Popcornhour A-100 (Networked Media Tank)

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste
Acties:
  • 129.974 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Oscar Mopperkont schreef op maandag 25 februari 2008 @ 14:15:
[...]

Hoefde je zeker ook geen BTW te betalen? Bij mij heeft ie namelijk paar dagen bij "clearance" gelegen.
Helaas wel.

Clearance ging bij mij wat sneller alleen:

11:13 am Depart Facility Amsterdam, Netherlands, The
8:25 am Processed at DHL Location. Amsterdam, Netherlands, The
5:47 am Processing for clearance Amsterdam, Netherlands, The
Elefante schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:43:
Ik zie bij het betalen via Google ook een "estimated tax". Moet je die ook gewoon betalen, of wordt alleen de US 179 + USD 45 van je creditcard afgeschreven?
De BTW betaal je aan de koerier (DHL in dit geval) bij aflevering. Ongeveer 30 euro (paar centen minder).

[ Voor 19% gewijzigd door Schweino op 26-02-2008 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Het is gewoon niet te geloven. Heb ik een invite gehad, gooi ik hem per ongeluk weg :S

Even een mailtje naar Sales gestuurd, geven ze aan dat ze me niet opnieuw een invite kunnen sturen omdat het een geautomatiseerd systeem is. 8)7

Ik ga maar eens een invite kopen op Ebay, ik ga niet weer 2 maanden wachten.

[ Voor 14% gewijzigd door Nitai op 26-02-2008 09:47 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Nitai schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 09:39:
Het is gewoon niet te geloven. Heb ik een invite gehad, gooi ik hem per ongeluk weg :S

Even een mailtje naar Sales gestuurd, geven ze aan dat ze me niet opnieuw een invite kunnen sturen omdat het een geautomatiseerd systeem is. 8)7

Ik ga maar eens een invite kopen op Ebay, ik ga niet weer 2 maanden wachten.
30 dollar op ebay, niet zo heel gek dat ze geen nieuwe sturen anders gaan er meer roepen dat ze hem kwijt zijn :)

[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 26-02-2008 09:55 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-11-2020
Het maakt toch niet uit of je je invite e-mail niet meer hebt? Ik kreeg gewoon een extra knop na het inloggen met "Pre-order" erop...

Ben nu niet thuis, dan kan het niet nakijken, maar volgens mij heb je de e-mail niet echt nodig.

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet idd gewoon inloggen en dan kan je hem bestellen. Heb ik gister ook gedaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Hmmm, vanavond maar eens even kijken. Kan er vanaf de werkverbinding niet op. Vreemd dat die Sales team dit dan niet aangeeft mocht dit het geval zijn.

Geweldig _/-\o_ vanavond dan eens even bestellen.

[ Voor 15% gewijzigd door Nitai op 26-02-2008 10:23 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Schweino schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 09:32:
[...]

Helaas wel.

Clearance ging bij mij wat sneller alleen:

11:13 am Depart Facility Amsterdam, Netherlands, The
8:25 am Processed at DHL Location. Amsterdam, Netherlands, The
5:47 am Processing for clearance Amsterdam, Netherlands, The

[...]

De BTW betaal je aan de koerier (DHL in dit geval) bij aflevering. Ongeveer 30 euro (paar centen minder).
Hoe betaal je dat? Per CC/Pin/Cash? Dan weet ik ff dat ik geld neer moet leggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 07:46

Kettrick

Rantmeister!

sander- schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:51:
[...]

Hoe betaal je dat? Per CC/Pin/Cash? Dan weet ik ff dat ik geld neer moet leggen ;)
Cash, ik had verwacht dat je dat via acceptgiro ofzo moest doen, maar $vriendin moet contact betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 14:25
Ik kan met de quicksearch niks vinden of hij ook losse bestanden afspeelt bijv Video_ts.ifo

hehe heb namelijk veel films die niet in iso formaat zijn en het zou handig zijn als deze mediaplayer ook gewoon deze extensie kan lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
Heeft iemand nog goede suggesties voor programma's voor in batch converteren van MJPEG-bestanden? En naar welk formaat kan ik dit het beste doen?

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Killertjuh schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:05:
Ik kan met de quicksearch niks vinden of hij ook losse bestanden afspeelt bijv Video_ts.ifo

hehe heb namelijk veel films die niet in iso formaat zijn en het zou handig zijn als deze mediaplayer ook gewoon deze extensie kan lezen :)
Als je die files in een video_ts map hebt is dat geen probleem, dvd menu structuur etc. werkt dan allemaal..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
sander- schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:51:
[...]

Volgens DHL cash of met creditcard. Chauffer aan de deur wilde echter alleen cash accepteren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Schweino schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 18:07:
[...]

Volgens DHL cash of met creditcard. Chauffer aan de deur wilde echter alleen cash accepteren....
Oke, dan leg ik even geld neer, is die 30 euro vast of hangt dat er ook nog vanaf welke pennelikker je pakketje bekijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
BTW is altijd 19% dus het is vast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Dat vind ik altijd zo vervelend, dat als je bij aflevering nog wat moet betalen het altijd cash moet zijn. Alsof je thuis altijd een voorraad cash hebt liggen! Op het strand kun je je ijsjes al met een mobiel PIN apparaat afrekenen. Is het nou echt zo moeilijk voor die koeriersbedrijven om hun chauffeurs met zo'n mobiel PIN apparaat uit te rusten? |:(

Anyway, goed dat ik dat weet, zodat ik ook 30 euro in cash zal klaarleggen tegen de tijd dat mijn PCH onderweg is. Kan niet wachten in ieder geval! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
Maar is het nu €30,- precies, of moet je zorgen dat je het gepast hebt? Ik heb namelijk ook eens meegemaakt dat zo'n DHL-mannetje vrolijk zei geen wisselgeld te hebben en ik maar zelf moest zorgen voor gepaste betaling, of afzien van het wisselgeld...

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ze hebben geen wisselgeld... Maar goed, het gaat om 70 cent, daar is wel overheen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Wat is trouwens de verwachte leverdatum van de nieuwe batch waarvoor de invites verzonden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
sander- schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 09:39:
Wat is trouwens de verwachte leverdatum van de nieuwe batch waarvoor de invites verzonden zijn?
Als ik me goed herinner stond er in de email dat ze 2 batches zullen maken, één rond 8 maart geloof ik, en één ergens eind maart. Dus ik zit hier duimen te draaien dat die voor mij in de 8 maart batch zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
als je nou zoon Popcorn Hour (met hardeschijf) wilt aanschaffen wat is dan de beste plek ( goedkoopste )waar je dat kunt doen. Hier in nederland heb ik niet veel plaatsen gezien waar je zoon ding kunt aan schaffen. Maar ik hoor hier veel mensen die het via de origineel website bestellen maar dan moet het geïmporteerd worden? Dit zelf heb ik nog nooit gedaan dus ook geen ervaring hier in! De betaalwijze zou dan via een CC moeten zoja dan heb ik een probleem heb er namelijk geen:P

Iemand nog suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 09:27:
Ze hebben geen wisselgeld... Maar goed, het gaat om 70 cent, daar is wel overheen te komen.
Ja, die 70 cent op het totaal is natuurlijk niets... maar bedenk eens hoeveel geld ze bij elkaar "gratis" vangen, alleen omdat ze te beroerd zijn om wisselgeld bij zich te hebben. Of nog beter inderdaad, een mobiel PIN-apparaat. Maar goed, het is geen "Bash DHL-topic", dus nu maar weer over naar de Popcornhour.

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Killertjuh schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:26:
als je nou zoon Popcorn Hour (met hardeschijf) wilt aanschaffen wat is dan de beste plek ( goedkoopste )waar je dat kunt doen. Hier in nederland heb ik niet veel plaatsen gezien waar je zoon ding kunt aan schaffen. Maar ik hoor hier veel mensen die het via de origineel website bestellen maar dan moet het geïmporteerd worden? Dit zelf heb ik nog nooit gedaan dus ook geen ervaring hier in! De betaalwijze zou dan via een CC moeten zoja dan heb ik een probleem heb er namelijk geen:P

Iemand nog suggesties ?
Over een maandje bij mij... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
mphilipp schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:55:
[...]

Over een maandje bij mij... ;)
haha :P hoezo wat is er mis mee dan :P??

Wanneer je hem weg doet PM me effe :)

[ Voor 9% gewijzigd door Killertjuh op 29-02-2008 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Ze hadden er bij RHISC.nl 5 op voorraad (nu nog 4 ;-) ) dus als je er een wilt, snel bestellen!
Je betaald iets meer (249eu) maar je hebt tenminste wel garantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ElayZ schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 17:29:
Ze hadden er bij RHISC.nl 5 op voorraad (nu nog 4 ;-) ) dus als je er een wilt, snel bestellen!
Als je hem rechtstreeks besteld krijg je ook garantie, alleen kost het versturen wat meer en duurt het wat langer (al weet je dat bij Rhisc ook niet, als bij hun de voorraad op is kan het ook lang duren).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Killertjuh schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:57:
[...]
haha :P hoezo wat is er mis mee dan :P??
Wanneer je hem weg doet PM me effe :)
Nics mis mee, maar ik ga een HTPC bouwen. Dan mag ie weg.

Ennehh...garantie is voor watjes... ;)

[ Voor 7% gewijzigd door mphilipp op 29-02-2008 17:45 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Laatst online: 02-08 10:59
ElayZ schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 17:29:
En nu nog maar twee! Ben benieuwd! Bedankt voor de tip.

Ik doe mn mediacenter weg in ga dit ding uitproberen!!

edit: krijg ik een mail: Out of Stock, terwijl er bij voorraad staat nog 2? Vage boel!

edit2: blijkt dat ze eind van as. week binnen zijn, dus zodoende staan ze op 'voorraad'!

[ Voor 18% gewijzigd door DiMacho op 29-02-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
DiMacho schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:03:
[...]

En nu nog maar twee! Ben benieuwd! Bedankt voor de tip.

Ik doe mn mediacenter weg in ga dit ding uitproberen!!

edit: krijg ik een mail: Out of Stock, terwijl er bij voorraad staat nog 2? Vage boel!

edit2: blijkt dat ze eind van as. week binnen zijn, dus zodoende staan ze op 'voorraad'!
Ik kreeg ook dat mailtje met out of stock.

Heb je hun gemaild om te vragen hoe het zit, dat je weet dat ze volgende week binnenkomen?

Er staat idd bij het ding zelf levering eerste week maart, maar dat was vd week ook en toen kon je niet bestellen maar alleen je mail adres achter laten om op de hoogte gehouden te worden en nu vanmiddag kon ik ineens wel bestellen omdat ie op 5 stond, dus zodoende gelijk besteld.

Nou ik ben benieuwd wanneer ie komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
divxplayer.nl verkoopt ze ook hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 11:40
Iemand een idee hoe snel de invites worden verstuurd ? Ik heb 99** als nummer en vroeg me af hoeveel mensen op tweakers al een invite hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

super_dirk schreef op maandag 03 maart 2008 @ 14:41:
Iemand een idee hoe snel de invites worden verstuurd ? Ik heb 99** als nummer en vroeg me af hoeveel mensen op tweakers al een invite hebben gehad.
Volgens mij is er alleen bekend dat er twee batches verstuurd gaan worden in maart.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

super_dirk schreef op maandag 03 maart 2008 @ 14:41:
Hoelang duurde het voordat je een invite kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Ik heb me geloof ik ergens in januari (of iets eerder) ingeschreven met nummer 7000 en heb mijn invite al gehad. Dus dikke kans dat je bij de voglende batch zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
# Mar 1
$224.00 charge - Your credit card was charged for $224.00. "GOOGLE *Popcorn Hour" will appear on your credit card statement.
# Feb 25
Order received - Popcorn Hour received your order.
# Feb 25
Order placed - Your order was placed with Popcorn Hour. A confirmation email was sent to you by Google.

Zo te zien komt de mijne er volgende week aan :)
ID is 74**.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Frank-NL schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:54:
# Mar 1
$224.00 charge - Your credit card was charged for $224.00. "GOOGLE *Popcorn Hour" will appear on your credit card statement.
# Feb 25
# Feb 25
Order placed - Your order was placed with Popcorn Hour. A confirmation email was sent to you by Google.

ID is 74**.
ik kreeg hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Idem hier. Ook op 1 maart m'n credit-card gecharged. ID 72**. Heb de Planet Earth (BluRay-rips) serie in 720p al klaar staan om te kijken, dus dat wordt genieten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 11:40
remove

[ Voor 94% gewijzigd door super_dirk op 03-03-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Ik heb ook hetzelfde, maar er staat heel duideijk dat het pre-order is, dus het is even afwachten wanneer geleverd wordt. Ik hoop bij de 1e batch te zitten, maar je weet maar nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
We wachten allemaal in spanning af haha!

Ik hoop dat het apparaatje de verwachtingen waar kan maken.

Nu zit ik alleen nog met het volgende, wat is een goede en stille harde schijf om er in te plaatsen?
Iemand tips of aanbevelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
ElayZ schreef op maandag 03 maart 2008 @ 21:20:
We wachten allemaal in spanning af haha!

Ik hoop dat het apparaatje de verwachtingen waar kan maken.

Nu zit ik alleen nog met het volgende, wat is een goede en stille harde schijf om er in te plaatsen?
Iemand tips of aanbevelingen?
Samsungs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Of Western Digital green power series. Dat zijn momenteel de stilste en zuinigste drives. Maar de Samsungs hoor je ook niet hoor... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

En nog steeds alleen in SATA te krijgen en de PCH die ik heb ontvangen accepteert geen SATA schijven. Maar misschien is dat bij jou anders? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Laatst online: 18:16
Zo'n schijf er in zetten is trouwens heel gemakkelijk, zo gedaan. Volgens mij heb ik een WD er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de PCH A-100 sinds half december 2007 en bevalt zeer goed na hiervoor een freecom 350 gehad te hebben. Ik werk zonder ingebouwde Harde schijf en stream alles vanaf een PC met W2k3 (Lekker stil)
Heel veel pluspunten, goed beeld over HDMI, goed geluid.
Minpunten voor mij zij:
(nog) Geen MKV/VC1 support
Geen ingebouwde DTS decodering, zal er ook niet komen door licentie issues.
Slecht audio afspeel software, kan bv niet browsen tijdens afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 22:30:
Ik heb de PCH A-100 sinds half december 2007 en bevalt zeer goed na hiervoor een freecom 350 gehad te hebben. Ik werk zonder ingebouwde Harde schijf en stream alles vanaf een PC met W2k3 (Lekker stil)
Heel veel pluspunten, goed beeld over HDMI, goed geluid.
Minpunten voor mij zij:
Dat laatste is inderdaad jammer. Het is vaak al beperkt dat het stopt na het liedje dat op dat moment speelt omdat de playlist weg is als je gaat browsen, maar als het meteen stopt is dat een beetje jammer (dat van die playlist, die andere minpunten vind ik niet zo erg).

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 03-03-2008 22:43 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, als ik een MKV/VC1 tegenkom dan remux ik die naar .ts met tsMuxeR, dat gaat supersnel t.o.v re-encoden. en DTS is snel om te zetten met eac3to naar ac3, Dus het is allemaal te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Oscar Mopperkont schreef op maandag 03 maart 2008 @ 21:58:
En nog steeds alleen in SATA te krijgen en de PCH die ik heb ontvangen accepteert geen SATA schijven. Maar misschien is dat bij jou anders? ;)
Deja-vu... ;) Sorry...ik kan dat soort dingen zo slecht onthouden...krijg je als je ouder wordt...brein wil nie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Veel mensen gebruiken een laptopschijfje. Via een verloopstukje kan deze worden aangesloten op de Ata kabel. Als voordelen worden genoemd, de stille werking van zo'n 4200 of 5400 toerenschijfje en de geringe warmteontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Dat hij geen DTS decodeert is jammer, maar even voor de duidelijkheid: hij geeft deze DTS stream(?) wel door aan je versterker, dus als die het kan decoderen, dan is het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander- schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:50:
Ik heb me geloof ik ergens in januari (of iets eerder) ingeschreven met nummer 7000 en heb mijn invite al gehad. Dus dikke kans dat je bij de voglende batch zit.
Ik heb me gisteren aangemeld op de website, maar geen mail gehad o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Ok dus een samsung schijf is de beste optie.
Jammer dat 400GB de grootste samsung is zo te zien:
Pricewatch

Die 750 Seagate Barracuda is erg lawaaierig of niet?
Want ik wil het liefst een zo groot mogelijke schijf erin hangen...
Tot hoeveel ondersteunt de PCH? Kan het niet vinden namelijk.
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 22:30:
...
Minpunten voor mij zij:
Hij speelt toch wel mkv en vc spul af??
Dat is de reden dat ik dit ding gekocht heb, om HD rips af te spelen...
Hij heeft dezelfde chipset als de TViX 6500 (Sigma SMP8635 ) die kan het wel vlgns mij/

Bijv zoiets als dit:
Formaat : Matroska
Bestandsgrootte : 12.3 GiB
Gebruikte encoder-bibliothee : libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1

Video #
Codec/Family : AVC
Codec/Info : Advanced Video Codec
Codec-profiel : High@L5.1
Codec settings, CABAC : Yes
Speeltijd : 2h 30mn
Bitrate : 9701 Kbps
Nominal bit rate : 10 Mbps
Breedte : 1920 pixels
Hoogte : 800 pixels
Beeldverhouding : 2.400
Framerate : 23.976 fps
Chroma : 4:2:0
Interlacement : Progressive
Gebruikte encoder-bibliothee : x264 - core 57 svn-709C
Zou hij dat af kunnen spelen bijvoorbeeld?

