Popcornhour A-100 (Networked Media Tank)

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste
Acties:
  • 129.723 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-02 19:39

roma0803

Lost

Anoniem: 77001 schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:51:
Thanks! Ik doe er 9 uurtjes over :)

Hoe kan ik vantevoren zien wat goed gaat werken? Kijk je naar de poster, size of codec?
Het beste ga je voor Matroska bestanden (.mkv), deze doen het in principe altijd wel. Matroska is gewoon een container waar een (HD)video, audio (Dolby, DTS, PCM) en soms een subtitel bestand inzitten. De PCH leest deze en speelt ze veelal probleemloos af.

Windows Media (WM*) bestanden zijn vaak ook HD, maar voor het Dolby 5.1 geluid heb je een A/V Receiver nodig die dat bestandsformaat aankan. Voorzover ik weet zijn dat alleen de Pioneer receivers. Om geluid te krijgen zal de PCH 'm (indien zo ingesteld in de instellingen) ook als analoog stereo door kunnen geven. Maar goed, da's niet zo leuk natuurlijk.

Transformers.2007.HDDVD.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA is een mkv container met HD video en DTS geluid, da's echt een leuke showcase om de PCH mee te showen. Mooi beeld en vet geluid... ;)

Edit:
SileX was me net voor

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77001

Ok zoek ik ook nog even op WMV. x264HD geeft meer problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
solly Roma :)

WMV is leuk alleen als je receiver het ondersteund.

x264HD meer problemen? Hoe bedoel je ? Werkt perfect hoor :)

Owja, Bug's Life in 720p is ook een mooie film om te showen.

[ Voor 19% gewijzigd door SileX op 07-04-2008 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus als men zegt dat het een x264HD codec is, kan ie na uitpakken ook in een .mkv format blijken te staan?

Ik vraag dit omdat niet bij elke ftd post duidelijk is wat goed te 'popcornen' is.

Denk dat ik zelf maar eens moet gaan pielen, oftewel tweaken :) Thanks voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Anoniem: 77001 schreef op maandag 07 april 2008 @ 14:10:
Dus als men zegt dat het een x264HD codec is, kan ie na uitpakken ook in een .mkv format blijken te staan?

Ik vraag dit omdat niet bij elke ftd post duidelijk is wat goed te 'popcornen' is.

Denk dat ik zelf maar eens moet gaan pielen, oftewel tweaken :) Thanks voor jullie hulp!
Gewoon downloaden en xbox of ps3 files links laten liggen.
De rest is goed af te spelen.

het is eerst gewoon een geval van trial en error - is de filmbestand niets ? speelt de PCH 'm niet af ? gewoon weg gooien en een andere pakken.
tot nu toe zijn 95% van de bestanden na uitpakken mkv containers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, doe ik dat thanks. Newsleecher bromt geduldig en zuigt zich vol _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-02 12:20
mijn ervaringen tot nu toe:

Aan het netwerk via powerline. Content is voornamelijk DVD-images - nog niks HD.
Streamen (SMB) ging vaak goed, maar niet altijd. DVD geconverteerd van fileset naar .iso image -> duidelijk beter (die tip vond ik op www.networkedmediatank.com : kan iemand uitleggen waarom dat verschil maakt ?)
Vvervolgens NFS aangezet op mijn NAS (Synololgy) -> streamen met NFS gaat goed.

Aansluiting naar de TV via HDMI->DVI kabel. Auto mode komt uit op 480p, maar dan wordt de content vervormd weergegeven. Mode instellen op 576p lost dat op, maar niet voor DVD-content: die speelt hij dan helemaal niet meer af. Al met al een miscommunicatie tussen PCH en TV.
Nu aangesloten via composite, en alles speelt OK. Zolang ik toch nog geen HD-TV en HD-content heb moet het maar zo.

Harddisk is in bestelling (Samsung) dus daarover nog niets te melden. Zonder harddisk is de temperatuur in elk geval geen issue.

O ja, ook nog even geprobeerd vanaf een USB-harddisk (mediaspeler). Werkt ook goed.

Al met al voorlopig genoeg om me bezig te houden: geen spijt van dit speeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Anoniem: 77001 schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:18:

-> heeft iemand misschien voor mij een HD-titel of nog beter een ftd nummer van een mooie 1080p had film die ik zonder prutsen en problemen af kan spelen op de PCH? (mag ook per pm)
wat een domme vraag zeg :+ natuurlijk moet je de fullhd rips van Planet Earth downloaden!! echt ongelovelijk mooi beeld wat je te zien krijgt, en het is educatief ook nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
geerten schreef op maandag 07 april 2008 @ 14:18:

Aan het netwerk via powerline. Content is voornamelijk DVD-images - nog niks HD.
Streamen (SMB) ging vaak goed, maar niet altijd. DVD geconverteerd van fileset naar .iso image -> duidelijk beter (die tip vond ik op www.networkedmediatank.com : kan iemand uitleggen waarom dat verschil maakt ?)
.
Heel vreemd ja - VIDEO_TS enzo speelt ie stotterend af, maar als je er een ISO van maakt gaat het wel goed :?
Naja - ISO maken doe je tergenwoording in minder dan een minuut :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:57

eisbaer

Zie signature

Wil iemand eens proberen om iets op zijn iPod te zetten en dat te kopieren via usb naar de pch. De pch herkent de iPod wel als usb device en kan ook een film die er op staat (mkv, avi) afspelen maar kopieren (angle, timeseek) lukt niet. De bestandsnaam verschijnt wel op de interne harddisk in de pch maar het bestand blijft grootte 0. Zelfs een .srt bestandje op die manier kopieren werkt niet.
Hetzelfde geprobeerd met een usb stickje. Dat ging prima.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

SYQ schreef op maandag 07 april 2008 @ 14:28:
[...]

wat een domme vraag zeg :+ natuurlijk moet je de fullhd rips van Planet Earth downloaden!! echt ongelovelijk mooi beeld wat je te zien krijgt, en het is educatief ook nog :)
Mee eens! Dat van Planet Earth dus >:) Zeker errug mooi om HD te zien.
SileX schreef op maandag 07 april 2008 @ 14:29:
[...]

Heel vreemd ja - VIDEO_TS enzo speelt ie stotterend af, maar als je er een ISO van maakt gaat het wel goed :?
Naja - ISO maken doe je tergenwoording in minder dan een minuut :)
Ik meen dat het een bug in de firmware is waardoor VIDEO_TS mappen niet goed worden opgepakt. Advies is om in ieder geval tot de volgende firmware met ISO's te werken.
eisbaer schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:25:
Wil iemand eens proberen om iets op zijn iPod te zetten en dat te kopieren via usb naar de pch. De pch herkent de iPod wel als usb device en kan ook een film die er op staat (mkv, avi) afspelen maar kopieren (angle, timeseek) lukt niet. De bestandsnaam verschijnt wel op de interne harddisk in de pch maar het bestand blijft grootte 0. Zelfs een .srt bestandje op die manier kopieren werkt niet.
Hetzelfde geprobeerd met een usb stickje. Dat ging prima.
Is dat niet een iPod ding? Wil iPod niet alleen communiceren met iTunes of een kloon daarvan waardoor je bestanden niet op die manier kunt kopieëren?

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

roma0803 schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:09:
Is dat niet een iPod ding? Wil iPod niet alleen communiceren met iTunes of een kloon daarvan waardoor je bestanden niet op die manier kunt kopieëren?
De iPod wordt op de pc wel als een usb drive gezien. De film sleep ik er heen in de verkenner.
Dat het toch een iPod ding is zou best kunnen. Apple en compatibiliteit... maar ik ben toch benieuwd of anderen lukt.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Haay schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:29:
[...]

Mijn PCH is via een 85 Mbit (half-duplex) Powerline adapter op m'n LAN aangesloten. Helaas is er geen mogelijkheid voor een bedrade verbinding tussen huiskamer en meterkast, en tussen meterkast en zolder. (tenminste, niet zonder ruzie met de vrouw des huizes :P )
Dat heb ik ook. Die powerline dingen heb ik inmiddels al in gebruik voor internet en de PCH hoop ik vanavond aan te sluiten (heb hem vandaag gehad). Wat ik wel jammer vind is dat ze zeggen op 40 mbit verbinding te kunnen maken maar dat die verbinding op het moment dat je er data overheen gooit meteen minder wordt. Misschien moet ik nog wat experimenteren met stopcontacten, maar wat voor snelheid haal jij hiermee?

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 07-04-2008 17:30 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 01-05 11:15
Vandaag aangemeld op de website van de fabrikant. Ik vrees dat ik er nog erg lang op zal moeten wachten gezien de populariteit van dit ding op het internet.

Er staan er wel een paar op marktplaats voor een redelijke prijs. Kijken of deze nog beschikbaar zijn...

Wat ik nog niet heb gezien, Een record functie voor bijvoorbeeld een dvb-t USB stick. Iemand iets gehoord dat dit misschien nog komt?

[ Voor 20% gewijzigd door krizzziz op 07-04-2008 22:29 ]

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02:51
Heb een speler besteld bij www.rhisc.nl en deze zou na 14 dagen geleverd worden. 14 maart besteld. Vorige week had men onverwachtse douane vertraging. Maar vandaag staat hij op uitleveren backorders....hoezeeeee! Al met al 3,5 week dus. Tot nu toe aanrader deze zaak, aardig en netjes aan de telefoon ook.

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-11-2020
Met 3,5 week kun je hem in principe ook via www.popcornhour.com krijgen...

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Elefante schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 10:06:
Ik denk nog wel eerder, ik had zelf ook nog niet verwacht hem nu al te hebben. Over een week ofzo gaat er toch weer een batch uit? Ik zou die even afwachten.

Ik zag op networkmediatank dat veel mensen er een toetsenbord aan hangen. Wat is daar het voordeel van?

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 08-04-2008 10:18 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:27

TFHfony

Professional Weirdo

Marzman schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 10:17:
[...]

Ik denk nog wel eerder, ik had zelf ook nog niet verwacht hem nu al te hebben. Over een week ofzo gaat er toch weer een batch uit? Ik zou die even afwachten.

Ik zag op networkmediatank dat veel mensen er een toetsenbord aan hangen. Wat is daar het voordeel van?
Ehm... die nfs://xxx.xxx.xxx.xxx/share 5x intikken gaat op een toetsenbord toch net wat fijner. Idem dito het zoeken van filmpjes op YouTube is handig met een keyboard vanwege de zelfde reden.
Heb er gewoon een draadloos keyboardje aanhangen: Gaat perfect....

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:39
Hé Marzman, heb je inmiddels al getest hoe snel jouw PCH streamed over je Powerline adapters? Ik neem aan dat je ook de 85 Mbit versie hebt?

Ik moet zelf nog eens gaan testen waar precies in mijn huis de bottleneck zit. Oorspronkelijk had ik alleen een Powerline verbinding tussen meterkast en zolder. Nu heb ik m'n PCH in de huiskamer ook via Powerline aangesloten, maar omdat Powerline van je stroomnet een HUB maakt en geen switch, gaat het signaal van elke adapter naar elke adapter. En dan zitten de 3 adapters ook nog elk op een verschillende groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Laatst online: 27-04 09:08
Marzman schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 10:17:
[...]

19 april komt de volgende batch. Eind volgende week dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-05 13:50
Ik heb er nu één staan met de nieuwste firmware + harde schijf + externe usb DVD-Rom en één met de firmware daarvoor, zonder harde schijf met externe usb dvd-rom.

De eerste kent alleen maar problemen vooral met het afspelen van de USB DVD-rom. Blijft hangen midden in orginele CD's en gaat na een minuut weer verder. Ook niet orginele DVD's speelt hij happerend af.
De tweede doet het allemaal zonder kuren! Dus heb mijn eerste ook weer terug in firmware gezet.

Andere mensen ook ervaringen met een externe USB DVD-rom? Ik heb een nieuwe LG GSA-E50N
Afbeeldingslocatie: http://be.lge.com/ne/download/product/G/GSA-E50N/GSA-E50N-L_lge.jpg
Staat wel mooi in mn kast!

Edit... ;)

[ Voor 17% gewijzigd door DiMacho op 08-04-2008 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:11

Nitai

Live the life you love.

Bleh, krijg NFS niet goed aan praat op m'n PCH. Hij mount wel, maar krijg de melding 'No Content Found'. Nu zag ik dat SileX dit ook had, alleen weet ik niet precies wat ik in de exports bestand vermelden moet. Nu heb ik dit in m'n exports bestand op m'n Nas staan (CH3SNAS)

code:
1
/mnt/HD_a2/Videos 192.168.1.7/255.255.255.0(rw,no_root_squash,no_subtree_check)

[ Voor 4% gewijzigd door Nitai op 08-04-2008 14:43 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-04 17:03
Ik ben uiteindelijk voor de istar ipv de popcornhour gegaan... sata en optical spdif waren toch twee dingen die ik graag wilde.

Maarum, ik moest het pakketje bij een TNT kantoortje ophalen (was niet thuis); ik moest #$^Y#$% 67,12 euro betalen!?! Ben ik de enige / eerste die dit bedrag moet betalen?

Het bestaat uit:
BTW bij invoer: 32,49
Recht bij invoer: 17,88
Inklaringskosten: 16,75

Das 2,5 keer zoveel dan normaal!? Kan ik hier wat aan doen? De istar is omschreven als een "videocamera" :/

Ik was zo blij om eindelijk even lekker te gaan genieten van (lees: prutsen met) dit ding. Dit is toch wel even a-relaxed zeg.

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 20:09
gavro schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:20:
...ik moest #$^Y#$% 67,12 euro betalen!?! ....
Das een hoop geld... :-S Maar komt denk omdat ze t als videocamera bestempeld hebben. Als je er mee kunt opnemen moet je weer andere rechten betalen dan wanneer dit niet kan geloof ik.
(niet dat de istar op kan nemen natuurlijk, maar das dus de fout die ze gemaakt hebben)

En niet lullig bedoeld hoor maar als je een istar koopt waarom ga je dit dan vragen in het PCH topic...

[ Voor 29% gewijzigd door ElayZ op 08-04-2008 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
ElayZ schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:52:
[...]
Das een hoop geld... :-S Maar komt denk omdat ze t als videocamera bestempeld hebben. Als je er mee kunt opnemen moet je weer andere rechten betalen dan wanneer dit niet kan geloof ik.
(niet dat de istar op kan nemen natuurlijk, maar das dus de fout die ze gemaakt hebben)

En niet lullig bedoeld hoor maar als je een istar koopt waarom ga je dit dan vragen in het PCH topic...
Mja, er is geen geen Istar topic, en omdat de istar in feite niet veel anders is dan de PCH; t zijn gewoon networked media tanks... in een ander jasje, zelfde ondergoed.

Mn broer heeft em ook besteld en hij belt me net op met hetzelfde probleem, maar daar is hij omschreven als "dvd player". Tax was 68,65....

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik ben uiteindelijk voor de istar ipv de popcornhour gegaan... sata en optical spdif waren toch twee dingen die ik graag wilde.

Maarum, ik moest het pakketje bij een TNT kantoortje ophalen (was niet thuis); ik moest #$^Y#$% 67,12 euro betalen!?! Ben ik de enige / eerste die dit bedrag moet betalen?

Het bestaat uit:
BTW bij invoer: 32,49
Recht bij invoer: 17,88
Inklaringskosten: 16,75

Das 2,5 keer zoveel dan normaal!? Kan ik hier wat aan doen? De istar is omschreven als een "videocamera" :/

Ik was zo blij om eindelijk even lekker te gaan genieten van (lees: prutsen met) dit ding. Dit is toch wel even a-relaxed zeg.
Zit er een harde schijf in? Dan betaal je ook meer.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Nitai schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:24:
Bleh, krijg NFS niet goed aan praat op m'n PCH. Hij mount wel, maar krijg de melding 'No Content Found'. Nu zag ik dat SileX dit ook had, alleen weet ik niet precies wat ik in de exports bestand vermelden moet. Nu heb ik dit in m'n exports bestand op m'n Nas staan (CH3SNAS)

code:
1
/mnt/HD_a2/Videos 192.168.1.7/255.255.255.0(rw,no_root_squash,no_subtree_check)
Ik gebruik het niet meer - ik kreeg het uiteindelijk wel aan de praat. Wat ik nou precies gedaan heb weet ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Haay schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 10:40:
Hé Marzman, heb je inmiddels al getest hoe snel jouw PCH streamed over je Powerline adapters? Ik neem aan dat je ook de 85 Mbit versie hebt?

Ik moet zelf nog eens gaan testen waar precies in mijn huis de bottleneck zit. Oorspronkelijk had ik alleen een Powerline verbinding tussen meterkast en zolder. Nu heb ik m'n PCH in de huiskamer ook via Powerline aangesloten, maar omdat Powerline van je stroomnet een HUB maakt en geen switch, gaat het signaal van elke adapter naar elke adapter. En dan zitten de 3 adapters ook nog elk op een verschillende groep.
Ja ze adverteren met 85 mbit, ze zien elkaar op ongeveer 40 mbit maar ik haal maar 5 mbit. Ik denk dat het bij mij toch ook verschillende groepen zijn. Zodra er data overheen gaat dan stort die 40 mbit waarmee ze elkaar zien naar beneden.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Remote Powerline Devices:
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Name        MAC         Password        Rate    Network     Last Seen
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Device 1    00:16:0A:0E:1A:78   - not entered - 43.57   HomePlug
    Apr 08 06:31 PM Intellon    MAC Version 1.6

Device 2    00:16:0A:0E:1A:7E   - not entered - 42.70   HomePlug
    Apr 08 06:31 PM Intellon    MAC Version 1.6

Ik moet bij mij ook nog zoeken waar de bottleneck zit, maar ik denk bij het powerline adapter bij mijn pc (andere kamer, waarschijnlijk andere groep). Muziek streamed geweldig, avi's ook zolang het geen HD is maar grotere bestanden krijgen te weinig bandbreedte.

Volgens mij valt het van powerline naar powerline sturen wel mee. Ik denk dat het hub-effect meer zit in de architectuur van het electriciteitsnet. Van mijn pc naar mijn adslmodem en van mijn pc naar de PCH gaat over dezelfde stroomkabels voor een deel.
TFHfony schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 10:34:
[...]

Ehm... die nfs://xxx.xxx.xxx.xxx/share 5x intikken gaat op een toetsenbord toch net wat fijner. Idem dito het zoeken van filmpjes op YouTube is handig met een keyboard vanwege de zelfde reden.
Heb er gewoon een draadloos keyboardje aanhangen: Gaat perfect....
Youtube werkt dus wel? Ik kreeg geen video te zien, ik zal wel de firmware moeten updaten eerst ofzo.

[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 08-04-2008 18:43 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
Marzman schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 18:28:
Zit er een harde schijf in? Dan betaal je ook meer.
Nee er zit geen hardeschijf in.... Ik snap echt niet waar de extra kosten vandaan kunnen komen...

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

gavro schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:01:
[...]

Nee er zit geen hardeschijf in.... Ik snap echt niet waar de extra kosten vandaan kunnen komen...
Ik denk dat het in de verzender zit. Ik zie op de site bij TNT bijvoorbeeld staan dat ze inklaringskosten rekenen voor het werk dat ze hebben, bij DHL heb ik alleen de BTW hoeven betalen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Zojuist test gedaan.

Transformers.2007.HDDVD.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA - 19Gb groot via SMB afgespeeld - bufferen duur ietsjes langer maar speelt perfect af via een bedraad, 100Mbit netwerk.

Server had een upload snelheid van zo'n 3 MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Elefante schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 10:06:
Klopt alleen dan heb je garantie rompslomp als je problemen hebt.

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

wouter1971 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 08:27:
[...]

Mee oneens. Als je 'm in NL koopt sturen ze 'm ook naar PH op als ie stuk is, er zit dan dus zelfs een extra schakel tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
roma0803 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 08:40:
[...]

Mee oneens. Als je 'm in NL koopt sturen ze 'm ook naar PH op als ie stuk is, er zit dan dus zelfs een extra schakel tussen.
Ja, want meestal beroept de dealer zich op fabrieksgarantie, wat betekent dat je de verzendkosten naar Hongkong/USA zelf kunt betalen. Soms heb je geluk en hoeft dit niet, maar heb niet geheel zicht op alle juridische kanten hiervan. Daarbij komt dat het prijsverschil minimaal EUR 70,- is, waarvoor je hem dus wel een keer heen en weer kunt laten sturen. :D

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Elefante schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:19:
[...]
Ja, want meestal beroept de dealer zich op fabrieksgarantie, wat betekent dat je de verzendkosten naar Hongkong/USA zelf kunt betalen. Soms heb je geluk en hoeft dit niet, maar heb niet geheel zicht op alle juridische kanten hiervan. Daarbij komt dat het prijsverschil minimaal EUR 70,- is, waarvoor je hem dus wel een keer heen en weer kunt laten sturen. :D
Je hebt NIETS te maken met fabrieken/leveranciers erachter, jij doet zaken met een nederlandse (web)winkel en dan geldt ook de wet kopen op afstand en mag je zelfs het artikel binnen 7 dagen terugsturen en je geld terug vragen.
Je moet alleen zorgdragen voor de kosten van versturen naar de leverancier, de terugweg moet de leverancier zelf betalen als de klacht gegrond is.

Ten overvloede trouwens de voorwaarden van rhisc.

Veilig betalen iDeal, CreditCard
Wet kopen op afstand
30 dagen "Niet goed geld terug"
Bezorging TNTPost - Shipment by TNTPost
Aftersales
Garantie voorwaarden - Warranty (Daarin staat o.a. Binnen garantie, artikel wordt door ons vervangen of gecrediteerd.)
Webshop keurmerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 14:06
Ik had een defecte afstandbediening bij de levering van PCH. Even een case aangemaakt op de website van popcornhour.com en binnen een dag had ik de shippingcodes van een nieuwe ab. Dus de service afdeling werkt erg efficient en snel. Nu hopen dat de United Postal Service hem snel in de bus gooit.
Dus ik zou voor het bestellen via internet gaan hoor..
wouter1971 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 08:27:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

wouter1971 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:21:
[...]

Je hebt NIETS te maken met fabrieken/leveranciers erachter, jij doet zaken met een nederlandse (web)winkel en dan geldt ook de wet kopen op afstand en mag je zelfs het artikel binnen 7 dagen terugsturen en je geld terug vragen.
Je moet alleen zorgdragen voor de kosten van versturen naar de leverancier, de terugweg moet de leverancier zelf betalen als de klacht gegrond is.

Ten overvloede trouwens de voorwaarden van rhisc.

Veilig betalen iDeal, CreditCard
Wet kopen op afstand
30 dagen "Niet goed geld terug"
Bezorging TNTPost - Shipment by TNTPost
Aftersales
Garantie voorwaarden - Warranty (Daarin staat o.a. Binnen garantie, artikel wordt door ons vervangen of gecrediteerd.)
Webshop keurmerk.
Waar hebben we het nou over? Over garantie toch? Dan blijft mijn opmerking staan. Waar je het nu ineens over hebt is de spijtoptanten regeling. Is toch heel iets anders en is alleen van belang voor de eerste 7 dagen.

Overigens had ik mijn PCH RMA gestuurd. Scan gemaakt van het verzendbewijs en per mail opgestuurd naar support van PH. 2 Dagen later had ik een nieuwe binnen, gelijktijdig ontvingen zij daar mijn oude. Binnen 2 dagen een nieuw apparaat, ga daar maar aanstaan met de gemiddelde webwinkel.

[ Voor 12% gewijzigd door roma0803 op 09-04-2008 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servitor
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
Ik ben erg blij met mijn popcorn speler, als de nieuwe firmware uit is, zijn hopelijk alle kleine probleempjes waar ik nu nog last van heb opgelost. Echter het grootste probleem wat ik nu heb is geen DTS support (alleen passtrough).
Ik heb namelijk geen reciever aan mijn popcorn speler hangen (staat op het verlanglijstje), dus media met DTS audio erin geeft geen sjoege.
Bestaan er tooltjes waarmee je gemakkelijk DTS naar bijvoorbeeld AC3 of van mijn part stereo kan omzetten? Remuxxen heet dat toch?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
Heb je al eens op het forum van networkedmediatank.com gekeken? Daar staan genoeg topics over. Bijvoorbeeld: http://www.networkedmediatank.com/viewtopic.php?t=852 (Het tweede topic in How-to?) ;-)

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Servitor schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:53:
Ik ben erg blij met mijn popcorn speler, als de nieuwe firmware uit is, zijn hopelijk alle kleine probleempjes waar ik nu nog last van heb opgelost. Echter het grootste probleem wat ik nu heb is geen DTS support (alleen passtrough).
Ik heb namelijk geen reciever aan mijn popcorn speler hangen (staat op het verlanglijstje), dus media met DTS audio erin geeft geen sjoege.
Bestaan er tooltjes waarmee je gemakkelijk DTS naar bijvoorbeeld AC3 of van mijn part stereo kan omzetten? Remuxxen heet dat toch?

alvast bedankt.
Dan zet je de setting voor DTS in je PCH toch op PCM (ipv RAW)? In het geval er DTS signaal wordt gegeven wordt het omgezet naar analoog stereo. Heb je gewoon geluid, alleen niet DTS maar stereo. Ditzelfde doe je voor WMA. Ik heb er wel een dikke receiver achter hangen, maar geen Pioneer dus geen WMA support. In die gevallen geeft de PCH gewoon stereosignaal door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
roma0803 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:31:
[...]

Dan zet je de setting voor DTS in je PCH toch op PCM (ipv RAW)? In het geval er DTS signaal wordt gegeven wordt het omgezet naar analoog stereo. Heb je gewoon geluid, alleen niet DTS maar stereo. Ditzelfde doe je voor WMA. Ik heb er wel een dikke receiver achter hangen, maar geen Pioneer dus geen WMA support. In die gevallen geeft de PCH gewoon stereosignaal door.
En dat werkt dus niet -dat dacht ik eerst dus ook - zie eerdere discussie.

De PCH kan niet DTS omzetten, alleen passthrough.

voor WMA en AC3 etc kan dit weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servitor
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
Elefante schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:13:
Heb je al eens op het forum van networkedmediatank.com gekeken? Daar staan genoeg topics over. Bijvoorbeeld: http://www.networkedmediatank.com/viewtopic.php?t=852 (Het tweede topic in How-to?) ;-)
Bedankt! Hier kan ik mee verder. Kijken of ik het aan de praat krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 08:12

GeeBee

Oddball

Ik heb maar eens een mailtje gestuurd omdat ik al een tijdje zit te wachten op een reactie op mijn preorder. Dus maar eens gevraagd of ik überhaupt op de lijst stond. Wachten op een invite is immers een stuk dragelijker als je weet dat je op de lijst staat :)

Dit was het antwoord dat ik terugkreeg:

Dear Customer,

We have verified your account in our database. Please do wait for our invitation during mid or end of April to place your pre-order for 19 Apr 2008 batch.

Dus: ik sta op de lijst, en 19 april wordt de volgende batch geleverd :)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24643

GeeBee schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:58:
Ik heb maar eens een mailtje gestuurd omdat ik al een tijdje zit te wachten op een reactie op mijn preorder. Dus maar eens gevraagd of ik überhaupt op de lijst stond. Wachten op een invite is immers een stuk dragelijker als je weet dat je op de lijst staat :)
Zou je mij kunnen vertellen welk email adres je gebruikt hebt...ik kan namelijk niets vinden op de site, waar ik naar toe kan mailen...bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 08:12

GeeBee

Oddball

Ik heb gemaild naar sales@popcornhour.com
Volgens mij staat het ergens op de supportpagina.

Binnen een dag bericht terug :)

[ Voor 26% gewijzigd door GeeBee op 09-04-2008 22:52 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Dacht gisteren lekker naar een HD (720p) film te gaan kijken, streamend vanaf m'n file-server PC op zolder via my-ihome, maar blijkbaar gaat ook via HTTP streamen over 85 Mbit Powerline niet snel genoeg voor soepele playback. Waar een 720p film via SMB al na iets van 10 seconden (buffering) begint te hakkelen, loopt het via my-ihome eerst zo'n 2 minuten soepel, tot het daar ook begint te hakkelen. :(

Omdat het eerst 2 minuten soepel loopt lijkt het er op dat die Powerline bij aanvang wel voldoende snelheid heeft, maar dat gaandeweg de film de doorvoersnelheid dramatisch inzakt tot het te traag is voor HD weergave. Nog wel snel genoeg voor DVD (ISO) of DivX/Xvid afspelen, maar niet voor HD materiaal.

Tja, als ik een mogelijkheid zag om een UTP kabel te trekken tussen de meterkast en zolder had ik dat al lang gedaan. Veel goedkoper en sneller dan zo'n Powerline verbinding! UTP tussen meterkast en huiskamer is misschien nog wel mogelijk, maar zinloos zonder UTP verbinding van meterkast naar zolder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:34

mphilipp

Romanes eunt domus

Dat krijg je als de douane geen idee heeft wat er in dat doosje zit. Je kunt bezwaar indienen. Ik weet alleen niet of je de inklaringskosten terug krijgt, want die kosten zijn door de vervoerder gemaakt en dat staat los van of de opgelegde belasting terecht is of niet.
Check Taric in welke tariefgroep dat spelertje valt. Ik denk dat je dan ook meteen snapt waarom het wel eens mis gaat met de toewijzing van een tariefgroep ;)

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Haay schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:06:
Dacht gisteren lekker naar een HD (720p) film te gaan kijken, streamend vanaf m'n file-server PC op zolder via my-ihome, maar blijkbaar gaat ook via HTTP streamen over 85 Mbit Powerline niet snel genoeg voor soepele playback. Waar een 720p film via SMB al na iets van 10 seconden (buffering) begint te hakkelen, loopt het via my-ihome eerst zo'n 2 minuten soepel, tot het daar ook begint te hakkelen. :(

Omdat het eerst 2 minuten soepel loopt lijkt het er op dat die Powerline bij aanvang wel voldoende snelheid heeft, maar dat gaandeweg de film de doorvoersnelheid dramatisch inzakt tot het te traag is voor HD weergave. Nog wel snel genoeg voor DVD (ISO) of DivX/Xvid afspelen, maar niet voor HD materiaal.

Tja, als ik een mogelijkheid zag om een UTP kabel te trekken tussen de meterkast en zolder had ik dat al lang gedaan. Veel goedkoper en sneller dan zo'n Powerline verbinding! UTP tussen meterkast en huiskamer is misschien nog wel mogelijk, maar zinloos zonder UTP verbinding van meterkast naar zolder...
Ja, jammer met die powerline dingen - leuk voor wat internet, maar niet voor deze doeleinden.

Maar wat weerhoud je dan om een kabel te trekken ? Dat is toch zo gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
SileX schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:18:
Ja, jammer met die powerline dingen - leuk voor wat internet, maar niet voor deze doeleinden.

Maar wat weerhoud je dan om een kabel te trekken ? Dat is toch zo gedaan ?
Ja, was goed genoeg om m'n Internet (ADSL2+, rond de 10-11 Mbit) van meterkast naar zolder te verbinden, maar niet goed genoeg voor HD streamen voor m'n PCH...

Wat me daarvan weerhoudt is dat ik geen loze leiding zie vanaf de meterkast naar zolder om een UTP kabel doorheen te trekken. Zit op zolder alleen een stopcontact voor de wasmachine aansluiting, en de CV-ketel. Of zou het mogelijk zijn om een UTP kabel te trekken door dezelfde buis waar die stroomkabel voor de wasmachine aansluiting doorheen loopt? Is het enige wat ik nog zou kunnen bedenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Of je legt hem langs/tussen de CV buizen? Die gaan neem ik aan ook naar beneden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-05 13:13
Als je een trekveer in die buis erbij geduwd krijgt en je komt onderweg geen obstakels tegen als verdeeldozen en rare bochten (van flexibele buis bijvoorbeeld |:( ), dan heb je goede kans dat je hem erdoor krijgt. Weet je of die aansluiting op zolder echt aangelegd is daarvoor? Zo ja, dan is deze (als het goed is) apart aangesloten in de meterkast en zouden er geen andere draden bij moeten / mogen lopen. In dat geval heb je dus ook geen verdeeldozen onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Haay schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:04:
[...]

Ja, was goed genoeg om m'n Internet (ADSL2+, rond de 10-11 Mbit) van meterkast naar zolder te verbinden, maar niet goed genoeg voor HD streamen voor m'n PCH...

Wat me daarvan weerhoudt is dat ik geen loze leiding zie vanaf de meterkast naar zolder om een UTP kabel doorheen te trekken. Zit op zolder alleen een stopcontact voor de wasmachine aansluiting, en de CV-ketel. Of zou het mogelijk zijn om een UTP kabel te trekken door dezelfde buis waar die stroomkabel voor de wasmachine aansluiting doorheen loopt? Is het enige wat ik nog zou kunnen bedenken...
Ken je niet iemand die electicien is van beroep?

Straks in mijn nieuwe huis (per Juni), gaan de servers ook naar zolder - vriend in de familie is electricien en ik geef hem gewoon de opdracht om een draad te trekken van woonkamer naar zolder in ruil voor een kratje pils. Meestal is dit zo gedaan voor deze gasten :)
En ja, wellicht dat ze dat ook via de bestaande stroomleidingen kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Ik heb zelf de UTP kabel gelegd door de buis waar ook de bedrading voor de thermostaat naar de CV ketel loopt. Met een trekveer 1 obstakel in de vorm van een verdeeldoos gepasseerd. Kabel zonder RJ45 stekker getrokken, nieuwe stekker eraan en klaar. Vaak zit tussen de buizen ook net voldoende ruimte om 1 kabel door te trekken. Is misschien even een tijdje proberen tot je een gaatje hebt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
giohardcore schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:22:
Als je een trekveer in die buis erbij geduwd krijgt en je komt onderweg geen obstakels tegen als verdeeldozen en rare bochten (van flexibele buis bijvoorbeeld |:( ), dan heb je goede kans dat je hem erdoor krijgt. Weet je of die aansluiting op zolder echt aangelegd is daarvoor? Zo ja, dan is deze (als het goed is) apart aangesloten in de meterkast en zouden er geen andere draden bij moeten / mogen lopen. In dat geval heb je dus ook geen verdeeldozen onderweg.
offtopic:
Ja, de wasmachine aansluiting op zolder zit in de meterkast op een aparte groep. Dus daar zou in principe een UTP kabel naast kunnen lopen? In ieder geval het proberen waard.

Sorry, voor het offtopic gebeuren. Netwerk verbinding over Powerline heeft geen directe connectie met PCH discussies. Zullen het hier maar bij laten en weer verder on-topic over de PCH hebben! :)

Iemand enig idee wanneer de nieuwe firmware voor de PCH uit komt? Hoop echt dat het opspinnen van de interne HD terwijl de PCH op stand-by staat verholpen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:41
Ondersteund het apparaatje ook usb-wireless devices?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Webgnome schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:37:
Ondersteund het apparaatje ook usb-wireless devices?
Nog niet, binnenkort wel..

http://www.networkedmedia...wtopic.php?t=2395&start=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:41
Dat is wel heel erg gaaf. Misschien maar is eventjes kijken of ik hier geld voor vrij kan maken.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Haay schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:36:
[...]

Iemand enig idee wanneer de nieuwe firmware voor de PCH uit komt? Hoop echt dat het opspinnen van de interne HD terwijl de PCH op stand-by staat verholpen is!
Ik heb net gelezen dat ze nog wat issues waren tegengekomen met de laatste beta en dat ze pas willen releasen als de firmware helemaal stabiel is. Dit n.a.v. de grote hoeveelheid klachten n.a.v. de laatste firmware. Ik geloof dat de planning dus een week is opgeschoven en naar volgende week gaat.

Voor het opspinnen van de HDD hebben ze een oorzaak gevonden, maar volgens de laatste berichten zou de oplossing hiervoor pas in de daaropvolgende firmware worden geïmplementeerd. Ook hierbij willen ze zeker zijn dat ze het oplossen voordat ze 'm releasen en dat lijkt met de komende firmware nog niet te gaan lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
roma0803 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:35:
Ik heb zelf de UTP kabel gelegd door de buis waar ook de bedrading voor de thermostaat naar de CV ketel loopt. Met een trekveer 1 obstakel in de vorm van een verdeeldoos gepasseerd. Kabel zonder RJ45 stekker getrokken, nieuwe stekker eraan en klaar. Vaak zit tussen de buizen ook net voldoende ruimte om 1 kabel door te trekken. Is misschien even een tijdje proberen tot je een gaatje hebt gevonden.
Ik had wel TV en Radio coax aansluiting in mn kamer, door diezelfde buis heb ik een UTP kabel getrokken, netjes afgewerkt met een wandcontactdoos met Coax en UTP aansluiting. 8)

Als je geen leidingen hebt waar die bij kan, zou ik 'm gwoon langs de muur trekken, gwoon paar meter kabelgoot kopen, kan je best netjes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCkY82
  • Laatst online: 22:11
Ik kreeg zo net een invite :P Aangezien ik al een PCH heb ontvangen via iemand anders invite wil ik nu ook iemand blij maken met de mijne :) Dus stuur even een mailtje als je interesse hebt...

Edit: Nog steeds vrij. Royz had al een email voor een invite :)

[ Voor 18% gewijzigd door RiCkY82 op 11-04-2008 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Voor de mensen die problemen ondervinden met de performance van NFS het volgende.
Bij mij werkte NFS wel maar onwijs traaaaaaaaaaaaaaaaaaaag.
Dit blijkt te komen doordat ik de Popcornhour in een gigabit netwerk heb hangen en hij met een mixed Gbit en Mbit niet om kan gaan. Dat schijnt een bug te zijn welke ook bij andere mediaspelers schijnt voor te komen.
De oplossing was het verwijderen van de Gigabit switch (sweex) en te vervangen door Mbit switch.
Het schijnt ook met Dlink switches te gebeuren dus ligt niet aan het merk.

Zie dit artikel: http://www.mpcclub.com/mo...s=0&postorder=asc&start=0

Nu is de performance echt fantastisch! Het bufferen gebeurd 1 a 2 seconden voor een HD file nu ipv 10-15 sec met SMB.

Aanrader! NFS is super en DVD iso's en losse DVD folders werken nu ook vlekkeloos en zonder stotteren. Had met SMB namelijk ook dat sommige DVD files weigerden, DVD9 files volgens mij.

Super apparaat!

[ Voor 6% gewijzigd door wouter1971 op 11-04-2008 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Gisteren kwam m'n broertje langs en ik wilde hem m'n PCH demonstreren. Werkte helft van de mkvtjes gewoon niet. Zelfs mkvtjes van series die ik de dag ervoor gezien had, werkte nu niet! Ik heb toen gereboot en toen werkte een paar mkvtjes het weer wel. Ik heb gestreamed van m'n NAS (SMB), vanaf de interne harddisk afgespeeld, etc. Jammer genoeg werkte geen van ze totdat ik een reboot had gedaan.

Is best frusterend eigenlijk, hopelijk wordt het beter in de komende firmwares.

Edit: Ik heb het opgegeven om NFS werkend te krijgen op m'n NAS. Misschien maar een NFS client installeren op m'n PC en Mac dan.... geeft wel weer hoop wouter1971!

[ Voor 14% gewijzigd door Nitai op 11-04-2008 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
RiCkY82 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 09:40:
Ik kreeg zo net een invite :P Aangezien ik al een PCH heb ontvangen via iemand anders invite wil ik nu ook iemand blij maken met de mijne :) Dus stuur even een mailtje als je interesse hebt...
Same here, wie het eerste mailt mag de invite benutten. 8)

** AL VERGEVEN **

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Nitai schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:02:
Edit: Ik heb het opgegeven om NFS werkend te krijgen op m'n NAS. Misschien maar een NFS client installeren op m'n PC en Mac dan.... geeft wel weer hoop wouter1971!
Welke NAS heb jij? Wellicht kan ik je even helpen met het NFS deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 04-05 13:27

Royz

Kleurenblind!!

-elw00d schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:15:
[...]

Same here, wie het eerste mailt mag de invite benutten. 8)
En hoe kom ik aan je mail adres? staat niet in je profiel ;)

please!

[ Voor 7% gewijzigd door Royz op 11-04-2008 11:24 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Royz schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:22:
[...]

En hoe kom ik aan je mail adres? staat niet in je profiel ;)

royzzz @ gmail.com please!
Haha, klopt ja. Vergeten om 'm zichtbaar te maken in m'n profiel.

Ik zal jou even een mailtje sturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
wouter1971 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:21:
[...]

Ik ben zo vrij me hier ook maar even in te mengen ;). Ik heb een Synology Diskstation DS-106J en wil ook graag NFS werkend krijgen. Ik heb die guide wel van MPC club, maar het werkt nog niet iig. Daarnaast heb ik thuis ook alleen maar gigabit liggen (Belkin N1 Vision als router en een 3Com gigabit switch op zolder waar de NASsen staan). Ik heb ook nog een Maxtor Shared Storage, maar voor zover ik weet ondersteund die uberhaupt geen NFS, correct me if I'm wrong.

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
giohardcore schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:38:
[...]

Ik ben zo vrij me hier ook maar even in te mengen ;). Ik heb een Synology Diskstation DS-106J en wil ook graag NFS werkend krijgen. Ik heb die guide wel van MPC club, maar het werkt nog niet iig. Daarnaast heb ik thuis ook alleen maar gigabit liggen (Belkin N1 Vision als router en een 3Com gigabit switch op zolder waar de NASsen staan). Ik heb ook nog een Maxtor Shared Storage, maar voor zover ik weet ondersteund die uberhaupt geen NFS, correct me if I'm wrong.

Thnx!
Ik heb de 207+, heb je wel de nfsd daemon draaien op de 106? En een /etc/exports bestand aangemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

wouter1971 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:21:
[...]

Ik heb de CH3SNAS (eigenlijk hetzelfde als de DNS-323) :)

Wat heb je in je exports bestandje staan?

[ Voor 8% gewijzigd door Nitai op 11-04-2008 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:44
Ik had deze ochtend een invite gekregen en heb de Popcorn just in pre-order genomen.
Ik hoop dat ik er geen spijt van ga krijgen ;-)

Er zullen altijd "betere" oplossingen zijn, maar het lijkt me een veelzijdig apparaat, klein, weinig stroomverbruik.
Ik zou hem gebruiken voor m'n collectie MP3 een hoop DVD rips (gewoon VOB's) en de collectie foto's etc dus dit moet wel lukken.

Firmwares zijn zeker precies niet perfect, maar er is gelukkig en levende community en er zit precies dynamiek in de development...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Nitai schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:14:
[...]

Ik heb de CH3SNAS (eigenlijk hetzelfde als de DNS-323) :)

Wat heb je in je exports bestandje staan?
Wellicht moet je even hier kijken, heb even gezocht voor je.
http://www.sat4all.com/fo...b/showflat/Number/1463274

Klopt het dat jij een * hebt staan in je ip adres in het bestandje /mnt/HD_a2/fun_plug.d/etc/exports?
Die heb ik vervangen door een 0 en toen werkte het prima.

/share 192.168.1.0/255.255.255.0(rw,no_root_squash,no_subtree_check)
( alles in 1 regel, en activeer dit met exportfs -ra )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
wouter1971 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:47:
[...]

Ik heb de 207+, heb je wel de nfsd daemon draaien op de 106? En een /etc/exports bestand aangemaakt?
Dat heb ik inderdaad niet draaien. In die guide van MPC staat alleen een uitleg hoe je via telnet NSF aanzet, maar dit wilde niet echt lukken, ondanks dat ik gewoon als root ingelogd ben. Is er een simpele manier om te testen of NFS werkt? Ik zal anders inderdaad eens proberen die nfsd daemon te draaien, dat zal makkelijker zijn dan via telnet allerlei config files aan te passen.

Edit: Heb je trouwens een link waar ik die pat file kan vinden om die NFS daemon te installeren (mits er een pat file voor is uiteraard).

[ Voor 10% gewijzigd door giohardcore op 11-04-2008 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
giohardcore schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:55:
[...]

Dat heb ik inderdaad niet draaien. In die guide van MPC staat alleen een uitleg hoe je via telnet NFS aanzet, maar dit wilde niet echt lukken, ondanks dat ik gewoon als root ingelogd ben. Is er een simpele manier om te testen of NFS werkt? Ik zal anders inderdaad eens proberen die nfsd daemon te draaien, dat zal makkelijker zijn dan via telnet allerlei config files aan te passen.

Edit: Heb je trouwens een link waar ik die pat file kan vinden om die NFS daemon te installeren (mits er een pat file voor is uiteraard).
Een pat file heb je niet nodig aangezien de NFS daemon standaard is geinstalleerd, maar niet geactiveerd sinds firmware 518.

Activeren NFS met de command's:
mv S83nfsd.sh.sample S83.nfsd.sh (dit hernoemen activeerd de nfs daemon bij reboot van je systeem)
vi /etc/exports

En daar heb ik instaan:
/volumeUSB2/usbshare/ 192.168.1.0/255.255.255.0(ro,no_root_squash)

Activeren nfs daemon met: exportfs -av
Controleren met: showmount -e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren de PCH bij het postkantoor opgehaald.

De speler heeft even gewerkt. althans, ik kon mijn externe harde schijf even doorbrowsen en files selecteren, maar heb geen dvd aan de praat gekregen...

Daarom heb ik de laatste firmware geinstalleerd.

Als ik nu de externe harde schijf (aangesloten via USB) probeer te accessen, knal ik in een scherm waarin staant 'remember to always backup your harddrive'. Dat blijft aanstaan. Alleen als ik exit, return of reset kom ik weer terug in het hoofmenu.

Moet ik 'm weer terugsturen (defect exemplaar) of zie ik iets over het hoofd?

Wat ik al heb gedaan:
- checken werking externe harde schijf op andere devices
- kabels gewisseld
- stroom er helemaal af en weer erop
- speler opstarten met harde schijf aan en opstarten schijf nog uit en later opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lentje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 22:58
Ik heb vandaag een invite gekregen om de popcornhour te bestellen echter heb ik hem al via divxplayer.nl gekocht. Wie mijn invite wil hebben moet mij even dmén.

edit: Invite is ondertussen vergeven.

[ Voor 11% gewijzigd door Lentje op 11-04-2008 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Anoniem: 77001 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:29:
Gisteren de PCH bij het postkantoor opgehaald.

De speler heeft even gewerkt. althans, ik kon mijn externe harde schijf even doorbrowsen en files selecteren, maar heb geen dvd aan de praat gekregen...

Daarom heb ik de laatste firmware geinstalleerd.

Als ik nu de externe harde schijf (aangesloten via USB) probeer te accessen, knal ik in een scherm waarin staant 'remember to always backup your harddrive'. Dat blijft aanstaan. Alleen als ik exit, return of reset kom ik weer terug in het hoofmenu.

Moet ik 'm weer terugsturen (defect exemplaar) of zie ik iets over het hoofd?

Wat ik al heb gedaan:
- checken werking externe harde schijf op andere devices
- kabels gewisseld
- stroom er helemaal af en weer erop
- speler opstarten met harde schijf aan en opstarten schijf nog uit en later opstarten
Ik begrijp uit jouw verhaal dat je niet eens door de inhoud van je externe schijf kunt browsen?

Mijn advies is hoe dan ook terug te gaan naar de voorlaatste firmware. De laatste firmware heeft buitengewoon veel bugs. De voorlaatste heeft misschien iets minder opties, maar is wel stabiel. Bij voorkeur via een USB stick de firmware downgraden. Probeer het dan nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:54

Pierre

Van nature lui!

Ik heb een invite van deze misschien iemand

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189862

ik zag dat er ook al een invite word aamgeboden op marktplaats..... 8)7 45 euro...

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 189862 op 11-04-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Van
  • Laatst online: 09-02-2023
marvlems schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:38:
Ik heb ook nog een invite over. ;)
You have mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

roma0803 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:37:
[...]

Ik begrijp uit jouw verhaal dat je niet eens door de inhoud van je externe schijf kunt browsen?

Mijn advies is hoe dan ook terug te gaan naar de voorlaatste firmware. De laatste firmware heeft buitengewoon veel bugs. De voorlaatste heeft misschien iets minder opties, maar is wel stabiel. Bij voorkeur via een USB stick de firmware downgraden. Probeer het dan nog eens.
Dat klopt. De PCH ziet de harde schijf als device, maar ik kan er niet doorheen bladeren. Zie dan na wat schermgeflits alleen maar het 'remember to back up your harddisk' scherm.

Is downgraden gewoon de voorlaatste fw downloaden en aanbieden in firmware menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Anoniem: 77001 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:24:
[...]
Is downgraden gewoon de voorlaatste fw downloaden en aanbieden in firmware menu?
Klopt bijna. Zipbestand uitpakken op een USB stick en er naar toe browsen vanuit de PCH. De html file aanklikken en de firmware wordt geinstalleerd.

Het gedrag van je PCH is niet zoals het moet zijn, maar ik kan zo niet bedenken wat de oorzaak kan zijn. Je kunt nog even op het NMT forum kijken of er meer mensen zijn met een vergelijkbaar probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

roma0803 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:52:
[...]

Klopt bijna. Zipbestand uitpakken op een USB stick en er naar toe browsen vanuit de PCH. De html file aanklikken en de firmware wordt geinstalleerd.

Het gedrag van je PCH is niet zoals het moet zijn, maar ik kan zo niet bedenken wat de oorzaak kan zijn. Je kunt nog even op het NMT forum kijken of er meer mensen zijn met een vergelijkbaar probleem.
Ah yes, dat bedoelde ik ook. Dus upgraden gaat zelfde manier als downgraden? (zo had ik het meteen moeten vragen, grrrr).

Sta ook al op dat forum, maar tweakers FTW }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Ik heb een invite binnen maar al een mooie pch staan. Wie het eerst komt, het eerst maalt.

Edit:Vergeven

[ Voor 8% gewijzigd door eisbaer op 11-04-2008 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-04 13:44
eisbaer schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 19:35:
Ik heb een invite binnen maar al een mooie pch staan. Wie het eerst komt, het eerst maalt.
Hey,

Ik heb interesse in de invite maar kan je blijkbaar niet mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Email staat in mijn profiel. (Blauwe poppetje links :))

[ Voor 32% gewijzigd door eisbaer op 11-04-2008 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 01-05 11:15
Zal ik hem maar alvast voortijdig neerzetten en andere mensen de moeite besparen? Wie toevallig nog een invite heeft liggen, ik zou mezelf graag naar voren schuiven.

Kort vraagje erbij. Als de hdmi uitgang wordt gebruik, is bv de component dan nog gelijkertijd bruikbaar?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-04 13:44
eisbaer schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 20:15:
Email staat in mijn profiel. (Blauwe poppetje links :))
Gevonden en mail verstuurd, benieuwd of ik niet te lang liep te sukkelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 04-05 13:27

Royz

Kleurenblind!!

Zijn er mensen die de applicatie van lundman gebruiken, llink? Ik begrijp dat je dit als addon op je PCH kan toevoegen zodat films een coverart en informatie van imdb krijgen? Werkt dit een beetje?

http://www.networkedmediatank.com/viewtopic.php?t=2956

[ Voor 16% gewijzigd door Royz op 11-04-2008 20:44 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pff, krijg 'm echt niet aan de praat. Kan niet van mijn externe HDD spelen. Geprobeerd met af fabriek instellingen en twee laatste firmwares. Geen succes.

Speler gaat dus weer terug :(

Tot nu toe is mijn High def quest geen succes :( Nog even wachten tot de techniek wat 'ouder' is.

Helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 77001 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 20:50:
Pff, krijg 'm echt niet aan de praat. Kan niet van mijn externe HDD spelen. Geprobeerd met af fabriek instellingen en twee laatste firmwares. Geen succes.

Tot nu toe is mijn High def quest geen succes :( Nog even wachten tot de techniek wat 'ouder' is.

Helaas!
USB? Bij mij werkte dat meteen, ook nog zitten spelen met een USBstick.

Zowel met de fabrieksfirmware als met de laatste (alleen heeft de laatste wel de bekende bugs zoals een haperende youtube enz natuurlijk). Mijn vader heeft een Pinaccle Showview en die was 100 keer moeilijker aan de praat te krijgen dan mijn PCH (al denk ik dat dat meer aan Vista ligt dat hij gebruikt dan aan zijn Showview).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254943

Hi all,

Ik loop met de gedachte om een 7 inch of kleiner schermpje naast mijn HDMI aansluitng eraan te hangen. Dit voormamelijk om als ik mp3 albums afspeel ik niet elke keer mijn tv aan moet zetten om een ander album te selecteren en ik kan kijken welk liedje er speelt zonder mijn tv aan te zetten. Spaart mijn plasma en energie.

Heeft iemand hier ervaringen mee en kan het wel.....

Greetz Zap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 254943 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 21:47:
Hi all,

Ik loop met de gedachte om een 7 inch of kleiner schermpje naast mijn HDMI aansluitng eraan te hangen. Dit voormamelijk om als ik mp3 albums afspeel ik niet elke keer mijn tv aan moet zetten om een ander album te selecteren en ik kan kijken welk liedje er speelt zonder mijn tv aan te zetten. Spaart mijn plasma en energie.

Greetz Zap
Dat zou wel cool zijn. Volgens het forum werkt een muis ook dus een kleine touch screen zou dan een optie zijn.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971

Helaas!
Jij bent niet echt de doorzetter (lees: early adopter) waarvoor die kasje bedoeld is volgens mij.
Als je niet met tegenslagen om kan gaan moet je je nooit op dit soort nieuwe gebieden begeven.
Waarom sloop je die externe HDD niet even uit de casing, als je die HDD perse wil gebruiken en stop je hem in de PCH?

Geloof me, dit kastje werkt perfekt....wel even doorzetten hoor!

[ Voor 7% gewijzigd door wouter1971 op 11-04-2008 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lentje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 22:58
Ik heb nog een invite over, Royz had er al één.

Heb vandaag de PCH voor het eerst aangesloten, duurde even voor dat ik hem aan de gang had. Had de PCH met HDMI aangesloten op mijn LCD tv. Echter viel het signaal na het loading scherm weg. Uiteindelijke oplossing was de PCH via composite aansluiten op de TV en daarna bij setup het beeldsignaal goed instellen. Daarna deed hij het prima via HDMI.

Heb nu een paar films erop gezet en het werkt ansich prima. Echter staat er een groene lijn aan de linkerkant van de films. Ik hoop dat dit na een firmware upgrade die ik dadelijk ga doen is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Lentje schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 01:15:
Heb nu een paar films erop gezet en het werkt ansich prima. Echter staat er een groene lijn aan de linkerkant van de films. Ik hoop dat dit na een firmware upgrade die ik dadelijk ga doen is opgelost.
Wellicht kan je met de cursor van je TV het beeld iets naar links schuiven? Bij Philips kan dit namelijk, je kan bij mij alle kanten op schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

wouter1971 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:46:
[...]

Wellicht moet je even hier kijken, heb even gezocht voor je.
http://www.sat4all.com/fo...b/showflat/Number/1463274

Klopt het dat jij een * hebt staan in je ip adres in het bestandje /mnt/HD_a2/fun_plug.d/etc/exports?
Die heb ik vervangen door een 0 en toen werkte het prima.

/share 192.168.1.0/255.255.255.0(rw,no_root_squash,no_subtree_check)
( alles in 1 regel, en activeer dit met exportfs -ra )
Thnx wouter, ik had die site al gevonden en wat mee gerommeld.
Mijn regel ziet er nu zo uit:

/mnt/HD_a2/Videos 192.168.1.*/255.255.255.0(rw,no_root_squash,no_subtree_check)

Ik ga het even proberen met de 0. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

wouter1971 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 23:10:
[...]

Jij bent niet echt de doorzetter (lees: early adopter) waarvoor die kasje bedoeld is volgens mij.
Als je niet met tegenslagen om kan gaan moet je je nooit op dit soort nieuwe gebieden begeven.
Waarom sloop je die externe HDD niet even uit de casing, als je die HDD perse wil gebruiken en stop je hem in de PCH?

Geloof me, dit kastje werkt perfekt....wel even doorzetten hoor!
Bullshit wouter1971. Heeft niets met early adoter te maken als je een apparaat koopt waarvan de basisfuncties niet werken. Volkomen terecht dat tanassi 'm terug wil sturen. Als je terugleest zie je dat hij behoorlijk wat pogingen heeft gedaan om 'm werkend te krijgen. Het regent momenteel posts van hardware problemen op het NMT forum. De produktie is opgeschroefd en dat is blijkbaar ten koste gegaan van de kwaliteit van de kastjes. De ene RMA na de andere wordt verstrekt. Je mag toch zeker verwachten dat een functionaliteit als vanaf een USB drive afspelen werkt. Die van jou doet dat toch ook gewoon? Een beetje minder snel met je oordeel over anderen zeg.
Anoniem: 254943 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 21:47:
Hi all,

Greetz Zap
Ja, dat kan. Je kunt alleen niet beide schermen tegelijk van beeld voorzien. Je schakelt met de AB tussen de uitgangen en dus de schermen. Op zich wil wat jij wil dus prima.

[ Voor 22% gewijzigd door roma0803 op 12-04-2008 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-05 09:05
Lentje schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 01:15:
Ik heb nog een invite over, Royz had er al één.

Heb vandaag de PCH voor het eerst aangesloten, duurde even voor dat ik hem aan de gang had. Had de PCH met HDMI aangesloten op mijn LCD tv. Echter viel het signaal na het loading scherm weg. Uiteindelijke oplossing was de PCH via composite aansluiten op de TV en daarna bij setup het beeldsignaal goed instellen. Daarna deed hij het prima via HDMI.

Voor een volgende keer, dit kwam ik tegen in een review:
TV mode quick settings using numeric key:
- TV Mode + 0 = Auto TV mode
- TV Mode + 1 = Component/Composite NTSC 480i
- TV Mode + 2 = Component/Composite PAL 576i
- TV Mode + 3 = reserved
- TV Mode + 4 = HDMI/Component 720p50
- TV Mode + 5 = HDMI/Component 1080i50
- TV Mode + 6 = HDMI/Component 1080p50
- TV Mode + 7 = HDMI/Component 720p60
- TV Mode + 8 = HDMI/Component 1080i60
- TV Mode + 9 = HDMI/Component 1080p60
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

walterg schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 10:43:
[...]

Voor een volgende keer, dit kwam ik tegen in een review:

[...]

:)
Staat ook in de (beknopte) handleiding die ze meeleveren.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Afspelen vanaf een usb2.0 HDD gaat hier probleemloos. Hoe is de HDD geformateerd?

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast