Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145882

Topicstarter
Ik zag zonet op de website van Conceptronic deze Media Giant Pro (CM3GPP) met ingebouwde TV-tuner en Powerline adapter. http://www.conceptronic.net/mediagiant/index.html

Afbeeldingslocatie: http://www.conceptronic.net/mediagiant/images/CM3GPRO.jpg

Met veel interesse heb ik reeds het topic over de Conceptronic CFULLHDMA (hier) gelezen, doch is dit een ander toestel, dus ook een ander topic naar mijn inziens.

Vermits er op internet hierover nog weinig informatie te vinden is, graag dit topic met gebruikerservaringen, prijzen, bedenkingen, opmerkingen, ...

Mogelijkheden:
De Media Giant Pro combineert een zeer complete netwerk media HD media speler met een
video recorder. Je kunt al je favoriete TV programma’s en films opnemen via de ingebouwde
analoge TV tuner. Ook kun je direct opnemen vanaf een DVD speler, videocamera of een digitale
ontvanger (voor digitale kabel of schotel) via de composiet video ingang, component video
ingang of de digitale Firewire™ ingang. De Media Giant Pro is een high definition netwerk media
speler welke al je digitale films, foto’s en muziek afspeelt vanaf de interne harde schijf of over
je netwerk. Je kunt rechtstreeks media streamen vanaf je computer of een compatible opslag
product zoals de Grab’n’GO NAS producten. Het product voldoet aan de DLNA 1.5 standaard en
is een volwaardige media server welke al je digitale content (zelfs gemaakte opnames!) deelt
met andere netwerk media spelers of computers. Met de geïntegreerde 200Mbps powerplug
adapter en de meegeleverde 200Mbps powerplug adapter kunt u eenvoudig een snelle netwerk
verbinding creëren via het stopcontact, zonder dat u enige kabels hoeft te trekken in uw
huiskamer!

Technische specificaties:
• TV formaat: PAL/NTSC
• Geïntegreerde analoge TV tuner (PAL B/G)
• HDMI, Component, Composiet en SVideo video uitgangen
• Component, Composite en Firewire™ video ingangen
• Analoge en Optische / Coaxiale digitale audio uitgangen (SPDIF)
• 10/100 Mbps netwerk aansluiting
• 200 Mps Powerline adapter (UPA compatible)
• Ondersteunende video formaten: DivX, XviD, MPEG 1/2/4, AVI, SVCD, VCD, JPEG,MP3 (VBR), WAV, SRT en VOB (IFO)
• USB 2.0 poort (om direct te verbinden aan uw computer) en USB 2.0 host poort
• Twonky media server
• DLNA 1.5 en UPnP AV compliant
• Compatible met Windows 2000/XP & Vista™

Meegeleverde accessoires:
• Afstandsbediening (inclusief batterij)
• 200Mbps Powerplug adapter
• USB 2.0 kabel, AV kabel, Scart connector, Optical en Coaxial digital audio kabel (SPDIF), S-video kabel, Component video kabels, Antenna kabel, HDMI kabel, Network kabel, Power kabel
• Meertalige handleiding

Minimale Systeemeisen:
• Beschikbare USB 1.1 of 2.0 poort (om direct te verbinden aan uw computer)
• 10/100 Mbps of gigabit network of 200 Mbps UPA compatible powerplug netwerk (optioneel)

Beschikbaar in:
• 500GB
• 750GB
• 1 TB

Afbeeldingslocatie: http://www.conceptronic.net/mediagiant/images/mediagiant_02.jpg

Nog even vermelden dat dit toestel in de 500Gb-versie vanaf 16/07 tot 29/07 in de Belgische Makro-vestigingen voor 379 EUR staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:34
Alleen geen HD afspelen? en DD of DTS geluid?

Verders leuk apparaat, maar ik ga denk ik voor de DVICO TVix

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gompje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-04-2020
Dit toestel leek me de ideale vervanging voor een bijna defecte dvd/HD recorder.
Maar na een blik in de handleiding bleek dat de opname mogelijkheden vrij karig waren: geen gids, geen titel ingave, etc. Daarom besloot ik het toestel direct terug te brengen.

Het stak me echter tegen dat er nergens volledige informatie over dit toestel te vinden was, het was me onduidelijk welke gebruiksgemakken het toestel bood. Zo stond bv niet op de doos dat het toestel kon timeshiften, wat dan weer wel mogelijk was. :s

Enfin.
Toen ik aan de balie stond, kwam er een andere persoon hetzelfde toestel terugbrengen. Hij had het al gebruikt en blijkbaar blijft de ventilator continue (luid) draaien zelfs als het toestel in standby staat, ook vond hij het volume van de opnames veel te laag.

Zelf heb ik hem dan maar omgeruild tegen een gewone dvd/Hd recorder, in afwachting van een mediacenter pc 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WileCoyote
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-03 19:38
Mag ik vragen waar hij te koop staat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerToTheUsers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-03 16:59
Sorry dat ik deze thread bump, maar dit leek me wel een interessant toestel voor mij, alleen vind ik er heel weinig info over.
Ik vroeg me af hoe je hier files uit je netwerk mee afspeelt. Heb je dan op elke PC een bepaald stukje software nodig (zoals nu bij mijn D-link, maar dat werkt niet onder Linux). Of werkt dit via UPnP (waar een switch van mij zich soms in verslikt)? Of werkt dit gewoon door te browsen naar \\server\share?

Iemand die die toestel heeft, of er ervaring mee heeft en kan antwoorden op m'n vraag? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-04 16:46
Kick;

Ik hoop dat er mensen die ervaring hebben met dit apparaat zich hier willen melden. Zo ben ik zeer benieuwd wat de ervaringen zijn over geluidsproductie en gemak waarbij het te bedienen is. Vind het zelf namelijk ook een heel interessant apparaat. Er zijn weinig alternatieven (behalve zelf een pc bouwen) Of zijn er toch nog alternatieven?

Dus; laat eens horen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gompje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-04-2020
WileCoyote schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 12:59:
Mag ik vragen waar hij te koop staat ?
Je kan het toestel vinden in de Makro, allesinds deze in Eke, tegen Gent (België)

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Bij Rhisc.nl verkopen ze het ding ook voor 329 euro ( http://www.rhisc.nl/compo...com_virtuemart/Itemid,26/) . Zij hebben er nog geen ervaring mee maar, volgens Rhisc, verkopen ze er vrij veel van en krijgen geen negatieve reacties terug. Zegt niets natuurlijk, is ook een slecht verkoop argument. Maar bij Rhisc doen ze niet moeilijk met omruilen dus mogelijk is het wel een indicatie.
Maar volgens mij is het een nogal nieuw device dus zullen maar weinigen echte handson ervaring hebben. Jammer dat Rhisc alleen de Pro verkoopt want ik zou voldoende hebben aan de Plus, dat scheelt toch weer een paar euro's.

[ Voor 12% gewijzigd door regmaster op 24-09-2008 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276390

Hallo, 20/9/08 een media Giant Pro gekocht (340 euro), voorzien van alle nodige kabels en ook een powerplug.
Eerste installatie ging moeizaam, alles werkte wel, maar was traag en de Media Giant bleef vaak hangen. Na formatteren van de HD via het menu (!) kon ik hem helemaal niet meer opstarten. Via de helpdesk binnen 24 uur een uitvoerige mail met duidelijke handleiding voor de oplossing = firmware recovery & daarna firmware upgrade.
Makkelijk te downloaden en uit te voeren. Daarna werkte alles prima en zonder problemen. Heb de Media Giant via het elektriciteitsnet (powerplug) aan mijn netwerk gehangen en kan feilloos gedownloade films vanaf mijn NAS-Drive afspelen op mijn TV (sony LCD bravia), goed beeld en zonder haperingen. Kan via mijn PC op de HD van de Giant kijken, en kan via mijn TV mp3, foto's op mijn netwerk vinden en kopiëren naar de media Giant en bekijken.
Mijn doel van deze aankoop: gedownlode films vanaf mijn NAS-Drive (die ver vanaf van de TV staat) rechtstreeks op TV bekijken is verwezenlijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-04 16:20
@nico14, kun je eens kijken of je ook radio kan afspelen op 1 of andere manier. (Via internet of via de kabel.)

Ik weet dat zeroday (heeft contacten met conceptronics.) aangaf dat dit niet kon, maar ik wil dit apparaat aanschaffen maar dan moet er wel radio op kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rderooij
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-07-2024
Anoniem: 276390 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 16:56:
Hallo, 20/9/08 een media Giant Pro gekocht (340 euro), ...
Ik kan niet vinden of deze Dolby Surround doorgeeft. Kun jij dit verifiëren?
Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-04 17:50
Ik ben ook voor een apparaat aan het kijken in deze trand. Ik heb een Yamaha versterker, als ik dan zo'n apparaat als deze aanluit op de versterker, via bijvoorbeeld een Coaxial kabel, zorgt de versterker toch gewoon voor bijvoorbeeld Dolby Digital 5.1 geluid die in de film zit? De film staat dan uiteraard op de Conceptronic! Voor het beeld kan ik dan volgens mij toch een HDMI kabel aanleggen van de Conceptronic naar mijn TV?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo sjansen en rderooij, hier de link naar de manual
http://download.conceptro...CM3G/CM3G_MAN_ML_v1.1.pdf
daar staat eigenlijk allles wat de media giant pro kan in. Ik geloof niet dat er internetradio verbinding gemaakt kan worden en DolbySurround heb ik niets over gevonden... sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rderooij
Anoniem: 276390 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:33:
Hallo sjansen en rderooij, hier de link naar de manual
http://download.conceptro...CM3G/CM3G_MAN_ML_v1.1.pdf
daar staat eigenlijk allles wat de media giant pro kan in. Ik geloof niet dat er internetradio verbinding gemaakt kan worden en DolbySurround heb ik niets over gevonden... sorry
Ik had de manual ook al gelezen.
Ik zal eens mailen naar conceptronic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rderooij
rderooij schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 07:28:
[...]

