Popcornhour A-100 (Networked Media Tank)

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste
Acties:
  • 129.926 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 06:48

GeeBee

Oddball

Hoe zit het nou precies?
Als ik het goed begrijp moet je een aanvraag voor een bestelling (soort pre-order) indienen waarna je een uitnodiging (invite) krijgt om de A100 te kunnen bestellen. Ik heb wel een reservering (invite) gevraagd, maar krijg maar geen bericht terug.
Op de site kan ik daar ook niets over terugvinden, behalve een link naar Google Checkout. Moet ik nou eerst daar een account aanmaken voordat ik kan zien hoe het staat met de status van mijn aanvraag?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-07 18:46

Nitai

Live the life you love.

Als je die link naar Google Checkout hebt dan kan je hem bestellen en betalen. Dat is je invite.

Dus betalen maar en dan komt hij jouw richting op met de volgende lichting (8 april geloof ik)!

Dus,
  • stap 1: Registreren bij Popcornhour's website
  • stap 2: Na een tijdje krijg je een invite (check je spam folder), je krijgt dan een 'button' erbij op de website als je bent ingelogd.
  • stap 3: Klik op de button (pre-order genaamd zo uit m'n hoofd) en bestel de Popcornhour
  • stap 4: Betaal je bestelling (Google Checkout)
  • stap 5: Je bestelling wordt verzonden met de lichtingen die ze hebben. Je kan vragen wanneer je bestelling komt door Sales te mailen, of je kan op het forum daar (of hier) rondhangen.

[ Voor 58% gewijzigd door Nitai op 03-04-2008 16:55 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-07 00:56
mavaee schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:38:
Ook hier is hij afgeleverd!
Wel thuis maar mn ouders hebben hem aangenomen. Overigens geen douane kosten hoeven betalen aan DHL!!!! :?
Komt daar achteraf nog een rekening van ofzo?
Wel freaky dat dat zo random lijkt te zijn bij DHL of je wel of geen belasting moet betalen. Ik dacht namelijk dat DHL altijd alles inklaarde en je dus altijd belasting dient te betalen als je via hen wat laat bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Vind ik opeens een briefje van DHL in de bus van Popcornhour. Ik moet wel die 27.xx betalen maar verbaas me er meer over dat ik al bij deze lichting zit. Mooi, want mijn homeplugs (ethernet via stopcontact zijn ook binnen).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-07 12:36
Op Google Checkout staat nog steeds "Not yet shipped", maar wel dus: ook hier is DHL geweest, maar helaas voor een dichte deur. Morgen maar ziek melden :-)
Op het briefje van DHL staat wel het zendingsnummer, waarmee ik de omzwervingen van mijn pakketje kan volgen: Van Hong Kong naar Amsterdam, van Amsterdam naar Brussel, in Brussel ingeklaard, dan weer van Brussel naar Amsterdam, en dan met de koerier mee. De wegen van DHL zijn ondoorgrondelijk..
Ik vraag me wel af of dat uitstapje via Brussel een goed of een slecht teken is voor wat betreft de douanekosten..??
(Overigens, ik woon in Den Haag, maar DHL noemt geloof ik heel Nederland Amsterdam.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

tiepeks schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:13:
Straks tussen 18.00 en 19.00 effe ophalen. Nu nog wachten op de Pana 42PZ85, en dan genieten van Planet Earth.
Wow, jij bent twee keer goed bezig d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07 10:59
[b]Nitai schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:51:

Dus betalen maar en dan komt hij jouw richting op met de volgende lichting (8 april geloof ik)!
Nee, 19 april is de volgende lichting. Ik had de order 22 maart in Checkout geplaatst, maar viel dus waarschijnlijk net buiten de boot voor de lichting van 30 maart. Anders had ik 'm nu ook gehad... :'(

Ach ja, nog ff wachten.

[ Voor 25% gewijzigd door -elw00d op 03-04-2008 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

geerten schreef op donderdag 03 april 2008 @ 18:12:
Op Google Checkout staat nog steeds "Not yet shipped", maar wel dus: ook hier is DHL geweest, maar helaas voor een dichte deur. Morgen maar ziek melden :-)
Op het briefje van DHL staat wel het zendingsnummer, waarmee ik de omzwervingen van mijn pakketje kan volgen: Van Hong Kong naar Amsterdam, van Amsterdam naar Brussel, in Brussel ingeklaard, dan weer van Brussel naar Amsterdam, en dan met de koerier mee. De wegen van DHL zijn ondoorgrondelijk..
Ik vraag me wel af of dat uitstapje via Brussel een goed of een slecht teken is voor wat betreft de douanekosten..??
(Overigens, ik woon in Den Haag, maar DHL noemt geloof ik heel Nederland Amsterdam.)
Ik denk het niet. Bij mij staat:
April 02, 2008 23:50 Brussels - Belgium Afgehandeld voor inklaring om Brussels - Belgium
April 03, 2008 00:21 Brussels - Belgium Douane inklaring compleet om Brussels - Belgium

En die inklaring is gewoon dokken. 27,17 BTW staat er bij mijn papiertje geschreven door een DHL medewerker.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Nitai schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:51:
Als je die link naar Google Checkout hebt dan kan je hem bestellen en betalen. Dat is je invite.
Dat dus nog niet, ik zie alleen maar op pagina met Order History de mededeling dat de page disabled is. Nog helmaal geen mail terug gehad van ze, de pre-order is toch al een maand ofzo geleden. 19 pagina's spam doorgezocht maar ook niks. Kan ik een bepaald email adres op de whitelist zetten voor de zekerheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:01

TFHfony

Professional Weirdo

April 03, 2008 00:02 Brussels - Belgium Afgehandeld voor inklaring om Brussels - Belgium
April 03, 2008 00:21 Brussels - Belgium Douane inklaring compleet om Brussels - Belgium

Maargoed, hier wordt hij dus morgen afgeleverd omdat ik niet thuis was. Overigens staat op mijn papiertje niets ingevuld bij "te betalen", dus ik hoop op een besparing van 27 euro ;)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra_gdd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06 17:33

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

Mijn mod van m'n PopCorn Hour A-100.

Ondertussen zit er er tussen fan en deksel een fanfilter.
http://www.networkedmedia...pic.php?t=2078&highlight=

Maat van me heeft zelfde mod gedaan met z'n PopCorn Hour A-100.
Hij heeft soms het probleem als hij een videobestand wil kijken van zowel interne harddisk, als via netwerk hij een melding krijgt van "Cannot Play". Dit is op een zwart scherm en vliegt dan terug naar "de bestandsverkenner". Is gelijk welk videobestand.
Normaal spelen deze wel af met z'n PCH.

Enigste remedie is PopCorn Hour opnieuw (soms meermaals) opstarten.
Hij heeft mijn voeding geprobeerd, maar probleem blijft zelfde.
Ook met de nieuwste firmware & software van de PCH.
Z'n PCH is verbonden via meegeleverde HDMI-kabel.

We kunnen die PopCorn Hour niet terugsturen door dat in ons deksel voor de mod.

[ Voor 67% gewijzigd door Ra_gdd op 03-04-2008 19:19 ]

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:25

eisbaer

Zie signature

Hmm 26 maart afgeschreven maar nog niet geleverd. Dat zou wel 'ns de volgende ronde kunnen worden. Ze zijn wel traag met die status bijwerken. Dan zou je tenminste weten wat er staat te gebeuren.

[ Voor 3% gewijzigd door eisbaer op 03-04-2008 19:19 ]

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlfaMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 20:24
19 Maart besteld.
26 Maart CC afgeschreven.
3 April geleverd door DHL

Totaal $224 en €27,15 btw betaald.

Nu nog de HDD installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 13:39
Hehe.. eindelijk binnen. !7 maart besteld, 25 afgeschreven en vandaag opgehaald bij de DHL. Wel mooi meegenomen dat ik geen inklaringskosten had dus totaal 224 dollar.

Ik heb de popcorn aangesloten en hij vind een netwerk. Alleen reageert de afstandbediening totaal niet. Moet die op een een-of-andere manier geactiveerd worden? Het is een zwarte afstandbediening met een logo van RcB

Tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

super_dirk schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:42:
Hehe.. eindelijk binnen. !7 maart besteld, 25 afgeschreven en vandaag opgehaald bij de DHL. Wel mooi meegenomen dat ik geen inklaringskosten had dus totaal 224 dollar.

Ik heb de popcorn aangesloten en hij vind een netwerk. Alleen reageert de afstandbediening totaal niet. Moet die op een een-of-andere manier geactiveerd worden? Het is een zwarte afstandbediening met een logo van RcB

Tips ?
Gokje, maar zit er niet een plakbandje op de batterij ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
Neen, zelfs met hele echt nieuwe IKEA batterijen geen reactie. Popcorn zelf werkt maar geen reactie van AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-05 11:32
Anoniem: 94923 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 18:30:
[...]

Wow, jij bent twee keer goed bezig d:)b
Tja, maar van Redcoon word je ook niet echt gelukkig. Maar ja, langer wachten, meer genieten :P

Ik moest net wel bij DHL die €27,- betalen. Ach.
Ben benieuwd. Bevindingen komen hier weer terug.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

tiepeks schreef op donderdag 03 april 2008 @ 20:37:
[...]

Tja, maar van Redcoon word je ook niet echt gelukkig. Maar ja, langer wachten, meer genieten :P

Ik moest net wel bij DHL die €27,- betalen. Ach.
Ben benieuwd. Bevindingen komen hier weer terug.
Ik hoop hem morgen te hebben, heb net DHL gebeld of ze hem op mijn werk af kunnen leveren. Zaterdag even kijken of ik een nieuw hardeschijfje haal of er tijdelijk een oude schijf in stop die ik nog heb liggen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand een NFS server werkend gekregen onder Vista?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 03-04-2008 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

geerten schreef op donderdag 03 april 2008 @ 18:12:
Hier ook aangeboden om 17.40 uur, alleen was ik nog niet thuis en ik had een afspraak vanavond. Net een half uur geleden thuis gekomen en even gebeld 23.45 :D Er werd gewoon opgenomen en aangegeven dat ik hem morgen zelf kom ophalen bij Laan van Waalhaven (Den Haag / Leidschendam). Ze gaan 7.00 uur open, net even voordat ik naar het werk ga ophalen :D en dan kan ik morgen eindelijk het even gaan testen.
GeeBee schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:01:
[...]

Dat dus nog niet, ik zie alleen maar op pagina met Order History de mededeling dat de page disabled is. Nog helmaal geen mail terug gehad van ze, de pre-order is toch al een maand ofzo geleden. 19 pagina's spam doorgezocht maar ook niks. Kan ik een bepaald email adres op de whitelist zetten voor de zekerheid?
Dit email adres: no-reply@popcornhour.com

Als je Gmail hebt kun je gewoon een filter aanmaken en alles op 'Popcorn' filteren en 'star'-en (sterretje). Werkt perfect!

[ Voor 33% gewijzigd door Nitai op 04-04-2008 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baca
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10-2024
Een maand na inschrijving heb ik vandaag mijn A100 mogen ontvangen. Ik heb Myihome op mijn pc geinstalleerd, en ik zie ook de paden die ik daarin heb aangeven, echter kan ik geen iso's afspelen (ik zie ze niet eens in mijn A100), ook kan ik geen ondertitels aanzetten bij vob bestanden (ik kan ook niks doen in de dvd menus), zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199898

Hoe lang duurt het voordat je een mailjte krijgt? Ik heb me een week geleden aangemeld maar misschien dat ik per ongeluk mijn spam mailbox heb leeggemaakt zonder te kijken :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
baca schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 07:02:
Een maand na inschrijving heb ik vandaag mijn A100 mogen ontvangen. Ik heb Myihome op mijn pc geinstalleerd, en ik zie ook de paden die ik daarin heb aangeven, echter kan ik geen iso's afspelen (ik zie ze niet eens in mijn A100), ook kan ik geen ondertitels aanzetten bij vob bestanden (ik kan ook niks doen in de dvd menus), zijn er meer mensen met dit probleem?
Myihome ondersteund geen ISO's of DVD files, daarvoor moet je NFS of SMB gebruiken.
Anoniem: 94923 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:12:
Heeft iemand een NFS server werkend gekregen onder Vista?
Ja, ik had het met Hanewin aan de praat gekregen. Ik gebruik het niet meer - DVD's via SMB en HD content via Myihome - werkt perfect en simpel op te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben je overgestapt op SMB? NFS is sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Anoniem: 94923 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 08:46:
Ben je overgestapt op SMB? NFS is sneller.
SMB is snel zat voor DVD's - en ook heb ik HD content gedraaid via SMB.

Myihome is HTTP en nog sneller :)
Edit - van de Wiki:

SMB: ~25Mbps
NFS: ~33Mbps
HTTP: ~42Mbps (same clip peaks at 47Mbps)
USB HDD: ~ 42Mbps
USB DVDROM (8x): ~42Mbps
Internal HDD: ~42Mbps

[ Voor 24% gewijzigd door SileX op 04-04-2008 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-11-2020
super_dirk schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:42:
Niet te vroeg juichen, er kan nog altijd een factuur komen achteraf. Soms sturen ze die na, omwille van de snelheid.

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
baca schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 07:02:
Dit is geen bug oid (voor jou wel een probleem), maar is inherent aan het streamen via HTTP, zoals MyIHome doet. Om echt iso's te kunnen afspelen moet je gebruikmaken van de Windows shares (SAMBA) of NFS. Het beste is natuurlijk nog altijd je interne schijf te gebruiken.

Dat je geen ondertitels kunt krijgen bij vob-bestanden klopt, de DVD-structuur is zo dat je de .ifo bestanden nodig hebt om te weten waar de ondertitels precies staan. Een soort inhoudsopgave voor je vobjes dus. Hiermee kan de PCH ook de DVD-menu's (indien aanwezig uiteraard) laten zien en het goede audio/ondertitel-spoor selecteren.

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baca
Elefante schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 09:29:
[...]
Dit is geen bug oid (voor jou wel een probleem), maar is inherent aan het streamen via HTTP, zoals MyIHome doet. Om echt iso's te kunnen afspelen moet je gebruikmaken van de Windows shares (SAMBA) of NFS. Het beste is natuurlijk nog altijd je interne schijf te gebruiken.

Dat je geen ondertitels kunt krijgen bij vob-bestanden klopt, de DVD-structuur is zo dat je de .ifo bestanden nodig hebt om te weten waar de ondertitels precies staan. Een soort inhoudsopgave voor je vobjes dus. Hiermee kan de PCH ook de DVD-menu's (indien aanwezig uiteraard) laten zien en het goede audio/ondertitel-spoor selecteren.
Bedankt voor je antwoord. Ik ben eerst aan de slag gegaan met windows shares. Ik heb een guest account aangemaakt, een map gedeeld en de guest toegevoegd. echter toen ik in mijn a100 bij netwerkshares mijn pc koos zei ie "no content". Toen heb ik myihome geinstalleerd wat wel meteen werkte ( ik gebruik vista). Ik weet niet wat ik hier fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Windows share die je aanmaakt is geen SMB of NFS protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SileX schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 08:57:
[...]

SMB is snel zat voor DVD's - en ook heb ik HD content gedraaid via SMB.

Myihome is HTTP en nog sneller :)
Edit - van de Wiki:

SMB: ~25Mbps
NFS: ~33Mbps
HTTP: ~42Mbps (same clip peaks at 47Mbps)
USB HDD: ~ 42Mbps
USB DVDROM (8x): ~42Mbps
Internal HDD: ~42Mbps
Het is me nog steeds niet helder waarom je van NFS bent overgestapt op SMB.
HTTP/MyiHome heb ik niets aan, ik gebruik de PCH voor DVD's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
Anoniem: 94923 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 10:59:
De Windows share die je aanmaakt is geen SMB of NFS protocol.
De windows share maakt gebruikt van het SAMBA-protocol, SMB dus...

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
baca schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 10:00:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Ik ben eerst aan de slag gegaan met windows shares. Ik heb een guest account aangemaakt, een map gedeeld en de guest toegevoegd. echter toen ik in mijn a100 bij netwerkshares mijn pc koos zei ie "no content". Toen heb ik myihome geinstalleerd wat wel meteen werkte ( ik gebruik vista). Ik weet niet wat ik hier fout doe?
Je hebt:
- geen firewall,
- de laatste firmwareversie draaien,

en kun je bij het opzoeken van de share (in setup --> gedeelde mappen) je PC wel vinden, maar hij geeft "No content" aan? Staat het delen van bestanden en printers (dus niet de specifieke map) zelf wel aan? bij XP (en waarschijnlijk Vista) moet dit namelijk apart ingesteld worden. Je kunt dus een map delen, maar als dit Bestand- en printerdeling niet ingeschakeld is, is het nog niet effectief.

Kun je op een andere PC in je netwerk wel bij je gedeelde map?

[ Voor 0% gewijzigd door Elefante op 04-04-2008 11:17 . Reden: tikfoutje ]

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Anoniem: 94923 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:00:
[...]

Het is me nog steeds niet helder waarom je van NFS bent overgestapt op SMB.
HTTP/MyiHome heb ik niets aan, ik gebruik de PCH voor DVD's :)
ok - wat zijn de voordelen van NFS? (niet alleen snelheid ?)

NFS was moeilijk op te zetten... SMB, dus gewoon een share aanmaken is zoooo simpel :)

En met snelheid merk je het echt niet ! Hooguit 1/2Mb/s netwerk verkeer (gemeten van mijn server)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 23:00

mphilipp

Romanes eunt domus

Elefante schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:13:
De windows share maakt gebruikt van het SAMBA-protocol, SMB dus...
Even zeiken:
Samba is het product, SMB is het protocol:
SMB, which stands for Server Message Block, is a protocol for sharing files, printers, serial ports, and communications abstractions such as named pipes and mail slots between computers.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok cool, dus share aanmaken, klaar. Hmm, klinkt goed.
Moet dit persé guest zijn of kan er een user/pass aan gekoppeld worden zoals PCH setup dit biedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oe dit is een mooie: MPC SMB and NFS Guide PCH-A100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:53
Is er geen freeware nfs server voor xp. Hanewin is maar 30 dagen gratis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baca
Elefante schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:16:
[...]

Je hebt:
- geen firewall,

en kun je bij het opzoeken van de share (in setup --> gedeelde mappen) je PC wel vinden, maar hij geeft "No content" aan? Staat het delen van bestanden en printers (dus niet de specifieke map) zelf wel aan? bij XP (en waarschijnlijk Vista) moet dit namelijk apart ingesteld worden. Je kunt dus een map delen, maar als dit Bestand- en printerdeling niet ingeschakeld is, is het nog niet effectief.

Ik heb geen firewall, de laatste firmware. Van het delen ben ik niet zeker, ik zit nu op mijn werk, zal daar straks naar kijken iig bedankt voor de mogelijke oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

baca, ik heb net ontdekt dat in Vista je niet alleen rechten moet geven in het tabblad Delen, maar ook tabblad Beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baca
Anoniem: 94923 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:38:
baca, ik heb net ontdekt dat in Vista je niet alleen rechten moet geven in het tabblad Delen, maar ook tabblad Beveiliging.
thx, ik hoop dat het daarmee is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hèhè, eindelijk ook een SMB share weten te maken met user/pass. Ik hou er nooit zo van om alles op Gast-niveau open te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-07 15:45
FloRadix schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:07:
Is er geen freeware nfs server voor xp. Hanewin is maar 30 dagen gratis...
Heb ik ook al naar gezocht, maar kon niks vinden. Enige wat nog een gratis optie is (maar weet niet hoe goed dat werkt) is een set NFS tools voor WinNT4 / Win2K die Microsoft nu gratis aanbiedt (kostte vroeger $99). Dit werkt echter niet op WinXP en WinVista.

Ik ga eerst eens kijken hoe goed myiHome werkt over m'n 85 Mbit powerline setup. Kijken of het snel genoeg is om HD materiaal te streamen. Via SMB gaat dat sowieso niet heb ik al gemerkt. Dat is goed genoeg om Xvid of zelfs een DVD-ISO te streamen, maar een 720p MKV file heeft meer bandbreedte nodig dan SMB via mijn netwerk geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vista premium en Ultimate hebben zelf Subsystem for UNIX-based Applications en Services for NFS aan boord (moet je wel even aanvinken onder Programma's & Onderdelen), maar daar begrijp ik tot nog toe niet veel van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Anoniem: 94923 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:58:
Hèhè, eindelijk ook een SMB share weten te maken met user/pass. Ik hou er nooit zo van om alles op Gast-niveau open te gooien.
hoe??? is de smb share trouwens gewoon een mapje op je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 94923 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:58:
Zolang je geen wireless hebt maakt het niet zo heel veel uit.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
SYQ schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:38:
hoe??? is de smb share trouwens gewoon een mapje op je pc?
SMB is het protocol dat Microsoft gebruikt voor file & printer sharing in Windows. Als je dus vanaf een andere PC in je LAN bij een gedeelde map op je file-share PC kunt komen, dan kun je die map ook mounten op de PCH. :)
Anoniem: 94923 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:35:
Vista premium en Ultimate hebben zelf Subsystem for UNIX-based Applications en Services for NFS aan boord (moet je wel even aanvinken onder Programma's & Onderdelen), maar daar begrijp ik tot nog toe niet veel van...
Voor zover ik weet zit in Vista (Home) Premium en Vista Ultimate alleen de CLIENT voor NFS. Hiermee kun je dan vanaf je Windows Vista bak verbinden naar NFS shares op bv. een Linux PC. Maar wil je een NFS share maken op je Windows PC, dan moet je NFS server hebben.

[ Voor 43% gewijzigd door Haay op 04-04-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marzman schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:43:
[...]

Zolang je geen wireless hebt maakt het niet zo heel veel uit.
Ik heb Wireless, daarom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 23:00

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 94923 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:35:
Voor XP hebben ze ook een 'gratis' NFS client in hun Unix kit, maar dat werkt blijkbaar zó goed, dat er heel veel alternatieve NFS clients zijn. Dat zegt denk ik genoeg. Ik heb die voor XP geprobeerd en het werkte voor geen meter. Toen maar eentje van €25 gedownload (nfsAxe) en dat werkt beter. Geen hoofdpijn meer.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haay schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:26:
[...]

Heb ik ook al naar gezocht, maar kon niks vinden. Enige wat nog een gratis optie is (maar weet niet hoe goed dat werkt) is een set NFS tools voor WinNT4 / Win2K die Microsoft nu gratis aanbiedt (kostte vroeger $99). Dit werkt echter niet op WinXP en WinVista.
Maybe: WinNFSd

WinNFSd is a Network File System (NFS) server for Windows. You can use any NFS client to mount a directory of Windows and read/write files via NFS protocol. It is useful when you usually access files of Windows on Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Heb het ff gechecked. Meest recente versie is uit 2005, en in de Bug-tracker noemt iemand een bug van een 2 GB file limiet. Niet handig als je HD mkv's van 4+ GB wilt streamen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bummer :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-07 10:30
Ik zeg: bestel een mooie Synology Diskstation (heb zelf de DS-106J), die heeft sinds een firmware update van een tijdje geleden ook NFS.
Ik heb mijn PCH nog niet binnen (vandaag een mail gehad dat hij een dezer dagen geleverd gaat worden :9~ ), maar als hij er is zal ik dat zeker even testen en hier de resultaten neergooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil geen NAS, ik wil NFS op mijn Vista bak :)

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 04-04-2008 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-07 12:36
hebbes !!
goed om te zien dat ze geen geld verspillen aan de verpakking !!
en nu aan de slag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baca
Anoniem: 94923 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:38:
Ok ik ben inmiddels thuis :) Ik ben nu zover dat ik mijn share wel zie op mijn laptop maar niet in de A100 :( Beetje frusti dit. Heb je nog een idee (of iemand anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

geerten schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:13:
hebbes !!
goed om te zien dat ze geen geld verspillen aan de verpakking !!
en nu aan de slag..
Bij mij hebben ze hem toch thuis af proberen te leveren in plaats van op mijn werk wat ik gisteren heb doorgegeven. En nu ligt hij op een dhlvestiging waar ik hem kan ophalen, alleen zeggen ze er niet bij welke dhl-vestiging.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baca
Elefante schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:16:
[...]

Je hebt:
- geen firewall,

Zoals ik hierboven schrijf kom ik via de laptop in mijn gedeelde mappen. Echter in de A100 blijft het frusterende bericht "no content" opduiken. Als ik browse ziet het netwerk (standaard workgroup), klik ik daarop, krijg ik mijn computernaam, klik ik daarop staat dr no content blablabla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

baca schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 17:04:
[...]

Ok ik ben inmiddels thuis :) Ik ben nu zover dat ik mijn share wel zie op mijn laptop maar niet in de A100 :( Beetje frusti dit. Heb je nog een idee (of iemand anders).
Ik denk dat je je Gast account niet aan hebt staan.
Verkenner -> rechtermuisknop Computer -> Beheren -> Lokale gebruikers en groepen -> Gebruikers -> rechtermuisknop Gast -> Eigenschappen -> Vinkje weghalen bij Account is uitgeschakeld.

Trouwens, ik heb 2 Vista machines en 1 kreeg ik ook niet zichtbaar op de PCH, wat ik ook deed. Zodoende heb ik op die machine een PCH account gemaakt, een share gemaakt waarop ik user PCH alle rechten geef en in de PCH handmatig de share ingevoerd. Uiteraard met User PCH en Password ****
Meteen bij die andere ook gedaan, weg met die openstaande Gastaccounts ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 04-04-2008 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254943

Ja, bij mij is hij ook binnen. Gelukkig.
De verpakking had bij mij behoorlijk geleden. Je kon zien dat hij van verre moest komen. Die Jongens van UPS en DHL mogen best wel voorzichtiger zijn. Bij Popcornhour weten ze schijnbaar hoe ze met de pakjes gooien, hij heeft een UPS/DHL proof verpakking.

Na ik gelezen had dat mijn Visa card geplunderd werd door PCH heb ik via 4launch in Eindhoven een 750 ATA Seagate gekocht (129 euro).

In de verpakking zat mijn popcornhour, de voeding, een HDMI kabel, een quick start guide, de afstandsbediening, batterijen voor de afstandsbediening, een voedingskabel en schroefjes voor een HDD en ik moest 27,17 euro achterlaten bij DHL bij aflevering (BTW).

Meteen naar de winkel gereden om een S/PDIF kabel te kopen.

PCH gaat makkelijk open door 4 dopjes los te draaien en ’t dekseltje komt meteen los.
Wat meteen opvalt is dat er bijna niets inzit.
Ruimte meteen opvullen dan maar met mijn 3.5 HDD. Wel even een oude binnenband van een fiets opengeknipt om het rubber te gebruiken als demping tussen HDD en PCH. Thanks voor de tip.
De HDD schuif je zo in de controler. Schroefjes vastdraaien aan de onderkant en de voedingskabel vooe de HDD aangesloten. Kastje open, Kastje dicht.

Batjes in de afstandsbediening. PCH aangesloten via HDMI aan mijn Panasonic 42PY70 Full HD plasma en de stekker in ’t stopcontact.

Plasma op HDMI 1 en daar is ie dan…….een popcornhour loading scherm !!!!! Heerlijk

Toen………een zwarte scherm. HDD geratel en voor de rest niets.

OK, waarschijnlijk is hij de HDD aan het formatteren , dus ik wacht wel even……Dus niet.

Dan maar aan die power kabel trekken en hem opnieuw laten opstarten. (hij heeft geen power knop. Echt een nadeel)

Weer een loading scherm gevolgd door een hoofdmenu. Eureka !

Ik begon meteen mijn persoonlijke instellingen in te stellen. Ik was veel te snel bezig en ik koos bij beeldinstellingen een verkeerde resolutie. Na op bevestigen gedrukt te hebben had ik geen beeld meer. Na diverse keren mijn PHC opgestart te hebben moest ik internet raadplegen. Via de tulp video uitgang een verbinding gemaakt met mijn tv en op Tvmode +2 te drukken voor pal had ik weer beeld.

Nu de juiste instelling HDMI 1080dpi en werken…….heerlijk.

Via een Eternet kabel mijn laptop eraan gehangen. Hij zocht zelf zijn ip en begon meteen mijn HDD vol te proppen met applicaties.

Nu tijd om een film of 10 erop te zetten en een paar cds.

Via vista start en op uitvoeren net use v: \\ip adres\share ingetikt en mijn laptop kreeg een
V schijf erbij. Mijn popcornhour HDD.

Via knippen en plakken mijn HDD gevuld.
Ik moet zeggen, het duurt wel even. Een HD film van 10 gig duurt ongeveer een half uur. Maar ja je krijgt er wel wat voor terug.

Beeld: mooi, echt mooi. Ik heb thuis nog nooit zo’n strak beeld gehad.
MP3: Ik las negatieve berichten, maar ik kan niet zeggen dat ik het slecht vind. Ik rij wel al 10 jaar motor, dus mijn gehoor zal wel wat beschadigd zijn :) , of mijn versterker is top.

Tot nu toe is het 1 van mijn beste aankopen op Video/ audio gebied.

Ik heb wel een vraagje.

Als ik in het menu voor Video kies krijg ik toch nog een muziek map en foto map te zien. Raar.
Kan ik zonder problemen een update via internet doen, of moet ik eerst een andere versie erop zetten?

Ik heb firmware: 01-15-080124-14-pop-402-069

Zap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Als je dan je Wireless netjes beveiligd hebt, is er nog steeds niets aan de hand. Ik ga echt niet elke keer als ik content van 'n andere pc in het huis nodig heb een password invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baca
[quote]Anoniem: 94923 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 18:46:
[...]

Ik denk dat je je Gast account niet aan hebt staan.
Verkenner -> rechtermuisknop Computer -> Beheren -> Lokale gebruikers en groepen -> Gebruikers -> rechtermuisknop Gast -> Eigenschappen -> Vinkje weghalen bij Account is uitgeschakeld.

Trouwens, ik heb 2 Vista machines en 1 kreeg ik ook niet zichtbaar op de PCH, wat ik ook deed. Zodoende heb ik op die machine een PCH account gemaakt, een share gemaakt waarop ik user PCH alle rechten geef en in de PCH handmatig de share ingevoerd. Uiteraard met User PCH en Password ****
Meteen bij die andere ook gedaan, weg met die openstaande Gastaccounts ;)
[/quo

Mijn guest account stond aan, en ik heb mijn share handmatig aangemaakt op de PCH, bij url smb://ip adres PCH/mapnaam. Nog steeds no content. Ligt het misschien aan mijn firmware: 01-15-080223-14-POP-402-00? (Als ik check for update doe zegt ie no update available)

Eureka het werkt, ik moest niet het ip adres van de PCH (wat ik op n ander forum gelezen heb) maar mijn computernaam zijn, nu werkt het thnx iedereen voor de tips. (btw ik wel n apart account aangemaakt).

[ Voor 9% gewijzigd door baca op 05-04-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Eerlijk is eerlijk: Starwars V heeft er nog nooit zo mooi uitgezien. NFS prima aan de gang gekregen, werkt allemaal schitterend.

* TFHfony is blij met zijn nieuwe toy.

Overigens: Ik had in eerste instantie de firmare geupdate, maar daarna kon ik geen NFS shares meer intikken (venster was er niet meer), dus weer gedowngrade en het werkt GEWELDIG!

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baca
Ok nu ik mijn PCH aan de praat heb, wil ik een NAS gaan aanschaffen, ik kwam via het MPC forum dit ding tegen http://cgi.ebay.co.uk/GIG...egoryZ86758QQcmdZViewItem. Iemand ervaring hiermee, aangezien de prijs van dit ding meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
Donderdag werd de Popcorn Hour A100 afgeleverd thuis maar met een defecte afstandbediening. Balen maar gelukkig kwam ik erachter dat je hem ook gewoon met een USB toetsenboord kan bedienen (stond in de wiki van popcornhour.com). Wat ik wel perfect vind is dat ik na het invullen van de supportsite nu al de trackingcodes heb van nieuwe afstandbediening die is verstuurd vanuit Fremont. Super goeie service !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:37
Vandaag email met tracking nummer ontvangen, hij blijkt van Amsterdam eerst naar Brussel gegaan te zijn en is nu pas weer terug in Amsterdam. 8)7 Geen wonder dat hij nog niet aangeboden is aan huis.

Heeft iemand hier al een laptop harde schijf geplaatst in zijn speler, ben op zoek naar een geschikte verloop adapter. Aan de informatie die ik tot nu toe gevonden heb te zien, passen de meeste standaard adapters niet goed ivm de power plug die dan niet past. Dus ben benieuwd of iemand daarvoor een geschikte plug en play adapter gevonden heeft in Nederland (of levering daar naar toe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Dat ben ik ergens tegengekomen op een forum. Niet hier geloof ik.
Verloopkabels zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.kleinspul.nl/products_pictures/2-5_kabel_3-5_flat.jpg

Maar korter zijn ze er ook wel:
Afbeeldingslocatie: http://www.kleinspul.nl/products_pictures/2-5_kabel_3-5_verloop.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door GeeBee op 05-04-2008 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

troftnom schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 12:19:
Vandaag email met tracking nummer ontvangen, hij blijkt van Amsterdam eerst naar Brussel gegaan te zijn en is nu pas weer terug in Amsterdam. 8)7 Geen wonder dat hij nog niet aangeboden is aan huis.

Heeft iemand hier al een laptop harde schijf geplaatst in zijn speler, ben op zoek naar een geschikte verloop adapter. Aan de informatie die ik tot nu toe gevonden heb te zien, passen de meeste standaard adapters niet goed ivm de power plug die dan niet past. Dus ben benieuwd of iemand daarvoor een geschikte plug en play adapter gevonden heeft in Nederland (of levering daar naar toe).
Dat zou inderdaad in de weg kunnen zitten, maar het is er voor gemaakt. Zou dat powerstukje niet gewoon naast de connector komen te zitten?
Afbeeldingslocatie: http://www.kesslerelectronic.de/austria/bilder/ata44.jpg

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

baca schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 11:53:
Ok nu ik mijn PCH aan de praat heb, wil ik een NAS gaan aanschaffen, ik kwam via het MPC forum dit ding tegen http://cgi.ebay.co.uk/GIG...egoryZ86758QQcmdZViewItem. Iemand ervaring hiermee, aangezien de prijs van dit ding meevalt.
Item has ended, misschien handig als je in je bericht er bij zet wat het is?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-elw00d schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 20:23:
[...]

Als je dan je Wireless netjes beveiligd hebt, is er nog steeds niets aan de hand. Ik ga echt niet elke keer als ik content van 'n andere pc in het huis nodig heb een password invoeren.
Hoef jij niet voor me te doen, kan ik zelf denk ik. Ik koop de PCH maar 1x, dus hoef deze actie maar 1x te doen. No sweat for me :)
TFHfony schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 20:36:
NFS prima aan de gang gekregen, werkt allemaal schitterend.
Wat gebruik je als server?
troftnom schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 12:19:
Yep hier

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 05-04-2008 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baca
Marzman schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 13:10:
[...]

Item has ended, misschien handig als je in je bericht er bij zet wat het is?
Ow sorry, eronder staat er nog een http://cgi.ebay.co.uk/ws/...3&_trkparms=its%3DS%252BI

GIGABIT DUAL NAS RAID SYSTEM HDD JBOD BITTORRENT FTP dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Voor dat geld kun je beter een CH3SNAS halen van Conceptronic. 139 euro ongeveer, gigabit, 2 sata disks, krachtigere processor dan die ebay item (500 ipv 300). Check het topic hier op GoT.
[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 2

[ Voor 13% gewijzigd door Nitai op 05-04-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

http://users.pandora.be/Ra/PCH/IMG_0026_resize.JPG

Dat is toch wel veel kleiner geworden allemaal. Mijn huidige spelertje zit aardig volgepropt, deze is bijna leeg ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiZtraL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-07 23:18
Als er nog iemand intresse heeft in een Popcorn Hour. Ik zet hem te koop. Wilde hem gaan gebruiken naast mijn HTPC, maar de HTPC heeft toch mijn voorkeur.

Advertentie staat ook op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Anoniem: 94923 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 13:15:
[...]

Hoef jij niet voor me te doen, kan ik zelf denk ik. Ik koop de PCH maar 1x, dus hoef deze actie maar 1x te doen. No sweat for me :)
Dan kan toch alsnog iedereen heel gemakkelijk op je netwerk komen via je PCH, waar het wachtwoord automatisch staat ingesteld.
Als je echt alles waterdicht wil hebben, moet je t ook goed doen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Anoniem: 94923 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 13:15:
[...]

Wat gebruik je als server?

[...]
http://www.hanewin.net/nfs-e.htm

Is shareware. Kost 19 euro als je hem langer dan een maand wilt gebruiken.
Ik heb het geld inmiddels via Paypal overgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:37
Thanks! Aan de foto's daar te zien gaat het dus wel passen met de eerder geplaatste korte adapter, deze heb ik ook al bij picco.nl gezien, dus die ga ik dan daar maar eens bestellen van de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baca
Nitai schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 14:27:
Voor dat geld kun je beter een CH3SNAS halen van Conceptronic. 139 euro ongeveer, gigabit, 2 sata disks, krachtigere processor dan die ebay item (500 ipv 300). Check het topic hier op GoT.
[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 2
thx voor de tip, twijfel nog tussen deze wat duurdere oplossingen en n wd mybook of iets dergelijks, mis ik veel aan functionaliteit met de "goedkopere" oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 19:22
Kun je op dit machientje eigenlijk ook een USB tuner aansluiten om TV te kijken en/of op te nemen? Ik zit erover te denken om een popcorn aan te schaffen, maar het nadeel van deze en de meeste andere vergelijkbare systemen vind ik het ontbreken van een tuner :/ . Het enige vergelijkbare systeem wat ik kon vinden mét tuner was de dreambox, maar da´s dan alweer een heel andere prijsklasse...

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
baca schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 19:05:
[...]

thx voor de tip, twijfel nog tussen deze wat duurdere oplossingen en n wd mybook of iets dergelijks, mis ik veel aan functionaliteit met de "goedkopere" oplossingen?
Ik sta voor dezelfde keuze. Eigenlijk heb ik niet zoveel met de secundiare mogelijkheden, maar de mogelijkheid om er 2 x 750GB in te kunnen schuiven is wel ideaal tov de MyBook World waar je dan toch al snel weer verder moet kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

baca schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 19:05:
[...]

met alle respect, heb je wel op het linkje geklikt? :| Dan zie je gelijk welke functionaliteit de CH3SNAS heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-elw00d schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 15:47:
[...]

Dan kan toch alsnog iedereen heel gemakkelijk op je netwerk komen via je PCH, waar het wachtwoord automatisch staat ingesteld.
Da's precies de bedoeling 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 09:33
Heb een hdx 900 besteld, hoop deze binnen 2 weken binnen te hebben. Mooiere casing en een gelukkig iets kortere wachtlijst ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:25

eisbaer

Zie signature

Gister de pch opgehaald bij DHL. Was 27.17 euro. Alles bij elkaar zo'n 171 euro dus dat valt dik mee. Verbruik 'ns gemeten. In standy 6.4 Watt. In aan stand 16 Watt. Wel leip dat het ding af en toe vanzelf aan gaat. De kwaliteit ben ik nog niet helemaal over uit. De pc aan de tv gekoppeld lijkt toch wel iets beter beeld te geven. MIsschien dat het met de instellingen zoals contrast, gamma enz op de pch te maken heeft.
Mijn WD schijf in de pch maakt teveel herrie. Ga denk een samsung halen of zijn er ook goede ervaringen met een externe usb schijf?

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166958 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 12:36:
Zojuist heb ik de HDX 900 besteld.

De PCH bevalt me ook goed alleen stap toch over vanwege het volgende:

- sata + esata
- betere koeling tov PCH
- aan/uit knop
- optische uitgang

Qua menu's en mogelijkheden eender als PCH en Istar
Deze heeft ook HDMI 1.3, waar PCH 1.1 heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Anoniem: 94923 schreef op zondag 06 april 2008 @ 12:11:
[...]

Deze heeft ook HDMI 1.3, waar PCH 1.1 heeft :)
En wat dat maakt uit... ? (tis een vraag, niet onaardig bedoeld, ik weet t niet namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24643

Ik ga in september naar Amerika, is het mogelijk om hem daar te kopen? ( dus zonder tax, en verzendkosten ed.....) En hebben jullie dan misschien een idee waar ik hem zou kunnen kopen...bv in een winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 24643 schreef op zondag 06 april 2008 @ 17:20:
Ik ga in september naar Amerika, is het mogelijk om hem daar te kopen? ( dus zonder tax, en verzendkosten ed.....) En hebben jullie dan misschien een idee waar ik hem zou kunnen kopen...bv in een winkel?
Hij komt uit Hong Kong volgens de track en trace dus je zult een stukje om moeten vliegen waarschijnlijk ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ElayZ schreef op zondag 06 april 2008 @ 17:09:
[...]

En wat dat maakt uit... ? (tis een vraag, niet onaardig bedoeld, ik weet t niet namelijk)
HDMI 1.3 biedt als extra's:
- Diepere Kleuren: 30-bit, 36-bit en 48-bit (RGB of YCbCr) kleurdiepten. Door deze uitbreiding kunnen ruim een miljard kleuren getoond worden.
- Breder kleurenspectrum: De ondersteuning voor de “xvYCC” kleurenstandaard, waarmee alle zichtbare kleuren getoond kunnen worden. Tot op dit moment kunnen niet alle ‘zichtbare’ kleuren getoond worden door schermen, maar alleen een subset hiervan (binnen de driehoek). Dankzij nieuwe wiskundige methoden kan iedere kleur weergegeven worden. Een van de bekendste voorbeelden van ‘niet-weer-te-geven kleuren’ zijn de diep-blauwe kleuren van de oceaan in tropische gebieden.
- Nieuwe ‘lossless’ HD audio formaten: Naast ongecomprimeerde en gecomprimeerde formaten (zoals Dolby Digital en DTS ) worden ook Dolby True HD en DTS-HD Master Audio ondersteund. Deze formaten zijn wel gecomprimeerd, maar zonder verliezen in kwaliteit.
- Grotere bandbreedte: 225 MHz tot 340MHz. Dit is onder andere noodzakelijk om alle kleuren weer te kunnen geven. Met deze bandbreedte kan 1080p met een kleurdiepte van 36bits worden weergegeven.
- Lip Sync: Door alle extra electronica die in het video- en audio pad zitten wordt het steeds moeilijker om video en audio exact synchroon te laten lopen. HDMI 1.3 heeft de mogelijkheid om deze exact te synchroniseren, zodat je dit niet zelf hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Laatst online: 06-06 07:27

roma0803

Lost

Maarrrr.... je hebt al die voordelen alleen wanneer zowel output als input HDMI1.3 zijn. Is dus vooral in theorie mooi, maar zal in de praktijk nog niet veel opleveren. Maar goed, wel beter voorbereid op de toekomst.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Bedankt voor je antwoord!

Maar om even door te redeneren,(ik zit me te vervelen :P ) dat zou dus betekenen dat als ik een 1080P film (laten we zeggen een HDWMV rip, want .mkv speelt ps3 niet af) op mijn PS3 afspeel dat ik dan betere beeld kwaliteit heb dan wanneer ik dezelfde film via de PCH afspeel?

Of voor mijn part een 1:1 Blu-Ray rip ongecomprimeerd. Dus de disc in de PS3 en de rip op de HDD van de PCH. Zou dit verschil dan echt merkbaar zijn of is het niet noemenswaardig? Iemand dit wel eens geprobeerd? Even voor de duidelijkheid, ik heb een samsung full hd tv die 1.3 HDMI heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Laatst online: 06-06 07:27

roma0803

Lost

Op Wikipedia kun je er e.e.a. over lezen. Wat je vooral ziet is dat de genoemde extra's in HDMI1.3 optioneel zijn. De hardwarefabrikant moet dus gekozen hebben voor het al dan niet toevoegen van de extra mogelijkheden van HDMI1.3. Ik denk dat veilig aangenomen kan worden dat deze extra opties er niet standaard in zitten en dat 1.3 vooral gebuikt wordt voor marketingdoeleinden. Het klinkt nou eenmaal beter om HDMI1.3 aan te bieden dan HDMI1.1. Audiosync kan daar een uitzondering op zijn. Moet je je echter wel afvragen hoe vaak je tot nu toe deze syncvorm hebt gemist.

Ik zou geen extra geld steken in alleen maar HDMI1.3 als pluspunt t.o,v. een apparaat dat het niet heeft. Ik verwacht niet dat je het verschil zult kunnen waarnemen.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

MiZtraL schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 15:38:
Als er nog iemand intresse heeft in een Popcorn Hour. Ik zet hem te koop.

Advertentie staat ook op marktplaats.
Helaas. Deze advertentie bestaat niet.
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gisteren myihome server lite op m'n Win2K file & printer servertje (op zolder) geïnstalleerd. Daarvoor had ik wel eens geprobeerd om een 720p .mkv bestand vanaf dat PC'tje te streamen naar m'n PCH in de huiskamer (via SMB dus), maar dat liep dus niet. Nu via myihome even getest met een 720p .mkv bestand en dat liep probleemloos. Erg fijn dat dat werkt, want dan heb ik NFS niet nodig.

Nu doet myihome geen .iso files, maar gewone (DVD) ISO's kunnen nog wel via SMB geshared worden. Werkt goed genoeg voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Haay schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:28:
Gisteren myihome server lite op m'n Win2K file & printer servertje (op zolder) geïnstalleerd. Daarvoor had ik wel eens geprobeerd om een 720p .mkv bestand vanaf dat PC'tje te streamen naar m'n PCH in de huiskamer (via SMB dus), maar dat liep dus niet. Nu via myihome even getest met een 720p .mkv bestand en dat liep probleemloos. Erg fijn dat dat werkt, want dan heb ik NFS niet nodig.

Nu doet myihome geen .iso files, maar gewone (DVD) ISO's kunnen nog wel via SMB geshared worden. Werkt goed genoeg voor mij.
vreemd dat die mkv via SMB niet werkte dan... Ik heb een 1080p film van Top Gun en die werkt ook perfect via SMB - wellicht een snelheids probleem in je netwerk ?
Thuis heb ik ook een Blu ray rip van Transformers (19GB groot) die zal ik ook eens proberen via SMB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
SileX schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:58:
vreemd dat die mkv via SMB niet werkte dan... Ik heb een 1080p film van Top Gun en die werkt ook perfect via SMB - wellicht een snelheids probleem in je netwerk ?
Thuis heb ik ook een Blu ray rip van Transformers (19GB groot) die zal ik ook eens proberen via SMB.
Mijn PCH is via een 85 Mbit (half-duplex) Powerline adapter op m'n LAN aangesloten. Helaas is er geen mogelijkheid voor een bedrade verbinding tussen huiskamer en meterkast, en tussen meterkast en zolder. (tenminste, niet zonder ruzie met de vrouw des huizes :P )

Toen ik "A History of Violence" 720p vanaf m'n server-PC op zolder via SMB naar m'n PCH streamde speelde hij na bufferen enkele seconden vloeiend, daarna stotterend, en daarna bleef het afspelen compleet hangen. Die film liep wel vloeiend vanaf m'n via USB aangesloten externe HDD.

Gisteren na installatie van my-ihome op m'n server-PC "Terry Pratchett's The Colour of Magic" 720p getest via my-ihome en dat liep wel vloeiend.

Zal nog eens testen of een hogere bitrate file (Terminator 2 Judgement Day 1080p) ook nog vloeiend loopt via my-ihome op m'n server PC... <to be continued> ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-07 10:30
DHL is vandaag al voor de tweede keer langsgeweest en er was weer niemand thuis, nu kan ik vanavond nog niet spelen met de PCH :'(. Ik heb wel al mooi alles aangesloten thuis, dus morgen dat ding maar snel ophalen bij DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77001

Als het goed is (de bal is rond) krijg ik vandaag of morgen de pch. Als voorpret wil ik alvast veel HD films downloaden via FTD.

Nu heb ik het donkerbruine vermoeden dat wel meer mensen die hier posten dat doen. Daarom een vraag:
laten we dat soort dingen gewoon niet vragen

Zal het uiteindelijk allemaal zelf nog wel uit (moeten vogelen), maar wel leuk om meteen zelfde avond even mijn vriendin te laten zien dat het het geld waard was :) )

[ Voor 17% gewijzigd door voodooless op 16-04-2008 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Haay schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:29:
[...]

Mijn PCH is via een 85 Mbit (half-duplex) Powerline adapter op m'n LAN aangesloten. Helaas is er geen mogelijkheid voor een bedrade verbinding tussen huiskamer en meterkast, en tussen meterkast en zolder. (tenminste, niet zonder ruzie met de vrouw des huizes :P )

Toen ik "A History of Violence" 720p vanaf m'n server-PC op zolder via SMB naar m'n PCH streamde speelde hij na bufferen enkele seconden vloeiend, daarna stotterend, en daarna bleef het afspelen compleet hangen. Die film liep wel vloeiend vanaf m'n via USB aangesloten externe HDD.

Gisteren na installatie van my-ihome op m'n server-PC "Terry Pratchett's The Colour of Magic" 720p getest via my-ihome en dat liep wel vloeiend.

Zal nog eens testen of een hogere bitrate file (Terminator 2 Judgement Day 1080p) ook nog vloeiend loopt via my-ihome op m'n server PC... <to be continued> ;)
Vreemd, zou eerder zeggen dat je powerline de bottle neck is ipv SMB. Dat streamen via SMB moet gewoon gaan met zo'n 25Mbps. Gewoon draadje trekken, of krijg je daar echt ruzie van ?
Anoniem: 77001 schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:18:
Als het goed is (de bal is rond) krijg ik vandaag of morgen de pch. Als voorpret wil ik alvast veel HD films downloaden via FTD.

Nu heb ik het donkerbruine vermoeden dat wel meer mensen die hier posten dat doen. Daarom een vraag:
-> heeft iemand misschien voor mij een HD-titel of nog beter een ftd nummer van een mooie 1080p had film die ik zonder prutsen en problemen af kan spelen op de PCH? (mag ook per pm)

Zal het uiteindelijk allemaal zelf nog wel uit (moeten vogelen), maar wel leuk om meteen zelfde avond even mijn vriendin te laten zien dat het het geld waard was :) )
Transformers.2007.HDDVD.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA - 19GB groot :) - 1080p en DTS
Met een 8Mbit lijn heb je m binnen met 8uurtjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77001

Thanks! Ik doe er 9 uurtjes over :)

Hoe kan ik vantevoren zien wat goed gaat werken? Kijk je naar de poster, size of codec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Anoniem: 77001 schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:51:
Thanks! Ik doe er 9 uurtjes over :)

Hoe kan ik vantevoren zien wat goed gaat werken? Kijk je naar de poster, size of codec?
ik kijk naar de video inhoud, meestal ga ik voor MKV, 720p/1080p en/of DTS.
Inmiddels heb ik ruim een halve terrabyte aan HD films - allemaal MKV en meestal met DTS.
Soms heb ik ook een WMV file, maar die kan ik alleen via 2.0 naar mijn receiver gooien (die ondersteund dat niet).

Anders, gewoon downloaden en dan kijken of ie goed is of niet :)
Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast