Is het mogelijk om in de PCH via een externe harde schijf bestanden te kopieëren naar de interne harde schijf?
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 280781 op 23-11-2008 11:53 ]
Anoniem: 280781
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 280781 op 23-11-2008 11:53 ]
Ja, ik heb even geen zin om het op te zoeken maar het kan. Staat ergens op hun wiki.Anoniem: 280781 schreef op zondag 23 november 2008 @ 11:51:
Is het mogelijk om in de PCH via een externe harde schijf bestanden te kopieëren naar de interne harde schijf?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
De toepassingen/applicaties zijn hetzelfde, ik kan zo even de toegevoegde waarde niet ontdekkenpunisher007 schreef op zondag 23 november 2008 @ 11:55:
Wat ik vooral met het oog op extra applicaties/toepassingen wel interessant vind tov de popcornhour is het dubbele geheugen (512MB).
/▌
Het kan sowieso via telnet modus maar om het met standaar installatie te doen moet je volgens mij het bestand of map selecteren en dan op de file modus knop drukken.Anoniem: 280781 schreef op zondag 23 november 2008 @ 11:51:
ik kan de toegevoegde waarde niet ontdekkenMarzman schreef op zondag 23 november 2008 @ 13:04:
Dat zegt hij toch? Het dubbele geheugen.
Misschien dan ook goed om andere producten toe te voegen die niet op de NMT software draaien zoals die van Dvico? Uiteindelijk is het gebruik en doel min of meer hetzelfde.Anoniem: 94923 schreef op maandag 24 november 2008 @ 09:04:
Is er iemand die wel tijd heeft om de topicstart weer te actualiseren?
Er zijn inmiddels weer een aantal nieuwe NMT's op de markt die eigenlijk daarin opgenomen moeten worden (Popcorn Hour A-110, B-110, HDX 1000, CMI Group HDP001, Elektron EHP-600 en 606).
Stuur even een DM zodat ik de boel kan overdragen.
Sorry, dit topic is alleen bedoeld voor NMT's waarop Syabas Technology firmware draait en dus functioneel identiek zijn. Dit om gebruikerservaringen en problemen gericht en overzichtelijk te houden.xyl schreef op maandag 24 november 2008 @ 12:47:
[...]
Misschien dan ook goed om andere producten toe te voegen die niet op de NMT software draaien zoals die van Dvico? Uiteindelijk is het gebruik en doel min of meer hetzelfde.
Dune producten en Freecom 450 enzo zouden wellicht ook kunnen worden toegevoegd.
Ok, snap ik. Dan is het jammer dat er niet ook een topic is waarbij alle toestellen vergeleken worden op gebruiksgemak et cetera.Anoniem: 94923 schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:08:
[...]
Sorry, dit topic is alleen bedoeld voor NMT's waarop Syabas Technology firmware draait en dus functioneel identiek zijn. Dit om gebruikerservaringen en problemen gericht en overzichtelijk te houden.
Anoniem: 38329
Waar heb je hem besteld? Ik had hem namelijk gewoon in NL besteld voor 300 euro. Was eigenlijk op voorraad maar toen ik net besteld had was in de winkel de laatste verkocht. Kon mijn geld terugkrijgen of wachten en 20 euro korting. Laatste optie gekozen.Anoniem: 38329 schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:26:
Na lang overwogen te hebben welke nmt ik zou aanschaffen heb ik dan toch de Popcornhour A110 besteld. Dit omdat hier toch de meeste ondersteuning voor is zowel via de gebruikers als fabrikant.
Weten jullie wat de levertijd op dit moment ongeveer is?
Ik kan niet wachten tot hij binnen is namelijk..;-)
Geen problemen mee gehad. Heb hem net 10 minuten geleden aangepakt van de postbode! 200 euro betaald. Scheelt een hoop met winkels in NL. Ik heb hem 16 november besteld, vandaag binnen. Iets meer als een week wachttijd dus.wiene schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:36:
[...]
Waar heb je hem besteld? Ik had hem namelijk gewoon in NL besteld voor 300 euro. Was eigenlijk op voorraad maar toen ik net besteld had was in de winkel de laatste verkocht. Kon mijn geld terugkrijgen of wachten en 20 euro korting. Laatste optie gekozen.
Kreeg alleen een mail die hier een paar pagina's terug staat. Er zijn wat problemen met uitleveren van de Popcorn Hour omdat ze geen mp3 licentie bezitten. Popcorn hour is bezig de licentie te verkrijgen. Dit zou eind november rond zijn en dan zouden er weer popcorns naar NL worden geëxporteerd. Anders was de importeur ook aansprakelijk.
Ik weet dus niet hoe het zit als je hem zelf in de US hebt besteld, maar het kan dus zijn dat je problemen krijgt als hij bij de grens aankomt voordat de licenties rond zijn.
Anoniem: 38329
Ah oke, ik heb hem dus ook bij popcornhour zelf besteld in amerika. Hoop dat die van mij dan ook in een weekje er is.Lt. Marx schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:38:
[...]
Geen problemen mee gehad. Heb hem net 10 minuten geleden aangepakt van de postbode! 200 euro betaald. Scheelt een hoop met winkels in NL. Ik heb hem 16 november besteld, vandaag binnen. Iets meer als een week wachttijd dus.
Echt helemaal niemand die me verder kan helpengiohardcore schreef op woensdag 19 november 2008 @ 10:25:
[...]
Nee, een fixed IP ingeven gaat ook niet, die vakjes zijn grijs. Ik weet zeker dat het niet aan de DHCP ligt, aangezien andere NIC's wel gewoon een IP krijgen. Het lijkt erop alsof de PCH de NIC niet ziet, kan het zo zijn dat tijdens de FW upgrade het (softwarematige) stuurgedeelte van de NIC gesloopt is?
De NIC wordt volgens mij niet aangestuurd vanuit de kernel, anders was hij met een oude FW wel weer tot leven gekomen.
Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
Ik begrijp de achtergrond van vraag niet helemaal. Bedoel je dat je bv een verzameling van bv 90 rar's heb van 50 Meg waarin dan een iso zit die je dan weer wilt afspelen? Zo ja, wat is het nut daar van? Als je die iso 10 keer wil benaderen moet je 10 keer al die rars uitpakken. Dat kost je flink wat processor power en ook disk activiteit. En je moet ze ook altijd bij elkaar houden, want als er eentje zoek raakt werkt het niet meer. Wat is er tegen om die rars gewoon eenmalig uit te pakken en dan als één enkele iso op te slaan?Sp33dFr34k schreef op woensdag 26 november 2008 @ 00:13:Met XBMC kan ik mooi de rar selecteren en dan speelt ie de iso in de rars meteen af, vroeg me af of dat met de PCH dus ook kan.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
Natuurlijk pakt hij het wel uit. Anders zou hij niet weten wat er in zit. Waarschijnlijk pakt hij de eerste RAR uit en begint dan maar vast met spelen. Dat gaat binnen een paar seconden en ondertussen begint hij vast aan de 2e enz. Hij doet het dus 'on the fly' Maar uit eindelijk doet hij ze dus allemaal. En dat iedere keer opnieuw. Dat het technisch zo geregeld is in een XMBC dat jij dat niet ziet wil niet zeggen dat het niet onder het oppervlak gebeurt.Sp33dFr34k schreef op woensdag 26 november 2008 @ 12:26:
de iso selecteert speelt ie 'm meteen af, met de nadruk op meteen. Hij hoeft dus niets te extracten oid. Voordeel is dan gewoon dat je niet alles uit hoeft te pakken en alles nog mooi in rars hebt staan met bijbehorende pars. Voor mijn gevoel altijd veiliger.
Ja dat kan die aan, maar dan moet je LLINK installeren, zie wiki voor de how-to.Sp33dFr34k schreef op woensdag 26 november 2008 @ 00:13:
Nog een vraagje over de PCH, kon het hier nergens direct terugvinden. Is het mogelijk om gewoon in de rarfiles te kijken en ook daadwerkelijk de data te openen? Met XBMC kan ik mooi de rar selecteren en dan speelt ie de iso in de rars meteen af, vroeg me af of dat met de PCH dus ook kan.
Ik gebruik Newsbin Pro, die download alles en haalt niet eens de pars op als hij ze niet nodig heeft. Mocht hij ze wel nodig hebben dan alleen nog maar net zo veel als er nodig zijn voor het repareren. Hij pakt alles uit en zet het in de juiste directory. De rars/pars gooit hij daarna weg. Dat hoeft niet, maar zo heb ik het ingesteld. Voor mij is het unrarren niet iets waar ik me me bezig houd. Het enige wat ik doe is van een DVD die niet in ISO formaat is weer ISO maken.Sp33dFr34k schreef op woensdag 26 november 2008 @ 13:32:
Ik download de files gewoon, zet ze in een map en die map gaat weer in een submap, dus het is net wat je jezelf aanleert.
Ik heb het er bij gezet. Je hebt helemaal gelijk, ik draai Raid 1Overigens bedoel je raid1 denk ik, raid0 is juist niet erg veilig
[ Voor 4% gewijzigd door Ortep op 26-11-2008 15:27 ]
Waarom doe je dat?Ortep schreef op woensdag 26 november 2008 @ 15:25:
[...]
Het enige wat ik doe is van een DVD die niet in ISO formaat is weer ISO maken.
is LLink in plaats van de standaard software?FloRadix schreef op woensdag 26 november 2008 @ 15:08:
[...]
Ja dat kan die aan, maar dan moet je LLINK installeren, zie wiki voor de how-to.
• Parses vob, avi, ts, mkv, tp, mov, m2ts, evo.
• SSDP / UPnP discovery support (although minimal).
• Skin support: make your own HTML templates or choose from pre-built.
• Simple iMDb querying to look up media information for Jukebox skins.
• Both HD and SD skins.
• Light, tiny and clean code for Unix, OsX and Windows.
• (external process support, like mencoder : incomplete).
• Can play straight from RAR files, no more need to unrar your media. Comes with special unrar-3.7.8-seek.
• Paginating. Support to send listings in pages, with tags for next/prev.
• PlayAll cgi tag, and PlayAllFrom.
• External subtitles. Subtitle files can be consolidated in one directory.
• libdvdnav support (and libdvdcss) to play .iso and .img files (and from devices like a DVD drive)
• Play movies, view images or play music.
• UDF 2.50 BD5-ISO support
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 26-11-2008 23:40 ]
/▌
Ik weet dat het niet nodig is. Maar ik houd het graag simpel. Zo is het één compleet ding met alles er op en er aan. Ze staan met zijn allen in een directory en staan dan ook op hetzelfde niveau. Als je de hele directory structuur van een DVD opslaat moet je die weer onder een andere directory ophangen om ze gescheiden te houden. Dus ik heb liever niet:
Helaas geen vrijwilligers die zich hebben aangemeld.Anoniem: 94923 schreef op maandag 24 november 2008 @ 09:04:
Is er iemand die wel tijd heeft om de topicstart weer te actualiseren?
Er zijn inmiddels weer een aantal nieuwe NMT's op de markt die eigenlijk daarin opgenomen moeten worden (Popcorn Hour A-110, B-110, HDX 1000, CMI Group HDP001, Elektron EHP-600 en 606).
Stuur even een DM zodat ik de boel kan overdragen.
waar kan je lif worden van die nieuwsbrief?Marzman schreef op woensdag 26 november 2008 @ 23:37:
Ze stuurden vandaag een mailing over de nieuwe firmware/apps/myihome. Er stond een verhaaltje in over de firmware, het personaliseren van de msp-portal, een nieuwe myihome en de plugins. Er is nu dus ook een LastFM plugin, heeft iemand die al geprobeerd? De mijne hangt momenteel even niet aan het netwerk anders, maar vanaf mijn pc ziet het er leuk uit: http://nmt.kowalczuk.eu/last.fm/index.php
Kan iemand eens foto's maken? Ik ben echt benieuwd, ziet het eruit als XBMC? Hij haalt fotos op van IMDB inclusief tekst en maakt het compleet? Wauw danGeeBee schreef op woensdag 26 november 2008 @ 23:06:
Is LLink nou een NMT-app die op een HD moet staan of kun je het net als de firmware van een USB-stick installeren op de PCH zélf?
