Deze ochtend stond de postbode voor de deur met mijn Istar H5. Slechts 10 euro hoeven te betalen omdat ze zo aardig waren om als waarde $80 te vermelden (external HD casing als inhoud). Alles bij elkaar kost hij mij dus 200 euro en een weekje wachten (5 december verstuurd).
Uitpak party
Bijgeleverd worden een USB, UTP, HDMI en Optical kabel van zo te zien goede kwaliteit. Ook bijgeleverd 2 zakjes met schroefjes. 1 voor de HD in te bouwen en de andere om de klep aan de bovenkant snel open te kunnen maken voor mensen die constant de interne HD willen wisselen.
voorkant
achterkant
Verder zit er helemaal niks in de doos, niet eens een lullig A4tje met wat informatie. Aangesloten op mijn PC monitor, dat klooit wat makkelijker dan aan de beamer. Alles aangesloten, eerste keer aanzetten en ik krijg het 'Loading' scherm te zien.
Daarna zwart, scherm gaat in Power Save mode. Dat is altijd leuk met spullen die je besteld hebt aan de andere kant van de planeet

Nog meer eens, weer zwart. Driftig zoeken op verschillende fora, zat al klaar met USB stick en recovery firmware files totdat ik las dat HDMI output de default is
Aan mijn TV gehangen en inderdaad beeld tot mijn grote opluchting. Nog even opengeschroefd maar had vandaag geen tijd om HD te kopen, dat doe ik morgen wel.
Vanavond aan de beamer gehangen en toen kwam ik er achter dat de Istar dus geen RGB via de VGA port verstuurd (beamer heeft VGA en Component In maar geen HDMI). Dus ik kreeg met een VGA kabel een mooi beeld maar het was helemaal groen

. Morgen maar even VGA > Compenent kabel halen dan.
Verschillende video bestanden geprobeerd en alles werkt prima, alleen 1080p over het netwerk trekt hij niet (zoals elke andere NMT volgens mij). Via een USB HD gaat 1080p wel maar dat levert af en toe nog hele kleine haperingen op. Eerste keer naar de network share browsen is erg traag (15 seconden delay) maar wanneer die eenmaal bereikt is gaat de rest vlot.
Al met al erg tevreden mee en dan moet ik gaan prutsen met de NMT Apps morgen