Beide, de link van Emielmols en ook van Jorisvdstraten. Bij allebei heb ik het probleem dat het geluid achterloopt op het beeld. Naast Uitzending Gemist kan ik overigens alle bestanden perfect streamen.Anoniem: 94923 schreef op zondag 28 december 2008 @ 23:44:
[...]
Zover ik weet zijn er twee versies hier gemaakt. Welke gebruik je?
Geen idee wat het precies wordt in euro's maar het was 241,00 USD incluis verzenden dus dat zal ongeveer 170 Eur zijn met de huidige koers.Anoniem: 94923 schreef op zondag 28 december 2008 @ 23:47:
[...]
Wat heb je uiteindelijk betaald in Euro's?
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Ehhhh hoe?Anoniem: 255276 schreef op zondag 28 december 2008 @ 20:04:
Ik was zeer blij verrast toen ik zag dat Uitzending Gemist zo eenvoudig te bekijken was op de HDX-1000. Ik heb alleen een probleem tijdens het kijken. Het geluid loopt niet synchroon met het beeld. Is dit een bekend probleem oen is hier een oplossing voor?
edit:
ow zo dus:
Ik zal je in ieder geval op weg helpen. Om te beginnen download hier:
http://nmt.homeip.net:808.../NMTAppInstallerBeta4.zip
dit programmaatje. Start het op en klik op "ja/yes". Nu kan je uit meerdere apps en themes kiezen en kan je in ieder geval nieuwe torrentclients eropzetten/hardware tweaks en themes en nog veel meer. Bij elke keuze kan je rechts op homepage drukken om naar een internetpagina te gaan waar meer info is over die app/theme.
Als je je PCH opstart zie je rechts webservice(s) staan. Navigeer hier naar toe met de afstandsbediening. Nu verschijnt er linksboven een optie toevoegen (of add/edit). Klik hier op en je krijg een lijst te zien met entries.
Bij een lege regel vul je in als naam: Uitzending gemist en als URL:
http://www.jorisvdstraten.nl/uzg/
Dit kan je beide invoeren door de AB te gebruiken als telefoon (3 maal het cijfer 2 is de letter c enzovoorts.
[ Voor 55% gewijzigd door 13art op 29-12-2008 08:26 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Wel mooi dat dat uitzendinggemist mogelijk is, alleen het scrollen naar beneden duurt zo lang. Is daar niet iets op te verzinnen? Dat je bijv nog een stap krijgt dat je de beginletter moet kiezen van de uitzending die je wil kijken?
Ontzettend leuk hoor zo'n zoekveld met bijhorend knopje.. maar het doet niet echt veel moet ik zeggen.
edit: Hmm, het ding reageert nogal random met niets / resultaten / 'Niks gevonden' en laat ook lang niet alles zien wat er te vinden is op uzg met de site van joris (waar jij ook naar linkt).
[ Voor 25% gewijzigd door Mental op 29-12-2008 10:32 ]
voorbeeld?L4m0r schreef op maandag 29 december 2008 @ 10:23:
[...]
Ontzettend leuk hoor zo'n zoekveld met bijhorend knopje.. maar het doet niet echt veel moet ik zeggen.
edit: Hmm, het ding reageert nogal random met niets / resultaten / 'Niks gevonden' en laat ook lang niet alles zien wat er te vinden is op uzg met de site van joris (waar jij ook naar linkt).
Tweakers,
Excuses als dit n00b-vragen blijken, maar het is me totnogtoe niet gelukt om een duidelijk antwoord te krijgen op de vragen hieronder. Ik krijg deze of volgende week mijn PCH A-110 binnen en ik ben me nu vast aan het oriënteren over hoe ik deze zo goed mogelijk kan laten draaien.
Ik ga de PCH eigenlijk alleen gebruiken om films en series te kijken op mijn full-hd tv. Muziek en foto's komen er niet op. Wat ik nu wil weten is het volgende:
- Ik heb een aantal DVD's van films en series op mijn pc staan. Dit zijn mapjes van ca. 4,5GB groot met VOB-files in de VIDEO_TS map. Geen iso dus, maar het mapje zelf. Mijn vraag is: herkent de PCH deze mapjes en speelt hij de bestanden gewoon af, of moet ik elke 20 minuten de volgende VOB aanzetten?
- Als ik inderdaad elke 20 minuten een nieuwe VOB moet afspelen, kan ik dit probleem dan oplossen door de hele map in een iso-file te gooien en die afspelen?
Verder:
Ik heb even rondgekeken en gezien dat er meerdere jukebox programma's zijn die het makkelijker maken je films af te spelen. Ze halen info op en sorteren de films etc. Dit lijkt me wel wat en ik kwam erachter dat Yet Another Movie Jukebox (YAMJ) voor mij waarschijnlijk het beste is, want deze is gratis. De meeste andere vereisen bepaalde software van $50.
Ik heb YAMJ even geïnstalleerd op de harde schijf in mijn pc om te kijken hoe het werkt. Ik heb de instructies opgevolgd zoals ze op internet te vinden zijn en dat ging prima, totdat ik de films moest indexeren. In Command Prompt ging de jukebox aan het werk om elke film in te scannen, maar bij elke film startte hij het programma MediaInfo op en ging pas met de volgende film verder als ik MediaInfo afsloot.
De 2 vragen die ik nu dus heb zijn: wat moet ik met MediaInfo doen op dat moment en, als ik inderdaad elke keer iets moet doen, is er geen snellere manier waarbij de jukebox de bestanden 'unattended' kan inscannen?
Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden. Ik zou jullie in ieder geval zeer dankbaar zijn.
Bram
Excuses als dit n00b-vragen blijken, maar het is me totnogtoe niet gelukt om een duidelijk antwoord te krijgen op de vragen hieronder. Ik krijg deze of volgende week mijn PCH A-110 binnen en ik ben me nu vast aan het oriënteren over hoe ik deze zo goed mogelijk kan laten draaien.
Ik ga de PCH eigenlijk alleen gebruiken om films en series te kijken op mijn full-hd tv. Muziek en foto's komen er niet op. Wat ik nu wil weten is het volgende:
- Ik heb een aantal DVD's van films en series op mijn pc staan. Dit zijn mapjes van ca. 4,5GB groot met VOB-files in de VIDEO_TS map. Geen iso dus, maar het mapje zelf. Mijn vraag is: herkent de PCH deze mapjes en speelt hij de bestanden gewoon af, of moet ik elke 20 minuten de volgende VOB aanzetten?
- Als ik inderdaad elke 20 minuten een nieuwe VOB moet afspelen, kan ik dit probleem dan oplossen door de hele map in een iso-file te gooien en die afspelen?
Verder:
Ik heb even rondgekeken en gezien dat er meerdere jukebox programma's zijn die het makkelijker maken je films af te spelen. Ze halen info op en sorteren de films etc. Dit lijkt me wel wat en ik kwam erachter dat Yet Another Movie Jukebox (YAMJ) voor mij waarschijnlijk het beste is, want deze is gratis. De meeste andere vereisen bepaalde software van $50.
Ik heb YAMJ even geïnstalleerd op de harde schijf in mijn pc om te kijken hoe het werkt. Ik heb de instructies opgevolgd zoals ze op internet te vinden zijn en dat ging prima, totdat ik de films moest indexeren. In Command Prompt ging de jukebox aan het werk om elke film in te scannen, maar bij elke film startte hij het programma MediaInfo op en ging pas met de volgende film verder als ik MediaInfo afsloot.
De 2 vragen die ik nu dus heb zijn: wat moet ik met MediaInfo doen op dat moment en, als ik inderdaad elke keer iets moet doen, is er geen snellere manier waarbij de jukebox de bestanden 'unattended' kan inscannen?
Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden. Ik zou jullie in ieder geval zeer dankbaar zijn.
Bram
Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0), AMD Ryzen 5 3600 met Gelid Tranquillo Rev.4, 16GB Crucial Ballistix DDR4-3600, Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6, be quiet! Pure Power 11 500W, Kingston A2000 500GB, 1TB WD Caviar GP en een Dell Ultrasharp U2410
Hiervoor kun je kun je volgens mij gewoon het video-ts bestandje starten door niet play maar enter te gebruiken- Ik heb een aantal DVD's van films en series op mijn pc staan. Dit zijn mapjes van ca. 4,5GB groot met VOB-files in de VIDEO_TS map. Geen iso dus, maar het mapje zelf. Mijn vraag is: herkent de PCH deze mapjes en speelt hij de bestanden gewoon af, of moet ik elke 20 minuten de volgende VOB aanzetten?
dan hoef je hierna niet iedere vob bestand afzonderlijk te starten
Het beste kun je die VIDEO_TS mappen in een ISO zetten.BramSd schreef op maandag 29 december 2008 @ 12:52:
Kost niet zo gek veel tijd en het voorkomt stotteren tijdens het afspelen en nog wat meer problemen.
Leuk en simpel stukje software ervoor is dit:
http://www.afterdawn.com/...tools/imgtool_classic.cfm
[ Voor 47% gewijzigd door -elw00d op 29-12-2008 13:17 ]
Pfff wat ben ik blij dat ik dit heb gevonden. Ik kijk normaal op networkedmediatank.com, maar daar stond niets op over deze plugin.JvdS schreef op maandag 15 december 2008 @ 17:02:
Kleine update voor http://www.jorisvdstraten.nl/uzg/ :
Ik heb uitzending gemist voor ned1, 2 en 3 ook beschikbaar gemaakt.
Te doen:
- Styling
- paginering ophalen programma's. Op dit moment worden alleen de programma's van de eerste pagina van uitzendinggemist zender opgehaald.
Bedankt voor al je werk!
Ik heb wel 1 vraagje: als je de pagina van bijvoorbeeld nederland 1 oproept krijg je een hele waslijst van programma's.
Omdat de browser van de NMT beperkt is laat hij dat maar tot ongeveer de rijdende rechter zien.
Omdat alles op 1 pagina word weergegeven is er dus geen mogelijkheid om verder te scrollen.
Zou je voor de grap deze ook niet inzenden als MSP plugin? Dan heb je nog kans om een PCH A110 te winnen
http://www.networkedmediatank.com/announcements.php?aid=7
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Niet nodig om een file te selecteren. NMT's herkennen VIDEO_TS mappen en wanneer je naar een dergelijke map navigeert wordt automatisch de VIDEO_TS.IFO gestart, gewoon zoals een normale DVD speler dat dus doet.joey129 schreef op maandag 29 december 2008 @ 13:08:
[...]
Hiervoor kun je kun je volgens mij gewoon het video-ts bestandje starten door niet play maar enter te gebruiken
dan hoef je hierna niet iedere vob bestand afzonderlijk te starten
Onnodig. Ik ervaar geen stotter streamend over SMB.-elw00d schreef op maandag 29 december 2008 @ 13:16:
[...]
Het beste kun je die VIDEO_TS mappen in een ISO zetten.
Kost niet zo gek veel tijd en het voorkomt stotteren tijdens het afspelen en nog wat meer problemen.
Leuk en simpel stukje software ervoor is dit:
http://www.afterdawn.com/...tools/imgtool_classic.cfm
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 29-12-2008 13:43 ]
Dan hebben ze dat verholpen, want dit was eerst wel degelijk het geval.Anoniem: 94923 schreef op maandag 29 december 2008 @ 13:41:
Onnodig. Ik ervaar geen stotter streamend over SMB.
Ik vind het ook gewoon netter om ISO bestanden in een map te hebben.
Ja Joris, ben het helemaal met Philos31 eens. Geweldig dat je Uitzendinggemist, werkend hebt gekregen. Maar het zou handig zijn als je op alfabet kan selecteren, of dat je kan kiezen uit lijst nummers per zender oid.
Zelf heb ik 0 verstand van hoe dit te doen, dus misschien kan jij je er nog heel even op werpen???
Zelf heb ik 0 verstand van hoe dit te doen, dus misschien kan jij je er nog heel even op werpen???
Ik zit nog even te twijfelen wat van hardeschijf ik bij mijn hdx1000 moet kopen. Uiteraard ga ik voor een 1 tb, maar moet ik er een hebben met een snelheid van 7200 of is 5400 (voor de toekomst) ook goed?
Ik neem aan dat ik met een 2,5 inch 5400 namelijk een hoop herrie en hitte voorkom
.
Ik neem aan dat ik met een 2,5 inch 5400 namelijk een hoop herrie en hitte voorkom
Ik heb nooit problemen gehad met VIDEO_TS folders, maar juist wel degelijk met stotterende / vastlopende ISO's (afspelen vanaf een USB drive that is). Ook met de nieuwste firmware, terwijl die dat juist verholpen zou moeten hebben.-elw00d schreef op maandag 29 december 2008 @ 13:59:
[...]