Op zich ziet LLink er namelijk érg leuk uit om te proberen, vooral met die jukebox skin.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Ik denk dat je lid bedoeld?Lt. Marx schreef op donderdag 27 november 2008 @ 15:11:
[...]
waar kan je lif worden van die nieuwsbrief?
Zou je de laatste even naar me willen mailen?Anoniem: 94923 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 15:37:
[...]
Ik denk dat je lid bedoeld?
Registreer je op www.networkedmediaplayer.com en je krijgt ze elk kwartaal automagisch.
[ Voor 4% gewijzigd door LtMarx op 27-11-2008 15:47 ]
Allemaal wel leuk en aardig dat hele verhaal maar het uitpakken kost amper processor kracht omdat een .iso rarren geen noemenswaardige compressie oplevert. MPeG is op zich al een compressie formaat, en daar valt weinig extra aan te compressen. Dus er hoeft weinig gebufferd te worden of in de achtergrond uitgepakt.Ortep schreef op woensdag 26 november 2008 @ 13:25:
[...]
Natuurlijk pakt hij het wel uit. Anders zou hij niet weten wat er in zit. Waarschijnlijk pakt hij de eerste RAR uit en begint dan maar vast met spelen. Dat gaat binnen een paar seconden en ondertussen begint hij vast aan de 2e enz. Hij doet het dus 'on the fly' Maar uit eindelijk doet hij ze dus allemaal. En dat iedere keer opnieuw. Dat het technisch zo geregeld is in een XMBC dat jij dat niet ziet wil niet zeggen dat het niet onder het oppervlak gebeurt.
Wall of Text
Anoniem: 280826
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 280826 op 29-11-2008 04:17 ]
Hmm, zelfs met de nieuwste firmware blijf ik het probleem houden. Het streamen van dezelfde film over WiFi (!) gaat perfect.MaZo schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:22:
"Fixed ISO playback over USB occasional hang issue"
Deze manier is erg ingewikkeld en werkt alleen als je een NMT met een slave USB-poort hebt.Anoniem: 280826 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 03:37:
Ik heb een 1080 DTS x264 mkv bestand.
Ik gooi dit op de NMT.
Daarna doe ik de NMT in mijn hdtv via hdmi, en alles werkt gewoon.
Ik heb geluid (de DTS is dus omgezet naar stereo neem ik aan zodat de tv het gewoon geluid kan afspelen?) .
Ik heb goed beeld met de goede aspect ratio zonder framerate issues of happeringen.
Is deze situatie mogelijk? Zou ik door een NTM + interne hardeschijf te kopen en dan die NTM als externe hardeschijf op me pc aansluiten en dan de bestanden overzetten van mijn pc naar mijn NTM en die in de tv doen mijn gewenste situatie creeren? Of kom ik hier nog zat problemen tegen?
Ga op een bestand staan op de externe harde schrijf.Anoniem: 280781 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 16:59:
Ik heb vandaag een 1 Tb harde schijf in mijn PCH geplaatst. Nu wil ik van mijn externe harde schijf kopieeren naar de interne. Volgens de popcorn hour wiki gaat dat als volgt:
File Mode
Press 'File Mode' button
First time you have three options:-
Add file to list
Create Folder
Rename File
If you already have a file listed then you have further options:-
Add to list
Remove from list
Copy Listed items here
Move listed items here
Create Folder
Clear list
Delete listed items
Rename file
Press 'enter' on the highlighted file or selection
Als ik nog niets geselecteerd heb dan krijg ik alleen de optie:
Add file to list
Daarna krijg ik de volgende opties:
Add file to list
Delete listed items
Clear list
Verder dan dit kom ik niet. Kan iemand mij helpen en dit eens op een A-110 testen.
Vast bedankt.
Anoniem: 280826
Ik heb gelezen dat veel NMT's niet werken als je er een externe usb-schijf aan sluit op je NMT (alhoewel me dat ook een hele mooie oplossing leek). Je schijnt dan framerate issues te hebben met 1080p films, terwijl ik het aparaat enkel zou kopen om 1080 op de hdtv af te spelendrfruit schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 11:14:
[...]
Deze manier is erg ingewikkeld en werkt alleen als je een NMT met een slave USB-poort hebt.
Veel handiger is om de bestanden op een externe USB-schijf te zetten en die aan te sluiten op je NMT.
Nog handiger is om de bestanden via het netwerk af te spelen, mits je netwerk daar snel genoeg voor is (vooral voor 1080p belangrijk). Een NMT heet niet voor niets Networked.
Bedraad lukt altijd en eventueel kun je ook een powerline aansluiting overwegen.
Welke NMT je neemt hangt vooral af van smaak en wensen, bijvoorbeeld of je die slave USB-poort wilt. Je kunt vergelijkingen vinden op mpcclub.com.
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 280826 op 29-11-2008 15:03 ]
/▌
Op de zoek knop staat TO DOBeauty555 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 17:45:
Hallo Tweakers,
Ik heb een PopcornHour A-110 en heb bij de Webservices de link naar:
Uitzendinggemist van Emiel Mols geplaatst (http://pch.emielmols.info/ug)
Als ik die opstart dan krijg je een lijst met de 10 MEEST POPULAIRE uitzendingen van het laatste moment.
Nu de vraag: Werkt de functie ZOEKEN NAAR: ..... bovenaan de pagina ook ?
Dus m.a.w. kun je ook zoeken naar andere programma's die niet in de Top 10 staan.
Het lukt me niet namelijk .......![]()
Zijn er ook andere leuke links die ik in WEB SERVICES kan ingeven, zoals bijvoorbeeld RTLGEMIST ??
Alvast bedankt voor jullie hulp en antwoorden !!
Groetjes,
Evelien
[ Voor 6% gewijzigd door Beauty555 op 29-11-2008 23:29 ]
[ Voor 11% gewijzigd door I-V-O op 02-12-2008 15:20 . Reden: suggesties toegevoegd ]
En hoe komt hij er achter dat het weinig compressie is? Door het te gaan uitpakken. Het blijft hoe dan ook dubbel op. En zeker bij dingen als H264 1080 heb je iedere processor cycle nodig die je kan krijgen. Waarom uitpakken en weggooien als het niet hoeft? En dat iedere keer opnieuw. En zoals ik al aangaf: Hij zal het steeds moeten controleren want je weet nooit zeker of de volgende RAR er echt wel eentje is van dezelfde set. Dat weet je pas als je het probeert.Ace schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 03:01:
[...]
Allemaal wel leuk en aardig dat hele verhaal maar het uitpakken kost amper processor kracht omdat een .iso rarren geen noemenswaardige compressie oplevert. MPeG is op zich al een compressie formaat, en daar valt weinig extra aan te compressen. Dus er hoeft weinig gebufferd te worden of in de achtergrond uitgepakt.
Ja en? Het blijft dubbel (3 dubbel eigenlijk als het een iso is) ingepakt. Het aardige is trouwens dat als er echt geen compressie mogelijk is de rar set groter is dan de iso. Die trouwens best weer groter kan zijn dan de inhoud van de VIDEO_TS directory. Ik heb uitgepakte ISO's gezien waar maar voor 2.8 gig aan 'film' in zat.Kijk naar een DVD release en je zal zien dat het altijd rond de 90-100 .rar files zijn van 50mb en dat bij elkaar is .... ? Juist, net geen 5gb, de grote van een DVD-R.
Ja en? Dat de software het niet laat zien betekent niet dat het er niet is. Het blijven 100 rar files. Jij gaat zeker ook nooit naar de dokter als je pijn in je been hebt. Want zolang hij niet zegt dat je een gebroken been heb is het niet zo.En als je goeie software hebt (XBMC zoals aangegeven) dan zie je in de directory alleen de eerste rar staan, precies hetzelfde als wanneer er alleen een .iso zou staan.
[ Voor 3% gewijzigd door Ortep op 01-12-2008 09:11 ]
Ik zal het vanavond eens uitproberen! Ik heb wat "In Europa" ASFbestanden klaarstaanGeeBee schreef op maandag 01 december 2008 @ 00:34:
Ik heb gemerkt dat het pauzeren van een ASF slecht is voor de PCH A100, want dat resulteert in een vastloper. Geen reactie meer te krijgen via de afstandsbediening en een stroomonderbreking is dan dus het enige dat rest.
Zijn er meer mensen waarbij de PCH vastloopt bij het pauzeren van een ASF-bestand?
[ Voor 10% gewijzigd door DiMacho op 01-12-2008 18:23 ]
Ik heb UZG dit weekend werkend gezien in een Eminent EM7070, inclusief zoekfunctie. Ik zal kijken of ik de link die zij gebruiken kan achterhalen.Beauty555 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:27:
Het zal jammer genoeg nooooit meer gedaan worden !!!
Emiel liet me weten dat hij de link niet meer verder door ontwikkeld.
Jammer genoeg had hij zijn PCH verkocht en zal dus ook niets meer uitbreiden voor de PCH.
Jammer want dit ziet er al super goed uit, misschien was de Top 50 van uitzendinggemist wel zijn volgend project geweest.
Misschien iemand die wel een script weet te draaien voor uitzendinggemist Top 50 of RTLgemist ?
Anoniem: 151018
Bedankt werkt goed!I-V-O schreef op zondag 30 november 2008 @ 20:28:
Voor de liefhebbers van Shoutcast: ik heb een simpel ding gemaakt voor de Popcorn/HDX waarmee je door de hele shoutcast directory kan browsen/zoeken en streams kan beluisteren. De directory wordt niet realtime opgehaald, maar iedere 2 dagen ververst, het kan dus voorkomen dat ie ietsjes achterloopt.
Je kan de site toevoegen als webservice met als adres http://hdx.i-v-o.nl
Disclaimer: het is vooral functioneel bedoeld, had geen tijd om er een mooie skin omheen te bouwen
Ook niet bij het pauzeren?DiMacho schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:04:
[...]
Ik zal het vanavond eens uitproberen! Ik heb wat "In Europa" ASFbestanden klaarstaan
Edit: Bij mij spelen ze af, maar kan niet spoelen of met de navigeer knop op de remote spoelen. Maar hij loopt niet vast!
Dat zou super zijn, want de Eminent EM7070 is exact dezelfde als de Popcorn Hour zoals ik kan zien !!Asure schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:11:
[...]
Ik heb UZG dit weekend werkend gezien in een Eminent EM7070, inclusief zoekfunctie. Ik zal kijken of ik de link die zij gebruiken kan achterhalen.
[ Voor 9% gewijzigd door Beauty555 op 02-12-2008 22:54 ]
Gelukkig
Het kan aan mij liggen, maar ik zie alleen de Dune HD Ultra staan...Anoniem: 94923 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 11:02:
Toegevoegd aan topicstart:
Dune HD Mini, Dune HD Center, Dune BD Prime, Dune HD Network Player
Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!
Wellicht heb je hier wat aan: Vergelijkingstest: 15 mediaspelersn00bs schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 23:32:
[...]
Gelukkig
Ik ben namelijk al een hele tijd op zoek naar een storage (stille) die ook de door mij alle belangrijke formaten ondersteund. Tot nu toe hebben alle media spelers wel ergens een beperking.
Voor mij is het volgende van belang:
video:
Divx, Xvid, AVI, MPEG, MPG, DVD met menu (ook losse VOB en evenetueel ISO), MKV, WMV9, eventueel 3GP
En bij de video gebruik kunnen maken van externe subtitle files zoals srt en sub
audio:
wav, ogg, mp3 (VBR), wma, pcm, aac, ac3, eventueel dts
foto:
jpg, bmp, png, eventueel gif
Video output moet gewoon goed zijn (vloeiend geen synchronisatieproblemen met de audio en ook niet na het spoelen), eventueel bookmarken van een positie zodat je later makkelijk verder kan kijken en dit al in ieder geval 720P
Audio afspelen liefst zonder gaps tussen de tracks zoals de meesten wel helaas hebben, browsen tijdens het spelen van een file en ook kunnen spoelen in een audiotrack eventueel playlisten kunnen aanmaken en afspelen
Duidelijke en makkelijke interface die zelfs jouw oma kan bedienenzoals bv Tvix heeft. Kunnen browsen op mappen structuur en niet dat je bv 10.000 mp3tjes als 1 lijst op alfabetische volgorde ziet.
Aansluitingen:
Output: HDMI (kabel meegeleverd), SCART of aansluiting met SCART verloop
Input: handig zou flashcards zijn eventueel videoinput voor opname maar is zeker geen noodzaak.
Natuurlijk ook via het netwerk te benaderen, 100Mbit is dan toch wel het minimum maar 1Gbit heb ik ze nog niet kunnen vinden, USB aansluiting eventueel SATA. Eventueel audiostreams via internet en eventueel youtube e.d.
Harde schijf van 500GB of groter mag er al inzitten of later zelf 1 inplaatsen.
Op deze punten heb ik al lang lopen zoeken, maar vind weinig echt geschikts. Of het lijkt er aardig op maar totaal onbetaalbaar.
Ja het ligt aan jou, zie een paar posts verderjbr schreef op woensdag 03 december 2008 @ 09:00:
[...]
Het kan aan mij liggen, maar ik zie alleen de Dune HD Ultra staan...
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 03-12-2008 11:47 ]
In de instellingen van de A110 kan je voor DTS, AC3, AAC en WMA aangeven of dit raw moet worden uitgestuurd (zodat je versterker het begrijpt als DTS/AC3 of moet worden gedownmixed naar PCM (Stereo) zodat je tv het begrijpt.Anoniem: 280826 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 14:42:
[...]
Weet iemand ook welke NMT's die DTS kunnen omzetten naar een stereo kanaal zodat me TV het gewoon kan afspelen, hoorde dat de WD TV daar last van had. (Jammer, want dat was wel een mooi prijsje!)
Is er eigenlijk beeldkwaliteit verschil tussen NMT en gewoon dvitohdmi en via je pc afspelen?
Ik weet niet welke NMT je hebt, en hoe je hem hebt ingesteld, maar hoogstwaarschijnlijk is dat hetzelfde probleem wat ik hierboven beschreef (versterker/tv snapt formaat niet) en kan je het in je instellingen aanpassen.Lt. Marx schreef op woensdag 03 december 2008 @ 10:42:
Ik heb nu een paar mkv files waar alleen de audio niet van werkt. Ik heb al geprobeerd ze te remuxen met tsremux. Is dan nu de enige oplossing om ze te transcoden?
Ja, geen problemen om een vista share te benaderen. Heb volgens mij niets spannends ingesteld in het Network and Sharing Center. (ben nu niet thuis dus kan niet voor je kijken, maar volgens mij staan alleen Network discovery en File sharing aan)C00KW4US schreef op woensdag 03 december 2008 @ 08:19:
Voor de mensen met een A-110. Kunnen jullie via de network browser van de popcorn smb shares openen op een windows systeem?
[...]
[ Voor 35% gewijzigd door Martijn02 op 03-12-2008 13:59 ]
Anoniem: 151018
Misschien kun je er een nieuw topic van maken. Ben namelijk ook geinteresseert in Dune HD Center.Anoniem: 94923 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 11:02:
Toegevoegd aan topicstart:
Dune HD Mini, Dune HD Center, Dune BD Prime, Dune HD Network Player
Dit volg ik niet, als je versterker het geluid moet gaan weergeven dan heeft je TV er daarna toch niet meer mee te maken, het geluid wordt niet naar je TV gestuurd immers maar via de versterker naar de luidsprekers toch. Wat moet je TV er nog aan 'begrijpen' dan?Martijn02 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:49:
[...]
In de instellingen van de A110 kan je voor DTS, AC3, AAC en WMA aangeven of dit raw moet worden uitgestuurd (zodat je versterker het begrijpt als DTS/AC3 of moet worden gedownmixed naar PCM (Stereo) zodat je tv het begrijpt.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Hier heb nog een goede review voor alle NMT players.Anoniem: 94923 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 11:46:
[...]
Wellicht heb je hier wat aan: Vergelijkingstest: 15 mediaspelers
Bedankt man! dit was inderdaad het probleem! Nu doen alle HD films/series het die ik meer heb kunnen vinden de afgelopen tijd! Hij is met de laatste firmware wel iets instabiel de PCH, maar films afspelen doet ie super!Martijn02 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:49:
In de instellingen van de A110 kan je voor DTS, AC3, AAC en WMA aangeven of dit raw moet worden uitgestuurd (zodat je versterker het begrijpt als DTS/AC3 of moet worden gedownmixed naar PCM (Stereo) zodat je tv het begrijpt.
Ik had alles op RAW staan, maar kwam gisteren mijn eerste AAC file tegen. Mijn versterker zei "plop! zoek het zelf maar uit met dat vage formaat" toen heb ik AAC en WMA maar even teruggezet op PCM downmix, dat ging wel prima.
Wat ik nog liever zou willen is dat de mediaplayer formaten als AAC en WMA omzet naar iets als DTS, maar dat kan de PCH helaas niet...
Ik weet niet welke NMT je hebt, en hoe je hem hebt ingesteld, maar hoogstwaarschijnlijk is dat hetzelfde probleem wat ik hierboven beschreef (versterker/tv snapt formaat niet) en kan je het in je instellingen aanpassen.
Oh, en dit is een verkapte "Ik heb ook een PCH! en ik ben er superblij mee!!!"-post
Ik ben alleen geïnteresseerd in NMT's, dus nee ik ga geen ander topic starten, maar je bent vrij om dit zelf te doenAnoniem: 151018 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:59:
[...]
Misschien kun je er een nieuw topic van maken. Ben namelijk ook geinteresseert in Dune HD Center.
Of heb je je post niet opgeslagen?
Nice!FloRadix schreef op woensdag 03 december 2008 @ 14:17:
[...]
Hier heb nog een goede review voor alle NMT players.
[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 03-12-2008 14:53 ]
Ik haalde 2 situaties door elkaar, sommige mensen sluiten hun NMT alleen op hun (stereo) tv aan die waarschijnlijk geen dolby digital begrijpt (dus stel je alles op PCM downmix in), en andere sluiten hem aan op hun versterker (zo veel mogelijk op raw, afhankelijk van hoeveel formaten je versterker begrijpt)BeQuietAndDrive schreef op woensdag 03 december 2008 @ 14:01:
[...]
Dit volg ik niet, als je versterker het geluid moet gaan weergeven dan heeft je TV er daarna toch niet meer mee te maken, het geluid wordt niet naar je TV gestuurd immers maar via de versterker naar de luidsprekers toch. Wat moet je TV er nog aan 'begrijpen' dan?
Via HDMI kan hij wel iets dergelijks, nl. van WMA Pro 5.1 een PCM 7.1 (multichannel) stream maken. Zie mijn eerdere bericht:Martijn02 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:49:
Wat ik nog liever zou willen is dat de mediaplayer formaten als AAC en WMA omzet naar iets als DTS, maar dat kan de PCH helaas niet...
[ Voor 13% gewijzigd door FloRadix op 03-12-2008 20:14 ]
Yep, bij het pauzeren loopt hij dus vast. Ik kan hem alleen nog uitzetten met Powerof+Delete .
Anoniem: 159816
Anoniem: 94923 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 09:15:
Graag hier weer verder: Networked Media Tank - deel 3
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq