Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-07-2023
Review

Popcorn Hour A-100

Afbeeldingslocatie: http://www.popcornhour.com/userhome/onlinestore/ph_a-100.jpg

Freecom MediaPlayer-350 alias de MediaGate MG-350

Afbeeldingslocatie: http://www.mediagateusa.com/assets/products/mg350/mg350.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.mediagateusa.com/assets/products/mg350/03.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.freecom.com/objects/00010475.jpg

Sinds een dik half jaar maak ik gebruik van een Freecom MP-350. Ik ben daar zeer tevreden over maar kon toch de verleiding niet weerstaan om de Popcorn Hour A-100 erbij te bestellen. De Freecom had wat manco's en ik had het idee dat de developers uitgerangeerd waren, vandaar alsnog een Popcorn Hour.
Ondertussen heb ik de Popcornhour (PCH) een aantal weken in mijn bezit (ik had nummer 1637) :p en mijn persoonlijke ervaringen/bevindingen zijn nu uwer deel.

The Looks:
De PCH is een net uitgevoerd kastje, iets platter en langer dan de MP-350. Goed verzorgt afgewerkt en zal niet misstaan in het interieur. Nadeel is wel dat de 3 LEDjes niet uit kunnen, slordig. Zelfs als de unit in stand-by staat branden ze. De MP-350voelt wat meer plastic aan maar kan er nog mee door. Je kunt het blauwe ledje uitzetten, en aangezien ik in geen van beide een HDD heb geplaatst heb ik geen last van HDD ledjes.

De Remote Controle:
De RC van de MP-350 delft hier veruit het onderspit. De meegeleverde batterij houdt het geen 2 weken vol, de toetsjes voelen een beetje goedkoop aan. De RC van de PCH is uitstekend, groter, solide, lekkere look&feel. Tekens waaraan je kunt zien dat zij er beter over nagedacht hebben: een DELETE knop (geniaal) een open/close knop voor de optionele USB-DVDspeler etc. De knopjes voelen ook beter aan.

Installatie:
Erg hinderlijk: de PCH boot niet als je bij de eerste opstart een netwerkkabel erin hebt zitten. DHCP werkt nog niet vlekkeloos zeg maar. Voor de rest is de installatie van beide makkelijk en snel.

Functionaliteit:
Hier wint de MG-350 ruimschoots. Alhoewel beide prima beeld en geluid afspelen doet de MP-350 dat toch intuïtiever, sneller en makkelijker. Voorbeeldje: Stel je hebt een mapje met duizend artiesten, ik noem maar wat. Met de MG kun je redelijk snel langs de mapjes browsen, terwijl de PCC toch bijna een halve seconde nodig heeft om de nieuw pagina te genereren. Erg hinderlijk maar wellicht met een firmware bij te werken.
Enorm nadeel echter is dat je bij de PCH een keuze moet maken welke media je wilt nuttigen (beeld geluid of afbeeldingen) en dan pas je mapstructuur in mag duiken, terwijl je op de MP-350 je gang kunt gaan en mag afspelen wat je tegenkomt. Vind ik veel prettiger. Beide kunnen een hele map afspelen, eventueel random.
Playlists doe ik niet aan, kan ik dus niet veel over zeggen al schijnt het er wel in te zitten. Hinderlijk bij live-cd's : er zit een gap tussen 2 soundfiles tijden afspelen op beide apparaten.
De PCH heeft een beperkte vorm van filemanagement. Je kunt je content nadat je het bekeken hebt deleten, er zit zelfs een deleteknop op de RC. De MG-350 heeft ondertussen ook een zeer beperkte vorm, maar die is bijzonder omslachtig en staat nog in de firmwarekinderschoenen.

Performance:
Je kunt in beide apparaten een harddisk plaatsen. Ik heb er bewust niet voor gekozen om dat te doen omdat het voor extra lawaai zorgt. Daarnaast heb je een probleem met het vullen van de 500gb schijfjes. Dit gaat middels je 100mb lang duren. De betreffende nic-chipjes in beide apparaten performen erg matig wat dat betreft. De MP-350 heeft een wireless nic onboard maar die heeft niet genoeg throughput om een DVD met DTS vlekkeloos weer te geven. MP3, en de beter gecomprimeerde formaten video doen het wel goed. Uiteindelijk heb ik de MP-350 toch maar met een draadje aangesloten. De PCH heeft op dit moment nog een probleem met het afspelen van DVD/DTS vanuit een ISO, iets wat ongetwijfeld in de toekomst met een firmware wordt gefixed.
Voordeel en of nadeel: de PCH kan niet echt uit en hoeft daarom ook niet te booten. Je rukt hem uit de stand-by en hij is operationeel. De MP-350 heeft even een minuutje nodig wat dat betreft. Je browsesnelheid door je mapjes is op de MP-350 beduidend sneller (om het even of je UPNP,FTP,NFS of SMB gebruikt) USB heb ik niet getest. Mijn inschatting is dat zelfs met een interne HDD je sneller op de MP-350 je weg zult vinden, puur omdat de PCH trager zijn pagina's opbouwd. Het weergeven van afbeeldingen gaat op de PCH een fractie sneller, de time2play van audio of video is ongeveer evensnel.

Future:
De ontwikkeling op de MP-350 lag een tijdje op z'n gat omdat 1 van de 2 codekloppers verkast is. Dat was 1 van de redenen om toch ook maar een PCH te halen. Daarnaast komt de community voor de MP-350 ook niet lekker op gang. Voor de MG35 is er al redelijk wat homebrew ontwikkeld en dat begint er leuk uit te zien. Als die gasten losgaan met de 350 kan er nog leuk speelgoed van komen. Tussen de firmwares van de MP-350 zit ongeveer 3 maanden en dat is lang.
De developers van de PCH zijn behoorlijk actiever. Toen het ding net uitkwam was er bijna wekelijks een update en ondertussen zitten ze op 3-4 weken. Daarnaast is een deel van de sourcecode vrijgegeven en zitten er een paar thuiswerkers hun tanden op te verbijten, iets wat alleen maar kan leidden tot meer features en eyecandy, ben ik niet vies van.

Verdict:
Toch gebruik ik op dit moment de MP-350 nog het meest, hij is sneller, kan browsen tijdens het afspelen van audio en speelt eigenlijk alles probleemloos af (wat ik heb iig). Ik doe de PCH niet weg omdat hij zeker potentie heeft.

Thoughts:
Al mijn media staat op een 2003 servertje met 6 schijven erin van verschillende grootte. Nadeel is dat je voor de MP-350 je guest account open moet gooien en je dus gelijk ALLE media in je netwerk bloot hebt liggen. Op zich geen probleem maar ik heb nogal es wifi gasten dus wil ik wel het een en ander afschermen. Nu heb ik al wat zitten experimenteren met Tversity. Dat werkt wel maar is op biede doosjes hier en daar nog buggy. De PCH kan geen DVD's vanuit ISO afspelen en de MP-350 hort en stoot hier en daar ook. Het principe is wel leuk daarintegen, je shared alles met je UPNP mediaserversoftware ipv de windowsshares die ik heb.
Nadeel van de MP-350: je kunt slechts 1 protocol gebruiken/kiezen, als je dus UPNP wilt kun je geen shares meer benaderen. Iets wat de PCH dan weer wel kan. Nadeel van de PCN: je moet vooraf configureren welke shares je wilt benaderen, je kunt niet je hele netwerk direct browsen.

Voor de nieuwsgierigen, ik heb beide apparaten digitaal aangesloten op een Marantz SR5500 met een setje Dynaudio Audience 52s en een 54cm beeldbuisje. Het geluid van de MP-350 is beter dan dat van de PCH. Video is op beide goed.

[ Voor 12% gewijzigd door Qwek op 22-01-2008 16:55 . Reden: added Thoughts: en aanduiding MG350 vervangen door MP-350 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Interessant, leuke review!

taaldingetje: beide is met 1 d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32320

Hey leuke review!!!
Ben nu toch wel een beetje erg nieuwsgierig geworden, waar heb je de A100 besteld? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwek
De A100 heb ik via een pré-order van de popcorn site. Inclusief post&package was ik €153,20 kwijt. Ergens eind november de preorder geplaatst, 20 december een uitnodiging gekregen om 1 te bestellen, 2 januari issie in Hong-Kong op de post gedaan en ergens rond de 6e had ik hem draaien.

[ Voor 48% gewijzigd door Qwek op 22-01-2008 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-07 16:07
Mis hier eigenlijk een paar plaatjes?

Zou je van beide nog wat plaatjes kunnen toevoegen, (bijv. voorkant, achterkant/aansluitingen)?

Ben namelijk erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwek
stimpyrulez schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:00:
Mis hier eigenlijk een paar plaatjes?

Zou je van beide nog wat plaatjes kunnen toevoegen, (bijv. voorkant, achterkant/aansluitingen)?

Ben namelijk erg benieuwd!
Bij deze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:18
Je vergeet wel even iets heel belangrijks: de Popcorn Hour kan 720p en "hoger" afspelen, terwijl de MG 350 dit niet kan. (Ja, alleen in een TS stream ofzo). De Popcorn Hour kan dus ook .mkv's afspelen en is het eerste standalone apparaat (volgens mij) dat dit kan. Ik heb zelf ook beide apparaten en gebruik de MG350 nooit meer. 720p en 1080p films kijken is zoveel mooier! :)

Er zitten nog wel wat tekortkomingen aan de Popcorn Hour, maar die worden met firmware updates wel opgelost. Ik gebruik hem ook alleen om films mee af te spelen, dus die extra keuze mogelijkheid maakt me niet zoveel uit. Ik heb er trouwens wel een 500 GB hd in... en ja, het kopieren kost even tijd (ongeveer 2 uur voor een film van 5 GB), maar ach... een beetje planning wanneer je een film wil kijken en dan is het wel goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwek
ChrisM schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:39:
Je vergeet wel even iets heel belangrijks: de Popcorn Hour kan 720p en "hoger" afspelen, terwijl de MG 350 dit niet kan.
Klopt helemaal, goeie toevoeging.
Er zitten nog wel wat tekortkomingen aan de Popcorn Hour, maar die worden met firmware updates wel opgelost.
Dat hoop ik ook, vandaar de ik ze beide nog heb :)
720p en 1080p films kijken is zoveel mooier!
Zekers, vooralsnog blijf ik echter bij mijn beeldbuisje. De meeste content die ik nuttig haalt bij lange na niet de 720p en dan is mijn ervaring dat een buisje nog prima beeld geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• js303
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-06 10:17
Is al eerder gezegd, maar leuke review. ben vandaag me pas gaan inlezen op 't gebied van (hd-based) mediaplayers. Kwam als eerste de LaCie LaCinema tegen, zag er aanvankelijk leuk uit totdat ik de Freecom 350 en Popcorn A100 tegenkwam.

1. Begrijp ik nou goed dat de Freecom 350 alleen hd-content kan afspelen als de bestanden in het .TS formaat zijn? Of is dit alleen met de Freecom Mediaplayer 35?
edit:
in de pdf van de 350 staat dit: Movie Player: store and play back DivX/MPEG-4 movies in DVD & HD* quality

2. Ik zoek eigenlijk een all-in-one NAS+Player die ik voor de woonkamer kan inzetten als video en audioplayer, en deze tevens als streaming server (via WLAN of LAN / USB2.0 aan m'n ExperiaBox wireless router) kan koppelen aan m'n Pinnacle Soundbridge in de werkkamer. Maar dat zal niet mogelijk zijn met deze dingen he?

edit:
Ik lees net op de Popcorn Hour site dat de A100 UPnP ondersteunt. Dan kan ik dus toch de A100 inzetten als mp3-store en m'n mp3's streamen naar de Soundbridge!?

3. Zijn er nog meer players in dit segment die hier niet behandeld zijn?

[ Voor 42% gewijzigd door js303 op 27-01-2008 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwek
js303 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 20:04:
Is al eerder gezegd, maar leuke review.
_/-\o_
1. Begrijp ik nou goed dat de Freecom 350 alleen hd-content kan afspelen als de bestanden in het .TS formaat zijn? Of is dit alleen met de Freecom Mediaplayer 35?
Sorry, geen idee, ik kan nog geen HD content bekijken
2. Ik zoek eigenlijk een all-in-one NAS+Player die ik voor de woonkamer kan inzetten als video en audioplayer, en deze tevens als streaming server (via WLAN of LAN / USB2.0 aan m'n ExperiaBox wireless router) kan koppelen aan m'n Pinnacle Soundbridge in de werkkamer. Maar dat zal niet mogelijk zijn met deze dingen he?
Zowel de PCH als de MG-350 kunnen als NAS fungeren maar zijn daar zeker niet erg goed in. In beidde apparaten zit een chippie die eigenlijk voor mediaplay gemaakt is en voor het gemak ookmaar een beperkte i/o hebben. Ze doen het wel, maar de performance is belabberd. Bij mijn weten kan geen van beidde uPnP als service adverteren, en dat heb je nodig (denk ik) met jou soundbridge. Je zou wel je mp3's over de soundbridge vanaf je PCH of MG-350 kunnen spelen als je ze via FTP of een share benaderd.
Ik lees net op de Popcorn Hour site dat de A100 UPnP ondersteunt. Dan kan ik dus toch de A100 inzetten als mp3-store en m'n mp3's streamen naar de Soundbridge!?
Als "slave", niet als server.
3. Zijn er nog meer players in dit segment die hier niet behandeld zijn?
Ik zou er zo niet een op kunnen noemen die in hetzelfde prijssegment valt

[ Voor 3% gewijzigd door Qwek op 29-01-2008 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 07:27

roma0803

Lost

Leuk vergelijk Qwek. Sta zelf in de wacht voor de PCH en heb een MP35 Mediaplayer. Voornaamste reden van de overstap is de mogelijkheid HD content te willen zien. Dát zal met de PCH wel gaan lukken.

Anders wat, de MP35 werkt met een ander netwerkprotocol dan wat Windows standaard heeft. Hiervoor is dan ook de NDAS software/driver nodig. Lees ik nu dat jij 'm UPnP had aangesloten? Adverteert geen UPnP dus. En begrijp ik goed dat het verplaatsen van bestanden naar bijv. de harde schijf in de PCH niet sneller zal gaan dan met de MP35? Want dit vind ik echt een ernstige tekortkoming van de MP35. Het kunnen kijken van digitale media lijkt dan echt nog het enige argument om naar de PCH over te stappen, voor de rest geen noemenswaardige voordelen. Correct?

Thanx!

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwek
Het verplaatsen van bestanden naar je PCH zal eveneens erg traag gaan. Traag is dan ongeveer 4 uur voor een standaard DVD iso-tje (4.nogwat gig). Dat zal met deze generatie players ook niet anders zijn omdat de chipset die erin zit gewoonweg geen hogere transferrate aankan.
Ik heb een windows 2003 servertje staan waar al mijn content op staat. Voor de MP-350 gebruik ik gewoon de windows-shares om mijn media te kunnen nuttigen, maar voor de PCH heb ik er wat NFS shares op aan moeten maken. Dat wil wel, maar is veel gepruts.

HD content nuttigen is voor jou dan denk ik de enige reden om de PCH aan te schaffen. Als je dan ook nog ergens een oud PCtje in de kast hebt liggen en die prop je vol met HDD's en je zet er bv FreeNas op, heb je ook gelijk een low-budget NAS die goed presteerd. Ik heb een tijd lang een pentium 3-600 gehad die bijzonder geschikt was voor dat doel. Alle fan's eruit gesloopt en fietsen maar.
Een gewoon NASje mag natuurlijk ook, zolang hij maar NFS shares ondersteund.

Inderdaad heb ik ook met UPnP gexperimeteerd (MyiHome en tversity) en dat werkt. Nadeel is wel dat de PCH de .IFO bestanden niet herkend en je dus alle VOB-jes met de hand moet afspelen, waardeloos zeg maar. De transferrate is wel voldoende in tegenstelling tot SMB shares.

[ Voor 12% gewijzigd door Qwek op 01-02-2008 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200572

Ik ga deze direct halen als hij ook vloeiend zware 1024p x264 mkv bestanden (profile 5.1) kan afspelen. Iemand enig idee of dat tot de mogelijkheden behoort?

[edit] Zou ook mooi zijn als hij uncompressed LPCM eruit kan gooien.

[edit2] Ben even het forum ingedoken: zware 1024p x264 mkv bestanden kun je hiermee voorlopig vergeten. Jammer.

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 200572 op 01-02-2008 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Qwek, bedankt voor je antwoord. Is me duidelijk zo. Nu maar wachten totdat ik aan de beurt ben (nummer 7579, nog wel even te gaan) ;)

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwek
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:06

Nicap

Tsssk....

FF vraagje over die PCH:
Hoe kan ie nou DVD's van een netwerk streamen als ie met kopieren 4 uur erover doet?
4 uur is zo'n beetje twee keer een filmlengte. Ok, er staan wat extra's op een DVD, maar das met de meeste 4,3 files op harde schijven niet het geval.

Dan zou hij dus bij elke gestreamde dvd moeite hebben?

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwek
Klopt, ik haal 2 dingen doorelkaar. De transferrates van de PHC zijn alsvolgt, aldus de wiki:

SMB: ~25Mbps
NFS: ~33Mbps
HTTP: ~42Mbps (same clip peaks at 47Mbps)
USB HDD: ~ 42Mbps
USB DVDROM (8x): ~42Mbps
Internal HDD: ~42Mbps

User experiance:
Hi from what ive found. The a100 speeds are as follows.

Samba
read performance 3.3mb/s
Write Performance 5.1mb/s
8gb file(H.264) takes 26.4 mins to copy to internal hard drive
4gb file(iso) takes 14.2 mins to copy to internal hard drive
750mb file(divx) takes 2.3 mins to copy to internal hard drive

FTP
read performance 4.6mb/s
Write Performance 4.6mb/s
8gb file(H.264) takes 28.9 mins to copy to internal hard drive
4gb file(iso) takes 15.5 mins to copy to internal hard drive
750mb file(divx) takes 2.6 mins to copy to internal hard drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:54

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb ook beide apparaatjes. De Freecom heb ik eruit gegooid. Simpelweg omdat ie gewoon niet goed (genoeg) met HD spul overweg kan. De PCH is een stuk beter wat dat betreft. Ook niet perfect, maar perfect bestaat niet bij kant en klare hardware players. Dan moet je een HTPC in elkaar knutselen.

Ik mis een opmerking over het afspelen van DVD-rips. Bij de Freecom moet je dan zelf een .IFO file uitkiezen (altijd de eerste dus niet echt moeilijk), maar de PCH herkent een DVD folder, en begint zelf meteen met afspelen. Volgens mij doet ie dan met ISO's ook, maar dat weet ik even niet zeker meer.

HD spul gaat doorgaans goed, maar er is op internet een veel te grote diversiteit in codec en envelopes om dat consistent goed te krijgen. Ik heb wat films geprobeerd en de ene gaat perfect, en de ander hakkelt en kapt ermee. Toch dezelfde codec (zo te zien), maar waarschijnlijk een of andere optie gebruikt die die dingen laat struikelen.
offtopic:
kan men hier nou niet een keer consensus over bereiken? Ik wordt er een beetje gek van

Ik heb er ook geen HD in zitten, maar gebruik een zelfgebakken NAS server met Ubuntu erop. Sinds ik van SMB over ben gegaan naar NFS (eigenlijk veel makkelijker dan SMB) gaat het allemaal een stuk sneller. Enige gekloot is aan je Windows PC; daar moet je weer een geschikte client voor weten te vinden. Nu nog de boel (op het NAS) converteren van EXT3 naar XFS. Dat schijnt beter te performen voor grote files, dus ideaal voor multimedia toepassingen.

Voor mij wint de PCH dus hands-down. Ik vind de interface mooier om te zien. Echter, ook ik stoor me aan de keuze die ik moet maken voor muziek, films of foto's. Die onderverdeling heb ik zelf al gemaakt in mijn shares, dus het is voor mij dubbel op. Misschien is dit te fixen. Ik heb zelf de indruk dat er bij PCH erg actief op de community wordt gelet en zoveel mogelijk wordt geluisterd naar feature requests.

Ergo: je moet dus erg goed kijken naar wat je met zo'n ding wilt. De een is niet (voor iedereen) beter dan de ander.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwek
Ik mis een opmerking over het afspelen van DVD-rips. Bij de Freecom moet je dan zelf een .IFO file uitkiezen (altijd de eerste dus niet echt moeilijk), maar de PCH herkent een DVD folder, en begint zelf meteen met afspelen.
Klopt inderdaad, leuke feature.
Voor mij wint de PCH dus hands-down. Ik vind de interface mooier om te zien. Echter, ook ik stoor me aan de keuze die ik moet maken voor muziek, films of foto's. Die onderverdeling heb ik zelf al gemaakt in mijn shares, dus het is voor mij dubbel op. Misschien is dit te fixen. Ik heb zelf de indruk dat er bij PCH erg actief op de community wordt gelet en zoveel mogelijk wordt geluisterd naar feature requests.
...als ze daarnaast ook nog het langzame scrollen eruit weten te krijgen gaat de Freecom er ook bij mij uit, tot die tijd zie ik geen andere mogelijkheid om fatsoenlijk door honderden mapjes te browsen.
Ergo: je moet dus erg goed kijken naar wat je met zo'n ding wilt. De een is niet (voor iedereen) beter dan de ander.
Good point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Nu ben ik het ff kwijt. Bij mijn Freecom moet ik ook eerst een keuze maken in het 1e scherm of ik audio, video of foto's wil beluisteren/bekijken. Als ik nog in de audiomodus op mijn HD scroll en wil toch een film kijken, moet ik eerst weer terug naar het 1e scherm (2e eigenlijk als ik netwerk/local meetel). Toch? Het wordt hier genoemd als een beperking van de PCH, of bedoelen we iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Qwek schreef op maandag 04 februari 2008 @ 20:28:
[...]
...als ze daarnaast ook nog het langzame scrollen eruit weten te krijgen gaat de Freecom er ook bij mij uit, tot die tijd zie ik geen andere mogelijkheid om fatsoenlijk door honderden mapjes te browsen.
Mijn muziek heb ik al georganiseerd op alfabet. Dus eerst 27 folders met a-z en cijfers, daarna pas de bands. Voor films heb ik nu nog alleen speelfilm, docu etc. Maar ik denk dat ik het naar genre of ook maar alfabet ga doen. Hoewel ik ook weer niet van plan ben om honderden films te gaan bewaren...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwek
Dat is inderdaad een optie ware het niet dat het leuke van een grote collectie juist het "O ja! dat heb ik ook nog" effect is.. En laat ik daar nu nét enorm veel plezier aan beleven :) VOor de rest heb je natuurlijk helemaal gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198584

Je vergeet wel even iets heel belangrijks: de Popcorn Hour kan 720p en "hoger" afspelen, terwijl de MG 350 dit niet kan. (Ja, alleen in een TS stream ofzo). De Popcorn Hour kan dus ook .mkv's afspelen en is het eerste standalone apparaat (volgens mij) dat dit kan. Ik heb zelf ook beide apparaten en gebruik de MG350 nooit meer. 720p en 1080p films kijken is zoveel mooier! :)

Er zitten nog wel wat tekortkomingen aan de Popcorn Hour, maar die worden met firmware updates wel opgelost. Ik gebruik hem ook alleen om films mee af te spelen, dus die extra keuze mogelijkheid maakt me niet zoveel uit. Ik heb er trouwens wel een 500 GB hd in... en ja, het kopieren kost even tijd (ongeveer 2 uur voor een film van 5 GB), maar ach... een beetje planning wanneer je een film wil kijken en dan is het wel goed. :)
leuke en goede review. ben het in alle opzichten met je eens (alleen heb ik een mp35 en een popcorn). Echter, ben ik het niet met chrisM eens. film van 5 gb kost aanzienlijk minder tijd, wanneer je de ftp gebruikt. bij mij draait ie gewoon op 4.5 mbyte/sec. dus duurt 4500 mb 100 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

js303 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 20:04:

Verwacht je niet, mar probeer eens de XBox, omgetoverd in een NAS!
http://www.smallnetbuilder.com/content/view/24211/77/

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

the-body schreef op maandag 18 februari 2008 @ 22:44:
[...]
Verwacht je niet, mar probeer eens de XBox, omgetoverd in een NAS!
http://www.smallnetbuilder.com/content/view/24211/77/
Leuk als je een extra stofzuiger zoekt...lijkt me een redelijk zinloos 'modden om het modden' verhaal. Die kast is daar totaal niet voor geschik en dat betekent dat ie écht gruwelijk heet gaat worden. En dan...een NAS met een 100Mb netwerk...really...wel eens een DVD rip daarover gejaagd?

Nee, een NAS is iets meer als een doosje met een HD erin die je over het netwerk kan bereiken. Dit is gewoon een Linux server met een file share. Neem dan een écht PC kast waar je meer schijven in kunt hangen en die betere koelmogelijkheden heeft. Er zijn HTPC kasten die veel ruimte hebben voor HD's. Kost alleen een paar centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07 10:43
mphilipp schreef op maandag 18 februari 2008 @ 23:03:
[...]

Leuk als je een extra stofzuiger zoekt...lijkt me een redelijk zinloos 'modden om het modden' verhaal. Die kast is daar totaal niet voor geschik en dat betekent dat ie écht gruwelijk heet gaat worden. En dan...een NAS met een 100Mb netwerk...really...wel eens een DVD rip daarover gejaagd?

Nee, een NAS is iets meer als een doosje met een HD erin die je over het netwerk kan bereiken. Dit is gewoon een Linux server met een file share. Neem dan een écht PC kast waar je meer schijven in kunt hangen en die betere koelmogelijkheden heeft. Er zijn HTPC kasten die veel ruimte hebben voor HD's. Kost alleen een paar centen.
De xbox kast wordt niet gruwelijk heet want er zit default al een hd in en die wordt ook niet gruwelijk heet. en hij is niet trager dan een andere NAS. Als je toch een Xbox over hebt is het geen slecht idee (al zou ik er gewoon XBMC op gooien)

• js303
  • Laatst online: 01-06 10:17
@the-body:
Tja leuk project maar ik zie mijzelf niet avonden lang gaan modden. een firmware upgrade ok, maar zo ingrijpend als dit durf ik niet aan!

Wel jammer dat er - behalve een omgetoverde pc-kast - nog geen kant-en-klaar dedicated mediaplayer bestaat die ook goed als NAS inzetbaar is (liefst met 2 schijven in RAID1) en ook nog eens als streaming server kan dienen.

Eigenlijk zoek ik een samensmelting tussen een popcornhour/apple-tv/mvix/rhapsody en een synology ds207! Daar zou toch een markt voor moeten zijn zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

m3gA schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:52:
[...]
De xbox kast wordt niet gruwelijk heet want er zit default al een hd in en die wordt ook niet gruwelijk heet.
Die redenatie gaat nergens over. Het feit dat er een HD in zit wil niet zeggen dat ie niet heet wordt. Die van mij liep de hele tijd te blazen en werd wel degelijk heet.

@js303: zoiets heet een HTPC. Koop een leuk kastje en zet er een in elkaar. Als je er een beetje tijd in stopt, heb je iets dat 100% bevalt en waarvan je niet hoeft te wachten op de volgende firmware update. Kost je wat tijd en wat geld, maar bespaart je massa's ergernis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
mphilipp schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 01:46:
[...]

Die redenatie gaat nergens over. Het feit dat er een HD in zit wil niet zeggen dat ie niet heet wordt. Die van mij liep de hele tijd te blazen en werd wel degelijk heet.

@js303: zoiets heet een HTPC. Koop een leuk kastje en zet er een in elkaar. Als je er een beetje tijd in stopt, heb je iets dat 100% bevalt en waarvan je niet hoeft te wachten op de volgende firmware update. Kost je wat tijd en wat geld, maar bespaart je massa's ergernis.
Ik heb hier 2 xbox'en en ze worden wel warm maar zeker niet gruwelijk heet.(ik kan de temperatuur aflezen in XBMC) De gemiddelde NAS wordt ook warm genoeg. De ventilator van veel xbox'en is luidruchtig maar dat zegt niks over de temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

m3gA schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 06:32:
[...]
Ik heb hier 2 xbox'en en ze worden wel warm maar zeker niet gruwelijk heet.(ik kan de temperatuur aflezen in XBMC) De gemiddelde NAS wordt ook warm genoeg. De ventilator van veel xbox'en is luidruchtig maar dat zegt niks over de temperatuur.
Goed, bouw maar om naar een NAS die handel. Toe...doe me een lol...

Snap je nou werkelijk niet wat ik probeer duidelijk te maken? Is het nou écht zo ingewikkeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:30

Caveman

whahoehaha

Leuke review !

Ik heb zelf ook beide apparaten (hmmm een mg -35 dan, maar het enige verschil is dan het draadloze) maar ik heb in beide apparaten een HD zitten, ze beide fanloos dus extra lawaai vind ik wel meevallen, gewoon even opletten dat je een stille hd koopt. Wat me opvalt is dat de popcorn veel meer video files afspeelt die de freecom niet afspeelt, oa mkv, wmv, quicktime, xvid met qpel en avi's met een reso hoger dan 755x576 speelt de freecom ook niet af. Wat audio betreft is de popcorn ook veelzijdiger, DTS en ogg doet de freecom ook niet. De popcorn is duidelijk nieuwer en laat op video gebied de freecom ver achter zich.

De netwerksnelheid is bij mij duidelijk verschillend, de popcorn is eenvoudig te bereiken via het netwerk en de freecom moet je NDAS installeren, wat nogal wat nadelen heeft. de popcorn doet ong. 5 a 6 MB/s en de freecom komt niet boven de 1,5 MB/s uit.

Dit alles geeft bij mij toch de voorkeur om de popcorn te gebruiken, alle andere onvolkomenheden vind ik daaraan ondergeschikt belang (kan ik wel mee leven :) ).

[ Voor 24% gewijzigd door Caveman op 24-02-2008 12:29 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
mphilipp schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 08:14:
[...]

Goed, bouw maar om naar een NAS die handel. Toe...doe me een lol...

Snap je nou werkelijk niet wat ik probeer duidelijk te maken? Is het nou écht zo ingewikkeld?
Ik snap alleen dat je geirriteerd bent dus ik zal je verder met rust laten ;) verder ontopic dan maar weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
  • Laatst online: 09-02 20:29
Ik ben nu in het bezit van de freecom mediaplayer 3.5 en was van plan om de freecom MP350 te kopen omdat die met meer HDTV formaten om kan gaan dan mijn huidige MP 3.5 die dat hellemaal niet kan.
Voordeel aan de MP350 vind ik ook de DVI aansluiting die dan zo aan de samsung 42 inch kan :9
Totdat ik dus ook de popcorn tegenkwam en dacht dat die het hellemaal zou zijn maar daar mis ik toch een belangrijk onderdeel waar ik niemand overhoor :'( :'(
De USB aansluiting!!
Ik blaas nu mijn gedownloade films via een 10 mtr (met verleng extender ertussen) naar de freecom en staat de film van plm 4,5 GB er in 5 MIN !! op. Dat is wel wat anders dan 50 min over je LAN kabeltje.
Nu hoop ik maar dat ik me vergis en dat er op die popcorn toch nog ergens een USB spleetje zit, maar die heb ik niet kunnen ontdekken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Frixel schreef op maandag 03 maart 2008 @ 22:32:
Nu hoop ik maar dat ik me vergis en dat er op die popcorn toch nog ergens een USB spleetje zit, maar die heb ik niet kunnen ontdekken :(
Ik zou zeggen: zet eens een goede leesbril op en kijk nog eens goed...
Ik weet niet hoor...je hebt blijkbaar geen foto's van het ding bekeken en ook geen specs gelezen.

[ Voor 13% gewijzigd door mphilipp op 03-03-2008 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
Kan iemand wat meer zeggen over 1080p?

Kan de Popcorn dat goed spelen? Mijn PC trekt het vaak al niet meer (geluid gaat voor lopen op beeld). h.264, mkv, wmv hd, divx hd etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Molybdenum schreef op maandag 03 maart 2008 @ 23:53:
Kan iemand wat meer zeggen over 1080p?

Kan de Popcorn dat goed spelen? Mijn PC trekt het vaak al niet meer (geluid gaat voor lopen op beeld). h.264, mkv, wmv hd, divx hd etc?
De PCH doet hardwarematige decoding van de content. Loopt dus gewoon soepeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
  • Laatst online: 09-02 20:29
mphilipp schreef op maandag 03 maart 2008 @ 23:17:
[...]

Ik zou zeggen: zet eens een goede leesbril op en kijk nog eens goed...
Ik weet niet hoor...je hebt blijkbaar geen foto's van het ding bekeken en ook geen specs gelezen.
De USB die erop zit is volgens mij een Host en niet een "slave" (zo heet dat geloof ik?) zodat ik mijn pc op de popcorn kan aanluiten en in de verkenner van de pc de popcorn zie en zo de films naar de popcorn kan slepen?!
Met een Host aansluiting is het toch zo dat in dit geval de popcorn het device ziet en niet andersom :'(
Of zit ik hellemaal verkeerd te redeneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:30

Caveman

whahoehaha

Frixel schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 11:36:
[...]

De USB die erop zit is volgens mij een Host en niet een "slave" (zo heet dat geloof ik?) zodat ik mijn pc op de popcorn kan aanluiten en in de verkenner van de pc de popcorn zie en zo de films naar de popcorn kan slepen?!
Met een Host aansluiting is het toch zo dat in dit geval de popcorn het device ziet en niet andersom :'(
Of zit ik hellemaal verkeerd te redeneren?
Klopt, je redenatie is goed. Maar met een mobiel usb drive of een lekker groot stickkie werkt het ook ideaal. Boven ff een film op mijn stick zetten en beneden gelijk spelen... :)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-07 15:01

TFHfony

Professional Weirdo

FF een schopje omhoog.
Vorige week heb ik me ingeschreven op de site en gisteren mocht ik hem dan eindelijk bestellen (jippie!) Met wat gelukt gaat hij eind deze maand mijn kant op, anders half april. Met de huidige koers kwam ik uit rond zo'n 145 euro inc. verzending.
Maar heeft iemand toevallig een idee of ik de bijgeleverde adapter kan gebruiken? Of moet ik hier in NL even op zoek naar een passend adaptertje?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-07 12:57
Is er ook ontwikkeling op het gebied van de hardware? Bijvoorbeeld een gigabit nic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:58
TFHfony schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:39:
FF een schopje omhoog.
Vorige week heb ik me ingeschreven op de site en gisteren mocht ik hem dan eindelijk bestellen (jippie!) Met wat gelukt gaat hij eind deze maand mijn kant op, anders half april. Met de huidige koers kwam ik uit rond zo'n 145 euro inc. verzending.
Maar heeft iemand toevallig een idee of ik de bijgeleverde adapter kan gebruiken? Of moet ik hier in NL even op zoek naar een passend adaptertje?
Wow dat is snel. Ik heb me net ingeschreven en de site vertelde me dat het nog 2 maand ging duren :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

Ik denk dat een vergelijk met de MP450 beter op z'n plaats is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Red devil schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:39:
[...]

Wow dat is snel. Ik heb me net ingeschreven en de site vertelde me dat het nog 2 maand ging duren :o
Joehoe, heb een invite! :D, dus maar 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-06 22:27
mphilipp schreef op maandag 04 februari 2008 @ 17:17:
Ik heb er ook geen HD in zitten, maar gebruik een zelfgebakken NAS server met Ubuntu erop. Sinds ik van SMB over ben gegaan naar NFS (eigenlijk veel makkelijker dan SMB) gaat het allemaal een stuk sneller. Enige gekloot is aan je Windows PC; daar moet je weer een geschikte client voor weten te vinden. Nu nog de boel (op het NAS) converteren van EXT3 naar XFS. Dat schijnt beter te performen voor grote files, dus ideaal voor multimedia toepassingen.
Hoe bedoel je dat 'NFS is makkelijker dan SMB'? (ik heb geen ervaring met Linux netwerken, wel met Windows netwerken). Ik weet dat het sneller is, maar waarom makkelijker?

Heb je die conversie van EXT3 naar XFS nu al kunnen doen? Heeft dat voordelen opgeleverd?

Zou je een Linux server aanraden boven een Windows 2003 server (zonder rekening te houden met de kostprijs) voor wat betreft netwerk/media streaming? De reden dat ik dit vraag is omdat het eerst heb geprobeerd met Windows Home Server, maar daar de performantie niet uithaalde die ik wenste. Nu weet ik niet wat ik zou doen: Windows 2003 server of Linux server. Momenteel heb ik een Freecom 350 mediaplayer, maar ik zou dit willen vervangen door een Popcorn Hour of een Tvix 6500a.

Suggestie zijn zeer welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Red devil schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 20:30:
[...]

Joehoe, heb een invite! :D, dus maar 3 weken.
Mmm ik hoor net dat voor mijn 2e popcornhorn 27 euro aan belasting moest worden betaald.
Hebben jullie dat ook gehad?

RD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramoncito
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-07 10:49
De Popcorn Hour kan dus ook .mkv's afspelen en is het eerste standalone apparaat (volgens mij) dat dit kan.

Ehm, het eerste apparaat wat dat kon was de Dvico Tvix M4100SH die ik al een jaartje heb staan ;) (Maar die kost wel 400 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-07 14:37
Red devil schreef op maandag 28 april 2008 @ 15:45:
[...]
Mmm ik hoor net dat voor mijn 2e popcornhorn 27 euro aan belasting moest worden betaald.
Hebben jullie dat ook gehad?
RD
Nee, ik moest dat voor mijn 1e betalen. ;)
Er is een Popcornhour en gerelateerde mediaspelers draadje, staat vol met importkosten informatie. Daardoor wist ik gelukkig al precieus hoeveel geld ik klaar moest leggen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82
  • Laatst online: 11-12-2021

Rocco82

aka Rocco

Leuk review!

In de uiteenzetting mis ik nog het prijsje erbij, best belangrijk voor mensen die dit topic lezen om een keuze te maken uit deze 2.

Kan er verder niets aan toevoegen, wacht nog op mijn PCH :X :9

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

hoe is het browsen door de filmmappen eigenlijk? Wordt er ook gekeken naar folder.jpg files? Of is de hele interface alleen tekst?

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over welk apparaat gaat je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

De popcorn A100

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan adviseer ik je om vraag hier te herhalen: Networked Media Tank - deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-07 12:16

Garyu

WW

Wel leuk die review, misschien zou het leuk zijn ook een aantal andere apparaten met deze te vergelijken? Zoals de Conceptronic, of andere devices die hieraan gerelateerd zijn? Er is een beperkt aantal kant-en-klaar-netwerk-"mini-HTPC"-systemen te koop ondertussen, maar ik vind het moeilijk vergelijken en moeilijk een beslissing nemen moet ik zeggen!

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197658

Ik heb een satelliet ontvanger maar kan daar geen journaal 24 op ontvangen (Canal Digital doet dit alleen in wisseldienst). Nu zit ik er sowieso aan te denken om een Popcorn Hour te kopen maar kan de PH een asx-bestand streamen zodat ik deze kan ontvangen op mijn ontvanger?
Pagina: 1