Of een HDWMV:
Video : 3.10 Gb, 3765 Kbps, 35.729 fps, res. 1920*816 (2.21:1), WVC1 = Windows Media Video 9 Advanced Profile
Audio : 649 Mb, 768 Kbps, 48000 Hz, 6 kan., 0x162 = Windows Media Audio 10 Professional
ChrisM schreef op maandag 03 maart 2008 @ 23:44:
Dat hij geen DTS decodeert is jammer, maar even voor de duidelijkheid: hij geeft deze DTS stream(?) wel door aan je versterker, dus als die het kan decoderen, dan is het geen probleem.
Hij geeft het wel door, dus als je gewoon een reciever hebt die het signaal kan decoden dan is het geen probleem lijkt me.
Audio containers:
...
Audio pass through : DTS, AC3

[ Voor 88% gewijzigd door ElayZ op 04-03-2008 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-09 19:35
Ik heb zelf vorige week deze besteld: WD Caviar SE16 500GB
Stil en een goede prijs.

review:
http://www.silentpcreview.com/article617-page1.html

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is betaald.
01-03-2008 GOOGLE *Popcorn Hour google.com/ch CA 149,58

Lijkt erop dat ie eraan komt :D. Mijn nummer weet ik niet, dacht iets van 77**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 09:35:
Hij is betaald.

w00t - ik wacht ook met smart..

nu nog de levering van mijn Phili 9732 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is het afspelen ook mogelijk vanaf een USB stick of een externe hdd in plaats van een interne hdd, en zou dit dan vloeiend genoeg gaan voor bijvoorbeeld een .mkv bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp de bestellingfase nog niet goed.
Je meld je aan op de site, wat is stap 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 13:35:
Ik begrijp de bestellingfase nog niet goed.
Je meld je aan op de site, wat is stap 2?
je meld je aan
je wacht op een uitnodiging om te bestellen
je betaald via Google
je wacht op levering - beperkt aantal batches per maand (Maart zijn er 2)

De tijd tussen aanmelden en uitnodiging kan een aantal weken/maanden duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Deephouse schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 13:07:
Is het afspelen ook mogelijk vanaf een USB stick of een externe hdd in plaats van een interne hdd, en zou dit dan vloeiend genoeg gaan voor bijvoorbeeld een .mkv bestand?
Ik heb al een aantal mkv's van een externe HD af gespeeld (Maxtor OneTouch) en dat is geen probleem, werkt net zo goed als van de interne schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ChrisM schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 13:48:
[...]

Ik heb al een aantal mkv's van een externe HD af gespeeld (Maxtor OneTouch) en dat is geen probleem, werkt net zo goed als van de interne schijf.
Dat is goed nieuws, ik koop binnenkort een 32GB usb stick van Corsair en ga daar vanaf dan mijn films afspelen zodra ik een A-100 gekocht heb.

Mocht ik ooit toch een interne hdd installeren, kan ik dan vanaf die usb stick bestanden naar de interne hdd kopiëren of kan dat alleen via ethernet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SileX schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 13:44:
[...]
De tijd tussen aanmelden en uitnodiging kan een aantal weken/maanden duren
Ah vandaar, ok tot volgende maand dan maar weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Deephouse schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 15:40:
Mocht ik ooit toch een interne hdd installeren, kan ik dan vanaf die usb stick bestanden naar de interne hdd kopiëren of kan dat alleen via ethernet?
Volgens mij is het uiteindelijk wel de bedoeling dat dat mogelijk wordt, maar ik weet niet zeker of dat nu al mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ElayZ schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 01:18:

Hij speelt toch wel mkv en vc spul af??
Dat is de reden dat ik dit ding gekocht heb, om HD rips af te spelen...
Hij heeft dezelfde chipset als de TViX 6500 (Sigma SMP8635 ) die kan het wel vlgns mij/
Wat ik bedoelde is vc1 in een mkv
MKV is een container en daar kan vanalles inzitten zoals x264 of vc1, dts of ac3
De PCH speelt geen vc1 af in een mkv container.
Althans nog niet, hopelijk komt dat nog, want het komt toch wel eens voor in de HDTV nieuwsgroepen. En we willen natuurlijk zonder omzetten afspelen.
Het is al diverse keren gevraagd bij de feature requests op het NMT forum.

Grtz Ad

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:14:
[...]

Wat ik bedoelde is vc1 in een mkv
MKV is een container en daar kan vanalles inzitten zoals x264 of vc1, dts of ac3
De PCH speelt geen vc1 af in een mkv container.
Althans nog niet, hopelijk komt dat nog, want het komt toch wel eens voor in de HDTV nieuwsgroepen. En we willen natuurlijk zonder omzetten afspelen.
Het is al diverse keren gevraagd bij de feature requests op het NMT forum.

Grtz Ad
Aha, ik begrijp m!

Ik schrok al even. Bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
Frank-NL schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:54:
# Mar 1
# Feb 25
# Feb 25

ID is 74**.
hoeveel euro's heb je effectief betaald? 150euro's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 09:35:
Hij is betaald.

Zo ongeveer ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Effectief betaal je:
€155 voor de popcorn hour (maar dit kan dus verschillen, ligt er aan wanneer je hem koopt en wat dan de dollarkoers is).
€29 voor de BTW die je moet betalen bij het invoeren (19% van 155).
Dus €185 heb ik betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
ChrisM is dit inclusief transport kosten?

Iem uit belgie die em heeft gekocht, wat met de btw/taks?

Wordt die geleverd vanuit de US of Azie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
FloRadix schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 23:33:
ChrisM is dit inclusief transport kosten?
Yep. €155 was voor mij de prijs van de popcorn + transportkosten naar Nederland. Daarna moest ik aan DHL nog €29 BTW betalen. En that's it. Voor mij, tenminste. Hij kwam uit Hong Kong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
ChrisM schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 23:42:
[...]
Yep. €155 was voor mij de prijs van de popcorn + transportkosten naar Nederland. Daarna moest ik aan DHL nog €29 BTW betalen. En that's it. Voor mij, tenminste. Hij kwam uit Hong Kong.
Idem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

ElayZ schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 01:18:
Ok dus een samsung schijf is de beste optie.
Jammer dat 400GB de grootste samsung is zo te zien:
Pricewatch
En deze dan? Ik heb goeie ervaringen met Samsung en 750GB lijkt me (voorlopig) wel voldoende :X

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
roma0803 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 09:55:
[...]

En deze dan? Ik heb goeie ervaringen met Samsung en 750GB lijkt me (voorlopig) wel voldoende :X
750GB, SATA, 32MB, 7200

SATA dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Tja, en daar had ik ff niet naar gekeken. Jammer.

Wellicht deze dan? Is volgens wat reviews her en der niet de allerstilste, maar zeker stil genoeg is mijn idee eruit. 750GB is wel een ruimte die wenselijk is met alle HD content lijkt mij.

[ Voor 75% gewijzigd door roma0803 op 05-03-2008 16:21 ]

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Ik heb de schijf van 500gb die ik er in heb, al vol... maar heb al besloten dat ik gewoon externe HDs erbij koop als het nodig is. 500GB met een USB2 aansluiting kost ook nog maar 90 euro (bijv: pricewatch: Western Digital Elements WDE1U5000E) en die kan je ook nog een keer ergens anders voor gebruiken. Je kan zelfs een hubje aansluiten op de Popcorn Hour en dan daar weer meerdere USB disks aan doen... dus ruimte genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
ik denk dat ik in de popcornhour een kleine schijf doe gewoon voor de applicaties en misschien voor wat muziek oid, maar ik leg wel een nas in de meterkast met meer diskspace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is ook mijn plan. Heb vandaag mijn mybook world binnengekregen, moet nog even aangepast worden voor usenet. Heb nog een 60gig schijf liggen die ik niet gebruik die dan in de popcornhour kan, hopelijk is die wat stil en niet te warm. Dan kan ik wat apps enzo op de popcornhour en rechtstreeks films kijken van de nas, makkelijker kan bijna niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2008 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

sander- schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:21:
ik denk dat ik in de popcornhour een kleine schijf doe gewoon voor de applicaties en misschien voor wat muziek oid, maar ik leg wel een nas in de meterkast met meer diskspace
Waarom dan überhaupt nog een schijf erin? Ik heb alles op mijn NAS staan. Ik gebruik 'die apps' ook helemaal niet. Ik speel er alleen audio/video mee af, dus ik mis waarschijnlijk helemaal niets aan die apps. Wat kan ie dan meer dan zonder HD eignenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 14:23:
[...]

Nou.. Da's heel simpel.. Ik heb met een bepaald doel een bepaalde grootte TV gekocht. Wat ik dan wel prettig vind is dat dan ook alle pixels die ik gekocht heb ook daadwerkelijk gebruikt worden tijdens het gebruik waar ik de TV voor gekocht heb. Daarbij is de "verkrachting" van een dusdanige aard dat ik een volledig benut oppervlakte zeker prefereer.
Als de volle grootte van de TV wordt gebruikt heb je alweer wat meer bioscoop gevoel. Overigens heb je in de Bios ook een verkeerde beeldverhouding als je aan de zijkant en dus niet recht voor het scherm zit...

Dit (balken) is trouwens ook de reden dat ik nooit een Nederlandse DVD meer koop, daar zijn ze zo snugger om (een gedeelte!! van) de ondertiteling in de zwarte balk te zetten..

En inderdaad... Ik heb nog geen antwoord..
Als dit apparaat (of een andere) de balken weghaald, wat moet er dan in de plaats komen? De breedte van het beeld (bedoel ik picture mee) is net zo breed als het scherm, dus de boven en onderkant kan alleen met beeld opgevuld worden als er ingezoomed wordt of opgerekt. Lijkt me ook weer niet de bedoeling.

Please explain :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
roma0803 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 11:44:
Tja, en daar had ik ff niet naar gekeken. Jammer.

Wellicht deze dan? Is volgens wat reviews her en der niet de allerstilste, maar zeker stil genoeg is mijn idee eruit. 750GB is wel een ruimte die wenselijk is met alle HD content lijkt mij.
Ja ik ga denk ik ook voor deze schijf want ik heb liever meer ruimte en een tikkeltje meer lawaai (doe t kast deurtje wel dicht als de film eenmaal draait) dan maar 400 gb erin. Zeker met al het HD materiaal.

Ik heb overigens nu ook al twee externe HDD's liggen met mn verzameling serie's (alle afl van mythbusters, top gear, south park enzenz :P ) dus het is mooi dat ik die er gewoon aan kan hangen maar ik wil toch ook graag wat dingen op een andere schijf backuppen omdat het niet voor het eerst zou zijn als een HDD het begeeft bij mij... Ik zou namelijk echt gek worden als ik alles kwijt zou zijn.

Nou maar hopen dat RHISC een beetje op gaat schieten met versturen... hehe

[edit] weten we trouwens zeker dat de PCH 750 gb aan kan? Iemand dat al eens geprobeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door ElayZ op 06-03-2008 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Gamo schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 01:12:
[...]
Als dit apparaat (of een andere) de balken weghaald, wat moet er dan in de plaats komen? De breedte van het beeld (bedoel ik picture mee) is net zo breed als het scherm, dus de boven en onderkant kan alleen met beeld opgevuld worden als er ingezoomed wordt of opgerekt. Lijkt me ook weer niet de bedoeling.

Please explain :)
Hou maar op. Dit is iets wat sommige mensen wel nooit zullen snappen. De volledige grootte van het scherm gebruiken zou het bioscoopgevoel vergrooten. How little do they know. Pak een lineaaltje en ga eens meten bij verschillende films in de bioscoop. Films hebben nu eenmaal niet een vaste beeldverhouding, en ook in de bioscoop wordt niet bij elke film het volledige doek gebruikt. Dus: balken aan de zijkant. In sommige theaters schuiven ze die dingen vlak voor de film nog even naar de juiste plek.

Maar ja...sommige mensen hebben een vreemde idé fixe in hoofd dat er geen enkel randje zwart rond het beeld te zien mag zijn. En ik maar denken dat ze allemaal naar de film kijken....maar nee: ze kijken naar de randen...weird folks...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:07
Heb even het hele topic doorgelezen toen ik er toevallig op terecht kwam en had een vraagje..
Is de popcorn nu de voorloper van de istarhd? Ik kan het niet echt vinden... maar weet wel dat ik zeker voor 1 van de 2 ga, ligt er aan welke eerst is met uitnodigen.. ben namelijk #13... van de geregde gebruikers :'(

Maar goed, de grootste voordelen: mijn xbox met xbmc kan de kamer uitgeschopt worden en ik kan straks HD streamen! Wereldtopic! :*)

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

mphilipp schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 08:11:
[...]

Hou maar op. Dit is iets wat sommige mensen wel nooit zullen snappen. De volledige grootte van het scherm gebruiken zou het bioscoopgevoel vergrooten. How little do they know. Pak een lineaaltje en ga eens meten bij verschillende films in de bioscoop. Films hebben nu eenmaal niet een vaste beeldverhouding, en ook in de bioscoop wordt niet bij elke film het volledige doek gebruikt. Dus: balken aan de zijkant. In sommige theaters schuiven ze die dingen vlak voor de film nog even naar de juiste plek.

Maar ja...sommige mensen hebben een vreemde idé fixe in hoofd dat er geen enkel randje zwart rond het beeld te zien mag zijn. En ik maar denken dat ze allemaal naar de film kijken....maar nee: ze kijken naar de randen...weird folks...;)
Mee eens.

Met andere woorden: geen enkele film heeft dezelfde beeldverhouding. Hiervoor is geen standaard afgesproken. Als je dus zwarte balken ziet heb je de film waarschijnlijk verhoudingsgewijs hetzelfde formaat als in de bioscoop. Kort gezegd, geen enkel beeldframe is onzichtbaar. Het is dus eigenlijk mooi zo. Ondanks dat het beeld niet schermvullend is zie je wel alles wat je moet zien.

Indien de beeldverhoudingen worden aangepast voor televisie: "vroeger" 4:3 en tegenwoordig het zg. breedbeeldformaat 16:9, raak je dus beeldmateriaal kwijt. Om 4:3 te vullen worden de zijkanten wegge-edit en met 16:9 ook enigszins. Hoeveel is afhankelijk van het gebruikte bioscoopfilmformaat van de originele opname.

Als je je dvd's dus selecteert en koopt op beeldvullend mis je dus een enorme hoop filmmateriaal omdat het weggeknipt is om het beeld beeldvullend te maken.

Ik heb een aantal Disney's liggen waarbij ik boven en onder grote zwarte balken heb. Aanmerkelijk groter dan je gewend bent met huidige films. Dit zijn oude films die op DVD zijn gezet. Eerst kwam de zg. fullscreen 16:9 uit die iedereen dan ook kocht. 1 Jaar later kwam de originele bioscoopformaat versie uit. Wél zwarte balken. Maar als je ze naast elkaar kijkt zie je op de originele versie heel wat meer beelden die weggeknipt zijn in de fullscreen versie. Met de huidige plasma's en LCD's heb je een grotere TV die de zwarte balken compenseren.

In mijn beleving is het dus erg dom om voor beeldvullend te gaan. Je hebt dan eigenlijk een gezoomde versie waarbij je een hoop film mist, dat laatste is een feit.

@us1111:
Laat je informeren voordat je iets roept dat geen hout snijdt. Het is juist mooi dat subs in de zwarte balk worden gezet. Je kunt de volledige film zien met minimale verstoring van het beeld. Jouw fullscreen films tonen slechts een deel van de werkelijke film. Dit zul je op ieder forum aangaande dit onderwerp kunnen lezen....

[ Voor 6% gewijzigd door roma0803 op 06-03-2008 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
Simpel gezegd heeft de PCH geen ventilator en er kan een interne HDD in (nodig voor applicaties als BitTorrent, NFS, etc.) en heeft twee USB HOST-poorten. De istar mini (ik neem aan dat je die bedoelt met Istarhd?) heeft wel een ventilator en zowel SATA als eSATA-aansluitingen als VGA (kan PCH ook via HDMI), optisch digitale audio en een aan/uit-knop. Maar helaas maar 1 USB HOST poort aan de achterkant ipv voor (kan ook voordeel zijn natuurlijk).

De rest kun je nalezen op http://www.istarhd.com/ en www.popcornhour.com.

De één is dus niet de opvolger van de ander. Het zijn verschillende fabrikanten en hebben verschillende mogelijkheden, maar uiteindelijk zit er dezelfde chip in (SIGMA SMP8635), dus het is afhankelijk van firmware en ondersteuning (service). Voorlopig doet Syabas dit (de firmware dan), dus dat zit wel goed. Qua hardware (op de lange(re) termijn zullen beide merken en producten zich nog moeten bewijzen.