Ik had de manual ook al gelezen.
Ik zal eens mailen naar conceptronic.
de vraag was:
1) Als ik de CM3GP met de optical kabel aansluit om mijn dolby surround set en ik speel een dolby surround of dolby digital film af,
wordt het geluid dan Dolby surround / dolby digital doorgegeven aan mijn dolby surround set?

2) En als ik de CM3GP met de rode / witte tulpstekker aansluit op mijn dolby surround set, Wordt het geluid dan Dolby surround / Dolby digital doorgegeven aan mijn Dolby surround set?

Het antwoord van conceptronic:

1. Ja, dit is zeker mogelijk.

2. Nee, u dient de optical kabel te gebruiken naar uw speaker set.

Mooi, ik ga maar eens een CM3GP (de plus versie) bestellen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276871

rderooij schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:50:
[...]

de vraag was:
1) Als ik de CM3GP met de optical kabel aansluit om mijn dolby surround set en ik speel een dolby surround of dolby digital film af,
wordt het geluid dan Dolby surround / dolby digital doorgegeven aan mijn dolby surround set?

2) En als ik de CM3GP met de rode / witte tulpstekker aansluit op mijn dolby surround set, Wordt het geluid dan Dolby surround / Dolby digital doorgegeven aan mijn Dolby surround set?

Het antwoord van conceptronic:

1. Ja, dit is zeker mogelijk.

2. Nee, u dient de optical kabel te gebruiken naar uw speaker set.

Mooi, ik ga maar eens een CM3GP (de plus versie) bestellen. :9
Ik ben zelf in bezit van de CM3GPP, en ik moet melden dat het niet mogelijk is om dolby geluid over te zetten. Heb hier zelf tijdje mee zitten stoeien en het is voorlopig niet mogelijk. In de nieuwe firmware versie zal het wel mogelijk zijn om de audio over te zetten naar SPDIF RAW maar hierop moet nog even gewacht worden. verder prima apparaat alleen een beetje traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Weet iemand hoe streaming werkt? Ik wil dus zorgen dat ik bijv op de pc een Youtube-filmpje bekijk, deze rechtstreeks naar dit apparaat gaat en dan naar de tv. Of is streaming iets heel anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rderooij
Anoniem: 276871 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:18:
[...]

Ik ben zelf in bezit van de CM3GPP, en ik moet melden dat het niet mogelijk is om dolby geluid over te zetten. Heb hier zelf tijdje mee zitten stoeien en het is voorlopig niet mogelijk. In de nieuwe firmware versie zal het wel mogelijk zijn om de audio over te zetten naar SPDIF RAW maar hierop moet nog even gewacht worden. verder prima apparaat alleen een beetje traag
Ik wil alleen DTS luisteren. Wat bedoel je met overzetten?
Traag? Op welke manier?

[ Voor 5% gewijzigd door rderooij op 16-10-2008 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-04 08:11

zeroday

There is no alternative!

rderooij schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 22:11:
[...]

Traag? Op welke manier?
Vandaag is er een firmware upgrade beschikbaar gekomen die je, mits de MediaGiant verbonden is aan het internet kunt downloaden, een alternatieve upgrade (via USB) komt later beschikbaar.

1.01.010

Release notes:

Support scheduled recording to USB storage.
Support PLAY function for a folder in BROWSE MEDIA, whatever Movies, Music and Photos
Fix MP3 file with huge ID3 tag cannot be playback problem
New release of video driver (v140831), and fix some "FATAL ERROR: SoftwareTrap ISR!!" problem.
USB driver build in Kernel.
Use USB volume name to substitute C:/D: ...
Fix Neovo display with HDMI to DVI cable can nor work correctly problem.
Fix LG TV HDMI response incorrect data can cause without output problem
Fix audio output fail while switching DTS to AC3.
Fix "Comfort" shows in Italian in English mode. (some minor translation issue still exist)
Restore AV input source last time used while system up.
Support MP4 / M4A / M4B / M4P / M4R / M4V / 3GP for MUSIC browsing
Fix USB flash compatibility problem.
Fix incorrect behavior of Up and Down IR button while playback ISO & IFO files.
Add audio output configuration in SETUP, like SPDIP RAW data output.
Enhance firmware upgrade progress UI.
Fix channel list lose after firmware upgrade.
Modify Device Information for auto-detection.
Fix application cannot exit SETUP while Auto-Firmware Upgrade run once.
Instance of files and folders is unlimited instead of 8 instances for COPY function.
Enhance file copy progress while coping.
Support MEDIA and SETUP button of new remote controller.
Support page up and down, CH+/- buttons, for BROWSE MEDIA, PLAYBACK RECORDING and COPY. Easy to browse for end user.
Support next and previous, NEXT and PREV buttons, for BROWSE MEDIA, PLAYBACK RECORDING.

Let op: het kan even duren voordat je de voortgangspercentage ziet lopen van 0% naar 20% / 40% ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277073

Sinds vorige maand een CM3GPP in huis.

Ben er behoorlijk kritisch over, maar het goede nieuws is, dat Conceptronic mijn klachten serieus neemt en inmiddels is er ook een firmware update beschikbaar.

- De interface rammelt nog behoorlijk, hij werkt niet soepel, niet snel gebruikt op een beetje flatscreen het beeld weinig efficient. Volgens Conceptronic kunnen de letters echt niet kleiner!
- De interface bevat ook rare bugs, vertaalfouten en zo. Een screensaver die naast het beeld ook het geluid uitschakelt is wat onhandig lijkt me.
- Vind het apparaat toch nog behoorlijk lawaaiig, zeker voor in de huiskamer. Hij gaat nu, samen met wat andere appatuur, in een (nog te bouwen) geluiddempend kastje met glazen front.
- Onhandig is, dat het apparaat niet als drive in het netwerk zichtbaar is. Hierdoor kun je de HDD van de MG niet als netwerkschijf benaderen. Heb toch maar een compatibele NAS-schijf besteld om dat te compenseren.

Ga de nieuwe firmware dit weekend maar eens uitproberen. Als Conceptronic de kinderziektes eruit haalt heb je er volgens mij een mooie mediadoos aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• constant14
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-04 15:38
Ik heb het apparaat sinds vrijdag en het goede nieuws is dat je er iso's en vob bestanden mee kan afspelen. Ik heb hem gekocht omdat media center extenders dat niet kunnen.

Het slechte nieuws is de gebruikersinterface die naar mijn idee niet van deze tijd is. Ik moet zeer onhandig naar mappen op mijn Home server navigeren en zeker bij het zoeken naar muziek is dat rampzalig.

Ik heb hem gekocht om in de speelkamer van de kinderen dvd's van een home server en tv te kunnen kijken. Dat kan nu dus ik blijf het apparaat wel gebruiken.

In de vooraankondigingen had ik gelezen dat er een tv gids in zou zitten maar die info kan ik niet meer vinden.

Constant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rderooij
Anoniem: 277073 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:38:
Sinds vorige maand een CM3GPP in huis.

Ben er behoorlijk kritisch over, maar het goede nieuws is, dat Conceptronic mijn klachten serieus neemt en inmiddels is er ook een firmware update beschikbaar.
...
- Onhandig is, dat het apparaat niet als drive in het netwerk zichtbaar is. Hierdoor kun je de HDD van de MG niet als netwerkschijf benaderen. Heb toch maar een compatibele NAS-schijf besteld om dat te compenseren.
Volgens conceptronic:
de vraag:
De bestanden wil ik graag via het netwerk op de media giant plaatsen. Maar ik weet niet hoe.

Antwoord:
Dit is inderdaad mogelijk.
Sowieso dient de Media Giant dan natuurlijk aangesloten te zijn op uw netwerk en het makkelijkst is als uw router ingesteld is op DHCP de Media Giant zal dan automatisch een IP toegekend krijgen.
Ook dient de hardeschijf van de Media Giant geformateerd en een deel zal FAT32 moeten zijn aangezien enkel op de FAT32 partitie geschreven kan worden wanneer de Media Giant via het netwerk benaderd word.
Dit formateren moet u doen door de ingebouwde mogelijkheid in de Media Giant zelf.

De Media Giant is in het netwerk te benaderen in de netwerkgroep WORKGROUP.
Zoek dus vanaf uw PC naar andere netwerkgroepen indien uw computer niet in WORKGROUP staat en hier zal u dan de Media Giant moeten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276871

rderooij schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 22:11:
[...]

Traag? Op welke manier?
overzetten is niet het juiste woord, het is gewoon nog niet mogelijk om dts te luisteren dit is wel mogelijk met de nieuwe firmware. Met traag bedoel ik een slechte reactietijd, duurt gewoon even nadat je een knopje hebt ingedrukt voor dat dat ding reageert.

excuses met de nieuwe upgrade die inmiddels beschikbaar is is het wel weer mogelijk om dts te luisteren

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 276871 op 24-10-2008 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik ben zeer geintereseerd in dit product. Ik heb echter al 2x een dvd harddiskrecoreder teruggebracht omdat in deze apparaten een koelvinnetje zat die behoorlijk herrie maakte. De apparatuur staat bij ons niet in een kast dus is het vrij irritant als je continu een zoemend geluid hoort.

Kan iemand vertellen of het vinnetje achter op dit apparaat herrie maakt?

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiedamnees
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik heb zelf ook een mail gestuurd naar Conceptronic aangezien ik nog iets heel belangrijks mis en dat is een dvb-c tuner i.p.v de analoge tuner die er in zit en dan het liefste toch nog een HD ontvanger.

Altijd wat te wensen overlaten hé!

Als dit er in zit of als ik dit zelf er in zou kunnen bouwen dan koop ik hem binnenkort! :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279188

Vandaag eindelijk de MediaGiantPro binnen gekregen, maar loop tegen een paar rare zaken aan:

- Als ik de HD aan de PC koppel geeft ie 2 verschillende harddisks aan van ieder 115 GB.
Ik heb dus maar 230 GB van de 500GB te gebruiken???
- Alles wat op HD1 geplaatst wordt is niet af te spelen op TV (muv MP3), op HD2 wel (maw nog maar 115GB beschikbaar)
- Beide schijven zijn naar NTSC geformateerd.
- Na de firmware update moet je alle basisinstellingen opnieuw instellen
- De afstandsbediening reageert vaker niet dan wel (nieuwe batterijen zijn ook geen optie)???
- VOB, avi etc leest ie goed, maar MPEG wordt als niet compatible gelezen? (zowel 2 als 4)???

Iemand dezelfde bevindingen met de 2 HD's, "kapotte AB" en de beperkte ruimte?

Positieve bevindingen:
- De update van de nieuwste firmware ging makkelijk. (downloaden en installeren)
- Geluid van de fan is bij mij zeer minimaal. Je hoort alleen af en toe de HD draaien
- Echt een plug&play apparaat
- 1080i op full-HD tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279337

Ik twijfel erg tussen de KISS 588 en deze mediagiant. Ik zoek namelijk een DVR met media streaming, inclusief afspelen .iso en .ifo bestanden (zodat DVD files ook als DVD afgespeeld kunnen worden) en epg. Maar de een kan geen .ifo gebruiken en de ander heeft geen epg. Uit de handleiding van de mediagiant begrijp ik dat je voor afspelen van een .ifo alles naar de Mediagiant HDD moet kopieren (en dan de 'USB stick verwijderen'??). En nou lees ik hierboven dat hij geen Mpeg 2 en 4 herkent? En dat je workgroup WORKGROUP moet heten?
Weet iemand een alternatief voor een TV-opnemer met epg en met media streaming, ook voor .ifo's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ-Princeps
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-04 09:41
Ik ben erg geïnteresseerd in dit toestel ter vervanging van mijn dvd-recorder. Alleen heb ik een vraagje waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden.

Kan je terwijl je zender X opneemt gelijktijdig naar zender Y kijken?

Alvast bedankt,
MJ

P.S.: Mocht ik hem kopen dan kun je beroep doen op mijn ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rderooij
Anoniem: 279337 schreef op zondag 02 november 2008 @ 18:12:
... En dat je workgroup WORKGROUP moet heten?...
Even beter lezen:
Zoek dus vanaf uw PC naar andere netwerkgroepen indien uw computer niet in WORKGROUP staat en hier zal u dan de Media Giant moeten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Anoniem: 279188 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:46:
Vandaag eindelijk de MediaGiantPro binnen gekregen, maar loop tegen een paar rare zaken aan:

- Als ik de HD aan de PC koppel geeft ie 2 verschillende harddisks aan van ieder 115 GB.
Ik heb dus maar 230 GB van de 500GB te gebruiken???
Het apparaat wordt standaard ingesteld op 3 partities.. een FAT32 partitie, een NTFS partitie en een EXT2 partitie. De eerste 2 kun je zien, de 3e wordt voor opnamen gebruikt
het is fysiek 1 harde schijf.
- Alles wat op HD1 geplaatst wordt is niet af te spelen op TV (muv MP3), op HD2 wel (maw nog maar 115GB beschikbaar)
De indeling van de harde schijf is 'af fabriek' zo ingesteld dat er 50% gebruik gemaakt wordt van de EXT2 partitie en 2x 25% voor de andere partities. Eventueel kun je dat zelf gaan wijzigen.
- Beide schijven zijn naar NTSC geformateerd.
met welk doel? nu kun je dus bijv. je mediabestanden niet kopieren zodat ze bijv. ergens anders beschikbaar voor gemaakt kunnen worden.
- Na de firmware update moet je alle basisinstellingen opnieuw instellen
Met de volgende upgrade niet meer, want nu heb je er een firmware ingezet die dit voorkomt.
- De afstandsbediening reageert vaker niet dan wel (nieuwe batterijen zijn ook geen optie)???
Hoe staat je mediagiant t.o.v. je TV? Heb je andere apparaten in de buurt staan? Kan er iets in de weg staan?
Mail me anders even privé wellicht kan ik nog meer dingen bedenken als oplossing.
- VOB, avi etc leest ie goed, maar MPEG wordt als niet compatible gelezen? (zowel 2 als 4)???
Alles valt en staat met de film. Het kan zijn dat de Realtek chipset deze codec niet kan ondersteunen. Wellicht kan het wel, maar dan heb ik die film nodig: mail me dan even privé ..
Iemand dezelfde bevindingen met de 2 HD's, "kapotte AB" en de beperkte ruimte?
er zit 1 HDD in, 3 partities en die kun je (zie ook handleiding) aanpassen op de manier die je zelf wil (en doe dat dan via de MediaGiant en niet via je PC)
Positieve bevindingen:
- De update van de nieuwste firmware ging makkelijk. (downloaden en installeren)
- Geluid van de fan is bij mij zeer minimaal. Je hoort alleen af en toe de HD draaien
- Echt een plug&play apparaat
- 1080i op full-HD tv
mooi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

MJ-Princeps schreef op zondag 02 november 2008 @ 21:02:
Ik ben erg geïnteresseerd in dit toestel ter vervanging van mijn dvd-recorder. Alleen heb ik een vraagje waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden.

Kan je terwijl je zender X opneemt gelijktijdig naar zender Y kijken?

Alvast bedankt,
MJ

P.S.: Mocht ik hem kopen dan kun je beroep doen op mijn ervaringen.
Als je wilt opnemen en ook wil kijken tegelijkertijd dan heb je een DUAL tuner nodig en die zit er (helaas)
niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rderooij
zeroday schreef op maandag 03 november 2008 @ 09:01:
[...]

Als je wilt opnemen en ook wil kijken tegelijkertijd dan heb je een DUAL tuner nodig en die zit er (helaas)
niet in.
Ik denk dat hij bedoelt:
Opnemen van tv signaal en tegelijkertijd kijken van een film van disk (of netwerk).
Dat zou ik ook wel willen weten.

Dual tuner lijkt me overkill, want je kunt ook gewoon kijken vanaf de zenders op tv terwijl de MG aan het opnemen is: het is net video. :D Dual tuner is voor tv handig; PIP (picture in picture) of voor de MG als je meerdere kanalen tegelijk wilt opnemen.

Doet me denken aan een stel dat ik kende: die dachten ECHT dat je alleen kon opnemen met de video als de tv aanstond. Zit je bij een verjaardag met de tv aan omdat ze wat willen opnemen 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ-Princeps
zeroday schreef op maandag 03 november 2008 @ 09:01:
[...]

niet in.
Oke, bedankt, dat was mijn vraag.
Dual tuner lijkt me overkill, want je kunt ook gewoon kijken vanaf de zenders op tv terwijl de MG aan het opnemen is: het is net video. :D
Nu geraak ik een beetje in de war. Dit wil dus zeggen dat je aansluitingen er zo uitzien:

TV-lijn -> TV-kabel -> MG en dan vanuit de MG enerzijds via een TV-kabel naar de TV (gebruikmakend van de TV-out van de MG) plus gelijktijdig via een scart kabel naar TV.

Kun je op deze manier wel opnemen met de MG en gelijktijdig via de tv kijken naar een zender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-03 21:17

xyl

Ook ik ben aan het zoeken naar een wlan mediaplayer, bij voorkeur mediarecorder. Doel is met name om films die ik download via nieuwsgroepen op de hd van de player te plaatsen en zo een voorraadje te hebben. Opname van tv is een bonus, hoewel ik dat ook al kan via mijn hdd recorder.
Het valt mij op dat er hier maar een paar typen en merken besproken worden, weet niet precies waarom. Maar als ik in Duitsland via Ebay kijk, zijn daar tal van mediarecorders te koop voor zeer redelijke prijzen. Bijvoorbeeld:

Fantec mediarecorder, 1tb 279 euro

Ellion mediarecorder, 1tb 289 euro. Deze lijkt ook een aardig menu te hebben.

En diverse nonames, zoals noname1 (240 euro), noname2 (183 euro)(!) en noname3 (211 euro). Allemaal met 1tb.

Nadeel is bij allemaal dat WLAN via USB gaat, ik weet niet of dat problemen op kan leveren. Alleen bij de Fantec krijg je een WLAN USB ding erbij.

Dit allemaal ter info, wellicht hebben jullie er ook iets aan, ik denk wel dat ik voor een van deze zal gaan. Mocht dat zo zijn, dan zal ik uiteraard een review posten. Mocht al iemand zo'n ding hebben dan zou ik de review natuurlijk graag lezen... :)

Edit: zie nu dat niet een van deze apparaten DTS ondersteunt...zucht. Het zou ook iets te mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ-Princeps
Het valt mij op dat er hier maar een paar typen en merken besproken worden, weet niet precies waarom.
Kijk eens naar de topic titel...;)

Die andere alternatieven zien er ook niet verkeerd uit. Alhoewel ze toch zo op het eerste zicht wat minder uitgebreid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl

xyl

MJ-Princeps schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 16:43:
[...]

Kijk eens naar de topic titel...;)
Ehh ja... :D Dit was het enige topic waar over een recorder wordt gesproken, de rest gaat allemaal over players. Maar je hebt wel gelijk, ik mag hem echter nu niet ook in een ander algemeen topic plaatsen als Networked Media Tank - deel 2, dan wordt het een dubbelpost. Modje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rderooij
xyl schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:03:
[...]

Ehh ja... :D Dit was het enige topic waar over een recorder wordt gesproken, de rest gaat allemaal over players. Maar je hebt wel gelijk, ik mag hem echter nu niet ook in een ander algemeen topic plaatsen als Networked Media Tank - deel 2, dan wordt het een dubbelpost. Modje?
Deze kunnen inderdaad opnemen, maar hebben geen tuner. Ze kunnen dus geen tv signaal opnemen, maar alleen via de scart, AV of component-ingangen.

De MG is een HD recorder++. Deze apparaten zijn mediaplayers++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiggie4
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-07-2023
Vraagje omtrent foto's
Kan dit apparaat nu foto's (omvang 3 MB) tonen zonder daar 8 seconden per foto's op te moeten wachten als op de next knop drukt.. Ik ben nog geen enkele speler tegengekomen die snel (< 3 sec) door je fotoverzameling kan skippen. M.a.w. hebben we nu te maken met een echte mediaplayer!

2e vraag
Is het afspelen van MKV mogelijk. Ik zie deze niet in de lijst staan.

Graag jullie ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280313

Anoniem: 276390 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 16:56:
Hallo, 20/9/08 een media Giant Pro gekocht (340 euro), voorzien van alle nodige kabels en ook een powerplug.
Eerste installatie ging moeizaam, alles werkte wel, maar was traag en de Media Giant bleef vaak hangen. Na formatteren van de HD via het menu (!) kon ik hem helemaal niet meer opstarten. Via de helpdesk binnen 24 uur een uitvoerige mail met duidelijke handleiding voor de oplossing = firmware recovery & daarna firmware upgrade.
Makkelijk te downloaden en uit te voeren. Daarna werkte alles prima en zonder problemen. Heb de Media Giant via het elektriciteitsnet (powerplug) aan mijn netwerk gehangen en kan feilloos gedownloade films vanaf mijn NAS-Drive afspelen op mijn TV (sony LCD bravia), goed beeld en zonder haperingen. Kan via mijn PC op de HD van de Giant kijken, en kan via mijn TV mp3, foto's op mijn netwerk vinden en kopiëren naar de media Giant en bekijken.
Mijn doel van deze aankoop: gedownlode films vanaf mijn NAS-Drive (die ver vanaf van de TV staat) rechtstreeks op TV bekijken is verwezenlijkt.
Ik heb enkele dagen geleden mijn media giant geinstalleerd en heb exact dezelfde problemen!
Heb via de conceptronic site de firmware gedownload naar mijn pc.

Hoe kan ik nu dan mijn media giant updaten? De harde schijf is via mijn netwerklocaties zichtbaar, maar niet toegankelijk. Na het formatteren start de media giant ook niet meer helemaal op.
Wellicht heb ik ook wat aan de hierboven genoemde handleiding of moet ik hiervoor persoonlijk conceptronic benaderen?

Anoniem: 280313 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 08:51:
[...]
Hoe kan ik nu dan mijn media giant updaten? De harde schijf is via mijn netwerklocaties zichtbaar, maar niet toegankelijk. Na het formatteren start de media giant ook niet meer helemaal op.
Wellicht heb ik ook wat aan de hierboven genoemde handleiding of moet ik hiervoor persoonlijk conceptronic benaderen?
U dient dan de Media Giant te herstellen via de recovery package.
Hoe dit gedaan kan worden kunt u hier onder lezen in het Engels.
Please do the following to recover the Media Giant :

1. Download the USB Recovery package from: http://download.conceptronic.net/upload/MG_USB_Recover.zip
2. Unpack the ZIP file to a USB Stick. The 4 files inside the archive should be placed in the root of the USB stick.
3. Put the USB Stick in the USB port on the front of the Media Giant.
4. Connect the Media Giant through composite to your TV.
5. Press and hold the "RESET" button on the back and turn the Media Giant on with the switch on the back.
6. Keep the "RESET" button pressed untill the Media Giant comes up with an upgrade screen. Then you can release the "RESET" button.
7. Wait untill the upgrade is complete. The Media Giant will reboot automatically. You can now remove the USB Stick.

Note: All settings are erased by this upgrade, so you have to rescan all your channels.
All data on the HDD will keep remained and will not be erased.

daarna kan je een update doen tot versie 1.01.010 te downloaden vanaf dezelfe site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vondelpark
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:06
Ben al een poosje op zoek naar een dergelijke mediarecorder/player. Het lijkt er op dat deze in de buurt gaat komen van de eisen.
Komt MKV beschikbaar in de volgende firmware-update? Want dan wordt dit mijn apparaat :9

Computer says, noo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282233

wiggie4 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 09:06:
Vraagje omtrent foto's
Kan dit apparaat nu foto's (omvang 3 MB) tonen zonder daar 8 seconden per foto's op te moeten wachten als op de next knop drukt.. Ik ben nog geen enkele speler tegengekomen die snel (< 3 sec) door je fotoverzameling kan skippen. M.a.w. hebben we nu te maken met een echte mediaplayer!

2e vraag
Is het afspelen van MKV mogelijk. Ik zie deze niet in de lijst staan.

Graag jullie ervaring.
Hallo,
ik heb dit geprobeerd en bij mij is de tijd tussen het indrukken van de (arrow down) knop en het verschijnen van de volgende foto op het scherm ong 3 seconden.
Als je de slideshow timer op zijn minimale waarde instelt (1 sec dacht ik), dan kom je op ong 4 seconden uit.
Foto's worden bij mij van vanop het LAN binnengehaald.
MKV's afspelen lukt niet.
mvg
Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ-Princeps
Heel erg bedankt voor weer wat meer info, dit zijn dingen die je nergens in reviews terugvindt jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-04 15:53

Greyfox

MSX rulez

Ik heb van de goedheilig man een CM3GPP - 750 Gb 'gekregen' en het lijkt me een geweldig ding!
Door de configuratie en formattering van de HD gelopen en dat ging goed.
Wat ik wel mis in de handleiding waarom ik nou voor een grote of kleine NTFS partitie moet kiezen.
Voor de timeshift buffer of de ruimte voor opnemen is het wel duidelijk, maar dat alleen de MG niet naar een NTFS partitie kan schrijven zonder vermelding waarom of wat daar het nadeel van is vind ik een gemis.
Ik heb voor alsnog maar gekozen voor 10% FAT32 en de rest NTFS, maar ik weet niet precies waarom (ben ik een noob??)

Waar ik wel mee zit is hoe ik mijn digital decoder met Ziggo aan de MG moet koppelen. Ik neem aan dat ik vanaf de digitale decoder MG in moet, maar als ik in het hoofdmenu TV Tuner/AV Input kies, zie ik alleen maar sneeuw.

Iemand die mij hier van tips kan voorzien?

Dit is trouwens wel het eerste apparaat wat ook mijn vriendin mooi vindt (ook qua omvang) dus dat is wel een compliment :)

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rderooij
Greyfox schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 13:08:
Wat ik wel mis in de handleiding waarom ik nou voor een grote of kleine NTFS partitie moet kiezen.
Voor de timeshift buffer of de ruimte voor opnemen is het wel duidelijk, maar dat alleen de MG niet naar een NTFS partitie kan schrijven zonder vermelding waarom of wat daar het nadeel van is vind ik een gemis.
Ik heb voor alsnog maar gekozen voor 10% FAT32 en de rest NTFS, maar ik weet niet precies waarom (ben ik een noob??)
Nee, je bent geen noob want het staat gewoon niet in de gebruikershandleiding. Maar al wel in deze post:
Ook dient de hardeschijf van de Media Giant geformateerd en een deel zal FAT32 moeten zijn aangezien enkel op de FAT32 partitie geschreven kan worden wanneer de Media Giant via het netwerk benaderd word.
Ik zou zeggen: doe alles FAT32 dan kun je het tenminste d.m.v. je netwerk benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ-Princeps
Of een klein stukje NTFS voor eventueel bestanden groter als 4 gig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269565

ik heb de cm3gpp 750GB aangeschaft en ik heb een aantal problemen.

1. Ik wil dat ik via de pc's op het netwerk de cm3gpp kan zijn en bestanden kan kopieren (Heb alles FAT32 geformateerd)

2. ik wil tv opnemen van een ziggo hd settopbox maar bij het scannen van kanalen pakt hij alleen analoog (zeer slechte kwaliteit) hij vind geen digitale kanalen. (ja, ik heb de settopbox wel aangesloten op de cm3gpp). Ditzelfde geld voor de DVD speler.

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-04 15:59
Greyfox schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 13:08:
Ik heb van de goedheilig man een CM3GPP - 750 Gb 'gekregen' en het lijkt me een geweldig ding!
Door de configuratie en formattering van de HD gelopen en dat ging goed.
De FAT32 partitie mogelijkheid is er met 2 redenen, namelijk:
- Om je opnames vanaf de 'recording' partitie naar de FAT32 partitie te kopieren, zodat je deze met je PC van de MG kunt kopieren.
- Om een 'netwerkschijf' op de MG te creeren, zodat je vanaf een PC in het netwerk bij deze partitie kan om data te lezen/schrijven.

De NTFS partitie daarintegen is weer handig voor grote videobestanden (groter dan 4GB).
Echter, deze partitie is weer niet bereikbaar via de 'Samba Server' optie van de MG, dus niet zichtbaar via het netwerk.
Waar ik wel mee zit is hoe ik mijn digital decoder met Ziggo aan de MG moet koppelen. Ik neem aan dat ik vanaf de digitale decoder MG in moet, maar als ik in het hoofdmenu TV Tuner/AV Input kies, zie ik alleen maar sneeuw.
Je moet inderdaad vanaf de Ziggo decoder naar de MG toe. Ik weet niet precies welke decoder je hebt, maar als je de standaard SD decoder hebt, moet je vanaf de AV-1 op de decoder naar de MG toe.
Iemand die mij hier van tips kan voorzien?
Ja, zie hierboven. ;)
Dit is trouwens wel het eerste apparaat wat ook mijn vriendin mooi vindt (ook qua omvang) dus dat is wel een compliment :)
Dat is altijd mooi meegenomen. ;)

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
Anoniem: 269565 schreef op zondag 07 december 2008 @ 11:48:
ik heb de cm3gpp 750GB aangeschaft en ik heb een aantal problemen.

1. Ik wil dat ik via de pc's op het netwerk de cm3gpp kan zijn en bestanden kan kopieren (Heb alles FAT32 geformateerd)
Dit is wel mogelijk met de CM3GPP als deze in je netwerk hangt. Welke firmware heb je erin zitten? Dit kan je zien door op de 'INFO' knop te drukken als je in het hoofdmenu zit.
Als dit lager is dan 1.01.011, moet je even een upgrade doen via het Setup Menu. De CM3GPP kan de firmware zelf van internet downloaden en upgraden.
2. ik wil tv opnemen van een ziggo hd settopbox maar bij het scannen van kanalen pakt hij alleen analoog (zeer slechte kwaliteit) hij vind geen digitale kanalen. (ja, ik heb de settopbox wel aangesloten op de cm3gpp). Ditzelfde geld voor de DVD speler.
Als je via de TV kabel hebt doorgelust vanaf de HD settopbox naar de CM3GPP, zal je alleen analoge kanalen krijgen. Je moet dus van 1 van de uitgangen van je HD settopbox (Composiet, Component) naar de AV ingang(en) van de CM3GPP. Misschien kun je een klein schema laten zien hoe je het nu hebt aangesloten?

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282938

@all,

eindelijk mijn MG goed werkend gekregen en wel zo :
- antennesignaal IN op MG met de doorlus naar Samsung HDTV box.
- AV uit ( composiet 576I resolutie) van Samsung box naar AV1 in op MG.

reden hiervoor :

de MG kent 2 ingangsresoluties, 1080P op de component ingang (AV2) en 576I op de composiet (AV1) ingang.
de meest settop boxen hebben een 1080I resolutie op de component uitgang.
Maw met de MG kun je op de AV ingangen alleen kiezen tussen de hoogste en de laagste resolutie.

wel vreemd : 1080P op de ingang en 1080I op de uitgang.

Omdat hij hoofdzakelijk als media NAS in ons netwerk zit alsvolgd geformatteerd :
10% NTFS
10% opname
80% FAT32

ps:
dit is het enige goede topic wat ik kan vinden over deze machine, nodig ook want de manual is erg summier op sommige punten.
suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283066

vandaag de cm3gp gekocht en als het tegen zit morgen weer terug naar de winkel

de tegenvaller die ik ondervindt met dit apparaat is dat ik niet kan opnemen (via de digitale decoder van ziggo), en tegelijk naar andere zender kan kijken.
dus op het moment dat ik bv ned 2 ingesteld heb voor opname . en ik zap voor of tijdens de opname naar bv ned 3 gaat de opname ook daar naar toe. en daar heb ik dus niks aan.

weet iemand of dit te verhelpen is?

ik heb de samsung decoder type DCB-B270R en tv van ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox

Greyfox

MSX rulez

Anoniem: 283066 schreef op maandag 08 december 2008 @ 22:41:
Ik heb dezelfde combinatie maar ik heb nog geen opname kunnen maken.
Mijn opstelling is momenteel:

[TV kabel] --> [Decoder] ---> [TV] en [MG] --> [TV]

Dus met een scart naar de TV en de MG vanaf de decoder.
Mijn idee was dat ik dan zowel kon kijken wat ik wilde en tevens kon opnemen wat ik wilde, maar blijkbaar gaat die vlieger niet op ?

[ Voor 10% gewijzigd door Greyfox op 08-12-2008 23:09 ]

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
Anoniem: 283066 schreef op maandag 08 december 2008 @ 22:41:
vandaag de cm3gp gekocht en als het tegen zit morgen weer terug naar de winkel

de tegenvaller die ik ondervindt met dit apparaat is dat ik niet kan opnemen (via de digitale decoder van ziggo), en tegelijk naar andere zender kan kijken.
dus op het moment dat ik bv ned 2 ingesteld heb voor opname . en ik zap voor of tijdens de opname naar bv ned 3 gaat de opname ook daar naar toe. en daar heb ik dus niks aan.

weet iemand of dit te verhelpen is?

Dit is niet te verhelpen, omdat:

Je gebruikt de Samsung decoder als tuner voor de Media Giant. Daardoor moet deze op het kanaal blijven staan die je wilt opnemen. Wanneer je schakelt, krijgt de Media Giant een ander signaal via de ingang aangeboden wat vervolgens opgenomen wordt.

Er zijn een aantal opties om dit te voorkomen, namelijk:
1. Een 2e decoder erbij zetten om digitaal TV te kunnen kijken en opnemen.
2. Analoog opnemen op de Media Giant (via de kabel) en digitaal TV kijken via je decoder.
3. Digitaal opnemen op je Media giant (via je decoder) en analoog TV kijken via de kabel.

Ik kan me voorstellen dat je je in bovenstaande opties niet kan vinden, maar de Media Giant heeft nou eenmaal geen digitale tuner, alleen een analoge tuner en 2 AV ingangen (composiet en component).

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
Greyfox schreef op maandag 08 december 2008 @ 23:08:
[...]

Ik heb dezelfde combinatie maar ik heb nog geen opname kunnen maken.
Mijn opstelling is momenteel:

[TV kabel] --> [Decoder] ---> [TV] en [MG] --> [TV]

Dus met een scart naar de TV en de MG vanaf de decoder.
Mijn idee was dat ik dan zowel kon kijken wat ik wilde en tevens kon opnemen wat ik wilde, maar blijkbaar gaat die vlieger niet op ?
Ook voor jou geldt hetzelfde verhaal als voor marcodiscus: Als je wilt opnemen van je decoder moet deze wel op het kanaal blijven staan waarvan je wilt opnemen. Zodra je de decoder op een ander kanaal zet, zal het aangeboden signaal naar de Media Giant wijzigen waardoor wat anders opgenomen wordt.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rderooij
He, ik zie wat op de Conceptronic website. De CMT2D Media Titan, met digitale ontvanger, USB aansluitingen, 1080P, oh nee toch 1080i. Kan wel 1080P afspelen, maar uitgangsresolutie is 1080i.
Wel met EPG.
http://www.conceptronic.n...cid=30&gid=3020&pid=CMT2D
en
http://www.conceptronic.net/mediatitan/index31.html

Wat ik me wel afvraag. Als ik deze zou aansluiten op mijn "ZIGGO" kabelaansluiting, of ik dan direct digitale signalen kan ontvangen. Bij de digitale decoders moet je er altijd een kaartje insteken. Bij de CMT2D staat dit: "Dubbele DVB-T ontvanger neemt een gratis (free-to-air) digitaal tv-station op terwijl u naar een ander station kijkt".
Weet iemand dit?

[ Voor 4% gewijzigd door rderooij op 09-12-2008 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

rderooij schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 10:59:
He, ik zie wat op de Conceptronic website. De CMT2D Media Titan, met digitale ontvanger, USB aansluitingen, 1080P, oh nee toch 1080i. Kan wel 1080P afspelen, maar uitgangsresolutie is 1080i.
Wel met EPG.
http://www.conceptronic.n...cid=30&gid=3020&pid=CMT2D
en
http://www.conceptronic.net/mediatitan/index31.html

Wat ik me wel afvraag. Als ik deze zou aansluiten op mijn "ZIGGO" kabelaansluiting, of ik dan direct digitale signalen kan ontvangen. Bij de digitale decoders moet je er altijd een kaartje insteken. Bij de CMT2D staat dit: "Dubbele DVB-T ontvanger neemt een gratis (free-to-air) digitaal tv-station op terwijl u naar een ander station kijkt".
Weet iemand dit?
Gaat niet werken ..
apparaat heeft geen input en DVB-T is niet hetzelfde als je digitale Ziggo aansluiting

Voor Ziggo heb je een DVB-C tuner met smartcard nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaLass schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 08:43:
[...]

Dit is niet te verhelpen, omdat:

Je gebruikt de Samsung decoder als tuner voor de Media Giant. Daardoor moet deze op het kanaal blijven staan die je wilt opnemen. Wanneer je schakelt, krijgt de Media Giant een ander signaal via de ingang aangeboden wat vervolgens opgenomen wordt.

Er zijn een aantal opties om dit te voorkomen, namelijk:
1. Een 2e decoder erbij zetten om digitaal TV te kunnen kijken en opnemen.
2. Analoog opnemen op de Media Giant (via de kabel) en digitaal TV kijken via je decoder.
3. Digitaal opnemen op je Media giant (via je decoder) en analoog TV kijken via de kabel.

Ik kan me voorstellen dat je je in bovenstaande opties niet kan vinden, maar de Media Giant heeft nou eenmaal geen digitale tuner, alleen een analoge tuner en 2 AV ingangen (composiet en component).
bedankt voor de uitleg. was er al bang voor.
de door jou genoemde opties, kan ik me idd niet in vinden.
dus dan maar terug met dat ding.

mss even offtopic

maar is er een multimedia speler die de zelfde eigenschappen als de conceptronic heeft, en wel een digitale tuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ-Princeps
Anoniem: 283066 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:35:
[...]

bedankt voor de uitleg. was er al bang voor.
de door jou genoemde opties, kan ik me idd niet in vinden.
dus dan maar terug met dat ding.

mss even offtopic

maar is er een multimedia speler die de zelfde eigenschappen als de conceptronic heeft, en wel een digitale tuner?
Ik heb er nog bijna geen gevonden die dezelfde opties heeft zonder digitale tuner dus ik vrees ervoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MJ-Princeps schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:49:
[...]

Ik heb er nog bijna geen gevonden die dezelfde opties heeft zonder digitale tuner dus ik vrees ervoor...
je zegt nog bijna geen. is er wel iets dat in de buurt komt? evt zonder hdd. die koop ik er dan wel los bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ-Princeps
Anoniem: 283066 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:28:
[...]

je zegt nog bijna geen. is er wel iets dat in de buurt komt? evt zonder hdd. die koop ik er dan wel los bij
Iets hoger in het topic staan er nog 2 of 3, deze kunnen analoog opnemen, om digitaal op te nemen zoals in jou geval ben ik nog niets tegen gekomen sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox

Greyfox

MSX rulez

DaLass schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 08:47:
[...]

Ook voor jou geldt hetzelfde verhaal als voor marcodiscus: Als je wilt opnemen van je decoder moet deze wel op het kanaal blijven staan waarvan je wilt opnemen. Zodra je de decoder op een ander kanaal zet, zal het aangeboden signaal naar de Media Giant wijzigen waardoor wat anders opgenomen wordt.
Ok, maar is de opstelling op zich wel ok?
Of moet ik nu ook via de MG tv kijken?
Het is me namelijk nog niet gelukt om iets van tv signalen via de MG te zien of op te nemen......

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ-Princeps
Greyfox schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 14:19:
[...]

Ok, maar is de opstelling op zich wel ok?
Of moet ik nu ook via de MG tv kijken?
Het is me namelijk nog niet gelukt om iets van tv signalen via de MG te zien of op te nemen......
Als ik het goed begrijp heb jij dit:

[tv kabel]-[decoder]-[tv] en: [tv]-[mg]

Als dit klopt dan heb je een verkeerde opstelling, want je MG moet na de decoder komen dus dit:

[tv-kabel]-[decoder]-[mg]-[tv]

Dan zou je normaal wel moeten kunnen opnemen en tv kijken via de MG. Let wel: je moet zoals eerder vermeldt je decoder wel op de op te nemen post laten staan.

(dit is puur theoretisch, zelf heb ik de MG (nog) niet in huis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rderooij
Anoniem: 283066 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:28:
[...]

Ja een Siemens: M750C IR
Is een decoder met opneemfunctionaliteit en netwerk. Geen interne HD, maar USB.
Heeft wel een slechte recensie gehad:
http://www.digitalekabelt...coder/siemens/index.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

morgen ga ik hem omruilen voor een mediaspeler, zonder tuner.
dan maar de dvd/hdd recorder blijven gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rderooij
Anoniem: 283066 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 18:13:
morgen ga ik hem omruilen voor een mediaspeler, zonder tuner.
dan maar de dvd/hdd recorder blijven gebruiken
Of je koopt een andere decoder die wel 2 verschillende signalen kan doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
er zijn weinig 'dubbel'tuners voor het cable netwerk,
de meeste zijn voorzien van een HDrecorder ( en schijnt daarbij de smartcard nog te moeten hebben voor afspelen )

de goedkoopste oplossing is een 2e tuner (á 30 euro + card) ziggo gaat vanaf jan. op alle kaarten hetzelfde abbo gebruiken, tot max 5 stuks per abonnee
< let er wel op dat als je 2 dezelfde onvangers hebt, de A.B. ook hetzelfde reageert - dus IR afschermen, of een ander merk ontvanger gebruiken...>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vanmorgen de mg terug gebracht naar de mediamarkt.
daar werd ook gezegt een decoder met dubbele tuner, maar zoals ik zelf al wist heeft ziggo die niet.
een tweede decoder is geen optie, het is nu al een ab bende in huis.

vanmiddag krijg ik te horen wat een zelfbouw mediaplayer kost met dubbele digitale tuner en het merendeel van de mogelijkheden, (die voor mij belangrijk zijn) die op de conceptronic zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ-Princeps
Dat zal een forse prijs zijn in verhouding met de conceptronic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rderooij
Anoniem: 283066 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 12:08:
vanmiddag krijg ik te horen wat een zelfbouw mediaplayer kost met dubbele digitale tuner en het merendeel van de mogelijkheden, (die voor mij belangrijk zijn) die op de conceptronic zitten.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

rderooij schreef op woensdag 10 december 2008 @ 15:46:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
tussen de 650 en 700 euro.

in ieder geval een dvd writer, 2GB intern geheugen, 1TB HDD dubbele digitale tuner.
HDMI, W-LAN en LAN, windows vista of xp. en wat ik nog vergeten ben.
dit wordt dan in een kast gebouwd de grote van een dvd speler
het zijn in ieder geval allemaal A merken die hij gebruikt

• MJ-Princeps
Anoniem: 283066 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 07:26:
[...]

tussen de 650 en 700 euro.

in ieder geval een dvd writer, 2GB intern geheugen, 1TB HDD dubbele digitale tuner.
HDMI, W-LAN en LAN, windows vista of xp. en wat ik nog vergeten ben.
dit wordt dan in een kast gebouwd de grote van een dvd speler
het zijn in ieder geval allemaal A merken die hij gebruikt
Welke processor en grafische kaart gebruikt hij?

merken weet ik niet meer hij heeft het wel verteld, maar ff vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl

xyl

Je praat dus over een HTPC. Is dat qua handling dan net zo makkelijk als de conceptronic?

[ Voor 12% gewijzigd door xyl op 12-12-2008 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ-Princeps
xyl schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:17:
Je praat dus over een HTPC. Is dat qua handling dan net zo makkelijk als de conceptronic?
Ligt eraan welke software je erop zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl

xyl

Ok, maar in principe wel mogelijk dus. PVR-software ook makkelijk in gebruik? Moet daar ook maar eens induiken, waarschijnlijk makkelijk het een en ander over te vinden. :D

Samenvattend heb je dan voor 300 euro extra:

- de mogelijkheid om dvb-c signaal op te nemen (waarom heb je dan eigenlijk 2 tuners nodig?)
- grotere HDD
- mogelijkheid om te internetten op je tv
- processor en geheugen die hoogstwaarschijnlijk makkelijk kunnen unrarren van usenet-downloads
- dvd of zelfs blue ray speler
- een behuizing die mooi past bij de rest van je setup

Poster is niet duidelijk of Alphacrypt en draadloos toetsenbord er al bij zit voor die prijs, ik neem aan dat je die nodig hebt, zeker die eerste. Hmm, moeilijk. Zeker omdat ik al een hdd-recorder heb (Panasonic) en anders dus voor een HDX-1000 zal gaan, die nog goedkoper is.
Houd ons aub op de hoogte van je bevindingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:00
Ik zit te twijvelen tussen de volgende recorders.

De MediaGiant Plus, en de ELLION HMR350-H en misschien nog de TViX3300. Als ik de screenshosts van de eerste twee zo bekijk lijken ze wel heel erg op elkaar qua user interface.

Dat er in MG Plus nog een tuner zit valt weg tegen het feit dat de ELLION een display en SCART aansluitingen heeft.

Wat voor mij belangrijker is, is hoe is de stabiliteit van de firmware en wordt deze goed onderhouden, hier kan ik niet zo goed wat van vinden. Ook zou ik graag weten hoe de tweakbaarheid is, de ELLION kun je bijvoorbeeld met telnet bereiken(Linux), kan dat bij de MG ook?

Op dit moment heb ik een lichte voorkeur voor de ELLION.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18613

Ik heb dit apparaat twee dagen thuis gehad, tjonge, ik heb me dit jaar nog niet zo geïrriteerd :(
Het is echt irritant traag, je heb de neiging hem wakker te schoppen :z :z :z
Waarschijnlijk door de achterhaalde halfgeleiders die Conceptronic gebruikt :+

Nee, het is het weer Net Niet, en dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rderooij
Anoniem: 18613 schreef op zondag 21 december 2008 @ 23:24:
Ik heb dit apparaat twee dagen thuis gehad, tjonge, ik heb me dit jaar nog niet zo geïrriteerd :(

Mmmh, wat moet ik hier nu weer mee. Ik zat er echt aan te denken om deze te bestellen, maar dit is natuurlijk geen goed bericht. :X ;(
Ik zie verder niet zoveel gebruikerservaringen staan. Zijn er mensen die de traagheid bevestigen of juist tegenspreken? Wat zijn de goede en slechte kanten van de Media Giant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284783

Hi,

Ik heb vorige week de Conceptronic MediaGiant Plus gekocht. Hier alvast wat bevindingen.

Het installeren/aansluiten van het apparaat werkt perfect
Het installeren van de nieuwe firmware versie werkt perfect en erg makkelijk

Als ik een film kijk en halverwege de MediaGiant stop zet om bv deze op een ander moment af te kijken is deze bij het aanzetten vergeten waar ik was gebleven, klopt dit of doe ik iets verkeerd?

Het is inderdaad erg jammer dat de partitie FAT32 niet helemaal verwijderd kan worden, al heb ik deze partitie wel nodig om via mijn netwerk bestanden op de mediagiant te zetten, jammer genoeg kan de NTFS directory niet via SAMBA r/w gemount worden.

Er is inderdaad een harde brom van de harde schijf, ik leg me hierbij neer omdat dit een bijkomstigheid is van een harde schijf denk ik dan maar, ik zal nog eens proberen om het apparaat op rubber te zetten, wie weet scheelt dit wat in het trillings geluid.

Wat betreft the Twonkey media software, hier zie ik zelf nog niet zo het nut van in. Ik had hier in ieders geval wat meer expert opties verwacht. Weet iemand hier nog wat meer over te vertellen, bijvoorbeeld of er een nieuwe versie van beschikbaar komt, of hoe het upgraden werkt?

Ik heb nog niet geprobeerd om op te nemen van extern apparaat (video, film camera) of van TV en heb ook nog geen ervaring met het tonen van foto's, ik zal dit met de kerstdagen eens gaan proberen.

/Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283434

Anoniem: 284783 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:59:
Als ik een film kijk en halverwege de MediaGiant stop zet om bv deze op een ander moment af te kijken is deze bij het aanzetten vergeten waar ik was gebleven, klopt dit of doe ik iets verkeerd?
Je doet niets verkeerd. Bij mij begint ie ook opnieuw. De MediaGiant heeft geen resume functie.
Het is inderdaad erg jammer dat de partitie FAT32 niet helemaal verwijderd kan worden, al heb ik deze partitie wel nodig om via mijn netwerk bestanden op de mediagiant te zetten, jammer genoeg kan de NTFS directory niet via SAMBA r/w gemount worden.
Misschien dat er ooit iemand komt die de Giant hacked zodat er zelf ontwikkelde plugins op gegooid kunnen worden. Zou wel relaxed zijn. :)
Er is inderdaad een harde brom van de harde schijf, ik leg me hierbij neer omdat dit een bijkomstigheid is van een harde schijf denk ik dan maar, ik zal nog eens proberen om het apparaat op rubber te zetten, wie weet scheelt dit wat in het trillings geluid.
Hmm.. heb hier niet echt last van een brom. Staat ie bij jou in een kastje ofzo? Dan kan het geluid ook meer resoneren, waardoor een kleine brom heel erg lijkt.
Wat betreft the Twonkey media software, hier zie ik zelf nog niet zo het nut van in. Ik had hier in ieders geval wat meer expert opties verwacht. Weet iemand hier nog wat meer over te vertellen, bijvoorbeeld of er een nieuwe versie van beschikbaar komt, of hoe het upgraden werkt?
Misschien dat jij wat anders bedoelt, maar als je naar de URL van de Twonky-server in de MediaGiant gaat (hoofdstuk 16 van de handleiding), kan je volgens mij alles veranderen zoals Twonky het bedoeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

Traag qua interface of usb?

Ik heb dit apparaatje al zo'n 3 maanden en vind het een fijn apparaatje alleen erger ik me aan de snelheid van pc/netwerk naar de Giant.

Via ethernet haal ik zo'n 29% van mijn netwerkverbinding van 100Mbit (tussen andere pc's 80%) en via usb haal ik zo'n 12 Mbit (tussen andere externe hd's 20 Mbit).

Hebben jullie dit ook? Traagheid tussen pc en de Giant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hi,

Nog wat ervaringen/opmerkingen

Ik heb gebrobeerd op te nemen van mijn video recorder via de analoge input, dit even zo gedaan om dat ik ff wat kabeltjes mis om van scart naar AV in te gaan. Na een tijd opgenomen te hebben hangt de Media Giant. Enkel een reboot helpt en de film is niet opgenomen.

Zit er geen FTP server op deze Media Giant?

Waarom kan je NFTS partitie niet Read Only gemount worden via Samba, volgens mij wordt dit wel standaard gesupport door Samba, hoe moet ik anders via het Netwerk bestanden van deze schijf naar mijn pc schrijven?

-> heb net bij de FAQ gezien dat dit middels een optie bij Playback recordings moet kunnen om van NFTS partitie naar je FAT32 partitie te kopieren. Wel omslachtig dus!!

Heeft iemand ervaring met het mailen van conceptronic support met name reactie tijden en het serieus nemen van suggesties en/of klachten?

Wat ik verder nog mis realiseer ik me net is een goede filemanager waarmee je handig bestanden kan verplaatsen. Bv van HDD1 naar HDD2 of van HDD* naar USB, etc. Ik bedoel hiermee een mogelijkheid om dit via de webinterface te doen

Mocht er wat meer zijn dan laat ik het weten.

/Peter

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 284783 op 28-12-2008 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Huy schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 19:55:
[...]

Traag qua interface of usb?

Ik heb dit apparaatje al zo'n 3 maanden en vind het een fijn apparaatje alleen erger ik me aan de snelheid van pc/netwerk naar de Giant.

Via ethernet haal ik zo'n 29% van mijn netwerkverbinding van 100Mbit (tussen andere pc's 80%) en via usb haal ik zo'n 12 Mbit (tussen andere externe hd's 20 Mbit).

Hebben jullie dit ook? Traagheid tussen pc en de Giant?
Bij dit soort apparaten moet je keuzes maken.
Het apparaat is geen NAS en is niet echt een file server. Echter het herbergt wel functies die de functies als een NAS kan uitvoeren.

Echter stel nu dat ik het SAMBA verhaal op volledige processorbelasting ga zetten om jou die doorvoer te geven wat jij wil, dan krijg ik weer op mijn donder dat bij anderen de opname de vernieling in gaat omdat de stream niet snel genoeg naar de HDD geschreven kan worden.

Om het systeem stabiel en dus goed te laten draaien moet je dus keuzes maken en daarbij neem je goede gemiddelden die in het lab zijn gevonden.
vandaar dat e.e.a. wat minder snel kan zijn dan wat je wellicht zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Anoniem: 284783 schreef op zondag 28 december 2008 @ 13:47:
Hi,

Nog wat ervaringen/opmerkingen

Ik heb gebrobeerd op te nemen van mijn video recorder via de analoge input, dit even zo gedaan om dat ik ff wat kabeltjes mis om van scart naar AV in te gaan. Na een tijd opgenomen te hebben hangt de Media Giant. Enkel een reboot helpt en de film is niet opgenomen.
Welke firmware gebruik je?
Zit er geen FTP server op deze Media Giant?
nope
Waarom kan je NFTS partitie niet Read Only gemount worden via Samba, volgens mij wordt dit wel standaard gesupport door Samba, hoe moet ik anders via het Netwerk bestanden van deze schijf naar mijn pc schrijven?
e.e.a. moet ondersteund worden door de SDK van Realtek (chipset). Het verzoek ligt er maar moet ook op een juiste manier uitgevoerd worden. Want hoe vertel ik iemand dat er geen schrijf rechten zijn?
dat moet wel begrijpbaar zijn.
-> heb net bij de FAQ gezien dat dit middels een optie bij Playback recordings moet kunnen om van NFTS partitie naar je FAT32 partitie te kopieren. Wel omslachtig dus!!
De meest veilige en stabiele manier.
Heeft iemand ervaring met het mailen van conceptronic support met name reactie tijden en het serieus nemen van suggesties en/of klachten?
Jawel, maar ik ben weer eens niet objectief ;-)
Wat ik verder nog mis realiseer ik me net is een goede filemanager waarmee je handig bestanden kan verplaatsen. Bv van HDD1 naar HDD2 of van HDD* naar USB, etc. Ik bedoel hiermee een mogelijkheid om dit via de webinterface te doen
Ben ik met je eens, maar dat valt en staat weer met de support van de SDK (Software Development Kit) die de ontwikkelaars krijgen van Realtek. En die functie zit er vooralsnog niet in.
Mocht er wat meer zijn dan laat ik het weten.

/Peter
Graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Dat probleem is ondervangen. Optimalisatie van de firmware oa. en nog wat andere dingen. Spijtig dat je deze ervaring hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Ixus74 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 15:06:
Ik zit te twijvelen tussen de volgende recorders.

De MediaGiant Plus, en de ELLION HMR350-H en misschien nog de TViX3300. Als ik de screenshosts van de eerste twee zo bekijk lijken ze wel heel erg op elkaar qua user interface.

Dat er in MG Plus nog een tuner zit valt weg tegen het feit dat de ELLION een display en SCART aansluitingen heeft.

Wat voor mij belangrijker is, is hoe is de stabiliteit van de firmware en wordt deze goed onderhouden, hier kan ik niet zo goed wat van vinden. Ook zou ik graag weten hoe de tweakbaarheid is, de ELLION kun je bijvoorbeeld met telnet bereiken(Linux), kan dat bij de MG ook?

Op dit moment heb ik een lichte voorkeur voor de ELLION.
De Mediagiant wordt comleet uitgeleverd. Dat houd in dat je ook een scart adapter meegeleverd krijgt.
de hoeveelheid aansluitingen van de MediaGiant is dan ook dermate divers dat eigenlijk 'alles' aangesloten kan worden.

De Conceptronic versie heeft een complete eigen GUI, gebaseerd op de standaard GUI van Realtek die je oa. in de Ellion kan vinden.

Er wordt dagelijks gewerkt aan de development van de software van de MediaGiant via de online upgrade mogelijkheid kun je zien of er een nieuwe versie gereleased is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johniron
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-02 13:06
Gisteren kwam firmware versie 2.00.00.2 via automatische update binnen. Ik kan deze versie nog niet op de website vinden. Kan dus ook nog geen release notes vinden en heb geen idee wat verbeterd zou moeten zijn. Aan het versienummer te zien is dit een major release en zouden er dus substantiële wijzigingen moeten zijn.

Gevoelsmatig is het allemaal wat sneller en stabieler geworden, vooral tijdens het browsen door de harddisk.

Helaas loopt het systeem vast tijdens het verwijderen van een individuele opname. Alle titels verwijderen lukt wel. Ik weet niet of deze bug is geïntroduceerd door laatste firmware update omdat ik nog niet eerder had geprobeerd een individuele opname te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giso
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-05-2023
Gisteren mijn MG met 640 Gb gekocht bij Media Markt na het reeds dagen lang uitpluizen van allerlei info via o.a. deze site (dank u aan alle posters!). Na het aansluiten, snel de globale instellingen gedaan en de menu's bestudeerd. Gezien de genoemde opmerkingen m.b.t. de firmware, deze aansluitend ge-updated tot versie 2.00.00.2 (manueel) via het netwerk. Verliep probleemloos. En uiterdaard weer van voren af aan alle instellingen moeten doen, maar dat was bekend...
johniron schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 15:43:
Gisteren kwam firmware versie 2.00.00.2 via automatische update binnen. Ik kan deze versie nog niet op de website vinden. Kan dus ook nog geen release notes vinden en heb geen idee wat verbeterd zou moeten zijn. Aan het versienummer te zien is dit een major release en zouden er dus substantiële wijzigingen moeten zijn.
Mij viel op dat bij de netwerkinstellingen (nu) de mogelijk is om de naam van je werkgroep te wijzigen (?). Als je eigen werkgroep nl. geen "Workgroup" heet, dan loopt het wat stroever, is mijn ervaring.

Nu, na ca.6 uur stoeien met de MG, blijf ik positief gestemd.

Trage reactie met de remote control(?) Ik ervaar dat alleen wanneer ik grote bestanden (via het netwerk) kopieer naar de MG en gelijktijdig allerlei instellingen wil wijzigen.

Zo als je 't maakt, zo wordt het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285932

Ik heb deze speler nu ongeveer een week, helaas speelt hij mijn dvd via het netwerk haperent af.
Hij begint goed, maar na een minuut of 2 begint het geluid weg te vallen of staat het beeld even stil.
Ook het kopieren vanaf mijn pc naar de speler werkt niet goed, hij begint snel met ongeveer 7000 Kb/sec maar na 6% van een dvd te hebben gekopieerd daalt de snelheid naar 500 Kb/sec en staat mijn pc zelf tijdelijk even vast. pc is een quad core met vista. ik wil proberen via een linux versie te kopieren maar daar vind hij de speler wel in het netwerk maar kan ik er niets mee. Heb ook verder geen ervaring met linux. misschien heeft iemand een tip om hem op linux te benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox

Greyfox

MSX rulez

Ik heb ook de ervaring dat de MG traag reageert.
Als ik met de afstandbediening door de content op de HDD1 loop, duurt het een seconde of soms 2 voordat de aktie uitgevoerd wordt.
Heel vervelend.

Lastiger vind ik trouwens de problemen die ik bij timeshift heb.
Afgelopen zaterdag Kruistocht in Spijkerbroek op timeshift gezet en een uur later willen verder kijken, maar het lijkt wel of het systeem gelijktijdig opnemen en afspelen niet aan kan.
Schokkerige beeld en soms worden blokken op het scherm een paar seconden helemaal niet geupdate.
Ik kreeg echt het gevoel alsof de processor niet snel genoeg was.

Iemand dezelfde ervaring en liever nog een oplossing?

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giso
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-05-2023
Greyfox schreef op zondag 04 januari 2009 @ 23:48:
Lastiger vind ik trouwens de problemen die ik bij timeshift heb.
Afgelopen zaterdag Kruistocht in Spijkerbroek op timeshift gezet en een uur later willen verder kijken, maar het lijkt wel of het systeem gelijktijdig opnemen en afspelen niet aan kan.
Schokkerige beeld en soms worden blokken op het scherm een paar seconden helemaal niet geupdate.
Ik kreeg echt het gevoel alsof de processor niet snel genoeg was.

Iemand dezelfde ervaring en liever nog een oplossing?
Ik heb vandaag even "gespeeld" met time-shift en inderdaad, de 1e keer dat ik opnam en na bijv. 5 minuten ging kijken, was het beeld blokkerig / schokkend. Vervolgen liep de MG vast nadat ik terug wilde in het menu. Bij een 2e poging ging het feilloos.

(Maar helemaal begrijpen hoe je nu op de juiste wijze gebruik kunt maken / nut hebt van timeshift is mij nog niet 100% helder. Iemand een duidelijke uitleg?

Een vastloper constateerde ik na een opname te hebben gemaakt en deze vanochtend wilde bekijken. Werkwijze: opname met timer ingesteld en vervolgens de MG in de "slaapstand" gezet (oranje LED brandt dan). De opname was gemaakt en stond er ook prima op, maar kreeg in 1e instantie de MG niet uit de slaapstand. Na een reset met de aan/uitschakelaar liep het zaakje weer. (?)

Ook krijg ik soms een vastloper bij het zoeken naar media op een gedeelde schijf van mijn netwerkserver. Oorspronkelijk stonden mijn netwerkinstellingen op DHCP maar heb het nu gewijzigd in een vast IP-adres en wacht af hoe dit uitpakt.

Gezien de recente FW update, de "bemoedigende woorden" van Zeroday en de bijdragen in dit forum, denk ik dat we nog wel het e.e.a. kunnen verwachten van Conceptronics.
:)

Zo als je 't maakt, zo wordt het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 22:58
Hallo,

Vorige week heb ik voor mijn schoonpa zo'n Media Giant Pro 750 aangeschaft.

Neergezet, aangesloten, etc, werkt allemaal prima. :)

Er is 1 ding wat ik niet aan de praat krijg. Ik kom niet op de netwerkshare van 1 computer. Wel op een share van een andere pc. Heb al van alles geprobeerd, waaronder de firewall uitgezet. Maar wanner ik op de Media Giant de betreffende werkgroep open vindt hij niet die PC (Vista). Enig idee wat het probleem kan zijn?

Ik heb ondertussen ook de laatste firmware. Wat ik hierboven ook lees van johniron heb ik ook. Het verwijderen van opnames werkt niet meer, de MG loopt dan vast. Dit werkte wel goed. Wellicht een bug in de laatste firmware?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rderooij
Giso schreef op maandag 05 januari 2009 @ 00:26:
[...]
Gezien de recente FW update, de "bemoedigende woorden" van Zeroday en de bijdragen in dit forum, denk ik dat we nog wel het e.e.a. kunnen verwachten van Conceptronics.
:)
Dat zal ook wel moeten als ik je opmerkingen zo zie. Dit soort rare vastlopers wil ik niet bij een "videorecorder", bij mijn VHS heb ik dat tenminste ook nooit gehad ;).
Ik wacht nog wel even met de aanschaf. Ik hou het hier in de gaten, maar hou mijn ogen open voor concurenten. (Video recorders met netwerk functionaliteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

johniron schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 15:43:

Gevoelsmatig is het allemaal wat sneller en stabieler geworden, vooral tijdens het browsen door de harddisk.

Helaas loopt het systeem vast tijdens het verwijderen van een individuele opname. Alle titels verwijderen lukt wel. Ik weet niet of deze bug is geïntroduceerd door laatste firmware update omdat ik nog niet eerder had geprobeerd een individuele opname te verwijderen.
Even mijn contacten aangewend ..

Zal later op de website van Conceptronic gezet worden heb ik begrepen.

Release-Notes ..

- Fix DV cannot playback bug.
- Fix backward compatible issue while firmware upgrade from 1.xx.yyy to 2.xx.yyy.
- Continue MP3 playback while enter screensaver.
- Implement “Auto” for HDD format function.
- Update new Audio/Video driver.
- Update new SDK lib_release.
- Update new SDK kernel

e.e.a. met de firmware hou ik via m'n forum bij http://www.aroundmyroom.com/forum
daar mag je van mij bijna alles in kwijt.

[ Voor 4% gewijzigd door zeroday op 05-01-2009 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

net even gekeken, maar kan nog geen update vinden via manueel firmware upgrade, dus dan maar even wachten denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Arno_ schreef op maandag 05 januari 2009 @ 11:27:
Ik heb ondertussen ook de laatste firmware. Wat ik hierboven ook lees van johniron heb ik ook. Het verwijderen van opnames werkt niet meer, de MG loopt dan vast. Dit werkte wel goed. Wellicht een bug in de laatste firmware?
Geen problemen hier met verwijderen van opnames. Zowel via de DELETE knop als via de DELETE option in het menu werkt hier feilloos. Al een factory reset geprobeerd (via het Setup menu: Restore Defaults)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
Anoniem: 283434 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 08:56:
[...]

Geen problemen hier met verwijderen van opnames. Zowel via de DELETE knop als via de DELETE option in het menu werkt hier feilloos. Al een factory reset geprobeerd (via het Setup menu: Restore Defaults)?
lol zou wat wezen als je een factory reset zou moeten doen :+

kan ik zeker al mijn zenders ook weer opnieuw instellen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Arno_ schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 09:17:
[...]

lol zou wat wezen als je een factory reset zou moeten doen :+

kan ik zeker al mijn zenders ook weer opnieuw instellen? 8)7
Jup, die ben je kwijt bij een factory reset.
Je zou ook nog eens kunnen upgraden, dus nogmaals dezelfde eroverheen gooien.

Edit:
Dat werkt dus niet met de internet upgrade. Even wachten dan maar op de release op de website, zodat je het vanaf een USB stick kan proberen.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 283434 op 06-01-2009 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johniron
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-02 13:06
Anoniem: 283434 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 08:56:
[...]

Na het verwijderen van alle titels in één keer kan ik nu ook weer individuele opnames verwijderen. Probleem lijkt dus opgelost maar ik heb er weinig vertrouwen dat in het probleem niet meer terugkomt.

Het zou kunnen dat opnames gemaakt met oude firmware versie niet kunnen worden verwijderd door nieuwere firmware, maar dit is speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
johniron schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 10:16:
[...]

Na het verwijderen van alle titels in één keer kan ik nu ook weer individuele opnames verwijderen. Probleem lijkt dus opgelost maar ik heb er weinig vertrouwen dat in het probleem niet meer terugkomt.

Het zou kunnen dat opnames gemaakt met oude firmware versie niet kunnen worden verwijderd door nieuwere firmware, maar dit is speculatie.
Dat is in mijn geval niet zo. De opnames die ik wil verwijderen zijn gemaakt met de nieuwste firmware.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste