• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-06 14:35

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

De nieuwe transmission werkt perfect. Alleen zit er een klein bugje in waardoor ik gedownloade content niet kan removen/renamen/replacen. Het heeft te maken met de file permissions. Ik heb geprobeerd deze aan te passen met filezilla (CHMOD) maar dan krijg ik de volgende error:

550 Could not change perms on File.avi: Operation not permitted

Hoe verander ik die file permissions?
Of eigenlijk: hoe verander ik mijn eigen permissions zodat ik de file permissions kan veranderen?

P.S.: Deze bug is inmiddels er al uit als het goed is met de nieuwste versie van transmission.

Anoniem: 94923

Topicstarter
Martijn02, is dit (http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=11741) niet een beetje hetzelfde als waar je mee bezig bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09-2010
JvdS schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:36:
Ziet er erg netjes uit Martijn!
Hoop dat je binnenkort de alpha versie klaar hebt, zodat we er gebruik van kunnen gaan maken.

Ik ben inmiddels aan de slag gegaan met uitzendinggemist. Heb momenteel de code van Emiel (http://pch.emielmols.info/ug.phps) omgezet naar C# en ben nu een manier aan het schrijven om per zender de uitzendingen te kunnen bekijken (net als xot-uzg plugin voor xbmc). Dat wil ik gaan uitbreiden met een db, zodat het omzetten van de links gecached wordt. Heb alleen geen idee in hoeverre dit nog legaal is.
Ben nu al een grote Fan van je !!
Ben blij om te horen dat je met uitzendinggemist bezig bent.
Eerst zoals je zegt .... Ned 1,2 en 3 ..... daarna RTL Gemist :)
Alvast bedankt .... en veel succes ermee !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
Ace schreef op donderdag 11 december 2008 @ 13:23:
[...]

Ik heb hem via www.hdplex.net besteld, daar wordt je naar verwezen vanaf www.istarhd.com. Inclusief verzendkosten komt hij op $236,- omgerekend ongeveer € 190,- . Plus wat er nog bij komt aan douane kosten natuurlijk.
Niet echt goedkoop vind ik, daar je zei ... goedkoper dan de PCH !
Had de PCH A110 voor minder in huis vanuit Hong Kong !
Die douane kosten kunnen ongeveer 50 á 60 euro bedragen .... dus even iets opzij zetten !!
Was zelf voor de PCH 60 Euro kwijt aan douane kosten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-06 14:44
Nieuw model van Popcorn: KLIK
Bijna zelfde specs, andere behuizing, ander doel.

edit: was al gepost :+

[ Voor 6% gewijzigd door C00KW4US op 12-12-2008 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 23:37
Martijn02 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:22:
Zoals beloof zijn hier een paar foto's die ik vanmorgen even van de tv gemaakt heb. (let dus niet op de scherpte, op het scherm ziet het er prima uit)
...
Ziet er echt heel erg tof uit! Als je dezelfde interface ook voor films kunt gebruiken zou het helemaal tof zijn :D

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 10:18

JayVee

shibby++!

Volgens mij is het grote verschil dat je PC aan moet staan voor YAMJ en de content gestreamed wordt.

Ik heb juist een NMT aangeschaft zodat de PC uit kan als ik een serie wil kijken in de woonkamer, dus ik zoek juist iets wat standalone op de NMT draait. Go Martjin02 _/-\o_

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
YAMJ kan je ook gewoon gebruiken met content op de harddisk in je NMT hoor.
Kwestie van mountpoint even goedinstellen in het script en zorgen dat je de harddisk van je NMT via je netwerk kan benaderen om hem te laten scannen door het script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 15:12

Martijn02

/* No Comment */

Ja en nee. Ik wist eerlijkgezegd niet dat YAMJ ook series ondersteunde. Maar ik voel er weinig voor om op een PC een applicatie te moeten installeren en draaien om de HTML op de PCH te updaten. Wat ik gemaakt heb update zichzelf aan de hand van de directorystructuur en files op de PCH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dan klinkt jouw oplossing inderdaad een stuk beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 10:18

JayVee

shibby++!

Lt. Marx schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:07:
De nieuwe transmission werkt perfect. Alleen zit er een klein bugje in waardoor ik gedownloade content niet kan removen/renamen/replacen. Het heeft te maken met de file permissions. Ik heb geprobeerd deze aan te passen met filezilla (CHMOD) maar dan krijg ik de volgende error:

550 Could not change perms on File.avi: Operation not permitted

Hoe verander ik die file permissions?
Of eigenlijk: hoe verander ik mijn eigen permissions zodat ik de file permissions kan veranderen?

P.S.: Deze bug is inmiddels er al uit als het goed is met de nieuwste versie van transmission.
Ik telnet naar de NMT, dan mag je alles :)

Transmission zorgt er inderdaad voor dat (nieuwe) downloads de verkeerde users / permissions krijgt:
code:
1
2
3
# ls -l /share/Download
drwxrwxrwx    5 1001     1001         4.0k btd download
drwxr-xr-x    3 0        0            4.0k transmission download

Om te fixen kun je in telnet natuurlijk chown en chmod gebruiken.

Ik welke versie is dit gefixt zeg je? Ik gebruik 1.41 (die Lt. Marx eerder heeft gepost)

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anyonas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-04 17:39
Ik gebruik die TP-link wireless N dongle. En ik haal momenteel 400 kb/sec over ftp... met de wrt54g router.
Het valt me wat tegen, dus ik ga zondag (ben niet thuis) eens een setup met powerlans proberen ... en ook met een cat5 kabel. (Ik boor niet graag, maar alles uploaden op dat bakje zie ik ook niet zitten)

Kun je alles streamen als je met een netwerk kabel werkt? Ik heb bv heroes afleveringen van 3gb (mkv)
Afspelen eens op de hdd is geen probleem.

It's dark but I don't want to find the light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Als het goed is moet het een dezer dagen in de setup zitten. Die Gert Teunis die deze builds compiled heeft het al weggeschreven in de code maar nog niet gecompiled neergezet.

offtopic:
Ik heb telnet op mijn PCH, maar kan iemand een update geven over hoe die chmod of chown commands werken onder telnet? Ik krijg ze niet aan de praat namelijk!

[ Voor 32% gewijzigd door LtMarx op 12-12-2008 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
anyonas schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:22:
Ik gebruik die TP-link wireless N dongle. En ik haal momenteel 400 kb/sec over ftp... met de wrt54g router.
Het valt me wat tegen, dus ik ga zondag (ben niet thuis) eens een setup met powerlans proberen ... en ook met een cat5 kabel. (Ik boor niet graag, maar alles uploaden op dat bakje zie ik ook niet zitten)

Kun je alles streamen als je met een netwerk kabel werkt? Ik heb bv heroes afleveringen van 3gb (mkv)
Afspelen eens op de hdd is geen probleem.
Je hebt eigenlijk een verkeerd accesspoint. Je WRT54G gaat op zijn snelst op de 802.11g standaard. Jouw stickje is in staat 802.11n snelheden te bereiken, maar dat wil dus alleen in combinatie met een geschikte accesspoint.
Natuurlijk is bekabeld netwerken het prettigst, maar je boort niet graag, dus investeer in een nieuwe router. Als je niet weet welke je moet halen vind je hier meer info: http://www.hardware.info/...9_highend_80211n_routers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
  • Laatst online: 29-05 17:24
Zou er iemand een test voor me kunnen doen (ben nog niet thuis, dus niet in de buurt van een NMT):
Webservice: http://www.jorisvdstraten.nl/uzg/rtl.aspx
Is het mogelijk om afleveringen van 71 graden noord af te spelen?
Ik weet namelijk niet of wvx streams ondersteund worden door de NMT...
Uitzending gemist streams ga ik vanavond online zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

hij doet helemaal niets, ik kan 71 graden noord wel zien maar als ik een aflevering kies dan krijg ik een wit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Joris, ik heb je URL aan mijn Webservices toegevoegd en een aflevering geprobeerd.
Het beeld schiet wit en daarna helaas niets meer...

Edit: wat Lt. Marx zegt dus

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 12-12-2008 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-06 20:57
(jarig!)
Anoniem: 94923 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 15:18:
[...]

Je hebt eigenlijk een verkeerd accesspoint. Je WRT54G gaat op zijn snelst op de 802.11g standaard. Jouw stickje is in staat 802.11n snelheden te bereiken, maar dat wil dus alleen in combinatie met een geschikte accesspoint.
Natuurlijk is bekabeld netwerken het prettigst, maar je boort niet graag, dus investeer in een nieuwe router. Als je niet weet welke je moet halen vind je hier meer info: http://www.hardware.info/...9_highend_80211n_routers/
Met dat advies ben ik het niet helemaal eens. De bottleneck voor wireless verbindingen ligt bij de USBpoort van de PCH. Een snellere router levert daarom maar weinig winst op. Dan zou je eerder je geld aan een tweede g-router moeten uitgeven die je als bridge kunt inzetten, en die aansluiten op de ethernet poort van de PCH.
Ik heb zelf ook met PowerLine geprobeerd, dat was wel sneller, maar ook weer meer doosjes en kabels, dus ik gebruik nu ook de TPLINK dongle met een g-router. Voor mijn doeleinden is dit snel genoeg.
Bij PowerLine is - net als bij WiFi - de werkelijke snelheid sterk afhankelijk van omgevingsfactoren, en vrijwel altijd veel lager dan de nominale snelheid. Om echt alles te kunnen streamen is een vaste kabel eigenlijk de enige zekere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Laatst online: 02:23

Ace

Happy Happy Joy Joy

Deze ochtend stond de postbode voor de deur met mijn Istar H5. Slechts 10 euro hoeven te betalen omdat ze zo aardig waren om als waarde $80 te vermelden (external HD casing als inhoud). Alles bij elkaar kost hij mij dus 200 euro en een weekje wachten (5 december verstuurd).

Uitpak party *O*

Bijgeleverd worden een USB, UTP, HDMI en Optical kabel van zo te zien goede kwaliteit. Ook bijgeleverd 2 zakjes met schroefjes. 1 voor de HD in te bouwen en de andere om de klep aan de bovenkant snel open te kunnen maken voor mensen die constant de interne HD willen wisselen.

Afbeeldingslocatie: http://ees.dommel.be/picture_library/inhoud-tmb.jpg

voorkant
Afbeeldingslocatie: http://ees.dommel.be/picture_library/voorkant-tmb.jpg

achterkant
Afbeeldingslocatie: http://ees.dommel.be/picture_library/achterkant-tmb.jpg

Verder zit er helemaal niks in de doos, niet eens een lullig A4tje met wat informatie. Aangesloten op mijn PC monitor, dat klooit wat makkelijker dan aan de beamer. Alles aangesloten, eerste keer aanzetten en ik krijg het 'Loading' scherm te zien.

Daarna zwart, scherm gaat in Power Save mode. Dat is altijd leuk met spullen die je besteld hebt aan de andere kant van de planeet :S Nog meer eens, weer zwart. Driftig zoeken op verschillende fora, zat al klaar met USB stick en recovery firmware files totdat ik las dat HDMI output de default is |:(

Aan mijn TV gehangen en inderdaad beeld tot mijn grote opluchting. Nog even opengeschroefd maar had vandaag geen tijd om HD te kopen, dat doe ik morgen wel.

Afbeeldingslocatie: http://ees.dommel.be/picture_library/binnenkant-tmb.jpg

Vanavond aan de beamer gehangen en toen kwam ik er achter dat de Istar dus geen RGB via de VGA port verstuurd (beamer heeft VGA en Component In maar geen HDMI). Dus ik kreeg met een VGA kabel een mooi beeld maar het was helemaal groen :) . Morgen maar even VGA > Compenent kabel halen dan.

Verschillende video bestanden geprobeerd en alles werkt prima, alleen 1080p over het netwerk trekt hij niet (zoals elke andere NMT volgens mij). Via een USB HD gaat 1080p wel maar dat levert af en toe nog hele kleine haperingen op. Eerste keer naar de network share browsen is erg traag (15 seconden delay) maar wanneer die eenmaal bereikt is gaat de rest vlot.

Al met al erg tevreden mee en dan moet ik gaan prutsen met de NMT Apps morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Laatst online: 17:35

GeeBee

Oddball

Ik bedenk me net dat het mooi zou zijn als de NMTapps ook van USB kunnen draaien. Dan blijft 't lekker stil en kun je strakkies tóch genieten van het werk van Martijn02 :)
Een SSD is me nog nét iets te duur op dit moment.

@Ace: gefeliciteerd met je aankoop, ik zie dat er standaard een fannetje op de processor zit. Verder vooral veel meer lege ruimte dan in mijn PCH. Voordeel is dan wel weer dat je net iets langere kabels hebt, dat werkt altijd wat prettiger.

[ Voor 35% gewijzigd door GeeBee op 12-12-2008 21:33 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
JvdS schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:58:
Zou er iemand een test voor me kunnen doen (ben nog niet thuis, dus niet in de buurt van een NMT):
Webservice: http://www.jorisvdstraten.nl/uzg/rtl.aspx
Is het mogelijk om afleveringen van 71 graden noord af te spelen?
Ik weet namelijk niet of wvx streams ondersteund worden door de NMT...
Uitzending gemist streams ga ik vanavond online zetten.
Hallo, Jammer genoeg worden de afleveringen van 71 graden niet af gespeeld.
Je kunt ze wel kiezen, maar dan blijft het beeld Wit.

Ziet er wel al veelbelovend uit .... niet opgeven a.u.b. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ace schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 21:23:
Deze ochtend stond de postbode voor de deur met mijn Istar H5. Slechts 10 euro hoeven te betalen omdat ze zo aardig waren om als waarde $80 te vermelden (external HD casing als inhoud). Alles bij elkaar kost hij mij dus 200 euro en een weekje wachten (5 december verstuurd).
Wow nice deal! :D
Zijn de regels bij jullie in België anders?
Waarom zit er een fan in??
Vanavond aan de beamer gehangen en toen kwam ik er achter dat de Istar dus geen RGB via de VGA port verstuurd (beamer heeft VGA en Component In maar geen HDMI). Dus ik kreeg met een VGA kabel een mooi beeld maar het was helemaal groen :) . Morgen maar even VGA > Compenent kabel halen dan.
Je beamer heeft Component in. Dan zou ik voor Component naar Component kiezen.
alleen 1080p over het netwerk trekt hij niet (zoals elke andere NMT volgens mij).
Werkt hier wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
Beauty555 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 22:49:
[...]
Hallo, Jammer genoeg worden de afleveringen van 71 graden niet af gespeeld.
Je kunt ze wel kiezen, maar dan blijft het beeld Wit.

Ziet er wel al veelbelovend uit .... niet opgeven a.u.b. :)
Ben net even verder gegaan met testen:
http://www.jorisvdstraten.nl/uzg/

Uitzendinggemist rss feed werkt. Plaatjes worden alleen heel langzaam geladen, moet even kijken hoe dat komt. Vanmiddag wil ik de layout gaan verbeteren en het geheel wat uitbreiden. Wel ben ik op zoek naar een goede hosting, want volgens mij is dit niet helemaal legaal?
RTL gemist heb ik in principe ver af, maar ik zoek nog een manier om WMV links streaming werkend te krijgen op de NMT. Iemand enig idee hoe dit zit? Of ondersteunt de NMT geen streaming wmv (zou jammer zijn!)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:17
JvdS schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 12:01:
[...]

Uitzendinggemist rss feed werkt. Plaatjes worden alleen heel langzaam geladen, moet even kijken hoe dat komt. Vanmiddag wil ik de layout gaan verbeteren en het geheel wat uitbreiden. Wel ben ik op zoek naar een goede hosting, want volgens mij is dit niet helemaal legaal?
Ik zit niet helemaal goed in het NMT gebeuren maar kun je niet een deel van de site op je eigen netwerkshare en dan van daaruit naar de omroeplinks verwijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278817

JvdS schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 12:01:
[...]

RTL gemist heb ik in principe ver af, maar ik zoek nog een manier om WMV links streaming werkend te krijgen op de NMT. Iemand enig idee hoe dit zit? Of ondersteunt de NMT geen streaming wmv (zou jammer zijn!)?
Het is wel in het Duits maar misschien heb je hier iets aan: http://www.hdd-player.de/...5572&highlight=wmv+stream

Verder natuurlijk geweldig dat je hier mee bezig bent. Fantastisch als het je zou lukken om zowel Uitzendinggemist als Rtlgemist aan de praat te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Laatst online: 02:23

Ace

Happy Happy Joy Joy

Anoniem: 94923 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 11:59:
[...]

Wow nice deal! :D
Zijn de regels bij jullie in België anders?

[...]

Waarom zit er een fan in??

[...]
Je beamer heeft Component in. Dan zou ik voor Component naar Component kiezen.

[...]

Werkt hier wel.
Regels zijn niet anders maar als de verzender een lagere waarde opgeeft dan betaal je een stuk minder. Plus dat de import grens naar 150 euro is verhoogd per 1 december.

De Istar H5 heeft geen Component Out, dus ik moet van VGA naar Component.

1080p over LAN gaat wel maar bijvoorbeeld de beruchte bird scene in Planet Earth 1x01 gaat dan haperen, de rest van de aflevering liep vloeiend. Vanaf de HD zat die hapering er niet in. Dus hij trekt het soms niet dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Anoniem: 278817 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 12:32:
[...]

Het is wel in het Duits maar misschien heb je hier iets aan: http://www.hdd-player.de/...5572&highlight=wmv+stream

Verder natuurlijk geweldig dat je hier mee bezig bent. Fantastisch als het je zou lukken om zowel Uitzendinggemist als Rtlgemist aan de praat te krijgen. :)
En als je dan toch bezig bent... ;)
Als iemand het lukt de Southpark episode viewer op een NMT te krijgen koop ik er gelijk eentje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL
  • Laatst online: 07-06 16:28

FTL

Lt. Marx schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:58:
Als het goed is moet het een dezer dagen in de setup zitten. Die Gert Teunis die deze builds compiled heeft het al weggeschreven in de code maar nog niet gecompiled neergezet.

offtopic:
Ik heb telnet op mijn PCH, maar kan iemand een update geven over hoe die chmod of chown commands werken onder telnet? Ik krijg ze niet aan de praat namelijk!
Je mag me Ger noemen (geen Gert) ;-)
Een dezer dagen is nu, ik heb de files geupdate. Ik zal ook meteen de file permissies laten fixen tijdens installeren.

Download links en meer posts op:
http://networkedmediatank.com/showthread.php?tid=10662

Ps> ik heb intussen ook nieuwe builds gemaakt van NZBGET, inclusief UNRAR, PAR2. Deze zal ik binnenkort ook uitgeven (versie 0.6.0 testing). Allemaal optimized builds voor de NMT natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
D-e-n schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 13:19:
[...]

En als je dan toch bezig bent... ;)
Als iemand het lukt de Southpark episode viewer op een NMT te krijgen koop ik er gelijk eentje :D
Gaat helaas niet lukken, want dat zijn flash filmpjes.
Heb op net NMT forum gepost of streaming WMV werkt op de NMT, want ik vermoed dat dat het probleem is voor rtl gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

FTL schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 16:21:
[...]

Je mag me Ger noemen (geen Gert) ;-)
Een dezer dagen is nu, ik heb de files geupdate. Ik zal ook meteen de file permissies laten fixen tijdens installeren.

Download links en meer posts op:
http://networkedmediatank.com/showthread.php?tid=10662

Ps> ik heb intussen ook nieuwe builds gemaakt van NZBGET, inclusief UNRAR, PAR2. Deze zal ik binnenkort ook uitgeven (versie 0.6.0 testing). Allemaal optimized builds voor de NMT natuurlijk.
Sorry, had al zo'n vermoeden dat je ook hier op GoT zat :). Die installer werkt niet voor me, de PCH geeft een foutmelding tijdens de install. Misschien een fout door de nieuwe installer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL
  • Laatst online: 07-06 16:28

FTL

Lt. Marx schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 18:30:
[...]

Sorry, had al zo'n vermoeden dat je ook hier op GoT zat :). Die installer werkt niet voor me, de PCH geeft een foutmelding tijdens de install. Misschien een fout door de nieuwe installer?
Np, ben niet zo heel vaak op GoT. Heel af en toe heb ik ook een fout tijdens installeren.
Probeer het volgende: stop torrent, wacht een paar minuten (kan soms lang duren voordat alle daemons zijn verdwenen) en unzip nog een keer in de root. Probeer dan nog eens te installeren.

Net nog even vanaf 0 de installer getest. Van m'n eigen site gedownload, geunzipped en geinstalleerd. Ging allemaal goed. In m'n topic lees ik wel vaker dat er problemen zijn met ftp-clients die niet goed alles overzetten met kleine bestanden. probeer bovenstaande maar eens.

[ Voor 19% gewijzigd door FTL op 13-12-2008 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
Hallo Joris,

Had deze link gisteravond al bij je ontdekt. Was even gaan kijken op je site en had deze link al gevonden.
Vandaag heb je hem al weer mooier gemaakt. COMPLIMENTEN
Bij mij laden de fotootjes voor de tekst erg snel, dus geen probleem hier. Binnen 1 seconde waren ze er !
Kleine vraag .... kun je de teksten Uitzendinggemist NOS en RTL Gemist iets groter maken ?
Achtergrond kleur is nu perfect, beter dan het felle wit.

Ik zou niet weten of dit illegaal is, lijkt me van niet ?
Of ik nu met mijn PC naar Uitzending gemist ga ... of via een omweg met de PCH.
Je bent in ieder geval zeer goed bezig, ga zo door !
Hopelijk lukt het om RTL gemist ook nog aan het lopen te krijgen.

Ik blijf je volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inderdaad. Top Joris :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

Zo.. heb vandaag de hele middag zitten prutsen aan mijn (nog steeds naamloze) projectje. Ik heb een webbased (gaya) importfunctie gemaakt waarmee het mogelijk is om bestanden uit /share/Download/ te selecteren, en vervolgens te importeren.

't is allemaal nog niet opgemaakt, maar de functionaliteit is er :)

Alleen kwam ik er net achter dat, als er meer dan zeg 10 bestanden in de Download dir staan, het form niet verwerkt kan worden (omdat er dan te veel data in de GET staat, en met de php-cgi krijg ik data versturen via POST niet werkend, als je een form met method='post' verstuurt dan komt de data gewoon niet aan... :S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

ok... heb net een een allereerste testversie online gezet. Het is allemaal nog lang niet zo mooi als ik zou willen, maar ik ben ook erg benieuwd naar jullie input.

Benodigdheden:
  • Een NMT met harddisk (als je creatief bent mag je van mij ook een netwerk share proberen, maar ik heb geen idee of dat werkt)
  • Telnet of ssh toegang - er is (nog) geen installer beschikbaar, niet gaan vragen hoe dat moet, google is je vriend.
  • Een beetje linux ervaring - Als de onderstaande basisstappen je niets zeggen, dan kan je er beter niet aan beginnen en wachten tot er een echte versie met installer uitkomt.
Hoe te installeren:
Benader je NMT met telnet of ssh, en voer dan de volgende stappen uit:

code:
1
2
3
4
5
cd /share/
wget http://martijn.brothersinart.net/nmt/episode_manager_0.1.tar.gz
tar -xzf episode_manager_0.1.tar.gz
chmod +x Series/scripts/*.cgi
chmod +w Series/scripts/*.cache

Ok.. dat is dat... Nou heb ik zelf een aangepaste index.htm in de /share/ map staan, zodat ik meteen naar de index kan gaan, maar er zijn nog 2 andere manieren om de episode manager te bereiken:Als het goed is zie je nu een leeg scherm met daarin de text "No series found" Dat klopt, je hebt namelijk nog geen series in de nieuwe Series map geplaatst. Dit zou je zelf kunnen doen, maar de naamgeving van de mappen en bestanden komt nogal precies dus er is een import functie die dat allemaal voor je regelt.

Kies onderaan de pagina de link "Import episodes". Nu wordt de /share/Download/ dir gescant op bestanden die als serie herkend kunnen worden. Dat wil zeggen dat ze een bestandsnaam moeten hebben met daarin een serienaam, en een season/episode vermelding. Het script herkend volgens mij de meest gebruikte formaten. Bestanden als "House.S05E10.HDTV.XviD-LOL.avi" of "Dexter.3x11.720p.HDTV.X264-DIMENSION.mkv" zouden geen probleem moeten zijn. De te importeren bestanden moeten direct in de Download/ directory staan. Als ze in een submap staan dan worden ze niet herkend.

Als je van een bepaalde serie voor het eerst een episode importeert, dan moet er een koppeling gelegd worden met een van de series op thetvdb.com. Er zijn bijvoorbeeld 4 series met de naam CSI in de titel, en het is aan jou om even de juiste serie aan de naam CSI te koppelen. Dit doe je door de link "Unrecognized series" te selecteren, en uit de dropdown de juiste serie te kiezen. Als je op de save knop klikt dan zullen bestanden die beginnen met CSI voortaan herkend worden als "CSI: Crime Scene Investigation" (dit is op dezelfde manier weer te wijzigen)

Als het bestand als serie herkend is kan je het selecteren, en onderaan op de import knop drukken. Het import-script zorgt ervoor dat er in de Series de juiste directories worden aangemaakt, en geeft de episode een filename in de vorm van "[Series] S[season]E[epsiode] - [episodenaam].[extentie]". Tevens worden van thetvdb.com de series poster en banner gedownload.

Ok.. dat was het zo'n beetje. Veel plezier met prutsen, en ik ben erg benieuwd naar de reacties... Nog even de gebruikelijke kleine lettertjes: Als je hiermee aan de gang gaat is dat uiteraard op eigen verantwoording. Mocht je NMT op een of andere manier de geest geven dan is dat jouw probleem, ik zal uiteraard proberen te helpen het probleem op te lossen, maar voel me daartoe niet verplicht. (dat je het weet)

Oh: Gebreken waar ik al van weet:
  • De paginatie-text onderaan de index geeft altijd 8 series aan.
  • De index pagineert niet, bij meer dan 16 series ga je de pagina moeten scrollen en dat werkt waardeloos op een NMT.
  • Het import script pagineert niet, bij veel episodes is het een draak om door te komen en bij de import knop te komen.
  • Ik ben bang dat ik hier later nog wel wat ga toevoegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anyonas
Ik heb men tests gedaan.
Wireless met N dongle en G router -> 400 kb / sec
wired met powerlans van 80 mbit -> 2,5 mb/sec
wired met utp kabel van 100 meter -> 6,5 gemiddeld. Soms pieken boven 8mb/sec

Getest met ftp upload. Wired met kabel heb ik alles al kunnen streamen zonder haperingen. Dus het zal waarschijnlijk toch gaatje boren worden.

Mijn setup is dan als volgt:
Internet -> wrt54g -> powerlan -> switch
Van uit die switch gaat hij naar men mac met alle media op, en door de muur rechtstreeks naar de nmt.

Ik heb met de kabel nog geen problemen ondervonden met het streamen.

Zodra ik ga verbouwen zal ik toch maar cat7 leggen overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193799

Ace schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 13:13:
[...]

Regels zijn niet anders maar als de verzender een lagere waarde opgeeft dan betaal je een stuk minder. Plus dat de import grens naar 150 euro is verhoogd per 1 december.

De Istar H5 heeft geen Component Out, dus ik moet van VGA naar Component.

1080p over LAN gaat wel maar bijvoorbeeld de beruchte bird scene in Planet Earth 1x01 gaat dan haperen, de rest van de aflevering liep vloeiend. Vanaf de HD zat die hapering er niet in. Dus hij trekt het soms niet dan :)
Ik las dat er 2 gaten in dit apparaat zitten, die een beetje overklaarbaar waren en volgens sommigen alleen als stof vanger konden worden bestempeld?
Wat vind jij daarvan?

Zou je enkele dingen willen testen voor ons:
- Hoe doet hij het met WMVHD films
- Is het mogelijk om de subtitles iets te verplaatsen (omhoog/omlaag)
- Krijg je netjes het menu van een DVD iso?
- Werkt hij goed met subtitles in een MKV file, kan je die dan selecteren, of moet je met een los srt filetje werken?
- Laat hij ook gewoon album art zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 13:06
anyonas schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:29:
Ik heb men tests gedaan.
Wireless met N dongle en G router -> 400 kb / sec
wired met powerlans van 80 mbit -> 2,5 mb/sec
wired met utp kabel van 100 meter -> 6,5 gemiddeld. Soms pieken boven 8mb/sec

Getest met ftp upload. Wired met kabel heb ik alles al kunnen streamen zonder haperingen. Dus het zal waarschijnlijk toch gaatje boren worden.

Mijn setup is dan als volgt:
Internet -> wrt54g -> powerlan -> switch
Van uit die switch gaat hij naar men mac met alle media op, en door de muur rechtstreeks naar de nmt.

Ik heb met de kabel nog geen problemen ondervonden met het streamen.

Zodra ik ga verbouwen zal ik toch maar cat7 leggen overal.
Ik heb het ook wireless geprobeerd, speciaal een wireless N router gekocht, maar ik kwam erachter dat hij capped is, of door de hardware of door de driver. Nu wil ik mijn wireless router gebruiken als accesspoint en deze bij mn hdx1000 zetten en met een kabel aansluiten. In mn server dan de wireless usb stick.

Wireless snelheid problemen:
http://www.networkedmedia....php?tid=12288&pid=106026
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=12457
http://www.hdx1080.com/in...unc=view&catid=44&id=3288

Nu ben ik op zoek gegaan voor een linux driver voor de TP-Link TL-WN821N.
Hier zijn 2 drivers te vinden, die van de chipset makers en 1 community driver:
https://lists.madwifi-project.org/pipermail/otus-devel/

Ben benieuwd of het zo wel gaat werken, iemand al zoiets geprobeerd met de TL-WN821N ?

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 193799 schreef op maandag 15 december 2008 @ 12:08:
[...]

Zou je enkele dingen willen testen voor ons:
- Hoe doet hij het met WMVHD films
- Is het mogelijk om de subtitles iets te verplaatsen (omhoog/omlaag)
- Krijg je netjes het menu van een DVD iso?
- Werkt hij goed met subtitles in een MKV file, kan je die dan selecteren, of moet je met een los srt filetje werken?
Dit kan met elke NMT, dus ook de iStar H5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-06 22:32
GeeBee schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 21:31:
Ik bedenk me net dat het mooi zou zijn als de NMTapps ook van USB kunnen draaien. Dan blijft 't lekker stil en kun je strakkies tóch genieten van het werk van Martijn02 :)
Een SSD is me nog nét iets te duur op dit moment.

@Ace: gefeliciteerd met je aankoop, ik zie dat er standaard een fannetje op de processor zit. Verder vooral veel meer lege ruimte dan in mijn PCH. Voordeel is dan wel weer dat je net iets langere kabels hebt, dat werkt altijd wat prettiger.
Dat kan al een tijdje. Nog beter is de interne Compactflash oplossing.
Dan heb je een IDE2CF adapter en een Compactflash kaart van 2gb of meer nodig. Voor een paar tientjes via DealExtreme.com ben je klaar en het is fluisterstil.
Zie het forum van Networkedmediatank.com en zoek op 'Internal CF solution'.
Daar staan ook foto s van mijn PCH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuMon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-06 12:32
Martijn02 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 09:38:
Als je een scriptje maakt, en je zet daar het volgende in:
code:
1
2
3
4
#!/mnt/syb8634/server/php5-cgi
<?php

echo "Hello world";

en je slaat dat op als test.cgi en maakt het executable dan is dat je begin. Nou is dat niet echt makkelijk te starten omdat cgi bestanden standaard niet worden weergegeven. dus wat je doet is nog even een test.htm maken met daarin een link (of een auto-refresh) naar je cgi. Je kan de link ook in je webservices zetten als http://localhost.drives:8883/HARD_DISK/test.cgi

Verder is developen op de PCH niet echt makkelijk omdat errors standaard niet worden weergegeven (moet nog eens even uitzoeken hoe dat zit)
Ik heb een aantal pogingen gedaan om dit werkend te krijgen op de HDX-1000, maar helaas krijg ik dat niet werkend.

Een aantal pogingen gedaan:
1) Met Filezilla de bestanden op de HDX gezet, en rechten gewijzigd in 777.
2) #!/mnt/syb8634/server/php5-cgi deze regel ook getest als: #!/mnt/syb8634/server/php4-cgi
3) http://localhost.drives:8883/HARD_DISK/test.cgi deze regel ook getest als /share/test.cgi

Meestal krijg ik een error melding, het test.cgi bestand kan dan niet verwerkt worden.
Jammer, ik denk dat je script niet zal werken op de HDX, hoewel ik nog hoop dat ik iets heb fout gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

HuMon schreef op maandag 15 december 2008 @ 15:43:
[...]

Ik heb een aantal pogingen gedaan om dit werkend te krijgen op de HDX-1000, maar helaas krijg ik dat niet werkend.

Een aantal pogingen gedaan:
1) Met Filezilla de bestanden op de HDX gezet, en rechten gewijzigd in 777.
2) #!/mnt/syb8634/server/php5-cgi deze regel ook getest als: #!/mnt/syb8634/server/php4-cgi
3) http://localhost.drives:8883/HARD_DISK/test.cgi deze regel ook getest als /share/test.cgi

Meestal krijg ik een error melding, het test.cgi bestand kan dan niet verwerkt worden.
Jammer, ik denk dat je script niet zal werken op de HDX, hoewel ik nog hoop dat ik iets heb fout gedaan.
Nou nou.. niet zo snel opgeven hoor... De HDX zou volgens mij ook gewoon php moeten ondersteunen. Installeer ssh (dropbear) of telnet eens, en kijk of de file /mnt/syb8634/server/php5-cgi bestaat. Misschien heet het mapje sybXYZ0 wel anders omdat je een andere (versie van de) firmware hebt?

Doe anders eens een
code:
1
find / -name "php*"

of probeer eens:
code:
1
2
3
#!/mnt/syb8634/server/php
<?php
echo "hello!";

Heb je toevallig de nieuwe transmission van Get Teunis al geinstalleerd? Werkt die gaya interface wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
Beauty555 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 22:44:
[...]

Hallo Joris,

Had deze link gisteravond al bij je ontdekt. Was even gaan kijken op je site en had deze link al gevonden.
Vandaag heb je hem al weer mooier gemaakt. COMPLIMENTEN
Thanks!
Bij mij laden de fotootjes voor de tekst erg snel, dus geen probleem hier. Binnen 1 seconde waren ze er !
Kleine vraag .... kun je de teksten Uitzendinggemist NOS en RTL Gemist iets groter maken ?
Achtergrond kleur is nu perfect, beter dan het felle wit.
Als ik vanavond tijd zie, dan ga ik wat aan de styling sleutelen (nu niet in de buurt van m'n HDX).
Ik zou niet weten of dit illegaal is, lijkt me van niet ?
Of ik nu met mijn PC naar Uitzending gemist ga ... of via een omweg met de PCH.
Ik heb ook geen idee in hoeverre dit vervelend is voor uitzendinggemist.
Hopelijk lukt het om RTL gemist ook nog aan het lopen te krijgen.
Tot nu toe heb ik geen antwoord gevonden op het probleem met de WVX/WMV streams. Ik vermoed dat het op dit moment nog niet mogelijk is, dus helaasch nog geen RTL gemist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
Kleine update voor http://www.jorisvdstraten.nl/uzg/ :
Ik heb uitzending gemist voor ned1, 2 en 3 ook beschikbaar gemaakt.

Te doen:
- Styling
- paginering ophalen programma's. Op dit moment worden alleen de programma's van de eerste pagina van uitzendinggemist zender opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:27

KL643

beeldaandemuur

Super dat je dit allemaal doet _/-\o_ Het werkt hier inmiddels :)

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-05 22:06
Wow! Bedank JvdS, super, hou die styling maar zo simpel mogelijk, ben nu al tevreden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

OutofFocus schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:39:
[...]

Dan heb je een IDE2CF adapter en een Compactflash kaart van 2gb of meer nodig. Voor een paar tientjes via DealExtreme.com ben je klaar en het is fluisterstil.
Kijk dat is nog eens een leuke oplossing.

Link naar het draadje:
http://www.networkedmedia...22internal+CF+solution%22

Foto's van oplossing aldaar (pagina 5):
Afbeeldingslocatie: http://i370.photobucket.com/albums/oo149/kungktd/40821861.jpg

Ik lees daar dat enkele contacten van je CF los waren gekomen, al enig idee hoe dat kwam cq te voorkomen kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283743

Ik heb een stomme vraag.....

Hier in huis staat nog een analoge CRT TV 100Htz 72 CM.
Als ik een film ga kijken dan is dat 98% van de films een DVD5 disk.

Nu is mijn vraag: Als ik de HDX-1000 op deze tv ga aansluiten en ik ga een HD-film kijken ( MKV bestand)
Is het beeld dan wel iest mooier dan een gewone DVD film ? Of zit de DVD- films al aan de max. behaalbare resolutie en scherpte voor een Pal / ntsc analoge tv?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
JvdS schreef op maandag 15 december 2008 @ 17:02:
Kleine update voor http://www.jorisvdstraten.nl/uzg/ :
Ik heb uitzending gemist voor ned1, 2 en 3 ook beschikbaar gemaakt.

Te doen:
- Styling
- paginering ophalen programma's. Op dit moment worden alleen de programma's van de eerste pagina van uitzendinggemist zender opgehaald.
Joris, dit is al super met die Ned 1, 2 en 3 erbij !
Kun je niet toevallig ook de Populaire Uitzendingen van de eerste Pagina erbij zetten ?
Als ik het zelf kon dan hielp ik je graag, maar dit gaat me allemaal boven mijn petje !
Super dat je dit allemaal doet.

Styling .... ziet er al goed uit, dus doe niet teveel moeite. Alleen de tekst op de eerste pagina iets groter zou mooi zijn. Maar voor de rest .... Weer complimenten.

Paginering zou het einde zijn, alhoewel Populaire Uitzendingen al ideaal is als dat zou kunnen.

Je doet goed werk, dat je dat weet :)
Mooie kerstkadootjes, bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
JvdS schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:49:
[...]
Ik heb ook geen idee in hoeverre dit vervelend is voor uitzendinggemist
Het enorme archief van UitzendingGemist.nl is vanaf vandaag namelijk ook te bekijken op mobiele telefoons. Dit via een nieuwe versie van de NOS Mobiel applicatie die ook toegang geeft tot dit beeldarchief.

Via de NOS Mobiel applicatie is het al langer mogelijk journaals, sportnieuws, weersverwachtingen en file-informatie te bekijken. Afgelopen zomer was ook Tour de France zo live via je mobiel te zien.
Geen website maar een programma
NOS Mobiel is geen mobiele website, maar een applicatie die op de mobiele telefoon geïnstalleerd dient te worden.

Denk dat ze blij zijn dat mensen naar hen kijken, of het nu via een PC, mobiele telefoon of PCH is.
Dus ga door, elke hit die ze krijgen leverd ze weer geld op !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
Beauty555 schreef op maandag 15 december 2008 @ 21:42:
[...]
Denk dat ze blij zijn dat mensen naar hen kijken, of het nu via een PC, mobiele telefoon of PCH is.
Dus ga door, elke hit die ze krijgen leverd ze weer geld op !
Het verschil is dat die applicatie ervoor zorgt dat iedere telefoon of pc de client is die de afleveringen opvraagt.
Wat ik heb gemaakt is een applicatie die dat voor je doet, en dan via truucjes de pagina's omzet naar een link die geschikt is voor de PCH. Wat mijn probleem is, dat als men in de logs van de website van uitzending gemist gaat kijken, dat mijn website er te vaak voor gaat komen (als heel veel mensen die link gaan gebruiken voor hun PCH).
Dat het hen geld oplevert kan ik nergens vinden? Er zijn normaal advertenties om de website, maar door mijn applicatie zijn die op de PCH ook niet te zien (denk niet dat ze dit goed vinden? :)).
Daarom wil ik het zekere voor het onzekere nemen en de applicatie liever niet op mijn persoonlijke website hosten. Dus mocht er iemand beschikken over een .NET 3.5 hosting omgeving, of een gratis hosting weet... dan kunnen we die goed gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 283743 schreef op maandag 15 december 2008 @ 20:12:
Ik heb een stomme vraag.....

Hier in huis staat nog een analoge CRT TV 100Htz 72 CM.
Als ik een film ga kijken dan is dat 98% van de films een DVD5 disk.

Nu is mijn vraag: Als ik de HDX-1000 op deze tv ga aansluiten en ik ga een HD-film kijken ( MKV bestand)
Is het beeld dan wel iest mooier dan een gewone DVD film ? Of zit de DVD- films al aan de max. behaalbare resolutie en scherpte voor een Pal / ntsc analoge tv?

Alvast bedankt
De NMT zal je High Definition materiaal downscalen naar Standaard Definition (=PAL/NTSC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
JvdS schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:25:
[...]
Daarom wil ik het zekere voor het onzekere nemen en de applicatie liever niet op mijn persoonlijke website hosten. Dus mocht er iemand beschikken over een .NET 3.5 hosting omgeving, of een gratis hosting weet... dan kunnen we die goed gebruiken!
Ik snap dat je safe wilt spelen, en zal voor je meezoeken naar een goede hosting. Desnoods betalen we een hosting zelf.

Op uitzendinggemist staat onderstaand:

Programma pakken en plakken

Vind je een programma zo leuk dat je die met iedereen wil delen? Je kan een bannertje met een uitzending op jouw website of weblog zetten. Als je bezoekers er vervolgens op klikken, krijgen ze een zelfde popup met video te zien als wanneer je op Uitzendinggemist een programma aan zou klikken.

Hoe werkt het?
Ga naar het tabblad 'Pakken en plakken'. Klik in het veld met de code onder het plaatje. Selecteer alle code en kopieer deze naar de code in jouw pagina of weblog. Sla op en op jouw pagina staat nu een bannertje met een link naar het programma.

Staat er geen plaatje, maar code op de voorkant van jouw pagina? Zorg ervoor dat de informatie die je hebt gekopieerd uit de mediaspeler in de code van jouw website terechtkomt. Soms vind je de optie 'html' in de editor van bijvoorbeeld jouw weblog. Gebruik deze optie.

Doe je dit in feite niet op dit moment ?
Of zit jouw hosting anders in elkaar en snap ik het niet helemaal ?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
Het zit inderdaad anders in elkaar. Ik fake zeg maar een webbrowser en zoek met een aantal request naar de link die geschikt is voor de PCH. Ga zo nog even snel proberen om de top 50 online te toveren.
Gaat in ieder geval de goede kant op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
JvdS schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:54:
Het zit inderdaad anders in elkaar. Ik fake zeg maar een webbrowser en zoek met een aantal request naar de link die geschikt is voor de PCH. Ga zo nog even snel proberen om de top 50 online te toveren.
Ik heb geen NMT maar het lijstje kan ik in mijn Firefox ook gewoon zien. Dit soort initiatieven maken wel dat ik de NMT's goed blijf volgen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
JvdS schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:54:
Ik wist wel dat ik het niet snapte en dat het dus veel gecompliceerder in elkaar zit dan ik dacht.
Des te meer ga ik waarderen wat je tot nu toe al gemaakt hebt.
En wat er nog gaat komen ...... :) De Top 50 :*)

Gaat er veel data over je website of valt dat dan weer mee. Dus m.a.w. je website zorgt voor de link omzetting zodat mijn PCH het snapt. Echter de uitzending zelf gaat niet via jouw website maar vanaf mijn PCH naar Uitzendinggemist. Klopt dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
Beauty555 schreef op maandag 15 december 2008 @ 23:19:
[...]

Ik wist wel dat ik het niet snapte en dat het dus veel gecompliceerder in elkaar zit dan ik dacht.
Des te meer ga ik waarderen wat je tot nu toe al gemaakt hebt.
En wat er nog gaat komen ...... :) De Top 50 :*)
Doe eens refresh? :*) (ja, heb net de top 50 erbij geprogrammeerd...)
Gaat er veel data over je website of valt dat dan weer mee. Dus m.a.w. je website zorgt voor de link omzetting zodat mijn PCH het snapt. Echter de uitzending zelf gaat niet via jouw website maar vanaf mijn PCH naar Uitzendinggemist. Klopt dit ?
Klopt, uitzending zelf wordt naar je PCH gestreamd.
Wat me opvalt, de PCH scrollt niet erg snel. Hebben jullie hier ook last van?
Ben bang dat ik iets van paginering moet gaan inbouwen. Tot die tijd is de top 50 wel handig ;)
Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
JvdS schreef op maandag 15 december 2008 @ 23:23:
[...]

Doe eens refresh? :*) (ja, heb net de top 50 erbij geprogrammeerd...)

Wat me opvalt, de PCH scrollt niet erg snel. Hebben jullie hier ook last van?
Ben bang dat ik iets van paginering moet gaan inbouwen. Tot die tijd is de top 50 wel handig ;)
Veel plezier ermee!
Super die Top 50 erbij. ;) ;) ;) ;)
Klopt dat het erg lang duurt om naar beneden te scrollen. Maar dit is al beter dan niets.
En zeker als ik nu kijk wat ik voor een aanbod ik krijg onder Ned1, 2 of 3.

Ik weet zeker dat die paginering je ook gaat lukken, je hebt al zoveel goeds gefabriceerd, dus het eind is nabij _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Scrollen is een bekende bug op de PCH. Is erg traag idd. Hebben hier meer mensen last ervan dat af en toe het geluid niet werkt van JVDS uitzending gemist site? Ik moet dan even een normale film starten, stoppen en weer uitzending gemist starten om wel geluid te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
(heb ik niet geprobeerd) is de Page Up / Page Down geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
Lt. Marx schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 08:35:
Scrollen is een bekende bug op de PCH. Is erg traag idd. Hebben hier meer mensen last ervan dat af en toe het geluid niet werkt van JVDS uitzending gemist site? Ik moet dan even een normale film starten, stoppen en weer uitzending gemist starten om wel geluid te hebben.
Heb er zelf geen last van, maar ik gebruik een HDX 1080. Misschien dat het per apparaat of stream verschilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

JvdS schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:03:
[...]

Heb er zelf geen last van, maar ik gebruik een HDX 1080. Misschien dat het per apparaat of stream verschilt?
Het is heel raar, ik denk dat het een firmware bugje is. Als ik namelijk een willekeurige film start en stop en daarna jouw uitzending gemist dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140522

jordz. schreef op maandag 15 december 2008 @ 12:56:
[...]

Nu wil ik mijn wireless router gebruiken als accesspoint en deze bij mn hdx1000 zetten en met een kabel aansluiten. In mn server dan de wireless usb stick.

Wireless snelheid problemen:
http://www.networkedmedia....php?tid=12288&pid=106026
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=12457
http://www.hdx1080.com/in...unc=view&catid=44&id=3288

Ben benieuwd of het zo wel gaat werken, iemand al zoiets geprobeerd met de TL-WN821N ?
Dit ziet er erg interessant uit moeten zeggen, dan bedoel ik vooral die 1e link.

Quote van iemand die het aan de praat heeft gekregen:
I have the Dlink DIR-655 wireless N router, to which I connect my cable internet connection, my PC and a few other devices. On the Popcorn Hour side, I have a Linkys WRT-160N wireless N router, to which I connect the Popcorn Hour via a cable.
In dit geval wordt de Dlink DIR-655 gebruikt als router waar in het internet signaal op binnen komt en dit vervolgens wireless naar de PC doorsluist. Vervolgens is de Linksys WRT-160N wired aangesloten op de NMT en fungeert deze (na een soort van software update) als wireless bridge.

Nu wil het toeval dat ik hier toevallig nog 2 Linksys WRT-160N router's heb staan. Wat ik mij dus afvraag: wordt de Dlink DIR-655 om een specifieke reden gebruikt als ontvanger van het internet signaal en zender naar de computer. Of is dit alleen om dat de overal prestaties van deze router toch beter zijn dan die van de Linksys?

Met andere woorden: kan ik in plaats van de Dlink DIR-655 een Linksys WRT-160N gebruiken, of zal dit technische issues gaan opleveren?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
Ik heb het gisteren aan de praat gekregen met mijn Sitecom WL-312 router. Deze gebruik ik als AP, die met een kabel aan mijn HDX1000 aangesloten zit. Op mijn server connect ik dan op het AP (waar dhcp nog aan staan). Het mooiste is natuurlijk wireless bridgen met de rest van mijn netwerk, zodat ik ook internet op mn HDX heb. 1080p gaat bij sommige films goed, maar niet bij alle films. Ik denk dit heeft te maken met de instellen van mijn router. Bijvoorbeeld geen A+G+N, maar alles N en een andere channel kiezen en firewall uit ed.
In dit geval wordt de Dlink DIR-655 gebruikt als router waar in het internet signaal op binnen komt en dit vervolgens wireless naar de PC doorsluist. Vervolgens is de Linksys WRT-160N wired aangesloten op de NMT en fungeert deze (na een soort van software update) als wireless bridge.

Nu wil het toeval dat ik hier toevallig nog 2 Linksys WRT-160N router's heb staan. Wat ik mij dus afvraag: wordt de Dlink DIR-655 om een specifieke reden gebruikt als ontvanger van het internet signaal en zender naar de computer. Of is dit alleen om dat de overal prestaties van deze router toch beter zijn dan die van de Linksys?

Met andere woorden: kan ik in plaats van de Dlink DIR-655 een Linksys WRT-160N gebruiken, of zal dit technische issues gaan opleveren?
Met een andere firmware kun je de router/AP ook als client van een wireless network instellen. Zodat je een bridge hebt.

Je kan hier even kijken welke het beste bij DD WRT ondersteund zijn:
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Supported_Devices

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

jordz. schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 10:13:
Met een andere firmware kun je de router/AP ook als client van een wireless network instellen. Zodat je een bridge hebt.

Je kan hier even kijken welke het beste bij DD WRT ondersteund zijn:
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Supported_Devices
Als je de dhcp-server uitzet en de lanpoorten gebruikt om hem met je netwerk te verbindinden heb je geen andere firmware nodig. Zo heb ik het al een paar weken staan en het werkt prima. Ik kan zowel wireless als via mijn powerlineadapters (langzaam) connecten met de pch.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
Marzman schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 10:15:
[...]

Als je de dhcp-server uitzet en de lanpoorten gebruikt om hem met je netwerk te verbindinden heb je geen andere firmware nodig. Zo heb ik het al een paar weken staan en het werkt prima. Ik kan zowel wireless als via mijn powerlineadapters (langzaam) connecten met de pch.
Je kan dan toch niet 1 router/ap zo instellen dat hij een ip adress krijg van de ander? In het voorbeeld hierboven, gebruiken ze 2x een router die een verbinding met elkaar opzetten. Dus dat is dan echt een bridge word. Dus HDX > kabel > router > wireless > router > kabel.

Ik zelf heb nu HDX > kabel > router > wireless > usb stick(server)
Straks daar een bridge met het bedraade netwerk, zodat er geen dhcp meer nodig is van de router bij de HDX.

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

OutofFocus schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:39:
[...]

Wat vind je van deze oplossing?
Afbeeldingslocatie: http://www.transcend.nl/products/images/SSD/DOM//IDE_FlashModule_DOM40V_16G_160x190.jpg

Ze zijn er ook van 2GB en kosten volgens de pricewatch nog geen 30 euro.
pricewatch: Transcend IDE Flash Module TS2GDOM40V

Hogere capaciteit is mogelijk, maar is niet echt nodig lijkt mij.
http://www.transcend.nl/p...ail.asp?ModNo=26&LangNo=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
GeeBee schreef op maandag 15 december 2008 @ 17:47:
[...]

Kijk dat is nog eens een leuke oplossing.

Link naar het draadje:
http://www.networkedmedia...22internal+CF+solution%22

Foto's van oplossing aldaar (pagina 5):
[afbeelding]

Ik lees daar dat enkele contacten van je CF los waren gekomen, al enig idee hoe dat kwam cq te voorkomen kan worden?
Het ging om contacten van de adapter voor de CF card. Zeg maar dat witte hoefijzer op de print.
Niet te voorkomen. Wel zelf te verhelpen met een soldeerbout met fijne punt.
De kwaliteit van het soldeerwerk was niet super. Na het opnieuw solderen werkt het verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Volgens mij heb ik je verhaal niet helemaal goed gelezen. Ik las dat je de alternatieve firmware gebruikte om je router bridged in te stellen ipv dat je een ipadres verkrijgt op de wireless interface. Ik gebruik zelf ook wel een alternatieve firmware, maar dat is meer omdat die er nog in zit dan dat ik die nodig heb. Mijn router doet niet veel meer dan switch en accespoint zijn :)

adsl modem router -> Linksys WRT54G (bridged) -> popcornhour
en
adsl modem router ->PC

Omdat mijn adslmodem met powerline adapters met de PC en de Linksys verbonden is gaat het sneller als ik wireless naar de popcornhour connect (die zit namelijk wel direct op de Linksys aangesloten).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
GeeBee schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 11:30:
[...]

[afbeelding]

Die oplossing heb ik ook overwogen want die ondersteunt ook DMA 3.
Maar met een CF adapter ben je wat flexibeler en kun je ook gebruik maken van Microdrives.
En hij is goedkoper.
Ik heb zelfs overwogen om een adapter met een dubbele CF interface te nemen om dan 2 drives te krijgen maar toch niet gedaan.
De PCH heeft zelf ongeveer 500 Mb in gebruik op de 'harddisk'; de rest wordt gebruikt voor tempfiles en queue files.
Downloads van torrents of NZBGET gaan nu direct naar de externe USB drive.
Als je direct op de Cf card wilt downloaden zou ik wel minimaal 8 Gb nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

OutofFocus schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 11:53:
[...]

Die oplossing heb ik ook overwogen want die ondersteunt ook DMA 3.
Maar met een CF adapter ben je wat flexibeler en kun je ook gebruik maken van Microdrives.
En hij is goedkoper.
Ik heb zelfs overwogen om een adapter met een dubbele CF interface te nemen om dan 2 drives te krijgen maar toch niet gedaan.
De PCH heeft zelf ongeveer 500 Mb in gebruik op de 'harddisk'; de rest wordt gebruikt voor tempfiles en queue files.
Downloads van torrents of NZBGET gaan nu direct naar de externe USB drive.
Als je direct op de Cf card wilt downloaden zou ik wel minimaal 8 Gb nemen.
Dat downloaden ben ik niet van plan omdat ik de PCH via Wifi in mijn netwerk heb hangen.
Het verbaast me dat een losse CF én een losse adapter goedkoper is dan zo'n enkele flashmodule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Binnenkort wil ik een NMT aanschaffen. Ik twijfel erg tussen de PCH-110 en de HDX-1000. De HDX heeft mijn voorkeur vanwege het feit dat het ding meer geheugen heeft.

Nu hoor ik dat de HDX nog niet kan downmixen naar een gewoon stereo signaal. Geldt dit ook voor als ik de NMT alleen met mijn televisie (Samsung LE37A656) gebruik met een HDMI kabel ?

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
jant schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 14:32:
Binnenkort wil ik een NMT aanschaffen. Ik twijfel erg tussen de PCH-110 en de HDX-1000. De HDX heeft mijn voorkeur vanwege het feit dat het ding meer geheugen heeft.

Nu hoor ik dat de HDX nog niet kan downmixen naar een gewoon stereo signaal. Geldt dit ook voor als ik de NMT alleen met mijn televisie (Samsung LE37A656) gebruik met een HDMI kabel ?
Volgens mij wel ja, echter, de DTS downmix licentie zal als het goed is in de nieuwe firmware van de HDX1000 zitten. Het kan namelijk wel gewoon alleen is het een licentie issue wat door HD Digitech opgelost (gaat) word(en).

Dus films/dvds/whatever met alleen DTS ga je geen geluid bij krijgen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Kijk ook eens naar de iStar H5. Die is een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Laatst online: 07-06 16:36

qless

...vraag maar...

redfoxert schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 14:36:
[...]

Volgens mij wel ja, echter, de DTS downmix licentie zal als het goed is in de nieuwe firmware van de HDX1000 zitten. Het kan namelijk wel gewoon alleen is het een licentie issue wat door HD Digitech opgelost (gaat) word(en).

Dus films/dvds/whatever met alleen DTS ga je geen geluid bij krijgen.
Zijn er TV's die van HDMLontvangen DTS signaal zelf downmixen?

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-06 13:52

Hier nog een uitgebreide review tussen de HDX & A110, er zijn geen grote verschillen. Beiden beschikken over dezelfde hardware & hoeveelheid geheugen. Enkel in design & warmtebeheer doet HDX het veel beter. Softwarematig hebben beiden ondersteuning voor verschillende codec als ook binnenkort DTS downmix voor de HDX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
JvdS schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:25:
[...]

Het verschil is dat die applicatie ervoor zorgt dat iedere telefoon of pc de client is die de afleveringen opvraagt.
Wat ik heb gemaakt is een applicatie die dat voor je doet, en dan via truucjes de pagina's omzet naar een link die geschikt is voor de PCH. Wat mijn probleem is, dat als men in de logs van de website van uitzending gemist gaat kijken, dat mijn website er te vaak voor gaat komen (als heel veel mensen die link gaan gebruiken voor hun PCH).
Dat het hen geld oplevert kan ik nergens vinden? Er zijn normaal advertenties om de website, maar door mijn applicatie zijn die op de PCH ook niet te zien (denk niet dat ze dit goed vinden? :)).
Waarom maak je hier niet gewoon een MSP van?
Anders kan je altijd nog kiezen om de sourcecode vrij te geven zodat eenieder het thuis op zijn eigen server / workstation kan laten draaien.

Ik ben zelf met een vergelijkbaar script in php bezig en heb ook de top50 al werkend.
Het is jammer dat UG zo chaotisch in elkaar zit (bijv. de lama's hebben 5 aparte verzamelingen met afleveringen).. nu moet je dat voor het mooie ook nog proberen bij elkaar te trekken.

Ik ben zelf bezig om mbv mysql een basis database aan te maken met directe links naar de streams en elke nacht een script laten draaien om de nieuwe afleveringen per serie toe te voegen.

Als dit af is post ik hier wel een link naar die sourcecode aangezien ik dat inderdaad ook niet ga hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FloRadix schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 15:59:
[...]
warmtebeheer doet HDX het veel beter.
Daar staat tegenover dat de A-110 een zuiniger powersupply heeft lees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetje_boe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04-2022
Is het ook mogelijk om via de USB poort de interne HDD te installeren op een pc en dan deze HDD te gebruiken om daar direct te torrents op de downloaden? Dus op mijn PC download ik een .torrent file en in plaats van mijn eigen HDD wordt hij gedownload op de NMT via USB. En is het dan mogelijk om bijvoorbeeld rar files te openen?

If it aint dutch,it aint much

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
L4m0r schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 17:02:
[...]
Waarom maak je hier niet gewoon een MSP van?
Hoe maak je een MSP?
Anders kan je altijd nog kiezen om de sourcecode vrij te geven zodat eenieder het thuis op zijn eigen server / workstation kan laten draaien.
Het is in asp.NET geschreven (C#), denk niet dat iedereen IIS heeft draaien thuis?
Ik ben zelf met een vergelijkbaar script in php bezig en heb ook de top50 al werkend.
Het is jammer dat UG zo chaotisch in elkaar zit (bijv. de lama's hebben 5 aparte verzamelingen met afleveringen).. nu moet je dat voor het mooie ook nog proberen bij elkaar te trekken.

Ik ben zelf bezig om mbv mysql een basis database aan te maken met directe links naar de streams en elke nacht een script laten draaien om de nieuwe afleveringen per serie toe te voegen.

Als dit af is post ik hier wel een link naar die sourcecode aangezien ik dat inderdaad ook niet ga hosten.
Dan zijn we dubbel werk aan het doen, jij in php, ik in C#. Heb het meeste al af.
Als je de regexxen nodig hebt, geef maar een brul! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
[quote]JvdS schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 17:36:
[...]
Hoe maak je een MSP?
[...]
Ah, ik lees net in de MSP SDK dat het gebruik maakt van een aantal JSP routines.
Dan zou ik het moeten porten naar JSP, maar de routines bieden geen mogelijkheid om met regexxen en een webclient te werken, dus houdt het op geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Service van PCH is trouwens erg goed te noemen. Twee maanden geleden was mijn PCH ineens overleden en heb daar over gecorrespondeerd met PCH en kreeg elke keer binnen een dag en vaak zelfs binnen een paar uur antwoord. Heb het moederbordje uiteindelijk moeten opsturen en de TNT deed daar iets van 6 weken over om hem daar te krijgen, maar toen ze hem hadden, had ik in een week een nieuw werkend mobo terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 17:57:
Service van PCH is trouwens erg goed te noemen. Twee maanden geleden was mijn PCH ineens overleden en heb daar over gecorrespondeerd met PCH en kreeg elke keer binnen een dag en vaak zelfs binnen een paar uur antwoord. Heb het moederbordje uiteindelijk moeten opsturen en de TNT deed daar iets van 6 weken over om hem daar te krijgen, maar toen ze hem hadden, had ik in een week een nieuw werkend mobo terug.
Bij HDX (china) ook, ik had daar 2 HDX-1000 besteld. Eén bleek na een 3 weken niet meer te werken. Na regelmatige feedback met de support team moest ik ook de moederbordje terugsturen en na een paar weken kreeg ik een nieuwe met zelfs een gratis USB Wireless N TP-Link stick. Dus ook een goede pluim voor HDX : _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuMon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-06 12:32
Martijn02 schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:49:
[...]

Nou nou.. niet zo snel opgeven hoor... De HDX zou volgens mij ook gewoon php moeten ondersteunen. Installeer ssh (dropbear) of telnet eens, en kijk of de file /mnt/syb8634/server/php5-cgi bestaat. Misschien heet het mapje sybXYZ0 wel anders omdat je een andere (versie van de) firmware hebt?

Doe anders eens een
code:
1
find / -name "php*"

of probeer eens:
code:
1
2
3
#!/mnt/syb8634/server/php
<?php
echo "hello!";

Heb je toevallig de nieuwe transmission van Get Teunis al geinstalleerd? Werkt die gaya interface wel?
Ik heb op de HDX het volgende geprobeerd:
1) in cgi script: #!/mnt/syb8634/server/php Helaas dat werkt niet

2) Installeren van Telnet: dat lijkt te draaien, maar ik kan niet inloggen. Pingen kan ik wel, telnet niet. Ik krijg de melding "Kan geen verbinding met de host maken, op poort 23: De verbinding is mislukt"
Oh ja: er is een /bin folder gemaakt en een start_app.sh bestand, dat lijkt goed te zijn gegaan.

3) Installeren van Dropbear: installatie loopt vast met de melding: /bin/tar: illegal option --j SSHD

Ik ben redelijk handig met Linux, maar de HDX weigert tot nog toe dit soort scripts te accepteren...
Ik geef nog niet op, maar vraag me af of er een HDX gebruiker is die SSH of Telnet werkend heeft gekregen...

Eigenlijk kan ik op internet niet eens één gebruiker vinden die dit voor elkaar heeft :(
Wel diverse personen die precies dezelfde problemen hebben als ik...

[ Voor 8% gewijzigd door HuMon op 16-12-2008 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
Anoniem: 94923 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 17:10:
[...]

Daar staat tegenover dat de A-100 een zuiniger powersupply heeft lees ik.
Ik heb ze beide zowel A-100 als HDX. De Popcorn voelt soms heel warm tot heet aan met de blote hand terwijl de HDX gewoon zachtjes warm. Dus de HDX heeft betere koeling, dus de HDD zal langer meegaan in een koele omgeving in tegenstelling tot de popcorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

kan de PCH110 DTS geluid naar stereo pcm omzetten ? ik kom daar namelijk niet helemaal uit. bij codecs staat wel ac3 en dts dus het lijkt erop dat hij kan downmixen. echter kan ik nergens een handleiding vinden waar dit bevestigd wordt.

het gaat mij erom dat ik full hd mkv kan afspelen maar wel via stereo pcm naar mijn externe dac kan gaan (optisch) bij een ac3 of dts soundtrack. (had al bijna de conceptronic gekocht maar die kan dat dus niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ray schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 20:01:
kan de PCH110 DTS geluid naar stereo pcm omzetten ? ik kom daar namelijk niet helemaal uit. bij codecs staat wel ac3 en dts dus het lijkt erop dat hij kan downmixen. echter kan ik nergens een handleiding vinden waar dit bevestigd wordt.

het gaat mij erom dat ik full hd mkv kan afspelen maar wel via stereo pcm naar mijn externe dac kan gaan (optisch) bij een ac3 of dts soundtrack. (had al bijna de conceptronic gekocht maar die kan dat dus niet)
Zag je bericht vanmiddag al. De PCH kan gewoon downmixen. Je kan opgeven in de setup hoe de audio eruit gaat. RAW (als DTS) of PCM (als stereo). MKV's afspelen met geluid op alleen je TV is dus geen enkel probleem. Ik doe dat op dit moment hier ook in afwachting op een geluidssetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

Lt. Marx schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 21:38:
[...]

Zag je bericht vanmiddag al. De PCH kan gewoon downmixen. Je kan opgeven in de setup hoe de audio eruit gaat. RAW (als DTS) of PCM (als stereo). MKV's afspelen met geluid op alleen je TV is dus geen enkel probleem. Ik doe dat op dit moment hier ook in afwachting op een geluidssetje.
super, bedankt voor je info. Kan je de downmix ook nog verbeteren zoals srs dat kan ? Dus meer kanaals info toevoegen en wellicht nog iets met lipsync doen ? dat zou helemaal geweldig zijn.

Ik heb namelijk geen zin om een htpc te bouwen enkel om hd media te kijken. muziek heb ik een andere bron en gewoon dvd ook. Echter bij een all in one apparaat is het moeilijk die te vinden die alles wel kan wat een htpc met een boel instellingen moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerdmans
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-08-2023
Als ik uitzendinggemist van jorisvdstraten. (hulde voor de ontwikkelaars!) Ik heb alleen geen enkel geluid. Kan ook het geluid niet harder of zachter zetten via de afstandsbediening van de popcorn hour. Alleen de stop knop reageert nog. Iemand een idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278817

geerdmans schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 23:14:
Als ik uitzendinggemist van jorisvdstraten. (hulde voor de ontwikkelaars!) Ik heb alleen geen enkel geluid. Kan ook het geluid niet harder of zachter zetten via de afstandsbediening van de popcorn hour. Alleen de stop knop reageert nog. Iemand een idee wat het kan zijn?
Je moet even eerst iets anders afspelen op je NMT en daarna naar de webservice gaan. Dan werkt het geluid wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ray schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 22:26:
[...]

super, bedankt voor je info. Kan je de downmix ook nog verbeteren zoals srs dat kan ? Dus meer kanaals info toevoegen en wellicht nog iets met lipsync doen ? dat zou helemaal geweldig zijn.

Ik heb namelijk geen zin om een htpc te bouwen enkel om hd media te kijken. muziek heb ik een andere bron en gewoon dvd ook. Echter bij een all in one apparaat is het moeilijk die te vinden die alles wel kan wat een htpc met een boel instellingen moet doen
Lipsync heb je alleen maar nodig als je het geluid buiten de TV om aan een receiver hangt. De lipsync functie zit dan in de audioreceiver en niet in de PCH. Verder weet ik niet goed of er nog wat te veranderen valt aan de downmix, daarvoor zou je even op het NMT forum moeten zoeken/posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 19:36

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Veel HD films die ik afspeel hebben een framerate van ongeveer 24 fps. De Popcorn Hour gooit er op de setting 720P 50hz kennelijk niet voldoende frames uit, want je ziet het heel ietsje schokken soms bij bepaalde bewegingen. Nu kun je er verder weinig aan instellen, alleen de 1080P instelling heeft een 24fps setting maar dat vind mijn TV niet leuk helaas. Wat kan ik hieraan doen?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
JvdS schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 17:36:
[...]

Hoe maak je een MSP?

[...]
MSP's zijn inderdaad jsp's maar wat je daadwerkelijk kunt gebruiken is inderdaad niet ontzettend uitgebreid qua instructieset.
Het is in asp.NET geschreven (C#), denk niet dat iedereen IIS heeft draaien thuis?

Dan zijn we dubbel werk aan het doen, jij in php, ik in C#. Heb het meeste al af.
Als je de regexxen nodig hebt, geef maar een brul! ;)
Zodra je het als werk gaat zien heb je gelijk, ik zie het als hobby en ben lekker aan het prutsen ;)
Ik doet het overigens niet met regexxen maar op een heel vieze manier, regexxen ben ik niet zo heel sterk in.. dat komt nog wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:04:
Veel HD films die ik afspeel hebben een framerate van ongeveer 24 fps. De Popcorn Hour gooit er op de setting 720P 50hz kennelijk niet voldoende frames uit, want je ziet het heel ietsje schokken soms bij bepaalde bewegingen. Nu kun je er verder weinig aan instellen, alleen de 1080P instelling heeft een 24fps setting maar dat vind mijn TV niet leuk helaas. Wat kan ik hieraan doen?
Probeer eens 720p 60hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283225

Sorry voor de noObie vraag. Maar wat is nou het verschil tussen de HDX 1000 en de Popcorn?
Ze liggen allebei op voorraad hier vlakbij, wil dus 1 van de 2 ophalen vanmiddag.
Heb bijna alles hier doorgelezen. Maar kan nou niet echt het verschil vinden.
Ze kosten ook precies hetzelfde, dus dat is het punt niet :D

Ik wil hem gebruiken om films en series Wireless naar me slaapkamer te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
GeeBee schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 13:53:
[...]

Dat downloaden ben ik niet van plan omdat ik de PCH via Wifi in mijn netwerk heb hangen.
Het verbaast me dat een losse CF én een losse adapter goedkoper is dan zo'n enkele flashmodule.
Downloaden kan ook prima met een Wifi verbinding. Tenzij je een ADSL aansluiting heb die sneller is dan 20 Mb/s. Ik vindt het voordeel van de PCH dat hij flink minder stroom verbruikt en alles automatisch afhandelt (downloaden van de rar en par files, controle van de files en daarna uitpakken).
Maar ik heb de content ook allemaal op een usb drive staan die direct aan de PCH gekoppeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
Koetje_boe schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 17:21:
Is het ook mogelijk om via de USB poort de interne HDD te installeren op een pc en dan deze HDD te gebruiken om daar direct te torrents op de downloaden? Dus op mijn PC download ik een .torrent file en in plaats van mijn eigen HDD wordt hij gedownload op de NMT via USB. En is het dan mogelijk om bijvoorbeeld rar files te openen?
Je kunt via een webinterface de torrent client van de PCH benaderen en hiermee een .torrent file 'uploaden' .
De kun je vervolgens laten downloaden door de PCH.
Ik weet niet zeker of je de download direct op een USB schijf kunt laten zetten.

Met de NZBGET client lukt dit wel omdat hier een config file voor is die je zelf kunt aanpassen.
De client kan ook parren en unrarren.
Ook de NZBGet client heeft een Webinterface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anyonas
Ray schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 20:01:

De HDX-1000 kan het niet, enkel raw doorsturen. Ik heb nu een scriptje dat een extra ac3 track gaat toevoegen aan de mkv file zodat de originele behouden blijft. Werkt perfect: mkvdts2ac3 film.mkv
even wachten en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anyonas
Martijn02 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 11:32:
Ben afgelopen week lekker aan het knutselen geweest met mijn PCH. Ik vond een python scriptje dat series kan renamen zodat ze een mooi formaat krijgen (haalt episode names van thetvdb.com). Maar dat draaide natuurlijk niet op de PCH. Dus heb ik het script herschreven in PHP5 zodat het op de PCH zelf kan draaien.
Waar kan ik dat python scriptje terug vinden?
Ik wil enkel men files renamen met de juiste titel enz...

Ik genereer momenteel alles met yamj. Maar tv shows kunnen beter vind ik. Ik zou wel de volledige schermbreedte willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-06 20:57
(jarig!)
GeeBee schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 11:30:
[...]

[afbeelding]

Daar was ik van de week ook net tegenaan gelopen. Maar heb je voor zo'n module niet ook nog een tussenstekkertje/-snoertje nodig ?
Pagina: 1 2 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kijk voordat je een vraag stelt eerst even op [Wiki] Network Media Tank

Bij deze nogmaals de aansporing om nieuwe onderwerpen in separate topics te plaatsen. Dit topic zal op termijn gesloten worden.