Ligt er helemaal aan in wat voor snelheid er geproduceerd wordt...Spyro_the_Dragon schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 13:03:
ai... nummertje 4645 hier... dat wordt lang wachten ben ik bang....
Anoniem: 103399
dus zeg maar wanneer ik een blueray rip film wil afspelen (1080p 8GB) klik ik erop laat hem eventjes bufferen en dan speelt ie hem af ? dat eventjes wachten spreken we dan over enkele seconden of minuten ? (bekabeld netwerk 100mbit router , zelf heb ik 14mbit/2mbit )
Als ik reëel gok, dan denk ik dat je aan het kortste eind trekt. De meeste mensen die geïnteresseerd zijn in een player als deze willen de best mogelijke kwaliteit hebben, daarbij hoort dus (in mijn ogen) dat het beeld in zijn originele verhoudingen getoond worden. Men gaat er immers vanuit dat je recht voor een tv gaat zitten. Het menselijk brein corrigeert het beeld natuurlijker als je het vanaf de zijkant ziet dan als je het in on-originele verhoudingen ziet.Anoniem: 8504 schreef op maandag 31 december 2007 @ 14:23:
[...]
Nou.. Da's heel simpel.. Ik heb met een bepaald doel een bepaalde grootte TV gekocht. Wat ik dan wel prettig vind is dat dan ook alle pixels die ik gekocht heb ook daadwerkelijk gebruikt worden tijdens het gebruik waar ik de TV voor gekocht heb. Daarbij is de "verkrachting" van een dusdanige aard dat ik een volledig benut oppervlakte zeker prefereer.
Als de volle grootte van de TV wordt gebruikt heb je alweer wat meer bioscoop gevoel. Overigens heb je in de Bios ook een verkeerde beeldverhouding als je aan de zijkant en dus niet recht voor het scherm zit...
Dit (balken) is trouwens ook de reden dat ik nooit een Nederlandse DVD meer koop, daar zijn ze zo snugger om (een gedeelte!! van) de ondertiteling in de zwarte balk te zetten..
En inderdaad... Ik heb nog geen antwoord..
Ik kan je alleen maar aanraden om een breedbeeld tv/scherm aan te schaffen om zo veel mogelijk van je scherm oppervlak te genieten. Of schrijf de filmmakers aan dat ze rekening moeten houden met het beeldformaat van jouw tv.
Een br rip van 8Gb is gecomprimeerd. Je hebt dan zeg maar de transfer rate van een dikke dvd. Het hele idee van een br is dat er belachelijk veel op past. Een écht br rip is iets van 20-30Gb...daar heb je een vette transfer rate voor nodig. Niet dat ik van plan ben dat dagelijks te downloaden, maar ik ben benieuwd of ie dát aan kan. Een dvd streamen kan mijn Freecom nu ook...Anoniem: 103399 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 19:25:
dus zeg maar wanneer ik een blueray rip film wil afspelen (1080p 8GB) klik ik erop laat hem eventjes bufferen en dan speelt ie hem af ?
ja maar mijn vraag is dan moet ik lang wachten totdat ik van mijn film kan genieten of hebben we het hier over enkele seconden
(portable media devices loll waarom is deze topic eigenlijk hiero gemaakt
)
(portable media devices loll waarom is deze topic eigenlijk hiero gemaakt

[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 103399 op 02-01-2008 01:51]
Ter informatie: (Misschien iets wat off-topic)
Hebben jullie deze al gezien? De "DuneHD Ultra" van de russen. Hij moet ongeveer volgende maand beschikbaar zijn. De zelfde functies (NMT) als deze A100 met een dvd drive (+ een boel extra euros). De A100 is straks dus niet meer de enige in zijn klasse. Wel in zijn prijsklasse zoals ik het gelezen heb.
Een review op de internet site www . mpcclub . com, waar ik overigens zeer goede reviews vind, is te vinden:
>>>Hier<<<
Hebben jullie deze al gezien? De "DuneHD Ultra" van de russen. Hij moet ongeveer volgende maand beschikbaar zijn. De zelfde functies (NMT) als deze A100 met een dvd drive (+ een boel extra euros). De A100 is straks dus niet meer de enige in zijn klasse. Wel in zijn prijsklasse zoals ik het gelezen heb.
Een review op de internet site www . mpcclub . com, waar ik overigens zeer goede reviews vind, is te vinden:
>>>Hier<<<
In het kader van de beschikbaarheid, ik heb id-nummer 4664, dus ik neem aan dat ik de zoveelste ingeschreven persoon ben op de site en dit werd mij gemaild:
Hi,
We will send out pre-order invitation base on "first registered first serves" basis.
Base on current member list, you probably will receive our pre-order invitation around March 2008.
Regards,
The Popcorn Hour Sales Team
Lijkt me ook helemaal niet vreemd. Het ding is gebouwd rondom een chip van Sigma. Het enige dat die lui doen is er een doosje omheen bouwen (er zit een printje in ter grootte van een klein sigarendoosje) en een leuke gui bouwen. Zaken als codecs etc zitten in de chip. Wat ie nu niet ondersteunt, gaat ie ook nooit ondersteunen. Ik verwacht nog meer van dit soort speelgoedjes.edterbak schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:21:
De A100 is straks dus niet meer de enige in zijn klasse. Wel in zijn prijsklasse zoals ik het gelezen heb.
Wat je zegt over dat chip klopt wel. In mijn ogen zit dit ding wel redelijk vol. Hou in gedachte dat links van de dvd-speler ruimte is voor een harddisk. De printplaat die je bedoeld is de linker met de sigma chip. De rechter is een extreem goede voeding als ik de reviewer Hi-Jack moet geloven.mphilipp schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 18:28:
[...]
Lijkt me ook helemaal niet vreemd. Het ding is gebouwd rondom een chip van Sigma. Het enige dat die lui doen is er een doosje omheen bouwen (er zit een printje in ter grootte van een klein sigarendoosje) ...

Maargoed, genoeg hier over de DuneHD. Dit is het A-100 topic. Sorry voor de afdwaling. Als er behoefte naar is zal er ongetwijfeld wel een nieuw topic worden geopend over de DuneHD.
De Dvico TViX M-6500A is ook zoiets, zelfde Sigma chip maar wat andere spullen eromheen.
Maar natuurlijk bepaalt de overige hardware wel een deel de beeldkwaliteit, en ook de looks.
Maar natuurlijk bepaalt de overige hardware wel een deel de beeldkwaliteit, en ook de looks.
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Ik bedoelde de popcornmachine. Het hart van dat ding is dat piepkleine printje links. De rest tel ik niet mee, want dat zit niet in de popcornmachine.edterbak schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 22:51:
[...]
Wat je zegt over dat chip klopt wel. In mijn ogen zit dit ding wel redelijk vol.
Meer de looks. De Sigma is een single chip oplossing. Je sluit er wat fysieke i/o poorten op aan en klaar. Hooguit kun je invloed uitoefenen door een brakke voeding, maar de firmware doet verder weinig bijzonders. Ik denk dat er een hele rits van dit soort kastjes komen. En niet te vergeten de re-labelers als Freecom. Die kopen gewoon zo'n ding en plakken hun eigen merk eroverheen.Jiriki schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 22:52:
Hoe zijn de ervaringen met een externe HD en dit apparaat? Ben namelijk van plan de A-100 te nemen maar dan met een externe HD ipv een interne.
ik heb die van mij vandaag binnengekregen heb al redelijk veel 720p filmpjes getest ..het werkt pico bello ..morgen ff 1080p's testen.
ik heb alleen probleems met sommige srt(ondertiteling) die pakt ie namelijk niet altijd. en kan je deze ding niet uitzetten zie namelijk nergens een uit knop
en btw het heeft geen interne hdd
ik heb alleen probleems met sommige srt(ondertiteling) die pakt ie namelijk niet altijd. en kan je deze ding niet uitzetten zie namelijk nergens een uit knop

Tja, bij mij werkte dat prima met DVD, DivX en muziek. HD heb ik nog niet geprobeerd, maar het werkt bij mij echt prima. Ik heb het alleen getest(!) en ik gebruik gewoon de interne HD.donny_p schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:48:
Hoe zijn de ervaringen met een externe HD en dit apparaat? Ben namelijk van plan de A-100 te nemen maar dan met een externe HD ipv een interne.
Wat ik wel jammer vind, is dat je niet van de externe naar de interne kunt copieren. Dat moet mogelijk zijn, ik bedoel het is al mogelijk om files te delete (bijvoorbeeld bij serie die je al gezien hebt). Dat werkt echt fijn.
Mooi dat jij hem nu ook hebt. Ik zal eens een paar problemen hierop zetten die ik ondervind en dan ben ik benieuwd of jij dat ook hebt.Anoniem: 103399 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 01:48:
ik heb die van mij vandaag binnengekregen heb al redelijk veel 720p filmpjes getest ..het werkt pico bello ..morgen ff 1080p's testen.
O en niet allemaal meteen denken dat het een slecht apparaat is hoor, maar hij heeft wel een paar (!) kinderziekten!
Dat met die subtitle heb ik ook op mijn Freecom. Heel irritant. In windows pakt de mediaplayer de srt of txt gewoon wél.Anoniem: 103399 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 01:48:
Anoniem: 155406
Ik heb sinds 2 weken ook het popcornmaschientje en het bevalt me prima! Elk formaat word bij mij moeiteloos afgespeeld. Alleen heb ik af en toe een vastlopertje waardoor ik m moet resetten (al een x of 5 gebeurd).
Ik heb m destijds bij planet-shop.nl gekocht voor 200 excl verzendkosten. Nu kost ie daar 240 euro (Ik denk doordat ie steeds populairder wordt). Misschien is het makkelijker om m via deze site te kopen. Ik had m binnen 2 dagen in huis en geen gezeur met importkosten en lange wachttijden etc. Hij is weer op voorraad bij deze site zag ik net!
Ik heb trouwens ook een vraagje over de ondertiteling. Is het ook mogelijk om de groote van de ondertiteling in te stellen? Soms dan is het net wat te klein om te lezen omdat onze TV wat ver weg staat. Ik heb al een beetje lopen kloten met de afstandsbediening maar ik kon er niet achter komen.
Ik heb m destijds bij planet-shop.nl gekocht voor 200 excl verzendkosten. Nu kost ie daar 240 euro (Ik denk doordat ie steeds populairder wordt). Misschien is het makkelijker om m via deze site te kopen. Ik had m binnen 2 dagen in huis en geen gezeur met importkosten en lange wachttijden etc. Hij is weer op voorraad bij deze site zag ik net!
Ik heb trouwens ook een vraagje over de ondertiteling. Is het ook mogelijk om de groote van de ondertiteling in te stellen? Soms dan is het net wat te klein om te lezen omdat onze TV wat ver weg staat. Ik heb al een beetje lopen kloten met de afstandsbediening maar ik kon er niet achter komen.
Heb mijn machientje net binnen en wilde wat gaan spelen, maar liep meteen tegen een probleem aan. Misschien heeft iemand een oplossing voor het volgende: op mijn shares zit een wachtwoord met hoofd- en kleine letters. Als je echter één keer op de caps-lock knop drukt, dan wil hij niet meer uit. Num-lock gaat wel aan- en uit, maar caps-lock niet. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Heb de firmware van 18 december geinstalleerd btw.
Laat maar: ik heb ontdekt dat als hij zegt "num-lock off", dat caps-lock dan ook uitstaat.
Heb de firmware van 18 december geinstalleerd btw.
Laat maar: ik heb ontdekt dat als hij zegt "num-lock off", dat caps-lock dan ook uitstaat.
[Voor 9% gewijzigd door Mr_Big op 04-01-2008 19:27]
Anoniem: 247683
Heeft er al iemand ervaring met afspelen van DVD uit map?
Kan je dan de DVD menu's naar behoren gebruiken?
Momenteel heb ik de HV356T van Argosy, die doet het wel, maar ondersteund enkel DVD's met AC3-geluid, en ik heb er nogal wat met enkel mpg geluid.
Verder verknoeit dat spul de beeldverhouding, 4:3 wordt altijd naar 16:9 uitgerokken, maar ja, ik lees hier dat er toch iemand dat prettig vindt... Ik dus niet.
Koste ook maar €119 MET 350 gig HD.
Kan je dan de DVD menu's naar behoren gebruiken?
Momenteel heb ik de HV356T van Argosy, die doet het wel, maar ondersteund enkel DVD's met AC3-geluid, en ik heb er nogal wat met enkel mpg geluid.
Verder verknoeit dat spul de beeldverhouding, 4:3 wordt altijd naar 16:9 uitgerokken, maar ja, ik lees hier dat er toch iemand dat prettig vindt... Ik dus niet.
Koste ook maar €119 MET 350 gig HD.
@ Markie33
Ik lees zojuist een bericht van Hi-Jack op zijn forum over de sigma chip die in dit apparaat zit. Ik werd er niet echt vrolijk van. Misschien heb je iets aan het bericht, want ik denk dat het met elkaar te maken heeft.
>>Bericht<<
Ik lees zojuist een bericht van Hi-Jack op zijn forum over de sigma chip die in dit apparaat zit. Ik werd er niet echt vrolijk van. Misschien heb je iets aan het bericht, want ik denk dat het met elkaar te maken heeft.
>>Bericht<<
Ik heb de mijne net binnen, HD erin en testen maar. Hmmm, de eerste mkv die ik probeer af te spelen heeft al gelijk geen geluid, zal eens kijken wat voor codec dat is. Andere HD's doen het wel. Wel vervelend dat je hem niet af kan zetten, het beeld is mooi wat ie afspeeld. Maar ik ben nog niet echt onder de indruk van de mogelijkheden, eens op de community fora struinen wat er allemaal te tweaken is.
Maargoed waarvoor ik hem aangeschaft heb (wmv en mkv) doet ie op die ene na prima.
/Edit Dat geluid is dus DTS, raar heb hem toch met de HDMI kabel aangesloten op mijn TV en mijn TV ondersteund DTS, althans volgens het boekje wel.
Maargoed waarvoor ik hem aangeschaft heb (wmv en mkv) doet ie op die ene na prima.
/Edit Dat geluid is dus DTS, raar heb hem toch met de HDMI kabel aangesloten op mijn TV en mijn TV ondersteund DTS, althans volgens het boekje wel.
[Voor 13% gewijzigd door Caveman op 05-01-2008 21:26]
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
voor dts heb je een encoder nodig...hdmi doet volgens mij alleen maar stereo geluid dus geen dolby digital en dts..haal maar gwn een coax spdif...
720p werkt pico bello (h264 mkv)
1080p idem
dvdrips idem (avi/dvix)
alleen hij pakt soms de subtitles niet
1080p idem
dvdrips idem (avi/dvix)

Ik weet niet wat die meneer allemaal aan het ranten is, maar ik heb hier een Freecom 350Wlan (gebasseerd op de Sigma Designs EM8621L chip) en die speelt zo'n beetje alles af wat ik naar 'm gooi. Behalve dan de belangrijkste HD formats dan, maar wat DVD rips of kopieën betreft doet ie het gewoon perfect. Een keiharde backup of iso file: ze doen het gewoon. Ik denk dus dat die meneer een stel kreupele spelers heeft geprobeerd en denkt te weten dat Sigma verantwoordelijk is voor het niet goed afspelen van DVD's. Freecom (of de toko die dingen in werkelijkheid maakt) heeft bewezen dat het wél kan. Misschien zijn het toch firmware issues. Of het is gewoon een typische Amerikaan die zichzelf erg belangrijk vindt.edterbak schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 21:10:
@Mr_Big: Ik heb nog steeds problemen met smb (samba) shares omdat ik een domein thuis heb. Het zou nu ondersteund moeten worden/zijn, maar werkt niet goed. Maar met de myIhome software op je pc (hou ik ook niet van, maar je moet wat) werkt alles prima.
@markie33: Ja, de menu's werken allemaal prima. De beeldverhouding staat standaard op 16:9, maar wanneer het beeld 4:3 is, wordt het ook in 4:3 naar de tv gestreamd. DUs ik denk dat je dat wel prettig vindt.
@edterbak: Ja, daar word ik ook niet vrolijk van wanneer ik dat lees. Maar als je het bericht bekijkt van mphillpp@ 6-1-2007:00.02 dan moet ik zeggen dat ik het daar mee eens ben! Ik zelf heb de freecom mp-35 staan en die werkt PERFECT echt nooooooit problemen. Speelt alleen geen wmv en hd af.
#Caveman: Mooi dat je deze ook hebt aangeschaft! Ik heb zo nu en dan ook problemen met hd, maar niet geluid, alleen dat hij het ff niet trekt en dan staat het beeld heel ff stil en gaat ie weer verder (alleen bij 1080p). Daarnaast doet die van mij zoiezo nu en dan raar met geluid en is hij heel gevoelig hoe een dvd is geript.
@GenC: Heb jij dan nooit dat het geluid opeens weg is? (uiteraard heb ik de nieuwste firmware)
@mphilipp: Dat zou betekenen dat de 350 ook hd zou moeten kunnen afspelen of zie ik dat verkeerd?
@markie33: Ja, de menu's werken allemaal prima. De beeldverhouding staat standaard op 16:9, maar wanneer het beeld 4:3 is, wordt het ook in 4:3 naar de tv gestreamd. DUs ik denk dat je dat wel prettig vindt.
@edterbak: Ja, daar word ik ook niet vrolijk van wanneer ik dat lees. Maar als je het bericht bekijkt van mphillpp@ 6-1-2007:00.02 dan moet ik zeggen dat ik het daar mee eens ben! Ik zelf heb de freecom mp-35 staan en die werkt PERFECT echt nooooooit problemen. Speelt alleen geen wmv en hd af.
#Caveman: Mooi dat je deze ook hebt aangeschaft! Ik heb zo nu en dan ook problemen met hd, maar niet geluid, alleen dat hij het ff niet trekt en dan staat het beeld heel ff stil en gaat ie weer verder (alleen bij 1080p). Daarnaast doet die van mij zoiezo nu en dan raar met geluid en is hij heel gevoelig hoe een dvd is geript.
@GenC: Heb jij dan nooit dat het geluid opeens weg is? (uiteraard heb ik de nieuwste firmware)
@mphilipp: Dat zou betekenen dat de 350 ook hd zou moeten kunnen afspelen of zie ik dat verkeerd?
Heel beperkt. Geen x.264, geen .mkv dus je hebt er niets aan voor HD. Ik heb me door iemand verkeerd laten voorlichten. Die riep dat ie 'alles' afspeelde. Een beetje geblaat zo blijkt nu. Op zich geen slecht ding, maar ik ga straks wel een popcorn kopen.Anoniem: 198584 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 12:06:
Even een quotje uit de HDMI specs:Anoniem: 103399 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 21:37:
voor dts heb je een encoder nodig...hdmi doet volgens mij alleen maar stereo geluid dus geen dolby digital en dts..haal maar gwn een coax spdif...
1080p idem
dvdrips idem (avi/dvix)
Dus coax spdif is abosoluut niet noodzakelijk, dat zou ook een beetje raar zijn voor een high def audio/video kabel dat je alsnog een 2e kabel aan moet sluiten....HDMI also includes support for 8-channel uncompressed digital audio at 192 kHz sample rate with 24 bits/sample as well as any compressed stream such as Dolby Digital, or DTS. HDMI supports up to 8 channels of one-bit audio, such as that used on Super Audio CDs at rates up to 4x that used by Super Audio CD. With version 1.3, HDMI now also supports lossless compressed streams such as Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio.
Maar ik ben er al achter wat het probleem is, en (je heb een beetje gelijk

Je kan beter dan een goede audioset in huis halen... want het is natuurlijk zonde om 720p (of 1080p) op je hd-scherm te gaan kijken en dan het geluid uit de boxjes van de TV te laten komen. Film kijken is ook geluid, he! Dus... koop een goede audio/video receiver, die DTS (etc.) aan kan... En dan heb je alles mooi sync lopen! 

@ mphilipp
Het is een hollander die een networked player- community is gestart, ik zit met mn kiss dp558 ook op zn forum, in die tijd was hij hier ook nog actief (misschien nog steeds wel)
Het lijkt me een leuk apparaatje, misschien ook maar eens gaan bestellen =]
Het is een hollander die een networked player- community is gestart, ik zit met mn kiss dp558 ook op zn forum, in die tijd was hij hier ook nog actief (misschien nog steeds wel)
mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P
heb je het nu over Hi-Jack?iop tha man schreef op zondag 06 januari 2008 @ 12:58:
@ mphilipp
Je hebt helemaal gelijk...... eens kijken of er na deze aanschaf nog wat in de spaarpot zitChrisM schreef op zondag 06 januari 2008 @ 12:52:
Je kan beter dan een goede audioset in huis halen... want het is natuurlijk zonde om 720p (of 1080p) op je hd-scherm te gaan kijken en dan het geluid uit de boxjes van de TV te laten komen. Film kijken is ook geluid, he! Dus... koop een goede audio/video receiver, die DTS (etc.) aan kan... En dan heb je alles mooi sync lopen!

Trouwens heb net even een cd/dvd speler in mijn externe USB-case gehangen en aangesloten op de NMT en dat werkt prima !! DVD's herkent ie meteen en data-dvd (zelfs UDF ivm de grote) doet ie ook prima. Is weer een meevaller, hoef ik niet mijn HD films die ik op een dvdtje bewaart heb niet te kopieren. Ga eens een mooie externe drive erbij zoeken, dacht hieraan:

iemand anders problemen met subtitles (srt)
subtitle en film zitten in zelfde map en zelfde naam (1.avi 1.srt) bij sommige films pakt ie het wel en bij sommige niet..raar
subtitle en film zitten in zelfde map en zelfde naam (1.avi 1.srt) bij sommige films pakt ie het wel en bij sommige niet..raar

Ik zou ff hier kijken http://www.networkedmediatank.com/Anoniem: 103399 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 21:27:
iemand anders problemen met subtitles (srt)
Juh, hier dito, nog weinig tegen gekomen wat ie niet afspeelt (behalve HD beeld), maar daar heb ik op dit moment toch nog niks aanmphilipp schreef op zondag 06 januari 2008 @ 00:02:
[...]
Ik weet niet wat die meneer allemaal aan het ranten is, maar ik heb hier een Freecom 350Wlan (gebasseerd op de Sigma Designs EM8621L chip) en die speelt zo'n beetje alles af wat ik naar 'm gooi. Behalve dan de belangrijkste HD formats dan, maar wat DVD rips of kopieën betreft doet ie het gewoon perfect. Een keiharde backup of iso file: ze doen het gewoon. Ik denk dus dat die meneer een stel kreupele spelers heeft geprobeerd en denkt te weten dat Sigma verantwoordelijk is voor het niet goed afspelen van DVD's. Freecom (of de toko die dingen in werkelijkheid maakt) heeft bewezen dat het wél kan. Misschien zijn het toch firmware issues. Of het is gewoon een typische Amerikaan die zichzelf erg belangrijk vindt.

Al denk ik dat ie bedoeld hoe je het voor elkaar moet krijgen om een dvd uit de winkel (commercial dvd) op je eigen playertje zou moeten kunnen afspelen mbt copieerbeveiliging etc.
Bepaalde HD .wmv files speelt ie wel af. Alleen normale .wmv's weer niet dacht ikmphilipp schreef op zondag 06 januari 2008 @ 12:32:
[...]
Heel beperkt. Geen x.264, geen .mkv dus je hebt er niets aan voor HD. Ik heb me door iemand verkeerd laten voorlichten. Die riep dat ie 'alles' afspeelde. Een beetje geblaat zo blijkt nu. Op zich geen slecht ding, maar ik ga straks wel een popcorn kopen.

'k Heb hem zelf via iBOOD gekocht, daar stond dat ie wel HD formaat zou kunnen afspelen. Heel selectief iig

daar ben ik al langs geweestAnoniem: 198584 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 21:50:
[...]
Ik zou ff hier kijken http://www.networkedmediatank.com/

EDIT: na installatie van myihome werkt alles perfect

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 103399 op 07-01-2008 16:44]
Even een vraagje. Waar en hoe kun je Popkorn hour nou eigenlijk kopen, zonder pre-order inschrijving en ander gedoe?
Nog een dingetje. Heb namelijk planet-shop.nl gebeld en gevraagd naar de Popcorn Hour en werd sterk afgeraden om die te kopen met als reden (samengevat): het blijft een cheapo apparaatje en het bedrijf is toch niet zo mature als velen zouden willen. En de vraag was of het niet het geval van goedkoop=duurkoop is? Misschien toch wat meer dokken en een ander apparaatje gaan kopen? Nu ben ik echt aan het twijfelen...
Nog een dingetje. Heb namelijk planet-shop.nl gebeld en gevraagd naar de Popcorn Hour en werd sterk afgeraden om die te kopen met als reden (samengevat): het blijft een cheapo apparaatje en het bedrijf is toch niet zo mature als velen zouden willen. En de vraag was of het niet het geval van goedkoop=duurkoop is? Misschien toch wat meer dokken en een ander apparaatje gaan kopen? Nu ben ik echt aan het twijfelen...
Nederlands is niet mijn moedertaal!
Na wat overleg is besloten dat dit topic toch beter past in Consumentenvideo en videobewerking 
PMD --> VID

PMD --> VID
Zou ik ook zeggen als ik concurrerende apparaten verkoop die nog duurder zijn ook. Het bedrijf is welliswaar jong, maar het spul ziet er veelbelovend uit. Ik durf dat risico wel aan...K.P.A.X. schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:45:
Nog een dingetje. Heb namelijk planet-shop.nl gebeld en gevraagd naar de Popcorn Hour en werd sterk afgeraden om die te kopen met als reden (samengevat
Dat is het niet,werd zelfs naar de andere/concurrerende sites doorverwezen.mphilipp schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:12:
[...]
Zou ik ook zeggen als ik concurrerende apparaten verkoop die nog duurder zijn ook. Het bedrijf is welliswaar jong, maar het spul ziet er veelbelovend uit. Ik durf dat risico wel aan...
En ja, enig alternatief voor de Popcorn is nu TviX 4100SH/5100SH die wel 130 euro duurder is.
Ik zou misschien het risico ook nemen maar het hele bestel gebeuren en dat het apparaat nergens in NL te verkrijgen is...maakt het lastiger.
Weet het nog steeds niet...ben nog aan het twijfelen.
Misschien iemand die ervaring heeft met beide spelers?
WTF, ze willen 'm daar nu alleen nog op speciale uitnodiging verkopen. Dat ik dat nog mag meemaken, mediaspelers die op de bon zijn...Anoniem: 155406 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:43:
Ik heb m destijds bij planet-shop.nl gekocht voor 200 excl verzendkosten. Nu kost ie daar 240 euro (Ik denk doordat ie steeds populairder wordt).
Nederlands is makkelijker als je denkt
Dan zou de freecom mp35 daar toch ook onder moeten vallen?RoD schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:48:
Na wat overleg is besloten dat dit topic toch beter past in Consumentenvideo en videobewerking
PMD --> VID
Het is nu overal zoSeatRider schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:31:
[...]
WTF, ze willen 'm daar nu alleen nog op speciale uitnodiging verkopen. Dat ik dat nog mag meemaken, mediaspelers die op de bon zijn...

en het heeft een oudere sigma chip...de popcorn hour is goed maar heeft wel wat kinderziektes..(en goedkope uiterlijk) maar hij doet wat hij belooftK.P.A.X. schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:19:
[...]
Dat is het niet,werd zelfs naar de andere/concurrerende sites doorverwezen.
En ja, enig alternatief voor de Popcorn is nu TviX 4100SH/5100SH die wel 130 euro duurder is.

ja, idd. denk dat ik wel voor Popcorn ga, alleen nog maar even wachten totdat die weer beschikbaar isAnoniem: 103399 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:32:
[...]
en het heeft een oudere sigma chip...de popcorn hour is goed maar heeft wel wat kinderziektes..(en goedkope uiterlijk) maar hij doet wat hij belooft

De TviX 6500 oid is het equivalent van de Popcorn Hour wat Sigma chip betreft. De machines zijn nét uit, dus erg schaars. Die firma die de Pop maakt had volgens mij niet zo op het succes gerekend. Maar inmiddels is de productie verdubbeld en gaan ze per batch de tent uit. Ik sta op de rol voor maart geloof ik. Mijn nummer zit ergens in de 3380 meen ik.Anoniem: 103399 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:32:
[...]
en het heeft een oudere sigma chip...de popcorn hour is goed maar heeft wel wat kinderziektes..(en goedkope uiterlijk) maar hij doet wat hij belooft
De kinderziektes zijn nog daar aan toe. Het grootste probleem is een probleem dat je nooit oplost: al die codecs en varianten. Daar wordt je pas gek van. Ik heb de laatste paar dagen gekeken of ik niet net zo goed een HTPC in elkaar kan zetten (alleen een player dan) maar als je wilt dat ie net zo stil is als een Popcorn, kun je geen zware hardware gebruiken. En dan kom je in de problemen met die HD content die nogal intensief is. Ik denk dus toch dat ik maar de Popcorn neem totdat dat hele gedoe een beetje uitgekristalliseerd is.
Kijk eens naar een Intel MacMini met Core2duo. Moet je toch een eind mee komen. Is behoorlijk energiezuinig (80 watt onder volle belasting) en erg stil. En als je niet kan wennen aan OSX draait ie ook gewoon Linux, XP of Vista.mphilipp schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 00:46:
Ik heb de laatste paar dagen gekeken of ik niet net zo goed een HTPC in elkaar kan zetten (alleen een player dan) maar als je wilt dat ie net zo stil is als een Popcorn, kun je geen zware hardware gebruiken. En dan kom je in de problemen met die HD content die nogal intensief is.
Het codec gedoe zal niet zo snel uitkristalliseren, dat speelt al zolang het AVI formaat er is.Ik denk dus toch dat ik maar de Popcorn neem totdat dat hele gedoe een beetje uitgekristalliseerd is.
Wat betreft dat goedkope uiterlijk; Ik heb hem net binnen gekregen, (gewoon via de voorinschrijving voor $224 (+/- 150Eur) incl. verzenden) en ik ben blij verrast met de kwaliteit van de hardware. Mooie sterke stalen kast, fraaie HDMI kabel erbij. Ik ben zelf ook niet kapot van dat stupide popcorn logo op de doos, maar je kunt die deksel gewoon omdraaien en dan is hij keurig zwart van boven en ziet het geheel er echt wel fraai uit vind ik zelf.Anoniem: 103399 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:32:
[...]
Allereerste test werkte ook prima voor wat ik wil, namelijk hd films streamen van NAS naar popcorn via netwerk. Verder nog geen tijd gehad voor al die andere mogelijkheden.
Nope...ik heb specifiek eisen vwb formaat etc. Als ik voor een pc ga, zet ik er liever zelf een in elkaar. Dan weet ik iig dat het goed is. Een kant-en-klare PC is general purpose. Ik gebruik voor zoiets zorgvuldig uitgekozen componenten. Zo maak ik een PC die zo optimaal mogelijk is voor het doel.SeatRider schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 08:17:
[...]
Kijk eens naar een Intel MacMini met Core2duo.
Mooi dingetje !
Heb hele topic gelezen maar toch heb ik nog een vraag.
Kan je ook een DVD film streamen ? Ik zie dat hij VOB files afspeelt, maar doet hij dat ook met alle menu's etc ?
Is het ook mogelijk om de player via HDMI aan te sluiten aan je TV en het geluid via je receiver vanuit de Popcorn te laten lopen?
Heb hele topic gelezen maar toch heb ik nog een vraag.
Kan je ook een DVD film streamen ? Ik zie dat hij VOB files afspeelt, maar doet hij dat ook met alle menu's etc ?
Is het ook mogelijk om de player via HDMI aan te sluiten aan je TV en het geluid via je receiver vanuit de Popcorn te laten lopen?
Kan je dan gewoon een USB-DVD spelert aan de Popcorn hangen ? Dat zou wel heel ergCaveman schreef op zondag 06 januari 2008 @ 14:39:
[...]
Je hebt helemaal gelijk...... eens kijken of er na deze aanschaf nog wat in de spaarpot zit![]()
Trouwens heb net even een cd/dvd speler in mijn externe USB-case gehangen en aangesloten op de NMT en dat werkt prima !! DVD's herkent ie meteen en data-dvd (zelfs UDF ivm de grote) doet ie ook prima. Is weer een meevaller, hoef ik niet mijn HD films die ik op een dvdtje bewaart heb niet te kopieren. Ga eens een mooie externe drive erbij zoeken, dacht hieraan: [afbeelding]

Prima, maar dan valt de NMT dus per definitie al af.mphilipp schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 10:15:
[...]
Nope...ik heb specifiek eisen vwb formaat etc. Als ik voor een pc ga, zet ik er liever zelf een in elkaar. Dan weet ik iig dat het goed is. Een kant-en-klare PC is general purpose. Ik gebruik voor zoiets zorgvuldig uitgekozen componenten. Zo maak ik een PC die zo optimaal mogelijk is voor het doel.
An sich denk ik dat dit ook een behoorlijk reële oplossing is. Je hebt een mini unit bestaande uit componenten die niet met elkaar conflicteren (bij een eigen gebouwde pc loop je daar wellicht wel tegenaan). Alle mac producten hebben uitgebreide connectie manieren; usb, BT, wlan en wellicht ook firewire. Draadloos tobootje en muis op de bank en gaan... Geen idee alleen hoe de output naar evt je tv is geregeld. Daarnaast kun je behoorlijk wat simultaan laten draaien, downloaden via usenet/p2p/ftp/http etc etc.SeatRider schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 08:17:
[...]
Kijk eens naar een Intel MacMini met Core2duo. Moet je toch een eind mee komen. Is behoorlijk energiezuinig (80 watt onder volle belasting) en erg stil. En als je niet kan wennen aan OSX draait ie ook gewoon Linux, XP of Vista.
Alleen 80 Watt is een factor 5x zo hoog tov wat bijv de Freecom MP350 wlan continu verbruikt (15 watt). Desalnietemin een stuk minder dan een moderne pc (denk toch al snel de helft minder).
DVI of VGA of S-video of composiet, alleen niet simultaan. Ik gebruik nu gelijktijdig VGA en DVI naar HDMI, zodra de HDMI afnemer aanschakelt, verdwijnt de VGA output.jules schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:39:
[...]
An sich denk ik dat dit ook een behoorlijk reële oplossing is. Je hebt een mini unit bestaande uit componenten die niet met elkaar conflicteren (bij een eigen gebouwde pc loop je daar wellicht wel tegenaan). Alle mac producten hebben uitgebreide connectie manieren; usb, BT, wlan en wellicht ook firewire. Draadloos tobootje en muis op de bank en gaan... Geen idee alleen hoe de output naar evt je tv is geregeld.
Het is maar net hoe je hem positioneert. Is het een veredelde mediaplayer of is het een compacte computerDaarnaast kun je behoorlijk wat simultaan laten draaien, downloaden via usenet/p2p/ftp/http etc etc.
Alleen 80 Watt is een factor 5x zo hoog tov wat bijv de Freecom MP350 wlan continu verbruikt (15 watt). Desalnietemin een stuk minder dan een moderne pc (denk toch al snel de helft minder).

Nou nee...als het een hardware player wordt, pak ik de popcorn. Maar als ik kan, zet ik net zo lief zelf iets in elkaar. Maar het moet wel haalbaar zijn voor een redelijk bedrag. De extra flexibiliteit mag best wat kosten, maar er zijn grenzen.SeatRider schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:39:
[...]
Prima, maar dan valt de NMT dus per definitie al af.
Ik zit ook al een tijd te kijken naar deze NMT maar toch twijfel ik inderdaad ivm codecs en updates.
Nu in het begin is de support nog allemaal prima maar ik vraag me af hoe het over 2 jaar zit.
Ik heb zelf nog onderdelen liggen voor een Mediacenter te bouwen welke ook erg stil gaat worden.
Wat ik dan wil gebruiken is een mobile cpu (core duo) op een mAtx bordje van Asus en een 2600XT Silenced met HDMI/HDCP uitgang.
Waarom zou ik toch voor de NMT moeten kiezen??
Nu in het begin is de support nog allemaal prima maar ik vraag me af hoe het over 2 jaar zit.
Ik heb zelf nog onderdelen liggen voor een Mediacenter te bouwen welke ook erg stil gaat worden.
Wat ik dan wil gebruiken is een mobile cpu (core duo) op een mAtx bordje van Asus en een 2600XT Silenced met HDMI/HDCP uitgang.
Waarom zou ik toch voor de NMT moeten kiezen??
Ja, dusSileX schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:19:
[...]
Kan je dan gewoon een USB-DVD spelert aan de Popcorn hangen ? Dat zou wel heel ergzijn

Hoera! Ik heb een pre-order invite gekregen van Mr.Popcorn. Als ik nu bestel, zit mijn box in de batch van 19 januari of de volgende van 4 februari. Ik bestel 'm gewoon, en als ik toch merk dat ik beter een HTPC kan bouwen, verpats ik 'm wel.
Welk nummer heb je bij popcorn?
Ik ben wel serieus geinteresseerd in het ding, als de wireless network uitvoering er is... Iemand enig idee wanneer dat het geval is? Nauwkeuriger dan 2008Q1? 

Ik ben lucky#3383 zo te zien. Ik heb er maar meteen 10 besteld, kan de rest op eBay voor $400...Oscar Mopperkont schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:33:
Welk nummer heb je bij popcorn?

spoiler:
ik heb er gewoon 1 besteld
@Seatrider: allereerst zou je zo'n ding niet over WiFi moeten willen, want dat is gewoon veel te instabiel. Dit ding wil je in principe voor HD. Denk je écht dat je dat trekt over een miezerig 54Mb lijntje, waar je als je boft 8-10Mb over kan trekken? Ik heb WiFi wat dat betreft compleet afgezworden, behalve voor mijn PDA. WiFi is niet stabiel genoeg om 2 uur een constante rate uit te poepen. Dat gaat gewoon niet lukken. Tenzij je een superverbinding hebt. Maar dat is nou juist het probleem bij 54Mb en sneller...het is veel te gevoelig voor stoorsignalen.
Anyway....als je het dan toch wil (eigenwijs natuurlijk), kun je ook gewoon een wireless game adapter kopen. Ik heb zo'n ding gebruikt voor mijn dreambox. Werkt op zich prima, voor low level netwerkverkeer. Streams zou ik er niet over durven trekken.
[Voor 56% gewijzigd door mphilipp op 09-01-2008 19:19]
Ik had op mijn slaapkamer een Mac Mini in gebruik, wireless, dat gaat prima zolang je geen HD content streamt. Maar voor de gewone series gaat het prima. De Mini werkt op de een of andere manier niet meer met de aldaar aanwezige LCD tv, en was toch wat onhandig in gebruik vanuit bed (tobo+muis).mphilipp schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:15:
@Seatrider: allereerst zou je zo'n ding niet over WiFi moeten willen, want dat is gewoon veel te instabiel. Dit ding wil je in principe voor HD. Denk je écht dat je dat trekt over een miezerig 54Mb lijntje, waar je als je boft 8-10Mb over kan trekken? Ik heb WiFi wat dat betreft compleet afgezworden, behalve voor mijn PDA. WiFi is niet stabiel genoeg om 2 uur een constante rate uit te poepen. Dat gaat gewoon niet lukken. Tenzij je een superverbinding hebt. Maar dat is nou juist het probleem bij 54Mb en sneller...het is veel te gevoelig voor stoorsignalen.
Anyway....als je het dan toch wil (eigenwijs natuurlijk), kun je ook gewoon een wireless game adapter kopen. Ik heb zo'n ding gebruikt voor mijn dreambox. Werkt op zich prima, voor low level netwerkverkeer. Streams zou ik er niet over durven trekken.
De Mini in de HK blijft wel gewoon operationeel.
Er is op het forum van popcornhour een onderwerp waar af en toe wordt gepost door mensen die hun popcornhour hebben ontvangen. En... ze zetten hun ID erbij.
Het onderwerp: http://www.networkedmedia...topic.php?t=291&start=435
Ik heb zelf ID 4300 nog wat... dus moet nog wel even.

Ik heb zelf ID 4300 nog wat... dus moet nog wel even.
Inloggen op popcornhour en dan even boven Edit Profile hangen. Je ziet dan in de statusbalk je id. Die van mij is trouwens 4756... Aaaah!
Tsja...ik heb een of andere stoorzender bij mij in de buurt die zo nu en dan mijn WiFi infrastructuur onbereikbaar maakte. Mijn Linksys (met DD-WRT firmware) stond nog geen 10m van mijn PC af, met alleen een gasbeton wandje ertussen en doorgaans had ik 'excellent' signaal, maar als iemand zijn megawatt zender oid aanzette, kon ik 'm niet eens scannen...SeatRider schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:22:
[...]
Ik had op mijn slaapkamer een Mac Mini in gebruik, wireless, dat gaat prima zolang je geen HD content streamt. Maar voor de gewone series gaat het prima.
Ik wil dus geen WiFi meer. Gewoon even de moeite genomen en kabels getrokken, gigabit backbone aangelegd en gaan met die banaan.
Thanks - zit op 6599ChrisM schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:21:
Inloggen op popcornhour en dan even boven Edit Profile hangen. Je ziet dan in de statusbalk je id. Die van mij is trouwens 4756... Aaaah!

Ik kan in de setup (en trouwens ergens anders ook niet) alle applicaties stoppen behalve de torrent app. ? Ik wil hem eigenlijk wel stoppen als ik hem niet gebruik..
Zit ie je in de weg dan?Caveman schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 20:50:
Ik kan in de setup (en trouwens ergens anders ook niet) alle applicaties stoppen behalve de torrent app. ? Ik wil hem eigenlijk wel stoppen als ik hem niet gebruik..
Hmmm, eigenlijk niet.... maar alles kun je stoppen behalve de torrent, het stop vakje is "grijs" daar kan ik een beetje slecht tegen

Misschien klikt ie wel bij de RIAA...Caveman schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:13:
[...]
En misschien is het een beetje paranoia, maar ik heb geen idee wat die torrent allemaal uitspookt, de speler staat wel 24/7 aan en dus ook de torrent, en dat vind ik geen prettig idee.
Een torrent programma dat niets te doen heeft, adverteert zichzelf niet. Hij maakt ook geen verbinding (niet te doen), dus hij doet niets. Ik weet niet of je iets kunt instellen aan die app, maar zet anders zijn poort dich op je router, dan kan ie niet eens wat doen.
Waar kan je dat zien?Anoniem: 103399 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:57:
www.rhisc.nl heeft um en wel meer..ietsjes duurder (maar dat maakt toch niet uit )
Ik zie steeds volgende...
Note: Wij kunnen begin december maar 12 stuks PCH A-100 bestellen, uitlevering is verwachtbaar voor de Kerstdagen 2007.
PRE-ORDER is nu mogelijk!
Ik heb nummertje 7000 rond. Kun je er dan ook meer bestellen als je aan de beurt bent? want ik heb een hoop geintresseerden hier 

nope.... 1 pp. helaas. Anders had ik er ook wel 5 besteldsander- schreef op zondag 13 januari 2008 @ 19:45:
Ik heb nummertje 7000 rond. Kun je er dan ook meer bestellen als je aan de beurt bent? want ik heb een hoop geintresseerden hier

Kon niet meer wachten op Popcorn a100 en heb tvix 4100sh, 2de hands, voor 290,- van iemand overgenomen.
Die kan volgens mij niet helemaal hetzelfde als de PPH. Er zit een andere/zwakkere Sigma chip in. De tvix 6500 heeft dezelfde als de PPH.K.P.A.X. schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 09:47:
Kon niet meer wachten op Popcorn a100 en heb tvix 4100sh, 2de hands, voor 290,- van iemand overgenomen.
Zo, dit ziet er inderdaad uit als een heel interessant apparaat, en met de huidige lage dollarkoers is het erg interessant om rechtstreeks bij hun in de VS te bestellen. Zit er dan overigens wel een Europese stekker/voeding bij of moet je die dan zelf nog regelen?
Heb me in ieder geval aangemeld op de website en ga maar afwachten tot ik een uitnodiging krijg om er een aan te schaffen. Kan op dat moment altijd nog wel beslissen of ik het wel of toch niet ga doen.
Mijn nummer is trouwens 7277 dus dat gaat nog wel tot april duren vrees ik!
Ach nou ja, heb niet zo'n haast. Komt vanzelf wel een keer. 
{edit}
Ik las dat er al succesvol externe DVDRW spelers op de PopcornHour aangesloten zijn. Heeft iemand al eens een externe BR speler of HD DVD speler/brander op de PH A-100 aangesloten en er originele BR discs dan wel HD DVD discs mee af kunnen spelen?
Heb me in ieder geval aangemeld op de website en ga maar afwachten tot ik een uitnodiging krijg om er een aan te schaffen. Kan op dat moment altijd nog wel beslissen of ik het wel of toch niet ga doen.
Mijn nummer is trouwens 7277 dus dat gaat nog wel tot april duren vrees ik!

{edit}
Ik las dat er al succesvol externe DVDRW spelers op de PopcornHour aangesloten zijn. Heeft iemand al eens een externe BR speler of HD DVD speler/brander op de PH A-100 aangesloten en er originele BR discs dan wel HD DVD discs mee af kunnen spelen?
[Voor 17% gewijzigd door Haay op 16-01-2008 12:04]
Dat weet ik,maar op dit moment speelt 4100 toch alles af en 6500 bidt niet al te veel meer op dan 4100 om daar weer 100 en/of meer euro voor te leggen.Wachten op PPH?, dan blijf je maar wachten... En daarnaast wat zijn precies de verschillen tussen de chipjes? en wanneer wordt 8635chip volledig benut? dan zijn we misschien weer een jaar verder ofzo of wie weet ...misschien nog verder.mphilipp schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:53:
[...]
Die kan volgens mij niet helemaal hetzelfde als de PPH. Er zit een andere/zwakkere Sigma chip in. De tvix 6500 heeft dezelfde als de PPH.
Die andere chip heeft iets meer power. Of ze beiden echt alles even probleemloos afspelen durf ik niet te zeggen. Misschien gaat het goed, totdat je een film hebt met een hogere bitrate oid...ik weet het ook niet.K.P.A.X. schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:40:
[...]
Dat weet ik,maar op dit moment speelt 4100 toch alles af en 6500 bidt niet al te veel meer op dan 4100 om daar weer 100 en/of meer euro voor te leggen.Wachten op PPH?, dan blijf je maar wachten... En daarnaast wat zijn precies de verschillen tussen de chipjes? en wanneer wordt 8635chip volledig benut? dan zijn we misschien weer een jaar verder ofzo of wie weet ...misschien nog verder.
Ik heb tijdig ingeschreven, dus over een week of 4 heb ik mijn PPH in huus.
EINDELIJK de time seek functie!!! daar heb ik echt behoefte aan! Na de firmware meteen lost s04e01 kijken in 1080 SUPER!!!Anoniem: 103399 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 22:27:
eind januari kunnen we een nieuwe firmware verwachten(time seek, goto in mkv's
)
sander, lees ff stukje terug in dit forum, er staat ergens een link naar een topic op de NMT site waar dat wordt bijgehouden.
Ik heb hem trouwens ook ontvangen... via een webshop. En hij doet het echt super! Had wel één mkv die het niet helemaal goed deed, maar daarna nog niks tegengekomen dat niet werkt. Ik heb er een 500 gb harde schijf in... en wacht met smart op de timeseek functie in MKV. 

Voor degenen die echt niet kunnen wachten, de mijne staat in vraag en aanbod 
[Update] Wegens het nu al overweldigende aantal reakties svp niet meer reageren.

[Update] Wegens het nu al overweldigende aantal reakties svp niet meer reageren.

[Voor 35% gewijzigd door he3763 op 22-01-2008 13:40]
PM verstuurd en als het aan mij ligt verkocht!he3763 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 11:12:
Voor degenen die echt niet kunnen wachten, de mijne staat in vraag en aanbod
Pfoei, als je wat eenzaam bent en behoefte hebt aan wat mailcontact, dan kan ik je aanraden om een Popcorn Hour in de aanbieding te gooien als je die hebt. In de lawine van reakties was ene Gerben de eerste en als ik het met hem kan regelen is hij voor hem, helaas voor alle anderen.
Wat betreft alle vragen over waarom ik hem weg doe het volgende; Ik vind het een prima apparaat, hij speelt alles wat ik wil en de kwaliteit is perfect, maar ik gebruik hem eigenlijk alleen om video te streamen vanaf mijn NAS. Alle mogelijkheden om de popcorn als NAS te gebruiken of als p2p of news client gebruik ik dus niet (die mogelijkheid heb ik namelijk ook al op mijn echte NAS) en YouTube of Flickr is wel leuk, maar ga ik in de praktijk ook niet echt gebruiken.
Ik gebruik voor het streamen nu mijn Ziova Clearstream, die kan tot 1080i, wat ook het max. is van mijn tv op dit moment. De Ziova is echt meer een huiskamer dvd speler type met een veel beperktere, en dus eenvoudiger interface, wat ook voor de vrouw des huizes handiger is. Met deze afweging vond ik het dus een goed idee om iemand anders de mogelijkheid te geven om lekker met de Popcorn aan de slag te gaan. Ikzelf ben nog wel reuze benieuwd naar al die user generated applications die ongetwijfeld uit de community gaan komen, maar voor nu ontbreekt mij de tijd om er uitgebreid mee aan de slag te gaan en ik vind het zonde om een apparaat dat zo gewild is stof te laten verzamelen
Wat betreft alle vragen over waarom ik hem weg doe het volgende; Ik vind het een prima apparaat, hij speelt alles wat ik wil en de kwaliteit is perfect, maar ik gebruik hem eigenlijk alleen om video te streamen vanaf mijn NAS. Alle mogelijkheden om de popcorn als NAS te gebruiken of als p2p of news client gebruik ik dus niet (die mogelijkheid heb ik namelijk ook al op mijn echte NAS) en YouTube of Flickr is wel leuk, maar ga ik in de praktijk ook niet echt gebruiken.
Ik gebruik voor het streamen nu mijn Ziova Clearstream, die kan tot 1080i, wat ook het max. is van mijn tv op dit moment. De Ziova is echt meer een huiskamer dvd speler type met een veel beperktere, en dus eenvoudiger interface, wat ook voor de vrouw des huizes handiger is. Met deze afweging vond ik het dus een goed idee om iemand anders de mogelijkheid te geven om lekker met de Popcorn aan de slag te gaan. Ikzelf ben nog wel reuze benieuwd naar al die user generated applications die ongetwijfeld uit de community gaan komen, maar voor nu ontbreekt mij de tijd om er uitgebreid mee aan de slag te gaan en ik vind het zonde om een apparaat dat zo gewild is stof te laten verzamelen

Leuk apparaatje
En even een vraag aan de huidige bezitters:
Is het mogelijk om, na het aansluiten van een externe DVD speler, makkelijk cds te rippen naar de harde schijf? Is voor mijn vader nl
Verder bijna perfect, 1080p, mkv support, hdmi uitgang, geen gezeik met ac3filter e.d. het werkt gewoon meteen (als het werkt)

Is het mogelijk om, na het aansluiten van een externe DVD speler, makkelijk cds te rippen naar de harde schijf? Is voor mijn vader nl

Verder bijna perfect, 1080p, mkv support, hdmi uitgang, geen gezeik met ac3filter e.d. het werkt gewoon meteen (als het werkt)

Die mogelijkheid is, voor zover ik weet, niet aanwezig. Het lijkt me ook niet dat dit ding dit gaat ondersteunen.jkommeren schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:12:
LOLhe3763 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 14:04:
Pfoei, als je wat eenzaam bent en behoefte hebt aan wat mailcontact, dan kan ik je aanraden om een Popcorn Hour in de aanbieding te gooien als je die hebt.
[...]

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Oke bedanktChrisM schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:26:
[...]
Die mogelijkheid is, voor zover ik weet, niet aanwezig. Het lijkt me ook niet dat dit ding dit gaat ondersteunen.

Ene Gerben is hopelijk vanaf aanstaande vrijdag de trotse eigenaar van een Popcorn Hour... Ben heel erg benieuwd.he3763 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 14:04:
In de lawine van reakties was ene Gerben de eerste en als ik het met hem kan regelen is hij voor hem, helaas voor alle anderen.
[Voor 68% gewijzigd door G8rb8n op 22-01-2008 20:12]
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Hoera! Mijn NMT is binnen. Ik had niet verwacht dat het zo snel zou gaan. Ik ga vanavond lekker spelen!
Eergisteren besteld/betaald, vandaag in huis.. 
(stiekem van een ander overgenomen)
Man dit ding is echt geweldig..
Nu alleen een nieuwe receiver aanschaffen met wma-pro ondersteuning
, was er toch aan toe..

(stiekem van een ander overgenomen)
Man dit ding is echt geweldig..
Nu alleen een nieuwe receiver aanschaffen met wma-pro ondersteuning

[Voor 15% gewijzigd door drunkfux op 23-01-2008 19:27]
Toevalligerwijs struikel ik over dit topic, en ben ik het met veel aandacht gaan volgen. Ik ben al 'n tijdje op zoek naar iets in de richting van HTPC/Mediaplayer, maar tot nu toe heb ik eigenlijk weinig apparaten gevonden die aan mijn wensen voldoen.
Voor zover ik kan zien voldoet deze player aan al m'n eisen. Het enige wat ik eigenlijk mis is 'n DVD player... Hoe hebben jullie dat eigenlijk opgelost? Gewoon externe player op scart/hdmi naar je tv?
Voor zover ik kan zien voldoet deze player aan al m'n eisen. Het enige wat ik eigenlijk mis is 'n DVD player... Hoe hebben jullie dat eigenlijk opgelost? Gewoon externe player op scart/hdmi naar je tv?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast