Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

Topicstarter
Anoniem: 283225 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 11:38:
Sorry voor de noObie vraag. Maar wat is nou het verschil tussen de HDX 1000 en de Popcorn?
Ze liggen allebei op voorraad hier vlakbij, wil dus 1 van de 2 ophalen vanmiddag.
Heb bijna alles hier doorgelezen. Maar kan nou niet echt het verschil vinden.
Ze kosten ook precies hetzelfde, dus dat is het punt niet :D

Ik wil hem gebruiken om films en series Wireless naar me slaapkamer te streamen.
In de topicstart staat een link naar een vergelijkingstabel. Heb je die al bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G8rb8n
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:48
GeeBee schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 11:30:
[...]

Wat vind je van deze oplossing?
[afbeelding]

Ze zijn er ook van 2GB en kosten volgens de pricewatch nog geen 30 euro.
pricewatch: Transcend IDE Flash Module TS2GDOM40V

Hogere capaciteit is mogelijk, maar is niet echt nodig lijkt mij.
http://www.transcend.nl/p...ail.asp?ModNo=26&LangNo=0
Ik overweeg ook een dergelijk oplossing. Heeft iemand deze kaart al getest in de PCH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Laatst online: 10:48
Zit op de Popcorn hour a-110 na levering beschermfolie op de voorkant? Ik heb hem namelijk net ontvangen en er zitten echt superveel krassen op het zwarte plastic gedeelte, ik zie alleen geen beschermfolie. Dit zit wel op de boven en onderkant. Ook zaten de zegels gewoon intact op de doos en zitten alle kabels netjes verpakt. Het lijkt gewoon een nieuwe op de voorkant na.

Ik ben hier natuurlijk niet zo blij mee, heb hem in NL besteld en gezien tijd van de levering komt dat ding wel 'nieuw' uit de US. Op de wifisound site stond levering vanaf 16 december dus dat klopt gewoon.

Ik kan helaas geen foto posten maar zitten behoorlijk diepe en heel veel kleine krasjes op. Zowel horizontaal en verticaal en een schuine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283225

Anoniem: 94923 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 13:08:
[...]

In de topicstart staat een link naar een vergelijkingstabel. Heb je die al bekeken?
Yup dankje wel!

Het is de PCH geworden.

Ik ben nu bezig met de instellingen maar hij doet helemaal niks.
Er zit een handleiding bij van 3 vouwblaadjes, kan iemand mij helpen?
Heb de wirelles module eraan gehangen en ingesteld.
Hij geeft wirelles conected.
Maar ik kan nog niet browsen in me PC files.
Wat doe ik fout of moet ik nog doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:49

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Anoniem: 283225 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 18:16:
[...]

Yup dankje wel!

Het is de PCH geworden.

Ik ben nu bezig met de instellingen maar hij doet helemaal niks.
Er zit een handleiding bij van 3 vouwblaadjes, kan iemand mij helpen?
Heb de wirelles module eraan gehangen en ingesteld.
Hij geeft wirelles conected.
Maar ik kan nog niet browsen in me PC files.
Wat doe ik fout of moet ik nog doen??
Ik zou even hier beginnen:
http://networkedmediatank.com/wiki/index.php/Main_Page

Je kan hier de meest gestelde vragen vinden, plus oplossingen voor de meest voorkomende problemen. Er zijn meerdere manieren om je Pc met je PC te connecten, deze staan hier ook uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lt. Marx schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:05:
[...]

Ik zou even hier beginnen:

Je kan hier de meest gestelde vragen vinden, plus oplossingen voor de meest voorkomende problemen. Er zijn meerdere manieren om je Pc met je PC te connecten, deze staan hier ook uitgelegd.
There are several streaming options available for play back.

1) Install Myihome provided by Syabas - http://www.networkedmediatank.com/download/myihome.html

2) Install Llink provided by Lundman - http://www.lundman.net/wiki/index.php/Llink

3) Connect to your PC via NFS / SMB network connection.

4) Connect to your NAS via NFS / SMB / UPNP AV.

5) Install an internal HDD/external HDD.

6) Hook up an external DVD ROM (for non-css encrypted DVD only)

Dit is dus het lijstje... Heb punt 1 en 2 gedaan.
Wtf is een NFS/SMB en nog belangrijker, hoe doe je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 15:39
Sow mijn Istar H5 zit ook in het vliegtuig naar Nederland *O*

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-06 20:36
wiene schreef op woensdag 17 december 2008 @ 18:02:
Zit op de Popcorn hour a-110 na levering beschermfolie op de voorkant? Ik heb hem namelijk net ontvangen en er zitten echt superveel krassen op het zwarte plastic gedeelte, ik zie alleen geen beschermfolie. Dit zit wel op de boven en onderkant. Ook zaten de zegels gewoon intact op de doos en zitten alle kabels netjes verpakt. Het lijkt gewoon een nieuwe op de voorkant na.

Ik ben hier natuurlijk niet zo blij mee, heb hem in NL besteld en gezien tijd van de levering komt dat ding wel 'nieuw' uit de US. Op de wifisound site stond levering vanaf 16 december dus dat klopt gewoon.

Ik kan helaas geen foto posten maar zitten behoorlijk diepe en heel veel kleine krasjes op. Zowel horizontaal en verticaal en een schuine.
ja er zit een beschermingsfolie die je kunt verwijderen, dan is terug nieuw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat dacht ik ook, maar dat is toch beschermfolie waar die krassen op zitten :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

Lt. Marx schreef op woensdag 17 december 2008 @ 09:13:
[...]

Lipsync heb je alleen maar nodig als je het geluid buiten de TV om aan een receiver hangt. De lipsync functie zit dan in de audioreceiver en niet in de PCH. Verder weet ik niet goed of er nog wat te veranderen valt aan de downmix, daarvoor zou je even op het NMT forum moeten zoeken/posten.
zoals gezegd heb ik een serieuze stereo dac waar hij op moet komen. Die heeft geen lipsync (feitelijk ook complete onzin omdat mijn lcd gewoon snel genoeg moet zijn maar goed dat is een andere discussie) dus zou het handig zijn als het in de pch zit. er zijn gewoon ook dvd spelers die het intern hebben en met een htpc is het ook in te stellen. Ook heeft lang niet iedere surround reciever die functie dus....

het je wellicht een link naar dat nmt forum ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ray schreef op woensdag 17 december 2008 @ 22:26:
[...]

het je wellicht een link naar dat nmt forum ?
Ray staat gewoon in de Topicstart!
Anoniem: 283225 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:19:
[...]
Wtf is een NFS/SMB en nog belangrijker, hoe doe je het?
SMB (Samba) is de normale netwerkshare toegang die Windows kent.
Het makkelijkst in gebruik vind ik.

[ Voor 112% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 17-12-2008 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09-2010
Zit op de Popcorn hour a-110 na levering beschermfolie op de voorkant? Ik heb hem namelijk net ontvangen en er zitten echt superveel krassen op het zwarte plastic gedeelte, ik zie alleen geen beschermfolie.
Klopt, de folie is moeilijk te zien, maar zit er bij een nieuwe unit standaard op.
Even verwijderen en hij zal als nieuw uitzien !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
Anoniem: 283225 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 18:16:
[...]

Yup dankje wel!

Het is de PCH geworden.
Goede keus, je zult er geen spijt van hebben.
Gewoon even de komende dagen lekker ermee gaan stoeien.
Handleiding is sumier, maar Google doet wonderen !

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik heb hier nu ook YAMJ aan de praat. Toch wel erg leuk om zo je filmbieb te showen aan mensen :)
Afbeeldingslocatie: http://moviejukebox.googlecode.com/svn/wiki/ScreenShot.MainIndex.jpg

Installatie instructies:
http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/StepByStepInstall

Je kan meerdere sources aan elkaar knopen op deze manier. Ik heb nu bijvoorbeeld 1 library bestaande uit alle films en series van 2 pc's en de pch zelf. Dus zonder mapjes te bezoeken enzovoort!

Ook leuk: HD support: alle hd films krijgen apart HD icoontjes en je kan ook sorteren op HD kwaliteit!

[ Voor 10% gewijzigd door LtMarx op 18-12-2008 00:01 ]

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Kijk dan ook eens naar movieflow (in combinatie met MOC, een applicatie op je pc):

http://www.indocomp.com/p...1.2.5/mtk-movie-flow.html

[ Voor 12% gewijzigd door Mental op 18-12-2008 00:41 ]

Topicstarter
L4m0r schreef op donderdag 18 december 2008 @ 00:40:
Kijk dan ook eens naar movieflow (in combinatie met MOC, een applicatie op je pc):

http://www.indocomp.com/p...1.2.5/mtk-movie-flow.html
Inderdaad, dan moet je steeds handmatig Movie Collector gaan zitten bijwerken.
YAMJ doet dat allemaal automagisch.

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 31-05 00:17

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Hallo, Ik heb een vraag waar ik zelf het antwoord niet op kon vinden.
Ik heb de popcornhour a110. Is het mogelijk om bestanden van een externe HDD te kopieren naar de interne HDD zonder gebruik te maken van een pc?
dus gewoon d.m.v. de popcornhour bestanden kopieren van usb hdd naar interne hdd.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 10:18

JayVee

shibby++!

HellStorm666 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:02:
Ik heb de popcornhour a110. Is het mogelijk om bestanden van een externe HDD te kopieren naar de interne HDD zonder gebruik te maken van een pc?
dus gewoon d.m.v. de popcornhour bestanden kopieren van usb hdd naar interne hdd.
Met mijn HDX ist dat prima gegaan. Alleen kost het wat moeite om files te selecteren, maar als je hele mappen kopieert is dat geen probleem!

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• degrgiov
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 15:00
voor YAMJ moet je zeker eens kijken naar XBMC Media Companion , heel goed om verkeerde links tegen te gaan

[ Voor 3% gewijzigd door degrgiov op 18-12-2008 09:36 ]

• wiene
  • Laatst online: 10:48
Heb de folie eraf, viel nog best tegen, is zeer dunne goed plakkende folie die overal perfect strak erop zat, het zou me niet verbazen als er genoeg mensen zijn die dat dingen hebben staan met de folie erop. Ik heb overigens nog niet in de handleiding gekeken als ik eerlijk ben. Misschien dat het daar wel in staat.

Topicstarter
Staat gewoon in de Wiki http://www.networkedmediatank.com/wiki/

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 18-12-2008 09:36 ]

[[...]

[/quote]

Jongens ben ik nou gek of kan ik het gewoon niet vinden. Na google en het forum te hebben doorzocht kan ik mijn antwoord maar niet vinden.

Ik moet nu dus volgens alle site´s en fora´s een NFS of SMB server gaan ´maken´. Ik weet nu inmiddels wie het bedacht heeft en de hele historie, maar het enige wat ik vraag is een handleiding, hoe en wat ik moet doen? Simpel stappenplan. Ik ben echt totaal niet bekend met beide opties.

Is er iemand die mij een beetje in de goede richting kan brengen ipv die referenties naar de topicstart of de NTM wiki? Want daar staat het dus niet. MyIhome en llink heb ik nu draaien. Maar Ihome is dus ruk, mede door het feit dat het geen iso speelt. En ik dus nog steeds me PC niet draadloos benaderen, maar als ik het goed heb, komt dat omdat ik nog geen NFS of SMB heb draaien?!

Ik zou jullie echt dankbaar zijn voor wat hulp.

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

degrgiov schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:28:
voor YAMJ moet je zeker eens kijken naar XBMC Media Companion , heel goed om verkeerde links tegen te gaan
Kan dit ook gewoon op de PCH draaien? Of heb je hiervoor een pc client nodig die dode links checkt?

Topicstarter
Anoniem: 283225 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:39:
[[...]

[/quote]

Jongens ben ik nou gek of kan ik het gewoon niet vinden. Na google en het forum te hebben doorzocht kan ik mijn antwoord maar niet vinden.

Ik moet nu dus volgens alle site´s en fora´s een NFS of SMB server gaan ´maken´. Ik weet nu inmiddels wie het bedacht heeft en de hele historie, maar het enige wat ik vraag is een handleiding, hoe en wat ik moet doen? Simpel stappenplan. Ik ben echt totaal niet bekend met beide opties.

Is er iemand die mij een beetje in de goede richting kan brengen ipv die referenties naar de topicstart of de NTM wiki? Want daar staat het dus niet. MyIhome en llink heb ik nu draaien. Maar Ihome is dus ruk, mede door het feit dat het geen iso speelt. En ik dus nog steeds me PC niet draadloos benaderen, maar als ik het goed heb, komt dat omdat ik nog geen NFS of SMB heb draaien?!

Ik zou jullie echt dankbaar zijn voor wat hulp.
toon volledige bericht
De Samba server staat standaard aan op je NMT, check even onder je Setup.
Nu kun je in je Windowsbak onder Netwerk je NMT zien verschijnen.

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 31-05 00:17

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Okay, bedankt. blijkbaar niet goed genoeg gekeken. zal t vanavond is proberen.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Anoniem: 76616

Beste Tweakers,

Ik heb even een korte vraag. Ik kijk graag series (Lost, Dexter, Californication, Top Gear), en straks nog meer omdat ik dan in het buitenland woon.

Ik wil een ding naast mijn TV waarop ik het liefst TED en uTorrent kan draaien. Ding moet met een kabeltje naar mijn versterker kunnen, en met een andere kabel naar een normale TV (dus geen HDTV ofzo). Het moet geen PC zijn, geen bakbeest, maar gewoon simpel, klein en vooral STIL. Het liefst wil ik dus echt downloaden via dat ding zelf.. zodat ik niets over mijn netwerk hoef te streamen, en mijn laptop aan moet zetten.

Bestaat zo iets? Wat vinden jullie het meest aansluiten bij mijn wensen?

Ik heb nog wel een 400GB schijf liggen ergens trouwens.. en ik kan natuurlijk altijd op mijn laptop downloaden en vervolgens alles overpompen. Oh, ik heb ook nog wel een USB WiFi stickje liggen trouwens, en werk thuis met een draadloos netwerk.

PS: Ik ga dus in Duitsland wonen, zou geniaal zijn als ik ook gewoon Ned 1/2/3 zou kunnen ontvangen! _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 76616 op 18-12-2008 10:49 ]

• doornteun
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-02-2024
Anoniem: 94923 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 10:17:
[...]

Zorg er wel voor dat de workgroup van je NMT dezelfde is als die van windows.

Anoniem: 94923 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 10:17:
[...]

Kijk hier kunne we wat mee!
Super bedankt.

Windowsbak is - ?

Zie je dat via Network share, onder setup?

Even nog een andere vraag die me te binnen schiet, gisteren kon ik bedraad wel gebruik maken van de MSP enz. Maar Wifi niet. Als jij bij Network, onder Setup kijkt staat er gewoon Wifi connected.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 283225 op 18-12-2008 11:09 ]

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 13:06
Je moet een hd hebben voor de samba server. Je kunt toch gewoon als je windows draait een map delen, dan zie je die op je NMT?

Arch Linux

jordz. schreef op donderdag 18 december 2008 @ 11:06:
Je moet een hd hebben voor de samba server. Je kunt toch gewoon als je windows draait een map delen, dan zie je die op je NMT?
Toen ik hem bedraad aansloot kwam die popup van Media player.. en kon ik hem allowen.
Of moet je gewoon echt de map zelf waar de files in staan sharen??

Maar als ie wifi is aangesloten ziet ie niks.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 283225 op 18-12-2008 11:23 ]

Topicstarter
Anoniem: 76616 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 10:36:
Beste Tweakers,

Ik heb even een korte vraag. Ik kijk graag series (Lost, Dexter, Californication, Top Gear), en straks nog meer omdat ik dan in het buitenland woon.

Ik wil een ding naast mijn TV waarop ik het liefst TED en uTorrent kan draaien. Ding moet met een kabeltje naar mijn versterker kunnen, en met een andere kabel naar een normale TV (dus geen HDTV ofzo). Het moet geen PC zijn, geen bakbeest, maar gewoon simpel, klein en vooral STIL. Het liefst wil ik dus echt downloaden via dat ding zelf.. zodat ik niets over mijn netwerk hoef te streamen, en mijn laptop aan moet zetten.

Bestaat zo iets? Wat vinden jullie het meest aansluiten bij mijn wensen?

Ik heb nog wel een 400GB schijf liggen ergens trouwens.. en ik kan natuurlijk altijd op mijn laptop downloaden en vervolgens alles overpompen. Oh, ik heb ook nog wel een USB WiFi stickje liggen trouwens, en werk thuis met een draadloos netwerk.

PS: Ik ga dus in Duitsland wonen, zou geniaal zijn als ik ook gewoon Ned 1/2/3 zou kunnen ontvangen! _/-\o_
Een NMT zou voor jou geen slechte keuze zijn.
NMT's beschikken over 2 Torrentmanagers en een Usenetmanager, dus downloaden kan ze zelf.
Live Nederlandse tv ontvangen zal niet lukken, wel kun je uitzendinggemist op je NMT bereiken middels de handvaten die in dit topic genoemd worden.

Anoniem: 94923 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 11:09:
[...]

NMT's beschikken over 2 Torrentmanagers en een Usenetmanager, dus downloaden kan ze zelf.
Live Nederlandse tv ontvangen zal niet lukken, wel kun je uitzendinggemist op je NMT bereiken middels de handvaten die in dit topic genoemd worden.
Een Network Media Tank dus.. :) En welke raad je aan?

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

de a110. Nieuwste model met DTS licenties voor mooier geluid uit je receivers...

• 13art
  • Laatst online: 17:17

13art

Moderator Mobile
Lt. Marx schreef op donderdag 18 december 2008 @ 13:11:
de a110. Nieuwste model met DTS licenties voor mooier geluid uit je receivers...
Die licentie zegt niet veel meer dan dat het DTS geluid kan downmixen naar 2 kanalen ipv 5.1 geluid. Zegt niet zoveel over de geluidskwaliteit.
Andere spelers zonder DTS licentie maar die wel het geluid gewoon "RAW" door kunnen geven, icm een versterker die DTS geluid kan verwerken, geeft net zo goed geluid.

Nadeel alleen zonder licentie is, dat als je versterker geen DTS geluid aan kan, je of zonder geluid zit, of eerst de film moet gaan omzetten.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• degrgiov
  • Laatst online: 22-05 15:00
Lt. Marx schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:40:
[...]

Kan dit ook gewoon op de PCH draaien? Of heb je hiervoor een pc client nodig die dode links checkt?
nee dit is een windows client die bij de films een nfo bestand zet met daarin de juiste info van je films. heel wat beter om je films te beheren dan met movie collector.
BTW het zijn niet altijd dode links maar soms ook gewoon verkeerde links, als je filename nioet zo echt goed overeenstemt met de filmnaam

[ Voor 15% gewijzigd door degrgiov op 18-12-2008 13:21 ]

• Beauty555
Selecteer op de Externe HDD via FILE MODE (afstandbediening) welk bestand je wilt overzetten.
Ga dan naar de Interne HDD en geef weer via FILE MODE aan of dat bestand gekopieerd of verplaatst moet worden naar de plek waar je staat op de Interne HDD.

Snap je het niet dan kijk voor uitleg op de WIKI Page

• Beauty555
wiene schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:31:
Heb de folie eraf, viel nog best tegen, is zeer dunne goed plakkende folie die overal perfect strak erop zat, het zou me niet verbazen als er genoeg mensen zijn die dat dingen hebben staan met de folie erop. Ik heb overigens nog niet in de handleiding gekeken als ik eerlijk ben. Misschien dat het daar wel in staat.
Staat er niet in ! Maar je hebt gelijk, het gaat er moeilijk vanaf.
In Shengzen weten ze wel wat plakken is :)

• Beauty555
Lt. Marx schreef op donderdag 18 december 2008 @ 00:00:
Ik heb hier nu ook YAMJ aan de praat. Toch wel erg leuk om zo je filmbieb te showen aan mensen :)
[afbeelding]

Installatie instructies:

Je kan meerdere sources aan elkaar knopen op deze manier. Ik heb nu bijvoorbeeld 1 library bestaande uit alle films en series van 2 pc's en de pch zelf. Dus zonder mapjes te bezoeken enzovoort!

Ook leuk: HD support: alle hd films krijgen apart HD icoontjes en je kan ook sorteren op HD kwaliteit!
Super bedankt voor deze link. Ik heb het ooit geprobeerd maar kreeg geen JukeBox aan het lopen.
Dankzij jouw link nu heel eenvoudig.

Nu alleen even kijken hoe ik sommige Movies die in de Filmbieb worden getoond weer kan verwijderen hieruit.
Daar er wel soms een hoesje staat van een film die niet in mijn Movie directory voorkomt.
En hoe ik namen onder een hoesje kan wijzigen, daar die soms ook niet helemaal kloppen.

Maar ben al erg tevreden, en heb mijn buurman weer de mond laten open vallen wat de PCH nu al weer extra kan, dan wat hij al allemaal kan.

THNX

• Arrancar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-05 14:22

Arrancar

Logicaan

Beste tweakers. Ik ben van plan om twee PCH A-110's te importeren. Er is hier nog wat onduidelijkheid over de invoerkosten. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

En als we toch bezig zijn;
Ondersteund de PCH aparte ASS softsubs die gemuxed zijn in een MKV?

Mvg

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik heb dat als volgt gedaan. Als je een film in een map heb staan die X.avi heet, zet er een bestandje bij die A.nfo heet. Dit bestandje is gewoon een txt bestandje waarin je alleen maar de imdb link plakt naar de betreffende film!.
bijvoorbeeld:
http://www.imdb.com/title/tt1013753/

Corrigeer dit voor alle films die nu verkeerd zijn. Dit kan je snel zien door de gegenereerde html file te openen vanachter je pc. Delete vervolgens op je PCH de jukebox folder en de index.htm. Run nu dat cmd bestandje nog een keer zoals beschreven in de installatie stappen. Check nu nogmaals je html file!

Herhaal deze stappen totdat alles klopt! Soms hebben films ook een rare naam (filmnaam is afgekort en release groep juist niet, je kan dan ook de file renamen naar Filmnaam.avi)

Voor series gebruik je per map de naam van de eerste episode, dus:
Serie X\Season Y\episode 1.avi
Serie X\Season Y\episode 1.nfo (met imdb link naar de serie pagina, de rest zoekt YAMJ zelf uit!)
Arrancar schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:45:
Beste tweakers. Ik ben van plan om twee PCH A-110's te importeren. Er is hier nog wat onduidelijkheid over de invoerkosten. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

En als we toch bezig zijn;
Ondersteund de PCH aparte ASS softsubs die gemuxed zijn in een MKV?

Mvg
De wiki is je vriend http://networkedmediatank.com/wiki/index.php/Main_Page :
Does the NMT support embedded subtitles in mkv?

Yes! It is supported with firmware 00-15-071213-14-POP-402 update

1. Ensure that the embedded subtitles are supported by NMT, for example: .srt, .sub, .smi and .ssa

2. Turn on a subtitle by pressing "subtitle" button on the remote control

3. To select a different language after pressing "subtitle", use the "Right" and "Left" keys to scroll and toggle.

4. To turn OFF embedded subtitles press 'subtitle' followed by "Right" or "Left" key until selected "Off".

5. "Up" & "Down" scrolls through and allows to change different settings of the subtitle:

- 1. Colour setting,
- 2. Time delay (+ and -),
- 3. Font size,
- 4. Shift in vertical direction.
toon volledige bericht
Invoerrechten bij mij voor 2 PCH's: €67,-

[ Voor 38% gewijzigd door LtMarx op 18-12-2008 15:58 ]

• Superbol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:47
degrgiov schreef op donderdag 18 december 2008 @ 13:20:
[...]

nee dit is een windows client die bij de films een nfo bestand zet met daarin de juiste info van je films. heel wat beter om je films te beheren dan met movie collector.
BTW het zijn niet altijd dode links maar soms ook gewoon verkeerde links, als je filename nioet zo echt goed overeenstemt met de filmnaam
Overigens niet alleen voor windows, maar ook met OSX voor elkaar te krijgen voor de geintresseerden...alleen nog even werkend krijgen :) Vind dit er namelijk toch wat beter uit zien dan de interface die er nu op staat.

• Arrancar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-05 14:22

Arrancar

Logicaan

Lt. Marx schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:55:

[...]

De wiki is je vriend http://networkedmediatank.com/wiki/index.php/Main_Page :

[...]

Invoerrechten bij mij voor 2 PCH's: €67,-
Thx! Helaas geen .ass subs dus.

Maar uiteindelijk ben dus ik ook met invoerrechten nog steeds goedkoper uit. Belachelijke prijzen in NL...

• Beauty555
Arrancar schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:45:
Mij heeft het € 64 Euro gekost !! :'(

Topicstarter
Eventueel kun je een iStar H5 overwegen. Iemand die eerder in dit topic schreef over de bestelling heeft nauwelijks invoerrechten betaald.

• Beauty555
Lt. Marx schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:55:
Ik heb dat als volgt gedaan. Als je een film in een map heb staan die X.avi heet, zet er een bestandje bij die A.nfo heet. Dit bestandje is gewoon een txt bestandje waarin je alleen maar de imdb link plakt naar de betreffende film!.
bijvoorbeeld:
http://www.imdb.com/title/tt1013753/

Corrigeer dit voor alle films die nu verkeerd zijn. Dit kan je snel zien door de gegenereerde html file te openen vanachter je pc. Delete vervolgens op je PCH de jukebox folder en de index.htm. Run nu dat cmd bestandje nog een keer zoals beschreven in de installatie stappen. Check nu nogmaals je html file!
Beste,
Het lukt me wel om alles goed te krijgen als ik dezelfde naam gebruik die op IMDB staat.
Echter soms wil ik voor bepaalde films de Nederlandse naam aanhouden en wel de juiste link naar IMDB.
Dus heb het op de manier geprobeerd zoals jij uitlegt, echter ik doe waarschijnlijk iets fout want het lukt me niet.

Vraag 1) Stel de film heet "Mickey's Feest.iso" noem je dan het nfo bestand A.nfo of Mickey's Feest.nfo
Ik heb beide geprobeerd echter niets lukte.

Vraag 2) Kun je ook Pictures vanaf IMDB pushen zoals je dat met de link doet via een nfo bestand. Hij neemt nu een afbeelding vanaf IMDB die niet de mooiste zijn. Ik kan achteraf wel een picture vervangen (mits ik de grote hetzelfde aanhoud), echter dan is de tekst HD op de picture niet meer aanwezig.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden en hulp.

THNX :)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Beauty555 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 17:48:
[...]

Mij heeft het € 64 Euro gekost !! :'(
Mijn vader heeft van de week zijn A-110 binnen gehad en niks hoeven te betalen. Je zou het bijna een kansspel noemen (nog meer belastingen) ;)

/▌

• Beauty555
Marzman schreef op donderdag 18 december 2008 @ 20:35:
[...]

Mijn vader heeft van de week zijn A-110 binnen gehad en niks hoeven te betalen. Je zou het bijna een kansspel noemen (nog meer belastingen) ;)
Lach niet te vroeg !
Dat had ik ook gedaan !!!!!!!!!!!
Ik zelf kreeg pas 6 weken nadat ik de PCH A110 in mijn bezit had de rekening van de douane.
TNT had voor mij het product aangegeven en de rekening betaald.
TNT schreef: dat hun voor mij aangifte gedaan hebben daar dit verplicht is bij het invoeren van dergelijke spullen uit het buitenland.
Zij hadden ook al de rekening voor mij betaald.
6 weken later kreeg ik dus pas de factuur van TNT of ik nu hun even wilde betalen voor hun service en douane aangifte.

Dus het duurt wel even. Lach pas over 6 weken als je vader niets gehoord heeft !

Anoniem: 282410

Ik heb de hdx1000 binnen met e36,10 douanekosten. Maar ja, dan is ie nog steeds goedkoop. Fijn apparaatje hoor.

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-02 12:20
Was er ook niet één of andere regel veranderd sinds 1 december, waardoor nu tot een bepaald bedrag geen douanekosten meer geheven worden ??

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:43
Lt. Marx schreef op donderdag 18 december 2008 @ 00:00:
[afbeelding]

Installatie instructies:

Ik heb de installatie voor elkaar en ziet er inderdaad wel aardig uit. Volgens mij heb jij het echter op een HD-tv (of HD-ready) op mijn CRT valt de helft van het beeld weg namelijk....

Ik heb al gezocht of je dit ergens kan configureren maar nog niet gevonden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
wmeester schreef op donderdag 18 december 2008 @ 22:49:
[...]

Ik heb de installatie voor elkaar en ziet er inderdaad wel aardig uit. Volgens mij heb jij het echter op een HD-tv (of HD-ready) op mijn CRT valt de helft van het beeld weg namelijk....

Zag net dat op diezelfde link ook een complete handleiding staat van YAMJ.
Ik had die eerst niet gezien !
Wie weet jij ook niet en staat daar wel je antwoord tussen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En het werkt! Hele simpele dingen die moesten worden aangepast, maar ja kom er maar eens achter als je er 0 ervaring mee heb.

Divx en Muziek speelt de PCH prima. DVD heeft ie verschrikkelijk veel moeite mee vanaf moment 1. Iemand ervaring met een ´gratis´router? Mijne is dus gewoon de standaard welke je krijgt van Tele2.
Andere vraag hoe kom je erachter via welke vorm deze verzend, N, G, A?

Vanmiddag even aan de haal met Yamj. Ben erg benieuwd want het ziet er prachtig uit.

Laatste vraag(voorlopig)ik wil een HDD in de PCH stoppen. Is daar nog een voorkeur van, welk merk? welk type? Maakt dit lawaai? Hij staat namelijk op me slaapkamer dus dat is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuMon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-06 12:32
wmeester schreef op donderdag 18 december 2008 @ 22:49:

Dan heb je vermoedelijk mijn website nog niet gezien :) Van mijn website (dus instellen van YAMJ bij een SD televisie):

Op een HD-ready of Full HD tv zul je het volledige beeld zien, bij een SD tv past het helaas niet.
In de c:\YAMJ map vond ik meerdere skins. Ik kreeg al meer beeld na de volgende wijziging:
Open het bestand: c:\YAMJ\moviejukebox.properties
wijzig de regel:
mjb.skin.dir=./skins/default
in:
mjb.skin.dir=./skins/sd
Helaas past het nog steeds niet helemaal op m'n (SD breedbeeld) tv... (wel op mijn HD-ready beamer). Bij de skin zit zit nog een configuratie bestand, waarmee het beeld verder kan worden ingesteld, dat heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tweakers.net HDX-1000 review aan topicstart toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anyonas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-04 17:39
Ik heb net eens naar YASP gekeken ... Waarom alleen windows? Pfft daar ben ik dus niets mee he.

Is het een stom idee om zelf iets te maken ? (Wat webservices aanroepen is nu niet zo moeilijk)
Ik zou het dan zo maken dat het deels dynamisch is maar toch met een snelle response tijd. Je zou het dan wel op je pc moeten runnen en met je nmt daarheen surfen.
Zo zou ik ook een watched list kunnen maken, wat er nieuw is en meer zoek en filter mogelijkheden.
Als eerste instantie voor series. Maar over yamj ben ik nu ook niet super tevreden ... ik moet te lang zoeken naar een film.

Martijn02 heeft nu al wel iets leuk gemaakt, dat zal ik eerst nog eens beter bekijken... maar waarom zou ik dit op de nmt willen draaien ?

It's dark but I don't want to find the light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Probeer hier eens te kijken:
http://www.networkedmedia...read.php?tid=11136&page=1
Dit is een geupdate skin met SD support. Zelf geen ervaringen mee maar het is een groot topic met voldoende uitleg volgens mij!
Vraag 1) Stel de film heet "Mickey's Feest.iso" noem je dan het nfo bestand A.nfo of Mickey's Feest.nfo
Ik heb beide geprobeerd echter niets lukte.

Vraag 2) Kun je ook Pictures vanaf IMDB pushen zoals je dat met de link doet via een nfo bestand. Hij neemt nu een afbeelding vanaf IMDB die niet de mooiste zijn. Ik kan achteraf wel een picture vervangen (mits ik de grote hetzelfde aanhoud), echter dan is de tekst HD op de picture niet meer aanwezig.
1)Sorry ik had echt heel stomme typo's in mijn eerste post 8)7 De nfo moet hetzelfde heten als de film. Dus: A.avi en A.nfo (hoofdlettergevoelig volgens mij) Hier trouwens alle howto's wat betreft YAMJ:
http://code.google.com/p/moviejukebox/w/list
En hier hoe YAMJ nfo's behandeld, je kan beter zelf dit gewoon even doorlezen:
http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/NFO_Files

2) Probeer eens de jpg te vervangen, NIET de hele map te deleten en toch opnieuw YAMJ te draaien. Volgens mij is het standaard gedrag dat YAMJ gevonden jpgjes gebruikt voor de library en dan niet meer searched voor imdb entries (voor wat betreft plaatjes). Dus op die manier kan je zelf DVD art toevoegen die YAMJ niet vervangt tijdens het opnieuw draaien van YAMJ zelf.

@zertox: er is macsupport: http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/MacSupport , maar YAMJ gebruikt java wat gewoon niet up to date is op macs. Dat ligt helaas meer aan apple naar wat ik begrijp dan aan YAMJ.
MovieJukebox is a Java Application

MovieJukebox is written in Java 6 so it's not specifically "supported" on any given hardware or OS. There are a number of MovieJukebox users running the program on Windows PCs, Linux, and yes Macintosh.
Great, so this will run on any Mac, Right?

Well... Remember how we said that this was written in Java 6? To date (June 2008) Apple has only released Java 6 for Intel 64bit machines running Leopard. So if that's you, then feel free to download Java 6 for Mac OS X 10.5

[ Voor 20% gewijzigd door LtMarx op 19-12-2008 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anyonas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-04 17:39
Lt. Marx schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 09:48:

@zertox: er is macsupport: http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/MacSupport , maar YAMJ gebruikt java wat gewoon niet up to date is op macs. Dat ligt helaas meer aan apple naar wat ik begrijp dan aan YAMJ.

[...]
Ja dat weet ik, yamj werkt dan ook. Maar YASP (voor series te groeperen) werkt nog niet op mac.

YAMJ bied me nog geen features zoals
- heb ik het al gezien?
- makkelijk filters toevoegen (jaar, combinaties, enz)
- verschillende views (list, details)

It's dark but I don't want to find the light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
Lt. Marx schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 09:48:
Probeer hier eens te kijken:
1)Sorry ik had echt heel stomme typo's in mijn eerste post 8)7 De nfo moet hetzelfde heten als de film. Dus: A.avi en A.nfo (hoofdlettergevoelig volgens mij) Hier trouwens alle howto's wat betreft YAMJ:
http://code.google.com/p/moviejukebox/w/list
En hier hoe YAMJ nfo's behandeld, je kan beter zelf dit gewoon even doorlezen:
http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/NFO_Files
Bedankt Lt. Marx voor je antwoorden en steun.
Je hulp heeft me een flink stuk verder gebracht.

THNX .... en Mooie Kerst Dagen !! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
HuMon schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 09:12:
[...]

Dan heb je vermoedelijk mijn website nog niet gezien :) Van mijn website (dus instellen van YAMJ bij een SD televisie):
Ik zou daar ook wel eens op willen kijken.
Heb je een link ? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerdmans
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-08-2023
[...]

Hij doet het! dank voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-06 00:31
Marzman schreef op donderdag 18 december 2008 @ 20:35:
[...]

Ik betaal gelukkig niks extra! Altijd handig zo'n Amerikaanse vriend! Hoppa gewoon 150 euro voor een PCH 110A richting Californie en dan meenemen maar.
Ik vind die prijs in NL zo ie zo al veel te hoog ( het dubbele).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan ik binnenkort nog iemand bedanken?? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 283225 op 19-12-2008 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Anoniem: 283225 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 08:28:
En het werkt! Hele simpele dingen die moesten worden aangepast, maar ja kom er maar eens achter als je er 0 ervaring mee heb.

Divx en Muziek speelt de PCH prima. DVD heeft ie verschrikkelijk veel moeite mee vanaf moment 1. Iemand ervaring met een ´gratis´router? Mijne is dus gewoon de standaard welke je krijgt van Tele2.
Andere vraag hoe kom je erachter via welke vorm deze verzend, N, G, A?

Vanmiddag even aan de haal met Yamj. Ben erg benieuwd want het ziet er prachtig uit.

Laatste vraag(voorlopig)ik wil een HDD in de PCH stoppen. Is daar nog een voorkeur van, welk merk? welk type? Maakt dit lawaai? Hij staat namelijk op me slaapkamer dus dat is geen optie.
Jongens, kijk allemaal eerst even in de wiki:
én doe een search hier:
http://www.networkedmediatank.com/search.php

voordat je hier vragen gaat stellen. Er komen hier zo veel vragen langs die gewoon in de wiki documentatie staan! Dat is voor je zelf makkelijker (je hebt info sneller), maar het houdt dit topic ook iets schoner! Daarnaast is het ook standaard tweakers policy! Ik zelf heb ook pas 2 weken ervaring met dit ding, maar door beide bovenstaande bronnen kan je een eind komen!

Compatible HDD's PCH a110:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=7735
Je kan ook kiezen voor flash geheugen, ook die worden genoemd in dat topic. Als je dit GoT topic doorbladert kom je ook wat info hierover tegen. Dan maakt het helemaal geen geluid!

Je router is 99% zeker g, b is echt al redelijk oud, n wordt nog nauwelijks standaard geleverd. DVD's gaan het beter doen als je straks een HD hebt en je daar de ISO's op zet.

@tweakernick: we kunnen misschien zelf een FAQ maken hier voor de SP? Ik wil wel helpen wat vragen uit te typen! Misschien kan je zowiezo in de SP duidelijker de wiki en de search van het NMT forum zetten. Als mensen daar beginnen met zoeken dan is 75% van de antwoorden al te vinden.

@Beauty555: http://www.huubmons.nl/, staat in zijn profile (en dus ook onder zijn nickname)

[ Voor 15% gewijzigd door LtMarx op 19-12-2008 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
[...]

Als je over een dreambox beschikt kun je wel live tv ontvangen omdat de dreambox deze gewoon kan streamen. Zelf heb ik een 7025 en blijkbaar kun je dan ook HD content mee streamen. Meer info zie deze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lt. Marx schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 14:25:
[...]
@tweakernick: we kunnen misschien zelf een FAQ maken hier voor de SP? Ik wil wel helpen wat vragen uit te typen! Misschien kan je zowiezo in de SP duidelijker de wiki en de search van het NMT forum zetten. Als mensen daar beginnen met zoeken dan is 75% van de antwoorden al te vinden.
Ik ben helaas niet zo'n held in het samenstellen van een overzichtelijke topicstart. Daarom vroeg ik in deeltje 2 of iemand dit wilde overnemen, maar helaas geen reacties gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275300

JvdS schreef op maandag 15 december 2008 @ 23:23:
[...]

Doe eens refresh? :*) (ja, heb net de top 50 erbij geprogrammeerd...)

[...]

Klopt, uitzending zelf wordt naar je PCH gestreamd.
Wat me opvalt, de PCH scrollt niet erg snel. Hebben jullie hier ook last van?
Ben bang dat ik iets van paginering moet gaan inbouwen. Tot die tijd is de top 50 wel handig ;)
Veel plezier ermee!
Ten eerste: hulde aan de ontwikkelaar. Ik kan eindelijk weer het journaal kijken wanneer ik dat wil. (Meestal rond een uurtje of 01:00u. O-) )

Hier scrollt mijn iStar HD ook belabberd langzaam. Zou je een verdeling per pagina kunnen maken?
Verder geeft mijn device alle links in de kleur geel weer, wat weinig afsteekt tegen de witte achtergrond. Kan ik dat verhelpen of ligt dat toch aan de huidige html?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, je mocht toch voor meer centjes dingen importeren zonder dat je wat betaalde? Bedrag verhoogd naar 350 euro ofzo?

Kan ik trouwens elke USB WiFi stick op dat ding aansluiten (heb d'r nog 1 liggen) of raden jullie het aan om de versie te kopen waar een WiFi stick bij zit?

En verder; hoe "voed" je de Torrent programma's op dat ding? Kan je dat automatisch laten doen via RSS feeds ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:39

KL643

beeldaandemuur

Anoniem: 76616 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 18:31:
Ja, je mocht toch voor meer centjes dingen importeren zonder dat je wat betaalde? Bedrag verhoogd naar 350 euro ofzo?
430 Eurie om precies te zijn

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De details zijn eerder in dit topic genoemd.
Kan ik trouwens elke USB WiFi stick op dat ding aansluiten (heb d'r nog 1 liggen) of raden jullie het aan om de versie te kopen waar een WiFi stick bij zit?
Als je hem toch hebt liggen, waarom probeer je dan niet gewoon of die werkt?
En verder; hoe "voed" je de Torrent programma's op dat ding? Kan je dat automatisch laten doen via RSS feeds ofzo?
Heb je in de Wiki gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuMon
Beauty555 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 12:06:
Ik zou daar ook wel eens op willen kijken.
Heb je een link ? :*)
Ik heb een handleiding voor de HDX gemaakt op: http://www.huubmons.nl/weblog/index.php?memozien=126
Alleen telnet en ssh toegang is me nog niet gelukt. Dat gaat helaas niet zo makkelijk als op de popcorn hour...
Ik ben inmiddels wel achter de mappen structuur van de HDX (de partitie waar het besturingssysteem op staat). Als je de USB slave aansluiting gebruikt, en het programma download op: http://www.chrysocome.net/explore2fs dan kun je in windows de EXT2 of EXT3 geformatteerde schijf bekijken :)

[ Voor 27% gewijzigd door HuMon op 19-12-2008 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Jammer dat m.uitzendinggemist.nl een browserdetectie heeft. Ik denk dat dit anders best wel eens zou kunnen werken op de nmt. Het is een vrij simpele pagina en omdat het voor telefoons is gemaakt zal het er ook goed uitzien op SD TV's.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk juist dat de mobiele variant te lage resolutie is voor (SD) TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjrab
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-11-2024
2) Probeer eens de jpg te vervangen, NIET de hele map te deleten en toch opnieuw YAMJ te draaien. Volgens mij is het standaard gedrag dat YAMJ gevonden jpgjes gebruikt voor de library en dan niet meer searched voor imdb entries (voor wat betreft plaatjes). Dus op die manier kan je zelf DVD art toevoegen die YAMJ niet vervangt tijdens het opnieuw draaien van YAMJ zelf.
In een van de configuratie XML's in de YAMJ map, kun je aangeven of je bestaande files, zoals jpgjes, wilt overschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regtur2
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-06 19:01
JvdS schreef op maandag 15 december 2008 @ 23:23:

Wat me opvalt, de PCH scrollt niet erg snel. Hebben jullie hier ook last van?
Ben bang dat ik iets van paginering moet gaan inbouwen. Tot die tijd is de top 50 wel handig ;)
Ik heb in PHP een scriptje geschreven waarmee naar programma's gezocht kan worden.
Zal deze binnenkort online zetten als er interesse in is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Met mijn PCH-A100 heb ik een probleem met een aantal ondertitels bij wat MKV-bestanden. Deze bestanden hebben embedded ondertitels, alleen nou net weer niet in het Nederlands. Ik heb dus een SRT er bij geplaatst (met exact dezelfde naam als het MKV-bestand), maar ik kan niks anders dan de embedded ondertitels kiezen. Ik dacht dat externe ondertitels voor gaan op embedded ondertitels?

Iemand een idee hoe dit op te lossen? Zal waarschijnlijk niks anders opzitten dan alle subs uit de MKV slopen, om de SRT werkend te krijgen?

Edit:

Hmm vaag, na het openen en opslaan van de SRT's in ANSI encoding (voor het geval ze dat nog niet waren) doen ze het opeens. Vraag me alleen af of het nou daar aan lag, of aan het feit dat ik m'n PCH in de tussentijd herstart heb.

[ Voor 19% gewijzigd door MaZo op 20-12-2008 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 20:06:
[...]

De details zijn eerder in dit topic genoemd.

[...]

Als je hem toch hebt liggen, waarom probeer je dan niet gewoon of die werkt?

[...]

Heb je in de Wiki gekeken?
Ja, ik heb in de Wiki gekeken.. en ik heb nog geen Popcourn Hour, dus kan ook niet even testen of het werkt! Het is een Netgear stickje.. geen idee hoe compatable die NMT's zijn met andere hardware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:43
HuMon schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 09:12:
[...]

Op een HD-ready of Full HD tv zul je het volledige beeld zien, bij een SD tv past het helaas niet.
In de c:\YAMJ map vond ik meerdere skins. Ik kreeg al meer beeld na de volgende wijziging:
Open het bestand: c:\YAMJ\moviejukebox.properties
wijzig de regel:
mjb.skin.dir=./skins/default
in:
mjb.skin.dir=./skins/sd
Helaas past het nog steeds niet helemaal op m'n (SD breedbeeld) tv... (wel op mijn HD-ready beamer). Bij de skin zit zit nog een configuratie bestand, waarmee het beeld verder kan worden ingesteld, dat heb ik nog niet geprobeerd.
Ik ben al aan het rommelen geweest maar krijg het nog niet zo netjes...

Ik denk dat ik e rook niet veel tijd meer in ga steken, een Full HD tv is inmiddels besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18613

Toch wel lang zitten dubben welke ik nu zou aanschaffen de Popcorn Hour Networked Media Tank A-110 of de HDX-1000 Networked Media Tank

Maar de HDX heeft mij duidelijk weten te overtuigen!

• Cardreader aansluiting altijd makkelijk voor een quick move ;-D
• Meer usb aansluitingen
• 256Kb meer geheugen !
• Ziet er zeer degelijk uit
• Je kunt hem helemaal uitschakelen
• En staat een zeer gemotiveerd team achter

Ze zijn eigenlijk identiek aan elkaar, maar de HDX heeft iets meer voordelen!

Las wel dat er sommige wat problemen hadden met de adapter die bij de Popcorn A110 geleverd werd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Beauty555 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 21:14:
[...]

Lach niet te vroeg !
Dat had ik ook gedaan !!!!!!!!!!!
Ik zelf kreeg pas 6 weken nadat ik de PCH A110 in mijn bezit had de rekening van de douane.
TNT had voor mij het product aangegeven en de rekening betaald.
TNT schreef: dat hun voor mij aangifte gedaan hebben daar dit verplicht is bij het invoeren van dergelijke spullen uit het buitenland.
Zij hadden ook al de rekening voor mij betaald.
6 weken later kreeg ik dus pas de factuur van TNT of ik nu hun even wilde betalen voor hun service en douane aangifte.

Dus het duurt wel even. Lach pas over 6 weken als je vader niets gehoord heeft !
Daar komt hij dan nog wel achter :) Vaag dat TNT aangifte gaat doen en het voorschiet, toen ik mijn Popcornhour kreeg moest ik het direct aan de postbode betalen 27 euro betalen (de inflatie gaat trouwens ook hard als het nu 64 euro is, ok de A110 is iets duurder dan de A100 maar niet zo veel duurder).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:45
Tenzij ze nu naar de verkoopprijs in NL kijken, die is nl 299,- * 19% + 10,- kosten voor TNT is ongeveer 64,- ... stelletje doe maar niet :P

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 22-12-2008 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik zie dat er mensen zijn die plugins maken om bijvoorbeeld Uitzending gemist kunnen bekijken.
Hulde daarvoor maar dat terzijde. _/-\o_

Wat ik me afvraag: is het nu mogelijk met bijvoorbeeld een simpel (zelf gemaakt) scriptje een vooraf gedefinieerde website op je NMT te toveren? Ik denk zelf aan bijvoorbeeld de vertrektijden van de NS of de filemeldingen ofzo. Handig voor als je 's ochtends wegmoet :) Dat zijn vaak geen flash-websites dus ook niet al te ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als ik met de AB aan het scrollen ben en één keer op omhoog of omlaag druk dan blijft de PCH soms hangen, dan bijft ie scrollen. Het ligt niet aan de AB, want als ik mijn hand voor de AB houdt (en het signaal dus niet kan doorkomen), dan gaat ie vrolijk door.

Meer mensen die hier last van hebben en een idee hebben waar het vandaan komt en wat je er aan kunt doen?

[ Voor 17% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 22-12-2008 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
D-e-n schreef op zondag 21 december 2008 @ 22:24:
Ik zie dat er mensen zijn die plugins maken om bijvoorbeeld Uitzending gemist kunnen bekijken.
Hulde daarvoor maar dat terzijde. _/-\o_

Wat ik me afvraag: is het nu mogelijk met bijvoorbeeld een simpel (zelf gemaakt) scriptje een vooraf gedefinieerde website op je NMT te toveren? Ik denk zelf aan bijvoorbeeld de vertrektijden van de NS of de filemeldingen ofzo. Handig voor als je 's ochtends wegmoet :) Dat zijn vaak geen flash-websites dus ook niet al te ingewikkeld.
Ja ik denk dat dit technisch wel mogelijk is middels PHP ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Anoniem: 94923 schreef op zondag 21 december 2008 @ 23:48:
[...]

Ja ik denk dat dit technisch wel mogelijk is middels PHP ofzo.
Oei, van php heb ik helaas geen kaas gegeten. Ik had gehoopt dat er een standaard scriptje was waar je zelf dan je websiteadres in kon plakken. Zoiets als mcl-files in Mediacenter zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

D-e-n schreef op zondag 21 december 2008 @ 23:58:
[...]

Oei, van php heb ik helaas geen kaas gegeten. Ik had gehoopt dat er een standaard scriptje was waar je zelf dan je websiteadres in kon plakken. Zoiets als mcl-files in Mediacenter zeg maar :)
Ingewikkelde websites snapt hij niet, maar dit zou best kunnen werken: http://mobiel.ns.nl/mobiel/planner.action?lang=nl

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:22
Anoniem: 18613 schreef op zondag 21 december 2008 @ 15:52:
Toch wel lang zitten dubben welke ik nu zou aanschaffen de Popcorn Hour Networked Media Tank A-110 of de HDX-1000 Networked Media Tank

• Je kunt hem helemaal uitschakelen

Ze zijn eigenlijk identiek aan elkaar, maar de HDX heeft iets meer voordelen!

Las wel dat er sommige wat problemen hadden met de adapter die bij de Popcorn A110 geleverd werd??
De popcorn hour A110 kan je ook helemaal uitschakelen, zit gewoon een powerswitch achterop. En geen problemen met de voeding hier. Waar doel je precies op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zie de laatste tijd veel bugs voorbij komen in het HDX-1000 topic. Dan is het toch wel prettig dat Popcornhour voorop loopt met stabiele firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Marzman schreef op maandag 22 december 2008 @ 00:01:
[...]

Ingewikkelde websites snapt hij niet, maar dit zou best kunnen werken: http://mobiel.ns.nl/mobiel/planner.action?lang=nl
En daar kun je dan een soort van "verwijzingsscriptje" voor maken? In dat geval wordt een NMT voor mij ook erg interessant namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Middag mede forumers,

heb alles volgens de installatie guide gedaan van Yamj,
Alleen moet ik nu op My_YAMJ.cmd klikken, maar mijn map komt helemaal overeen met de example map, maar alleen dit bestandje heb ik niet.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
D-e-n schreef op maandag 22 december 2008 @ 12:11:
[...]

En daar kun je dan een soort van "verwijzingsscriptje" voor maken? In dat geval wordt een NMT voor mij ook erg interessant namelijk
Een script maken is niet meer nodig, de site kun je zelf benaderen met je NMT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
Anoniem: 94923 schreef op maandag 22 december 2008 @ 09:30:
Ik zie de laatste tijd veel bugs voorbij komen in het HDX-1000 topic. Dan is het toch wel prettig dat Popcornhour voorop loopt met stabiele firmware.
ik heb tot nu geen bugs hoor. Ik speel alles af, download & extract usenet video perfect. Mijn HDX is draadloos aangesloten met 1 TB hardeschijf. So far so good.

Zowel HDX & Popcorn gebruiken dezelfde software zoals alle andere NMT's ;-) dus problemen zullen overal een beetje gelijkaardig zijn...

Maar uiteraard als een product zéér bekend wordt, zullen er meer problemen naar boven naarmate er meer gebruikers zijn.... normaal fenomeen. Mits goede support komt het wel inorde.

[ Voor 13% gewijzigd door FloRadix op 22-12-2008 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Popcornhour app installer:
http://nmt.homeip.net:808.../NMTAppInstallerBeta1.zip
Verschillende themes en apps zo te installeren (.NET 2.0 nodig!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 11:17
Voor Usenet downloads op een Popcorn A110: Gebruiken jullie daarvoor SABNZBD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee ik gebruik Newsleecher en die unrarred naar mijn NMT, maar SABNZB zou dat ook moeten kunnen. Eventueel kan je de usenetdownloader gebruiken die op de NMT geïnstalleerd kan worden.
FloRadix schreef op maandag 22 december 2008 @ 13:39:
[...]

ik heb tot nu geen bugs hoor. Ik speel alles af, download & extract usenet video perfect. Mijn HDX is draadloos aangesloten met 1 TB hardeschijf. So far so good.
Hier een paar bugmeldingen
coob in "HDX-1000 Networked Media Tank Player"
Anoniem: 282725 in "HDX-1000 Networked Media Tank Player"
Mabili in "HDX-1000 Networked Media Tank Player"
Ik heb gebruikers met niet-HDX-1000 NMT's hier niet over horen klagen.
En dan is er nog het niet kunnen downmixen van DTS wat erg lang op zich laat wachten...

Verder las ik eerder dat je een Wireless N TP-Link stick bij je NMT had gekregen. Gebruik je hem draadloos met deze stick? Zo ja, heb je een N-draft accesspoint en hoe is je ervaring bij het streamen van HD materiaal?

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 22-12-2008 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284752

Ik zit voor mezelf alles even op een rijtje te zetten. Als ik me niet vergis dan zien de kosten er zo uit:

Prijs: $ 215,- (EUR 154,68)

Verzendkosten: $ 43,- (EUR 30,93)

Invoerrechten 6,7% EUR 12,43

BTW 19% EUR 37,63

Totaal: EUR 235,66

En een levertijd van gemiddeld 4 weken!!!

en ja je betaald raar maar waar ook belasting over de transportkosten : http://www.douane.nl/part.../internetaankopen-01.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuMon
Anoniem: 94923 schreef op maandag 22 december 2008 @ 16:38:
Hier een paar bugmeldingen
coob in "HDX-1000 Networked Media Tank Player"
Anoniem: 282725 in "HDX-1000 Networked Media Tank Player"
Mabili in "HDX-1000 Networked Media Tank Player"
Ik heb gebruikers met niet-HDX-1000 NMT's hier niet over horen klagen.
En dan is er nog het niet kunnen downmixen van DTS wat erg lang op zich laat wachten...
Bij mij werkt de HDX uitstekend, ik herken geen enkele van deze meldingen (misschien draaien ze nog wel oude software...)! Films spelen prima af in AVI, ISO, etc. Ik ben nog niet 1 film tegengekomen die niet speelt. Mijn dochter (11 jaar) gebruikt de MP3 (zonder haperen) en foto functies vaak, vindt ze prachtig!

Ik kan binnen 10 minuten meerdere Popcorn Hour topics vinden met problemen:
"Popcornhour overleden", "Popcornhour erg heet", "Scrollen erg traag, is een bekende bug".
En binnen 10 minuten kun je ook meerdere HDX of andere NMT topics vinden met problemen.

Het downmixen (wat in de volgende software komt) is alleen noodzakelijk als je de versterker via de stereo aansluiting hebt aangesloten, en alleen voor films met DTS geluid.

Beide machines draaien op vrijwel gelijke software, en vrijwel dezelfde hardware. En volgens mij is de software nog hard in ontwikkeling. Ik ben blij dat er zoveel voor NMT's ontwikkeld wordt, er hapert altijd nog wel iets!

[ Voor 8% gewijzigd door HuMon op 22-12-2008 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 11:17
Cool dan gaan we morgen maar eens de a110 met een spinpoint 1tb halen bij de goedkoopste aanbieder :)
Thx for the info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

HuMon schreef op maandag 22 december 2008 @ 21:59:
[...]

Het downmixen (wat in de volgende software komt) is alleen noodzakelijk als je de versterker via de stereo aansluiting hebt aangesloten, en alleen voor films met DTS geluid.
Ik herken de genoemde problemen ook niet, maar de niewe firmware, of überhaupt een update daarvan, laat wel héél erg lang op zich wachten. De laatste is nota bene van oktober. Maar wel doen alsof ze de klant hoog in het vaandel hebben staan ;) .

Ik kijk het écht nog heel even aan, anders gaat de mijne Marktplaats op, en komt er een pch voor in de plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[edit]ok, dit gaat over de firmware van een ander apparaat :)

[ Voor 72% gewijzigd door Marzman op 22-12-2008 22:53 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wvkreg schreef op maandag 22 december 2008 @ 22:40:
Cool dan gaan we morgen maar eens de a110 met een spinpoint 1tb halen bij de goedkoopste aanbieder :)
Thx for the info...
De goedkoopste shop is http://www.popcornhour.com/onlinestore/
De goedkoopste NMT is momenteel de ISTAR H5.

Damn, iemand heeft de vergelijkinstabel uit de Wiki sloopt :|
Pagina: 1 ... 3 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kijk voordat je een vraag stelt eerst even op [Wiki] Network Media Tank

Bij deze nogmaals de aansporing om nieuwe onderwerpen in separate topics te plaatsen. Dit topic zal op termijn gesloten worden.