Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-06 10:18

antipode

-=Got is in the details=-

DexterBelgium schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 08:49:
[...]

En als je die route gaat, kan je ook eens kijken naar laptopharddisks (daarvoor zijn de schroefgaten ook voorzien, en die zijn meestal koeler en stiller).

Langs de andere kant kan je er ook voor 80 € een TB in gooien (zoals ik en velen met mij gedaan hebben).

Keuzes, keuzes... je NMT wordt er in elk geval een stuk beter van.
Aangezien ik wil streamen vanaf een synology ga ik voor een zo klein (in Gb) en goedkoop mogelijk harde schijf. Dank iig voor jullie antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

antipode schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 10:21:
[...]

Aangezien ik wil streamen vanaf een synology ga ik voor een zo klein (in Gb) en goedkoop mogelijk harde schijf. Dank iig voor jullie antwoorden.
Ik zou toch een beetje kijken naar de warmteontwikkeling en niet alleen naar de prijs. Ik heb er zelf een oude schijf (IDE 320 GB in een A100) in gestopt die ik nog had liggen en die wordt eigenlijk te warm. Tenminste, hij loopt wel eens vast en dat is vooral op hele warme dagen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 15:52
Wildfire schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 09:43:
[...]

Ik heb zelf een A100 en heb de C200 al in de preorder staan, samen met een Blu-ray drive en een 500gb 2.5" SATA HDDtje.
Is er al iets van de C200 geleverd ? Ik zie vertragingen in NL maar hoe zit het in het buitenland ? En zijn er al reviews beschikbaar ? Ik heb alleen maar een israelische review gelezen :?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:02

Wildfire

Joy to the world!

Spam schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 14:32:
[...]

Is er al iets van de C200 geleverd ? Ik zie vertragingen in NL maar hoe zit het in het buitenland ? En zijn er al reviews beschikbaar ? Ik heb alleen maar een israelische review gelezen :?
Het ding is nog niet leverbaar. Ook in de VS niet. Ik sta zelf op de maillijst van Popcorn Hour, wanneer ze het ding daadwerkelijk gaan uitleveren krijg ik een mailtje. Nog niet gehad dus. (heb de C200 trouwens gewoon in NL ind de preorder staan, geen zin in import en nogal lastig bij garantiekwesties)

Kortom: onduidelijkheid alom. De een zegt begin augustus, de ander medio augustus, de ander eind augustus en weer een andere shop zegt september.

Blergh... wachten is vervelend, zeker als niet duidelijk is wanneer er daadwerkelijk geleverd kan gaan worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 04-08-2009 14:43 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:07
[...]

Vanuit dat oogpunt zou je dan kunnen gaan kijken naar een zo goedkoop mogelijke laptop HD (of een oude die je nog hebt liggen) óf zoiets: CF to Sata adapter (13$ op dealextreme) en dan heb je er gewoon een paar gig (euro of dertig voor een CF van vier gig) aan SSD inzitten. Snel, extreem stil (geluid is vrij irritant met een oude schijf, heb ik gemerkt), én geen oververhitting mogelijk (wat vooral met een oudere fullsize schijf wél een probleem kan vormen).

Tis maar een gedacht :-)

[ Voor 3% gewijzigd door DexterBelgium op 04-08-2009 15:12 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-06 19:27

El Martino

Zo niet, dan toch.

Kijk, dat zijn goede tips DexterBelgium, die heb ik genoteerd! Thanks! :)

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:02
Aangezien mijn vraag een beetje onder sneeuwde nogmaals;

Ik zou graag willen weten of je met een NMT rechtstreeks een URL kan streamen.. Een internetstream dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:13

robertwebbe

Robert Webbe

Op mijn oude pc had ik ergens een applicatie gedownload die er voor zorgde dat als ik een torrent file van internet opende, dat deze door deze applicatie dan direct naar de NMT werd gekopieerd. Ik heb geen idee meer hoe ik er ooit aan gekomen ben en ik kan hem nergens meer vinden. Veel gezocht en gegoogled maar kan het niet meer vinden. Ik hoop dat iemand de applicatie kent die ik bedoel en mij verder kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

pennywiser schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 22:08:
Aangezien mijn vraag een beetje onder sneeuwde nogmaals;

Ik zou graag willen weten of je met een NMT rechtstreeks een URL kan streamen.. Een internetstream dus..
Het korte antwoord: ja, maar het ligt aan het gebruikte protocol en je moet de url in een link op een bestand op dde NMT zetten of bij de webservices opnemen. Ik heb daar zelf bijvoorbeeld een link naar de stream van journaal 24 staan.
robertwebbe schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:18:
Op mijn oude pc had ik ergens een applicatie gedownload die er voor zorgde dat als ik een torrent file van internet opende, dat deze door deze applicatie dan direct naar de NMT werd gekopieerd. Ik heb geen idee meer hoe ik er ooit aan gekomen ben en ik kan hem nergens meer vinden. Veel gezocht en gegoogled maar kan het niet meer vinden. Ik hoop dat iemand de applicatie kent die ik bedoel en mij verder kan helpen.
PCH Uploader, werkt met torrents en nzb bestanden :)

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=4103

[ Voor 38% gewijzigd door Marzman op 05-08-2009 14:32 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:13

robertwebbe

Robert Webbe

Ja, dat is hem. Marzman bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05 14:12
mtv1 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 08:00:
[...]

je kunt gewoon via de netwerkshare of nfs-share films bekijken en dus ook dvd-menu's maar dan moet je wel de video modus selecteren. via de file modus wordt het inderdaad niets. voeg deze share toe via de link die ik gisteren heb aangewezen, dan gaat het bijna vanzelf.
Hee bedankt voor je reactie nog. Ik heb het wel geprobeerd maar het lukt niet, dit ligt voornamelijk aan mijn vista computer. Ik heb die tutorial gebruikt (op zich weet ik zelf ook wel hoe je een share moet maken maar met vista weet je het nooit... :( ) Ik kan wel media delen via mediaplayer of myihome maar de share aanmaken zoals jou documentje staat lukt me niet. Ik kan ook niet met me xp laptop naar die share connecten dus het ligt echt aan die vista PC. Ik kan namelijk wel van die vista pc naar een share op me laptop en vanaf me laptop kan die vista pc zowel op naam als op ip pingen.
Ik ben er een avond mee bezig geweest en heb het niet voor elkaar gekregen, morgen weer verder.
Vista is voor mij echt een 2de windows millenium, BAH!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
[...]

Hier is een lijst met schijven die je wel en niet wil hebben.
Ik voerweeg zelf om er een 1TB schijf in te stoppen, ik weet alleen nog niet welke, er staan er teveel in de lijst ;)
Ik wil iig ook een stille en niet te warme HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Ik wil mijn popcorn a-110 achter de kast wegproppen, maar dan is ie ook out-of-range voor de afstandsbediening. Hebben jullie ervaringen met IR extenders voor de Popcorn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

kavorka schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:19:
Ik wil mijn popcorn a-110 achter de kast wegproppen, maar dan is ie ook out-of-range voor de afstandsbediening. Hebben jullie ervaringen met IR extenders voor de Popcorn?
Ja, ik heb zelf zo'n dingetje van Marmitek (bij Conrad gehaald). Werkt pico bello. http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=045343

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 05-08-2009 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb mijn PCH als volgt toegevoegd als netwerkstation: http://networkedmediatank...indows_to_a_NMT_SMB_share
Maar elke keer als ik mijn pc reboot, moet ik steeds opnieuw het wachtwoord (1234) invullen. Kan dit niet anders? Ik draai Win XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
mtv1 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 08:00:
[...]

je kunt gewoon via de netwerkshare of nfs-share films bekijken en dus ook dvd-menu's maar dan moet je wel de video modus selecteren. via de file modus wordt het inderdaad niets. voeg deze share toe via de link die ik gisteren heb aangewezen, dan gaat het bijna vanzelf.
Thanx het werkt nu. Heb me netwerk opnieuw aangemaakt en nu werkt het wel.... :?
Weet iemand of er een movie jukebox is die kan gebruiken zonder HD in je NMT?
Dus die volledig op je PC share staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-06 14:28

DizzyWeb

Ondertiteld

Pindakaasman schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 15:46:
[...]

Thanx het werkt nu. Heb me netwerk opnieuw aangemaakt en nu werkt het wel.... :?
Weet iemand of er een movie jukebox is die kan gebruiken zonder HD in je NMT?
Dus die volledig op je PC share staat?
YAMJ kan dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
Oh, das cool, ik had die grafische interface van YAMJ gebruikt en die vroeg naar een pad op me NMT.
Ik dacht dat die HTML files echt op dat ding moesten staan.
Nog een keer kijken na het eten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 10:18

JayVee

shibby++!

Ik wilde gisteren een rip van "Appleseed Ex Machina" kijken maar kreeg zo veel judder dat ik het zo niet wilde kijken. Ik dacht eerst dat de bitrate te hoog was of de torrent misschien te veel performance kostte.

De specs van de rip zijn: 1920x1040 (1080p) @ 10.3MB/S (23.976 fps); AVC @ L4.1

Nu heb ik wel meer films met vergelijkbare specs (bijv. Dark Knight, Indiana Jones, Coraline), en nergens heb ik zo veel last van schokken als hier. Hier en daar draaien films niet 100% vloeiend (bijv. Planet Earth), en ik gok dat dat "echte" judder is. Maar Appleseed schokt zo erg (lijkt alsof hij twee keer per seconde een frame overslaat of zo) dat het gewoon niet fijn te kijken is (jammer, wat ziet er super vet uit!).

Dus heb op de NMTWiki gelezen over framerates en wat met de instellingen gespeeld. Mijn TV (Sharp LC-37XD10E) kan wel 1080p, maar alleen op 50Hz of 60Hz, niet 24 of 23,976. Ik heb alle combinaties van 50Hz/60Hz en frame rate synch aan/uit geprobeerd, maar krijg altijd exact hetzelfde resultaat.

Hier dus mijn vragen:
  • Als je TV alleen 50Hz en 60Hz ondersteund, welke framerate moet je dan kiezen? Hoger == beter? Of beter 50Hz omdat het PAL is (en wellicht "dichter" bij 24fps is)? Als ik de NMT op auto zet gebruikt hij 50Hz
  • Zou er iets mis kunnen zijn met de rip (avc-aem1080.mkv)?

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
Nou het is wel een hobby op zich hoor, zon NMT pimpen. :)
Ik kon alle formaten afspelen maar nu ik Yamj heb geinstalleerd niet meer.
De interface ziet er wel heel cool uit, vooral series vind ik heel mooi weergegeven per season.
Alleen het play knopje blijft bij alle formaten ten alle tijden rood. Als ik er dan toch op druk kom ik terug in het het menu na een paar seconden zwart beeld :(
Ik ga maar weer even zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09-2010
kavorka schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:19:Ik wil mijn popcorn a-110 achter de kast wegproppen, maar dan is ie ook out-of-range voor de afstandsbediening. Hebben jullie ervaringen met IR extenders voor de Popcorn?
Heb ook zo'n IR Extender van Marmitek bij de Mediamarkt gehaald.
Werkt perfect .... tot maximaal 4 units te koppelen !!
Ongeveer 30 Euro voor standaard 2 units aan te sturen !!
Extra 2 units is ongeveer 12 Euro extra !!

[ Voor 8% gewijzigd door Beauty555 op 07-08-2009 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
Pindakaasman schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 13:49:
[...]Nou het is wel een hobby op zich hoor, zon NMT pimpen. :)
Ik kon alle formaten afspelen maar nu ik Yamj heb geinstalleerd niet meer.
De interface ziet er wel heel cool uit, vooral series vind ik heel mooi weergegeven per season.
Alleen het play knopje blijft bij alle formaten ten alle tijden rood. Als ik er dan toch op druk kom ik terug in het het menu na een paar seconden zwart beeld :(
Ik ga maar weer even zoeken...
Hier helemaal geen van de problemen met YAMJ zoals jij beschrijft.

Heb je de PCH al eens helemaal uit gezet en dan weer aan ?

Power button + Delete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 31-05 11:01
Ik heb een gek probleem, ik heb mijn films op externe harde schijven staan geformateerd als ext2. Als ik nu deze op de a-110 aansluit dan ziet de popcornhour geen inhoud. Echter als ik de film uit de map haal en in de root zet dan ziet die ze wel. Ik wel alles via mijn PC zien als ik via de NMT op de externe harde schijf kijk. Iemand een oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vreesie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 11:29
Ik zit er ook aan te denken om een NMT te kopen, keuze tussen de pch of hdx1000 heb ik echter nog niet gemaakt. Nu wil ik de NMT ook gebruiken om rechtstreeks te kunnen downloaden van usenet.

Hebben jullie hier ervaring mee? Is dit een beetje te doen? Hoe lang duurt het unrarren etc via de NMT?
Volgens mij heeft de HDX meer intern geheugen (512mb ipv 256mb van de PCH). Speelt dit ook nog een rol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

-AFCA- schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 13:55:
Ik zit er ook aan te denken om een NMT te kopen, keuze tussen de pch of hdx1000 heb ik echter nog niet gemaakt. Nu wil ik de NMT ook gebruiken om rechtstreeks te kunnen downloaden van usenet.

Hebben jullie hier ervaring mee? Is dit een beetje te doen? Hoe lang duurt het unrarren etc via de NMT?
Volgens mij heeft de HDX meer intern geheugen (512mb ipv 256mb van de PCH). Speelt dit ook nog een rol?
Het ligt er aan wat je download. Ik download veel series en dat is peanuts. Met bluerayrips zal hij wat meer moeite hebben. Het geheugen zal denk ik vooral een rol spelen als je er zelf software op gaat installeren.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
-AFCA- schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 13:55:

Er zit geen verschil tussen geheugen volgens mij, zie eerder posts op dit forum.

Met NFTS kan de wel gewoon de mappen van een externe harde schijf benaderen waarom niet dan niet als de schijf als ext2 of als ext3 is geformateerd(zie post hierboven)?iemand??

[ Voor 3% gewijzigd door mmmmmark op 08-08-2009 21:10 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
wsmaal schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:57:
[...]

Ik heb van de week de E-Great M34A (geen interne HD, maar wel externe SATA aansluiting) aangeschaft, vnl voor het afspelen van HD films. Aan de Egreat is nu via USB een disk van 60Gb geknoopt. Omdat ik veronderstelde daarmee ook NMT applicaties te kunnen toevoegen heb ik niet gekozen voor de PCH A-110. Ik heb nog niets geprobeerd, maar uit bovenstaand maak ik op dat je geen NMT applicaties (bv. NZBget) op een (USB) disk kan installeren.

edit:
Inmiddels heb ik de bevestiging en een oplossing gevonden.
I quote mijzelf ter completering van mijn eigen thread ;-)
Hoewel ik tevreden ben over de de diskless NMT functionaliteit, heb ik uiteindelijk toch maar een 2.5" eSATA disk (320 GB) toegevoegd aan mijn Egreat M34A, waarop vervolgens de NMT applicaties zijn geïnstalleerd. O.a. Vuze (HD) downloads (torrent), Usenet via NZBget en met name de NAS functionaliteit zijn te aantrekkelijk om niet toe te passen. Ik bekijk nog of het integreren van GB-PVR, die ik voornamelijk gebruik om automatisch de reclames uit TV films te verwijderen (comskip), op mijn NMT een toegevoegde waarde zal hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Kan iemand even helpen?

Ik heb een map op de C:\ schijf van mijn computer gedeeld. Ik heb deze toegevoegd in gedeelde mappen op mijn PCH. Wanneer ik er echter naartoe ga (via 'media bron'), krijg ik in plaats van het lijstje films die in de gedeelde map staat de melding dat het geheugen vol zit. Ik kan dan alleen nog maar terug met de return toets. Hoe kan dit? Wat kan ik eraan doen?

[ Voor 17% gewijzigd door tbenschop2 op 09-08-2009 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Je kan nu ook muziek naar Last.FM scrobblen (of hoe ze dat ook noemen). Gebeurd er eindelijk weer eens iets met mijn playlist daar :) Het programma om dat te doen zit in de community installer.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:36
tbenschop2 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 13:41:
Kan iemand even helpen?

Ik heb een map op de C:\ schijf van mijn computer gedeeld. Ik heb deze toegevoegd in gedeelde mappen op mijn PCH. Wanneer ik er echter naartoe ga (via 'media bron'), krijg ik in plaats van het lijstje films die in de gedeelde map staat de melding dat het geheugen vol zit. Ik kan dan alleen nog maar terug met de return toets. Hoe kan dit? Wat kan ik eraan doen?
ik vond dit
Ik had ook een dergelijk probleem bij het benaderen van mappen op mijn C schijf maar kreeg de melding dat het geheugen vol was.
Dan moet je nl. een nogal ingewikkelde wijziging in je reg. doen, vandaar dat het belangrijk is om te weten wat voor foutmelding de PCH geeft.
dus het is vast op te lossen.. De reg wijzing waar ze over spreken heb ik echter nog niet gevonden..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192336

Hallo mede NMT gebruikers,

ik ben al even aan het uitzoeken hoe het precies zit met de ftp ondersteuning.
Aangezien er een terra schijfje in mijn hdx zit leek het mij handig om deze ruimte via ftp buiten het netwerk te kunnen benaderen. Op deze manier kan ik gemakkelijk de documenten op mijn laptop en mijn pc synchroniseren als ik niet thuis ben.

Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is en of het ook veilig is, je moet tenslotte je router open gooien, en ik krijg het idee dat de ftp ondersteuning vooral voor lokaal gebruik is.
Als het mogelijk is, waar vind ik dan hoe ik het in kan stellen? Op het nmt en got forum na is er totaal geen documentatie die te gebruiken is volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 192336 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 10:07:

Aangezien er een terra schijfje in mijn hdx zit leek het mij handig om deze ruimte via ftp buiten het netwerk te kunnen benaderen. Op deze manier kan ik gemakkelijk de documenten op mijn laptop en mijn pc synchroniseren als ik niet thuis ben.

Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is en of het ook veilig is, je moet tenslotte je router open gooien, en ik krijg het idee dat de ftp ondersteuning vooral voor lokaal gebruik is.
Als het mogelijk is, waar vind ik dan hoe ik het in kan stellen? Op het nmt en got forum na is er totaal geen documentatie die te gebruiken is volgens mij..
Het is inderdaad vooral bedoeld voor intern gebruik, maar je kan het wel open zetten voor buitenaf in je router. Een poort forwarden op je router heeft niks met NMT's te maken dus niet zo gek dat je het daar niet vind. Kijk eens in de handleiding van je router daarvoor. Verder moet je zorgen dat je niet het standaard wachtwoord gebruikt natuurlijk :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marzman schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 10:17:
[...]
Het is inderdaad vooral bedoeld voor intern gebruik, maar je kan het wel open zetten voor buitenaf in je router. Een poort forwarden op je router heeft niks met NMT's te maken dus niet zo gek dat je het daar niet vind. Kijk eens in de handleiding van je router daarvoor. Verder moet je zorgen dat je niet het standaard wachtwoord gebruikt natuurlijk :)
het portforwarden dacht ik niet daar te vinden, en dat gaat me ook wel lukken. Ik vraag me alleen af of de ftp-server die op de (in mijn geval HDX-1000) draait beveiligd is, en of me netwerk geen risico loopt als ik de poorten forward naar mijn hdx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 192336 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 10:53:
[...]

het portforwarden dacht ik niet daar te vinden, en dat gaat me ook wel lukken. Ik vraag me alleen af of de ftp-server die op de (in mijn geval HDX-1000) draait beveiligd is, en of me netwerk geen risico loopt als ik de poorten forward naar mijn hdx?
Ik neem aan dat je het gewoon over een thuisnetwerk hebt?

De ftpserver is beveiligd met een loginnaam en wachtwoord, ik weet zo niet of je dat wachtwoord kan veranderen, ik denk dat het meeveranderd met het systeemwachtwoord. Als dat niet zo is dan moet je het via telnet aanpassen. Als je op je router alleen de poort voor FTP open zet hoef je je ook weinig zorgen te maken over de andere services op de NMT.

Zolang er geen veiligheidslekken in die FTP server zitten is het wel ok. Je zou via telnet ook nog een iprestrictie toe kunnen voegen voor je thuisip's en werkip. Dat is nog wat veiliger. Je moet dan wel alles dubbelchecken want als je jezelf buitensluit dan kun je het niet meer fixen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 10-08-2009 10:59 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marzman schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 10:56:
[...]

Ik neem aan dat je het gewoon over een thuisnetwerk hebt?

De ftpserver is beveiligd met een loginnaam en wachtwoord, ik weet zo niet of je dat wachtwoord kan veranderen, ik denk dat het meeveranderd met het systeemwachtwoord. Als dat niet zo is dan moet je het via telnet aanpassen. Als je op je router alleen de poort voor FTP open zet hoef je je ook weinig zorgen te maken over de andere services op de NMT.

Zolang er geen veiligheidslekken in die FTP server zitten is het wel ok. Je zou via telnet ook nog een iprestrictie toe kunnen voegen voor je thuisip's en werkip. Dat is nog wat veiliger. Je moet dan wel alles dubbelchecken want als je jezelf buitensluit dan kun je het niet meer fixen :)
Klopt ik heb het gewoon over een thuisnetwerk,
een iprestrictie heeft niet heel veel zin omdat ik me met met laptop op het universiteitsnetwerk bevindt, wat volgens mij een groot aantal ipaddressen heeft.

Bedankt voor je reactie, ik kan aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Laatst online: 10-02-2021
Anoniem: 192336 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 10:07:

Hoi,

kwam hetzelfde bericht tegen via Google. Helaas nog geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Een bat bestandje met de regels:
telnet <ip van je nmt>
reboot

is genoeg om hem te herstarten kom ik net achter, scheelt toch weer een hoop gedoe met stekkers als er weer een een applicatie niet lekker werkt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:01
Wildfire schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:43:
[...]

Ja, ik heb zelf zo'n dingetje van Marmitek (bij Conrad gehaald). Werkt pico bello. http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=045343
Leuk dingetje echter uberlelijk, zijn er nog goede alternatieven?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Cobb schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:09:
[...]

Leuk dingetje echter uberlelijk, zijn er nog goede alternatieven?
Ongetwijfeld. Ik denk dat je het zelf ook nog zou kunnen maken, pak een IR-ontvanger, knoop er een snoer aan en hang aan de andere kant een IR-zender :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
Cobb schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:09:
[...]Leuk dingetje echter uberlelijk, zijn er nog goede alternatieven?
Uberlelijk ??????????

Speciaal voor jouw hebben ze vandaag nog een paar mooiere modelen gemaakt

http://www.marmitek.com/nl/catalogus/subgroep.php?subgroep=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
mmmmmark schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 12:13:
Ik heb een gek probleem, ik heb mijn films op externe harde schijven staan geformateerd als ext2. Als ik nu deze op de a-110 aansluit dan ziet de popcornhour geen inhoud. Echter als ik de film uit de map haal en in de root zet dan ziet die ze wel. Ik wel alles via mijn PC zien als ik via de NMT op de externe harde schijf kijk. Iemand een oplossing??
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 18:33
Royz schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 12:00:
[...]

Dan heb je vast de TS file gebruikt en niet de MKV ;)
Ik gebruikte de .m2ts bestanden..was een Blu-ray rip van Planet Earth..

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 11-08-2009 18:26 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Vreesie
Ik heb een probleem met mijn zojuist aangeschafte popcorn A-110. Ik heb de NMT via internet een firmware upgrade gegeven. Het updaten ging zonder problemen, echter na de reboot krijgt de Popcorn totaal geen IP adres meer. Als ik het instel op Manual IP kan hij ook niet verbinden met het netwerk.

Ik heb de PCH meegenomen naar mijn werk en heb hier precies hetzelfde probleem. De lampjes waar de netwerkkabel in gaat branden ook niet.

Dus ik dacht, ik update de firmware nogmaals met een USB stick, maar USB herkent hij ook niet meer.

Is mijn PCH kaduuk? :-(

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
-AFCA- schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 09:27:
Ik heb een probleem met mijn zojuist aangeschafte popcorn A-110. Ik heb de NMT via internet een firmware upgrade gegeven. Het updaten ging zonder problemen, echter na de reboot krijgt de Popcorn totaal geen IP adres meer. Als ik het instel op Manual IP kan hij ook niet verbinden met het netwerk.

Ik heb de PCH meegenomen naar mijn werk en heb hier precies hetzelfde probleem. De lampjes waar de netwerkkabel in gaat branden ook niet.

Dus ik dacht, ik update de firmware nogmaals met een USB stick, maar USB herkent hij ook niet meer.

Is mijn PCH kaduuk? :-(
Probeer dit eens;
http://www.networkedmedia...hp/Firmware_recovery_A110

Als dat niet lukt, dan is het waarschijnlijk een RMA..

• Vreesie
SileX schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 09:42:
[...]

Probeer dit eens;
http://www.networkedmedia...hp/Firmware_recovery_A110

Als dat niet lukt, dan is het waarschijnlijk een RMA..
Ook dat werkte niet. Kon wel recoveren , kreeg keurig een wit scherm, maar nog steeds dezelfde problemen.
Ik stuur hem vandaag RMA, hopelijk krijg ik snel een vervanger.

• HardeNiezer
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-03 23:58
tbenschop2 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 13:41:
Kan iemand even helpen?

Ik deel zelf een reeks mappen/folders van de HDs op m'n desktop PC via Myihome (WinXP). Onder Wijzig-Voorkeuren kun je voor de diverse media 1 Bibliotheek/hoofdmap opgeven, en daarnaast, onder Watch map, eventueel nog verdere mappen (de mappen die je hier opgeeft worden uiteindelijk zichtbaar op de PCH als additionele mappen binnen de directory-struktuur van de opgegeven Bibliotheek/hoofdmap)

Het is mij ook niet helemaal duidelijk wanneer je nu specifiek de "Gedeelde mappen" functie op de PCH zelf zou moeten gebruiken (misschien als je Myihome niet gebruikt of zo?) en sowieso lijkt hier een probleem mee te zijn:
http://www.networkedmedia...i/index.php/Network_Share
aan het einde wordt gesproken over een beperking in de huidige FW die slechts slechts 1 actieve network share toelaat.

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:07
Ik daarentegen heb nooit myihome gebruikt. Vind het gebruik van gedeelde mappen veel handiger.

Het feit dat het geheugen vol zit heeft te maken met het feit dat voor gedeelde mappen de NMT de hele folderstructuur in geheugen neemt. Je c: sharen is dus geen strak plan, want die structuur is véél te ingewikkeld. Maak een share met alleen je mediadirectory, en je probleem zal weg zijn.

Dat probleem van die netwerkshare is trouwens te omzeilen, en is in normaal gebruik van de "gedeelde mappen" foldere geen probleem. je merkt het alleen als je met zogenaamde Movieboxes begint te werken, waarbij de bestanden in meerdere shares staan. Als je naar de bestanden bladert via "gedeelde mappen" is de share waarop je aan het bladeren bent per definitie de actieve, en als je van share verandert, doet je PCH gewoon de actieve share veranderen.

Dat gezegd zijnde: investeer een beetje tijd in het opzetten van YAMJ, en je zal pas écht zien wat een meerwaarde je PCH kan hebben.

[ Voor 43% gewijzigd door DexterBelgium op 13-08-2009 13:43 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Anoniem: 175654

Ik heb pas sinds vandaag de Firmware en de NMT Apps van mijn HDX-1000 geupdate naar de nieuwste versies die beschikbaar zijn:

Release Date : 4 June 2009
Firmware Version: 50-17-090204-15-HDD-403-000
NMT Apps Version: 00-17-090115-15-HDD-403

echter verbaasde het mij dat ik voorheen wel een Casgle Broadcatching client had, en deze nu niet meer te vinden of beschikbaar is bij mijn NMT Apps.

Wie kan mij hierop enig antwoord geven

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je kan ook extra harde schijven als folders 'mounten' - YAMJ ziet het gewoon als een folder :)
-AFCA- schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 12:26:
[...]

Ook dat werkte niet. Kon wel recoveren , kreeg keurig een wit scherm, maar nog steeds dezelfde problemen.
Ik stuur hem vandaag RMA, hopelijk krijg ik snel een vervanger.
Bummer !
Heb je 'm uit NL ?
Als hij terug moet naar de US, dan ben je zeker 6-8 weken verder (spreekt uit ervaring, 2 maal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256386

iemand al bekend met dit nieuwe merk/product?
op basis van de sigma 8634 ziet de UI er veel beter uit dan de Syabas.

http://www.hdhorizon.com/en/product02.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 256386 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:48:
iemand al bekend met dit nieuwe merk/product?
op basis van de sigma 8634 ziet de UI er veel beter uit dan de Syabas.

http://www.hdhorizon.com/en/product02.php
Ik vind die bij elkaar geripte iconen nou niet bepaald iets uitstralen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Replies over levertijden zijn hier niet gewenst, en dus zijn deze verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-02 10:27
Ik heb al enige tijd een Popcorn Hour A110 in huis, maar wil nu toch het geluid via een setje laten verlopen. Ik heb mijn oog laten vallen op het volgende home cinema setje: http://www.bcc.nl/product/panasonic-sc-bt200-eg-k

Kan iemand mij vertellen of dit eenvoudig op elkaar aan te sluiten is zodat het geluid ook digitaal binnenkomt? Of moet ik daarvoor een ander systeem gebruiken? Ik ben een beetje een leek wat betreft audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:39
Ik heb sinds een tijdje een PCH A110, mooi ding. Lekker grote harde schijf er in. Normaal gesproken draai ik transmission, torrentwatch, telnetd en llink. Ik zit soms dat de PCH soort van crasht. Hij doet het op zich nog goed, ik kan nog steeds films enzo kijken. Ook ftp en samba werken nog. Maar de rest werkt niet meer. Ik weet ook niet hoe ik het aan de praat moet krijgen. Rebooten help niet (eject+powerknopje op ab), helemaal uitschakelen ook niet. Rebooten vanaf de NMT-installer maakt ook niets uit.
Ik heb gekeken of ik met een bash-scriptje de boel weer aan de praat kon krijgen (iig telnet, dan doe ik vanaf daar de rest wel). Helaas ook dat werkt niet. Als ik via de afstandbediening naar het scriptje ga, krijg ik netjes de source te zien.
Als ik bijvoorbeeld dit script run:
PHP:
1
2
3
4
#!/mnt/syb8634/server/php5-cgi
<?php
echo "Hello world";
?>

Krijg ik
#!/mnt/syb8634/server/php5-cgi <?php echo "Hello world"; ?>
te zien (chmod staat op 777). Het lijkt alsof hij nu helemaal geen code meer wil draaien dus.
Heeft iemand een goed idee? Ik zit met mijn handen in het haar. De enige oplossing die ik heb is alles weer opnieuw installeren, kost me weer een dag :/
Als het handiger is om een nieuw topic hiervoor te openen doe ik dat ook graag hoor, maar volgens mij is het de bedoeling dat grote topics ook problemen bevatten? Dit is er volgens mij wel eentje ;)

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Sjeik schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:41:
Ik heb sinds een tijdje een PCH A110, mooi ding. Lekker grote harde schijf er in. Normaal gesproken draai ik transmission, torrentwatch, telnetd en llink. Ik zit soms dat de PCH soort van crasht. Hij doet het op zich nog goed, ik kan nog steeds films enzo kijken. Ook ftp en samba werken nog. Maar de rest werkt niet meer. Ik weet ook niet hoe ik het aan de praat moet krijgen. Rebooten help niet (eject+powerknopje op ab), helemaal uitschakelen ook niet. Rebooten vanaf de NMT-installer maakt ook niets uit.
Ik heb gekeken of ik met een bash-scriptje de boel weer aan de praat kon krijgen (iig telnet, dan doe ik vanaf daar de rest wel). Helaas ook dat werkt niet. Als ik via de afstandbediening naar het scriptje ga, krijg ik netjes de source te zien.
Als ik bijvoorbeeld dit script run:
PHP:
1
2
3
4
#!/mnt/syb8634/server/php5-cgi
<?php
echo "Hello world";
?>

Krijg ik
[...]
te zien (chmod staat op 777). Het lijkt alsof hij nu helemaal geen code meer wil draaien dus.
Heeft iemand een goed idee? Ik zit met mijn handen in het haar. De enige oplossing die ik heb is alles weer opnieuw installeren, kost me weer een dag :/
Als het handiger is om een nieuw topic hiervoor te openen doe ik dat ook graag hoor, maar volgens mij is het de bedoeling dat grote topics ook problemen bevatten? Dit is er volgens mij wel eentje ;)
Dat is op mijn A100 ook. Ik kan hem wel makkelijk rebooten met een batchbestand met twee regels
telnet ip
reboot

Maar ik weet ook niet zeker of dat alles oplost. NZBget is soms niet meer bereikbaar en een reboot via de afstandbediening lost dat in ieder geval niet op. Ik merk ook wel dat de temperatuur meespeelt met het vastlopen, want ik draai nu al drie dagen non-stop muziek in MPD zonder dat er iets is vastgelopen wat niet lukt op warme dagen.

Ik denk dat een coole harddisk dan ook veel op kan lossen, maar met IDE (A100) kun je niet zo veel kanten op. Ik heb nog wel een laptopschijfje liggen, maar ik kan ook niet testen of die het nog doet (werkt in ieder geval niet in een chinese externe behuizing, maar dat kan aan die behuizing liggen. De schijf is eigenlijk nog nooit gebruikt en als hij kapot is dan komt het door sluiting van die goedkope behuizing).

[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 14-08-2009 23:14 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:25

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Modbreak:De vele verschillende systemen/apparaten die hier besproken worden maken het topic erg onoverzichtelijk. Het zou prettig zijn als er voor de verschillende merken/soorten NMT's separate topics werden aangemaakt, zodat gebruikers directer en overzichtelijker hun ervaringen kwijt kunnen (hint, hint).

Ik zie de verschillende mooie, uitgebreide topicstarts graag tegemoet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

Sjeik schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:41:
Het lijkt alsof hij nu helemaal geen [php] code meer wil draaien dus.
Ik heb bij de A-110 onlangs problemen gekregen bij het opstarten van de web-interface. Ik weet niet hoe het origineel precies in elkaar zit, maar in ieder geval na de community installer gebruikt te hebben zijn er nogal wat includes om de apache configuratie voor elkaar te krijgen. Bij mij viel in veel gevallen de nzbget webinterface er uit (terwijl hij voor zover ik kon zien wel in de config stond). Omdat wijzigingen aan deze config files niet behouden bleven (wellicht omdat de NMT of community-installer code dit bij opstarten steeds weer aanpast) heb ik uiteindelijk in de hoofdconfigfile een nieuwe link aangelegd om de nzbget interface op poort 8067 (ipv de standaard 8066) te draaien.

Wellicht heb je ook een probleem ergens in de configuratiefiles waardoor niet alles goed gestart wordt? Helaas weet ik niet veel van de diepere details dus kan ik je daarmee weinig verder helpen...
Edmin schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:41:
De vele verschillende systemen/apparaten die hier besproken worden maken het topic erg onoverzichtelijk. Het zou prettig zijn als er voor de verschillende merken/soorten NMT's separate topics werden aangemaakt,
? Een NMT is in principe een enkel apparaat. Alle merken NMT hebben nagenoeg dezelfde hard- en software (let op: niet alle mediaspelers zijn NMTs!). Als er drie TVs zijn met hetzelfde typenummer maar verschillende maten, dan maak je toch ook geen aparte topics aan? Dat er af en toe mensen langskomen die een niet-NMT apparaat in de discussie gooien klopt wel, en die horen hier niet thuis (maar dat wordt dan ook meestal gewoon aangegeven). Wellicht kan voor de duidelijkheid de titel aangescherpt worden tot 'Syabas NMT', met eventueel het chipset ID erbij zodat ook toekomstige 'NMTs' met andere chipsets apart blijven?

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 82384 op 15-08-2009 10:55 . Reden: extra reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 82384 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 10:51:
[...]

Ik heb bij de A-110 onlangs problemen gekregen bij het opstarten van de web-interface. Ik weet niet hoe het origineel precies in elkaar zit, maar in ieder geval na de community installer gebruikt te hebben zijn er nogal wat includes om de apache configuratie voor elkaar te krijgen. Bij mij viel in veel gevallen de nzbget webinterface er uit (terwijl hij voor zover ik kon zien wel in de config stond). Omdat wijzigingen aan deze config files niet behouden bleven (wellicht omdat de NMT of community-installer code dit bij opstarten steeds weer aanpast) heb ik uiteindelijk in de hoofdconfigfile een nieuwe link aangelegd om de nzbget interface op poort 8067 (ipv de standaard 8066) te draaien.

Wellicht heb je ook een probleem ergens in de configuratiefiles waardoor niet alles goed gestart wordt? Helaas weet ik niet veel van de diepere details dus kan ik je daarmee weinig verder helpen...
Het gebeurd bij mij na een aantal dagen (of veel downloads via nzbget). Na een koude start (stroom er af) werkt het wel weer goed, maar bij een rebootcommando via telnet, de community installer of de afstandsbediening werkt het nog niet. Het is bij mij inderdaad ook gekomen nadat ik met de community software installer aan het spelen ben geweest. Misschien worden de configfiles te groot en verslikt de NMT zich hier in? De CSI voegt mij ook weer iets te veel toe om hem helemaal terug naar de fabrieksinstellingen te brengen (als dat al kan).

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 15-08-2009 10:58 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

? Een NMT is in principe een enkel apparaat. Alle merken NMT hebben nagenoeg dezelfde hard- en software (let op: niet alle mediaspelers zijn NMTs!). Als er drie TVs zijn met hetzelfde typenummer maar verschillende maten, dan maak je toch ook geen aparte topics aan? Dat er af en toe mensen langskomen die een niet-NMT apparaat in de discussie gooien klopt wel, en die horen hier niet thuis (maar dat wordt dan ook meestal gewoon aangegeven). Wellicht kan voor de duidelijkheid de titel aangescherpt worden tot 'Syabas NMT', met eventueel het chipset ID erbij zodat ook toekomstige 'NMTs' met andere chipsets apart blijven?
Dat ze op hetzelfde platform draaien is leuk, maar verschillende apparaten kunnen prima in een apart topic. Aangezien dit een groot dumptopic voor van alles en nog wat is geworden, gaan we het opsplitsen.

Voor commentaar hebben we trouwens een feedbacktopic, voor degenen die hier nog op door willen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]
Windows Mobile toestellen lijken ook veel op elkaar wat hard en software betreft. Toch krijgen ze hun eigen topic. Misschien moet er voor de verschillende nmt's een topic komen en nog een topic voor de Syabas software en apps. Android heeft ook zijn eigen topic als OS viel me op, los van de toestellen. Ik vraag me alleen wel af of er dan nog veel in gepost gaat worden, de Syabas-NMT-spelers community is al vrij dun gezaaid en dat wordt dan nog verder opgedeeld.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zoals ik zei, wie er nog op door wil gaan, mag in het feedbacktopic posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
RoD schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 11:26:
Zoals ik zei, wie er nog op door wil gaan, mag in het feedbacktopic posten
Wat bedoel je hiermee en hoe komen we daar ?

[ Voor 10% gewijzigd door Beauty555 op 15-08-2009 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens in de topiclisting
Themaforum : Mediaspelers Feedbacktopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:39
Marzman schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 10:57:
[...]

Het gebeurd bij mij na een aantal dagen (of veel downloads via nzbget). Na een koude start (stroom er af) werkt het wel weer goed, maar bij een rebootcommando via telnet, de community installer of de afstandsbediening werkt het nog niet. Het is bij mij inderdaad ook gekomen nadat ik met de community software installer aan het spelen ben geweest. Misschien worden de configfiles te groot en verslikt de NMT zich hier in? De CSI voegt mij ook weer iets te veel toe om hem helemaal terug naar de fabrieksinstellingen te brengen (als dat al kan).
Hmm, interessant... wat zowel jij als _ep zeggen. Ik kan ook niet zonder CSI (althans, de programma's die het installeert...). Ik denk niet dat het aan de warmte ligt: ik heb gisteren heel de nacht alles uit gehad, na de boel weer aangezet te hebben: nog steeds niets. Geen Llink of transmission, ook telnet werkt niet, dus ik kan niet uitzoeken wat er mis is.
Ik blijf het nog steeds raar vinden dat ik scripts niet kan laten starten. Iemand een idee hoe dat kan? Daarnaast vraag ik me af of iemand weet waar de configfiles staan? Dan kan ik ze misschien wat kleiner maken zodat de boel wel weer werkt?

Ik denk dat tijdens het opstarten bepaalde dingen niet geladen worden waardoor de NMT heel veel functionaliteit verliest. Daardoor starten Llink, transmission en telnetd niet op.

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb een vraag over de Popcourn Hour A-110. De situatie is als volgt, van de week heeft een familielid hem besteld in combinatie met een 1.5 TB (7200 rpm) HD, welke door de leverancier ingebouwd werd en recent is hij geleverd.

Nu is de situatie zo dat als de PCH wordt aangesloten via HDMI (verschillende ingangen geprobeerd) op een samsung LE40R81B of een Panasonic TH42PZ80 het logo + de tekst "loading" tevoorschijn komt voor enkele seconden waarna het beeld blanco blijft. Het middenste ledje blijft oranje branden en het is het enigste ledje dat brand.

Ik heb natuurlijker gewijs al gezocht naar wat er mogelijk mis kan zijn. In de eerste instantie dacht ik dat het misschien een display resolutie issue zou kunnen zijn. Via de handleiding en de verschillende fora werd ik gewezen op de "TV Mode" + nummer combinatie voor het wisselen tussen resoluties.

Echter lijkt de PCH niet te reageren op de afstandsbediening. Als de PCH opstart met een cold reboot dan detecteert de Pana dat hij op 720p een signaal binnenkrijgt, vervolgens wordt het PCH logo getoond en vervolgens niets (ik heb 5 - 10 minuten gewacht). De verschillende soft reboot opties van power + usb eject, power + delete lijken helemaal niets uit te halen (batterijen verwisseld en getest in andere afstandsbediening, ze zijn opgeladen).

De TV en de PCH geven geen enkel teken van dat er wat veranderd is. De pana ziet bv. niet dat het signaal weg valt en weer tevoorschijn komt( zoals gebeurd via een cold reboot, via de aan/uit knop op de acherkant). Zelfs het inhouden van de reboot knop aan de voorkant voor 10 seconden heeft geen enkel effect (voor zover ik kan zien en horen) op de PCH.

Nu werd er op het NMT bij één post aangeraden om via de USB een firmware recovery uit te voeren maar dat de video output alleen via composite of compenent mocht gebeuren, nou heb ik die niet één twee drie voorhanden. Nou ben ik onderweg om deze poging te ondernemen, echter vraag ik mij af of de firmware invloed kan hebben op de fysieke reboot knop, dit lijkt een issue onafhankelijk van de firmware, of zie ik dit verkeerd? Anyway, advies is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Lukin schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 17:10:
Ik heb een vraag over de Popcourn Hour A-110. De situatie is als volgt, van de week heeft een familielid hem besteld in combinatie met een 1.5 TB (7200 rpm) HD, welke door de leverancier ingebouwd werd en recent is hij geleverd.

Nu is de situatie zo dat als de PCH wordt aangesloten via HDMI (verschillende ingangen geprobeerd) op een samsung LE40R81B of een Panasonic TH42PZ80 het logo + de tekst "loading" tevoorschijn komt voor enkele seconden waarna het beeld blanco blijft. Het middenste ledje blijft oranje branden en het is het enigste ledje dat brand.
maybe "bad"hdmi kabel? probeer eens een andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-06 12:28
Het werkt op andere tv's wel gewoon ?

[ Voor 62% gewijzigd door punisher007 op 16-08-2009 22:27 ]

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
Component of composiet uitgangen ook als eens getest of je dan wel beeld hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Beauty555 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 23:17:
Component of composiet uitgangen ook als eens getest of je dan wel beeld hebt ?
Of een andere tv, als je beeld hebt kun je de instellingen ook normaal doorlopen. Mijn vader had zijn a110 ook zo ingesteld dat het niet te verhelpen was met die combinaties in de wiki. Op een andere tv deed hij het wel, alles op auto gezet (1080p gaat hij dan echt niet opeens anders afspelen) en op zijn normale tv werkte het ook weer.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-06 08:41

RaJitsu

B.S.U.R.

Even een algemene vraag. Waarom nog een NMT ipv een van de Realtek 1073-chipset gebruik makende spelers?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

RaJitsu schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 00:32:
Even een algemene vraag. Waarom nog een NMT ipv een van de Realtek 1073-chipset gebruik makende spelers?
Zoals? Welke spelers maken daar gebruik van?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:04

heuveltje

KoelkastFilosoof

RaJitsu schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 00:32:
Algemene vraag terug, Waarom niet dan ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:38
Ik twijfel ook erg tussen een NMT en een normale computer onder de televisie. Ik laat het een beetje afhangen van de interface op de C-200 zelf. Als ik met deze interface een cdtje (vanaf een samba share) aan kan zetten ZONDER dat de televisie aan moet, dan wordt het een NMT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ind0mi schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 22:21:
[...]
maybe "bad"hdmi kabel? probeer eens een andere
Ik heb ondertussen ook al de restore geprobeerd maar deze doet ook niets, een composiet kabeltje ertussen gehangen en ik krijg weer het logo scherm voor enkele seconden maar daarna doet hij exact hetzelfde als via HDMI (heb ook al andere HDMI kabels geprobeerd ivm met bovenstaande mogelijkheid maar heeft niets geholpen).

Ik krijg niet de rode schermen zoals beschreven op de PCH support site, ik dacht eerst misschien dat het zou uitmaken welke USB poort gebruikt werd maar beide leveren niets op. Ik heb hem nu op drie verschillende TV's getest maar hij toont maar geen menu, logo + loading voor een paar seconden en dan *poof* niets.

Ik heb onderhand het idee dat er tijdens transport wat mis is gegaan en dat hij DOA is.

Bootnote: het USB sticky is volgens het NTFS systeem geformateerd, kan het zijn dat dit EXT moet wezen voordat de PCH hem herkent of is dat alleen relevant voor de interne HD?

[ Voor 8% gewijzigd door Lukin op 17-08-2009 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
  • Laatst online: 07-12-2024
Weet eigenlijk niet of het mag/op prijs gesteld wordt, maar de IBOOD van vandaag is een HD Digitech HDX-1000 Full-HD Networked Media Tank voor 169,95 tov 229,- in de pricewatch. Zeker voor de mensen die zo'n ding willen kopen natuurlijk erg interessant.

(ik heb niks met ibood, maar als deze post niet mag trash hem dan maar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-06 08:41

RaJitsu

B.S.U.R.

Marzman schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 00:42:
[...]

Zoals? Welke spelers maken daar gebruik van?
Bijv.

AC Ryan PlayOn!HD (€ 150,-)
ASUS O!Play (€ 90,-)
Xtreamer (€ 120)
heuveltje schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 01:03:
[...]

Algemene vraag terug, Waarom niet dan ?
Prijs, mooier menu en het is eens wat anders (ik heb al een HDX1000). Maar ik weet dus niet of er nadelen zijn die ik over het hoofd zie of voordelen van de NMT-oplossingen die ik onderschat of in het geval van de 1073-spelers, overschat of anderszins verkeerd inschat. Ik wil een mediastreamer-oplossing voor mijn broer kopen, en vandaag is er een leuke iBood-aanbieding.

[ Voor 9% gewijzigd door RaJitsu op 17-08-2009 15:01 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het is een nieuwer apparaat, dus misschien is het goedkoper te maken. Ik heb mijn PCH A100 al weer een aantal jaren en ik vond 180 USD toen een goede prijs.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125609

Heb hier al wat antwoorden voorbij zien komen, maar:
Wat is nu de beste manier om via de mac bestanden naar je NMT (in mijn geval de hdx1000) te sturen?
Behalve dan via een externe harde schijf, ik wil graag een harde schijf in de hdx1000 doen.
Possible schreef op donderdag 30 april 2009 @ 00:14:
[...]

Alle film wallpapers download hij gewoon automatisch van het web hoor? Het enige wat je hoeft te doen is je nieuwe downloads van films te updaten d.m.v. 1 klik op je pc en thats it.
Hoe doe je dat dan? Want uit wat ik heb begrepen moet je telkens alles zelf bijvullen?

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 125609 op 17-08-2009 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik heb mijn PCH als volgt toegevoegd als netwerkstation: http://networkedmediatank...indows_to_a_NMT_SMB_share
Maar elke keer als ik mijn pc reboot, moet ik steeds opnieuw het wachtwoord (1234) invullen. Kan dit niet anders? Ik draai Win XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

xileS schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 01:12:
Stap 5 uitvoeren zou voldoende moeten zijn.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:25

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Modbreak:De boodschap is blijkbaar niet helemaal overgekomen, maar de dagen van dit topic als dumpplaats zijn geteld.

Bij deze nogmaals de aansporing om nieuwe onderwerpen in separate topics te plaatsen. Dit topic zal op termijn gesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-06 22:32
Lukin schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 09:37:
[...]

Ik heb ondertussen ook al de restore geprobeerd maar deze doet ook niets, een composiet kabeltje ertussen gehangen en ik krijg weer het logo scherm voor enkele seconden maar daarna doet hij exact hetzelfde als via HDMI (heb ook al andere HDMI kabels geprobeerd ivm met bovenstaande mogelijkheid maar heeft niets geholpen).

Ik krijg niet de rode schermen zoals beschreven op de PCH support site, ik dacht eerst misschien dat het zou uitmaken welke USB poort gebruikt werd maar beide leveren niets op. Ik heb hem nu op drie verschillende TV's getest maar hij toont maar geen menu, logo + loading voor een paar seconden en dan *poof* niets.

Ik heb onderhand het idee dat er tijdens transport wat mis is gegaan en dat hij DOA is.

Bootnote: het USB sticky is volgens het NTFS systeem geformateerd, kan het zijn dat dit EXT moet wezen voordat de PCH hem herkent of is dat alleen relevant voor de interne HD?
Misschien de voedingskabel van de disk los halen en dan proberen of hij zonder HDD opstart.
Het zou kunnen dat de harddisk te veel stroom trekt.
Ik hoop dat de leverancier/inbouwer hem wel getest heeft..
Als je op de Pana de indicatie 720p krijgt, wordt in elk geval de juiste TV mode gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ter info: op de Popcorn Hour C200 kunnen we nog even wachten. De eerste levering is uitgesteld naar half september, kreeg zojuist een mailtje van Azerty hierover.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:26

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Gisteren de PCH A110 besteld :)
Ben al druk bezig met voorbereidingen voor YAMJ.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 01:33:
[...]

Stap 5 uitvoeren zou voldoende moeten zijn.
Ik heb het precies zo gedaan, maar toch moet ik bij elke reboot het wachtwoord opnieuw invullen, de username is wel al ingevuld.
Maar jullie hebben dit dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

xileS schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 03:29:
[...]

Ik heb het precies zo gedaan, maar toch moet ik bij elke reboot het wachtwoord opnieuw invullen, de username is wel al ingevuld.
Maar jullie hebben dit dus niet?
Nee, misschien zat er een typefout in. Ik zou het gewoon nog een keer doen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Marzman schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 03:37:
[...]

Nee, misschien zat er een typefout in. Ik zou het gewoon nog een keer doen.
Ik heb hem al verwijderd en opnieuw tegevoegd, maar blijft toch steeds om pass vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

It seems eGreat does have a few secrets for you as a consumer. We know for a fact eGreat has been blocked from further updates by Syabas due to breaching their agreement by cloning PCH firmware and release it as their own. This is one way to get the DTS license in their units, and although they did acquire the license, usually a small fee is due for Syabas to implement it in their releases. Now eGreat cloned the PCH firmware and avoided the proper channels to acquire the firmware enabling their DTS it seems resulting in a total block from further updates. Even though this is disturbing news for consumers, nothing keeps eGreat from cloning future updates on the PCH and implement it for their units so customers should not be affected too much unless Syabas finds a way to block eGreat from doing so. It's safe to say the future support for eGreat NMT's is no longer assured... so make your choices wisely when choosing an NMT today...

http://www.mpcclub.com/mo...News&file=article&sid=814

Ze kunnen wegens contractbreuk toch niet continue de updates klonen?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 256386 op 19-08-2009 18:39 ]

• wsmaal
  • Niet online

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 256386 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 18:36:
Ze kunnen wegens contractbreuk toch niet continue de updates klonen?
> "this is the misconception for Egreat, why he do it ?
> we have not say something that offends Hi-Jack and MPC,
> we are very happly to cooperation with Syabas, if Popcorn will have
> the new firmware for A100 or A110,Egreat will have the new firmware
,
> if your customer ask you about it, pls explain with them ,thanks very much!

Klinkt wel alsof ze het willen blijven clonen. Vaag bedrijf zeg.

/▌

Marzman schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 10:39:
[...]

> "this is the misconception for Egreat, why he do it ?
> we have not say something that offends Hi-Jack and MPC,
> we are very happly to cooperation with Syabas, if Popcorn will have
> the new firmware for A100 or A110,Egreat will have the new firmware
,
> if your customer ask you about it, pls explain with them ,thanks very much!

Klinkt wel alsof ze het willen blijven clonen. Vaag bedrijf zeg.
Waar haal jij dat uit? er staat "we are very happly to cooperation with Syabas".
Daarom moet networkedmediatank.com maar met een officiele verklaring komen. En waarom ze dat nu niet doen vind ik weer een raadsel.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:26

CAP-Team

XBL: CAPTeam

PCH is binnen met 'n WD EAD 1 TB schijf :)
Nu bezig m'n video's over te pompen.

Leuk, maar iets minder slowchat aub. Dit voegt weinig toe.

[ Voor 30% gewijzigd door RoD op 20-08-2009 21:54 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 256386 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 12:31:
[...]

Waar haal jij dat uit? er staat "we are very happly to cooperation with Syabas".
Daarom moet networkedmediatank.com maar met een officiele verklaring komen. En waarom ze dat nu niet doen vind ik weer een raadsel.
Dat is mijn interpretatie. Het hele verhaaltje straalt weinig vertrouwen en professionaliteit uit. Wij zijn blij met de samenwerking. Wij brengen een firmware uit nadat PCH die heeft uitgebracht, vertel dat maar aan je klanten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snap ik nou goed dat mijn macbook aan moet staan om op de HDX1000 de jukebox te laten zien? Ik kan op mijn NMT dus geen jukebox draaien zonder dat mijn macbook aanstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:58
Anoniem: 125609 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 00:46:
Snap ik nou goed dat mijn macbook aan moet staan om op de HDX1000 de jukebox te laten zien? Ik kan op mijn NMT dus geen jukebox draaien zonder dat mijn macbook aanstaat?
Als je de Jukebox draait vanaf een gedeelde map op je MacBook dan moet ie inderdaad aan staan. De harde schijf van de MacBook moet immers gebruikt worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-elw00d schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:19:
[...]

Als je de Jukebox draait vanaf een gedeelde map op je MacBook dan moet ie inderdaad aan staan. De harde schijf van de MacBook moet immers gebruikt worden. :)
Ik heb een harde schijf in mijn hdx1000 zitten. Maar daar kan ik dus niet de jukebox interface opkrijgen zonder dat mijn macbook aanstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 125609 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 00:59:
[...]

Ik heb een harde schijf in mijn hdx1000 zitten. Maar daar kan ik dus niet de jukebox interface opkrijgen zonder dat mijn macbook aanstaat?
Over welke jukebox heb je het? Ik heb er twee geprobeerd (vond een te veel werk en een andere niet mooi) en die draaiden beiden op de NMT. Die met te veel werk moest je wel maken op de PC (in jouw geval MAC) en daarna kopieeren naar de NMT.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:58
Anoniem: 125609 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 00:59:
[...]

Als je een harde schijf in je NMT hebt zitten dan kun je de Jukebox ook gewoon vanaf daar draaien. Je hebt je MacBook dan enkel nodig om de Jukebox te fabriceren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ allebei: Bedankt, ik ga YAMJ gebruiken.

Hmm, lullig... Ik kan YAMJ niet installeren met mijn macbook, omdat ie geen 64 bit is. Iemand hier met een non 64-bit macbook gelukt om YAMJ te installeren?

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 125609 op 22-08-2009 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zoals eerder gezegd gaan we dit topic sluiten. Dat gaat nu gebeuren. NMT's mogen nu afzonderlijk van elkaar besproken worden. We hebben hiervoor ruim de tijd gegeven, maar er zijn nog geen topics aangemaakt. Hierbij dus het verzoek om dit alsnog te doen.

Deze gaat in ieder geval dicht.
Pagina: 1 ... 34 35 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kijk voordat je een vraag stelt eerst even op [Wiki] Network Media Tank

Bij deze nogmaals de aansporing om nieuwe onderwerpen in separate topics te plaatsen. Dit topic zal op termijn gesloten worden.