Popcornhour A-100 (Networked Media Tank)

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 129.692 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
wouter1971 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:12:
[...]

Klopt, maar als je vervolgens een ander apparaat krijgt en dezelfde problemen hebt omdat jouw eigen schijven nogsteeds niet werken zit je met hetzelfde probleem. Zelf uitzoeken is meestal sneller.
Maar er is al genoeg over gezegd denk ik :)
Nu wordt hem weer geadviseerd te wachten op een nieuwe firmware (kan nog dagen duren). Kan best het verschil zijn tussen een DOA of RMA hoor, waardoor hij mogelijk langer moet wachten op een vervangend product. Het lijkt me dat hij nu toch actie moet ondernemen naar z'n leverancier als hij snel wil genieten van zijn PCH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:52
EdGnoj schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:26:
[...]

Nu wordt hem weer geadviseerd te wachten op een nieuwe firmware (kan nog dagen duren). Kan best het verschil zijn tussen een DOA of RMA hoor, waardoor hij mogelijk langer moet wachten op een vervangend product. Het lijkt me dat hij nu toch actie moet ondernemen naar z'n leverancier als hij snel wil genieten van zijn PCH.
De kans dat hij hetzelfde probleem krijgt bij een nieuwe PCH is redelijk aanwezig, daar de hardware gewoon goed is (FAT32 disks leest hij wel). De filesystem afhandeling is geheel afhankelijk van software en dus firmware. Wellicht heeft hij het voor elkaar gekregen de firmware te vernaggelen, maar dat zou hij op kunnen lossen door opnieuw de firmware te laden. Feit is dat het voorheen heeft gewerkt en nu niet meer. De hardware blijkt goed te zijn, dus kan het probleem alleen nog maar liggen aan de firmware of aan zijn disks, ik vind het voorstel om te wachten op een nieuwe firmware of om een oudere versie terug te zetten dus helemaal niet zo raar, al was het maar dat dadelijk bij de leverancier wellicht blijkt dat bij hun USB disks met NTFS partities het wel doen en je dus een mooie rekening krijgt voor het onnodig aanbieden van een RMA.

Wat je overigens ook nog kunt proberen (wel wat hackwerk) is het activeren van telnet zodat je in kunt loggen op de PCH en dan te kijken wat je daar ziet aan eventuele errors als je de disk inplugt. Dit laatste vereist echter wel wat unix kennis.

[ Voor 8% gewijzigd door Mark op 15-04-2008 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-02 19:39

roma0803

Lost

@Tanassi:
Vanaf PH is de melding gekomen dat de nieuwe firmware morgen, uiterlijk overmorgen wordt gereleased (inclusief de fix voor het opspinnen van de HD). Zoals hierboven al gezegd zou de PH gewoon NTFS disks moeten lezen, die van mij doet dat ook probleemloos (intern en USB). Wat Wouter zegt over geen files in de root hebben zou kunnen, ik weet dat niet maar kan dat proberen als je dat wil.

In een eerdere post meldde je dat het wel heeft gewerkt. Het kan dus idd "slechts" een firmwareprobleem zijn. Maar ook hardware kan stuk gaan. Door een modificatie aan het MoBo door PH zijn er wat problemen ontstaan met hardware, dit zou een gevolg kunnen zijn.

Wat ik in jouw geval zou doen is even de nieuwe firmware afwachten. 2 Dagen is hoop ik nog op te brengen. Als die er is, zet dan de fabrieksinstellingen terug in het setup menu en zet dan de nieuwe firmware erop. Is het probleem opgelost, dan is het klaar. Zo niet kun je 'm alsnog terug sturen.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
roma0803 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 14:22:
Door een modificatie aan het MoBo door PH zijn er wat problemen ontstaan met hardware, dit zou een gevolg kunnen zijn.
Als FAT en/of FAT32 wel werkt is de hardware van de PCH gewoon prima in orde en zou ik het zoeken bij een brakke firmware (en dus downgraden of upgrade naar de nieuwe als hij uitkomt) of brak NTFS filesystem. Als je het zeker wilt weten start je de telnet deamon (staat op het PHC forum beschreven hoe je dit kunt doen), plug je de disk erin en kijkt met dmesg wat er voorbij komt.

Als je hem terug stuurt en bij de leverancier blijkt NTFS ondersteuning wel te werken kun je best wel eens een rekening krijgen voor onderzoekskosten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mark schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:28:
[...]

Als FAT en/of FAT32 wel werkt is de hardware van de PCH gewoon prima in orde en zou ik het zoeken bij een brakke firmware (en dus downgraden of upgrade naar de nieuwe als hij uitkomt) of brak NTFS filesystem. Als je het zeker wilt weten start je de telnet deamon (staat op het PHC forum beschreven hoe je dit kunt doen), plug je de disk erin en kijkt met dmesg wat er voorbij komt.

Als je hem terug stuurt en bij de leverancier blijkt NTFS ondersteuning wel te werken kun je best wel eens een rekening krijgen voor onderzoekskosten......
Als het ligt aan de laatste brakke firmware staan ze inderdaad erg sterk als ze onderzoekskosten rekenen. Ik geef je gedeeltelijk gelijk, ik zou hem ook niet opsturen als FAT(32) wel werkt, maar onderzoekskosten gaat wel erg ver. Het zijn Chinezen, geen Italianen ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-04 14:03
Tanassi heeft wel een hoop techneuten om zich heen zo :)
Die nieuwe firmware biedt trouwens nog een handig voordeel, zelf had ik problemen met nfs in combinatie met mijn gecombineerd gigabit/megabit netwerk. Het stagneerde helemaal en je kreeg na 5 minuten een stilstaand filmbeeld te zien. Resetten enz. Het vervangen door een megabit switch loste het probleem meteen op en het liep als een speer. De gigabit switch staat nu in de wacht toet de nieuwe firmware. De nieuwe firmware schijnt dat namelijk ook op te lossen, door een nfs-tcp:// switch naast nfs:// zodat het over tcp loopt i.p.v. udp. Ik ben benieuwd.

[ Voor 16% gewijzigd door wouter1971 op 15-04-2008 22:04 ]

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
Marzman schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:23:
[...]

Als het ligt aan de laatste brakke firmware staan ze inderdaad erg sterk als ze onderzoekskosten rekenen. Ik geef je gedeeltelijk gelijk, ik zou hem ook niet opsturen als FAT(32) wel werkt, maar onderzoekskosten gaat wel erg ver. Het zijn Chinezen, geen Italianen ;)
Hij heeft hem niet bij PCH gekocht maar bij DivxPlayer.nl....klinkt best Nederlands en Nederlandse bedrijven kunnen ook best flauw zijn als ze "voor niks" een RMA krijgen aangeboden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:03

KL643

beeldaandemuur

[De gigabit switch staat nu in de wacht toet de nieuwe firmware. De nieuwe firmware schijnt dat namelijk ook op te lossen, door een nfs-tcp:// switch naast nfs:// zodat het over tcp loopt i.p.v. udp. Ik ben benieuwd.
Wat is het voordeel hier van? Heb zelf ook een gigabit switch/netwerk en mijn shares gaan over NFS vanaf mijn NAS. (nfs://ipnas:/Media)

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
KL643 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 23:05:
[...]
Wat is het voordeel hier van?
Zoals ik al zei, ik heb NFS problemen ermee. TCP protocol bestaat uit gecontroleerde pakketjes die opnieuw verzonden worden als ze niet zijn aangekomen. UDP verstuurt en kijkt niet meer achterom of ze wel aankomen. Als je een mixed gigabit/megabit netwerk hebt, kan dat problemen geven met sommige switches, o.a. D-link las ik, zelf heb ik Sweex. Ik heb dus ook zware vertraging en de nieuwe firmware biedt waarschijnlijk de oplossing. Je kan dan namelijk specifiek bepalen of je met UDP of TCP wilt werken bij NFS shares.

[ Voor 6% gewijzigd door wouter1971 op 16-04-2008 00:41 ]

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:03

KL643

beeldaandemuur

Ok,duidelijk. Misschien dat het bij mij ook wat voordeel geeft. Over het algemeen werkt NFS goed voor mij op een een enkele film na.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-04 00:54
Ik ben ook heel erg geïnteresseerd in de PCH, en dit omwille van de HD afspeel mogelijkheden. Ik heb nu een Freecom 350 en hoewel dat een vrij degelijk apparaat is, zit die mogelijkheid er toch niet in omwille van de ingebouwd sigma chip. De PCH is duidelijk een generatie verder.

Toch heb ik nog een vraagje: Ik heb dit ganse topic doorgenomen (phew!) en het is me opgevallen dat vaak NFS wordt gepromoot boven de het standaard windows SMB protocol. Ik heb wel al door dat NFS iets sneller is dan SMB, maar soms wordt er ook gesproken dat het 'makkelijker' is. Wat is er dan makkelijker aan (eens het werkt?). Waarom zou ik NFS willen, als blijkbaar zelfs de zwaarste HD films (zoals bv die Transformers rip van 19 GB) blijkbaar prima speelt via SMB?

Dan ook nog een opmerking: waarom bouwt nou geen enkele producent een gigabit ethernet chip in die dingen? De PCH heeft ook geen USB slave poort, en alles overzetten via de 100 Mbit ethernet poort moet toch dodelijk traag zijn? Ik heb begrepen dat er een standaard 100 Mbit poort interface verwerkt zit in de Sigma chip zelf (heb ik dat goed?) en dat daarom steeds hiervoor gekozen wordt.
Nu Gigabit netwerken steeds meer opduiken, en geen moederbord of notebook nog verkocht wordt zonder is het nu toch echt tijd geworden dat producenten van zulke devices ook Gigabit chips gaan implementeren in hun producten. Hoeveel duurder kan een product daar ook überhaupt van worden? Een paar euro? Dat heb ik er graag voor over om mijn ganse netwerk op Gigabit te houden! Om nog maar te zwijgen van de snelheid waarmee files van de PC naar de PCH zouden kunnen worden gecopieerd. Quasi schijf-snelheden zeg maar...
Zo, dat moet er even uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-04 22:30
>Ik heb begrepen dat er een standaard 100 Mbit poort interface verwerkt zit in de Sigma chip zelf >(heb ik dat goed?) en dat daarom steeds hiervoor gekozen wordt.

Deze Sigma engine (8630 series) heeft inderdaad "maar" 100MBps.
De meest recente 8650 series hebben inderdaad 10/100/1000 embedded.

Er zijn wel afwegingen gemaakt wat betreft de 100Mbps.
Mischien bestond de 8650 reeks nog niet ten tijde van de release en is hij een stuk duurder ??
100Mbps is nog steeds niet slecht hé, ja,als je de mediatank wil volladen moet je wat langer wachten ja, maar voor de core-functionaliteit -> AFSPELEN van content voldoet de 100MBps ruim !
Kwestie van FTP op te zetten en een dutje te doen dus ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Archeon schreef op woensdag 16 april 2008 @ 04:06:
Toch heb ik nog een vraagje: Ik heb dit ganse topic doorgenomen (phew!) en het is me opgevallen dat vaak NFS wordt gepromoot boven de het standaard windows SMB protocol. Ik heb wel al door dat NFS iets sneller is dan SMB, maar soms wordt er ook gesproken dat het 'makkelijker' is. Wat is er dan makkelijker aan (eens het werkt?). Waarom zou ik NFS willen, als blijkbaar zelfs de zwaarste HD films (zoals bv die Transformers rip van 19 GB) blijkbaar prima speelt via SMB?
SMB is geen windows protocol maar een linux nabootsing van het protocol van Microsoft. (De Popcornhour draait op linux.) In de praktijk merk je dat SMB voldoende is voor SD (standard definition). Al merk je dan ook een hoop buffering (10-15 sec) van te voren als je een film start. Met NFS is het supersnel, (1-2 seconden) buffering en meteen starten. NFS is dus gewoon een stuk sneller op de Popcornhour. Dus ideaal voor HD waarbij een hoge doorvoersnelheid gewenst is. Het vereist wel bijvoorbeeld een hanewin windows NFS server of het aanwezigzijn of aanzetten van NFS op je NAS, maar het is de moeite waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
wouter1971 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 08:46:
[...]

SMB is geen windows protocol maar een linux nabootsing van het protocol van Microsoft. (De Popcornhour draait op linux.) In de praktijk merk je dat SMB voldoende is voor SD (standard definition). Al merk je dan ook een hoop buffering (10-15 sec) van te voren als je een film start. Met NFS is het supersnel, (1-2 seconden) buffering en meteen starten. NFS is dus gewoon een stuk sneller op de Popcornhour. Dus ideaal voor HD waarbij een hoge doorvoersnelheid gewenst is. Het vereist wel bijvoorbeeld een hanewin windows NFS server of het aanwezigzijn of aanzetten van NFS op je NAS, maar het is de moeite waard!
Nog 1 keer voor de duideijkheid, SMB, oftewel Server Message Block is het protocol dat MS heeft gedefinieerd voor bestandsuitwisseling ed op het Windows platform. Samba is een Linux/Unix implementatie van dit protocol, dat door reverse engineering is achterhaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77001

Mark schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:35:
[...]

Hij heeft hem niet bij PCH gekocht maar bij DivxPlayer.nl....klinkt best Nederlands en Nederlandse bedrijven kunnen ook best flauw zijn als ze "voor niks" een RMA krijgen aangeboden ;)
Vrienden, nog even voor de duidelijkheid, ik heb 5 verschillende firmwares geprobeerd. En 5 verschillende harde schijven. Fat32 werkt wel, NTFS niet. Het spijt me voor jullie logica, maar het is gewoon zo. Kan er niet meer van maken. De PCH is een prima apparaatje, maar mijn versie gewoon even niet. Dus ik wacht ook niet op de firmware.

Ben dan wel geen uber-tweaker maar naar jaren prutsen met dit soort dingen heb ik een zesde zintuig gekregen voor wanneer een apparaat goed is of net even niet.

Geen kwaad woord verder over de PCH an sich dus. Ga dus zeker proberen een werkend exemplaar te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
De nieuwe firmware schijnt vandaag uit te komen....yahooooooeeeeee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-04 13:30
wouter1971 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:05:
De nieuwe firmware schijnt vandaag uit te komen....yahooooooeeeeee!
Ik ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Zullen we niet allemaal woopiedoo ik kijk uit naar de firmware update gaan roepen? Dat voegt vrij weinig toe aan dit topic.

Tevens vind ik de nieuwe firmware update wel een mooi moment om een nieuw topic aan te maken. We zijn immers al weer ruim over de 1000 posts heen. Dus als iemand zich geroepen voelt een mooie TS te maken: laat het even weten (dat voorkomt dat 2 mensen er mee bezig zijn).

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 16-04-2008 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Dat is dan dit moment...

De nieuwe firmware is online voor iedereen.

Edit:
De melding was er al....

[ Voor 11% gewijzigd door roma0803 op 16-04-2008 13:26 ]

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:44
Voegt niets toe

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 16-04-2008 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:32
jawel toch:

4. Russian, Portuguese, Bulgarian, Norwegian, Hungarian language added./td>
- NFS client, TCP/UDP protocol selection support added. ("nfs://" = udp, "nfs-tcp://" = tcp)
- added '[' ']' and '$' to RC key '1'
- BT bandwidth scheduler added
25. Added more subtitle languages and Hebrew (Right-to-Left rendering) SRT subtitle support
- added new TV mode - HDMI_1080i59
- added TV mode frequency toggle (50Hz/60Hz), press "TV Mode" followed by "Caps/Num" to toggle
- Added MKV to MR protocolinfo list
34. Added BitTorrent scheduler UI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:35
Ik heb onlangs via eisbear ook een PCH besteld en ben ondertussen rustig deze topic aan het doorlezen (pagina 40 al) maar geraak wel meer en meer in de war.

Momenteel zit ik met volgende vragen waar ik niet altijd een duidelijk antwoord op terugvind, mss is het dus beter ze rechtstreeks te stellen.

1) Graag zou ik een interne harde schijf plaatsen. Ik dacht begrepen te hebben dat dit geen SATA schijf mag zijn, echter die samsung spinpoint schijven zijn toch allemaal SATA?

2) als ik zo'n harde schijf geplaatst heb, kan ik dan enkel de harde schijf bereiken via netwerk of is het ook mogelijk om via usb de inhoud uit te lezen op pc?

Alvast bedankt voor de verduidelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullHD
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-03 21:31
1) Graag zou ik een interne harde schijf plaatsen. Ik dacht begrepen te hebben dat dit geen SATA schijf mag zijn, echter die samsung spinpoint schijven zijn toch allemaal SATA?
Klopt.
2) als ik zo'n harde schijf geplaatst heb, kan ik dan enkel de harde schijf bereiken via netwerk of is het ook mogelijk om via usb de inhoud uit te lezen op pc?
Ja (enkel via netwerk). Nee (je kan de PCH niet als 'externe USB schijf' aan je PC hangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
FullHD schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:31:
[...]

Klopt.

[...]

Ja (enkel via netwerk). Nee (je kan de PCH niet als 'externe USB schijf' aan je PC hangen).
Ok,
1 - waar vind ik dan nog spinpoint schijven die geen SATA zijn?
2 - Ik ben dus verplicht van hem in netwerk te gooien als ik zaken op de harde schijf wil plaatsen? Of kan ik via usb overzetten vanop een externe schijf (soms lees ik van wel, soms van niet)

mercikes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 20:09
http://tweakers.net/price...eMin=0&scoreMax=5&x=0&y=0

400gb is alleen helaas wel de max...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ekfad schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:45:
[...]

2 - Ik ben dus verplicht van hem in netwerk te gooien als ik zaken op de harde schijf wil plaatsen? Of kan ik via usb overzetten vanop een externe schijf (soms lees ik van wel, soms van niet)

mercikes
Dat kan. http://www.networkedmedia...DD_to_the_internal_HDD.3F

Een andere optie is er geen schijf inbouwen maar altijd een externe schijf gebruiken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-04 17:17

eisbaer

Zie signature

Ekfad schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:44:
Er zijn ook nog samsung spinpoint pata schijven te koop. Ik heb onlangs onderstaande besteld en in de pch gezet. Ik had nog wel een wd liggen maar die samsung is heerlijk stil.
pricewatch: Samsung SpinPoint HD400LD, 400GB (7200rpm, ATA133, 8MB)

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Ok, bedankt voor de antwoorden, ik weet genoeg :)

Net bevestiging gekregen dat het van de cc kaart is afgeschreven, vermoed dus dat ik bij de batch van 19 april zal zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Ik wil een normale netwerkverbinding opzetten met de pch via windows verkenner bijv maar ik kom er niet in

de gegevens om een ftp verbinding op te zetten werken niet (logisch?)

iemand een idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 17:29

GeeBee

Oddball

Ekfad schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:19:
Ok, bedankt voor de antwoorden, ik weet genoeg :)

Net bevestiging gekregen dat het van de cc kaart is afgeschreven, vermoed dus dat ik bij de batch van 19 april zal zitten :D
Mag ik vragen wat je ID is bij popcornhour? (De mijne is 15281)
Ik zit al een hele tijd te wachten op een invite. Omdat de volgende batch de 19e april geleverd zal worden, hoop ik toch eentje te kunnen bestellen voor die tijd...

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

GeeBee schreef op woensdag 16 april 2008 @ 22:28:
[...]

Ik zit al een hele tijd te wachten op een invite. Omdat de volgende batch de 19e april geleverd zal worden, hoop ik toch eentje te kunnen bestellen voor die tijd...
Je zal er wel bijzitten. Ik had 11xxx en zat bij de vorige batch.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Tja... dat hoop ik dan maar. Maar met nog drie dagen te gaan tot de volgende levering en nog steeds geen invite begin ik m toch te knijpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
wouter1971 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 00:40:
[...]
Zoals ik al zei, ik heb NFS problemen ermee. TCP protocol bestaat uit gecontroleerde pakketjes die opnieuw verzonden worden als ze niet zijn aangekomen. UDP verstuurt en kijkt niet meer achterom of ze wel aankomen. Als je een mixed gigabit/megabit netwerk hebt, kan dat problemen geven met sommige switches, o.a. D-link las ik, zelf heb ik Sweex. Ik heb dus ook zware vertraging en de nieuwe firmware biedt waarschijnlijk de oplossing. Je kan dan namelijk specifiek bepalen of je met UDP of TCP wilt werken bij NFS shares.
Geregeld met de nieuwe firmware! Die nfs-tcp:// i.p.v. nfs:// is de oplossing. Alles weer oke en op Gigabit behalve de Popcornhour....perfekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
GeeBee schreef op woensdag 16 april 2008 @ 23:46:
Tja... dat hoop ik dan maar. Maar met nog drie dagen te gaan tot de volgende levering en nog steeds geen invite begin ik m toch te knijpen...
Normaal krijg je echt een aantal weken voor een nieuwe batch een invite, als je dus nog geen invite hebt zul je die ook niet meer krijgen voor de komende batch. Aangezien er tegenwoordig zo ongeveer om de 3 weken wel nieuwe batches komen zul je niet heel lang meer hoeven wachten denk ik zo.

Als je trouwens echt niet kunt wachten kun je hem ook op een aantal plekken direct bestellen (maar dan wel een stuk duurder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133714

[...]

Ter informatie: mijn id is 151** en ik heb vrijdag 11 april jl. een invite gekregen. En gisteren is er afgeschreven van mijn creditcard.

Je zou ze eens kunnen mailen op sales@popcornhour.com of ze kunnen verifieren dat jij in hun bestand staat. Dat heb ik een tijdje terug ook gedaan zodat ik zeker wist dat mijn aanmelding bij hen was geadministreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Buzzie schreef op woensdag 16 april 2008 @ 22:10:
Ik wil een normale netwerkverbinding opzetten met de pch via windows verkenner bijv maar ik kom er niet in

de gegevens om een ftp verbinding op te zetten werken niet (logisch?)

iemand een idee???
Kun je meer toelichten over hoe je het probeert en hoe je probeert een ftp sessie op te zetten? Met "werkt niet" kunnen we niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254943

Na de nieuwev firmware en NMT. kan ik niets meer op mijn interene harde schijf zetten zonder gebruikersnaam en wachtwoord. Voorheen tikte ik via windows uitvoeren : net use v: \\ip adres van mijn PCH\share
en ik kon lekker knippen en plakken. Nu moet ik een gebruikersnaam en ww intikken........
Weet iemand meer......

ALvast thanks Zap

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 254943 op 17-04-2008 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Ik zou geen ftp verbinding via de verkenner opzetten. Gewoon even cuteftp of flashftp downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Anoniem: 254943 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:47:
Na de nieuwev firmware en NMT. kan ik niets meer erop zetten zonder gebruikersnaam en wachtwoord. Voorheen tikte ik via windows uitvoeren : net use v: \\ip adres van mijn PCH\share
en ik kon lekker knippen en plakken. Nu moet ik een gebruikersnaam en ww intikken........
Weet iemand meer......

ALvast thanks Zap
check de releasenote ? :?

21. SMB/NFS:
- SMB server now password protected. (user=nmt, password=[unified system password])
- Set SMB/NFS servers' UID and GID (nmt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SileX schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:51:
[...]

check de releasenote ? :?

21. SMB/NFS:
- SMB server now password protected. (user=nmt, password=[unified system password])
- Set SMB/NFS servers' UID and GID (nmt)
Thanks man, voor je snelle reactie.......had ik niet gezien |:( Is best wel dom van me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
[...]

Ik zou het niet weten aangezien ik de invite van eisbear heb mogen gebruiken. Zelf was ik nog niet zo lang geregistreerd op de site dus ik vrees dat mijn invite nog een tijdje op zich zal laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Wat is jullie indruk van de nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
roma0803 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:37:
[...]

Kun je meer toelichten over hoe je het probeert en hoe je probeert een ftp sessie op te zetten? Met "werkt niet" kunnen we niet zoveel.
Ik had hem inderdaad beter moeten formuleren.

Wat ik dus wil is een netwerkshare in mijn computer waarbij dan hopelijk ook te zien is hoeveel de vrije ruimte is op me interne harde schijf.

Als ik via mijn computer -> extra -> netwerkverbinding maken doe dan ziet hij de pch gewoon maar als ik dan wil verbinden vraagt hij om gebruikersnaam en wachtwoord. En die 2 weet ik dus niet.

Een FTP verbinding via flash gaat prima en werkt ook prima. Alleen dan kan ik niet de vrije schrijfruimte zien op de interne schijf ???? En dat is wat ik ook graag wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Als ik met FlashFXP bestanden overzet dan heb ik de hele tijd time out disconnects. Hij gaat dan vrij rap weer verder maar het kost toch tijd. Ik heb al noops en keep alive commands en weetiktwat ingesteld maar hij blijft het doen... Iemand een idee?

En misschien een onbeschofte vraag (ik zou het wellicht helemaal zelf uit kunnen vogelen...) maar zou iemand een kort tutorialtje kunnen maken hoe dat NFS precies aan t werk te krijgen is met de PCH?
Want tot ik dit apparaat kocht heb ik me er eerlijk gezegd nog nooit in verdiept en weet ik dus niks van dat hele NFS af...

Nu moet ik wel zeggen dat 1080P streamen via "normaal" netwerk met MyIhome echt prima werkt tot nu toe... Alle films die ik geprobeerd heb die spelen perfect af.

Maar als je daarmee sneller bestanden over kunt pompen naar de interne HDD dan vind ik het toch wel zeer de moeite waard om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Buzzie schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:54:
[...]

Ik had hem inderdaad beter moeten formuleren.

Wat ik dus wil is een netwerkshare in mijn computer waarbij dan hopelijk ook te zien is hoeveel de vrije ruimte is op me interne harde schijf.

Als ik via mijn computer -> extra -> netwerkverbinding maken doe dan ziet hij de pch gewoon maar als ik dan wil verbinden vraagt hij om gebruikersnaam en wachtwoord. En die 2 weet ik dus niet.

Een FTP verbinding via flash gaat prima en werkt ook prima. Alleen dan kan ik niet de vrije schrijfruimte zien op de interne schijf ???? En dat is wat ik ook graag wil.
Gebruikersnaam/ww hiervoor is nmt/1234 (staat in de releasenotes van de laatste FW. Is handig om die te lezen)

[ Voor 4% gewijzigd door roma0803 op 17-04-2008 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:29
16 apr Bedrag van USD 224,00 - (MASTERCARD xxx-xxxx) is in rekening gebracht op uw creditcard USD 224,00. ‘GOOGLE *Popcorn Hour’ wordt op uw creditcardafschrift weergegeven.

Yay zal wel betekenen dat ik ook bij de 19 april batch zit :) Dat wordt genieten met me nieuwe panasonic plasma hd.

Heeft de pch trouwens een harddisk nodig of kan het ook zonder? (aangezien ik overal al wel utp heb liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
[...]

Mijn User ID: 15059, denk dat jij 26 april wel aan de beurt bent (We estimate that the upcoming batch will be available around 19th of April 2008. The following batch should be ready around 26th of April 2008. )

[ Voor 21% gewijzigd door okio op 17-04-2008 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:49

Royz

Kleurenblind!!

okio schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:54:
16 apr Bedrag van USD 224,00 - (MASTERCARD xxx-xxxx) is in rekening gebracht op uw creditcard USD 224,00. ‘GOOGLE *Popcorn Hour’ wordt op uw creditcardafschrift weergegeven.

Yay zal wel betekenen dat ik ook bij de 19 april batch zit :) Dat wordt genieten met me nieuwe panasonic plasma hd.

Heeft de pch trouwens een harddisk nodig of kan het ook zonder? (aangezien ik overal al wel utp heb liggen)
Yep die van mij ook. Wanneer kan ik hem verwachten als ze de 19e worden verstuurd?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCVD
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-01-2024
Die van mij is 153** en ik heb ook afgelopen vrijdag 11 april een invite gekregen. Echter, deze was in mijn spam folder terecht gekomen. Je hebt maar 3 dagen de tijd om te pre-orderen. Laat ik nou net te laat zijn. Mailtjes gestuurd naar sales en ik kreeg meteen de pre-order knop terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Royz schreef op donderdag 17 april 2008 @ 14:00:
[...]

Yep die van mij ook. Wanneer kan ik hem verwachten als ze de 19e worden verstuurd?
3-5 daagjes later :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Pffff.... gaan we weer. Misschien toch een "Oew, ik krijg mijn Popcorn Hour dan en dan en ik heb invite nummer zoveel" forum openen?

@Okio.
Je hebt geen idee wat je hebt gekocht? Het is een Network Media Tank. Met of zonder HDD te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
[b][message=29936733,noline]roma0803 schreef op donderdag 17 april 2008 @
Je hebt geen idee wat je hebt gekocht? Het is een Network Media Tank. Met of zonder HDD te gebruiken.
Nee het is een Popcornapparaat met timer van een uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Anoniem: 133714 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 08:16:
[...]
Ter informatie: mijn id is 151** en ik heb vrijdag 11 april jl. een invite gekregen. En gisteren is er afgeschreven van mijn creditcard.

Je zou ze eens kunnen mailen op sales@popcornhour.com of ze kunnen verifieren dat jij in hun bestand staat. Dat heb ik een tijdje terug ook gedaan zodat ik zeker wist dat mijn aanmelding bij hen was geadministreerd.
Heb ik al gedaan (zier eerder in deze draad) en ik sta op de waiting list...
Geduld is dus ook hier een schone zaak :)

Ze mogen wat mij betreft een lijstje online plempen met de status van de ID's. Waiting list > Invite sent > PCH Ordered.

@okio:
Zoalng de dollar nog zakt mag het nog wel ff duren :)

[ Voor 4% gewijzigd door GeeBee op 17-04-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Laatst online: 11-04 11:39
Marzman schreef op woensdag 16 april 2008 @ 22:48:
[...]

Je zal er wel bijzitten. Ik had 11xxx en zat bij de vorige batch.
Dat is ook raar trouwens, ik heb userid 10505 en ik zit nu bij de batch van 19 april. Stom dat ik niet bij de vorige batch zat... In de tussentijd wel alweer een nieuwe 37" Full-HD LCD ipv een HD-Ready 27" LCD dus dat wordt alleen nog maar meer genieten. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
roma0803 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 14:18:
Pffff.... gaan we weer. Misschien toch een "Oew, ik krijg mijn Popcorn Hour dan en dan en ik heb invite nummer zoveel" forum openen?

@Okio.
Ach zeur niet zo...doe dat maar in het nokia n82 topic :D

Nou niet echt nee, iedereen is er vrij positief over en het kost niets dus...maar dan weet ik dat ook weer

[ Voor 3% gewijzigd door okio op 17-04-2008 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 22-04 15:43
-elw00d schreef op donderdag 17 april 2008 @ 14:22:
[...]

Dat is ook raar trouwens, ik heb userid 10505 en ik zit nu bij de batch van 19 april. Stom dat ik niet bij de vorige batch zat... In de tussentijd wel alweer een nieuwe 37" Full-HD LCD ipv een HD-Ready 27" LCD dus dat wordt alleen nog maar meer genieten. 8)
Welke heb je gekocht? Samsung LM87/LM68B toevallig? Ben namelijk erg benieuwd hoe deze combi het doet..

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

wouter1971 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 14:21:
[...]
Nee het is een Popcornapparaat met timer van een uur :)
Op mijn werk dacht iemand dat het een popcornhouder was die DHL kwam brengen :)
-elw00d schreef op donderdag 17 april 2008 @ 14:22:
[...]

Dat is inderdaad raar. Ik heb/had userid 11380. Ik had niet eens verwacht dat hij al zo snel ging komen ik ging ook uit van de tweede batch.
okio schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:54:
Hij kan ook prima zonder. Je kan dan spelen over netwerk of iets aan de usb hangen (usbstick, harddisk, cd/dvdspeler).

Ik heb ook nog geen schijf ingebouwd, wil dat nog wel doen maar nog geen tijd gehad om uit te zoeken wat de beste schijf is hiervoor (heb er nog vier liggen, waarvan een met belangrijke data en een kapot maar ik weet niet welke wat is, 50 procent kans dat ik de goede pak ;) )

[ Voor 27% gewijzigd door Marzman op 17-04-2008 18:23 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Het lijkt mij dat een 2,5 inch harddisk een leuke keuze is. Lekker stil. Iemand al zoiets geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
kRiZzZiZ schreef op donderdag 17 april 2008 @ 17:59:
[...]

Welke heb je gekocht? Samsung LM87/LM68B toevallig? Ben namelijk erg benieuwd hoe deze combi het doet..
De LE37M86BD (is hetzelfde als de M87BD, maar dan volledig in het zwart uigevoerd, ipv het zilvere randje). Erg fraai design, lekker veel instel- en aansluitmogelijkheden en ik was Samsung gewend dus alles werkt precies hetzelfde als mn vorige TV.
Ik heb 'm pas net, maar ik ben er erg over te spreken.
Als ik de PCH binnen heb dan zal ik mijn ervaring icm de Samsung posten. Ik denk dat 1080P content best lekker zal gaan draaien. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Ik heb de LE40M87 (met zilveren randje) en is gewoon zwaar genieten icm PCH!!

1080P draait super, echt haarscherp allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
kRiZzZiZ schreef op donderdag 17 april 2008 @ 17:59:
[...]

Ik heb zelf de LE37M87BD dus met het zilveren randje en ik moet net als -elw00d zeggen dat het beeld van de pch echt heel erg scherp is.
1080p is natuurlijk haarscherp maar ook geniet ik van series in 720p.

Ik ben heel erg tevreden over deze combi in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
ElayZ schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 00:50:
Ik heb de LE40M87 (met zilveren randje) en is gewoon zwaar genieten icm PCH!!

1080P draait super, echt haarscherp allemaal.
Oke, ik ben benieuwd.
In tegenstelling tot allerlei negatieve verhalen over de M86/M87 serie zijn t inderdaad gewoon perfecte TV's, zeker voor die prijs en in tegenstelling tot de overige merken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
(ff offtopic) @ elw00d: Ja ik heb toen ik voor een tv ging kijken het samsung LCD topic op de voet gevolgd en alles uitgezocht enzo en heb ik erg getwijfeld want je hoort idd negatieve verhalen maar ik moet je zeggen dat ik echt geen enkel probleem heb met de tv. Geen last van banding/clouding weet ik t wat allemaal wat je daar leest. Ik moet wel zeggen dat ik de scart niet gebruik (ook niet nodig) want daarbij schijnt het t allerslechtst te zijn. Nu heb ik m ook gewoon bij de BCC gekocht ipv bij een of andere shady webshop en heb de nieuwste versie qua firmware als t goed is...

ff de beste instellingen van AVForums overgenomen en perfect beeldje gewoon!
Geloof me, je gaat genieten!

En om deze post niet helemaal offtopic te laten zijn: die nieuwe firmware vind ik wel een hoop uitmaken moet ik zeggen! Geen nutteloos HDD gespin meer en correcte aspect ratio's bij mkv's enz.
De subtitles had alleen nog wat beter gekunt want sommige letters staan nog steeds te dicht op elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:41
Ik heb zelf net de iStar HD Mini binnen (NMT kloon). Werkt prima, maar sommige 1080p films haperen. Bijvoorbeeld de Planet Earth x264 files (4.5GB per stuk). De scene met een zwerm vogels die van bovenaf steeds verder worden uitgezoomd (in het begin van deel 1 en 3). Of een 13GB 1080p ts (MPEG2) film.. ook haperingen. Werken die bij jullie wel? Ik gebruik NFS naar mijn Linux server over een goedkope 100mbps switch. Ik vraag me af of ik die switch misschien moet vervangen.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

Probeer het eens via MyIhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
MyIhome is (onder Linux) een Java applicatie die streaming doet via HTTP. Dat gaat never nooit niet sneller zijn dan NFS. Maar ik zal het voor de grap eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
RichieB schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 14:23:
Ik heb zelf net de iStar HD Mini binnen (NMT kloon). Werkt prima, maar sommige 1080p films haperen. Bijvoorbeeld de Planet Earth x264 files (4.5GB per stuk). De scene met een zwerm vogels die van bovenaf steeds verder worden uitgezoomd (in het begin van deel 1 en 3). Of een 13GB 1080p ts (MPEG2) film.. ook haperingen. Werken die bij jullie wel? Ik gebruik NFS naar mijn Linux server over een goedkope 100mbps switch. Ik vraag me af of ik die switch misschien moet vervangen.
Ik draai een PCh, via een 100mbps switch (goeikoop) - werkt prima. Zelfs een 1080p Transformers film van 19GB werkt prima via SMB !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:10
wouter1971 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:31:
Wat is jullie indruk van de nieuwe firmware?
Ik zie geen verbeteringen op de punten waarop ik voor de vorige firmware kritiek had.

Toen ik de Video-uitgang in de settings weer op Auto (i.p.v. geforceerd 720p/60 op m'n HDMI uitgang) zette werd de aspect-ratio nog steeds niet goed weergegeven. 16:9 wordt (net als in de vorige firmware) licht ingedrukt zodat er dunne zwarte balkjes onder en boven in beeld zijn terwijl het beeldvullend zou moeten zijn. En 2.35:1 films worden ook licht ingedrukt zodat de zwarte balken nog dikker zijn dan ze zouden moeten zijn. Dus video-out van de HDMI maar weer geforceerd op 720p/60 gezet zodat de correcte aspectratio tenminste weergegeven wordt.

Verder als ik in de settings de uitvoer op 720p/50 zet dan wordt het beeld zwart en heb ik dus helemaal geen beeld! Gelukkig kun je met TV-mode + 0 (auto) of TV-mode + 7 (720p/60) wel weer beeld terug krijgen. Maar dat is wel erg raar!

En hoewel m'n PCH gisteravond op standby ging, hoorde ik vanochtend toen ik m'n ontbijt aan het maken was ineens de interne HDD opspinnen. Dat zou toch ook gefixed zijn?

Oftewel, waar ik met de vorige firmware problemen mee had zijn in deze firmware niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-04 13:30
Geen idee of het al eerder gepost is maar bij deze!

www.mpcclub.com/temp/MPC_SMB_and_NFS_Guide_PCH.pdf

Hierin word ook uitgelegd hoe je NFS aan de praat krijgt voor de mensen die dat nog niet weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Haay schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 16:14:
[...]
Verder als ik in de settings de uitvoer op 720p/50 zet dan wordt het beeld zwart en heb ik dus helemaal geen beeld! Gelukkig kun je met TV-mode + 0 (auto) of TV-mode + 7 (720p/60) wel weer beeld terug krijgen. Maar dat is wel erg raar!

En hoewel m'n PCH gisteravond op standby ging, hoorde ik vanochtend toen ik m'n ontbijt aan het maken was ineens de interne HDD opspinnen. Dat zou toch ook gefixed zijn?

Oftewel, waar ik met de vorige firmware problemen mee had zijn in deze firmware niet opgelost.
Ondersteund je tv wel 720p/50? Omdat je aangeeft dat het beeld op zwart gaat.
Over het opspinnen zie ik niets in de nieuwste releasenotes staan, heb je een applicatie draaien die de schijf doet opspinnen? Met de stand-by toets zet je volgens mij alleen het beeld uit en blijft het systeem nog gewoon draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Het opspinnen is bekend en zou in deze release nog niet verholpen zijn.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

In vista heb ik de pch in de verkenner gekoppeld als netwerkdrive (z). Werkt prima met user nmt en pass 1234. Vervelende is alleen dat wanneer de pc opnieuw gestart wordt vista het password niet onthouden heeft. Iemand daar een oplossing voor behalve een scriptje er voor schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:10
wouter1971 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 20:21:
Ondersteund je tv wel 720p/50? Omdat je aangeeft dat het beeld op zwart gaat.
Over het opspinnen zie ik niets in de nieuwste releasenotes staan, heb je een applicatie draaien die de schijf doet opspinnen? Met de stand-by toets zet je volgens mij alleen het beeld uit en blijft het systeem nog gewoon draaien.
*LOL* Lijkt me toch wel, dat m'n Panasonic 37PV70 plasma TV 720p/50 ondersteunt over HDMI... ;)

Maar zoals al gezegd zit die bugfix voor het opspinnen van de HDD in standby blijkbaar nog niet in deze zojuist gereleasde firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
mavaee schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 19:22:
Geen idee of het al eerder gepost is maar bij deze!

www.mpcclub.com/temp/MPC_SMB_and_NFS_Guide_PCH.pdf

Hierin word ook uitgelegd hoe je NFS aan de praat krijgt voor de mensen die dat nog niet weten. :)
Great thnx!!

Wist niet dat er van hun een guide was, ik heb ook eenzelfde gebruikt om mn EXT3 geformatteerde schijf op mn windows pc te krijgen en vol te kunnen pompen, werkte super!
Haay schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 21:42:
[...]
Maar zoals al gezegd zit die bugfix voor het opspinnen van de HDD in standby blijkbaar nog niet in deze zojuist gereleasde firmware.
Bij mij spint ie niet meer vanzelf op hoor als ie op standby staat...

En in de changelog staat ook:
46. HDD automatic spindown after 5 minute
btw is er eigenlijk al iemand bezig met een TS voor deeltje 2?
(Dasilva2003?)

[ Voor 4% gewijzigd door ElayZ op 18-04-2008 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Haay schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 21:42:
[...]
*LOL* Lijkt me toch wel, dat m'n Panasonic 37PV70 plasma TV 720p/50 ondersteunt over HDMI... ;)
Pak anders even een paar tulpkabeltjes en probeer het even over de componentaansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

ElayZ schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 21:53:
[...]
Bij mij spint ie niet meer vanzelf op hoor als ie op standby staat...
Bericht van de fabrikant van 2 april.
[PH] Syabas engineering team still work on the solution. It will not be in the firmware that release soon (may be this week), and should be on next release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

eisbaer schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 22:43:
[...]

Bericht van de fabrikant van 2 april.
[PH] Syabas engineering team still work on the solution. It will not be in the firmware that release soon (may be this week), and should be on next release.
Mjaah, maar de firmware is van 15 april en daar zit wel een fix in (zie de gequote releasenote in de post van ElayZ), Ook mijn disk spint down na 5 minuten en start niet meer vanzelf op. Alleen als ik 'm via de pc benader weer of een bestand op de HD aankies. Ik heb begrepen dat dit geen definitieve oplossing is omdat de PCH de disk spanningsloos zet ipv idle (vraag me het fijne er niet van). Maar voor mij werkt het voorlopig afdoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

roma0803 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 00:03:
[...]

Mjaah, maar de firmware is van 15 april en daar zit wel een fix in (zie de gequote releasenote in de post van ElayZ), Ook mijn disk spint down na 5 minuten en start niet meer vanzelf op. Alleen als ik 'm via de pc benader weer of een bestand op de HD aankies. Ik heb begrepen dat dit geen definitieve oplossing is omdat de PCH de disk spanningsloos zet ipv idle (vraag me het fijne er niet van). Maar voor mij werkt het voorlopig afdoende.
Die tussenoplossing werkt nog best aardig inderdaad. De oorzaak van het opspinnen schijnt lastig te vinden te zijn en zou in de eerstvolgende release na 15 april mee gaan
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189862

Mijne gaat weer in de verkoop zie vraag en aanbod.
Heb inmiddels mijn HDX 900 ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 189862 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 11:50:
Mijne gaat weer in de verkoop zie vraag en aanbod.
Heb inmiddels mijn HDX 900 ontvangen.
Dan blijf je bezig :) Ik vind de Popcornhour best goed werken voor het geld en tegen de tijd dat hij niet meer voldoet zijn er weer betere/goedkopere oplossingen (nieuwe sigmachip is alweer gepresenteerd, Microsoft gaat hem ook gebruiken -> http://www.microsoft.com/...r08/04-14SigmaIPTVPR.mspx )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257391

Leuk ding, alleen jammer dat niet alle dvd iso bestanden worden afgespeeld.
Hopelijk komt daar nog verandering in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257391 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 13:22:
Leuk ding, alleen jammer dat niet alle dvd iso bestanden worden afgespeeld.
Hopelijk komt daar nog verandering in.
Worden wel afgespeelt, zie SMB en NFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 94923 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 14:12:
[...]

Worden wel afgespeelt, zie SMB en NFS.
via dat myiHome doet niet alles het iig, verder nog niet geprobeerd want het was toch een waardeloze dvd.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257391

Ik heb dat spul op de ingebouwde hd staan, dus dat moet toch wel lukken zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Pak je die iso bestanden toch gewoon even uit? Is 5 minuutjes werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baca
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10-2024
Ik heb een probleempje met het afspelen van videobestanden (met name iso's). Deze stoppen af en toe spontaan, en gaan na enige tijd verder. Kan niet ontdekken wat de oorzaak hiervan is. Als ik naar de PC ga als de film stopt reageert deze ook niet meteen (Vista). Iemand anders ook deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

baca schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 17:32:
Ik heb een probleempje met het afspelen van videobestanden (met name iso's). Deze stoppen af en toe spontaan, en gaan na enige tijd verder. Kan niet ontdekken wat de oorzaak hiervan is. Als ik naar de PC ga als de film stopt reageert deze ook niet meteen (Vista). Iemand anders ook deze problemen?
Hoe speel je af, vanaf welke bron, via welk protocol? Doet ie het bij alle ISO's. Gebruik je SMB of NFS of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mmmmm, ik denk toch dat ik aan een ventilator ga denken. Ik heb mijn PCH gisteren in een audiomeubel geplaatst. Hij staat bovenop een sat ontvanger en 2 vingers dik is de bovenkant van mijn meubel. Na een film kwam een maat van me binnen. Ik liet hem transformers zien en die begon schokkend te draaien. Ik voelde aan de PCH en hij was echt heel warm. 10 min uitgezet en transformers liep beter. Ik denk een warmte probleem......Ik krijg het er warm van. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Omdat ik er de 750GB Seagate in heb gezet werd die van mij ook een stuk warmer. Ik kon m'n hand er nog (net) ophouden, maar voorzag problemen als de zomertemperaturen er aan komen. Op het NMT forum zag ik een leuke mod met deze ventilator. Heb die er zelf ook ingezet zonder enige aanpassing op de PCH zelf. Fan draait op 5 volt en in bijna niet te horen. De PCH blijft gewoon koel. Kan ik je aanraden, een wereld van verschil.

Hier ook nog een paar foto's van dezelfde modificatie.

[ Voor 16% gewijzigd door roma0803 op 19-04-2008 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TJa, Ik denk dat het niet echt onverstandig was Roma.
Ik ga er ook aan beginnen.
Thanks voor je links.
Ik heb nog een paar test gedaan.
Koel....Transformers geen probleem.
Nadat mijn PHC lekker warm was.......echt lekker warm, begon transformers te haperen.
Transformers met een ventilator erbij.......geen probleem.

Ik ga alles bestellen en een fan inbouwen.
Als er interesse is wil ik alles stap voor stap met foto's plaatsen, al zijn de links van roma voldoende denk ik.

Greeetz Flexzap.......

(nou moet ik ook zeggen dat ik een houtkachel thuis heb staan en vaak is het binnen zo'n 24 a 25 graden ...... 8) maar wel lekker......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baca
roma0803 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 17:56:
[...]

Hoe speel je af, vanaf welke bron, via welk protocol? Doet ie het bij alle ISO's. Gebruik je SMB of NFS of iets anders?
Ik speel vanaf mijn pc af, via SMB. En het gebeurt bij verschillende ISO's, ben nou toevallig de planet Earth dvd's aan het kijken (geen hd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Baco, ook ik heb dit probleem ontdekt met een Vista machine als host. Als ik mijn Vista account aflog speelt de ISO wel netjes door.
roma0803 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 21:26:
Heb die er zelf ook ingezet zonder enige aanpassing op de PCH zelf.
Misschien zie ik het niet helemaal goed, maar moet je niet in de PCH zijkant zagen om een uitsparing te maken waar je die fan op bevestigd?

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 20-04-2008 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Niet alle files worden correct afgespeeld. Check deze bevoorbeeld, niet om aan te zien. Afgespeeld vanaf 7200 RPM USB2 disk, dus netwerk is het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

baca schreef op zondag 20 april 2008 @ 10:37:
[...]

Ik speel vanaf mijn pc af, via SMB. En het gebeurt bij verschillende ISO's, ben nou toevallig de planet Earth dvd's aan het kijken (geen hd).
Ik zou via NFS de share opzetten, scheelt een behoorlijk stuk in performance. Via SMB kon ik grote DVD's (DVD9) en HD media ook niet probleemloos afspelen. Via NFS wel (nfs:/PCH100:/share)
Anoniem: 94923 schreef op zondag 20 april 2008 @ 11:01:
Baco, ook ik heb dit probleem ontdekt met een Vista machine als host. Als ik mijn Vista account aflog speelt de ISO wel netjes door.

[...]

Misschien zie ik het niet helemaal goed, maar moet je niet in de PCH zijkant zagen om een uitsparing te maken waar je die fan op bevestigd?
Nee. De originele zijkant van de PCH neem je er zo uit. In plaats daarvan heb ik van een oude plastic DVD box een stuk plastic gezaagd dat dezelfde breedte heeft, ca. 3mm hoger is. Daaruit heb ik de uitsparing gehaald en de fan aan geschroefd. Deze ipv de originele zijkant geplaatst.
Mocht ik de PCH ooit verkopen, dan kan ik de originele zijkant er weer inplaatsen en het apparaat is zoals ik 'm kreeg. De zijkant met fan doe ik er dan bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

roma0803 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 21:26:
Omdat ik er de 750GB Seagate in heb gezet werd die van mij ook een stuk warmer. Ik kon m'n hand er nog (net) ophouden, maar voorzag problemen als de zomertemperaturen er aan komen. Op het NMT forum zag ik een leuke mod met deze ventilator. Heb die er zelf ook ingezet zonder enige aanpassing op de PCH zelf. Fan draait op 5 volt en in bijna niet te horen. De PCH blijft gewoon koel. Kan ik je aanraden, een wereld van verschil.

Hier ook nog een paar foto's van dezelfde modificatie.
Ik neem aan dat de fan naar buiten moet blazen?

Ik heb dat probleem nog niet omdat er nog geen harddisk in zit. Wat is trouwens het nadeel als hij warm wordt? Als het alleen om de levensduur van de schijf gaat vind ik het namelijk niet zo heel boeiend dat hij wat warmer wordt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marzman schreef op zondag 20 april 2008 @ 13:35:
[...]
Wat is trouwens het nadeel als hij warm wordt?
Lees even terug, er worden duidelijk problemen genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baca
Anoniem: 94923 schreef op zondag 20 april 2008 @ 11:01:

[...]
Ik heb het inmiddels geprobeerd terwijl ik afgelogt was, maar weer blijft ie tijdens het afspelen hangen, duurde wel langer nu. SMB moet dit toch aankunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had mijn PCH eerst los op de grond. Ik heb dezelfde harddisk erin als Roma.
Nadat ik mijn PCH in mijn audiomeubel had geplaatst kreeg ik met transformers een probleem. Film begon te schokken. Mijn PCH was behoorlijk warm.
Als ik hem koel met een fan zijn de problemen weg. Haal ik hem van mijn satreceiver en uit mijn audiomeubel dan loopt hij als voorheen en word duidelijk minder warm.

Naast het feit dat nu te warm word en mijn filmpjes niet goed lopen, gaat dit ook ten kost van de levensduur.
Een fan kost bijna niets en is zo gemonteerd.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast