Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-06 22:05
Anoniem: 94923 schreef op maandag 22 december 2008 @ 23:11:
[...]

De goedkoopste shop is http://www.popcornhour.com/onlinestore/
De goedkoopste NMT is momenteel de ISTAR H5.

Damn, iemand heeft de vergelijkinstabel uit de Wiki sloopt :|
Hmm idd, FF scrollen hier

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:22
Anoniem: 107573 schreef op maandag 22 december 2008 @ 22:50:
Ik herken de genoemde problemen ook niet, maar de niewe firmware, of überhaupt een update daarvan, laat wel héél erg lang op zich wachten.

[...]

Ik kijk het écht nog heel even aan, anders gaat de mijne Marktplaats op, en komt er een pch voor in de plaats.
Misschien handig om te weten dat de firmwares van alle NMT's op dezelfde basis-firmware zijn gebaseerd en dat die ontwikkeld wordt voor de PCH-100.

De firmwares voor de andere NMT's (zelfs de PCH-110) worden daarna pas klaargemaakt en daar kan een paar weken tussen zitten i.v.m. andere drivers e.d.

Dus de enige manier om als eerste firmware updates te krijgen is een PCH-100 aanschaffen, maar dat heeft ook weer nadelen zoals IDE i.p.v. SATA, geen USB-slave, geen power-button, geen DTS-decodering, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

Daar heb je helemaal gelijk in. Het gaat mij echt puur om die DTS downmixing, voor de rest ben ik super tevreden met de HDX-1000.

Ik vindt het ook helemaal niet erg om een tijdje te wachten, het is alleen jammer dat er in mijn ogen erg matig gecommuniceerd wordt.

Dit staat op de site: We have acquired the necessary license to decode DTS to avoid customers need to have a DTS decoder or convert their .dts movies. This increases the convenience for the customer! (To be added via firmware update in December).

Dat staat er al meen ik sinds eind november. Tenminste, sinds die tijd ben ik bekend met die site. Je zou toch mogen verwachten dat er sinds die tijd wel enige progressie is geboekt. Een hoop mensen wachten hierop.

Maar ja, geduld is een schone zaak. Tot die tijd conventeer ik m'n DTS films wel, maar het moet niet te lang gaan duren.

Overigens is het ook wel een beetje mijn eigen schuld hoor, als ik mijzelf iets beter had ingelezen dan had ik kunnen weten dat de PCH-110 wél aan downmixing doet, itt de HDX-1000. Maar ik raakte wat overenthousiast na het lezen van het HDX topic :9.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 23-12-2008 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 21:04
De HDD die bij de PCH kan worden geleverd, kan deze NTFS worden geformatteerd? Of moet dit Ext2 oid zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

Topicstarter
Mr Magic schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 01:24:
[...]

Misschien handig om te weten dat de firmwares van alle NMT's op dezelfde basis-firmware zijn gebaseerd en dat die ontwikkeld wordt voor de PCH-100.

De firmwares voor de andere NMT's (zelfs de PCH-110) worden daarna pas klaargemaakt en daar kan een paar weken tussen zitten i.v.m. andere drivers e.d.

Dus de enige manier om als eerste firmware updates te krijgen is een PCH-100 aanschaffen, maar dat heeft ook weer nadelen zoals IDE i.p.v. SATA, geen USB-slave, geen power-button, geen DTS-decodering, etc.
Ja dat had ik al eerder vermeld.
Zo komt ook de firmware voor de A-110 altijd eerder uit dan voor andere NMT's.
wvkreg schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 08:31:
De HDD die bij de PCH kan worden geleverd, kan deze NTFS worden geformatteerd? Of moet dit Ext2 oid zijn?
Kan NTFS, maar het liefste heb je EXT3.
Anoniem: 94923 schreef op maandag 22 december 2008 @ 23:11:

Damn, iemand heeft de vergelijkinstabel uit de Wiki sloopt :|
Opgelost

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 23-12-2008 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282725

JvdS schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 12:01:
[...]

Ben net even verder gegaan met testen:
http://www.jorisvdstraten.nl/uzg/

Uitzendinggemist rss feed werkt. Plaatjes worden alleen heel langzaam geladen, moet even kijken hoe dat komt. Vanmiddag wil ik de layout gaan verbeteren en het geheel wat uitbreiden. Wel ben ik op zoek naar een goede hosting, want volgens mij is dit niet helemaal legaal?
RTL gemist heb ik in principe ver af, maar ik zoek nog een manier om WMV links streaming werkend te krijgen op de NMT. Iemand enig idee hoe dit zit? Of ondersteunt de NMT geen streaming wmv (zou jammer zijn!)?
Wellicht valt deze kick onder de categorie "oude webbased rss uit de sloot halen", maar toch wilde ik er nog even op inhaken. Ik probeer dit al een aantal dagen aan de praat te krijgen op m'n HDX-1000, echter zonder resultaat. De HDX geeft telkens aan dat hij niets kan met deze opdrachtregel ("http://www.jorisvdstraten.nl/uzg/" dus). Ik heb geen tikfouten gemaakt en op m'n PC werkt de link wel. Rara, hoe kan dat.

Wellicht heeft er iemand nog een antwoord op een vraag die ik hier al meerdere keren gesteld heb; alleen helaas nooit antwoord op heb gekregen: bij youtube filmpjes heb ik geen geluid, moet ik iets anders instellen in de setup?

Thanx alvast!
Tinus. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Komt er eigenlijk ooit nog DTS-downsampling voor de A-100? Of laten ze dit achterwege gezien de lagere prijs van het apparaat (doordat de DTS-licentiekosten ontbreken), of omdat het technisch gezien met de A-100 überhaupt niet mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrancar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-06 10:49

Arrancar

Logicaan

Heb nog wat meer informatie betreffende de invoerkosten:
RE: Pch a-110 shipping problems to the Netherlands
Hi guys! I called TNT today to ask why the bills are so much different for everybody here in The Netherlands and after calling a few departments a friendly guy on the phone helped me out. He didn't understand why customers were charged with many different invoices, but he agreed mine was wrong indeed. (I had to pay 68.72 euro). After describing what the PCH does, he agreed with me it is a computer related device and therefor I don't need to pay the import duties (worth 24.74). He also said another mistake was made (in my advantage), because the VAT had been calculated only on the device and not the shipping costs outside the EU. I didn't agree on that one, because the VAT was calculated over an amount of 262 dollars and that is the price of my A110 and the shipping costs together. But he thought the PCH costs 262 dollars...

I thought I wouldn't have to pay VAT (Because computer related stuff is 0%, but it appears I thought wrong..)

