Popcornhour A-100 (Networked Media Tank)

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste
Acties:
  • 129.978 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:16
mphilipp schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 23:34:
[...]

Toch is het raar dat je dat dus alleen te weten kan komen als je hier eea leest. Op de site van PCH is er geen letter over te vinden. Weird...ik snapte het eerst ook helemaal niet.
Het staat er toch echt wel:
In view of overwhelming response to the first batch of available units and to be fair to those who signed up early, we will provide registered members the opportunity to make their pre-orders on a "first register, first serve" basis.

From 12th November 2007, we will send out invitation to first batch of registered members, they will have two days to complete their pre-orders using Google Checkout which schedule to ship on 19th November 2007 onwards.

This will be followed by the next batch of registered members, so on and so forth, until we have provided all registered members the opportunity to make the pre-order, before opening it up to newly registered members.
Ok... Ze zouden het er simpeler neer kunnen zetten, maar er staat "first register, first serve", wat aangeeft dat je moet wachten op je beurt. Daarna staat er dat er mailtjes worden gestuurd met een uitnodiging om je pre-order te finaliseren via Google Checkout en dat als er een batch klaar is, er mailtjes worden gestuurd naar de volgende mensen... Dus het is een kwestie van wachten. :) (maar je hebt gelijk, het zou er gemakkelijker kunnen staan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

ChrisM schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 23:43:
[...]
Ok... Ze zouden het er simpeler neer kunnen zetten
Precies, dat bedoel ik. Het is een beetje weird om knopjes op een site te zetten die pas werken als er 'iets' is gebeurd. En dat 'iets' is pas duidelijk als je het hele verhaal hebt gelezen. Zou logischer en gebruikersvriendelijker zijn als dat kort en duidelijk werdt uitgelegd in bv een mail die je krijgt na registratie. En misschien ook niet gek als je op dat bestel knopje drukt om dan een mededeling te laten verschijnen als het nog niet zover is.

Maar goed...laten we niet verzanden in website-useability debatten.

btw: ik was al voor die melding geregistreerd. Dit verhaal kwam er pas later op.

[ Voor 5% gewijzigd door mphilipp op 13-03-2008 00:00 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

zojuist een probleemje ondervonden met de popcornhour (ja, word op dit moment hevig getest :P ) namelijk het afspelen van een film met 5.1 dts stream audio erin

op de een of ander manier is de achtergrond geluid goed te horen, en de narrator heel zacht. iemand dit ook meegemaakt, of heb ik toevallig een brakke filmpje te pakken? onder setup heb ik het audio gebeuren op stereo zoals hier in de topic werd gezegd, en voorlopig audio via de tv gewoon (hdmi kabel uiteraad)

ps betreft Planet.Earth.E03.2006.HDDVD.VC1.1080P.5.1.WMV
edit/ vanaf pc speelt ie trouwens prima af

[ Voor 3% gewijzigd door SYQ op 13-03-2008 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
SYQ schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 00:40:
zojuist een probleemje ondervonden met de popcornhour (ja, word op dit moment hevig getest :P ) namelijk het afspelen van een film met 5.1 dts stream audio erin

op de een of ander manier is de achtergrond geluid goed te horen, en de narrator heel zacht. iemand dit ook meegemaakt, of heb ik toevallig een brakke filmpje te pakken? onder setup heb ik het audio gebeuren op stereo zoals hier in de topic werd gezegd, en voorlopig audio via de tv gewoon (hdmi kabel uiteraad)

lijkt me dat het middenkanaal niet weergegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Vreemd. Ik heb de 720p MKV versie en die geeft geluid goed weer. Ik heb ook 1080p WMV's met 5.1 geluid die goed worden weergegeven, zowel geluid als beeld. Misschien nog even proberen met een ander WMV bestand.

Edit:
Ik lees nu dat je je PCH rechtstreeks op de TV hebt aangesloten met de HDMI kabel. Dan gaat DTS natuurlijk niet lukken. Er sit geen DTS processor in de PCH (dure rechten) en in je TV zit die ook niet. Dus hij kan het inkomende signaal niet vertalen naar de verschillende kanalen. Wellicht dat dat je "probleem" is. Ik heb de PCH via de HDMI kabel op mijn A/V versterker aangesloten. De PCH geeft DTS signaal transparant door aan de versterker en die verwerkt het verder tot een goede verspreiding over de speakers.

Een issue waar ik nu al een paar keer tegenaan ben gelopen is het volgende:
Af en toe lukt het niet meer om een DVD af te spelen die als VIDEO_TS map met de benodigde bestanden op de HDD staat. Hij springt dan weer terug naar de mappenstructuur. Spanning van de PCH afhalen en terugdoen verhelpt het probleem. Ik ben er nog niet helemaal achter wanneer dit gebeurt, maar mijn idee is nádat ik "vaste" bestanden zoals een avi of mkv heb afgespeeld. Het is dan net alsof ie de DVD mappenstructuur niet meer herkent en dus geen DVD's meer afspeelt.
Iemand anders dit probleem ook al tegengekomen?

[ Voor 14% gewijzigd door roma0803 op 13-03-2008 08:51 ]

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Ook de mijne is gisteren binnengekomen.

Korte review / shopsurvey:

Medio februari geregistreerd bij popcornhour.com eind februari kreeg ik de invite mail en 1 maart besteld.
8 maart was de batch uitlevering en netjes 11 maart in Nederland via DHL. Moest ook €30,- tax betalen dus in totaal € 179,- kwijt, nog altijd € 70 goedkoper dan kopen in Nederland.

Bij het unboxen vielen me meteen een paar dingen op:

1) Er zit een EU voedingskabel bij :)
2) De afstandsbediening is van hoge kwaliteit en voelt degelijk aan.
3) Het apparaatje zelf weegt echt helemaal niks. Geen bewegende delen of whatsoever dus hartstikke stil.
4) Er zit een hoge kwaliteit HDMI kabel bij, althans dat vermoeden heb ik aangezien het een stoffen mantel betreft, zoals het snoer van een strijkbout.

Verder is de installatie redelijk plug&play. Als DHCP gebruikt helemaal. De menu's zijn intuitief en je kunt vrij eenvoudig online een firmware update binnenhalen. Het updaten en flashen duurde in totaal iets van 4 minuten, hierna moet je hem even power cyclen.

Toen ik de menu's een beetje aan het verkennen was zag ik iets van 'online services' waarbij je direct naar het overzicht van alle shoutcast kanalen kan. Ik wil nog even uitzoeken hoe ik bijvoorbeeld last.fm e.d. kan gebruiken (kan dit?) maar het streamen via shoutcast werkte perfect.

Verder in de instellingen is het prettig dat je de output resolution fixed kan zetten. In mijn geval op 720p, aangezien 1080p niet door mijn LCD ondersteund wordt, en 1080i het weergeven van 720p niet echt mooier maakt. Aangezien ik veel 720p materiaal heb wordt dit nu mooi native weergegeven.

Wat ik ook een fijne optie vind is dat je de audio van de HDMI kan muten, waardoor je dus niet elke keer je TV volume uit hoeft te draaien. Ik gebruik alleen m'n receiver, die prutspeakertjes in de LCD dat is niks.

Ik wilde een SMB share benaderen, dat bleek een beetje lastig maar dat lag met name aan het feit dat ik een Windows Server 2003 R2 als nas gebruik. Het bleek dat de policy 'allow usage of guest account' uitkomst bood. Verder moet je op zowel share als ntfs niveau de 'guest' user minimaal read access geven.

In de PCH maak je een soort drive mapping aan. Een 'favorite' van je SMB share. Hierna is deze volledig browsable. Je kan filteren op video/audio/pictures en 'normaal' browsen. Alle bestanden die ik heb getest werkten. Extreem lange bestandsnamen met veel punten en underscores zijn allemaal geen probleem. Ik heb 15 verschillende DVD's getest in verschillende opslagformaten, veel met custom NL subs (VIDEO_TS foldertje, .iso file) en deze gaf de PCH allemaal goed weer. Netjes met menu en alles erbij. De subtitles kun je preferred op dutch zetten, dat werkt ook goed.

Toen het HD stuk. Ik heb een aflevering van Terminator The Sarah Connor Chronicles gekeken op 720p. Ik moet zeggen het zag er zeer scherp uit. Wel jammer dat het een WMVHD bestand was, en hierdoor het geluid alleen als 2.0 PCM weergegeven kan worden (omdat de meeste versterkers helaas nog niet goed met WMV Audio om kunnen gaan) Daarna nog een stukje van Gone in 60 seconds in 720p. Wederom een zeer hoge beeldkwaliteit met een hoog kwijlgehalte. Hierbij was het geluid netjes DD 5.1.

Verder was ik benieuwd hoe de PCH om zou gaan met 1080i/p content aangezien de resolutie op 720p fixed stond ingesteld.

Ik heb toen een 1080p versie van Terminator 1 gestart, deze zag er wederom zeer goed uit, de PCH geeft deze echt super weer op 720p. Had ik niet verwacht. Overigens wat hierboven ergens staat dat 1080p niet goed gestreamd kan worden via SMB, bij mij ging dit prima. Op de server had ik tijdens het afspelen een bandbreedte verbruik van 1,4 MB/sec ofwel ongeveer 14 mbit.

Pro's:

- Vrijwel alle formaten worden ondersteund
- Veel instelmogelijkheden
- Zeer goede subtitle support, deze zijn zelfs nog bij te sturen/timen/tweaken.
- Hoge beeld en geluidskwaliteit.
- De zeer acceptabele prijs ivm de dollarkoers
- Regelmatige firmware updates
- Online updaten van firmware geen probleem

Con's

- Kan WMV HD niet live outputten als DD5.1 signaal (is dit uberhaupt wel mogelijk?)
- Relatief lange wachttijd voordat je kunt bestellen
- Handleiding had beter en duidelijker gekund, ondanks de quick-start-guide

Kortom als je nog twijfelt; kopen dus! >:)

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30

Zoals ook in de post boven me wordt gemeld zit er geen DTS audio track in een HDWMV bestand maar WMApro. Mijn (Pioneer) versterker decodeert deze prima en heb geen problemen met geluid (zelfde bestand als waar jij naar refereert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 14:25
Hachy schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 09:01:

......................

Wat ik ook een fijne optie vind is dat je de audio van de HDMI kan muten, waardoor je dus niet elke keer je TV volume uit hoeft te draaien. Ik gebruik alleen m'n receiver, die prutspeakertjes in de LCD dat is niks.

.................

Kortom als je nog twijfelt; kopen dus! >:)
Kijk dit zijn de kleine functies waar ik wel van hou :D alleen heb nog geen pch. Maar zeker nice review :D
mphilipp schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:55:
[...]

Over een maandje bij mij... ;)
Als die nog in de verkoop gaat email me :) nog steeds intresse

[ Voor 15% gewijzigd door Killertjuh op 13-03-2008 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Aha, ik wordt nu wat wijzer aangaande WMV/WMA bestanden. Ik heb er één 720p die wel goed 5.1 geluid weergeeft en één waarbij ik geen geluidsinvoer op m'n A/V receiver krijg. Dát zou dus WMAPro kunnen zijn?

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Roma, ja en volgens mij kun je dat zien door 1 of 2 keer op info toets te drukken. Ik heb helaas ook een receiver (Marantz) die geen WMApro herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:07
Hachy schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 09:01:

Goeie Review, worden weer nieuwe dingen duidelijk.. Mijn vraag is alleen.. hoe krijg ik em aangesloten oop mijn Z-5450 setje? Optische aansluiting zit niet op de PCH..
Aansluitingen die achterop de Z5450 zitten zijn: 2 x optisch, 1 x coax en 1 x 6Ch Direct (Oranje, Groen, Zwarte jacks) Zie ook dit plaatje. Voordat ik em aanschaf wil ik eigenlijk wel weten qua audio of ik een probleem krijg. De iStarMini heeft nl wel een optische aansluiting...

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Schweino schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 09:15:
[...]

Zoals ook in de post boven me wordt gemeld zit er geen DTS audio track in een HDWMV bestand maar WMApro. Mijn (Pioneer) versterker decodeert deze prima en heb geen problemen met geluid (zelfde bestand als waar jij naar refereert)
ok duidelijk tnx. komende tijd gewoon mijden dus, om nou hiervoor speciaal mijn versterker uit de slaapkamer naar de woonkamer te sjouwen nee dankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:43
roma0803 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:14:
Aha, ik wordt nu wat wijzer aangaande WMV/WMA bestanden. Ik heb er één 720p die wel goed 5.1 geluid weergeeft en één waarbij ik geen geluidsinvoer op m'n A/V receiver krijg. Dát zou dus WMAPro kunnen zijn?
WMA pro wordt inderdaad niet door de meeste receivers ondersteund. wmapro staat wel in a-100 om of analog pcm of digital raw door te geven. Bij digital raw geen geluid, bij pcm is gevolg stereo, vanwege decoder issues. Converteren van wmapro naar ac3 is mij nog niet gelukt, ondanks gouden bergen met software die het wel zou moeten doen.

met mediainfo kun je wel kijken of het bestand wel over 5.1 audio is ingepakt. scheelt weer, laatst had ik er een die beschreef 5.1 te zijn maar gewoon stereo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zonet de PCH Ontvangen.

Gelijk aangesloten via HDMI. Setup gedaan en heb al wat media afgespeelt.

Nu zit ik met een probleem;
SMB gaat prima - maar voor HD content te streamen is NFS toch beter.

Het lukt me maar niet om NFS op te zetten.

Ik heb deze guide gebruikt. Ik kan conecten maar de PCH geeft aan No Content Found

Kan iemand anders proberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vince22 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:49:
[...]

Goeie Review, worden weer nieuwe dingen duidelijk.. Mijn vraag is alleen.. hoe krijg ik em aangesloten oop mijn Z-5450 setje? Optische aansluiting zit niet op de PCH..
Aansluitingen die achterop de Z5450 zitten zijn: 2 x optisch, 1 x coax en 1 x 6Ch Direct (Oranje, Groen, Zwarte jacks) Zie ook dit plaatje. Voordat ik em aanschaf wil ik eigenlijk wel weten qua audio of ik een probleem krijg. De iStarMini heeft nl wel een optische aansluiting...
Gewoon, met een converter :)

http://www.mcsnet.nl/nl/dept_41.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Thanks Quantor en mtv1 voor de toelichting. Weer wat opgestoken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
En van coax naar coax (van Z5450 "Coaxial" poort naar PCH "SPDIF" poort)? Gaan daarover alle audio formaten ook werken? Ik heb nog nooit met coax iets aangesloten vandaar, ben meer van de optische kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
SileX schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 11:51:
Zonet de PCH Ontvangen.

Gelijk aangesloten via HDMI. Setup gedaan en heb al wat media afgespeelt.

Nu zit ik met een probleem;
SMB gaat prima - maar voor HD content te streamen is NFS toch beter.

Het lukt me maar niet om NFS op te zetten.

Ik heb deze guide gebruikt. Ik kan conecten maar de PCH geeft aan No Content Found

Kan iemand anders proberen ?
gebruik je hanewin nfs, vergeet dan de optie -alldirs niet in de export regel, anders zie je inderdaad niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
mtv1 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:33:
[...]

gebruik je hanewin nfs, vergeet dan de optie -alldirs niet in de export regel, anders zie je inderdaad niets.
Ja, die gebruik ik.

Ik heb 'm toevegoed, Hanewin geherstart en via PCH zie ik nog steeds niets.

Dit is mijn export file nu:
C:\ -readonly -alldirs -name:media 192.168.1.102

dat adres is van mijn server boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
SileX schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:40:
[...]

Ja, die gebruik ik.

Ik heb 'm toevegoed, Hanewin geherstart en via PCH zie ik nog steeds niets.

Dit is mijn export file nu:
C:\ -readonly -alldirs -name:media 192.168.1.102

dat adres is van mijn server boven.
Als ik de manual doorlees staat er in het rood dat dat ip adres (waar jij nu 102 hebt staan) dat dat het adres van de PCH moet zijn... dus:

C:\ -readonly -alldirs -name:media [ipadres PCH]
Make sure the IP address is the one in use by the PoPCorn Hour and not the one from PC.
;)

[ Voor 9% gewijzigd door Vince22 op 13-03-2008 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Vince22 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:44:
[...]

Als ik de manual doorlees staat er in het rood dat dat ip adres (waar jij nu 102 hebt staan) dat dat het adres van de PCH moet zijn... dus:

C:\ -readonly -alldirs -name:media [ipadres PCH]

[...]

;)
sorry sorry - my bad - dat ip is de PCH !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
SileX schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:46:
[...]

sorry sorry - my bad - dat ip is de PCH !
Then i'm all out of ideas :/ Als ik em zelf had gehad had ik mijn instellingen kunnen nakijken, maar had dat stukje net toevallig in de manual gelezen. Alvast om in te lezen zeg maar :*)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Schweino schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 09:15:
[...]

Oke, dan heb jij denk of een hele dure (nieuwe?) pioneer receiver of ik een hele oude (goedkope ;)) pioneer receiver. Als ik RAW selecteer bij WMV audio in de opties dan bakt mijn receiver daar helaas niks van. PCM doet'ie in elk geval wel netjes stereo.
Vince22 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:32:
[...]

En van coax naar coax (van Z5450 "Coaxial" poort naar PCH "SPDIF" poort)? Gaan daarover alle audio formaten ook werken? Ik heb nog nooit met coax iets aangesloten vandaar, ben meer van de optische kabels.
Ja, dat gaat prima werken met een standaard digitale coax kabel die je bij de BCC oid kan kopen. Werkt identiek als de optische is mijn ervaring. De SPDIF poort op de PCH daar heb ik ook gewoon via een Coax kabel mijn versterker op aangesloten en dat werkt prima.

Ik ben gisteren trouwens ook met Hanewin NFS bezig geweest en liep tegen hetzelfde probleem op. Bij mij vond'ie ook niets. Daarna heb ik Unix services for windows servers geïnstalleerd, zeg maar de microsoft variant van NFS server, volgens een guide op het PCH forum, en via NFS ook van alles geshared. Helaas heb ik dat ook nog niet aan de praat met de PCH dus ik gebruik tot die tijd gewoon SMB. Tot nu toe bevalt dat eigenlijk heel goed moet ik zeggen, 't is puur het idee dat het gewoon moet kunnen, hehe, je bent tweaker of niet tenslotte :D

[ Voor 50% gewijzigd door Hachy op 13-03-2008 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Hachy schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:12:
[...]

Ik ben gisteren trouwens ook met Hanewin NFS bezig geweest en liep tegen hetzelfde probleem op. Bij mij vond'ie ook niets. Daarna heb ik Unix services for windows servers geïnstalleerd, zeg maar de microsoft variant van NFS server, volgens een guide op het PCH forum, en via NFS ook van alles geshared. Helaas heb ik dat ook nog niet aan de praat met de PCH dus ik gebruik tot die tijd gewoon SMB. Tot nu toe bevalt dat eigenlijk heel goed moet ik zeggen, 't is puur het idee dat het gewoon moet kunnen, hehe, je bent tweaker of niet tenslotte :D
Gelukkig, ben ik niet de enige :)

Nu draait het gewoon goed via SMB. Zelfs deze draait prima; Top.Gun.1986.HDDVD.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Ervaring tot nu toe;

Mijn setup;
Philips 37" 9732
PCH aangesloten via Component en Coax op de receiver (Logitech Z5500)
(dit heb ik gedaan, om mijn DVD speler op HDMI3 te laten en zo ook een 5.1 stream te hebben)

SMB Werkt dus prima- NFS gaat (nog) voor geen meter.
Alle normale DVD's worden geupscaled naar 1080i.

Streamen van DVD's, ISO' en MKV files gaat perfect over het netwerk.
DTS is aanwezig als de DVD of HD-content dit heeft - de receiver pakt het makkelijk op.

Setup is simpel, browsen door het menu gaat vlot. Nu nog een goeie indeling van Shares maken :)

Afstandsbediening werkt perfect - alleen erg wennen waar alle knopjes zitten en wat ze doen.

Nu zal ik alles nog aansluiten via HDMI, om te kijken of er lip-sync problemen zijn. (heeft niets met de PCH te maken, alleen met de LCD)

meer dan tevreden met de PCH en zeker voor die prijs. Totaal 170 euro betaald - 141 aan PCH en 29 aan DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14

Om hier nog even op terug te komen, dit ligt niet aan de PCH!

Het is bekend van die planet earth rips dat het center kanaal te zacht is!!!

Die rips zijn gemaakt van de HDDVD waar dat ook zo schijnt te zijn.

Ik heb de originele UK Blu-Ray hier liggen en daar is het center geluid wel gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

SileX schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:04:
Alle normale DVD's worden geupscaled naar 1080i.
Alles wordt naar de TV gestuurd in de resolutie die jij aangeeft. En als je dat niet zelf doet, doet je TV dat zelf wel. Die heeft nl maar één resolutie.

Het is dus niet altijd 1080i.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
mphilipp schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:23:
[...]

Alles wordt naar de TV gestuurd in de resolutie die jij aangeeft. En als je dat niet zelf doet, doet je TV dat zelf wel. Die heeft nl maar één resolutie.

Duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

mphilipp schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:23:
[...]

'Als je het niet zelf doet' is geen optie. de PCH staat altijd in een bepaalde resolutie ingesteld. Die resolutie is het, en blijft het. je TV verandert daar verder niets aan. Tenminste, de mijne niet. (Via HDMI aangesloten) Het kan dus prima altijd 1080i zijn wat je TV weergeeft. Omdat de PCH alles in die resolutie uit-stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hachy schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:30:
[...]
'Als je het niet zelf doet' is geen optie.
Jee...moet ik álles uitkauwen...
Ik bedoel dat als je 'm instelt op bv 720p en je speelt een film af die 720p is, en je TV is FullHD, dan scaled de TV 'm zelf op naar 1080p. Hij kan namelijk niet anders. Jij (en daarom reageerde ik ook daarop) bent in de veronderstelling dat je TV steeds heen en weer schakelt. Dat is dus niet zo. Een flatscreen heeft maar 1 resolutie. That's it. Wat jij steeds ziet is de input. Die is steeds anders, maar je TV doet maar 1 resolutie.

Ik vond de opmerking dat ie oude DVD's upscaled nogal overbodig nl. Hij poept gewoon alles uit in de door jou ingestelde reso. Of dat nou 576 (kan ie eigenlijk wel zo laag?) is of 1080p. De laatste stap is aan je TV.

[ Voor 19% gewijzigd door mphilipp op 13-03-2008 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark9534
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 00:29

mark9534

Ondertitel ?

Ik heb mij PCH gisteren ook binnen gekregen.

Ik bied via myihome alles aan naar de PCH. Alle mkv encodings doen het goed behalve vc-1 remux mkv's. Deze schokken om de zoveel tijd. Is SMB hier een oplossing?

De ondertiteling vind ik maar matig. De ondertiteling ziet er erg hoekig uit en je ziet eerst de zwarte achtergrond van de ondertiteling verschijnen en daarna de witte ondertiteling. Dat loopt nog niet vlekkeloos. Hebben jullie dit ook?
Wel is het mooi dat je de size, verticale positie en sync kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Yep, dat van die ondertiteling herken ik. Ik ervaar het niet als storend maar wellicht dat hieraan aandacht kan worden geschonken bij een volgende firmware update. Je SMB vraag kan ik niet beantwoorden, nog geen ervaring mee opgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

mark9534 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 19:09:
Ik bied via myihome alles aan naar de PCH. Alle mkv encodings doen het goed behalve vc-1 remux mkv's. Deze schokken om de zoveel tijd. Is SMB hier een oplossing?
Dat is raar; streamen via HTTP zou sneller moeten zijn als SMB. Zit er niet iets geks in je netwerk? Wat voor netwerk heb je? Loopt er bv iets over een draadloze verbinding?
De ondertiteling vind ik maar matig. De ondertiteling ziet er erg hoekig uit en je ziet eerst de zwarte achtergrond van de ondertiteling verschijnen en daarna de witte ondertiteling. Dat loopt nog niet vlekkeloos. Hebben jullie dit ook?
Op zich heb ik niets te klagen over de ondertiteling an sich. Ik vind het alleen storend dat het soms om onduidelijke redenen niet werkt. Op de PC werkt het wel en op de PCH zie ik dan niets. Ook heb ik bv een serie waar ik bij ongeveer de helft geen subs zie en de andere helft wel. En het zijn gewoon srt files, niets bijzonders.

Dit soort kleine dingetjes hebben mij overtuigd toch maar een HTPC te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
Vince22 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:49:
[...]

Then i'm all out of ideas :/ Als ik em zelf had gehad had ik mijn instellingen kunnen nakijken, maar had dat stukje net toevallig in de manual gelezen. Alvast om in te lezen zeg maar :*)

Succes!
heb je dan op pch bij gedeelde mappen het volgende ingevoerd:

nfs://xxx.xxx.xxx.xxx:/media xxx is ip van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark9534

mark9534

Ondertitel ?

mphilipp schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:21:

Dat is raar; streamen via HTTP zou sneller moeten zijn als SMB. Zit er niet iets geks in je netwerk? Wat voor netwerk heb je? Loopt er bv iets over een draadloze verbinding?
Alles loopt via het wired netwerk. Via me laptop en wireless loopt ie wel goed.
Op zich heb ik niets te klagen over de ondertiteling an sich. Ik vind het alleen storend dat het soms om onduidelijke redenen niet werkt. Op de PC werkt het wel en op de PCH zie ik dan niets. Ook heb ik bv een serie waar ik bij ongeveer de helft geen subs zie en de andere helft wel. En het zijn gewoon srt files, niets bijzonders.

Dit soort kleine dingetjes hebben mij overtuigd toch maar een HTPC te nemen.
Tot nu toe doen alle ondertitelingen het nog bij mij.

Wat ook opvalt aan de ondertiteling is dat de j van de lange jij te dicht op de volgende letter zit. Misschien stoort het me allemaal nu extra omdat ik steeds op zit te letten. Maar ik hoop dat ze hier nog wel verbeteringen aan zullen brengen, want netjes is het niet. Ze lopen niet zo soepel als bijvoorbeeld van een dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
mtv1 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 23:53:
[...]

heb je dan op pch bij gedeelde mappen het volgende ingevoerd:

nfs://xxx.xxx.xxx.xxx:/media xxx is ip van pc
Zelfs dat heb ik ook geprobeerd maar lukt echt niet.

Mihome = prima - alleen DVD files doen raar ? (ISO's doen het niet, maar VIDEO_TS folders kan je alleen de VOB files afspelen en niet de hele DVD ? )
SMB = Prima voor ISO's en tot nu toe, alle HD bestanden
NFS = prut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
SileX schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 08:42:
[...]

Zelfs dat heb ik ook geprobeerd maar lukt echt niet.

Mihome = prima - alleen DVD files doen raar ? (ISO's doen het niet, maar VIDEO_TS folders kan je alleen de VOB files afspelen en niet de hele DVD ? )
SMB = Prima voor ISO's en tot nu toe, alle HD bestanden
NFS = prut
dvd's gaan niet via my-ihome, en vob afspelen is nou ook geen succes
iso's etc via smb/nfs gaan prima

mijn export file:

# exports example
d:\movies -alldirs -readonly -name:movies 192.168.2.3
g:\digfoto -alldirs -readonly -name:photo 192.168.2.3

zie je deze info ook op exports tab staan en wat zie je bij mounts tab staan

op nfs tab alleen version 2 uitvinken
op server tab 3 vinkjes op 2,4,5

is hanewin wel geregistreerd ?? soms doet ie moeilijk bij 30 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-11-2020
Heeft iemand nog een goede tip voor een harde schijf, die ik in de buurt van Groningen kan kopen voor in de PCH?

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
mtv1 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 08:49:
[...]

dvd's gaan niet via my-ihome, en vob afspelen is nou ook geen succes
iso's etc via smb/nfs gaan prima

mijn export file:

# exports example
d:\movies -alldirs -readonly -name:movies 192.168.2.3
g:\digfoto -alldirs -readonly -name:photo 192.168.2.3

zie je deze info ook op exports tab staan en wat zie je bij mounts tab staan

op nfs tab alleen version 2 uitvinken
op server tab 3 vinkjes op 2,4,5

is hanewin wel geregistreerd ?? soms doet ie moeilijk bij 30 dagen.
Bedankt.
Dit weekend maar even proberen.

Dus - je hebt dus folders, d:\movies en g:\digfoto - zijn die zou ook geshared ?

Hanewin heeft nog genoeg dagen over :)
Elefante schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:33:
Heeft iemand nog een goede tip voor een harde schijf, die ik in de buurt van Groningen kan kopen voor in de PCH?
Pricewatch - zoek een schijf uit, en filter op Groningen ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

WAARSCHUWING!!

Vanochtend mijn HDD uit de PCH gehaald. Deze HDD had ik uit mijn Freecom gehaald en heb ik ongewijzigd in de PCH geplaatst. Geen problemen met het afspelen van de bestanden die er al op stonden. Ik heb 'm eruit gehaald om de bestanden over te zetten naar een nieuwe HDD... Helaas...

Windows herkent de schijf niet meer en ik heb dus geen toegang tot de bestanden. Na herplaatsing in de PCH herkent deze 'm ook niet meer en geeft geen disk weer. Zoals het er nu naar uitziet ben ik 400GB aan video en muziek kwijt, of ik moet een manier vinden om deze alsnog te kunnen benaderen.

De schijf was dus niet door PCH geformatteerd, slechts tijdelijk erin geplaatst. Ik meld dit voor het geval anderen op een vergelijkbare wijze tijdelijk met een HDD werken waarop reeds bestanden staan. Of de partitietabel is om zeep, of er is iets anders loos, dat weet ik nog niet. Je kunt je voorstellen dat ik momenteel in de flipmodus sta. Iemand een idee hoe de bestanden te benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
ik heb begrepen dat een hd wordt geformatteerd zodra je die in de Popcorn zet voor de eerste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Laatst online: 10-09 14:25
Molybdenum schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 11:34:
ik heb begrepen dat een hd wordt geformatteerd zodra je die in de Popcorn zet voor de eerste keer.
Dit zal dan ergens vermeld moeten staan anders is het id knap lullig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
SileX schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:40:
[...]

Hehe, ja zover was ik natuurlijk ook. Maar ik doelde meer op ervaringen, qua geluid en warmteontwikkeling? Wat voor schijven hebben jullie er zoal in? Samsung schijnt goed te zien, maar kan niet groter dan 400GB PATA. WD wordt ook veel gebruikt, maar schijnt warmer en meer hoorbaar te zijn.

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Molybdenum schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 11:34:
Dat gebeurt alleen wannner je de opdracht geeft de software (Bittorrent, UPnP, myiHome, etc) te installeren. Ook dan wordt nog een bevestiging gevraagd met de mededeling dat alles op de HDD wordt gewist. Ik heb dat dus niet gedaan maar alleen de schijf geplaatst zodat ik de media kon benaderen. Ik kan nu dus ineens niets meer met de schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
SileX schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:40:
[...]

Bedankt.
Dit weekend maar even proberen.

Dus - je hebt dus folders, d:\movies en g:\digfoto - zijn die zou ook geshared ?

Hanewin heeft nog genoeg dagen over :)

[...]

folders zijn niet geshared.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Wat een rot ervaring @roma.

Dan hoop ik niet dezelfde fout te maken, was nl. hetzelfde van plan! Ik heb hem nu dus ook, dankzij Frank_NL. Die hem aan mij voor de kostprijs verkocht!! Super! (In tegenstelling tot iemand nu in V&A)

Ik ga dit weekend ook wat experimenteren en natuurlijk alle tips in dit topic volgen en zelf posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:40

KL643

beeldaandemuur

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark9534

mark9534

Ondertitel ?

Ben benieuwd of de ondertiteling er nu beter uitziet. Ga hem meteen proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

2 HDD's dood door PCH?!

In navolging op mijn eerdere post waarbij ik melde dat mijn HDD niet meer toegankelijk was heb ik een andere HDD geplaatst. Na reboot van de PCH kon ik de NMT applicaties installeren. Deze keer liet ik de PCH de HDD formatteren. Na de reboot kwam als eerste scherm de melding "Request cannot be processed". Resultaat: 2e HDD die niet meer wordt gezien door de PCH en die ik op geen enkele manier kan benaderen met een Windows PC. Als ik de schijf in het systeem hang wordt ie niet eens gezien. Ik kan dus ook niet met bijv. een Ext2 Volume Manager de schijfinhoud bekijken.

Zoals ik het nu beoordeel heeft de PCH 2 schijven van me om zeep geholpen. Wat ik verschrikkelijk vind is de schijf met bijna 400GB aan bestanden. Ik heb support een mail gestuurd en ik hoop dat ze vlot reageren. Ik ben heel erg niet blij! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

misschien gaat dit nergens over maar staat de jumper op je hd goed of misschien een factory reset?

[ Voor 18% gewijzigd door KL643 op 14-03-2008 15:37 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

KL643 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:28:
misschien gaat dit nergens over maar staat de jumper op je hd goed?
Ja, is niet het probleem. Eerst ziet ie 'm en na reboot niet meer. Op het PCH forum lees ik dat er nog een paar zijn waar de PCH de HDD niet meer herkent na installatie van de NMT software. Ik weet alleen niet of hun HDD ook helemaal niet meer te benaderen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

roma0803 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @

Resultaat: 2e HDD die niet meer wordt gezien door de PCH en die ik op geen enkele manier kan benaderen met een Windows PC.
Ook niet met een nieuwe windows installatie procedure?

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Het is weer een flinke lijst :)

Release Date : 14 March 2008
Firmware Version : 01-15-080223-14-POP-402
Release Note :
1. Requires NMT apps 00-15-080221-14-POP-402
2. MKV aspect ratio fix
3. TS with multiple PMT support, PMT switching with ANGLE key
4. playlist starts playing from current selected item
5. EVO software demux suppport (only support for default EAC3 audio track)
- known performance issue with software demux
6. added audio codec info when switching audio tracks in TS, MKV and AVI
7. added key Up/Down as Prev/Next while in playlist playback.
8. added Big5 subtitle file handling
9. Brightness/contrast/saturation/hue adjustment during playback
- press SETUP key during playback
- press Up/Down/Setup to select available settings
- press Left or Right to make adjustments
10. fixes for PAL TV (50Hz) problems
11. Enabled BT Start/Stop function
12. fixed BT pages using SD background when in HD
13. fixed Picasa black screen issue
14. fixed video unable to playback after audio with slideshow, from myiHome/myiHomeLite
15. fixed IR no response after key held down too long during playback
16. fixed www.mls.ca site crashing browser
17. EXT2 Harddisk format option
18. MKV time seek, fixed audio and subtitle track not persistent after seek
19. SMB client username/password saving in Network Share page
20. additional fix for photo playback stability issue
21. fixed bogus subtitle response from WMP11
22. added Setup page keylock On/Off (for child-proofing)
- press Setup then Play to unlock
23. added IR Repeat On/Off option
24. TS aspect ratio fix.
25. minor text changes in Setup page
26. VDR playback support, first release
- Note that only 001...00n.vdr is valid video file, attempts to play other *.vdr files may fail.
27. Persistent run-time settings
- to improve playback experience for multiple *.TS (or other container) of the same movie
- settings are persistent per session. Not stored in non-volatile memory.
- Known issue: PMT switching on TS not consistent. Fix in progress.
28. Added SCART support (for A-100e)
29. Color key mapped to filter Video/Music/Photo/Other files
- Red for Video, Green for Music, Yellow for Photo, Blue for other supported files
- local file and network shares will immediately filter files in the same folder
- UPnP servers will redirect to respective TOP Video/Music/Photo folders
- not applicable to current myiHome, future myiHome will direct to TOP Video/Music/Photo folders
30. Network Shares
- backward compatibility handling added, fixes messed up settings when upgrading from older firmware that have not support username:password saving
- Note: due to format change, NFS/SMB shares added since 080201 may not be accessible. Please remove and add again.
- fixed NFS client not working with some Linux and Hanewin NFS server, this is due to server not supporting TCP. Revert to UDP.
- Known issue: SMB client, unable to access next page during "SMB browsing" if URL contains single quote.
31. Setup pages
- fixed some Chinese translation
- fixed Setup page lock, certain RC having PLAY_PAUSE key instead of PLAY key.
32. Photo slideshow plays from current focused item
- not applicable for current myiHome
33. Double-byte font fixes
- improved font loading time
- Fixed incorrect width calculation for UTF-8 characters
34. Fixed some YouTube / GoogleVideo broken.
35. UPnP AV
- DMR (Digital Media Renderer) enabled, first release
- more reliable UPnP server detection
36. modified HTML marquee behaviour, now will start scrolling only after 1 second delay.
37. fixed Video_TS can't play when URL contains Escape character
38. Enabled color key to change between Video, Music, Photo root folders for UPnP AV servers
39. fixed DVD autoplay broken (from USB DVD-ROM)
40. Consistency fix for PMT track change
41. fixed: play may start from incorrect item if folder contain mix of subfolders and photos
NMT Apps Version : 00-15-080221-14-POP-402
Release Note :
1. Minimum firmware version to use this NMT App is 01-15-080221-14-POP-402-000
2. Bittorrent, improved acquisition of peers during bad network conditions
3. FTP server
- support direct copy for servers with FXP command support.
- improve login speed
- set server timeout to 24 hours
Note : Unzip into the root of your USB thumbdrive. Browse to usbupdate.html to update.
Please DO NOT power off the unit during firmware update, as it will render your unit inoperational.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
KL643 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:52:

- fixed NFS client not working with some Linux and Hanewin NFS server, this is due to server not supporting TCP. Revert to UDP.
Oh, mag ik hopen dat mijn probleem dan ook weg gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark9534

mark9534

Ondertitel ?

Met betreft de ondertiteling is er weinig veranderd. De letter J staat nog steeds te dicht op de volgende letter en de opbouw van de ondertiteling is nog steeds niet vloeiend. Eerst zie je de zwarte achtergrond verschijnen en een moment later pas de witte ondertiteling. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Nou, schijf 2 doet het weer. Schijf 1 helaas nog niet, hierop staat 400GB aan data, dus die had ik liever weer werkend gehad.

Hoe start je de NFS Server eigenlijk? Evenals SMB kan ik op starten drukken, maar er gebeurt bar weinig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik ga vooralsnog met usb schijven werken. Als ik 2 usb hubs plaats kan ik maximaal 8 schijven kwijt, dit lijkt me voorlopig wel genoeg.

edit: Wel jammer dat je alleen tweekanaals output hebt bij wvc1 bestanden. Voor mij helaas voldoende reden om deze niet te downloaden, tenzij er eeen eenvoudige wijze is om dit naar een ander formaat om te zetten. Iemand een idee?

[ Voor 46% gewijzigd door EdGnoj op 14-03-2008 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Hoe heb je hem weer aan de praat gekregen?

Edit:
En voor de 2de hd, misschien kan je hem benaderen als je hem in een externe behuizing stopt en dan via usb aan je pc hangt..

[ Voor 61% gewijzigd door KL643 op 14-03-2008 18:21 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

KL643 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 18:03:
Hoe heb je hem weer aan de praat gekregen?
Ik hab de schijf er weer ingezet en na de PCH een keer of 3 rebooten kwam ie ineens weer in de lijst voor. Ik blijf er nog een beetje mee spelen,o.a. formatteren en de applicaties installeren. Misschien kan ik het probleem reproduceren. Op het PCH forum zijn meer meldingen van mensen die hun HDD "kwijt" waren na installatie van de nieuwste firmware en applicaties. Niet veel meldingen, maar toch.

Edit antwoord op edit :P :
Heb ik geprobeerd, maar de schijf wordt niet gezien. In Device Manager staat "Onbekend USB apparaat voor massa opslag" maar ik kan 'm op geen enkele manier vanuit verkenner of een partitie repair tool benaderen.

[ Voor 18% gewijzigd door roma0803 op 14-03-2008 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

neem aan dat je ook geprobeerd hebt om hem via usb aan de NMT te hangen..

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

KL643 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 18:39:
neem aan dat je ook geprobeerd hebt om hem via usb aan de NMT te hangen..
Yep, Hoewel het een Windows NTFS disk was (dus voor de PCH read only) heb ik dat wel geprobeerd, Helaas....

Overigens denk ik zo langzamerhand dat de PCH niet direct de veroorzaker was van het probleem. Zeker toen de 2e disk hetzelfde gedrag vertoonde was ik wel in die overtuiging. Nu denk ik dat het een typisch geval van vette pech is. Mogelijk dat er iets fout is gegaan bij het verwijderen of aansluiten van de disk. Spanningspiek of zo. Ik heb al heel wat pc's gebouwd zonder problemen, maar ik denk dat hier even iets fout is gegaan. De 2e disk is wel weer aan de praat, dat had mogelijk te maken met de firmware update.

Dit om de nieuwe PCH eigenaren een beetje gerust te stellen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Het laatste wat ik zit te bedenken is om de 1ste hd weer in de NMT te hangen en een paar keer te rebooten.....zo....en vanaf nu zou ik het niet meer weten.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Bedankt voor het meedenken KL643, wordt gewaardeerd. Ik zal 'm idd es er weer inzetten. Je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
roma0803 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 19:39:
Bedankt voor het meedenken KL643, wordt gewaardeerd. Ik zal 'm idd es er weer inzetten. Je weet maar nooit.
Roma,

ik heb een zelfde probleem gehad met een externe (netwerk) drive van 400 Gb.
Via internet heb ik Partition Table Doctor gevonden (http://www.ptdd.com).
Dit was het enige tool dat in staat was om de partition tables op de schijf zelf te herstellen zodat de schijf weer leesbaar werd.
Ik heb de drive wel via USB op mijn laptop aangesloten. Daarna verliep het herstel vlot.
Het programma zoekt zelf de kopie partition table op en die kun je dan gebruiken om de schijf te herstellen. Daarna wel een paar keer checkdisk met optie /f draaien en de data is weer benaderbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Zijn er trouwens mensen die de NMT gebruiken in samenwerking met een Qnap 109-Pro NAS? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen?

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Ok - ik heb Hanewin aan de praat gekregen :)

Ik heb een andere locatie 'gemount' en dat werkt prima.
SMB - werkt goed
NFS - werkt sneller, goed voor HD :)
Myihome - werkt helemaal snel, maar geen support voor DVD's

En met die nieuwe update is ie helemaal stabiel.. Geen meldingen van mijn TV dat ie de input niet support (1080p over component)

Super ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Heb de popcorn ook aangesloten en ben vooralsnog erg tevreden, wat een beetje tegen valt is natuurlijk de transfer snelheid, even via FTP een HD film overzetten is er niet bij. Al met al toch tevreden, nu maar snel aan de slag om uitzendinggemist en rtlgemist te laten werken. HEeft iemand daar al ideen voor? Want die services die je kunt kiezen en editten, zijn dat gewone web-pages? Uitzendinggemist werkt onder XMBC met python, misschien dat dit makkelijk te porten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik ben wat aan het experimenteren geweest met het werkend krijgen van uitzendinggemist en rtlgemist. Het wil nog niet helemaal lukken, maar ik denk dat als we met meer mensen het een en ander proberen we wel ergens moeten kunnen komen. Wie wil er mee werken?

Ik heb http://vsdc.nl/uit.php als webservice toegevoegd op mijn pch.
Vervolgens ben ik bezig geweest met het zoeken naar de juiste urls. Het probleem is dat uitzendinggemist gebruik maakt van mss urls, deze worden niet begrepen door de pch.
Sinds kort heeft Uitzendinggemist de mogelijkheid om Quicktime af te spelen. Maar ook dit krijg ik nog niet werkend op de PCH.

Voor het vinden van URLs gebruik ik filebug in Firefox.

Als we een zo'n url goed werkend krijgen kunnen we erna een portal omheen bouwen voor in MSP.

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
comvidnet schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 17:07:
Ik ben wat aan het experimenteren geweest met het werkend krijgen van uitzendinggemist en rtlgemist. Het wil nog niet helemaal lukken, maar ik denk dat als we met meer mensen het een en ander proberen we wel ergens moeten kunnen komen. Wie wil er mee werken?

Ik heb http://vsdc.nl/uit.php als webservice toegevoegd op mijn pch.
Vervolgens ben ik bezig geweest met het zoeken naar de juiste urls. Het probleem is dat uitzendinggemist gebruik maakt van mss urls, deze worden niet begrepen door de pch.
Sinds kort heeft Uitzendinggemist de mogelijkheid om Quicktime af te spelen. Maar ook dit krijg ik nog niet werkend op de PCH.

Voor het vinden van URLs gebruik ik filebug in Firefox.

Als we een zo'n url goed werkend krijgen kunnen we erna een portal omheen bouwen voor in MSP.
Het MMS-protocol wordt inderdaad niet ondersteund door de PCH, dus zolang uitzendinggemist.nl daarvan gebruik blijft maken, zal het niet lukken. Is er misschien wel een proxy-achtige oplossing mogelijk? Dus met een PC/server die de mms-stream realtime omzet in een stream die wel door de PCH wordt 'begrepen'?

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
Elefante schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 18:39:
[...]
Het MMS-protocol wordt inderdaad niet ondersteund door de PCH, dus zolang uitzendinggemist.nl daarvan gebruik blijft maken, zal het niet lukken. Is er misschien wel een proxy-achtige oplossing mogelijk? Dus met een PC/server die de mms-stream realtime omzet in een stream die wel door de PCH wordt 'begrepen'?
Daarom zou de quicktime stream misschien een uitkomst zijn. Maar die krijg ik tot nu toe niet aan de praat.
Proxy lijkt me niet echt werkbaar.

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Gisteren mijn PCH dan ook eindelijk ontvangen. Heb nog geen harddisk beschikbaar om intern te monteren, en heb ook nog geen netwerk aansluiting in de huiskamer, dus moest het testen vooralsnog gebeuren met een externe USB2 harddisk. Mijn PCH heb ik via de meegeleverde HDMI kabel aangesloten op mijn Panasonic 37 inch PV70 plasmaTV (op HDMI2 om precies te zijn)

Alles wat ik m'n PCH tot nu toe 'gevoerd' heb draait hij probleemloos. WEL zit ik nog te stoeien met de aspect ratios. Bij films of TV series die 1.78:1 (16:9) zijn wordt default het beeld iets ingedrukt weergegeven, dus met kleine horizontale zwarte balkjes onder en boven in beeld. Als ik dan met de PCH remote het knopje "Zoom" indruk naar de Fullscreen setting, dan is het beeld in de correcte aspect ratio en beeldvullend.

Dit werkt echter niet bij een 2.35:1 film. Default wordt dit ook iets ingedrukt zodat de zwarte balken onder en boven te dik zijn. Als ik hier het "Zoom" knopje op de PCH afstandbediening gebruik en naar Fullscreen ga, dan wordt het beeld vertikaal uitgerekt om beeldvullend te zijn, wat natuurlijk niet de bedoeling is. De andere 2 opties met die "Zoom" knop geven geen verschil met elkaar en laten beiden een wat ingedrukt beeld zien. Met het "Aspect" knopje op de afstandbediening van mijn plasma TV is de enige stand waarbij zo'n 2.35:1 film met de juiste aspect ratio wordt weergeven (een cirkel is rond en niet enigszins ovaal) de stand "Zoom2". Maar hierbij valt een deel links en rechts van de film buiten beeld!

Ik heb al gekeken naar de instellingen van zowel de PCH als m'n plasma TV, maar kan niet ergens vinden waar ik iets verkeerd heb ingesteld. Misschien dat ik iets over het hoofd gezien heb? Iemand hier met dezelfde combinatie die dit wel goed heeft ? Overigens, ik heb vrijdag na uitpakken meteen de firmware geupdate naar de nieuwste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi All,
we zitten nog rustig te wachten op een invite van PCH.....al word dat steeds zwaarder.

Vraagje,

Ook ik moet nog een schijf aanschaffen voor de PCH.

Wat is wijs ? Het liefst zou ik een extern USB schijf kopen, Lijkt mij een stuk gemakkelijker om bestanden over te zetten. Je trek hem uit de PCH en prikt hem in je pc. Zet je bestanden over en steek hem weer in je PCH.

Of mis ik bepaalde functies als een geen schijf in de PCH prik en alleen een USB schijf neem.

Greetzzzz Zap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Je mist dan de software zoals Bittorrent en de verschillende server vormen (SMB, NFS etc.). Voor de rest kan het prima zo, Let wel, er is op dit moment een bug dat het afspelen vanaf een externe USB disk de film af en toe laat bevriezen. Hieraan wordt gewerkt maar de verwachting is dat dat pas met de firmware in de april release wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Haay schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 23:58:
Dit werkt echter niet bij een 2.35:1 film. Default wordt dit ook iets ingedrukt zodat de zwarte balken onder en boven te dik zijn. Als ik hier het "Zoom" knopje op de PCH afstandbediening gebruik en naar Fullscreen ga, dan wordt het beeld vertikaal uitgerekt om beeldvullend te zijn, wat natuurlijk niet de bedoeling is. De andere 2 opties met die "Zoom" knop geven geen verschil met elkaar en laten beiden een wat ingedrukt beeld zien. Met het "Aspect" knopje op de afstandbediening van mijn plasma TV is de enige stand waarbij zo'n 2.35:1 film met de juiste aspect ratio wordt weergeven (een cirkel is rond en niet enigszins ovaal) de stand "Zoom2". Maar hierbij valt een deel links en rechts van de film buiten beeld!
Dit klopt als een bus, je verteld het verhaal alsof er iets mis is.... Alle breedbeeld TV's zijn 16:9 er is dus no way dat je een 2.35:1 film fullscreen krijgt zonder iets aan de zijkant te verliezen of zwarte balken aan de bovenkant te krijgen. Daarbij komt dat er een hoop films zijn die verkeerd gecropt worden, met bv reso's van 1200x566 oid. dan is de verhouding helemaal zoek en wordt het dus een try and error verhaal met de aspect ratio's om het geheel fatsoenlijk in beeld te krijgen.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

@Haay: Heb je het over filmbestanden of over DVD's?

Bij filmbestanden is op het PCH ook een bug gemeld aangaande de aspect ratio. Ligt aan de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Even een vraagje, als ik probeer in te loggen via FTP op de PCH dan krijg ik steeds incorrect password, terwijl je die niet eens kunt veranderen... (inlog: ftpuser / pass: ftpuser vlgns de meegeleverde quickguide)
WinSock 2.0 -- OpenSSL 0.9.7g 11 Apr 2005
[L] Connecting to 192.168.2.4 -> IP=192.168.2.4 PORT=21
[L] Connected to 192.168.2.4
[L] 220---------- Welcome to Pure-FTPd ----------
[L] 220-You are user number 1 of 10 allowed.
[L] 220-Local time is now 17:06. Server port: 21.
[L] 220 You will be disconnected after 15 minutes of inactivity.
[L] USER ftpuser
[L] 331 User ftpuser OK. Password required
[L] PASS (hidden)
[L] 530 Login authentication failed
[L] Connection failed
Meer mensen hier last van?

En nog een dingetje, als ik de PCH uitzet met de AB gaat ie na een tijdje vanzelf weer aan.
Het was me al eerder opgevallen maar ik had m gisteravond echt uitgezet en nu vanmorgen staat ie aan en te draaien, hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
ElayZ schreef op zondag 16 maart 2008 @ 13:52:
Even een vraagje, als ik probeer in te loggen via FTP op de PCH dan krijg ik steeds incorrect password, terwijl je die niet eens kunt veranderen... (inlog: ftpuser / pass: ftpuser vlgns de meegeleverde quickguide)

[...]

Meer mensen hier last van?

En nog een dingetje, als ik de PCH uitzet met de AB gaat ie na een tijdje vanzelf weer aan.
Het was me al eerder opgevallen maar ik had m gisteravond echt uitgezet en nu vanmorgen staat ie aan en te draaien, hoe kan dat?
Nieuwe FTP wachtwoord is 1234 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Aha, thnx!

Lekker handig dat ze dat veranderen en dan niet de meegeleverde guide aanpassen... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
ElayZ schreef op zondag 16 maart 2008 @ 14:55:
Aha, thnx!

Lekker handig dat ze dat veranderen en dan niet de meegeleverde guide aanpassen... :S
Nee, maar staat volgens ,mij wel in de change logs :)

Opmerking; via SMB, Video_TS files afspelen gaat niet meer goed - na een aantal seconden gaat het beeld stotteren en geluid valt weg.
Simpel op te lossen door er een ISO van te maken.

Iemand anders ook dit 'probleem' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:30

eisbaer

Zie signature

Iemand al eens een dvd via de speler in de pc gestreamd naar de PCH? Ben wel benieuwd hoe goed de PCH dat kan upscalen naar 720P.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Caveman schreef op zondag 16 maart 2008 @ 10:12:
Dit klopt als een bus, je verteld het verhaal alsof er iets mis is.... Alle breedbeeld TV's zijn 16:9 er is dus no way dat je een 2.35:1 film fullscreen krijgt zonder iets aan de zijkant te verliezen of zwarte balken aan de bovenkant te krijgen. Daarbij komt dat er een hoop films zijn die verkeerd gecropt worden, met bv reso's van 1200x566 oid. dan is de verhouding helemaal zoek en wordt het dus een try and error verhaal met de aspect ratio's om het geheel fatsoenlijk in beeld te krijgen.
Als je mijn verhaal goed had gelezen dat had je gezien dat ik echt niet de intentie heb om een 2.35:1 film fullscreen te krijgen op een 16:9 TV zonder beeld te verliezen. Ik ben juist een pleitbezorger van de JUISTE aspectratio's en geen geknip in m'n films! Dus ik met 2.35:1 films heb ik altijd zwarte balken onder en boven.

Het probleem is juist dat die balken te dik zijn. Het beeld wordt wat ingedrukt! Het gaat hier overigens om HD-rips in mkv container.

Hier wordt hetzelfde probleem ook besproken, op het NMT forum: linkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Haay schreef op zondag 16 maart 2008 @ 17:34:
[...]

Als je mijn verhaal goed had gelezen dat had je gezien dat ik echt niet de intentie heb om een 2.35:1 film fullscreen te krijgen op een 16:9 TV zonder beeld te verliezen. Ik ben juist een pleitbezorger van de JUISTE aspectratio's en geen geknip in m'n films! Dus ik met 2.35:1 films heb ik altijd zwarte balken onder en boven.

Het probleem is juist dat die balken te dik zijn. Het beeld wordt wat ingedrukt! Het gaat hier overigens om HD-rips in mkv container.

Hier wordt hetzelfde probleem ook besproken, op het NMT forum: linkje.
hmmm, niet gelijk boos worden... ;) Ik had het wel goed gelezen, vandaar mijn 2e opmerking over het "verkeerd" croppen van films. De meeste mkv's zijn niet echt 720 of 1080 dus 1280x720 en 1920x1080, die 2 resoluties zijn nl. echt 16:9. Bij de meeste rips knippen ze de zwarte balken eraf en blijf je zitten met een resolutie van 1280x500 nog wat. Als je dan je output van je PCH op 16:9 heb staan klopt er niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baca
  • Laatst online: 07-10-2024
Nu ik geduldig aan wachten ben op mijn preorder, vraag ik me het volgende af: Is het beter om een externe HDD (zoals n WS Mybook world edition) erbij te zetten of een interne HDD? Dit gelet op de trage dataoverdracht van de A-100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Voor het opslaan van grote hoeveelheden data zou ik zelf opteren voor extern, voor de applicaties etc zou ik gewoon een oude PATA schijf erin schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt als best of both worlds = 2 schijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Caveman schreef op zondag 16 maart 2008 @ 19:20:
hmmm, niet gelijk boos worden... ;) Ik had het wel goed gelezen, vandaar mijn 2e opmerking over het "verkeerd" croppen van films. De meeste mkv's zijn niet echt 720 of 1080 dus 1280x720 en 1920x1080, die 2 resoluties zijn nl. echt 16:9. Bij de meeste rips knippen ze de zwarte balken eraf en blijf je zitten met een resolutie van 1280x500 nog wat. Als je dan je output van je PCH op 16:9 heb staan klopt er niets meer van.
No problem... :)

Wat ik heb begrepen is dat het een bug is in de nieuwste firmware, waarbij 720p/50Hz en 1080p/50Hz de verkeerde aspectratio doorgeven aan de TV. En inderdaad, toen ik in de PCH settings de uitvoer van "Automatic" zette op HDMI 720p/60Hz was bij dezelfde 2.35:1 films de beeldverhouding wel goed!

Omdat ik mijn PCH vrijdag ontving en er meteen de nieuwste firmware op gezet had wist ik niet beter of het beeld van 2.35:1 films klopte niet. Had tenslotte de vorige firmware waarbij het wel goed was niet meegemaakt...

Anyway, hoop dat deze bug (en andere bugs die er blijkbaar toch in deze nieuwste firmware zitten getuige het NMT forum) snel in een nieuwe firmware uitgehaald worden.
sander- schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:47:
Voor het opslaan van grote hoeveelheden data zou ik zelf opteren voor extern, voor de applicaties etc zou ik gewoon een oude PATA schijf erin schuiven.
Heb ik hier idem gedaan. Had nog een 120 GB PATA schijf over, en heb die in m'n PCH gestopt en deze laten installeren met de applicaties. Zet er dan de Planet Earth serie op (krappe 50 GB) en een selectie mooie foto's. Voor de rest gebruik ik wel het netwerk met een netwerk-share.

[ Voor 18% gewijzigd door Haay op 16-03-2008 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Ik moet nu alleen nog opzoek naar een NAS oplossing met een laag energieverbruik tegen een nette prijs. Twijfel nu nog tussen een externe hdd oplossing zoals de Mybook World of toch een Epia met een paar hdd's in de meterkast... Heeft beide zn voordelen...

Hoor graag wat oplossingen van mede-tweakers die ook een popcorn gebruiken?

Trouwens, ik las eerder in dit topic dat de popcorn heel volledig geleverd wordt? Ik vond het zelf ietwat tegenvallen, opzich mooi een HDMI kabel erbij, maar had uit de andere posts opgemaakt dat er meer bij zou zitten...

Nu moet ik toch maar even een coax kabeltje bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
sander- schreef op maandag 17 maart 2008 @ 00:00:
Ik moet nu alleen nog opzoek naar een NAS oplossing met een laag energieverbruik tegen een nette prijs. Twijfel nu nog tussen een externe hdd oplossing zoals de Mybook World of toch een Epia met een paar hdd's in de meterkast... Heeft beide zn voordelen...

Hoor graag wat oplossingen van mede-tweakers die ook een popcorn gebruiken?

Trouwens, ik las eerder in dit topic dat de popcorn heel volledig geleverd wordt? Ik vond het zelf ietwat tegenvallen, opzich mooi een HDMI kabel erbij, maar had uit de andere posts opgemaakt dat er meer bij zou zitten...

Nu moet ik toch maar even een coax kabeltje bestellen.
Ikzelf heb op zolder een oud file & printer servertje staan, met een passief gekoelde Celeron 500Mhz CPU erin, en daarin 2 HDs. Ding heb ik al jaren, en werkt ook prima als file-server voor m'n HD films. :)

Wat betreft geluidsaansluiting heb ik ook nog wat moeten bestellen (voor kabeltjes enzo ga ik zelf altijd naar de webwinkel Electronica-Online.nl). Omdat mijn AV-receiver maar één coaxiaal-digitaal ingang heeft maar wel meerdere optische ingangen, heb ik nog de volgende extra's besteld:
S/PDIF kabeltje, S/PDIF naar TOSLINK converter, en TOSLINK kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

en alweer een film wat moeite had met afspelen, en geluid wat weg valt

Transformers.2007.HDDVD.1080p.DTS.x264.dxva

vanavond maar de knoop doorhakken of ik hem ga verkopen, dit is 2x niks. eerst rekening houden met geluid (planet earth, zie mn vorige post) en nu dit. dan maar iets meer uitbesteden en een mediacentertje aanschaffen wat gewoon alles moeiteloos kan afspelen

ps. het blijft een super ding wat erg veel slikt, en super mooi beeld tovert op mijn tv maar ik ging ervanuit dat dit een allrounder was vandaar mijn teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
SYQ schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:09:

vanavond maar de knoop doorhakken of ik hem ga verkopen, dit is 2x niks. eerst rekening houden met geluid (planet earth, zie mn vorige post) en nu dit. dan maar iets meer uitbesteden en een mediacentertje aanschaffen wat gewoon alles moeiteloos kan afspelen

ps. het blijft een super ding wat erg veel slikt, en super mooi beeld tovert op mijn tv maar ik ging ervanuit dat dit een allrounder was vandaar mijn teleurstelling
Vanavond is die film 'binnen' ;) Ik zal hem ook proberen af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Voor de mensen die de PCH tegen vinden vallen is het maar goed dat ze geen mediaspeler van de vorige generatie hebben gehad. Ik kom van een MP-35, daar is de dataoverdracht op zijn hoogst 1,5 MB/s, dan doet de PCH het niet slecht met zijn 5 tot 6 MB/s. Het weg vallen van het geluid heb ik tot nu toe geen last gehad, het zou ook aan de film kunnen liggen. De vergelijking met een mediacenter vind ik niet correct, een mediacenter is iets heel anders en ook daar ben je aardig aan rommelen voordat je die helemaal in orde hebt en voordat ie alle HD content goed afspeelt. Persoonlijk hoef ik geen mediacenter bij de tv hebben staan, qua stroomverbruik en lawaai wint de PCH het glansrijk. Mja ik weet dat je een mediacenter best stil kunt krijgen, maar dan moet je ook een aardige inverstering doen. Ik wil in de woonkamer gewoon een filmpje kunnen kijken en voor de rest heb ik geen behoefte aan allerlei andere gadgets die in een mediacenter zitten, dus wat dat betreft is de PCH de ideale keuze zeker mbt. tot wat die allemaal slikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

begrijp me niet verkeerd, hiervoor heb ik ook een mediacenter gehad en de popcornhour overtreft gewoon de pc wat betreft gebruikersgemak op alle punten. reden dat ik de mediacenter weg deed was omdat ik hem te log vond, en echt stil was ie ook niet. sowiezo ff filmpje opzetten zat er niet bij (ik maakte gebruik van logitech dinovo edge met muis op de tobo)

maar ik had meer verwacht van de popcornhour na de vele berichtjes op forums, een hd film van 8gb downloaden en vervolgens erachter komen dat ie hem niet kan afspelen is gewoon een grote domper terwijl de pc deze moeiteloos afspeelt.

@silex

kun je gelijk ook ff controleren of je de subs aan de praat krijgt, mij is het niet gelukt terwijl er toch subs bij inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
SYQ schreef op maandag 17 maart 2008 @ 12:29:
[...]
maar ik had meer verwacht van de popcornhour na de vele berichtjes op forums, een hd film van 8gb downloaden en vervolgens erachter komen dat ie hem niet kan afspelen is gewoon een grote domper terwijl de pc deze moeiteloos afspeelt.
[...]
Misschien een idee om de output van Mediainfo hier danwel op www.networkedmediatank.com te posten, zodat je erachter kunt komen waarom de PCH er niet mee overweg kan? Vaak hebben dergelijke problemen met het niet correct encoden te maken. En uiteraard, zoals elk apparaat heeft de PCH ook zijn beperkingen.

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 20:42

hstoker

Yatta!

SYQ schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:09:

Misschien dat het komt door de dxva in de bestandsnaam? Dit bestand is nl. geoptimaliseerd om met behulp van video hardware acceleration afgespeeld te worden, en kan hij hier niet mee overweg?

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 10:49
Zojuist m'n invite om te bestellen ontvangen.

Mijn member id is 96xx. Dus voor degenen in dezelfde range, check eventueel je spamfilter :)

De komende batches worden verwacht in de week van 30 maart en de week van 19 april.

@SYQ: weet je zeker dat je netwerk snel genoeg is? Eventueel proberen te switchen van SMB naar NFS of streamen met UPnP?

Of speel je de file lokaal af? Dan zou je eens kunnen proberen om de file om te zetten van een .MKV naar een .TS met TsMuxer.

Verder wordt DTS via HDMI niet ondersteund wegens een licentie-issue voor zover ik begrepen heb? DTS via de digital coax out zou wel moeten werken.

[ Voor 50% gewijzigd door Mr Magic op 17-03-2008 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online

@silex

kun je gelijk ook ff controleren of je de subs aan de praat krijgt, mij is het niet gelukt terwijl er toch subs bij inzit.
Transformers.2007.HDDVD.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA.mkv iets van 18GB :) speelt perfect af via netwerk - SMB werkt prima, HTTP streaming (Myihome) werkt ook toppie.

Subs zaten er niet bij.. (Die gebruik ik trouwens nooit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

begrijp me niet verkeerd, hiervoor heb ik ook een mediacenter gehad en de popcornhour overtreft gewoon de pc wat betreft gebruikersgemak op alle punten.
Klopt helemaal; voor dit geld heb je niet eens een kast en mobo/cpu. Wat dat betreft is ie niet te verslaan. Toch stap ik juist over naar een HTPC. Kost een bak mee, maar dan ben ik wel weer flexibeler. Maar ik ben zeker niet ontevreden met de PCH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:30

eisbaer

Zie signature

Mr Magic schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:38:
Zojuist m'n invite om te bestellen ontvangen.

Mijn member id is 96xx. Dus voor degenen in dezelfde range, check eventueel je spamfilter :)
Als member id hetzelde is als user id in de profile dan kan het nog even duren. Ik heb nummer 149xx

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

SileX schreef op maandag 17 maart 2008 @ 20:25:
[...]

Transformers.2007.HDDVD.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA.mkv iets van 18GB :) speelt perfect af via netwerk - SMB werkt prima, HTTP streaming (Myihome) werkt ook toppie.
dan lag het aan mijn brakke router wat SMB betreft, via MyiHome werkt ie idd helemaal goed zonder te stotteren, alleen wel zonder geluid. Heb wat zitten spelen bij audio setup, maar niks zinnigs kunnen vinden. heb jij de popcorn op een stereo aangesloten ofzo?? ik vermoed alweer dat ie DTS niet slikt zonder een receiver tussen te plaatsen

nogmaals, ik heb het geheel direct via hdmi aangesloten op de tv (panasonic 37pv70)
Subs zaten er niet bij.. (Die gebruik ik trouwens nooit.)
jawel hoor, open hem maar vanaf je pc met kmplayer ofzo. hiermee kun je subs aan/uit zetten, zit engels en nederlands ingebakken. maar wat een prachtbeeld!!
mphilipp schreef op maandag 17 maart 2008 @ 20:28:
[...]

Klopt helemaal; voor dit geld heb je niet eens een kast en mobo/cpu. Wat dat betreft is ie niet te verslaan. Toch stap ik juist over naar een HTPC. Kost een bak mee, maar dan ben ik wel weer flexibeler. Maar ik ben zeker niet ontevreden met de PCH.
vanmiddag op werk zitten samenstellen, en idd voor 200 euro heb je alleen een behuizing. moet zeggen, op dit moment heb je wel mooie moederborden met hdmi en spdif uitgang, ideaal dus als mediacenter. dus eventueel in de toekomst dat ik een mediacenter pc erbij plaatst.

[ Voor 37% gewijzigd door SYQ op 17-03-2008 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
SYQ schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:14:
[...]

dan lag het aan mijn brakke router wat SMB betreft, via MyiHome werkt ie idd helemaal goed zonder te stotteren, alleen wel zonder geluid. Heb wat zitten spelen bij audio setup, maar niks zinnigs kunnen vinden. heb jij de popcorn op een stereo aangesloten ofzo?? ik vermoed alweer dat ie DTS niet slikt zonder een receiver tussen te plaatsen

nogmaals, ik heb het geheel direct via hdmi aangesloten op de tv (panasonic 37pv70)

en weer een prachtbeeld hoor!
Je hebt een receiver nodig om DTS te verwerken, helaas doet de PCH dat niet :)

Ja, ik heb een coax naar mijn Z5500 - DTS op die film is om te kwijlen.
Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast