Toon posts:

Popcornhour A-100 (Networked Media Tank)

Pagina: 1 2 3 ... 14 Laatste
Acties:
  • 128.407 views sinds 30-01-2008

• drunkfux
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 16:17
Spacecowboy schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:10:
Toevalligerwijs struikel ik over dit topic, en ben ik het met veel aandacht gaan volgen. Ik ben al 'n tijdje op zoek naar iets in de richting van HTPC/Mediaplayer, maar tot nu toe heb ik eigenlijk weinig apparaten gevonden die aan mijn wensen voldoen.

Voor zover ik kan zien voldoet deze player aan al m'n eisen. Het enige wat ik eigenlijk mis is 'n DVD player... Hoe hebben jullie dat eigenlijk opgelost? Gewoon externe player op scart/hdmi naar je tv?
je kan er een usb speler op aansluiten

Systeem Specs

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:32
Spacecowboy schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:10:
Toevalligerwijs struikel ik over dit topic, en ben ik het met veel aandacht gaan volgen. Ik ben al 'n tijdje op zoek naar iets in de richting van HTPC/Mediaplayer, maar tot nu toe heb ik eigenlijk weinig apparaten gevonden die aan mijn wensen voldoen.

Voor zover ik kan zien voldoet deze player aan al m'n eisen. Het enige wat ik eigenlijk mis is 'n DVD player... Hoe hebben jullie dat eigenlijk opgelost? Gewoon externe player op scart/hdmi naar je tv?
En... Je kan dit ook zien als aanvulling op je home cinema set. Ik bedoel:
Je hebt een goede audioversterker+videoreceiver en een goede 5.1 set (ofzo) met alles er op en er aan.
Daarop aangesloten is je dvd speler. Je bluray speler. En dit apparaat om de rest van je video's af te spelen.
Als je alleen dit apparaat wilt, dan kan je ook altijd nog de DVDs rippen op je computer... de popcornhour speelt ze perfect af!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
wat raden jullie aan voor de mensen die geen zin hebben om te wachten op de popcorn hour??
heb her en der gekeken, maar de prijzen zijn dramatisch hoger als de 179 dollar wat men vraagt op de popcornsite. en om nou te wachten tot dik eind april, nee dankje

het hoeft niet zo zeer een alleskunner te zijn, maar moet ook geen brak apparaat zijn zoals de kiss mediaplayers

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:33

Caveman

whahoehaha

SYQ schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 11:04:
wat raden jullie aan voor de mensen die geen zin hebben om te wachten op de popcorn hour??
heb her en der gekeken, maar de prijzen zijn dramatisch hoger als de 179 dollar wat men vraagt op de popcornsite. en om nou te wachten tot dik eind april, nee dankje

het hoeft niet zo zeer een alleskunner te zijn, maar moet ook geen brak apparaat zijn zoals de kiss mediaplayers
Als je geen mkv af hoeft te spelen dan kun je denken aan een freecom mp-35(0). Enne ik kon niet wachten en heb hem gewoon besteld via een nl importeur en absoluut geen spijt van :)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-01 23:00
Ik heb zon idee dat het wachten is op de juiste open source software om een dergelijk apparaat zelf te maken.
Gezien de specificaties is het meer een soort op maat gebouwde pc en dat kunnen wij ook wel maken denk ik.
Verder staat mij ergens iets van bij dat er ook nederlanders waren die een dergelijk apparaat hadden ontwikkeld om films te kunnen downloaden via internet waar dus de copyright waakhonden van gingen steigeren.
De exacte naam komt mij zo niet naar boven maar het is volgens mij nog niet zo lang geleden.

computertje voor alle werkzaamheden

• Sander
  • Niet online
mwah het maken zelf is niet zo moeilijk, maar het PCB enzo zullen toch niet standaard af-fabriek zo komen?

Ik denk dat ik toch maar wacht op de popcornhour en als ik echt ongeduldig wordt, dan betaal ik wel 250 hier in NL...

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-01 23:00
Daarom ben ik zo benieuwd naar welke techniek er hierin schuil gaat.
Het gaat er mij niet om wat voor pcb maar meer de samenhang naar onderdelen en zo ja is dit ook te realiseren met een pc

computertje voor alle werkzaamheden

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:28

mphilipp

Romanes eunt domus

Edwin van Cleef schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 12:50:
Gezien de specificaties is het meer een soort op maat gebouwde pc en dat kunnen wij ook wel maken denk ik.
Zo...da's een interessante conclusie. Zoiets heet een PC... ;)
Tuurlijk kun je dit zelf maken. Alleen betwijfel ik of je iets in elkaar kunt zetten (voor dat geld) dat geen geluid maakt en zo klein is. Dát is de grote verdienste van dit ding. Ik heb de afgelopen weken redelijk intensief zitten zoeken naar mogelijkheden om zelf iets in elkaar te knutselen (HTPC) maar dat strandt toch steeds weer om het geluid en de afmetingen. En natuurlijk de kosten. Het is gewoon onmogelijk om voor dit geld een stille pc neer te zetten. Alleen een mobo al van deze afmeringen kosten al bijna net zoveel als de PCH. En dan heb je een VIA bordje dat niet krachtig genoeg is om op zichzelf een BR rip af te kunnen spelen. Passief koelen gaat dus niet lukken.

De grote verdienste van dit apparaat is dat er hele efficiente hardware acceleratie in zit. Er zit nl een relatief zwakke cpu in en niet al teveel geheugen. En een HTPC die alles kan, zal toch al gauw een core2duo van 2.2Ghz moeten hebben en het liefst iets als een HD2600Pro kaart. Die videokaart is passief gekoeld en kan een hoop HD formaten afspelen waarbij de CPU lekker ontlast blijft. Voor dat wat ie niet kan acceleraten (x.264 bv), moet de CPU bijspringen. Vandaar de 2.2Ghz.
En dan hebben we nog een harde schijf, die in een HTPC wel zal moeten (hoewel een SSD ook tot de mogelijkheden behoort). Dus...tenzij je bereid bent er wat geld in te steken, gaat het je niet zo snel lukken om iets te bouwen dat dit kan verslaan.

Evengoed ga ik het later in het jaar wel doen. Kost meer geld en neemt meer plek in, maar ik wil iets dat alles kan en ook HD digitale tv kan opnemen enzo. Ruim ik in 1x mijn dreambox en PCH op.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• madmoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 13:15
Als ik alles zo lees over het apparaat, is dit wat ik moet hebben (denk ik)
ik ben op zoek naar een afspeel unit die mijn iso bestanden kan streamen (of op interne schijf)
zijn hier nog andere opties voor?
en niet in form van een pc oid

[Voor 4% gewijzigd door madmoon op 27-01-2008 01:49]

• Sander
  • Niet online
er zijn nog een aantal vergelijkbare apparaten op basis van dfezelfde chip, het is dus ff kijken of deze ook dezelfde mogelijkheden hebben en ook een beetje goede software...

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:45

KL643

photowalldecoration

Dit is nu precies wat ik zoek. Heb al jaren een Showcenter 200 maar die is beperkt met afspelen van x264, mkv etc etc. Een popcornhour samen met mijn Qnap :9 zou super zijn. Jammer dat hij hier zo duur is. Worden ze in de V.S. gemaakt of is het made in China?

fotowanddecoratie

• SYQ
  • Niet online
mphilipp schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 13:43:
[...]
Ruim ik in 1x mijn dreambox en PCH op.
huh, is het mogelijk om de mogelijkheden van een dreambox in een pc te krijgen??? zit zelf ook met zon dm500s thuis, vind hem erg lelijk maar verder een superding

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:38
madmoon schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 13:59:
Als ik alles zo lees over het apparaat, is dit wat ik moet hebben (denk ik)
ik ben op zoek naar een afspeel unit die mijn iso bestanden kan streamen (of op interne schijf)
zijn hier nog andere opties voor?
en geen pc
Als je geen HD content kijkt is XBMC wel een optie
[xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel XI

• madmoon
Moet je wel ee xbox hebben :?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

SYQ schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 20:38:
[...]
huh, is het mogelijk om de mogelijkheden van een dreambox in een pc te krijgen??? zit zelf ook met zon dm500s thuis, vind hem erg lelijk maar verder een superding
Tsja...niet alle features en vooral niet die mooie skins. Maar met 2 DVB-C kaarten en de juiste software (incl. cccam oid) moet je een heel eind kunnen komen. Ik wil er toch een keer serieus werk van gaan maken. Die 7025 bevalt me uitstekend (met HD en 2 tuners) maar als ik een HTPC kan maken die alles kan, ben ik helemaal blij. Een PC kun je steeds blijven updaten. Als er straks weer een nieuwe codec komt, ben je fucked met een hardware player. Die sigma chip kun je niet updaten. Maar zoals ik al zei: het is een stuk kleiner, stiller en goedkoper dan welke HTPC dan ook die je nu in elkaar kunt zetten.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• Sander
  • Niet online
Heb nu ook een xbox met xmbc staan, ben je voor 100e klaar. Nadelen:
- niet op afstand aan te zetten
- Je moet afstandsbediening module erbij, anders zit je met controller in je handen
- HD content
- Geluidsproductie, hij is verre van stil
- Software, XMBC wil af en toe nog wel eens crashen.

Voor mij is het een prima oplossing voor zolang ik nog niks beters heb. En heb nu als opvolger de popcornhour op het oog :)

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

sander- schreef op zondag 27 januari 2008 @ 11:11:
[...]

- niet op afstand aan te zetten Geen ramp toch
- Je moet afstandsbediening module erbij, anders zit je met controller in je handen draadloze controller
- HD content helaas, maar waar
- Geluidsproductie, hij is verre van stil fancontrol gebruiken, de mijne is wel stil
- Software, XMBC wil af en toe nog wel eens crashen. is me slechts 1 keer gebeurd bij een update van xbmc(mijn fout)

Voor mij is het een prima oplossing voor zolang ik nog niks beters heb. En heb nu als opvolger de popcornhour op het oog :)
PS. Waarom geen opsomming van de voordelen?

iR Profiel

• Sander
  • Niet online
Voordeel is dat je op een goedkope manier je content kan streamen. Verder niks, voor mij iig ;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

sander- schreef op zondag 27 januari 2008 @ 11:11:
[...]
- niet op afstand aan te zetten
- Je moet afstandsbediening module erbij, anders zit je met controller in je handen
Je kunt een mod aanbrengen (check xbod.nl) waardoor je via een universele remote de boel op afstand aan kunt zetten én die MS remote niet nodig hebt
- Geluidsproductie, hij is verre van stil
- Software, XMBC wil af en toe nog wel eens crashen.
Je kunt er andere fans in zetten. Ik heb heel zelden last van crashes gehad. Ik vond 'm behoorlijk stabiel. Als ie dan crashde was het doordat ik een plugin gebruikte die door een nono gemaakt was. Met films of muziek afspelen deed it het als een speer.

Iemand zou die software om moeten zetten naar het windows platform. Moet kunnen. De HD beperking van de Xbox komt puur door de traagheid van de CPU, het is geen software kwestie.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:38
mphilipp schreef op zondag 27 januari 2008 @ 13:47:
[...]

Je kunt een mod aanbrengen (check xbod.nl) waardoor je via een universele remote de boel op afstand aan kunt zetten én die MS remote niet nodig hebt

[...]

Iemand zou die software om moeten zetten naar het windows platform. Moet kunnen. De HD beperking van de Xbox komt puur door de traagheid van de CPU, het is geen software kwestie.
Ze hebben XBMC al geport naar Linux en deze kan wel HD content aan. maar hij is nog niet af.

• madmoon
iemand nog een andere optie om ISO films af te spelen?
anders dan op een xbox?
wat ik nu kan vinden is dat de Popcorn dit kan, maar er zijn toch wel meer spelers die dit kunnen?

• ChrisM
Freecom 350 Mediaplayer? (Mediagate MG350HD)

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Ik heb zelf een Freecom MP-35 en een popcorn (gekocht voor de HD afspeel mogelijkheid), maar op het ogenblik staat de freecom zielig in de hoek nix te doen (hij gaat denk ik naar vraag en aanbod), de popcorn is vele malen fijner, je hoeft je niet druk te maken over de resolutie's van avi's (de freecom gaat maar tot 720x...) speelt alle formaten audio af incl DTS en ik ben nog geen mpeg4'tje tegengekomen die die niet afspeeld. Daarbij kom dat de netwerk verbinding vele malen beter is en je niet met NDAS hoeft te rommelen. Het is echt een top apparaat, de gebreken die de freecom heeft zijn voor mij opgelost met de popcorn. (De freecom is uiteraard ouder en die mogelijkheden waren er toen nog niet.)

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 25-03 12:26

Hachy

Laadpas Nerd

(jarig!)
Hi,

Ik bezit al een paar jaar een Pinnacle Showcenter 1000g, maar dit ziet er toch wel goed uit moet ik zeggen. Een paar vragen aan gelukkig bezitters van de popcornhour, die ik nog nergens terug heb kunnen vinden.

1) Kan je meedere video-outs tegelijkertijd gebruiken, bijv. HDMI tegelijk met SVideo ? Dit ivm het simultaan aansluiten van mijn beamer, zodat je niet de hele tijd met kabeltjes hoeft te klooien.

2) Waarom zou je een USB DVD speler aansluiten, als je je DVD drive van je pc gewoon kan sharen met SMB, en zo dus rechtstreeks kunt streamen van je pc, NAS, whatsoever ?

3) 'begrijpt' het apparaatje de video_ts.ifo ? Met andere woorden, is het menu en de subs e.d. van een dvd ook goed te streamen ?

Die showcenter begint gewoon met de eerste vobfile en dat is niet zo handig.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Hachy schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 13:52:
Hi,

Ik bezit al een paar jaar een Pinnacle Showcenter 1000g, maar dit ziet er toch wel goed uit moet ik zeggen. Een paar vragen aan gelukkig bezitters van de popcornhour, die ik nog nergens terug heb kunnen vinden.
1) Kan je meedere video-outs tegelijkertijd gebruiken, bijv. HDMI tegelijk met SVideo ? Dit ivm het simultaan aansluiten van mijn beamer, zodat je niet de hele tijd met kabeltjes hoeft te klooien.
Ja, ik heb zelf gemerkt dat op de composiet aansluiting altijd video signaal blijft staan. ongeacht welke ander aansluiting je gebruikt.
2) Waarom zou je een USB DVD speler aansluiten, als je je DVD drive van je pc gewoon kan sharen met SMB, en zo dus rechtstreeks kunt streamen van je pc, NAS, whatsoever ?
Mja, mij pc vebruikt iets meer dan een usb dvd drive.... :) Das voor mij de reden.
3) 'begrijpt' het apparaatje de video_ts.ifo ? Met andere woorden, is het menu en de subs e.d. van een dvd ook goed te streamen ?
goeie, ga ik proberen. Een iso speelt ie gewoon af als dvd (en met imgburn heb je zo een iso van een dvd gemaakt)
Die showcenter begint gewoon met de eerste vobfile en dat is niet zo handig.

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 25-03 12:26

Hachy

Laadpas Nerd

(jarig!)
Caveman thanx voor je reacties. Mooi dat er meerdere outputs tegelijkertijd gebruikt kunnen worden. Scheelt een boel gedoe. Ben benieuwd naar je video_ts test.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Anoniem: 103399

Nieuwe firmware uit :)

paar belangrijke punten... FLAC support en mkv time seek , subtitle (extra support, grootte , kleuren font etc)

hele list van wat er is gebeurd..

Release Date : 31 Jan 2008
Firmware Version : 01-15-080123-14-POP-402
Release Note :
1. Requires NMT apps 00-15-080116-14-POP-402
2. UPnP AV
- fixed myiHome Mac detection issue
- fixed UPnP AV start up crash issue
3. Improved MP4 buffer for Internet streaming
4. Setup UI
- added wireless network security and security key options
- removed "channel" option, hides "connection" option for now
- temporary fix to handle late WiFi interface init
- added VGA colorspace option (VGA resolution follows HDMI res, not enabled for Auto mode) Note: only for appropriate hardware
- added TV mode for HDMI 1080p23, 1080p29, 1080p59, 576p50 and Component 576p50
- removed redundant "cancel" button
- added languages: Swedish, Spanish, Polish
5. Fixed subtitle wrapping and extended characters issue
6. Fixed photo slideshow audio volume reset issue
7. Network share
- different icons for NFS and SMB shares
- bug fix on "back" and "forward" page
- additional error messages added
- SMB client key handling bug fix
- Unmount network share when network is down
- focus bug fix during left/right navigation
8. Fixed RTSP no audio through HDMI
9. Fixed "Next" becomes "FR" in play single from fileplayer
10. ISO/DVD playback, fixed unable to playback after a few titles
11. Metalink 11n driver update
- brief test against Metalink WLANPlus AP and WMP11 server
- non-secured mode, upto 33Mbps
- WPA TKIP, upto 20Mbps
- Known issues
- if start up with WiFi, IP address acquisition is sometimes slow
12. Fixed 1080p29/39/59 memory violation bug
13. Added DVD audio and subtitle language selection
14. Fixed memory overflow due to long directory or file name in photo app (probable cause of JPEG decode hang when in deep subfolders)
15. Added HDMI audio mute option
16. Torrent download status update fix
17. Fixed NFS client prevented mounted share disconnection, when NFS server crashes or network down.
18. Fixed SMB access through WiFi interface
19. Restructure to reduce lockup due to HTTP GET failures
20. Fixed SMB server/client, FTP server, NFS server occasionally unable to connect on isolated network.
21. Improved share configuration for NFS server
22. Error handling for exports
23. Fixed Photo slideshow memory leak
24. Browser zoom (press Zoom key in browser mode)
25. Local time displays momentarily, when Subtitle key is pressed in browser mode
26. Samba server start/stop status checking added
27. Removed NFS reload script
28. On-the-fly Subtitle menu functions
- Press Subtitle key followed by Up/Down to scroll through:
- Subtitle On/Off/Selection
- Subtitle Color adjustment
- Subtitle Timing Offset adjustment
- Subtitle Font Size adjustment
- Subtitle Vertical position adjustment
- Press Left/Right to make adjustments
- Subtitle menu will turn off if no key pressed in 5 seconds
29. Added Scan SSID function and SSID list in wireless setup page
30. Fixed background image disappear while playing WMA audio
31. Fixed issue with photo files cannot be copied
32. Spanish language fixes
33. Minor changes on SMB client, web services language pack
34. Corrected myiHome background music path pointing to mute, when no music selected
35. Fixed HTML page with missing background image
36. Restored HDMI Mute to default setting after factory reset
37. Fixed missing RC Key Repeat
38. Fixed second video track playback instead of first track for certain clip
39. Fixed default volume exceed level 50, happens after online update
40. Fixed IR no response if RC held down for long time during playback.
41. FLAC audio support added
42. New USB keyboard mapping
- VOD/DVD mode
- ESC (Open/Close)
- F1 (Play), F2 (Stop), F3 (Prev), F4 (Next), F5 (FR), F6 (FF), F7 (Slow)
- F8 (TimeSeek), F9 (Repeat), F10 (Audio), F11 (Subtitle), F12 (Zoom)
- PrtSc (Info), Scroll (Menu), Pause (Pause), Page Up (Vol+), Page Down (Vol-)
- Browser mode
- ESC (Open/Close)
- F1 (Play), F2 (Stop), F3 (PrevPage/Return), F4 (NextPage), F5 (Refresh), F6 (URL)
- F7 (Setup), F8 (Time), F9 (Red), F10 (Green), F11 (Yellow), F12 (Blue)
- PrtSc (Info), Pause (Select), Insert (Copy), Delete (Backspace), Backspace (Backspace)
- Home (Home), End (TV Mode), Page Up (Page Up), Page Down (Page Down), Tab (Tab)
- Window (Source), Menu (File), Alphanumeric, Symbol and Arrow
43. Further fix memory leak issue when doing slideshow for a long time
44. Enabled BT start/stop function (BT stop needs couple of seconds to happen)
45. Fixed Picasa black screen issue (due to slow downloading).
46. Fixed BT pages using SD background although in HD mode
47. MKV TimeSeek first implementation
48. Auto start in local and USB drives issue fixes
49. Fixed video cannot playback after audio with slideshow, from myiHome and myiHomeLite
50. Max volume reduced to 1dB at settings equal to 50 (from 6dB previously), 0dB is at 49.
NMT Apps Version : 00-15-080116-14-POP-402
Release Note :
1. Minimum firmware version to use this NMT App 01-15-080117-14-POP-402-000
2. New "wlan0" wireless interface added
3. Removed obsolete "eth1" interface
4. Support front panel title when in myiHome (display HTML title tag)
5. Fixed myiHome background music path to mute, when no music selected

• KL643

KL643

photowalldecoration

Kon toch niet wachten om hem voor een redelijke prijs te kopen en heb hem net besteld voor 249 eurootjes. Morgen is ie in huis :9

fotowanddecoratie

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-01 09:22
KL643 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:40:
Kon toch niet wachten om hem voor een redelijke prijs te kopen en heb hem net besteld voor 249 eurootjes. Morgen is ie in huis :9
Kan het begrijpen. Ik werk zelf nog met de Freecom MP35 maar wil graag HD media bekijken. Ik probeer me nog even in te houden.... :')

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

• KL643

KL643

photowalldecoration

Hier heb ik een showcenter 200. Prima apparaat en heb daar veel plezier van gehad. Alleen speelt hij geen x264 content af en das toch wel jammer. De afgelopen dagen veel gelezen over de NMT en dat ziet er toch wel veel belovend uit!! Zo goed zelfs dat ik zoiets had van ik wil hem nu :9~
Als hij doet wat ie moet doen is hij zijn geld meer dan waard (voor mij)

fotowanddecoratie

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik ben behoorlijk tevreden over mijn Popje. Alleen (en dat zal je altijd zien) deed de eerste HD film die ik probeerde het niet. Hij kapte ermee tijdens de intro. Maar dat deed ie ook al op de PC, dus ik denk dat ie gewoon foobar is.
Mijn Planet Earth en Galapagos deden het einwandfrei, net als de andere content die ik probeerde (Zwartboek HD bv). Heel fijn dat ie automagisch DVD's afspeelt (ISO of rip folders). Dus niet meer uitzoeken welke IFO je moet hebben. Voor mij geen probleem, maar sommige mensen vinden het erg vervelend.

Het enige dat nog niet goed gaat is het geluid bij Youtube en die andere film toestanden die je kunt laten zien. Internet radio werkt prima, alleen de internet filmpjes geven geen geluid. Ik heb de Pop aangesloten via de digitale coax en alles (behalve WMV-Pro oid) op RAW staan. Die WMV-Pro heb ik op PCM-Stereo staan, want daar kan mijn versterker niets mee (Pioneer VSX-AX5Ai-S). De rest van die formaten moet ie gewoon aankunnen. En ik denk sowieso niet dat een Youtube filmpje een of ander ingewikkeld formaat heeft.

Iemand een idee?

Sorry...het was dus AAC dat de receiver toch niet snapte...ik had het ook even kunnen proberen... ;)

[Voor 5% gewijzigd door mphilipp op 31-01-2008 21:55]

• djvdgalien
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-03 05:28
Hallo,

Die levertijd voor een -betaalbare- NMT is me veel te lang, heeft iemand zijn Freecom/Mediagate 35 in de aanbieding (hdd niet nodig).

Alvast bedankt.

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-03 20:55
Hello Valued Customer,

We are pleased to inform you that you can now place your pre-order for the
Popcorn Hour A-100. Please login to http://www.popcornhour.com with your
user name to begin the process. You have 6 days from the 5th of February
2008 to the 11th of February 2008 (12:00am PST) to complete the
transaction. Upon expiry of this time period, this offer to pre-order
will no longer be valid.
woooo, meteen besteld

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja ik kreeg ook het mailtje vandaag, id 4900+ :)
Alleen natuurlijk nog geen creditcard :(

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-03 17:44
BigB schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 12:26:
Mooi zeg! Ik heb helaas het omgekeerde, ik heb wel een creditcard helaas heb ik ID 7800+, dus dat kan nog wel even duren voordat ik hem kan bestellen!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
drpeer_holland schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 12:32:
Mooi zeg! Ik heb helaas het omgekeerde, ik heb wel een creditcard helaas heb ik ID 7800+, dus dat kan nog wel even duren voordat ik hem kan bestellen!
Idem hier. Creditcard geen probleem, maar wel ID 7400+ helaas... Nou ja, geduld is een schone zaak he.

• drpeer_holland
Weet iemand of het ook mogelijk is om uitzendinggemist te streamen?

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-03 00:51

Kettrick

Rantmeister!

BigB schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 12:26:
Ik kreeg het mailtje vanochtend vroeg ook, id 4708, batches zijn redelijk groot dus.
Ik had echter geen pre-order knop, een mailtje naar sales@ heeft dit binnen enkele uren opgelost , prima dus!

en nu maar wachten :z

• Schweino
Waar kan je je ID # vinden eigenlijk?

• drpeer_holland
Schweino schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 15:34:
Waar kan je je ID # vinden eigenlijk?
Als je inlogt, dan naar profiel gaat, staat de ID aan het einde van de URL.

• Schweino
aha, 4657 in mijn geval

Hoe groot is overigens de kans dat de "onze vrienden" bij de douane het pakketje er uit vissen en je verassen met een importheffing + BTW?

[Voor 75% gewijzigd door Schweino op 05-02-2008 15:57]

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Schweino schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 15:56:
aha, 4657 in mijn geval

Hoe groot is overigens de kans dat de "onze vrienden" bij de douane het pakketje er uit vissen en je verassen met een importheffing + BTW?
Ik begreep vandaag van een collega dat een vriend van een kennis (etc.etc.) al met al rond 240 euro had betaald :(. Moet je die extra kosten dan aan de deur betalen ofzo, iemand daar ervaring mee ?

• roma0803
Dan ben ik wel benieuwd hoe die kennis op dat bedrag is gekomen, wellicht zou je 'm dat nog eens kunnen vragen. Met mijn berekening hieronder kom ik niet in de buurt van 240 Euro.

Indien het pakketje met Fedex wordt verstuurd kun je er vanuit gaan dat er na een week of 3 een factuur van Fedex komt. Hierin wordt de BTW gefactureerd. Op een pakket van mij dat uit Singapore kwam, ter waarde van ca. 380 Euro, kwam uiteindelijk nog een factuur van 87 Euro. Nadeel is dat Fedex zélf de waarde mag bepalen van het pakket en dat zal altijd iets hoger liggen dan wat je er voor hebt betaald. In mijn geval dus 403 Euro. Ik betaal daarover 19% BTW na.

De PCH kost 179 Dollar, omgerekend op dit moment ca. 122 Euro. BTW erbij zit je op iets meer dan 145 Euro. Er vanuit gaande dat Fedex het pakket iets hoger in waarde zal schatten zul je dus ergens tussen de 150 en 170 Euro eindigen. Nogmaals, van Fedex krijg je na een paar weken een facuur.

Fedex is één van de duurste transporteurs. Ik doe dus de aanname dat verzending via een ander alleen goedkoper kan uitvallen. Ik hoefde geen Douanerecht te betalen.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

• ChrisM
Ik heb weer een andere situatie: ik heb de mail gekregen, ik heb ook een creditcard, maar ik heb ook al een popcornhour! Wat denken jullie? Zal ik hem toch bestellen en dan maar hier op de Vraag&Aanbod zetten? Want een weekje of 2 ofzo geleden ging er ééntje wel heeeel erg snel weg, toch?

ik heb ook een pre-order gekregen maar heb al de popcorn hour al een maandje thuis

ik wil de pre-order wel weggeven (iemand een hdbits.org invite ?)

• drunkfux
  • Laatst online: 11-03 16:17
ChrisM schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:35:
Ik heb weer een andere situatie: ik heb de mail gekregen, ik heb ook een creditcard, maar ik heb ook al een popcornhour! Wat denken jullie? Zal ik hem toch bestellen en dan maar hier op de Vraag&Aanbod zetten? Want een weekje of 2 ofzo geleden ging er ééntje wel heeeel erg snel weg, toch?
bestellen, die ben je echt in no time kwijt...

Systeem Specs

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RoeLz schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 16:08:
[...]
Ik begreep vandaag van een collega dat een vriend van een kennis (etc.etc.) al met al rond 240 euro had betaald :(. Moet je die extra kosten dan aan de deur betalen ofzo, iemand daar ervaring mee ?
Dan moet ie echt even navraag doen wat zij denken wat het voor apparaat is. Je kunt op Taric uitzoeken hoeveel douanerecht je moet betalen. Het is even een gedoe, want de omschrijvingen zijn nogal suf. Het kan zomaar zijn dat ze een heel verkeerde categorie hebben gepakt waardoor het duurder uitpakt.

De prijs van de vervoerder maakt voor ons niets uit, want PCH heeft gezegd dat het transport $45 is. Bij elkaar is dat €152. Ik geloof dat er iets van 8% douanerecht op zit (als ze jou pakje uitkiezen) dus je komt nooit echt hoger uit dan €165 (ex btw dan). Dat is een heel eind van €240.

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-03 11:56
laat maar komen zon popcorn. Als je hem kwijt wil mail dan ff. Bij mij kan je hem zelfs naar adres in US laten sturen, ik regel shipping verder wel.

Digital Media Junkie

• Sander
  • Niet online
Als er nog iemand een invite over heeft ofzo, hou ik me natuurlijk ook aanbevolen...

Ik ben helaas nog lang niet aan de beurt.... Ben nummer 7000 precies, dus nog maar een paar 1000 wachtenden voor me.

Al weet ik niet hoeveel mensen er daadwerkelijk bestellen van de invites.

Anoniem: 198584

Topicstarter
hee ik was maatr 24euro kwijt. moest ik aan de deur aan dhl betalen. plus 122 euro voor de pop komt bij mij op 146 eurotjes :) prima hoor. maar ik had dan ook nummer 918 :)

[Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 198584 op 06-02-2008 11:58]

• Schweino
Anoniem: 198584 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 11:57:
hee ik was maatr 24euro kwijt. moest ik aan de deur aan dhl betalen. plus 122 euro voor de pop komt bij mij op 146 eurotjes :) prima hoor. maar ik had dan ook nummer 918 :)
122 euro voor de popcorn? Had je een kortingsbon oid dan?

• roma0803
Schweino schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:43:
[...]

122 euro voor de popcorn? Had je een kortingsbon oid dan?
179 Dollar staat gelijk aan ca. 122 Euro. Verkoopprijs van de PCH via de site.

• Schweino
Vergeet je de $45 verzendkosten niet een beetje?? Of wil je em op gaan halen? ;)

[Voor 27% gewijzigd door Schweino op 07-02-2008 13:07]

• roma0803
Blijkbaar weet je het antwoord al, waarom dan de vraag stellen?

• Schweino
Omdat Dasilva2003 'em wellicht via een of andere "gratis verzendkosten" actie heeft ontvangen oid.... Was gewoon benieuwd hoe hij aan die lage prijs was gekomen, that's all.

Nieuwtje: http://www.istarhd.com/

Zelfde host provider en registrar als popcornhour.... De opvolger wellicht?

[Voor 25% gewijzigd door Schweino op 07-02-2008 13:46]

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 15:21
Interessant. Wat zijn de grote verschillen met de popcorn?

• SYQ
  • Niet online
hier ook iemand die er erg geintresseerd in is, dm zie ik graag tegemoet

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:12
Lees hier de review of over Istar Mini HD:
http://www.mpcclub.com/mo...News&file=article&sid=482

• Sander
  • Niet online
Ik ga er denk ik zoeen bestellen. Iemand al met real-life eervaringen?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:16:
Interessant. Wat zijn de grote verschillen met de popcorn?
Zo te zien een koeler en HDMI 1.3 (er is ook een 1.1 versie, die is goedkoper).
Is gebasseerd op dezelfde Sigma chip als de PCH en heeft ook dezelfde firmware. En je kunt er een eSata disk aan hangen.

Verwacht geen schokkende zaken; het is een soort kloon. Ik zag 'm vorige week en merkte ook meteen op dat het waarschijnlijk van dezelfde toko af komt. Misschien wel een soort PCH v2.

• Sander
  • Niet online
Wat ik erg jammer vind is dat de HDD niet ingebouwd kan worden, voor mij is dat echt een turn-off. Sterker nog op dit moment is het de enige reden dat ik er niet direct 1 ga bestellen... Ik ga nu serieus twijfelen en maar eens kijken wat een e-sata behuizing me gaat kosten.

• labeelen
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-03 22:41
Modbreak:Doe dit in Vraag en Aanbod aub!

[Voor 86% gewijzigd door voodooless op 17-02-2008 11:31]

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:07
Modbreak:Als het al in V&A staat hoef je dat hier echt niet meer te vermelden

[Voor 83% gewijzigd door voodooless op 17-02-2008 11:32]

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:02
Schweino schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 13:07:
Omdat Dasilva2003 'em wellicht via een of andere "gratis verzendkosten" actie heeft ontvangen oid.... Was gewoon benieuwd hoe hij aan die lage prijs was gekomen, that's all.
Als je even de eerste berichten van hem in dit draadje doorneemt kun je zelf zien wat hij betaald heeft in dollars.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
sander- schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:43:
... knip ... wat een e-sata behuizing me gaat kosten.
E-Sata behuizingen zijn er al vanaf 24,95

en het apparaat speelt ook af van USB

dus idd behalve het niet kunnen inbouwen, is het een leuke player

• Sander
  • Niet online
Mwah ik heb toch gekozen om het niet te doen, het is het namelijk net niet. Ik wil het toch graag in 1 behuizing hebben, aangezien ikwel van plan was er een 500GB schijf in te stoppen om het eaa te archiveren totdat ik het wil branden (oftewel na het kijken bepaal ik meestal of het leuk genoeg is om aan mijn collectie toe te voegen)

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
De review van die Istar Mini HD gelezen. Interessante HD media player, maar met een hele slechte remote control. Die gaat wel vervangen worden, dus maar ff een mailtje naar Istar gestuurd met de vraag of je bij een bestelling NU nog de oude afstandbediening krijgt of al de nieuwe verbeterde... ff wachten op reactie...

Anoniem: 7998

Whoa wat een ding! Ik ga nog eens ff wat dingen doorlezen en kijken of ik deze ga bestellen (de Popcorn). Heb nu een Antec case + core2duo etc als htpc, maar die is te groot voor m'n (nieuwe) wandkast..

Is het mogelijk om dat ding zonder hdd te laten booten? Of heeft ie z'n schijf nodig om de firmware op te zetten? Ik trek de content wel ergens anders vandaan, dat is het probleem niet. Anders prik ik er een pata -> cf convertje met een 2G sd-cardje in :)

edit:
Do I need to install an internal hard disk in order to use Popcorn Hour A-100?

1) No, you can stream movies/music/pictures from your PC or NAS (network attached storage).

2) You can attached an external USB storage device which contains the media.
:)

[Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 7998 op 13-02-2008 08:03]

Anoniem: 111992

Heb dit ding nu een weekje in huis en heb toch wat opmerkingen..
DVD's streamen over netwerk.. Geluid valt regelmatig uit
Doorspoelen maximum 8X
Pause -> Play zeker 2sec vertraging
Ondertittels : niet mooi & bij 2 regels is de bovenste grijs en onderste wit
Bladeren door mappen is traag, wanneer je van pagina veranderd zit er duidelijk vertaging op
Die lampjes op het frontje zijn niet zichtbaar.. "on" en "off" is zogoed als het zelfde kleur

Beeldkwaliteit is prachig trouwens.

• super_dirk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-03 09:20
Al een tijdje opzoek naar de ideale manier om mkv files naar m'n tv te krijgen en de popcorn A100 lijkt voor mij de ideal oplossing. Direct een profiel aangemaakt op de website en nu vraag.. hoe lang moet ik ongeveer wachten nu? Wat is jullie ervaring ? Ik zit volgende week 2 weken lang in de USA en zou het makkelijker zijn om er daar aan te komen ?

• FloRadix
had een email gestuurd naar hen, dit is het antwoord:

"We will send out pre-order invitation base on "first registered first serves" basis.
Base on current member list, you probably will receive our pre-order invitation around end of March or April 2008"

Anoniem: 189862

Ik heb hem ook net in gebruik op HDMI aangesloten het is een handig apparaatje maar het volgende vind ik nogal storend.

- Bij het uitschakelen blijft deze op bepaalde momenten een flikkerend beeld doorsturen naar de TV het is net alsof het menu bevriest en nog een tijdje word weergegeven. Zijn er meerdere mensen met deze ervaring?

met "italic" of "bold" .srt ondertitels kan hij ook al niet onderweg....
Eigenlijk is dit maar een bagger ding...
Ik ben een dvico M-4000 tvix gewoon trouwens, ik ga die popcorn terug buitenschoppen en een M4100 kopen want dit is gewoon ergerlijk tv kijken :-(

• FloRadix
Anoniem: 111992 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 03:13:
Ik ben een dvico M-4000 tvix gewoon trouwens, ik ga die popcorn terug buitenschoppen en een M4100 kopen want dit is gewoon ergerlijk tv kijken :-(
dus jij hebt enkel issues met ondertitling... al de rest werkt prima?

Nee hoor een paar postings hoger heb ik alles al eens opgesomt.
Maar er komen elke dag ergernissen bij..

Als je de tvix gewoon bent, en je stapt dan over naar de popcornhour is het een grote teleurstelling.

XBMC vind ik nog altijd de ultime media speler, maar omdat die geen hdmi heeft ben ik overgestapt naar een tvix m4000.
Maar deze doet dan weer geen H.264, waarvoor ik de popcornhour gekocht had.
De firmware hiervan is nog veel te beta om relaxed te kijken naar mijn mening.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 111992 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 03:13:
Nounou...baggerding...alleen om die subtitles...Die 4100 heeft een andere Sigma chip overigens. Een kleinere variant van de 8635 die in de PCH zit. Dvico heeft de 6500 als tegenhanger van de PCH. Tenminste...ze zijn op dezelfde Sigma chip gebasseerd.

Die Dvico's zien er wel wat mooier uit, en misschien is de interface eromheen wat beter uitontwikkeld, maar het belangrijkste is die Sigma chip waarop ze gebasseerd zijn. Die bepaalt wat het apparaat hardwarematig kan/niet kan. Codec's bijplaatsen gaat niet, daarvoor is de CPU te beperkt. Dus wat je er precies mee gaat opschieten voor €379 (4100) of €449 (6500) is mij niet helemaal duidelijk. Tjsa...misschien krijg je subtitles in italics...geweldig!

Dit soort ellende blijf je met elke hardware player houden. Geen enkele is perfect. Dat komt voornamelijk omdat een stel slimmerikken steeds weer nieuwe codecs/varianten op codecs verzinnen die continue voor problemen zorgen. Zelfs met een HTPC moet je zo nu en dan nieuwe codecs installeren of settings aanpassen. Voorlopig vind ik de PCH dan nog de meeste waar voor zijn geld bieden. Voor die €155 heb ik een speler die erg veel kan afspelen. Evengoed stap is straks over naar een HTPC, om van al het gedonder met wel/niet ondersteunde codecs af te zijn. Kan ik tenminste alles afspelen wat ik wil.

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 111992 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:17:
Nee hoor een paar postings hoger heb ik alles al eens opgesomt.
Maar er komen elke dag ergernissen bij..

Als je de tvix gewoon bent, en je stapt dan over naar de popcornhour is het een grote teleurstelling.

XBMC vind ik nog altijd de ultime media speler, maar omdat die geen hdmi heeft ben ik overgestapt naar een tvix m4000.
Maar deze doet dan weer geen H.264, waarvoor ik de popcornhour gekocht had.
De firmware hiervan is nog veel te beta om relaxed te kijken naar mijn mening.
hmmm, ik kom van een Freecom MP-35 en ik vind de popcorn een verademing t.o.v daarvan. Als je het bladeren en van pause/play wisselt langzaam gaat... is het maar goed dat je nooit een mp35 geprobeert hebt. ;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Caveman schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 20:52:
[...]
hmmm, ik kom van een Freecom MP-35 en ik vind de popcorn een verademing t.o.v daarvan. Als je het bladeren en van pause/play wisselt langzaam gaat... is het maar goed dat je nooit een mp35 geprobeert hebt. ;)
Ik vind het bladeren op zich nog wel meevallen. Echt heel erg snel gaat het niet, maar ik heb alles op een NFS share staan en dus verwacht ik ook niet dat het vliegt alsof het van een interne disk komt. Hoewel ik gemerkt heb dat NFS echt wel merkbaar sneller gaat als SMB. Mijn netwerk is Gbe, dus dat scheelt ook. Ik weet wel dat de PCH dat niet is, maar tot aan de switch die bij mijn tv staat is het Gbe en het netwerk heeft ook niet te lijden van een zware download oid. Het gaat allemaal nét iets sneller met een flinke bandbreedte.

Je kunt het overigens natuurlijk makkelijk sneller maken door onderverdelingen te maken. Als je echt films verzamelt, kun je aan alfabetisch denken of per genre. Zo hoef je niet steeds door 10 pagina's te bladeren. Met mijn muziekcollectie heb ik dat ook gedaan: een alle letters van het alfabet en daaronder de groepen/artiesten.

Anoniem: 198584

Topicstarter
Caveman schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 20:52:
[...]

caveman... ik heb juist het idee dat bladeren door locale- en netwerkmappen met de mp35 veel sneller gaat.........geen idee. vind het iig niet storend. wat wel irritant is, is dat de popcorn sommige dvd films niet wil afspelen (vob). Maar goed... opnieuw downloaden in ISO doet wonderen :)

kent iemand deze trouwens? V&A aangeboden: ELLION HMR-700A Multimedia Recorder / player SCART-IN SATA HDMI 10/100 inc. 80 GB HD

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 198584 op 17-02-2008 09:43]

• FloRadix
lees hier de review over de ELLION: http://www.mpcclub.com/mo...review_ellion_hmr700a.pdf

Anoniem: 189862

Ik heb hem nu enkele dagen in gebruik handig ding met wel wat kuren alleen krijg ik het niet voor elkaar om DTS af te spelen terwijl deze wel aangesloten is op een dts versterker.
Er een een bepaalde instelling die aan dient te staan om dat aan de gang te krijgen?
Heb 2 films getest maar geen DTS geluid.

• ChrisM
Je kan bij de setup/instellingen instellen hoe je wilt dat DTS wordt door gegeven. Misschien staat dit verkeerd? En je moet ook een digitale verbinding hebben (bijv. HDMI). DTS kan niet over de stereo kabels.

Anoniem: 166958

ChrisM schreef op maandag 18 februari 2008 @ 01:01:
Je kan bij de setup/instellingen instellen hoe je wilt dat DTS wordt door gegeven. Misschien staat dit verkeerd? En je moet ook een digitale verbinding hebben (bijv. HDMI). DTS kan niet over de stereo kabels.
Hij is gewoon doormiddel van een coaxiale verbinding (spdif) aan de DTS ontvanger aangsloten en aan de TV dmv HDMI. 5.1 DD geeft dat ding gewoon goed zonder problemen door naar de versterker maar als ik de audio van de film instel op DTS is het geluid weg.

Kan het zijn dat ik een instelling over het hoofd zie? Bij de instellingen kan je alleen 1 DTS mogelijkheid instellen.

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Ik heb inmiddels mij DHL mailtje binnen, wachten is bijna voorbij dus :>
iemand enig idee hoe lang het normaal gesproken duurt vanuit hong kong ?

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:29
Paar dagen, ik vond het echt snel gaan.

Specs

mphilipp schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:18:
[...]

Nounou...baggerding...alleen om die subtitles...Die 4100 heeft een andere Sigma chip overigens. Een kleinere variant van de 8635 die in de PCH zit. Dvico heeft de 6500 als tegenhanger van de PCH. Tenminste...ze zijn op dezelfde Sigma chip gebasseerd.

Die Dvico's zien er wel wat mooier uit, en misschien is de interface eromheen wat beter uitontwikkeld, maar het belangrijkste is die Sigma chip waarop ze gebasseerd zijn. Die bepaalt wat het apparaat hardwarematig kan/niet kan. Codec's bijplaatsen gaat niet, daarvoor is de CPU te beperkt. Dus wat je er precies mee gaat opschieten voor €379 (4100) of €449 (6500) is mij niet helemaal duidelijk. Tjsa...misschien krijg je subtitles in italics...geweldig!

Dit soort ellende blijf je met elke hardware player houden. Geen enkele is perfect. Dat komt voornamelijk omdat een stel slimmerikken steeds weer nieuwe codecs/varianten op codecs verzinnen die continue voor problemen zorgen. Zelfs met een HTPC moet je zo nu en dan nieuwe codecs installeren of settings aanpassen. Voorlopig vind ik de PCH dan nog de meeste waar voor zijn geld bieden. Voor die €155 heb ik een speler die erg veel kan afspelen. Evengoed stap is straks over naar een HTPC, om van al het gedonder met wel/niet ondersteunde codecs af te zijn. Kan ik tenminste alles afspelen wat ik wil.
Hahum,
Ik denk dat jij nog nooit met zo'n tvix'je gespeeld hebt :-)
Tuurlijk zijn er aan elke mediaspeler nadelen, alleen , na een jaar de tvix gebruikt te hebben erger ik me nu rot aan die popcornhour..
Waarom ?
1. Ik heb een uur zitten prutsen om het netwerkgedeelte in orde te krijgen
2. DTS werkt soms wel, soms niet
3. traag door mappen bladeren
4. Bagger subtitles
5. 8X bladeren
6. Trage start na doorspoelen
7. DVD images vanop netwerk zijn een ramp

Don't get me wrong, aan die tivx zijn ook nadelen hoor.

Tuurlijk is die tvix mooier, maar ik heb toch ook niet gezegd dat ik de PH lelijk vindt ?
Het besturingssysteem van de PH is trouwens veel mooier dan die van de Tvix :-)

Ik ga volgende week eens een fatsoenlijke HD in dat ding steken om te vergelijken wat het geeft als je de mediafiles niet streamed.

[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 111992 op 18-02-2008 11:30]

• Quantor
  • Niet online
Iceke, heb je de laatste firmware al wel geinstalleerd? Je moet ook daarmee rekening houden, . Er wordt blijkbaar hard gewerkt aan de firmware en de laatste release heeft alweer een hoop zaken verbeterd, onder meer een probleem met de infrarood ontvangst van de remote control. Dit bijvoorbeeld in tegenstelling tot de kiss apparatuur waar maar heel af en toe na een hoop gezeur van de gebruikers een nieuwe firmware versie uitgebracht wordt en die nog steeds niet alle problemen oplost.

Ik ben echt zeer happy met m'n PCH, het is alleen jammer dat m'n Marantz versterker AAC en WMA PRO niet kan decoderen, dus die WMVHD releases kan ik alleen in stereo beluisteren. Dus pak ik maar de .mkv releases die meestal als bron dienen (voor de andere releases), dat is meestal in AC3 of DTS. Ondertiteling heb ik niet nodig en anders .srt ondertiteling werkt ook.

Speelt padel!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
RoeLz schreef op maandag 18 februari 2008 @ 09:15:
Ik heb inmiddels mij DHL mailtje binnen, wachten is bijna voorbij dus :>
iemand enig idee hoe lang het normaal gesproken duurt vanuit hong kong ?
Welk 'nummer' had je ?

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

4708

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 21:20
Anoniem: 189862 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 21:19:
Ik heb hem nu enkele dagen in gebruik handig ding met wel wat kuren alleen krijg ik het niet voor elkaar om DTS af te spelen terwijl deze wel aangesloten is op een dts versterker.
Er een een bepaalde instelling die aan dient te staan om dat aan de gang te krijgen?
Heb 2 films getest maar geen DTS geluid.
Dat werkt schijnbaar nog niet goed.
In die review staat ook dat ze DTS wel aan de gang kregen maar dat het geluid niet goed door komt.

• Quantor
  • Niet online
Hmm vreemd ik heb gewoon DTS op m'n Marantz receiver, heb je wel ingesteld als RAW bij DTS?

Speelt padel!

Quantor schreef op maandag 18 februari 2008 @ 12:33:
Hmm vreemd ik heb gewoon DTS op m'n Marantz receiver, heb je wel ingesteld als RAW bij DTS?
Hij is bij DTS maar op 1 manier in te stellen.Digital/Raw.
De andere optie is niet instelbaar.

Ter info, 2 dvd's getest van FTD Saving private ryan en Die hard 4

• Quantor
  • Niet online
Anoniem: 166958 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 12:47:
[...]

Hij is bij DTS maar op 1 manier in te stellen.Digital/Raw.
De andere optie is niet instelbaar.
Ah natuurlijk, maar dat werkt bij mij dus wel, m'n Marantz herkent het signaal als DTS. Verschillende dvd's daarmee afgespeeld en ook andere formaten.

Ik neem aan dat je de spdif uitgang gebruikt?

Speelt padel!

• ChrisM
Ik heb hem ook op Digital/RAW staan en gaat over HDMI en ik heb geen problemen... Weet je wel 100% zeker dat het een DTS stream is? (Druk even 2x op Info tijdens het afspelen, dan staat het er wel)

Quantor schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:18:
[...]

Ah natuurlijk, maar dat werkt bij mij dus wel, m'n Marantz herkent het signaal als DTS. Verschillende dvd's daarmee afgespeeld en ook andere formaten.

Ik neem aan dat je de spdif uitgang gebruikt?
Uiteraard gebruik ik de spdif uitgang, ik zal vanavond thuis testen misschien werkt het als ik de HDMI audio mute.

Tuurlijk zijn er problemen met dts,
Probeer de test dvd's maar eens die regelmatig langskomen op usenet.
Op mijn Dvd speler en mijn tvix gaat het geluid prima/ op de PH soms weer wel, soms niet en op sommige test betanden gewoon nooit (Bv. U2 teststukje werkt wel, Eagles teststukje werkt nooit)

Quantor schreef op maandag 18 februari 2008 @ 11:53:
Iceke, heb je de laatste firmware al wel geinstalleerd? Je moet ook daarmee rekening houden, . Er wordt blijkbaar hard gewerkt aan de firmware en de laatste release heeft alweer een hoop zaken verbeterd, onder meer een probleem met de infrarood ontvangst van de remote control. Dit bijvoorbeeld in tegenstelling tot de kiss apparatuur waar maar heel af en toe na een hoop gezeur van de gebruikers een nieuwe firmware versie uitgebracht wordt en die nog steeds niet alle problemen oplost.

Ik ben echt zeer happy met m'n PCH, het is alleen jammer dat m'n Marantz versterker AAC en WMA PRO niet kan decoderen, dus die WMVHD releases kan ik alleen in stereo beluisteren. Dus pak ik maar de .mkv releases die meestal als bron dienen (voor de andere releases), dat is meestal in AC3 of DTS. Ondertiteling heb ik niet nodig en anders .srt ondertiteling werkt ook.
Jahoor laatste firmware natuurlijk.

Die problemen die ik hiet opsom moet iedereen toch opvallen ?
<I> <\I> of <B> <\B> tags in de .srt bestanden
Grijze/Witte ondertitels bij ondertitel in beeld
Traag door menu's zappen
traag doorspoelen en dan lange tijd bufferen
enz.

Dat zijn toch geen dingen die ik ff uitvind ?

het zijn allemaal kleine ergernissen die ik op mijn tvix niet heb, maar met een simpele firmware update verholpen kunnen worden...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 111992 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:01:
Die problemen die ik hiet opsom moet iedereen toch opvallen ?
<I> <\I> of <B> <\B> tags in de .srt bestanden
Grijze/Witte ondertitels bij ondertitel in beeld
Traag door menu's zappen
traag doorspoelen en dan lange tijd bufferen
enz.
Om eerlijk te zijn...nee..
Ik italics of bold is me nog niet opgevallen. Ik kijk ook niet in die str bestanden om daarop te checken. Wat me niet opvalt, kan ik me ook niet aan ergeren.
Bij mij zijn de ondertitels wit. Is dat erg? Ook hier weer...ik erger me er niet aan. Ik zou niet weten waarom eigenlijk.
Traag doorspoelen...tsja...ik kijk een film doorgaans van begin tot eind. Als ik een keer opnieuw moet beginnen, gebruik ik skip (cursor rechts). Werkt als een speer en razendsnel. Ik stream alles vanaf het netwerk, dus ik verwacht niet anders dat dat moeilijker gaat dan dat het op een lokale HD staat. Maar zoals gezegd: ik spoel niet zoveel.
Traag door de menu's heen vind ik best meevallen. Sinds ik NFS gebruik gaat het best snel. Je kunt ook je indeling aanpassen als je een grote collectie hebt. Dat lijkt me sowieso verstandig, want je zoekt je eigen helemaal scheel als je alles in 1 dir hebt staan natuurlijk.

Iedereen gebruikt een apparaat op een andere manier. En iedereen stelt ook weer andere eisen. Jij ergert je blijkbaar nogal aan die subtitles. Ik niet. Ik vind het best. Waar ik me meer aan erger zijn films die het niet of niet goed doen. Maar dat ligt niet aan de PCH, maar meer aan de makers van die rips/divx/xvids etc. Het is op het gebied van codecs en envelopes een gekkenhuis. Iedereen doet maar wat. Vandaar dat het ene mkv file wél speelt en de ander niet. Daar kan ik me pas aan ergeren. Vandaar ook dat ik helemaal van die hardware players af stap en een HTPC in elkaar ga knutselen. Dan bepaal ik zelf wat er werkt en hoe het werkt. Tot die tijd vind ik de PCH de meeste bang voor de buck geven. Die Tivx is dan misschien beter, maar hij kost ook 2x zoveel. Het is maar net wat je belangrijker vind.

Ik zou zeggen: zet 'm te koop. Ik denk dat je 'm voor een leuke prijs kunt verkopen. En koop dan die Tivx; ben je van het gezeur af.

Pagina: 1 2 3 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee