Wanhopig met me TV

Pagina: 1
Acties:
  • 447 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik zit met een probleem,

Onlangs heb ik een smak geld neergeteld voor een HDTV (geen dure idd, maar het is toch veel voor een momenteel niet werkende student).

Ik heb deze gekocht voor mijn xbox360 en om er binnenkort een Media Center via HDMI op aan te sluiten.

Wat is nou het probleem: Ik sloot laatst mijn PC via HDMI op mijn HDTV aan (DVI - HDMI kabel), echter resulteerde dit in beeld waarbij de zijkanten en bovenkaten fors wegvallen. Ik heb ALLES geprobeerd wat ik kon om de resolutie goed in te stellen (ook programma's met custom reso's) maar dit mocht niet baten, ook kan ik met de aftandsbediening weinig instellen, ik kan wel het beeldformaat aanpassen maar dit is zo minimaal dat het weinig uitmaakt.

Mijn xbox360 werkt echter prima, maar ik wil heel graag een Media Center apparaat om al mijn HD films afspelen via HDMI op mijn TV.

Nu is de vraag eigenlijk simpel: Hoe krijg ik alle bestandsformaten die ik wil via HDMI op mijn TV?

- Via de xbox360, geen optie: speelt weinig af.
- Via een (HT)PC, geen optie: HDMI van graka wordt niet ondersteund door TV
- Een Media Center kopen zoals Apple TV, geen optie, speelt ook niet af wat ik wil en is erg duur.
- Alles converteren naar xbox360 formaat (WMV), geen optie: vergt veel te veel tijd, resulteerd uit kwaliteitverlies en ondertitels mee converteren heb ik nog niet gezien.

Goed, dit is er dan de enigste mogelijkheid die ik me kan verzinnen:

Ik weet dat dit hier niet mag besproken worden, dus reageer op dit onderdeel maar niet want ik wil niet dat dit topic op slot gaat

- Xbox360 hacken zodat hij alles kan afspelen (niet mogelijk)
- Media Center apparaat hacken zodat hij alles kan afspelen (vast wel mogelijk, maar welke zijn te hacken?)
- Een manier vinden waardoor HDMI ondersteund wordt door mijn HDTV en een HTPC samenstellen
- Een splinternieuwe TV kopen die wél HDMI support heeft voor een PC, en een HTPC samenstellen.

Zie jij een mogelijkheid in de eerste twee niet zo legalen punten hierboven? stuur me dan alsteblieft een PM en ik ben je eeuwig dankmaar.

Als jij een legale mogelijkheid weet beeld via HDMI op mijn TV te krijgen met zoveel mogelijk afspeel mogelijkheden laat het dan aaub in dit topic weten, of als jij weet hoe ik HDMI van een graka werkend krijg op mijn HDTV! Heb je een oplossing op een minder legale manier, PM mij aub!

Bedankt voor het lezen,

De Bron

PS: Gooi dit topic dus niet dicht met het argument dat ik vraag naar illegalen zaken, want dat doe ik dus niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

Jemig wat een post :S

Wat is je vraag nou precies...?

(Bijna) alles spelen via HDMI? zoiets bijvoorbeeld?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:27

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Je vermeld het niet specifiek, dus vraag ik het maar even:

Resolutie ook ingesteld op 1366x768 ?
Dat moet 'm zijn.

Edit:
Het is trouwens geen HDTV maar een HD-Ready TV... groot verschil.

Edit2:
Ik zie in de specs dat de HDMI ingang NIET DVI-compatible is.
Probeer het gewoon eens met een normale VGA kabel?
(Jaja, ik weet het dat is analoog, maar ook dat kan er retestrak uitzien, als je een goede kabel gebruikt).

[ Voor 61% gewijzigd door remco_k op 01-04-2008 10:06 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Je kan met TVersity best wel een hoop formaten naar je xbox streamen anders. Heb je daar al eens naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:30
Is je grafische kaart HDMI naar HDMI of DVI naar HDMI?
In principe zou je pc iedere resolutie moeten kunnen doorgeven, maar ja.
Vaak staat er in de handleiding wel een lijst met resoluties die je televisie op bepaalde aansluitingen kan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geweldige post, maar geen enkele concrete specificatie...
een HDTV (geen dure idd, maar het is toch veel voor een momenteel niet werkende student).
Specs :? Je geeft alleen een link, maar noemt in-topic niets.
Ik heb ALLES geprobeerd wat ik kon om de resolutie goed in te stellen
"Alles" is een groot woord. Je hebt dus ook een geit geofferd bij nieuwe maan enzo? :+

Zonder dat je exact zegt wat je gedaan hebt kunnen wij niet meedenken.
ook programma's met custom reso's
Welke programma's dan? En trouwens, welke resolutie probeer je te krijgen :?
- Via een (HT)PC, geen optie: HDMI van graka wordt niet ondersteund door TV
HDMI wordt niet ondersteund :? Licht toe? Zwart beeld? HDCP errors? En trouwens welke videokaart :?

Kortom, we kunnen hier echt bijster weinig mee. Bovendien is Overige Hardware geen dumpbak. Kijk eens een tikje verder in het subforumlijst (of gewoon hier in de FAQ), dan zie je vanzelf waar televisies thuishoren.

En trouwens:
PS: Gooi dit topic dus niet dicht met het argument dat ik vraag naar illegalen zaken, want dat doe ik dus niet!
En dat doodleuk twee regels na:
Heb je een oplossing op een minder legale manier, PM mij aub!
"I did not have sexual relations..."

Als dit niet vragen naar minder legale zaken is weet ik het ook niet meer :Z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.