A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Huh? Een partij gezeik achteraf? Waar heb je het in vredesnaam over?sander- schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:48:
Die belangstelling krijg je toch wel en ik betaal persoonlijk liever 30e extra aan BTW etc dan dat ik achteraf een partij gezeik krijg omdat de douane toch vond da thet geen kadootje was oid....
Ik heb vaak zat spul uit het buitenland hierheen gehaald. Het is idd een loterij, maar een partij gezeik is een behoorlijk overdreven voorstelling van zaken. Als de douane het pakje checkt, krijg je een heffing. Klaar. Niks gezeik, gewoon een rekening. Niets ingewikkelds aan. Het is echt niet zo dat ze je een bekeuring komen geven oid. Het is gewoon een heffing. Dus ik weet niet waar je die indruk vandaan hebt, maar het is er in ieder geval niet een uit de realiteit.
Maar goed, als jij dat ingewikkeld vind, be my guest. It's a free country. Die van mij is gelukkig om de douane heen gelopen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Hoe kom je erbij dat het dezelfde zijn?mphilipp schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 13:02:
[...]
Ik heb reden om dat te betwijfelen. Op papier zijn het andere bedrijven/bedrijfsnamen. Maar het is wel heel erg toevallig dat ze zowel hosting als administrator delen. Die nieuwe lijkt gewoon heel erg sterk op een verbeterde versie van de PCH. Maar als PCH nu al een nieuwe versie zou uitbrengen met verbeteringen waar de huidige klanten over klagen, is de boot aan natuurlijk. Mensen gaan dan roepen dat ze willen upgraden of inruilen.
Ben benieuwd of we ergens online de Amerikaans KvK kunnen raadplegen vwb de eigenaren van beide bedrijven.
http://who.godaddy.com/Wh...hour.com&prog_id=godaddy:
Administrative Contact:
Hour, Popcorn sales@popcornhour.com
41829 Albrae Street, suite 209
Fremont, California 94538
United States
5103961451
en
http://who.godaddy.com/Wh...arhd.com&prog_id=godaddy:
Administrative Contact:
Private, Registration ISTARHD.COM@domainsbyproxy.com
Domains by Proxy, Inc.
DomainsByProxy.com
15111 N. Hayden Rd., Ste 160, PMB 353
Scottsdale, Arizona 85260
United States
(480) 624-2599 Fax -- (480) 624-2599
Er heeft inderdaad iemand op één van de fora geroepen dat de eigenaar hetzelfde is, maar ik zie dat nog nergens uit blijken op dit moment. Dat allebei het via GoDaddy aangevraagd hebben, zegt natuurlijk niets.
Wat mij betreft is de één niet een verbetering/ opvolger van de ander, maar gewoon een andere toepassing van een generieke chip en firmware. Qua hardware is het in ieder geval niet de opvolger, want het enige verschil is een extra optische poort, SATA en eSATA, want qua firmware zijn ze beiden 'afhankelijk' van Syabas. Waar bijvoorbeeld wel verschil in is, maar misschien hebben ze dit al veranderd, is de afstandsbediening. Die van de PCH schijnt meer opties te hebben en dus het apparaat beter te kunnen besturen. Wellicht dat die van de Istar inmiddels vervangen is door die van de PCH.
Aan het tweaken...
De BTW is wel een heffing, maar nog weer iets anders dan de douaneheffing die meestal bij import ook om de hoek komt kijken. (Volgens mij op te zoeken bij Taric). Voor bepaalde hardware (mediaspelers ed) komt hier zelfs ongeveer 14% bij. Nu hoor ik daar bij de PCH bijna niemand over (in NL althans), waarschijnlijk omdat er geen harde schijf in zit.mphilipp schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 23:49:
[...]
Huh? Een partij gezeik achteraf? Waar heb je het in vredesnaam over?
Ik heb vaak zat spul uit het buitenland hierheen gehaald. Het is idd een loterij, maar een partij gezeik is een behoorlijk overdreven voorstelling van zaken. Als de douane het pakje checkt, krijg je een heffing. Klaar. Niks gezeik, gewoon een rekening. Niets ingewikkelds aan. Het is echt niet zo dat ze je een bekeuring komen geven oid. Het is gewoon een heffing. Dus ik weet niet waar je die indruk vandaan hebt, maar het is er in ieder geval niet een uit de realiteit.
Maar goed, als jij dat ingewikkeld vind, be my guest. It's a free country. Die van mij is gelukkig om de douane heen gelopen.
Aan het tweaken...
En ik was nog eens aan t zoeken en lezen over de PCH en kwam dit tegen:
Een manier om de HDD uit je PCH aan je PC te hangen en dan met volle snelheid materiaal erop te gooien. Leek me we zinvol om deze info even te delen.
(zie methode 2)...There is a problem where windows will not be able to read the hard drive being in EXT3 format and windows only supports FAT32 and NTFS. This can be resolved with a so called “Windows EXT2/3 driver” application...
Fast Copy with PoPCorn Hour (PDF Alert!)
[ Voor 57% gewijzigd door ElayZ op 07-03-2008 18:21 ]
Zowel hun registrar als hosting zijn bij dezelfde toko ondergebracht. En die nieuwe is wel degelijk doorontwikkeld: er zit SATA op en een fannetje op de CPU. Op hun eigen forum maken heel veel mensen zich druk om de hoge temps in de PCH. Firmware is idd van dezelfde. Uiteraard geen sluitend bewijs, en zo breng ik het ook helemaal niet. Ik kreeg gewoon een beetje dat idee.
Durf jij te garanderen dat het twee totaal ongerelateerde bedrijven zijn? Zo durf ik ook het tegenovergestelde niet te garanderen. Ik spreek alleen een soort 'hunch' uit. Zonder veroordeling of drang om het tot op de bodem uit te zoeken. Gewoon een hunch. Maakt me niet uit of ik 'gelijk' heb want daar gaat het helemaal niet om. Het zou me alleen niets verbazen als het zo was.
Hmmm...heffing is heffing. De grondslag is hooguit anders. De douane valt onder de belastingdienst. Tax=tax. Ach...zoveel is het ook weer niet. En de dollar is lekker laag. Scheelt uiteindelijk een boel.Elefante schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 08:50:
[...]
De BTW is wel een heffing, maar nog weer iets anders dan de douaneheffing die meestal bij import ook om de hoek komt kijken.
Ik ga dit topic maar eens in de gaten houden.
Ehhh...heb je geen speakers aan je pctje hangen?Molybdenum schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 22:50:
Vanaf je pc via het netwerk, vooral handig als je muziek luistert.
en die kan de woonkamer beter vullen dan de kleine speakertjes naast mijn monitort.
[ Voor 32% gewijzigd door Molybdenum op 08-03-2008 00:42 ]
Tjsa...als het spul allemaal in de woonkamer staat...Molybdenum schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 00:42:
jawel, maar ik heb een Rotel setje met Klipsch speakers een paar meter verderop staan.
en die kan de woonkamer beter vullen dan de kleine speakertjes naast mijn monitort.
Haay schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:21:
In mijn Google Checkout is de Shipping Status nu gewijzigd van Processing naar Not yet shipped. Spannend! Hopelijk gaat hij komende dagen verzonden worden zodat ik binnenkort ook HD kwaliteit op m'n plasma TV kan zien!
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Mooi, bij mij is het geld ook al afgeschreven en de status is ook "Not yet shipped". Dus hopelijk wordt mijn popcorn ook snel geleverd. Hou me op de hoogte!Haay schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:21:
In mijn Google Checkout is de Shipping Status nu gewijzigd van Processing naar Not yet shipped. Spannend! Hopelijk gaat hij komende dagen verzonden worden zodat ik binnenkort ook HD kwaliteit op m'n plasma TV kan zien!
Verwijderd
Als je een Full HD koopt, maar je hebt geen invoer dan kom je al snel uit bij een mediaspeler. Via kieskeurig.nl las ik over de PCH.
De 21 pagina’s van deze forum doorlezen en een hoop vragen werden beantwoord.
Zodra ik deze jongen in het bezit heb gaat er een 500 gig schijfje in. Streamen kan ik niet (geen NAS) dus mijn hd films en muziek zet ik over via mijn laptop.
Via popcornhour heb ik een id van 14***.
Ai is dat nog lang wachten ?
Greetz Zap
Hoezo geen invoer ? Je hebt op de LCD minimaal 2 hdmi, DVi en component aan sluitingenVerwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 12:27:
Hi All
Als je een Full HD koopt, maar je hebt geen invoer dan kom je al snel uit bij een mediaspeler. Via kieskeurig.nl las ik over de PCH.
Zodra ik deze jongen in het bezit heb gaat er een 500 gig schijfje in. Streamen kan ik niet (geen NAS) dus mijn hd films en muziek zet ik over via mijn laptop.
Greetz Zap
bijv voor je computer/mediaplayer/blueray
Geen invoer? Leg dat es uit?Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 12:27:
Hi All
Greetz Zap
Je kunt overwegen er een 750GB schijf in te zetten. Zeker als je HD bestanden gaat downloaden. Die lusten wel wat giegjes dus een beetje extra ruimte is mooi meegenomen.
14 duizend reeks? Tja, moeilijk zeggen maar ik denk niet dat je erg lang hoeft te wachten. Ze gaan vrij snel dus reken een week of 3 à 4. Ik denk niet veel langer, misschien zelfs korter.
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
wat is je punt?mphilipp schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:33:
[...]
Tjsa...als het spul allemaal in de woonkamer staat...
ik dacht dat ik een normale vraag stelde/opmerking maakte....

[ Voor 3% gewijzigd door Molybdenum op 10-03-2008 13:28 ]
Verwijderd
Ik kijk Tv middels Canal Digital, maar ik heb een scart ontvanger. Geen Component of HDMI dus geen Full HD. DVD is geen HD-DVD of BLeu-Ray. Ik bezit wel een Xbox360, dus WMV files kan ik natuurlijk wel Full HD bekijken. (maar die maakt veel herrie)roma0803 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 13:14:
[...]
Geen invoer? Leg dat es uit?
Je kunt overwegen er een 750GB schijf in te zetten. Zeker als je HD bestanden gaat downloaden. Die lusten wel wat giegjes dus een beetje extra ruimte is mooi meegenomen.
14 duizend reeks? Tja, moeilijk zeggen maar ik denk niet dat je erg lang hoeft te wachten. Ze gaan vrij snel dus reken een week of 3 à 4. Ik denk niet veel langer, misschien zelfs korter.
Als je een TV hebt die full HD is wil je natuurlijk al die pixels kietelen.......:)
Met geen invoer bedoelde ik dat ik eigenlijk geen apparaten bezit die Full HD produceren. Nu ik mijn bericht lees komt hij idd verwarrend over

Deze NMT kan Bittorrent files downloaden zonder pc, ook Nieuwsgroepen ? Daar vind je veel meer HD films........
Groetjes Zap
PS Thanks voor je snelle reactie.......een maand of 2 hou ik wel vol.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2008 15:27 ]
Ik begrijp nu wat je bedoelt met "geen invoer".
Het downloaden via nieuwsgroepen zal via je pc moeten blijven gaan. Alleen Bittorrent wordt door de PCH ondersteund. Overigens ook nog met een zeer beperkte client.
Ik denk dat je teveel leest in mijn antwoord. Er staat gewoon wat er staat. Een bevestiging van wat je zei dus...Molybdenum schreef op maandag 10 maart 2008 @ 13:27:
[...]
wat is je punt?
ik dacht dat ik een normale vraag stelde/opmerking maakte....
Verwijderd
Bittorrents deed ik voor nieuwsgroepen. Nadeel vond ik het uploaden (is trouwns ook nog eens strafbaar) Nu heb ik daar allemaal geen last meer van. Als die bittorrents ook nog eens beperkt zijn. pfffff. moeilijk een nl sub film te vinden die ook nog eens hd is.roma0803 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:25:
2 Maanden gaat het denk ik niet duren. Ik verwachtte dat ook maar binnen 3 weken had ik bericht dat ik kon pre-orderen.
Ik begrijp nu wat je bedoelt met "geen invoer".
Het downloaden via nieuwsgroepen zal via je pc moeten blijven gaan. Alleen Bittorrent wordt door de PCH ondersteund. Overigens ook nog met een zeer beperkte client.
Voor muziek is het natuulijk ok. Dat is lekker internationaal.
Als ik lees dat een maand of anderhalf terug ze nog in de 7000 serie zaten dan neemt dit kastje wel een vlucht........ nu in de 14000 serie. Goed voor de ondersteuning zou ik zeggen.\\
Greetz Zap
Yep, de mijne ook. Mooi man. Nu hopen dat m'n HDD ongeveer op hetzelfde moment komt en dan gaan we de giegabaitjes overpompenGreat news! Your order has shipped, and should arrive soon.
oke, ik dacht dat je een punt wilde maken, maar je had gewoon zin om te antwoorden.mphilipp schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:08:
[...]
Ik denk dat je teveel leest in mijn antwoord. Er staat gewoon wat er staat. Een bevestiging van wat je zei dus...
maar goed, ik denk dat mijn vraag/opmerking toch niet echt voor dit topic bedoelt was.
Verwijderd
Hee,Haay schreef op maandag 10 maart 2008 @ 18:00:
Yayyy, en de mijne is ook shipped! HD films kijken op m'n Panasonic Plasma TV, here we come!
Welke plasma heb je,,,,,,,de 42py70 ?
De mijne is ook shippedHaay schreef op maandag 10 maart 2008 @ 18:00:
Yayyy, en de mijne is ook shipped! HD films kijken op m'n Panasonic Plasma TV, here we come!
Date and time Status DHL Facility Location
3/10/2008
10:44 pm Depart Facility Hong Kong - Hub, Hong Kong
10:08 pm Processed at DHL Location. Hong Kong - Hub, Hong Kong
9:10 pm Transit through DHL facility Hong Kong - Hub, Hong Kong
8:40 pm Depart Facility Hong Kong, Hong Kong
8:34 pm Processed at DHL Location. Hong Kong, Hong Kong
7:21 pm Departing origin. Hong Kong, Hong Kong
4:33 pm Shipment picked up Hong Kong, Hong Kong
[ Voor 59% gewijzigd door drpeer_holland op 10-03-2008 19:13 ]
Jup in principe wel, ik ga zelf ook ff 30 euro klaarleggen hier...roma0803 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:44:
Had ik hier nou gelezen dat je 30 Euro aan de deur aan DHL moet betalen als BTW?
Ik begrijp best dat mensen enthousiast zijn over hun aanstaande aanwinst, maar om daar nu een heel topic over vol te kladeren....
[/einde sarcastische mode]
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Het zal als het goed is iets minder zijn, en ik bereken zelf die BTW wel, heb geen zin DHL nog extra te sponsoren. Ze geven namelijk geen wisselgeld terug en met PIN/chip betalen kan nog steeds niet.sander- schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:37:
[...]
Jup in principe wel, ik ga zelf ook ff 30 euro klaarleggen hier...
Hoe gaat het eigenlijk met DHL als je overdag niet thuis bent? Komen ze later nog eens terug?
Aan het tweaken...
In principe heb je gelijk, maar dat soort posts zijn onvermijdelijk. Zeker als er maar één echt topic over de PCH is.Caveman schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 09:20:
Kunnen we dit topic geen andere naam geven... zoals: "Wanneer wordt mijn popcorn A-100 verstuurd". Ik vind het tot nu toe een beetje tegenvallen, ik had hier een hoop tips en trucks verwacht, maar het is nix anders dan; ik heb nummer 8726354876, wordt ie dan morgen verstuurd?
Ik begrijp best dat mensen enthousiast zijn over hun aanstaande aanwinst, maar om daar nu een heel topic over vol te kladeren....
[/einde sarcastische mode]
Wellicht had je zelf ook constructievere bijdrage kunnen leveren door een (gerichte) vraag te stellen?
Aan het tweaken...
Geen idee, wil ik ook wel weten.Elefante schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 09:31:
[...]Hoe gaat het eigenlijk met DHL als je overdag niet thuis bent? Komen ze later nog eens terug?
Offtopic; die van mijn zit in A'dam in clearance.
Wees blij dat zoveel mensen straks enthousiast kunnen vertellen!
-edit- Net 1 min. te laat
[ Voor 8% gewijzigd door Frank-NL op 11-03-2008 10:21 ]
Laten we hopen dat we strax een zinvol topic krijgen
@Elefante; al op mijn nick gezocht? ben niet super actief maar een bijdrage is er zeker.
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Je hebt op zich wel gelijk, maar als we bij iedere batch dit gezeik krijgen blijft er niets van dit topic over.Frank-NL schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 10:20:
Er zijn gewoon veel mensen bezig dat ding hier te krijgen zodat ze daarna hun ervaringen kunnen gaan delen.
Wees blij dat zoveel mensen straks enthousiast kunnen vertellen!
dat zal je blijven behouden.EdGnoj schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 11:04:
[...]
Je hebt op zich wel gelijk, maar als we bij iedere batch dit gezeik krijgen blijft er niets van dit topic over.
Maar goed - Ik zal mijn ervaringen posten zodra hij binnen is.
Ik zal ook mijn ervaringen posten! Nog even geduld dus...SileX schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 11:19:
[...]
dat zal je blijven behouden.
Maar goed - Ik zal mijn ervaringen posten zodra hij binnen is.
Mooie uitvinding he zo'n vliegtuig ;pSYQ schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 11:33:
huh dit kan toch niet, zojuist mailtje gekregen met shipped. kijk ik op dhl site met de trackingcode, staat ie al in amsterdam te wachten. verzonden op 10 maart vanuit hongkong en 11maart al in amsterdam douane
zal wel een foutje zijn geweest met inboeken
/edit: Als je je pakketnummer zoals je deze in de google track&trace link ziet en hierachter plakt kan je de nederlandse DHL track&trace status zien.
Copy Link Location...
[ Voor 48% gewijzigd door Hachy op 11-03-2008 11:42 ]
Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com
mij hoor je niet klagen!
Nee, de 37PV70. Die houdt het wel uit tot 42 inch Full-HD OLED schermen ruim verkrijgbaar en betaalbaar zijn. Voorlopig is 720p al ruim voldoende voor mij. M'n HD downloads zijn ook allemaal 720p, dus no problemo!Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 18:14:
Welke plasma heb je,,,,,,,de 42py70 ?
Vraagje aan de mensen die de PCH al thuis hebben: Op de site van Popcornhour.com staat dat er in de verpakking een "100~240V Power Adapter and 3 Prong Flat US Power Cord" zit. Klopt dat ook bij wat jullie ontvangen hebben en moet je zelf nog een stekker-converter tussen zetten? Of zit er voor ons een Europese stekker bij ?
Mijn PCH ligt sinds vanochtend ook bij de douane in Amsterdam. Mag ik daaruit concluderen dat DHL hem morgen gaat proberen te bezorgen? Vind ik altijd zo irritant van pakket-bezorgers dat ze maar op een willekeurige dag en op een willekeurige tijd proberen te bezorgen en dan bij mij in ieder geval vaak voor een gesloten deur komen te staan. Als ze nou gewoon ff bellen wanneer er iemand thuis is om het pakje in ontvangst te nemen zodat zij ook niet voor niks komen... Scheelt een hoop tijd en moeite aan beide kanten!
2 stekkers.Haay schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:40:
[...]
Klopt dat ook bij wat jullie ontvangen hebben en moet je zelf nog een stekker-converter tussen zetten? Of zit er voor ons een Europese stekker bij ?
Als je even had gezocht in dit topic op het woordje "douane" dan was je er achter gekomen dat de meeste pakjes daar 2 dagen blijven liggen. Het zal dus hoogstwaarschijnlijk donderdag of vrijdag worden.Haay schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:40:
[...]
Mijn PCH ligt sinds vanochtend ook bij de douane in Amsterdam. Mag ik daaruit concluderen dat DHL hem morgen gaat proberen te bezorgen? Vind ik altijd zo irritant van pakket-bezorgers dat ze maar op een willekeurige dag en op een willekeurige tijd proberen te bezorgen en dan bij mij in ieder geval vaak voor een gesloten deur komen te staan. Als ze nou gewoon ff bellen wanneer er iemand thuis is om het pakje in ontvangst te nemen zodat zij ook niet voor niks komen... Scheelt een hoop tijd en moeite aan beide kanten!
En ja, die irritatie herken ik wel. gelukkig zijn er steeds meer postbezorgers die pakjes gewoon bij de buren afgeven, lekker handig, kun je er toch dezelfde avond nog van genieten
[ Voor 10% gewijzigd door Hachy op 11-03-2008 13:13 ]
Even lezen voordat je vraagt;sander817 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 17:06:
en 1080p speelt dat apparaat vlekkeloos af?
Vanuit de Start post;
The Popcorn Hour A-100 supports the latest high bitrate video formats (MPEG2 MP@HL, H.264 HP@L4.1, VC-1 AP@L3 in TS of at least 40Mbps) to give you up to 1080p high-definition videos.

Er was iets met beveiliging oid, maar kan helaas niet meer vinden waar dat stond
[ Voor 17% gewijzigd door SileX op 11-03-2008 20:10 ]
Verwijderd
Ze zijn wel te vermijden. Door gewoon niet dat soort posts te posten. Vrij simpel.Elefante schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 09:33:
[...]
In principe heb je gelijk, maar dat soort posts zijn onvermijdelijk. Zeker als er maar één echt topic over de PCH is.
Voor zover ik gelezen heb gaat het WEL goed met een externe (USB2) DVD speler, maar gaat het juist NIET goed met een externe BluRay speler.SileX schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 20:09:
Als je een USB DVD spelert aansluit, kan die dan ook 'gekochte' DVD's afspelen ?
Er was iets met beveiliging oid, maar kan helaas niet meer vinden waar dat stond
Dat zal dan zijn omdat de PCH geen decryptie keys heeft voor BluRay. In een externe DVD speler zit de CSS decryptie in die externe DVD speler en kan de PCH de (originele) DVD dus gewoon afspelen.
Verwijderd
sander817 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:16:
ja, dat heb ik gezien, maar werkt dat in de praktijk ook?
Wat flauw dat je zo op sander817 reageert. Het gebeurt bar vaak dat fabrikanten hun specificaties niet waarmaken.Schweino schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:32:
Nee, werkt voor geen meter, ze zetten het voor de gein bij de specs.
Dan nog, er staat genoeg in dit topic over 1080p video en de PCHVerwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 23:53:
[...]
[...]
Wat flauw dat je zo op sander817 reageert. Het gebeurt bar vaak dat fabrikanten hun specificaties niet waarmaken.
Als je je hier tegenwoordig samen met mede-Tweakers niet meer mag verheugen op een nieuw speeltje dat in aantocht is... waar dan nog wel?Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 20:24:
[...]
Ze zijn wel te vermijden. Door gewoon niet dat soort posts te posten. Vrij simpel.
Aan het tweaken...
Voor zover ik gelezen heb kan de PCH juist door het ontbreken van een algoritme (en keys)voor die DSS decryptie geen originele DVD's afspelen. Waarom zou je anders op de PC een dvd decrypter nodig hebben, als dit al in de drive zelf zit?Haay schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 20:57:
[...]
Voor zover ik gelezen heb gaat het WEL goed met een externe (USB2) DVD speler, maar gaat het juist NIET goed met een externe BluRay speler.
Dat zal dan zijn omdat de PCH geen decryptie keys heeft voor BluRay. In een externe DVD speler zit de CSS decryptie in die externe DVD speler en kan de PCH de (originele) DVD dus gewoon afspelen.
Aan het tweaken...
Ja, dat meen ik ook dus gelezen te hebben..Elefante schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 10:22:
[...]
Voor zover ik gelezen heb kan de PCH juist door het ontbreken van een algoritme (en keys)voor die DSS decryptie geen originele DVD's afspelen. Waarom zou je anders op de PC een dvd decrypter nodig hebben, als dit al in de drive zelf zit?
Gevonden dus: Wiki
DHL is dus vanochtend langs geweest, en uiteraard zit ik op mijn werk
Waar haal je dit ding voor die prijs?Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 23:45:
141,75+28,69 (import belasting + BTW) = € 170,48 (excl. hardschijf).
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
hij ziet er iig erg mooi uit, en de meegeleverde hdmi kabel lijkt alles behalve el-cheapo
Eh... popcornhour.com? Die heeft zo'n "where to buy" toch? Als je dan NL kiest kom je bij divxplayer.nl en daar issie wel 249E.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
hehe hun kopen die zelf van popcornhour zelfspaceboy schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 11:22:
[...]
Eh... popcornhour.com? Die heeft zo'n "where to buy" toch? Als je dan NL kiest kom je bij divxplayer.nl en daar issie wel 249E.
Yep van PCH - eerst inschrijven, daarna wachten op uitnodiging en dan bestellen - duurt 1-2 maanden nu.spaceboy schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 11:22:
[...]
Of je koopt hem voor 250 euro
Killertjuh schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 11:27:
[...]
Totale prijs is 225 Dollar. Bij mij is 141 Euro afgeschreven van mijn CC.
Uiteraard zal ik 30 EUR oid moeten betalen aan DHL![]()
hehe hun kopen die zelf van popcornhour zelfdaar kost die maar 150dollar en kom er nog inport/ect bij
[ Voor 32% gewijzigd door SileX op 12-03-2008 11:31 ]
Je hebt helemaal gelijk.Elefante schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 10:22:
Voor zover ik gelezen heb kan de PCH juist door het ontbreken van een algoritme (en keys)voor die DSS decryptie geen originele DVD's afspelen. Waarom zou je anders op de PC een dvd decrypter nodig hebben, als dit al in de drive zelf zit?
Hm, neem aan dat DHL vandaag ook bij mij aan de deur is geweest, maar ook bij mij is er niemand thuis om m'n PCH aan te nemen.
Ik had hetzelfde, ik ben ook niet thuis vandaag, dus ik gebeld en ga hem vanavond ophalen bij DHLHaay schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 12:08:
[...]
Je hebt helemaal gelijk.
Hm, neem aan dat DHL vandaag ook bij mij aan de deur is geweest, maar ook bij mij is er niemand thuis om m'n PCH aan te nemen.Nou ja, vrijdag is er wel iemand thuis, dus nog ff geduld hebben dan maar. Het geld voor de BTW/douanekosten ligt in ieder geval wel klaar.
Voor zover ik weet kan dit niet... Wel heb ik een keer ergens een thread gevonden van iemand die er mee bezig was, maar sowieso nog niet out-of-the-box. Jammer genoeg. Uitzendinggemist zou echt super zijn! (Ook al is dat een heel lage kwaliteit)Leader98 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 12:21:
Kan deze mediaplayer ook overweg met Uitzendinggemist.nl en de RTL4 counterpart?
Ik ga 'm installeren en zal mijn bevindingen ook posten. Tot nu toe ben ik bij het unboxen in ieder geval aangenaam verrast door het apparaatje.
Jouw naam in onder mijn Post
hier niet, ik hou het vooralsnog op streamen en tot nu toe werkt het zeer goed. beeldkwaliteit met sommige films is echt subliem ! heb tot nu toe 2 divjxes gevonden waarvan het geluid gek deed, al met al dik tevreden dus.Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:04:
Weinig mensen die kiezen voor streamen geloof ik, gaat massaal een HDD in
alleen lukt het me maar niet om mijn gesharede mappen te benaderen, heb van alles geprobeerd maar zonder succes
met mediaplayer heb ik alsnog wat kunnen sharen, maar hier heb ik weinig aan. vele dvdtjes en dvd isotjes ken ik nu niet benaderen. dit allemaal op een windows vista machine trouwens
ach kijk er vanavond of morgen wel na, ik duik bed weer in
Ik DENK dat je dan bv. myihome moet draaien op je Vista PC en daarin je media files sharen.SYQ schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:13:
alleen lukt het me maar niet om mijn gesharede mappen te benaderen, heb van alles geprobeerd maar zonder succeswel zie ik mijn pc onder network shares, maar verder is ie helemaal leeg.
met mediaplayer heb ik alsnog wat kunnen sharen, maar hier heb ik weinig aan. vele dvdtjes en dvd isotjes ken ik nu niet benaderen. dit allemaal op een windows vista machine trouwens
Ik weet niet wat ik op termijn ga doen met mijn PCH. Heb geen netwerkverbinding in de huiskamer, maar zou eventueel nog een Powerline 85mbit adapter kunnen aanschaffen om daarmee de huiskamer op m'n router (in de meterkast) aan te sluiten. Heb al een Powerline (85mbit) verbinding tussen de meterkast en zolder lopen waar de rest van m'n PCs staan.
In de tussentijd hang ik er wel een externe 500 GB HD aan waarop ik dan m'n downloads zet. En misschien in de verdere toekomst een leuke NAS in de meterkast.
Je moet de guest account enablen. Als ik dat doe, gaat het goed.SYQ schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:13:
[...]
alleen lukt het me maar niet om mijn gesharede mappen te benaderen, heb van alles geprobeerd maar zonder succes
naast enablen van guest ook guest account toevoegen aan share rights en ntfs rights.mphilipp schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:05:
[...]
Je moet de guest account enablen. Als ik dat doe, gaat het goed.
Je kan ook hanewin nfs installeren op vista, is sneller dan met smb.
my-ihome support geen dvd of iso streaming, de rest (photo, non drm audio en mkv etc) doet ie wel goed, let op dat je wel aangelogd moet zijn op computer, want my-ihome kent geen "services"mogelijkheid al doet de installatie vraag anders vermoeden, verplaatst de boel dan naar opstart map.
verder doet pc het streamen via nfs beter als je niet aangelogd bent (is mijn ervaring)
Same here, streamen is makkelijk en lekker stil. 1080p materiaal gaat prima via MyIhome werkt het prima. SMB is niet aan te raden overigens, is te traag voor 1080p materiaal.SYQ schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:13:
[...]
hier niet, ik hou het vooralsnog op streamen en tot nu toe werkt het zeer goed. beeldkwaliteit met sommige films is echt subliem ! heb tot nu toe 2 divjxes gevonden waarvan het geluid gek deed, al met al dik tevreden dus.
alleen lukt het me maar niet om mijn gesharede mappen te benaderen, heb van alles geprobeerd maar zonder succeswel zie ik mijn pc onder network shares, maar verder is ie helemaal leeg.
ach kijk er vanavond of morgen wel na, ik duik bed weer in
wat bedoel je met share/ntfs rights? ik heb gast account geactiveerd, en voor betreffende share mapje de gast account toegevoegd. nog meer doen??mtv1 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:44:
[...]
naast enablen van guest ook guest account toevoegen aan share rights en ntfs rights.
als test heb ik met mijn xp laptop een share aangemaakt, en deze was direct via de popcorn te benaderen/browsen.
nogmaals, via network shares zie ik wel de windows vista pc maar inhoudelijk ziet ie de sharemapjes niet.
Ik heb 'm ook, maar ik heb niets hoeven betalen aan de DHL persoon.roma0803 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 12:57:
Zo, na betaling van 29,07 Euro aan een natgeregende DHL chauffeur heb ik m'n PCH in ontvangst genomen. Inderdaad ziet ie er errug gelikt uit, compleet met een zeer degelijke HDMI kabel. Nu hopen dat m'n HDD vandaag ook nog komten dan ben ik compleet.
Ik ga 'm installeren en zal mijn bevindingen ook posten. Tot nu toe ben ik bij het unboxen in ieder geval aangenaam verrast door het apparaatje.
Ik ga er denk ik ook maar een HD in hangen. Ook handig als je het ding een keer ergens mee naar toe wil nemen.
Vooralsnog heb ik er m'n HDD uit mijn Freecom ingezet in afwachting van mijn nieuwe HDD. De PCH software heb ik dus nog niet geïnstalleerd (want dan wordt de HDD geformateerd). Dat doe ik wel met de nieuwe HDD die hoop ik morgen komt.
Aangesloten op mijn Marantz A/V Receiver via HDMI. Meteen beeld, geen probleem met het eerst via Component moeten aansluiten. UI ziet er goed uit, misschien een beetje kleine letters. In het netwerk gehangen en meteen een firmware update laten doen. Ook dat ging geheel probleemloos. Heb even geduld, het is een 30MB bestand dat wordt opgehaald en geïnstalleerd. Dus denk niet als de status op je tv niet verandert dat er niets gebeurt, het gaat goed.
Geluidsoutput wel op stereo zetten en niet op 5.1. Anders geven muziekbestanden een vreemd stereogeluid. Als een film 5.1 of DTS geluid heeft wordt dat geluidskanaal toch wel gekozen.
720p en 1080p HD bestanden (AVI of MKV) worden zonder problemen haarscherp weergegeven. Geluid keurig Dolby 5.1 of DTS. Subs wél enablen in het setup menu. Kies maar engelse subs, alleen dan geeft ie ondertitels weer (ook gewoon NL).
DVD weergave vanuit VIDEO_TS mappen ook zonder problemen, hoewel ik 'm 1x een hard reset heb moeten geven (stekker eruit) omdat ie ineens geen DVD's meer weergaf. Ik vind het beeld een tikje donker. Helaas is dat niet in te stellen zoals met de Freecom (of ik heb het nog niet gevonden). Browsen door mappen gaat inderdaad iets trager dan met de Freecom, maar ik denk niet dat dat storend gaat zijn.
Overigens gaat het plaatsen van een HDD erg gemakkelijk. Ik vond het er op de verschillende plaatjes die ik gezien heb er wat fragiel uitzien, maar dat valt dus reuze mee.
Afstandsbediening werkt prima en vele keren beter dan die van de Freecom. Goede toetsaanslag en niet erg noodzakelijk om goed te richten op het apparaat.
Eerste indruk van de muziekweergave (MP3) is niet super. Maar het kan aan de bestanden liggen. Later meer muziek beluisteren om een beter idee te krijgen.
Wordt vervolgd....
Há, dan heb jij toch ff 3 tientjes mazzeltijsco schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:46:
[...]
Ik heb 'm ook, maar ik heb niets hoeven betalen aan de DHL persoon.
Ik ga er denk ik ook maar een HD in hangen. Ook handig als je het ding een keer ergens mee naar toe wil nemen.

Meenemen.... ja zeg. Vakantiehuisje en je nieuwste filmjes kijken. Goed idee, had ik nog niet bij stilgestaan. Lekker makkelijk.
[ Voor 9% gewijzigd door roma0803 op 12-03-2008 15:52 ]
Google is your friend, my friend.
@Roma0803 bedankt voor de uitgebreide quick-review
[ Voor 11% gewijzigd door Hachy op 12-03-2008 16:04 ]
Ik had zoiets bij een vriend van me. Hij had een subfolder geshared en zag 'm niet. Totdat ie de folder erboven ook shared maakte. Kan dat het zijn? Ik doe eigenlijk nooit iets met Windows sharen, tenminste...niet zo geavanceerd. Ik heb altijd aparte disks gehad voor muziek, films en foto's. Ik share dus gewoon die hele disk.SYQ schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:45:
[...]
nogmaals, via network shares zie ik wel de windows vista pc maar inhoudelijk ziet ie de sharemapjes niet.

me netwerkje zal hierdoor vast niet meer veilig zijn maar ach, de shares die ik heb zijn toch puuuur media en niks persoonlijks/prive
Waar ik persoonlijk ERG benieuwd naar ben, hoe goed kun je in divx-files voor/achteruit spoelen?
En hoe zien de subtitles (.srt) er uit? Scherp? Blokkerig?
In stapjes van 2x, 4x en 8x, volgens mij (in ieder geval in .mkv's, divx heb ik nog niet echt gebruikt). Verder heb je wel een timeseek die op zich wel goed werkt.spaceboy schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:06:
[...]
Waar ik persoonlijk ERG benieuwd naar ben, hoe goed kun je in divx-files voor/achteruit spoelen?
subtitles zien er goed uit, scherp. (720p mkv's weer)En hoe zien de subtitles (.srt) er uit? Scherp? Blokkerig?
Graag gedaanHachy schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:03:
[...]
Google is your friend, my friend.
@Roma0803 bedankt voor de uitgebreide quick-review
Tot nu toe ben ik aangenaam verrast. Zowel 720p en 1080p HD media geeft ie uitstekend weer, ook mijn ouwe 4:3 X-Files afleveringen (eerste 3 seizoenen) geeft ie uitstekend beeldvullend weer. Mijn Freecom zette de beeldverhouding naar 4:3, dat kan met de PCH ook. Maar beeldvullend lijkt ie vooralsnog ook zeer goed deze oude afleveringen weer te geven.
MP3 geluid vind ik echter wel wat tegenvallen. De Freecom gaf toch een wat helderder, frisser geluid. De PCH vind ik een tikje mat. Ik ga het nog beter beluisteren en wellicht dat een firmware update in de toekomst iets hierin verbeterd.
Al met al vind ik het een top apparaat.Kan veel, wordt compleet geleverd met een HDMI kabel en een NL stekker en ziet er prima uit. Degelijke bouwkwaliteit.
Maximale snelheid is 8x. Hij spoelt echter wel goed door. Freecom kan 32x spoelen, maar als je dan op play drukt is het geluid op de goede plek, maar het beeld niet. Tot nu toe heb ik met verchillende Xvid bestanden goed kunnen spoelen. Zoals hierboven al gezegd, de timeseek werkt ook goed.spaceboy schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:06:
[...]
En hoe zien de subtitles (.srt) er uit? Scherp? Blokkerig?
Subs zien er goed uit. Geen gerafelde randen. Zowel .srt bij avi's als subs in MKV's.
[ Voor 23% gewijzigd door roma0803 op 12-03-2008 18:32 ]
Is de prijs van 250 euro (excl. HDD) t.o.v. 120 euro van Freecom het waard om n PCH aan te schaffen (buiten het afspelen van HD)? Ik denk dan gebruiksgemaak, snelheid van schrijven naar een HDD via netwerk, enz.
En mijn 750gb schijf is vandaag al binnen gekomen.
Bedankt voor de korte review idd roma,maar wat ik me afvraag, als ik die schijf nu zelf formatteer naar EXT3 zou ik 'm dan alvast vol kunnen gooien en dan later die PCH software er ook op kunnen zetten of moet 'ie dan persé weer door de PCH zelf geformatteerd worden? Want zo niet dan ga ik alvast vullen...roma0803 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:49:
Vooralsnog heb ik er m'n HDD uit mijn Freecom ingezet in afwachting van mijn nieuwe HDD. De PCH software heb ik dus nog niet geïnstalleerd (want dan wordt de HDD geformateerd). Dat doe ik wel met de nieuwe HDD die hoop ik morgen komt.
...knip...
[ Voor 20% gewijzigd door ElayZ op 12-03-2008 18:54 ]
Tenzij je nu meteen zo'n ding wilt hebben, zou ik me gewoon opgeven op de Popcorn Hour site en over een maandje of 2 hem rechtstreeks uit de US halen voor +/- 170 euro. Het is echt een veel beter apparaat dan de Freecom 35 (ik heb zelf ook de 350), je kan er zoveel meer mee... en ook al kijk je nu nog geen HD, misschien wel in de toekomst en met de Popcorn Hour ben je daar op voorbereid... met de Freecom 35 sowieso niet.baca schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:49:
Ik heb dit topic en het topic van de Freecom 35 helemaal doorgelezen. Nu twijfel ik nog tussen deze 2 apparaten. Ik ben (voorlopig) niet van plan een flat tv te kopen, dus HD afspelen is niet een noodzakelijk iets wat mijn mediaplayer aan moet kunnen. Mijn vraag is aan de mensen die nu de PCH hebben als vervanger van de Freecom:
Is de prijs van 250 euro (excl. HDD) t.o.v. 120 euro van Freecom het waard om n PCH aan te schaffen (buiten het afspelen van HD)? Ik denk dan gebruiksgemaak, snelheid van schrijven naar een HDD via netwerk, enz.
Als dat je niet uitmaakt, dan kan je nu 120 euro uitgeven en tevreden zijn... maar ik raad niemand meer zo'n Freecom ding aan nu de Popcorn Hour er is. Wat een fijn apparaat!
@ElayZ:Eventjes 48u wachten... nou nou.
[ Voor 9% gewijzigd door ChrisM op 12-03-2008 18:58 ]
Haha, jajajaja ik weet 't. Geen geduld...ChrisM schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:56:
[...]
@ElayZ:Eventjes 48u wachten... nou nou.Je kan dit misschien het beste even vragen op het officiele forum, daar kunnen ze je vast veel sneller helpen. Link staat wel op de officiele site (volgens mij http://networkedmediatank.com, maar weet ik niet zeker.)
En bovendien, 750 gb kopieren duurt best wel ff dus ik dacht als het kan dan doe ik dat alvast en kan ik m er meteen inzetten zodra hij binnenkomt.
Maar je hebt gelijk hoor, ik wacht wel braaf anders heb ik dalijk alles voor niks gekopieerd.
[...]
Tenzij je nu meteen zo'n ding wilt hebben, zou ik me gewoon opgeven op de Popcorn Hour site en over een maandje of 2 hem rechtstreeks uit de US halen voor +/- 170 euro. Het is echt een veel beter apparaat dan de Freecom 35 (ik heb zelf ook de 350), je kan er zoveel meer mee... en ook al kijk je nu nog geen HD, misschien wel in de toekomst en met de Popcorn Hour ben je daar op voorbereid... met de Freecom 35 sowieso niet.
Als dat je niet uitmaakt, dan kan je nu 120 euro uitgeven en tevreden zijn... maar ik raad niemand meer zo'n Freecom ding aan nu de Popcorn Hour er is. Wat een fijn apparaat!
Ik heb wel wat geduld, het is niet echt een noodzaak (ben alleen het branden een beetje zat), ik heb me inderdaad ingeschreven bij popcorn en wacht geduldig af op mijn preorder.
Zoals al gezegd, steek een paar tientjes extra er in en ga voor de PCH via de officiële site. Is echt het geld wel waard. Biedt net even wat meer en je bent idd op de toekomst voorbereid.baca schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:49:
Ik heb dit topic en het topic van de Freecom 35 helemaal doorgelezen. Nu twijfel ik nog tussen deze 2 apparaten. Ik ben (voorlopig) niet van plan een flat tv te kopen, dus HD afspelen is niet een noodzakelijk iets wat mijn mediaplayer aan moet kunnen. Mijn vraag is aan de mensen die nu de PCH hebben als vervanger van de Freecom:
De schijf wordt door de PCH weer geformatteerd, dus dat vooraf doen heeft geen zin. De PCH installeert na formatteren ook meteen de benodigde software en maakt mappen aan. Dus alles wat op je HDD staat, ook al is ie al EXT3 geformatteerd raak je kwijt.ElayZ schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:52:
[...]
Bedankt voor de korte review idd roma,maar wat ik me afvraag, als ik die schijf nu zelf formatteer naar EXT3 zou ik 'm dan alvast vol kunnen gooien en dan later die PCH software er ook op kunnen zetten of moet 'ie dan persé weer door de PCH zelf geformatteerd worden? Want zo niet dan ga ik alvast vullen...
Voor het initieel overbrengen van je bestanden kun je het volgende doen:
- Zet de nieuwe HDD er in en formatteer en installeer via de setup van je PCH
- Installeer op je PC Ext2 Volume Manager
- Haal de HDD uit je PCH en hang 'm in/aan je computer. Rechtstreeks op de IDE kabel of via een USB station
- Volg de aanwijzingen in de handleiding die je vind op deze pagina (Hi-Jack's Guide: Solution performance PopCorn Hour)
In een paar stappen kun je in ieder geval de 1e keer zeer snel de data overpompen op je nieuwe HDD. Daarna is de snelheid iets minder belangrijk omdat het niet meer om een paar 100GB ineens gaat.
Je bent niet ignorant, je bent lui, want als je dit topic had gelezen (al was het maar voor een deel) dan had je geweten dat je dus moet wachten op een invite voor je daadwerkelijk kunt bestellen. Die krijg je op het moment dat er een batch uitgeleverd gaat worden, dan kun je bestellen en betalen en krijg je hem kort daarna toegestuurd.spaceboy schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 22:42:
Ik zal wel ignorant zijn, maar waar o waar op popcornhour.com kun je dan echt zoiets bestellen / je inschrijven? Ik heb 'n account aangemaakt, maar mijn winkelwagen is leeg, heb geen "order" en kan nergens "add to cart" doen ofzo.
Toch is het raar dat je dat dus alleen te weten kan komen als je hier eea leest. Op de site van PCH is er geen letter over te vinden. Weird...ik snapte het eerst ook helemaal niet.sander- schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 23:04:
[...]
Je bent niet ignorant, je bent lui, want als je dit topic had gelezen (al was het maar voor een deel) dan had je geweten dat je dus moet wachten op een invite voor je daadwerkelijk kunt bestellen. Die krijg je op het moment dat er een batch uitgeleverd gaat worden, dan kun je bestellen en betalen en krijg je hem kort daarna toegestuurd.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast