Popcornhour A-100 (Networked Media Tank)

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 129.721 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lentje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 22:58
walterg schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 10:43:
[...]

Voor een volgende keer, dit kwam ik tegen in een review:

[...]

:)
Ja dat had ik allemaal al gelezen, echter 'pakt' hij die modussen heel sporadisch waardoor je nog uren aan het kloten bent. Daarnaast pakte hij niet meteen de hdmi modus. Alleen composiet.

Het groene lijn probleem was na een firmware update gefixed! Echter heb ik nu geen subtitles meer met .mkv files. Schijnt een bekend probleem te zijn. Jammer.

Ben trouwens heel tevreden over de bittorrent client plus web interface. Lekker laten leechen terwijl je computers uit staan.

[ Voor 16% gewijzigd door Lentje op 12-04-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Van
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-02-2023
Lentje schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 01:15:
Ik heb nog een invite over, Royz had er al één.
Is 't ie er nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lentje
Als je Direct messaging even aanzet bij je voorkeuren dan kan ik de gegevens naar je toe sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-02 12:20
eisbaer schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 11:19:
[...]

Afspelen vanaf een usb2.0 HDD gaat hier probleemloos. Hoe is de HDD geformateerd?
Dat lijkt mij ook de hamvraag. Op zich werkt USB-storage blijkbaar wel, want Tanassi heeft immers z'n firmware kunnen installeren vanaf de flashdrive ! Het moet dus aan de HDD liggen.
Overigens, bij mij werkte het ook goed met m'n mediaspeler als externe schijf, maar ja, als het bij hem miet werkt heeft hij daar ook niet veel aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mocht het om een laptopschijf gaan kan het zinvol zijn om deze via een powered usb hub aan te sluiten. Er zijn meerdere problemen vermeld met de te geringe spanning op de usb poorten.

Zelf heb ik 4 usb schijven aangesloten via een usb hub aangesloten op de PCH. Werkt traag maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-02 19:39

roma0803

Lost

Al eerder meldde hij dat hij het wel heeft gedaan met de bewuste schijf, na een firmware update niet meer. Het downgaden van de firmware recent heeft het ook niet opgelost:
Anoniem: 77001 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:29:
Gisteren de PCH bij het postkantoor opgehaald.

De speler heeft even gewerkt. althans, ik kon mijn externe harde schijf even doorbrowsen en files selecteren, maar heb geen dvd aan de praat gekregen...
Lijkt mij dus niet zozeer een format issue. Maar misschien de suggestie t.a.v. power zou nog iets kunnen zijn.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258640

hoi ik heb ook een pch nmt mijn vraag is als ik dvd (video_ts) map wil streamen van mijn nas naar de pch dan gaat mijn beeld traag en zonder geluid en als ik een hd film stream doet hij dat gewoon
mischien iemand een oplossing , verder een pracht app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 08:35
Niet doen

[ Voor 86% gewijzigd door voodooless op 16-04-2008 12:53 ]

Jouw naam in onder mijn Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77001

roma0803 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 10:04:
[...]

Bullshit wouter1971. Heeft niets met early adoter te maken als je een apparaat koopt waarvan de basisfuncties niet werken. Volkomen terecht dat tanassi 'm terug wil sturen. Als je terugleest zie je dat hij behoorlijk wat pogingen heeft gedaan om 'm werkend te krijgen. Het regent momenteel posts van hardware problemen op het NMT forum. De produktie is opgeschroefd en dat is blijkbaar ten koste gegaan van de kwaliteit van de kastjes. De ene RMA na de andere wordt verstrekt. Je mag toch zeker verwachten dat een functionaliteit als vanaf een USB drive afspelen werkt. Die van jou doet dat toch ook gewoon? Een beetje minder snel met je oordeel over anderen zeg.
Thanks Roma0803.

Ik heb het vandaag nog even met een geleende externe HDD geprobeerd en ook daarbij liep het spaak. Ding maakt een beetje instabiele indruk.

Wouter1971, ben misschien geen echte early adopter, maar ik adopt in ieder geval geen shit.

Overigens heb ik vandaag een Oppo 981HD-E DVD Speler aangesloten op mijn HD Ready LCD scherm (full HD plasma komt donderdag :P ) en WOW wat een beeld. Had er al veel goeds over gelezen maar zelfs in 720p was ik al heel diep onder de indruk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:42
Anoniem: 77001 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 20:31:
[...]
Wouter1971, ben misschien geen echte early adopter, maar ik adopt in ieder geval geen shit.
En dat is nu juist wat ik bestrijd, dit apparaatje is GEEN shit.
Alle basisfunctionaliteiten werken prima, het heet een Networked Media Tank (NMT), in mijn ogen een apparaatje die je primair op je netwerk (lees: geen usb) aansluit. Dat deel werkt perfekt. Vooral met NFS, aanrader!

Ik vind het onzin om een prima apparaat meteen af te kraken bij de eerste de beste tegenslag, als het je niet lukt om bijv. USB lekker bij jou aan de gang te krijgen. Maak gewoon een ticket aan bij Popcornhour, je krijgt binnen een aantal (werk)uren reaktie. Daar kan menig bedrijf nog een puntje aan zuigen. En probeer er met hen uit te komen. Het is met dit soort apparaten gewoon zo dat de "time to market" erg kort is. Zolang de basisfunctionaliteit werkt en Popcornhour elke maand een firmware uitbrengt en duidelijk laat merken dat ze luisteren naar de community en alle puntjes op de "i" willen zetten is er wat mij betreft niks aan de hand.

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lentje
Heb nogsteeds die invite over! Zonde om hem verloren te laten gaan.

edit: Oké, reneverr heeft hem gekeregen!

[ Voor 24% gewijzigd door Lentje op 13-04-2008 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201834

Lentje schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 23:50:
Heb nogsteeds die invite over! Zonde om hem verloren te laten gaan.
Graag, reneverr at gmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wouter1971 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 22:31:
[...]

Alle basisfunctionaliteiten werken prima, het heet een Networked Media Tank (NMT), in mijn ogen een apparaatje die je primair op je netwerk (lees: geen usb) aansluit. Dat deel werkt perfekt. Vooral met NFS, aanrader!

Ik vind het onzin om een prima apparaat meteen af te kraken bij de eerste de beste tegenslag, als het je niet lukt om bijv. USB lekker bij jou aan de gang te krijgen. Maak gewoon een ticket aan bij Popcornhour, je krijgt binnen een aantal (werk)uren reaktie. Daar kan menig bedrijf nog een puntje aan zuigen. En probeer er met hen uit te komen. Het is met dit soort apparaten gewoon zo dat de "time to market" erg kort is. Zolang de basisfunctionaliteit werkt en Popcornhour elke maand een firmware uitbrengt en duidelijk laat merken dat ze luisteren naar de community en alle puntjes op de "i" willen zetten is er wat mij betreft niks aan de hand.
Mijn versie was gewoon niet goed. Of ik vond 'm niet goed. Ga ook proberen de speler om te ruilen, als ze nog op voorraad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zie in de TS dat ie H264 speelt, maar speelt ie ook X264 dan? Ik ben er nog niet helemaal uit of dit nu op hetzelfde neer komt namelijk... Denk wel dat ik zo'n ding ga aanschaffen, ziet er mooi uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Cartman! schreef op zondag 13 april 2008 @ 10:32:
Ik zie in de TS dat ie H264 speelt, maar speelt ie ook X264 dan? Ik ben er nog niet helemaal uit of dit nu op hetzelfde neer komt namelijk... Denk wel dat ik zo'n ding ga aanschaffen, ziet er mooi uit :)
Misschien had je voor je de vraag stelde even moeten kijken wat X.264 was (a free software library for encoding H.264/MPEG-4 AVC video stream, ik wist het ook niet hoor, maar toch zo gevonden).

Ik zag op het forum dat half april de muziek functionaliteit verbeterd wordt. Dat is mooi want die is nu wel heel erg basic.

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 13-04-2008 10:38 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ah, tnx :) Overigens jammer dat je er geen optisch station in kan zetten (blue-ray speler bijv...). Maar alsnog een prachtig ding denk ik voor dit geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Cartman! schreef op zondag 13 april 2008 @ 11:06:
Ah, tnx :) Overigens jammer dat je er geen optisch station in kan zetten (blue-ray speler bijv...). Maar alsnog een prachtig ding denk ik voor dit geld :)
Je kan er een externe DVD-speler aan hangen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

wouter1971 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 22:31:
[...]

Wouter Wake Up!! Het is prima dat je het voor PCH opnmeemt, maar wordt wakker en wees reëel. Wat jij doet is belachelijk. Je kunt toch niet verwachten dat iemand akkoord gaat met een defect apparaat. Op het NMT forum kun je zelf lezen dat ze een aanpassing op het apparaat hebben gemaakt om de productiekosten omlaag te krijgen. Dit met het gevolg dat een overgroot deel van de recent uitgeleverde apparaten volkomen instabiel is.

Dat die van jou doet wat ie moet doen betekent nog niet automatisch dat alle apparaten het goed doen. En dan iemand er van beschuldigen dat ie niet hard genoeg z'n best doet? Misschien moet je even lezen wat ie heeft gedaan voordat je zo'n houding aanneemt. Niemand kraakt PH af en ze geven uitstekende support. Maar de apparaten die ze in de laatste batch (of 2) hebben uitgeleverd zijn niet best. Wat jij doet is PH verdedigen terwijl niemand kritiek op hén uit. Wél op het apparaat wat ze leveren. Misschien es inhoudelijk op het probleem ingaan dat is uitgetekend ipv zo te reageren.

@tanassi
Ik zou naar PH Support gaan en daar een ticket aanmaken. Je krijgt dan vrij vlot een reactie met de opties. Hoogstwaarschijnlijk kun je 'm terugsturen voor een nieuwe. Ze hebben zelf aangegeven dat ze een hardware aanpassing hebben gedaan die voor problemen zorgt bij een hoop apparaten. Ik zou wel navraag doen over de oorzaak van de storing bij jouw apparaat en vragen of een nieuw apparaat niet dezelfde storing kan gaan geven. Voorzover ze daarover iets kunnen/willen zeggen natuurlijk.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:48
roma0803 schreef op zondag 13 april 2008 @ 12:08:
Op het NMT forum kun je zelf lezen dat ze een aanpassing op het apparaat hebben gemaakt om de productiekosten omlaag te krijgen. Dit met het gevolg dat een overgroot deel van de recent uitgeleverde apparaten volkomen instabiel is.
Waar staat dit precies? Ben wel benieuwd wat ze aangepast hebben en welke fouten het veroorzaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

O.a. in dit draadje, maar er zijn meer reacties van PH die refereren aan de recente hardwareproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lentje
Ik heb even een vraagje wat betreft DTS geluid. Had het kastje dit weekend aangesloten bij mijn ouders. Die hadden een versterker met een S/PDIF ingang dus kon ik die makkelijk aansluiten. Ikzelf heb thuis een redelijk goedkoop home cinema center van philips waar geen S/PDIF aansluiting op zit.

Kan ik via de tulp het toch aansluiten? Dan maar stereo, maar ik wil wel gewoon geluid bij DTS encodering van films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-05 21:08
Royz schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 20:39:
Zijn er mensen die de applicatie van lundman gebruiken, llink? Ik begrijp dat je dit als addon op je PCH kan toevoegen zodat films een coverart en informatie van imdb krijgen? Werkt dit een beetje?

http://www.networkedmediatank.com/viewtopic.php?t=2956
Zelfde vraag als Royz, anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Lentje schreef op zondag 13 april 2008 @ 17:12:
Ik heb even een vraagje wat betreft DTS geluid. Had het kastje dit weekend aangesloten bij mijn ouders. Die hadden een versterker met een S/PDIF ingang dus kon ik die makkelijk aansluiten. Ikzelf heb thuis een redelijk goedkoop home cinema center van philips waar geen S/PDIF aansluiting op zit.

Kan ik via de tulp het toch aansluiten? Dan maar stereo, maar ik wil wel gewoon geluid bij DTS encodering van films.
Nee, dat kan niet. DTS kan alleen maar "rechtstreeks" door worden gegeven en je moet dan een versterker hebben die de DTS stream kan decoderen. Dit is ook digitaal, dus als je dit via tulp aansluit (analoog), dan kan je niks met de DTS stream doen. De Popcorn kan deze niet zelf omzetten naar analoog geluid, want daar heeft het geen licentie voor (zou hij duurder van worden). Dus... helaas geen DTS geluid voor jou als je hem zo aansluit. :(

Trouwens, over het hele USB verhaal: ik maak alleen maar gebruik van USB harde schijven (naast de interne HD die al vol zit :P) en dat werkt echt perfect... geen problemen mee. Dus als je er een probleem mee hebt, zou ik echt even contact opnemen met support, want het hoort gewoon perfect te werken!

[ Voor 13% gewijzigd door ChrisM op 13-04-2008 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05 21:26
offtopic:
Weet iemand of de Logitech z-5500 dts kan omzetten (aka werkt als een receiver zodat ik de popcorn hierop kan aansluiten

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Webgnome schreef op zondag 13 april 2008 @ 21:30:
offtopic:
Weet iemand of de Logitech z-5500 dts kan omzetten (aka werkt als een receiver zodat ik de popcorn hierop kan aansluiten
Ik heb deze set thuis staan en werkt perfect samen met de PCH - ook DTS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Marzman schreef op zondag 13 april 2008 @ 11:09:
[...]
Je kan er een externe DVD-speler aan hangen.
Ja, maar dat ziet er niet uit.. .denk dat ik toch zelf maar een HTPC ga bouwen... ATI kaart er in met HDMI aansluiting, BlueRay speler en n mooie casing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258774

Lentje schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 12:11:
Als je Direct messaging even aanzet bij je voorkeuren dan kan ik de gegevens naar je toe sturen.
Moest een nieuw account aanmaken (foutje in email...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Is er iemand die een goedkoop/klein Dolby/DTS decoder/receivertje weet? Ik probeer een oplossing te vinden voor het DTS verhaal en wil eigenlijk geen complete stereo in de slaapkamer neerzetten.
Dus een Digitaal Dolby/DTS decoder zie downmixed naar alleen stereo..prima!
De logitech Logitech z-5500 is wat aan de dure kant. >260 euro.

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 17:03

Caveman

whahoehaha

wouter1971 schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:37:
Is er iemand die een goedkoop/klein Dolby/DTS decoder/receivertje weet? Ik probeer een oplossing te vinden voor het DTS verhaal en wil eigenlijk geen complete stereo in de slaapkamer neerzetten.
Dus een Digitaal Dolby/DTS decoder zie downmixed naar alleen stereo..prima!
De logitech Logitech z-5500 is wat aan de dure kant. >260 euro.
Ik denk niet dat je iets goedkoper kan vinden met DTS, alle homecinema set zijn al duurder dan is die z-5500 niet eens zo'n slechte keuze.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-11-2020
Caveman schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:48:
[...]

Ik denk niet dat je iets goedkoper kan vinden met DTS, alle homecinema set zijn al duurder dan is die z-5500 niet eens zo'n slechte keuze.
Kijk eens naar de Teufel Decoderstation 3, voor zo'n EUR 120,- moet je die wel kunnen krijgen. Zie www.teufel.de...

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:27

Royz

Kleurenblind!!

Valt me op dat er zoveel mensen zijn die full HD lcd's hebben maar geen (DTS) receiver hebben verbaasd me wel :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Royz schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:58:
Valt me op dat er zoveel mensen zijn die full HD lcd's hebben maar geen (DTS) receiver hebben verbaasd me wel :)
Heb ik wel, maar niet in de slaapkamer. Ben tenslotte geen studentje meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Elefante schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:57:
[...]
Kijk eens naar de Teufel Decoderstation 3, voor zo'n EUR 120,- moet je die wel kunnen krijgen. Zie www.teufel.de...
149 incl verzendkosten...opzich leuke optie. thankz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 17:03

Caveman

whahoehaha

Elefante schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:57:
[...]
Mja, das wel een aardig ding, maar als je geluid wilt hebben zal er toch nog een versterker en boxen bij moeten (of active speakers). Volgens mij kom je dan duurder uit dan met een z-5500..... Ik neem aan dat je aan zo'n decoder geen 3 knaken boxen gaat hangen.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Caveman schreef op maandag 14 april 2008 @ 12:31:
[...]
Mja, das wel een aardig ding, maar als je geluid wilt hebben zal er toch nog een versterker en boxen bij moeten (of active speakers). Volgens mij kom je dan duurder uit dan met een z-5500..... Ik neem aan dat je aan zo'n decoder geen 3 knaken boxen gaat hangen.
Dat gaat wel lukken hoor. Als je de Popcornhour via component aansluit kan je de audio out van een Teufel Decoderstation 3 of andere decoder er bij pakken en tesamen aanbieden aan je televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lentje
Dan neem ik maar de moeite om de bestanden om te zetten van DTS naar stereo. 15 minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Is ook mogelijk, ik las op NMT deze 1 staps omzetter: http://www.heartware.dk/AudioConverter.EXE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-11-2020
Is eigenlijk meer een front-end voor allerlei freeware tools. Niettemin handig voor degenen met .mkv's met DTS...

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Ik zou deze wel willen bestellen ergens: True 5.1 Channel Headset and Decoder http://www.draudio.com.tw/index.php?module=intro&mn=2
Precies wat je nodig hebt om het DTS probleempje te omzeilen.

[ Voor 10% gewijzigd door wouter1971 op 14-04-2008 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb toch nog even zitten proberen en prutsen, maar het probleem is gewoon dat mijn PCH geen NTFS leest, wat ie gewoon moet ondersteunen. Hij leest wel FAT en FAT32, maar ja, als ik wilde klooien met een max file size van 4gb had ik wel een PS3 gekocht :)

Nu maar hopen dat DivxPlayer.nl een beetje meewerkt. Vanochtend gemaild, nog niets gehoord... :? Morgen bellen en hij gaat hoe dan ook terug!

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 77001 op 14-04-2008 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Anoniem: 77001 schreef op maandag 14 april 2008 @ 20:41:
Heb toch nog even zitten proberen en prutsen, maar het probleem is gewoon dat mijn PCH geen NTFS leest, wat ie gewoon moet ondersteunen. Hij leest wel FAT en FAT32, maar ja, als ik wilde klooien met een max file size van 4gb had ik wel een PS3 gekocht :)
Waar heb jij trouwens gelezen dat hij NTFS ondersteund? Ik lees namelijk eerder in dit forum ook al dat NTFS niet gelezen word. Is volgens mij ook licentie kwestie.
Hij gaat het vast prima doen als je de schijft ext3 formatteerd, probeer het eens.
Dus toch geen hardware probleem?

[ Voor 20% gewijzigd door wouter1971 op 14-04-2008 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op nmt staat dat vanaf Q4 2007 NTFS ondersteunt.Overal voorbeelden waar het wel werkt, maar goed, dan pas ik me aan.

Geen idee hoe dat ext3 werkt. Kan niets vinden bij standaard Windows formatten. Heb je een tip voor goede freeware?

Wat zijn de de nadelen van ext3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Tannassi, watvoor externe schijf is het? Ik las namelijk ook iets op nmt over WD 500GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat had ik ook gelezen. Ik heb nu een Lacie 320 GB en een Freecom Toughdrive 120GB.

Hoe formatter ik een schijf naar ext3? En leest Windows deze gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Anoniem: 77001 schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:04:
Hoe formatter ik een schijf naar ext3? En leest Windows deze gewoon?
Ik zou die kleine schijf even gebruiken als testje, je kan booten van een ubuntu bootdisk of knoppix bootdisk. http://www.ubuntu.com/getubuntu/download Windows kan hem alleen met een hulpprogrammaatje lezen dan.

[ Voor 8% gewijzigd door wouter1971 op 14-04-2008 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Nu online
Mijn externe HD's zijn ook allemaal NTFS, allemaal verschillende merken en groottes, maar die accepteert hij zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ChrisM schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:16:
Mijn externe HD's zijn ook allemaal NTFS, allemaal verschillende merken en groottes, maar die accepteert hij zonder problemen.
Ja daar baal ik nu juist van, dat ie van mij het net niet naar behoren doet, buuuuhuu. Daarom kies ik ervoor om de speler te ruilen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 77001 op 14-04-2008 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Je kan ook even wachten op de nieuwe firmware die deze week moet uitkomen, wellicht werkt het dan wel naar behoren. Zou een diskcontroleren issue kunnen zijn i.c.m. de popcornhour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wouter1971 schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:15:
[...]

Ik zou die kleine schijf even gebruiken als testje, je kan booten van een ubuntu bootdisk of knoppix bootdisk. http://www.ubuntu.com/getubuntu/download Windows kan hem alleen met een hulpprogrammaatje lezen dan.
Hmmm, Wouter bedankt voor je hulp. Maar dit vind ik een beetje te gortig. De speler gaat retour. Toch bedankt voor je poging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wouter1971 schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:20:
Je kan ook even wachten op de nieuwe firmware die deze week moet uitkomen, wellicht werkt het dan wel naar behoren. Zou een diskcontroleren issue kunnen zijn i.c.m. de popcornhour.
Hmmm, deze week... *twijfel twijfel*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Anoniem: 77001 schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:23:
[...]
Hmmm, deze week... *twijfel twijfel*
Hij stond voor afgelopen week maar ik las dat het verschoven was naar deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik denk toch dat mijn speler iet 100% is. Als een andere wel NTFS leest en die van mij niet, dan is dat een teken dat het niet helemaal jofel is. Wie weet is het met veel workarounds te doen, maar dat is niet wat ik zoek. Morgen dus retour!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
  • Laatst online: 09:30
Anoniem: 77001 schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:27:
Nou ik denk toch dat mijn speler iet 100% is. Als een andere wel NTFS leest en die van mij niet, dan is dat een teken dat het niet helemaal jofel is. Wie weet is het met veel workarounds te doen, maar dat is niet wat ik zoek. Morgen dus retour!
Je zou als test nog eens kunnen kijken of hij wel USB disks leest met een FAT of FAT32 filesystem. Als dat wel werkt is je USB controller gewoon goed en is het niet lezen van je NTFS filesystem een software probleem op je PHC (filesystem afhandeling is namelijk een software taak) en kan een nieuwe firmware de oplossing zijn of is je filesystem op die disk niet helemaal lekker meer. De gebruikte linux kernel NTFS driver heeft soms problemen met wat minder frisse filesystems, iets wat je op externe disks vrij makkelijk kunt krijgen door het niet netjes stoppen van de disk onder Windows voordat je de disk fysiek loskoppelt. Werkt FAT of FAT32 echter ook niet dan is het een hardware probleem zijn en zou ik hem inderdaad terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FAT(32) werkt wel. De externe hd wordt ook wel gezien door de PCH (kan zelfs aangeven hoe groot en hoeveel ruimte vrij), maar als ik 'm dan selecteer knal het scherm in 'remember to back up your harddrive' en komt daar alleen uit door een reset.

Ik heb overigens de schijven ook opnieuw geformatteerd naar NTFS, zowel quick als regular. Ook dan hetzelfde: PCH ziet de schijf, maar accessen ho maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Tanassi, Ik zou toch nog even teruggaan naar de vorige firmware en het dan met een "verse" FAT32 schijf nog eens proberen. Als dat nog geen oplossing biedt zou je even kunnen wachten op de nieuwe firmware die een hoop openstaande issues zou moeten oplossen.

Ik las trouwens ook iets over dat je GEEN bestanden mag plaatsen in de root dir van een schijf.

[ Voor 17% gewijzigd door wouter1971 op 15-04-2008 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Ik zou dit apparaat als de wiederweerga terugsturen naar Divxplayer.nl. Je hebt de hoofdprijs betaald voor dit apparaat en hebt het volste recht op service en garantie. De opmerkingen dat je geen doorzettingsvermogen zou hebben of te lui bent het één en ander zelf uit te zoeken slaat werkelijk nergens op. De leverancier is verantwoordelijk voor het leveren van een goed functionerend product.

De PCH kan uitstekend overweg met NTFS geformatteerde usb schijven. Als hij dat bij jou niet kan, zeker na proberen veschillende schijven, is hij gewoon stuk, punt uit !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
EdGnoj schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:07:
Ik zou dit apparaat als de wiederweerga terugsturen naar Divxplayer.nl.
Klopt, maar als je vervolgens een ander apparaat krijgt en dezelfde problemen hebt omdat jouw eigen schijven nogsteeds niet werken zit je met hetzelfde probleem. Zelf uitzoeken is meestal sneller.
Maar er is al genoeg over gezegd denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
wouter1971 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:12:
[...]

Klopt, maar als je vervolgens een ander apparaat krijgt en dezelfde problemen hebt omdat jouw eigen schijven nogsteeds niet werken zit je met hetzelfde probleem. Zelf uitzoeken is meestal sneller.
Maar er is al genoeg over gezegd denk ik :)
Nu wordt hem weer geadviseerd te wachten op een nieuwe firmware (kan nog dagen duren). Kan best het verschil zijn tussen een DOA of RMA hoor, waardoor hij mogelijk langer moet wachten op een vervangend product. Het lijkt me dat hij nu toch actie moet ondernemen naar z'n leverancier als hij snel wil genieten van zijn PCH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
EdGnoj schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:26:
[...]

Nu wordt hem weer geadviseerd te wachten op een nieuwe firmware (kan nog dagen duren). Kan best het verschil zijn tussen een DOA of RMA hoor, waardoor hij mogelijk langer moet wachten op een vervangend product. Het lijkt me dat hij nu toch actie moet ondernemen naar z'n leverancier als hij snel wil genieten van zijn PCH.
De kans dat hij hetzelfde probleem krijgt bij een nieuwe PCH is redelijk aanwezig, daar de hardware gewoon goed is (FAT32 disks leest hij wel). De filesystem afhandeling is geheel afhankelijk van software en dus firmware. Wellicht heeft hij het voor elkaar gekregen de firmware te vernaggelen, maar dat zou hij op kunnen lossen door opnieuw de firmware te laden. Feit is dat het voorheen heeft gewerkt en nu niet meer. De hardware blijkt goed te zijn, dus kan het probleem alleen nog maar liggen aan de firmware of aan zijn disks, ik vind het voorstel om te wachten op een nieuwe firmware of om een oudere versie terug te zetten dus helemaal niet zo raar, al was het maar dat dadelijk bij de leverancier wellicht blijkt dat bij hun USB disks met NTFS partities het wel doen en je dus een mooie rekening krijgt voor het onnodig aanbieden van een RMA.

Wat je overigens ook nog kunt proberen (wel wat hackwerk) is het activeren van telnet zodat je in kunt loggen op de PCH en dan te kijken wat je daar ziet aan eventuele errors als je de disk inplugt. Dit laatste vereist echter wel wat unix kennis.

[ Voor 8% gewijzigd door Mark op 15-04-2008 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

@Tanassi:
Vanaf PH is de melding gekomen dat de nieuwe firmware morgen, uiterlijk overmorgen wordt gereleased (inclusief de fix voor het opspinnen van de HD). Zoals hierboven al gezegd zou de PH gewoon NTFS disks moeten lezen, die van mij doet dat ook probleemloos (intern en USB). Wat Wouter zegt over geen files in de root hebben zou kunnen, ik weet dat niet maar kan dat proberen als je dat wil.

In een eerdere post meldde je dat het wel heeft gewerkt. Het kan dus idd "slechts" een firmwareprobleem zijn. Maar ook hardware kan stuk gaan. Door een modificatie aan het MoBo door PH zijn er wat problemen ontstaan met hardware, dit zou een gevolg kunnen zijn.

Wat ik in jouw geval zou doen is even de nieuwe firmware afwachten. 2 Dagen is hoop ik nog op te brengen. Als die er is, zet dan de fabrieksinstellingen terug in het setup menu en zet dan de nieuwe firmware erop. Is het probleem opgelost, dan is het klaar. Zo niet kun je 'm alsnog terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
roma0803 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 14:22:
Door een modificatie aan het MoBo door PH zijn er wat problemen ontstaan met hardware, dit zou een gevolg kunnen zijn.
Als FAT en/of FAT32 wel werkt is de hardware van de PCH gewoon prima in orde en zou ik het zoeken bij een brakke firmware (en dus downgraden of upgrade naar de nieuwe als hij uitkomt) of brak NTFS filesystem. Als je het zeker wilt weten start je de telnet deamon (staat op het PHC forum beschreven hoe je dit kunt doen), plug je de disk erin en kijkt met dmesg wat er voorbij komt.

Als je hem terug stuurt en bij de leverancier blijkt NTFS ondersteuning wel te werken kun je best wel eens een rekening krijgen voor onderzoekskosten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mark schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:28:
[...]

Als FAT en/of FAT32 wel werkt is de hardware van de PCH gewoon prima in orde en zou ik het zoeken bij een brakke firmware (en dus downgraden of upgrade naar de nieuwe als hij uitkomt) of brak NTFS filesystem. Als je het zeker wilt weten start je de telnet deamon (staat op het PHC forum beschreven hoe je dit kunt doen), plug je de disk erin en kijkt met dmesg wat er voorbij komt.

Als je hem terug stuurt en bij de leverancier blijkt NTFS ondersteuning wel te werken kun je best wel eens een rekening krijgen voor onderzoekskosten......
Als het ligt aan de laatste brakke firmware staan ze inderdaad erg sterk als ze onderzoekskosten rekenen. Ik geef je gedeeltelijk gelijk, ik zou hem ook niet opsturen als FAT(32) wel werkt, maar onderzoekskosten gaat wel erg ver. Het zijn Chinezen, geen Italianen ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Tanassi heeft wel een hoop techneuten om zich heen zo :)
Die nieuwe firmware biedt trouwens nog een handig voordeel, zelf had ik problemen met nfs in combinatie met mijn gecombineerd gigabit/megabit netwerk. Het stagneerde helemaal en je kreeg na 5 minuten een stilstaand filmbeeld te zien. Resetten enz. Het vervangen door een megabit switch loste het probleem meteen op en het liep als een speer. De gigabit switch staat nu in de wacht toet de nieuwe firmware. De nieuwe firmware schijnt dat namelijk ook op te lossen, door een nfs-tcp:// switch naast nfs:// zodat het over tcp loopt i.p.v. udp. Ik ben benieuwd.

[ Voor 16% gewijzigd door wouter1971 op 15-04-2008 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
Marzman schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:23:
[...]

Als het ligt aan de laatste brakke firmware staan ze inderdaad erg sterk als ze onderzoekskosten rekenen. Ik geef je gedeeltelijk gelijk, ik zou hem ook niet opsturen als FAT(32) wel werkt, maar onderzoekskosten gaat wel erg ver. Het zijn Chinezen, geen Italianen ;)
Hij heeft hem niet bij PCH gekocht maar bij DivxPlayer.nl....klinkt best Nederlands en Nederlandse bedrijven kunnen ook best flauw zijn als ze "voor niks" een RMA krijgen aangeboden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:51

KL643

beeldaandemuur

[De gigabit switch staat nu in de wacht toet de nieuwe firmware. De nieuwe firmware schijnt dat namelijk ook op te lossen, door een nfs-tcp:// switch naast nfs:// zodat het over tcp loopt i.p.v. udp. Ik ben benieuwd.
Wat is het voordeel hier van? Heb zelf ook een gigabit switch/netwerk en mijn shares gaan over NFS vanaf mijn NAS. (nfs://ipnas:/Media)

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
KL643 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 23:05:
[...]
Wat is het voordeel hier van?
Zoals ik al zei, ik heb NFS problemen ermee. TCP protocol bestaat uit gecontroleerde pakketjes die opnieuw verzonden worden als ze niet zijn aangekomen. UDP verstuurt en kijkt niet meer achterom of ze wel aankomen. Als je een mixed gigabit/megabit netwerk hebt, kan dat problemen geven met sommige switches, o.a. D-link las ik, zelf heb ik Sweex. Ik heb dus ook zware vertraging en de nieuwe firmware biedt waarschijnlijk de oplossing. Je kan dan namelijk specifiek bepalen of je met UDP of TCP wilt werken bij NFS shares.

[ Voor 6% gewijzigd door wouter1971 op 16-04-2008 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:51

KL643

beeldaandemuur

Ok,duidelijk. Misschien dat het bij mij ook wat voordeel geeft. Over het algemeen werkt NFS goed voor mij op een een enkele film na.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-04 00:54
Ik ben ook heel erg geïnteresseerd in de PCH, en dit omwille van de HD afspeel mogelijkheden. Ik heb nu een Freecom 350 en hoewel dat een vrij degelijk apparaat is, zit die mogelijkheid er toch niet in omwille van de ingebouwd sigma chip. De PCH is duidelijk een generatie verder.

Toch heb ik nog een vraagje: Ik heb dit ganse topic doorgenomen (phew!) en het is me opgevallen dat vaak NFS wordt gepromoot boven de het standaard windows SMB protocol. Ik heb wel al door dat NFS iets sneller is dan SMB, maar soms wordt er ook gesproken dat het 'makkelijker' is. Wat is er dan makkelijker aan (eens het werkt?). Waarom zou ik NFS willen, als blijkbaar zelfs de zwaarste HD films (zoals bv die Transformers rip van 19 GB) blijkbaar prima speelt via SMB?

Dan ook nog een opmerking: waarom bouwt nou geen enkele producent een gigabit ethernet chip in die dingen? De PCH heeft ook geen USB slave poort, en alles overzetten via de 100 Mbit ethernet poort moet toch dodelijk traag zijn? Ik heb begrepen dat er een standaard 100 Mbit poort interface verwerkt zit in de Sigma chip zelf (heb ik dat goed?) en dat daarom steeds hiervoor gekozen wordt.
Nu Gigabit netwerken steeds meer opduiken, en geen moederbord of notebook nog verkocht wordt zonder is het nu toch echt tijd geworden dat producenten van zulke devices ook Gigabit chips gaan implementeren in hun producten. Hoeveel duurder kan een product daar ook überhaupt van worden? Een paar euro? Dat heb ik er graag voor over om mijn ganse netwerk op Gigabit te houden! Om nog maar te zwijgen van de snelheid waarmee files van de PC naar de PCH zouden kunnen worden gecopieerd. Quasi schijf-snelheden zeg maar...
Zo, dat moet er even uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:22
>Ik heb begrepen dat er een standaard 100 Mbit poort interface verwerkt zit in de Sigma chip zelf >(heb ik dat goed?) en dat daarom steeds hiervoor gekozen wordt.

Deze Sigma engine (8630 series) heeft inderdaad "maar" 100MBps.
De meest recente 8650 series hebben inderdaad 10/100/1000 embedded.

Er zijn wel afwegingen gemaakt wat betreft de 100Mbps.
Mischien bestond de 8650 reeks nog niet ten tijde van de release en is hij een stuk duurder ??
100Mbps is nog steeds niet slecht hé, ja,als je de mediatank wil volladen moet je wat langer wachten ja, maar voor de core-functionaliteit -> AFSPELEN van content voldoet de 100MBps ruim !
Kwestie van FTP op te zetten en een dutje te doen dus ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Archeon schreef op woensdag 16 april 2008 @ 04:06:
Toch heb ik nog een vraagje: Ik heb dit ganse topic doorgenomen (phew!) en het is me opgevallen dat vaak NFS wordt gepromoot boven de het standaard windows SMB protocol. Ik heb wel al door dat NFS iets sneller is dan SMB, maar soms wordt er ook gesproken dat het 'makkelijker' is. Wat is er dan makkelijker aan (eens het werkt?). Waarom zou ik NFS willen, als blijkbaar zelfs de zwaarste HD films (zoals bv die Transformers rip van 19 GB) blijkbaar prima speelt via SMB?
SMB is geen windows protocol maar een linux nabootsing van het protocol van Microsoft. (De Popcornhour draait op linux.) In de praktijk merk je dat SMB voldoende is voor SD (standard definition). Al merk je dan ook een hoop buffering (10-15 sec) van te voren als je een film start. Met NFS is het supersnel, (1-2 seconden) buffering en meteen starten. NFS is dus gewoon een stuk sneller op de Popcornhour. Dus ideaal voor HD waarbij een hoge doorvoersnelheid gewenst is. Het vereist wel bijvoorbeeld een hanewin windows NFS server of het aanwezigzijn of aanzetten van NFS op je NAS, maar het is de moeite waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
wouter1971 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 08:46:
[...]

SMB is geen windows protocol maar een linux nabootsing van het protocol van Microsoft. (De Popcornhour draait op linux.) In de praktijk merk je dat SMB voldoende is voor SD (standard definition). Al merk je dan ook een hoop buffering (10-15 sec) van te voren als je een film start. Met NFS is het supersnel, (1-2 seconden) buffering en meteen starten. NFS is dus gewoon een stuk sneller op de Popcornhour. Dus ideaal voor HD waarbij een hoge doorvoersnelheid gewenst is. Het vereist wel bijvoorbeeld een hanewin windows NFS server of het aanwezigzijn of aanzetten van NFS op je NAS, maar het is de moeite waard!
Nog 1 keer voor de duideijkheid, SMB, oftewel Server Message Block is het protocol dat MS heeft gedefinieerd voor bestandsuitwisseling ed op het Windows platform. Samba is een Linux/Unix implementatie van dit protocol, dat door reverse engineering is achterhaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mark schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:35:
[...]

Hij heeft hem niet bij PCH gekocht maar bij DivxPlayer.nl....klinkt best Nederlands en Nederlandse bedrijven kunnen ook best flauw zijn als ze "voor niks" een RMA krijgen aangeboden ;)
Vrienden, nog even voor de duidelijkheid, ik heb 5 verschillende firmwares geprobeerd. En 5 verschillende harde schijven. Fat32 werkt wel, NTFS niet. Het spijt me voor jullie logica, maar het is gewoon zo. Kan er niet meer van maken. De PCH is een prima apparaatje, maar mijn versie gewoon even niet. Dus ik wacht ook niet op de firmware.

Ben dan wel geen uber-tweaker maar naar jaren prutsen met dit soort dingen heb ik een zesde zintuig gekregen voor wanneer een apparaat goed is of net even niet.

Geen kwaad woord verder over de PCH an sich dus. Ga dus zeker proberen een werkend exemplaar te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
De nieuwe firmware schijnt vandaag uit te komen....yahooooooeeeeee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-05 22:28
wouter1971 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:05:
De nieuwe firmware schijnt vandaag uit te komen....yahooooooeeeeee!
Ik ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Zullen we niet allemaal woopiedoo ik kijk uit naar de firmware update gaan roepen? Dat voegt vrij weinig toe aan dit topic.

Tevens vind ik de nieuwe firmware update wel een mooi moment om een nieuw topic aan te maken. We zijn immers al weer ruim over de 1000 posts heen. Dus als iemand zich geroepen voelt een mooie TS te maken: laat het even weten (dat voorkomt dat 2 mensen er mee bezig zijn).

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 16-04-2008 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Dat is dan dit moment...

De nieuwe firmware is online voor iedereen.

Edit:
De melding was er al....

[ Voor 11% gewijzigd door roma0803 op 16-04-2008 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-04 21:26
Voegt niets toe

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 16-04-2008 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-05 15:00
jawel toch:

4. Russian, Portuguese, Bulgarian, Norwegian, Hungarian language added./td>
- NFS client, TCP/UDP protocol selection support added. ("nfs://" = udp, "nfs-tcp://" = tcp)
- added '[' ']' and '$' to RC key '1'
- BT bandwidth scheduler added
25. Added more subtitle languages and Hebrew (Right-to-Left rendering) SRT subtitle support
- added new TV mode - HDMI_1080i59
- added TV mode frequency toggle (50Hz/60Hz), press "TV Mode" followed by "Caps/Num" to toggle
- Added MKV to MR protocolinfo list
34. Added BitTorrent scheduler UI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-04 13:44
Ik heb onlangs via eisbear ook een PCH besteld en ben ondertussen rustig deze topic aan het doorlezen (pagina 40 al) maar geraak wel meer en meer in de war.

Momenteel zit ik met volgende vragen waar ik niet altijd een duidelijk antwoord op terugvind, mss is het dus beter ze rechtstreeks te stellen.

1) Graag zou ik een interne harde schijf plaatsen. Ik dacht begrepen te hebben dat dit geen SATA schijf mag zijn, echter die samsung spinpoint schijven zijn toch allemaal SATA?

2) als ik zo'n harde schijf geplaatst heb, kan ik dan enkel de harde schijf bereiken via netwerk of is het ook mogelijk om via usb de inhoud uit te lezen op pc?

Alvast bedankt voor de verduidelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullHD
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-04 23:47
1) Graag zou ik een interne harde schijf plaatsen. Ik dacht begrepen te hebben dat dit geen SATA schijf mag zijn, echter die samsung spinpoint schijven zijn toch allemaal SATA?
Klopt.
2) als ik zo'n harde schijf geplaatst heb, kan ik dan enkel de harde schijf bereiken via netwerk of is het ook mogelijk om via usb de inhoud uit te lezen op pc?
Ja (enkel via netwerk). Nee (je kan de PCH niet als 'externe USB schijf' aan je PC hangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
FullHD schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:31:
[...]

Klopt.

[...]

Ja (enkel via netwerk). Nee (je kan de PCH niet als 'externe USB schijf' aan je PC hangen).
Ok,
1 - waar vind ik dan nog spinpoint schijven die geen SATA zijn?
2 - Ik ben dus verplicht van hem in netwerk te gooien als ik zaken op de harde schijf wil plaatsen? Of kan ik via usb overzetten vanop een externe schijf (soms lees ik van wel, soms van niet)

mercikes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 20:09
http://tweakers.net/price...eMin=0&scoreMax=5&x=0&y=0

400gb is alleen helaas wel de max...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ekfad schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:45:
[...]

2 - Ik ben dus verplicht van hem in netwerk te gooien als ik zaken op de harde schijf wil plaatsen? Of kan ik via usb overzetten vanop een externe schijf (soms lees ik van wel, soms van niet)

mercikes
Dat kan. http://www.networkedmedia...DD_to_the_internal_HDD.3F

Een andere optie is er geen schijf inbouwen maar altijd een externe schijf gebruiken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:34

eisbaer

Zie signature

Ekfad schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:44:
Er zijn ook nog samsung spinpoint pata schijven te koop. Ik heb onlangs onderstaande besteld en in de pch gezet. Ik had nog wel een wd liggen maar die samsung is heerlijk stil.
pricewatch: Samsung SpinPoint HD400LD, 400GB (7200rpm, ATA133, 8MB)

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Ok, bedankt voor de antwoorden, ik weet genoeg :)

Net bevestiging gekregen dat het van de cc kaart is afgeschreven, vermoed dus dat ik bij de batch van 19 april zal zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-04 21:26
Ik wil een normale netwerkverbinding opzetten met de pch via windows verkenner bijv maar ik kom er niet in

de gegevens om een ftp verbinding op te zetten werken niet (logisch?)

iemand een idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 08:12

GeeBee

Oddball

Ekfad schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:19:
Ok, bedankt voor de antwoorden, ik weet genoeg :)

Net bevestiging gekregen dat het van de cc kaart is afgeschreven, vermoed dus dat ik bij de batch van 19 april zal zitten :D
Mag ik vragen wat je ID is bij popcornhour? (De mijne is 15281)
Ik zit al een hele tijd te wachten op een invite. Omdat de volgende batch de 19e april geleverd zal worden, hoop ik toch eentje te kunnen bestellen voor die tijd...

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

GeeBee schreef op woensdag 16 april 2008 @ 22:28:
[...]

Ik zit al een hele tijd te wachten op een invite. Omdat de volgende batch de 19e april geleverd zal worden, hoop ik toch eentje te kunnen bestellen voor die tijd...
Je zal er wel bijzitten. Ik had 11xxx en zat bij de vorige batch.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 08:12

GeeBee

Oddball

Tja... dat hoop ik dan maar. Maar met nog drie dagen te gaan tot de volgende levering en nog steeds geen invite begin ik m toch te knijpen...

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
wouter1971 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 00:40:
[...]
Zoals ik al zei, ik heb NFS problemen ermee. TCP protocol bestaat uit gecontroleerde pakketjes die opnieuw verzonden worden als ze niet zijn aangekomen. UDP verstuurt en kijkt niet meer achterom of ze wel aankomen. Als je een mixed gigabit/megabit netwerk hebt, kan dat problemen geven met sommige switches, o.a. D-link las ik, zelf heb ik Sweex. Ik heb dus ook zware vertraging en de nieuwe firmware biedt waarschijnlijk de oplossing. Je kan dan namelijk specifiek bepalen of je met UDP of TCP wilt werken bij NFS shares.
Geregeld met de nieuwe firmware! Die nfs-tcp:// i.p.v. nfs:// is de oplossing. Alles weer oke en op Gigabit behalve de Popcornhour....perfekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
GeeBee schreef op woensdag 16 april 2008 @ 23:46:
Tja... dat hoop ik dan maar. Maar met nog drie dagen te gaan tot de volgende levering en nog steeds geen invite begin ik m toch te knijpen...
Normaal krijg je echt een aantal weken voor een nieuwe batch een invite, als je dus nog geen invite hebt zul je die ook niet meer krijgen voor de komende batch. Aangezien er tegenwoordig zo ongeveer om de 3 weken wel nieuwe batches komen zul je niet heel lang meer hoeven wachten denk ik zo.

Als je trouwens echt niet kunt wachten kun je hem ook op een aantal plekken direct bestellen (maar dan wel een stuk duurder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133714

[...]

Ter informatie: mijn id is 151** en ik heb vrijdag 11 april jl. een invite gekregen. En gisteren is er afgeschreven van mijn creditcard.

Je zou ze eens kunnen mailen op sales@popcornhour.com of ze kunnen verifieren dat jij in hun bestand staat. Dat heb ik een tijdje terug ook gedaan zodat ik zeker wist dat mijn aanmelding bij hen was geadministreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Buzzie schreef op woensdag 16 april 2008 @ 22:10:
Ik wil een normale netwerkverbinding opzetten met de pch via windows verkenner bijv maar ik kom er niet in

de gegevens om een ftp verbinding op te zetten werken niet (logisch?)

iemand een idee???
Kun je meer toelichten over hoe je het probeert en hoe je probeert een ftp sessie op te zetten? Met "werkt niet" kunnen we niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254943

Na de nieuwev firmware en NMT. kan ik niets meer op mijn interene harde schijf zetten zonder gebruikersnaam en wachtwoord. Voorheen tikte ik via windows uitvoeren : net use v: \\ip adres van mijn PCH\share
en ik kon lekker knippen en plakken. Nu moet ik een gebruikersnaam en ww intikken........
Weet iemand meer......

ALvast thanks Zap

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 254943 op 17-04-2008 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Ik zou geen ftp verbinding via de verkenner opzetten. Gewoon even cuteftp of flashftp downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Anoniem: 254943 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:47:
Na de nieuwev firmware en NMT. kan ik niets meer erop zetten zonder gebruikersnaam en wachtwoord. Voorheen tikte ik via windows uitvoeren : net use v: \\ip adres van mijn PCH\share
en ik kon lekker knippen en plakken. Nu moet ik een gebruikersnaam en ww intikken........
Weet iemand meer......

ALvast thanks Zap
check de releasenote ? :?

21. SMB/NFS:
- SMB server now password protected. (user=nmt, password=[unified system password])
- Set SMB/NFS servers' UID and GID (nmt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254943

SileX schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:51:
[...]

check de releasenote ? :?

21. SMB/NFS:
- SMB server now password protected. (user=nmt, password=[unified system password])
- Set SMB/NFS servers' UID and GID (nmt)
Thanks man, voor je snelle reactie.......had ik niet gezien |:( Is best wel dom van me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
[...]

Ik zou het niet weten aangezien ik de invite van eisbear heb mogen gebruiken. Zelf was ik nog niet zo lang geregistreerd op de site dus ik vrees dat mijn invite nog een tijdje op zich zal laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Wat is jullie indruk van de nieuwe firmware?

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast