Popcornhour A-100 (Networked Media Tank)

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste
Acties:
  • 129.690 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198584

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.popcornhour.com/userhome/onlinestore/ph_a-100.jpg
Popcorn Hour A-100 allows you to pull in digital video, audio and photos from various sources for your enjoyment on your HDTV or Home Theater setup.

You can stream or playback your digital media content from a variety of sources, such as your PC, NAS, digital camera, USB mass storage devices (Flash drive, HDD, DVD drive) , internal HDD* and even directly from the Internet via the Media Service Portal.

It also serves as a NAS and a BitTorrent peer-to-peer downloader** to eliminate the need to switch on a PC or other device for this purpose.

The Popcorn Hour A-100 supports the latest high bitrate video formats (MPEG2 MP@HL, H.264 HP@L4.1, VC-1 AP@L3 in TS of at least 40Mbps) to give you up to 1080p high-definition videos.

In recognition of advances in Internet TV, the A-100 supports peer-to-peer Internet TV streaming technology from SayaTV, as well as popular unicast internet TV such as YouTube, Google Video and Metacafe via the Media Service Portal.

The A-100 firmware is upgradeable to support future media containers, codecs and features.

Specification :

Connectivity

* Bonjour
* UPnP SSDP
* DLNA
* Windows Media Connect
* Windows Media Player NSS
* SMB
* NFS
* HTTP servers: myiHome, WizD, SwissCenter, MSP Portal
* BitTorrent P2P
* NAS access : SMB, NFS, FTP

Web services

* Video : YouTube, Google Video, MetaCafe, VideoCast, DL.TV, Cranky Geeks
* Audio : iPodcast, Radiobox, ABC News, Jamendo
* Photo : Flickr, Picasa
* RSS feed : Yahoo! Weather, Yahoo! Traffic alerts, Yahoo! Stock, Cinecast, Traffic Conditions.
* Peer-to-peer TV : SayaTV
* Internet Radio : Shoutcast

Media files supported

* Video containers:
o MPEG1/2/4 Elementary (M1V, M2V, M4V)
o MPEG1/2 PS (M2P, MPG)
o MPEG2 Transport Stream (TS, TP, TRP, M2T, M2TS, MTS)
o VOB
o AVI, ASF, WMV
o Matroska (MKV)
o MOV (H.264), MP4, RMP4
* Video codecs:
o XVID SD/HD
o MPEG-1
o MPEG-2
+ MP@HL
o MPEG-4.2
+ ASP@L5, 720p, 1-point GMC
o WMV9
+ MP@HL
o H.264
+ BP@L3
+ MP@L4.0
+ HP@L4.0
+ HP@L4.1
o VC-1
+ MP@HL
+ AP@L3
* Audio containers:
o AAC, M4A
o MPEG audio (MP1, MP2, MP3, MPA)
o WAV
o WMA
* Audio codecs:
o WMA, WMA Pro
o AAC
o MP1, MP2, MP3
o LPCM
* Audio pass through : DTS, AC3
* Photo formats : JPEG, BMP, PNG, GIF
* Other formats: ISO, IFO
* Subtitle formats : SRT, SMI, SUB, SSA

DRM

* Cardea DRM (WMDRM-ND)

Chipset

* Sigma Designs SMP8635

Memory

* 256MB DDR SDRAM, 32MB Flash

Audio/Video outputs

* HDMI v1.1 (up to 1080p)
* Component Video (up to 1080p)
* S-Video
* Composite Video
* Stereo Analog Audio
* S/PDIF Coax Digital Audio

Interface

* 2x USB 2.0 host
* Parallel ATA

Network

* Ethernet 10/100

Power

* 12V DC, 3A

Dimension

* Width 10.5"(270mm) x Depth 5.25" (132mm) x Height 1.25" (32mm)

Weight

* 2.2 lbs (1Kg)

Package Content

* NMT A-100 (HDD not included)
* 100~240V Power Adapter and 3 Prong Flat US Power Cord
* 1.5M length HDMI cable
* Remote Control with 2 "AAA" batteries
* Quick start guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eindelijk heb ik hem binnen. Zo op het eerste gezicht ziet hij er mooi uit. Goed verzorgt. Ik ga hem vanavond en morgen uitgebreid testen en ik zal hier een verslag doen.

Eerst even een korte indruk (na kort gebruik):
  • Zoals beloofd speelt hij MKV af. Ik heb een willekeurig sample tje gebruikt en die werkt prima! Goede beeld en geluidskwaliteit.
  • Podcasts werken ook uitstekend
  • Youtube werkt (maar wel traag!)
  • HDMI/ tv modus (9 verschillende standen) werkt in één keer goed
Min punten (in vergelijking met de Freecom 3.5
  • bij losse vob
De rest volgt morgen overmorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Geinig apparaatje! Wat kost zo'n ding nu eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
141,75+28,69 (import belasting + BTW) = 170,48 (excl. hardschijf).

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 198584 op 17-12-2007 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Dat is een mooie prijs voor een apparaat dat zo veel kan. Jammer alleen dat er niet heel veel uitgangen voor geluid zijn, 5.1 was fijn geweest.

[ Voor 18% gewijzigd door marcieking op 17-12-2007 23:48 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Heb net een paar maanden de Freecom MP 350 WLAN, maar dit ziet er ook heel erg netjes uit, beter zelfs! Vanuit je luie stoel filmpjes downloaden & kijken etc

vandaag trouwens op Ibood;

Afbeeldingslocatie: http://www.ibood.com/site/pics/products/other/argosy08Large.jpg

Prijs: € 139,95

Afbeeldingslocatie: http://www.ibood.com/site/pics/products/other/argosy08big.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door jules op 18-12-2007 00:28 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
marcieking schreef op maandag 17 december 2007 @ 23:48:
Dat is een mooie prijs voor een apparaat dat zo veel kan. Jammer alleen dat er niet heel veel uitgangen voor geluid zijn, 5.1 was fijn geweest.
SPDIF digital coax niet voldoende? Werkt bijmij prima hoor, bovendien.... HDMI??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit is goed nieuws van de http://www.mpcclub.com/

"the FW is no almost ready and supports embedded subtitles in mkv files and a hell of a lot more. With the latest beta issued today, PoPCorn hour / Syabas NMT is the first player to bring embedded subtitles inside mkv files."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-04 21:06

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Zo jammer dat je hij niet wireless is.
En hoe is muziek afspelen? Kan je playlists gebruiken en album art zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Maar hij is dus in principe krachtig genoeg om "alles" af te spelen, mits de firmware lange tijd bijgewerkt blijft worden natuurlijk. Ziet het er naar uit dat deze de komende tijd, zeg twee jaar, problemen zal hebben met bepaalde populaire typen bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-12-2023
Heb hem nu een weekje in huis en ben zeer tevreden!

Echte aanrader!

Mooiste is ook dat er erg naar de gemeenschap geluisterd word en de aanpassingen ook gemaakt worden aan de hand van vragen en wensen van de gemeenschap.

Wel is het handig als je een HDMI aansluiting heb de SCART eu versie komt wat later dacht ik.

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Lt. Marx schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 11:54:
Zo jammer dat je hij niet wireless is.
En hoe is muziek afspelen? Kan je playlists gebruiken en album art zien?
Wireless usb werkt. Ook komt er een wireless versie volgend jaar uit ;)

Muziek is toppie, playlist ja, Itunes server ect :)

[ Voor 8% gewijzigd door Swanfield op 18-12-2007 12:25 ]

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-04 21:06

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

wat bedoel je eigenlijk met itunes server? bedoel je dat ik mijn itunes library gewoon kan zien daar met album art enzo? ik zie dat niet bij de specificaties staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Lt. Marx schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 12:37:
wat bedoel je eigenlijk met itunes server? bedoel je dat ik mijn itunes library gewoon kan zien daar met album art enzo? ik zie dat niet bij de specificaties staan!
Ja dat bedoel ik idd. Was effe snel aan het reageren tussen door :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 09:51

LieveNiels

On Fire

Hier zit gewoon iedereen op te wachten, kan me alleen niet voorstellen dat je voor zo weinig geld echt alles kan afspelen (lees: 1080p h.264). Als je dat op je computertje wilt redden dan moet je al met een aardige bak aan komen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dat vind ik dus ook zo mooi, er is met dit apparaat voor een grote groep mensen geen reden meer om een HTPC te bouwen (die kunnen natuurlijk nog veel meer, maar als ik een HTPC zou nemen, dan zou ik het doen voor het afspelen van alle formaten films).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:21

The_DoubleU

Tweaker in München

Ik zoek zoiets, maar dan nog met een DVD player erin. Voor die momenten dat je een DVD huurt of iemand langs komt met een DVD. Dan kan ik mijn oude Sony weg doen.

Weet iemand wanneer die uitkomt met scart aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

Zit nu een beetje door hun forum heen te bladeren op popcornhour.com, en die luitjes zijn dus atm ook bezig om usenet support te implementeren mét on-the-fly films kijken (vanuit de rar bestanden net zoals xbmc)! Moet alles wel compleet op je newsserver staan natuurlijk. Nou hoeft dat on-the-fly van mij niet eens zo erg, maar gewoon het feit dat je computer niet aan hoeft om een film van usenet te halen en je hem meteen kan kijken. :9~ .
Ik ben verkocht.

[ Voor 5% gewijzigd door LieveNiels op 18-12-2007 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mooi ding ja.

Ik heb twee vragen:
- heeft 'ie een interne voeding?
- speelt 'ie .srt en .sub?

[ Voor 4% gewijzigd door Artcore op 18-12-2007 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

Artcore schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 14:19:
Mooi ding ja.

Ik heb twee vragen:
- heeft 'ie een interne voeding?
- speelt 'ie .srt en .sub?
Ja subs, nee, externe adapter, lees de specificaties.

[ Voor 5% gewijzigd door LieveNiels op 18-12-2007 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tja,

Inmiddels gefixt, hij kan dus GEEN shares zien van pcs in een domain. Pc uit domein gesloopt, gewoon ff in MSHOME en werkt de smb prima!
Dat is dus iets wat nog ff gefixt moet worden. Maar geen nood, gaat zeker lukken.

Ik wat gister wat minder vrolijk, omdat dit niet lukte en er een aantal andere opties niet goed werken, maar na uitgebreid lezen van zowel de MPC site als die van networkedmedia, ben ik tot de conclusie gekomen dat het allemaal top is en wordt! Dit ding is volleding in ontwikkelin, meer nog dan ik al dacht. Omdat hij ook nog eens op linux draait heb ik hoge verwachtingen!

O, en LieveNiels, 1080p (60 mhz) h.264 werkt bij mij prima. Zal straks eens wat fotos online zetten van de inhoud van de A100. Zit echt niets in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Laatst online: 22-04-2013
Anoniem: 198584 schreef op maandag 17 december 2007 @ 23:45:
Waar gekocht voor deze prijs? Mooi apparaat!

Heb net mijn AppleTV 160GB.... als ik dit zie dan ga ik die snel weer verkopen denk ik (toch meegenomen uit de US dus verlies draai ik er niet op...)

edit:

oh ik zie het al denk ik... gewoon op hun site (www.popcornhour.com)
Ziet er uit alsof ze niet kunnen leveren - beetje te veel vraag - goed teken op zich

[ Voor 18% gewijzigd door Spyro_the_Dragon op 18-12-2007 18:32 ]

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Damien2004 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:47:
[...]
Itunes server

Ja dat bedoel ik idd. Was effe snel aan het reageren tussen door :p
????
hoe doe je dat??

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 198584 op 18-12-2007 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Spyro_the_Dragon schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 18:29:
[...]

Waar gekocht voor deze prijs? Mooi apparaat!

Heb net mijn AppleTV 160GB.... als ik dit zie dan ga ik die snel weer verkopen denk ik (toch meegenomen uit de US dus verlies draai ik er niet op...)

edit:

oh ik zie het al denk ik... gewoon op hun site (www.popcornhour.com)
Ziet er uit alsof ze niet kunnen leveren - beetje te veel vraag - goed teken op zich
popcornhour.com. ik heb lang geleden geregistreerd. wegens groot succes zijn ze (weer) op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Anoniem: 198584 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 19:34:
[...]

popcornhour.com. ik heb lang geleden geregistreerd. wegens groot succes zijn ze (weer) op
Net geregistreerd... heb wel ff geduld maar dat zal wel nodig zijn

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

[b][message=29282467,noline]dasilva2003 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 18:16
O, en LieveNiels, 1080p (60 mhz) h.264 werkt bij mij prima. Zal straks eens wat fotos online zetten van de inhoud van de A100. Zit echt niets in....
Jah, heb nu ook even zitten rondsneupen, het schijnt dat dat chippie wat erin zit gewoon een dedicated computer-on-a-chip is zoals ze ook in blu-ray/hd-dvd spelers zitten. Dan kan hij inderdaad alles aan. Ik ga er ook een kopen.

Zodra ze usenet functionaliteit ingebouwd hebben moet ik zo'n ding gewoon hebben, zie het al helemaal voor me... serie x aflevering y even aanklikken... even 'tv' kijken.... 5 minuten later terug naar dit ding...et voilá... serie @ Full-HD staat klaar om bekeken te worden. Da's zo'n beetje de heilige graal. Ik moet er een hebben.

Da's drie keer ik moet zo'n ding hebben in 1 post. :9~

[ Voor 29% gewijzigd door LieveNiels op 18-12-2007 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
Anoniem: 198584 schreef op maandag 17 december 2007 @ 22:39:
Eerst even een korte indruk (na kort gebruik):
[list]• Zoals beloofd speelt hij MKV af. Ik heb een willekeurig sample tje gebruikt en die werkt prima! Goede beeld en geluidskwaliteit.

Zou je ook eens de beruchte "vogelscene"uit Planet.Earth.01.From.Pole.to.Pole.2006.1080p.HDDVD.x264-AJP.mkv willen proberen. Er zijn namelijk maar weinig HTPCs die deze scene vloeiend kunnen afspelen en vroeg me af of dit kleine geinige kastje het wel zou kunnen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 16:05
Ik heb eens een vraag. Ik ben eigenlijk op zoek naar iets dat mijn XBMC kan vervangen, de PS3 is het toch net niet wat dat betreft. Nu kwam een collega met de TViX als suggestie maar deze klinkt ook best goed.

Nu heb ik alleen één vraag. Hij opent bestanden van remote shares maar kan hij door die bestanden een beetje goed scrollen, stel dat ik bijvoorbeeld naar 30 minuten in een of andere DivX file wil scrollen?

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-04 20:45
eigenlijk zou Xbmc voor de ps3 moeten uitkomen(als dat ooit gebeurt), tot die tijd is dit kastje een prima oplossing volgens mij

[ Voor 21% gewijzigd door TheIbex op 18-12-2007 23:09 ]

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Tsja, of Xmbc voor de Xbox360. Probleem is alleen dat dat in de nabije toekomst niet gaat gebeuren. Dat beide apparaten al wat ondersteuning voor DivX geven is al een wonder. Zou voor mij een reden kunnen zijn om een PS3 of Xbox360 te kopen, maar goed, dat is niet het geval, dus ga ik dit kastje maar eens volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Schweino schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 21:45:
[...]

Zou je ook eens de beruchte "vogelscene"uit Planet.Earth.01.From.Pole.to.Pole.2006.1080p.HDDVD.x264-AJP.mkv willen proberen. Er zijn namelijk maar weinig HTPCs die deze scene vloeiend kunnen afspelen en vroeg me af of dit kleine geinige kastje het wel zou kunnen.....
ik download nu voor jou (!) 4,5 gb om te kijken. morgen commentaar!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mbrouwer schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 23:00:
Ik heb eens een vraag. Ik ben eigenlijk op zoek naar iets dat mijn XBMC kan vervangen, de PS3 is het toch net niet wat dat betreft. Nu kwam een collega met de TViX als suggestie maar deze klinkt ook best goed.

Nu heb ik alleen één vraag. Hij opent bestanden van remote shares maar kan hij door die bestanden een beetje goed scrollen, stel dat ik bijvoorbeeld naar 30 minuten in een of andere DivX file wil scrollen?
ja en nee.
twee opties
1) doorspoelen: dit kan nu nog maar met 2x 4x of 8x bij de nu komende firmware wordt dit max 32x
2) timesearch: gewoon een tijdstip intoetsen en klaar.

daarnaast komt in de toekomst de mogelijkheid om een gestopte film (dvd, divx etc) weer af te spelen waar je gebleven bent.

tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Woei, als er zelfs usenet op ondersteund gaat worden is het een ontzettend geniale unit! Dan mis ik alleen nog het wireless gedeelte. Al moet ik toegeven dat dat op mijn huidige Freecom MP350 ook niet geheel lekker werkt (met name traag en instabiel bij grotere bestanden). Ben anders ook wel enorm benieuwd wat ie doet bij zulke multitasking, downloaden via usenet, torrents en een 1080P tegelijkertijd afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

jules schreef op woensdag 19 december 2007 @ 09:25:
Woei, als er zelfs usenet op ondersteund gaat worden is het een ontzettend geniale unit! Dan mis ik alleen nog het wireless gedeelte. Al moet ik toegeven dat dat op mijn huidige Freecom MP350 ook niet geheel lekker werkt (met name traag en instabiel bij grotere bestanden). Ben anders ook wel enorm benieuwd wat ie doet bij zulke multitasking, downloaden via usenet, torrents en een 1080P tegelijkertijd afspelen.
Het houdt een keer op natuurlijk, maar als dit apparaatje alles afzonderlijk kan dan is het al de moeite waard. Zoals hierboven al aangehaald; er zijn scenes waarbij veel htpc's al framedrops hebben, laat staan dat die htpc tegelijkertijd met 20mbit een film van usenet aan het halen is/rarren/parren, die trekt het dan ook al helemaal niet. Dit beestje trekt die 1080p blijkbaar makkelijk, maar ik denk dat hier geen grote marge is ingebakken qua snelheid. Die chip zal niet gemaakt zijn voor een 2x zwaardere load dan nodig bijv.

Wireless hoeft van mij niet, doe maar gewoon een stabiele 100mbit i.p.v. een minder betrouwbare 54mbit. Bedenk ook dat een 1080p film streamen over een wifi-g verbinding ook al krap aan wordt (.ts) en dat is wat de meeste mensen hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door LieveNiels op 19-12-2007 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Maar heeft deze unit ook last van framedrops bij die beruchte scenes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

we horen het vandaag als het goed is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Heeft dit apparaat trouwens enige concurrentie? Zijn er andere apparaten die (bijna) net zoveel kunnen en ongeveer hetzelfde kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrouwer
Anoniem: 198584 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 23:50:
[...]

ja en nee.
twee opties
1) doorspoelen: dit kan nu nog maar met 2x 4x of 8x bij de nu komende firmware wordt dit max 32x
2) timesearch: gewoon een tijdstip intoetsen en klaar.

daarnaast komt in de toekomst de mogelijkheid om een gestopte film (dvd, divx etc) weer af te spelen waar je gebleven bent.

tevreden?
Ja! Dank je! Vooral die functie om weer verder te gaan waar je gebleven bent zoals die ook in XBMC zit vind ik een briljant iets.

Het enige nadeel blijft nog de beschikbaarheid, dat is de enige reden waarom ik ook nog naar die TVix kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
top.gear.polar.special.720p.hdtv.x264-bia.mkv

deze werkt PRIMA!! Ga zo die Planet.Earth.01.From.Pole.to.Pole.2006.1080p.HDDVD.x264-AJP.mkv
kijken! Let u know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:39

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 198584 schreef op maandag 17 december 2007 @ 23:45:
is dat wat jij betaald hebt? Hoeveel douanebelsting zat er dan op? Ik had via Taric uitgevonden dat er 13.9% op zat. Als ik dan nog de $45 verzendkosten erbij optel én de 19% btw kom ik op net iets over de €200 uit. Douanebelasting en BTW gaan toch over het bedrag+verzendkosten?

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
okeee... ff kort. ik heb net een half uur gekeken van Planet.Earth.01.From.Pole.to.Pole.2006.1080p.HDDVD.x264-AJP.mk.
Hij doet het SUPER, alleen aan het begin, met die trekkende vogels, heeft ie het moeilijk!
Maar goed. Ik moet werken, en zal vrijdag de rest eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
179$+45$ = 141.79€
28,60 BTW/ en Import.

totaal 170.48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Is een betere prijs dan 249 euro op www.rhisc.nl .....
Daar zijn er echter nog wel te krijgen voor de eerste week van Januari....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 198584 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:31:
okeee... ff kort. ik heb net een half uur gekeken van Planet.Earth.01.From.Pole.to.Pole.2006.1080p.HDDVD.x264-AJP.mk.
Hij doet het SUPER, alleen aan het begin, met die trekkende vogels, heeft ie het moeilijk!
Maar goed. Ik moet werken, en zal vrijdag de rest eens bekijken.
Ergo, de beruchte scene doet hij dus niet goed ;)

Hoe vaak kun je dat soort scenes eigenlijk verwachten in films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 198584 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:32:
179$+45$ = 141.79€
28,60 BTW/ en Import.
totaal 170.48
Welke koers gebruik jij? Volgens XE.com is $179+$45=$224 en dat is dan €155
Je hebt zo te zien GWK gebruikt. Da's niet goed. XE pakt de officiele wisselkoers, en dát is de koers die je CC maatschappij gebruikt. Hoe GWK aan de koersen komt is mij al jaren een raadsel. Ze kloppen zelden of nooit...
Evengoed...met die 28,60 erbij is het nog steeds een leuk prijsje. Ik zie overigens nu dat ik eerder een fout moet hebben gemaakt bij Taric, want ik kom nu op 4%. Dat komt dan meer in de buurt van die €28.60. Kans is altijd aanwezig dat die lui ook niet precies weten waar ze zo'n ding onder moeten brengen. Helaas mag ik pas in februari/maart bestellen...

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 198584 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:31:
Ligt dat niet aan het coderen? Het zou ook zomaar kunnen dat het in de rip zit. Het coderen is volgens mij nog altijd zwaarder dan het decoderen. Speelt ie bv op een zware PC wél goed af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrouwer
Nou ik heb hem zojuist opgehaald bij DivxPlayer in Spijkenisse. Ik kom dr alleen nog niet helemaal uit. Ik heb twee sources. Een Windows Server 2003 en een LaCia 1TB NAS. Op de server geeft ie aan "No Content Found on Server" op de NAS "Permission Denied!"
Op de server heb ik zelfs geprobeerd om de directe folde te sharen maar helaas... Allebei de gevallen probeer ik te benaderen via SMB.

Server : smb://192.168.0.11/Series
NAS : smb://192.168.0.13/share

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

LieveNiels schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:40:
[...]

Wireless hoeft van mij niet, doe maar gewoon een stabiele 100mbit i.p.v. een minder betrouwbare 54mbit. Bedenk ook dat een 1080p film streamen over een wifi-g verbinding ook al krap aan wordt (.ts) en dat is wat de meeste mensen hebben.
Als je er een hdd in propt, waarom zou je er dan een bedraad netwerk naar toe leggen als je hem zelf laat downloaden? Die paar keer dat je er files op zet kun je net zo goed ff via USB uploaden.

Hoeveel lawaai maakt ie eigenlijk tijdens het gebruik/bij file transfering? Hoeveel stroom verbruikt ie? De Freecom MP350 WLAN pakt een 15 watt ongeveer.

• mbrouwer
Ik kreeg net een mailtje terug van de support afdeling dat er vandaag een nieuwe firmware is uitgekomen die oa vraagt naar username en password bij een protected samba share.

Vanavond maar even proberen dus...

• Schweino
mphilipp schreef op woensdag 19 december 2007 @ 20:16:
[...]

Ligt dat niet aan het coderen? Het zou ook zomaar kunnen dat het in de rip zit. Het coderen is volgens mij nog altijd zwaarder dan het decoderen. Speelt ie bv op een zware PC wél goed af?
Op een AMD 6000+ draait 'ie wel soepel is in een ander topic gemeld, echter wel met 95% CPU load.

@ dasilva2003: je meldt dat de popcorn het moeilijk heeft tijdens deze scene, wat gebeurt er dan precies?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Schweino schreef op donderdag 20 december 2007 @ 18:54:
[...]
Op een AMD 6000+ draait 'ie wel soepel is in een ander topic gemeld, echter wel met 95% CPU load.

@ dasilva2003: je meldt dat de popcorn het moeilijk heeft tijdens deze scene, wat gebeurt er dan precies?
Die laatste kan ik ook beantwoorden. Op mijn Freecom HD350 begint ie ook te haperen. Duurt maar een seconde of 2-3 en dan gaat ie weer vrolijk verder. Maar het werd 'm duidelijk even teveel. Ik bedacht me later dat het ook in de film kon zitten, maar heb het nog niet op mijn eigen PC geprobeerd.

[edit]
Geinig...op mijn P4@3.15 doet ie het ook prima.

[ Voor 4% gewijzigd door mphilipp op 20-12-2007 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen op je P4? Mijn P4 3Ghz met HT wil niet eens een 720p bestand afspelen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Schweino schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 09:44:
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen op je P4? Mijn P4 3Ghz met HT wil niet eens een 720p bestand afspelen.....
Kweenie...er zijn er meer die zeggen dat het niet kèn, maar het werkt hier gewoon. Misschien een goed systeem bij elkaar gezocht... ;) (P4@3.14 HT, 2Gb dual channel, Radeon 9800Pro op een Asus P4P800 Deluxe plankje). Ook 1080p kan ik afspelen, alleen doet mijn monitor dat niet op die resolutie. Op zich lijkt me dat nóg zwaarder, want er moet gescaled worden.

Ik denk trouwens eerder dat het een kwestie is van de juiste codec. Die CPU in de popcornmachine en andere mediaplayers is écht geen Core2Duo op 4Ghz oid...het is een heel simpel proccie die niet zo hard loopt (geen fan, geen grote heatsink) en hij heeft ook helemaal niet veel RAM ofzo. Er zitten gewoon een paar hele goede codecs in die chip ingebakken. Dus ipv de Amerikaanse manier (veel power), moet je het op de Europese (slimme) manier doen. Goede algoritmes winnen het altijd van power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Die Popcorn zal wel een dedicated chip hiervoor hebben, dus niet een generieke proc die dat doet.

Maar wat voor magische codecs gebruik jij dan? Toch best vreemd dat er een heleboel tweakers zijn die het op zwaardere systemen niet voor elkaar krijgen om het af te spelen. Misschien moet je eens een topic openen om het goed uit te leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 11:38:
Misschien moet je eens een topic openen om het goed uit te leggen :)
Valt weinig uit te leggen, ik heb 'gewoon' na een versche installatie van (Last) XP een codecpack geïnstalleerd en that's it. Ik weet dat er veel mensen zijn die het niet lukt, maar bij mij werkt het. Ik zou haast zeggen: kom maar kijken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:22
jules schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:19:
[...]

Als je er een hdd in propt, waarom zou je er dan een bedraad netwerk naar toe leggen als je hem zelf laat downloaden?
Misschien omdat je al weetikveel hoeveel GB aan films en series in je computer hebt staan?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

sig69 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 12:40:
[...]

Misschien omdat je al weetikveel hoeveel GB aan films en series in je computer hebt staan?
Die pomp je over via usb op de interne hdd voordat je de unit in de huiskamer installeert. Die films, series en shit die daarna komen pomp je over via inet...
Moet er echter wel bijzeggen, heb ook een legertje divx/xvid films op cd-rom gebakken. Heb daarvoor inmiddels een standalone DVD/divx/xvid speler. Die combi werkt iig ook prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

sig69 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 12:40:
[...]
Pak een grote kast, simpel mobootje en een dot schijven...Ubuntu erop, beheren met WebMin en voilà...een NAS. Ik heb er nu een gebouwd met momenteel 1.5Tb online. Mooie backbone van 1Gb ethernet aangelegd en gáán met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mbrouwer schreef op woensdag 19 december 2007 @ 21:45:
Nou ik heb hem zojuist opgehaald bij DivxPlayer in Spijkenisse. Ik kom dr alleen nog niet helemaal uit. Ik heb twee sources. Een Windows Server 2003 en een LaCia 1TB NAS. Op de server geeft ie aan "No Content Found on Server" op de NAS "Permission Denied!"
Op de server heb ik zelfs geprobeerd om de directe folde te sharen maar helaas... Allebei de gevallen probeer ik te benaderen via SMB.

Server : smb://192.168.0.11/Series
NAS : smb://192.168.0.13/share
I know,

Het probleem is, dat hij nu (ik heb de nieuwste firmware nog niet) niet op een domain functioneerd! Schijnt met de nieuwste wel te werken. let u know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Oscar Mopperkont

Tja, dit soort scenes kom je natuurlijk bijna nooit tegen, miljoenen overtrekkende volges. In het hele scherm beweegt bij deze scene elke pixel, dat is natuurlijk het probleem. Verder doet de hele film het SUPER goed. Dus hij loopt 2-3-4 seconde te piepen, maar daarna doet hij het weer prima!
Vette show trouwens, zal eens kijken of er nog meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1074

jules schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:19:
[...]

Die pomp je over via usb op de interne hdd voordat je de unit in de huiskamer installeert. Die films, series en shit die daarna komen pomp je over via inet...
Moet er echter wel bijzeggen, heb ook een legertje divx/xvid films op cd-rom gebakken. Heb daarvoor inmiddels een standalone DVD/divx/xvid speler. Die combi werkt iig ook prima!
Dat gaat niet met usb, want de popcorn hour heeft geen usb slave mogelijkheid, hij kan alleen usb host zijn voor externe hdd's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 1074 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 01:37:
Dat gaat niet met usb, want de popcorn hour heeft geen usb slave mogelijkheid, hij kan alleen usb host zijn voor externe hdd's
dit is correct! Maar... de share en ftp lopen wel lekker hoor (op 8mbyte/sec)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand had het trouwens over itunes. Hoe werkt dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrouwer
Anoniem: 198584 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 19:04:
[...]

I know,

Het probleem is, dat hij nu (ik heb de nieuwste firmware nog niet) niet op een domain functioneerd! Schijnt met de nieuwste wel te werken. let u know
Bij mij werkt het. Zowel naar mijn server (is DC) en mijn NAS. Ik moet alleen iedere keer een user invullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mbrouwer schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 20:11:
Bij mij werkt het. Zowel naar mijn server (is DC) en mijn NAS. Ik moet alleen iedere keer een user invullen...
Gek wat heb je dan ingevuld. Ik krijg net als mbrouwer steeds dezelfde meldingen:
Op de server geeft ie aan "No Content Found on Server" op de NAS "Permission Denied!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 198584 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 19:06:
@Oscar Mopperkont

Tja, dit soort scenes kom je natuurlijk bijna nooit tegen, miljoenen overtrekkende volges. In het hele scherm beweegt bij deze scene elke pixel, dat is natuurlijk het probleem. Verder doet de hele film het SUPER goed. Dus hij loopt 2-3-4 seconde te piepen, maar daarna doet hij het weer prima!
Vette show trouwens, zal eens kijken of er nog meer zijn.
Ik snap dat het voor nu uitzonderlijk is, maar bij DivX was het ook zo dat het formaat zich langzaam ontwikkelde en steeds mooiere beelden liet zien. Gevolg daarvan was wel dat computers die het eerst net aan konden, later door de mand vielen. Dus het is voor mij meer de vraag of de HD codecs zich misschien ook zo gaan ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oscar Mopperkont schreef op zondag 23 december 2007 @ 00:32:
[...]

Ik snap dat het voor nu uitzonderlijk is, maar bij DivX was het ook zo dat het formaat zich langzaam ontwikkelde en steeds mooiere beelden liet zien. Gevolg daarvan was wel dat computers die het eerst net aan konden, later door de mand vielen. Dus het is voor mij meer de vraag of de HD codecs zich misschien ook zo gaan ontwikkelen.
Tja, goeie vraag. Daar heb ik geen antwoord op. Voor nu vind ik dit een prima apparaat en wie weet komt er over 1-1,5 jaar iets beters. Tot die tijd geniet ik van HD Lost en andere series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrouwer
Anoniem: 198584 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 21:35:
[...]

Gek wat heb je dan ingevuld. Ik krijg net als mbrouwer steeds dezelfde meldingen:
Op de server geeft ie aan "No Content Found on Server" op de NAS "Permission Denied!"
Je hebt wel de nieuwste firmware geïnstaleerd neem ik aan?

Ik heb op de NAS en op mijn DC een user genaamd j aangemaakt (das lekker makkelijk intypen op de AB) :)

Dat No Content kwam waarschijnlijk omdat ik Access Based Enumeration heb geinstaleerd op mijn server en het guest account heeft geen read-access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

mphilipp schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:54:
[...]

Pak een grote kast, simpel mobootje en een dot schijven...Ubuntu erop, beheren met WebMin en voilà...een NAS. Ik heb er nu een gebouwd met momenteel 1.5Tb online. Mooie backbone van 1Gb ethernet aangelegd en gáán met die banaan.
Energieverbruiik?
Daarnaast; voorheen bekeek ik vaker films via mijn PC, gebouwd in een Lian-Li kast. Het volume moest toch echt een standje hoger om dat stofzuiger geluid te overwinnen. Ansich is die kast een perfecte kleine server kast ivm koelmogelijkheden, maar het geluid wat er vandaan komt is echt te ernstig...

Alles geïntegreerd vind ik persoonlijk prettiger werken. Daarnaast heb ik er geen behoefte meer aan om een pc in mijn zithoek te hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Who cares? :+
Daarnaast; voorheen bekeek ik vaker films via mijn PC, gebouwd in een Lian-Li kast. Het volume moest toch echt een standje hoger om dat stofzuiger geluid te overwinnen. Ansich is die kast een perfecte kleine server kast ivm koelmogelijkheden, maar het geluid wat er vandaan komt is echt te ernstig...
Vandaar gangkast. Dat ding is mijn NAS, dus ik kan er met alle systemen bij: laptop, desktop, mediaplayer, dreambox. En ik kan (vrijwel) onbeperkt uitbreiden, en ben onafhankelijk van wat er met mijn desktop gebeurt. Als je meer schijven in je desktop rost, moet ie ook groot zijn, en gaat ie vanzelf meer energie verbruiken (=meer geluid) enz...netto maakt het niet zo gek veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Die popcorn machien is toch USB host? Zou je dan ook een externe BluRay speler aan kunnen sluiten? Als je nou zo'n PC BluRay drive koopt (€125) en die in een extern kastje steekt met USB aansluiting, zou dat dan werken? In feite net als een externe HD. Handig voor als je ook gewoon legale HD films wilt afspelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@mphilipp: klinkt logisch. Op de site van popcorn valt te lezen dat er meer mensen zijn die een dvd speler op de USB hebben aangesloten. Dus wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103399

heb um net pre ordered bij rhisc.nl (250 euries)

alleen wat voor 5.1 uitgangen heeft ie ? namelijk mijn 5.1 installatie heeft alleen maar deze ingangen (Broningangen:
Digitaal optisch
Digitaal coaxiaal
6-kanaals direct of 2-kanaals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 103399 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 02:44:
alleen wat voor 5.1 uitgangen heeft ie ?
Startpost misschien? Site van de fabrikant? Je bestelt iets en je weet niet wat...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Modbreak:Een beetje vriendelijker mag best.

..Audio pass through : DTS, AC3 geen dolyb digital ?

[ Voor 69% gewijzigd door RoD op 27-12-2007 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

AC3 is DD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 103399 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 14:04:
[...]

reageer dan helemaal niet bijdehandje ...

..Audio pass through : DTS, AC3 geen dolyb digital ?
de hele reut, maar mphilipp heeft wel een beetje gelijk. Het kan behoorlijk irritant zijn als mensen niet lezen wat eerder is besproken. Komt lui over.. zo zoeken jullie het lekker uit, dan kan ik het ff vragen.. snap je?!
Verder, gefeliciteerd! Jammer dat je zoveel kwijt bent (100 euro meer dan ik) of zit er een 750gb in ofzo?

Top.Gear.Polar.Special.2007.BBC-HD.1080p.H.264.AC3.2.0.mkv Werkt voor geen meter!! Sh*t...
Terwijl deze het echt super goed doet: top.gear.polar.special.720p.hdtv.x264-bia.mkv

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 198584 op 26-12-2007 22:35 . Reden: Top.Gear.Polar.Special.2007 Gekeken ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Modbreak:Flamen is niet nodig. Maak een TR aan als je iets ziet wat je niet bevalt

[ Voor 80% gewijzigd door RoD op 27-12-2007 01:03 ]

Anoniem: 198584 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 15:59:
[...]

de hele reut, maar mphilipp heeft wel een beetje gelijk. Het kan behoorlijk irritant zijn als mensen niet lezen wat eerder is besproken. Komt lui over.. zo zoeken jullie het lekker uit, dan kan ik het ff vragen.. snap je?!
Verder, gefeliciteerd! Jammer dat je zoveel kwijt bent (100 euro meer dan ik) of zit er een 750gb in ofzo?

Top.Gear.Polar.Special.2007.BBC-HD.1080p.H.264.AC3.2.0.mkv Werkt voor geen meter!! Sh*t...
Terwijl deze het echt super goed doet: top.gear.polar.special.720p.hdtv.x264-bia.mkv
250euro is de standaard prijs hier in NL.. je kan hem anders pre orderen voor 200us ,maar daar had ik geen zin in :P

heb je wel de laatste firmware erop..want hij zou in feite 1080p aan moeten ( tenzij de bitrate abnormaal hoog is )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkervis
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:08
Kan iemand in een paar woorden uitleggen hoe het zit met het betalen van de BTW en invoerrechten? Via nuforce kan je bestellen, hoewel ze hem weer niet meer op voorraad hebben.

Ik heb nog niet eerder iets uit de US laten komen waarvoor ik invoerrechten moet betalen. Waren tot nu toe kleinen dingen die in de handbagage mee konden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Daar staat een leuk stukje over in de FAQ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Beetje stomme vraag misschien, maar hoe bestel je precies zo´n apparaat via popcornhour? Ik heb een account en ik weet dat uitleveren gaat op fcfs basis, en ik heb ook een shopping cart staan, maar ik zie echt nergens staan hoe ik dat ding dat in mijn shopping cart zet...

Of is het echt de bedoeling dat je dus zo´n uitnodiging afwacht?

[ Voor 11% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 28-12-2007 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RoD schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:54:
Daar staat een leuk stukje over in de FAQ :)
Waar komt die 3.5% vandaan?
Het hangt er maar net vanaf wát je importeert. Als er maar één tarief was, was Taric overbodig.

@Oscar: ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Die 3,5% zal wel voor mp3spelers en dergelijk zijn, gokje overigens. Het klopt dat de invoerrechten variabel kunnen zijn, maar wat dat daar staat klopt verder grotendeels wel.

In ieder geval, voor precieze informatie kun je het best even contact met de douane opnemen, of op de site van de douane kijken.

Of open een topic in SG, als je er niet uitkomt. Dit is namelijk een ervaringentopic :)

[ Voor 11% gewijzigd door RoD op 28-12-2007 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

Heb ook even een vraag... Is het mogelijk, net als met XBMC om zwarte balken helemaal weg te krijgen, niet lettende op de aspect ratio? Wat ik bij de meeste dedicated divx players iritant vind, zijn de zwarte balken omdat het ding verkiest om te zoomen met aspect behoud..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246941

Wie weet wat het gemiddelde verbruik is van dit apparaat (aantal Watt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 8504 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 14:03:
Heb ook even een vraag... Is het mogelijk, net als met XBMC om zwarte balken helemaal weg te krijgen, niet lettende op de aspect ratio? Wat ik bij de meeste dedicated divx players iritant vind, zijn de zwarte balken omdat het ding verkiest om te zoomen met aspect behoud..
Tsja...je wilt dus eigenlijk een apparaat dat geen rekening houdt met het juiste aspect ratio? Ik begrijp niet echt waar die fascinatie met balken vandaan komt. Ze zijn zwart; als je lekker een film aan het kijken bent, zie je ze niet eens. In de bios heb je ze ook, want films hebben geen vaste beeldverhouding. Daar komt die hele balkentoestand vandaan. Je moet eigenlijk een manier vinden om er geen last van te hebben, zonder dat je een film verkracht. Want dát is pas irritant.

Maar goed...eigenlijk geen antwoord op je vraag. Meer onbegrip van mijn kant waarom men zich zo druk kan maken om balkjes... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 246941 schreef op zondag 30 december 2007 @ 17:22:
Wie weet wat het gemiddelde verbruik is van dit apparaat (aantal Watt)?
net zoals ik niet begrijp waarom dat verbruik zo interessant is. Wat boeit het nou, of dat ding nou 1 of 2 cent stroom gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat is het geluidsnivo van dit apparaat? Zit er een fan in? Heeft het een irritante brom (of de voeding?).

Het ziet er perfect uit, maar dit zijn echt zaken waar ik op zou afknappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wolly schreef op maandag 31 december 2007 @ 01:34:
Wat is het geluidsnivo van dit apparaat? Zit er een fan in? Heeft het een irritante brom (of de voeding?).
Geen fan, er zit bijna niets in. En volgens mij is de voeding extern. Als je er een HD in monteert, moet je er voor zorgen dat het een stille is. Ik stop er niets in; alles staat op mijn NAS in de gangkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 198584 schreef op zondag 30 december 2007 @ 18:31:
[...]

net zoals ik niet begrijp waarom dat verbruik zo interessant is. Wat boeit het nou, of dat ding nou 1 of 2 cent stroom gebruikt.
Lekkere dooddoener. Sinds ik een energie meter in huis heb houd ik me er iig wel meer mee bezig. M'n desktop van dik 4 jaar oud vreet 175 watt (exclusief monitoren), tov m'n laptop die tussen de 20-30 watt (excl-incl scherm) verbruikt en m'n Freecomm MP 350WLAN die maar een 15 watt gebruikt. Je desktop verbruikt dus enkele tientallen Euro's aan energie per maand, om die reden vind ik het zeker interessant om een klein energie zuinig apparaatje te hebben dat zo ongeveer hetzelfde doet, zonder ruidluchtig te zijn en veel aan energie te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 14:21:
Beetje stomme vraag misschien, maar hoe bestel je precies zo´n apparaat via popcornhour? Ik heb een account en ik weet dat uitleveren gaat op fcfs basis, en ik heb ook een shopping cart staan, maar ik zie echt nergens staan hoe ik dat ding dat in mijn shopping cart zet...

Of is het echt de bedoeling dat je dus zo´n uitnodiging afwacht?
Mja daar was ik ook nieuwsgierig naar. Via het forum daar is het dus inderdaad zo dat als je aan de beurt bent dat je hem dan kan bestellen. Je krijgt vanzelf een email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 31 december 2007 @ 01:34:

Inmiddels de eerder genoemde pdf gelezen.
The PopCorn Hour A100 has no cooling fan and therefore is also silent in operation. Besides the rattling of the hard drive, not a sound comes from the unit. Using a silent drive (Samsung, see www.samsung.com for options and tools) can help building a total silent solution which for media enthusiasts is very important to enjoy movies from their living room. No disturbing interruptions of a cooler kicking in blowing out clouds of dust behind the TV  No power button is located on the player which is not as good as for sure, every player will lock up once in a while and forcing us to pull the plug which is not always accessible without aerobic exercises is not convenient, nor is it healthy for the system. In standby, the PopCorn Hour A100 recovers in less than 2 seconds, meaning, everything probably remains running in standby mode consuming about 12 watts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246941

Anoniem: 198584 schreef op zondag 30 december 2007 @ 18:31:
[...]

De reden waarom ik dit apparaat wil aanschaffen is vanwege het lage stroomverbruik. Ik heb zelf wel een PC die ik om zou kunnen bouwen tot een NAS server, maar die verbruikt ong. 200 watt. Dit komt toch op ongeveer 110 euro per jaar aan energiekosten. Als ik het goed begrijp verbruikt de a100 maar 12 Watt. omgerekend komt dit neer op 7 euro per jaar. Aanzienlijk verschil zou ik zo zeggen. Binnen 2 jaar heb je het apparaat er al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

mphilipp schreef op zondag 30 december 2007 @ 17:42:
[...]

Tsja...je wilt dus eigenlijk een apparaat dat geen rekening houdt met het juiste aspect ratio? Ik begrijp niet echt waar die fascinatie met balken vandaan komt. Ze zijn zwart; als je lekker een film aan het kijken bent, zie je ze niet eens. In de bios heb je ze ook, want films hebben geen vaste beeldverhouding. Daar komt die hele balkentoestand vandaan. Je moet eigenlijk een manier vinden om er geen last van te hebben, zonder dat je een film verkracht. Want dát is pas irritant.

Maar goed...eigenlijk geen antwoord op je vraag. Meer onbegrip van mijn kant waarom men zich zo druk kan maken om balkjes... ;)
Nou.. Da's heel simpel.. Ik heb met een bepaald doel een bepaalde grootte TV gekocht. Wat ik dan wel prettig vind is dat dan ook alle pixels die ik gekocht heb ook daadwerkelijk gebruikt worden tijdens het gebruik waar ik de TV voor gekocht heb. Daarbij is de "verkrachting" van een dusdanige aard dat ik een volledig benut oppervlakte zeker prefereer.
Als de volle grootte van de TV wordt gebruikt heb je alweer wat meer bioscoop gevoel. Overigens heb je in de Bios ook een verkeerde beeldverhouding als je aan de zijkant en dus niet recht voor het scherm zit...

Dit (balken) is trouwens ook de reden dat ik nooit een Nederlandse DVD meer koop, daar zijn ze zo snugger om (een gedeelte!! van) de ondertiteling in de zwarte balk te zetten..

En inderdaad... Ik heb nog geen antwoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Weet iemand hoeveel van die apparaten er in de eerste lichting zijn uitgeleverd? Ik ben nu namelijk nummertje 4000 zoveel, dus ik vroeg mij af of je dan nog kans hebt om bij de volgende lichting te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
ai... nummertje 4645 hier... dat wordt lang wachten ben ik bang....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe zit het eigenlijk met het afspelen van hd movies (1080p/ 720p) zonder hdd ???

je shared een map op pc met de popcorn-hour ..via de popcorn ga je in de map klik je op het film en die speelt het af? of word de film nog omgezet en daarna afgespeeld ? of word de film nog eerst naar de popcorn hour gestuurd (intern hdd ofzo )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 103399 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 15:32:
hoe zit het eigenlijk met het afspelen van hd movies (1080p/ 720p) zonder hdd ???
Hij streamt 'm gewoon. Dus in zijn interne geheugen (geen HD, want die had je niet) buffert ie een stukje en dat stuurt ie naar de output. Zowel het netwerk als de netwerkfaciliteit (hardware+software van de popcorn) moeten wél in staat zijn om die datarate aan te kunnen.

Ik heb een gigabit backbone liggen en alleen bij mijn tv heb ik een 100Mb routertje (verbonden aan de Gigabit switch) omdat de apparaten die ik bij de tv heb staan geen van allen een gigabit aansluiting hebben. Maar mijn NAS en mijn desktop hebben dat wél.

Is er iemand die ervaring heeft met het streamen van een 1:1 bluray copy naar een popcorn, of willekeurig ander apparaat? Trekt een 100Mb netwerk dat?

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast