Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

Topicstarter
Networked Media Tank
Algemene Info
Afbeeldingslocatie: http://www.networkedmediatank.com/images/logo.gif
De Networked Media Tank (NMT) is een door Syabas Technology ontworpen product. Deze combineert de kracht van DMA, NAS, Media Server, Usenet en Torrent downloader in een klein en voordelig apparaat.

Momenteel zijn er veel officiële NMT producten op de markt en er zullen ongetwijfeld meer volgen. Alhoewel ze van elkaar van hardware verschillen draaien ze allen met dezelfde NMT software. De functionaliteiten zijn daarom op veel fronten gelijk.

Syabas NMT powered media players

Popcorn Hour A-100, A-110, B-110 popcornhour.com
Digitek HDX900, HDX1000 hdx1080.com
DuneHD Ultra, dune-hd.com
ISTAR Mini, istarhd.com
ISTAR H5, www.hdplex.net
eGreat EG-M31A, EG-M31B egreathd.com
Shenzhen Elektron EHP-600, 606 Mini elektron-china.com
CMI SYVIO-200 cmicable.com
Dueple 700D dueple.se
AVeL LinkPlayer2, iodata.com
Eminent EM7070, www.eminent-online.com
Kaifa EP6000, www.kaifa.com.cn/eng
Kaiboer K100, K200 www.kaiboerhd.com
Elektron EHP-606 www.elektron-china.com/en
Dragontech ioBox 100HD www.dragontechcorp.com

Vergelijkingstabel

Reviews

Popcornhour A-100
HDX 900
Istar HD Mini
reviews: HDX-1000 NMT-speler bekeken

Handige links

Popcornhour A-100 (Networked Media Tank)
Networked Media Tank - deel 2
IStar mini nmt player
Popcorn Hour A-100 vs. Freecom MG350 (review)

NMT wiki
Networked Media Tank official forum
MPC Club! NMT forum
List of User's apps/tools under development or completed

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 26-12-2008 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:52

13art

Moderator Mobile
Kijk een mooi nieuw deel, laat de discussies maar weer losbarsten over welke mediaplayer en waarom.
Zelf heb ik de HDX-1000 onlangs besteld. Hopelijk komt die vandaag, en anders morgen binnen :D

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227600

Bedankt iedereen op dit forum!! Ik heb gisteren de HDX-1000 binnen gekregen en het was nog een beste klus om alles werkend te krijgen. Maar het is gelukt en ik moet zeggen; het is allemaal erg indrukwekkend. Ik ben ervan overtuigd dat ik de beste keuze heb gemaakt met deze mediaplayer en ik raad hem daarom ook iedereen aan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154173

Ik heb eigenlijk een vraagje: is het afspelen van full hd content via een externe hardeschijf gewoon vloeiend te doen? Of is hier eigenlijk een interne hardeschijf voor nodig .. of streamen via het netwerk?

Ik heb hier eigenlijk nog niet zo'n goed beeld bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Anoniem: 154173 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:17:
Ik heb eigenlijk een vraagje: is het afspelen van full hd content via een externe hardeschijf gewoon vloeiend te doen? Of is hier eigenlijk een interne hardeschijf voor nodig .. of streamen via het netwerk?

Kan alle 3, werkt prima met 1080p content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03:33

Kettrick

Rantmeister!

Anoniem: 154173 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:17:

Gaat prima met een 7200rpm disk, als je een externe 5400rpm disk hebt is 1080p misschien een probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee hoor, werkt ook met 5400rpm schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-03 21:50
We hadden het in het vorige topic over ASF bestanden. Wanneer je op pauze drukt, loopt de PCH A100 vast. Is dit ook zo bij andere NMT's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-04 23:17
mmm begin december wordt al midden december:

Wifisound.nl
Vanwege een licentie probleem met Popcorn is de levertijd uitgesteld tot midden December.

Jammer, wil hem toch wel graag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik vind het een beetje zonde van het geld om hem bij Wifisound aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 00:03

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Keuzes he. Het is wel een goede winkel vind ik, en je kunt er alles ook zien werken. Best prettig soms.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-04 17:25

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

wiene schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:28:

Wifisound.nl
Vanwege een licentie probleem met Popcorn is de levertijd uitgesteld tot midden December.

ik snap ook niet zo goed dat mensen hem hier in Nederland kopen. Ik heb hem besteld bij popcornhour zelf en had hem binnen acht dagen thuis. De garantie is misschien wat lastiger maar voor honderd euro extra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-04 23:17
Lt. Marx schreef op donderdag 04 december 2008 @ 13:31:
[...]

ik snap ook niet zo goed dat mensen hem hier in Nederland kopen. Ik heb hem besteld bij popcornhour zelf en had hem binnen acht dagen thuis. De garantie is misschien wat lastiger maar voor honderd euro extra?
Ik heb overwogen hem in de US te bestellen, maar helaas is het prijsverschil niet meer zo groot door de zwakkere euro/sterkere dollar. Tel de invoerrechten en btw erbij en het is niet zoveel verschil meer, misschien 50 euro.

Ik had hem uit voorraad besteld maar helaas was de voorraad net op maar kijg daar nu wel korting voor. Dus uiteindelijk is het verschil in prijs niet zo groot maar moet ik nu alsnog lang wachten. Maar heb wel garantie.

Ik bestel genoeg uit de US. Maar dit prijsverschil is me te klein.

[ Voor 4% gewijzigd door wiene op 04-12-2008 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:42

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik speel video content nu af met mijn xbox360 (1080p WMV, dvd en avi's) alleen wordt een beetje flauw van het constant heen en weer slepen met een usb harddisk.

Nu kan ik dit op 2 manieren oplossen:
Een NAS met upnp om te streamen naar mijn xbox of een nmt neerzetten.

Ik neig heel erg naar een nmt (hdx1000) omdat dit eigenlijk veel betere mogelijkheden biedt.
k kan alleen nergen iets vinden over de upscale kwaliteiten van een nmt. De xbox doet upscaling (en bijzonder goed) bij alles wat ik hem geef (divx, xvid, dvd). Doet een popcorn of hdx1000 dat net zo goed als dat een xbox dat doet?

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De NMT's zijn erg sterk in het upscalen van beeldmateriaal, dit wordt in verschillende reviews ook beaamd. Of dit beter is dan de upscaling van een Xbox kan ik je niet vertellen.
Overigens kan ik je adviseren een NMT te kiezen boven een NAS. Niet alleen is de NMT ook inzetbaar als NAS, maar ondersteunen de NMT's meer formaten. Zo hoef je niet steeds te wachten tot een WMVHD release uitkomt, of MKV's zelf om te zetten naar WMVHD's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als je het geld ervoor over hebt, kun je ook denken aan een NAS plus een NMT. Ik heb op twee plaatsen een netwerkmediaspeler staan (een NMT en een TViX), beide zonder ingebouwde HDD, en zet alle bestanden op een NAS. Scheelt een hoop dubbel werk en elk apparaat doet waar het het best in is. De mediaspelers zijn lekker stil en stabiel zonder schijf, en de NAS kan ik zo groot maken als ik wil en altijd aan laten staan, gebruikt weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je had eventueel de NMT tegelijk als NAS kunnen inzetten, je TVix kan daar data vanaf trekken. Scheelt een derde apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 21:16
Ik wil graag mijn muziek streamen over het netwerk/internet (zodat ik, waar ik ook ben, kan inloggen op de PCH en kan luisteren naar de muziek op de PCH). De PCH kan functioneren als SMB over het lokale netwerk, maar is er ook een functie zodat ik muziek kan streamen over het internet (bv als radio station oid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
wiene schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:28:

Wifisound.nl

Op de beurs vorige week stond hij ook niet wat wel de bedoeling was volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Laatst online: 11:26

GeeBee

Oddball

ernstblaauw schreef op donderdag 04 december 2008 @ 23:14:
Ik wil graag mijn muziek streamen over het netwerk/internet (zodat ik, waar ik ook ben, kan inloggen op de PCH en kan luisteren naar de muziek op de PCH). De PCH kan functioneren als SMB over het lokale netwerk, maar is er ook een functie zodat ik muziek kan streamen over het internet (bv als radio station oid)?
Als je dat op je interne netwerk kunt, dan zou het (misschien na met portforwarding) via internet ook moeten kunnen. Dus probeer dat eerst voor elkaar te boksen.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Anoniem: 94923 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 22:37:
Je had eventueel de NMT tegelijk als NAS kunnen inzetten, je TVix kan daar data vanaf trekken. Scheelt een derde apparaat.
Ja, maar het idee is juist om elk apparaat optimaal te kiezen en gebruiken. Als je daar uiteindelijk toch voor zou kiezen, is het waarschijnlijk handiger en voordeliger om het meteen zo te doen. Nadeel zijn de initiële kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Laatst online: 26-04 17:27

qless

...vraag maar...

Ik zou graag een NMT willen met een Bluray drive of op zijn minst een ingebouwde DVD speler, is er al een speler die dat goed kan? Totnu toe alleen de Dune serie gezien, iemand ervaring mee?

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

qless schreef op donderdag 04 december 2008 @ 23:45:
Ik zou graag een NMT willen met een Bluray drive of op zijn minst een ingebouwde DVD speler, is er al een speler die dat goed kan? Totnu toe alleen de Dune serie gezien, iemand ervaring mee?
is een losse DVD speler een optie? Dan kan je gewoon de PCH gebruiken bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Lt. Marx schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 00:01:
[...]

is een losse DVD speler een optie? Dan kan je gewoon de PCH gebruiken bijvoorbeeld.
Werkt dat gewoon via usb, dan zou zoiets misschien wel een leuk idee zijn:

#ProductPrijsSubtotaal
1AC Ryan Alubox ACR-HD52810€ 46,41€ 46,41
1LG GGW-H20L€ 169,75€ 169,75
ImporterenTotaal€ 216,16

[ Voor 0% gewijzigd door MetalfanBlackness op 05-12-2008 00:07 . Reden: veerkeerde interpretatie voorkomen ]

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

MetalfanBlackness schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 00:06:
[...]

Werkt dat gewoon via usb, dan zou zoiets misschien wel een leuk idee zijn:
Volgens de wikis werkt dat, maar niet met discs met CSS (dus alle normale disks)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alleen geripte schijven inderdaad waar de CSS beveiliging vanaf is gehaald. NMT zou te duur worden als CSS licentie erbij kwam. Dit alles via een USB drive.
De Dune HD Ultra biedt ruimte voor een gewone DVD of Blu-ray drive. Hoe dan met de CSS of Blu-ray beveiliging wordt omgegaan weet ik niet, daar ze ook met Syabas NMT firmware draait. Interessant om uit te zoeken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 21:16
GeeBee schreef op donderdag 04 december 2008 @ 23:36:
[...]

Als je dat op je interne netwerk kunt, dan zou het (misschien na met portforwarding) via internet ook moeten kunnen. Dus probeer dat eerst voor elkaar te boksen.
SMB sharet de files gewoon. Op het interne netwerk, waar bandbreedte geen probleem is gaat dat vrij goed, maar over het internet wordt het toch lastig om bv FLAC files zonder horten over te zenden. Ik dacht daarom aan een programma dat lokaal draait op de PCH (inloggen met webservice?) en vervolgens dan de muziek in een lage bitrate verstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Anoniem: 94923 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 09:08:
De Dune HD Ultra biedt ruimte voor een gewone DVD of Blu-ray drive. Hoe dan met de CSS of Blu-ray beveiliging wordt omgegaan weet ik niet, daar ze ook met Syabas NMT firmware draait. Interessant om uit te zoeken dus.
Het gaat niet om de firmware, maar om de Sigmachip. Die kan niet de CSS aan. Ik heb een externe DVD-rom van LG er op zitten, werkt prima! Maar je kan ook op je pc een DVDrom sharen en afspelen op de NMT. Scheelt weer een apparaat in de woonkamer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ernstblaauw schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 09:41:
[...]

SMB sharet de files gewoon. Op het interne netwerk, waar bandbreedte geen probleem is gaat dat vrij goed, maar over het internet wordt het toch lastig om bv FLAC files zonder horten over te zenden. Ik dacht daarom aan een programma dat lokaal draait op de PCH (inloggen met webservice?) en vervolgens dan de muziek in een lage bitrate verstuurt.
Klinkt aannemelijk dat een webservice installeren op de NMT deze functionaliteit zal bieden.
Of zo'n webservice al door iemand gebouwd is weet ik niet. Mocht dat zo zijn dan vind je die ingetwijfeld hier terug: www.networkedmediatank.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-03 21:17

xyl

qless schreef op donderdag 04 december 2008 @ 23:45:
Niet gehinderd door enige technische kennis, zou ik zeggen dat je de Popcorn B-110 moet pakken. Leuk kastje er omheen, en klaar. Zie bijvoorbeeld hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

DiMacho schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:50:
[...]

Het gaat niet om de firmware, maar om de Sigmachip. Die kan niet de CSS aan. Ik heb een externe DVD-rom van LG er op zitten, werkt prima! Maar je kan ook op je pc een DVDrom sharen en afspelen op de NMT. Scheelt weer een apparaat in de woonkamer!
Dus elke standaard dvd-rom speler (sata/ide/uisb) werkt dan met standaar retail disks in de popcorn?
En dat streamen moet dat gewoon samba share zijn of een upnp server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
qless schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:44:
[...]

Dus elke standaard dvd-rom speler (sata/ide/uisb) werkt dan met standaar retail disks in de popcorn?
Poeh, denk niet dat dit kan... Want het blijft toch nog dat de chip niet de CSS aankan. Zal het eens thuis proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
qless schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:44:
[...]
Lees de Wiki anders even: http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/Main_Page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Marzman in "Networked Media Tank - deel 2":
Zit al heel de middag naar die Last.FM plugin te luisteren. Het werkt best goed. In plaats van de artiestinfo krijg je heel groot LAST.FM in beeld. Op zich een nette oplossing, artiesteninfo zal ook wel te veel gevraagd zijn van het spelertje.
Is dat niet lastig met zo'n login?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:55

mno

Zo te zien blijft je login bewaard zolang je bij het afsluiten van de Last.FM plugin niet uitlogt.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ik heb wat rond zitten zoeken naar een vervanger voor de lijst met films die je te zien krijgt en heb een aantal leuke dingen gevonden. Maar volgens mij zijn het allemaal apps die je moet draaien op de server en die vervolgens een hoop HTML maken die je op de interne HD moet zetten, óf apps die op de PCH zélf draaien
In beide gevallen moet er een HD in de PCH. Ik heb er geen HD inzitten en dat wil ik ook niet, dus:

Is er ook een mediaserver waar de PCH op kan worden aangesloten en die alle HTML maakt zodra er gezocht wordt? Die mediaserver zit toch op het netwerk en kan toch zo alles van internet halen (IMDB of iets dergelijk?)

[ Voor 6% gewijzigd door GeeBee op 06-12-2008 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:25
GeeBee schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 11:09:Is er ook een mediaserver waar de PCH op kan worden aangesloten en die alle HTML maakt zodra er gezocht wordt?
Nog niet met automatisch updaten, maar kijk eens naar myiHome i.c.m. MovieJukebox:

http://www.networkedmedia...yihome_download_note.html
http://www.networkedmediatank.com/download/moviejukebox.php

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=9486
http://code.google.com/p/moviejukebox/downloads/list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Zoiets zocht ik ook, maar ik geloof dat myiHome dan weer geen ISO's af kan spelen?

Ik had ook een WD Green enzovoorts 500GB in mijn HDX1000 gehangen, maar toch vond ik het geluid van de HD (hoewel het echt heel zachtjes is...) irritant.

Nu heb ik gekozen voor een 32 GB SSD van Adata (€ 81,00 op eBay). Geen topSSD, maar wel STIL. ;-)

Dan kan je toch gebruik maken van custom-skins, en alle NMT-apps. En dus ook wat meer mogelijkheden voor een eventuele Jukebox.

(om mijn HDX te gebruiken als opslag, is voor mij dus niet relevant, vandaar dat 32 GB genoeg is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anyonas
  • Laatst online: 19-04 18:57
Ik heb momenteel een apple tv.. ben er wel tevreden van maar ik ben dat converten beu geraakt. Net zoals dvds branden vroeger doe ik het minder en minder. Nu heb ik al een tijdje geleden gehoord van de popcorn hour .. en was nu aan het denken om me eindelijk zo eens iets aan te schaffen. Maar blijkbaar zijn er nog andere modellen. Dus nu twijfel ik tussen de popcorn hour a110 en de hdx1000 ...

De redenen dat ik de hdx zou kiezen zijn dat hij meer ram bevat en een sdhc slotje (makkelijk als je snel een film wil zien) Zijn er voordelen waarom ik de popcorn hour zou kiezen?

Ik zie wel dat je de PCH met een wireless module kan kopen ...

EDIT: En waar koop ik ze dan het beste?

thanks

[ Voor 7% gewijzigd door anyonas op 06-12-2008 17:52 ]

It's dark but I don't want to find the light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Sangroid schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 11:46:
Zoiets zocht ik ook, maar ik geloof dat myiHome dan weer geen ISO's af kan spelen?
Hmmm op zich hoeft zo'n programma zelf niet te decoden oid? Het hoeft toch alleen maar te zorgen dat het gestreamd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

DjWannaB2002 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 17:47:
[...]

Hmmm op zich hoeft zo'n programma zelf niet te decoden oid? Het hoeft toch alleen maar te zorgen dat het gestreamd wordt?
Ja, ok, maar als ik via dat programma een film wil zien, moet ik wel van te voren weten dat de film niet in ISO formaat staat, want dan kan ik hem niet via MyIHome bekijken. Is niet handig. Dan kan ik net zo goed dat hele programma niet gebruiken en gewoon via de HDX1000 streamen, via NFS/SMB.

En ik dacht dat MyIHome streamde via HTTP, dat schijnt dan nog wat sneller te zijn. Dus, jammer dat MyIhome (net getest) geen ISO kan streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Toch stom, zo'n programma zou toch niet meer hoeven doen dan bestanden herkennen, en dan doorspelen aan een speler. Je vraagt je toch af hoe moeilijk het is om gewoon te zeggen, deze map, deze bestanden en die kan je doorspelen aan de mediastreamer.

Maar goed zal dan toch ingewikkelder zijn als het lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Sangroid schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 18:38:
[...]
En ik dacht dat MyIHome streamde via HTTP, dat schijnt dan nog wat sneller te zijn. Dus, jammer dat MyIhome (net getest) geen ISO kan streamen.
Dus de ISO even mounten met Deamon Tools (lite) of rippen naar de harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Die moviejukebox is nog best lastig om aan de praat te krijgen... zucht...
plugin, nog een plugin met CLI mode, handmatig XML aanpassen... leuk hobbyprojectjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

GeeBee schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 21:40:
[...]

Dus de ISO even mounten met Deamon Tools (lite) of rippen naar de harde schijf.
Joh... ;-)

(da's mij dus te omslachtig, dus geen MyIHome voor mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07-2024

JayVee

shibby++!

Ik heb sinds kort een HDX 1000 en ben daar best tevreden mee. Hiervoor bekeek ik films en series via mijn Xbox360, en met de NMT is het stiller, zuiniger, kan ik meer formaten afspelen en simpeler.

Ik heb echter een probleem met torrents, misschien dat iemand daar verder kan helpen. Ik heb twee (grote) torrents aangezet via de BitTorrent Web UI (dus niet de clutch / transmission torrent client). Tijdens het kopiëren van bestanden vanaf een USB hdd liep de NMT vast en moest ik hem uitzetten. Nu hij weer aan staat gaan de torrents echter niet verder! Er staat "starting", maar hij doet niets en alle statistieken blijven op 0(%) hangen. Ik heb zelfs de torrent files opnieuw geupload, maar dat helpt ook niet.

Is het misschien toch niet zo'n goed idee om grote bestanden via de NTM torrent client binnen te halen? Doet Transmission het beter?

Bleek dat er gewoon te weinig peers waren. Zodra die er weer zijn gaat het gewoon door (alleen had de UI wel even mogen laten zien op hoe veel % de download is, ook al zijn er even geen peers na de restart).

[ Voor 11% gewijzigd door JayVee op 07-12-2008 13:24 . Reden: nevvamaind ]

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuMon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-04 09:58
GeeBee schreef op zondag 07 december 2008 @ 00:57:
[...]

Die moviejukebox is nog best lastig om aan de praat te krijgen... zucht...
plugin, nog een plugin met CLI mode, handmatig XML aanpassen... leuk hobbyprojectjes ;)
Ik vond het wel mee vallen...
Het werkt standaard met CLI, maar op http://omertron.com/pch/YAMJ_GUI_Config is ook een GUI te downloaden. Op mijn website heb ik een uitleg (voor de HDX 1000) staan.

[ Voor 14% gewijzigd door HuMon op 07-12-2008 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Erg interessant die weblog van je HuMon :D

Is het nu zo dat elke keer als je films in de Video-map hebt gezet, je jukebox een zetje moet geven om data te genereren?

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 07-12-2008 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237301

Halllo,

Ik ben van plan om een Media Tank te kopen, ik zit te twijfelen tussen:

Popcorn A110
Egreath 32B
HDX 1000

Ik heb een marantz versterker met DTS output, kan ik als ik dan een DTS film afspeel wel geluid in DTS over mijn speakers krijgen door middel van een fiber kabeltjes (optisch) tussen mijn tank en DTS versterker? Ik lees namelijk allemaal verhalen dat de producten geen DTS aan kunnen? Kortom kan ik 5.1 geluid krijgen via deze kastjes?

Thanks!

Rogier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuMon
Anoniem: 94923 schreef op zondag 07 december 2008 @ 19:19:
Erg interessant die weblog van je HuMon :D

Is het nu zo dat elke keer als je films in de Video-map hebt gezet, je jukebox een zetje moet geven om data te genereren?
Dank je :)

Ja, elke keer dat je video's verplaatst, erbij zet, verwijderd, moet je jukebox opnieuw starten... Zelf heb ik nog niet zo heel veel films erop staan, dus dat gaat dan nog redelijk snel...
Wel een nadeel: ik heb een SD tv en een HD ready beamer, maar op de SD tv is het beeld eigenlijk te klein (kwa resolutie) om de uitvoer netjes te tonen. Dat is overigens wel aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 237301 schreef op maandag 08 december 2008 @ 15:42:
Halllo,

Ik ben van plan om een Media Tank te kopen, ik zit te twijfelen tussen:

Popcorn A110
Egreath 32B
HDX 1000

Ik heb een marantz versterker met DTS output, kan ik als ik dan een DTS film afspeel wel geluid in DTS over mijn speakers krijgen door middel van een fiber kabeltjes (optisch) tussen mijn tank en DTS versterker? Ik lees namelijk allemaal verhalen dat de producten geen DTS aan kunnen? Kortom kan ik 5.1 geluid krijgen via deze kastjes?

Thanks!

Rogier
toon volledige bericht
Met de Popcorn Hour A110 kun je DTS tracks afspelen. Ook beschikt ze over een optische digitale uitgang voor je receiver.
Met de eGreat kun je ook DTS laten spelen via Coax uitgang. Er is geen optische uitgang.
Met de HDX1000 kun je DTS laten spelen zodra devolgende firmware uitkomt (licentie issues), ook hier zit een optische uitgang op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237301

Ok, bedankt voor je snelle reply, kortom ik kan er dus vanuit gaan dat ik 5.1 geluid krijg bij films met 5.1 geluid (dts of AC3) Welke zou jij voorkeur hebben?

Rogier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zou een keuze maken uit de Popcorn Hour A110 en de HDX1000.
Voor Popcorn Hour's komen altijd als eerste nieuwe firmware's uit, maar de HDX1000 biedt meer intern geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Anoniem: 94923 schreef op maandag 08 december 2008 @ 17:02:
[...]
Met de HDX1000 kun je DTS laten spelen zodra devolgende firmware uitkomt (licentie issues), ook hier zit een optische uitgang op.
Eh, ik dacht dat ik gewoon DTS met mijn HDX1000 af kon spelen, hoor (mijn Harman vindt dat in ieder geval wel). Volgens mij ging dat DTS-verhaal van jou ergens anders over... Downsampling of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oh ja inderdaad Sangroid. De HDX1000 geeft ze inderdaad gewoon als bitstream door, enkel downsampling naar PCM stereo liet nog op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anyonas
  • Laatst online: 19-04 18:57
heb ondertussen de HDX1000 besteld. Ben benieuwd wat de resultaten gaan zijn op men wireless netwerkje.
Moest dat niet lukken voor alles dan zet ik die specifieke dingen wel op de interne hdd.

Is het mogelijk om films te kijken vanaf een SDHC kaartje? Het is sneller om rap daar een film op te zetten dan even te uploaden...

It's dark but I don't want to find the light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Watvoor Wifi stick steek je in je NMT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-04 09:46

Martijn02

/* No Comment */

Ben afgelopen week lekker aan het knutselen geweest met mijn PCH. Ik vond een python scriptje dat series kan renamen zodat ze een mooi formaat krijgen (haalt episode names van thetvdb.com). Maar dat draaide natuurlijk niet op de PCH. Dus heb ik het script herschreven in PHP5 zodat het op de PCH zelf kan draaien.

Verder heb ik een aantal CGI scriptjes gemaakt die voor een mooiere weergave zorgen van de series. Er is een scherm om een serie te kiezen. van iedere serie is een plaatje (een banner van thetvdb.com) als je een serie selecteerd dan is er een scherm wat rechts de poster van de serie weergeeft (de DVD hoes zegmaar) en links een selectie geeft van meerdere seizoenen (het laatste seizoen wordt automatisch geselecteerd) en daar onder staat een lijstje met "[episode nummer] [episode title]".

Verder heb ik nog een mogelijkheid ingebouwd waarmee episodes kunnen worden gemarkeerd als "gezien", die verschijnen dan met een icoontje met een vinkje in de lijst. Daardoor hoef ik niet meer te onthouden hoe ver ik was met iedere serie. (ik kijk nogal wat door elkaar, Dexter, House, NCIS, South Park, af en toe een CSI)

Ik heb het allemaal zo gemaakt dat het in principe zonder tussenkomst van een computer of server zou kunnen werken. (alleen de import van series gaat nu nog via een shell script, en vereist dus telnet of ssh toegang, maar dat wil ik nog veranderen door een soort "import wizard" te maken, zodat je met torrent of NZBget gedownloade episodes kan importeren met de afstandsbediening)

De Directory structuur die ontstaat ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
/share/Downloads/ (vanuit hier worden series geimporteerd)
/share/Series/ (directories hier onder worden automatisch aangemaakt via het import script)
              Dexter/
                     Season 01/
                               Dexter S01E01 - Pilot.avi
                               Dexter S01E02 - Crocodile.avi
                               Dexter S01E03 - The Popping Cherry.avi
                               ...
                     Season 02/
                               ...
                     watched.txt (textbestandje met episodenrs die ik heb gezien)
                     poster.jpg (groot plaatje op de episode selectie pagina)
                     banner.jpg (klein plaatje op de serie selectie pagina)
              House/
                     Season 05/
                               House S05E01 - Dying Changes Everything.avi
                               House S05E02 - Not Cancer.avi
                               House S05E03 - Adverse Events.avi
                               ...
                     watched.txt
                     poster.jpg
                     banner.jpg
              .../ (andere series)
              index.cgi (php 5 script wat de pagina's genereert)
              settings.php (instellingen)
              epmover (php5 shell script wat ik gebruik om de files uit mijn download dir in de juiste folders te plaatsen en te renamen)

Ik kan helaas geen screenshots maken van hoe de schermen op de tv er uit zien (firefox rendert de HTML toch heel anders dan de browser in de PCH) Maar misschien maak ik morgen wel een paar foto's van de tv.

Voor de geintereseerden nog de output van het epmover scriptje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
# /share/Series/epmover
Origional filename: Dexter.S03E11.HDTV.XviD-aAF.avi
Series name: Dexter
New filename: Dexter S03E11 - I Had a Dream.avi
Storage directory: Dexter/Season 03/
Moving file ...done

Origional filename: The Christmas Toy - Muppets Christmas Special.avi
Unrecognized file.
#

Wat het dus doet:
  • Scant files in de /share/Downloads
  • Sloopt de filename uit elkaar als [serienaam] [seasonno] [episodeno] [overige meuk].[extensie] het script kan allerlij verschillende formaten aan. ook series die voor episodenummers 1x01 of 101 gebruiken worden herkend.
  • Probeert met een search via de tvdb api te achterhalen om welke serie het gaat
  • Geeft indien nodig een lijst met meerdere serienamen waaruit de gebruiker kan kiezen
  • Haalt de gegevens van de betreffende episode op
  • Renamed en verplaatst de file naar de juiste dir
Ik zit te denken om de boel ergens online te plaatsen zodat er meer mensen van kunnen profiteren en aan mee kunnen werken, maar heb geen idee of daar animo voor is... Iemand?

[ Voor 12% gewijzigd door Martijn02 op 10-12-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-04 14:36
Daar is zeker weten animo voor, in ieder geval bij mij! Ik kijk ook veel series door elkaar en zit nu altijd te klooien waar ik ook alweer was. Daarnaast is dit een mooie aanvulling op Movie Jukebox. Ik zeg: alvast bedankt voor de moeite en we horen graag waar we het krijgen kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

Oh, en ik ben ook nog op zoek naar een naam voor dit project... Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Denk dat ik toch maar voor een Dune HD ga, die kan blurays, dvds en mkv afspelen volgens alle beschrijvingen. Zijn er hier ook gebruikers van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-04 11:10

QuasaR

One ring to rule them all

Lang verhaal....

Ik zit te denken om de boel ergens online te plaatsen zodat er meer mensen van kunnen profiteren en aan mee kunnen werken, maar heb geen idee of daar animo voor is... Iemand?
Heb ook wel interesse in dit script :)

Daddy of 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Martijn02 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 11:32:
Hm, interessant! Ik kan PHPen en zou wel een beetje willen hobbyen... Kun je dit niet bij Google Code hosten? Ik zou wel een simpele Web UI willen maken waarmee je het gebeuren aan kunt schoppen zodat je niet hoeft te shellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Verder heb ik nog een mogelijkheid ingebouwd waarmee episodes kunnen worden gemarkeerd als "gezien", die verschijnen dan met een icoontje met een vinkje in de lijst. Daardoor hoef ik niet meer te onthouden hoe ver ik was met iedere serie. (ik kijk nogal wat door elkaar, Dexter, House, NCIS, South Park, af en toe een CSI)
Gebruik ik momenteel MyEpisodes.com voor, maar ik vind jouw oplossing eleganter :D
Zo te lezen aan de reacties beloofd dit iets moois. Nice job!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Voor de geinteresseerden: Er is net een nieuwe bittorent client uit voor de NMT spelers.
Download link hier:
http://members.tele2.nl/g...transmission-1.41-nmt.zip
0. Stop torrent on the NMT (settings -> NMT applications)
1. Download 1.40 FINAL or 1.41 beta3 (beta changelog)
2. Extract the zip and store files in the top directory of the FTP.
3. Send the following commands via FTP:

unix/linux:
Code:
site chmod 755 transmission-installer.cgi
Windows:
Code:
quote SITE CHMOD 755 transmission-installer.cgi

4. On popcorn hour use the file browser (last icon) and locate and open the install-transmission-140.html file.
5. Follow instructions

Transmission will be installed, installation may take a few moments. Lots of text will be displayed when it's done return to home.

Gaya interface
To add the gaya (on popcorn hour) interface for transmission add a new Web service, with the following URL
Code:
http://localhost.drives:8...ransmission-nmt/index.cgi

Remote web interface
You can access the transmission web interface via:
Code:
http://your_popcorn:9091/transmission/web/

Changelog
Code:
Version 1.41 beta3 (r7327)
- Only contains transmission changes.

Version 1.41 beta1+
- Contains only transmission patches

Version 1.40
- Fixed Gaya User Interface
- Added journey4712's patches for TorrentWatch
- Fixed bug where transmission is not stopping correctly
toon volledige bericht
Deze download veel sneller als de standaard clients en is ook veel stabieler. Ook zit er standaard een webUI bij voor de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

Lt. Marx schreef op woensdag 10 december 2008 @ 13:18:
Voor de geinteresseerden: Er is net een nieuwe bittorent client uit voor de NMT spelers.
Download link hier:

[...]

Deze download veel sneller als de standaard clients en is ook veel stabieler. Ook zit er standaard een webUI bij voor de iPhone.
Sneller dan de 1.4 final? Of sneller dan BTP (origionele client)?

Ik draai de 1.4 al een maandje, en kan hem nou niet echt snel noemen.. (Maargoed, de downloads kabbellen dag en nacht door zonder dat er een PC hoeft aan te staan, dus 't is niet zo'n drama...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Martijn02 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 11:54:
Oh, en ik ben ook nog op zoek naar een naam voor dit project... Iemand enig idee?
YEAH!

(Yet Another Episodes Handler)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Laatst online: 26-04 22:00
Als je het ergens online gooit met wat instructies hoe het aan de praat te krijgen op de NMT dan heb ik ook interesse. Iets in PHP maken kan ik gelukkig wel dus eventueel wat meehelpen is misschien ook nog een optie.

@Zertox Mijn USB stick was gewoon te benaderen net zoals de interne HD. Met een SD kaart lijkt me dat ook wel mogelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door rvrbtcpt op 10-12-2008 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Martijn02 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 13:25:
[...]

Sneller dan de 1.4 final? Of sneller dan BTP (origionele client)?

Ik draai de 1.4 al een maandje, en kan hem nou niet echt snel noemen.. (Maargoed, de downloads kabbellen dag en nacht door zonder dat er een PC hoeft aan te staan, dus 't is niet zo'n drama...)
Sneller dan beiden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

Anoniem: 94923 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 14:35:
[...]

YEAH!

(Yet Another Episodes Handler)

:)
Yet Another? Was er al een eerder tooltje dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
My Lil Movie Jukebox en Yet Another MovieJukebox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuMon
Ben afgelopen week lekker aan het knutselen geweest met mijn PCH. Ik vond een python scriptje dat series kan renamen zodat ze een mooi formaat krijgen (haalt episode names van thetvdb.com). Maar dat draaide natuurlijk niet op de PCH. Dus heb ik het script herschreven in PHP5 zodat het op de PCH zelf kan draaien.

Ik ben ook geïnteresseerd (ik neem tenminste aan dat het ook op een HDX 1000 draait)! Lijkt me heel handig om films als "gezien" te kunnen markeren!
Zelf heb ik al Yet Another Movie Jukebox (voor films) en Music Jukebox (voor CD's) gebruikt, maar die werken vanaf de pc. Ik wist niet dat het mogelijk was PHP hiervoor te gebruiken (ik programmeer ook graag in PHP), dan hoef ik voor het indexeren van films m'n pc niet eens meer te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

HuMon schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:10:
[...]

Ik ben ook geïnteresseerd (ik neem tenminste aan dat het ook op een HDX 1000 draait)! Lijkt me heel handig om films als "gezien" te kunnen markeren!
Zelf heb ik al Yet Another Movie Jukebox (voor films) en Music Jukebox (voor CD's) gebruikt, maar die werken vanaf de pc. Ik wist niet dat het mogelijk was PHP hiervoor te gebruiken (ik programmeer ook graag in PHP), dan hoef ik voor het indexeren van films m'n pc niet eens meer te gebruiken :)
Ho.. hier gaat de fantasie een beetje los :)

Het enige wat dit is is een tooltje om je series met nette namen in een directorystructuur te zetten, en een interfaceje wat die structuur leuk weergeeft. (voorlopig doet het dus niets met films)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Verder heb ik een aantal CGI scriptjes gemaakt die voor een mooiere weergave zorgen van de series. Er is een scherm om een serie te kiezen. van iedere serie is een plaatje (een banner van thetvdb.com) als je een serie selecteerd dan is er een scherm wat rechts de poster van de serie weergeeft (de DVD hoes zegmaar) en links een selectie geeft van meerdere seizoenen (het laatste seizoen wordt automatisch geselecteerd) en daar onder staat een lijstje met "[episode nummer] [episode title]".

Ik heb het allemaal zo gemaakt dat het in principe zonder tussenkomst van een computer of server zou kunnen werken. (alleen de import van series gaat nu nog via een shell script, en vereist dus telnet of ssh toegang, maar dat wil ik nog veranderen door een soort "import wizard" te maken, zodat je met torrent of NZBget gedownloade episodes kan importeren met de afstandsbediening)

De Directory structuur die ontstaat ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
/share/Downloads/ (vanuit hier worden series geimporteerd)
/share/Series/ (directories hier onder worden automatisch aangemaakt via het import script)
              Dexter/
                     Season 01/
                               Dexter S01E01 - Pilot.avi
                               Dexter S01E02 - Crocodile.avi
                               Dexter S01E03 - The Popping Cherry.avi
                               ...
                     Season 02/
                               ...
                     watched.txt (textbestandje met episodenrs die ik heb gezien)
                     poster.jpg (groot plaatje op de episode selectie pagina)
                     banner.jpg (klein plaatje op de serie selectie pagina)
              House/
                     Season 05/
                               House S05E01 - Dying Changes Everything.avi
                               House S05E02 - Not Cancer.avi
                               House S05E03 - Adverse Events.avi
                               ...
                     watched.txt
                     poster.jpg
                     banner.jpg
              .../ (andere series)
              index.cgi (php 5 script wat de pagina's genereert)
              settings.php (instellingen)
              epmover (php5 shell script wat ik gebruik om de files uit mijn download dir in de juiste folders te plaatsen en te renamen)

Ik kan helaas geen screenshots maken van hoe de schermen op de tv er uit zien (firefox rendert de HTML toch heel anders dan de browser in de PCH) Maar misschien maak ik morgen wel een paar foto's van de tv.

Voor de geintereseerden nog de output van het epmover scriptje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
# /share/Series/epmover
Origional filename: Dexter.S03E11.HDTV.XviD-aAF.avi
Series name: Dexter
New filename: Dexter S03E11 - I Had a Dream.avi
Storage directory: Dexter/Season 03/
Moving file ...done

Origional filename: The Christmas Toy - Muppets Christmas Special.avi
Unrecognized file.
#

Wat het dus doet:
  • Scant files in de /share/Downloads
  • Sloopt de filename uit elkaar als [serienaam] [seasonno] [episodeno] [overige meuk].[extensie] het script kan allerlij verschillende formaten aan. ook series die voor episodenummers 1x01 of 101 gebruiken worden herkend.
  • Probeert met een search via de tvdb api te achterhalen om welke serie het gaat
  • Geeft indien nodig een lijst met meerdere serienamen waaruit de gebruiker kan kiezen
  • Haalt de gegevens van de betreffende episode op
  • Renamed en verplaatst de file naar de juiste dir
toon volledige bericht
Uiteraard heb ik hier interesse in! Ik wil het ook wel voor je testen! Het lijkt me dat hier meer mensen op zitten te wachten dus gooi maar online!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Laatst online: 23-04 19:12
ernstblaauw schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 09:41:
[...]

Onder linux word icecast daar veel voor gebruitk (net zoiets als shoutcast). Deze kan bestanden omzetten en streamen naar mp3 of ogg. Deze word veel gebruikt in combinatie met MPD. Je zou dus kunnen kijken of iemand icecast werkend heeft gekregen....
Zelf gebruik ik liever een linux doosje voor server doeleinden en laat nmt doen waar ie goed in is, films afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

MisterE schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:23:
Zelf gebruik ik liever een linux doosje voor server doeleinden en laat nmt doen waar ie goed in is, films afspelen.
Euhm: een NMT = linux doosje :?
(ok, ok, hij is wat primitief en traag, maar het malle ding kan toch een hoop 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193799

Nieuw

iStar HD:
ISTAR H5 is on target to release on 12.05.2008 Price $188

Deze heeft ook HDMI 1.3 en heeft dezelfde chip als de HDX en de popcorn.
En hij is een heel stuk goedkoper.

Echter wordt de behuizing wat afgekraakt, zo ontbreekt een power led aan de voorkant.
En er zitten twee gekke gaten in, wat alleen maar nuttig lijkt om stof te happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zo zo, mooie prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuMon
Martijn02 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:15:
[...]

Ho.. hier gaat de fantasie een beetje los :)

Het enige wat dit is is een tooltje om je series met nette namen in een directorystructuur te zetten, en een interfaceje wat die structuur leuk weergeeft. (voorlopig doet het dus niets met films)
Als jij in staat bent om de series in een directorystructuur te zetten, dan kunnen er misschien ook HTML bestanden gegenereerd worden met afbeeldingen erin :)
Overigens heb ik geprobeerd om een PHP script te starten op de HDX 1000:
index.php
code:
1
2
3
<?php
echo 'Dit is een PHP test';
?>

Maar ik kan dat index.php bestand niet eens selecteren. Ik ben dus heel benieuwd hoe je het voor elkaar hebt gekregen om PHP bestanden op te starten :P

[ Voor 3% gewijzigd door HuMon op 10-12-2008 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Laatst online: 26-04 22:00
@HuMon Als je een plugin wil maken die op de HDX draait dan zul je HTML en JSP/JSTL moeten gebruiken. Check deze site maar eens: http://www.mspsite.com/
Je kunt daar de SDK downloaden, download dan meteen Tomcat en Java en je kunt de boel op je PC aan de praat krijgen. Als het dan werkt zet je het op de HDX.

Wat Martijn02 gedaan heeft is een PHP script draaien op zijn PC dat dit doet. Correct me if i am wrong.

De SDK heb ik al draaien. Nu ga ik eens uitzoeken hoe je dingen erbij kunt maken.
Het weer van NL zou wel handig zijn evenals RSS feeds van Tweakers en andere sites die gewoon met een logo aan te klikken zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door rvrbtcpt op 10-12-2008 22:46 ]

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

Frijns.Net schreef op woensdag 10 december 2008 @ 22:39:
@HuMon Als je een plugin wil maken die op de HDX draait dan zul je HTML en JSP/JSTL moeten gebruiken. Check deze site maar eens: http://www.mspsite.com/
Je kunt daar de SDK downloaden, download dan meteen Tomcat en Java en je kunt de boel op je PC aan de praat krijgen. Als het dan werkt zet je het op de HDX.

Wat Martijn02 gedaan heeft is een PHP script draaien op zijn PC dat dit doet. Correct me if i am wrong.

De SDK heb ik al draaien. Nu ga ik eens uitzoeken hoe je dingen erbij kunt maken.
Het weer van NL zou wel handig zijn evenals RSS feeds van Tweakers en andere sites die gewoon met een logo aan te klikken zijn.
Bij deze...

De PCH heeft een php-cgi executable die je met wat trucjes aan de praat kunt krijgen. De beide draaien in ieder geval php 4, en van de A110 weet ik dat er ook een php 5 binary op staat. Mijn scriptje draait dus zonder dat er een andere computer of iets voor nodig is, op de PCH zelf.
HuMon schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:38:
Als jij in staat bent om de series in een directorystructuur te zetten, dan kunnen er misschien ook HTML bestanden gegenereerd worden met afbeeldingen erin :)
Dat is dus exact wat ik ook gedaan heb.

Als je een scriptje maakt, en je zet daar het volgende in:
code:
1
2
3
4
#!/mnt/syb8634/server/php5-cgi
<?php

echo "Hello world";

en je slaat dat op als test.cgi en maakt het executable dan is dat je begin. Nou is dat niet echt makkelijk te starten omdat cgi bestanden standaard niet worden weergegeven. dus wat je doet is nog even een test.htm maken met daarin een link (of een auto-refresh) naar je cgi. Je kan de link ook in je webservices zetten als http://localhost.drives:8883/HARD_DISK/test.cgi

Verder is developen op de PCH niet echt makkelijk omdat errors standaard niet worden weergegeven (moet nog eens even uitzoeken hoe dat zit)

• Ace
  • Laatst online: 22-04 17:20

Ace

Happy Happy Joy Joy

Anoniem: 193799 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:52:
Nieuw

iStar HD:
ISTAR H5 is on target to release on 12.05.2008 Price $188

Deze heeft ook HDMI 1.3 en heeft dezelfde chip als de HDX en de popcorn.
En hij is een heel stuk goedkoper.

Echter wordt de behuizing wat afgekraakt, zo ontbreekt een power led aan de voorkant.
En er zitten twee gekke gaten in, wat alleen maar nuttig lijkt om stof te happen.
Into Foreign Customs, December 09, 2008, 9:48 am, BELGIUM
Into Foreign Customs, December 08, 2008, 7:36 pm, BELGIUM
Arrived Abroad, December 08, 2008, 7:36 pm, BELGIUM

Ik zit er met smart op te wachten :)

• JayVee

JayVee

shibby++!

Frijns.Net schreef op woensdag 10 december 2008 @ 22:39:

De NMT kan ook wel PHP draaien zo te zien. Ik ben net de code van de nieuwe transmission (zie post hierboven) te bekijken, daar staan best wat php scripts tussen! Mij viel ook al op dat clutch een index.php5 bestand heeft, en de webserver de header "Apache/1.3.33 (Unix) PHP/4.3.8" stuurt (argh, best wel oude PHP!)

A ha, en .cgi scripts beginnen met
code:
1
#!/mnt/syb8634/server/php5-cgi -d register_argc_argv=1
Toch een PHP5 beschikbaar, maar dan alleen als cgi. Bestaat mod_php5 niet voor Apache 1?

[ Voor 10% gewijzigd door JayVee op 11-12-2008 10:12 ]

Anoniem: 193799

Ace schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:01:
[...]

Zo zo , heb jij hem al besteld. Vet hoor.

Wil je voor ons er een review over schrijven?

heb je hem via hun website besteld of bij een winkel ergens anders?

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

Zoals beloof zijn hier een paar foto's die ik vanmorgen even van de tv gemaakt heb. (let dus niet op de scherpte, op het scherm ziet het er prima uit)

Ik heb in de root van de HD een index.htm gezet die erg lijkt op de origionele index, hierdoor kan ik makkelijk naar mijn series/index.cgi linken. Deze pagina kan echter nog wel een wat nettere layout gebruiken, maar voorlopig is dit puur functioneel. De link movies linkt direct naar de normale index van mijn movies map.
Afbeeldingslocatie: http://martijn.brothersinart.net/GoT/pch-1a.jpg

Hier kan je een serie kiezen. Deze pagina werkt nog niet met paginatie, als je meer dan 16 series hebt dan wordt de pagina langer en scrolt hij als je met de afstandsbediening verder naar beneden gaat. Verder is de "Import episodes" link (onleesbare blauwe vlek onder naast de paginatie) nog niet werkend.
Afbeeldingslocatie: http://martijn.brothersinart.net/GoT/pch-2a.jpg

Dit is het overzicht van een serie.
Afbeeldingslocatie: http://martijn.brothersinart.net/GoT/pch-3a.jpg

In de bovenste balk kan je switchen tussen meerdere seasons. Dit werkt voor nu, maar voor South park (waar ik iets van 13 seasons heb) past het niet meer in het balkje. Ik zou ook een drop down kunnen maken, maar dat navigeert dan weer wat minder makkelijk (aangezien je dan waarschijnlijk ook weer een go-knop nodig hebt) Ik zou ook de nummertoetsen kunnen gebruiken om van season te switchen, maar die heb ik momenteel al in gebruik om een episode te selecteren.

Verder is te zien dat ik de eerste 2 episodes als "gezien" heb gemarkeerd. Dit kan je doen door vanaf een serie naar links te bewegen (het icoon wordt dan geselecteerd) en op enter te drukken. Als je op deze pagina komt, staat de selectie automatisch op de eerstvolgende ongeziene epsiode.

Onder de poster is nog wat ruimte over, ik had daar eerst een korte beschrijving van de serie staan, maar die textjes waren vaak net weer te lang om daar lekker te passen. Nu is het daar dus leeg.

Deze data wordt wel gepagineerd, al werkt het nog niet echt netjes (lees: quick and dirty) en worden er momenteel geloof ik max 2 pagina's gesupport (dus max 20 episodes per season)

Voordat ik de scripts ergens online zet wil ik het eerst nog een beetje opruimen. (Momenteel zou ik het nog geen alpha release durven noemen) en ik wil even contact zoeken met de auteurs van het python episode renamer scriptje (ik zijn code herschreven in php, maar wel zijn regexen gebruikt) en de php tvdb api (even kijken of ik die zomaar mag distribueren)

Verder zit ik te denken of het mogelijk is om de HTML code wat beter te scheiden van de programmacode, zodat de templates wat makkelijker kunnen worden aangepast. Ik heb even aan Smarty zitten denken, maar de PCH is nou ook weer niet zo denderend snel, en ik wil de boel wel een beetje snappy proberen te houden. Misschien dat ik gewoon een paar losse PHP files als templates gebruik oid...

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

JayVee schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:10:
[...]

De NMT kan ook wel PHP draaien zo te zien. Ik ben net de code van de nieuwe transmission (zie post hierboven) te bekijken, daar staan best wat php scripts tussen! Mij viel ook al op dat clutch een index.php5 bestand heeft, en de webserver de header "Apache/1.3.33 (Unix) PHP/4.3.8" stuurt (argh, best wel oude PHP!)

A ha, en .cgi scripts beginnen met
code:
1
#!/mnt/syb8634/server/php5-cgi -d register_argc_argv=1
Toch een PHP5 beschikbaar, maar dan alleen als cgi. Bestaat mod_php5 niet voor Apache 1?
Die bestaat vast wel, maar die is niet te combineren met de mod_php4. Deze oplossing wordt wel vaker gebruikt om met een apache meerdere php versies te ondersteunen. (waarom is me trouwens een raadsel, ik zou zeggen: zet gewoon de hele boel op php5, en fix wat er stuk gaat, hoeveel kan het zijn?)

• JvdS
  • Laatst online: 19-04 10:45
Ziet er erg netjes uit Martijn!
Hoop dat je binnenkort de alpha versie klaar hebt, zodat we er gebruik van kunnen gaan maken.

Ik ben inmiddels aan de slag gegaan met uitzendinggemist. Heb momenteel de code van Emiel (http://pch.emielmols.info/ug.phps) omgezet naar C# en ben nu een manier aan het schrijven om per zender de uitzendingen te kunnen bekijken (net als xot-uzg plugin voor xbmc). Dat wil ik gaan uitbreiden met een db, zodat het omzetten van de links gecached wordt. Heb alleen geen idee in hoeverre dit nog legaal is.

Topicstarter
Ace schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:01:
[...]

Ik heb de ISTAR H5 ook even aan de topicstart toegevoegd.
Momenteel is wel Kaiboer de goedkoopste NMT ;)
JvdS schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:36:
Ziet er erg netjes uit Martijn!
Hoop dat je binnenkort de alpha versie klaar hebt, zodat we er gebruik van kunnen gaan maken.

Ik ben inmiddels aan de slag gegaan met uitzendinggemist. Heb momenteel de code van Emiel (http://pch.emielmols.info/ug.phps) omgezet naar C# en ben nu een manier aan het schrijven om per zender de uitzendingen te kunnen bekijken (net als xot-uzg plugin voor xbmc). Dat wil ik gaan uitbreiden met een db, zodat het omzetten van de links gecached wordt. Heb alleen geen idee in hoeverre dit nog legaal is.
Top!
Wellicht kun je op termijn rtlgemist meenemen?

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 11-12-2008 10:44 ]

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Martijn02 en JVDS _/-\o_

Goed werk! Ziet er goed uit Martijn, en naar jouw plugin ben ik ook benieuwd JVDS!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Kan iemand mij trouwens vertellen hoe je een schedule aanmaakt bij de "normale" bittorent client (dus niet transmission / clutch)? Ik heb nu wat vakjes licht blauw geklikt en een max upload rate vastgelegd, alleen nu weet ik niet verder. Moet je deze schedule nog toewijzen? Is die globaal geldig? Als ik namelijk vanuit het hoofd menu naar "Scheduler" en dan naar "Torrent" ga staat er overal "No schedule for this torrent". Betekend dat geen "aangepaste" (dus afwijkend van global) schedule, of helemaal geen schedule?

Niet echt heel gebruikrsvriendelijk de UI. Clutch is iets hipper maar mist weer wat opties, en was nogal onstabiel (heb nu de nieuwe versie geinstalleerd, eens kijken of die beter is).

• jbr
  • Laatst online: 17-04 16:00

jbr

Right back @ ya

Anoniem: 94923 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:42:
[...]

Ik heb de ISTAR H5 ook even aan de topicstart toegevoegd.
Momenteel is wel Kaiboer de goedkoopste NMT ;)
Wel jammer dat deze geen downloads via Newsservers ondersteunen (of kijk ik er overheen)?

duidelijke manual van onze kaiboertjes trouwens. Bekijk vooral ook eens pagina 10 van de manual over hoe je een HD aansluit :D

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

• JvdS
  • Laatst online: 19-04 10:45
Anoniem: 94923 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:42:
Top!
Wellicht kun je op termijn rtlgemist meenemen?
Ja, lijkt me mogelijk. Eerst de basis versie met NED 1, 2 en 3 werkend krijgen ;)

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-04 10:39
jbr schreef op donderdag 11 december 2008 @ 12:10:
[...]

Wel jammer dat deze geen downloads via Newsservers ondersteunen (of kijk ik er overheen)?

duidelijke manual van onze kaiboertjes trouwens. Bekijk vooral ook eens pagina 10 van de manual over hoe je een HD aansluit :D
Hier ook nog een duidelijke manual van networkmediatank.com

Topicstarter
Precies, op elke NMT kan NZBget draaien.

• Ace
  • Laatst online: 22-04 17:20

Ace

Happy Happy Joy Joy

Anoniem: 193799 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:22:
[...]

Zo zo , heb jij hem al besteld. Vet hoor.

Wil je voor ons er een review over schrijven?

heb je hem via hun website besteld of bij een winkel ergens anders?
Ik heb hem via www.hdplex.net besteld, daar wordt je naar verwezen vanaf www.istarhd.com. Inclusief verzendkosten komt hij op $236,- omgerekend ongeveer € 190,- . Plus wat er nog bij komt aan douane kosten natuurlijk.

Als hij eindelijk is gearriveerd zal ik wel foto´s plaatsen en er wat over schrijven maar ik vrees dat ik tot volgende week nog wel tegen die ´Waiting in Customs´ message aan zit te kijken.

• jbr
  • Laatst online: 17-04 16:00

jbr

Right back @ ya

Mooi, ik keek er niet overheen. 8)

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Lt. Marx schreef op woensdag 10 december 2008 @ 13:18:
Download link hier:
Heb hem werkend, geen probleem met installeren. Vraagje: nu staat er een map "transmission-nmt" in de root van de share! Moet dat? Waarom worden de files niet ergens anders neergezet of de map ".transmission-nmt" genoemd?

Topicstarter
Popcorn Hour heeft zojuist weer een nieuw product op de markt gezet: Popcorn Hour "Store Front" Digital Signage (S-210)

Bedoeld voor de zakelijke markt om je advertenties op een HD-scherm los te laten. Niet echt een NMT dus, maar volgens mij een goedkopere en mooiere oplossing dan die dingen die ze nu in bus/trein/tram gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://www.popcornhour.com/userhome/onlinestore/s-210T.jpg
Ace schreef op donderdag 11 december 2008 @ 13:23:
[...]

Ik heb hem via www.hdplex.net besteld, daar wordt je naar verwezen vanaf www.istarhd.com.
Het is net andersom ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 11-12-2008 14:15 ]

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

JayVee schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:38:
Kan iemand mij trouwens vertellen hoe je een schedule aanmaakt bij de "normale" bittorent client (dus niet transmission / clutch)? Ik heb nu wat vakjes licht blauw geklikt en een max upload rate vastgelegd, alleen nu weet ik niet verder. Moet je deze schedule nog toewijzen? Is die globaal geldig? Als ik namelijk vanuit het hoofd menu naar "Scheduler" en dan naar "Torrent" ga staat er overal "No schedule for this torrent". Betekend dat geen "aangepaste" (dus afwijkend van global) schedule, of helemaal geen schedule?

Niet echt heel gebruikrsvriendelijk de UI. Clutch is iets hipper maar mist weer wat opties, en was nogal onstabiel (heb nu de nieuwe versie geinstalleerd, eens kijken of die beter is).
Nieuwe werkt voor mij beter en ik heb betere snelheden. Ik mis wel nog een nette scheduler in transmission. Dit lijkt me nu niet echt rocket science om dat erbij te coden.

Die map is vervelend ja, geen idee of dat anders kan. Dat zou je even aan de maker moeten vragen.

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

JayVee schreef op donderdag 11 december 2008 @ 13:55:
[...]

Heb hem werkend, geen probleem met installeren. Vraagje: nu staat er een map "transmission-nmt" in de root van de share! Moet dat? Waarom worden de files niet ergens anders neergezet of de map ".transmission-nmt" genoemd?
Als het goed is is het geen map maar een symlink. De werkelijke map heet ".transmission-nmt". Ze hebben er een symlink van gemaakt zodat hem niet terug ziet in het selectiescherm op de TV.

De "map" is overgens nodig om de voortgang van de downloads te bekijken op de NMT via de php interface op poort 8883 (dus niet voor de webinterface op poort 9091) Als de alleen clutch gebruikt en je je er erg aan stoort zou je kunnen proberen hem weg te gooien.

edit:

ff gedubbelchecked:
De Gaya interface wordt aangeroepen via de symlink (http://localhost.drives:8...ransmission-nmt/index.cgi) Als ik de symlink probeer te omzeilen en direct de hidden directory opvraag (http://localhost.drives:8883/HARD_DISK/.transmission-nmt/index.cgi) dan werkt het niet en krijg je een 404)

[ Voor 17% gewijzigd door Martijn02 op 11-12-2008 15:03 ]

Pagina: 1 2 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kijk voordat je een vraag stelt eerst even op [Wiki] Network Media Tank

Bij deze nogmaals de aansporing om nieuwe onderwerpen in separate topics te plaatsen. Dit topic zal op termijn gesloten worden.