Na het doorlezen van vele topics over verschillende NMTs en soortgelijke oplossingen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een aantal verschillende opties heb, te weten:
1) NAS + NMT
2) NAS + PS3
3) Server + NMT
4) Server + PS3
5) Server + HTPC
6) HTPC
Als NAS heb ik de Synology 207+ op het oog en als NMT de HDX-1000, als server en HTPC kijk ik naar low power (green) oplossingen, hierbij is vooral de standby/idle stroomconsumptie het belangrijkste, als het apparaat aan staat en wat meer stroom nodig heeft bijvoorbeeld bijv afspelen van HD kwaliteit materiaal, dan is dat geen probleem.
Mijn wensen/eisen...
Het kunnen spelen van PS3 games is eveneens een Pre.
(Is dus 1 apparaat ipv 2 - Bluray speler en NMT)
De Synology vind ik een soort handig, klein apparaat met vele mogelijkheden...echter tov een servertje beperkt in het aantal disks.
Hebben meer mensen voor deze keuze gestaan en wat hebben jullie besloten en waarom ?
Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen en ideeen.
1) NAS + NMT
2) NAS + PS3
3) Server + NMT
4) Server + PS3
5) Server + HTPC
6) HTPC
Als NAS heb ik de Synology 207+ op het oog en als NMT de HDX-1000, als server en HTPC kijk ik naar low power (green) oplossingen, hierbij is vooral de standby/idle stroomconsumptie het belangrijkste, als het apparaat aan staat en wat meer stroom nodig heeft bijvoorbeeld bijv afspelen van HD kwaliteit materiaal, dan is dat geen probleem.
Mijn wensen/eisen...
- Idle/stand verbruik moet beperkt blijven (anders kan ik net zo goed mijn game pc aan laten staan).
- Ik wil allerlei soorten media (mp3/downloaded avi/divx etc/photo's) mooi en eenvoudig kunnen afspelen op de aangesloten HDTV.
- Eenvoudig is ook zeer belangrijk, daar ook niet tweakers de combo moeten kunnen gebruiken om media af te spelen.
- Opnemen is niet van belang, evenals digitale TV..dat werkt toch niet met UPC.
Het kunnen spelen van PS3 games is eveneens een Pre.
(Is dus 1 apparaat ipv 2 - Bluray speler en NMT)
De Synology vind ik een soort handig, klein apparaat met vele mogelijkheden...echter tov een servertje beperkt in het aantal disks.
Hebben meer mensen voor deze keuze gestaan en wat hebben jullie besloten en waarom ?
Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen en ideeen.
"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."