Popcornhour A-100 (Networked Media Tank)

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste
Acties:
  • 129.983 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 11:42
De istar lijkt mij een verstandigere aankoop dan de PCH, waarom:
-istar heeft een aan/uit knop
-istar heeft geen flikkerende LEDjes voorraan die storend kunnen zijn tijdens het afspelen
-istar is kleiner
-istar heeft een externe SATA & eSATA ingang
-istar heeft een cooler ingebouwd die std. af staat maar indien je warmte problemen hebt kan inschakelen, bij PCH zijn er al verschillende lockdowns gemeld omwille van de warmte
-istar is ietsje duurder in aankoop maar je krijgt er alle nodige converters & kabels erbij (hdmi, optical, sata,..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Nog wat extra ervaring van mijn kant.

Ik heb de PCH nu al een aantal weken en ik heb net sinds gisteren een 120GB ATA schijf ingezet. Kopieren via explorer gaat gewoon vlot, niet razend snel maar gewoon vlot - op dit moment gaan een aantal films met 5.5MB/s
Kijken via de interne schijf gaat prima - browsen gaat snel.

Ook heb ik een extreren schijf via USB aangesloten - werkt ook prima. Alleen stoppen ISO's precies na 1 minuut 7 seconden :? Gebeurt niet altijd... En met stoppen bedoel ik dat de film gewoon op pauze gaat.
Problemen met subs en mkv bestanden heb ik niet omdat ik totaal geen gebruik maak van subs :>

Al met al ben ik zeer tevreden met de PCH - sinds de nieuwe firmware geen last meer van vastlopers zodat ik een reset moest doen. De PCH staat aangesloten via Component op mijn TV en digital out op mijn receiver.
Wel heb ik soms last van een lip-synch nadat ik wat heen en weer aan het spoelen ben in HD bestanden en ISO's - maar is totaal niet storend.

Ja, jammer dat er geen aan/uit konp op zit - ik zet een schakelaar tussen de voeding en PCH.
SATA of eSATA mis ik ook niet - alles wordt gestreamt via mijn server (SMB en myihome).
Enigste wat ik wel mis van de PCH; optical out. (mijn receiver heeft alleen 1 coax en ik heb meerdere coax bronnen)
LEDjes vind ik ook totaal niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
SileX schreef op maandag 31 maart 2008 @ 10:57:
Enigste wat ik wel mis van de PCH; optical out. (mijn receiver heeft alleen 1 coax en ik heb meerdere coax bronnen)
Idem bij mij. Heb een wat oudere A/V receiver (Sony STR-DA50ES) met 1 S/PDIF en 4 (ofzo) Toslink (optische) ingangen. Maar dat heb ik opgelost door er zo'n S/PDIF --> Toslink convertertje tussen te zetten. De voedingsadapter van die converter heb ik op één van de 2 AC uitgangen van m'n receiver aangesloten zodat wanneer de receiver uitstaat die adapter ook geen stroom trekt. ;)

Voornaamste probleempjes waar ik last van heb zijn:
  • Verkeerde aspect-ratio weergave op PAL TVs (720p/50Hz en 1080p/50Hz) wat blijkbaar sinds de laatste firmware als bug erbij gekomen is. Hopelijk wordt dit met de komende firmware gepatched. Workaround is in ieder geval om de video-out niet op "Automatic" te zetten maar op bv. 720p/60Hz.
  • Het opspinnen en blijven draaien van de interne HD ook al staat de PCH op stand-by.
  • Zelfgemaakte SVCDs van homevideos (waarbij ik de MPEG file vanaf de CD naar harddisk gekopieerd heb) kunnen blijkbaar niet door de PCH afgespeeld worden. :?
Voor de rest ben ik ERG tevreden over vooral de beeldkwaliteit van gedownloade 720p, 1080i en 1080p files. Pas sinds m'n PCH kan ik echt genieten van m'n 720p Panasonic plasma-TV! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Haay op 31-03-2008 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist heb ik de HDX 900 besteld.

De PCH bevalt me ook goed alleen stap toch over vanwege het volgende:

- sata + esata
- betere koeling tov PCH
- aan/uit knop
- optische uitgang

Qua menu's en mogelijkheden eender als PCH en Istar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Haay schreef op maandag 31 maart 2008 @ 12:31:
[...]

Voornaamste probleempjes waar ik last van heb zijn:
  • Verkeerde aspect-ratio weergave op PAL TVs (720p/50Hz en 1080p/50Hz) wat blijkbaar sinds de laatste firmware als bug erbij gekomen is. Hopelijk wordt dit met de komende firmware gepatched. Workaround is in ieder geval om de video-out niet op "Automatic" te zetten maar op bv. 720p/60Hz.
  • Het opspinnen en blijven draaien van de interne HD ook al staat de PCH op stand-by.
  • Zelfgemaakte SVCDs van homevideos (waarbij ik de MPEG file vanaf de CD naar harddisk gekopieerd heb) kunnen blijkbaar niet door de PCH afgespeeld worden. :?
Voor de rest ben ik ERG tevreden over vooral de beeldkwaliteit van gedownloade 720p, 1080i en 1080p files. Pas sinds m'n PCH kan ik echt genieten van m'n 720p Panasonic plasma-TV! _/-\o_
Geen last van aspect ratio's - ik heb mijn output op 1080p/60hz staan.
Alleen wel een probleem bij ISO's - de TV ziet een input van 'slechts' 480i (Philips 9732 LCD)

Opspinnen van de schijf is ook jammer ja - Ik heb alleen de schijf erin zitten omdat ik volgend weekend de PCH meeneem naar een maat van me met wat films - Nadat haal ik de schijf er gewoon weer uit (of stroom los)

Beeld kwaliteit is inderdaad om te smullen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 09:33
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 12:36:
Zojuist heb ik de HDX 900 besteld.

De PCH bevalt me ook goed alleen stap toch over vanwege het volgende:

- sata + esata
- betere koeling tov PCH
- aan/uit knop
- optische uitgang

Qua menu's en mogelijkheden eender als PCH en Istar
Waar heb je die gekocht als ik vragen mag?

En wat vinden jullie van de freecom 450?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Focus schreef op maandag 31 maart 2008 @ 13:00:
[...]

Waar heb je die gekocht als ik vragen mag?

En wat vinden jullie van de freecom 450?
Via de website van de fabrikant, las gister daar iets over op het NMT forum en heb hem gelijk maar besteld rechtstreeks van fabrikant hij zal hier retail wel behoorlijk duurder zijn.

Freecom 450 leuk ding maar ik mis nou net de HD mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 13:14:
[...]

Via de website van de fabrikant, las gister daar iets over op het NMT forum en heb hem gelijk maar besteld rechtstreeks van fabrikant hij zal hier retail wel behoorlijk duurder zijn.

Freecom 450 leuk ding maar ik mis nou net de HD mogelijkheden.
De 450 kan toch overweg met HD?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 09:33
hmmm, dat dacht ik ook ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm miss vergis ik me, toch nog maar even nakieken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien interessant voor iedereen die een pre-order heeft geplaatst en waarbij het bedrag reeds van de CC is afgeschreven:
Hi,

We start shipping from our China office today. Please give us 1 or 2 days time to update the tracking number to your Google Checkout account.

Regards,

The Popcorn Hour Sales Team
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
Bedankt voor de update Re-volt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satel
revolt,

Ik ben momenteel aan het twijfelen tussen de HDX & de istar. Aangezien de Istar momenteel niet leverbaar is (heb me 2 weken geleden ingeschreven op de order list, nog altijd geen antw.) lijkt me de HDX een goed alternatief... MAAR:

Hoe zit het met de remote? Is deze dezelfde als die van de Istar & PCH?
Er is een SATA aansluiting, maar ik zie nergens een voorziening voor stroom?

Die ledjes aan de voorkant zien er nogal goedkoop uit, ik hoop dat je ze kan uitschakelen...

Nu is de vraag.. schaf ik me die HDX 900 aan of kijk ik nog even de kat uit de boom tot er wat meer reviews online komen? De kans is groot dat de HDX binnen een paar weken ook met een waiting list begint. Hij is $60 duurder dan de istar, maar hiervoor krijg je wel een alu casing. Het is ook onduidelijk of er hdmi & optical kabels worden bijgeleverd zoals bij de istar het geval is.

[ Voor 11% gewijzigd door satel op 31-03-2008 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
In ieder geval zit er een HDMI kabel bij.
Package Content
1 x Retail Box
1 x HDX 900 NMT Player
1 x HDMI 1.5m Cable
1 x Power supply 100 ~ 240V
1 x Remote Control with batteries
1 x Instructional Manual
bron: http://hdx1080.com/compon...emart/Itemid,82/vmcchk,1/

Misschien een apart topic openen voor de HDX?
Mooi dingetje. Passief gekoeld, volgens een topic in het forum op die site. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Molybdenum op 31-03-2008 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satel
Molybdenum schreef op maandag 31 maart 2008 @ 15:41:
In ieder geval zit er een HDMI kabel bij.

[...]

Thnx!

Passief gekoeld is daarom zeker niet beter hoor! Er zijn al verschillende gevallen gemeld van lockdowns door overheating bij de PCH. Uiteraard heeft de HDX als voordeel:
-sata HDD is extern aan te sluiten zoals bij de istar
-alu casing cooled beter dan de PCH casing

Het beste qua cooling lijkt me nog altijd de istar, deze heeft er standaard een fan opzitten maar is niet aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30

[/quote]

volgens MPC-CLUB is beter om eventjes af te wachten. Produkt is goed maar wel prijzig tov andere NMT-player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 11:40
Even ter info voor de mensen die ook een bestelling hebben uitstaan. Ik had al gemerkt dat op 25 maart er in google checkout een melding werd gemaakt dat mijn creditcard zou worden belast met 224 euro. Vandaag even per email gevraagd wanneer de levering plaatsvind en die staat gepland voor vandaag vanuit China. Over 2 dagen wordt er een update verzonden.

Hmm.. m'n browser had niet de laatste berichten opgehaald. Revolt was mij al voor.. excuses.. !

[ Voor 12% gewijzigd door super_dirk op 31-03-2008 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FloRadix schreef op maandag 31 maart 2008 @ 15:59:

[/quote]

volgens MPC-CLUB is beter om eventjes af te wachten. Produkt is goed maar wel prijzig tov andere NMT-player
Tov andere players wat prijzig maar met de huidige dollarkoers bij rechtstreekse aanschaf nog wel goed betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SileX schreef op maandag 31 maart 2008 @ 10:57:
Het is al aangegeven op de site van NMT, dat dit verholpen wordt door de volgende firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 12:51
super_dirk schreef op maandag 31 maart 2008 @ 16:13:
Even ter info voor de mensen die ook een bestelling hebben uitstaan. Ik had al gemerkt dat op 25 maart er in google checkout een melding werd gemaakt dat mijn creditcard zou worden belast met 224 euro.
Je bedoelt 224 dollar. 8)
Dat scheelt een hoop hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand ook of je de PCH op een DA converter kan aansluiten die alleen stereo geluid kan decoden?

Ik heb een goede Denon DA-500 decoder die ik graag wil gebruiken, ipv de `tulpstekkers'.

Volgens mij moet de je dan (net zoals op mijn huidige dvd speler) het apparaat op PCM kunnen switchen. Kan dat dus ook met de PCH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 21:00:
Weet iemand ook of je de PCH op een DA converter kan aansluiten die alleen stereo geluid kan decoden?

Ik heb een goede Denon DA-500 decoder die ik graag wil gebruiken, ipv de `tulpstekkers'.

Volgens mij moet de je dan (net zoals op mijn huidige dvd speler) het apparaat op PCM kunnen switchen. Kan dat dus ook met de PCH?
Yep - dat is mogelijk - in het menu van de PCH kan je dat instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok thanks, dan weet ik genoeg, ik ga er eentje bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-11-2020
SileX schreef op maandag 31 maart 2008 @ 21:31:
[...]

Yep - dat is mogelijk - in het menu van de PCH kan je dat instellen
Het decoden gebeurt dan in het PCH zelf al, behalve voor DTS, dit wordt pass-through doorgegeven... Je Denon zal dus niet zoveel hoeven/moeten doen.

Trouwens wel een apart apparaat dan, dat ie alleen in stereo decode. Wat voor digitale stroom zou ie eigenlijk moeten decoderen? Dolby 2.0 oid?

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
De PCH heeft de volgende opties;

DTS - PCM of RAW
AC3 - PCM of RAW
AAC - PCM of RAW
WMA Pro - PCM of RAW

RAW is gewoon Dolby Digital of zelfs DTS. PCM is gewoon analoog (Stereo..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-09 19:35
SileX schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 07:15:
De PCH heeft de volgende opties;

DTS - PCM of RAW
AC3 - PCM of RAW
AAC - PCM of RAW
WMA Pro - PCM of RAW

RAW is gewoon Dolby Digital of zelfs DTS. PCM is gewoon analoog (Stereo..)
Dan kan die van jou meer dan die van mij, namelijk DTS alleen in RAW

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elefante schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 00:53:
[...]
Het decoden gebeurt dan in het PCH zelf al, behalve voor DTS, dit wordt pass-through doorgegeven... Je Denon zal dus niet zoveel hoeven/moeten doen.

Trouwens wel een apart apparaat dan, dat ie alleen in stereo decode. Wat voor digitale stroom zou ie eigenlijk moeten decoderen? Dolby 2.0 oid?
Ja het is gewoon een 'audiofiele' DA decoder, zonder DTS of Dolby stuff onboard. Hij is eigenlijk bedoeld om een cd speler alleen als loopwerk te gebruiken en de DA500 als omzetter van digitaal naar analoog voor je versterker. Werkt als een tierelier en doet elke Yoko speler klinken als een goede cd speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 09:37:
[...]

Ja het is gewoon een 'audiofiele' DA decoder, zonder DTS of Dolby stuff onboard. Hij is eigenlijk bedoeld om een cd speler alleen als loopwerk te gebruiken en de DA500 als omzetter van digitaal naar analoog voor je versterker. Werkt als een tierelier en doet elke Yoko speler klinken als een goede cd speler.
Ah, kijk eens aan... weer wat geleerd! :P

Maar zoals je hierboven kunt zien, kun je het geluid wel RAW (pass-through) eruit halen, maar dan kom je (volgens mij logica althans) in de knoop als je DD of DTS-geluid hebt. Of toch niet? :D

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
SilverMane schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 09:26:
[...]

Dan kan die van jou meer dan die van mij, namelijk DTS alleen in RAW
In de opties staat het echt :) Kijk nog eens goed ?
Elefante schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 09:52:
[...]
Ah, kijk eens aan... weer wat geleerd! :P

Maar zoals je hierboven kunt zien, kun je het geluid wel RAW (pass-through) eruit halen, maar dan kom je (volgens mij logica althans) in de knoop als je DD of DTS-geluid hebt. Of toch niet? :D
RAW is gewoon passthrough - er gebeurt geen DD of DTS decoding op de PCH - hij geeft het gewoon door aan je receiver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
SileX schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 10:05:
[...]

Kun jij echt PCM kiezen bij DTS? Dat zou betekenen dat ie DTS zou kunnen 'downmixen' naar PCM stereo, en dat kan ie bij mijn weten (nog) niet.
[b][message=29847754,noline]
[...]
RAW is gewoon passthrough - er gebeurt geen DD of DTS decoding op de PCH - hij geeft het gewoon door aan je receiver
Ja, en de genoemde receiver doet/kan dus niets doen met DD of DTS, dus krijg je geen geluid, is mijn redenering. ;)

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een Samsung DVD speler met DD en DTS als ik deze op PCM zet ipv Bitstream heb ik altijd geluid. Dus ik denk dat de speler dus inderdaad downmixed.

Is Bitstream trouwens RAW?

Edit:
Dit is de speler: http://www.samsung.com/nl...0.asp?page=Specifications

Zou het misschien hierin zitten:
DTS/AC3 decoder -/2-kanaals

Over de DA converter kan ik eigenlijk niets online vinden (zinnige specs)...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2008 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Bitstream is RAW ja
Elefante schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 10:23:
[...]
Kun jij echt PCM kiezen bij DTS? Dat zou betekenen dat ie DTS zou kunnen 'downmixen' naar PCM stereo, en dat kan ie bij mijn weten (nog) niet.
Yep ik kan echt PCM selecteren - vanavond even proberen en luisteren hoe dat klinkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
SileX schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 10:05:
[...]

Kan bij mij echt niet, welke firmware versie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
SilverMane schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 11:01:
[...]

Kan bij mij echt niet, welke firmware versie heb je?
De 'nieuwste'.. Ik kan vanavond even kijken naar de opties en precies welke firmware het is.

Wellicht dat ik het wel als optie heb, maar dat het gewoon niet werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
SileX schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 11:00:
Bitstream is RAW ja

[...]

Yep ik kan echt PCM selecteren - vanavond even proberen en luisteren hoe dat klinkt
Zou wel mooi zijn als het kan, hoef je tenminste geen dikke receiver te hebben om het DTS signaal te kunnen horen. Maar ik vrees toch van niet. 8)

[ Voor 4% gewijzigd door -elw00d op 01-04-2008 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
-elw00d schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 11:16:
[...]

Zou wel mooi zijn als het kan, hoef je tenminste geen dikke receiver te hebben om het DTS signaal te kunnen horen. Maar ik vrees toch van niet. 8)
Je hebt sowieso een DTS receiver nodig om het DTS signaal te horen :)

Ik zal vanavond kijken en even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de info, wat is -as we speak- nu de beste manier om er eentje te bestellen (en dan bedoel ik vandaag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Tsja - gewoon via Popcorn zelf - tenzij je op Ebay kijkt of gewoon een shop in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo net eentje besteld. Zou deze week geleverd moeten worden, we shall see :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb er 1 besteld, maar zodra ie binnen is, zal ik hem alleen even testen en op tweakers v&a zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-09 13:44
SileX schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 11:54:
Tsja - gewoon via Popcorn zelf - tenzij je op Ebay kijkt of gewoon een shop in Nederland.
Maar ja dan is hij meteen een stuk duurder;)

Jouw naam in onder mijn Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woow, dit ding is zooo geweldig, hier was ik weken naar opzoek

Wat kost dat ding, en waar kan je het kopen?

Kan hij ECHT 1080i afspelen met slechts 256mb?

En ondertitels onder MKV films, is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:15:
Zo net eentje besteld. Zou deze week geleverd moeten worden, we shall see :)
Lijkt me sterk, of je moet er 250 euro voor neer hebben gelegd bij een NL webshop, en dan nog kan t veel langer duren.
Ik ben nu 1 van de eerste in de wachtrij bij Popcorn Hour zelf en 19 april komt de volgende batch, dus daar zit ik bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:32:
Woow, dit ding is zooo geweldig, hier was ik weken naar opzoek

Wat kost dat ding, en waar kan je het kopen?

Kan hij ECHT 1080i afspelen met slechts 256mb?

En ondertitels onder MKV films, is dat mogelijk?
Als je even het topic doorneemt, dan vind je 10x antwoord op je vragen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-elw00d schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:33:
[...]

Lijkt me sterk, of je moet er 250 euro voor neer hebben gelegd bij een NL webshop, en dan nog kan t veel langer duren.
Ik ben nu 1 van de eerste in de wachtrij bij Popcorn Hour zelf en 19 april komt de volgende batch, dus daar zit ik bij.
Tja, heb nog niks neergelegd. Heb de onder rembours optie gekozen. Dus ik betaal pas als ik iets krijg.

Ik kan het niet controleren maar ze zouden donderdag worden uitgeleverd, zou 'm dan zelfs op kunnen halen bij de shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:49:
[...]

Tja, heb nog niks neergelegd. Heb de onder rembours optie gekozen. Dus ik betaal pas als ik iets krijg.

Ik kan het niet controleren maar ze zouden donderdag worden uitgeleverd, zou 'm dan zelfs op kunnen halen bij de shop.
Damn, je betaald dus een dikke 80 euro meer - je kan ook een aantal weekjes wachten en dat besparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

-elw00d schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:33:
[...]
Hoe kan je hierachter komen ? Ik kan op de pch site zelf hier geen info over vinden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SileX schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:52:
[...]

Damn, je betaald dus een dikke 80 euro meer - je kan ook een aantal weekjes wachten en dat besparen :)
Je hebt gelijk, maar als ik iets wil dan wil ik het zsm :)

Lees trouwens net de shopreview van waar ik het gekocht heb en dat ziet er niet best uit haha :) Dus je krijg die van jou misschien wel eerder!

Moet trouwens ook nog wachten op mijn Panasonic 42PZ85 plasma, dus ik heb -helaas- de tijd.

Dus daarom nog een vragje: kan de PCH ook standaard dvd-files upscalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:03:
[...]
Dus je krijg die van jou misschien wel eerder!
Ik heb 'm al een maand in bezit
Dus daarom nog een vragje: kan de PCH ook standaard dvd-files upscalen?
Dat 'probleem' heb ik dus al gemeld op meerdere fora - de TV 'ziet' gewoon een input van 480i en geen niet hoger. (dit is als ik de PCH op 1080p heb staan)
Als ik de PCH op 720p zet - dan gaan DVD ISO's naar 720p :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar zou een PCH dan uberhaupt moeten kunnen upscalen? Kan het in de specs namelijk nergens vinden.

En dan naar 1080i/720p zoals de meeste apparaten, of echt naar 1080p, zoals Toshiba HD-spelers kunnen?

Wat wil je voor die van jou hebben? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
SileX schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 11:20:
[...]

Je hebt sowieso een DTS receiver nodig om het DTS signaal te horen :)

Ik zal vanavond kijken en even testen.
Eerst zeg je dat je PCM bij DTS kan selecteren op de PCH, en nu zeg je dat je wel degelijk een DTS receiver nodig hebt? Ik snap het niet meer... :?

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
SileX schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:52:
[...]

Ik vraag me af wat er van dit verschil overblijft als het apparaat om wat voor reden dan ook RMA gezonden moet worden. Als je hem in Nederland koopt heb je gewoon recht op garantie.
Zelf zou ik hem nu ook rechtstreeks bestellen, maar toen ik hem kocht was helemaal niet bekend hoe lang de wachttijd zou bedragen. Achteraf bleek dit slechts één maand te zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:19:
Maar zou een PCH dan uberhaupt moeten kunnen upscalen? Kan het in de specs namelijk nergens vinden.

En dan naar 1080i/720p zoals de meeste apparaten, of echt naar 1080p, zoals Toshiba HD-spelers kunnen?

Ja hoor, de PCH kan alles upscalen naar 1080P, al vind ik het beeld van mijn Toshiba EP-10 HD-Speler dan wel net even iets mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als die Tosh nou gevoed zou kunnen worden via de USB-poort....zou ik 'm ookal thuis hebben staan :)

Maar ik wil echt af, van het branden, kijken, weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:31:
En als die Tosh nou gevoed zou kunnen worden via de USB-poort....zou ik 'm ookal thuis hebben staan :)

Maar ik wil echt af, van het branden, kijken, weggooien.
edit: De usb poorten van de toshiba hebben geen functies gekregen, je kunt er dus niets mee. 8)7

Dan is de PCH een uitstekend alternatief, ook al omdat je hem op verschillende manieren kunt voeden (streamen, usb disk, interne disk, usb dvd-speler) De laatste kan overigens alleen voor geripte dvd's worden gebruikt heb ik begrepen.

[ Voor 9% gewijzigd door EdGnoj op 01-04-2008 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Elefante schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:19:
[...]
Eerst zeg je dat je PCM bij DTS kan selecteren op de PCH, en nu zeg je dat je wel degelijk een DTS receiver nodig hebt? Ik snap het niet meer... :?
Ja, precies, dan zegt ie 2x iets anders. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
SileX schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:09:
[...]
Ik heb 'm al een maand in bezit

[...]

Dat 'probleem' heb ik dus al gemeld op meerdere fora - de TV 'ziet' gewoon een input van 480i en geen niet hoger. (dit is als ik de PCH op 1080p heb staan)
Als ik de PCH op 720p zet - dan gaan DVD ISO's naar 720p :?
Hij bedoelde waarschijnlijk dat ik 'm dan eerder in mn bezit heb, maar dat lijkt me ook logisch, ik zit bij de eerstvolgende batch. Dus 19 april. Dan heb ik in totaal een maand gewacht, en dan had ik de invite van iemand anders gekregen. Dus als je ook nog op de invite moet wachten kan het in totaal wel 2-3 maanden duren. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
TheRookie schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:52:
[...]

Hoe kan je hierachter komen ? Ik kan op de pch site zelf hier geen info over vinden :'(
sales@popcornhour.com ff mailen en dan weet je het.
Als je al een order geplaatst hebt dan kunnen ze precies zien bij welke batch je zit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:19:
Ja hij kan upscalen - doet de tv eigenlijk ook - alleen vreemd dat de TV een input ziet van 480i
Ik verkoop m lekker niet :)
Elefante schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:19:
[...]
Klopt - Maar er zit geen DTS processing in vanwege een licentie - dit zou de PCH erg duurder maken.. DTS is alleen passthrough - PCM kan ik inderdaad selecteren - vanavond zal ik testen hoe dat klinkt.
EdGnoj schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:20:
[...]
Ik vraag me af wat er van dit verschil overblijft als het apparaat om wat voor reden dan ook RMA gezonden moet worden. Als je hem in Nederland koopt heb je gewoon recht op garantie.
Zelf zou ik hem nu ook rechtstreeks bestellen, maar toen ik hem kocht was helemaal niet bekend hoe lang de wachttijd zou bedragen. Achteraf bleek dit slechts één maand te zijn 8)7
Tsja - de webshop zou 'm dan ook moeten opsturen.. - ik maak er iig geen probleem van :)
-elw00d schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:45:
[...]
Ja, precies, dan zegt ie 2x iets anders. :/
Kijk - toen ik het bericht typte, nam ik precies de settings over van de PCH zelf... bij DTS kan je en RAW en PCM selecteren, alleen weet ik niet hoe dit klinkt.
Voor DTS heb je sowieso een DTS receiver nodig anders gaat het _echt_ niet werken.
DTS is aardig wat anders tov 'normaal' DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Mailen naar sales had ik idd ook al bedacht :) Jammer dat zie die mogelijkheid (nog) niet on-line bieden...
en dan had ik de invite van iemand anders gekregen.
Zou 't een idee zijn om voor de mensen die wel een invite hebben maar er geen gebruik (meer) van willen maken een soort v&a te maken :? geen idee hoeveel, if any, dat er zouden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb ik ook wel interesse in, eentje krijgen dus (zal wel één van de velen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

De invites vervallen als ze niet gebruikt worden, dus ik geef je weinig kans. Meeste mensen verkopen de invite door voor wel 20 tot 30 euro (kijk maar op Ebay).

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Zie 't nu inderdaad, USD 99,- voor een invite :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
SileX schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:57:

Klopt - Maar er zit geen DTS processing in vanwege een licentie - dit zou de PCH erg duurder maken.. DTS is alleen passthrough - PCM kan ik inderdaad selecteren - vanavond zal ik testen hoe dat klinkt.

[...]

Kijk - toen ik het bericht typte, nam ik precies de settings over van de PCH zelf... bij DTS kan je en RAW en PCM selecteren, alleen weet ik niet hoe dit klinkt.
Voor DTS heb je sowieso een DTS receiver nodig anders gaat het _echt_ niet werken.
DTS is aardig wat anders tov 'normaal' DD
Als je DTS selecteert zal je uiteraard een receiver nodig hebben die DTS pakt, logisch.
Maar jij zegt dus als je een film met DTS geluid pakt, dat de PCH dan ook een PCM signaal (dus gewoon stereo over de tulpstekkers) kan bieden?

En die invites worden inderdaad voor grof geld aangeboden, schandalig, als je daar je geld mee wilt verdienen. Zijn van die sneue gasten die ook nooit een rondje geven in de kroeg. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

-elw00d schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 17:58:
[...]
En die invites worden inderdaad voor grof geld aangeboden, schandalig, als je daar je geld mee wilt verdienen. Zijn van die sneue gasten die ook nooit een rondje geven in de kroeg. 8)
Tja, dat is ondernemen op internet tegenwoordig. Gaat zo met alles wat populair en schaars is (bijvoorbeeld Gmail, Joost logins in de begintijd). Ik vind het ook een gevalletje jammer. Rijk wordt je niet van die onzin dus het is inderdaad een beetje sneu.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
-elw00d schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 17:58:
[...]

Als je DTS selecteert zal je uiteraard een receiver nodig hebben die DTS pakt, logisch.
Maar jij zegt dus als je een film met DTS geluid pakt, dat de PCH dan ook een PCM signaal (dus gewoon stereo over de tulpstekkers) kan bieden?
Ik zie de optie staan - PCM maar kan dus niet selecteren :(

Sorry voor de overlast :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Nitai schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:48:
De invites vervallen als ze niet gebruikt worden, dus ik geef je weinig kans. Meeste mensen verkopen de invite door voor wel 20 tot 30 euro (kijk maar op Ebay).
Erg triest altijd dat soort praktijken. Ik heb mijn invite ook gewoon aan een mede tweaker gegeven zoals het hoort imho!

Ik hoop dat ze vd week met de nieuwe firmware op de proppen komen want ik las meen ik ergens op het NMT forum dat ze een beta versie nu hebben draaien waarin het HDD spinnen en de MKV audio problemen opgelost zouden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
SileX schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:37:
[...]

Ik zie de optie staan - PCM maar kan dus niet selecteren :(

Sorry voor de overlast :>
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
ElayZ schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:39:
[...]

Erg triest altijd dat soort praktijken. Ik heb mijn invite ook gewoon aan een mede tweaker gegeven zoals het hoort imho!

Ik hoop dat ze vd week met de nieuwe firmware op de proppen komen want ik las meen ik ergens op het NMT forum dat ze een beta versie nu hebben draaien waarin het HDD spinnen en de MKV audio problemen opgelost zouden zijn...
Ja, aan mij. 8)
Moet alleen nog tijdje wachten op uitlevering, maar hij komt. :)

Als ik de invite ontvang die ikzelf heb aangevraagd 2 weken terug geef ik die ook gewoon weer door. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
-elw00d schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:50:
[...]

Ja, aan mij. 8)
Moet alleen nog tijdje wachten op uitlevering, maar hij komt. :)

Als ik de invite ontvang die ikzelf heb aangevraagd 2 weken terug geef ik die ook gewoon weer door. :)
Haha ok. Nou mooi dat jij hem ook weer door wilt geven, zo moet je elkaar helpen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 00:19
Nou, als iemand $ 99,- meer biedt kan hij de mijne krijgen zo gauw hij binnen is (hopelijk deze week al ..??). Maar slim zou ik dat niet vinden van die iemand, want de wachttijden zijn helemaal niet zo lang meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Erg triest altijd dat soort praktijken.
Ik vind het eigenlijk triester dat iemand zó ongeduldig is dat ie niet een maandje kan wachten. Is dit zó belangrijk? Het is gewoon handel: vraag en aanbod. Niemand doet iets onethisch of oneerlijks. Niet dat ik het zou doen, maar het is niet illegaal oid. Gewoon dom en karakterloos als je niet effe kunt wachten. Het is geen nier...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
[...]
Nu nog de ondertitels fixen en een resume functie inbouwen en ik ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:04

eisbaer

Zie signature

[...]

Eens. Zielige types. Gelukkig is niet iedereen zo.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Changelog van de beta ziet er veelbelovend uit moet ik zeggen:
1. Fixed AC3 audio muted when output through HDMI during DVD playback.
- Known issue: DTS output still unable to recover.
2. Fixed video PID switch on TS clip not consistent.
3. Russian, Portuguese, Bulgarian, Norwegian, Hungarian language added.
4. Fixed EU language error page not in UTF-8
5. Fixed HTTP user-agent TV Res field become 1920x1080 when output is 1080i and 1080p
6. Reenables hardware JPEG decode and rotation for slideshow
- Known issue: rotation only for JPEG < 2048x2048
7. SayaTV will reconnect after disconnection
8. Fixed unresponsive IR during Internet streaming (SayaTV etc).
9. Fixed UPnP server detection issue (reported by beta-tester)
10. Swedish translation fix
11. Filter out HTML tags in SRT subtitles
12. Network share fixes:
- NFS client, TCP/UDP protocol selection support added. ("nfs://" = udp, "nfs-tcp://" = tcp)
- Network share links all cleared after restoring factory settings
13. Minor fix on Media Source page HTML compliance
14. UPnP stability fixes, with misc changes to the filtering browser to handle exception case
15. Fixed segmentation fault that cause DVD autoplay broken
16. Reduce HDMI handshake when in browser and remove DVI mode
17. Browser fixes:
- added '[' ']' and '$' to RC key '1'
- "#xxx" anchor in link couldn't work on URL with filename (eg:xx.xx.com/xx.htm)
- solved bug where browser crash when image or onfocussrc URL contains '#'
18. Discrete RC key code
- 0xF1 (Shutdown), 0xF2 (Standby), 0xF3 (Resume from Standby), 0xF4 (Reboot)
19. BitTorrent fixes:
- Fixed "corrupted characters in Torrent manager/webservices page"
- BT bandwidth scheduler added
20. SMB/NFS:
- SMB server now password protected. (user=nmt, password=[unified system password])
- Set SMB/NFS servers' UID and GID (nmt)
21. Fixed aspect ratio issues with HDMI 720P 50Hz, HDMI 1080i 50Hz
22. Fixed aspect ratio issues (Eg: 1440x1080 with 16:9, tested on MPEG2TS)
23. Modified and improved info display in video playback
24. Added more subtitle languages and Hebrew (Right-to-Left rendering) SRT subtitle support
25. Indicate subtitle language info for MKV
26. Fixed various subtitle issues:
- Fixed dirty rendering of subtitle
- Subtitle track switching bug in MKV.
- external subtitle file, if exists, takes precedence over embedded subtitle stream
- Fix subtitle lost after seek in MKV
- subtitle settings (color, font-size etc) are saved in volatile RAM, i.e. persistent per session
27. Fixed audio stream consistency in repeated playback
28. Fixed slideshow oom-killer (insuficient memory) issue with big files
29. TV mode changes
- added new TV mode - HDMI_1080i59
- added TV mode frequency toggle (50Hz/60Hz), press "TV Mode" followed by "Caps/Num" to toggle
- Convert VESA_1920x1200 to HDMI 1080p when in auto-TV mode and play DVD/ISO
30. Fixed ocassional NMT apps start/stop failure issue
31. Set TV output default to auto in production mode and normal mode
32. UPnP
- Fix for erroneous Content Not Found message
- Removed redundant CD command during GOTO operations
- Added MKV to MR protocolinfo list
- URL special character escaping
- Fix increased CPU usage issue
33. Added BitTorrent scheduler UI (SD first)
- HD UI will be added in next release

NMT apps release notes:

1. Minimum firmware version to use this NMT App is 01-15-080320-14-POP-402-000
2. Improved starting and stopping of servers
3. Support password setting for Samba server
4. Added BitTorrent scheduler to manage download speed and time

Currently testing seems to be going well with only one bug so far that requires a reboot. The advantages far outweigh that and it is very infrequent and only in webservices I think. Anyway testing continues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satel
[...]
Invites horen niet doorverkocht te worden alsook niet door te geven! Wat is dan het nut van een waiting list? Als je trouwens geen geduld hebt kan je ook altijd een andere nmt aanschaffen, er zijn de laatste weken genoeg nieuwe merken opgedoken: istar, hdx, egreat, limhd,... hebben allemaal dezelfde chipset en ongeveer dezelfde interface, enkel de casing is anders: sata ondersteuning, ingebouwde cooler, aan/uit knop, optical out, extra usb port, alu case,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 12-09 14:49
ElayZ schreef op woensdag 02 april 2008 @ 00:23:
Changelog van de beta ziet er veelbelovend uit moet ik zeggen:
Ik zie daarin niet terugkomen dat het probleem van het opspinnen van de interne harddisk in stand-by is opgelost? Of zou dat vallen onder de NMT Apps met het verbeterde starten & stoppen van de services :?

Maar goed, als -A- het opspinnen van de interne harddisk en actief blijven terwijl de PCH standby staat, en -B- de verkeerde aspect-ratio voor 720p/50 en 1080p/50, in de volgende firmware opgelost zijn, en er geen nieuwe bugs geïntroduceerd worden, dan ben ik al erg blij! :) Al die extra dingen als foto's kijken, MP3s luisteren, YouTube kijken, enz. enz. zijn allemaal leuk en aardig, maar daar heb ik mijn PCH niet voor gekocht.

[ Voor 37% gewijzigd door Haay op 02-04-2008 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
satel schreef op woensdag 02 april 2008 @ 07:21:
[...]

Invites horen niet doorverkocht te worden alsook niet door te geven! Wat is dan het nut van een waiting list? Als je trouwens geen geduld hebt kan je ook altijd een andere nmt aanschaffen, er zijn de laatste weken genoeg nieuwe merken opgedoken: istar, hdx, egreat, limhd,... hebben allemaal dezelfde chipset en ongeveer dezelfde interface, enkel de casing is anders: sata ondersteuning, ingebouwde cooler, aan/uit knop, optical out, extra usb port, alu case,...
Invites horen ook niet aangevraagd te worden als ze toch niet gebruikt worden, daardoor duurt het onnodig lang voor mensen die wel op de waiting list staan en met smart wachten.
En invites horen ook niet aangevraagd te worden als doel om ze door te verkopen.
Ik vind het op zich niet erg als iemand een invite aanvraagt, maar zich in de tussentijd bedenkt en 'm daarna verkoopt of weggeeft, maar mensen die gewoon tientallen invites aanvragen en daar een handeltje van maken, dat is wel sneu.

Maar laten we 't weer over de PCH zelf hebben, want hier worden we t toch niet over eens. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youtoo1000
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 21:43
Ik heb er ook een PCH in bestelling, het bedrag is al afgeschreven van mijn creditcard maar volgens checkout.google.com is hij nog niet verstuurd.
Heeft iemand al iets gehoord over batch van 30 maart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

Ik had gisteren gemaild, kreeg dit antwoord marvlems:
Dear Customer,

We already dispatched your order from our China office on 31/3/08. Please give us 1 or 2 days time to update the tracking number to your Google Checkout account.
Regards,
The Popcorn Hour Sales Team

[ Voor 19% gewijzigd door Nitai op 02-04-2008 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 11:40
Hier nog iemand die een beetje ongeduldig is.. in http://www.networkedmedia...6560e91fe90dd1e02b9[/url] kan je andere bevindingen lezen en zien dat er gisteren al trackingnummers zijn uitgegeven. Ik verwacht hem zelf vandaag gezien het antwoord van popcorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-elw00d schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:07:
[...]

maar mensen die gewoon tientallen invites aanvragen en daar een handeltje van maken, dat is wel sneu.
Het is met name sneu dat PCH niet marktconform kan prijzen. Echt bizarre toestanden dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 22:21:
[...]

Het is met name sneu dat PCH niet marktconform kan prijzen. Echt bizarre toestanden dit.
Wat bedoel je? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 22:21:
[...]

Hoe bedoel je? PCH zet die dingen niet op Ebay, het is juist erg marktconform daarom is er zo veel vraag naar (en worden de invites voor geld verkocht).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we wel zijn, 250 euro is gewoon te weinig voor een device wat dit allemaal kan.

Als je marktconform prijst krijg je dit soort taferelen niet. Kijk, ik ben blij dat ik dat ding straks voor 250 euro heb, maar als ik PCH was (of wie er ook achter zit) zou ik het voor 500 euro verkopen. Ben ik ook door m'n voorraad heen en verdubbel m'n omzet.

Ik heb zelf ook wel 500 euro over voor zo'n ding. Als ik het nu bij de BCC zou kunnen halen zonder duistere webshops en lange wachttijden.

Overigens keur ik het verkopen van invites natuurlijk niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 22:36:
Laten we wel zijn, 250 euro is gewoon te weinig voor een device wat dit allemaal kan.

Als je marktconform prijst krijg je dit soort taferelen niet. Kijk, ik ben blij dat ik dat ding straks voor 250 euro heb, maar als ik PCH was (of wie er ook achter zit) zou ik het voor 500 euro verkopen. Ben ik ook door m'n voorraad heen en verdubbel m'n omzet.

Ik heb zelf ook wel 500 euro over voor zo'n ding. Als ik het nu bij de BCC zou kunnen halen zonder duistere webshops en lange wachttijden.

Overigens keur ik het verkopen van invites natuurlijk niet goed.
Ben ik het niet mee eens, hij kost sowieso geen 250 euro, maar nog minder dan 200 euro als je 'm rechtstreeks bij PCH besteld (niets geen rare webshops, gewoon bij de fabrikant, dus betrouwbaar). En dit is gewoon een hele nette prijs, niet te veel, niet te weinig. Het had ietsje duurder gekunt, maar dat komt mede door de lage dollarkoers. Dat is in dit geval gunstig voor ons.

Zo'n apparaat zal nooit bij BCC worden neergezet, omdat het ding nog helemaal geen stabiele firmware heeft en dat t waarschijnlijk ook nooit zal krijgen. Het is bedoelt voor een ander soort publiek, en als ie veel duurder dan dit was geweest had ik het ding echt niet gekocht.
Het is nu gewoon ff wachten, omdat de productiecapaciteit te laag is. Maar ze hebben geen zin om daar bakken in te investeren als zometeen blijkt dat niemand meer op zoiets zit te wachten. En dat gaat heel snel met alle ontwikkelingen die er zijn op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is ook zo, maar het is een normaal en slim economisch principe om de prijs van je product te verhogen als er teveel vraag is. Ik zou het wel weten als ik meneer PCH himself was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 22:46:
Ja dat is ook zo, maar het is een normaal en slim economisch principe om de prijs van je product te verhogen als er teveel vraag is. Ik zou het wel weten als ik meneer PCH himself was :)
Volgens mij hadden ze het succes niet eens verwacht. Er zijn zo veel Chinese bedrijfjes die met een cowboymentaliteit iets op de markt willen zetten. Het uitnodigingensysteem kan er ook voor zorgen dat ze meer verkopen want ik vind het wel interesante spelertjes maar als het niet op uitnodiging ging had ik hem nu nog niet gekocht (misschien later, misschien helemaal niet omdat er dan weer andere apparaten zijn. Maar ja ik had nu een uitnodiging. Een beetje het iBood principe, beslis nu anders gaat het niet door).

500 euro had ik echt niet over voor dit apparaat. Het is een mooie prijs waarvoor ze nu weg gaan. Ik heb een paar jaar geleden 350 euro betaald voor een Kiss DVD/netwerk/harddiskspelertje dat geleverd werd met stabiele firmware inclusief harddisk en ik verwacht dat de Popcornhour (ik heb hem nog niet) van een mindere kwaliteit zal zijn qua hard en software. Bovendien zijn we nu een paar jaar verder en is alles op dit gebied veel goedkoper geworden.

[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 02-04-2008 23:29 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:53
Marzman schreef op woensdag 02 april 2008 @ 23:26:
[...]
500 euro had ik echt niet over voor dit apparaat. Het is een mooie prijs waarvoor ze nu weg gaan. Ik heb een paar jaar geleden 350 euro betaald voor een Kiss DVD/netwerk/harddiskspelertje dat geleverd werd met stabiele firmware inclusief harddisk en ik verwacht dat de Popcornhour (ik heb hem nog niet) van een mindere kwaliteit zal zijn qua hard en software. Bovendien zijn we nu een paar jaar verder en is alles op dit gebied veel goedkoper geworden.
Ik weet niet welke Kiss jij hebt, maar ik heb hier een VR-558 staan maar op alle gebieden (op opnemen na natuurlijk, dat kan de PCH niet) maakt de PCH gehakt van de VR-558. De software op de PCH is nu zelfs al veel beter als de laatste VR-558 firmware, dus dat kan alleen maar beter worden. Kiss Technology staat overigens ook absoluut niet bekend als goede firmware makers, ik denk dat die nog veel kunnen leren van het PCH team, daar worden bugs veel sneller opgepakt als bij Kiss Technology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mark schreef op donderdag 03 april 2008 @ 00:21:
[...]
Ik weet niet welke Kiss jij hebt, maar ik heb hier een VR-558 staan maar op alle gebieden (op opnemen na natuurlijk, dat kan de PCH niet) maakt de PCH gehakt van de VR-558. De software op de PCH is nu zelfs al veel beter als de laatste VR-558 firmware, dus dat kan alleen maar beter worden. Kiss Technology staat overigens ook absoluut niet bekend als goede firmware makers, ik denk dat die nog veel kunnen leren van het PCH team, daar worden bugs veel sneller opgepakt als bij Kiss Technology.
Het was geen recorder, een pure mediaspeler via DVD/Netwerk/harde schijf. Eerste generatie dus firmwares vergelijken met de PCH is ook niet helemaal eerlijk. De firmware wordt al jaren niet meer ontwikkeld. Ik heb wel het idee dat de hardware van betere kwaliteit was (maar ik moet mijn PCH nog krijgen misschien verast hij me) en grote bugs zaten er niet in (al waren er wel verbeteringen mogelijk die derden ontwikkelden in alternatieve firmwares).

[ Voor 29% gewijzigd door Marzman op 03-04-2008 01:00 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

500,- koop je echter een HTPC die nog veel meer kan ;).

Maar goed, die topic zit bijna aan de 1000 posts. Als iemand zich geroepen voelt een mooie topicstart te maken voor een deeltje 2, be my guest :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik zojuist de PCH door DHL afgeleverd gekregen, maar ik hoefde geen € 30,- te betalen. Hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:33:
Nu heb ik zojuist de PCH door DHL afgeleverd gekregen, maar ik hoefde geen € 30,- te betalen. Hoe zit dat?
Dan had je mazzel.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

@tweakernick: Staat er bij jouw Google Checkout wel dat het verzonden is? En heb je al een DHL Trackingnummer?

[ Voor 20% gewijzigd door Nitai op 03-04-2008 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nitai, nee in Google Checkout staat (nog) niet dat er verzonden is, enkel dat het bedrag van cc is afgeschreven. Ook geen tracking no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Hier heeft DHL ook geprobeerd heb vandaag af te leveren, maarja... werk enzo. Nah, morgen is moeder de vrouw thuis en kan die hem aannemen :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 18:16:
1080p (60 mhz) h.264 werkt bij mij prima.
Speelt hij de 1080p en 720p MKV files ook af zonder judder (3;2 pulldown)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiZtraL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-08 00:07
Ik heb hem vandaag gekregen. Had hem 18 Maart besteld.
Kosten:
$179,- Popcornhour
$ 45,- shipment
€ 27,17 douane
Al met al een mooie prijs.

Vanavond maar eens even aan de beamer hangen en kijken hoe ie het doet. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-07 19:11
Nitai schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:37:
@tweakernick: Staat er bij jouw Google Checkout wel dat het verzonden is? En heb je al een DHL Trackingnummer?
Ik zie ook "Niet Verzonden" bij Checkout van Google. Vanmorgen kwam bij mij ook DHL langs, maar ik stond onder de douche |:(

Straks tussen 18.00 en 19.00 effe ophalen. Nu nog wachten op de Pana 42PZ85, en dan genieten van Planet Earth.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 13:16
Ook hier is hij afgeleverd!
Wel thuis maar mn ouders hebben hem aangenomen. Overigens geen douane kosten hoeven betalen aan DHL!!!! :?
Komt daar achteraf nog een rekening van ofzo?

[ Voor 16% gewijzigd door SkyThes op 03-04-2008 16:40 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast