Ik ben ook heel erg geïnteresseerd in de PCH, en dit omwille van de HD afspeel mogelijkheden. Ik heb nu een Freecom 350 en hoewel dat een vrij degelijk apparaat is, zit die mogelijkheid er toch niet in omwille van de ingebouwd sigma chip. De PCH is duidelijk een generatie verder.
Toch heb ik nog een vraagje: Ik heb dit ganse topic doorgenomen (phew!) en het is me opgevallen dat vaak NFS wordt gepromoot boven de het standaard windows SMB protocol. Ik heb wel al door dat NFS iets sneller is dan SMB, maar soms wordt er ook gesproken dat het 'makkelijker' is. Wat is er dan makkelijker aan (eens het werkt?). Waarom zou ik NFS willen, als blijkbaar zelfs de zwaarste HD films (zoals bv die Transformers rip van 19 GB) blijkbaar prima speelt via SMB?
Dan ook nog een opmerking: waarom bouwt nou geen enkele producent een gigabit ethernet chip in die dingen? De PCH heeft ook geen USB slave poort, en alles overzetten via de 100 Mbit ethernet poort moet toch dodelijk traag zijn? Ik heb begrepen dat er een standaard 100 Mbit poort interface verwerkt zit in de Sigma chip zelf (heb ik dat goed?) en dat daarom steeds hiervoor gekozen wordt.
Nu Gigabit netwerken steeds meer opduiken, en geen moederbord of notebook nog verkocht wordt zonder is het nu toch echt tijd geworden dat producenten van zulke devices ook Gigabit chips gaan implementeren in hun producten. Hoeveel duurder kan een product daar ook überhaupt van worden? Een paar euro? Dat heb ik er graag voor over om mijn ganse netwerk op Gigabit te houden! Om nog maar te zwijgen van de snelheid waarmee files van de PC naar de PCH zouden kunnen worden gecopieerd. Quasi schijf-snelheden zeg maar...
Zo, dat moet er even uit!