Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

Topicstarter
Networked Media Tank
Algemene Info
Afbeeldingslocatie: http://www.networkedmediatank.com/images/logo.gif
De Networked Media Tank (NMT) is een door Syabas Technology ontworpen product. Deze combineert de kracht van DMA, NAS, Media Server, Usenet en Torrent downloader in een klein en voordelig apparaat.

Momenteel zijn er veel officiële NMT producten op de markt en er zullen ongetwijfeld meer volgen. Alhoewel ze van elkaar van hardware verschillen draaien ze allen met dezelfde NMT software. De functionaliteiten zijn daarom op veel fronten gelijk.

Syabas NMT powered media players

Popcorn Hour A-100, A-110, B-110 popcornhour.com
Digitek HDX900, HDX1000 hdx1080.com
DuneHD Ultra, dune-hd.com
ISTAR Mini, istarhd.com
eGreat EG-M31A, EG-M31B egreathd.com
Shenzhen Elektron EHP-600, 606 Mini elektron-china.com
CMI SYVIO-200 cmicable.com
Dueple 700D dueple.se
AVeL LinkPlayer2, iodata.com
Eminent EM7070, www.eminent-online.com
Kaifa EP6000, www.kaifa.com.cn/eng
Kaiboer K100, K200 www.kaiboerhd.com
Elektron EHP-606 www.elektron-china.com/en
Dragontech ioBox 100HD www.dragontechcorp.com

Reviews

Popcornhour A-100
HDX 900
Istar HD Mini

Handige links

Popcornhour A-100 (Networked Media Tank)
IStar mini nmt player
Popcorn Hour A-100 vs. Freecom MG350 (review)

NMT wiki
Networked Media Tank official forum
MPC Club! NMT forum

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 03-12-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Hardware Power ON/OFF Switch. en dit staat onder specs?? :D en wat is sgdk als munteenheid??

ik heb de popcorn en ben er dik tevreden mee, 2 minpuntjes ;
- soms springt ie vanzelf uit de standby
- voor dts films heb je een receiver nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 24-04 20:57

Royz

Kleurenblind!!

De batch van 19 april voor de PCH, wanneer wordt Google Checkout bijgewerkt? Hij staat nog steeds op niet verzonden :(

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SYQ schreef op zondag 20 april 2008 @ 15:16:
wat is sgdk als munteenheid??
Singapore Dollar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 09:31
Hier een blije hdx 900 gebruiker :)

Mooie zware casing, perfecte player :)

Hebben jullie trouwens ook last van dat wanneer er stereo wordt doorgegeven (mp3 oid) via digitaal naar je versterker dat het volume aardig laag staat? Ik moet mijn versterker dan best veel opengooien. Met dts of dolby digital heb ik er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-04 09:08
Royz schreef op zondag 20 april 2008 @ 15:22:
De batch van 19 april voor de PCH, wanneer wordt Google Checkout bijgewerkt? Hij staat nog steeds op niet verzonden :(
Die wordt pas een paar dagen na verzenden geupdated.
Waarschijnlijk heb je 'm dan al ontvangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:09

GeeBee

Oddball

Jammer dat dit tweede deel NMT-2 wordt genoemd ipv PCH-NMT-2. Die andere 2 kwamen in deel 1 nauwlijks aan bod...

Enniewee, ben nog steeds aan t wachten op de invite... iemand een idee wanneer de volgende shipping is?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
overbodig.

Ik ben op dit moment ook in de overweging om eventjes een fan in de popcorn te bouwen, hij wordt toch wel erg warm en op de lange termijn zal dit vast niet bevorderlijk zijn...

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 21-04-2008 03:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

overbodig

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 21-04-2008 03:38 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Royz schreef op zondag 20 april 2008 @ 16:45:
[...]

Je bedoelt dit soort posts: sander- in "Popcornhour A-100 (Networked Media Tank)"? Tsja, dat blijf je denk ik toch houden :)
Stukje enthousiasme, volgens mij heb ook nog ergens zo'n post gemaakt :)
GeeBee schreef op zondag 20 april 2008 @ 16:28:
Jammer dat dit tweede deel NMT-2 wordt genoemd ipv PCH-NMT-2. Die andere 2 kwamen in deel 1 nauwlijks aan bod...

Enniewee, ben nog steeds aan t wachten op de invite... iemand een idee wanneer de volgende shipping is?
Waarom is dat jammer? Ze hebben (op details na) dezelfde hardware en software. Misschien komen er zo nog wel wat leuke nmt-apps aan bod.

[ Voor 40% gewijzigd door Marzman op 20-04-2008 16:49 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
sander- schreef op zondag 20 april 2008 @ 16:40:
Kan een mod niet ook gelijk een warning aan dit topic toevoegen om te voorkomen dat hier weer 2.000 posts komen over " Ik heb id ### wanneer krijg ik em" "Mijn CC is gecharged" "Jes hij is binnen!".....

Ik ben op dit moment ook in de overweging om eventjes een fan in de popcorn te bouwen, hij wordt toch wel erg warm en op de lange termijn zal dit vast niet bevorderlijk zijn...
Ik ben bang dat je voor serieuze informatieuitwisseling gewoon naar het officiële forum van NMT moet gaan of naar het Duitstalige http://www.hdd-player.de
Een serieus topic over dit onderwerp op Tweakers.net kun je volgens mij vergeten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189862

Focus schreef op zondag 20 april 2008 @ 15:39:
Hier een blije hdx 900 gebruiker :)

Mooie zware casing, perfecte player :)

Hebben jullie trouwens ook last van dat wanneer er stereo wordt doorgegeven (mp3 oid) via digitaal naar je versterker dat het volume aardig laag staat? Ik moet mijn versterker dan best veel opengooien. Met dts of dolby digital heb ik er geen last van.
Ik heb hem ook net binnen, na verzending al binnen 2 dagen in huis, maar ok mooie stevige behuizing idd ben wel benieuwd of hij koeler blijft dan de pch heb er net een schijf van 500 gig ingestopt en vooralsnog werkt alles prima, helaas nog geen NL menu.

volume mp3 is idd aan de lage kant.

heeft iemand al ervaring met Llink het ziet er leuk uit maar weet niet hoe je dit erop zet de website word ik ook niet veel wijzer van http://www.lundman.net/wiki/index.php/Llink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baca
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10-2024
Flexzap
Ik had mijn PCH eerst los op de grond. Ik heb dezelfde harddisk erin als Roma.
Nadat ik mijn PCH in mijn audiomeubel had geplaatst kreeg ik met transformers een probleem. Film begon te schokken. Mijn PCH was behoorlijk warm.
Als ik hem koel met een fan zijn de problemen weg. Haal ik hem van mijn satreceiver en uit mijn audiomeubel dan loopt hij als voorheen en word duidelijk minder warm.

Naast het feit dat nu te warm word en mijn filmpjes niet goed lopen, gaat dit ook ten kost van de levensduur.
Een fan kost bijna niets en is zo gemonteerd.

Greetz

Ik ben er langzaam ook van overtuigd dat het een heatissue is. Echter ik heb geen HDD erin, dus ik vraag me af waarom zit er standaard geen fan is als dit problemen geeft met afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 09:31
Anoniem: 189862 schreef op zondag 20 april 2008 @ 18:25:
[...]

Ik heb hem ook net binnen, na verzending al binnen 2 dagen in huis, maar ok mooie stevige behuizing idd ben wel benieuwd of hij koeler blijft dan de pch heb er net een schijf van 500 gig ingestopt en vooralsnog werkt alles prima, helaas nog geen NL menu.

volume mp3 is idd aan de lage kant.

heeft iemand al ervaring met Llink het ziet er leuk uit maar weet niet hoe je dit erop zet de website word ik ook niet veel wijzer van http://www.lundman.net/wiki/index.php/Llink
Ik probeerde ook al een duidelijke install guide te vinden voor LLink, nog niet gelukt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oeh met LLink zou je dus DVD files op HTTP snelheid kunnen streamen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189862

@tweakernick enkele toevoeging voor het start bericht Egreat EG-M31A http://www.egreathd.com/ inmiddels al via een NL reseller verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:32
Focus schreef op zondag 20 april 2008 @ 15:39:
Dat heeft mijn iStar ook. Als je dan schakelt van bijv. divX naar DTS schrik je je echt een ongeluk.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 19:43

Caveman

whahoehaha

Na de posts over de fans in de popcorn ben ik even aan het zoeken geweest. Bij conrad hebben ze deze: FAN 12VDC BALL MFB25B12, Afm. (lxbxh) 25 x 25 x 6,5 mm. Boven de chip heb je iets meer 8 mm ruimte, dus bij het monteren van deze fan hoef je geen gaten te boren of ringetjes tussen de bovenplaat te zetten. Dus fan erop en even op de 5v of 12v prikken en je bent klaar. Als ik hem binnen heb zal ik wel een paar fototjes posten.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Van
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-02-2023
Kunnen we aub gewoon serieus discussiëren over deze player en het zinloze commentaar achterwegen laten?

[ Voor 93% gewijzigd door voodooless op 21-04-2008 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hello Valued Customer,

We are pleased to inform you that you can now place your pre-order for the
Popcorn Hour A-100.
Woei. :D

Iemand toevallig ervaring met de huidige prijs, omgerekend in euro's en inclusief alle toeslagen en belastingen?

[ Voor 28% gewijzigd door MaZo op 21-04-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riquard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-04-2022
Gelieve geen invite gebeuren hier. Dat voegt niets toe

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 21-04-2008 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
MaZo schreef op maandag 21 april 2008 @ 13:41:
[...]

Woei. :D

Iemand toevallig ervaring met de huidige prijs, omgerekend in euro's en inclusief alle toeslagen en belastingen?
Het vorige topic staat er vol mee :)

Uiteindelijk ben je zo'n 170 euro kwijt, voor alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
[...]

Llink is een streaming server, dus een vervanging voor myihome. Dat draai je dus op de plek waar je films staan. Ze hebben ook nmt binaries staan, maar die heb je niet nodig tenzij je op de ene nmt de films die op je andere nmt staan af wilt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Caveman schreef op maandag 21 april 2008 @ 12:50:
Na de posts over de fans in de popcorn ben ik even aan het zoeken geweest. Bij conrad hebben ze deze: FAN 12VDC BALL MFB25B12, Afm. (lxbxh) 25 x 25 x 6,5 mm. Boven de chip heb je iets meer 8 mm ruimte, dus bij het monteren van deze fan hoef je geen gaten te boren of ringetjes tussen de bovenplaat te zetten. Dus fan erop en even op de 5v of 12v prikken en je bent klaar. Als ik hem binnen heb zal ik wel een paar fototjes posten.
Ik ben zeer benieuwd, ook naar de geluidsproductie. ga je dan trouwens wel een gat maken in de bovenkant van je behuizing?

Ik mis zelf nog beetje de essentie van tools als MyIHome en LLink. Wat is hier beter aan dan het gebruiken van NFS op een NAS-drive of Windows XP.

[ Voor 10% gewijzigd door Sander op 21-04-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172688

riquard schreef op maandag 21 april 2008 @ 13:47:
[mbr]Gelieve geen invite gebeuren hier. Dat voegt niets toe[/mbr]
Wat bedoel je hiermee, heel wat mensen zullen blij zijn als ze een invite kunnen overnemen van iemand anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Laatst online: 24-02 19:39

roma0803

Lost

Ben benieuwd of dat idd gaat passen, ben ook erg benieuwd naar de geluidsproduktie op 5v. Plaatjes zijn zeker welkom. Suc6 met de montage.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riquard
  • Laatst online: 09-04-2022
overbodig

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 21-04-2008 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Even een vraagje aan de eigenaren van de PCH. Ik zoek een apparaat om mijn collecties films (DVD, nog geen HD), welke is opgeslagen op twee computers, af te spelen op mijn TV. Ik ben echter niet van plan om te streamen.
Wat is nu de makkelijkste manier op dat met de PCH te regelen? De PCH aan te sluiten op een externe HDD en die zo nu en dan te legen en te vullen door hem aan mijn computers te hangen, of een interne HDD vullen via het netwerk (traag naar verluidt) of het hele apparaat via USB te koppelen aan mijn computers en via een 3th party progje de EXT2/3 HDD lezen/schrijven.

Of is een PCH geen apparaat voor mij? (gezien ik het streamen achterwege laat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199898

Op de popcornhour zit HDMI versie 1. Maar zijn er eigenlijk al x264 films met de nieuwe geluidsformaten? Zo ja, dan kan de popconrhour ze toch niet afspelen omdat er nog geen HDMI 1.3 op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Anoniem: 199898 schreef op maandag 21 april 2008 @ 15:29:
Op de popcornhour zit HDMI versie 1. Maar zijn er eigenlijk al x264 films met de nieuwe geluidsformaten? Zo ja, dan kan de popconrhour ze toch niet afspelen omdat er nog geen HDMI 1.3 op zit?
En wat voor geluidsformaten bedoel je hier dan? AC3 en DTS zijn de meestvoorkomende, ik zou zo niet weten wat voor geluidsformaat er zou zijn dat niet via HDMI1.1 kan worden doorgegeven. DTS doet de PCH zowiezo niets mee behalve transparant doorgeven. Om dit over je speakers te krijgen heb je een A/V Receiver nodig met DTS decoder. Het type HDMI heeft hier niets mee van doen.
Fly-guy schreef op maandag 21 april 2008 @ 15:28:
Even een vraagje aan de eigenaren van de PCH. Ik zoek een apparaat om mijn collecties films (DVD, nog geen HD), welke is opgeslagen op twee computers, af te spelen op mijn TV. Ik ben echter niet van plan om te streamen.
Wat is nu de makkelijkste manier op dat met de PCH te regelen? De PCH aan te sluiten op een externe HDD en die zo nu en dan te legen en te vullen door hem aan mijn computers te hangen, of een interne HDD vullen via het netwerk (traag naar verluidt) of het hele apparaat via USB te koppelen aan mijn computers en via een 3th party progje de EXT2/3 HDD lezen/schrijven.

Of is een PCH geen apparaat voor mij? (gezien ik het streamen achterwege laat)
Koop een grote HD en plaats die in de PCH. FTP een nachtje al je films naar die HD en je bent klaar. Het is eenmalig een grote bulk. Daarna verplaats je je nieuwe films in ruim 10 minuten met ca. 5MB/s naar je interne disk. Geen centje pijn. Ook kun je er een USB disk aanhangen. Koppel je eerst aan je computers om de films er naar toe te verplaatsen en dan hang je 'm aan je PCH. Met USB2.0 gaat dat nog sneller.

Ik heb een interne disk. Het verplaatsen van nieuwe filmbestandenen dvd-iso's naar de disk is minutenwerk.
riquard schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:58:
[...]

Tja, mag blijkbaar niet van de mod. Ik bood een invite aan, maar mijn bericht is gewijzigd door een mod....
Hmm... invites lijken me hier wel gepast. Uiteindelijk doe je er een ander een groot plezier mee om snel aan een PCH te komen. Al die opmerkingen over welk nummer ze in de rij hebben en dat er aankomt/is mogen wat mij betreft wel ge-edit worden.

Misschien een iets te resolute actie van de mod in een poging het forum een beetje in goede banen te leiden.

[ Voor 60% gewijzigd door roma0803 op 21-04-2008 15:58 ]

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
ik heb mijn PCH nu op de slaapkamer staan en heb daar ook geen LAN liggen, pak nu vaak een USB disk met de content erop. Hij gaat wel weer naar de woonkamer, maar daar is het nu een iets te grote puinbende :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-04 21:16
Ik stap net in dit topic, zelf dacht ik aan een TivX 6500. Is dat niks ofzo? Hij staat namelijk niet in de openingspost.

http://www.divxplayer.nl/...Pb6n6Gx7JICFQKVMAodNiraww

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
[...]

Hmm... invites lijken me hier wel gepast. Uiteindelijk doe je er een ander een groot plezier mee om snel aan een PCH te komen. Al die opmerkingen over welk nummer ze in de rij hebben en dat er aankomt/is mogen wat mij betreft wel ge-edit worden.

Misschien een iets te resolute actie van de mod in een poging het forum een beetje in goede banen te leiden.
Tweakers.net heeft toch een uitgebreide Vraag en Aanbod afdeling? Lijkt me een veel geschiktere plek voor vraag en aanbod van invites. Kunnen we dit topic mooi blijven gebruiken voor ervaringen en vragen naar ervaringen en hoeft iemand die later in dit topic instapt zich niet door honderden niet ter zake doende reacties heen te worstelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Iemand Oxyl al geprobeerd?
Afbeeldingslocatie: http://www.oxyl.de/load.php?ticket=e8c1d119ebf31df48461bc4512271977&file=tv-3.jpg

Zoals ik het begrijp is het ook een mediaserver die je op de PCH kan gebruiken. Met plugins voor mp3, video, weerbericht, www, e-mail. Klinkt wel goed.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201834

zucht...

[ Voor 92% gewijzigd door voodooless op 21-04-2008 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

sander- schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:22:
[...]

Ik ben zeer benieuwd, ook naar de geluidsproductie. ga je dan trouwens wel een gat maken in de bovenkant van je behuizing?
Het is de bedoeling juist om geen gat te maken, ik had nog een oude vga kaart liggen met een 8 mm dikke fan en daardoor moest ik een gat maken, daar heb ik absoluut geen zin in. Ik denk dat 1,5 mm voldoende moet zijn om lucht aan te zuigen, zeker als je hem op 5v laat draaien. Ik verwacht dat er voldoende luchtstroming op gang zal komen om hem iets te koelen, zeker omdat de zijkanten "open" zijn. Ik ben zelf ook erg benieuwd naar de geluidsproductie van dat fannetje, volgens de specs is die al erg laag op 12v, ik denk op 5v dat je hem niet meer hoort. (hij zal iig niet boven het geluid van mijn HD uitkomen, :) ) Als ik hem binnen heb maak ik foto's van de montage en de ruimte die nodig is en ik zal proberen uit te vinden wat de temp verschillen zijn. Op het werk hebben ze zo'n laser temperatuur meter, daarmee moet het te doen zijn lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
dat zagen stond mij ook tegen, vandaar dat ik er ook nog niet aan begonnen was, ik wacht in spanning af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:34
sander- schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:22:
Ik mis zelf nog beetje de essentie van tools als MyIHome en LLink. Wat is hier beter aan dan het gebruiken van NFS op een NAS-drive of Windows XP.
Mijn persoonlijke ervaring:

Op mijn Windows Server 2003 R2 machine is NFS niet snel genoeg voor 1080p HD-materiaal. Dit heb ik zowel met de Microsoft NFS server als met Hanewin NFS geprobeerd. De server is een C2D Mobile T7200. Tijdens het NFS streamen schommelt de netwerkbelasting tussen 20-30% (van 100 Mbit).

Met Myihome is de netwerkbelasting hetzelfde, maar heb ik geen problemen met het 1080p materiaal.

Het lijkt erop dat http-streaming soepeler is, misschien door betere buffering op de NMT o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Mr Magic schreef op maandag 21 april 2008 @ 20:27:
[...]

Mijn persoonlijke ervaring:

Op mijn Windows Server 2003 R2 machine is NFS niet snel genoeg voor 1080p HD-materiaal. Dit heb ik zowel met de Microsoft NFS server als met Hanewin NFS geprobeerd. De server is een C2D Mobile T7200. Tijdens het NFS streamen schommelt de netwerkbelasting tussen 20-30% (van 100 Mbit).

Met Myihome is de netwerkbelasting hetzelfde, maar heb ik geen problemen met het 1080p materiaal.

Het lijkt erop dat http-streaming soepeler is, misschien door betere buffering op de NMT o.i.d.
20-30 %, dat is wel erg laag. Data overzetten via SMB naar een andere PC in het netwerk haal ik met gemak 60 %...

1080p materiaal moet echt geen probleem zijn via NFS.

[ Voor 3% gewijzigd door -elw00d op 21-04-2008 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-03 21:50
Ben benieuwd naar de mod! Ook wel interesse in!

Erg blij dat de HD niet meer constant spint na de upgrade. Ik heb toch nog één wens. Als een Iso bestand in 4:3 is dan geeft hij hem ook zo weer maar niet in 16:9 zoals de PopCorn staat ingesteld. Krijg je van die zwarte balken links en rechts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
  • Laatst online: 20:44
wrcveen schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:41:
Ik stap net in dit topic, zelf dacht ik aan een TivX 6500. Is dat niks ofzo? Hij staat namelijk niet in de openingspost.

http://www.divxplayer.nl/...Pb6n6Gx7JICFQKVMAodNiraww
De TviX M-6500 is geen Network Media Tank (NMT). Alleen media players die gebruik maken van de firmware/middleware van Syabas dragen de naam Network Media Tank. Daaronder vallen dus alleen de Popcorn A-100, de Istar, de eGreat EG-M31A en de HDX 900. De M-6500 draait op firmware die door de fabrikant (DViCo) zelf is gebouwd op basis van de sigma SDK.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-04 07:27
Zijn er mensen die de 1920x1080 ElephantDream af hebben kunnen spelen op de PopcornHour? Bij mij werkt alleen het geluid... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-04 21:16
Waarom al die invites enzo voor die A-100? Is toch gewoon op voorraad bij de importeur? (divxplayer. nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servitor
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
Hai even een vraagje over NFS

Ik heb het volgende:
- een 100Mbit netwerk
- popcorn met laatste firmware (geen interne HD)
- een CH3SNAS met funplug 0.4 -> nfs instalatie

nfs exports file is:
/mnt/HD_a2 192.168.1.0/24(rw,no_root_squash,no_subtree_check)
/mnt/HD_b2 192.168.1.0/24(rw,no_root_squash,no_subtree_check)

Ik heb op de popcorn de volgende shares gemaakt (ip adres is die van de NAS):
nfs-tcp://192.168.1.20:/mnt/HD_a2 -> NFS via tcp
nfs://192.168.1.20:/mnt/HD_a2 -> NFS via udp

Bij beide kan ik in de media browser er naartoe gaan en krijg dan de keuze voor video/muziek/pictures/file.
Kies ik dan video (er staan daar video bestanden) dan krijg ik de melding 'no content found'.

Via SMB kom ik overal bij en zie je ook de bestanden staan, echter bij hele grote bestanden (> 8 GB) schokt het beeld bij SMB, daarom wil ik NFS gaan gebruiken.

Iemand enig idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

wrcveen schreef op maandag 21 april 2008 @ 23:11:
Waarom al die invites enzo voor die A-100? Is toch gewoon op voorraad bij de importeur? (divxplayer. nl)
Voor maar liefst 100 euro meer ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

roma0803 schreef op maandag 21 april 2008 @ 15:50:
[...]

En wat voor geluidsformaten bedoel je hier dan? AC3 en DTS zijn de meestvoorkomende, ik zou zo niet weten wat voor geluidsformaat er zou zijn dat niet via HDMI1.1 kan worden doorgegeven. DTS doet de PCH zowiezo niets mee behalve transparant doorgeven. Om dit over je speakers te krijgen heb je een A/V Receiver nodig met DTS decoder. Het type HDMI heeft hier niets mee van doen.
Ik heb het hier over Dolby TrueHD, Dolby Digital +, DTS HD, en PCM 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-11-2020
[...]

[...]
Er zitten al sinds een aardige tijd Nederlandse menu's in de PCH-A100. Hoe kan de HDX900 het dan niet hebben, terwijl ze op dezelfde firmware draaien?

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
Royz schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 00:07:
[...]

Voor maar liefst 100 euro meer ja...
Bovendien, Divxplayer.nl is niet "DE" importeur, maar gewoon een importeur. En voor bijna EUR 90,- wist ik het wel...

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
Anoniem: 199898 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 07:42:
[...]

Ik heb het hier over Dolby TrueHD, Dolby Digital +, DTS HD, en PCM 5.1.
Er zijn nog niet veel spelers die de HD audioformaten kunnen bitstreamen naar een decoder (ook de PS3 niet), veelal zal dus het geluid dus vanaf de bron in PCM-formaat doorgegeven worden. Dus het decoderen zal dan al in de speler gebeuren. De vraag is of de Sigma-chips in de NMT's dit ook al kunnen (mbv nieuwe firmware) of dat dat aan een nieuwe generatie voorbehouden is.

Maar voor de duidelijkheid, voor het doorgeven van PCM 5.1 (of 7.1) is HDMI 1.1 al toereikend genoeg (bandbreedte van 4.7Gbps dacht ik ergens gelezen te hebben)

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
-elw00d schreef op maandag 21 april 2008 @ 20:34:
[...]

20-30 %, dat is wel erg laag. Data overzetten via SMB naar een andere PC in het netwerk haal ik met gemak 60 %...

1080p materiaal moet echt geen probleem zijn via NFS.
Je hebt het hier toch over netwerkbelasting. Dat betekent toch dat hoe hoger de belasting is, hoe slechter het is? Dus zijn 20%-30% is beter dan jouw 60%...

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Elefante schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 10:43:
[...]
Je hebt het hier toch over netwerkbelasting. Dat betekent toch dat hoe hoger de belasting is, hoe slechter het is? Dus zijn 20%-30% is beter dan jouw 60%...
Voor hoeveel % wordt het netwerk belast... dus met andere woorden, hoeveel % van de 100 Mbit die beschikbaar zijn wordt belast...

Bij mij is dat toch echt 60-80 % dus 60-80 Mbit als ik via SMB bestanden overzet naar een andere PC in het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Elefante schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 10:36:
[...]
Er zijn nog niet veel spelers die de HD audioformaten kunnen bitstreamen naar een decoder (ook de PS3 niet), veelal zal dus het geluid dus vanaf de bron in PCM-formaat doorgegeven worden. Dus het decoderen zal dan al in de speler gebeuren. De vraag is of de Sigma-chips in de NMT's dit ook al kunnen (mbv nieuwe firmware) of dat dat aan een nieuwe generatie voorbehouden is.

Maar voor de duidelijkheid, voor het doorgeven van PCM 5.1 (of 7.1) is HDMI 1.1 al toereikend genoeg (bandbreedte van 4.7Gbps dacht ik ergens gelezen te hebben)
Ik heb een onkyo 605 dus die kan daar wel mee overweg. De vraag is alleen of er al mkv bestanden zijn die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
-elw00d schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:16:
[...]

Voor hoeveel % wordt het netwerk belast... dus met andere woorden, hoeveel % van de 100 Mbit die beschikbaar zijn wordt belast...

Bij mij is dat toch echt 60-80 % dus 60-80 Mbit als ik via SMB bestanden overzet naar een andere PC in het netwerk.
Volgens mij is dat te kort door de bocht. Denk je echt dat je met 7,5MB tot 10MB per seconde via SMB bestanden overzet? Ik volg je gedachtengang, maar een hoge belasting betekent niet per definitie een hoge snelheid. Andersom ook niet, dus het beste is gewoon het overzetten van een bestand van vaste grootte (bijv. 100MB) te timen.

Maar goed, dit gaat niet meer over de NMT, dus ontopic maar weer... ;)
Anoniem: 199898 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:24:
[...]

Ik heb een onkyo 605 dus die kan daar wel mee overweg. De vraag is alleen of er al mkv bestanden zijn die dit hebben?
Kan de Onkyo overweg met PCM over HDMI? Ook 7.1?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 22-04-2008 13:46 ]

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
Hey, kijk. Een edit knop :+

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 22-04-2008 13:46 ]

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet met 7.1. Dat kan alleen zijn grotere broertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Elefante schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 13:19:
[...]
Volgens mij is dat te kort door de bocht. Denk je echt dat je met 7,5MB tot 10MB per seconde via SMB bestanden overzet? Ik volg je gedachtengang, maar een hoge belasting betekent niet per definitie een hoge snelheid. Andersom ook niet, dus het beste is gewoon het overzetten van een bestand van vaste grootte (bijv. 100MB) te timen.

Maar goed, dit gaat niet meer over de NMT, dus ontopic maar weer... ;)
Dat gaan we een keer doen. Ben wel benieuwd. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-04 11:31
sander- schreef op maandag 21 april 2008 @ 19:36:
dat zagen stond mij ook tegen, vandaar dat ik er ook nog niet aan begonnen was, ik wacht in spanning af :)
Je kan ook een stripje aluminium of dun staal bij de bouwmarkt kopen, dat op maat zagen met de juiste opening er in. Dan kun je de originele zijkant heel houden.
kosten een paar centen maar dan hou je de kast heel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
Elefante schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 13:20:
[mbr]Hey, kijk. Een edit knop :+ [/mbr]
Ja, dus? Als ik reageer op totaal verschillende berichten vind ik het logischer hier ook losse reacties van te maken.

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:31

eisbaer

Zie signature

baca schreef op zondag 20 april 2008 @ 18:29:
Flexzap
Nadat ik mijn PCH in mijn audiomeubel had geplaatst kreeg ik met transformers een probleem. Film begon te schokken. Mijn PCH was behoorlijk warm.
Als ik hem koel met een fan zijn de problemen weg.
Een fan zou ik alleen aan gaan als de pch in het zicht staat.
Schokken met afspelen heb ik nog niet gehad. De pch staat in een audiomeubel zonder het 'deksel' er op. Dat is in dit geval niet zichtbaar en het apparaat blijft lekker stil.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84746

Servitor schreef op maandag 21 april 2008 @ 23:20:
Hai even een vraagje over NFS

Ik heb het volgende:
- een 100Mbit netwerk
- popcorn met laatste firmware (geen interne HD)
- een CH3SNAS met funplug 0.4 -> nfs instalatie

nfs exports file is:
/mnt/HD_a2 192.168.1.0/24(rw,no_root_squash,no_subtree_check)
/mnt/HD_b2 192.168.1.0/24(rw,no_root_squash,no_subtree_check)

Ik heb op de popcorn de volgende shares gemaakt (ip adres is die van de NAS):
nfs-tcp://192.168.1.20:/mnt/HD_a2 -> NFS via tcp
nfs://192.168.1.20:/mnt/HD_a2 -> NFS via udp

Bij beide kan ik in de media browser er naartoe gaan en krijg dan de keuze voor video/muziek/pictures/file.
Kies ik dan video (er staan daar video bestanden) dan krijg ik de melding 'no content found'.

Via SMB kom ik overal bij en zie je ook de bestanden staan, echter bij hele grote bestanden (> 8 GB) schokt het beeld bij SMB, daarom wil ik NFS gaan gebruiken.

Iemand enig idee wat ik fout doe?
probeer eens:
nfs exports file:
/mnt/HD_a2/ *IP NAS*/255.255.255.0(rw,sync,all_squash,anonuid=33)
/mnt/HD_b2/ *IP NAS*/255.255.255.0(rw,sync,all_squash,anonuid=33)

192.168.1.0 klinkt als je router IP ?. Geef de NAS een vast IP en zet dat IP samen met de submask in je export file. Achter je directory op de NAS een /. Zo heb ik het op mijn NAS staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Elefante schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:20:
[...]
Ja, dus? Als ik reageer op totaal verschillende berichten vind ik het logischer hier ook losse reacties van te maken.
Je kan meerdere mensen tegelijk quoten. Dan blijft het ook een stuk overzichterlijker. Misschien dat jij het niet logisch vind, maar dat is gewoon policy hier :) (en eigenlijk gangbaar op alle internet fora)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servitor
Anoniem: 84746 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 16:18:
[...]

probeer eens:
nfs exports file:
/mnt/HD_a2/ *IP NAS*/255.255.255.0(rw,sync,all_squash,anonuid=33)
/mnt/HD_b2/ *IP NAS*/255.255.255.0(rw,sync,all_squash,anonuid=33)

192.168.1.0 klinkt als je router IP ?. Geef de NAS een vast IP en zet dat IP samen met de submask in je export file. Achter je directory op de NAS een /. Zo heb ik het op mijn NAS staan.
192.168.1.0/24 komt op hetzelfde neer als *IP NAS*/255.255.255.0
Echter de / achter de mount en de opties all_squash,anonuid ga ik vanavond proberen.

Dank je! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Servitor op 22-04-2008 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 189862 schreef op zondag 20 april 2008 @ 23:14:
@tweakernick enkele toevoeging voor het start bericht Egreat EG-M31A http://www.egreathd.com/ inmiddels al via een NL reseller verkrijgbaar.
Dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:34
-elw00d schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:16:
[...]Bij mij is dat toch echt 60-80 % dus 60-80 Mbit als ik via SMB bestanden overzet naar een andere PC in het netwerk.
Net even een download geprobeerd via http (Windows IIS) en dan haal ik rond de 4000 KB/s, da's dus zo'n 32 Mbit... Beetje laag inderdaad :( Zal eens kijken of daar wat aan te tunen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servitor
Servitor schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 16:40:
[...]

192.168.1.0/24 komt op hetzelfde neer als *IP NAS*/255.255.255.0
Echter de / achter de mount en de opties all_squash,anonuid ga ik vanavond proberen.

Dank je! :)
Ik krijg geen sjoege eruit. Ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd.
Het enigste wat ik online heb kunnen vinden is dat mischien mijn CH3SNAS alleen maar nfs v2 ondersteunt en dat mijn popcorn nfs client v3 is. dan gaan ze elkaar niet (goed?) zien.

Ik heb de volgende hardware:
- conceptronic CH3SNAN (firmware v1.03) met fun_plug v0.4 -> alleen nfs-utils-1.1.0.tgz en portmap-6.0.tgz geinstaleerd.
- popcorn media tank met laatste firmware.

Ik ga morgen kijken of ik met een linux bootdvd wel mijn NAS kan mounten en of ik met de popcorn de linux bootdvd kan mounten. Dan kan ik dat iig uitsluiten.

Als iemand nog ideeen heeft hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:09

KL643

beeldaandemuur

Ben er al een tijdje mee bezig om dit op mijn Qnap NAS werkend te krijgen. Lukt nog niet helemaal vanwege het ontbreken van Apache 2 op mijn NAS. Tot nu toe kan ik mijn muziek,foto's en VOB's en avi's afspelen. Mkv's nog niet (apache probleem). Het is een mooi progje...heb het destijds gebruikt in samenwerking met mijn Showcenter 200. Handig van Oxylbox is dat je in shoutcast radio zenders kan zoeken en opslaan in je favoriete radio zenders. Het is overzichtelijk en werkt prettig.

[ Voor 8% gewijzigd door KL643 op 23-04-2008 00:47 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servitor
Servitor schreef op woensdag 23 april 2008 @ 00:17:
[...]

Ik krijg geen sjoege eruit. Ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd.
Het enigste wat ik online heb kunnen vinden is dat mischien mijn CH3SNAS alleen maar nfs v2 ondersteunt en dat mijn popcorn nfs client v3 is. dan gaan ze elkaar niet (goed?) zien.

Ik heb de volgende hardware:
- conceptronic CH3SNAN (firmware v1.03) met fun_plug v0.4 -> alleen nfs-utils-1.1.0.tgz en portmap-6.0.tgz geinstaleerd.
- popcorn media tank met laatste firmware.

Ik ga morgen kijken of ik met een linux bootdvd wel mijn NAS kan mounten en of ik met de popcorn de linux bootdvd kan mounten. Dan kan ik dat iig uitsluiten.

Als iemand nog ideeen heeft hoor ik het graag.
Ik lees net op http://www.aroundmyroom.c...22/ch3snas-104a1-release/ dat ze vergeten waren nfs v3 suport te enablen in de firmware 8)7
In deze alpha release ervan zou dat wel het geval zijn. Denk dat ik het probleem dus gevonden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

OutofFocus schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:06:
[...]

Je kan ook een stripje aluminium of dun staal bij de bouwmarkt kopen, dat op maat zagen met de juiste opening er in. Dan kun je de originele zijkant heel houden.
kosten een paar centen maar dan hou je de kast heel.
Dat is idd een mogelijkheid, maar als je het netjes wilt doen moet je toch wel iets meer werk doen dan alleen een stippie plaatstaal halen. De voorkant is nl. rond en de mijne staat in de woonkamer en moet het er wel netjes uit blijven zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Caveman schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:01:
[...]

Dat is idd een mogelijkheid, maar als je het netjes wilt doen moet je toch wel iets meer werk doen dan alleen een stippie plaatstaal halen. De voorkant is nl. rond en de mijne staat in de woonkamer en moet het er wel netjes uit blijven zien.
Heb je hem wel eens goed bekeken? De zijkanten, voorkant en achterkant staan tussen opstaande, vaste hoeken geschoven. Om de zijkant te vervangen is een stukje alluminium of plastic in een rechthoekje gezaagd voldoende, Je schuift die nieuwe zijkant zo tussen te hoeken en je bent klaar. Visueel ziet het er perfect uit en je hebt niets verzaagd aan de originele delen van de PCH. Kijk nog maar eens goed naar de PCH, een kind kan de was doen.
Als jee een fan op 5 volt laat draaien hoor je zo goed als niets. Zelfs diep in de nacht als het omgevingslawaai zo goed als weg is hoor je 'm pas als je erg goed luistert. Het temperatuurverschil is echter grandioos. Ik heb een HD er in die behoorlijk warm wordt. Na plaatsing van de fan wordt de PCH niet eens meer lauw. Laat die zomer maar komen zeg ik... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
@Caveman:

Nog niks binnen? Ben echt benieuwd en nu het wat warmer wordt krijg ik af en toe ook hitte issues na een uur HD content...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 20:09
Ik ben ook eens wat gaan experimenteren met mijn netwerkje en de PCH want ik wil mijn seagate 750gb schijf uit de PCH hebben, hij maakt me gewoon veel teveel herrie.

Maar nu heb ik gemerkt dat als ik een film (Transformers.2007.HDDVD.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA mooi voorbeeld) vanaf de interne schijf draai dan speelt ie perfect maar als ik m via MyIhome vanaf mn pc draai (heb m op beide HDD's staan) dan stottert het geluid zo nu en dan, beeld gaat wel goed vlgns mij.

De PCH staat net aan en is dus op kamertemperatuur en niet te heet.
(Hij staat momenteel ook zonder deksel zelfs)

Dus t lijkt mij logisch dat het haperen met de netwerk snelheid en met name met de grootte van het bestand temaken heeft (en niet zozeer met temperatuur) want die transformers film is 18gb, maar een andere film (bijv Hitman.2007.Unrated.1080p.BluRay.DTS.x264-CtrlHD) van 8gb speelt prima over MyIhome.

Voor de volledigheid: PCH aangesloten via HDMI op samsung LE40M87 Full HDTV en via Coax S/PDiff op Denon AVR reciever, dus ik heb DTS geluid.

Mijn netwerk zit verder heel simpel in elkaar:

[PC]-----20mtr.kabel-----[Asus WL-520G router]---10mtr.kabel---[PCH]

(En vanaf de router gaat er 1 draadje naar t modem toe voor internet en die staat zo ingesteld dat mn router alles regelt qua DHCP enz.)

Daarmee haal ik gemiddeld via FlashFXP: Transferred 1 files totaling 5,96 GB in 38 minutes 26 seconds (2.840,3 KB/s) Is toch erg weinig denk ik zo...

EDIT: Bovenstaande is van de PCH naar de PC toe downloaden, van PC naar PCH uploaden gaat het met gem. 4.286,0 KB/s

Nu is mijn vraag, valt er nog winst te boeken op dit punt als ik een andere router (met gigabit?) zou halen ipv mijn oude asus dingetje? bijv: D-Link Wireless N Gigabit Router
Of heeft dat geen nut omdat de PCH max 10/100 ethernet heeft?

Andere optie is denk ik dat ik toch met NFS aan de slag zal moeten... (ziet er namelijk veels te ingewikkeld uit, zie er eerlijk gezegd als een berg tegenop om daarmee te gaan kl*ten)

Of toch een samsung spinpoint 400gb HDD halen en grotere HD files daarop zetten?

Excuus voor dit lange verhaal maar ik hoop dat iemand even met me mee kan denken voordat ik geld uit ga geven aan een andere HDD of aan een andere router...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84746

Ik moest echt NFS gebruiken om DVD's of HD te kunnen streamen vanaf NAS. Denk dat je je daar beter in kan verdiepen. Kost je wat tijd maar geen investeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:51
sander- schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:40:
@Caveman:

Nog niks binnen? Ben echt benieuwd en nu het wat warmer wordt krijg ik af en toe ook hitte issues na een uur HD content...
Over welke issues hebben we het dan?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

@ElayZ
Waarom zie je er tegenop om met NFS aan de gang te gaan? Is echt niet moeilijk. Ik wist er ook niets van af maar achteraf viel het allemaal heel erg mee. Vanaf welke bron wil je (via NFS) streamen? Waarin ga je je HDD zetten als je 'm uit je PCH haalt?

Anders wat: ik heb een paar kleine aanpassingen gemaakt om de Seagate 750GB een stukje stiller te maken. Voor mij is het nu (net) binnen acceptabele grenzen. Ik kan je hierin wel wat tips geven als je wilt... Maar het blijft een niet-stille disk, dus enig geluid van het spinnen zal altijd aanwezig blijven. Ik kan niet beoordelen of dat te veel zal zijn voor jouw situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
roma0803 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 18:24:
@ElayZ
Waarom zie je er tegenop om met NFS aan de gang te gaan? Is echt niet moeilijk. Ik wist er ook niets van af maar achteraf viel het allemaal heel erg mee. Vanaf welke bron wil je (via NFS) streamen? Waarin ga je je HDD zetten als je 'm uit je PCH haalt?

Anders wat: ik heb een paar kleine aanpassingen gemaakt om de Seagate 750GB een stukje stiller te maken. Voor mij is het nu (net) binnen acceptabele grenzen. Ik kan je hierin wel wat tips geven als je wilt... Maar het blijft een niet-stille disk, dus enig geluid van het spinnen zal altijd aanwezig blijven. Ik kan niet beoordelen of dat te veel zal zijn voor jouw situatie.
Allereerst bedankt voor je antwoord Roma!

Ik heb rubbertjes tussen de schotjes en om de schroefjes gedaan (zie vorige topic) dat hielp al enorm, en ik heb m verticaal staan op andere rubber dopjes zodat ie beter koelt en dat helpt ook voor het geluid. Maar nog vind ik het een irritant soort gezoem geven die schijf.

Dus m'n plan was om hem gewoon in mn PC zetten en dan vanaf daar te streamen, mn pc staat toch bijna altijd aan. (moet ik wel eerst alles overzetten naar andere HDD en weer naar NTFS formatteren maargoed...)

Plus het feit dat die schijf erg warm wordt en ik geen ventilator in wil gaan bouwen,
ook al heb je hele stille fans het is toch weer extra geluid bovenop t geluid van de hdd.

En ik zie tegen NFS op omdat ik hier al die vragen voorbij zie komen van dingen die niet lukken en over een export file met allemaal ingewikkeld commands enzo... Maar misschien valt het inderdaad mee zoals je zegt en moet ik t toch proberen. Maar ik wil dan wel graag weten of ik dan een goeie betrouwbare connectie heb en dat ik er van op aan kan dat het gewoon werkt als ik het aanzet.

Ik heb er een hekel aan als ik met vrienden of met mn meissie een film wil gaan kijken en ik eerst een uur aan t kutten ben omdat er iets niet werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

ElayZ, ik snap welk gezoem je irritant vindt. Wat ik al zei, voor mij is het net de grens van het toelaatbare. Ik wil eigenlijk niet inversteren in een NAS (nóg een apparaat) en heb mijn laptop niet altijd aan om daarvandaan te streamen (los van de beperkte schijfcapaciteit).

NFS vanaf je pc is niet echt spannend. Windows heeft echter geen standaard NFS server, dus die zul je eenmalig moeten aanschaffen voor 19 Euro. haneWIN NFS Server. Deze installeer je en daarna draait ie als een service als je je pc aanhebt. Klein proggie waar je, na een paar instellingen, geen omkijken meer naar hebt.

Vervolgens maak je in de settings (de exportfile) een paar verwijzingen naar mappen op je pc die je wilt sharen met je PCH. Bijvoorbeeld: C:\Users\Public\ -readonly -name:Public 192.168.1.xx. Hier is de usersdirectory van Vista geshared. Allen lezen en de naam Public. Ik kan deze directory benaderen vanaf de PCH want deze heb ik als directory in de shared maps setting toegevoegd. Er zijn nog een paar kleine dingetjes die je moet doen, maar het past wellicht niet in dit topic om daar verder op in te gaan.

Instellen is éénmalig en valt reuze mee. Via NFS heb ik prima performance om media te streamen vanaf mijn laptop naar mijn PCH. Net gedownloade HD media check ik op die manier even voordat ik het op de interne HD zet. Tot nu toe een zeer betrouwbare verbinding gebleken.

Als ik nog een vaste PC zou hebben, dan was deze constructie zeker die ik zou kiezen. Geen lawaai, en je kunt er zoveel storage inhangen als je wil. Laat die dikke HD bestanden maar komen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door roma0803 op 23-04-2008 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ElayZ, aangezien het voor jou om MKV bestanden gaat kun je misschien beter kiezen voor Myihome, is simpel te installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Waarom zou je betalen voor een NFS server als het ook gratis kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Anoniem: 94923 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:20:
ElayZ, aangezien het voor jou om MKV bestanden gaat kun je misschien beter kiezen voor Myihome, is simpel te installeren :)
En juist - HTTP streaming is toch sneller, ook sneller als NFS :)

Ik zal eens kijken wat het netwerk verbruik is met die Transformers film van 19 GB via Myihome.

EDIT: gedaan :)
Bedraad netwerk - lengte zo'n 30m - 10/100

Transformers speelt af en de netwerk belasting op mijn server (via Myihome) is zo'n 20-30%. Doorvoer snelheid, gemeten via DU meter is maximaal 3MB/s

Ook heb ik de file afgespeelt via SMB en dat werkt ook prima, totaal geen haperingen en zelfde doorvoer snelheid. :)

[ Voor 29% gewijzigd door SileX op 23-04-2008 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Silex watvoor machine en OS is je host? Ik heb het idee dat dit ook nogal kan verschillen. Vista is in iedergeval een lastige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Anoniem: 94923 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 21:07:
Silex watvoor machine en OS is je host? Ik heb het idee dat dit ook nogal kan verschillen. Vista is in iedergeval een lastige.
En toch draai ik Vista - Ultimate :)

Specs server - E6700, 4GB en totaal 1.3TB aan opslag
(eigenlijk een Dell Dimension 9200)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comvidnet
  • Laatst online: 30-11-2021
Goed nieuws voor de mensen die uitzendinggemist op hun popcornhour willen.
Ik heb eindelijk een werkende url kunnen krijgen!

Je kunt het proberen door http://vsdc.nl/uit.php als webservice toe te voegen en vervolgens te openen. Op dit moment alleen paul de leeuw. De komende tijd zal ik is gaan kijken naar een parser om urls om te zetten.

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Bedankt voor al jullie antwoorden!! Roma bedankt voor je uitleg, ik denk dat ik dat eerst maar ga proberen met dat programma op mijn PC. (maybe hebben ze wel een trial) Kijken of dat de oplossing is.

Maar daarom heb ik dus ook nog gewoon een vaste PC. Dat is voor storage en om mee te downloaden. En ik heb ook wifi voor een laptop om alleen mee te surfen of typen enz.

Maar het leek me gewoon ideaal een HDD in de PCH zelf om bijv. alle TV series die ik heb erop knallen en makkelijk mee te nemen. Maar helaas, dit stoort me echt teveel en mede door de hitte problemen die mensen ervaren heb ik besloten m eruit te gaan halen.

@ tweakernick, dit is via MyIhome. Daarmee hapert ie dus een heel klein beetje. Hij speelt wel af hoor maar heel soms dan schokt t beeld ff een keertje (alsof ie een frame overslaat) en t zelfde geld voor het geluid. (niet tegelijk overigens) Bij films met kleiner aantal gb zoals hitman bijv heb ik dit probleem niet. Zelfs 13 gb gaat goed, t valt me alleen op bij de films van zeg 1+5gb.
SileX schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:34:
[...]

En juist - HTTP streaming is toch sneller, ook sneller als NFS :)

Ik zal eens kijken wat het netwerk verbruik is met die Transformers film van 19 GB via Myihome.

EDIT: gedaan :)
Bedraad netwerk - lengte zo'n 30m - 10/100

Transformers speelt af en de netwerk belasting op mijn server (via Myihome) is zo'n 20-30%. Doorvoer snelheid, gemeten via DU meter is maximaal 3MB/s

Ook heb ik de file afgespeelt via SMB en dat werkt ook prima, totaal geen haperingen en zelfde doorvoer snelheid. :)
Hmmz dan zou ik met mijn snelheid van 4mb/sec (zie enkele posts terug) ook geen problemen moeten hebben...

BTW mijn vaste pc die als server fungeert is een P4 3,06ghz HT, totaal rond de 3,5 TB storage O-) (inc die 750 schijf van de PCH hoor) , 2gb geheugen en draaiende op WinXP

[ Voor 4% gewijzigd door ElayZ op 23-04-2008 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 14:41
iemand al een pch van batch 19 april ontvangen?

En wat is nou de beste manier van streamen voor hd materiaal, gewoon via myihome? En 10 mbit is niet echt genoeg voor full hd spul vrees ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
comvidnet schreef op woensdag 23 april 2008 @ 22:20:

Je kunt het proberen door http://vsdc.nl/uit.php als webservice toe te voegen en vervolgens te openen. Op dit moment alleen paul de leeuw. De komende tijd zal ik is gaan kijken naar een parser om urls om te zetten.
Gaaf! Ik heb mijn PCH nu niet bij de hand, maar ga het zeker ff proberen. Zou je misschien het bestand ook even als phps willen uploaden? dan kunnen we zelf ook verder spelen/scripten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

okio schreef op woensdag 23 april 2008 @ 22:24:
iemand al een pch van batch 19 april ontvangen?
Nee, niets van gehoord nog. 30 euro ligt klaar en ik zit met smart te wachten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comvidnet
sander- schreef op woensdag 23 april 2008 @ 22:55:
[...]

Gaaf! Ik heb mijn PCH nu niet bij de hand, maar ga het zeker ff proberen. Zou je misschien het bestand ook even als phps willen uploaden? dan kunnen we zelf ook verder spelen/scripten :)
De extentie van de file is dan wel php, maar op dit moment is het nog gewoon een static file. :)

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Top, ga ik zeker volgen!
ElayZ schreef op woensdag 23 april 2008 @ 22:22:
@ tweakernick, dit is via MyIhome. Daarmee hapert ie dus een heel klein beetje. Hij speelt wel af hoor maar heel soms dan schokt t beeld ff een keertje (alsof ie een frame overslaat) en t zelfde geld voor het geluid. (niet tegelijk overigens) Bij films met kleiner aantal gb zoals hitman bijv heb ik dit probleem niet. Zelfs 13 gb gaat goed, t valt me alleen op bij de films van zeg 1+5gb.

[...]
Myihome (HTTP) is de snelste overdracht methode. SMB en NFS zullen voor jou dan geen verbetring brengen. Ik denk dat je de oorzaak bij je server (PC) moet zoeken :|
okio schreef op woensdag 23 april 2008 @ 22:24:
En wat is nou de beste manier van streamen voor hd materiaal, gewoon via myihome? En 10 mbit is niet echt genoeg voor full hd spul vrees ik?
Heb je het of het vorige topic uberhaubt gelezen?

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 24-04-2008 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

roma0803 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:37:
[...]

Heb je hem wel eens goed bekeken? De zijkanten, voorkant en achterkant staan tussen opstaande, vaste hoeken geschoven. Om de zijkant te vervangen is een stukje alluminium of plastic in een rechthoekje gezaagd voldoende, Je schuift die nieuwe zijkant zo tussen te hoeken en je bent klaar. Visueel ziet het er perfect uit en je hebt niets verzaagd aan de originele delen van de PCH. Kijk nog maar eens goed naar de PCH, een kind kan de was doen.
Als jee een fan op 5 volt laat draaien hoor je zo goed als niets. Zelfs diep in de nacht als het omgevingslawaai zo goed als weg is hoor je 'm pas als je erg goed luistert. Het temperatuurverschil is echter grandioos. Ik heb een HD er in die behoorlijk warm wordt. Na plaatsing van de fan wordt de PCH niet eens meer lauw. Laat die zomer maar komen zeg ik... :*)
Ik heb hem hartstikke goed bekeken.... maar ik dacht dat je de bovenkant bedoelde. De zijkanten zijn bij mij al "open" het zijn igg van die geprerforeerde plaatjes. Ik snap dus niet goed waarom je daar een gat in zou willen zagen, als je nl een fan op de CPU zet wil je volgns mij een gat in de bovenplaat hebben.

@sander_ Ik het fannetje binnen, moest helaas tot laat werken en vandaag gewoon overdag dus het wordt vanavond pas.

Ik ga er pas van het weekeinde mee aan de slag (druk druk druk) maar vast een fotoje van de fan:

Afbeeldingslocatie: http://neonescio.viaisn.org/~gerard/IMG_1397.JPG

Ik heb hem al getest op 5v, hij is volkomen onhoorbaar op die spanning maar de luchtstroming is dan niet erg hoog. Maar misschien is het voldoende om hem wat te koelen. Op 12v hoor je hem wel en heb je zat luchtstroming. Na wat uitproberen heb je bij 7,5v goed voelbare luchtstroming en nagenoeg geen geluid. Ik neem van het werk een lasertemp meter mee en ga daar eens mee testen van het weekeinde om te kijken wat het mooiste resultaat oplevert.

[ Voor 18% gewijzigd door Caveman op 24-04-2008 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Ah, my wrong. Ik dacht dat het je om de zijkant ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Anoniem: 94923 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 02:08:

Myihome (HTTP) is de snelste overdracht methode. SMB en NFS zullen voor jou dan geen verbetring brengen. Ik denk dat je de oorzaak bij je server (PC) moet zoeken :|
Inderdaad - het moet toch in je netwerk zitten - ik kan zelfs HD films gewoon via SMB streamen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Van
Vraagje: hoe krijg ik mijn verzameling DVD's onder linux (CentOS 5.1, maar kan ook wat anders draaien - virtueel :) ) maar MKV omzetten? Ik google wel Windows meuk, maar liever niet.
De A-100 is op pre-order, en ik wil nfs gaan gebruiken vanaf mijn Synology CS-406; die draait toch 24*7 en ik wil eigenlijk niet nog een bak aan laten staan alleen voor de A-100.
MyiHome voor de CS-406 aan de praat zien te krijgen wordt ook nog een leuke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
The Van schreef op donderdag 24 april 2008 @ 10:42:
Vraagje: hoe krijg ik mijn verzameling DVD's onder linux (CentOS 5.1, maar kan ook wat anders draaien - virtueel :) ) maar MKV omzetten? Ik google wel Windows meuk, maar liever niet.
De A-100 is op pre-order, en ik wil nfs gaan gebruiken vanaf mijn Synology CS-406; die draait toch 24*7 en ik wil eigenlijk niet nog een bak aan laten staan alleen voor de A-100.
MyiHome voor de CS-406 aan de praat zien te krijgen wordt ook nog een leuke...
Waarom zou je DVD's willen omzetten naar MKV's? De kwaliteit wordt er niet beter door en als DVD .iso kun je ook nog gewoon de menu's gebruiken ed... Sorry voor het niet beantwoorden van je vraag, maar ik kon het niet laten ;)

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comvidnet
Anoniem: 94923 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 02:08:
[...]
Top, ga ik zeker volgen!
[...]
Het enige probleem is nog dat het parsen van de url server side moet gebeuren. Want de popcorn leest alleen maar de urls. Ik weet dat Uitzendinggemist het absoluut niet leuk vind als mens reclame ed omzijlen. (staat ook verschillende keren op de site)
Heeft iemand enig id waarom het bij Windows Media Center en XBOX MediaCenter wel mag? Het parsen van de urls gebeurt hier welliswaar client side, maar het effect is het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Van
Waarom zou je DVD's willen omzetten naar MKV's? De kwaliteit wordt er niet beter door en als DVD .iso kun je ook nog gewoon de menu's gebruiken ed... Sorry voor het niet beantwoorden van je vraag, maar ik kon het niet laten ;)
Maar da's ook een antwoord - gewoon de iso overzetten, dus. Kun je een programma aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:09

KL643

beeldaandemuur

Top man,heb het net geprobeerd en het werkt :) en smaakt naar meer.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Royz schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:03:
[...]

Nee, niets van gehoord nog. 30 euro ligt klaar en ik zit met smart te wachten :9~
De DHL tracking code staat nu in je Google Checkout account, alleen hij werkt nog niet...
Ze zijn trouwens pas de 22ste uit China weggegaan kreeg ik te horen van het sales team. Dus dat wordt waarschijnlijk pas volgende week dat ze hier zijn. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:44
-elw00d schreef op donderdag 24 april 2008 @ 12:24:
[...]

De DHL tracking code staat nu in je Google Checkout account, alleen hij werkt nog niet...
Ze zijn trouwens pas de 22ste uit China weggegaan kreeg ik te horen van het sales team. Dus dat wordt waarschijnlijk pas volgende week dat ze hier zijn. :'(
Nog geen DHL tracking code in mijn googleaccount gevonden in ieder geval (centjes al afgeschreven op 16 april), nuja. Ik zie wel.

Vraagje aan de modders. Gezien het feit dat ik dit spul bovenop mijn ander materiaal zal plaatsen wil ik ook kijken om er een cooler op te plaatsen. Wat zijn de precieze afmetingen van het koelelement? en hoeveel hoogte heb ik nog over in mijn bakkie? (ik kan aan alerlei afmetingen geraken van 40 op 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 14:41
overbodig

[ Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 24-04-2008 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
reactie op overbodig

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 24-04-2008 13:57 ]

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast
Verder is dit topic ook niet bedoeld voor zinloze reacties in de trant van "ik heb hem binnen !!!1" of "wil er iemand nog een invite?" of "Ik heb invite nummer xxx"..