Dan hebben ze dat verholpen, want dit was eerst wel degelijk het geval.
Ik vind het ook gewoon netter om ISO bestanden in een map te hebben.
Als ik jou was zou ik naar de prijs kijken. Wat betreft snelheid maakt het niet uit. En de warmte afvoer zou dusdanig goed moeten zijn dat dat ook het verschil niet kan/mag uitmaken.ronwiel schreef op maandag 29 december 2008 @ 16:57:
Ik zit nog even te twijfelen wat van hardeschijf ik bij mijn hdx1000 moet kopen. Uiteraard ga ik voor een 1 tb, maar moet ik er een hebben met een snelheid van 7200 of is 5400 (voor de toekomst) ook goed?
Ik neem aan dat ik met een 2,5 inch 5400 namelijk een hoop herrie en hitte voorkom.
Veelal wordt de Caviar Green van Western Digital erin gestopt. Deze is energie zuinig, en produceert daardoor weinig warmte en is ook nog eens goedkoop.
Wij proberen hier op de hardeschijf in de popcornhour te komen, alles geinstalleerd en gaat goed, alleen als ik de schijf via verkenner wil benaderen vraagt hij om een user / pass !
Wat is dit?
Bedankt alvast
Wat is dit?
Bedankt alvast
Default user / pass is geloof ik nmt / 1234
[ Voor 79% gewijzigd door punisher007 op 29-12-2008 18:24 ]
Top, dat was hem ja, ik zatt te klooienn met user / 1234
Ik heb er een Western Digital Caviar Green in gestopt. Voordeel is dat hij minder stroom gebruik en weinig herrie maakt door zijn variable spin snelheid (54k tm 72k) en een extra voordeel is dat hij in het geheel niet warm wordt in mijn NMT kastje.ronwiel schreef op maandag 29 december 2008 @ 16:57:
Ik neem aan dat ik met een 2,5 inch 5400 namelijk een hoop herrie en hitte voorkom.
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Anoniem: 176636
Heeft iemand al eens de PopCorn geupdate (firmware) via de draadloze dongle? Is dit mogelijk of beter niet te doen....
Waarom zou je dat willen doen?Anoniem: 176636 schreef op maandag 29 december 2008 @ 22:12:
Heeft iemand al eens de PopCorn geupdate (firmware) via de draadloze dongle? Is dit mogelijk of beter niet te doen....
(Een firmware update doe je eens in de zoveel maanden. Gewoon loskoppelen en dan via pc updaten)
Is het ook mogelijk om het beeld van een computer in het netwerk te streamen naar de popcornhour en dus op je tv te tonen
Vanavond heb ik voor de grap een drietal mapjes met mp3 bestanden naar de usb schijf gekopieerd om daar na af te spelen in de PCH. Het enige wat ik echter voorelkaar kreeg was het afspelen van afzonderlijke mp3-tjes. Hoe kan ik nu een complete map afspelen of enkele nummers selecteren en afspelen?
Druk niet op enter maar op play als je een mp3 geselecteerd hebt. On the fly playlists maken kan niet met myihome. Installeer swisscenter als je dat per se wilt kunnen.
? Nee hoor gewoon via de TV. Gewoon updaten via het setup menu! Gewoon proberen met Dongle!silmaril8 schreef op maandag 29 december 2008 @ 23:06:
[...]
Waarom zou je dat willen doen?
(Een firmware update doe je eens in de zoveel maanden. Gewoon loskoppelen en dan via pc updaten)
[ Voor 0% gewijzigd door LtMarx op 29-12-2008 23:47 . Reden: shit dubbelpost, sorry! ]
Zodat je je NMT lekker op z'n plekje kan laten staan en niet met draden hoeft te spelen als het toch niet nodig is.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 30-12-2008 00:13 ]

Op www.samenkopen.net zag ik een 7 inch USB monitor.
Ik weet dat een NMT USB aansluitingen heeft; maar het is niet te verwachten dat alles werkt. Zou zo iets welk werken?
als ik echter de link volg die in de 'waarschuwing' van dit topic staat vind ik maar zeer weinig info. Doe ik daar iets fout of ? ik krijg echt alleen een pagina met de basic specs. Ik verwacht volgende week mijn a110 binnen te krijgen en zou het wel tof vinden alle info van te voren te hebben. in het bijzonder het opzetten van samba en jamji.Anoniem: 94923 schreef op maandag 29 december 2008 @ 18:40:
Staat gewoon in de Wiki!
^^ zoek hier eens tussen, de wiki wordt veranderd zodat de informatie makkelijker te vinden is. Daardoor is hij nu nog even wat lastiger te vinden :):
http://networkedmediatank...ndex.php/Special:AllPages
De Wiki pagina toont een regel There are currently xx articles on this wiki.Ray schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 00:45:
[...]
als ik echter de link volg die in de 'waarschuwing' van dit topic staat vind ik maar zeer weinig info. Doe ik daar iets fout of ? ik krijg echt alleen een pagina met de basic specs. Ik verwacht volgende week mijn a110 binnen te krijgen en zou het wel tof vinden alle info van te voren te hebben. in het bijzonder het opzetten van samba en jamji.
Van daaruit is alles te vinden inclusief search.
En dan dus via de Wifi Dongle? Of de firmware downloaden en via een USB stick flashen? Ik heb namelijk vorige week mijn Popcorn gekocht (nieuwe lading) maar er staat nog een oude firmware op, er blijkt eentje van 4 nov te zijn.Lt. Marx schreef op maandag 29 december 2008 @ 23:47:
[...]
? Nee hoor gewoon via de TV. Gewoon updaten via het setup menu! Gewoon proberen met Dongle!
Ik zou het op een usb stick zetten, loop je het minste risico als het mis gaat. (uitval netwerk bv.)Anoniem: 176636 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 08:58:
[...]
En dan dus via de Wifi Dongle? Of de firmware downloaden en via een USB stick flashen? Ik heb namelijk vorige week mijn Popcorn gekocht (nieuwe lading) maar er staat nog een oude firmware op, er blijkt eentje van 4 nov te zijn.
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
Vraagje: Is het zinvol om in de Popcorn A110 deze HDD te plaatsen (Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB, Hardeschijf Cache 32MB Rotatiesnelheid 7200rpm) of is dat overkill en kan ik beter een tragere en dus goedkopere disk nemen zoals de 5400 rpm versie?
5400rpm of 7200rpm maakt niks uit, dus je kan er gewoon een goedkopere 5400rpm in doen. Deze is nog stiller ookwvkreg schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:04:
Vraagje: Is het zinvol om in de Popcorn A110 deze HDD te plaatsen (Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB, Hardeschijf Cache 32MB Rotatiesnelheid 7200rpm) of is dat overkill en kan ik beter een tragere en dus goedkopere disk nemen zoals de 5400 rpm versie?
Ik heb uit de wiki begrepen dat smb verkeer traag gaat (4 mb / sec). Ik ga mijn films naar de a110 HDD kopieren (danwel nzbget daarheen laat kopieren). Dat zal dus niet snel gaan. Maar om te streamen/afspelen: Is het dan ook niet belangrijk welke hdd ik gebruik? Ik wil geen haperingen bij het afspelen natuurlijk...
HDD heeft geen invloed op streamen.
SMB is overigens snel genoeg, dat kun je ook lezen uit de ervaringen in dit topic.
SMB is overigens snel genoeg, dat kun je ook lezen uit de ervaringen in dit topic.
Ik heb net een Western Digital Caviar Green 1TB (WD10EACS) gekocht bij Max ICT voor EUR 47,59 excl. verzendkosten. EUR 60,09 inclusief. Los van het feit dat ze best hoge verzendkosten vragen leek me dit een extreem goede aanbieding. De volgende goedkoopste winkel in de PriceWatch was 83 euro ofzo.
De grap is dat, vlak nadat ik de bevestiging van de bestelling en ontvangst van het geld, de prijs op de website naar 84 euro was veranderd. Blijkbaar heb ik nog net gebruik kunnen maken van een foutje van hun.
De grap is dat, vlak nadat ik de bevestiging van de bestelling en ontvangst van het geld, de prijs op de website naar 84 euro was veranderd. Blijkbaar heb ik nog net gebruik kunnen maken van een foutje van hun.
Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0), AMD Ryzen 5 3600 met Gelid Tranquillo Rev.4, 16GB Crucial Ballistix DDR4-3600, Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6, be quiet! Pure Power 11 500W, Kingston A2000 500GB, 1TB WD Caviar GP en een Dell Ultrasharp U2410
Ik verwacht de PCH ook snel binnen van ibood.
Ik wil graag deze schrijf erin duwen
http://azerty.nl/producte...top-class-hd103uj---.html
iemand daar ervaringen mee? warmte? geluid? OF gaat dat allemaal goed in de 110.
Wil hem enkel gebruiken om alle films en series vd tv op de PCH op te slaan om deze direct op de beamer af te spelen.
iemand daar ervaringen mee? warmte? geluid? OF gaat dat allemaal goed in de 110.
Wil hem enkel gebruiken om alle films en series vd tv op de PCH op te slaan om deze direct op de beamer af te spelen.
Water-Escape
Ik heb hem bij mijzelf in de HDX-1000 zitten. Qua geluid hoef je je er geen zorgen over te maken. Alleen qua warmte weet ik het zo niet. Heb zelf namelijk het idee dat de HDX-1000 door de schijf zelf wel erg warm wordt. Maar heb nu dit geïnstalleerd en ben benieuwd hoe het nu gaat.water_escape schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 13:09:
Ik verwacht de PCH ook snel binnen van ibood.
Toen ik de HDX trouwens op zijn zij had gezet ging het een stuk beter met de warmte. Waarschijnlijk omdat de HDX dan meer oppervlakte heeft om zijn warmte aan kwijt te kunnen.
Heb toch de stoute schoenen aangetrokken en geprobeert via Wifi, werkt perfect, hij download eerst de image en daarna installeert hij deze.Flyby_Wire schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 09:01:
[...]
Ik zou het op een usb stick zetten, loop je het minste risico als het mis gaat. (uitval netwerk bv.)
maar die warmte is te verwaarlozen en niet ernstig dat je er dingen van merkt?Anoniem: 176636 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 14:14:
[...]
Heb toch de stoute schoenen aangetrokken en geprobeert via Wifi, werkt perfect, hij download eerst de image en daarna installeert hij deze.
werkt dat proggie goed btw? scheelt het veel warmte? of kan ik toch beter een andere schrijf kiezen?..maarja welke wordt niet warm....
Water-Escape
Ik ga er even vanuit dat je de verkeerde hebt gequotewater_escape schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 14:27:
[...]
maar die warmte is te verwaarlozen en niet ernstig dat je er dingen van merkt?
werkt dat proggie goed btw? scheelt het veel warmte? of kan ik toch beter een andere schrijf kiezen?..maarja welke wordt niet warm....
Tja die warmte, weet nog niet goed wat ik er zelf van moet denken. Ben nu ruim 2 uur mp3 aan het afspelen en hij is aardig warm. Maar naar mijn idee niet zo warm als dat die was voordat ik dat programma gebruikte. Dus in dat opzicht zou het werken. Maar goed de HDX op zijn zij zetten is nog altijd het meest effectief. Maar dat zou ik eventueel morgen nog uit kunnen proberen.
Voor mezelf zou ik, achteraf gezien, voor de 'groene' schijf van WD gegaan zijn, al is het alleen maar omdat ik wel wat problemen had met de warmte (ten minste dat is mijn mening). Maar goed ben zoals het nu gaat ook dik tevreden.
Bottemline gewoon voor de goedkoopste schijf gaan en dat is volgens mij de 'groene'.
Ik heb zojuist een HD ingebouwd om dit te testen, hij ziet deze echter hoe krijg ik nou gegevens op deze HD? Ik heb bij netwerk share een naam in gevoerd plus de link: smb://192.168.1.102/dir bij inlognaam admin en ww: 1234
Als ik nu op mijn pc kijk zie ik geen popcorn onder werkgroep.....
Wat doe ik verkeerd?
Als ik nu op mijn pc kijk zie ik geen popcorn onder werkgroep.....
Wat doe ik verkeerd?
Ik kon nergens in de NMT opgeven welke werkgroep... Zal de NMT eens rebooten en ook de PC.Anoniem: 94923 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 15:28:
Heb je je PC en NMT beiden in dezelfde werkgroep geplaatst?
Onder (NMT) Setup -> Network is dit mogelijk.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 30-12-2008 16:18 ]
MM die heb ik er niet tussen staan. Bij mij is het lijstje:Anoniem: 94923 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:18:
Home
Preferences
Audio/Video
Network
Network Share
DVD/Audio CD
Mainetance
Ik heb deze erin zitten (1TB versie), en samen met deze patch wordt hij zelfs nog stiller (door via hdparm de accoustic management van de schijf op de stilste stand te zetten).DjWannaB2002 schreef op maandag 29 december 2008 @ 17:56:
[...]
Veelal wordt de Caviar Green van Western Digital erin gestopt. Deze is energie zuinig, en produceert daardoor weinig warmte en is ook nog eens goedkoop.
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
Anoniem: 94923 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:18:
Anoniem: 176636 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:28:
MM die heb ik er niet tussen staan. Bij mij is het lijstje:
...
Network
...

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 30-12-2008 16:34 ]
Ok, ik ben blond.... Maar toch zie ik daar onder niet de werkgroep mogelijkheid. zal nog eens spitten.
Ah blond, dan is het ok 
Juist, onder 1 van deze twee (afhankelijk van of je wired of wireless verbinding maakt) geef je je netwerksettings in.
Enige netwerkkennis is helaas wel vereist bij gebruik van een NMT.
Juist, onder 1 van deze twee (afhankelijk van of je wired of wireless verbinding maakt) geef je je netwerksettings in.
Anoniem: 94923 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:47:
Ah blond, dan is het ok
Is het ook mogelijk om het beeld van een computer in het netwerk te streamen naar de popcornhour en dus op je tv te tonen?
Dat wordt vrij lastig. Dan kun je beter een media-pc kopen/bouwen en via remote desktop op die andere pc inloggen.Shaggie_NB schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 17:36:
Is het ook mogelijk om het beeld van een computer in het netwerk te streamen naar de popcornhour en dus op je tv te tonen?
Je vraagt trouwens twee keer hetzelfde, zie klik.
[ Voor 15% gewijzigd door -elw00d op 30-12-2008 17:42 ]
Ik mag dan super blond zijn, ik heb echt 10x gekeken en onder network zie ik geen mogelijkheid om een workgroup aan te geven. Ik heb enkel de mogelijkheid om wired IP of wireless IP aan te geven en enkele andere netwerk gerelateerde info....Anoniem: 94923 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:47:
Ah blond, dan is het ok
Waarom? Als de popcorn een fullHD filmpje aankan waarom dan geen stream van mijn desktop (1024x768)?-elw00d schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 17:40:
[...]
Dat wordt vrij lastig. Dan kun je beter een media-pc kopen/bouwen en via remote desktop op die andere pc inloggen.
Je vraagt trouwens twee keer hetzelfde, zie klik.
Citrix streamt toch ook zijn scherm naar de client.... volgens mij zelfs met maar 25-30K over de lijn.
Ik ben gewoon benieuwd of iemand hier al mee bezig is geweest. Dan wordt het iets makkelijker om allerlei filmpjes op het internet te bekijken zonder al dat gedoe zoals met uitzendinggemist etc.
Als ik van niemand een antwoord krijg.... Mijn vraag stond aan het einde van de pagina dus ik denk...daar hebben ze vast overheen gekeken.
Maar al bij al zou het toch leuk zijn als ik de desktop van bijvoorbeeld mijn eee901 op mijn plasma kon toveren.......
[ Voor 13% gewijzigd door Shaggie_NB op 30-12-2008 18:04 ]
Ik ben momenteel niet in de buurt van mijn NMT, wellicht wil iemand anders even kijken op welke settingspagina je de workgroup invoert.Anoniem: 176636 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 17:44:
[...]
Ik mag dan super blond zijn, ik heb echt 10x gekeken en onder network zie ik geen mogelijkheid om een workgroup aan te geven. Ik heb enkel de mogelijkheid om wired IP of wireless IP aan te geven en enkele andere netwerk gerelateerde info....
Je hebt het hier over twee verschillende protocollen.Shaggie_NB schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 18:03:
[...]
Waarom? Als de popcorn een fullHD filmpje aankan waarom dan geen stream van mijn desktop (1024x768)?
Citrix streamt toch ook zijn scherm naar de client.... volgens mij zelfs met maar 25-30K over de lijn.
Maar drop je vraag eens op www.networkedmediatank.com. Daar zitten veel techies die nog welleens leuke plugins weten te maken
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 30-12-2008 18:22 ]
Workgroup vul je volgens mij in onder "gedeelde mappen"
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
Heb ik ook gekeken maar kan ik ook niet vinden....Flyby_Wire schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 18:37:
Workgroup vul je volgens mij in onder "gedeelde mappen"
Ik ben op zoek naar een app om muziek uit iTunes te halen met behoud van playlist en zo. Heb MyIhome al geprobeerd op mijn Mac maar blijft regelmatig eens hangen en is ook niet echt goed in te stellen. Iemand een betere oplossing hiervoor?
Misschien gewoon google gebruiken om er achter te komen hoe je het kan veranderen?
Heb het zelf veranderd door gewoon de netwerk wizard te gebruiken.
Dat heb ik al gedaan, en volgens mij is toch onderandere het doel van een forum om elkaar kennis te gebruiken......DjWannaB2002 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 19:39:
Misschien gewoon google gebruiken om er achter te komen hoe je het kan veranderen?
aha kewl! daar kan ik veel meer mee.Lt. Marx schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 01:01:
^^ zoek hier eens tussen, de wiki wordt veranderd zodat de informatie makkelijker te vinden is. Daardoor is hij nu nog even wat lastiger te vinden :):
Zit er trouwens helemaal niets bij van een manual ? Ik bedoel ik ga direct de hd erin prutsen en dan is de eerste taak hem in het netwerk te hangen lijkt me. Nou lees ik daar al verschillende dingen over maar als ik het wel heb is samba de beste oplossing ? (nog niet eerder mee gewerkt..) Het gaat mij erom dat op mijn desktop ik aangeef in altbinz dat hij de bestanden op de popcorn uit kan pakken en dat zo snel mogelijk natuurlijk (ik las ook dat de overdracht max 4 mbs is ???)
Ben ik op deze manier goed bezig ? En is die overdracht inderdaad zo laag ? (heeft een gbit switch nog nut of?)
Anoniem: 77995
Geen echte manual, nee. Internet is je handleiding.Ray schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 20:11:
[...]
Zit er trouwens helemaal niets bij van een manual ?
(ik las ook dat de overdracht max 4 mbs is ???)
En is die overdracht inderdaad zo laag ? (heeft een gbit switch nog nut of?)
Overdracht is idd 42mbit/s, is een beperking van alle huidige NMT modellen.
Je hoeft voor deze apparaten dus zeker geen Gbit netwerk aan te leggen.
ok bedankt. wellicht dat je me ook nog even kan tippen over samba (kan op de wiki niet echt een antwoord vinden) Als ik het goed snap ondersteund de pch dit standaard dus hoef ik daar niets aan te passen. Ik moet dus enkel die app. op mijn desktop installen en instellen ? Met als voordeel dat ik dan de pch als volledige netwerkschijf kan gebruiken ?Anoniem: 77995 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 20:20:
[...]
Geen echte manual, nee. Internet is je handleiding.
Overdracht is idd 42mbit/s, is een beperking van alle huidige NMT modellen.
Je hoeft voor deze apparaten dus zeker geen Gbit netwerk aan te leggen.
mm en samba op een xp machine... ik lees alleen dingen over register hacks etc ? Kijk ik nou niet goed op de wiki of is er een betere plek om hier iets over te lezen ?
[ Voor 11% gewijzigd door Ray op 30-12-2008 20:37 ]
Gents,
Na een aantal zaken te hebben bestudeerd plus de vele vragen die ik hier heb gesteld mijn bevindingen van de Popcorn Hour A110. Tot op heden ben ik redelijk tevreden over het apparaat. De traagheid van de GUI vind ik erg vervelend en mag van mij een stuk sneller. Bv, om naar home te navigeren kan erg lang duren.
De firmware heb ik via het Internet met de bijgekochte dongle geupdate. Dit ging zeer goed en zonder enige problemen. Als test een 250Gb HD ingebouwd echter kreeg ik deze maar niet aan de praat verder. Door de firmware update kreeg ik de mogelijkheid om een wizard te gebruiken, hierdoor werden in een keer alle gegevens geinstalleerd met bijbehorende appliacties.
Problemen die ik op dit moment nog heb is:
- Geen geluid bij de online diensten, soms wel soms niet. Ben nog aan het kijken wat de beste instellingen zijn bij sound (bijv. moet je sound via HDMI aanzetten).
- Sommige PS3 en Xbox 360 HD films geen geluid of lopen schokkerig
- Een gewone DVD rip als ISO en als uitgepakt wil soms vast lopen (vooral bij momenten als er veel geluid en muziek aan te pas komt, krijg het idee dat hij het dan niet kan "bolwerken".
Kortom we gaan weer verder prutsen, het is niet gemakkelijk maar dat wist ik van te voren.
Verder krijg ik het idee dat er toch is bezuindigd op rekenkracht, doet me denken aan de vele PDA's met een 200Mhz processor. Voor agenda beheer allemaal leuk maar ga je navigeren of skypen dan is het allemaal te licht.
Na een aantal zaken te hebben bestudeerd plus de vele vragen die ik hier heb gesteld mijn bevindingen van de Popcorn Hour A110. Tot op heden ben ik redelijk tevreden over het apparaat. De traagheid van de GUI vind ik erg vervelend en mag van mij een stuk sneller. Bv, om naar home te navigeren kan erg lang duren.
De firmware heb ik via het Internet met de bijgekochte dongle geupdate. Dit ging zeer goed en zonder enige problemen. Als test een 250Gb HD ingebouwd echter kreeg ik deze maar niet aan de praat verder. Door de firmware update kreeg ik de mogelijkheid om een wizard te gebruiken, hierdoor werden in een keer alle gegevens geinstalleerd met bijbehorende appliacties.
Problemen die ik op dit moment nog heb is:
- Geen geluid bij de online diensten, soms wel soms niet. Ben nog aan het kijken wat de beste instellingen zijn bij sound (bijv. moet je sound via HDMI aanzetten).
- Een gewone DVD rip als ISO en als uitgepakt wil soms vast lopen (vooral bij momenten als er veel geluid en muziek aan te pas komt, krijg het idee dat hij het dan niet kan "bolwerken".
Kortom we gaan weer verder prutsen, het is niet gemakkelijk maar dat wist ik van te voren.
Verder krijg ik het idee dat er toch is bezuindigd op rekenkracht, doet me denken aan de vele PDA's met een 200Mhz processor. Voor agenda beheer allemaal leuk maar ga je navigeren of skypen dan is het allemaal te licht.
Als ik een WD Green 1 TB koop en deze in de Popcorn A110 plaats, kan ik deze dan EXT3 formatteren of moet dit via een Linux Live CD?
Dat kun je in de PopCorn aangeven in het menu.wvkreg schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 22:30:
Als ik een WD Green 1 TB koop en deze in de Popcorn A110 plaats, kan ik deze dan EXT3 formatteren of moet dit via een Linux Live CD?
Ik had nl. gelezen dat er wat problemen waren met een unformatted disk in de PCHA110.Anoniem: 176636 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 22:36:
[...]
Dat kun je in de PopCorn aangeven in het menu.
Maar ik zal het testen zodra IBOOD dat apparaat eens gaat leveren :-) Thx
Ja ik baalde enorm, 1 dag nadat ik de Popcorn voor 300! had gekocht kwam Ibood met deze.... Grrrrrrwvkreg schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 22:42:
[...]
Ik had nl. gelezen dat er wat problemen waren met een unformatted disk in de PCHA110.
Maar ik zal het testen zodra IBOOD dat apparaat eens gaat leveren :-) Thx
SMB is de standaard die in Windows zit ingebouwd voor het delen van bestanden via je netwerk. Als je gewoon een map "deelt" via het eigenschappen scherm dan kun je 'm benaderen op je PCH en films kijken "via" SMB.Ray schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 20:32:
[...]
mm en samba op een xp machine... ik lees alleen dingen over register hacks etc ? Kijk ik nou niet goed op de wiki of is er een betere plek om hier iets over te lezen ?
Workgroup kun je alleen instellen als je de NMT Apps hebt draaien, dan zit het op de setup-pagina van de Apps, bovenaan.Anoniem: 176636 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 17:44:
Ik mag dan super blond zijn, ik heb echt 10x gekeken en onder network zie ik geen mogelijkheid om een workgroup aan te geven. Ik heb enkel de mogelijkheid om wired IP of wireless IP aan te geven en enkele andere netwerk gerelateerde info....
Heeft ook weinig zin om de workgroup in te stellen als je er geen HDD in hebt zitten
aha dat maakt het een stuk makkelijker. ik hoef dus verder niets te doen ? maar andersom dan ? ik wil eigenlijk de hd in de popcorn gewoon zien als networkdrive en daar met de max speed bestanden naar toe kunnen zetten en tevens de map stuctuur aan kunnen passen. Kan dat standaard ? en wat is dan eventueel het voordeel van samba tov de standaard popcorn interface?-elw00d schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 22:59:
[...]
SMB is de standaard die in Windows zit ingebouwd voor het delen van bestanden via je netwerk. Als je gewoon een map "deelt" via het eigenschappen scherm dan kun je 'm benaderen op je PCH en films kijken "via" SMB.
ps. ik wil hem enkel gebruiken voor het kijken van HD content.
In Windows de EXT3 driver installeren van http://www.fs-driver.org/Ray schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 23:34:
[...]
aha dat maakt het een stuk makkelijker. ik hoef dus verder niets te doen ? maar andersom dan ? ik wil eigenlijk de hd in de popcorn gewoon zien als networkdrive en daar met de max speed bestanden naar toe kunnen zetten en tevens de map stuctuur aan kunnen passen. Kan dat standaard ? en wat is dan eventueel het voordeel van samba tov de standaard popcorn interface?
ps. ik wil hem enkel gebruiken voor het kijken van HD content.
Dan kun je de HDD in de PCH benaderen en files en mappen aanpassen.
Anoniem: 176636 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 22:22:
Blijkbaar wel opletten met wat je gebruikt en vindt ^^chundo schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 20:24:
3) het geen geluid zal komen dat het DTS is, DTS wordt (nog) niet ondersteund
Als je zo goed oplet dan had je vast ook gelezen dat het DTS verhaal geldt voor de HDX-1000.Vandread schreef op woensdag 31 december 2008 @ 10:13:
[...]
[...]
Blijkbaar wel opletten met wat je gebruikt en vindt ^^
Hij heeft een Popcorn Hour.
Praat even geen onzin aub, zo breng je mensen in de war.wvkreg schreef op woensdag 31 december 2008 @ 01:53:
[...]
In Windows de EXT3 driver installeren van http://www.fs-driver.org/
Dan kun je de HDD in de PCH benaderen en files en mappen aanpassen.
Jouw methode gebruik je als je de HDD uit de NMT sloopt en in je PCtje hangt. Dit is niet wat hij wil.
Hij wil via het netwerk zijn NMT HDD benaderen. Dit kan prima via Windows Netwerk terwijl op de NMT de samba service draait.
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 31-12-2008 11:41 ]
hee bedankt. Ik hoef dus verder niets te installen begrijp ik ? Enkel de pch goed instellen en op de juiste manier in mijn huidige local (windows) netwerk hangen ? Dat is helemaal makkelijk! (hoewel ik hierboven iets lees van iemand die er ruzie mee heeft maar dat is schijnbaar meer het niet kunnen vinden van settings)Anoniem: 94923 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:37:
Praat even geen onzin aub, zo breng je mensen in de war.
Jouw methode gebruik je als je de HDD uit de NMT sloopt en in je PCtje hangt. Dit is niet wat hij wil.
Hij wil via het netwerk zijn NMT HDD benaderen. Dit kan prima via Windows Netwerk terwijl op de NMT de samba service draait.
Iemand anders trouwens al bericht van ibood wanneer ze denken te gaan leveren ?
Klopt Ray, zo simpel is het 
HuMon schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:13:
Vanaf je PC je NMT muziek laten spelen
Ik heb Cidero gedownload op: http://www.cidero.com
1) Op de NMT de "UPnP AV Server" AAN zetten.
2) Cidero op je pc installeren
3) De Cidero vind zelf de NMT (duurt even), eventueel "File > Search for UPnP A/V server" aanklikken
4) Het duurt even voordat de playlist zichtbaar wordt, vervolgens muziek selecteren en afspelen!
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 31-12-2008 11:55 ]
Ray schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:50:
[...]
Iemand anders trouwens al bericht van ibood wanneer ze denken te gaan leveren ?
offtopic:
Gisteren bericht gehad dat ze vandaag verwachten te gaan versturen
thx ehuurman
ben benieuwd!
edit: tweakernick
Guttegut maar als ge het zo goed weet, fabriceert u dan ook ene antwoord op het probleempje van madcrowAnoniem: 94923 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:37:
[...]
Als je zo goed oplet dan had je vast ook gelezen dat het DTS verhaal geldt voor de HDX-1000.
Hij heeft een Popcorn Hour.
edit: tweakernick
[ Voor 7% gewijzigd door Vandread op 31-12-2008 13:09 ]
Hmm, dat is inderdaad wel een leuk idee.Shaggie_NB schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 18:03:
[...]
Waarom? Als de popcorn een fullHD filmpje aankan waarom dan geen stream van mijn desktop (1024x768)?
Ik ben gewoon benieuwd of iemand hier al mee bezig is geweest. Dan wordt het iets makkelijker om allerlei filmpjes op het internet te bekijken zonder al dat gedoe zoals met uitzendinggemist etc.
Als ik van niemand een antwoord krijg.... Mijn vraag stond aan het einde van de pagina dus ik denk...daar hebben ze vast overheen gekeken.
Maar al bij al zou het toch leuk zijn als ik de desktop van bijvoorbeeld mijn eee901 op mijn plasma kon toveren.......
Tot nu toe heb ik alleen gespeeld met mijn webcam / waveout te streamen naar een NMT.. maar onscreen video +audio streamen is idd wel een aardige.
Het zal wel wat lastig gaan worden als er een video fullscreen afgespeeld gaat worden denk ik maar daar komen we vanzelf wel achter.
Als ik wat werkends heb laat ik hier of op networkedmediatank.com wel wat weten.
edit: een eeepc gaat sowieso lastig worden omdat die bij lange na niet krachtig genoeg zijn om het scherm te kunnen capturen en te kunnen hosten als stream.
[ Voor 6% gewijzigd door Mental op 31-12-2008 13:07 ]
Hij moet even onder de audio-settings nalopen of hij PCM of RAW uitstuurt.Vandread schreef op woensdag 31 december 2008 @ 12:22:
thx ehuurmanben benieuwd!
[...]
Guttegut maar als ge het zo goed weet, fabriceert u dan ook ene antwoord op het probleempje van madcrow
Dit is afhankelijk van of hij een receiver gebruikt of de audio uit zijn tv laat komen.
iemand enig idee of deze gadget aan de popcornhour gehangen kan worden.
hoef ik voor instellingen en kleine dingen niet de beamer enzo op te starten.
zou erg handig zijn.
http://www.samenkopen.net/action/447922
zou erg handig zijn.
Water-Escape
Ik durf het niet te zeggen maar zou het graag willen weten want dan neem ik er ook eentje!water_escape schreef op woensdag 31 december 2008 @ 13:16:
iemand enig idee of deze gadget aan de popcornhour gehangen kan worden.
zou erg handig zijn.
wat draaid er op de popcornhour? daar zullen we dan drivers voor moeten hebben...Anoniem: 176636 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 13:41:
[...]
Ik durf het niet te zeggen maar zou het graag willen weten want dan neem ik er ook eentje!
Water-Escape
En de USB cpu power... en daar ligt denk ik het probleem
mmm ik heb niets van ze gehoord en ook geen reactie op mijn mail gehad helaas. Inloggen lukt op het moment ook niet...ik hoop dat hij snel komt. Wil er mee aan de slag!ehuurman schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:56:
[...]
offtopic:
@tweakernick. bedankt voor de hulp! Nog even een klein steuntje aub. Als ik de netwerk wizard doorloop / handmatig instel werk samba dan al op de pch ? Ik lees dat er schijnbaar 2 manieren zijn. mihome en samba ? of werken die gewoon met elkaar samen ?
Ik neem aan dat als ik op mijn pc mappen deel ik die op de pch kan zien en dat ik de hd in de pch op mijn pc kan zien gewoon via windowsnetwerk dus en hem als hd kan toevoegen in de verkenner ? (zodat ik die in altbinz weer toewijs als uitpak schijf ?)
De NMT's draaien op een Linux-variant. Of hier een plugin voor gebrouwen kan worden weet ik niet, ik ben niet zo thuis in Linux. Vraag het even op www.networkedmediatank.com, daar zitten veel techies die er echt diep in zitten.water_escape schreef op woensdag 31 december 2008 @ 13:47:
[...]
wat draaid er op de popcornhour? daar zullen we dan drivers voor moeten hebben...
Myihome, Samba, NFS en FTP zijn de manieren om met de PCH te communiceren. Dat kan allemaal naast elkaar.Ray schreef op woensdag 31 december 2008 @ 13:53:
@tweakernick. bedankt voor de hulp! Nog even een klein steuntje aub. Als ik de netwerk wizard doorloop / handmatig instel werk samba dan al op de pch ? Ik lees dat er schijnbaar 2 manieren zijn. mihome en samba ? of werken die gewoon met elkaar samen ?
Ik neem aan dat als ik op mijn pc mappen deel ik die op de pch kan zien en dat ik de hd in de pch op mijn pc kan zien gewoon via windowsnetwerk dus en hem als hd kan toevoegen in de verkenner ? (zodat ik die in altbinz weer toewijs als uitpak schijf ?)
Ja, als je Samba op de NMT hebt geactiveerd, je NMT in dezelfde werkgroep hebt geplaatst als je PC dan zie je je NMT onder je Windows netwerk via verkenner.
[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 31-12-2008 14:40 ]
een shoutcast stream kun je beluisteren door in de MSP portal te kijken.Anoniem: 176636 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 13:45:
Heeft er iemand al shoutcast actief gekregen op de Popcorn? Ik zie het niet in de menu's staan en op Internet vind ik ook geen plugin die ik moet installen.
Je kunt ook zelf een html fabrieken met een link die als volgt is opgebouwd:
code:
1
| <a href="http://shoutcasthost.com:8000/" aod>Play</a> |
Tot nu toe is mijn ervaring dat listen.pls toevoegen aan de link resulteerd in een niet werkende stream, maar zoals met alles.. lekker stoeien tot je er uit bent
edit: let even op de tag die achter href staat: aod.
Er zijn 3 vershillende tags te onderscheiden:
aod = audio on demand
vod = video on demand
pod = picture on demand.
Redelijk vanzelfsprekend lijkt me.
Verder kun je ook met playlists gaan werken maar deze hebben geen pls / m3u indeling maar als volgt:
code:
1
2
| Naam 1|0|0|http://bron.com/file.mp4| Naam 2|0|0|http://bron.com/file2.mp4| |
Het aanroepen van zo'n playlist gaat als volgt:
code:
1
| <a href="playlist.txt" vod="playlist">Play all</a> |
Natuurlij kun je alle soorten extensies gebruiken wat je wilt, zelf heb ik mijn server aan het werk gezet met een playlist.php die ik dynamisch aanroep.
Enige waar op gelet moet worden is dat audio, video en pictures niet in dezelfde playlist kunnen staan (aangezien je de playlist aanroept met vod="playlist", aod="playlist" of pod="playlist".
Anyway, voor meer info check het networkedmediatank.com forum.
[ Voor 41% gewijzigd door Mental op 31-12-2008 14:52 ]
Maar dan kun je een HDD die in de PCH zit toch niet benaderen omdat je deze EXT3 gaat formatteren of heb ik het mis?Praat even geen onzin aub, zo breng je mensen in de war.
Jawel hoor, via je Windows verkenner onder netwerk (ookwel Samba genoemd) kun je gewoon je HDD zien, lezen en beschrijven.
LOL dat snap ik ook wel ja...als je de EXTIFS driver hebt geinstalleerd onder Windows kun je pas write acties op je EXT2/3 disk doen.
[ Voor 12% gewijzigd door wvkreg op 01-01-2009 11:56 ]
Anoniem: 8182
Ik heb een hele andere vraag. In de A-110 is plek voor een 3.5" schijf. Hoe zit dit met de warmteontwikkeling. Of kan je beter een 2.5" schijfje nemen met verloopstuk, zodat er wat meer ruimte in zit en daardoor de boel koeler blijft.
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Dit topic is gesloten.
Let op:
Kijk voordat je een vraag stelt eerst even op [Wiki] Network Media Tank
Bij deze nogmaals de aansporing om nieuwe onderwerpen in separate topics te plaatsen. Dit topic zal op termijn gesloten worden.
Kijk voordat je een vraag stelt eerst even op [Wiki] Network Media Tank
Bij deze nogmaals de aansporing om nieuwe onderwerpen in separate topics te plaatsen. Dit topic zal op termijn gesloten worden.