But anyway, I send him an email after our telephone call and he promised to change the bill!
Good new to anyone who paid too much! Just give it a try and say it is clearly computer related and therefor you don't have to pay import duties.
Call this number to go to the correct department from TNT:
026-3191104

I have also sent an email to Syabas to get some more info about import numbers and their declaration of their devices. When I get some response, I'll let you guys know!
en
Hi, I got an answer to my email from Syabas:

Dear Customer,

We do declare all the PCH products in International Trade Customs tariff
number : 8517620090 "Other apparatus for the transmission or reception of
voice, images or other data, including apparatus for communication in a
wired or wireless network (such as a local or wide area network)" which
are stated in our official invoice.

Please note that http://support.popcornhour.com/article.aspx?id=1001 , the
import duty and VAT charges are responsibile by customer. It may depend on
TNT policy for charges.

Thanks.

Regards,
The Popcorn Hour Sales Team
Ook fijn:

Afbeeldingslocatie: http://img227.imageshack.us/img227/3478/20081122162710sw1.jpg

Betekende dat er geen import kosten betaald moet worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02-2021
Beste tweakers,

Ik zit wat met de handen in het haar :/ Ik wil graag een draadloze verbinding leggen vanuit mijn windows vista pc naar de Popcorn hour a100 zodat ik foto's, video's en muziek kan draadloos (TP-Link TL-WN821N wifi usb stick) doorsturen. In de woonkamer staat er een Aethra router die dient voor de internetverbinding als voor Belgacom TV. Ik kan nergens een uitgebreide handleiding vinden (die écht wel van pas zou komen!!) die me stap per stap uitlegt hoe ik juist zo'n draadloze verbinding kan leggen :oops: Verder heb ik de laatste versie van myiHome geinstalleerd.

Zijn dit de juiste stappen?

Netwerk
1) mode "automatisch IP" (draadloos)
2) Opslaan
3) MAC adres van de media streamer in programma myiHome invoeren

Of als iemand me een linkje kan geven naar een uitgebreide handleiding zou ik al heel blij zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:17

qless

...vraag maar...

CarLL schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 12:38:
Beste tweakers,

Ik zit wat met de handen in het haar :/ Ik wil graag een draadloze verbinding leggen vanuit mijn windows vista pc naar de Popcorn hour a100 zodat ik foto's, video's en muziek kan draadloos (TP-Link TL-WN821N wifi usb stick) doorsturen. In de woonkamer staat er een Aethra router die dient voor de internetverbinding als voor Belgacom TV. Ik kan nergens een uitgebreide handleiding vinden (die écht wel van pas zou komen!!) die me stap per stap uitlegt hoe ik juist zo'n draadloze verbinding kan leggen :oops: Verder heb ik de laatste versie van myiHome geinstalleerd.

Zijn dit de juiste stappen?

Netwerk
1) mode "automatisch IP" (draadloos)
2) Opslaan
3) MAC adres van de media streamer in programma myiHome invoeren

Of als iemand me een linkje kan geven naar een uitgebreide handleiding zou ik al heel blij zijn
Als ik het goed begrijp is dus je PCH-A100 via lan kabel aan de router verbonden, en je pc draadloos?

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En watvoor router is dat dan?
Welke Wifi formaten ondersteund die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
qless schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 13:15:
[...]

Als ik het goed begrijp is dus je PCH-A100 via lan kabel aan de router verbonden, en je pc draadloos?
PCH-A100 is met lcd televisie verbonden via hdmi en optisch met surround set. Ik heb vooraan een witte TP link wifi n usb stick insteken maar verder is hij met niets verbonden.. Ik dacht dat het via die wifi usb stick mogelijk was een verbinding te leggen tussen PCH-A100 en Aethra router en vervolgens tussen Aethra router en desktop pc, niet? :?

De Aethra router krijg je van Belgacom als je hun digitale tv (Belgacom tv) neemt. Ik kan er niet zo veel online over vinden, buiten dat het een italiaans merk is. Voor zover ik weet ondersteunt hij wifi g..

Afbeeldingslocatie: http://www.zoekertjesweb.be/foto/e/d/0/256624_f_ed07eb9c43cc8b345a0b6813731eed77.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat jij wil moet kunnen, maar bedenk wel dat je USB stick niet voor niets draft-N is, dit om voldoende bandbreedte te garanderen voor schokvrij streamen. Met Wifi G zal je prima DivX of Xvids kunnen streamen, maar DVD zal lastiger worden. HD zal niet mogelijk zijn.

Ik heb geen ervaring in het draadloos verbinden van een NMT aan een router, mogelijk zijn er andere Tweakers die je opweg kunnen helpen.
Ook is een schat aan informatie te vinden op www.networkedmediatank.com

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 23-12-2008 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-06 21:59

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Arrancar schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:49:
Heb nog wat meer informatie betreffende de invoerkosten:

[...]

en

[...]

Ook fijn:

[afbeelding]

Betekende dat er geen import kosten betaald moet worden!
Kan je even een bron hier posten waar je dat laatste plaatje vandaan hebt? Ben ook bezig om mijn invoerrechten aan te vechten namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284816

Anoniem: 284752 schreef op maandag 22 december 2008 @ 21:26:
Ik zit voor mezelf alles even op een rijtje te zetten. Als ik me niet vergis dan zien de kosten er zo uit:

Prijs: $ 215,- (EUR 154,68)

Verzendkosten: $ 43,- (EUR 30,93)

Invoerrechten 6,7% EUR 12,43

BTW 19% EUR 37,63

Totaal: EUR 235,66

En een levertijd van gemiddeld 4 weken!!!

en ja je betaald raar maar waar ook belasting over de transportkosten : http://www.douane.nl/part.../internetaankopen-01.html
Vergeet de inklaringskosten van de TNT niet.... Nog € 16,75 extra :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

CarLL schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 13:36:
[...]

PCH-A100 is met lcd televisie verbonden via hdmi en optisch met surround set. Ik heb vooraan een witte TP link wifi n usb stick insteken maar verder is hij met niets verbonden.. Ik dacht dat het via die wifi usb stick mogelijk was een verbinding te leggen tussen PCH-A100 en Aethra router en vervolgens tussen Aethra router en desktop pc, niet? :?

De Aethra router krijg je van Belgacom als je hun digitale tv (Belgacom tv) neemt. Ik kan er niet zo veel online over vinden, buiten dat het een italiaans merk is. Voor zover ik weet ondersteunt hij wifi g..

[afbeelding]
Maak het jezelf makkelijker en verbind je PCH met draad met de router....

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
  • Laatst online: 27-06 17:34
qless schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:51:
[...]

Maak het jezelf makkelijker en verbind je PCH met draad met de router....
Jup, 720p streamen lukt al niet draadloos.
Het beste is om je NMT met een kabel te verbinden en dat USB stickje in een pc te stoppen waarvan je wilt afspelen. Dat heb ik ook gedaan en werkt perfect :)

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrancar

Arrancar

Logicaan

Lt. Marx schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:01:
[...]

Kan je even een bron hier posten waar je dat laatste plaatje vandaan hebt? Ben ook bezig om mijn invoerrechten aan te vechten namelijk!
http://www.cbs.nl/NR/rdon...1/0/2008gnafdelingxvi.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Laatst online: 27-06 21:01

GeeBee

Oddball

Dat is een best document waar je zo 123 niet uit komt denk ik.
In elk geval staat er in je eerdere post ergens in een kolom "vrij" en die zie ik in het aangehaalde document niet terug, alleen een streepje (op blz. 47).

Heeft iemand zin om een standaard-brief op te stellen waarmee we achteraf onterecht betaalde invoerheffing terug kunnen vorderen? Het moet een juridisch doortimmerde brief zijn, dus dat gaat míj in elk geval niet lukken...

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284884

Miljaar, heb het dus ook voor.
Krijg geen HDMI met mijn splinternieuwe A-110.
Heb een Panasonic 42PZ85 en hij geeft niks op geen enkele hdmi uitgang. En als ik hem in hdmi 2 steek, en mijn HD Digicorder (Telenet) zit in 1 gaat mijn beeld direct op zwart en klank weg.
Heb dus al alles geprobeerd, terug naar vorige FW, alle tips op NMT, etc... niks helpt.
Heb al een mail naar Panasonic gedaan, hopelijk helpt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216073

MaZo schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:32:
Komt er eigenlijk ooit nog DTS-downsampling voor de A-100? Of laten ze dit achterwege gezien de lagere prijs van het apparaat (doordat de DTS-licentiekosten ontbreken), of omdat het technisch gezien met de A-100 überhaupt niet mogelijk is?
Dit zag ik laatst op usernet voorbij komen
http://code.google.com/p/ps3mediaserver/
Dat is realtime streaming vanaf een pc naat de ps3,
met zoiets zouden we wel DTS naar AC3 kunnen met de A-100 maar dan niks met de video doen.
Ik krijg het niet aan de gang hier, de A-100 ziet alles wel maar geeft "could not play".
Er zijn wel successen gemeld naar de freecom media players.
Heeft iemand dit al geprobeerd?

Grtz Ad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrancar

Arrancar

Logicaan

GeeBee schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 22:08:
Dat is een best document waar je zo 123 niet uit komt denk ik.
In elk geval staat er in je eerdere post ergens in een kolom "vrij" en die zie ik in het aangehaalde document niet terug, alleen een streepje (op blz. 47).

Heeft iemand zin om een standaard-brief op te stellen waarmee we achteraf onterecht betaalde invoerheffing terug kunnen vorderen? Het moet een juridisch doortimmerde brief zijn, dus dat gaat míj in elk geval niet lukken...
123 niet nee, dus steek er wat tijd in.

In dit geval een seconde [url="[quote][b][message=31241778,noline]GeeBee schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 22:08[/message]:[/b]"]googlen[/url];

http://eccustoms.blogspot.com/2007_07_01_archive.html

Zo zijn er nog honderd van te vinden...

[ Voor 7% gewijzigd door Arrancar op 24-12-2008 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob_NL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-03 17:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Laatst online: 20-10-2020
jordz. schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:04:
[...]

Het beste is om je NMT met een kabel te verbinden en dat USB stickje in een pc te stoppen waarvan je wilt afspelen. Dat heb ik ook gedaan en werkt perfect :)
Waarom niet?
Ik stream met mijn laptop (802.11g) al een behoorlijke tijd 720p content, ook mijn hdx streamt netjes 720p via een wifi dongle.
Geen onzin brullen dus, het enige wat een kern van waarheid is dat de draadloze verbinding wat kuren kan gaan vertonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06 22:09
damn nice price! krijg ik morgen mijn HDX binnen voor 299 :S, nou maar hopen dat het de goede keuze is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epafroditus
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-03-2024
Edit: laat maar; ibood van vandaag is al genoemd:) een goede tip voor hen die zo'n ding willen aanschaffen!

[ Voor 74% gewijzigd door Epafroditus op 24-12-2008 00:21 . Reden: al genoemd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Lordsauron schreef op woensdag 24 december 2008 @ 00:18:
[...]

damn nice price! krijg ik morgen mijn HDX binnen voor 299 :S, nou maar hopen dat het de goede keuze is geweest.
Mooi, dit maakt de keuze voor de A110 ipv HDX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 09:57
Ibood http://www.ibood.com/nl/nl
popcorn A110 voor 189,95

* DarkChylde heeft al een hdx1000, maar is een goede aanbieding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakda
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-11-2022
Heb net bij ibood de PCH A-110 besteld. Twijfelde lang tussen de HDX-1000 en deze maar ja dit is wel een topaanbieding!
Het plan is om hem wireless aan te sluiten op mijn netwerk, en met hdmi op de sony bravia. Nu alle informatie goed doorspitten! Het is me al niet duidelijk of bijvoorbeeld alle wirelss usb adapters zomaar ingeplugd kunnen worden en de A-110 is wireless aangesloten... Lezennnn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187803

Weet iemand of de popcorn hour A110 het beeld en geluid apart kan weergeven?
Dus beeld via HDMI naar de tv en geluid via optische kabel naar Receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

DaFreakda schreef op woensdag 24 december 2008 @ 09:41:
Heb net bij ibood de PCH A-110 besteld. Twijfelde lang tussen de HDX-1000 en deze maar ja dit is wel een topaanbieding!
Het plan is om hem wireless aan te sluiten op mijn netwerk, en met hdmi op de sony bravia. Nu alle informatie goed doorspitten! Het is me al niet duidelijk of bijvoorbeeld alle wirelss usb adapters zomaar ingeplugd kunnen worden en de A-110 is wireless aangesloten... Lezennnn! :)
Als je HD wilt moet je wel direct naar 802.11n gaan...G heeft tekort bandbreedte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Anoniem: 187803 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 09:49:
Weet iemand of de popcorn hour A110 het beeld en geluid apart kan weergeven?
Dus beeld via HDMI naar de tv en geluid via optische kabel naar Receiver.
Ja zit een optische aansluiting op dus dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kermit.de.Kikker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-06 15:02
In duitsland /engeland bieden ze bij iBood de HDX 1000 aan ipv de Popcornhour

http://www.ibood.com/de/de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

dammz dat maakt de keuze gemakkelijk. nog voordeliger dan zelf inporteren. was nog wel in twijfel tussen de Dune en de pch dat is nu ook opgelost :)

direct bestellen !!!

mm zul je zien dat ze hier morgen ook de HDX hebben, als daar de dts decoding van had gewerkt was dat mijn keuze geweest. de looks van het ding vind ik beter....

weet iemand of je trouwens een 'line of sight' moet hebben bij de pch ivm de remote of werkt dat met BT ?

