Ja, bij mij is hij ook binnen. Gelukkig.
De verpakking had bij mij behoorlijk geleden. Je kon zien dat hij van verre moest komen. Die Jongens van UPS en DHL mogen best wel voorzichtiger zijn. Bij Popcornhour weten ze schijnbaar hoe ze met de pakjes gooien, hij heeft een UPS/DHL proof verpakking.
Na ik gelezen had dat mijn Visa card geplunderd werd door PCH heb ik via 4launch in Eindhoven een 750 ATA Seagate gekocht (129 euro).
In de verpakking zat mijn popcornhour, de voeding, een HDMI kabel, een quick start guide, de afstandsbediening, batterijen voor de afstandsbediening, een voedingskabel en schroefjes voor een HDD en ik moest 27,17 euro achterlaten bij DHL bij aflevering (BTW).
Meteen naar de winkel gereden om een S/PDIF kabel te kopen.
PCH gaat makkelijk open door 4 dopjes los te draaien en ’t dekseltje komt meteen los.
Wat meteen opvalt is dat er bijna niets inzit.
Ruimte meteen opvullen dan maar met mijn 3.5 HDD. Wel even een oude binnenband van een fiets opengeknipt om het rubber te gebruiken als demping tussen HDD en PCH. Thanks voor de tip.
De HDD schuif je zo in de controler. Schroefjes vastdraaien aan de onderkant en de voedingskabel vooe de HDD aangesloten. Kastje open, Kastje dicht.
Batjes in de afstandsbediening. PCH aangesloten via HDMI aan mijn Panasonic 42PY70 Full HD plasma en de stekker in ’t stopcontact.
Plasma op HDMI 1 en daar is ie dan…….een popcornhour loading scherm !!!!! Heerlijk
Toen………een zwarte scherm. HDD geratel en voor de rest niets.
OK, waarschijnlijk is hij de HDD aan het formatteren , dus ik wacht wel even……Dus niet.
Dan maar aan die power kabel trekken en hem opnieuw laten opstarten. (hij heeft geen power knop. Echt een nadeel)
Weer een loading scherm gevolgd door een hoofdmenu. Eureka !
Ik begon meteen mijn persoonlijke instellingen in te stellen. Ik was veel te snel bezig en ik koos bij beeldinstellingen een verkeerde resolutie. Na op bevestigen gedrukt te hebben had ik geen beeld meer. Na diverse keren mijn PHC opgestart te hebben moest ik internet raadplegen. Via de tulp video uitgang een verbinding gemaakt met mijn tv en op Tvmode +2 te drukken voor pal had ik weer beeld.
Nu de juiste instelling HDMI 1080dpi en werken…….heerlijk.
Via een Eternet kabel mijn laptop eraan gehangen. Hij zocht zelf zijn ip en begon meteen mijn HDD vol te proppen met applicaties.
Nu tijd om een film of 10 erop te zetten en een paar cds.
Via vista start en op uitvoeren net use v: \\ip adres\share ingetikt en mijn laptop kreeg een
V schijf erbij. Mijn popcornhour HDD.
Via knippen en plakken mijn HDD gevuld.
Ik moet zeggen, het duurt wel even. Een HD film van 10 gig duurt ongeveer een half uur. Maar ja je krijgt er wel wat voor terug.
Beeld: mooi, echt mooi. Ik heb thuis nog nooit zo’n strak beeld gehad.
MP3: Ik las negatieve berichten, maar ik kan niet zeggen dat ik het slecht vind. Ik rij wel al 10 jaar motor, dus mijn gehoor zal wel wat beschadigd zijn

, of mijn versterker is top.
Tot nu toe is het 1 van mijn beste aankopen op Video/ audio gebied.
Ik heb wel een vraagje.
Als ik in het menu voor Video kies krijg ik toch nog een muziek map en foto map te zien. Raar.
Kan ik zonder problemen een update via internet doen, of moet ik eerst een andere versie erop zetten?
Ik heb firmware: 01-15-080124-14-pop-402-069
Zap