Het beste ga je voor Matroska bestanden (.mkv), deze doen het in principe altijd wel. Matroska is gewoon een container waar een (HD)video, audio (Dolby, DTS, PCM) en soms een subtitel bestand inzitten. De PCH leest deze en speelt ze veelal probleemloos af.Anoniem: 77001 schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:51:
Thanks! Ik doe er 9 uurtjes over
Hoe kan ik vantevoren zien wat goed gaat werken? Kijk je naar de poster, size of codec?
Windows Media (WM*) bestanden zijn vaak ook HD, maar voor het Dolby 5.1 geluid heb je een A/V Receiver nodig die dat bestandsformaat aankan. Voorzover ik weet zijn dat alleen de Pioneer receivers. Om geluid te krijgen zal de PCH 'm (indien zo ingesteld in de instellingen) ook als analoog stereo door kunnen geven. Maar goed, da's niet zo leuk natuurlijk.
Transformers.2007.HDDVD.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA is een mkv container met HD video en DTS geluid, da's echt een leuke showcase om de PCH mee te showen. Mooi beeld en vet geluid...
Edit:
SileX was me net voor
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.