunes app muziek, podcasts, muziekvideo's, tv series, films en iTunes U content aan te schaffen. Dit wordt ook weer teruggesynct naar de computer middels iTunes.

Audio: AAC (16 to 320 Kbps), Protected AAC (from iTunes Store), MP3 (16 to 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (formats 2, 3 and 4), Apple Lossless, AIFF and WAV.

Video: H.264 video, up to 1.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per sec., Low-Complexity version of the H.264 Baseline Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; H.264 video, up to 768 Kbps, 320 by 240 pixels, 30 frames per sec., Baseline Profile up to Level 1.3 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per sec., Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats.

Safari

De iPhone beschikt, volgens Apple, over de meest geavanceerde browser ooit, Safari. Dit mobiele broertje doet in niets onder voor de desktop variant. Helaas wordt Java niet ondersteund (Javascript wel) en Flash (vooralsnog) ook niet. Wel zit er ondersteuning in voor bepaalde HTML5 elementen. Youtube is ondanks het gebrek aan flash toch geen probleem, omdat de iPhone toegang heeft tot betere kwaliteit filmpjes van Youtube in H.264 formaat. Daarbij wordt vanaf bookmarks worden automatisch gesynced met je desktop computer. Daarnaast is het mogelijk om bookmarks (waarbij o.a. de zoom onthouden wordt) te plaatsen op je springboard. Die zijn dus met 1 tap bereikbaar.Afbeeldingslocatie: http://img.melvinbeemer.nl/tweakers/iphone_6.png

Mail

De emailclient heeft ondersteuning voor HTML en ondersteunt alle IMAP en POP mailboxen. Push-mail is mogelijk via een speciale (gratis) Yahoo mailaccount. Daarnaast is het mogelijk met Exchange servers en een MobileMe account.

Je kunt daarnaast op vastgestelde tijden je andere IMAP en POP mailboxen laten controleren. Daarnaast wordt je mail sowieso opgehaald bij het openen van de applicatie. De emailaccounts (dus de instellingen, niet de emails) worden gesynced met je desktop computer, dit kan met Mail (Mac), Entourage (Mac) en Outlook (Windows).

Agenda

Het is mogelijk je afspraken te syncen met iCal (Mac), Entourage (Mac) en Outlook (Windows). Je kunt op je iPhone alle afspraken inzien en evt. nieuwe toevoegen. Ook kan je agenda via CalDAV, Exchange of Mobile Me draadloos up-to-date gehouden worden, waarbij afspraken dus ook weer automatisch gepusht worden van je PC of Mac naar je iPhone en vice versa.

Google Maps

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.melvinbeemer.com/iphone_8.jpgVia deze applicatie is het mogelijk om Google Maps te raadplegen, incl. routeplanning, satellietbeelden, fileinformatie etc. Dit is nu inclusief locatiebepaling d.m.v. (A-)GPS, GSM en Wifi. De iPhone 3G heeft ingebouwde GPS en gebruikt daarnaast dus de locatie van telefoonmasten en wifi hotspots om de locatie te bepalen en een snelle fix te krijgen voor de GPS. De iPhone 3GS voegt daar nog een ingebouwd kompas aan toe. Deze zorgt ervoor dat het mogelijk is om de kaart precies uit te lijnen in de richting dat je kijkt. Daarnaast kan het kompas zelfstandig worden geraadpleegd in een eigen applicatie. Natuurlijk is Google Maps, GPS en kompas ook aan te roepen door App ontwikkelaars.

Camera
Video-beeld/bellen (op dit moment alleen via WiFi en alleen met iPhone 4 houders)
Camera met 5 megapixels met 5 keer digitale zoom op de achterzijde met LED flitser en de mogelijkheid om HD te filmen (720) ook onthoud ie waar het filmpje/foto is gemaakt (geotagging)

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/nl/iphone/images/overview-title-camera-20100607.png

De eerste iPhones zijn inmiddels uitgeleverd en zijn er dus foto's en video's opgedoken van de nieuwe iPhone:

Bumpers/cases
Ook is Apple bezig met het ontwikkelen van cases voor de iPhone 4 deze zijn in verschillende kleuren leverbaar. De prijs per bumper case bedraagt EUR 29,-.

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/iphone/images/bumper-hero-20100607.jpg

iOS 4

Op 21 juni, drie dagen voor de release van de nieuwe iPhone zal de release van iOS 4 plaatsvinden. Deze update voegt meer dan 100 nieuwe functies toe, en dit zijn de hoogtepunten:

• Multitasking
• Folders
• Unified Inbox & Threaded Emails
• iBooks op de iPhone (je kunt nu ook PDF bestanden lezen)

Daarnaast kun je ook je eigen playlists maken direct op je telfoon, heeft de camera een digitale zoom, worden gezichten en plaatsen toegevoegd aan Foto's en kun je je homescreen wallpaper veranderen.

Multitasken & Folders
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.melvinbeemer.com/ios4_1_small.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.melvinbeemer.com/ios4_2_small.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.melvinbeemer.com/ios4_3_small.png

Links

Steve Jobs kondigt iPhone 4 aan
Apple brengt video van de keynote online

Reviews

Hieronder een aantal eerste ervaringen van reviewers:
I've been testing the iPhone 4 for more than a week. In both hardware and software, it is a major leap over its already-excellent predecessor, the iPhone 3GS.

It has some downsides and limitations - most important, the overwhelmed AT&T network in the U.S., which, in my tests, the new phone handled sometimes better and, unfortunately, sometimes worse than its predecessor. I'll get into that below. But, overall, Apple has delivered a big, well-designed update that, in my view, keeps it in the lead in the smartphone wars.
- Walt Mossberg (The Wall Street Journal)
Despite the strong initial, positive reaction, this must still be a nerve-racking time to be Apple; the iPhone is no longer the only worthy contender. Phones running Google's Android software are gaining rave reviews and packing in features that iPhone owners can only envy. The Android app store is ballooning, multiple phone makers are competing, and Google updates the software several times a year. Apple releases only one new model a year, so the new iPhone had better be pretty amazing to compete.

It is.
- David Pogue (The New York Times)
We're not going to beat around the bush -- in our approximation, the iPhone 4 is the best smartphone on the market right now. The combination of gorgeous new hardware, that amazing display, upgraded cameras, and major improvements to the operating system make this an extremely formidable package. Yes, there are still pain points that we want to see Apple fix, and yes, there are some amazing alternatives to the iPhone 4 out there. But when it comes to the total package -- fit and finish in both software and hardware, performance, app selection, and all of the little details that make a device like this what it is -- we think it's the cream of the current crop.
- Joshua Topolsky (Engadget)

Engadget: iPhone 4 first hands-on
Technobuffalo: iPhone 4, Hands-on & demo
SlashGear: iPhone 4 hands-on

Gallery

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.melvinbeemer.com/iphone_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.melvinbeemer.com/iphone_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.melvinbeemer.com/iphone_3.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.melvinbeemer.com/iphone_4.png

Q&A

Ik moet hem als eerste hebben, importeren, waar kan dat?
Neem een kijkje bij [iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 3 als je hem wilt importeren of los wilt kopen.

Providers, when and where?
Als je wilt discussieren over de providers die iPhone 4 aanbieden kun je dat hier doen.

Vorige delen

deel 1, deel 2, deel 3, deel 4, deel 5, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14,
deel 15, deel 16, deel 17, deel 18, deel 19, deel 20, deel 21, deel 22, deel 23, deel 24, deel 25, deel 26, deel 27, deel 28,
deel 29,
deel 30

[ Voor 229% gewijzigd door Lawree op 27-01-2011 22:44 ]

• Lawree

iPhone FAQ

Inhoudsopgave
« · ^

Wat zijn de verschillen tussen de iPhone 3GS en de nieuwe iPhone 4?
Het eerste wat opvalt aan de iPhone 4 is dat deze na twee jaar met hetzelfde design geleefd te hebben weer eens een ander design heeft. Weg zijn de ronde hoeken en in plaats daarvoor is het allemaal wat strakker geworden. Opvallend is dat het design nu ook een rol speelt in het antenne-systeem van de iPhone.

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/nl/iphone/images/overview-facetime-20100607.png
Het scherm heeft sinds de orginele iPhone ook een upgrade gekregen, niet in grootte maar in scherpte. Het zogenoemde 'retina-display' moet tot 4 keer scherper zijn dan de oude schermen, apple claimt dat op een redelijke afstand het menselijk oog geen pixels meer kan zien.

Naast de bestaande versnellingsmeter die er al inzit is er nu ook een gyroscoop met 3 assen toegevoegd. Dit zorgt ervoor dat bewegingen in veel meer richtingen nu registreerbaar zijn. Dit komt tengoede van applicaties die daarvan gebruik (willen) maken.

Ook de camera heeft een upgrade gekregen, deze gaat van 3,2-megapixels naar 5-megapixels. Ook is er een LED flitser toegevoegd. De 'backside-alluminated sensor' moet het mogelijk maken om ook in lage lichtomstandigheden een goede foto of video te kunnen. Video's kunnen nu geschoten worden in HD (720p). Voor het bewerken van video's is een iMovie applicatie beschikbaar in de app-store, met deze applicatie kun je je geschoten video's direct bewerken en online zetten.

De iPhone 4 heeft naast de camera achterop er nu ook een voorop. Deze maakt het mogelijk om te kunnen videobellen met mensen die ook een iPhone 4 hebben. Apple noemt dit FaceTime.

« · ^

Waar vind ik de handleiding?
De iPhone is voor veel mensen het eerste Apple product en daarom kunnen er een aantal zaken onduidelijk zijn. Het feit dat je niet eens een handleiding meegeleverd krijgt en alleen een snelstartgids helpt hier natuurlijk niet aan mee. Dus om te beginnen. De Nederlandse handleiding is te downloaden op:
Apple iPhone handleiding.

Daarnaast staat bij de bookmarks op de iPhone zelf ook een link naar de "iPhone User Guide". Dit is een link naar de website van Apple, waarin op een speciaal voor de iPhone gemaakte site ook allerlei dingen worden uitgelegd.

« · ^

Wat kost FaceTime?
Omdat FaceTime gebruikt maakt van een WiFi verbinding is videobellen op de iPhone 4 helemaal gratis. Er worden geen gesprekskosten gemaakt zodra er een FaceTime verbinding tot stand is gebracht.

Wel moet je facetime eenmalig activeren. Dit gebeurt door middel van een smsje naar de activatieservers van Apple. Deze staan helaas (nog) niet in Nederland maar in Engeland. Activatie kost dus 21 cent. Zodra je je iPhone hersteld zul je facetime weer opnieuw moeten activeren!

UPDATE 17-9: Inmiddels is bekend geworden dat t-mobile alle kosten voor het activeren van facetime compenseert met je eerst volgende factuur.

« · ^

Tot slot, er is altijd wel iets te wensen qua functionaliteit of oplossen van bugs: wat doet Apple daarmee?
Het is leuk om hier daarover te discussieren. Maar als je echt Apple wilt bereiken, dan kun je beter het iPhone Feedback formulier gebruiken :)

Als je ook tips hebt of wilt bijdragen aan de FAQ, stuur het naar me op via DM en ik zet het erbij :)

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-06 12:57
http://www.ipay10.nl/

Ze adverteren met: Betaal je Mac in 24 maanden zonder kosten.

paar regels eronder:

Er wordt éénmalig € 69,95 als bijdrage in de administratiekosten geincasseerd.

en dan krijg je een giftcard terug..

[ Voor 57% gewijzigd door Rohit op 25-11-2010 15:26 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-05 15:10

Cliffie

Trompetslet

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het ronduit irritant dat er geen dock is voor de iPhone4, waar die MET bumpercase in past.

Heeft iemand goede suggesties?

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-06 20:17

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Een vraagje, is er een mogelijkheid om je iPhone te laten spellchecken, maar niet te auto correcten? Meestal typ ik met een tempo waarin woorden vaak gecorrigeerd worden tot iets wat ik niet wil (hahaha wordt dan handtas ofzo, ik zeg maar wat :P). Maar soms maak ik juist wel foutjes en dan is het correcten wel erg fijn, maar dan liefst dmv die rode underlines met suggesties. Kan dat eigenlijk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 06:49

Underworld

+1 Inzichtvol

apNia schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:58:
Een vraagje, is er een mogelijkheid om je iPhone te laten spellchecken, maar niet te auto correcten? Meestal typ ik met een tempo waarin woorden vaak gecorrigeerd worden tot iets wat ik niet wil (hahaha wordt dan handtas ofzo, ik zeg maar wat :P). Maar soms maak ik juist wel foutjes en dan is het correcten wel erg fijn, maar dan liefst dmv die rode underlines met suggesties. Kan dat eigenlijk? :)
zelfde vraag hier...

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawree
Je kunt bij Settings -> General -> Keyboard de "Auto-Correction" uitzetten. Dan blijft je spellingschecker wel gewoon aan staan (daar is in hetzelfde menu ook een apart schuifje voor).

[ Voor 5% gewijzigd door Lawree op 26-11-2010 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-06 20:17

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Nee die schiet zodra ik auto correction uitzet op grijs, dat is het debiele (snap niet waarom Apple dat zo ziet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:15

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Cliffie schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:58:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het ronduit irritant dat er geen dock is voor de iPhone4, waar die MET bumpercase in past.

Universal dock zonder adaptertje erin werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378458

Zelf vind ik zo'n dock eigenlijk geldverspilling.
Betalen om je Iphone rechtop te laten staan terwijl je synct/oplaadt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:36

World Citizen

FreeReef.nl

Anoniem: 378458 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 17:57:
Yup, dat is inderdaad mooi in mijn huiskamer op mijn witte tv meubel naast mijn ipad dock. Is dat raar? Of gewoon een compleet plaatje?

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Waarom is Apple eigenlijk gestopt met de bumpercase? Storm in een glas water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-06 16:34

TMC

Hoe maken jullie je IPhone schoon? Mijn scherm is erg vettig. Helaas krijg ik het gewoon niet mooi schoon... Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

Decon Frost schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 18:51:
[...]

Yup, dat is inderdaad mooi in mijn huiskamer op mijn witte tv meubel naast mijn ipad dock. Is dat raar? Of gewoon een compleet plaatje?
:)

duidelijk ;)

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmp
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-06 21:30
apNia schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 14:31:
Nee die schiet zodra ik auto correction uitzet op grijs, dat is het debiele (snap niet waarom Apple dat zo ziet)
klopt inderdaad. Ik wil ook graag de optie dat er wel controle is op de spelling maar niet dat er een automatische correctie van toepassing is. Heb lopen zoeken op internet maar kan er ook niets op vinden ? iemand die de magische truc weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233180

Anoniem: 378458 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 17:57:
Je betaalt voor je iPhone al deels voor de design-factor. Ik denk niet dat het zo gek is al mensen die dan ook mooi willen laten uitblinken in hun werkomgeving / thuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378458

Anoniem: 233180 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:12:
[...]

Je betaalt voor je iPhone al deels voor de design-factor. Ik denk niet dat het zo gek is al mensen die dan ook mooi willen laten uitblinken in hun werkomgeving / thuis ;)
Ik begrijp het wel hoor, dat mensen hem willen kopen. Had het bijna zelf ook gedaan..totdat ik dacht..hij hoeft niet perse te staan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174316

Vandaag de iPhone 4 16GB besteld. Nou stap ik over van Hi naar Vodafone. Mijn Hi abbo loopt tot half januari, dus tot die tijd moet ik het met Hi doen voordat ik daadwerkelijk Vodafone kan gaan gebruiken. Nou was ik eerst bij de Vodafone winkel en daar vertelde de verkoper dat ik totdat mijn Vodafone abbo in gaat mijn iPhone niet kan gebruiken. Reden hiervoor zou zijn dat als je er een Hi sim in stopt, de iPhone dan gelocked wordt voor Hi. :?
Dit leek me nogal een sterk verhaal, waardoor ik even bij een andere winkel (waar ik em uiteindelijk ook besteld heb) ben gaan informeren. Daar vertelde ze me echter dat het onzin is dat ik geen Vodafone én Hi sim erin kan doen: de Iphone is immers simlock vrij.

Nou wil ik voorkomen dat ik mijn Hi sim er maandag in stop en de Vodafone verkoper gelijk heeft (en ik er half januari niks meer aan heb, omdat mijn Vodafone sim dan niet wordt geaccepteerd). Iemand een idee welk verhaal ik nou moet geloven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:38
Anoniem: 174316 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 17:15:Daar vertelde ze me echter dat het onzin is dat ik geen Vodafone én Hi sim erin kan doen: de Iphone is immers simlock vrij.
Als hij simlock vrij is: mooi, kun je hem overal mee gebruiken en nee, hij gaat niet opeens vanzelf en uit het niets gesimlockt worden. Wat heb je anders aan een simlockvrije telefoon?

Overigens lockt een telefoon niet op de eerste simkaart die je erin stopt. Fabrieks-af is hij gesimlockt op een bepaalde provider, of hij is simlockvrij. Punt. Als hij gelockt is op vodafone, kun je er 100 Hi kaarten in doen, maar gaat het gewoonweg niet werken. Is hij simlockvrij, dan kun je hem nu gewoon met Hi gebruiken, en straks gewoon met vodafone zonder problemen.

Doe dus wat je niet laten kan, er kan niks fout gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door thaan op 27-11-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

thaan schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 17:20:
[...]

Als hij simlock vrij is: mooi, kun je hem overal mee gebruiken en nee, hij gaat niet opeens vanzelf en uit het niets gesimlockt worden. Wat heb je anders aan een simlockvrije telefoon?

Overigens lockt een telefoon niet op de eerste simkaart die je erin stopt. Fabrieks-af is hij gesimlockt op een bepaalde provider, of hij is simlockvrij. Punt. Als hij gelockt is op vodafone, kun je er 100 Hi kaarten in doen, maar gaat het gewoonweg niet werken. Is hij simlockvrij, dan kun je hem nu gewoon met Hi gebruiken, en straks gewoon met vodafone zonder problemen.

Doe dus wat je niet laten kan, er kan niks fout gaan.
Het word wel vervelend dat als je je hi-sim omknipt naar een microsim, en dat je simkaart niet geaccepteerd word... dan heb je namelijk niks maar aan die hi-sim.. (of je moet weer een microsim naar sim adapter kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marciagillian
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-08-2024
TMC schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 21:59:
Hoe maken jullie je IPhone schoon? Mijn scherm is erg vettig. Helaas krijg ik het gewoon niet mooi schoon... Iemand tips?
Ik gebruik spray en een microfiber doekje wat ik ook voor het beeldscherm van mijn monitor gebruik. Wordt helemaal vetvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marciagillian
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-08-2024
Cliffie schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:58:

Heb je deze al gezien? Te gebruiken met bumper. Sorry weet niet zeker of het met bumper past, met case van casemate iig wel.
Afbeeldingslocatie: http://images.mobilefun.co.uk/graphics/450pixelp/25115.jpg

Hij is te koop bij http://www.mobilefun.co.u...-charge-cradle-p25115.htm

[ Voor 6% gewijzigd door marciagillian op 28-11-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-06 16:34

TMC

marciagillian schreef op zondag 28 november 2010 @ 12:09:
[...]

Ik gebruik spray en een microfiber doekje wat ik ook voor het beeldscherm van mijn monitor gebruik. Wordt helemaal vetvrij.
Zoiets heb ik ook gekocht bij iCentre, het heet iClean. Werkt op zich best redelijk, alleen het is nog niet 100% vetvrij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-06 20:25

DefLite

Why so serious?

Ik zit hier bij een vriendin thuis en wil graag wat muziek van me iPhone naar haar laptop kopiëren...waarom kan iTunes dat niet gewoon standaard >.<
Nou zoek ik een programma(gratis) dat dit kan, ik kom op internet heel veel tools tegen maar bijna allemaal betaald, iemand een goede suggestie?(tis voor windows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 13:09
DefLite schreef op zondag 28 november 2010 @ 13:59:
Ik zit hier bij een vriendin thuis en wil graag wat muziek van me iPhone naar haar laptop kopiëren...waarom kan iTunes dat niet gewoon standaard >.<
Nou zoek ik een programma(gratis) dat dit kan, ik kom op internet heel veel tools tegen maar bijna allemaal betaald, iemand een goede suggestie?(tis voor windows)
iFunbox
iPhone PC Suite
iPhoneBrowser
iPhoneExplorer (niet vanaf pc naar phone, wel andersom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 18:35

pvr

1 druppel dreft doet wonderen ;)
TMC schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 21:59:

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

EN-IS schreef op zondag 28 november 2010 @ 14:22:
iFunbox
iPhone PC Suite
iPhoneBrowser
Yay gelukt met iFunbox!
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Laatst online: 04-06 13:09
DefLite schreef op zondag 28 november 2010 @ 14:58:
[...]

Yay gelukt met iFunbox!
Thanks!
:) iFunBox _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06 18:21
Flieger schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:24:
Ik heb inmiddels zo'n 14 keer de update van 4.1 naar 4.2 geprobeerd uit te voeren via iTunes, maar ik krijg na het (lang!) downloaden tijdens 'bestand verwerken' steeds de melding dat er een time out in het netwerk geweest is.

Ik heb de firewall uitgezet, de betreffende poorten open gezet. Ik ervaar met andere dingen totaal geen problemen met mijn internetverbinding. Waarom kan een mislukte download niet gewoon verder gaan waar deze gebleven was?
Niemand herkent het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Onlang heb ik als ik via 3g internet het probleem dat de iPhome er erg lang over doet om volledig de website te laden. Als eerst duurt het erg lang voordat hij uberhaupt iets laadt en als de site volg een mij 100 % geladen is, blijft het laadvlakje een tijdlang hangen in de adresbalk. Erg irritant, had dat voorheen namelijk niet. 4.2.1 probleempje? Meerdere mensen dit??? Voor de volledigheid ik heb hi extra snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Laatst online: 28-05 11:54

Bellerophon

Persona non grata

Hmmm ik heb al enige tijd een nieuwe (Apple) headset en de buttons e.d. werken niet. Dus ik dacht dat het aan de headset lag...

Dit weekend dan toch maar even langs een APR in Almere, wist de beste man mij te vertellen dat het niet aan de headset lag maar dat er stof/vuil in mijn iPhone aansluiting zit (Jack aansluiting). Nu mijn vraag, hoe kan ik dit het beste verwijderen?

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-06 19:30
Bellerophon schreef op maandag 29 november 2010 @ 08:09:
Hmmm ik heb al enige tijd een nieuwe (Apple) headset en de buttons e.d. werken niet. Dus ik dacht dat het aan de headset lag...

Dit weekend dan toch maar even langs een APR in Almere, wist de beste man mij te vertellen dat het niet aan de headset lag maar dat er stof/vuil in mijn iPhone aansluiting zit (Jack aansluiting). Nu mijn vraag, hoe kan ik dit het beste verwijderen?
Voorzichtig vissen met een gebogen paperclip. Zolang er geen steentje of iets dergelijks vastzit zou dat gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baxic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-05 00:22
gistere is mijn ipod een beetje gestorven.
er zit nu een barst horizontaal door het midden van het scherm.
Als ik hem nu aanzet dan kan ik wel de ipod uitzetten.
maar niet ontgrendelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:44

Maduth

Probeersel

Probleem:

Afgelopen weekend heb ik mijn 3gs geupdate naar 4.2.

Nu is mijn tab weg waar ik mijn DATA Details[Tabje mobiele netwerrkinstelingen] kan invoeren voor internet. 3 andere vrienden van mij hebben het zelfde probleem. Kunnen nu nog alleen bellen en wireless. Iemand een idee waar ik de tab kan vinden? Zoek al sinds gisteren maar niks zover :(

[ Voor 4% gewijzigd door Maduth op 29-11-2010 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Anoniem: 174316 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 17:15:
Dit leek me nogal een sterk verhaal, waardoor ik even bij een andere winkel (waar ik em uiteindelijk ook besteld heb) ben gaan informeren. Daar vertelde ze me echter dat het onzin is dat ik geen Vodafone én Hi sim erin kan doen: de Iphone is immers simlock vrij.
Dat laatste zou ik niet vanuit gaan, waarschijnlijk zijn alle iPhones simlocked die je bij Hi of Vodafone koopt. Bij T-Mobile zeker.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

xtremekiller schreef op maandag 29 november 2010 @ 09:45:
[...]

Voorzichtig vissen met een gebogen paperclip. Zolang er geen steentje of iets dergelijks vastzit zou dat gewoon moeten werken.
Ben daar nu ook mee bezig, maar krijg niet het idee dat mijn headset er nu verder ingaat (hij steekt er een beetje uit)

Edit:
Haha, er kwam echt een "grote" prop stof uit :D :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Bellerophon op 29-11-2010 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Beste mensen, ik meende ooit eens het geweldige nieuws gelezen te hebben dat de iPhone een FM radio zou krijgen (nieuws: 'Apple komt met fm radio-applicatie voor iPhones en iPods'). Echter, waar vind ik die. Ik kan hem in mijn iPhone 4 niet vinden... of moet ik daarvoor weer een app downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:22
Een FM radio zal het niet worden. Dat is namelijk een stukje hardware waarmee je radiozender kan ontvangen. Je kan wel een of meerdere radio apps downloaden, maar dit zal altijd via een internetverbinding werken. :)

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:01

Grozno

acts without consequence!

Het is onduidelijk of het gerucht juist is: Apple heeft er niet op gereageerd.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
virtualJac schreef op maandag 29 november 2010 @ 11:06:
Een FM radio zal het niet worden. Dat is namelijk een stukje hardware waarmee je radiozender kan ontvangen. Je kan wel een of meerdere radio apps downloaden, maar dit zal altijd via een internetverbinding werken. :)
Maar het nieuwsbericht zegt toch dat er al een FM chip in zit??? Of is dit alles weer terug gedraaid.... Pfff, ik ben zeker niet iemand die loyaal is aan een smartphone OS, en al helemaal niet iOS.... (nieuws: 'Eigenaren iPhone gemiddeld loyaler aan OS dan anderen')

Ik heb geen internet abo bij mijn telefoon en zou toch graag radio willen luisteren als ik op de racefiets naar m'n werk fiets... Dat kan dus nu niet meer en moet ik m'n iPod gaan gebruiken.... Maar ik koop geen muziek want kan gratis (kijk en luistergeld betaal je middels algemene belastingen, dus niet geheel gratis) FM radio luisteren. Nu moet ik dus mijn Nokia maar weer meenemen om FM radio te kunnen ontvangen... Handig joh, 2 van die apparaten bij je... Waardeloos en zwaar teleurstellend :(

[ Voor 26% gewijzigd door Timo002 op 29-11-2010 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 04-06 16:46
Waarom heb je dan een iPhone gekocht als je wist dat er geen FM in zat en je er ook nog eens geen internet-abo bij hebt? (Zonder 3G blijft er weinig over van de functionaliteit van een iPhone imho).

Je kunt wel boos worden op het toestel, maar je kunt beter boos worden op jezelf :P

[ Voor 18% gewijzigd door Bosmonster op 29-11-2010 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Timo002 schreef op maandag 29 november 2010 @ 11:03:
Beste mensen, ik meende ooit eens het geweldige nieuws gelezen te hebben dat de iPhone een FM radio zou krijgen (nieuws: 'Apple komt met fm radio-applicatie voor iPhones en iPods'). Echter, waar vind ik die. Ik kan hem in mijn iPhone 4 niet vinden... of moet ik daarvoor weer een app downloaden?
iPhone niet, nieuwe iPod Nano heeft wel een FM radio functie erin zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 14:59

Flappiewappie

Hier nog meer

Timo002 schreef op maandag 29 november 2010 @ 11:11:
[...]

Maar het nieuwsbericht zegt toch dat er al een FM chip in zit??? Of is dit alles weer terug gedraaid.... Pfff, ik ben zeker niet iemand die loyaal is aan een smartphone OS, en al helemaal niet iOS.... (nieuws: 'Eigenaren iPhone gemiddeld loyaler aan OS dan anderen')

Ik heb geen internet abo bij mijn telefoon en zou toch graag radio willen luisteren als ik op de racefiets naar m'n werk fiets... Dat kan dus nu niet meer en moet ik m'n iPod gaan gebruiken.... Maar ik koop geen muziek want kan gratis (kijk en luistergeld betaal je middels algemene belastingen, dus niet geheel gratis) FM radio luisteren. Nu moet ik dus mijn Nokia maar weer meenemen om FM radio te kunnen ontvangen... Handig joh, 2 van die apparaten bij je... Waardeloos en zwaar teleurstellend :(
http://nl.antag.com/go/se...gbare_fm_radio/t/1/go.htm

Verkoop je iPhone, en koop ongeveer een 100 voud aan radio ontvangertjes.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Flappiewappie schreef op maandag 29 november 2010 @ 11:31:
http://nl.antag.com/go/se...gbare_fm_radio/t/1/go.htm

Verkoop je iPhone, en koop ongeveer een 100 voud aan radio ontvangertjes.
Haha, zo is alles wel goed te praten! Maar het nieuwsbericht wat destijds GROOTS in het nieuws was is dus gewoon niet waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven6249
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-05 21:15
bahbah, wou gister met de iphone4 draadloos printen.. dan denk je dat het werkt omdat het in update 4.2 zou zitten. ondersteunt die de erg nieuwe printer niet.

het voelt zo nutteloos, deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Zojuist de iphone 4 binnen gekregen van KPN HI :)

Wel even wennen hoor.. als je van een blackberry afkomt.

Kan iemand mij als apple noob vertellen of het mogelijk is om push in te stellen voor mijn e-mail accounts?

Als ik bij mijn twee e-mail accounts kijk (IMAP) dan zie ik dat deze op fetch staan. Ik kan fetch naar 15 min zetten maar ik wil dat hij mails binnenhaalt via push (dus direct en niet minimaal 15 min wachten).

Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is? Blackberry deed dit via een online kpn inlog website waar je je e-mailaccounts op in moest stellen (BIS).

Het lijkt er op dat ik nu echt naar mail moet gaan om te checken of ik e-mail heb ja/nee

[ Voor 7% gewijzigd door Workaholic op 29-11-2010 12:18 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excelb-boy
  • Niet online

Excelb-boy

The MOOVMNT

Heeft iemand anders behalve ik het probleem dat whatsapp geen push notificatie stuurt?
Ik krijg mijn berichtjes pas zodra ik whatsapp open...
Bij instellingen --> berichtgeving staat wel alles aangevinkt..
Valt me ook op dat als ik whatsapp na een tijdje op ik bovenin "verbinding" zie staan en het lijkt wel of die dan opnieuw verbinding moet maken met whatsapp...
Als iemand hiervoor een oplossing weet, graag delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Workaholic schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:16:
Kan iemand mij als apple noob vertellen of het mogelijk is om push in te stellen voor mijn e-mail accounts?

Als ik bij mijn twee e-mail accounts kijk (IMAP) dan zie ik dat deze op fetch staan. Ik kan fetch naar 15 min zetten maar ik wil dat hij mails binnenhaalt via push (dus direct en niet minimaal 15 min wachten).
Ik weet niet welke e-mail client je hebt... ik gebruik zelf gmail en had dit eerst als "Google mail" account toegevoegd. Daarbij was geen push mail mogelijk maar idd fetch. Daarna eens bij Gmail zelf gekeken hoe het een en ander ingesteld moet worden en zij kwamen met instellingen voor "Microsoft Exchange". Daarna werkte push wel!
Dus misschien instellen als Microsoft Exchange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Excelb-boy schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:22:
Heeft iemand anders behalve ik het probleem dat whatsapp geen push notificatie stuurt?
Ik krijg mijn berichtjes pas zodra ik whatsapp open...
Bij instellingen --> berichtgeving staat wel alles aangevinkt..
Valt me ook op dat als ik whatsapp na een tijdje op ik bovenin "verbinding" zie staan en het lijkt wel of die dan opnieuw verbinding moet maken met whatsapp...
Als iemand hiervoor een oplossing weet, graag delen!
Firewall-modus van WhatsApp instelling zelf misschien aan of uit zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-06 15:43
Welke e-mailaanbieder heb je?
Workaholic schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:16:
Zojuist de iphone 4 binnen gekregen van KPN HI :)

Wel even wennen hoor.. als je van een blackberry afkomt.

Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is? Blackberry deed dit via een online kpn inlog website waar je je e-mailaccounts op in moest stellen (BIS).

Het lijkt er op dat ik nu echt naar mail moet gaan om te checken of ik e-mail heb ja/nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
xs4all en een eigen freebsd directadmin e-mail server (allebei pop of imap mogelijk)

Iemand een idee of ik dit toch voor elkaar kan krijgen?

[ Voor 21% gewijzigd door Workaholic op 29-11-2010 13:36 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Nou opgelost.

Al telefoons moeten gedowngrade worden (Geen advies van Apple zelf maar van onze leverancier), de IOS 4.2 zorgt er voor dat (simlock) vrije telefoons geen data/internet meer kunnen downloaden/gebruiken.

Wat een ontzettende blunder van Apple :+

[ Voor 12% gewijzigd door Maduth op 29-11-2010 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Sinds 4.2 ben ik een flink deel van mijn speciale karakters kwijt. De varianten op de klinkers heb ik nog wel (dus á, è, ò, ï enzovoort) maar bijv. de ç is verdwenen. Voeg ik een EN-toetsenbord toe, werkt het weer wel.

Apple moet echt een keer ophouden met te veel nadenken voor de gebruikers :{ Eerst kon ik een normale straatnaam als Westwaarts niet intypen omdat volgens Apple een w na West niet voorkomt in het Nederlands, nu mag ik het niet eens meer over Curaçao hebben 8)7

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:35

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Iemand al een oplossing voor het probleem met 4.2 en Visual Voicemail bij T-Mobile? :/

Ik heb die dienst al maanden niet kunnen gebruiken en nu belt de voicemailknop gewoon naar de voicemailbox in plaats van Visual Voicemail te gebruiken!

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Maduth schreef op maandag 29 november 2010 @ 13:24:
Nou opgelost.

Al telefoons moeten gedowngrade worden, de IOS 4.2 zorgt er voor dat (simlock) vrije telefoons geen data/internet meer kunnen downloaden/gebruiken.

Wat een ontzettende blunder van Apple :+
huh? Licht toe... link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Bedoel bij ons in group, net gebeld met onze provider en die zagen op dit moment geen andere keuze dan de optie downgraden. Dus niet officieel een bericht van Apple maar het advies van onze provider (KPN sub).

Dus momenteel aan het uitvogelen hoe dat moet en gelijk me post even aangepast (ben nogal pissed hierover). Of ik zie totaal iets over het hoofd maar het ziet er naar uit dat ik de boel weer moet herinstalleren ...jammer

[ Voor 24% gewijzigd door Maduth op 29-11-2010 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

Maduth schreef op maandag 29 november 2010 @ 13:43:
Bedoel bij ons in group, net gebeld met onze provider en die zagen op dit moment geen andere keuze dan de optie downgraden. Dus niet officieel een bericht van Apple maar het advies van onze provider (KPN sub).

Dus momenteel aan het uitvogelen hoe dat moet en gelijk me post even aangepast (ben nogal pissed hierover). Of ik zie totaal over het hoofd maar het ziet er naar uit dat ik de boel weer moet herinstalleren ...jammer
'Bij ons in de group' , wat bedoel je daar precies mee?
Binnen jullie werkomgeving? Care to explain a little more om anderen te behoeden?

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Bij een vrienden groep (van 4 mensen inclusief mezelf). Allen ge-upgrade en resultaat, kunnen onze data gegevens niet invullen voor mobiele diensten (de tab is weg). Gebeld met onze provider en die adviseert om terug te gaan naar 4.1 totdat er een oplossing is, deze is ook nog niet bekend bij hun.

Dus of wij zien met z'n 4-en totaal iets over het hoofd (wat kan gebeuren natuurlijk ;) ) of het is inderdaad een hele vreemde bug. De reden dat ik het vreemd vind, is dat ik hier op tweakers.net er eigenlijk niemand over hoor. Meestal lees ik hier wel een oplossing voor iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 22-05 22:45
Voor de push e-mail vragen:

Push-mail werkt alleen via een exchange-server.
Als je bijvoorbeeld gmail wilt instellen dan moet je exchange kiezen bij het toevoegen van een account.
KPN e-mail zal waarschijnlijk ook wel een exchange adres hebben? Anders kun je je KPN e-mail via gmail ophalen.

[ Voor 9% gewijzigd door funk-e op 29-11-2010 14:00 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Jammer.. dus geen push support voor xs4all en mijn eigen mailserver icm de iphone.

De blackberry kon dit wel omdat KPN dit blijkbaar deed (kon via een website van kpn divere mail accounts toevoegen)

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

We zijn weer een stapje dichterbij, koude installatie en 4.2 staat er automatisch weer op... dacht even neeeeeeeee.

Maar... ik schreeuw graag eerst voordat ik nadenk :+, blijkbaar is er wat anders aan de hand. Kreeg de tip om de upgrade van de instellingen van de provider niet te downloaden en warempel... kan me gegeven invullen en de data doet het.. Nu uitvogelen wat daar aan de hand is... sorry voor het geschreeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Workaholic schreef op maandag 29 november 2010 @ 14:03:
Jammer.. dus geen push support voor xs4all en mijn eigen mailserver icm de iphone.

De blackberry kon dit wel omdat KPN dit blijkbaar deed (kon via een website van kpn divere mail accounts toevoegen)
En als je alles via gmail servers laat lopen? Als je dan exchange gebruikt op je telefoon werkt het namelijk wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Over het rechter-oordopjesprobleem: misschien heeft de rechterspeaker teveel te verduren bij het kortsluiten van de speaker bij het gebruiken van het knopje...

Wat bij mij helpt (tijdelijk) is de rechterspeaker een paar klappen geven (tikken op de tafel), met de speaker boven danwel onder (proefondervindelijk). Dan werkt hij een (lange) tijd(je) probleemloos.

Wat ik nog mis is een snelle en eenvoudige manier om het Simslot er af te halen. Nu moet ik, nadat de foon opnieuw is opgestart na uitval en ik niet op tijd heb gereageerd op de popup of die al dan niet per ongeluk weg heb geklikt, eerst iemand proberen te bellen, dan ontgrendelen kiezen en dan de code invoeren. Waarom kan je niet linksbovenin op SIMlock toetsen bijvoorbeeld? Ook kon ik de optie niet vinden in het algemene menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Is er ook een andere gratis programma voor muziek op je iphone te zetten?
Als mijn itunes gaat synchronisere dan gaan alle jailbreak apps weg helaas.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:22
rohit schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:06:
Lol kijk even een paar posts terug? Daar staat een hele opsomming. :)

edit:
EN-IS schreef op zondag 28 november 2010 @ 14:22:
[...]

iFunbox
iPhone PC Suite
iPhoneBrowser

[ Voor 25% gewijzigd door virtualJac op 29-11-2010 15:18 ]

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-06 19:30
Zolang je je iPhone niet upgraded of herstelt is er niets aan de hand hoor... En anders zijn er inderdaad nog een hoop alternatieven zoals degene boven mij al genoemd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
virtualJac schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:16:
[...]

Lol kijk even een paar posts terug? Daar staat een hele opsomming. :)

edit:

[...]
LOL dat zijn apps om muziek van je iphone naar je PC te zetten.. Itunes zet ze tog allemaal om naar gare bestandsnamen? heb ooit geprobeerd een map te kopieren via iphone explorer naar de map waar mijn andere liedjes inzaten maar die deden het toen niet..
xtremekiller schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:23:
[...]

Zolang je je iPhone niet upgraded of herstelt is er niets aan de hand hoor... En anders zijn er inderdaad nog een hoop alternatieven zoals degene boven mij al genoemd heeft.
jij snapt het niet denk ik.. Telkens als ik probeer te synchronisere zegt hij dat hij apps gaat verwijderen.. ik kies dus nee en dan houdt hij op met synchroniseren..

[ Voor 33% gewijzigd door Rohit op 29-11-2010 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-05 13:35
Maduth schreef op maandag 29 november 2010 @ 13:53:
Bij een vrienden groep (van 4 mensen inclusief mezelf). Allen ge-upgrade en resultaat, kunnen onze data gegevens niet invullen voor mobiele diensten (de tab is weg). Gebeld met onze provider en die adviseert om terug te gaan naar 4.1 totdat er een oplossing is, deze is ook nog niet bekend bij hun.

Dus of wij zien met z'n 4-en totaal iets over het hoofd (wat kan gebeuren natuurlijk ;) ) of het is inderdaad een hele vreemde bug. De reden dat ik het vreemd vind, is dat ik hier op tweakers.net er eigenlijk niemand over hoor. Meestal lees ik hier wel een oplossing voor iets :)
Het is onmogelijk om terug te gaan naar een eerdere firmware aan de hand van de Apple standaardheden.
Met een jailbreak kun je altijd terug naar een firmware mits je daar een klein bestandje (SHSH) heb gesaved dmv TinyUmbrella.

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Moet wel erg wennen aan die touchscreen icm het toetsenboard :( mijn vingers zijn te groot..

Ik tik constant naast met het schrijven van een smsje of e-mail. Kan iemand een goede app adviseren voor grotere toetsen ??

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.C.
  • Laatst online: 05-06 21:34
Ik twijfel een beetje. Het wordt voor mij of een iPhone 3GS en een iPad of een iPhone 4. Er zijn hier vast wel mensen die iPhone en iPad naast elkaar gebruiken. Hoe ervaren jullie dat? is het erg fijn of overbodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:04
Wilf schreef op maandag 29 november 2010 @ 14:39:
Over het rechter-oordopjesprobleem: misschien heeft de rechterspeaker teveel te verduren bij het kortsluiten van de speaker bij het gebruiken van het knopje...

Wat bij mij helpt (tijdelijk) is de rechterspeaker een paar klappen geven (tikken op de tafel), met de speaker boven danwel onder (proefondervindelijk). Dan werkt hij een (lange) tijd(je) probleemloos.

Wat ik nog mis is een snelle en eenvoudige manier om het Simslot er af te halen. Nu moet ik, nadat de foon opnieuw is opgestart na uitval en ik niet op tijd heb gereageerd op de popup of die al dan niet per ongeluk weg heb geklikt, eerst iemand proberen te bellen, dan ontgrendelen kiezen en dan de code invoeren. Waarom kan je niet linksbovenin op SIMlock toetsen bijvoorbeeld? Ook kon ik de optie niet vinden in het algemene menu.
Over welk 'rechter-oordopjesprobleem' gaat het, heb je misschien wat meer informatie? :)

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Jij bedoelt zeker apps die je via die illegale jailbreak store hebt gedownload? Als hij iig bij het syncen apps verwijderd, kun je voordat je gaat syncen rechtermuisknop doen op je iPhone in iTunes en vervolgens op "Aankopen Overzetten" drukken. Daarna kun je dan gewoon synchroniseren zonder dat hij apps verwijderd.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:04
Aha oke bedankt, ik dacht dat het een algemeen probleem was.

Weet trouwens iemand hoe je de balans van linker/rechter oordopje van 50/50 kan veranderen naar 49/51 bijvoorbeeld. Dus dat het rechteroortje iets harder geluid geeft dan het linker?

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
AntraXxX schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:33:
[...]

Weet trouwens iemand hoe je de balans van linker/rechter oordopje van 50/50 kan veranderen naar 49/51 bijvoorbeeld. Dus dat het rechteroortje iets harder geluid geeft dan het linker?
Het kabeltje aan de ene kant iets korter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Dan kan je beter het linkeroordopje heel precies in je oor richten en de rechter er een beetje inhangen. Dat verandert meer aan het volume dan een kabeltje inkorten, me dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195854

Wat je ook kan doen is op het oortje waar minder volume uit moet komen afplakken met een stukje plakband. Of een stukje watte in je oor proppen dat houdt het geluid ook een beetje tegen . :+

Of een muziek speler met equalizer app als dat al bestaat installeren

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 195854 op 29-11-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ik heb ooit eens aangeklikt dat twitter mij geen push notifications mag sturen, dat wil ik nu wel.
Weet iemand hoe ik dat nu in kan stellen?
Kan het niet vinden in instellingen en ook niet in twitter for iPhone zelf.
Daar staat notifications gewoon aan, maar daar staat niets over push notifications.

Wie weet dit?
Opnieuw installeren had geen nut.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Iemand een goed advies voor een case die de boel niet al te bulky maakt en toch bescherming biedt?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
@denisvan uit deel 30!
Hoi allen,
Ik ben al lang Windows Mobile (HTC Touch Pro met 6.5) gebruiker en ben toe aan iets nieuws. Ben nog een beetje aan het twijfelen tussen het Android kamp of iPhone 4. De iPhone 4 vind ik geweldig qua hardware (vooral het display), maar ben nog niet zeker qua interface die me iets verouderd aandoet.
Op m'n huidig toestel draai ik custom roms & zit ik heel de tijd alles te tweaken....ga ik dit missen met de iPhone4 of kan ik met door te jailbreaken ook volledig tweaken en naar m'n hand zetten ? Maw : is het een echte tweaker phone ? :-)
Indien ja : hoe begin je eraan ? Waar kan ik goede guides vinden ivm jailbreaken en alle interessante applicaties ?
Nee, een iPhone is geen tweakers phone! Als je echt veel tweaked kun je volgens mij beter een htc desire HD nemen! Goedkoper, vergelijkbare specs en een OS dat wel veel kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ik zou de settings eens proberen en dan met name het stukje over "notifications" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:49

janklp

FortyTwo Capital

Sinds vandaag 4.2.1 op mijn oude 3G en het scheelt bij mij toch wel aanmerkelijk met 4.1. Ik merk geen lag meer met het typen van smsjes en volgens mij blijft er ook wat meer geheugen vrij. Een fijne update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Iemand enig idee hoe het zit met het bericht dat de iPhone een FM radio zou krijgen wat ie nu blijkbaar toch niet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Timo002 schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:32:
Iemand enig idee hoe het zit met het bericht dat de iPhone een FM radio zou krijgen wat ie nu blijkbaar toch niet heeft?
Ben je daar niet een beetje laat mee? De iPhone4 is al een half jaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er nu al duidelijkheid over de iPhones van VF en KPN? Simlockvrij of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Bosmonster schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:34:
[...]

Ben je daar niet een beetje laat mee? De iPhone4 is al een half jaar uit.
Ik heb hem pas een paar weken en kan maar niet vinden hoe het zit! Vind enkel nieuwsberichten over dat het er in komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Maduth schreef op maandag 29 november 2010 @ 14:07:
We zijn weer een stapje dichterbij, koude installatie en 4.2 staat er automatisch weer op... dacht even neeeeeeeee.

Maar... ik schreeuw graag eerst voordat ik nadenk :+, blijkbaar is er wat anders aan de hand. Kreeg de tip om de upgrade van de instellingen van de provider niet te downloaden en warempel... kan me gegeven invullen en de data doet het.. Nu uitvogelen wat daar aan de hand is... sorry voor het geschreeuw.
De iOS versie schakelt niks uit, de carrier-update schakelt het uit. Vodafone schakelt tethering uit en daarmee verdwijnen ook de settings. Dit is al een keer of 10 gezegd volgens mij inmiddels :P

Wat ik me dus WEL heel erg afvraag is hoe je dit ongedaan kunt krijgen en/of wat je moet dan als je WEL een Vodafone data-abo hebt waarmee je mag tetheren...

Krijg je dan automatisch een carrier-update?
Timo002 schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:41:
[...]

Ik heb hem pas een paar weken en kan maar niet vinden hoe het zit! Vind enkel nieuwsberichten over dat het er in komt....
Dat zijn hele oude geruchten die nooit uitgekomen zijn. Een aantal iPods hebben wel FM geloof ik.
Anoniem: 87302 schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:37:
Is er nu al duidelijkheid over de iPhones van VF en KPN? Simlockvrij of niet?
Is ook al een keer of 10 genoemd...

[ Voor 23% gewijzigd door Bosmonster op 29-11-2010 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Bosmonster schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:31:
Ik zou de settings eens proberen en dan met name het stukje over "notifications" :+
Heb je mijn post wel gelezen? :)
EWK schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:47:
Ik heb ooit eens aangeklikt dat twitter mij geen push notifications mag sturen, dat wil ik nu wel.
Weet iemand hoe ik dat nu in kan stellen?
Kan het niet vinden in instellingen en ook niet in twitter for iPhone zelf.
Daar staat notifications gewoon aan, maar daar staat niets over push notifications.

Wie weet dit?
Opnieuw installeren had geen nut.

[ Voor 50% gewijzigd door EWK op 29-11-2010 23:57 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Jammer dat die FM radio een gerucht was, het had wel veel media aandacht :(
Jammer dat ik geen bestanden via Bluetooth kan versturen, tenzij jailbreak en dan nog eens een app kopen...
Jammer van ..... En ..... En ....
Jammer voor mensen die er €750,= uitgegeven hebben

Zucht laat maar... Iemand nog belangstelling bij een paar weken oude iPhone 4, uiteraard met alle features die je kunt verwachten in het jaar 2000...

Sorry, ben absoluut geen fanboy en lijdt gelukkig niet aan het Stockholm syndroom. Er zijn gewoon maar weinig dingen die ik recht kan praten van de prijs feature verhouding van deze smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Timo002 schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:57:
Die hebben teveel betaald :9

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
EWK schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:59:
[...]

Die hebben teveel betaald :9
Das waar,nu zijn ze goedkoper. Maar in't begin waren ze nog duurder! En ookal krijg je hem bij een abonnement, dan nog betaal je dit bedrag voor de telefoon! Maar dan per maand in je veel te dure telefoonrekening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Timo002 schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:31:
@denisvan uit deel 30!

[...]

Nee, een iPhone is geen tweakers phone! Als je echt veel tweaked kun je volgens mij beter een htc desire HD nemen! Goedkoper, vergelijkbare specs en een OS dat wel veel kan!
Tweaker mag niet meer voor gemak gaan tegenwoordig? Ben zelf super blij met mijn iPhone, vooral omdat ik niet meer hoef te kloten met allemaal apps om iets simpels als twitter/facebook makkelijk te laten werken, zoals bijv op mijn n97.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Hungry troll is hungry :|

Timo: dit topic is voor mensen die daadwerkelijk een iPhone hebben, niet mensen die er niet één hebben en er niks mee kunnen...

Als je er wel één hebt (wat ik mij echt niet kan voorstellen) zet hem dan maar gauw te koop op V&A voor mensen die er wel wat mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Ik weet niet wat jij onder tweaken verstaat, maar bij mij is dat meer dan een andere achtergrond instellen! En hoezo geprutst met Apps wat je nu niet hoeft? Ik heb nog nooit een app nodig gehad om een mp3 als ringtone te gebruiken, of een app om profielen mee in te stellen. Of een app om via Bluetooth bestanden te kunnen versturen! Hoezo gemak?

Het scherm, invoer, kortom de basis, die werkt super echt niks op aan te merken! Maar als iemand bezig is met custom roms ed, dan zit je met iOS echt niet goed! Een jailbreak maakt veel goed, maar ook hier weer dokken voor elke feature die je eigenlijk standaard mag verwachten voor de prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Dingen die jij standaard verwacht! Ik vind die standaard ringtones prima(zolang ik maar door heb dat het mijn telefoon is die afgaat is het prima). Profielen doe ik ook niet aan, tis voor mij stil of niet en bluetooth gebruik ik echt nooit.

Enige wat ik onhandig vind is dat ik mijn mobiel niet gewoon uit kan zetten en dat hij dan aan gaat voor de wekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Wilf schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 00:22:
Hungry troll is hungry :|

Timo: dit topic is voor mensen die daadwerkelijk een iPhone hebben, niet mensen die er niet één hebben en er niks mee kunnen...

Als je er wel één hebt (wat ik mij echt niet kan voorstellen) zet hem dan maar gauw te koop op V&A voor mensen die er wel wat mee kunnen.
Ik heb er helaas wel een, gekregen (gratis) en gebruik hem ook. Had eerst een Nokia 5800 wat ook niet echt alles is! Dit is veel beter, maar ik vind de prijs / feature verhouding ver van zoek! Ik kan me er over opwinden dat mensen het geen probleem vinden dat veel simpele features gewoon ontbreken. (Stockholm syndroom?) Ik lijdt er niet aan, maar velen in mijn optiek hier wel! Ik wil iPhone gebruikers niet mijn mening opleggen, maar begrijp gewoon niet dat je je neer kunt leggen bij al die gebreken.... Ik zal me koest houden en alleen nog zinvolle berichten posten met een positieve tint.

Amen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[message=,noline]Bosmonster schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:43[/message]:
[...]

Is ook al een keer of 10 genoemd...
Ik lees 5 keer simlockvrij en 5 keer gesimlocked. En nu jij weer.

[ Voor 115% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 30-11-2010 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Timo002 schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:57:
Jammer dat die FM radio een gerucht was, het had wel veel media aandacht :(
Jammer dat ik geen bestanden via Bluetooth kan versturen, tenzij jailbreak en dan nog eens een app kopen...
Jammer van ..... En ..... En ....

Zucht laat maar... Iemand nog belangstelling bij een paar weken oude iPhone 4, uiteraard met alle features die je kunt verwachten in het jaar 2000...

Sorry, ben absoluut geen fanboy en lijdt gelukkig niet aan het Stockholm syndroom. Er zijn gewoon maar weinig dingen die ik recht kan praten van de prijs feature verhouding van deze smartphone.
Vind dit wel een erg belachelijke post. Heb je ooit daadwerkelijk met een iPhone gewerkt? Ik moet toegeven dat ik een aantal jaar geleden niet zo te spreken was over de iPhone, maar ik heb mijn mening 180 graden gedraaid. Ik kom zelf, zoals iemand anders al aangaf over zichzelf, af van een Nokia N97. Heel mooi en leuk, maar toestel werkte voor geen meter. De mooie, leuke en functionele apps werden ook alleen maar uitgebracht op iOS (nu ook steeds meer Android), de telefoon liep elke dag minimaal 1 keer vast en het toestel was sloom. De meeste dingen gingen dan ook wel, maar het was langzaam ed. Sinds de iPhone is er echt een andere wereld voor mij open gegaan wat betreft smartphones. Hij is snel, besturingssysteem is slick en voelt snel aan en het scherm is ook nog eens prachtig (iPhone 4).

Nou lijdt ik niet aan het Stockholm syndroom, want ik kan ook wel minpuntjes vinden in iOS. Eigenlijk heb ik die voor mezelf allemaal al opgelost via een jailbreak (mooie functionele lockscreen oa). Ik kan me eigenlijk helemaal niet vinden in het verhaal over bluetooth; come on hoe vaak gebruik je dat nou? Ik misschien 1 x per jaar ofzo. En als ik het echt nodig zou hebben: Cydia! Wat boeit die FM-radio trouwens tegenwoordig? Online kan je er genoeg beluisteren op de iPhone in véél mooiere kwaliteit.

Naja, I've made my point.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Timo002 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 00:38:
Ik zal me koest houden en alleen nog zinvolle berichten posten met een positieve tint.
Dat hoeft natuurlijk niet, echter kiezen de meeste mensen bewust voor een iPhone (jij hebt hem gekregen zei je, dat maakt jouw situatie anders). Mensen die bewust kiezen, kiezen een iPhone om de geboden functies, niet om zogenaamd ontbrekende functies. Er zijn ook nog steeds mobiele telefoons op de markt, die kunnen alleen maar bellen en SMSen. Ook die worden nog steeds bewust gekozen omdat niet iedereen een smartphone wil. Dat is ook niet dom en het Stockholm-syndroom, dat is kiezen voor precies de functionaliteit die je nodig hebt.

Je reactie op de vragensteller die wil tweaken was wel terecht, het is geen telefoon waar bijvoorbeeld een windows- of linuxfanboy blij van wordt; die zullen alleen maar mekkeren en mauwen omdat ze niet kunnen telnetten of als su kunnen werken.

De iPhone is voor mensen die geen zin hebben om zich bezig te houden met het apparaat zelf maar voor mensen die willen bellen, smsen, browsen, mp3's luisteren, video's kijken en applicaties gebruiken die doelgericht zijn.

Ik heb in de 15 jaar dat ik telefoons heb gehad nog nooit Bluetooth gebruikt en het nog nooit gemist. Ook heb ik nog nooit een telefoon gebruikt als externe HDD (daar koop ik... externe HDD's voor) en ik heb nog nooit de behoefte gehad om urenlang met een telefoon te spelen om hem om te bouwen tot een getweakt onding. Dat heeft niks met het Stockholm-syndroom te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145521

Laat maar.......gevonden!!!

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 145521 op 30-11-2010 01:46 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 3
[iPhone] Levertijden - deel 2

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.