[ Voor 26% gewijzigd door Ray op 24-12-2008 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lordsauron schreef op woensdag 24 december 2008 @ 00:18:
[...]

Waarom heb je er zoveel voor betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Waarschijnlijk om dezelfde redenen als ik

1) Direct op te halen en geen, soms, weken moeten wachten voordat hij ergens uit China hier is. Soms ligt hij wel alleen al bij de douane een week. Frankrijk gaat sneller, maar dan is je 'winst' een stuk kleiner.

2) Garantie. Heb jij wel eens gelezen wat er gebeurt als je een probleem hebt? Dan mag je hem zelf naar China sturen voor een klein fortuin en dan maar wachten tot ze een nieuw sturen. Ik loop gewoon naar de winkel toe en zeg: He, hij doetutniet. Repareer hem even of geef me een nieuwe.

Voor die paar tientjes ga ik niet moeilijk doen. Ik drink wel een pilsje minder. Ik ben laatst met mijn vrouw wezen eten en ik was al bijna dat bedrag kwijt.

[ Voor 12% gewijzigd door Ortep op 24-12-2008 12:03 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
jordz. schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:04:
[...]

Hoopte net alles draadloos te kunnen doen, zodat er geen vervelende netwerkkabels door de woonkamer zouden lopen. De router staat tussen twee deuren in de woonkamer in en de PCH-A100 staat aan de andere kant in de linkse hoek in een tv-kast (6m afstand in vogelvlucht).. Ik hoopte net dat het mogelijk was om via mijn router *.avi films/tv-series via de PCH-A100 van mijn desktop pc te halen :| Anders kan ik even goed een externe harde schijf eraan koppelen, buiten dat ik dan geen internettoegang heb..

Of zouden twee Powerline adapters (internet via stopcontact) soelaas bieden? Eentje inpluggen in het stopcontact aan de tv-kast + verbinden met de PCH-A100 en eentje aan de router? Als ik je goed begrijp, kan ik dus best een kabel leggen tussen PCH-A100 en router en dan gebruik maken van mijn reeds bestaand ASUS wifi g usb kaartje om draadloos (standaard definitie) materiaal te versturen van desktop pc naar router?

[ Voor 10% gewijzigd door CarLL op 24-12-2008 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Ortep schreef op woensdag 24 december 2008 @ 12:02:
[...]

Waarschijnlijk om dezelfde redenen als ik

1) Direct op te halen en geen, soms, weken moeten wachten voordat hij ergens uit China hier is. Soms ligt hij wel alleen al bij de douane een week. Frankrijk gaat sneller, maar dan is je 'winst' een stuk kleiner.

2) Garantie. Heb jij wel eens gelezen wat er gebeurt als je een probleem hebt? Dan mag je hem zelf naar China sturen voor een klein fortuin en dan maar wachten tot ze een nieuw sturen. Ik loop gewoon naar de winkel toe en zeg: He, hij doetutniet. Repareer hem even of geef me een nieuwe.

Voor die paar tientjes ga ik niet moeilijk doen. Ik drink wel een pilsje minder. Ik ben laatst met mijn vrouw wezen eten en ik was al bijna dat bedrag kwijt.
Idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-05 23:58
Ik heb al een tijdje een TViX M-6500A, maar omdat ik daar niet echt tevreden over ben zit ik toch te kijken naar een NMT, de HDX-1000 lijkt me wel wat, de A-110 ook. Waar ik me alleen zorgen over maak, is de hitteproductie van deze apparaten. Moet ik me daar echt zorgen over maken als ik er een 1TB schijf instop?
Zoniet dan ga ik denk ik maar voor de iBood aanbieding...

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283225

Ik heb misschien toch wel spijt van me aanschaf van de PCH.
Het is een prachtig apparaat. Maar als je er weinig ervaring mee heb is het volkomen ruk.
zit geen goede handleiding bij. En op internet is bijna niks van begin af aan of simpel uitgelegd terug te vinden.
Het basis principe doet het nou bij me, maar ik kan geen enkele app of tool erop draaien omdat ik het gewoon niet begrijp. En naar mijn mening niet echt word uitgelegd, zie Yamj of Uitzendinggemist.
Al met al een kut apparaat voor de noob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Anoniem: 283225 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 14:39:
Ik heb misschien toch wel spijt van me aanschaf van de PCH.
Het is een prachtig apparaat. Maar als je er weinig ervaring mee heb is het volkomen ruk.
zit geen goede handleiding bij. En op internet is bijna niks van begin af aan of simpel uitgelegd terug te vinden.
Het basis principe doet het nou bij me, maar ik kan geen enkele app of tool erop draaien omdat ik het gewoon niet begrijp. En naar mijn mening niet echt word uitgelegd, zie Yamj of Uitzendinggemist.
Al met al een kut apparaat voor de noob.
Dus wat je eigenlijk wilt is een oplossing voor gerichte vragen die je niet stelt? Als n00b zit je hier trouwens op het verkeerde adres, maar dat had je vast al begrepen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou het enige antwoord wat je hier als nOOb kan krijgen is, ga eens naar got search, maar daar schiet je niks mee op ;)
Dat gevoel kreeg ik inderdaad. Maar ja, waar moet je dan heen? :D
De vragen zouden zijn geweest, hoe stel je Yamj in? en hoe krijg je uitzendinggemist draaiend?
Is voor beide een interne HDD nodig? Dan kan ik alvast stoppen want die zit er nog niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Anoniem: 283225 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 14:55:
Nou het enige antwoord wat je hier als nOOb kan krijgen is, ga eens naar got search, maar daar schiet je niks mee op ;)
Dat gevoel kreeg ik inderdaad. Maar ja, waar moet je dan heen? :D
De vragen zouden zijn geweest, hoe stel je Yamj in? en hoe krijg je uitzendinggemist draaiend?
Is voor beide een interne HDD nodig? Dan kan ik alvast stoppen want die zit er nog niet in.
Ik zal je in ieder geval op weg helpen. Om te beginnen download hier:
http://nmt.homeip.net:808.../NMTAppInstallerBeta4.zip
dit programmaatje. Start het op en klik op "ja/yes". Nu kan je uit meerdere apps en themes kiezen en kan je in ieder geval nieuwe torrentclients eropzetten/hardware tweaks en themes en nog veel meer. Bij elke keuze kan je rechts op homepage drukken om naar een internetpagina te gaan waar meer info is over die app/theme.

Als je je PCH opstart zie je rechts webservice(s) staan. Navigeer hier naar toe met de afstandsbediening. Nu verschijnt er linksboven een optie toevoegen (of add/edit). Klik hier op en je krijg een lijst te zien met entries.
Bij een lege regel vul je in als naam: Uitzending gemist en als URL:
http://www.jorisvdstraten.nl/uzg/
Dit kan je beide invoeren door de AB te gebruiken als telefoon (3 maal het cijfer 2 is de letter c enzovoorts.

YAMJ werkt als volgt:
  1. Ijnstalleer java hier: http://java.sun.com/javase/downloads/index.jsp
  2. Download hier http://moviejukebox.googl...ukebox_v1.0.13%20beta.zip YAMJ
  3. Pak het uit op je bureaublad in een map die precies "YAMJ" heet (zonder de ")
  4. # Download MediaInfo hier: http://sourceforge.net/pr...id=86862&package_id=90612
    MediaInfo_CLI_0.7.8_Windows_i386.zip moet je kiezen
  5. Maak een map IN de YAMJ map die MediaInfo heet (ook precies zo spellen met die hoofdletters)
  6. Download dit bestand en pak het uit in de YAMJ map op je bureaublad: http://omertron.com/pch/s...config_v0_3_zip_84576.zip
  7. Start YAMJ GUI Config v0.3.exe
  8. Wijs je filmmap aan en waar je PCH is
  9. Druk bij alle mappen op Add
  10. Als je klaar bent met mappen toevoegen druk op Save
  11. Dubbelklik op My_YAMJ.cmd in de YAMJ map op het bureaublad
  12. Haal een kop koffieDrink pils en wacht tot hij klaar is
  13. Ga naar je PCH, klik op Hard_Disk en kies het 4e icoon, ga naar je video map en kies index.htm
  14. Enjoy!
edit ik zie nu pas dat je geen HD erin hebt. Ook dan kan je YAMJ draaien met ihome. Die zal ik morgen even voor je uittypen in dit topic ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Heb 'm vandaag ook gekocht op ibood, goeie aanbieding, daar zat ik op te wachten :)

Nu nog een schijfje voor erin, wat is aan te raden, een 3,5" zou niet zo gezond zijn ivm koeling (zeggen ze op het ibood forum), kan ik beter een 2,5" nemen dan? 3,5" geniet uiteraard mijn voorkeur, grotere schijf voor hetzelfde geld en 7200rpm, maarja als die dan snel het loodje gaat leggen is het ook zonde...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Sp33dFr34k schreef op woensdag 24 december 2008 @ 15:36:
Nu nog een schijfje voor erin, wat is aan te raden, een 3,5" zou niet zo gezond zijn ivm koeling (zeggen ze op het ibood forum), kan ik beter een 2,5" nemen dan? 3,5" geniet uiteraard mijn voorkeur, grotere schijf voor hetzelfde geld en 7200rpm, maarja als die dan snel het loodje gaat leggen is het ook zonde...
Die 7200 heb je nergens voor nodig. Alle video is langzamer dan dat iedere schijf kan leveren. Ook een 5400 dus. Met 7200 heb je alelen maar meer herrie en meer warmte. Ik heb er zelf een 2.5 in zitten. Maar eigenlijk denk ik dat ik die er weer uit haal. Ik vind hem niet echt nuttig, ik kan geen echte reden bedenken waarom ik hem er in zou willen hebben. Ik haal alle content over mijn netwerk vanaf een server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Dat weet ik, maar meestal eindigen mijn externe schijven ook op een bepaald moment in mijn pc of in de verkoop, dan is een 7200rpm wel handiger.

Ik ben wel van plan om de PCH dan nzb's te laten grabben of is dat geen goed idee icm een 3,5" schijf? Ik heb werkelijk geen idee hoeveel warmte zoiets dan zou produceren...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lt Marx Super bedankt! Ik wacht vol verwachting af. Echt super bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89551

Ik heb een A-100 en ik zou graag de PCH besturen vanaf mijn laptop. Nu heb ik dit al geprobeert met UPNP AV controllers, zoals On2Share en Cidero. Helaas werken ze niet goed of helemaal niet: Als ik vanaf mijn laptop een mp3 bestand wil afspelen, dan speelt zie ik dat mijn PCH reageert, maar afspelen werkt niet.

Heeft iemand een idee hoe ik mijn PCH remote aan aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CarLL schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:57:
[...]

Hoopte net alles draadloos te kunnen doen, zodat er geen vervelende netwerkkabels door de woonkamer zouden lopen. De router staat tussen twee deuren in de woonkamer in en de PCH-A100 staat aan de andere kant in de linkse hoek in een tv-kast (6m afstand in vogelvlucht).. Ik hoopte net dat het mogelijk was om via mijn router *.avi films/tv-series via de PCH-A100 van mijn desktop pc te halen :| Anders kan ik even goed een externe harde schijf eraan koppelen, buiten dat ik dan geen internettoegang heb..
Wifi G is prima toereikend voor DivX/Xvid avi's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hebben mensen hier nog last bij de A110 dat als je in een film of bestand terug wil en op stop drukt dat de popcorn op zwart gaat? en je deze opnieuw moet starten om weer beeld te krijgen?

Uitzending gemist draait dus nogmaals dank Marx

Marx als ik bij ihome op yes klik moet ik vervolgens me ftp gegevens in vullen?
als ik de default ingeef gaat ie niet verder?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 283225 op 24-12-2008 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

Sp33dFr34k schreef op woensdag 24 december 2008 @ 15:36:
Heb 'm vandaag ook gekocht op ibood, goeie aanbieding, daar zat ik op te wachten :)

heb zelf direct een WD green 1 tb ( wd 10eads) aangeschaft. die maken weinig herrie en worden niet al te warm bovendien zijn ze snel genoeg voor in de PCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Precies de schijf die ik in gedachten had, thanks voor de bevestiging, ga ik die even bestellen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Iemand ervaringen met de Dane Elec 'So Smart' High Definition Multimedia Harddiskstation

http://www.danedigital.co...sk-Drives/7-so-smart.html

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/v7uw46.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/vi0jg9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2celnpy.jpg

Vandaag gekregen als kerstpakket, maar als ik de handleiding lees is 't voor mij 1 grote blabla :?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Helaas geen ervaring mee, maar wilde wel ff zeggen, wow wat een kerstpakket! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

CLB schreef op woensdag 24 december 2008 @ 18:33:
Vandaag gekregen als kerstpakket, maar als ik de handleiding lees is 't voor mij 1 grote blabla :?
Gewoon niet mee zitten. Geef maar aan mij..Ik offer me wel op >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verkopen wil ik 'm wel, geef 'm niet weg, mja dit is ot

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-06 15:35
Zet em aan, steek je usbpronstick erin, copy naar de harddrive en veel kijkplezier.....
Of word een echte tweaker en probeer te snappen hoe je via LAN/WIFI spul erheen kan zetten en afspelen op je TV.

Joy vanacht de Popcornhour besteld op ibood, hij is nu uitverkocht :) superprijs natuurlijk, mooie 1tb WD Green erbij en gaan met die banaan, ideaal, lekker NZBtjes snachts downloaden.
2 van m'n 3 pc's gaan weg (triple dual core overkill).... heb ipv 1 al een laptop en nu een PCH erbij
Stroombespaar toer :9

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-06 22:05
Gisteren mijn Istar H5 mogen ontvangen.

Keurig aangemeld bij de douane als gift (het is immers kerst O-) ) en derhalve geen taxes hoeven betalen.

Meteen mijn 1 terra erin geschroeft en de basic aplicaties erop gezet.

Opvallend vind ik wel dat hij erg traag is met het browsen in de menu's.

Voor de rest prima apparaat en strak beeld.

Ga nu maar eens even prutsen met de torrent en usenet client.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283743

Ik was op google zoeken naar een NMT en ik kwam het volgende tegen. De Media Gate MG-800HD
Als je daar verder op zoekt op google kom je haast niks tegen. Wie kan hier meer over zeggen.
Ik twijfel tussen de MG-800HD en de HDX-1000
Wat lijkt jullie het beste
Link naar de site http://www.mediagateusa.com/mg800hd.html
Link naar de forum: http://www.mediagateusa.com/forum/

Afbeeldingslocatie: http://mediasonicinc.com/store/images/MG-800HD.jpg

General
Product Name: MediaGate MG-800HD
Power: External power supply (Output DC 12V/5V)
Processor: Sigma Design 8635
LCD Display: 16x2 Alpha-Numeric Character
USB Device: Device Port x 1ea, 480Mbps USB 2.0 (USB 1.1 compatible) USB Host: Host Port x 2 ea, 480Mbps USB 2.0 (USB 1.1 compatible) supporting the capability of reading USB devices like External USB HDD, ODD, Flash Drive, Card Reader
Wired LAN: 10/100 Mbps LAN (RJ-45) x 1ea, 100BaseTX: UTP/STP Category 5 LAN cable compatible, DHCP
Wireless LAN: (Wi-Fi) IEEE 802.11 b/g/n; Wireless Security: WEP, WPA-P5K, WPA2-PSK, Wireless infrastructure and Ad-Hoc Mode
HDD Type: 3.5” SATA HDD
Video Format: .avi, .wmv, .mpg, .iso, .vob, .ifo, mp4, .asf, .tp, .ts, .m2ts, .mov (H.264), .mkv;
Video Decode: MPEG 1/2/4 SD/HD, AVI, H.264 HD, WMV 9, VCI, DivX/Xvid
Audio Format: Audio Decode: MP3, WMA, AAC, MPEG 1 Layer 2, PCM, WMA Pro
Photo Format: Graphic Decode: JPG/JPEG, PNG, BMP, GIF, TIFF
Subtitles: .srt, .ssa, .idx, .sub
Language Support: English, French, German, Spanish, Italian, Portugese, Turkish, Dutch, Hebrew, Traditional/Simplified Chinese, Japanese
Video Output: HDMI (480p, 576p, 720p50, 720p60, 1080i50, 1080i60, 1080p60), Composite (CVBS)
Audio Output: HDMI, Stereo (CVBS), S/PFIF (Coaxial/Optical)
OS Support: Windows XP, Windows Vista

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 283743 op 26-12-2008 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb eerder een Freecom 450HD gehad. Dat is in feite een Mediagate MG-450HD.
Het was een waardeloos apparaat. Netwerk functionaliteit viel vaak uit, trage interface en slechte support. Heb dus niet zo'n hoge pet op van Mediagate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:40

Distortion

Bottle to Throttle

CLB schreef op woensdag 24 december 2008 @ 20:04:
Verkopen wil ik 'm wel, geef 'm niet weg, mja dit is ot
Deze Heb ik ook gehad, voor 3 dagen. Daarna weer terug gebracht naar Saturn. Het was niet wat ik zocht. Zeer traag, en slechte tot geen support.

Ik heb nu een HDX1000, iets duurder (€50.-), maar kan je ook wat meer mee, en een geweldige support cq community.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Hier hetzelfde, maar dan de Freecom 350 versie. Verder lijkt deze geen DTS te ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283743

MaZo schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 12:51:
Hier hetzelfde, maar dan de Freecom 350 versie. Verder lijkt deze geen DTS te ondersteunen?
Nee idd ik zie het. Dat is toch wel weer een grote minpunt. Ik wil juist wel 1 hebben die DTS ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damashi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-05 06:02
Wij hebben net een hardeschijf in de popcornhour gebouwd!
De popcorn hour ziet de hardeschijf
De computer zier de popcorn hour

Maar hoe krijg ik nu bestanden vanaf de computer op de schijf i n de popcorn hour ?

of werkt dit weer niet en moet je telkens de schijf in en uit bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-06 13:48
ftp of samba neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 21:46
damashi schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 13:53:

Maar hoe krijg ik nu bestanden vanaf de computer op de schijf i n de popcorn hour ?

Ik heb hem als netwerkstation toegevoegd als Z: schijf. Moet je alleen inloggen met username: nmt ww: 1234.

Staat ook beschreven in de vorige topics!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 283743 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 12:57:
[...]

Nee idd ik zie het. Dat is toch wel weer een grote minpunt. Ik wil juist wel 1 hebben die DTS ondersteund
Een NMT kopen dus :)
damashi schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 13:53:

Heb je in de Wiki gekeken?

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 26-12-2008 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:15

Lulukai

God's gift to women

Ik zie dat net azerty nu ook de Popcorn Hour A 110 verkoopt, voor iets van een 275 euro in plaats van de gebruikelijke 299 euro bij Nederlandse winkels.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Na het het zien van de iBood aanbieding van de popcorn en het lezen van de tweakers review van de hd 1000 ben ik berhoolijk enthousiast.

Ik vraag me alleen wat af. Brengen de firmware updates nog verbetering in de opstart tijd van 3 minuten met harddisk? (Of is het stroomverbruik in standby verwaarloosbaar?)

En wat is het voordeel van het grotere geheugen t.o.v. de popcorn?

[ Voor 17% gewijzigd door Ronwiel op 26-12-2008 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

ronwiel schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 19:51:
Ik vraag me alleen wat af. Brengen de firmware updates nog verbetering in de opstart tijd van 3 minuten met harddisk? (Of is het stroomverbruik in standby verwaarloosbaar?)
Ik weet niet waar die 3 minuten vandaan komen, maar de HDX van mij boot in 1 minuut. Mischien als je alle apps gestart hebt, dat het wat langer duurt. Ik heb alleen SMB gestart. Ook heb ik de dhcp in de router uitgezet, en alle apparaten een ip adres toegewezen. Ik heb overigens een samsung spinpoint 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Flyby_Wire schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 20:36:
[...]

Ik weet niet waar die 3 minuten vandaan komen, maar de HDX van mij boot in 1 minuut. Mischien als je alle apps gestart hebt, dat het wat langer duurt. Ik heb alleen SMB gestart. Ook heb ik de dhcp in de router uitgezet, en alle apparaten een ip adres toegewezen. Ik heb overigens een samsung spinpoint 500GB
wat heeft DHCP er nou weer mee te maken. heb ook HDX en start idd ongeveer 1minuut op, zonder app's
waar tweakers 3 minuten vandaan haalt is mij echt een raadsel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Lordsauron schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 20:39:
[...]

wat heeft DHCP er nou weer mee te maken. heb ook HDX en start idd ongeveer 1minuut op, zonder app's
waar tweakers 3 minuten vandaan haalt is mij echt een raadsel
Mijn theorie is dat de HDX niet hoeft te wachten op een IP adres. Maar dat is mischien idd allang achterhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176636

Hallo,

Na veel dubben toch de Popcorn Hour gekocht en ben er uiteindelijk zeer tevreden over, echter de HD films spelen bij mij allemaal erg slecht af. Of ze stotteren of er is geen geluid.

Ik speel mijn films via een Externe HD via USB, is dit misschien het probleem? Ik kan namelijk geen interne HD gebruiken omdat ik geen films kan kopieren naar de HD. Heb draadloos internet maar erg traag dat duurt uren. Of is het mogelijk om de Popcorn rechtstreeks op de PC aan te sluiten via een cross cable?

Kortom enkele vragten:

1) Kan je HD films afspelen via een externe HD

2) Kan je de Popcorn direct aansluiten op je PC via een RJ45 kabel?

3) Ik heb via FTD verschillende films gedownload op HD format: Xbox 360 en PS3 maar ook MKV, werken deze formaten? Ik weet dat MKV werkt echter stotteren deze erg.

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet,
MC

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 176636 op 27-12-2008 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
MKV films afgespeeld vanaf een externe USB HDD werkt hier perfect (lees: zonder stotteren) op een A-100, in zowel 720p als 1080p formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Laatst online: 27-06 15:00
Anoniem: 176636 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 19:18:

1) Kan je HD films afspelen via een externe HD

2) Kan je de Popcorn direct aansluiten op je PC via een RJ45 kabel?

3) Ik heb via FTD verschillende films gedownload op HD format: Xbox 360 en PS3 maar ook MKV, werken deze formaten? Ik weet dat MKV werkt echter stotteren deze erg.

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet,
MC
1) Normaal kan je films afspelen via een externe HD het ligt waarschijnlijk aan de beeld instellingen.

2) Als je een 2de netwerkkaart hebt gaat dat (maar met een gewone ipv een crosskabel), kan je hem niet in de router pluggen, dan kan je hem zo benaderen van de pc en eventueel films streamen. Heeft de popcorn geen USB-aansluiting? normaal wordt hij zo herkend in windows. Het kan wel zijn dat de schij ext3 is geformateerd (is standaard zo) maar met een programma zoals "EXT3part in Windows" kan je hem benaderen en er films ed opzetten.

3) MKV werkt normaal zonder stotteren (ikzelf heb een HDX 1000 wat hetzelfde is) zelfs als ik ze via de pc stream. PS3 en XBOX 360 heb ik niet zo een ervaring mee maar je kan het altijd proberen (als je ze toch hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chundo schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 20:12:
[...]

1) Normaal kan je films afspelen via een externe HD het ligt waarschijnlijk aan de beeld instellingen.

2) Als je een 2de netwerkkaart hebt gaat dat (maar met een gewone ipv een crosskabel), kan je hem niet in de router pluggen, dan kan je hem zo benaderen van de pc en eventueel films streamen. Heeft de popcorn geen USB-aansluiting? normaal wordt hij zo herkend in windows. Het kan wel zijn dat de schij ext3 is geformateerd (is standaard zo) maar met een programma zoals "EXT3part in Windows" kan je hem benaderen en er films ed opzetten.

3) MKV werkt normaal zonder stotteren (ikzelf heb een HDX 1000 wat hetzelfde is) zelfs als ik ze via de pc stream. PS3 en XBOX 360 heb ik niet zo een ervaring mee maar je kan het altijd proberen (als je ze toch hebt)
Chundo,

Als eerste bedankt voor je snelle reply! Geweldig.

1)
Ik heb de NIC in mijn PC en in de PopCorn niet in gebruik dus zou het moeten werken. Zal ik dan een Crosslink of 1:1 cable moeten gebruiken?

2) Je zegt dat het met de beeld instellingen te maken heeft, hoe bedoel je dat? Op de tv of in de Popcorn?

3) MKV werkt maar stottert. PS3 en Xbox speelt goed af maar geen geluid.

THanks!

MC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
ronwiel schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 19:51:
Na het het zien van de iBood aanbieding van de popcorn en het lezen van de tweakers review van de hd 1000 ben ik berhoolijk enthousiast.

En wat is het voordeel van het grotere geheugen t.o.v. de popcorn?
mijn HDX start ook op rond de minuut, ik snap niet hoe dat ze aan die 3 minuten komen. Ik moet ook zeggen dat ik zeer tevreden ben, het is wel wat uitzoekwerk maar dat hoort er nu eenmaal bij als je zo een ding koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Anoniem: 176636 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 20:16:
[...]

1)
Ik heb de NIC in mijn PC en in de PopCorn niet in gebruik dus zou het moeten werken. Zal ik dan een Crosslink of 1:1 cable moeten gebruiken?

2) Je zegt dat het met de beeld instellingen te maken heeft, hoe bedoel je dat? Op de tv of in de Popcorn?

3) MKV werkt maar stottert. PS3 en Xbox speelt goed af maar geen geluid.

THanks!

MC
1) ik denk dat je dan de cross moet hebben, maar ik heb er niet zo een ervaing mee, het makkelijkste is als hij gewoon in het netwerk zit

2) de instellingen van de popcorn
23,9Hz
24Hz
50Hz
59,94Hz
60Hz

3) het geen geluid zal komen dat het DTS is, DTS wordt (nog) niet ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chundo schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 20:24:
[...]

1) ik denk dat je dan de cross moet hebben, maar ik heb er niet zo een ervaing mee, het makkelijkste is als hij gewoon in het netwerk zit

2) de instellingen van de popcorn
23,9Hz
24Hz
50Hz
59,94Hz
60Hz

3) het geen geluid zal komen dat het DTS is, DTS wordt (nog) niet ondersteund
2) Thanks gaat het proberen! Ik heb het namelijk op auto staan. Zal het eens proberen.

3) Ik dacht dat de Popcorn juist wel DTS ondersteund, een andere ISO op DVD kwaliteit met DTS werkt namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
1) als je een A-110 hebt kun je je NMT als USB slave aan je pc hangen en zodoende data overpompen

2) http://networkedmediatank.com/wiki/index.php/TV_Mode

3) chundo heeft het fout, jij hebt het goed. Een Popcorn Hour A-110 is in staat DTS te downmixen naar stereo. DTS bitstream doorgeven kan elke NMT.

en

Het algemeen beleid #groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Anoniem: 94923 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 21:08:
1) als je een A-110 hebt kun je je NMT als USB slave aan je pc hangen en zodoende data overpompen

3) chundo heeft het fout, jij hebt het goed. Een Popcorn Hour A-110 is in staat DTS te downmixen naar stereo. DTS bitstream doorgeven kan elke NMT.

en

Mijn excuses in het DTS verhaal, bij de HDX wordt de interne dts decoding in de nieuwe firmware update gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 24-06 21:04
Disk in A110 PCH: Kan NTFS, maar het liefste heb je EXT3.

Waarom zou je hem EXT3 willen dan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Omdat de NMT applicaties (indien je deze wilt installeren) enkel voor EXT3 geschikt zijn.
Omdat je anders geen schrijfrechten hebt indien je de HDD via het netwerk benaderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
wvkreg schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 22:43:
Disk in A110 PCH: Kan NTFS, maar het liefste heb je EXT3.

Waarom zou je hem EXT3 willen dan???
ik heb mijn schijf geformateerd gehad naar NTFS, dagen liggen zoeken en proberen waarom ik alleen leesrechten had in het netwerk. Uiteindelijk terug Ext3 geformateerd en alle problemen zijn van de baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 21:08:

en

Hoe weet ik welke beeldinstellingen ik moet hebben?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat hangt af van watvoor soort kabel je naar je TV hebt getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923 schreef op zondag 28 december 2008 @ 12:44:
Dat hangt af van watvoor soort kabel je naar je TV hebt getrokken.
Een HDMI kabel van de popcorn naar mijn Panasonic Plasma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan toch zelf ook wel opzoeken welke input je tv ondersteund? Als je tv het ondersteund zou ik 1080p 60hz kiezen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marzman schreef op zondag 28 december 2008 @ 13:24:
Je kan toch zelf ook wel opzoeken welke input je tv ondersteund? Als je tv het ondersteund zou ik 1080p 60hz kiezen.
Sorry voor het vragen maar weet niet precies hoe het werkt... maar goed zal wel ergens anders vragen.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Marzman schreef op zondag 28 december 2008 @ 13:24:
Ik zou eerder voor 50 Hz (PAL) gaan, tenzij je TV het ondersteunt. Maar ook dan is het de vraag of dat verstandiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Anoniem: 176636 schreef op zondag 28 december 2008 @ 14:18:
[...]

Sorry voor het vragen maar weet niet precies hoe het werkt... maar goed zal wel ergens anders vragen.

Bedankt
Je kan toch gewoon je typenummer van je TV in google gooien en dan kijken wat de specificaties zijn? Desnoods lees je de handleiding (of download je deze als je deze niet meer hebt)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Anoniem: 176636 schreef op zondag 28 december 2008 @ 11:52:
[...]

Hoe weet ik welke beeldinstellingen ik moet hebben?

Bedankt
Eigenlijk hangt dat af van de film, het is de framerate die teld. Normaal zijn de meeste HD films 23,976 fps gemaakt en zijn dus eigenlijk dat de beste instellingen. Wel niet alle films hebben diezelfsde fps. Iedeaal zou zijn moest de NMT er zelf naar kijken en dan zijn instellingen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284884

chundo schreef op zondag 28 december 2008 @ 17:15:
[...]

Eigenlijk hangt dat af van de film, het is de framerate die teld. Normaal zijn de meeste HD films 23,976 fps gemaakt en zijn dus eigenlijk dat de beste instellingen. Wel niet alle films hebben diezelfsde fps. Iedeaal zou zijn moest de NMT er zelf naar kijken en dan zijn instellingen aanpassen.
Dat zou komen met een volgende FW, heb ik ergens gelezen.

En bij rips van gewone dvd's van bij ons is het het beste om PAL 50 te kiezen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Laatst online: 11:58

mno

Anoniem: 94923 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 23:13:
Omdat de NMT applicaties (indien je deze wilt installeren) enkel voor EXT3 geschikt zijn.
Omdat je anders geen schrijfrechten hebt indien je de HDD via het netwerk benaderd.
Tip voor de tweakers die de EXT2 of EXT3 geformatteerde harde schijf van hun NMT ook wel eens aan hun Windows PC willen hangen (bijvoorbeeld om hem te vullen met media): als je Ext2IFS installeert op je PC dan kan dat.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255276

Ik was zeer blij verrast toen ik zag dat Uitzending Gemist zo eenvoudig te bekijken was op de HDX-1000. Ik heb alleen een probleem tijdens het kijken. Het geluid loopt niet synchroon met het beeld. Is dit een bekend probleem oen is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Anoniem: 176636 schreef op zondag 28 december 2008 @ 14:18:
[...]

Bedankt
Welke panasonic plasma heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 255276 schreef op zondag 28 december 2008 @ 20:04:
Ik was zeer blij verrast toen ik zag dat Uitzending Gemist zo eenvoudig te bekijken was op de HDX-1000. Ik heb alleen een probleem tijdens het kijken. Het geluid loopt niet synchroon met het beeld. Is dit een bekend probleem oen is hier een oplossing voor?
Zover ik weet zijn er twee versies hier gemaakt. Welke gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The Druid schreef op donderdag 25 december 2008 @ 17:33:
Gisteren mijn Istar H5 mogen ontvangen.

Keurig aangemeld bij de douane als gift (het is immers kerst O-) ) en derhalve geen taxes hoeven betalen.
Wat heb je uiteindelijk betaald in Euro's?
Pagina: 1 ... 4 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kijk voordat je een vraag stelt eerst even op [Wiki] Network Media Tank

Bij deze nogmaals de aansporing om nieuwe onderwerpen in separate topics te plaatsen. Dit topic zal op termijn gesloten worden.