[ Voor 6% gewijzigd door Elefante op 06-03-2008 10:08 ]

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
In reactie op roma0803 .... Grotendeels waar wat je schrijft, maar niet helemaal. Er zijn films die door de regisseur in zgn. Open Matte gefilmd worden. Dan heeft de regisseur wel een filmkader (16:9 bv. of 2.35:1) in het beeld van z'n camera waarbinnen hij z'n film bedoelt, maar ook het deel BUITEN dat frame komt op film te staan. Voor de bioscoop kan de regisseur z'n film precies zo maken als hij (of zij) bedoelt, door alleen te tonen wat er in dat frame zichtbaar was. Voor een DVD release kan er dan gekozen worden om het beeld buiten dat kader mee te nemen om een andere aspect-ratio te geven.

Zo heb je bv. bij de Harry Potter DVDs de keuze uit de breedbeeld versie met het oorspronkelijke bioscoop formaat, en een 4:3 versie. Omdat Harry Potter in Open Matte gefilmd is laat die 4:3 versie zelfs MEER zien dan in de breedbeeld versie, omdat het kader simpelweg vergroot is.

Hiermee heb je wel kans dat je dingen als een microfoon aan hengel net aan de rand in beeld kunt zien, of reflecties van crewleden in een spiegel, die in de breedbeeld versie buiten beeld zit, en in de opgevulde 4:3 versie wel in beeld is. Maar het is vooral niet de versie zoals de regisseur hem bedoeld heeft.

Als voorbeeld voor wat roma0803 bedoelt is de film Memento die in 2.35:1 gefilmd en getoond was in de bioscoop, en in bv. Engeland ook in dat formaat op DVD uitgekomen is, maar in Nederland in een verknipte 16:9 uitgave is uitgekomen. Hierbij is aan de linkerkant en rechterkant zoveel beeld afgesneden dat de ratio passend gemaakt is voor 16:9 TVs. Om van een 2.35:1 beeld naar 1.78:1 beeld te gaan moet er echter wel ruim 24% van het beeld links en rechts afgeknipt worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
Het is mij nou duidelijk waar ik voor moet gaan, en wordt waarschijnlijk toch de Istar mini, omdat deze een optische uitgang heeft itt de popcorn. Mijn receiver heeft volgens mij alleen optische ingangen namelijk...

Thanks voor je uitleg! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Vince22 op 06-03-2008 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Haay schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:27:
In reactie op roma0803 .... Grotendeels waar wat je schrijft, maar niet helemaal. Er zijn films die door de regisseur in zgn. Open Matte gefilmd worden. Dan heeft de regisseur wel een filmkader (16:9 bv. of 2.35:1) in het beeld van z'n camera waarbinnen hij z'n film bedoelt, maar ook het deel BUITEN dat frame komt op film te staan. Voor de bioscoop kan de regisseur z'n film precies zo maken als hij (of zij) bedoelt, door alleen te tonen wat er in dat frame zichtbaar was. Voor een DVD release kan er dan gekozen worden om het beeld buiten dat kader mee te nemen om een andere aspect-ratio te geven.

Zo heb je bv. bij de Harry Potter DVDs de keuze uit de breedbeeld versie met het oorspronkelijke bioscoop formaat, en een 4:3 versie. Omdat Harry Potter in Open Matte gefilmd is laat die 4:3 versie zelfs MEER zien dan in de breedbeeld versie, omdat het kader simpelweg vergroot is.

Hiermee heb je wel kans dat je dingen als een microfoon aan hengel net aan de rand in beeld kunt zien, of reflecties van crewleden in een spiegel, die in de breedbeeld versie buiten beeld zit, en in de opgevulde 4:3 versie wel in beeld is. Maar het is vooral niet de versie zoals de regisseur hem bedoeld heeft.

Als voorbeeld voor wat roma0803 bedoelt is de film Memento die in 2.35:1 gefilmd en getoond was in de bioscoop, en in bv. Engeland ook in dat formaat op DVD uitgekomen is, maar in Nederland in een verknipte 16:9 uitgave is uitgekomen. Hierbij is aan de linkerkant en rechterkant zoveel beeld afgesneden dat de ratio passend gemaakt is voor 16:9 TVs. Om van een 2.35:1 beeld naar 1.78:1 beeld te gaan moet er echter wel ruim 24% van het beeld links en rechts afgeknipt worden!
Dank voor de aanvulling. Ik had hier idd geen rekening mee gehouden. Open Matte komt dacht ik niet zo veel (meer) voor, klopt dat? Reden hiervoor had meen ik met kosten te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
roma0803 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:55:
Dank voor de aanvulling. Ik had hier idd geen rekening mee gehouden. Open Matte komt dacht ik niet zo veel (meer) voor, klopt dat? Reden hiervoor had meen ik met kosten te maken.
Nou, dat Open Matte werd gedaan omdat ze nog veel 4:3 camera's hadden. Maar zo langzamerhand wordt er steeds meer met breedbeeld camera's gefilmd en dan is de bron al native breedbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:25
Het is mij nou duidelijk waar ik voor moet gaan, en wordt waarschijnlijk toch de Istar mini, omdat deze een optische uitgang heeft itt de popcorn. Mijn receiver heeft volgens mij alleen optische ingangen namelijk...

Thanks voor je uitleg! _/-\o_
Dat lijkt me stug, je receiver zal toch wel een 'gewone' digitale coax ingang hebben? Die uitgang heeft de PCH namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Elefante schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:06:
De één is dus niet de opvolger van de ander. Het zijn verschillende fabrikanten en hebben verschillende mogelijkheden
Ik heb reden om dat te betwijfelen. Op papier zijn het andere bedrijven/bedrijfsnamen. Maar het is wel heel erg toevallig dat ze zowel hosting als administrator delen. Die nieuwe lijkt gewoon heel erg sterk op een verbeterde versie van de PCH. Maar als PCH nu al een nieuwe versie zou uitbrengen met verbeteringen waar de huidige klanten over klagen, is de boot aan natuurlijk. Mensen gaan dan roepen dat ze willen upgraden of inruilen.

Ben benieuwd of we ergens online de Amerikaans KvK kunnen raadplegen vwb de eigenaren van beide bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Zodra de mijne er is gaat 'ie gelijk de verkoop weer in! Gister een PS3 gekocht :D
Is er al iemand met interesse?
Inmiddels v.o.v., reageren hoeft niet meer...

[ Voor 22% gewijzigd door Frank-NL op 06-03-2008 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
Toch maar niet, ga toch voor de iStar HD mini...

[ Voor 72% gewijzigd door Vince22 op 06-03-2008 13:26 . Reden: ik bedacht me net te laat :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Hoi allemaal ik heb een vraagje ik wil een popcornhour kopen of een istar .
ik wil daar een mybook van WD aanhangen via usb kan ik dan wel hd films afspelen zonder myiHome Media Server via mijn pc.
Hij heeft dan tenslotte een usb 2.0 verbinding dat zou genoeg moeten zijn ?
ik wil de my book dan ook via lan in het netwerk hangen om films over te brengen kan de mybook ook zonder usb aansluiten maar via het netwerk zal hij geen hd af geen spelen denk ik?
heeft iemand dit zo ook gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
Frank-NL schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 13:22:
Zodra de mijne er is gaat 'ie gelijk de verkoop weer in! Gister een PS3 gekocht :D
Met hd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Laatst online: 02-08 10:59
Frank ik wil hem wel van je overnemen! Mail me even op dimacho [At] gmail PUNT com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Ik heb ook een PS3 maar vergis je niet, daar kun je niet hetzelfde mee als met deze PCH hoor...

Je kunt maar bepaalde HD films afspelen, laaaaang niet alles. (geen MKV, alleen WMVHD en dan niet met WM10 geencodeerde audio want dan heb je geen geluid bijv.)

Hij ondersteunt ook alleen externe HDD's die in FAT zijn geformatteerd géén NTFS, dus d.w.z dat je geen bestanden groter dan 4 gb kunt bekijken...

Streaming van film/muziek materiaal moet je doen met bijv TVersity, wat niet echt geweldige kwaliteit is...

Zo zijn er nog meer redenen om de PCH te houden naast je PS3. Ik heb mn PS3 om te gamen en voor orginele Blu-Ray discs en de PCH wil ik erbij voor de rest...

Maar ieder zo z'n voorkeur uiteraard, maar ik dacht ik zeg t wel even dat je niet straks baalt dat je m verkocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
ElayZ schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:41:
[...]

Ik heb ook een PS3 maar vergis je niet, daar kun je niet hetzelfde mee als met deze PCH hoor...

Je kunt maar bepaalde HD films afspelen, laaaaang niet alles. (geen MKV, alleen WMVHD en dan niet met WM10 geencodeerde audio want dan heb je geen geluid bijv.)

Hij ondersteunt ook alleen externe HDD's die in FAT zijn geformatteerd géén NTFS, dus d.w.z dat je geen bestanden groter dan 4 gb kunt bekijken...

Streaming van film/muziek materiaal moet je doen met bijv TVersity, wat niet echt geweldige kwaliteit is...

Zo zijn er nog meer redenen om de PCH te houden naast je PS3. Ik heb mn PS3 om te gamen en voor orginele Blu-Ray discs en de PCH wil ik erbij voor de rest...

Maar ieder zo z'n voorkeur uiteraard, maar ik dacht ik zeg t wel even dat je niet straks baalt dat je m verkocht hebt.
Nee ik zal er niet van balen, kan het gewoon niet aansluiten twee apparaten - en de PS3 was al duur genoeg.

Ik ken de nadelen van de PS3 maar er wordt hardt gewerkt een mediacenter achtige software ervoor heb ik gezien dus volgens mij zal dat uiteindelijk wel goedkomen. Verder ga ik ook niet vanaf een ext. HD kijken maar toch proberen of streamen lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Mar 4
Mar 1
Mar 1

@Frank
Dus als het is afgeschreven heb je hem meestal binnen een week? Hoe kom je daarbij dan?

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Hachy schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 16:13:
Dus als het is afgeschreven heb je hem meestal binnen een week? Hoe kom je daarbij dan?
Your credit card will only be charged when the product is available and
ready for shipping. We estimate that the upcoming batch will be available
on the week of the 8th of March 2008. The following batch should be ready
by the week of 30th of March 2008. Depending on which batch your order
falls into, your credit card will be charged accordingly. Please give us
around 1 week lead time to process the shipping list before we update
shipping info in your Google Checkout account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Oh, yeah baby! Ik zeg de batch van 8 maart woei :)

Thanx voor de snelle reactie man!

/edit: Ik weet niet meer wie het vroeg, maar $224,- is vandaag bij mij van m'n creditcard afgeschreven, en dat is in rekening gebracht als € 150,27.

[ Voor 47% gewijzigd door Hachy op 06-03-2008 16:53 ]

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
kan de speler ook m2ts files aan ? Zou iemand dat kunnen proberen ? (blu-ray rips..)

Ik verwacht mijn pch ook binnen een week ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avoid
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-09 16:21
Voor iedereen die import uit de USA niet aandurft, maar de Nederlandse prijzen te duur vindt: ik ben een animocheck gestart alhier: http://www.samenkopen.net/topic/85286/737725
Bij voldoende belangstelling kunnen we wellicht samen groot inkopen en de prijs drukken.

Time flies like an arrow, fruit flies like a banana.

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast