Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:47
Een nieuw (thema)forum en een nieuwe policy zal waarschijnlijk wat vragen met zich mee brengen en daarom hebben wij besloten om een feedback topic voor dit forum te openen. In dit topic kan je dan ook al je op- en aanmerkingen kwijt over Mediaspelers (MSP) en het reilen en zeilen daarbinnen. We willen graag van jullie weten wat jullie vinden van onze policy en FAQ en of er nog wat aan verbeterd kan worden. Er kunnen dingen bijvoorbeeld niet volledig zijn of we zijn iets vergeten te behandelen in de policy.

Ook kun je hier je ei kwijt over hoe de mods binnen MSP de policy hanteren en naleven. Het is niet de bedoeling dat jullie op elk slotje hier een blikje opentrekken, echter gaat hier om het bredere verhaal en daar waar op- of aanmerkingen zijn valt dus over te discussiëren.

In het kort wat we in dit topic graag willen zien van jullie:

1. Vragen en opmerkingen over de Policy van MSP
2. Moderatie feedback binnen MSP
3. Algemene vragen en ideeën met betrekking tot MSP

Ook horen er een paar dingen absoluut niet in dit topic:

1. Inhoudelijke feedback op slotjes en/of modbreaks (dit mag via mail of DM richting de desbetreffende mod)
2. Je beklag doen over een bepaalde moderator (dit mag via DM naar die mod ;))
3. Het melden van een uit de hand gelopen topic (dat mag via een topic report of in Schop een Modje)
4. Je beklag doen over een user (dit mag via een TR)

Als je in dit topic reageert gaan wij er wel vanuit dat we met respect met elkaar om gaan. Onderbouw je vraag of opmerking dan ook altijd en dan kun je een serieus antwoord vanuit de crew terug verwachten.

Veel plezier in MSP :)

Met dank aan Ginz

[ Voor 94% gewijzigd door zeef op 06-08-2009 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het aandragen van FAQ-onderwerpen, of het zelf schrijven van stukjes (neem even contact op) wordt zeer op prijs gesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-07 20:01

Matis

Rubber Rocket

Ik had in LA nog een stukje getikt, weet niet of het nog relevant/actueel is, maar misschien hebben jullie er wat aan!
Matis in "TF: Mediaspelers (was Networked Media Ta..."

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die nemen we iig mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jipster
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-04 12:36
Wie weet hoe die msp's met internet radio zenders omgaan?? Ik wil gewoon radio 1,2 en 3fm Aroow jazz en Radio 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat hoort niet thuis in het feedbacktopic Jipster. Pak daarvoor de handleiding er eens bij om te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Bovendien heb je hier al een topic over. GoT is geen helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jipster
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-04 12:36
de handleiding ...ja .. das een helder idee... uniek ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

MSP heeft nu ook een FAQ :) Zie TF: MSP FAQ. Op- of aanmerkingen zijn gewenst. Post ze dus hier, of stuur een DM of mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zie dat jullie Networked Media Tank - deel 3 willen sluiten.

Dit topic mag misschien op een allegaartje lijken maar het gaat om door Syabas Technology ontwikkelde mediaspelers die ze de naam Networked Media Tank hebben gegeven. Er worden inderdaad ook anders spelers in dat topic gepost, maar dat komt doordat mensen de topicstart niet gelezen hebben of doordat het een populair topic is en er geen topic is over hun speler.

Ik vraag me ook af of het slim is om alle varianten die dezelfde hard- en software (soms zitten er kleine aanpassingen in de software en de hardware, bijvoorbeeld wat meer geheugen) gebruiken op te splitsen omdat een kleine groep gebruikers van deze spelers dan nog verder opgesplitst wordt wat dood bloedende topics opleverd. Op het moment dat de volgende generatie spelers wordt aangeboden (waarvan de PCH C200 de eerste is) wordt dit alleen maar erger.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topics mogen best doodbloeden. Dat betekent waarschijnlijk dat niemand er meer wat over kwijtwil.

En dat mensen de topicstart niet lezen, en hun vragen dumpen is inherent aan grote topics. Dat is nu een van de dingen die we willen vermijden. Tesamen met de vindbaarheid van zaken. Het maakt overigens niets uit dat er weinig variatie in software en hardware zit. Dat iets op elkaar lijkt wil niet zeggen dat het ook dan in hetzelfde topic moet :)

We willen grote topics minimaal houden, dus dan is dit wmb een logische stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik vind het een beetje zonde om 5 topics te laten doodbloeden als het wat functionaliteit die besproken wordt veel op hetzelfde neer komt en wel waarde heeft in een topic. Het goedkope Chinese brommertopic is ook doodgebloed, maar praten over je Chinese brommer kan ook prima in het brommertopic. De Medion ?? netbook en MSI Wind stonden ook in een topic.

Misschien moet de titel verduidelijkt worden al is "eerste generatie Syabas mediaspelers deel 3" ook niet heel veelzeggend :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-07 20:06
jullie gaan ook Home Theater PC (HTPC) Deel 4 stoppen. is het nu de bedoeling dat deze topic over meerdere wordt verspreid? dus 1 minimale hardware, 1 over software, 1 over kasten, enz?
Op zich ben ik wel blij met een verbreding voor het onderwerp maar ik ben zeer benieuwd hoe het eruit komt te zien.... want overzichtelijkheid zal wel moeilijker worden om te realiseren en te houden...
mods zullen voornamelijk moeten gaan letten op berichten die verkeerd staan, dit zie je over het gehele forum gebeuren. ook de bekende "ik moet nog zoveel uur wachten" en "is dit een goede samenstelling" mogen van mij sneller verwijderd worden. te vaak hebben mensen minimale inspanning verricht om het lijstje te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Themafora zijn vaak van tijdelijke aard, geldt dat ook voor deze?
Of wordt dit forum gepromoveerd tot vast forum als blijkt dat het goed loopt?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Themafora zijn inderdaad tijdelijk. Het is echter wel het plan om er daarna een permanent forum van te maken. Het is echter altijd even afwachten hoe het forum eruit komt te zien als je iets afsplitst. Vandaar het themaforum. Maar zoals het nu loopt gok ik niet dat we alles terugplaatsen naar LCD en CSL :)

De vraag van A4-tje is voor Ed_L :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:52

Edmin

Crew Council

get on my horse!

A4-tje schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 23:00:
jullie gaan ook Home Theater PC (HTPC) Deel 4 stoppen. is het nu de bedoeling dat deze topic over meerdere wordt verspreid? dus 1 minimale hardware, 1 over software, 1 over kasten, enz?
Op zich ben ik wel blij met een verbreding voor het onderwerp maar ik ben zeer benieuwd hoe het eruit komt te zien.... want overzichtelijkheid zal wel moeilijker worden om te realiseren en te houden...
mods zullen voornamelijk moeten gaan letten op berichten die verkeerd staan, dit zie je over het gehele forum gebeuren. ook de bekende "ik moet nog zoveel uur wachten" en "is dit een goede samenstelling" mogen van mij sneller verwijderd worden. te vaak hebben mensen minimale inspanning verricht om het lijstje te maken.
oor alle samenstelvragen wordt het BBG-aanschaf topic gehanteerd. Alle boodschappenlijstjes en 'welke moet ik nemen' topics worden vanaf dan direct doorverwezen naar de BBG. Users hier worden natuurlijk aangemoedigd om elkaar daar advies te blijven geven. Verder zal een gelijke policy gehanteerd worden als bij CSL en PMG (bijvoorbeeld). Dat betekent dat er best een topic over de nieuwe TV-tuner 'X' gestart kan worden, maar het is niet de bedoeling dat die verzanden in 'chat hier over product 'X'.
Vwb moderatie zijn we nu met twee man bezig om hier verbetering in aan te brengen, maar het plaatsen van topicreports is daarbij van groot belang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
duidelijk, er zal dus niet meer of minder worden gemod dan eerst.
hebben jullie ondertussen al een structuur opgezet voor het (hopelijk) permanente forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat voor structuur bedoel je precies? Wat zou er moeten veranderen? Zodra het forum permanent wordt (we gaan natuurlijk eerst even intern evalueren), dan verandert er weinig meer dan slechts de naam. Nouja, behalve dan dat oude topics die nu niet meer passen gesloten worden of aangepast worden. Maar volgens mij hebben we daar de meeste ook wel van gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Ik zie net dat het HTPC-topic gesloten gaat worden. Ik vind dat jammer omdat behalve de keuze van de hardware ook andere keuzes naar voren kwamen die specifiek zijn voor een HTPC zoals het wel of niet nemen van een tv-kaart en welke software je kiest.

Ik denk dat iets van een algemeen topic toch nog erg handig kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat soort zaken kunnen toch prima besproken worden in een apart topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Die vragen passen inderdaad prima in een apart topic. Het voordeel daarvan is dat discussies eenduider worden en makkelijker terug te vinden zijn wanneer iemand de GoT search gebruikt.
De 'grote' topics hebben de neiging te verzuipen in de hoeveelheid discussies die door elkaar lopen. Het gevolg is dat vragen iedere keer weer terug blijven komen, omdat de lezer het vertikt om 100 pagina's discussie door te worstelen om erachter te komen hoe nVida's deinterlacing opties heten (bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
RoD schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:37:
Wat voor structuur bedoel je precies? Wat zou er moeten veranderen? Zodra het forum permanent wordt (we gaan natuurlijk eerst even intern evalueren), dan verandert er weinig meer dan slechts de naam. Nouja, behalve dan dat oude topics die nu niet meer passen gesloten worden of aangepast worden. Maar volgens mij hebben we daar de meeste ook wel van gehad :)
ik bedoelde eigenlijk het volgende:
je krijgt de main topic "HTPC"
met (neem ik aan) daaronder een aantal subtopics zoals "interne hardware", "software", "cases", enz.

hoe wordt het topic dus ingedeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het aanmaken van topics is een zaak van de users, niet van de mods. Wij masseren alleen de juiste kant op ;)
Ik geef hier wel aan dat we meer willen dan alleen een stapel 'grote' topics. Specifieke vragen of onderwerpen hebben gewoon recht op een eigen topic, zoals dat op heel GoT gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
okee, duidelijk. zal allemaal wel weer goed komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-07 23:43
Eerlijk gezegd vind Ik vind nieuwe beleid wat wazig.

Waarom staat nu bijvoorbeeld het topic Humax IRHD-5000 HD decoder in Mediaspelers en HTPC's?

Je gebruikt zo'n ding toch om televisie mee te kijken dus zou ik verwachten dat een topic hierover in een subforum met alles over televisiekijken thuis hoort?

Waarom zou bijvoorbeeld [Aanschaf] Welke Blu-ray speler heb ik nodig? *geopend* dan wel in LCD, Plasma, Projectie thuis horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:47
Dat heeft idd onze aandacht. Topics passen eigenlijk in beide fora. We zouden het ook met een alias kunnen oplossen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
kwiebus schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 23:51:
Eerlijk gezegd vind Ik vind nieuwe beleid wat wazig.

Waarom staat nu bijvoorbeeld het topic Humax IRHD-5000 HD decoder in Mediaspelers en HTPC's?

Je gebruikt zo'n ding toch om televisie mee te kijken dus zou ik verwachten dat een topic hierover in een subforum met alles over televisiekijken thuis hoort?

Waarom zou bijvoorbeeld [Aanschaf] Welke Blu-ray speler heb ik nodig? *geopend* dan wel in LCD, Plasma, Projectie thuis horen?
Ik sluit me hierbij aan. LCD, Plasma en Projectie associeer ik met TV kijken en als zodanig zoek ik topics over digitale TV aldaar. Zeker nu de doorbraak lijkt te komen van standaard geïntegreerde digitale tuners in de nieuwe TV's naast de analoge tuners. Als zodanig horen topics over CAM's ook meer thuis bij de TV's omdat een CAM geen mediaplayer is. Een Blu-ray speler is volgens mij zelfs meer te bestempelen als een mediaplayer dan een digitale ontvanger. Dat geldt dan ook voor de video recorders en ieder ander apparaat zonder eigen scherm voor de weergave van video.

Als dit de scheiding moet blijven dan kan deze sectie beter hernoemd worden naar "Digitale TV, Mediaspelers en HTPC's" zodat duidelijk is wat er hier aan topics gevonden kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het beleid is min of meer dat de kastjes in MSH thuishoren en de dingen die het beeld geven in LCD horen. Dat is een vrij heldere scheiding en voorkomt dat we in de toekomst features uit moeten pluizen om te kijken of het nou in LCD of MSH moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-07 23:43
Voor de beleidsmakers is dat misschien een vrij heldere scheiding maar ik vraag mij af of dit voor de gemiddelde tweaker ook zo is, volgens mij zeker niet met de omschrijvingen die nu bij de subforums staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De omschrijvingen moeten nog getweaked worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Met RoD. De scheiding is de afgelopen maand besproken, maar de uitvoering zit nog in de vroege fase. Ik hoop dat volgende week alle wijzigingen doorgevoerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
tip/idee:

dit subforum hernoemen naar HDTV randapparatuur (set-top boxen, HTPC, mediaspelers, blueray)

Ik vind ook dat de topics over de DVB-C ontvangers (zoals o.a. de Humax 5050c) niet goed bij de huidige forum omschrijving past. Zo'n apparaat is zeker geen mediaspeler en/of HTPC :)

Petrolhead en draadjesnerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik ben het met je eens dat er een andere naam moet komen. Hier wordt intern nog over gediscussieerd. Op zich is dit helemaal geen slechte suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
antiekeradio schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 16:27:
tip/idee:

dit subforum hernoemen naar HDTV randapparatuur (set-top boxen, HTPC, mediaspelers, blueray)

Ik vind ook dat de topics over de DVB-C ontvangers (zoals o.a. de Humax 5050c) niet goed bij de huidige forum omschrijving past. Zo'n apparaat is zeker geen mediaspeler en/of HTPC :)
Dan "TV randapparatuur" aangezien hier ook de ontvangers naar toe verplaatst zijn die alleen met SD kanalen om kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
Wat heeft dit topic: HDTV: kwaliteit Nederland 1, 2 en 3 HD met de titel van het forum te maken?

Het gaat hier niet eens over apparatuur, maar over de (beeld)kwaliteit van de uitzendingen.

Lijkt mij dat dat ergens anders besproken moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ArChie schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 17:21:
[...]

Dan "TV randapparatuur" aangezien hier ook de ontvangers naar toe verplaatst zijn die alleen met SD kanalen om kunnen gaan.
Dan vallen meteen dingen als universele afstandsbedieningen, HD/DVD-recorders en Blu-Ray-spelers.
Wat het niet juist het idee om alle soorten mediaspelers (media als in bestanden) in een apart forum op te nemen zodat het niet te vol werd?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

RoD schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:28:
Het beleid is min of meer dat de kastjes in MSH thuishoren en de dingen die het beeld geven in LCD horen. Dat is een vrij heldere scheiding en voorkomt dat we in de toekomst features uit moeten pluizen om te kijken of het nou in LCD of MSH moet.
Totdat fabrikanten besluiten om DVB-T, DVB-C (al dan niet met CI+), etc. in de TV zelf te integreren. Goh, zijn die er al? :P
Ik snap het idee van de splitsing tussen beide zaken, maar m.i. is 't bv. absolute kolder om het Ziggo CI+ topic naar hier te verplaatsen terwijl 'ie op dit moment vooral interessant is voor mensen met een TV waar zo'n ding in moet. Misschien is 't handiger om eerst intern uit te vogelen hoe de subfora moeten gaan heten en wat er in hoort voordat lukraak topics naar een plek worden verplaatst waar ze niks te zoeken hebben?

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

[late reply]
Dat laatste hebben we gedaan en dit is het besluit geworden. Dat topics vaak op meerdere subfora toepasbaar zijn is een feit en daarom hebben we de mogelijkheid tot het plaatsen van een alias. Daarnaast wordt er intern over een grotere overhaul, maar dat is iets voor de middelange termijn.

Absolute kolder, lukraak, niks te zoeken. Termen die een wat zwaardere lading hebben dan dat je ongetwijfeld bedoelt. Je boodschap komt met minder ook over, hoor!

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-06 22:45
Ik vind dit een geweldig forum, maar als ik de indeling zou mogen maken zou ik voor een indeling kiezen met één forum voor mediaspelers en één voor multimedia via de PC.

De huidige indeling vind ik aanleiding geven tot enige onduidelijkheid; HTPC onderwerpen komen vooral bij complete systemen aan bod, de squeezebox e.d. worden vooral bij audio besproken en in dit forum vinden we ook onderwerpen over digitale ontvangers ed.

In de eerste audio en videoplayers, die twee zijn toch moeilijk uit elkaar te halen en zijn een apart genre tussen PC enerzijds en consumentenspelers zoals DVD-spelers anderzijds, dus ook de squeezebox in dat forum.
In de tweede computer audio en video, multimedia/htpcs dus, hardware en software.

Ach, zoveel hoofden, zoveel zinnen natuurlijk, maar ik denk dat er hier interesse genoeg is voor tenminste éen apart forum moet zijn voor mediaweergave waar nog wat aan getweakt kan/moet worden.

[ Voor 23% gewijzigd door dura op 13-11-2009 12:33 . Reden: gepoogd m'n verhaal wat helderder te maken. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
(delete maar)

[ Voor 200% gewijzigd door Dreamvoid op 29-03-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Lees aub de topicstart.

[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 26-06-2010 11:27 ]

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328026

Weet iemand soms of er mediaspelers zijn die MKV compressed headers ondersteunen?

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dit is een feedbacktopic, geen topic om dit soort vragen in te stellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Kunnen die vervolgtopics niet beter los in dit geval. Als ik meer topics over de WD Live wil zien dan klik ik wel op de tag :) [WD TV Live] Ervaringen topic

Deze zijn allemaal aan elkaar gekoppeld: Topicreeks: [Mediaplayer] WD TV

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-03 17:33
Misschien een optie om de Iconbit XDS1003D een eigen topic te geven ?
Kan ik wat ervaringen en/of tips in kwijt..
Nu zitten we in "aanbod full HD 3D" er over te schrijven.
Of is er al een topic voor ? kon hem in iedergeval niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:24
Beste tweakers,

Ik weet niet of ik deze vraag hier moet stellen, maar andere categorieën komen niet in de buurt.

Ik ben op zoek naar een stabiele/snelle android set-top-box.
Heb zelf de volgende types opgezocht waarvan ik denk dat ze wel goed zijn qua specificaties.

Wat heb je zelf al gevonden?
Bluetimes MX5 (dual core 1GB ram)
of de MK888(K R42/CS918) [quad-core 2gb ram)
of de TRONSMART VEGA S89 (quad-core 2gb ram)
of de MINIX NEO X8-H (quad-core 2gb ram)
rPI (is een leuk alternatief maar veel te traag uit eigen ervaringen)

Heeft iemand ervaring hiermee? En zou eventueel een andere aanraden of gewoon een van deze uitzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Die vraag kun je stellen in het Consumentenelektronica Aankoopadviesforum, oftewel CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusius-nl
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-03 12:35
Ik heb voor mijn PA de volgende setup gekocht:
- 2x KEF Q500
- 1x KEF Q200
- Denon x2100W AV Receiver
- Samsung ue55hu7500l

Nu wil hij video gaan streamen vanaf de PC, en moet ik nog een media oplossing zoeken. Volgens mij hebben Samsung TV's geen audio pass through voor 5.1. Dus ik vrees dat ik een andere oplossing moet zoeken dan bijvoorbeeld via Plex te streamen naar de TV zelf.

Ik vrees dus dat ik iets van een mediaspeler moet aanschaffen die ik kan aansluiten op de Denon receiver zodat hij wel 3.0 kan afspelen.

Wat adviseren jullie? Bijv Chromecast, mede8er of een synology nas? Het moet natuurlijk alles kunnen afspelen via het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-12-2024
Wie kan mij helpen?
Ik heb al een hele tijd een htpc .
Specs zijn:

Intel i3 -2100
Asus p8h61 mobo
8 gig geheugen
Asus geforce gt740 2 gig
Ssdtje en 2tb aan hdd

Nu draait eigenlijk alles verder goed, gebruik hem alleen voor film kijken.(kodi)
Maar nu heb ik een samsung 60ks7000 gekocht 4k hdr etc.. en nu wel ik dus ook graag eens 4k films afspelen.
Zo gezegd zo gedaan, batman vs Superman gedownload 80 gig maar nee hoor,
Het lijkt even goed te gaan maar dan is de pret over .
Stotterend weg vallend beeld , krijg het niet goed.
Ik heb denk ik dus een hardware probleem maar welke?
De asus gt740 kan de 4k resolutie aan, dit draai ik nu dus ook op mijn bureau blad.
Hij heeft hdmi 1.4 dus zou ie tot 4k30 hz moeten kunnen draaien toch.
Nu weet ik niet of het echt de videokaart is, wil wel graag upgraden.
Kan online niet echt een oplossing vinden waar mijn bottleneck zit.
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-06 12:52
Vandaag de nieuwe Shield tv ontvangen. Welke apps zijn must have? En hoe kan ik best iptv kanalen fixen?

Modbreak:Wij zijn geen helpdesk ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Michael Knight op 02-02-2017 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:57

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Modbreak:Heren, dit is een topic t.b.v feedback!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is het niet wat kort door de bocht om na 1 slowchat reactie het [NVIDIA Shield TV Pro] Leveringsproblemen topic direct maar te sluiten? :? Volgens mij zijn er wel vaker 'leveringsproblemen'-topics alhier en wordt er volgens mij wat soepeler ermee omgesprongen met dergelijke reacties. Dan is het een beetje raar om te zien dat deze na 1 dergelijke reactie meteen maar dicht moet, niet?

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 08-06-2020 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
@Michael Knight Werkelijk een opmerking die even terloops wordt gemaakt in een vraag over een chromecast en dan zo reageren alsof er racistisch een moord wordt gepleegd ?
Inderdaad we zijn in 2020 maar zelfs moderators zouden hun verantwoording eens moeten nemen en volwassen moeten reageren ipv van elke mug een olifant te maken en de werkelijke beledegingen en onderlinge aanvallen op dit forum te laten slippen .

Klagen over het te druk zijn en niet alles kunnen bekijken omdat je "vrijwilliger" bent zoals bijna dagelijks gebeurd zou missschien niet nodig zijn als sommige moderators hun prioriteiten eens wat gaan verleggen en de werkelijk kwetsende opmerkingen eens aanpakken ipv "zo zwart als de helper van sinterklaas" aanstootgevend te vinden als er gevraagd wordt wat voor kleur een stekker van een chromecast heeft .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

@leekers
leekers schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 06:19:
@Michael Knight Werkelijk een opmerking die even terloops wordt gemaakt in een vraag over een chromecast en dan zo reageren alsof er racistisch een moord wordt gepleegd ?
Nee, dat staat er niet.. maar we moderen wel als er mogelijk aanstoot genomen kan worden. En gelet op de meerdere topic reports, gaan we daar toch even van uit.
@Michael Knight
Inderdaad we zijn in 2020 maar zelfs moderators zouden hun verantwoording eens moeten nemen en volwassen moeten reageren ipv van elke mug een olifant te maken en de werkelijke beledegingen en onderlinge aanvallen op dit forum te laten slippen .
Volgens mij ben jij niet degene om te zeggen dat ik verantwoording moet nemen voor bovenstaande.. ècht, waar hèb je het over. Klagen over een vrijwilliger die precies dat doet wat gevraagd wordt, maar mogelijk niet overeen komt met al joúw wensen..
@Michael Knight
Klagen over het te druk zijn en niet alles kunnen bekijken omdat je "vrijwilliger" bent zoals bijna dagelijks gebeurd zou missschien niet nodig zijn... .
Ho ho.. wat? Waar klaag ik bijna dagelijks..? Of is dit een random sneer naar collega mods? Ook niet handig dan..
@Michael Knight ...als sommige moderators hun prioriteiten eens wat gaan verleggen en de werkelijk kwetsende opmerkingen eens aanpakken ipv "zo zwart als de helper van sinterklaas" aanstootgevend te vinden als er gevraagd wordt wat voor kleur een stekker van een chromecast heeft .
En hier kom je full circle.. Begin maar weer bij mijn eerste reactie. Fijne dag he! :z (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
Michael Knight schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 17:23:
@leekers

[...]

Ho ho.. wat? Waar klaag ik bijna dagelijks..? Of is dit een random sneer naar collega mods? Ook niet handig dan..
Is dat zo ? Kan ik Tweakers vergelijken met Noord Korea dan waar je ook geen kritiek mag hebben op iemand ?

En voor diegenen die er aanstoot aan hebben genomen hoop ik dat als ze op 1e Kerstdag tijdens het diner eens 1 miliseconde denken aan alle zwarte mensen in Afrika sterven van de honger terwijl zij zich drukmaken over een zwarte piet vanachter hun computer met hun volle buik .

Maar ja hongersnood en daar wat aan doen is moeilijker dan typen en met een bord "weg met zwarte piet" ronddlopen en klagen over de slavendrijvers .

Ik ben niet zo hypocriet om je een goede dag te wensen maar wens je wel veel gezondheid in deze periode .

[ Voor 33% gewijzigd door leekers op 06-12-2020 05:50 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

leekers schreef op zondag 6 december 2020 @ 05:40:
[...]

Is dat zo ? Kan ik Tweakers vergelijken met Noord Korea dan waar je ook geen kritiek mag hebben op iemand ?

En voor diegenen die er aanstoot aan hebben genomen hoop ik dat als ze op 1e Kerstdag tijdens het diner eens 1 miliseconde denken aan alle zwarte mensen in Afrika sterven van de honger terwijl zij zich drukmaken over een zwarte piet vanachter hun computer met hun volle buik .

Maar ja hongersnood en daar wat aan doen is moeilijker dan typen en met een bord "weg met zwarte piet" ronddlopen en klagen over de slavendrijvers .

Ik ben niet zo hypocriet om je een goede dag te wensen maar wens je wel veel gezondheid in deze periode .
En hier.. ga ik niet op reageren in een feedbacktopic. Het is namelijk een feedbacktopic. Check je PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
Geen feedback ;)

[ Voor 75% gewijzigd door Michael Knight op 08-12-2020 22:45 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-06 01:12
Wat een plotwendingen in de laatste reacties van dit topic. Hier kan ik niet overheen. Ik zocht iets over mediaspelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuri
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 11-06 19:25
Er is iets mis met de webshop link van deze Anker Nebula projector. Het linkt namelijk naar een tapijt. Die grote prijsdaling was al verdacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-07 21:44

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Iuri schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 19:27:
Er is iets mis met de webshop link van deze Anker Nebula projector. Het linkt namelijk naar een tapijt. Die grote prijsdaling was al verdacht.
Zou je dat alsjeblieft op de voorgeschreven manier willen melden?

https://tweakers.net/info/faq/pricewatch/#prijs-fout

Ik heb namelijk geen idee wie ik hiervoor moet hebben, door het op de voorgeschreven wijze te doen komt de melding automatisch bij de juiste persoon terecht.
Pagina: 1