TF: Mediaspelers (was Networked Media Tank) *done*

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 15.105 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 08:01
Ik zeg ook niet dat er voor elke type mediaplayer een ander forum moet komen. Ik zeg alleen dat uit de naam van het subfora moet blijken dat er ook andere mediaplayers en andere media player gerelateerde onderwerpen in besproken (mogen) worden.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je zou ook de forumomschrijving en dito beleid kunnen lezen als user wat er in thuishoort.

Zouden meer mensen moeten doen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:03

Matis

Rubber Rocket

alt-92 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 13:10:
Je zou ook de forumomschrijving en dito beleid kunnen lezen als user wat er in thuishoort.

Zouden meer mensen moeten doen.
Klopt, daarbij zegt een goede titel ook meer dan 1000 woorden (slechte woord keuze) :P

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

en het is ook maar een werktitel. Laten we eerst zorgen dat er genoeg inhoud is, dan kunnen we kijken wat er inhoort en wat voor forumnaampje de titel dekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

*schop*
zijn er nog mensen die zin hebben om mee te werken aan de FAQ? Anders ga ik kijken of ik het de komende dagen zelf kan gaan doen, alleen is wat input altijd welkom om de FAQ zo compleet mogelijk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

alt-92 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 13:10:

Zouden meer mensen moeten doen ;)
offtopic:
De forumomschrijving is slechts een klein tekstje wat zichtbaar is zodra je het forum al aangeklikt hebt, niet meer zoals vroeger op de indexpagina, wat dus lastig is als je een bepaald forum zoekt voor je vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07
En als jullie al topics hebben die gemoved kunnen worden dan zie ik hier graag de topic ID's, komma gescheiden. Hoe meer Topic ID's hoe sneller en beter gevuld we van start kunnen.

Een topic ID is dus het nummer dat na /forum/list_messages/ staat, in dit topic zou dat dus 1351374 zijn

Alvast _o_ _o_.

[ Voor 15% gewijzigd door zeef op 13-07-2009 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

TopicID's zijn natuurlijk ook welkom als FAQmateriaal (er zijn wat grote topics waar wel eea uit te halen is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:07
HTPC topics in de CSL

1351892,1302546,1322593,1334449

Overige meuk die ik heb opgehaald via de search
1344168,1283294,1237246,1328907,1326791,1264733,1334637,1238341,1357967,1358008,1348921,1347638,1343317,1316157

Dat is het meest recente meuk (2009). Kleine topics, gesloten topics en BBG's zitten daar niet tussen

hulp gevraagd: htpc en Philips LCD scherm-opstartprobleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Mijn excuses, ik heb het de afgelopen week erg druk gehad op het werk (opleveringen, testen e.d.) dus ik heb niet meer kunnen werken aan mn guide. Ik wil je zeker helpen met het opstellen van een FAQ/Guide.

Misschien handig om een verdeling te maken zodat eenieder weet wat er in moet en hij/zij zich kan inschrijven op een bepaald gedeelte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
sunturion schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:28:
[...]

Kan je eigenlijk nog wel van een NMT (Network Media Tank) forum spreken als je ook de WD TV, Conceptronic Media Giant Pro, Dane Elec so speaky etc daar onder plaatst. Een Network Media Tank is altijd gebaseerd op middleware van Syabas. De net genoemde spelers zijn dat allemaal niet. Daarnaast heb je de media streamers van DViCo (M6500) die minder populair zijn op GoT maar ook niet op syabas firmware gebaseerd zijn, en er komen er nog een aantal media players bij die ook niet op syabas middleware zijn gebaseerd (xTreamer, Asus Play!OnHD en Yuiix). Je zou ze dus geen NMT mogen noemen. Als er dus uiteindelijk een nieuwe forum komt zou het de naam "(Networked) Media Center en Streamers" moeten krijgen en onder Consumenten electronica moeten vallen. Uiteraard zullen de topics met betrekking tot afspeel problemen (netwerk of lokaal), en andere issues ook binnen dit subfora besproken mogen worden.
NMTis natuurlijk maar een werktitel maar ik moet eerlijk zeggen dat "Networked Media Center en Streamers" mij wel aanspreekt. Haakjes in een forumtitel vind ik dan weer minder dus we zullen de details in de korte forumomschrijving moeten verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Zijn we klaar of is iedereen op vakantie. Had ik al gezegd dat we ook nog een mod zochten voor dit forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Laatst online: 16:10

qless

...vraag maar...

Networked Media Center en Streamers lijkt me wel een goede titel, aangezien de WD tv apperaten er naar mijn bescheiden mening wel bijhoren.

Wat gaat de a.s. mod mogen/moeten doen?

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

zeef schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 12:17:
Zijn we klaar of is iedereen op vakantie. Had ik al gezegd dat we ook nog een mod zochten voor dit forum?
Ik ben druk bezig (al had ik gehoopt op wat meer input vanuit de community). Dus ik zal de aangehaalde punten hier zo goed mogelijk zelf proberen te gaan doen en hopen dat er een leuke FAQ uitkomt :).
qless schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 12:25:
Networked Media Center en Streamers lijkt me wel een goede titel, aangezien de WD tv apperaten er naar mijn bescheiden mening wel bijhoren.

Modderen zoals in ieder forum lijkt me. Dus gewoon zorgen dat mensen zich niet misdragen, topics verplaatsen als ze verkeerd staan en zo nu en dan eentje op slot gooien. Dat is het in grote lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Wat mij betreft komen er dan een aantal ervarings topics (nmt, wdtv, mediaportal, mce e.d.) en dan natuurlijk de specifiecke probleem topics.

Ervaringstopics gebasseed op chipset lijkt me het handigst, NMT = Sybas chipset (oa popcorn, hdx) en voor de HTPCs op basis van welke software (mediaportal, plex, xmbc, mce etc.)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
qless schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 12:25:

Wij zoeken een moderator voor dit forum die inhoudelijk voldoende onderlegd is en ook de normale taken van de moderator (het }) en >:) van users in 't algemeen) kan en wil uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Technisch is geen probleem, heb zelf een NMT (A-110), heb tijdje een HTPC gehad met mediaportal en macbook met plex(xmbc)

Alleen moet ik af en toe nog wat werken, weet niet hoeveel tijd dat opslorpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Wat is het verschil tussen een HTPC en een NMT?
Het verschil tussen een HTPC en een NMT is dat een HTPC een normale computer is waar software op wordt geïnstalleerd zodat deze mediabestanden af kan spelen. Doorgaans wordt de PC aangesloten op een TV of grote monitor en wordt er bij het samenstellen rekening gehouden met zaken als energieverbruik, formaat, uiterlijk en geluidsproductie.
Een NMT is een op zich staand apparaat dat als doel heeft mediabestanden af te spelen vanaf interne of externe opslag (bijv. een harde schijf of flashgeheugen) of deze te streamen vanaf een netwerk of internet.

Welke je moet kiezen hangt voor een groot deel af van de eisen die je er aan stelt. In onderstaande tabel staan een aantal belangrijke eigenschappen van HTPCs en NMTs naast elkaar.
HTPCNMT
FormaatMeestal groot. Minstens ITX formaat, maar vaak groter.
Compact, vaak het formaat van een flinke externe schijf
GeluidsproductieAfhankelijk van de onderdelen die gebruikt worden, meestal wel hoorbaar in een stille kamer.
Beperkt. NMTs worden vaak passief gekoeld omdat ze weinig warmte produceren.
UitbreidbaarheidZeer groot. Omdat een HTPC standaard onderdelen gebruikt kan deze gemakkelijk geupgrade wordenBeperkt. Vaak is het enkel mogelijk om de opslag te vergroten (al dan niet extern).
Mediaondersteuning (software)Zeer uitgebreid. In de regel kan iedere codec worden geïnstalleerd om bestanden mee af te spelen.
Afhankelijk van de gebruikte hardware en ondersteuning van de fabrikant. Nieuwere codecs zijn vaak alleen via firmware updates te bereiken.
Mediaondersteuning (hardware)Zeer uitgebreid. Hardware is eenvoudig te upgraden, waardoor het mogelijk is snellere onderdelen te plaatsen
Zeer beperkt. Het is meestal niet mogelijk te upgraden met snellere onderdelen
StroomverbruikGemiddeld tot zeer hoog (afhankelijk van de hardware). Doordat er normale hardware wordt gebruikt kunnen er onderdelen bijzitten die veel stroom nodig hebben.
Laag tot gemiddeld. Door het gebruik van specifieke hardware kan het stroomverbruik binnen de perken worden gehouden.

Welke moet ik kopen?
Voordat je gaat kijken naar welk apparaat wil gaan kopen, kijk eerst wat voor jou het meest geschikt is, een (zelfbouw)HTPC of een kant en klare NMT. Welk apparaat je moet kopen is iets dat je natuurlijk alleen zelf kunt beslissen, jij weet immers wat je eisen en wensen zijn. Belangrijk is om op de volgende punten te letten bij de aanschaf.
Mediacompatibiliteit
Welke bestanden kan het apparaat afspelen? Als je materiaal uit diverse bronnen wilt afspelen is het verstandig een speler te nemen die met veel formaten overweg kan. Is dit minder belangrijk, of vind je het niet bezwaarlijk om voordat je iets af kan spelen het bestand te converteren naar iets dat de speler snapt, dan kun je een speler nemen met minder

Aansluitmogelijkheden
Waarop moet de speler aangesloten worden? Controlleer over welke aansluitingen je TV of scherm beschikt en kijk of de speler dit ook doet. Daarnaast is het verstandig te kijken naar aansluitingen voor speakers en versterkers.

Bestandssysteem
Een valkuil is het bestandssysteem waarmee de speler werkt. Veel (goedkopere) spelers werken met FAT32. Een nadeel van FAT32 is dat het slechts bestanden van 4GB ondersteund. DVDimages en Hdfilms zijn vaak groter dan dit. Deze zou je dus eerst moeten converteren voordat het afgespeeld kan worden. Omdat dit soort spelers vaak geen NTFS ondersteunen heeft het geen zin om het bestandssysteem te converteren.

Geluidsproductie
Als je een mediaspeler bij de TV wilt plaatsen om films op te kijken dan is het wenselijk dat deze weinig geluid maakt, zodat ook bij stille stukken in een film het geluid van de speler de film niet overstemd. Let dus op zaken als actieve koeling en het type opslag. Een harde schijf maakt meer geluid dan flashgeheugen.

Ondersteuning van de fabrikant
Een ander punt van belang is de ondersteuning van de fabrikant. Bij NMTs ben je afhankelijk van de fabrikant voor het uitbrengen van nieuwe firmwares om bijvoorbeeld nieuwe codecs te kunnen gebruiken. Als je kiest voor een goedkope NMT van een onbekende fabrikant die weinig doet aan updates dan kan het zo zijn dat je mediaspeler in de toekomst niet meer overweg kan met nieuwe codecs of je bestandsformaten. Uiteraard is de keuze voor een mediaspeler van een bekende fabrikan geen garantie dat je altijd nieuwe updates zult krijgen en altijd gebruik kunt maken van nieuwere codecs en bestandsformaten, omdat een deel natuurlijk hardware afhankelijk is.

Naast deze punten zijn er natuurlijk nog persoonlijke zaken, zoals het uiterlijk, budget en merk van de speler.

Dit is alvast een stuk FAQ. Gelieve op te schieten zodat ik het aan kan passen.
De volgende vragen wil ik nog in de FAQ beantwoord hebben. Dus als er iemand mee wil helpen, post het gerust (en natuurlijk andere zaken in de FAQ)

- hoe krijg ik hardwareversnelling met een Ati kaart.
- hoe krijg ik hardwarevernselling met een Nvidiakaart.
- hoe bouw ik een HTPC (link met de FAQ in CSL?).
- welke software is beschikbaar (staat al een kort lijstje hier)
- welke NMTs zijn er (niet specifiek type, maar platforms).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Hoe bouw ik een HTPC?

Omdat een HTPC in principe een PC is met een specifiek doel is het verstandig om als je niet weet hoe je een PC in elkaar moet zetten (of het graag nog eens naleest) eerst Hoe bouw ik een PC? door te nemen. Ook al zal de hardware in een HTPC wat nieuwer zijn dan die uit deze FAQ, het principe blijft hetzelfde.
Deze FAQ zal een verzameling aan tips and tricks bevatten per onderdeel. De uiteindelijke keuze van hardware hangt toch af van je specifieke eisen, maar dit kan een goede leidraad geven.

- Processor, Mobo en Geheugen.
Voor een HTPC is doorgaans geen gigantische hoeveelheid processorkracht nodig. Een quadcore is niet nodig als het enkel gaat om het afspelen van media. Een simpele dualcore of zelfs singlecore voldoet prima. Stroomverbruik is belangrijker dan snelheid als je gaat voor een stille HTPC. Kijk dus liever naar het budgetsegment dan naar het highend segment.
Omdat een HTPC niet bijzonder uitgebreid hoeft te zijn zal een µATXbord in de meeste gevallen prima voldoen, ook al beschikt deze over minder uitbreidingssloten dan een ATXbord. Voor wie echt klein wil gaan en het geen probleem geeft iets meer geld kwijt te zijn is het ITX platform bijzonder interessant. Een doorsnee modern µATX bord heeft meestal een PCIe x16 slot, een PCIe x1 slot en 2 PCIsloten. Dit biedt genoeg uitbreidingsmogelijkheden voor een videokaart, TVkaart en eventueel een geluidskaart. Een doorsnee ITX heeft meestal een PCIslot of een PCIe x1 slot. In de regel zal het systeem deze sloten niet nodig hebben, omdat op veel borden alles onboard of integrated is.
Moderne moederborden hebben een keur aan videoaansluitingen, netwerkmogelijkheden en aansluitingen voor het geluid, waardoor de enige losse kaart soms nog een TVkaart is als deze functionaliteit aanwezig moet zijn.
Voor het geheugen geldt dat er in een HTPC prima standaard geheugen gebruikt kan worden. Overclocken is meestal niet het uitgangspunt van deze borden, dus voldoen de value-series van de meeste fabrikanten prima.

- Videoplank
Zoals aangegeven bij het moederbord beschikken veel over integrated video die meer dan prima videobestanden af kan spelen en eenvoudig aangesloten kan worden op een TV of computerscherm.
Een losse videokaart kan in sommige gevallen interessant zijn. Mocht je een oudere TV hebben zonder VGA, DVI of HDMI input dan zul je s-video of composite TVout moeten gaan gebruiken. De meeste moederborden hebben dit niet, dus is een losse kaart nodig om dit te kunnen gebruiken.
Voor een videokaart geldt bij een HTPC dat videoacceleratie, verbruik en koeling belangrijker zijn dan prestaties. Kijk dus liever naar de budgetkaarten, deze beschikken vaak ook over goede videoaccelaratie net als hun high-end broers, maar kosten aanzienlijk minder en omdat ze minder presteren is het verbruik een stuk lager, waardoor ook de koeling minder lawaai hoeft te maken.
Let bij passief gekoelde videokaarten wel op dat het wenselijk is airflow in de kast te hebben, omdat de kaart anders erg heet kan worden.

- Opslag
Zelfs de simpelste moderne schijfjes van tegenwoordig zijn snel genoeg om videobestanden snel genoeg af te kunnen spelen, zelfs als deze een flinke bitrate hebben. Let daarom bij het kopen van een harde schijf liever op de geluidsproductie. 7200rpm schijven zijn overkill voor een HTPC waarop enkel videogekeken kan worden. 4200rpm en 5400rpm schijven voldoen daarom ook prima en ze zijn vaak een stuk stiller en zuiniger.
Mocht de HTPC ook moeten dienen als opslag dan is het raadzaam naar een 3.5" disk te kijken van 1TB of meer die op 5400rpm zijn werk doet. Mocht de opslag van bestanden elders gebeuren (op een server of externe schijf) dan zijn 2.5" schijven te overwegen. Deze zijn meestal wat stiller dan de 3.5" disks, maar zijn ook wat langzamer en bieden een hogere accestime, iets dat van ondergeschikt belang is voor het afspelen van videobestanden.

Mocht de HTPC naast bestanden op schijf ook DVD's, HDDVD's en Blu-Ray's moeten afspelen, dan is een goede speler ook raadzaam. Bij de aanschaf is het belangrijk om te letten op het geluidsniveau van de spelers. Daarnaast zijn er ook tooltjes beschikbaar zoals CDbremse die ervoor kunnen zorgen dat de speler niet sneller draait dan noodzakelijk, wat de geluidsproductie ook ten goede komt.

- Voeding en Behuizing
Een behuizing is vaak niet meer dan een persoonlijke voorkeur. Let erop dat het moederbord in de kast past (veel HTPC behuizingen zijn µATX, waar geen ATXbord in past) en dat er airflow mogelijk is om de HTPC koel te houden.
Houdt daarnaast rekening met zaken als USB, firewire en eS-ATA aansluitingen op de voorkant mocht je van plan zijn bijvoorbeeld externe apparaten aan te willen sluiten.

Veel kasten beschikken al over een voeding. Wil je echter een losse voeding kopen, kies dan voor iets met een grote ventilator. Een hoog wattage is meestal niet nodig. Voor meer info over voedingen kun je in Overige Hardware kijken in het grote voedingentopic.

Lijkt me op zich een leuke verzameling tips and tricks voor een HTPC. Dat icm de HTPC BBG lijkt me mensen een prima helpende hand te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Ziet er goed uit, ik hoop snel het forum te zien voorschijn komen, mijn spelling is niet het beste, ik wil best als moderator dienen, maar ik heb er ook geen moeite meer als iemand anders deze taak krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:27
Misschien triviaal, maar misschien is het slim ergens in het begin van de faq de afkorting htpc en nmt voluit te schrijven zodat mensen die de afkorting niet kennen eerder doorhebben waar het over gaat. Misschien zelfs een stukje wat is een Network Media Tank en wat is een Home Theatre PC.

[ Voor 17% gewijzigd door Terror op 22-07-2009 12:34 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dit zijn ook maar stukjes FAQ he. Een definitie is op zich wel handig om erbij te zetten. Sowieso is de term NMT niet helemaal juist, dus die moeten we ook nog vervangen door iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:32
Networked Storage High Definition Media Device (NSHDMD)

:9

Belangrijk is denk ik wel dat de term HD erin voor moet komen. De apparaten zorgen er immers voor dat je HD materiaal probleemloos word afgespeeld. Dat is ook voor veel mensen ook de hoofdrede om zo'n apparaat te kopen.
Dat het apparaat over het netwerk te benaderen is en ook is uit te breiden met storage is voor de subtitel.

Maybe iets van:

Mediadevice for High Definition (MHD)
Je HD content probleemloos afspelen op je TV of beamer? Bespreek hier de devices die het mogelijk maken...

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

High Definition Media Player (HDMP)
Je HD films/video probleemloos afspelen op je TV of beamer? Bespreek hier de apparaten die het mogelijk maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Matis op 23-07-2009 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Dat is beter idd, we vernielen de Nederlandse taal al genoeg.

Deze titel zal wel duidelijk genoeg zijn.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

FireStarter schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:27:
Dat is beter idd, we vernielen de Nederlandse taal al genoeg.

Deze titel zal wel duidelijk genoeg zijn.
Dat was NoFI he ;) Ik vond idd de Engelse termen erdoorheen een beetje te. Natuurlijk hebben de Moddereters het laatste woord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik vind het wel een leuke titel hoor (en idd, het kan gewoon in het nederlands).
Ik zou alleen films/video gewoon door films vervangen, dat dekt de lading meer dan prima.

De titel is ook niet slecht, HDMP klinkt ook als een leuke afkorting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

TERW_DAN schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:43:
Ik vind het wel een leuke titel hoor (en idd, het kan gewoon in het nederlands).
Ik zou alleen films/video gewoon door films vervangen, dat dekt de lading meer dan prima.

De titel is ook niet slecht, HDMP klinkt ook als een leuke afkorting.
Klopt, ik had eerst films staan, maar ja (ik als purist, zie een serie niet als film en een docu ook niet, en porno al helemaal niet ;) ).

HDMP is wel catchy qua naam en past ook mooi in de topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Matis schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:31:
[...]

Dat was NoFI he ;) Ik vond idd de Engelse termen erdoorheen een beetje te. Natuurlijk hebben de Moddereters het laatste woord :)
Maakt niet uit hoor :>

@TERW_DAN ,

Als zodadelijk alle info bijeen is hoelang duurt het dan voordat het HDMP fora er is?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik durf niet te zeggen hoe lang het precies duurt, dit is de eerste keer dat ik betrokken ben bij het opzetten van een nieuw forum. In elk geval is het zo dat de FAQs eerst af moeten zijn, we geloof ik nog een moderator nodig hebben en er wat topics gemoved moeten gaan worden.

Maar ik hoop in elk geval dat er nog wat bijdrages komen uit de community voor wat betreft de FAQs, er zijn nog genoeg zaken die er nog inmoeten (zoals beschrijvingen van software, videoacceleratie en codecs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

TERW_DAN schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 11:58:
Ik durf niet te zeggen hoe lang het precies duurt, dit is de eerste keer dat ik betrokken ben bij het opzetten van een nieuw forum. In elk geval is het zo dat de FAQs eerst af moeten zijn, we geloof ik nog een moderator nodig hebben en er wat topics gemoved moeten gaan worden.

Maar ik hoop in elk geval dat er nog wat bijdrages komen uit de community voor wat betreft de FAQs, er zijn nog genoeg zaken die er nog inmoeten (zoals beschrijvingen van software, videoacceleratie en codecs).
Ik wil me best opgeven als moderator; Echter weet ik niet wat voor procedure erbij hoort ;) Moet ik naakt poseren voor de crew e.d. (net als in sterretje gezocht :r)

Nja mijn kant van het verhaal is bijna af. Ik zal straks het verhaaltje even posten...

Jullie horen van me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het HD-gebeuren snap ik niet echt, als onderscheidende factor. PMD's kunnen dat tegenwoordig ook, en dan kom je in de knoop met wat er besproken wordt in Portable Media Devices. Nu snap ik wel dat er verschil zit in beide, maar het is voor de niet-diehard users dan niet echt duidelijk, imo.

Edit @hierboven: als moderator wordt je doorgaans gevraagd :)

[ Voor 9% gewijzigd door RoD op 23-07-2009 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

RoD schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:02:
Duidelijk :+

@TERW_DAN
Ik heb in mijn verhaal wel een hoop overeenkomsten met jouw FAQ. Daarnaast mis ik nog connectiviteit (zowel voor de video/audio, als voor het netwerk; Wifi (A tm N), LAN (triplespeed eventueel, maar dat maakt vrij weinig uit). Daarnaast is het misschien nog handig om te vermelden dat op een HTPC elk gewenst OS geïnstalleerd kan worden. Bij een NMT zit je vaak gebonden aan een OS (veelal Linux).

Wat betreft het netwerk, ik denk dat het ook handig is om te vermelden dat HDvideo-streams niet over een draadloos netwerk kunnen.

Tevens lijkt het me toch handig om een dynamische link naar de Pricewatch te kunnen maken middels een enquete zodat gebruikers (leken) aan kunnen klikken wat ze willen. Dan kun je bijvoorbeeld al een aantal NMT's (of hoe je ze ook wilt noemen) uitsluiten.

Verder lijkt het me leuk als er een mooie afbeelding geshopt gaat worden voor het karakteriseren van het thema (subforum).

.... hier stopt mijn verhaal even, want ik ga eten. I'll be back!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Matis schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:01:
Ik wil me best opgeven als moderator; Echter weet ik niet wat voor procedure erbij hoort ;) Moet ik naakt poseren voor de crew e.d. (net als in sterretje gezocht :r)
Tenzij je een ontzettend lekkere meid bent... anders niet ;)

Maar serieus, mods worden doorgaans gekozen, in een enkel geval kan er een sollicitatieronde gehouden worden, maar vooralsnog is daar geen sprake van.
Nja mijn kant van het verhaal is bijna af. Ik zal straks het verhaaltje even posten...
Jullie horen van me!
Ok mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Modbreak:Sollicteren naar de positie van mod doen we niet in dit topic, Mail naar zeef@tweakers.net en vertel waarom we juist jou moeten kiezen. Complete CV's zijn niet nodig, wel een gemotiveerde onderbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
RoD schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:02:
Het HD-gebeuren snap ik niet echt, als onderscheidende factor. PMD's kunnen dat tegenwoordig ook, en dan kom je in de knoop met wat er besproken wordt in Portable Media Devices. Nu snap ik wel dat er verschil zit in beide, maar het is voor de niet-diehard users dan niet echt duidelijk, imo.

Het is anders vrij makkelijk. PMD's zijn mobiel. Zie ook de subtitel:
Muziek luisteren op de fiets? Een filmpje kijken in de trein? Welke oordopjes passen daarbij? PMD heeft hier grip op.

HDMP daar in tegen is meer voor de thuissituatie. Hoe je daar op een makkelijke manier je media (films 1080p) kan afspelen.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Er zijn ook PMD's die HD-materiaal uitspugen en het ook leuk doen in de thuissituatie. Moeten die PMD's dan in HDMP? Nee. Maar voor users die niet bekend zijn met de daadwerkelijke verschillen is zoiets niet duidelijk. En eerlijk is eerlijk, soms zijn de verschillen tussen een PMD en een "thuissituatie-MP" maar heel klein. Ik zou de titel dan ook meer iets aan willen laten geven zodat het duidelijk is dat het om de thuissituatie gaat. HD is namelijk geen onderscheidende feature van zo'n apparaat. Bovendien, apparaten die je een mediatank kan noemen zullen sowieso wel HD-materiaal af kunnen spelen. Degenen die dat niet kunnen zijn nu al obsoleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Tijd voor vernieuwing?

Momenteel worden steeds meer films aangeboden in High-Definition (linkje naar Wiki). Deze films staan doorgaans op Blu-ray schijfjes. Deze Blu-ray-disks (afgekort als BRD) hebben dezelfde afmetingen als een CD en DVD. Het grote verschil zit hem in de hoeveelheid gegevens dat deze BRD kan opslaan. Momenteel kan een BRD 50 gigabyte aan data opslaan. Dit komt overeen met 71 CD’s of 11 DVD’s.
Om deze BRD’s af te kunnen spelen werden vorig jaar de Blu-ray-spelers geïntroduceerd. Apparaten met de afmetingen van een reguliere DVD-speler, maar dan 10 keer duurder. Het grote nadeel van deze Blu-ray-spelers is het feit dat ze alleen maar films welke op een CD, DVD, of BRD staan af kunnen spelen.
Op dat moment is het idee ontstaan om een zogenaamde Network Media Tank (NMT) te introduceren. Een klein kastje (ter grootte van een stapeltje A4-tjes) dat praktisch alle mogelijke films kan afspelen.
De vraag: Is het tijd om over te stappen op deze NMT?

Wat doet en kan een NMT?

Een NMT kan praktisch alle films afspelen. Of het nu gaat over een filmpje op Youtube, een film van je videocamera of het downloaden en afspelen van een video-trailer. De NMT kan het allemaal.
Daar houdt het nog niet bij op. De NMT kan ook dienst doen als radio, (elke internetradio kan er op gespeeld worden) en ook als nieuws-portal (hier moet nog iets komen over het downloaden van RSS e.d.).
Daarnaast kan je NMT ook functioneren als een heuse downloadserver. Bijna alle NMT’s kunnen uitgerust worden met een hardeschijf. Hier kun je al je films en foto’s op opslaan om ze later (nogmaals) te bekijken. De mogelijk bestaat zelfs om een externe hardeschijf aan te sluiten op de NMT. Zo kunnen vrienden hun eigen films en foto's eenvoudig tonen op jouw NMT.
Ook zijn alle NMT’s uitgerust met een netwerk aansluiting. Daardoor kan je met je NMT surfen op het internet en ook films afspelen welke elders op je netwerk (of zelfs het internet) gedeeld staan. Sommige NMT’s zijn ook uitgerust met een WLAN module, waardoor je ook draadloos bovenstaande activiteiten kunt uitvoeren.
n.b. Voor het afspelen van High-Defenition media (720p en 1080p) is een draadloze verbinding niet snel genoeg. Hiervoor moet minimaal een 100mbit LAN-verbinding aangesloten zijn op de NMT.

Dat is mijn input om mee te beginnen. Ik ben bereid stukken aan te vullen, te verduidelijken etc.!

[ Voor 1% gewijzigd door Matis op 23-07-2009 13:16 . Reden: Typo's en aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Op iBood staat een ding te koop ... Zyxel DMA-1000W met wifi.
Echter, het is vreemd met "HD" marketing, want het kent geen MKV en doet tot 1080i.
Prijs is wel laag, maar dan toch...

Zelfs als ik ga googlen voor reviews, kom ik vaker model tegen zonder Wifi.
De beelden zijn goed, maar geluid is niet top.
Welke chipset zou erin zitten?

(btw: de topic is onder "Lieve Adjes", dat is verwarrend aangezien het link heeft in Hardware subforum - moeten we nu over moderators praten, of praten we over media tanks?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Misschien eerst de topicstart even lezen? :) De NMT's worden, vooralsnog, in LCD besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Standalone Mediaplayers en HTPCs.

Wat vinden jullie daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

TERW_DAN schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:31:
Standalone Mediaplayers en HTPCs.

Wat vinden jullie daarvan?
Nee, ik vind dat Standalone Mediaplayers te generiek is. Ik wil persoonlijk iets specifieker. Er moet sws iets van High Definition in. Daar gaat het (mij) iig om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Matis schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:59:
[...]

Nee, ik vind dat Standalone Mediaplayers te generiek is. Ik wil persoonlijk iets specifieker. Er moet sws iets van High Definition in. Daar gaat het (mij) iig om.
Onderbouw dan eens waarom er iets van HD in moet. Want vooralsnog zie ik daar geen passende argumentatie bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Matis schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:59:
[...]

Mij gaat het om DTS geluid, dan moet dat er ook in! :P

Nee, maar HD of DTS zijn gewoon standaarden die die spelers af kunnen spelen. Het zijn gewoon Mediaplayers en HTPC's. Zo zou het forum dus ook gewoon kunnen heten :). Het woord standalone zou ik achterwege laten.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

We moeten trouwens wel even rekening houden dat NMT niet slaat op alle mediaspelers, dus we moeten nog een overzicht maken van wat er allemaal is.

Verder... moet HD per se in de titel. Zo boeiend is dat imho niet echt.

Standalone liever wel, want dat maakt juist het verschil met PMDs die in andere fora horen. Daarbij gaat het om standalone grut dat dus niet aan of op een pc geïnstalleerd hoeft te worden.

[ Voor 30% gewijzigd door TERW_DAN op 23-07-2009 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

TERW_DAN schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 14:13:
We moeten trouwens wel even rekening houden dat NMT niet slaat op alle mediaspelers, dus we moeten nog een overzicht maken van wat er allemaal is.

Verder... moet HD per se in de titel. Zo boeiend is dat imho niet echt.
Er moet niets, wat ik voorstelde was gewoon uit de mouw geschud. Aan jou (jullie) de keus hoe de titel van het subforum gaat luiden. ik heb mijn zegje daarover al gedaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Stukje van jou ziet er op zich goed uit, daar zitten best wat bruikbare stukken tussen (al vind ik niet dat het stukje over draadloos klopt. Daarover valt prima te streamen, mits je een deugdelijke verbinding hebt. Met de nieuwe N netwerken waarmee je 300Mbit kan halen is dat prima te doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

TERW_DAN schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 14:43:
Stukje van jou ziet er op zich goed uit, daar zitten best wat bruikbare stukken tussen (al vind ik niet dat het stukje over draadloos klopt. Daarover valt prima te streamen, mits je een deugdelijke verbinding hebt. Met de nieuwe N netwerken waarmee je 300Mbit kan halen is dat prima te doen).
Ja klopt, echter wilde ik niet meteen de diepte in gaan en over bandbreedtes en netwerksnelheden gaan beginnen. Daarnaast is 300MBit maar voor de helft bruikbaar, 150MBit dus, en die snelheden zijn ook niet altijd stabiel. Zit er nog iemand op je WiFi dan kan hij weer inkakken enzo.
Ik zeg WiFI :N ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Wifi is imho ook een pauper oplossing, maar sommige mensen vinden het prettig.
Ik denk dat we juist wel de diepte in moeten gaan in de FAQ, daarom denk ik dat met name jouw 2e stuk interessant is om wat verder uit te diepen op een generieke manier (en dat dan voor ieder type apparaat, dus niet enkel de NMTs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

TERW_DAN schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 14:51:
Wifi is imho ook een pauper oplossing, maar sommige mensen vinden het prettig.
Ik denk dat we juist wel de diepte in moeten gaan in de FAQ, daarom denk ik dat met name jouw 2e stuk interessant is om wat verder uit te diepen op een generieke manier (en dat dan voor ieder type apparaat, dus niet enkel de NMTs).
Ok, mooi te horen dat je het wat vindt. Ik wil met alle plezier dat tweede gedeelte uitdiepen; waar denk je zelf aan?

RSS, Video Containers, Operating Systems (voor de HTPC's), (externe) HDD's, HDMI, SPDIF... daarnaast nog WiFi afkraken.
Ikzelf heb niet heel veel ervaring met HTPC's. Vooral ook omdat het veel zelfbouw is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

HTPCs is niet zo'n probleem, dat kan ik wel voor m'n rekening nemen, het gaat me voornamelijk om de standalone apparaten.
Sowieso moeten we eerst eens bekijken wat er allemaal te vinden is. Naast de NMTs zijn er nog wel meer, maar welke en wat ze kunnen zou ik zo niet weten, maar er zijn wel wat van die HDDtjes die beschikken over aansluitmogelijkheden op de Tv, apparaatjes zoals de WD TV etc, die horen er ook allemaal bij.

We kunnen ervoor kiezen de FAQ heel erg generiek te houden en dus algemeen te schrijven over alle apparaten bij elkaar, of een duidelijk verschil maken tussen de verschillende platforms die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

TERW_DAN schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 15:09:
We kunnen ervoor kiezen de FAQ heel erg generiek te houden en dus algemeen te schrijven over alle apparaten bij elkaar, of een duidelijk verschil maken tussen de verschillende platforms die er zijn.
In dat geval ga ik toch voor het laatste.

Je hebt natuurlijk HTPC's: Volwaardige PC's. NMT's apparaatjes waar je een HDD in kan stoppen voor de opslag en dat draait op bepaald chipset en meer kunnen dan alleen films spelen (downloadserver etc). En dan nog de standalone spelers. Die feitelijk niets meer doen dan van een externe bron gegevens halen en die converteren naar HDMI/SCART etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar niet alle apparaten met een HDD erin zijn NMTs als ik me niet vergis. Dus dat moeten we even goed uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

TERW_DAN schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 16:14:
Maar niet alle apparaten met een HDD erin zijn NMTs als ik me niet vergis. Dus dat moeten we even goed uitzoeken.
http://www.networkedmediatank.com/ hier staan ze *allemaal* alleen weet ik niet wat ze als criteria hanteren voor het classificeren als zijnde NMT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

NMTs zijn gebaseerd op het Sybasplatform. Wat ik even uit moet zoeken is of dit soort apparaten; Chili Green Multi Media HDD daar ook gebruik van maken. Die horen imho wel in het nieuwe forum, maar als ze niet op het Sybasplatform zijn gebaseerd mogen ze geen NMTs worden genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

TERW_DAN schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 16:29:
NMTs zijn gebaseerd op het Sybasplatform. Wat ik even uit moet zoeken is of dit soort apparaten; Chili Green Multi Media HDD daar ook gebruik van maken. Die horen imho wel in het nieuwe forum, maar als ze niet op het Sybasplatform zijn gebaseerd mogen ze geen NMTs worden genoemd.
Duidelijk, jammer genoeg houden de meeste producenten angstvallig stil wat de werkelijke specs zijn van alle mediaplayers (CPU, chipset, hardwarematige codecs etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik denk niet dat we het te moeilijk moeten maken eigenlijk, zeker omdat we het spul makkelijk in 3 dingen kunnen opdelen.

1. HTPCs.
standaard PChardware aangesloten op een TV.

2. NMTs.
standalone mediaspelers gebaseerd op het Syabas platform (met netwerk aansluiting).

3. Netwerkloze mediaplayers zonder netwerkaansluiting.
standalone mediaspelers (zonder netwerk aansluiting) met interne HDD of mogelijkheden om een HDD op aan te sluiten.

We zien in LCD, OM en CSL nu toch deze dingen voorbij komen. Als het nodig is (omdat er nieuwe producten populair worden of er simpelweg dingen bijkomen) dan is de FAQ alsnog aan te passen. We kunnen wel op zoek gaan naar allerlei obscure zooi, maar als niemand die ooit gaat gebruiken heeft het weinig zin er een FAQ van vol te duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ziet er prima uit. Dit is idd een makkelijk te hanteren criteria.

Ik ga morgen op vakantie en zal (naar alle waarschijnlijkheid) een week lang niet op Tweakers/GoT te vinden zijn :'( :'(.

Ik hoop dat jullie het ook zonder mij aankunnen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Inleiding HTPCforumFAQ.
Met de steeds groter wordende digitale verzameling van mediabestanden is ook de wens om deze in de woonkamer af te kunnen spelen steeds groter geworden. Dit kan op verschillende manieren. Dit forum richt zich op de apparaten die hier specifiek voor bedoelt zijn. In grote lijnen kunnen we hier een onderverdeling in 3 soorten van maken. HTPCs, Networked Media Tanks en Standalone mediaspelers zonder netwerkaansluiting.

definities:
HTPC - Een PC met als specifiek doel het afspelen van video en audiobestanden af te spelen vanaf het netwerk, optische schijf of harde schijf.

NMT - Een standalone mediaspeler met netwerkaansluiting en een interne harde schijf, zonder de mogelijkheid af te spelen van optische schijf.

Standalone mediaspelers zonder netwerk. - een standalone mediaspeler die niet beschikt over een netwerkaansluiting en is bedoeld om bestanden af te spelen van een interne of externe hardeschijf.

Losjes gebaseerd op het eerste stukje van Matis. Het andere stukje is een prima aanvulling op mijn andere stuk FAQ (maar dat staat op m'n notebook en die heb ik hier niet bij de hand, dus die kan ik van't weekend aan gaan passen).

Dan hebben we al een mooi deel van de FAQ, alleen moet er nog een stuk komen over videoacceleratie, codecs etc.

[ Voor 4% gewijzigd door TERW_DAN op 23-07-2009 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Plus de eventuele voor en nadelen. Zo bv. heb je bij NMT's niks met codecs te maken. Zo kan je al een hoop topics van kiezers voorkomen.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nou over codecs valt er wel het een en ander te zeggen bij NMT's. Niet alles wordt even lekker afgespeeld. Soms kan een kleine tweak qua videospecs een boel schelen. Daar kun je ook best wat over zeggen in de FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Juist bij NMTs lijken me codecs een heikel punt. De mogelijkheid om te updaten is veel lastiger, dus moet je zorgen dat die codec wel aanwezig is in het ding.

Iemand ervaring met codecs op die dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:18

Illusion

(the art of)

TERW_DAN schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 22:46:
Inleiding HTPCforumFAQ.
definities:
HTPC - Een PC met als specifiek doel het afspelen van video en audiobestanden af te spelen vanaf het netwerk, optische schijf of harde schijf.

NMT - Een standalone mediaspeler met netwerkaansluiting en een interne harde schijf, zonder de mogelijkheid af te spelen van optische schijf.

Standalone mediaspelers zonder netwerk. - een standalone mediaspeler die niet beschikt over een netwerkaansluiting en is bedoeld om bestanden af te spelen van een interne of externe hardeschijf.
Helaas is deze indeling niet helemaal volledig. Er zijn ook standalone mediaspelers die wél een netwerkaansluiting hebben, maar niet op het syabas/sigma platform draaien. Bijvoorbeeld:
de Xtreamer: [Mediaplayer] Xtreamer - Ervaringen deel 1
AC Ryan PlayOn! HD AC Ryan PlayOn! HD

Overigens komt er binnenkort ook de popcornhour C-200. Dat is een NMT waar je een blu-ray drive in kan bouwen, die speelt in dat geval ook van optische media af.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

TERW_DAN schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 23:56:
Juist bij NMTs lijken me codecs een heikel punt. De mogelijkheid om te updaten is veel lastiger, dus moet je zorgen dat die codec wel aanwezig is in het ding.

Iemand ervaring met codecs op die dingen?
Het is wisselend, afaik. Ik denk dat het lastig is om er veel over te zeggen, anders dan dat het iets is om rekening mee te houden. Als je een NMT koopt is de compatibility een belangrijke factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

RoD schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 01:07:
[...]

Het is wisselend, afaik. Ik denk dat het lastig is om er veel over te zeggen, anders dan dat het iets is om rekening mee te houden. Als je een NMT koopt is de compatibility een belangrijke factor.
Je hebt ook al een aantal chipsets die mpeg hardwarematige kunnen decoden. Daarnaast zijn er natuurlijk veel grensgevallen (zie post van Illusion).

We moeten op een zeker moment een lijn trekken. NMT (Network --> dus iig een netwerk aansluiting), Standalone is dus de rest zonder netwerk (by default).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
RoD schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 01:07:
[...]

Als je een NMT koopt verwacht je dat je probleemloos 1080p kan afspelen. Hetzelfde als dat de PS3 probleemloos PS3 spellen kan afspelen.
Dat probeerde ik te zeggen met die codecs.

Tenminste dit is het beeld wat ik nu in mn hoofd heb.
Matis schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 07:58:
[...]

Je hebt ook al een aantal chipsets die mpeg hardwarematige kunnen decoden. Daarnaast zijn er natuurlijk veel grensgevallen (zie post van Illusion).

We moeten op een zeker moment een lijn trekken. NMT (Network --> dus iig een netwerk aansluiting), Standalone is dus de rest zonder netwerk (by default).
De standalone apparaten zullen waarschijnlijk geen kans maken op overleven in de korte termijn.
Je hele huis word 1 grid van apparaten die verbonden zijn met elkaar met een apparaat ala een NMT die als center dient voor media.

[ Voor 37% gewijzigd door FireStarter op 24-07-2009 11:57 ]

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

FireStarter schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 11:54:
[...]

Als je een NMT koopt verwacht je dat je probleemloos 1080p kan afspelen. Hetzelfde als dat de PS3 probleemloos PS3 spellen kan afspelen.
Dat probeerde ik te zeggen met die codecs.

Tenminste dit is het beeld wat ik nu in mn hoofd heb.
Ik ben bang dat dat beeld wel eens niet zou kunnen kloppen. 1080P zegt enkel wat ver hte formaat, niet over de codec die gebruikt is. Als dat eentje is die niet ondersteund wordt, of waar de cpu te traag voor is zal het niet echt soepeltjes draaien ben ik bang.

Hoe dit in de praktijk uitpakt weet ik niet, maar gezien het meeste spul gewoon x264 is zal het wel spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Volgens mij zijn er 3 groepen spelers:
- Standaard
Standaard is maximaal 720x480 pixels. Dit is resolutie die je vaak aantreft bij low budget mp4 spelers / DVD spelers. Alleen Xvid/Divx worden ondersteund.
- HD
Dit is maximaal 720p resolutie. Dat is een stapje hoger en betere DVD spelers hebben bijvoorbeeld Ultra DivX logo erop. En betere mediatanks zoals Freecoms kunnen ook deze resolutie aan.
In HD valt ook spelers die upscalen naar 1080i en spelers die 1080i media kunnen spelen maar geen MKV / h264 AVC kunnen lezen. Daarom zijn ze ook goedkoper, en kunnen niet met recht FullHD genoemd worden.
- Full HD
Hier moet de speler in staat zijn om 1080p te kunnen weergeven en moet MKV / h264 AVC / DTS kunnen afspelen. Dat zijn duurdere mediatanks maar WDTV mag meedoen omdat het ook echt FullHD is.

En verschillende uitvoeringen:
- HTPC
Samengesteld standaard computer, maar dan met extra dingen omheen die speciaal gericht zijn op media vertoning, design aan buitenkant, LCD scherm op de kast, en aanwezigheid van HDMI, optical SPDIF, 5.1 tot 8.1 geluidschip. De moederbord is vaak mATX voor compacte bouw.
- NMT
Networked media tank, een heel compacte speler met mogelijkheid om een hd erin te bouwen. Met netwerk en USB aanwezig voor meer media mogelijkheden. Optioneel kan het internet op voor Youtube, bittorrent en andere luxe zaken.
- NAS
Networked Allpurpose? Storage, speciale standalone mini systemen met mogelijkheid om veel hd's aan te sluiten en te sharen met hun eigen server over netwerk. Ook al hebben ze veel extra's in huis, maar ze kunnen niet als media spelers ingedeeld worden. Er is geen chip aanwezig hiervoor. Het is niks anders dan opslaan en sharen.
- DLMT
Diskless Media tank. (Dat zeg ik even als voorbeeld.) Hier bedoelen we dus de spelers die geen mogelijkheid hebben om een hd in te bouwen. Ze hebben hiervoor WiFi, netwerk en USB hiervoor aanwezig om externe media aan te kunnen sluiten. Ze zijn wel meer gebouwd op streaming, maar niet allemaal kunnen FullHD. Conceptronic FullHDMA en WDTV zijn goede voorbeelden.

Waar moeten ze ingedeeld zijn volgens mij:
HTCP -> Complete Systemen & Laptops
Omdat het om computer gaat die je zelf moet samenstellen. Je hebt ook al laptops met afstandsbediening erbij, zodat laptops ook als HTCP kunnen spelen. Het zijn geen kant-en-klare systemen! Verschillende configuraties zijn mogelijk.

NMT -> LCD, Plasma, Projectie & Recording
Omdat het kant en klaar systeem is. Dat kun je niet ergens anders neerzetten.
Ze dienen ook als opslag maar door extra media af te kunnen spelen is het voor huiskamer entertainment.
Kant-en klare systemen.

NAS -> Opslagmedia & I/O Controllers
Omdat het allemaal opslag systemen zijn. Niks met media, ook al kunnen ze gevuld worden met media en aangesloten worden aan NMT of DLMT. Het blijven vooral opslagstations.

DLMT -> LCD, Plasma, Projectie & Recording
Zonder harde schijf, maar het zijn nog steeds media spelers voor huiskamer entertainment.

Het probleem is dat LCD forum ook vol zit met verschillende schermen en projectoren wordt het onoverzichtelijk. De forum voor audio/hifi is reeds apart gemaakt, wat goed is.
We hebben ook onder Consumentenelectronica PMD forum voor allerlei draagbare media spelers.
Doordat we te maken hebben met vele soorten niet-mobiele mediaspelers denk ik dat we beter hiervoor nieuwe forum kunnen maken, speciaal voor alle niet-mobiele media spelers
We noemen de forum bijvoorbeeld MD (Media Devices) zonder "portable" woord.
In de forum komen dus:
- dvd spelers (met en zonder mp4 ondersteuning
- dvd recorders en NMTs met recording mogelijkheid, met of zonder tuner erin.
- VHS recorders (wel oud maar dan alles in 1 topic)
- NMT en DLMT
Maar geen HTPC. Dat is gewoon computer met aandacht op huiskamer entertainment.

In nieuwe forum kunnen we ook Standard, HD en FullHD bespreken. Software vragen zoals rippen en encoden van beelden voor mediatanks moet nog in overleg, maar ik denk dat het meestal gemixed wordt in de topics waar dezelfde hardware bij zit. Want mensen gaan vragen stellen wat ze kunnen doen met hun apparaat.
En om onderscheid te kunnen maken tussen PMD en MD: PMD hebben een accu zodat ze zonder stopcontact kunnen werken. MD's hebben dat niet.

Een nieuwe forum onder Consumentenelectronica wordt dus voorgesteld. Wat vind je ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

MrDummy, dat stadium van discussie zijn we volgens mij wel voorbij. Ik heb het idee dat het redelijk vast staat een specifiek forum te openen voor mediaplayers en NMT's.

Wat ik niet snap, waarom moet zo nodig een definitie gemaakt / geschreven worden in een FAQ? Waarom wil je die spelers gaan subcatagoriseren? Je loopt tegen allemaal bezwaren aan. Je kan toch gewoon opschrijven dat het forum bedoeld is voor HTPC's en losse/standalone mediaspelers (waarbij los niet betekent dat er geen netwerkverbinding aan zit), zoals networkmediatanks (NMT's).

Volgens mij interesseert het niet bepaald veel mensen of een mediaspeler wel of niet op het Syabana (oid) platform gebaseerd is en is dat al helemaal niet een "Frequently asked question".

Volgens mij kan je die FAQ voor NMT's ed dus lekker kort houden. In de topics over de apparaten zelf worden de vragen die specifiek voor die apparaten zijn wel beantwoord. Hooguit kan je iets over het aansluiten van die dingen op een TV, een versterker of een losse 5.1 set (al dan niet digitaal) schrijven, over optisch, analoog, coax, hdmi, component, vga, wel/geen versterker, wel geen 5.1 decoder, etc. Daar las je vroeger in AV heel veel vragen over (gaan mensen een setje 5.1 speakers zonder decoder aan willen sluiten op een NMT die ook geen 5.1 analoge uitgang hebben enzo).

Verder zou ik het simpeler houden. Ik heb nu meer het idee dat er vanuit de ervaren gebruikers een beschrijvings/omschrijvingsdrift is, dan dat dit voortvloeit uit de behoefte van de verwarde gebruiker die graag wilt weten onder welke subcatagorie zijn toekomstige mediaplayer gaat behoren :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

NASsen mogen sowieso in OM.
De rest van het spul mag hier komen. Zo'n strikte onderverdeling hoeft wat mij betreft eerlijk gezegd niet, er zijn gewoon 3 categorieën. Uiteindelijk krijg je toch altijd apparaten die net wel of net niet in 1 van die categorieën passen.
Die onderverdeling moet er denk ik wel komen, zodat mensen ongeveer een idee hebben waar het over gaat. Want er zit nogal een verschil tussen een HTPC of een apparaat als de WD TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik vind het best hoor, maar volgens mij is er helemaal geen onduidelijkheid over wat nu de verschillen tussen een PC en en WDTV zijn. Ik lees er in elk geval nooit vragen over.

Of wil je omschrijven waar het hele forum over gaat? Dan hoef je dat toch ook niet in meer losse categorieën dan twee (HTPC's en mediaspelers) onder te verdelen?

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 24-07-2009 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

FireStarter schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:18:
Networked Storage High Definition Media Device (NSHDMD)

:9

Belangrijk is denk ik wel dat de term HD erin voor moet komen. De apparaten zorgen er immers voor dat je HD materiaal probleemloos word afgespeeld. Dat is ook voor veel mensen ook de hoofdrede om zo'n apparaat te kopen.
Dat het apparaat over het netwerk te benaderen is en ook is uit te breiden met storage is voor de subtitel.

Maybe iets van:

Mediadevice for High Definition (MHD)
Je HD content probleemloos afspelen op je TV of beamer? Bespreek hier de devices die het mogelijk maken...
Niet helemaal waar. Die apparaten zijn dermate goedkoop dat ze ook interessant zijn voor de bezitters van een SD tv (ben zelf zo iemand). Juist op een SD tv is het moeilijker een HTPC aan te sluiten (moet je weer een speciale videokaart voor hebben en het resultaat laat ook vaak te wensen over). Een NMT is goedkoper en zo aan te sluiten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

TERW_DAN schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 20:19:
De rest van het spul mag hier komen. [..] Want er zit nogal een verschil tussen een HTPC of een apparaat als de WD TV.
Met HTPC kun je zelf veranderen en aanpassen, ook software. Je kunt zelf moederbord vervangen, cpu omwisselen, zelf behuizing kiezen. Net als veel computers.
WDTV juist niet. Het heeft een firmware, maar niemand kan zelf nieuwe firmware maken of uitzoeken (natuurlijk zijn er mensen die firmwares maken, maar dat zijn mensen die over code beschikken - en dat zijn er maar paar...) en als iedereen gaat doen, krijg je makkelijk bricked versies. Ik vind dat alle apparaten waar je niet zelf makkelijk kan veranderen, onder consumenten electronica moet vallen. NMT mag over harddisk mogelijkheid beschikken, ik vind ze niet waard als compleet systeem. Ook al is firmware upgradeable en er wordt aan gesleutelt, toch blijft het geen computer. NMT is dus ook consumenten electronica.
Definitie voor CS&L: je kunt zelf samenstellen en zelf OS erop doen, en het is uitbreidbaar. Een echte computer met muis en keyboard.
Niet kunnen uitbreiden (hooguit andere opslag) en vaste firmware, ingebouwde hardware decoding chip voor alle formaten. Vaste hardware, dat kan niet in CS&L.

Daarom vind ik beetje vreemd dat NMT onder Complete Systemen & Laptops valt. En het is hier neergezet omdat LCD forum te druk met schermen en NMT topic beetje verstopt kan raken?
Je begrijpt dat ik niet helemaal mee eens bent met NMT in CS&L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Heb ik dan ergens gezegd dat dat spul in CSL mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

dames en heren, ik ben weer terug van vakantie; zijn er nog wijzigingen en/of dingen die ik gemist heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
Illusion schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 00:56:
[...]

Helaas is deze indeling niet helemaal volledig. Er zijn ook standalone mediaspelers die wél een netwerkaansluiting hebben, maar niet op het syabas/sigma platform draaien. Bijvoorbeeld:
de Xtreamer: [Mediaplayer] Xtreamer - Ervaringen deel 1
AC Ryan PlayOn! HD AC Ryan PlayOn! HD

Overigens komt er binnenkort ook de popcornhour C-200. Dat is een NMT waar je een blu-ray drive in kan bouwen, die speelt in dat geval ook van optische media af.
Ik denk dat de meest zinnige indeling een indeling is op basis van platform:
  • HTPC (gebaseerd op ATX, m-ATX, ITX)
  • NMT (gebaseerd op syabas middleware vb: popcorn A110, HDX-1000, Popcorn Hour C-200)
  • RTK (gebaseerd op realtek chips vb: Xstreamer, PlayON!HD, Asus O!Play, Tvix M6600)
  • Alternatieve spelers (gebaseerd op sigma SMP8634 (HDI BD Prime), SMP8635 (Tvix M6500A, Grab 'n Go), Sigma 8635LF (CFULLHDMAi, WDTV)
De gegevens voor de intro/ FAQ over HTPC's kan verzameld worden uit de HTPC topic, van de NMT uit de popcorn en HDX topics, RTK uit de Xtreamer topic, en informatie over de alternatieve spelers moeten we zelf even schrijven (info over WDTV uit het gelijkgenaamde topic).

Ik denk dat de meeste informatie al in de huidige topics staat. Deze informatie moet alleen worden verzameld en netjes in een goede vorm worden geplaatst.

Mischien is het handig als we even een taakverdeling maken. Ik ben wel bereid wat stukjes te schrijven.
Marzman schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 20:39:
[...]
Niet helemaal waar. Die apparaten zijn dermate goedkoop dat ze ook interessant zijn voor de bezitters van een SD tv (ben zelf zo iemand). Juist op een SD tv is het moeilijker een HTPC aan te sluiten (moet je weer een speciale videokaart voor hebben en het resultaat laat ook vaak te wensen over). Een NMT is goedkoper en zo aan te sluiten.
Ze zijn mischien wel geschikt voor SD maar de unique selling point van deze apparaten is dat ze (FULL) HD materiaal afspelen. Dat is ook hetgeen dat ze het meeest aanprijzen.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Mooi, we zijn bijna zo ver. Wat nu nog heel belangrijk is is nog meer topics sprokkelen. Post ze hier, komma gescheiden, dan kan crisp ze straks makkelijk moven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zo'n beetje alles uit LCD vanaf begin 2009:
1359146 Asus O!Play FULL-HD Media Streamer
1353165 Conceptronic CFULLHDMA allesspeler ervaringstopic [Deel 4]
1345244 [Mediaplayer] HDX-1000 Networked Media Tank deel 2
1356383 [Mediaplayer] WD TV - deel 3
1354769 AC Ryan PlayOn! HD
1354285 [Mediaplayer] Xtreamer - Ervaringen deel 1
1325337 Networked Media Tank - deel 3
1358861 HD Media Player met handmatige lipsync correctie.
1303537 Conceptronic Media Giant Pro - CM3GPP - ervaringen
1361099 Woxter i-cube 750 media player
1358705 Vraag over Popcorn Hour (c-200)
1355799 [PCH A110] Setup met 1TB Spinpoint loopt vast, met 80GB niet
1361299 [PCH A-110] netwerk problemen
1360567 Popcorn Hour PCH-110 harddisk intern niet te benaderen
1358983 Portable usb blijft draaien op uitgeschakelde wd tv
1359367 Media players +netwerk +HDD recorder ?
1358131 NMT selecteren
1271810 Popcorn Hour A-100 vs. Freecom MG350 (review)
1100482 Freecom MediaPlayer 3.5 Netwerk kit
1356375 ftp problemen mediaplayer 450 wlan
1356533 WD my passport opslaan MKV
1330056 [Mediaplayer] WD TV - deel 2
1355890 Popcorn A110
1355605 Wat is de beste setup? Streamer + NAS of Mediadrive only?
1355117 [MVIX] beeldweergave afwisselend lichterder en donkerder
1355309 [Mediaspeler] Welke te kiezen voor simpele video's?
1346884 Best Allround mediaplayer
1346934 Mediaplayer; Keuze, Keuze en nog eens Keuze!
1354881 Media player GUI, is er keuze
1354249 Energie tekort WD TV Media Player
1353943 Welke Mediaspeler moet ik kopen?
1328740 Conceptronic CFULLHDMA allesspeler ervaringstopic [Deel 3]
1352312 .VOB bestanden
1350660 Freecom MediaPlayer II
1350474 Mvix 780HD - DVI 500 GB ervaringen?
1350184 HDX1000 geeft slow motion beeld
1349308 Media extender / streamer/ player ..
1342388 LaCie LaCinema Classic herkent files niet
1347634 Beste keuze mediaspeler
1312655 HDX-1000 Networked Media Tank Player
1330922 7200 toerenschijf in PCH een must? of 5400 voldoende?
1343505 minimale size harddisk
1343024 Media Server/Client met een nogal specifieke wens
1343083 WDTVHD probleem, help?
1341078 Voorbereiden HDD voor de HDX-1000
1341066 WD TV ondetitels met blue ray en tsMuxeR
1340362 [Mediaplayer] Graag advies; Iomega of WD?
1339972 tv recoder en mediaspeler in 1
1339542 popcorn hour....a110 laten verbinden met de pc
1338068 Lacie Lacinema Black Max HD Media Center
1328864 NMT vs PS3 vs HTPC
1338234 WD TV - dvd structuur verloren
1336210 Welke mediaplayer?
1336121 PC herkent PCH niet via usb
1329013 Wie heeft er wel eens gehoord van de IAMM NTD37L???
1160176 Lyngbox: HDTV, DVB-SAT+T ontvanger met harddisk
1335611 DViCo supports Blu-Ray on new BETA!
1335991 Eminent
1329353 2e tv op dreambox
1308553 Network Media player + hdd recorder
1334122 Telkens USB kabel wisselen
1333109 HTPC / PopCorn / Receiver
1331029 A-110 aansluiten via HDMI convertor naar DVI?
1330038 Geen 1:1 Pixel mogelijk via HDMI ( Wel VGA )
1321586 [Mediaplayer] WD TV
1329789 hdx-1000 streamen hulu
1329658 NMT rechtstreeks aan laptop
1329136 Neo Differo
1328705 Welke Networked MediaPlayer?
1311590 Conceptronic CFULLHDMA allesspeler ervaringstopic [Deel 2]
1328743 fullhdma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Lieve lutsers, ik bedoel met komma gescheiden dus zo : 1328743,1311590,1328705,1329136 etc. etc. :* :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
GENETX schreef op maandag 13 juli 2009 @ 13:23:
HTPC topics in de CSL

1351892,1302546,1322593,1334449

Overige meuk die ik heb opgehaald via de search
1344168,1283294,1237246,1328907,1326791,1264733,1334637,1238341,1357967,1358008,1348921,1347638,1343317,1316157

Dat is het meest recente meuk (2009). Kleine topics, gesloten topics en BBG's zitten daar niet tussen

[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 29-07-2009 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

zeef schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 13:22:
Lieve lutsers, ik bedoel met komma gescheiden dus zo : 1328743,1311590,1328705,1329136 etc. etc. :* :)
Laatst was dit ook nog goed -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
1359146,1353165,1345244,1356383,1354769,1354285,1325337,1358861,1303537,1361099,1358705,1355799,1361299,1360567,1358983,1359367,1358131,1271810,1100482,1356375,1356533,1330056,1355890,1355605,1355117,1355309,1346884,1346934,1354881,1354249,1353943,1328740,1352312,1350660,1350474,1350184,1349308,1342388,1347634,1312655,1330922,1343505,1343024,1343083,1341078,1341066,1340362,1339972,1339542,1338068,1328864,1338234,1336210,1336121,1329013,1160176,1335611,1335991,1329353,1308553,1334122,1333109,1331029,1330038,1321586,1329789,1329658,1329136,1328705,1311590,1328743

Daarvoor heeft men programmeren uitgevonden :P (RoD zijn zwikkie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Thx, dat scheelt mij weer werk :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

gast, je verneukt de layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Gast, schreeuw niet zo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Bitch fight, Bitch fight *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Moet de TCM crew hier even helpen? Wij kunnen namelijk wel snel een eigen forumpje opzetten :P

Ow Rotje helpt hier al mee.... :P

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je mag een FAQ gaan schrijven als je daar zin in hebt. Ik heb er nog niet genoeg tijd voor gehad om alle losse stukken voor bij elkaar te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Een FAQ is geen blocking issue.... Als het beleid er is, kan een FAQ eventueel wel later.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Beleid staat geloof ik al wel ergens in TC. Maar een FAQ is denk ik ook wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Zeker. En een FAQ voor NMT's zal waarschijnlijk snel groter en complexer zijn als een FAQ voor Android.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ginz schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:15:
Moet de TCM crew hier even helpen? Wij kunnen namelijk wel snel een eigen forumpje opzetten :P

Ow Rotje helpt hier al mee.... :P
Tsja, wij kunnen het wel idd 8)
TERW_DAN schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:34:
Beleid staat geloof ik al wel ergens in TC. Maar een FAQ is denk ik ook wel handig.
Tuurlijk. Maar er zijn wel meer fora zonder FAQ. Het is niet de eerste levensbehoefte van een forum. Als de plannen er liggen om een FAQ aan te maken kun je het forum eerst ook opzetten, en dan alle informatie verzamelen voor de FAQ. Wellicht genereer je ook nog meer user-input dmv het openen van een topic waarin iedereen z'n ideeën voor de FAQ kwijt kan, en kom je nog wat FAQ-waardige zaken tegen zodra het forum eenmaal loopt :)
Ginz schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:43:
Zeker. En een FAQ voor NMT's zal waarschijnlijk snel groter en complexer zijn als een FAQ voor Android.
Hangt er vanaf hoe diep je wil gaan. Imo zijn die NMT's ansich vrij simpele apparaten met een duidelijk doel. Een simpel FAQje is volgens mij zo op te zetten. Die kan dan nog aangevuld worden met wat meer specialistische meuk.

[ Voor 19% gewijzigd door RoD op 03-08-2009 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Zo, vandaag gaan we hier een klap op geven en voor de zon onder is staat het TF live :)

Checklist

Naam : TF: Mediaspelers (Mediaspelers vanwege http://tweakers.net/pricewatch/cat/655)
Afkorting : TF: MSP
Omschrijving : Themaforum over Home Theatre PC’s, Networked Media Centers & Streamers. Zelf een HTPC bouwen of toch maar een WDTV of Xtreamer kopen? Hier vind je alle informatie.

[ Voor 93% gewijzigd door zeef op 06-08-2009 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

zeef schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 13:16:
Zo, vandaag gaan we hier een klap op geven en voor de zon onder is staat het TF live :)
Mooi zo. Dan kunnen we eindelijk een levend forum gaan inrichten. Kijken hoe het forum zich IRL gaat gedragen is altijd lastig te voorspellen. Het beleid en FAQ zullen wss in de eerste weken drastisch groeien/aanpassen.
(Ik zie dat als iets positiefs :) )

Daarnaast denk ik dat er wel een mooie bakermat is gelegd, zodat we niet helemaal ondoordacht beginnen!

Ik hoor wel wanneer het subforum de lucht in gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Lijkt me een mooi idee zeef :)
Ik heb van de week niet echt veel tijd meer gehad om de FAQs verder uit te werken, maar kan er eind van de week nog wel wat aan sleutelen en flink uitbreiden. Dus dan hoop ik gelijk wat in te kunnen spelen op de vragen die langskomen.

Is het al bekend wie het zaakje gaan modden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Jij voorlopig :+ en natuurlijkDe sollicitatieronde loopt nog.

[ Voor 96% gewijzigd door zeef op 06-08-2009 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Is dat zo?

Ik heb er geloof ik ook rechten. Dus ik hou ook wel een oogje in het zeil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

zeef schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 13:56:
Jij voorlopig :+ De sollicitatieronde loopt nog.
Spannend O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Op de index:
0 0 01-01-1970 01:00

wordt zeker vanzelf gecorrigeerd als er een nieuwe reply wordt geplaatst?

En als forum-omschrijving zie ik:
Themaforum over Home Theatre PC�s, Ne...
edit:

Beide fixed

[ Voor 37% gewijzigd door BtM909 op 06-08-2009 14:10 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.