http://www.mcsnet.nl/inde...target=front.html&lang=nl kijk hier maar eens naar.... misschien wel het beste van de huidige mogelijkheden.
mphilipp schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:27:
[...]
Ik zou zeggen: zet 'm te koop. Ik denk dat je 'm voor een leuke prijs kunt verkopen. En koop dan die Tivx; ben je zijn we van je het gezeur af.

Anoniem: 189862
Bedankt voor de test dvd tip, ik hoop dat ik hiermee kan zien waar het probleem zit.Anoniem: 111992 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:53:
Tuurlijk zijn er problemen met dts,
Probeer de test dvd's maar eens die regelmatig langskomen op usenet.
Op mijn Dvd speler en mijn tvix gaat het geluid prima/ op de PH soms weer wel, soms niet en op sommige test betanden gewoon nooit (Bv. U2 teststukje werkt wel, Eagles teststukje werkt nooit)
Helaas heeft het uitschakelen van HDMI audio niet geholpen.
Miss lost nieuwe firmware wel het probleem op.
Even een vraag...
Ik heb nu een Philips Streamium en dat ding is dus echt bagger voor Xvid en Divx en gooi hem het liefst tegen de muur kapot ;-)... Ik wil nu echt een goede mediaspeler kopen en wil daar ook in investeren, maar ik ben bang dat het Xvid gedeelte weer voor problemen gaat zorgen. Dit ook omdat heel veel mensen verschillende pakketen en codecs gebruiken om Xvid/Divx'en te maken... Heeft iemand ervaring hoe stabiel de Popcorn is (of Tvix) m.b.t. het afspelen van Xvid en Divx? Ik hoop dat die ongeveer 90% van de Xvid en Dvix formaat afspeelt. De rest gebruik ik zeker ook en daar koop ik hem voor, maar ik heb geen zin in dezelfde problemen als ik wat geld uit moet geven...
Nog snel een vraag. Ik kan mijn TV nog niet via HDMI aansluiten, alleen composiet, maar ik kan wel coaxiaal het geluid gedeelte aansluiten aan mijn Receiver. Als ik de tekst uit de vorige pagina's bekeek, moet je perse HDMI selecteren om DTS geluid uit je receiver.. Klopt dit ? Of werkt coaxiaal dus DTS ook als je het beeld via Compensiet laat lopen.
Ik heb nu een Philips Streamium en dat ding is dus echt bagger voor Xvid en Divx en gooi hem het liefst tegen de muur kapot ;-)... Ik wil nu echt een goede mediaspeler kopen en wil daar ook in investeren, maar ik ben bang dat het Xvid gedeelte weer voor problemen gaat zorgen. Dit ook omdat heel veel mensen verschillende pakketen en codecs gebruiken om Xvid/Divx'en te maken... Heeft iemand ervaring hoe stabiel de Popcorn is (of Tvix) m.b.t. het afspelen van Xvid en Divx? Ik hoop dat die ongeveer 90% van de Xvid en Dvix formaat afspeelt. De rest gebruik ik zeker ook en daar koop ik hem voor, maar ik heb geen zin in dezelfde problemen als ik wat geld uit moet geven...
Nog snel een vraag. Ik kan mijn TV nog niet via HDMI aansluiten, alleen composiet, maar ik kan wel coaxiaal het geluid gedeelte aansluiten aan mijn Receiver. Als ik de tekst uit de vorige pagina's bekeek, moet je perse HDMI selecteren om DTS geluid uit je receiver.. Klopt dit ? Of werkt coaxiaal dus DTS ook als je het beeld via Compensiet laat lopen.
Dat zal altijd wel het probleem blijven. Tot nu toe ben ik alleen nog maar een paar HD files tegen gekomen die hij weigerde. En één avi (divx) die geen geluid geeft en er na een minuut of 3 mee kapt (PCH loopt gierend vast). Wat daar mis mee is weet ik niet. Ik merk wel dat een PC veel toleranter is dan de hardware players. Mijn Freecom 350 speelde van een aantal films geen ondertitels af die op de PC wel te zien zijn. Heel vreemd. Het gekke is dat het om een serie gaat, waarvan alle delen door dezelfde vent zijn geript. Toch zit er ergens iets niet goed waardoor ie dat .srt file niet slikt.CronoS76 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 19:11:
Ik wil nu echt een goede mediaspeler kopen en wil daar ook in investeren, maar ik ben bang dat het Xvid gedeelte weer voor problemen gaat zorgen. Dit ook omdat heel veel mensen verschillende pakketen en codecs gebruiken om Xvid/Divx'en te maken...
Dat soort dingen maakt je gek... Ik wil dat ook niet meer. Dus een PC. Een Tivx gaat me alleen maar méér ergeren, want die dingen zijn duurder. Werkt iets daar niet op, vind ik dat erger. Die PCH kostte me krap €150, en daar raak ik 'm makkelijk voor kwijt.
Beluister ik hier goed dat je de moed opgeeft met deze PCH? Toch vreemd dat je zulke wisselende ervaringen beluistert. Ik heb het idee dat als je hem als upscalende dvd-rip afspeler gebruikt hij hiervoor wel uitermate geschikt is, mits je deze bestanden afspeelt via een interne harddisk of usb-disk? In dat geval zou hij voor mij namelijk wel zeer geschikt zijn, omdat HD media voor mij nog niet echt interessant is.
Nee, ik geef de moed op voor wat hardware players in het algemeen betreft. Het blijft altijd kloterij met gedownloade shit die weer met een of andere obscure setting of codec is gemaakt. Ik heb zo'n ding om films mee te bekijken en niet om mee te klooien. En aangezien de features vwb de compatibiliteit wordt bepaald door de Sigma chip, weet ik dat ie niet uitgebreid kan worden. Maar dat wist ik wel vooraf. Dit is geen grote verrassing voor me ofzo. Ik had alleen gehoopt dat het met die HD formaten wel los zou lopen.EdGnoj schreef op maandag 18 februari 2008 @ 22:25:
Beluister ik hier goed dat je de moed opgeeft met deze PCH? Toch vreemd dat je zulke wisselende ervaringen beluistert. Ik heb het idee dat als je hem als upscalende dvd-rip afspeler gebruikt hij hiervoor wel uitermate geschikt is, mits je deze bestanden afspeelt via een interne harddisk of usb-disk? In dat geval zou hij voor mij namelijk wel zeer geschikt zijn, omdat HD media voor mij nog niet echt interessant is.
Upscalen is een beetje overrated. Dat doet je flatscreen wel voor je. Die kan immers maar één resolutie aan: zijn eigen resolutie. Alles wat je 'm aanbiedt dat daaronder zit, scaled ie up en wat eronder zit scaled ie down. Zo simpel is het. Dus mits de scaler/deinterlacer in je flatscreen klote is, kun je het net zo goed aan hem overlaten. Een gewone DVD wordt niet ineens HD als ie geupscaled wordt...

Maar begrijp me niet verkeerd: die PCH is in mijn ogen de beste player voor het geld. Anderen met dezelfde chip hebben misschien een betere interface, maar die zijn een stuk duurder. Ik wist ook wel dat het een tussenpaus was. En ik ga ook een HTPC bouwen om digitale TV in HD te kunnen kijken. Dus het is 1 kast voor de PCH, DVD speler én Dreambox. En dat in een mooi doosje...staat een stuk beter dan die losse dingen die ik nu heb.
Om toch nog even hier op in te springen: ik gebruik hem alleen maar om HD mee af te spelen en ik heb een groot aantal films en series... en echt bijna alles speelt hij af. Heb alleen nog maar 1 of 2 gehad die hij niet afspeelde, maar die kreeg ik ook op de computer niet aan de praat, en waarvan ik dus eigenlijk denk dat het een slechte rip was. Ik ben echt super tevreden met de PCH, vooral omdat hij nu gekoppeld is aan een zeer mooie video/audio receiver, die alles zeer relaxed afspeelt. 

Blijf het dan toch vreemd vinden dat jullie ervaringen zover uiteenlopen. Het lijkt wel of jullie over verschillende apparaten praten.
Anoniem: 111992
Yups, wat de ene niet afspeelt speelt de andere ook niet af,....mphilipp schreef op maandag 18 februari 2008 @ 22:39:
[...]
Nee, ik geef de moed op voor wat hardware players in het algemeen betreft. Het blijft altijd kloterij met gedownloade shit die weer met een of andere obscure setting of codec is gemaakt. Ik heb zo'n ding om films mee te bekijken en niet om mee te klooien. En aangezien de features vwb de compatibiliteit wordt bepaald door de Sigma chip, weet ik dat ie niet uitgebreid kan worden. Maar dat wist ik wel vooraf. Dit is geen grote verrassing voor me ofzo. Ik had alleen gehoopt dat het met die HD formaten wel los zou lopen.
Upscalen is een beetje overrated. Dat doet je flatscreen wel voor je. Die kan immers maar één resolutie aan: zijn eigen resolutie. Alles wat je 'm aanbiedt dat daaronder zit, scaled ie up en wat eronder zit scaled ie down. Zo simpel is het. Dus mits de scaler/deinterlacer in je flatscreen klote is, kun je het net zo goed aan hem overlaten. Een gewone DVD wordt niet ineens HD als ie geupscaled wordt...
Maar begrijp me niet verkeerd: die PCH is in mijn ogen de beste player voor het geld. Anderen met dezelfde chip hebben misschien een betere interface, maar die zijn een stuk duurder. Ik wist ook wel dat het een tussenpaus was. En ik ga ook een HTPC bouwen om digitale TV in HD te kunnen kijken. Dus het is 1 kast voor de PCH, DVD speler én Dreambox. En dat in een mooi doosje...staat een stuk beter dan die losse dingen die ik nu heb.
Upscalen in niet overrated, ttz, m'n dreambox gaat nu over mijn Pioneer reciever en dan via hdmi naar de plasma, en dat is een wereld van verschil hoor.. En dan vooral voor de Kanalen met een lage bitrate.. Extreme sports is bv. 100X beter dan wanneer ik m'n dreambox gewoon over de scart naar m'n plasma stuur...
HTPC + digitale tv is trouwens een utopie.. Degene die anders beweren mogen mij altijd een demonstratie geven..(Cardshare binnenshuis/redelijke zaptijden/Disecq ondersteuning)
Degene die het verschil willen zien tussen een tvix en een PCH mogen ook langskomen :-)
Ach nee, maar wat de ene zo fantastisch vindt, is voor de andere bijzaak..EdGnoj schreef op maandag 18 februari 2008 @ 23:46:
Blijf het dan toch vreemd vinden dat jullie ervaringen zover uiteenlopen. Het lijkt wel of jullie over verschillende apparaten praten.
& het blijft altijd wennen als je van het ene naar een ander apparaat overstapt..
mphilipp houdt bv. ook rekening met de prijs, en inderaad, voor dat geld is er geen betere HD mediaplayer op de markt..
Kijk je niet naar de prijs dan zijn er mediaplayers op de markt met Sigma chip, die met hun besturingssysteem veel verder staan dan de PCH.
PHC= +Goedkoop +Stil +Internet shit +Interface -Traag -Subtitles -afwerking kastje
@ Sander
Wat ben jij grappig !
Speciaal voor jou : De PCH is gewoon fantastisch, doe vooral geen moeite om naar andere dingen te kijken,vergelijken, of ook maar iets te lezen over de nadelen/gebreken van dit wonderbaarlijke bakje.
Nog ff en dan kan je er ook mee gps'en/ voorspelt hij speciaal jou toekomst en met wat geluk veegt hij ook nog je reet af als je weer eens gescheten hebt op dit forum :-)
Wat ben jij grappig !
Speciaal voor jou : De PCH is gewoon fantastisch, doe vooral geen moeite om naar andere dingen te kijken,vergelijken, of ook maar iets te lezen over de nadelen/gebreken van dit wonderbaarlijke bakje.
Nog ff en dan kan je er ook mee gps'en/ voorspelt hij speciaal jou toekomst en met wat geluk veegt hij ook nog je reet af als je weer eens gescheten hebt op dit forum :-)
Alle mediaplayers met sigma chip hebben dit probleem, als de film/serie slecht geencode is speelt de player hem gewoon niet (of geeft hij fouten na een paar minuutjes)ChrisM schreef op maandag 18 februari 2008 @ 23:01:
Om toch nog even hier op in te springen: ik gebruik hem alleen maar om HD mee af te spelen en ik heb een groot aantal films en series... en echt bijna alles speelt hij af. Heb alleen nog maar 1 of 2 gehad die hij niet afspeelde, maar die kreeg ik ook op de computer niet aan de praat, en waarvan ik dus eigenlijk denk dat het een slechte rip was. Ik ben echt super tevreden met de PCH, vooral omdat hij nu gekoppeld is aan een zeer mooie video/audio receiver, die alles zeer relaxed afspeelt.
Met een software player heb je dat probleem niet. De films die niet werken op mijn tvix/PCH speelt mn xbox/htpc gewoon af.
Ooit heb ik op een forum wel eens gelezen hoe je dit kon oplossen, er was een speciaal programma voor om dit in orde te krijgen, ik zoek het deze week wel eens ff terug op.
Nou, dat mag je me dan uitleggen. Ik zie niet waarom ik niet een PC in elkaar kan knutselen met 2 FloppyDTV kaarten erin en DVBviewer en dan een softcam die naar mijn eigen cardserver wijst. Het is niets alsof dat nog nooit gedaan is ofzo. Ik zie het probleem niet.Anoniem: 111992 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 23:59:
HTPC + digitale tv is trouwens een utopie.. Degene die anders beweren mogen mij altijd een demonstratie geven..(Cardshare binnenshuis/redelijke zaptijden/Disecq ondersteuning)
Degene die het verschil willen zien tussen een tvix en een PCH mogen ook langskomen :-)
En Digiseq heb ik niets mee te maken. Ik doe DVB-C. Dus als dat het probleem is (wat ik betwijfel) is dat ook uit de weg.
Is niet vreemd. Iedereen doet weer andere dingen en betrekt films van andere bronnen. Of FTD zie ik soms wel 5 versies van een en dezelfde bron langskomen. En écht Full-HD heb ik daar maar zelden aangetroffen. En dan bedoel ik een 1:1 BluRay rip van 30-40Gb. Die zie je niet zo veel. En soms zitten er ook ronduit slechte rips tussen.EdGnoj schreef op maandag 18 februari 2008 @ 23:46:
Zoals de Amerikanen zeggen: your milage may vary.
Hehe, volledig offtopic, maarja, heb je dat ding al eens getest ?mphilipp schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 00:21:
[...]
Nou, dat mag je me dan uitleggen. Ik zie niet waarom ik niet een PC in elkaar kan knutselen met 2 FloppyDTV kaarten erin en DVBviewer en dan een softcam die naar mijn eigen cardserver wijst. Het is niets alsof dat nog nooit gedaan is ofzo. Ik zie het probleem niet.
En Digiseq heb ik niets mee te maken. Ik doe DVB-C. Dus als dat het probleem is (wat ik betwijfel) is dat ook uit de weg.
Als je een dreambox gewoon bent ga je echt niet overschakelen naar wat jij hierboven opnoemt.
Maar zoals ik al zij, als je iemand weet die het wel op een vrouwvriendelijke manier voor elkaar heeft gekregen, mag je me het gerust vertellen :-)
Analoog tv kijken & opnemen op een windows media center pc vond ik perfect, maar van zodra je over digitale tv begint wordt het een ramp, en ja ik heb vele nachten zitten verprutsen met dvbviewer/mediaportal en allerhande technotrend kaartjes, zowel dvb-s als dvb-c(ook al heb je hier in Belgie maar 3 kanalen op dat ding)
Nou...zoals ik al zei: het is vaker gedaan. Ik hoor nergens verhalen dat het niet zou kunnen. Je moet het met me eens zijn dat als het werkelijk zo'n drama was, hadden de forums vol gestaan. Zeker, het is niet makkelijk, maar zeker te doen. En iemand die bij mij shopt heeft het met een Technotrend kaart en dat gaat prima.Anoniem: 111992 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 00:42:
Hehe, volledig offtopic, maarja, heb je dat ding al eens getest ?
Als je een dreambox gewoon bent ga je echt niet overschakelen naar wat jij hierboven opnoemt.
Maar zoals ik al zij, als je iemand weet die het wel op een vrouwvriendelijke manier voor elkaar heeft gekregen, mag je me het gerust vertellen :-)
Vrouwvriendelijk hoeft bij mij niet. Als ik het zelf maar snap. En ik ben redelijk handig met het programmeren van mijn Pronto en anders pak ik Girder erbij. Dan moet het allemaal wel lukken.
Zoals iedereen met nieuw speelgoed gooi je er de eerste dagen alles op wat je maar te pakken kan krijgen. een xvid/divx/mpg/dvd/mkv/wmv/.ts en natuurlijk ook een paar test dvd's om het beeld optimaal af te stellen.mphilipp schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 00:26:
[...]
Is niet vreemd. Iedereen doet weer andere dingen en betrekt films van andere bronnen. Of FTD zie ik soms wel 5 versies van een en dezelfde bron langskomen. En écht Full-HD heb ik daar maar zelden aangetroffen. En dan bedoel ik een 1:1 BluRay rip van 30-40Gb. Die zie je niet zo veel. En soms zitten er ook ronduit slechte rips tussen.
Zoals de Amerikanen zeggen: your milage may vary.
Snel wordt dan duidelijk wat zo'n ding wel en niet kan.. Maar uiteindelijk kijk je maar naar 1 ding nl. hetgeen waarvoor je hem gekocht hebt.
Als dat x264 mkv's zijn zonder ondertitels dan voldoet dit ding meer dan genoeg.
Spijtig genoeg staan de forums er niet vol vanmphilipp schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 00:49:
[...]
Nou...zoals ik al zei: het is vaker gedaan. Ik hoor nergens verhalen dat het niet zou kunnen. Je moet het met me eens zijn dat als het werkelijk zo'n drama was, hadden de forums vol gestaan. Zeker, het is niet makkelijk, maar zeker te doen. En iemand die bij mij shopt heeft het met een Technotrend kaart en dat gaat prima.
Vrouwvriendelijk hoeft bij mij niet. Als ik het zelf maar snap. En ik ben redelijk handig met het programmeren van mijn Pronto en anders pak ik Girder erbij. Dan moet het allemaal wel lukken.

Ander zou ik niet zitten klooien met een dreambox én een tvix én een PCH én een Squeezebox :-)
Ik heb geen Pronto maar een Logitech One, en ik haat dat ding ook trouwens :-) weet je waarom ? Een touch screen is helemaal niet handig in gebruik heb ik ondervonden, geef mij maar knopjes waarmee ik blind kan zappen, maar voor m'n madam is het natuurlijk wel handing, met 2 drukjes zet ze alles af of aan.
PCH of Tvix maakt allemaal niet veel uit voor het wel/niet afspelen van een xvid, ze hebben dezelfde Sigmachip op het mobo..CronoS76 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 19:11:
Even een vraag...
Ik ben nog geen enkele (sd)xvid serie tegen gekomen waar ik problemen mee heb, met xvid films werken er een 10tal niet, frustrerend, maar al bij al redelijk weinig.
Voor je mp3 collectie te beluisteren moet je die dingen niet kopen, verwacht geen coverart of browsen op ariest/album.. je krijgt gewoon de mappen te zien zoals ze op je netwerk/hd staan.
Er zijn een paar verschillen tussen de goedkopere PCH en de Tvix, de tvix ziet er beter uit, maar heeft een fan die vrij luidruchtig is(in een open kast hoor je hem zeker)
Als je graag doorspoelt is de tvix leuker, PHC tot X8 tvix tot X32 + sneller terug beeld
Neem je de moeite om ook srt subs te downloaden dan ben je ook beter af met een tvix, mooiere letters en mooiere kleuren.
Wil je graag internet radio of youtube filmpjes bekijken dan heb je weer meer baat bij de PHC die trouwens ook een mooiere layout heeft & met meer netwerk protocollen overweg kan.
Maar ligt het dan aan de techniek of aan jou?Anoniem: 111992 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 01:01:
[...]
Spijtig genoeg staan de forums er niet vol van
Ander zou ik niet zitten klooien met een dreambox én een tvix én een PCH én een Squeezebox :-)
Voor mij weegt dat 'nadeel' niet op tegen het voordeel: total control. Ik hoef me niet aan te passen aan de ab. Zoals het hoort dus. Die Logipech Harmony zijn ook wel leuk, maar ze klikken klote en doen niet altijd alles even goed. Nee, voor mij (maar dat is persoonlijk) is de Pronto nog altijd het fijnste. Op de Pro heb je overigens een flink aantal echte knoppen.Ik heb geen Pronto maar een Logitech One, en ik haat dat ding ook trouwens :-) weet je waarom ? Een touch screen is helemaal niet handig in gebruik heb ik ondervonden, geef mij maar knopjes waarmee ik blind kan zappen, maar voor m'n madam is het natuurlijk wel handing, met 2 drukjes zet ze alles af of aan.
Haha, ik denk niet dat het aan mij ligt. ;-) Maar ik mag wel veeleisend zijn of niet ?
Mhzz.. dan moet ik die pronto eens gaan proberen.
Werkt die ook zoals de logitech met codes via het net ? Mijn Ab van m'n airco is bv. nogal een rare..
Je hebt bv één knop om de temperatuur met 1° te verhogen maar dat is dus telkens een andere code.
Op een gewone Universele AB is dat een gekloot van jewelste om dat in orde te krijgen.
Werkt die ook zoals de logitech met codes via het net ? Mijn Ab van m'n airco is bv. nogal een rare..
Je hebt bv één knop om de temperatuur met 1° te verhogen maar dat is dus telkens een andere code.
Op een gewone Universele AB is dat een gekloot van jewelste om dat in orde te krijgen.
Dus samengevat, een Divx/Xvid film kan over het algemeen best aardig bekeken worden met een PCH. Ik heb meestal altijd wel goede kwaliteit Xvid's liggen en dingen die op mijn PC al niet fantastisch zijn verwijder ik ook meteen of re-compile ik met AutoGK, alleen ik heb dus geen zin om dit met elke Xvid te doen, zoals ik nu de eigenlijk moet doen voor mijn Phlips... (Vind het leuk om xvid videoclips te streamen en dat is erg veel werk om deze allemaal te re-compilen).Anoniem: 111992 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 01:19:
[...]
PCH of Tvix maakt allemaal niet veel uit voor het wel/niet afspelen van een xvid, ze hebben dezelfde Sigmachip op het mobo..
Ik ben nog geen enkele (sd)xvid serie tegen gekomen waar ik problemen mee heb, met xvid films werken er een 10tal niet, frustrerend, maar al bij al redelijk weinig.
Voor je mp3 collectie te beluisteren moet je die dingen niet kopen, verwacht geen coverart of browsen op ariest/album.. je krijgt gewoon de mappen te zien zoals ze op je netwerk/hd staan.
Er zijn een paar verschillen tussen de goedkopere PCH en de Tvix, de tvix ziet er beter uit, maar heeft een fan die vrij luidruchtig is(in een open kast hoor je hem zeker)
Als je graag doorspoelt is de tvix leuker, PHC tot X8 tvix tot X32 + sneller terug beeld
Neem je de moeite om ook srt subs te downloaden dan ben je ook beter af met een tvix, mooiere letters en mooiere kleuren.
Wil je graag internet radio of youtube filmpjes bekijken dan heb je weer meer baat bij de PHC die trouwens ook een mooiere layout heeft & met meer netwerk protocollen overweg kan.
Maar zo te horen kan ik beter voor de PCH gaan, dan voor een Tvix want als ik inderdaad 449 euro moet uitgeven en het werkt niet naar behoren, dan word ik ook redelijk gefrustreerd. Ik wil eigenlijk zonder al te veel moeite gewoon een film bekijken en daar niet al te veel handmatige acties voor verrichten.. ;-)
http://www.moitah.net/#MPEG4ModifierAnoniem: 111992 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 00:18:
[...]
Ooit heb ik op een forum wel eens gelezen hoe je dit kon oplossen, er was een speciaal programma voor om dit in orde te krijgen, ik zoek het deze week wel eens ff terug op.
Gebruik "Packed Bitstream" als de film niet werkt of vastloopt
Anoniem: 103399
ik heb de popcorn hour al ongeveer een anderhalve maand. Perfect , super dingetjes .nog nooit problemen mee gehad filmpjes muziekjes etc. hdmi en dts hebben tot nu toe nog nooit een probleem gegeven. mensen die er last van hebben gebruiken zeker slechte hardware ervoor. al me filmpjes worden lekker upgescaled als het moet enz. met elke firmware word het een beter ding
het is zeker elke cent waard .
Niet via internet. Je mag het lekker allemaal zelf doen. Hij kan ir-codes leren (beter dan de meeste apparaten, weet ook raad met moeilijke IR codes), en je kunt via sites als Remotecentral.com hele configs downloaden. Je kunt macro's maken en weetikwat. Ze zijn wel wat duurder dan de gemiddelde universele ab. Maar je kunt dan ook alles zelf bepalen. Mooie bitmaps maken voor de bediening enzo. Niet voor de n00b dus.Anoniem: 111992 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 09:41:
Anoniem: 166958
Misschien moet je het juist anders zien en werkt goedkopere hardware er wel op, ik ben zelf voorzien van een Sony Bravia LCD tv en Sony DTS encoder ik heb alleen DTS problemen dat word niet afgespeeld maar blijkt een HDMI conflict te kunnen wezen volgens het forum van de fabrikant maar het lijkt me niet dat zoiets door slechte hardware komt!Anoniem: 103399 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:00:
ik heb de popcorn hour al ongeveer een anderhalve maand. Perfect , super dingetjes .nog nooit problemen mee gehad filmpjes muziekjes etc. hdmi en dts hebben tot nu toe nog nooit een probleem gegeven. mensen die er last van hebben gebruiken zeker slechte hardware ervoor. al me filmpjes worden lekker upgescaled als het moet enz. met elke firmware word het een beter ding
Ik heb meer de indruk dat het communiceren tussen diverse soorten hardware nog niet goed werkt.
Ook ik ben verders een tevreden gebruiker dat het apparaat bugs heeft kan niemand ontkennen daarentegen heeft klagen ook weinig zin door sommige mensen, het apparaat is net op de markt dat zo'n ding dan bugs heeft is dan ook wel te verwachten.
Mijn bestelling is verstuurd. Hoe lang duurt het dan voordat je hem hebt?
Verder vroeg ik mij af welke schijf je er het handigste in kunt doen, het moet een PATA schrijf zijn toch? Ik zat te denken aan 500GB gezien de kosten per gb. Maar maakt het nog veel uit welke?
Verder vroeg ik mij af welke schijf je er het handigste in kunt doen, het moet een PATA schrijf zijn toch? Ik zat te denken aan 500GB gezien de kosten per gb. Maar maakt het nog veel uit welke?
Dat mag je me uitleggen. Het is een speler die iets afspeelt dat je 'm aanbiedt. Hoe vertaal jij dat naar slechte hardware vraag ik me af? De PCH is een prima machine, maar hij speelt zeker niet alles af. Dat kan ook helemaal niet. Er is helemaal geen hardware player die alles kan. Er zijn gewoon teveel combinaties. En dat jij na 1.5 maand nog geen file hebt gevonden die het niet doet, wil niet zeggen dat ze er niet zijn.Anoniem: 103399 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:00:
mensen die er last van hebben gebruiken zeker slechte hardware ervoor. al me filmpjes worden lekker upgescaled als het moet enz. met elke firmware word het een beter ding
Een vreemde uitspraak.
Na dit hele topic doorgespit te hebben denk ik dat dit het apparaat is wat ik zoek ter vervanging van mijn oude xbox met xbmc. Ik heb sinds kort een fullhd lcd en een surround systeem dus dat dit ding met full hd content overweg kan is de reden waarom ik deze waarschijnlijk wil gaan kopen. Ook het feit dat er regelmatig firmware updates komen met betere/meer ondersteuning voor nieuwe codecs enz dat bied wel vertrouwen.
Ik twijfel wel tussen de TVix 4100 en de PCH maar als ik zie dat de tvix bijna 2 keer zo duur is voor nagenoeg hetzelfde (of zijn er echt fundamentele verschillen waarvan je zegt die zijn onmisbaar. Als het om afspelen van HD spul van usenet gaat.)
Dus als dit klopt dan bestel ik hem net zo lief bij divxplayer of RHISC want dan betaal je 249 maar dan hoef je niet te wachten op volgorde van uitgifte (RHISC zegt eerste week maart te leveren)
Kortom wat is de handigste weg om dit ding te gaan bestellen? (of is er toevallig iemand die m weg wil doen? ik las enkele ontevreden reacties... Prijs komen we wel uit dan)
Ik twijfel wel tussen de TVix 4100 en de PCH maar als ik zie dat de tvix bijna 2 keer zo duur is voor nagenoeg hetzelfde (of zijn er echt fundamentele verschillen waarvan je zegt die zijn onmisbaar. Als het om afspelen van HD spul van usenet gaat.)
Hoe en bij welke winkel heb je hem besteld als ik vragen mag want ik heb me geregistreerd op de site van popcorn en dan kan ik een aantal winkels kiezen waaronder 1 in duitsland (dichtste bij...) maar die vragen 219 exc shipping voor dit ding terwijl als ik lees waar mensen hier hem voor gekocht hebben is dat toch beduidend minder (US dollar omgerekend kwam het op zo'n 170eu of minder nog)Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:40:
Mijn bestelling is verstuurd. Hoe lang duurt het dan voordat je hem hebt?
Dus als dit klopt dan bestel ik hem net zo lief bij divxplayer of RHISC want dan betaal je 249 maar dan hoef je niet te wachten op volgorde van uitgifte (RHISC zegt eerste week maart te leveren)
Kortom wat is de handigste weg om dit ding te gaan bestellen? (of is er toevallig iemand die m weg wil doen? ik las enkele ontevreden reacties... Prijs komen we wel uit dan)
Nog 1 nachtje slapen 
2/19/2008 4:30 pm Transit through DHL facility Leipzig, Germany
3:59 am Depart Facility Hong Kong - Hub, Hong Kong
3:51 am Processed at DHL Location. Hong Kong - Hub, Hong Kong
12:42 am Transit through DHL facility Hong Kong - Hub, Hong Kong
12:08 am Depart Facility Hong Kong, Hong Kong
2/18/2008 11:39 pm Processed at DHL Location. Hong Kong, Hong Kong
10:09 pm Departing origin. Hong Kong, Hong Kong
8:10 pm Shipment picked up Hong Kong, Hong Kong

3:59 am Depart Facility Hong Kong - Hub, Hong Kong
3:51 am Processed at DHL Location. Hong Kong - Hub, Hong Kong
12:42 am Transit through DHL facility Hong Kong - Hub, Hong Kong
12:08 am Depart Facility Hong Kong, Hong Kong
2/18/2008 11:39 pm Processed at DHL Location. Hong Kong, Hong Kong
10:09 pm Departing origin. Hong Kong, Hong Kong
8:10 pm Shipment picked up Hong Kong, Hong Kong
Wel de Tvix is een beetje mooier en heeft een meer "mature" firmware.. of je daar het dubbele aan wil uitgeven moet je zelf maar uitmaken. Heb je een tvix en schakel je dan over naar een PHC dan is het op zijn zachtst gezegd een beetje aanpassen :-)ElayZ schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:57:
Na dit hele topic doorgespit te hebben denk ik dat dit het apparaat is wat ik zoek ter vervanging van mijn oude xbox met xbmc. Ik heb sinds kort een fullhd lcd en een surround systeem dus dat dit ding met full hd content overweg kan is de reden waarom ik deze waarschijnlijk wil gaan kopen. Ook het feit dat er regelmatig firmware updates komen met betere/meer ondersteuning voor nieuwe codecs enz dat bied wel vertrouwen.
[...]
Hoe en bij welke winkel heb je hem besteld als ik vragen mag want ik heb me geregistreerd op de site van popcorn en dan kan ik een aantal winkels kiezen waaronder 1 in duitsland (dichtste bij...) maar die vragen 219 exc shipping voor dit ding terwijl als ik lees waar mensen hier hem voor gekocht hebben is dat toch beduidend minder (US dollar omgerekend kwam het op zo'n 170eu of minder nog)
Ik heb beide toestellen bij Rhisc gekocht, mijn Tvix is al in RMA geweest en die was op minder dan 10 dagen vervangen.. Ik heb echt geen zin om een defect toestel terug naar USA te sturen en dan X maaand te wachten op een vervanger.
Maar.. de TViX 4100 is toch eigenlijk niet te vergelijken met de Popcorn Hour? De 4100 kan geen Full HD h264 afspelen, toch? XViD materiaal != HD materiaal.
Dit zou dus een piekfijn schijfje zijn voor het apparaat:
Hitachi DESKSTAR 7K500 500GB ATA133 voor €77
Heeft weliswaar maar een 8MB buffer, maar dat maakt bij dit apparaat neem ik aan weinig uit.
Hoewel, als ik dit lees:
nieuws: Hitachi DeskStar 7K500 500GB schijf getest
Dan zie je wel dat ie erg warm wordt. Lijkt mij weer minder handig voor dit apparaat, of niet?
Heeft weliswaar maar een 8MB buffer, maar dat maakt bij dit apparaat neem ik aan weinig uit.
Hoewel, als ik dit lees:
Dan zie je wel dat ie erg warm wordt. Lijkt mij weer minder handig voor dit apparaat, of niet?
[Voor 27% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 19-02-2008 17:55]
Western Digital Green Power schijven. Zijn de stilste en zuinigste desktopschijven op dit moment. En zuinigste vertaalt zich uiteraard in warmte.Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 17:52:
Dit zou dus een piekfijn schijfje zijn voor het apparaat:
Hoewel, als ik dit lees:
De GP schijven zijn SATA, ik ga dan denk ik maar gewoon voor de WD5000AAKB. Goedkoop en zal ongetwijfeld wel goede schijf zijn.
Ik denk dat ik toch voor een NAS ga, zelfs de samsung disk die behoorlijk stil moest zijn vind ik behoorlijk lawaai maken in mijn Xbox...
Moet alleen nog even investeren in powerline meuk en een NAS
PCH is inmiddels in europa aangekomen
Moet alleen nog even investeren in powerline meuk en een NAS

PCH is inmiddels in europa aangekomen

[Voor 23% gewijzigd door Kettrick op 19-02-2008 19:36]
Ik heb juist hele goede ervaringen met Samsung Spinpoint schijven in een xbox wat betreft geluidsproductie. In eerste iinstantie wilde ik geen hdd in m'n Popcorn stoppen, aangeien ik toch al een NAS heb, maar hoorde van een vriend die al een PCH heeft dat de PCD somis moeite heeft met streamen zonder HDD. Zal wel met cachen te maken hebben.....
Hij is overigens al in NL: 2/20/2008 8:25 am Processed at DHL Location. Amsterdam, Netherlands, The
Hij is overigens al in NL: 2/20/2008 8:25 am Processed at DHL Location. Amsterdam, Netherlands, The
Aangezien je ook veel gebruik maakt van XMBC, zou je dan misschien een vergelijking kunnen maken als je hem binnen hebt? vraag me af of er veel meerwaarde is behalve de HD content...?Schweino schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 09:42:
Ik heb juist hele goede ervaringen met Samsung Spinpoint schijven in een xbox wat betreft geluidsproductie. In eerste iinstantie wilde ik geen hdd in m'n Popcorn stoppen, aangeien ik toch al een NAS heb, maar hoorde van een vriend die al een PCH heeft dat de PCD somis moeite heeft met streamen zonder HDD. Zal wel met cachen te maken hebben.....
Hmmm volgens mij waren er juist kleine problemen met de WD's en dan specifiek de 500 gigabytes, ik had nog een 320GB (WD) liggen en die doet het goed, behalve dat de uitsparingen voor de schroeven niet klopt (blijkbaar kloppen die wel voor andere hd merken). Dus die schijf ligt er los in, maar ik ga toch niet met m'n pch lopen slepen. Natuurlijk hoor ik wel wat geruis van die schijf, maar niet meer dan de ventilator van m'n Epson TW-600 projector.Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:31:
De GP schijven zijn SATA, ik ga dan denk ik maar gewoon voor de WD5000AAKB. Goedkoop en zal ongetwijfeld wel goede schijf zijn.
Speelt padel!
XBMC staat op eenzame hoogte in vergelijking met andere mediaplayer interfaces :-)m3gA schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 09:47:
[...]
Aangezien je ook veel gebruik maakt van XMBC, zou je dan misschien een vergelijking kunnen maken als je hem binnen hebt? vraag me af of er veel meerwaarde is behalve de HD content...?
Ik gebruik ook een xmbc en de dingen die ik nu zie die voor mij de meerwaarde zijn:m3gA schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 09:47:
[...]
Aangezien je ook veel gebruik maakt van XMBC, zou je dan misschien een vergelijking kunnen maken als je hem binnen hebt? vraag me af of er veel meerwaarde is behalve de HD content...?
- HD Content
- Stiller
- Volledig vanaf de bank te bedienen
- USB poort
HEb em nog niet, maar dit zijn wel de redenen dat ik em wil gaan aanschaffen
ik hang hier nog ergens, hoe lang duurt dit ongeveer ?Schweino schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 09:42:

denk dat het vandaag niets meer wordt

2/20/2008 4:54 am Processing for clearance Amsterdam, Netherlands, The
Ligt denk ik aan zijn netwerk. Ik heb alles op een NAS staan, maar benader het via NFS en over een Gbe netwerk. Nu hoor ik iedereen roepen dat de PCH 100Mb is, maar een Gbe netwerk geeft gewoon meer beschikbare bandbreedte en mijn hele netwerk loopt vele malen soepeler dan toen het nog 100Mb was. Bovendien is NFS sneller dan SMB. Daarnaast ga ik de schijven in mijn NAS nog migreren naar XFS. Dat is beter geschikt voor grote bestanden dan EXT3.Schweino schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 09:42:
In eerste iinstantie wilde ik geen hdd in m'n Popcorn stoppen, aangeien ik toch al een NAS heb, maar hoorde van een vriend die al een PCH heeft dat de PCD somis moeite heeft met streamen zonder HDD. Zal wel met cachen te maken hebben.....
Mijn NAS is en zelfbouw El Cheapo doos met Ubuntu Linux. Staat lekker in de gangkast te zoemen.
Ik heb dit topic doorzocht, maar ben nergens tegengekomen hoe het zit met het afspelen van ogg's.
Ook ben ik benieuwd naar het afspelen van ogm-bestanden.
Dus.. iemand ervaringen?
Ook ben ik benieuwd naar het afspelen van ogm-bestanden.
Dus.. iemand ervaringen?
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Volledig mee eens, alleen jammer dat de xbox niet krachtig genoeg is om HD content af te spelen.Anoniem: 111992 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 10:01:
[...]
XBMC staat op eenzame hoogte in vergelijking met andere mediaplayer interfaces :-)
De Popcorn is prima, maar ik beperk me alleen tot het kijken van HD MKVs. Voor andere doeleinden zal ik XBMC blijven gebruiken, deze vindt ik namelijk vele malen prettiger werken.
ik heb een uitnodiging binnen, en heb me nog geen maand geleden opgegeven..
Alleen ben ik nu aan het twijfelen of ik 'm wel wil bestellen. Had verwacht dat het nog een paar maanden zou duren
Ze worden nl in maart al geleverd.
* DarkChylde heeft nog nooit meegemaakt dat een gadget eerder leverbaar was
Alleen ben ik nu aan het twijfelen of ik 'm wel wil bestellen. Had verwacht dat het nog een paar maanden zou duren
Ze worden nl in maart al geleverd.
* DarkChylde heeft nog nooit meegemaakt dat een gadget eerder leverbaar was

Ik kan moelijk een keuze maken, eigenlijk gewoon niet.
Denk dat ik wacht totdat XBMC for Linux klaar is, of XBMC for Mac OS X.
Zoals hierboven al te lezen is. XBMC blijft geniaal.
Denk dat ik wacht totdat XBMC for Linux klaar is, of XBMC for Mac OS X.
Zoals hierboven al te lezen is. XBMC blijft geniaal.
15x330 SW38
Ik ben ook erg happy met XBMC, maar om dat op linux te draaien zie ik niet zitten.
vanwege kernel/driver/alsa/oss/X/etc/etc gedonderd heb ik destijds de Xbox gekocht, dit zal ondertussen wel iets beter geworden zijn maar ik blijf het eng vinden
Mac is vanwege de beperkte hardware een betere optie, maar die zet ik liever op het bureau
vanwege kernel/driver/alsa/oss/X/etc/etc gedonderd heb ik destijds de Xbox gekocht, dit zal ondertussen wel iets beter geworden zijn maar ik blijf het eng vinden

Mac is vanwege de beperkte hardware een betere optie, maar die zet ik liever op het bureau

De batch waar Schweino, en ik ook, inzat is inmiddels afgeleverd. Uiteraard wilden die ratten van de belastingdienst ook nog even €30,- hebben... maar goed. Ik heb het apparaatje nu, morgen maar eens aan de praat krijgen, want moet er toch echt eerst een HD in doen.
Als ik bestanden van computer wil overpompen, moet ik dus gewoon een crosslink UTP kabeltje ertussen doen toch?
Als ik bestanden van computer wil overpompen, moet ik dus gewoon een crosslink UTP kabeltje ertussen doen toch?
Ach...je moet in NL nu eenmaal BTW betalen over spulletjes die je koopt. Beetje flauw om daarover te gaan zeuren. Je bent nog altijd goedkoper uit dan in de winkel.Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 12:02:
De batch waar Schweino, en ik ook, inzat is inmiddels afgeleverd. Uiteraard wilden die ratten van de belastingdienst ook nog even €30,- hebben... maar goed.
Kunt 'm ook aan je netwerk hangen en via smb iets op het scherm toveren.Ik heb het apparaatje nu, morgen maar eens aan de praat krijgen, want moet er toch echt eerst een HD in doen.
Tuurlijk, is ook, had gewoon even zin om te mopperen ;-) Had er trouwens al wel rekening mee gehouden, het kwam niet als een verrassing.mphilipp schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 12:33:
Ach...je moet in NL nu eenmaal BTW betalen over spulletjes die je koopt. Beetje flauw om daarover te gaan zeuren. Je bent nog altijd goedkoper uit dan in de winkel.
Ik heb geen netwerk thuis, alleen draadloos, maar dat is via de buren. Dus als ik bestanden op de pocorn wil krijgen, moet ik hem aansluiten op mijn pc. De meest snelle stabiele verbinding lijkt mij dan UTP (hoewel ik USB 2.0 heb, heb ik niet het idee dat ik ook maar een fractie van de snelheid haal op mijn notebook en dat ligt niet aan mijn HD). En nu neem ik aan dat ik dus gewoon de popcorn mbv een crossover UTP kan aansluiten op mijn notebook, maar ik vraag het nog even, omdat ik misschien een addertje onder het gras mis.Kunt 'm ook aan je netwerk hangen en via smb iets op het scherm toveren.
Endan nog een andere vraag. Zou het ook mogelijk zijn om Planet voetbal via dit apparaat te bekijken? Dat is namelijk een stream die ook gewoon via WM afgespeeld kan worden, maar ik weet niet hoe het gecodeerd is en of het onder één van de codecs valt die de PCH ondersteunt.
[Voor 11% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 23-02-2008 12:56]
Na een paar dagen rommelen moet ik toch concluderen dat het streamen niet helemaal lekker loopt. Het vreemde is dat ik gisteren Vista heb geïnstalleerd op mijn media server, en dat sinds dien de problemen zijn begonnen. Met XP was er geen probleem met streamen over een Samba share, maar met vista knalt de Popcorn er telkens uit na een paar seconden/minuten. Heb ook al Myihome geprobeerd, dit is wel merkbaar sneller met bufferen en het duurt langer voordat de Popcorn er uit knalt.
Via een USB HDD loopt alles wel prima, het miet dus aan het streamen liggen maar ben er nog niet helemaal uit....
/edit: switch die bij m'n TV ligt (sweex 8 poorts 10/100) er tussen uit gehaald en het draait als een zonnetje....
Via een USB HDD loopt alles wel prima, het miet dus aan het streamen liggen maar ben er nog niet helemaal uit....
/edit: switch die bij m'n TV ligt (sweex 8 poorts 10/100) er tussen uit gehaald en het draait als een zonnetje....
[Voor 8% gewijzigd door Schweino op 23-02-2008 15:29]
Ik heb uitnodiging gekregen om hem te bestellen - ik heb nummer 6599
Ik ga bestellen
Done !
Ik ga bestellen

[Voor 7% gewijzigd door SileX op 23-02-2008 15:07]
Same here. Nou ja, niet hetzelfde nummer, ik had 64 nog wat, maar ook besteld. Ben benieuwd!SileX schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 14:57:
Ik heb uitnodiging gekregen om hem te bestellen - ik heb nummer 6599
Ik ga bestellenDone !
Ik heb nummer 10k nogwat. Heb dus maar voor een duurdere oplossing (Rhisc.nl) gekozen. Nou ja, heb ik in ieder geval geen gezeur met garantie, opsturen, enz. Tja, je moet toch wat doen om deze extra kosten te verdedigen. 

[edit]Laat maar ik zie het al 

[Voor 84% gewijzigd door Marzman op 23-02-2008 16:35]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Zal je ondersteunen...EdGnoj schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 16:07:
Ik heb nummer 10k nogwat. Heb dus maar voor een duurdere oplossing (Rhisc.nl) gekozen. Nou ja, heb ik in ieder geval geen gezeur met garantie, opsturen, enz. Tja, je moet toch wat doen om deze extra kosten te verdedigen.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Klopt het dat de PCH een HDD eerst formateert na plaatsing erin? M.a.w. kan ik de HDD uit mijn Freecom in de PSH plaatsen met behoud van partitie- en directory structuur én al mijn bestanden?
* voorziet een lange copy/paste actie tussen HDD's
* voorziet een lange copy/paste actie tussen HDD's
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Het hoeft niet maar is wel aan te raden... nogal stom eigelijk..
Zonder HD heb je bv. geen ftp server...
Dus als je je oude HD erin steekt word hij niet direkt geformat, maar om hem ten volle te benutten moet hij wel geformat worden.. en ja alle paritites gaan verloren.
Dus als je je oude HD erin steekt word hij niet direkt geformat, maar om hem ten volle te benutten moet hij wel geformat worden.. en ja alle paritites gaan verloren.
De functies zijn inderdaad geweldig. Ik hoop eigenlijk wel dat de source van de firmware vrij is, dan kan de community er ook firmwares voor schrijven.LieveNiels schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 14:19:
Zit nu een beetje door hun forum heen te bladeren op popcornhour.com, en die luitjes zijn dus atm ook bezig om usenet support te implementeren mét on-the-fly films kijken (vanuit de rar bestanden net zoals xbmc)! Moet alles wel compleet op je newsserver staan natuurlijk. Nou hoeft dat on-the-fly van mij niet eens zo erg, maar gewoon het feit dat je computer niet aan hoeft om een film van usenet te halen en je hem meteen kan kijken..
Ik ben verkocht.
Heb je iets aan deze speler op een niet hd-tv? (zonder hdmi).
/▌
Ik hoop van wel, heb namelijk gewoon een CRT TV staanMarzman schreef op zondag 24 februari 2008 @ 00:03:
Heb je iets aan deze speler op een niet hd-tv? (zonder hdmi).

Maar wilde gewoon een HD mediaplayer en deze is nauwelijks duurder dan mediaplayers zonder HD, dus kan ik er maar net zo goed één kopen die een beetje op de toekomst is voorbereid, tv met HDMI komt nog wel.
Ok, thanks. Jammer dan. Misschien dat ik in dat geval maar meteen een andere HDD koop met meer opslagruimte. Als er dan tóch moet worden geformatteerd...Anoniem: 111992 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 23:27:
Het hoeft niet maar is wel aan te raden... nogal stom eigelijk..
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Waar zie je dat nummer?EdGnoj schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 16:07:
Ok, er staat een id in mijn url. Is dat het nummer? Niet erg duidelijk, het staat vast ook ergens anders

[Voor 13% gewijzigd door Marzman op 24-02-2008 12:00]
/▌
Volgens mij was de huidige batch wel erg groot kwa pre-orders. Ik had namelijk nummer 7000 precies en heb ook een invite ontvangen. Gelijk besteld, nu even kijken naar een 500GB hdd'tje voor erin en dan kan de fun gaan beginnen.
Die van mij is inmiddels ook voorbij de douane, hopelijk komt hij maandag binnen 

Ik ben ook al wat HD content aan het verzamelen, ben erg benieuwd hoe dat er uit ziet op een vissenkomOscar Mopperkont schreef op zondag 24 februari 2008 @ 00:14:
[...]
Ik hoop van wel, heb namelijk gewoon een CRT TV staan
Maar wilde gewoon een HD mediaplayer en deze is nauwelijks duurder dan mediaplayers zonder HD, dus kan ik er maar net zo goed één kopen die een beetje op de toekomst is voorbereid, tv met HDMI komt nog wel.

Hopelijk komt er binnen enkele weken een degelijke HDTV

Misschien stomme vraag, maar ik heb de popcorn nu via een crossover UTP kabel aangesloten op mijn notebook en op mijn notebook heb ik een netwerkje aangemaakt (MSHOME), hoe benader ik dit netwerk via de popcorn?
instellingen, gedeelde mappen toevoegen en dan verschijnt als het goed is je MSHOME netwerk.
Zorg wel even voor functionerende IP addressen, zonder DHCP wordt dat lastig 

Werkt inderdaad, maar het gaat me een partij traag. Het browsen door folders duurt gewoon minuten en als ik een file afspeel dan stopt ie nadat hij heeft afgespeeld wat er in de buffer staat.KL643 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 17:14:
instellingen, gedeelde mappen toevoegen en dan verschijnt als het goed is je MSHOME netwerk.
Maar ik heb nu een HD in de PHC zitten en het zou makkelijker zijn als ik vanuit Win XP de HD van de PCH kan benaderen om zo bestanden over te pompen. Het vreemde is nu dat ik vanaf de PCH dus wel het netwerk zie, maar dat windows de PCH dus niet ziet. Hoe kan ik toch de PCH benaderen vanuit windows?
Ik probeer nu trouwens die setup van de PCH aan de praat te krijgen, maar daar heeft ie internet voor nodig. Dus ik heb mijn internetverbinding gedeeld, maar de PCH kan hem kennelijk niet vinden. Situatie is dus als volgt. Notebook (WinXP) heeft via WLAN internettoegang. PCH is via cross-utp kabel aangesloten op notebook en kan ook bestanden zien op notebook, maar internet vervinding vindt ie niet. Internetverbinding heb ik via de netwerk setup wizzard van XP opgezet.
[Voor 25% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 24-02-2008 20:43]
SMB is niet echt snel nee. Je kan ook NFS gebruiken en is een stuk sneller. Gelukkig ondersteunt mijn Qnap 109-Pro NFS en gaat het lekker soepelOscar Mopperkont schreef op zondag 24 februari 2008 @ 19:38:
[...]
Werkt inderdaad, maar het gaat me een partij traag. Het browsen door folders duurt gewoon minuten en als ik een file afspeel dan stopt ie nadat hij heeft afgespeeld wat er in de buffer staat.

thuis)
mm...even denken over jouw netwerk "probleem" volgens mij moet je bij instellingen de PCH toevoegen aan MSHOME en moet hij daarna zichtbaar worden op je XP machine. (weet het niet helemaal zeker,kan het nu niet na kijken want ben niet thuis)Oscar Mopperkont schreef op zondag 24 februari 2008 @ 19:38:
[...]
Maar ik heb nu een HD in de PHC zitten en het zou makkelijker zijn als ik vanuit Win XP de HD van de PCH kan benaderen om zo bestanden over te pompen. Het vreemde is nu dat ik vanaf de PCH dus wel het netwerk zie, maar dat windows de PCH dus niet ziet. Hoe kan ik toch de PCH benaderen vanuit windows?
[Voor 23% gewijzigd door KL643 op 24-02-2008 20:51]
Huh? Wat is er zo ingewikkeld aan IP adressen? Juist mét DHCP is dat klote, want dan weet je na een reboot nooit zeker welk IP adres hij heeft. Zodra je machines in je netwerk hebt die je wel eens moet benaderen (servers e.d) moet je gewoon vaste IP adressen gebruiken. DHCP alleen voor clients als het adres er niet toe doet.RoeLz schreef op zondag 24 februari 2008 @ 17:35:
Zorg wel even voor functionerende IP addressen, zonder DHCP wordt dat lastig
Zolang je geen datacenter hebt, kan het onthouden van die paar adresjes toch geen probleem zijn.
@Oscar: SMB is wel wat trager dan NFS, maar 'minutenlang' om door een folder heen te browsen is ook een beetje overdreven... Heb je de page-up en down toetsen al gevonden? Ik denk dat je gewoon ergens een probleem hebt.
Had afgelopen vrijdag ook het uitnodigingsmailtje ontvangen (heb zelf nummer 72**). Zaterdag besteld, en hoop nog met de batch van begin maart mee te komen. Nou ja, kwestie van geduld maar he...
Heb in ieder geval al wat HD materiaal gedownload van Usenet, dus wanneer hij komt kan ik hem meteen testen op m'n HD-ready plasmaTV
Heb in ieder geval al wat HD materiaal gedownload van Usenet, dus wanneer hij komt kan ik hem meteen testen op m'n HD-ready plasmaTV

huh, nummer 7000 al een invite ontvangen??? ik heb member_id 1765
heeft mijn spamfilter de mailtje verwijderd ofzo

heeft mijn spamfilter de mailtje verwijderd ofzo

Hebben jullie ook vaak last van frameskips? Gebeurt op zowel 1080p 24Hz en 1080p 60Hz. Of heeft dit meestal te maken met een slecht geëncodeerde rip?
Ik overdrijf niet als ik dat zeg, maar heb het voor elkaar gekregen dat de PCH op internet kan via mijn notebook en heb nu dus ook eindelijk de setup kunnen doorlopen. Heb alle servers enzo maar aangezet en ik kan nu ook de PCH via XP benaderen. Kan nu dus gewoon data overpompen. Heb ik dat bladerprobleem ook niet meermphilipp schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:24:
@Oscar: SMB is wel wat trager dan NFS, maar 'minutenlang' om door een folder heen te browsen is ook een beetje overdreven... Heb je de page-up en down toetsen al gevonden? Ik denk dat je gewoon ergens een probleem hebt.

Ben nu maar eens die beruchte pole to pole demo aan het downen.
Had ook de MS HDTV 1080p demo's gedownload, maar tot mijn grote verbazing kan ik die dingen ook gewoon op mijn 4 jaar oude notebook (Centrino met een PM 1.7Ghz) afspelen. Weinig aan dus om dat op zo'n PCH te gaan testen.

Is er *toevallig* iemand die er al 1 heeft staan en even een klein filmpje van mijn digitale camera wil testen?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Aan het tweaken...
Jaaa...kijk voor de gein eens naar de bitrate van die demo... Er zijn zat 'HD' spulletjes te downloaden die een bitrate hebben die niet boven die van een SuperBit DVD uit komen. Imho niet echt HD materiaal. En dat zie je op een beetje groot scherm behoorlijk goed.Oscar Mopperkont schreef op zondag 24 februari 2008 @ 23:05:
Had ook de MS HDTV 1080p demo's gedownload, maar tot mijn grote verbazing kan ik die dingen ook gewoon op mijn 4 jaar oude notebook (Centrino met een PM 1.7Ghz) afspelen. Weinig aan dus om dat op zo'n PCH te gaan testen.
geen probleem volgens mij. gewoon mailen met de support en je kunt hem (waarschijnlijk) alsnog bestellen.... wel ff zeggen van je spam filter op je werk blablabla... succesSYQ schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:32:
huh, nummer 7000 al een invite ontvangen??? ik heb member_id 1765
heeft mijn spamfilter de mailtje verwijderd ofzo![]()
Zou iemand het volgende bestand kunnen testen op de Popcornhour? http://www.elefante.nl/pch/test.mov (ongeveer 30MB, van de Panasonic FZ18)
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!

Aan het tweaken...
Geen idee, ik ben niet zo thuis nog in het HDTV gebeuren. Wat zijn buiten de Planet Earth filmpjes nog wel goede demo's om de boel eens te testen?mphilipp schreef op maandag 25 februari 2008 @ 00:22:
Jaaa...kijk voor de gein eens naar de bitrate van die demo... Er zijn zat 'HD' spulletjes te downloaden die een bitrate hebben die niet boven die van een SuperBit DVD uit komen. Imho niet echt HD materiaal. En dat zie je op een beetje groot scherm behoorlijk goed.
Wat dacht je van mijn test-filmpje?Oscar Mopperkont schreef op maandag 25 februari 2008 @ 10:01:
[...]
Geen idee, ik ben niet zo thuis nog in het HDTV gebeuren. Wat zijn buiten de Planet Earth filmpjes nog wel goede demo's om de boel eens te testen?

Aan het tweaken...
ik las toevallig in de review van mpcclub, dat zij de installatie gedaan hadden met een usb-stick.Oscar Mopperkont schreef op zondag 24 februari 2008 @ 19:38:
[...]
Werkt inderdaad, maar het gaat me een partij traag. Het browsen door folders duurt gewoon minuten en als ik een file afspeel dan stopt ie nadat hij heeft afgespeeld wat er in de buffer staat.
Ik probeer nu trouwens die setup van de PCH aan de praat te krijgen, maar daar heeft ie internet voor nodig. Dus ik heb mijn internetverbinding gedeeld, maar de PCH kan hem kennelijk niet vinden. Situatie is dus als volgt. Notebook (WinXP) heeft via WLAN internettoegang. PCH is via cross-utp kabel aangesloten op notebook en kan ook bestanden zien op notebook, maar internet vervinding vindt ie niet. Internetverbinding heb ik via de netwerk setup wizzard van XP opgezet.
Misschien een oplossing als de PCH geen network acces heeft...
(mocht je pc wel network acces hebben, dan kan je natuurlijk vie internetsharing je PCH toegang verschaffen

Heb je filmpje getest: Could not play... Helaas dus. Ik heb trouwens ook mijn invitation binnen, maar omdat ik niet kon wachten heb ik de popcorn al 2e hands gekocht. Nog liefhebbers hier voor een invitation?
Mijn PCH ligt inmiddels thuis op mij te wachten 
Ter info, hij is ongeveer een week onderweg geweest vanuit Hong Kong

een week maar - dat is opzich best wel vlotRoeLz schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:52:
Mijn PCH ligt inmiddels thuis op mij te wachten
Bij mij heeft íe er minder dan 36 uur ver gedaan om vanuit HK tot aan mijn deur te komen.
Hoefde je zeker ook geen BTW te betalen? Bij mij heeft ie namelijk paar dagen bij "clearance" gelegen.Schweino schreef op maandag 25 februari 2008 @ 13:55:
Bij mij heeft íe er minder dan 36 uur ver gedaan om vanuit HK tot aan mijn deur te komen.
Ik had ook dikke pech, twee dagen douane vertraging, tot vrijdag.. twee dagen weekend ..Schweino schreef op maandag 25 februari 2008 @ 13:55:

het had een stuk sneller gekund, had ik dit weekend lekker kunnen rommelen

had ik ook dusOscar Mopperkont schreef op maandag 25 februari 2008 @ 14:15:
[...]
Hoefde je zeker ook geen BTW te betalen? Bij mij heeft ie namelijk paar dagen bij "clearance" gelegen.

[Voor 25% gewijzigd door Kettrick op 25-02-2008 14:16]
Ik heb wel interesse in jouw invitation, kan je hem mailen naar gojohan @ hotmail . com ?G8rb8n schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:43:
[...]
Heb je filmpje getest: Could not play... Helaas dus. Ik heb trouwens ook mijn invitation binnen, maar omdat ik niet kon wachten heb ik de popcorn al 2e hands gekocht. Nog liefhebbers hier voor een invitation?
Ik heb zelf nummer 11000+ dus gaat wel even duren

[Voor 7% gewijzigd door SilverMane op 25-02-2008 15:17]
(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc
graag! mail 'apestaartje' ugurr.comG8rb8n schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:43:
[...]
Bedankt voor je test. Ik ben er inmiddels achter dat de PCH het niet kan, omdat hij niet overweg kan met Motion JPEG. Nu is dit als het goed is makkelijk te transcoden (zonder re-compressie) door gebruik te maken van MP4Cam2Avi: http://mp4cam2avi.sourceforge.net/G8rb8n schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:43:
[...]
Zelfs in batch, als het goed is. Ik denk dat ik hem toch maar bestel. Wat zijn jullie ervaringen met het afspelen van muziek, dus hem gebruiken als jukebox?
Aan het tweaken...
zojuist invitation ontvangen van popcornhour zelf, alleen zie ik dat betalen alleen mogelijk is via google checkout. paypal moet toch ook kunnen, iemand??
Ehhh....je zegt het zelf al, en dan vraag je je nóg af of het via PayPal kan. Wat snapte je niet aan de woorden op die site?SYQ schreef op maandag 25 februari 2008 @ 18:19:
zojuist invitation ontvangen van popcornhour zelf, alleen zie ik dat betalen alleen mogelijk is via google checkout. paypal moet toch ook kunnen, iemand??
Je hebt mail.SilverMane schreef op maandag 25 februari 2008 @ 15:14:
[...]
Ik heb wel interesse in jouw invitation, kan je hem mailen naar gojohan @ hotmail . com ?
Ik heb zelf nummer 11000+ dus gaat wel even duren.
[Voor 3% gewijzigd door G8rb8n op 25-02-2008 20:15]
Ik zie bij het betalen via Google ook een "estimated tax". Moet je die ook gewoon betalen, of wordt alleen de US 179 + USD 45 van je creditcard afgeschreven?
Aan het tweaken...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast