Popcornhour A-100 (Networked Media Tank)

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste
Acties:
  • 129.981 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Buzzie schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 19:21:
Ik had de schijf in me pc gezet en die zag hem ook niet.
Waarschijnlijk is de controller kapot want heb hem omgeruild voor een nieuwe en deze doet het wel.

thanks voor het meedenken.

Nog wel een andere vraag....is het mogelijk om te ftp-en naar een externe harde schijf? en hoe kom je achter de vrije ruimte van de interne/externe schijf?
Waarom zou je willen ftp'en ? Ik heb hem gewoon als netwerk drive toegevoegd, even het ip nummer intoetsen bij -start -run en je ziet hem gelijk in de verkenner....

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Buzzie schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 19:21:
Nog wel een andere vraag....is het mogelijk om te ftp-en naar een externe harde schijf? en hoe kom je achter de vrije ruimte van de interne/externe schijf?
Wil je ftp'en naar de schijf in de PCH? Dat is geen enkel probleem, Ftp server software is één van de NMT applicaties. Zoals hierboven door Caveman gezegd kun je de PCH schijf ook gewoon in verkenner toevoegen als netwerk schijf. NMT applicaties SMB en NFS voorzien hierin.

Of wil je een externe schijf benaderen die je als USB schijf aan je PCH hebt gehangen? Dat weet ik niet, nog niet geprobeerd.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youtoo1000
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 21:43
roma0803 schreef op zondag 23 maart 2008 @ 10:30:
[...]

Wil je ftp'en naar de schijf in de PCH? Dat is geen enkel probleem, Ftp server software is één van de NMT applicaties. Zoals hierboven door Caveman gezegd kun je de PCH schijf ook gewoon in verkenner toevoegen als netwerk schijf. NMT applicaties SMB en NFS voorzien hierin.

Of wil je een externe schijf benaderen die je als USB schijf aan je PCH hebt gehangen? Dat weet ik niet, nog niet geprobeerd.
Ik ben ook benieuwd of je een externe HD aangesloten op de PCH ook vanaf een andere PC op het netwerk kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
marvlems schreef op zondag 23 maart 2008 @ 12:20:
[...]

Ik ben ook benieuwd of je een externe HD aangesloten op de PCH ook vanaf een andere PC op het netwerk kunt zien.
AFAIK kan dat niet aangezien de Popcorn een bepaalde map op zijn schijf deelt en niet gewoon alle schijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Laatst online: 08-09 12:51
Ik heb gister de order geplaatst bij Google Checkout en ik heb de melding gekregen dat de order juist is doorgekomen. Hoe lang duurt het ongeveer voordat je het apparaat daadwerkelijk in huis hebt? Een week, anderhalve week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

-elw00d schreef op maandag 24 maart 2008 @ 21:16:
Ik heb gister de order geplaatst bij Google Checkout en ik heb de melding gekregen dat de order juist is doorgekomen. Hoe lang duurt het ongeveer voordat je het apparaat daadwerkelijk in huis hebt? Een week, anderhalve week?
Het is nog niet afgeschreven toch? Als het afgeschreven wordt dan gaan ze hem versturen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Marzman schreef op maandag 24 maart 2008 @ 22:11:
[...]

Het is nog niet afgeschreven toch? Als het afgeschreven wordt dan gaan ze hem versturen.
Nee, nog niet. Dat zal morgen wel gebeuren denk ik.
En dan duurt het dus nog maar een paar dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:04

eisbaer

Zie signature

-elw00d schreef op maandag 24 maart 2008 @ 21:16:
De 18e heb ik besteld. Nu de 24e is er nog niets afgeschreven of verstuurd dus reken er niet op dat-ie na 1.5 week al lekker staat te snorren

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
eisbaer schreef op maandag 24 maart 2008 @ 23:00:
[...]

De 18e heb ik besteld. Nu de 24e is er nog niets afgeschreven of verstuurd dus reken er niet op dat-ie na 1.5 week al lekker staat te snorren
Oke, ben benieuwd.
Ik heb ze ff een mailtje gestuurd om te vragen wat de verwachting is volgens hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

-elw00d schreef op maandag 24 maart 2008 @ 23:17:
[...]

Oke, ben benieuwd.
Ik heb ze ff een mailtje gestuurd om te vragen wat de verwachting is volgens hun.
Laat even weten wat ze antwoorden. Ik ben ook wel benieuwd ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
-elw00d schreef op maandag 24 maart 2008 @ 23:17:
[...]
Stond deze informatie dan niet in jullie email met de pre-order invitation?

"We estimate that the upcoming batch will be available on the week of the 30th of March 2008. The following batch should be ready by the week of 19th of April 2008. Depending on which batch your order
falls into, your credit card will be charged accordingly. Please give us around 1 week lead time to process the shipping list before we update shipping info in your Google Checkout account."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
troftnom schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 00:10:
[...]

Stond deze informatie dan niet in jullie email met de pre-order invitation?

"We estimate that the upcoming batch will be available on the week of the 30th of March 2008. The following batch should be ready by the week of 19th of April 2008. Depending on which batch your order
falls into, your credit card will be charged accordingly. Please give us around 1 week lead time to process the shipping list before we update shipping info in your Google Checkout account."
Oke, dat is info waar we wat aan hebben.
Ik heb de uitnodiging van iemand gekregen, dus die mail heb ik zelf niet gehad.
Bedankt voor het posten daarvan. :)

Hopelijk val ik in die batch van 30 maart. >:)

[ Voor 3% gewijzigd door -elw00d op 25-03-2008 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Inmiddels 1,5 weekje aan het spelen met de popcorn en ben nog steeds overwegend tevreden. Beeldkwaliteit via HDMI is gewoon fenomenaal (mits juiste content), geluid is goed, popcorn doet zijn werk verder prima.

Puntjes die ik nu heb (af en toe):
- Externe USB schijf wordt soms niet herkend, dan plug ik in en zet ik het kastje aan (vanuit standby) en dan staat de usb disk er niet bij. Stekker eruit + erin lost het dan op.
- Welbekende subtitle probleem, volgens mij vrij gemakkelijk op te lossen door opacity op 0 en het font op bold zetten.
- HDD blijft draaien waardoor het kastje erg warm wordt
- Kijken van foto's gaat te traag, wilde dit weekend even vakantiefoto's kijken en heb ze uiteindeijk toch vanaf de camera gekeken vanwege de snelheid.
- Ontbreken uitzendinggemist / rtlgemist
- FTP speed is niet om over naar huis te schrijven

Zijn er hier mensen die dezelfde issue's ervaren? En wat doen jullie eraan?

Al met al ben ik kwa prijs/kwaliteit zeer tevreden en zou ik de popcorn nog steeds aan iedereen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

sander- schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 07:28:
- Ontbreken uitzendinggemist / rtlgemist
Op zich zou je iets moeten kunnen doen met de rss feed (van uitzendinggemist, op rtlgemist zie ik geen rss feed).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullHD
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-08 23:12
FloRadix schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:50:
Iem hier die in belgie popcorn heeft laten leveren? Wat zijn de belastingen/btw die er bij komen. BTW is 21% maar vind niets terug over invoerbelasting.
Gewoon 21% op het volledige bedrag (prijs v/h apparaat en transportkosten). Moet je niet onmiddellijk aan DHL betalen maar een week of zo later zit er een brief van DHL in je brievenbus met een overschrijvingsformulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

- FTP speed is niet om over naar huis te schrijven
Wat is je snelheid dan ? Ik haal (als gedeelde netwerkdrive) ongeveer 5 a 6 MB/s en dat vind ik voor een 100 Mb verbinding heel acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Puntjes die ik nu heb (af en toe):
- Externe USB schijf wordt soms niet herkend, dan plug ik in en zet ik het kastje aan (vanuit standby) en dan staat de usb disk er niet bij. Stekker eruit + erin lost het dan op.

Zijn er hier mensen die dezelfde issue's ervaren? En wat doen jullie eraan?

Al met al ben ik kwa prijs/kwaliteit zeer tevreden en zou ik de popcorn nog steeds aan iedereen aanraden.
Het niet herkennen van de harddisks komt bij mij ook af en toe voor. (ik heb drie usb schijven aangesloten op een usb-hub). Als ik dan een reset geef (Power + Eject) worden de schijven weer prima herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
FullHD schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 09:51:
[...]

Gewoon 21% op het volledige bedrag (prijs v/h apparaat en transportkosten). Moet je niet onmiddellijk aan DHL betalen maar een week of zo later zit er een brief van DHL in je brievenbus met een overschrijvingsformulier.
BTW is nog altijd 19% en de meesten van ons moesten wel contant betalen aan de koerier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Schweino schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:11:
[...]

BTW is nog altijd 19% en de meesten van ons moesten wel contant betalen aan de koerier.
check z'n quote, het gaat over belgie ;) (en daar is de btw wel 21%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Ik heb medelijden met de Belgen....... Niet goed gelezen dus, my bad.

Ik heb overigens na het updaten van de firmware van m'n PCH deze snel weer gedowngrade. Ik had audio drop-outs bij MKV bestanden (zowel DTS als Dolby Digital).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dames en heren,

ben een tijdje weg geweest en er zijn weer 20 pagina's bij onderhand! Mooi!
Ik geniet zeer zeker van mijn popcorn, ookal vind ik de laatste firmware update geen topper, HD liep opeens vast na 34 minuten (3 films!!! en 1 serie!) maar goed.

Ik snap eerlijk gezegd dat geëmmer over de snelheid over het netwerk niet. Ik haal top 5, maar gemiddeld 4 megabyte( ik schrijf het even uit voordat iemand zegt/denkt dat het Megabit is!!!) per seconde. Dat is toch prima? Je kunt 1080p HD kijken terwijl je met die snelheid wat op je schijf zet. Wat is dan nog het probleem? Dat is zeker vele malen sneller dan de freecom 35/350, daar haalde ik amper 1 megabyte per sec over het netwerk. Echter was de USB zeer snel, maar dan kon je weer niet kijken ondertussen. Zo is het altijd wat.

Al met al heb ik eigenlijk weinig klachten over de popcorn. Behalve terugspoelen in divx en mkv werkt tergend langzaam, maar met de time search sinds december in de popcorn werkt het allemaal prima.

Voor iedereen die enthousiast is over de delivery, ik was echt 170 kwijt, was ook niet thuis maar heb hem, gezien het feit dat ik dichtbij hoofddorp woon, dezelfde avond opgehaald. Prima prijs, Super apparaat!

Ben erg benieuwd naar de nieuwsgroep functie! maar als ik op NMT.com lees, gaat dat nog wel ff duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Ik overweeg serieus 'm te verkopen. Ik vind het een grote teleurstelling geworden. Firmware update die nieuwe bugs introduceren bij zaken die het goed deden. Zoals subs die ineens code laten zien, de harddisk die zonder enige reden begint te spinnen, aspect ratios die verkloot worden, geluid dat niet wordt weerkgegeven en ga zo maar door.

Mijn grootste teleurstelling zit 'm in de audio weergave. Man, alsof ik 15 jaar terug ga in de tijd qua geluidskwaliteit. Wat een vlak geluid zeg, en het PCH team gaat hier niets aan doen. Vinden ze geen prio.

Ik begin steeds meer terug te verlangen naar mijn betrouwbare en solide Freecom MP35. Dan nog maar even geen digitale video. Ik kijk de ontwikkelingen rond de MP450 wel even aan. Ik vind de PCH een downgrade t.o.v. wat ik had en ik begin me er steeds meer aan te ergeren.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:05
roma0803 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 22:12:
Ik overweeg serieus 'm te verkopen. <knip>
Heb je hem nou gekocht of nog niet?
Ik overweeg namelijk ook om hem te kopen, of eventueel te wachten op een andere 'versie' van het beestje.
Hoor veel positieve maar ook tegenwegende negatieve verhalen..

[ Voor 31% gewijzigd door the-edge op 26-03-2008 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Laatst online: 12-09 23:14
Wat ik niet helemaal duidelijk kan terugvinden. Hoe "open source" is dit gevalletje nu?
Zo te zien is alles gebaseerd op linux.

Ik kan me voorstellen dat sommige drivers closed zijn. maar is het mogelijk zelf een firmware te bouwen met wat ze vrijgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

the-edge schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 09:17:
Heb je hem nou gekocht of nog niet?
Ik overweeg namelijk ook om hem te kopen, of eventueel te wachten op een andere 'versie' van het beestje.
Hoor veel positieve maar ook tegenwegende negatieve verhalen..
Ja, ik gebruik 'm een aantal weken nu. Het kastje ziet er mooi uit, maar qua functionaliteit en stabiliteit m.b.t. weergave van de verschillende bestandssoorten vind ik 'm veelal erg alpha aandoen. Ik had hiervoor de Freecom MP35. Behalve dat deze geen HD media kan afspelen, is ie in alle andere opzichten verder doorontwikkeld. Het aantal bugs in de PCH is groot, erg groot voor een techniek die al een aantal jaren op de markt is. Firmware updates van het PH team voegen leuke functionaliteiten toe, maar leveren meer bugs op voor de basic functies waarvoor het ding op de markt is gezet. Aspect ratio problemen, problemen met geluid, problemen met ondertitels, spontaan opstartende hard disk. Al met al geeft het apparaat me geen vertrouwen en steeds meer ergernis.

Hun respons hierop is dat het bedrijf een plotselingen explosieve groei doormaakt en dat ze hopen met de nieuw aangetrokken ontwikkelaars de problemen snel te kunnen oplossen. Support reageert zeker snel op meldingen, hiervoor niets dan lof. Maar als mediaplayer, ook voor niet HD content, vind ik 'm te kort schieten en heb ik sterk het gevoel een behoorlijke stap terug te hebben gedaan t.o.v. de Freecom. Audio weergave is helemaal allerbelabberdst en niet van deze tijd.

[ Voor 11% gewijzigd door roma0803 op 26-03-2008 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-11-2020
Het lijkt me voor iedereen beter dat je hem gewoon verkoopt, dan kunnen wij hier en op het forum van networkedmediatank.com ons richten op wat de PCH wel kan, in plaats van te focussen op wat 'ie niet kan.

Bij dergelijke apparaten met uitgebreide functionaliteit zijn er altijd zaken die minder goed werken, en als je een firmware update niet goed vindt, kun je altijd nog terug. Elk apparaat heeft zijn sterke en minder sterke punten, maar om de Freecom MP35 zo op te hemelen ten opzichte van de PCH vind ik te kort door de bocht.

Maar goed, de één kijkt er van nature positiever tegenaan dan de ander. ;-) Toen ik mijn PCH kocht wist ik dat er nog een aantal losse eindjes zijn, maar de hoofdzaken waarvoor ik hem gekocht heb, werken wel. Alles wat via firmware updates nog toegevoegd/verbeterd wordt, is mooi meegenomen.

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Kunnen mensen die zo'n ding hebben eens kijken of je wat kan doen met de rss feed van uitzendinggemist? Volgens hun forum zou het mogelijk moeten zijn via rss dingen te streamen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Laatst online: 02-08 10:59
Elefante schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 11:06:
Het lijkt me voor iedereen beter dat je hem gewoon verkoopt, dan kunnen wij hier en op het forum van networkedmediatank.com ons richten op wat de PCH wel kan, in plaats van te focussen op wat 'ie niet kan.

Bij dergelijke apparaten met uitgebreide functionaliteit zijn er altijd zaken die minder goed werken, en als je een firmware update niet goed vindt, kun je altijd nog terug. Elk apparaat heeft zijn sterke en minder sterke punten, maar om de Freecom MP35 zo op te hemelen ten opzichte van de PCH vind ik te kort door de bocht.

Maar goed, de één kijkt er van nature positiever tegenaan dan de ander. ;-) Toen ik mijn PCH kocht wist ik dat er nog een aantal losse eindjes zijn, maar de hoofdzaken waarvoor ik hem gekocht heb, werken wel. Alles wat via firmware updates nog toegevoegd/verbeterd wordt, is mooi meegenomen.
Ik heb nou ook al zoveel van die apparaten gehad. En allemaal hebben ze hun minpunten. Daar zijn we tweakers voor, We willen altijd de nieuwste en beste dingen kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou hier wil ik dan even een stokje voor steken. Ik lees graag roma0803 zijn ervaringen, want ook de negatieve kanten wil graag vooraf weten. En als hij me kan overtuigen toch voor een MP35 te gaan, ben ik hem dankbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

In principe ga ik de Popcornhour alleen voor HD content gebruiken. Ik ben nog te gehecht aan m'n Xbox met XBMC erop. Zolang dit goed gaat heb ik niets te klagen en mag de pc weer terug naar de werkkamer. De WAF is veel groter dan als ik een tower in de woonkamer heb staan. Zelfs een mooie htpc behuizing alleen al is duurder dan de Popcornhour. Dus voor mij was de keuze snel gemaakt.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Nitai schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 12:01:
In principe ga ik de Popcornhour alleen voor HD content gebruiken. Ik ben nog te gehecht aan m'n Xbox met XBMC erop. Zolang dit goed gaat heb ik niets te klagen en mag de pc weer terug naar de werkkamer. De WAF is veel groter dan als ik een tower in de woonkamer heb staan. Zelfs een mooie htpc behuizing alleen al is duurder dan de Popcornhour. Dus voor mij was de keuze snel gemaakt.
Voor die 170 euro kan de Popcorn Hour denk ik aan al mijn verwachtingen voldoen. Nog heel even wachten en dan kan ik het uitproberen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Ik heb m'n hoop gevestigd op de Popcornhour, maar als OSXBMC wat meer door ontwikkeld is, dan gaan we eens kijken naar een leuke Mac Mini :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comvidnet
  • Laatst online: 30-11-2021
Marzman schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 11:08:
Kunnen mensen die zo'n ding hebben eens kijken of je wat kan doen met de rss feed van uitzendinggemist? Volgens hun forum zou het mogelijk moeten zijn via rss dingen te streamen.
Als je de rss feed van uitzendinggemist in je browser test, zul je zien dat niet de video stream maar de webpagina met daarin de uitzendinggemist player geopent wordt. Dit werkt dus niet op de popcorn hour.

Ik ben wel bezig geweest om losse urls te openen (www.vsdc.nl/uit.php) maar ook deze videostreams krijg ik nog niet aan de praat op de popcorn hour. Als iemand nog goede ideeën heeft om het werkend te krijgen, hoor ik dat graag.

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

roma0803 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 09:54:
[...]
Ik had hiervoor de Freecom MP35. Behalve dat deze geen HD media kan afspelen, is ie in alle andere opzichten verder doorontwikkeld.
De freecom kan geen HD content afspelen dus wat moet je er nog mee. Het is een dinosaurus geworden en geen alternatief voor de PCH. Het heeft dus geen zin die twee met elkaar te vergelijken.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-09 13:25
roma0803 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 22:12:
Ik overweeg serieus 'm te verkopen. Ik vind het een grote teleurstelling geworden. Firmware update die nieuwe bugs introduceren bij zaken die het goed deden. Zoals subs die ineens code laten zien, de harddisk die zonder enige reden begint te spinnen, aspect ratios die verkloot worden, geluid dat niet wordt weerkgegeven en ga zo maar door.

Mijn grootste teleurstelling zit 'm in de audio weergave. Man, alsof ik 15 jaar terug ga in de tijd qua geluidskwaliteit. Wat een vlak geluid zeg, en het PCH team gaat hier niets aan doen. Vinden ze geen prio.

Ik begin steeds meer terug te verlangen naar mijn betrouwbare en solide Freecom MP35. Dan nog maar even geen digitale video. Ik kijk de ontwikkelingen rond de MP450 wel even aan. Ik vind de PCH een downgrade t.o.v. wat ik had en ik begin me er steeds meer aan te ergeren.
Om een beetje tegengeluid te geven, ik vind het nog steeds een fantastisch apparaat en heb afgelopen weekend mijn Xbox met XMBC dus ook los gekoppeld en op de zolder gezet, de PCH doet alles wat ik met XMBC deed beter en kan zelfs meer als de Xbox (HD materiaal spelen).

Van de minpunten die jij noemt deel ik er maar 1 en dat is dat er sinds de laatste updates soms opmaak codes te zien zijn in de subtitles. Dit is mij tot nu toe overigens alleen maar opgevallen bij losse subtitle files, bij DVD's en MKV's met ingebakken subtitles heb ik dit nog niet gezien. Tevens is er een probleem dat de i en de j soms te dicht op elkaar staan (al eerder gemeld in dit topic) maar dat is voor mij geen groot bezwaar.

Gebruik jij de PCH soms voor geluidsweergave via zijn audio out dat je last hebt van een vlak geluid ? Ik heb hem zelf via mijn home cinema set lopen en dan klinkt het geluid gewoon zoals het hoort (valt natuurlijk ook weinig aan te verkloten door de PCH dan). Ik heb vorige week wat testen lopen doen door een DVD (de afzonderlijke extended LOTR delen) af te spelen op mijn DVD speler en via de PCH, beeld en geluid waren op beide manieren gewoon zeer goed. Wellicht dat het geluid via de audio uit slecht is, maar ik ben van mening dat je die techniek ook niet moet gebruiken voor goed geluid.

De reden om voor mij de Xbox weg te halen was dat ik via de PCH beter beeld heb (scherper beeld met mooiere kleuren), standaard voorzien is van een SPDIF uitgang (helaas wel coaxiaal, maar met een omzetter is dat ook opgelost), HD materiaal af kan spelen, stiller en zuiniger is. Dat de GUI soms wat brakker is en wat nukken vertoond vergeef ik ze, XMBC is natuurlijk al vele jaren ouder en veel beter uitgekristalliseerd, al verschijnen er daar ook soms versies van welke je heel snel weer weg gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Laatst online: 09-09 15:05
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 11:59:
[...]

Nou hier wil ik dan even een stokje voor steken. Ik lees graag roma0803 zijn ervaringen, want ook de negatieve kanten wil graag vooraf weten. En als hij me kan overtuigen toch voor een MP35 te gaan, ben ik hem dankbaar :)
* the-edge steekt het stokje mee :)

Ook ik ben altijd net zo nieuwsgierig naar de negatieve- dan wel de positieve kanten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Waarmee je dus eigenlijk zegt dat op GoT alleen ruimte is voor positieve ervaringen? Volkomen onzin natuurlijk. Het apparaat pretendeert dingen te kunnen dat het niet goed uitvoert. Ik kan een vergelijk trekken met een apparaat van een andere fabrikant. Het enige verschil is de HD content en daarover heb ik mijn begrip uitgesproken omdat dat ook afhankelijk is van de kwaliteit van de media.

Dat jij mijn vergelijk het ophemelen van de MP35 vind vind ik op zijn minst vreemd van een tweaker. Ik neem aan dat jij ook ervaringen met de MP35 hebt? Ander kun je zo'n uitspraak niet doen. Het is een feit dat de PCH tekortschiet op punten waar de MP35 dat niet deed.

Als het je stoort te lezen over de bugs en tekortkomingen van de PCH, lees mijn posts dan niet. Jouw reaktie zeg meer over jou dan over mij. Voor de rest is dit een gebruikersforum en geef ik mijn gebruikerservaringen weer, dus ook de negatieve. Ook die ervaringen willen mensen lezen zodat ze zelf de afweging kunnen maken of de PCH voor hen de juiste keuze is, of dat ze naar een alternatief moeten kijken zoals de MP450 van Freecom.

@Mark
Ik heb mijn PCH via HDMI aangesloten op een Marantz SR6001 A/V Receiver. Mij valt op dat de hoge tonen en het bovendeel van het midden afgevlakt wordt. Vergelijk hierbij is de originele CD, de Freecom MP35 en afspelen vanaf de laptop (ook via HDMI op de Marantz).

T.a.v. de originele CD verwacht ik kwaliteitisverlies hoewel de muziek in 320kb MP3 is geript. Diezelfde MP3's klinken minder vlak via de andere apparaten. Ik begrijp dat dit een subjectieve perceptie is, echter wordt het ook door anderen in mijn omgeving bevestigd. Ook aansluiten via een optische kabel verandert hierin niets.

@eisbaer
Je herhaalt wat ik ook al gezegd heb (en je zelfs nog quote...). T.a.v. HD media is het geen vergelijkbaar apparaat, t.a.v. alle andere functionaliteiten wel. Dus het is valide om deze 2 apparaten op die functies met elkaar te vergelijken.

[ Voor 17% gewijzigd door roma0803 op 26-03-2008 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

comvidnet schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 12:16:
[...]

Als je de rss feed van uitzendinggemist in je browser test, zul je zien dat niet de video stream maar de webpagina met daarin de uitzendinggemist player geopent wordt. Dit werkt dus niet op de popcorn hour.

Ik ben wel bezig geweest om losse urls te openen (www.vsdc.nl/uit.php) maar ook deze videostreams krijg ik nog niet aan de praat op de popcorn hour. Als iemand nog goede ideeën heeft om het werkend te krijgen, hoor ik dat graag.
Dat is jammer, de links zijn inderdaad ook niet te openen in Windows Media Player.

Het is meer voor videopodcasts dan. Zou wel leuk zijn als die losse streams werken inderdaad.

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 26-03-2008 13:25 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Laatst online: 11-07 17:14
Ik heb m nu ook een tijdje in bezit (begin deze maand) en ik moet ook zeggen dat ik zeer tevreden met wat dit ding kan. Het ging mij met name om het af kunnen spelen van HD materiaal en mijn overige SD content zoals series, xvid etc. Dit doet hij allemaal prima. Ook streamen werkt perfect.

De minpuntjes die ik qua software ook ervaar zijn dat de subtitels nog niet helemaal vlekkeloos werken en dat inderdaad de HDD zomaar opspint en blijft draaien als het apparaat uitstaat.

De laatste firmware heeft m.i ook alleen maar nadelen, namelijk geluid bij mkv's wat niet afspeelt of haperd, en weinig voordelen verder. Dus ik heb 'm terug gezet naar de fimware van Januari (01-15-080123-14-POP-402 to be exact) en daarmee is het mkv audio probleem weer verholpen maar de HDD blijft opspinnen.

Ik ga er wel vanuit dat gezien de regelmatige firmware updates die ze uitbrengen en gezien het feit dat ze erg goed luisteren naar de berichten van de gebruikers dat ze over een tijdje wel met firmware uitkomen waarmee dit verholpen is.

Dit is voor mij een prima vervanger van XBMC. Bedenk je wel dat XBMC in het begin ook kuren had en dignen die niet vlekkeloos werkte. De PCH bestaat nog niet zo lang en ik vind dat ze best even de tijd mogen krijgen om de firmware verder door te ontwikkelen.

Qua hardware vind ik dat het best een rammelend kastje is, het is verder wel stevig ofzo gewoon van metaal, maar als je de deksel eraf haalt dat die schotjes aan de zijkant los zitten en je ze er zo uit kunt trekken dat vind ik wel jammer. Ik heb namelijk ook een Seagate 750 GB schijf erin gezet en de behuizing gaat erg rammelen als die draait.

Nu heb ik wel een oplossing daarvoor verzonnen (misschien ene praktische tip voor mensen) door tussen de schotjes en het deksel kleine strookjes rubber (uit bandenplakset :-D) te knippen en die er tussen te doen zodat het deksel de schotjes strak vastklemt. Ook heb ik tussen de HDD en de bodem plaat rond de schroefjes rubber ringetjes gedaan. Dit scheelt al aanzienlijk voor het rammelende geluid.

Ook heb ik de PCH op zn kant staan in de kast (zegmaar zoals een Wii staat) en met de randen weer op rubbertjes. Het geluid is nu minimaal, je hoort de HDD uiteraard wel draaien maar dan is eht puur de HDD en niet de behuizing die rammelt. Hij staat bij mij ook in een kastje met een deurtje dus als ik die dicht doe dan hoor je m nauwelijks meer.

Wat muziek betreft, ik heb m een goeie (monster, voor wat het waard is) kabel via de SP/DIFF aangesloten en dat klinkt verder prima over mijn Denon reciever... maar ik ben ook geen echte audiofiel hoor... (hoe heb jij m aangesloten en wat voor versterker gebruik je roma0803? misschien dat dat nog verschil maakt?)

Kortom ik ben het wel eens met een aantal negatieve punten die roma0803 en anderen aandragen maar ik vind de functionaliteit en de ondersteuning van de PCH toch wel zodanig dat ik dit ding zeker nog niet aan de kant ga schuiven. Geef het ding het voordeel van de twijfel en wacht wat meer firmware updates af. De vergelijking maken met een SD speler die ook al langer op de markt is zoals de Freecom vind ik eerlijk gezegd een beetje appelen met peren vergelijken.
Het een is een doorontwikkelde (en goede) SD speler en de ander is een HD speler die nog wat in de kinderschoenen staat en die doorontwikkeling nog door moet maken. Maar intussen kun je al wel lekker HD films bekijken.

(edit ik zie dat roma inmiddels ook al gereageerd had terwijl ik dit bericht typte, overigens prima dat je negatieve feedback geeft over het apparaat, het is altijd goed om kritisch te zijn en wellicht hebben mensen die dit topic volgen er ook wat aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Thanks ElayZ .

Ook bedankt voor de tip voor de rubbertjes uit de bandenplakset, slimme zet. Ik heb ook de dikke Seagate erin zitten en vind het geluid van de disk wel iets te veel. Ik heb geen last van het meerammelen van het PCH kastje, maar ga nu wel even knoeien met bandenplakkerjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
roma0803 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 13:09:
[...]
@Mark
Ik heb mijn PCH via HDMI aangesloten op een Marantz SR6001 A/V Receiver. Mij valt op dat de hoge tonen en het bovendeel van het midden afgevlakt wordt. Vergelijk hierbij is de originele CD, de Freecom MP35 en afspelen vanaf de laptop (ook via HDMI op de Marantz).

T.a.v. de originele CD verwacht ik kwaliteitisverlies hoewel de muziek in 320kb MP3 is geript. Diezelfde MP3's klinken minder vlak via de andere apparaten. Ik begrijp dat dit een subjectieve perceptie is, echter wordt het ook door anderen in mijn omgeving bevestigd. Ook aansluiten via een optische kabel verandert hierin niets.
En als je nu eens een DTS track vergelijkt ? Ik vermoed dat je het daar niet tegen komt en dat dit probleem zeer waarschijnlijk komt door de conversie die de PCH moet doen wat voor het grootste deel door de software plaats vind. En dan vind ik persoonlijk het goed dat dit bij de makers van de PCH een lagere prio heeft (ik gebruik de MP3 functie practisch niet), als ik perfect geluid wil hebben pak ik een originele CD, een MP3 track is altijd inleveren op kwaliteit door de conversies die plaats moeten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-11-2020
[...]
Als het je stoort te lezen over de bugs en tekortkomingen van de PCH, lees mijn posts dan niet. Jouw reaktie zeg meer over jou dan over mij. Voor de rest is dit een gebruikersforum en geef ik mijn gebruikerservaringen weer, dus ook de negatieve. Ook die ervaringen willen mensen lezen zodat ze zelf de afweging kunnen maken of de PCH voor hen de juiste keuze is, of dat ze naar een alternatief moeten kijken zoals de MP450 van Freecom.
[...]
Natuurlijk moet er ruimte zijn voor alle soorten ervaringen, ook zeker negatieve, zodat potentiële kopers een goede afweging kunnen maken. Maar potentiële kopers afschrikken door alleen negatieve aspecten te noemen, daar ben ik het niet mee eens. Mijn reactie is erop gericht net als Mark een tegengeluid te geven, omdat het topic anders verzandt in "Wat is mijn PCH toch ***". Omdat ik van nature wel een optimist ben, kijk ik liever naar de functionaliteit die wel werkt en naar workarounds om de zaken die (nog) niet werken.

En vind je zelf je opmerking "Jouw reaktie zeg meer over jou dan over mij." niet een beetje flauw...?

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
De reactie op mijn bericht naar PCH, wanneer ik mijn vorig weekend bestelde PCH kan verwachten.
We estimate to ship from our China office around 19th April 2008.

We still haven't initiate the charges to your credit card yet and probably will do so few days before 19th April 2008.

Please note that Google Checkout will perform an "Auth" operation on your credit card when you place the order. Google will hold the sum listed solely to confirm that your credit card is valid. Popcorn Hour will not have made any charges to your credit card yet at this point.

Regards,
The Popcorn Hour Sales Team
http://www.popcornhour.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Mark schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 13:58:
[...]

En als je nu eens een DTS track vergelijkt ? Ik vermoed dat je het daar niet tegen komt en dat dit probleem zeer waarschijnlijk komt door de conversie die de PCH moet doen wat voor het grootste deel door de software plaats vind. En dan vind ik persoonlijk het goed dat dit bij de makers van de PCH een lagere prio heeft (ik gebruik de MP3 functie practisch niet), als ik perfect geluid wil hebben pak ik een originele CD, een MP3 track is altijd inleveren op kwaliteit door de conversies die plaats moeten vinden.
Nee, DTS doet de PCH helemaal niets mee dan alleen transparant doorgeven aan de uitgang (licentieverhaal), dus dit vergelijk gaat niet op. Kwaliteitsverlies komt inderdaad door de software codec die wordt gebruikt. Ik kan dan kwaliteitsverlies verwachten. Het valt me alleen tegen dat dit meer is dan ik had verwacht bij het apparaat. Het gaat me in deze ook niet om perfect geluid, echter wel beter dan nu. Het had van mij een hogere prio bij de ontwikkelaars mogen hebben om dit toch iets te verbeteren. Uiteraard mag wat mij betreft de focus blijven liggen op het videodeel van de PCH, beetje hoger op de prioschaal echter...
Elefante schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 13:58:
[...]
En vind je zelf je opmerking "Jouw reaktie zeg meer over jou dan over mij." niet een beetje flauw...?
Deze was in reaktie op jouw opmerking: "Het lijkt me voor iedereen beter dat je hem gewoon verkoopt, dan kunnen wij hier en op het forum van networkedmediatank.com ons richten op wat de PCH wel kan, in plaats van te focussen op wat 'ie niet kan." Valt voor mij in dezelfde categorie. Maar nuf said hierover wat mij betreft.

Ik heb de tip van ElayZ gebruikt om het geluid van de HDD verder terug te dringen, met groot succes. Ik heb rubbertjes tussen de PCH en de HDD gedaan en hierdoor is een behoorlijk stuk schijfresonantie teruggedrongen. Maakt een groot verschil _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

[...]
@eisbaer
Je herhaalt wat ik ook al gezegd heb (en je zelfs nog quote...). T.a.v. HD media is het geen vergelijkbaar apparaat, t.a.v. alle andere functionaliteiten wel. Dus het is valide om deze 2 apparaten op die functies met elkaar te vergelijken.
Het ligt er aan met welk doel je aanschaft. Voor niet HD content kan mijn dvd speler alles wat ik nodig heb. Om van mijn HDtv te genieten heb ik de PCH nodig als tussenoplossing totdat Blu-ray films betaalbaar en goed verkrijgbaar zijn (en Blu-ray spelers doorontwikkeld en zonder regio beperkingen). Het is mijn indruk dat de PCH aangeschaft wordt voor de HD mogelijkheden en niet voor de andere mogelijkheden. Vandaar dat ik de vergelijking met de freecom niet relevant vind.
Overigens heb ik niks tegen een kritische mening. De negatieve ervaringen hoor ik ook graag.

[ Voor 5% gewijzigd door eisbaer op 26-03-2008 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 14:25
the-edge schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 12:51:
[...]

* the-edge steekt het stokje mee :)

Ook ik ben altijd net zo nieuwsgierig naar de negatieve- dan wel de positieve kanten..
Hier misschien helpt het :)

Popcorn Hour A-100 vs. Freecom MG350 (review)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
roma0803 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:18:
[...]

Nee, DTS doet de PCH helemaal niets mee dan alleen transparant doorgeven aan de uitgang (licentieverhaal), dus dit vergelijk gaat niet op. Kwaliteitsverlies komt inderdaad door de software codec die wordt gebruikt. Ik kan dan kwaliteitsverlies verwachten. Het valt me alleen tegen dat dit meer is dan ik had verwacht bij het apparaat. Het gaat me in deze ook niet om perfect geluid, echter wel beter dan nu. Het had van mij een hogere prio bij de ontwikkelaars mogen hebben om dit toch iets te verbeteren. Uiteraard mag wat mij betreft de focus blijven liggen op het videodeel van de PCH, beetje hoger op de prioschaal echter...
Het belangrijkste punt zit in je laatste opmerking, de PCH is vooral een videospeler en dat doet hij nu gewoon al hartstikke goed in mijn ogen (op een paar klein subtitles steekjes na). Als MP3 speler is hij in mijn ogen niet echt geschikt, niet alleen door een eventueel brakkere codec maar de hele player is qua functionaliteit redelijk beperkt. Ik heb er niet veel mee gedaan, maar software players zijn daar eigenlijk altijd slechter in.

De angst die ik wel soms krijg is dat men bezig is met in mijn ogen nutteloze functionaliteit toe te voegen (zoals downloadtools voor bittorrent en nieuwsgroepen, nieuwstrackers. etc), zonder eerst de basislaag foutloos te krijgen. Ik heb liever een media player die alleen maar heel goed is in het afspelen van media en voor de rest niks kan als een media player met bugs in de basislaag die dan wel kan downloaden via bittorrent en nieuwsgroepen, nieuws via rss feeds binnen kan trekken, mijn koffiezet apparaat kan bedienen, enz, enz. Dit is trouwens niet alleen bij de PCH, veel van dit soort projecten hebben hier na verloop van tijd last van, hopelijk maken ze bij PCH deze fout niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ElayZ schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 13:24:
De vergelijking maken met een SD speler die ook al langer op de markt is zoals de Freecom vind ik eerlijk gezegd een beetje appelen met peren vergelijken.
De Freecom 450 doet wel HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tussen alle commentaren mis ik eigenlijk hetgeen ik het meest vervelend vind en dat is het aanzetten na hard-power-off (delete en powerknop). Dan moet je je stekker d'r uit en in doen. Dat is echt KLOTE ten opzichte van de freecom, deze gaat tenminste gewoon uit.

@Roma0803: stap terug? nee, ik ben zeer tevreden!

@Elefante: Ik ben het overgens helemaal met Elefante eens. Je wist wat je kocht! Zelfs ik, terwijl ik er heel vroeg bij was, wist dat omdat ik het op de NMT.com site al had doorgenomen. Ik heb/had ook de mp35, en was daar ook zeer tevreden over. Echter moet je de muziek functionaliteit van beide apparaten negeren, want die is gewoon ronduit slecht. Qua video heb ik geen problemen! Ik vind HD wel echt SUPER, als je een goede tv hebt kun je dat alleen maar beamen.

@Marzman, ik begrijp die hele rss niet echt, Maar ik hoop dat het kan! Je schijnt op de PCH ook te kunnen brouwsen, maar dat is mij nog niet gelukt, behalve 1x per ongeluk.

@eisbear: Niet zo overdrijven! Wanneer je een goede xvid hebt, zijn bijvoorbeeld series PRIMA weer te geven op de freecom evenals op de pch en de freecom koop je nu voor 80 dus ja... ik snap het wel!

Daarnaast, wisten jullie dat dit kon? Heb er nog niet over gelezen. Ik heb het gisteravond geprobeerd en dit werkt echt SUPER! Met een ipod!

How do I copy files from external USB flash/ HDD to the internal HDD?
Try browsing to a file, select it by pressing the "Angle" key, a tick will appear besides the file icon. You can select multiple files,.
Browse to your destination (internal HDD should work), and press "Time Seek" key to start the Copy process.
Later, various file operations will be implemented more elegantly and grouped under the "File Mode" keys.

Daarnaast kan ik beämen dat en klein rubberdopje waar je je schroef doorheen draait heel goed werkt. Heb ik al vanaf het begin zo.

Kijk hier ook maar eens! Goede mods! Een kerel heeft zelf een hele nieuwe kast gemaakt waar wel 3 hd;s in passen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2008 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:16

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 17:17:
Tussen alle commentaren mis ik eigenlijk hetgeen ik het meest vervelend vind en dat is het aanzetten na hard-power-off (delete en powerknop). Dan moet je je stekker d'r uit en in doen. Dat is echt KLOTE ten opzichte van de freecom, deze gaat tenminste gewoon uit.
Dan kan je misschien beter hier naar kijken, hier zit wel een power button in.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 11:42
Pierre61 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 18:06:
[...]

Als je mij kan vertellen waar je'm koopt... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

satel schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 18:29:
[...]

Als je mij kan vertellen waar je'm koopt... :/
Je kan hem hier kopen, je komt op een wachtlijst en dan wachten op een email. Ik moet wel zeggen dat ik zelf dit ding niet heb hoor. Maar hoor goede verhalen hier over.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 11:42
Heb ik 2 weken gedaan, nog niks van gehoord. Vraag me ook af wat er naast de shippingkosten nog bij komt aan duanetax: $188 + $55 shipping + $...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Ik heb geen idee wat de totale kosten bedragen, je moet mazzel hebben denk ik met de douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

satel schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 18:49:
Heb ik 2 weken gedaan, nog niks van gehoord. Vraag me ook af wat er naast de shippingkosten nog bij komt aan duanetax: $188 + $55 shipping + $...?
19 % btw en misschien nog wat extra als er een harddisk in zit (zo te zien moet je die er ook zelf in stoppen? dan is het alleen 19 % btw tenzij je geluk hebt of de duane het druk heeft)

[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 26-03-2008 19:47 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pierre61 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 18:06:
[...]

vindt niemand dat vervelend dan? Nee, ik koop die niet. Ik ben uitermate tevreden over de popcorn, behalve een paar kleine dingetjes, maar die power button is wel echt vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 23:08:
[...]
vindt niemand dat vervelend dan? Nee, ik koop die niet. Ik ben uitermate tevreden over de popcorn, behalve een paar kleine dingetjes, maar die power button is wel echt vervelend
Het lijkt me inderdaad vervelend, de mijne moet nog binnenkomen. Maar ik gebruik op dit moment al een master/slave stekkerblok voor mijn installatie, de master is mijn versterker. Als ik die aanzet met de afstandsbediening worden mijn subwoofer, dvd speler en media speler pas van stroom voorzien. Dit zal ook voor de NMT prima gaan werken om deze echt uit te schakelen als ik hem niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:56

KL643

beeldaandemuur

Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 23:08:
[...]

gewoon even naar de gamma voor een klik aan/uit systeempje. Popcorn aansluiten en klaar is kees :)

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

KL643 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 01:13:
[...]
gewoon even naar de gamma voor een klik aan/uit systeempje. Popcorn aansluiten en klaar is kees :)
En wéér een ab op tafel. Dat is nummer 7... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09 10:19
mphilipp schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 08:18:
[...]

En wéér een ab op tafel. Dat is nummer 7... ;)
Dan zou ik jou een mooie Logitech Harmony aanraden. Daar krijg je ook van die extenders voor zodat je je licht en gordijnen enzo kunt bedienen en dus ook eventueel WCD's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
Ik wou gister weer is verder gaan met de serie Chuck en dan vooral de aflevering Chuck.S01E06.720p.HDTV.x264-CTU maar merkte bij het opstarten dat er geen geluid werd doorgegeven. Volgens de info is het gewoon AC3 geluid.

Had hiervoor met andere series geen last. Wou toen maar aflevering 7 gaan kijken maar die had hetzelfde probleem.

Ben toen maar Journeyman.S01E05.PROPER.720p.HDTV.x264-HALCYON gaan kijken en dat ging weer wel goed.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Heb AC3 zowel als analoog als digitaal geprobeerd in de instelling maar dat hielp niet.

Ik heb hem overigens tot nu toe alleen via hdmi aangesloten op me tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giohardcore schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 09:31:
[...]

Dan zou ik jou een mooie Logitech Harmony aanraden. Daar krijg je ook van die extenders voor
Je krijgt niets, moet je gewoon kopen ;)

Ik heb hier 8 ab's vervangen door een Harmony. Als ik de tv (lees beamer) aanzet gaat het projectiescherm automatisch mee naar beneden :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:10

Stewie!

Keen must die!

Korte vraag: kan je met de Popcornhour A-100 ook browsen of een statische html pagina weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Buzzie schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 09:51:
Ik wou gister weer is verder gaan met de serie Chuck en dan vooral de aflevering Chuck.S01E06.720p.HDTV.x264-CTU maar merkte bij het opstarten dat er geen geluid werd doorgegeven. Volgens de info is het gewoon AC3 geluid.

Had hiervoor met andere series geen last. Wou toen maar aflevering 7 gaan kijken maar die had hetzelfde probleem.

Ben toen maar Journeyman.S01E05.PROPER.720p.HDTV.x264-HALCYON gaan kijken en dat ging weer wel goed.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Heb AC3 zowel als analoog als digitaal geprobeerd in de instelling maar dat hielp niet.

Ik heb hem overigens tot nu toe alleen via hdmi aangesloten op me tv
De meest recente firmware is buggy, als je downgrade naar de voorlaatste versie dan werkt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Laatst online: 09:13
DaMorpheus schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:14:
Korte vraag: kan je met de Popcornhour A-100 ook browsen of een statische html pagina weergeven?
Voor zo ver ik weet is dit op dit moment nog niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
ChrisM schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 13:33:
[...]

Voor zo ver ik weet is dit op dit moment nog niet mogelijk.
Ik heb volgens mij wel een screenshot gezien van Google op de PCH. Het zag er nog niet echt briljant uit, maar voor browsen pak ik 'm MacBook dr wel bij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Niet om negatief te blijven, maar wel om te waarschuwen wat je in huis kunt halen bij de aanschaf van een PCH de volgend bug melding:

Vanaf vandaag start mijn PCH niet meer op. Na een volledige powerdown, inclusief afsluiten van de spanning, start ie niet meer op. Ik krijg het zwarte PCH bootscreen te zien, er is erg veel schijfactiviteit, maar ik kom uiteindelijk niet bij het blauwe PCH scherm.

Ondertussen 12x geprobeerd met verschillende tijdsintervallen, zonder geluk. "Gelukkig" blijkt ook dit een bekende bug die terug te vinden is op het forum en waaraan PH nog steeds werkt...

Ik ben er klaar mee en heb bij het melden van deze bug aan support een volledige refund gevraagd. Ook dan heeft dit avontuur me al genoeg gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 22:49
Roma..

Als het filesysteem op de schijf gebasseerd is op ext2/3, is het wellicht na tig mouts tijd voor een filesystemcheck? Dat kan bij een grote schijf wel even duren, wellicht moet je hem gewoon lekker een dagje/nachtje aan laten staan.
Wellicht moet je je ook afvragen of jij wel de early adopter bent waarvoor dit leuke speeltje eigenlijk bedoeld is. Als je niet tegen bugs kunt kan je wellicht beter slagen met een pinnacle showcenter of ander SD kastje ipv dit HD weergave kastje. Daarvan zijn er plenty. no offence maar ik zie je namelijk zowel hier als bij het popcornhour forum alleen maar klagen, terwijl er veel meer positieve tweaker verhalen dan negatieve verhalen te vinden zijn.

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
Kort antwoord: ja dat kan......lang antwoord: Ja, het kan maar niet officieel en dan ook nog eens met de nodige beperkingen. Je kunt op je lokale storage een html pagina zetten waar je dan links in opneemt naar sites die je wilt openen. Als je dan het document type pakt bij het browsen van een media source zie je de door jou gemaakt html pagina welke je dan weer kunt openen om zo weer verder te klikken naar externe sites. Het ziet er niet echt uit, de PCH gebruikt een browser (gaya) welke nogal beperkt is en eigenlijk alleen maar goede ondersteuning bied voor de interface zoals je ziet als het ding geboot is (dit is namelijk ook allemaal plain html).

Als de source van de gebruikte applicaties (onder andere gaya voor de interface en mono als mediaplayer) vrij zouden komen zou het niet lang duren voordat er bakken met losse software zou komen voor op dat ding, ik vermoed echter dat PCH dit niet zal doen omdat volgens mij de mono player van Sigma af komt en ik zo'n vermoeden hebt dat Sigma het vrijgeven van de code niet zal toestaan.
roma0803 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:20:
Ik ben er klaar mee en heb bij het melden van deze bug aan support een volledige refund gevraagd. Ook dan heeft dit avontuur me al genoeg gekost.
Een volledige refund zul je nooit krijgen, verzend en import kosten zullen voor je eigen rekening zijn. Ik denk dat je beter die disk eruit kunt halen (ben vrij zeker dat daar het probleem zit) en hem te koop kunt aanbieden.

[ Voor 16% gewijzigd door Mark op 27-03-2008 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

giohardcore schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 09:31:
[...]
Dan zou ik jou een mooie Logitech Harmony aanraden.
Nee, niets voor mij. Ik heb een Pronto Pro...(rulez!).

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

roma0803 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:20:
Niet om negatief te blijven, maar wel om te waarschuwen wat je in huis kunt halen bij de aanschaf van een PCH de volgend bug melding
Ken jij wel het verschil tussen een bug en een storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comvidnet
  • Laatst online: 30-11-2021
Hele simpele html kan die wel. Alleen pagina's met veel css en javascript gaan niet.

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
wouter1971 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:37:
Roma..

Als het filesysteem op de schijf gebasseerd is op ext2/3, is het wellicht na tig mouts tijd voor een filesystemcheck? Dat kan bij een grote schijf wel even duren, wellicht moet je hem gewoon lekker een dagje/nachtje aan laten staan.
Wellicht moet je je ook afvragen of jij wel de early adopter bent waarvoor dit leuke speeltje eigenlijk bedoeld is. Als je niet tegen bugs kunt kan je wellicht beter slagen met een pinnacle showcenter of ander SD kastje ipv dit HD weergave kastje. Daarvan zijn er plenty. no offence maar ik zie je namelijk zowel hier als bij het popcornhour forum alleen maar klagen, terwijl er veel meer positieve tweaker verhalen dan negatieve verhalen te vinden zijn.
Klopt ja, zoiets weet je als je zo'n kastje koopt.
Het is geen kastje dat helemaal perfect werkt, maar bij welk product is dat tegenwoordig nog wel zo.

Dit is natuurlijk wel wat extremer, je kan rare foutmeldingen krijgen, enz, maarja, ik maak me daar niet zo druk om. Er is genoeg wat ie wel kan, dus dat scheelt weer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
mphilipp schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:18:
[...]

Nee, niets voor mij. Ik heb een Pronto Pro...(rulez!).
Dan heb je ook geen 7 AB's liggen ;). Mijn status staat overigens op dat het bedrag ten laste wordt gebracht van mijn CC. Ben benieuwd wanneer ze dat ding gaan shippen nu :9~ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youtoo1000
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 21:43
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:11:
[...]

Je krijgt niets, moet je gewoon kopen ;)

Ik heb hier 8 ab's vervangen door een Harmony. Als ik de tv (lees beamer) aanzet gaat het projectiescherm automatisch mee naar beneden :)
Welke Harmony heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
giohardcore schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:34:
[...]

Dan heb je ook geen 7 AB's liggen ;). Mijn status staat overigens op dat het bedrag ten laste wordt gebracht van mijn CC. Ben benieuwd wanneer ze dat ding gaan shippen nu :9~ .
Rlxed, ik zit ws pas bij de batch van 19 april... nog ff wachten dus. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
Ik heb een 785. Relaxed apparaat is dat, moet alleen voor mijn dreambox nog de signaalfrequentie omlaag zetten, nu zapt ie vaker 2 kanalen door of in het menu 1 item verder dan bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]

Dan heb je ook geen 7 AB's liggen ;).
Nee natuurlijk niet. Maar hebben twiekers van nature weinig gevoel voor beeldspraak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

mphilipp schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:28:
[...]

Ken jij wel het verschil tussen een bug en een storing?
Ja hoor, prima. Jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dan moet je je melding hier wat duidelijker stellen. Wat jij schetste kon net zo goed aan een defecte of gecorrumpeerde HD liggen. Kun je wel lekker bijdehand doen, maar als je in één keer duidelijk bent, krijg je dat soort dingen niet.

Voor de rest herken ik de PCH totaal niet in jouw commentaren. Als ik jou moet geloven doet dat ding niets. En dat is ver naast de waarheid. In de korte tijd dat ik 'm had, heeft ie +/- 95% van mijn videocollectie (bijna 1Tb) probleemloos gespeeld. 1 deed de PCH compleet vastlopen en de rest had gewoon kleine toestanden zoals niet af willen spelen of subs die niet getoond werden. Ik vermoed dat die dingen met vage encoders of verkeerde parameters geproduceerd zijn, want anderen doen het gewoon prima. HD spul leek wat kritischer, de een doet het prima, de andere niet. Maar ja...dat is zelfs op een PC een probleem. Alleen als je een Mega Codecpack installeerd speelt een PC alles af.

Muziek heb ik een enkele keer afgespeeld en als muziekspeler voldoet ie inderdaad slecht. Hij speelt het wel af, maar de interface en de mogelijkheden zijn veel te beperkt.

Uiteindelijk is het tóch een topding, want voor dat geld vind je gewoon niets beters. Een PC zet je er niet voor in elkaar en de concurrent met dezelfde chip is €200 duurder. Zo kan ik het ook. Nee, de PCH is een prima ding. Uiteindelijk ga ik een HTPC in elkaar zetten omdat ik dan volledige vrijheid heb over alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

[...]

Mijn status staat overigens op dat het bedrag ten laste wordt gebracht van mijn CC. Ben benieuwd wanneer ze dat ding gaan shippen nu :9~ .
Same here. Dat zal dan wel die week van 30 maart zijn waarover hier gesproken werd. Ik check wel iedere dag even :)

[ Voor 4% gewijzigd door eisbaer op 27-03-2008 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

eisbaer schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:58:
[...]

Same here. Dat zal dan wel die week van 30 maart zijn waarover hier gesproken werd. Ik check wel iedere dag even :)
Bij mij is de status nog niet verzonden, dus dan zal het voor mij wel april worden :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 525 (slaapkamer) en de One (huiskamer) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Marzman schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 20:19:
[...]

Bij mij is de status nog niet verzonden, dus dan zal het voor mij wel april worden :)
Klopt ja, balen heh. Nog bijna een maand wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

-elw00d schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 00:18:
[...]
Klopt ja, balen heh. Nog bijna een maand wachten....
Ik vind het niet zo heel erg. Ik heb nog een Kiss DP-1504, maar daarvan is de harddisk overleden en hij ondersteund steeds minder avi's en DVD's over het netwerk heeft nooit gewerkt (ondersteund hij ook niet omdat er geen interactie mogelijk is over het netwerk wat je nodig hebt voor dvd's met verschillende hoofdstukken en menu's). Dus ik ben wel toe aan iets nieuws :)

[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 28-03-2008 17:44 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Marzman schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 17:43:
[...]

Ik vind het niet zo heel erg. Ik heb nog een Kiss DP-1504, maar daarvan is de harddisk overleden en hij ondersteund steeds minder avi's en DVD's over het netwerk heeft nooit gewerkt (ondersteund hij ook niet omdat er geen interactie mogelijk is over het netwerk wat je nodig hebt voor dvd's met verschillende hoofdstukken en menu's). Dus ik ben wel toe aan iets nieuws :)
Oke, ik heb nu helemaal niets meer, ik kan alleen mn MacBook nog aan mn LCD-TV hangen, maar dat is ook niet echt ideaal. Dus ik zit met smart te wachten. 8)
Dan kan ik weer lekker films kijken als het uitkomt.

[ Voor 3% gewijzigd door -elw00d op 28-03-2008 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Schweino schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:33:
[...]

De meest recente firmware is buggy, als je downgrade naar de voorlaatste versie dan werkt het wel goed.
Thanks.

ik ben teruggegaan naar de voorlaatste firmware en heb nu wel geluid idd.
Mis alleen nu wel me NMT Apps.
Probeer ze weer opnieuw te installeren maar als ik internet als bron kies dan zegt ie dat ik me firmware moet updaten en als ik via USB doe dan begint hij wel maar na 2 sec zegt hij installatie mislukt herstart de popcorn.

Ik kies uiteraard voor aangepaste installatie want ik wil me data behouden die er op staat.

doe ik iets fout???

[ Voor 7% gewijzigd door Buzzie op 29-03-2008 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 12-09 14:49
Buzzie schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 09:01:
ik ben teruggegaan naar de voorlaatste firmware en heb nu wel geluid idd.
Mis alleen nu wel me NMT Apps.
Probeer ze weer opnieuw te installeren maar als ik internet als bron kies dan zegt ie dat ik me firmware moet updaten en als ik via USB doe dan begint hij wel maar na 2 sec zegt hij installatie mislukt herstart de popcorn.

Ik kies uiteraard voor aangepaste installatie want ik wil me data behouden die er op staat.

doe ik iets fout???
De NMT-Apps zijn met versie gekoppeld aan de firmware versie. Wat jij probeert te doen is de meest recente NMT-Apps installatie (die gekoppeld is aan de laatste firmware) te installeren op een PCH die op de vorige firmware draait. Daarom krijg je die melding over firmware updaten, of installatie mislukt.

Bij de PCH zijn de NMT-firmware en de NMT-Apps aan elkaar gekoppeld... Belangrijk om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Haay schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 15:24:
[...]
Bij de PCH zijn de NMT-firmware en de NMT-Apps aan elkaar gekoppeld... Belangrijk om te weten!
Dat is best wel een nadeel. Dus bij elke update worden alle NMT-apps waardeloos?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Nee, je moet dan gewoon de NMT apps hebben die bij je firmware horen lijkt mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Haay schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 15:24:
[...]

De NMT-Apps zijn met versie gekoppeld aan de firmware versie. Wat jij probeert te doen is de meest recente NMT-Apps installatie (die gekoppeld is aan de laatste firmware) te installeren op een PCH die op de vorige firmware draait. Daarom krijg je die melding over firmware updaten, of installatie mislukt.

Ik had de laatste firmeware en Apps geinstalleerd, kwam er toen achter dat de audio bij veel MKV's het niet meer deed (staat trouwens een uitleg op het forum van de PCH, en is een bekende bug) en heb toen de firmware gedowngrade naar de vorige versie maar de Apps niet ! De apps werken nog prima kan geen onvolkomenheden ontdekken. De firmware upgraden doe ik trouwens altijd via een USB stick, als er iets mis gaat met je verbinding loop je het risico dat het upgraden fout gaat. Dat de apps aan de firmware gekoppeld zijn is dus niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Wat ik heb gedaan is de firmware gedownload op me USB stick en vervolgens de firmwareupgrade gedaan middels het USBupgrade icoontje.

die "downgrade" is goed gelukt want de bestanden spelen nu met geluid af.....alleen me NMT Apps staan nergens meer.
Kan niets meer aanvinken of wat dan ook.

Hoe kan ik de NMT Apps die bij de een na laatste firmware horen installeren?
Want de NMT installatie uitvoeren en dan bron USB aangeven geeft dus de foutmelding van installatie mislukt. ondanks dat het bij de vorige firmware pakket hoort

[ Voor 10% gewijzigd door Buzzie op 29-03-2008 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Buzzie schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 18:06:
Wat ik heb gedaan is de firmware gedownload op me USB stick en vervolgens de firmwareupgrade gedaan middels het USBupgrade icoontje.

die "downgrade" is goed gelukt want de bestanden spelen nu met geluid af.....alleen me NMT Apps staan nergens meer.
Kan niets meer aanvinken of wat dan ook.

Hoe kan ik de NMT Apps die bij de een na laatste firmware horen installeren?
Want de NMT installatie uitvoeren en dan bron USB aangeven geeft dus de foutmelding van installatie mislukt. ondanks dat het bij de vorige firmware pakket hoort
Hmmm, ik denk dat je van het begin moet beginnen. Dus de optie met formateren van je HD, ben je wel je data kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

@Buzzie
In de downgrade van je firmware lijkt iets mis te zijn gegaan. Ik adviseer je nogmaals de nieuwste firmware te installeren, bij voorkeur via je USB stick. Kijk dan even of je de NMT apps weer hebt. Zo ja, dan nogmaals downgraden naar de voorlaatste firmware, hopen dat dat nu wel goed gaat. Mocht je op geen enkele manier de NMT apps meer kunnen krijgen kun je nog 2 dingen doen:

- Je HDD formatteren zoals Caveman voorstelt. Ik hoop dat je je data tijdelijk elders kunt opslaan.
- Een melding plaatsen op het PCH forum nadat je een search hebt gedaan of iemand anders ook jouw probleem heeft gehad en een oplossing weet.

Als laatste mogelijkheid kun je nog een melding doen bij support van PH. Overigens is de verwachting dat in de loop van komende week weer een nieuwe firmware uitkomt. Misschien levert deze nog een oplossing voor je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
@Caveman en @Roma0803

Thanks voor het meedenken en de tips.
Ik denk dat ik maar even komende week afwacht voor wat betreft een eventuele nieuwe firmware.

Heb niet echt de mogelijkheid om me data veilig te stellen tenzij je ook vanaf de PCH naar de pc kan in het netwerk.
is me alleen nog niet gelukt om via me pc de popcorn te zien. (als dat al kan).

Waar heb je trouwens gelezen dat er komende week een nieuwe firmware ws aankomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Buzzie schreef op zondag 30 maart 2008 @ 16:03:
Heb niet echt de mogelijkheid om me data veilig te stellen tenzij je ook vanaf de PCH naar de pc kan in het netwerk.
Dat kan niet, helaas
Gewoon het ip nummer van je PCH intypen in -start -run en klaar... als dat niet werkt is er iets niet goed (maar dat zou kunnen als je Apps niet goed geinstalld zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Je kunt ook even tijdelijk de HDD eruit halen en in je pc plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 12-09 14:49
Buzzie schreef op zondag 30 maart 2008 @ 16:03:
Oh, dat probleem heb ik ook gehad, nadat op de een of andere manier die netwerk-share service op de PCH uitgegaan was. Kon toen vanaf de PCH wel naar m'n PC browsen, maar omgekeerd zag ik vanaf m'n PC de PCH niet. Toen ik bij de netwerk services op de PCH keek zag ik dat één van die services gestopt was. Nadat ik die weer aangezet had kon ik vanaf m'n PC ook weer via het netwerk browsen naar m'n PCH. Gewoon via: \\PCH-A100\share

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Haay schreef op zondag 30 maart 2008 @ 18:49:
[...]

Oh, dat probleem heb ik ook gehad, nadat op de een of andere manier die netwerk-share service op de PCH uitgegaan was. Kon toen vanaf de PCH wel naar m'n PC browsen, maar omgekeerd zag ik vanaf m'n PC de PCH niet. Toen ik bij de netwerk services op de PCH keek zag ik dat één van die services gestopt was. Nadat ik die weer aangezet had kon ik vanaf m'n PC ook weer via het netwerk browsen naar m'n PCH. Gewoon via: \\PCH-A100\share
Mjaah, misschien even lezen..... Is dus het probleem waarmee hij kampt. Hij kan de NMT apps niet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Bedankt voor het meedenken allemaal.

Ik wacht deze week nog even af om te kijken of er inderdaad een nieuwe firmware uitkomt.
Zo niet dan zal ik de huidige firmware weer installeren en vervolgens NMT apps weer installeren indien nodig (aangepast) en vervolgens mijn data terugzetten en weer een firmware downgrade doen in de hoop dat het lukt.

de tip over het aansluiten op netwerk is ook fijn om te weten want dat had ik nog niet gedaan. Had alleen een FTP verbinding opgezet.

Het probleem van de NMT apps is op dit moment niet zo belangrijk want staan toch nog aantal series en films op die ik nog moet zien....wou alleen ff HD trailers uppen naar me interne schijf maar dat gaat nu dus niet.

Ik wacht even af.
Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast