Toon posts:

Popcornhour A-100 (Networked Media Tank)

Pagina: 1
Acties:
  • 127.738 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 198584

Topicstarter
http://www.popcornhour.com/userhome/onlinestore/ph_a-100.jpg
Popcorn Hour A-100 allows you to pull in digital video, audio and photos from various sources for your enjoyment on your HDTV or Home Theater setup.

You can stream or playback your digital media content from a variety of sources, such as your PC, NAS, digital camera, USB mass storage devices (Flash drive, HDD, DVD drive) , internal HDD* and even directly from the Internet via the Media Service Portal.

It also serves as a NAS and a BitTorrent peer-to-peer downloader** to eliminate the need to switch on a PC or other device for this purpose.

The Popcorn Hour A-100 supports the latest high bitrate video formats (MPEG2 MP@HL, H.264 HP@L4.1, VC-1 AP@L3 in TS of at least 40Mbps) to give you up to 1080p high-definition videos.

In recognition of advances in Internet TV, the A-100 supports peer-to-peer Internet TV streaming technology from SayaTV, as well as popular unicast internet TV such as YouTube, Google Video and Metacafe via the Media Service Portal.

The A-100 firmware is upgradeable to support future media containers, codecs and features.

Specification :

Connectivity

* Bonjour
* UPnP SSDP
* DLNA
* Windows Media Connect
* Windows Media Player NSS
* SMB
* NFS
* HTTP servers: myiHome, WizD, SwissCenter, MSP Portal
* BitTorrent P2P
* NAS access : SMB, NFS, FTP

Web services

* Video : YouTube, Google Video, MetaCafe, VideoCast, DL.TV, Cranky Geeks
* Audio : iPodcast, Radiobox, ABC News, Jamendo
* Photo : Flickr, Picasa
* RSS feed : Yahoo! Weather, Yahoo! Traffic alerts, Yahoo! Stock, Cinecast, Traffic Conditions.
* Peer-to-peer TV : SayaTV
* Internet Radio : Shoutcast

Media files supported

* Video containers:
o MPEG1/2/4 Elementary (M1V, M2V, M4V)
o MPEG1/2 PS (M2P, MPG)
o MPEG2 Transport Stream (TS, TP, TRP, M2T, M2TS, MTS)
o VOB
o AVI, ASF, WMV
o Matroska (MKV)
o MOV (H.264), MP4, RMP4
* Video codecs:
o XVID SD/HD
o MPEG-1
o MPEG-2
+ MP@HL
o MPEG-4.2
+ ASP@L5, 720p, 1-point GMC
o WMV9
+ MP@HL
o H.264
+ BP@L3
+ MP@L4.0
+ HP@L4.0
+ HP@L4.1
o VC-1
+ MP@HL
+ AP@L3
* Audio containers:
o AAC, M4A
o MPEG audio (MP1, MP2, MP3, MPA)
o WAV
o WMA
* Audio codecs:
o WMA, WMA Pro
o AAC
o MP1, MP2, MP3
o LPCM
* Audio pass through : DTS, AC3
* Photo formats : JPEG, BMP, PNG, GIF
* Other formats: ISO, IFO
* Subtitle formats : SRT, SMI, SUB, SSA

DRM

* Cardea DRM (WMDRM-ND)

Chipset

* Sigma Designs SMP8635

Memory

* 256MB DDR SDRAM, 32MB Flash

Audio/Video outputs

* HDMI v1.1 (up to 1080p)
* Component Video (up to 1080p)
* S-Video
* Composite Video
* Stereo Analog Audio
* S/PDIF Coax Digital Audio

Interface

* 2x USB 2.0 host
* Parallel ATA

Network

* Ethernet 10/100

Power

* 12V DC, 3A

Dimension

* Width 10.5"(270mm) x Depth 5.25" (132mm) x Height 1.25" (32mm)

Weight

* 2.2 lbs (1Kg)

Package Content

* NMT A-100 (HDD not included)
* 100~240V Power Adapter and 3 Prong Flat US Power Cord
* 1.5M length HDMI cable
* Remote Control with 2 "AAA" batteries
* Quick start guide

• jules
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Heb net een paar maanden de Freecom MP 350 WLAN, maar dit ziet er ook heel erg netjes uit, beter zelfs! Vanuit je luie stoel filmpjes downloaden & kijken etc

vandaag trouwens op Ibood;

Prijs: € 139,95

[Voor 49% gewijzigd door jules op 18-12-2007 00:28]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• edterbak
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 18:49
mphilipp schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 18:28:
[...]

Lijkt me ook helemaal niet vreemd. Het ding is gebouwd rondom een chip van Sigma. Het enige dat die lui doen is er een doosje omheen bouwen (er zit een printje in ter grootte van een klein sigarendoosje) ...
Wat je zegt over dat chip klopt wel. In mijn ogen zit dit ding wel redelijk vol. Hou in gedachte dat links van de dvd-speler ruimte is voor een harddisk. De printplaat die je bedoeld is de linker met de sigma chip. De rechter is een extreem goede voeding als ik de reviewer Hi-Jack moet geloven.
http://www.dune-hd.com/photo/t2.jpg

Maargoed, genoeg hier over de DuneHD. Dit is het A-100 topic. Sorry voor de afdwaling. Als er behoefte naar is zal er ongetwijfeld wel een nieuw topic worden geopend over de DuneHD.

• Caveman
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 24-01 19:04

Caveman

whahoehaha

ChrisM schreef op zondag 06 januari 2008 @ 12:52:
Je kan beter dan een goede audioset in huis halen... want het is natuurlijk zonde om 720p (of 1080p) op je hd-scherm te gaan kijken en dan het geluid uit de boxjes van de TV te laten komen. Film kijken is ook geluid, he! Dus... koop een goede audio/video receiver, die DTS (etc.) aan kan... En dan heb je alles mooi sync lopen! :)
Je hebt helemaal gelijk...... eens kijken of er na deze aanschaf nog wat in de spaarpot zit :o

Trouwens heb net even een cd/dvd speler in mijn externe USB-case gehangen en aangesloten op de NMT en dat werkt prima !! DVD's herkent ie meteen en data-dvd (zelfs UDF ivm de grote) doet ie ook prima. Is weer een meevaller, hoef ik niet mijn HD films die ik op een dvdtje bewaart heb niet te kopieren. Ga eens een mooie externe drive erbij zoeken, dacht hieraan: http://www.mycom.nl/Images/Products/l/162211.jpg.image

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• SYQ
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
en gevonden :) moest gewoon onderstaande optie uitvinken, dus op OFF zetten..

http://i30.tinypic.com/k9j521.jpg

me netwerkje zal hierdoor vast niet meer veilig zijn maar ach, de shares die ik heb zijn toch puuuur media en niks persoonlijks/prive

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12:01
Killertjuh schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:12:
Hij bedoelt zoon apparaat wat je in de stopcontact doet en waar je vervoglens je netwerk kabel op aansluit :). dan hoef je geen netwerk kabel door de leidingen te trekken. Dan heb je namelijk verbinding via stroom en vervolgens kun je in je hele huis netwerk ontvangen.
Toevallig heb ik gisteren mijn PCH op zo'n Powerline (de 85 Mbit versie) aangesloten. Ik had namelijk al zo'n Powerline verbinding tussen de meterkast en zolder (waar m'n andere PC's staan) omdat er geen loze leiding beschikbaar is om een UTP kabel naar zolder te trekken. Heb ook geen loze leiding van de meterkast naar de huiskamer lopen, dus nog maar een extra Powerline adapter gekocht en aangesloten. Zie schema:

http://img410.imageshack.us/img410/3971/schematt3.gif

Omdat Powerline van je electriciteitsnetwerk een hub maakt met elk stopcontact als poort is er direct contact tussen elke verbinding, dus van de huiskamer naar zolder loopt niet via de Wifi-router maar 'rechtstreeks'.

De verbinding was zo gepiept en ik heb met m'n PCH gisteren al relaxed Youtube e.d. vanaf het Internet zitten streamen. Ook SD films (Xvid avi's bv.) streamen vanaf m'n fileserver (PC3) gaat probleemloos. Alleen een 720p .mkv film vanaf mijn PC (via NFS) ging voor geen meter. Het bufferen duurt 15-20 seconden, en gaat al heel snel haperen tot het nog maar 1 fps wordt.

Het kopieren van files via het netwerk gaat met plm. 1,65 MB/s. Dat is sneller dan de bitrate van die mkv, maar toch streamt dat niet goed. Of is NFS gewoon niet goed daarvoor? Zou het via myihome beter gaan misschien?

(Overigens, Powerline is half-duplex, dus klinkt sneller dan het is.... :P )

• GeeBee
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 24-01 18:21

GeeBee

Oddball

Dat ben ik ergens tegengekomen op een forum. Niet hier geloof ik.
Verloopkabels zoals deze:

Maar korter zijn ze er ook wel:

[Voor 19% gewijzigd door GeeBee op 05-04-2008 12:32]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

troftnom schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 12:19:
Vandaag email met tracking nummer ontvangen, hij blijkt van Amsterdam eerst naar Brussel gegaan te zijn en is nu pas weer terug in Amsterdam. 8)7 Geen wonder dat hij nog niet aangeboden is aan huis.

Heeft iemand hier al een laptop harde schijf geplaatst in zijn speler, ben op zoek naar een geschikte verloop adapter. Aan de informatie die ik tot nu toe gevonden heb te zien, passen de meeste standaard adapters niet goed ivm de power plug die dan niet past. Dus ben benieuwd of iemand daarvoor een geschikte plug en play adapter gevonden heeft in Nederland (of levering daar naar toe).
Dat zou inderdaad in de weg kunnen zitten, maar het is er voor gemaakt. Zou dat powerstukje niet gewoon naast de connector komen te zitten?
http://www.kesslerelectronic.de/austria/bilder/ata44.jpg

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• DiMacho
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 08:58
Ik heb er nu één staan met de nieuwste firmware + harde schijf + externe usb DVD-Rom en één met de firmware daarvoor, zonder harde schijf met externe usb dvd-rom.

De eerste kent alleen maar problemen vooral met het afspelen van de USB DVD-rom. Blijft hangen midden in orginele CD's en gaat na een minuut weer verder. Ook niet orginele DVD's speelt hij happerend af.
De tweede doet het allemaal zonder kuren! Dus heb mijn eerste ook weer terug in firmware gezet.

Andere mensen ook ervaringen met een externe USB DVD-rom? Ik heb een nieuwe LG GSA-E50N
http://be.lge.com/ne/download/product/G/GSA-E50N/GSA-E50N-L_lge.jpg
Staat wel mooi in mn kast!

Edit... ;)

[Voor 17% gewijzigd door DiMacho op 08-04-2008 14:35]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee