Popcornhour A-100 (Networked Media Tank)

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste
Acties:
  • 129.979 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

beetje offtopic, maar ik vraag het toch ff hier

om gebruik te maken van DTS heb je sowiezo 5 speakers nodig zeker?? ik heb nml de volgende Sony receiver op mn kamer staan ( http://www.sony.nl/view/S...=HCS+Home+Cinema+Receiver ) alleen heb ik er maar 2 zuilspeakers op aangesloten. voor zover ik heb kunnen lezen her en der zal ik met 2 speakers alleen de achtergrond geluid horen, dus niet het gepraat. klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
Als iemand nog een invite moet / wil hebben stuur me even een berichtje. Komen er wel uit denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
SYQ schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:28:
beetje offtopic, maar ik vraag het toch ff hier

om gebruik te maken van DTS heb je sowiezo 5 speakers nodig zeker?? ik heb nml de volgende Sony receiver op mn kamer staan ( http://www.sony.nl/view/S...=HCS+Home+Cinema+Receiver ) alleen heb ik er maar 2 zuilspeakers op aangesloten. voor zover ik heb kunnen lezen her en der zal ik met 2 speakers alleen de achtergrond geluid horen, dus niet het gepraat. klopt dit?
leuke receiver :)

Je hebt inderdaad 6 speakers nodig. 1 center, 4 surround en een subwoofer.

Ik zal je morgen een DM sturen met meer info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-11-2020
Ik heb hier een (oude) rip, zelfgemaakt:

--------------------
Algemeen #0
Volledige naam : G:\Hitman\Hitman.avi
Formaat : AVI
Formaat/Info : Audio Video Interleave
Formaat/Family : RIFF
Bestandsgrootte : 1.37 GiB
Speeltijd : 1h 40mn
Bitrate : 1957 Kbps
StreamSize : 4.22 MiB
Gebruikte encoder-bibliothee : AVI OpenDML FlasKMPEG plugin release

Video #0
Codec : DivX 5
Codec/Family : MPEG-4V
Codec settings, Packet bitst : No
Codec settings, BVOP : Yes
Codec settings, QPel : Yes
Codec settings, GMC : 2
Codec settings, Matrix : Default
Bitrate : 1760 Kbps
Breedte : 640 pixels
Hoogte : 368 pixels
Beeldverhouding : 16/9
Framerate : 25.000 fps
Resolutie : 8 bits
Interlacement : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.299
StreamSize : 1.23 GiB

Audio #0
Codec : MPEG-1 Audio layer 3
Bitrate-modus : CBR
Bitrate : 192 Kbps
Kanaal(en) : 2 kanalen
Samplerate : 44.1 KHz
Resolutie : 16 bits
StreamSize : 137 MiB
Gebruikte encoder-bibliothee : Xing (new)
--------------------

De PCH verslikt zich in de videostream. Dat ie het niet doet, ligt waarschijnlijk aan QPEL en/of GMC (wat betekenen deze begrippen eigenlijk?). Hoe kan ik deze het beste omzetten zonder al teveel verlies van kwaliteit?

Alvast bedankt! :*)

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloo0129
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 14:29
Heb vandaag de invite binnen, als iemand hem wil mail maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
sloo0129 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 23:10:
Heb vandaag de invite binnen, als iemand hem wil mail maar.
Same here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Is het misschien een idee om een invite/bestellen/verzenden/ontvangen topic te maken naast een inhoudelijk topic? Ik vind deze vervuiling binnen dit topic best wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Gister mijn 500GB Western Digital geïnstalleerd en met een gids van de MPCclub bestanden er op gaan zetten. Loopt allemaal erg soepel.

Toch een probleem die meer mensen moeten hebben. Druk ik naar boven of beneden op de afstandbediening, dan verplaatst hij idd één stapje. Om vervolgens na een seconde 4 a 5 stappen te verplaatsen. Heel vervelend als je net op Play drukt! En dus was anders opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Elefante schreef op maandag 17 maart 2008 @ 22:09:
Ik heb hier een (oude) rip, zelfgemaakt:

--------------------
Algemeen #0
Volledige naam : G:\Hitman\Hitman.avi
................
De PCH verslikt zich in de videostream. Dat ie het niet doet, ligt waarschijnlijk aan QPEL en/of GMC (wat betekenen deze begrippen eigenlijk?). Hoe kan ik deze het beste omzetten zonder al teveel verlies van kwaliteit?

Alvast bedankt! :*)
Als je je niet teveel wilt verdiepen in allerlei videostuff, zou ik even zoeken naar AutoGordianKnot. Is een freeware "one" klik proggie, wat kwalitatief goede video's oplevert.
Als je de output dezelfde resoluties houd en je maakt er een xvid van met ongeveer dezelfde bitrate dan zie je er niets van.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-09 19:35
EdGnoj schreef op maandag 17 maart 2008 @ 23:47:
Is het misschien een idee om een invite/bestellen/verzenden/ontvangen topic te maken naast een inhoudelijk topic? Ik vind deze vervuiling binnen dit topic best wel jammer.
Prima idee, ik heb trouwens ook nog een invite om weg te geven... :+

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:42
DiMacho schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 08:24:
Gister mijn 500GB Western Digital geïnstalleerd en met een gids van de MPCclub bestanden er op gaan zetten. Loopt allemaal erg soepel.

Toch een probleem die meer mensen moeten hebben. Druk ik naar boven of beneden op de afstandbediening, dan verplaatst hij idd één stapje. Om vervolgens na een seconde 4 a 5 stappen te verplaatsen. Heel vervelend als je net op Play drukt! En dus was anders opent.
Dit had ik ook! Maar!!! In de nieuwste firmware is een optie bijgekomen in het setup/instellingen scherm. Iets van Remote Repeat ofzo. Dit staat standaard aan en kan je uit zetten. En dan heb je dit probleem ook niet meer. Ik snap echt niet het nut van die functie, maar goed.

Voor de mensen die veel series bekijken die allemaal in dezelfde directory staan, is er ook een superfijne nieuwe mogelijkheid: Je kan nu in de lijst naar het bestand gaan vanaf waar je wilt af spelen en dan op Play drukken. Bij de vorige firmware was het nog zo dat als je op Play drukte, hij bovenaan de lijst begon met afspelen, waarna je met Next naar de aflevering moest gaan die je wilde zien. Nu kan je dus gewoon beginnen vanuit de lijst. Iets heel simpels, maar wel heel fijn! (Vooral als je Poker After Dark kijkt, met 60 afleveringen per seizoen. :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Met de laatste firmware update (01-15-080223-14-POP-402) heb ik dat de helft van mijn mkv's geen geluid meer afspeelt :( Na een downgrade naar de vorige firmware (01-15-080123-14-POP-402) doen ze het weer, hebben er hier meer last van ?

[edit] Op het forum van PCH hebben er ook een aantal mensen last van, het lijkt een beetje random sommige doen het wel en sommige niet. Met mediainfo naar de eigenschappen gekeken van de files en daar kan ik geen rare dingen ontdekken, het gaat voornamelijk om AC3 audiostreams. Van bv. een file die het wel doet zijn de audioeigenschappen hetzelfde als van een file die het niet doet.....

[ Voor 45% gewijzigd door Caveman op 18-03-2008 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Ik heb daar geen last van... maar heb je al geprobeerd om alle audio direct/RAW naar je versterker te sturen en je versterker te laten decoderen? Ook AC3 geluid? Dat doe ik namelijk en ik heb nergens last van... weet niet of het daar aan ligt, maar je zou het kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

ChrisM schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 11:40:
Ik heb daar geen last van... maar heb je al geprobeerd om alle audio direct/RAW naar je versterker te sturen en je versterker te laten decoderen? Ook AC3 geluid? Dat doe ik namelijk en ik heb nergens last van... weet niet of het daar aan ligt, maar je zou het kunnen proberen.
Ik heb alles op RAW staan (heb niet voor nix een Home Cinema Set :) ) Het ligt echt aan de nieuwe firmware, even het gebruikers forum doorgelopen er zijn veel klachten over. Ik gebruik nog wel even de "oude" firmware, die doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:40

KL643

beeldaandemuur

Ik heb de nieuwe firmware er ook in staan en heb geen problemen met AC3. Staat bij mij ook op RAW. Misschien even de stekker eruit en daarna weer opstarten. Ook las ik i.d.d. dat mensen problemen hebben met het geluid wat soms op te lossen was door de 0 knop in te drukken tijdens afspelen.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCkY82
  • Laatst online: 13-09 09:33
Ik heb zonet getracht een order te plaatsen. Ik kom dan bij Google Checkout uit. Hierop staat de order, maar de verzendkosten ontbreken...Zijn hier meer mensen die daar last van hebben (gehad)?
Enig idee hoe je dit oplost? Of komt alles gewoon goed met alleen de order van 179 dollar?

Alavast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
RiCkY82 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:17:
Ik heb zonet getracht een order te plaatsen. Ik kom dan bij Google Checkout uit. Hierop staat de order, maar de verzendkosten ontbreken...Zijn hier meer mensen die daar last van hebben (gehad)?
Enig idee hoe je dit oplost? Of komt alles gewoon goed met alleen de order van 179 dollar?

Alavast bedankt!
Heb je wel gekozen voor "International Shipping" (oid)? In Google Checkout zou het wel bij je order moeten staan, evt. zelfs al met tax erbij, maar alleen de €224,- wordt afgeschreven van je creditcard.

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCkY82
Elefante schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:32:
[...]
Heb je wel gekozen voor "International Shipping" (oid)? In Google Checkout zou het wel bij je order moeten staan, evt. zelfs al met tax erbij, maar alleen de €224,- wordt afgeschreven van je creditcard.
De order zelf zegt:
A-100 Popcorn Hour A-100 USD 179.00 1 USD 179.00
International Shipping: USD 45.00
Total USD 224.00

Als ik naar Google Checkout ga
Qty Item Price
1 Popcorn Hour A-100 USD179.00
Estimated Tax : USD15.66
Subtotal: USD194.66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
Ik zou even een e-mail sturen aan die lui. Ik weet niet precies meer hoe het scherm in Google er bij mij uitzag.

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCkY82
Het blijkt dat pas bij het inloggen en uitvoeren etc op Google Checkout de verzendkosten en belasting op de volgende pagina daadwerkelijk worden berekend.

Deze reactie kreeg ik op mijn vraag waarom beide bedragen verschilden. Trouwens binnen 4 minuten had ik al een reactie (1:37 verstuurd, reply @ 1:41). Snelle response dus :D
Hi,

After you proceed to next step by login your Google Checkout account, it will show the correct shipping charges and should'n be any US tax impose to your order as you are not from California, US.

Regards,

The Popcorn Hour Sales Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Upscalen en DVD's (ISO's)

Als ik een ISO afspeel, geeft mijn TV (Phili 37" 9732) aan dat ie op 480i draait..
Iemand ook hier last van ?

Hd films speelt ie wel op 1080p af, ookal is de source een 720p film

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb gisteren ook de invite gekregen, en uiteraard direct besteld.

Even een kort vraagje over de torrent functie, kan deze ook automatisch bestanden verplaatsen zodra hij klaar is met downloaden?
Ik ben niet van plan er een dikke HD in te hangen, want ik heb al een 500Gb netwerkschijf. Mooi zou zijn dat hij dan na het downloaden van een torrent, deze automatisch verplaatst naar mijn netwerkstorage.
Zo hou ik de interne schijf lekker leeg, en zorg ik ervoor dat ik geen dikke torrentsource word ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
RonnieB82 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 15:52:
Even een kort vraagje over de torrent functie, kan deze ook automatisch bestanden verplaatsen zodra hij klaar is met downloaden?
Voor zover ik weet: nee, dit is niet mogelijk. De torrent functie is sowieso heel erg simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

mphilipp schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 17:01:
[...]

Jee...moet ik álles uitkauwen...
Ik bedoel dat als je 'm instelt op bv 720p en je speelt een film af die 720p is, en je TV is FullHD, dan scaled de TV 'm zelf op naar 1080p. Hij kan namelijk niet anders. Jij (en daarom reageerde ik ook daarop) bent in de veronderstelling dat je TV steeds heen en weer schakelt. Dat is dus niet zo. Een flatscreen heeft maar 1 resolutie. That's it. Wat jij steeds ziet is de input. Die is steeds anders, maar je TV doet maar 1 resolutie.

Ik vond de opmerking dat ie oude DVD's upscaled nogal overbodig nl. Hij poept gewoon alles uit in de door jou ingestelde reso. Of dat nou 576 (kan ie eigenlijk wel zo laag?) is of 1080p. De laatste stap is aan je TV.
Oh zo.. je bedoelt dat je screen in je TV een native resolution heeft. Ja da's waar. In feite bedoelen we hezelfde, alleen leggen we het allebei anders uit. :z

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

member id. 14353 heb ik?
vorige pagina zag ik nog 9xxx staan. Zal wel even duren voor ik wat ontvang?

[ Voor 3% gewijzigd door sander817 op 18-03-2008 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 09:13
Heb ook m'n invite binnen, veel sneller dan verwacht. Heb me pas vorige week geregistreerd! :9~ Is er nog iemand die ik hier blij mee kan maken? Heb er nu gewoon even geen geld en tijd voor, had hem pas over een maand of 2 verwacht...

Heb trouwens ID: 14574

Invite is weg...

[ Voor 9% gewijzigd door Phr34k op 18-03-2008 20:21 . Reden: Invite vergeven ]

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:07
Ook besteld, approx 142€ ! Nou dat is toch een koopje dunkt mij :P
Heb hier nog een 200GB ata schijfje, en die gaat d'r in! Hoppa!

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 13:16
Ook ik heb mn invite net beantwoord met een order! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 18:30

eisbaer

Zie signature

Blijft de vraag wat de handigste manier is op een invite van een ander te gebruiken als die hem ter beschikking stelt.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Die ander zijn wachtwoord laten veranderen en dan zijn account gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 18:30

eisbaer

Zie signature

sander- schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:36:
Die ander zijn wachtwoord laten veranderen en dan zijn account gebruiken...
Thx. Precies wat ik ook voorgesteld heb :)

Edit: Bestelling gedaan, met dank aan Phr34k

[ Voor 9% gewijzigd door eisbaer op 18-03-2008 20:33 ]

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

KL643 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:02:
Ik heb de nieuwe firmware er ook in staan en heb geen problemen met AC3. Staat bij mij ook op RAW. Misschien even de stekker eruit en daarna weer opstarten. Ook las ik i.d.d. dat mensen problemen hebben met het geluid wat soms op te lossen was door de 0 knop in te drukken tijdens afspelen.
Het ontbreken van audio vind plaats bij MKV bestanden waar audio op track 1 staat en video op track 2. Als dit is omgedraaid is het geen probleem. Series willen nog wel eens audio op track 1 hebben ipv 2. Probleem is onderdkend en zal met de april firmware worden verholpen.
Je kunt het probleem tijdelijk oplossen door bij het begin van het bestand, zodra je verneemt dat je geen audio hebt op 0 (nul) te drukken. Je hebt dan wel gewoon audio. Ga je echter versneld vooruit spoelen, dan raak je het weer kwijt. 0 brengt je dan weer terug naar het begin van het bestand, dit wil je op dat moment misschien niet meer.
EdGnoj schreef op maandag 17 maart 2008 @ 23:47:
Of een deel 2 openen met een duidelijke regel dat posten over invite/bestellen/verzenden/ontvangen niet is toegestaan. Ik heb me er zelf ook schuldig aan gemaakt, maar ik ben het met je eens dat het wel wat teveel aan het worden is.

[ Voor 20% gewijzigd door roma0803 op 18-03-2008 20:45 ]

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep ook invite bla bla besteld :)
Kennelijk is de productie opgeschroefd.

Kan de PCH ook bestanden verwijderen (dus na het kijken wegflikkeren).
Is iemand al gaan stoeien met een Wifi dongle in het USB slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youtoo1000
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 21:43
Geeft de PCH veel warmte af?

[ Voor 91% gewijzigd door youtoo1000 op 19-03-2008 06:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 12-09 14:49
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 20:44:
Kan de PCH ook bestanden verwijderen (dus na het kijken wegflikkeren).
Is iemand al gaan stoeien met een Wifi dongle in het USB slot?
De afstandbediening heeft een "Delete" knopje, en daarmee kun je files van de interne HD verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zie dat een aantal mensen hier een 750 GB harde schijf hebben gekocht (jammer dat die bij IDE bijna 2x zo duur zijn als een 500 GB schijf). Hebben jullie die ook al ingebouwd? Wordt die 750 GB netjes herkend?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

weet iemand het stroomverbruik van de popcorn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roma0803 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 11:44:
Tja, en daar had ik ff niet naar gekeken. Jammer.

Wellicht deze dan? Is volgens wat reviews her en der niet de allerstilste, maar zeker stil genoeg is mijn idee eruit. 750GB is wel een ruimte die wenselijk is met alle HD content lijkt mij.
He Roma0803,

Vraagje, Jij koos opslag ipv een stille samsung schijf van 400 gig. Ik heb je ervaringen niet gelezen over die Seagate Barracuda van 750 gig. Ik neem aan dat je die seagate ingebouwd hebt.
Maakt hij veel lawaai of hoor je er niets van.

Greeez Zap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ik heb ook een invite gekregen :) Zaterdag even bestellen (heb geen CC hier :z )

Maar hoe zit het nu weer met de transportkosten? Moet je nog steeds 30 euro aan de transporteur geven of zit alles nu bij elkaar?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09 10:19
Volgens mij zitten de transportkosten in de prijs inbegrepen, alleen de douanekosten (invoerbelasting) niet. Die moet je bij levering aan de tranportorganisatie betalen als ik me goed herinner.
Ik heb mijn invite ook gekregen vandaag en ook gelijk besteld :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
sander817 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 08:37:
weet iemand het stroomverbruik van de popcorn?
12V 3A dus maximaal 36Watt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
giohardcore schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 10:42:
Volgens mij zitten de transportkosten in de prijs inbegrepen, alleen de douanekosten (invoerbelasting) niet. Die moet je bij levering aan de tranportorganisatie betalen als ik me goed herinner.
Wat is de invoerbelasting ongeveer? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

mavaee schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:13:
[...]

12V 3A dus maximaal 36Watt :)
Ik had ergens (in een review op MPCclub denk ik) gelezen dat het 80Watt is.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
Marzman schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:25:
[...]

Ik had ergens (in een review op MPCclub denk ik) gelezen dat het 80Watt is.
de voeding kan niet meer dan 36W leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Molybdenum schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:36:
[...]

de voeding kan niet meer dan 36W leveren...
Dan zal ik het wel verkeerd gelezen hebben.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 19:55
Lukt het om van alle trackers torrents te downloaden? Of moeten het publieke trackers zijn zoals Piratebay?

Zit een beetje te twijfelen over aankoop van popcorn hour en zou het prettig vinden als ik mijn huidige trackers kan blijven gebruiken...

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
mavaee schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:13:
[...]

Wat is de invoerbelasting ongeveer? :)
19% van het bedrag dat op de factuur staat. Dus 19% van ongeveer 145 euro = zo'n 27-30 euro. 2 pagina's terug wordt dit ook wel genoemd.

Volgens mij werken private trackers ook wel... maar ik kan morgenavond wel even voor je testen, als je het echt graag wilt weten. :) Ook al denk ik dat je het downloaden nog steeds beter op een ander apparaat kan doen, waar je een normale torrent client kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 19:55
ChrisM schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:57:
[...]

19% van het bedrag dat op de factuur staat. Dus 19% van ongeveer 145 euro = zo'n 27-30 euro. 2 pagina's terug wordt dit ook wel genoemd.

Volgens mij werken private trackers ook wel... maar ik kan morgenavond wel even voor je testen, als je het echt graag wilt weten. :) Ook al denk ik dat je het downloaden nog steeds beter op een ander apparaat kan doen, waar je een normale torrent client kan draaien.
Test zou fijn zijn :) Ik wil eigenlijk van mijn desktop af (heb laptop van het werk) dus zou ideaal zijn als ik PCH hiervoor kan gebruiken :)

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 08:56:
[...]

He Roma0803,

Vraagje, Jij koos opslag ipv een stille samsung schijf van 400 gig. Ik heb je ervaringen niet gelezen over die Seagate Barracuda van 750 gig. Ik neem aan dat je die seagate ingebouwd hebt.
Maakt hij veel lawaai of hoor je er niets van.

Greeez Zap
Ik heb 'm nog niet binnen. 4allclients.nl meldde op de site een levertijd van 1 a 2 dagen, maar ondertussen is wacht ik nog steeds. Ik heb een mail gekregen dat zij 'm vandaag binnenkrijgen (had ik echter een week geleden ook al gehad) dus ik hoop je er vanaf morgen meer over te kunnen vertellen.
Wat ik in ieder geval heb begrepen dat het geluid bij schrijven wat meer is dan andere schijven. Bij lezen en idle is ie wel erg stil. Wat meer geluid bij schrijven vind ik niet zo erg, dat is toch maar alleen wanneer ik bestanden verplaats en niet als ik een film kijk of muziek luister. Maar goed, ik post mijn bevindingen wel hier zodra ik 'm heb ingebouwd.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

roma0803 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 13:21:
[...]

Ik heb 'm nog niet binnen. 4allclients.nl meldde op de site een levertijd van 1 a 2 dagen, maar ondertussen is wacht ik nog steeds. Ik heb een mail gekregen dat zij 'm vandaag binnenkrijgen (had ik echter een week geleden ook al gehad) dus ik hoop je er vanaf morgen meer over te kunnen vertellen.
Wat ik in ieder geval heb begrepen dat het geluid bij schrijven wat meer is dan andere schijven. Bij lezen en idle is ie wel erg stil. Wat meer geluid bij schrijven vind ik niet zo erg, dat is toch maar alleen wanneer ik bestanden verplaats en niet als ik een film kijk of muziek luister. Maar goed, ik post mijn bevindingen wel hier zodra ik 'm heb ingebouwd.
Waarschijnlijk bestellen zij hem ook gewoon op uitnodiging (hoe anders?) dus houden ze je een beetje warm ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Alleen jammer dat ze dan zeggen 'm binnen 1 a 2 dagen te leveren, en er ondertussen al meer dan een week over doen. Overigens denk ik dat de prijs op hun site verkeerd was toen ik 'm bestelde. Ik heb 'm voor 116 Euro besteld. Is toch een paar tientjes onder de Pricewatch prijzen. Ze hebben het uiteraard ondertussen aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb 'm op Marktplaats gezet.
Alleen daar bieden graag, geen PM's.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

mphilipp schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:09:
Ik heb 'm op Marktplaats gezet.
Alleen daar bieden graag, geen PM's.
Waarom doe je hem weg?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Omdat ie kapot is... ;)
Nee, ik ga een HTPC in elkaar zetten. PCH is een heel mooi apparaat, maar ik ga ook BluRays bekijken, digitale TV enzo...dat gaat dan allemaal beter in een HTPC. Ik heb een meevaller gehad, waardoor de HTPC sneller dichtbij komt. Was eerst het plan om eind van het jaar pas te doen.

Hij is praktisch brandnew.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Laatst online: 08-09 12:51
Heeft iemand 'm al eens direct aan 'n acces point gehangen?
Dus acces point op bridge mode en 'm koppelen aan de wireless router in huis.
Zou dat werken?

Ik weet namelijk nog niet zeker of ik wel 'n netwerkkabel netjes naar 'n wandcontactdoos in mn slaapkamer kan trekken. Dus dan zou 'm draadloos koppelen aan de router ook een optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

-elw00d schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:58:
Zou dat werken?

Ik weet namelijk nog niet zeker of ik wel 'n netwerkkabel netjes naar 'n wandcontactdoos in mn slaapkamer kan trekken. Dus dan zou 'm draadloos koppelen aan de router ook een optie zijn.
Hoe wil je dat draadloze signaal oppikken met de PCH? Als je een wireless naar ethernetontvanger er tussen zet zal het vast wel werken.
Misschien zijn die wandcontactethernet dingen iets?

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 19-03-2008 16:03 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Marzman schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:03:
[...]

Hoe wil je dat draadloze signaal oppikken met de PCH? Als je een wireless naar ethernetontvanger er tussen zet zal het vast wel werken.
Misschien zijn die wandcontactethernet dingen iets?
Een wandcontactdoos met ethernet aansluiting was ook de bedoeling, maar dan moet je wel door de leidingen die door de muren lopen een ethernet kabel kunnen trekken, en ik weet niet zeker of ik daar nog wel ruimte voor heb.

En wat ik bedoelde was het volgende:

PCH --> ** netwerkkabel ** --> Accespoint op bridge mode --> ** draadloos ** --> Wireless router

Trouwens, ik kan de PCH nergens terugvinden op Pricewatch?! Een paar berichten hiervoor las ik dat ie er wel op moet staan. "Popcornhour", "Popcorn hour" en "A-100" leveren niets op.

[ Voor 12% gewijzigd door -elw00d op 19-03-2008 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 14:25
-elw00d schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:08:
[...]

Een wandcontactdoos met ethernet aansluiting was ook de bedoeling, maar dan moet je wel door de leidingen die door de muren lopen een ethernet kabel kunnen trekken, en ik weet niet zeker of ik daar nog wel ruimte voor heb.

En wat ik bedoelde was het volgende:

PCH --> ** netwerkkabel ** --> Accespoint op bridge mode --> ** draadloos ** --> Wireless router

Trouwens, ik kan de PCH nergens terugvinden op Pricewatch?! Een paar berichten hiervoor las ik dat ie er wel op moet staan. "Popcornhour", "Popcorn hour" en "A-100" leveren niets op.
Hij bedoelt zoon apparaat wat je in de stopcontact doet en waar je vervoglens je netwerk kabel op aansluit :). dan hoef je geen netwerk kabel door de leidingen te trekken. Dan heb je namelijk verbinding via stroom en vervolgens kun je in je hele huis netwerk ontvangen.

[ Voor 5% gewijzigd door Killertjuh op 19-03-2008 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Killertjuh schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:12:
[...]

Hij bedoelt zoon apparaat wat je in de stopcontact doet en waar je vervoglens je netwerk kabel op aansluit :). dan hoef je geen netwerk kabel door de leidingen te trekken. Dan heb je namelijk verbinding via stroom en vervolgens kun je in je hele huis netwerk ontvangen.
Haha, dat zou ook nog kunnen, maar ik bedoelde gewoon een netwerkkabel door de bestaande leidingen trekken en de aansluiting in de muur netjes via een wandcontactdoos met netwerkaansluiting. Maar zoals gezegd weet ik nog niet zeker of ik daar nog wel ruimte voor heb in de leidingen.
Als de draadloze oplossing ook zou werken, dan kan ik 'm in ieder geval alvast bestellen en dan kijk ik later wel of ik 'm draadloos of bedraad ga aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ja, de apparaten uit deze post bedoel ik: aZuL2001 in "Internet via het stopcontact.."

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-elw00d schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:58:
Zou dat werken?
Je kèn 'm aan een Wireless Game Adapter hangen. Dat zijn van die kastjes waarmee je een playstation of xbox via wifi kunt verbinden. Ik heb er nog een liggen van Linksys. Heeft ooit aan mijn xbox gehangen. Als je 'm wilt hebben, pm me dan even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:05
Ik ben ook lichtelijk geprikkeld door de A-100. Zou alleen graag willen dat er gigabit netwerk opzat. Gaat de streaming wat beter.
HD1080P is toch Full HD of zie ik dat verkeerd? Wil namelijk een FULL HD LCD tv kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
1080p is inderdaad Full HD.

Bij mij thuis is de Popcorn Hour aangesloten via de ethernet poort op een Airport Express in bridge mode, die weer aangesloten is op een Airport Extreme, welke als mijn router fungeert. Het FTP-en werkt goed (2.2 mb/s max ongeveer). Een film streamen heb ik nog niet geprobeerd, omdat ik alles op USB HDs heb of op de interne HD.

[ Voor 3% gewijzigd door ChrisM op 19-03-2008 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
ChrisM schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:29:
1080p is inderdaad Full HD.

Bij mij thuis is de Popcorn Hour aangesloten via de ethernet poort op een Airport Express in bridge mode, die weer aangesloten is op een Airport Extreme, welke als mijn router fungeert. Het FTP-en werkt goed (2.2 mb/s max ongeveer). Een film streamen heb ik nog niet geprobeerd, omdat ik alles op USB HDs heb of op de interne HD.
Ja, dat is inderdaad wel een goede, een Airport Express is daar mooi geschikt voor en het werkt dus.
Wireless film streamen zou geen probleem moeten zijn lijkt me. Van de 54 mbit haal je ongeveer 20/30 mbit effectief en dat is ruim voldoende voor het streamen van een DVD.

Precies wat je zegt, je haalt ongeveer een snelheid van 2 a 3 mbyte per seconde.

[ Voor 5% gewijzigd door -elw00d op 19-03-2008 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Nog iets dat me opviel. Als ik hem uitzet (Rode Knop afstandbediening) gaat hij na een paar seconden weer aan, tenminste: de harde schijf gaat weer aan. Vervolgens druk ik weer op de rode knop en heb ik meteen beeld. Zo moe tik 5/6 keer drukken om hem uit te krijgen!

Iemand ook die ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
DiMacho schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:06:
Nog iets dat me opviel. Als ik hem uitzet (Rode Knop afstandbediening) gaat hij na een paar seconden weer aan, tenminste: de harde schijf gaat weer aan. Vervolgens druk ik weer op de rode knop en heb ik meteen beeld. Zo moe tik 5/6 keer drukken om hem uit te krijgen!

Iemand ook die ervaring?
Volgens mij gaat hij niet echt uit, maar op een soort van standby modus. Als ik me goed herinner, is er wel een combinatie van toetsen om hem echt uit te doen... en anders kan je de stekker er uit trekken. Ik vind zelf die standby modus wel fijn, staat hij weer lekker snel aan waar je bent gebleven. :) Maar ja, kost wel veel stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Dat is idd standby mode en da tis omdat je dan ook nog snel bij de HDD kunt en hij snel weer paraat is, volgens mij gaat hij daarna vanzelf in een diepere slaap als hij langere tijd niks doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

roma0803 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 20:42:
[...]

Het ontbreken van audio vind plaats bij MKV bestanden waar audio op track 1 staat en video op track 2. Als dit is omgedraaid is het geen probleem. Series willen nog wel eens audio op track 1 hebben ipv 2. Probleem is onderdkend en zal met de april firmware worden verholpen.
Je kunt het probleem tijdelijk oplossen door bij het begin van het bestand, zodra je verneemt dat je geen audio hebt op 0 (nul) te drukken. Je hebt dan wel gewoon audio. Ga je echter versneld vooruit spoelen, dan raak je het weer kwijt. 0 brengt je dan weer terug naar het begin van het bestand, dit wil je op dat moment misschien niet meer.
Dank voor het duidelijke antwoord, dat van track 1 en track 2 had ik er op het forum bij PCH er zo niet uitgehaald. Ik snap nu tenminste wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark9534
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 00:29

mark9534

Ondertitel ?

De heatsink, die op de Sigma chip zit, wordt na een filmpje kijken zo heet dat je hem maar even kan aanraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

the-edge schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:22:
Ik ben ook lichtelijk geprikkeld door de A-100. Zou alleen graag willen dat er gigabit netwerk opzat. Gaat de streaming wat beter.
Hij streamt alles prima. Ik zou het ook niet erg vinden als ie GbE had, want dat is tegenwoordig toch redelijk normaal aan het worden. Ik heb een GbE netwerk en je hebt gewoon meer bandbreedte op je netwerk. Het een zit het ander niet in de weg. Maar an sich hindert het het functioneren van het apparaat niet. Over Wifi zou ik niet beginnen aan iets zwaarders dan een simpel avietje. Een DVD rip gaat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

DiMacho schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:06:

Iemand ook die ervaring?
Ik meen dat ook dat een nieuwe bug is met de laatste firmware. De HDD spint weer aan enkele seconden ná stand by. Ook dit hoort niet en zou mogelijk worden verholpen met de volgende firmware.

Voor mijn gevoel zijn er een hoop bugs geïntroduceerd met de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
roma0803 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 07:24:
[...]

Ik meen dat ook dat een nieuwe bug is met de laatste firmware. De HDD spint weer aan enkele seconden ná stand by. Ook dit hoort niet en zou mogelijk worden verholpen met de volgende firmware.

Voor mijn gevoel zijn er een hoop bugs geïntroduceerd met de laatste firmware.
idd! Gister zit ik voetbal te kijken... spint hij ook ineens aan. Hij stond toch echt al een uur of twee uit. Hopen dat het opgelost word. Dacht dat het misschien met een WOL instelling te maken. Maar dat kan je natuurlijk niet zien in het menu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 00:10:
[...]

De afstandbediening heeft een "Delete" knopje, en daarmee kun je files van de interne HD verwijderen.
En netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
giohardcore schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 10:42:
Het gaat hier om de BTW, die je nog moet afdragen. Gelukkig zit er geen invoerheffing op, waarschijnlijk door het ontbreken van de harde schijf. 8)

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09 10:19
Elefante schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 09:49:
[...]
Het gaat hier om de BTW, die je nog moet afdragen. Gelukkig zit er geen invoerheffing op, waarschijnlijk door het ontbreken van de harde schijf. 8)
Er zijn wel al mensen geweest die bij levering nog BTW (invoerbelasting) moesten betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
Iem hier die in belgie popcorn heeft laten leveren? Wat zijn de belastingen/btw die er bij komen. BTW is 21% maar vind niets terug over invoerbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 12-09 14:49
Killertjuh schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:12:
Toevallig heb ik gisteren mijn PCH op zo'n Powerline (de 85 Mbit versie) aangesloten. Ik had namelijk al zo'n Powerline verbinding tussen de meterkast en zolder (waar m'n andere PC's staan) omdat er geen loze leiding beschikbaar is om een UTP kabel naar zolder te trekken. Heb ook geen loze leiding van de meterkast naar de huiskamer lopen, dus nog maar een extra Powerline adapter gekocht en aangesloten. Zie schema:

Afbeeldingslocatie: http://img410.imageshack.us/img410/3971/schematt3.gif

Omdat Powerline van je electriciteitsnetwerk een hub maakt met elk stopcontact als poort is er direct contact tussen elke verbinding, dus van de huiskamer naar zolder loopt niet via de Wifi-router maar 'rechtstreeks'.

De verbinding was zo gepiept en ik heb met m'n PCH gisteren al relaxed Youtube e.d. vanaf het Internet zitten streamen. Ook SD films (Xvid avi's bv.) streamen vanaf m'n fileserver (PC3) gaat probleemloos. Alleen een 720p .mkv film vanaf mijn PC (via NFS) ging voor geen meter. Het bufferen duurt 15-20 seconden, en gaat al heel snel haperen tot het nog maar 1 fps wordt.

Het kopieren van files via het netwerk gaat met plm. 1,65 MB/s. Dat is sneller dan de bitrate van die mkv, maar toch streamt dat niet goed. Of is NFS gewoon niet goed daarvoor? Zou het via myihome beter gaan misschien?

(Overigens, Powerline is half-duplex, dus klinkt sneller dan het is.... :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
giohardcore schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 10:47:
[...]

Er zijn wel al mensen geweest die bij levering nog BTW (invoerbelasting) moesten betalen...
BTW is toch echt wat anders dan invoerbelasting/invoerheffing. BTW betaal je voor ieder product/dienst dat/die je koopt als ingezetene in Nederland. De 19% die je betaalt (in mijn geval EUR 29,07) is dus de BTW en heeft verder niets te maken met invoerheffing, welk je betaalt puur voor het importeren. Deze laatste heffing is dus niet van toepassing, tenminste, ik heb nog geen posts van Nederlanders gelezen die naast de 19% BTW nog extra heffing moesten betalen.

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Haay schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:55:
[...]

Toevallig heb ik gisteren mijn PCH op zo'n Powerline (de 85 Mbit versie) aangesloten. Ik had namelijk al zo'n Powerline verbinding tussen de meterkast en zolder (waar m'n andere PC's staan) omdat er geen loze leiding beschikbaar is om een UTP kabel naar zolder te trekken. Heb ook geen loze leiding van de meterkast naar de huiskamer lopen, dus nog maar een extra Powerline adapter gekocht en aangesloten. Zie schema:

[afbeelding]

Omdat Powerline van je electriciteitsnetwerk een hub maakt met elk stopcontact als poort is er direct contact tussen elke verbinding, dus van de huiskamer naar zolder loopt niet via de Wifi-router maar 'rechtstreeks'.

De verbinding was zo gepiept en ik heb met m'n PCH gisteren al relaxed Youtube e.d. vanaf het Internet zitten streamen. Ook SD films (Xvid avi's bv.) streamen vanaf m'n fileserver (PC3) gaat probleemloos. Alleen een 720p .mkv film vanaf mijn PC (via NFS) ging voor geen meter. Het bufferen duurt 15-20 seconden, en gaat al heel snel haperen tot het nog maar 1 fps wordt.

Het kopieren van files via het netwerk gaat met plm. 1,65 MB/s. Dat is sneller dan de bitrate van die mkv, maar toch streamt dat niet goed. Of is NFS gewoon niet goed daarvoor? Zou het via myihome beter gaan misschien?

(Overigens, Powerline is half-duplex, dus klinkt sneller dan het is.... :P )
HTTP streaming behaalt een flinke snelheid mits de infrastructuur het support.

Probeer het - Maar ik denk dat je beter af bent om een bedraad 100mbit netwerk aan het leggen - zeker als je een 19GB MKV bestand gaat streamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
mphilipp schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 00:18:
[...]

Hij streamt alles prima. Ik zou het ook niet erg vinden als ie GbE had, want dat is tegenwoordig toch redelijk normaal aan het worden. Ik heb een GbE netwerk en je hebt gewoon meer bandbreedte op je netwerk. Het een zit het ander niet in de weg. Maar an sich hindert het het functioneren van het apparaat niet. Over Wifi zou ik niet beginnen aan iets zwaarders dan een simpel avietje. Een DVD rip gaat niet lukken.
Dat is niet waar, ik stream gwoon dual layer DVD's over 54 mbit wireless naar mn MacBook en die speelt ze zonder haperingen af. Ik laat 'm 10 seconde bufferen en ik heb nergens last van.
Hij streamt dan ongeveer 15-20 mbit over het wireless netwerk. Als mn MacBook het kan, dan moet de PCH het ook kunnen. :o

Maar toch ga ik wel een netwerkkabel trekken naar mn slaapkamer als ik mn PCH heb, blijft altijd beter natuurlijk. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door -elw00d op 20-03-2008 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hoe laten jullie hem versturen priority of express? Zit het verschil alleen in de verzendtijd en de kosten?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is iemand bekend met de Freecom Network MediaPlayer-450 Wlan Drive-In Kit 3.5"? Deze is goedkoper en kan praktisch hetzelfde als de PCH. Daarbij krijg je Wlan kado :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-elw00d schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 18:36:
[...]
Dat is niet waar, ik stream gwoon dual layer DVD's over 54 mbit wireless naar mn MacBook en die speelt ze zonder haperingen af. Ik laat 'm 10 seconde bufferen en ik heb nergens last van.
Hij streamt dan ongeveer 15-20 mbit over het wireless netwerk. Als mn MacBook het kan, dan moet de PCH het ook kunnen. :o
Dan bof je. Bij mij werkte het niet. Ook niet op mijn xbox en mijn Freecom 350. En die laatste staat nu bij een vriend van me en ook daar werkte het niet op een 54Mbit wifi verbinding. Misschien doet die Mac iets bijzonders, maar bij andere apparaten lukte het me niet. Ik heb mijn Wifi dan ook in de ban gedaan, want het zuigt. Al die draadloze dingen wat dat betreft. Het blijft gekloot, want op het moment dat je het nodig hebt, werkt het niet of hapert het.

Draadloze technologie heb ik nog nooit 100% probleemloos zien werken. Wie iets anders beweert 'vergeet' de keren dat het niet werkte voor het gemak (bewust/onbewust).
Ik heb Wifi, draadloze muizen, toetsenborden en bluetooth spullen die allemaal bij tijd en wijle ermee kappen. Soms even, soms lang. It just sucks... Ik heb dus de boor gepakt en heb gewoon dwars door de muren geboord om een netwerkkabel te trekken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 21:10:
Is iemand bekend met de Freecom Network MediaPlayer-450 Wlan Drive-In Kit 3.5"? Deze is goedkoper en kan praktisch hetzelfde als de PCH. Daarbij krijg je Wlan kado :)
Geen MKV bestanden is voor mij wel een showstopper. Erg veel films e.d. worden in dit bestandsformaat aangeboden. Daarnaast ben ik bang dat ze nog steeds gebruik maken van de NDAS drivers om 'm in je explorer te zien. Deze geeft dramatisch lage doorvoersnelheden. Verder ben ik uiterst tevreden geweest met de voorloper hiervan, de MP35 (niet WiFi). Zeer stabiele apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
mphilipp schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 21:39:
[...]

Dan bof je. Bij mij werkte het niet. Ook niet op mijn xbox en mijn Freecom 350. En die laatste staat nu bij een vriend van me en ook daar werkte het niet op een 54Mbit wifi verbinding. Misschien doet die Mac iets bijzonders, maar bij andere apparaten lukte het me niet. Ik heb mijn Wifi dan ook in de ban gedaan, want het zuigt. Al die draadloze dingen wat dat betreft. Het blijft gekloot, want op het moment dat je het nodig hebt, werkt het niet of hapert het.

Draadloze technologie heb ik nog nooit 100% probleemloos zien werken. Wie iets anders beweert 'vergeet' de keren dat het niet werkte voor het gemak (bewust/onbewust).
Ik heb Wifi, draadloze muizen, toetsenborden en bluetooth spullen die allemaal bij tijd en wijle ermee kappen. Soms even, soms lang. It just sucks... Ik heb dus de boor gepakt en heb gewoon dwars door de muren geboord om een netwerkkabel te trekken... ;)
Oke, dat zou kunnen.
Het kan erg veel oorzaken hebben, welk materiaal je gebruikt, afstand tot accespoint, gebruik van het netwerk, enz.
De snelheid zou in ieder geval toereikend genoeg moeten zijn, maar als je echt zekerheid wilt kun je inderdaad beter een kabel trekken. Ik vind het ook zinloos om "vaste" apparaten draadloos aan te sluiten. Kun je beter 1x de moeite nemen om een kabel te trekken. En voor internetten door het hele huis met de laptop is wireless perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
Leuk, er komt een nieuwe speler bij op dit vlak:

http://www.myka.tv/index.html :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Ok, zoals toegezegd even een korte update aangaande de Seagate Barracuda 7200.10 750GB ATA100 HDD die ik sinds gisteren in m'n PCH heb. Later meer, ik zit nu te freaken (tweaken?) met m'n nieuwste speeltje, de Logitech Harmony 785 terwijl ik de hele vette Moby DVD op de achtergrond heb klinken.... nou ja, achtergrond ;)

De Seagate is een ratelbak. Daar kunnen we kort over zijn. Ik had er een 400GB Samsung SpinPoint in zitten en die is heel veel stiller.

Ik heb de schijf met de PCH als EXT3 bestandsformaat geformatteerd. Door een foute instelling in de firmware is van de schijf meteen 35GB gereserveerd voor root. Vraag me het fijne er niet van, ik ben geen Linux kenner. Ik heb de info van het PCH forum.

Daarna vullen via FTP. Veel muziekbestanden en de nodige films. Het browsen door het menu ging ten tijde van het FTP'en mega traag. Nu heb ik dat niet geprobeerd toen ik de Samsung erin had, dus dat hoeft niet per sé aan de schijf te liggen. Het afspelen van films en muziek ging overigens tijdens het vullen van de disc zonder problemen. Nu hij gevuld is gaat het allemaal prima en zoals ik dat initieel had met de Samsung erin.

Nu dan geluid: gelukkig is de PCH een bijzonder compact apparaat dat niet noemenswaardig als klankkast fungeert. Het geluid van de disk wordt dus niet veel versterkt. Je hoort de schijf echter wel als ie opspint. Het spinnen is een zacht geruis op de achtergrond, maar wel merkbaar. Bij de Samsung moest ik af en toe erg goed luisteren of de schijf aan het roteren was, de WD laat daar geen twijfel over.

Als de schijf van volledige idle op gang komt klinkt een hoog gesnerp. Zeer kort, maar wanneer dat 's-avonds laat gebeurt ben ik toch een 2-tal keren geschrokken van het geluid. Hoog en best hard. Gelukkig dus maar even. Verdere schijfactiviteit tijdens het browsen door het PCH menu is ook duidelijk hoorbaar. Het zijn korte "tikken" die met enige frequentie klinken.
Tijdens het afspelen van media is de schijf niet hoorbaar. Ik moet het echter nog meer proberen, ook bij lagere volumes.

Al met al ben ik blij met de enorme opslagruimte, maar zou twijfelen over de aanschaf als ik zou weten wat ik tot nu toe heb ervaren. Tot nog toe heb ik de schijf nog niet als storend ervaren, meer een nieuw geluid dat af en toe klinkt en wat gewenning behoeft. Mocht minimale geluidstoevoeging van hardware een eis zijn die hoog op je eisenlijst staat, laat deze schijf dan voor wat het is en zoek naar een andere oplossing. Minder grote schijf of een NAS elders in je huis waarvandaan je streamt.
Is opslagruimte belangrijker dan enige geluidstoevoeging, dan kun je deze schijf nemen. Je hebt wel een pleur aan ruimte te vullen :)

Een vraag voor de Linux tweakers: welk voordeel (of nadeel) heeft het EXT3 bestandsformaat t.o.v. EXT2, speciefiek voor een apparaat als de PCH? Bij het formatteren van de schijf biedt de PCH de keuze, waarom zou moeten kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
Ook ik ben de trotse eigenaar van de popcorn.

Nu heb ik gister een maxtor 320GB ide schijf gekocht en er in gezet maar wat ik ook probeer hij wordt niet gezien door de popcorn.

Heb al als master / cable select en zonder jumper geprobeerd maar niets werkt.

Wat doe ik fout???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:40

KL643

beeldaandemuur

Haal even de stroom eraf en daarna opnieuw opstarten (eventueel paar keer herstart power off knop gevolgd door eject knop)

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Yep, is een bug in de huidige firmware dat de harde schijf soms niet wordt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
moet de schijf nog een bepaalde jumper setting hebben zoals in een pc of maakt dat hier in de popcorn niets uit??

en krijg ik de NMT Wizard pas als de schijf wordt gezien?? want had ergens gelezen dat je het ook op een usb kan zetten het .nmt bestand maar dat hielp niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Heb je een ongeformatteerde schijf erin? Dan ziet ie 'm pas als je vanuit het setup menu hebt geformatteerd. Setup, Install NMT software. Ongeformatteerd ziet ie 'm niet. Je kunt 'm ook in je Windows PC formatteren, maar dan zul je de NMT software niet kunnen gebruiken als je 'm hebt teruggeplaatst in de PCH. Jumpersetting Master lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Ik heb inderdaad een OEM schijf gekocht en erin gestopt.
Heb hem dus niet via windows geformateert of iets dergelijks.

Ik wil hem best via setup, install NMT software formateren maar die knop heb ik dus niet.
Ik zie alleen checkk for new firmware en back to factory settings.

Ook zie ik alleen maar me firmware versie nummer en me kernel versie nummer + cardea license die op not available staat.

ik zie dus ook geen nmt versie nummer maar dat lijkt me logisch aangezien dat niet geinstalleerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Roma,,

Thanks voor je Seagate Barracuda beoordeling.

Dat je een schijf hoort tijdens het vullen of zo nu en dan, maakt me eigenlijk niet zoveel uit.
Tijdens een film liever niet.

Zoals ik begreep aan je verhaal hoor je hem niet tijdens media........dus laat maar komen
die opslagruimte.

Greeeez Zap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Buzzie schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 20:00:
Ik heb inderdaad een OEM schijf gekocht en erin gestopt.
Heb hem dus niet via windows geformateert of iets dergelijks.

Ik wil hem best via setup, install NMT software formateren maar die knop heb ik dus niet.
Ik zie alleen checkk for new firmware en back to factory settings.

Ook zie ik alleen maar me firmware versie nummer en me kernel versie nummer + cardea license die op not available staat.

ik zie dus ook geen nmt versie nummer maar dat lijkt me logisch aangezien dat niet geinstalleerd is
Geen NMT installatie hulp (of iets dergelijks in 't Engels)? Er zouden 3 opties moeten staan. Je hebt de schijf ook op voeding aangesloten?
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 22:16:
He Roma,,

Thanks voor je Seagate Barracuda beoordeling.

Dat je een schijf hoort tijdens het vullen of zo nu en dan, maakt me eigenlijk niet zoveel uit.
Tijdens een film liever niet.

Zoals ik begreep aan je verhaal hoor je hem niet tijdens media........dus laat maar komen
die opslagruimte.

Greeeez Zap
Net een film gekeken met erg rustige dialogen. Kan niet zeggen dat ik de schijf hoorde en ik heb er wel kritisch op gelet, 'k wil zelf ook goed weten wat ik in huis heb gehaald. Het lezen gebeurt dus wel stil.

[ Voor 98% gewijzigd door roma0803 op 21-03-2008 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
roma0803 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 22:19:
[...]

Geen NMT installatie hulp (of iets dergelijks in 't Engels)? Er zouden 3 opties moeten staan. Je hebt de schijf ook op voeding aangesloten?
Ik heb de schijf op de voeding aangesloten ja....schijf voel en hoor ik ook draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Wat je nog kunt proberen is de schijf in je pc formatteren en daarna terugplaatsen. Als je pc 'm wel ziet en de PCH daarna niet dan is het een PCH probleem waarschijnlijk. Ziet de PCH de geformatteerde schijf wel, dan kun je 'm alsnog opnieuw met de PCH formatteren en de NMT applicaties installeren. Je komt er dan in ieder geval achter wat het probleem apparaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Ok bedankt.

Ga ik hem straks ff in me pc formateren en dan opnieuw plaatsen.

Hoor je ook die knop van NMT Apps installatie te krijgen als er geen harde schijf in zit??

Welke jumper heb jij je harde schijf staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Master.

Nee, als er geen schijf in zit kun je de NMT applicaties niet installeren en krijg je die optie ook niet te zien. De PCH lijkt nu je schijf helemaal niet te zien, anders had je die optie wel gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Ik had de schijf in me pc gezet en die zag hem ook niet.
Waarschijnlijk is de controller kapot want heb hem omgeruild voor een nieuwe en deze doet het wel.

thanks voor het meedenken.

Nog wel een andere vraag....is het mogelijk om te ftp-en naar een externe harde schijf? en hoe kom je achter de vrije ruimte van de interne/externe schijf?
Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast