Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
-elw00d schreef op donderdag 24 april 2008 @ 13:36:
[...]

Doet jouw tracking code het dus al wel? Klik je gewoon op de link in Checkout of vul je je code ergens anders in?
als je je trackingcode hebt, kan je gewoon via de DHL site gaan... die code in je checkout werkt niet lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Volgens mij vallen de berichten van "Mijne is shipped" en alles in die trend ook onder de topicwaarschuwing...

Nu weer ontopic:
Die uitzendinggemist, hoe zit dat ? Mag dat nou volgens hun policy wel of niet? Aangezien ze je anders misschien in een filter gooien ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-05 14:31
sander- schreef op donderdag 24 april 2008 @
Nu weer ontopic:
Die uitzendinggemist, hoe zit dat ? Mag dat nou volgens hun policy wel of niet? Aangezien ze je anders misschien in een filter gooien ofzo?
Er zijn meerdere proggies zoals ook op XboxMediacenter die uitzending gemist browsable maken.
Het is een kwestie van een goed script, wellicht kunnen we iets van XBMC lenen en wat aanpassen, ik ga ook wel eens kijken of er wat mogelijk is. Het nadeel van een script is altijd wel dat als uitzending gemist de site aanpast alles niet meer werkt.

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-11-2020
wouter1971 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 15:27:
[...]

Er zijn meerdere proggies zoals ook op XboxMediacenter die uitzending gemist browsable maken.
Het is een kwestie van een goed script, wellicht kunnen we iets van XBMC lenen en wat aanpassen, ik ga ook wel eens kijken of er wat mogelijk is. Het nadeel van een script is altijd wel dat als uitzending gemist de site aanpast alles niet meer werkt.
Het voordeel van een script is dan weer dat je dit gelukkig maar op 1 plaats hoeft aan te passen... Het zal wel een aardige klus worden, maar het aanhaken bij XMBC is inderdaad een goed idee. Het grootste probleem is waarschijnlijk dat niet alle streams via rtsp:// maar via mms:// geserveerd worden. En dat is voor de PCH niet te pruimen. :P

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hmm is het niet mogelijk om mbt het Uitszendiggemist en RTL Gemist verhaal te kijken naar een mogelijkheid tot on-the-fly recoden oid? Bijv een php/perl/?? scriptje dat niets anders doet dan de gevraagde stream openen en doorgeven in een geschikt formaat. Dan kan iedereen dat zelf regelen en lijkt mij niks aan het handje en kun je ook makkelijk andere streams toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sander- schreef op donderdag 24 april 2008 @ 23:16:
Hmm is het niet mogelijk om mbt het Uitszendiggemist en RTL Gemist verhaal te kijken naar een mogelijkheid tot on-the-fly recoden oid? Bijv een php/perl/?? scriptje dat niets anders doet dan de gevraagde stream openen en doorgeven in een geschikt formaat. Dan kan iedereen dat zelf regelen en lijkt mij niks aan het handje en kun je ook makkelijk andere streams toevoegen.
Cool, post ff een linkje als het je gelukt is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren wilde ik gaan bestellen (preorder was geldig tot 24 april), is mijn knop weg :S

Kan iemand mij vertellen of ik bij de volgende batch weer kan preorderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-08 11:00
Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 08:36:
Gisteren wilde ik gaan bestellen (preorder was geldig tot 24 april), is mijn knop weg :S

Kan iemand mij vertellen of ik bij de volgende batch weer kan preorderen?
Nee, moet je ff naar sales@popcornhour.com mailen en je verhaal doen. Iemand hier op t forum was t ook overkomen en die kreeg z'n bestelknop weer terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
sander- schreef op donderdag 24 april 2008 @ 23:16:
Ik heb nu wel een php script gemaakt wat de urls van uitzendinggemist omzet in (voor de pch) bruikbare urls. Heb nu de rss feed erin gezet en dat werkt prima.
Probleem is dat perl/php niet op de pch zelf kan draaien zover ik weet (zoals het dus bij xbox mediacenter ed gebeurt). Daarom zal er toch serverside iets moeten gebeuren.

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-07 09:27
Ekfad schreef op donderdag 24 april 2008 @ 12:59:
[...]

Nog geen DHL tracking code in mijn googleaccount gevonden in ieder geval (centjes al afgeschreven op 16 april), nuja. Ik zie wel.

Vraagje aan de modders. Gezien het feit dat ik dit spul bovenop mijn ander materiaal zal plaatsen wil ik ook kijken om er een cooler op te plaatsen. Wat zijn de precieze afmetingen van het koelelement? en hoeveel hoogte heb ik nog over in mijn bakkie? (ik kan aan alerlei afmetingen geraken van 40 op 40.
Hij is onderweg naar huis (kzit jammer genoeg op het werk zal hem dus de eerste weken nog niet zien (volgende week geen tijd om het pakket op te halen). Ben ik correct dat de fan niet groeter mag zijn dan 25 x 25 x 8 ? Of heb ik de verkeerde info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
The Van schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:19:
[...]
Maar da's ook een antwoord - gewoon de iso overzetten, dus. Kun je een programma aanraden?
Als je het simpel wil doen, dus direct van DVD, dan DVD decrypter. Als je al VIDEO_TS bestanden hebt, dan UltraISO (geen freeware) of ImgBurn schijnt het ook te kunnen.

ik zorg er wel voor dat ik altijd een AUDIO_TS map (leeg) erbij zet. Ik weet niet zeker of de PCH dit vereist, maar baat het niet dan schaadt het niet. En zo houd je je in ieder geval aan de DVD-standaard.

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
comvidnet schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 08:57:
[...]

Ik heb nu wel een php script gemaakt wat de urls van uitzendinggemist omzet in (voor de pch) bruikbare urls. Heb nu de rss feed erin gezet en dat werkt prima.
Probleem is dat perl/php niet op de pch zelf kan draaien zover ik weet (zoals het dus bij xbox mediacenter ed gebeurt). Daarom zal er toch serverside iets moeten gebeuren.
Kun je er geen MSP-plugin van maken? En zou je het script(s) ergens kunnen uploaden? Ik ben wel benieuwd hoe je het gedaan hebt... ;)

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comvidnet
  • Laatst online: 30-11-2021
Elefante schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 09:34:
[...]
Kun je er geen MSP-plugin van maken? En zou je het script(s) ergens kunnen uploaden? Ik ben wel benieuwd hoe je het gedaan hebt... ;)
Puur ter info:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
$rss = file_get_contents('http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/rss');
preg_match_all("/(<title>([A-Za-z ]+)<\/title>[\s]*<link>(.*?)<\/link)>/s", $rss, $rssData);

if(isset($rssData[2]) && isset($rssData[3])) {
        for($i=0;$i<count($rssData[3]);$i++) {
                echo '<a href="'.decodeUrl(trim($rssData[3][$i])).'">'.trim($rssData[2][$i])."</a><br />\n";
        }
}
function decodeUrl($url) {
        $xmlUrl = substr($url, 0, 24).'xml/metaplayer.xml.php'.substr($url, 24);
        $xmlData = file_get_contents($xmlUrl);
        ereg("<stream compressie_kwaliteit='bb' compressie_formaat='wmv'>([a-zA-Z0-9:/.?=&_-]+)</stream>", $xmlData, $urlData);
        if(isset($urlData[1])) {
                ini_set('user_agent', 'Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; nl; rv:1.8.1.14) Gecko/20080404 Firefox/2.0.0.14');
                $cgiData = file_get_contents($urlData[1]);
                ereg('<Ref href = "([a-zA-Z0-9:/.?=&_-]+)"', $cgiData, $asfUrlData);
                if(isset($asfUrlData[1])) {
                        $playUrl = 'rtsp'.substr($asfUrlData[1], 3);
                        return $playUrl;
                }
        }
}

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-08 14:51

Royz

Kleurenblind!!

Ik denk dat er hele mooie dingen kunnen komen uit deze opzet comvidnet d:)b

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Van
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-02-2023
Als je het simpel wil doen, dus direct van DVD, dan DVD decrypter. Als je al VIDEO_TS bestanden hebt, dan UltraISO (geen freeware) of ImgBurn schijnt het ook te kunnen.
Tja, maar da's allemaal MS Windows... Ik gebruik CentOS, maar heb zelf dit gevonden (ook voor MS Win, trouwens. Eens kijken of dat overweg kan met encrypted, c.q. beveiligde DVD's.
Heb inmiddels wel met DVD decrypter op een MS Win bak gewerkt, en dat lijkt te werken (alleen is mijn bak is groter en sneller :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-12-2021

Rocco82

aka Rocco

Het is me niet helemaal duidelijk hoe die site momenteel werkt van de popcornhour.

Gewoon registreren, en dan wachten op een mail tot je toestemming krijgt? Vind het een apart systeem in ieder geval....

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 19:26

Caveman

whahoehaha

Ekfad schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 09:16:
[...]

Hij is onderweg naar huis (kzit jammer genoeg op het werk zal hem dus de eerste weken nog niet zien (volgende week geen tijd om het pakket op te halen). Ben ik correct dat de fan niet groeter mag zijn dan 25 x 25 x 8 ? Of heb ik de verkeerde info?
De lengte en de breedte mogen wel groter zijn, de hoogte is het belangrijkste. Boven het koelblok heb je iets meer dan 8 mm ruimte, dus je hebt een aardig dun fannetje nodig wil je ook nog lucht aan kunnen zuigen zonder een gat te boren in de bovenplaat.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
The Van schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 10:41:
[...]

Tja, maar da's allemaal MS Windows... Ik gebruik CentOS, maar heb zelf dit gevonden (ook voor MS Win, trouwens. Eens kijken of dat overweg kan met encrypted, c.q. beveiligde DVD's.
Heb inmiddels wel met DVD decrypter op een MS Win bak gewerkt, en dat lijkt te werken (alleen is mijn bak is groter en sneller :) )
Oh ja, had ik ff overheen gelezen...

Er moeten op bijvoorbeeld sourceforge wel wat te vinden zijn om iso's te maken toch?

Het maken van een iso lijkt mij een stuk sneller dan de film te hercoderen, evt met ondertitels. Helaas (voor jou) ben ik geen Linux-er, dus kan je niet verder helpen met specifieke Linux-tools.

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-12-2021

Rocco82

aka Rocco

Wil niet inbreken op dit technische draadje, maar is er ook een topic waar gewoon kort wordt gesproken over de mogelijkheden om snel aan de slag te gaan met dit apparaat.

Heb zojuist mijn bestelling geplaatst omdat de specs er goed uitzien en naar verluiden je er veel mee kunt. De vraag is of het wel een beetje gebruiksvriendelijk is, nu ben ik niet helemaal een leek op PC gebied maar die discussies hier gaan me redelijk boven de pet.

Heeft er iemand mss een link naar een topic waar ik beter terecht zou kunnen, of is de PCH gewoon gebruiksvriendelijk en ben ik binnen een paar uur onderweg?

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
In de topicstart staat een vrij grote review waar je wel het een en ander mee zou kunnen. Uiteraard zijn ook manuals een goede bron. Als je niet helemaal A-technisch bent kun je alles trouwens gewoon leren. Zo moeilijk is het helemaal niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

overbodig

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2008 13:11 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimundus
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:48
Vraag/probleem:
PCH kopieert vanaf flash USB mijn bestanden naar de interne HDD, waar deze keurig komen te staan en ook "aanklikbaar" zijn. Probleem is alleen dat na het bufferingscherm ik weer terugkeer naar de fimkeuze ........avi. ( ja, het zijn gewone .avi bestanden). Dit is bij tot nu toe elke .avi film die ik gekopieert heb. Maar direct vanaf de USB speelt de PCH hem wel af. HUH?

*Edit:
Dit geld ook voor .mp3 files. Dus wel vanaf de USB afspelen, maar niet vanaf de interne HDD.
**Edit:
Met een andere, kleine USB stick (256mb) willen wel foto's of .mp3 op de HDD, en afspelen.
Kan het aan de format/instellingen van de 1gb USB stick liggen?Laadpercentage bij overzetten is te zien 0% en dan springt de naam van het bestand op de HDD. Er loopt geen balk of percentages. Is het mogelijk dat het bestand niet goed overgezet word?
Tevens is het bestand (althans de naam "film".avi wel), maar niet de map waarin hij in zat te verwijderen (Geen toegang). Om nu maar weer te HDD te formatteren is wel erg overdreven. Iemand ideeen over het verwijderen of het probleem van het overzetten van, in dit geval .avi-films, naar de HDD zodat deze ze ook van de HDD af kan spelen?

[ Voor 52% gewijzigd door Raimundus op 26-04-2008 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Zoals belooft mijn minimodje:
Ik heb 1 uur een HD film laten draaien en daarna gelijk de temp gemeten van de CPU met een lazertemp meter (had de bovenplaat al van tevoren losgemaakt en erop gelegd), ik schrok me rot, geen wonder dat sommige hier problemen hebben met warmte.... voordat ik een foto kon maken was de temp al 3 graden gezakt, dus ik heb 64 graden gemeten op het koelblok !
Afbeeldingslocatie: http://neonescio.viaisn.org/~gerard/fan/IMG_1401_resize.JPG

Montage gaat eigenlijk erg eenvoudig, viel alleen niet mee om 4 kleine schoefjes te vinden die door de schroef gaten van de fan passen. Eenmaal gevonden, klemmen de schroefjes voldoende in het koelblok. Aan de bovenkant een drupje seclijm gebruikt om de schroefjes te borgen.
Afbeeldingslocatie: http://neonescio.viaisn.org/~gerard/fan/IMG_1404_resize.JPG

Op 5v is de fan geluidsloos, alleen kan het zijn dat je hem met een duwtje op gang moet helpen. Opzicht is dat niet erg, de spanning blijft er toch op staan. Geprobeert een foto te maken van de ruimte aan de bovenzijde, maar ik ben geen super fotograaf, dus met de volgende moeten jullie het doen.
Afbeeldingslocatie: http://neonescio.viaisn.org/~gerard/fan/IMG_1406_resize.JPG

De luchtstroom is niet echt groot te noemen, maar kennelijk voldoende om hem weer in fatsoenlijke temp bereik te krijgen. Heb op exact dezelfde wijze getest (1 uur dezelfde HD film, met de kap er los op) en de temp is toch een dikke 26 graden gezakt. (Had nu wel mijn fototoestel direct klaar, :) )
Afbeeldingslocatie: http://neonescio.viaisn.org/~gerard/fan/IMG_1407_resize.JPG

Waarschijnlijk zal die een stuk beter koelen bij 7v maar dan begin je hem langzaam te horen en je moet een stukje electronica toevoegen om van 12v naar 7v te gaan.
Owja, ik heb de draden van de fan gewoon naast HD voeding gestoken, als je die opzij duwt dan ontstaat er wat ruimte waar je gemakkelijk een draadje kwijt kan. Als je de molex weer loslaat klemt ie ook nog een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Bedankt voor het verhaal Caveman, de foto's zijn duidelijk genoeg. Maakt dus ook een mooi verschil in temperatuur, enorm. Ik ben ook blij met mijn koelertje, laat die zomer nu maar komen.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 18:06

eisbaer

Zie signature

Raimundus schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 00:23:
Vraag/probleem:
*Edit:
Dit geld ook voor .mp3 files. Dus wel vanaf de USB afspelen, maar niet vanaf de interne HDD.
**Edit:
Met een andere, kleine USB stick (256mb) willen wel foto's of .mp3 op de HDD, en afspelen.
Kan het aan de format/instellingen van de 1gb USB stick liggen?Laadpercentage bij overzetten is te zien 0% en dan springt de naam van het bestand op de HDD. Er loopt geen balk of percentages. Is het mogelijk dat het bestand niet goed overgezet word?
Tevens is het bestand (althans de naam "film".avi wel), maar niet de map waarin hij in zat te verwijderen (Geen toegang). Om nu maar weer te HDD te formatteren is wel erg overdreven. Iemand ideeen over het verwijderen of het probleem van het overzetten van, in dit geval .avi-films, naar de HDD zodat deze ze ook van de HDD af kan spelen?
Hetzelfde heb ik begin april gemeld met overzetten vanaf een iPod. Afspelen vanaf de iPod gaat prima. Kopieren, hetzelfde verhaal als wat jij beschrijft. Hij kopieert alleen de filenaam. Blijkbaar is de combinatie pch en sommige usb devices niet volledig compatibel.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDannyV
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb de a-100 ook sinds vrijdag binnen.
Wat ik echter al merk is dat hij bij het afspelen van de Planet Earth afleveringen (1080p-AJP) altijd een klein beetje schokt. Dit is dus niet enkel bij de "vogel scene", maar in alle afleveringen.
Het is telkens maar een klein schokje, maar het begint na een tijdje wel te storen omdat het zo regelmatig voorkomt.
Ik heb de bestanden op de interne HD staan (Seagate 750GB), maar ook met streaming over NFS (en nfs-tcp) komt het voor.
Ik had ergens gelezen om de bestanden eens om te zetten met TSmuxer. Maar als ik die probeer af te spelen, heb ik enkel geluid, geen beeld.
De a-100 hangt aan mijn Denon Receiver met component, die dan weer over component doorgeeft naar de tv.
De video-output instellingen op de a-100 staan op 1080i 60hz (maximale voor mijn tv)

Heeft er iemand hier een verklaring/oplossing voor? Kan de A-100 dit niet aan, of is er een probleem met die planet earth bestanden?

Andere HD content speelt hij wel goed af (Top Gun (1080), The Notebook (720)

edit: heb ondertussen gelezen dat tsmuxer niet goed zou werken met bestanden groter dan 1GB (dat zou dat al kunnen verklaren)

[ Voor 11% gewijzigd door BDannyV op 27-04-2008 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Waarom zet je je PCH niet op 1080p? Je tv downscaled het dan toch en tv's kunnen dat beter meen ik te hebben begrepen.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimundus
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:48
eisbaer schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 21:33:
[...]

Hetzelfde heb ik begin april gemeld met overzetten vanaf een iPod. Afspelen vanaf de iPod gaat prima. Kopieren, hetzelfde verhaal als wat jij beschrijft. Hij kopieert alleen de filenaam. Blijkbaar is de combinatie pch en sommige usb devices niet volledig compatibel.
Dit is correct, vandaag een nieuwe 8Gb USB stick gehaald. Meteen getest, deze werkt dus OK!!
Wel een keurig percentagebalk die langzaam oploopt tot 100%
PCH is dus niet met alle hardware compatible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft een van jullie ervaringen met WiFi op deze apparaten. Ik weet dat ze geen onboard WiFi hebben, maar dat er mogelijkheden zijn/komen om met een USB WiFi stick te gaan werken.
Ik las zoiets op het forum van de Popcorn Hour A100, maar weten jullie hoe dit zit met de HDX 900?
De software die erop draait is hetzelfde, maar zal dit ook betekenen dat als er WiFi support in de Mei release van de Popcorn Hour komt, dat dit ook zal werken/gelden voor de HDX 900?

Ik twijfel nog over welke te kopen, maar WiFi is voor mij eigenlijk een must have... streaming naar de XBOX360 via WiFi werkt ook erg prettig, maar die doet helaas geen ISO's en filmpjes geschoten met een Canon Digital Ixus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor Wifi heb ik er een Freecom MediaPlayer 450 WLAN naast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 15:51:
[...]

Ik twijfel nog over welke te kopen, maar WiFi is voor mij eigenlijk een must have... streaming naar de XBOX360 via WiFi werkt ook erg prettig, maar die doet helaas geen ISO's en filmpjes geschoten met een Canon Digital Ixus...
Voor zover ik heb gelezen kun je "filmpjes geschoten met een Canon Digital Ixus" vergeten. Ikzelf heb een Panasonic FZ18 die .mov MJPEG uitspuwt, en die doen het helaas ook niet. Evenals DV-bestanden, etc. Als je het zeker wil weten, moet je maar even een testfilmpje ergens uploaden.

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa001
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-05 21:15
Ik heb mij reeds meer dan een week geregistreerd maar nog steeds geen knopgezien.
Moet ik wachten tot de volgende batch voor ik kan pre-orderen? Dit zal dan nog wel even duren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Modbreak:GoT is niet bedoeld voor inkoopacties

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2008 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn Popcornhour binnen gekregen! _/-\o_

Alleen wil niet echt lukken allemaal.
Heb hem zonder harddisk aangesloten op mijn HD ready LCD TV met HDMI.
USB Lacie 500 GB harddisk eraan gekoppeld vol met films.
o.a. wmv files en iso, MKV en vob files.

Heb tot nu toe maar 1 film kunnen afspelen. De rest doet het niet.
Krijg na het selecteren van de video file een blauw scherm en na een paar minuten een of andere foutmelding.
Ook krijg ik hem niet op het netwerk.
Heb DHCP draaien maar hij krijgt geen ip adres.
Handmatig ingesteld. Hij is nu wel te pingen maar internet werkt niet.
Ook na lang wachten een foutmelding....

Firmware Versie : 01-15-080124-14-POP-402-069
Kernel Versie : 14-POP

Ga vanavond maar de firmware updaten naar de nieuwste level en dan kijken of het beter gaat.

Iemand een ander idee?
Doe ik wat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 13:55:

Krijg na het selecteren van de video file een blauw scherm en na een paar minuten een of andere foutmelding.
Ook krijg ik hem niet op het netwerk.
Heb DHCP draaien maar hij krijgt geen ip adres.
Doe ik wat verkeerd?
Je vergeet de exacte foutmeldingen te posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Laatst online: 09:41

Kettrick

Rantmeister!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 13:55:

Wel de juiste gateway/dns gegevens ingevuld ?, lang wachten doet mij denken aan dns trouble :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 19:46
Ik hem 'em sinds vrijdag ook en eigenlijk relatief tevreden hoor.
Technisch voorlopig niet zoveel klagen, maar wel direct de meest recente firmware erop gezet natuurlijk.

Er is nog wel veel werk aan de user-interface ....maar het is wel grappig spul.
720p WMV-HD demo's heb ik onlangs even gedownload en die zien er gelikt uit op m'n 50" HD-ready plasma...ik speel alles over LAN, (nog) geen harde schijf om erin te proppen.

Doe de upgrade maar snel via usb-stick ... het zou dan vlotjes moeten bollen hoor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, juiste gateway en dns ingevuld..
Exacte foutmelding zal ik vanavond ff posten.
Maar is een standaard melding in de trend van: cannot play video....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit php script mijn linux/debian webserver gezet maar krijg lege URL's terug
Dit krijg ik wel maar als ik een link aanklik gaat ie naar mijn eigen homepage,

*meer php & html gepraat

Dit topic is niet bedoeld voor dit soort vragen

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2008 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-08 10:35
Hmm er lag bij mij vandaag een rekening in de bus van DHL. Of ik nog even de invoerrechten wil betalen.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Hoeveel willen ze ?
Ik verwacht me ook nog aan zo'n briefje hoor...mah bin, dan is ie nog goedkoper als bij een lokale verdeler kopen hé....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riquard
  • Laatst online: 09-04-2022
Gister mijn PCH binnengekregen. Aangesloten via HDMI rechtstreeks op TV (1080P). Geluid nu even alleen stereo aangesloten op mijn receiver, omdat ik nog een converter moet kopen naar optisch, aangezien ik alleen een optische ingang op mijn receiver heb.

Gister werkte alles prima, alleen bij sommige films geen geluid (m2ts), maar dit komt misschien omdat ik hem via rood/wit heb aangesloten en dit geen DTS ondersteund? Vanochtend de nieuwste firmware erop gezet en hierna werkte hij nog hetzelfde.

Toen ging ik eens naar de web services kijken en koos voor SayaTV en koos een zender. Er gebeurde niks, kreeg niks te zien, maar hier heb ik hem ook niet voor dus dat maakt niet uit. Zal wel een plausibele reden hebben.

Hierna weigerde mijn PCH alleen om films af te spelen die hij hiervoor wel afspeelde. Als ik de films kies komt er heel kort een blauw scherm, daarna zegt hij 1 seconde "popcorn hour buffering" en daarna sta ik weer terug op het film keuze scherm. Bij het afspelen van een 1080P WMV (Surf's Up) die het eerst wel deed, krijg ik nu de melding "could not play".

Avi's speelt hij trouwens ook niet af.

Ik heb overigens een externe Freecom HD van 400 GB via USB aangesloten.

Iemand een idee wat er hier mis kan zijn?

Firmware versie: 01-15-080330-14-POP-402-000
Kernel versie: 14-POP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
@riquard,

Had je toen met die SayaTV een werkende internet connectie ? Dus via DHCP een netwerk-adres gekregen ? (kan je checken in het "network" setup gedeelte)

Wat het DTS geluid betreft is dit normaal, de PHC doet geen decodatie en geeft gewoon door naar de receiver enkel over HDMI of "digital out" (S/PDIF) met een 75ohm kabel.

Ik heb ook al wel eens een eigenaardigheid geha dat ik effectief een langere tijd moest wachten alvorens de spanning er terug op te zetten alvorens de unit terug iets wilde doen, maar da's zéér uitzonderlijk geweest.

Krijg je iets te zien als je MSP (Media Services Portal) kiest bij "Webservices" ? Ik kan toch vlotjes Youtube video's etc afspelen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riquard
  • Laatst online: 09-04-2022
jvanhambelgium schreef op woensdag 30 april 2008 @ 08:12:
@riquard,

Had je toen met die SayaTV een werkende internet connectie ? Dus via DHCP een netwerk-adres gekregen ? (kan je checken in het "network" setup gedeelte)

Wat het DTS geluid betreft is dit normaal, de PHC doet geen decodatie en geeft gewoon door naar de receiver enkel over HDMI of "digital out" (S/PDIF) met een 75ohm kabel.

Ik heb ook al wel eens een eigenaardigheid geha dat ik effectief een langere tijd moest wachten alvorens de spanning er terug op te zetten alvorens de unit terug iets wilde doen, maar da's zéér uitzonderlijk geweest.

Krijg je iets te zien als je MSP (Media Services Portal) kiest bij "Webservices" ? Ik kan toch vlotjes Youtube video's etc afspelen etc.
Ja ik had een werkende netwerk connectie toen ik SayaTV koos. Ik had inderdaad een ip-adres gekregen. Net even youtube geprobeerd en hier krijg ik eerst "popcorn hour buffering" en vervolgens "could not play", als ik een video kies.

Werkt SayaTV bij jou wel?

Edit: Hij werkt alweer. Ff de stroom er 2 minutern afgehad. Was ff schrikken 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door riquard op 30-04-2008 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Yep, soms moet je de power er dik 30 tot 60 seconden AF laten alvorens terug te proberen ... dan gaat ie weer ;-)

SayaTV is P2P-TV en het ging ook niet vlot hier hoor.
Maar via MSP is het vlotjes luisteren naar radiostreams en Youtube gaat ook prima hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcage
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-05 14:29
Ik heb m ook sinds gisteren aangesloten, maar heb nog geen rare en/of onvolkomenheden kunnen vinden. Zeker voor de prijs is dit een prima apparaat! Ik heb meteen NFS links aangemaakt, want ik vond dat het streamen van een 1080P toch niet helemaal soepeltje liep. Voor de mensen die geen NFS links weten aan te maken: http://www.mpcclub.com/temp/MPC_SMB_and_NFS_Guide_PCH.pdf

Wel heb ik even met het geluid lopen klooien, Het klonk wat blikkerig en hol toen ik het de eerste keer iets liet afspelen. Hierna heb ik de pcm/aac op digital RAW gezet. Hebben jullie dat ook zo?

Verder wil ik de pch koppelen aan mijn dreambox. Nog niet aan begonnen, maar ik wil de dreambox laten opnemen op de pch die ik dan boven/beneden kan benaderen.

Heb meteem de 2e besteld, voor op de slaapkamer ;)

edit: typefoutjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 17:03
Ik gebruik de pch ook om live tv bekijken vanuit mijn dreambox (7025), zelfs HD kanalen kan je laten streamen naar je pch.

Je maakt een html bestand (zenders.hmtl) , ip is natuurlijk mijn dm7025.
Deze html plaats je op een share, in \\dreambox\harddisk
Urls van zenders zijn achterhaald via dreambox webinterface.
Daarna met pch kies dreambox share, openen bestand kies Zenders.html, kies de zender en geniet maar...

zenders.html:
<br/>
<p>
<a href="http://192.168.7.54:8001/1:0:11:1D:12:3E8:FFFF0000:0:0:0:" vod>Discovery HD</a>
<p>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04:07
MartijnKooi schreef op woensdag 30 april 2008 @ 15:37:
Wel heb ik even met het geluid lopen klooien, Het klonk wat blikkerig en hol toen ik het de eerste keer iets liet afspelen. Hierna heb ik de pcm/aac op digital RAW gezet. Hebben jullie dat ook zo?
Ja.. als ik aac/ac3 geluid afspeel via analog PCM klinkt het vrij zacht. Maar niet alle bestanden werken als ik digital RAW gebruik. Ik heb het idee dat mijn surround versterker nogal kieskeurig is..

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de HDX 900 nu 5 dagen in bezit en zal hem kort reviewen.

Algemene indruk: zeer positief. Het apparaat is degelijk, heeft een gebruiksvriendelijk menu en voldoende aansluitmogelijkheden.

De HDX is via HDMI aangesloten op een plasmascherm. Geluid gaat via een optische toslink-kabel naar de receiver.

Specifieke punten:
  • bezorging: supersnel. Vier dagen van China naar Nederland.
  • verpakking: stevig
  • menustructuur: zeer gebruiksvriendelijk. Handig zijn de goede instelmogelijkheden van de video-output. Het is mogelijk diverse frequenties te kiezen op diverse resoluties.
  • beeld: perfect. Heb diverse MKV-bestanden met onder meer DST uitgeprobeerd, en beeld en geluid zijn steeds perfect. Ook WMV-bestanden geven heel goed beeld. Opvallend is de kwaliteit van DivX en Xvid bestanden. Heel goed, zelfs op een groot plasmascherm.
  • aansluitmogelijkheden: goed. HDMI in combinatie met optische toslink geeft een heel mooi resultaat. Waar ik in het bijzonder tevreden over ben, is de mogelijkheid een externe laptopschijf aan te sluiten. Dat scheelt weer gedoe met voeding en de apparaten zijn kleiner. Geloof het of niet, 1080P gaat prima via een notebookhardeschijf met een mini-USB aansluiting.
  • afstandsbediening: goede indeling, stevig, responsief.
De komende dagen zal ik het apparaat verder testen. Tot nu toe viel de warmte-ontwikkeling me mee, maar daar valt pas na enkele uren wat over te zeggen, en zo lang heb ik hem nog niet aan gehad. Ook zal ik wat vergelijkingen maken tussen DVD9 content via een DVD-speler met Faroudja-upscaling en de HDX 900.

Mijn algemene oordeel is erg positief. Het apparaat kan (heel) veel codecs aan, en de chip lijkt met grote bestanden op 1080P geen moeite te hebben. Bediening is heel soepel.

(N.B. Ik heb nog geen firmware-update gedaan. Ook de mogelijkheden van de applicaties en shares heb ik nog niet benut.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of iemand het geluid van de PCH, HDX900 en de iStar Mini NMT weet te vergelijken. Uit de PCH komt ze nogal blikkerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-08 18:22
Iemand ervaring met het aansluiten van een externe usb dvd speler aan de PCH ?
Ik heb ook een PCH besteld en ben benieuwd of dit vlekkeloos werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

EvolutionX schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 19:44:
Volgens berichten op het forum moet dat werken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Ik heb er permanent een externe DVD speler aanhangen en af en toe een USB stick en een USB harddisk en die werken allemaal prima. Ik vind het al jammer dat er maar 2 USB ingangen opzitten en nee, een hubje heb ik nog niet geprobeert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:21
Vandaag de PCH binnen gekregen, stekker erin, hdmi kabel naar de tv, geluid naar 5.1. setje, batterijen in de AfstandsBediening, tv aan en ... verrekt mooi beeld. Wat wil ik nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
swiebert schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 20:38:
Vandaag de PCH binnen gekregen, stekker erin, hdmi kabel naar de tv, geluid naar 5.1. setje, batterijen in de AfstandsBediening, tv aan en ... verrekt mooi beeld. Wat wil ik nog meer.
Beter geluid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het is me nog helemaal niet gelukt om iets vanaf het internet te streamen eigenlijk. Ook niet met audio (mp3's/ wma's)

[edit]Je moet een beetje vage links maken schijnbaar met het woordje aod er in:
<a href="link" aod>link</a>

Volgende probleem is dat het allemaal mms:// links zijn :)

[ Voor 94% gewijzigd door Marzman op 04-05-2008 09:33 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb toch maar een HTPC samengesteld ipv. een mediatank. Vond het toch maar niks dat je geen vrijheid hebt voor software en uitbreiding. En sommige video's worden dan weer niet helemaal 100% ondersteung (schokken) en een BluRay brander moet er los aan gehangen worden... HTPC is wel iets duurder alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik ben weer wat verder met het afspelen van webcontent. Een linkje als:
<a href="http://feeds.nps.nl/~r/nova-vodcast/~5/282980827/bb.20080503.mov" aod>Nova</a>
speelt hij af. Dit zou dus ook gebruikt kunnen worden voor uitzending gemist aangezien je daar ook voor quicktime kan kiezen en ze dan geen mms:// linkjes zullen maken. Het vreemde is alleen dat het gele popcornlogo in beeld blijft staan terwijl hij de content afspeeld (transparant, dus je ziet wel alles maar dit is natuurlijk heel iritant zo'n beeldvullend watermerk ;) )

[edit]De link moet:
<a href="http://feeds.nps.nl/~r/nova-vodcast/~5/282980827/bb.20080503.mov" vod>Nova</a> zijn.

Raar dat dit nergens op de wiki te vinden is.
Cartman! schreef op zondag 04 mei 2008 @ 10:00:
Ik heb toch maar een HTPC samengesteld ipv. een mediatank. Vond het toch maar niks dat je geen vrijheid hebt voor software en uitbreiding. En sommige video's worden dan weer niet helemaal 100% ondersteung (schokken) en een BluRay brander moet er los aan gehangen worden... HTPC is wel iets duurder alleen.
Het is een stukje duurder inderdaad. Ik heb zelf ook getwijfeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 04-05-2008 10:24 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcage
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-05 14:29
Ik ben gisteren tot de conclusie gekomen dat het streamen toch ook zo zijn nadeel heeft als gebruik gemaakt wordt van NFS/SMB. Ik heb voor NFS de hanewin NFS Server gebruikt (http://www.hanewin.de/) en ingesteld volgens de handleiding eerder gepost in dit forum.
Als ik een HD/DVD film stream stottert deze al na een minuut of 10. Ik moet hiervoor even pauzeren/pay en alles loopt weer. Ik gebruik de PCH samen met Vista.

Nadeel van het delen van Media (wizard in Vista) is dat het echt bagger is en je nauwelijks invloed hebt.
Ik heb gewoon een aantal mappen waar ik alles netjes gerubriceerd heb staan. Ik wil geen classificatie toepassen. Daarom leek NFS of SMB een aardige optie.

Het streamen via WMP-NSS (Windows media player Network Sharing Service 8)7 ) gaat wel vlekkeloos en "lijkt" voorlopig de enige oplossing.

Klinkt dit bekent? Hoe spelen jullie je films af?
Een harddisk in de PCH lijkt me niet de oplossing, maar als het niet anders kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Martijn, heb je al geprobeerd af te loggen op je Vista bak? Ik heb gemerkt dat dit problemen kan geven. Ook heb ik ontdekt dat de SearchIndexer en eventuele background services zoals schijfdefragmentatie problemen kunnen geven.

Ja je kunt inderdaad overwegen een schijf in je PCH te stoppen. De reden dat de unit niet volledig in standby gaat is omdat ze ook als NAS moet kunnen dienen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2008 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-08 11:13
Interessant, dat was ik nog nooit tegen gekomen. Ben inmiddels al een lange tijd aan het rondshoppen voor een apparaat om m'n oude HTPC te vervangen, het viel me alleen tegen dat al die netwerkspelers geen vaste drive hebben. Nu heb je de Dune HD ultra, maar die schijnt niet te koop te zijn tenzij je in Rusland woont (en zomaar iets importeren is me een beetje te risky). Als je inderdaad een normale externe speler kunt aansluiten via USB is dat natuurlijk ook een aardige optie.

Wat zouden jullie doen: losse speler of via USB? Bij een losse zit je wel weer met verschillende input kanalen op tv en versterker; heen en weer switchen is ook ernstig irritant (tenzij daar ook weer handige oplossingen voor beschikbaar zijn?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kies voor losse speler, dat vind ik ook mooier eruit zien.
Mijn Harmony afstandsbediening vervangt 7 remotes en zorgt er zelf voor dat mijn receiver en projector (tv) op het juiste kanaal staan. Easy does it :)

Andere oplossing is DVD drive van je pc sharen

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2008 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Laatst online: 11-08 11:00
iCe01 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 14:20:
[...]

Interessant, dat was ik nog nooit tegen gekomen. Ben inmiddels al een lange tijd aan het rondshoppen voor een apparaat om m'n oude HTPC te vervangen, het viel me alleen tegen dat al die netwerkspelers geen vaste drive hebben. Nu heb je de Dune HD ultra, maar die schijnt niet te koop te zijn tenzij je in Rusland woont (en zomaar iets importeren is me een beetje te risky). Als je inderdaad een normale externe speler kunt aansluiten via USB is dat natuurlijk ook een aardige optie.

Wat zouden jullie doen: losse speler of via USB? Bij een losse zit je wel weer met verschillende input kanalen op tv en versterker; heen en weer switchen is ook ernstig irritant (tenzij daar ook weer handige oplossingen voor beschikbaar zijn?).
Losse speler werkt op zich prima hoor.
Je kunt ook nog gewoon de DVD in de DVD speler van je PC knallen en die delen via het netwerk en vervolgens streamen naar je PCH. 8)
Haha. 8)

[ Voor 4% gewijzigd door -elw00d op 04-05-2008 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 14:46:
Ik kies voor losse speler, dat vind ik ook mooier eruit zien.
Mijn Harmony afstandsbediening vervangt 7 remotes en zorgt er zelf voor dat mijn receiver en projector (tv) op het juiste kanaal staan. Easy does it :)

Hoewel de batterijen inmiddels dood zijn heb ik nog wel zo'n harmony liggen, dus dat is geen probleem :) Heb je, buiten de looks, een reden om voor een losse speler te gaan?

Delen van de computer DVD is trouwens geen optie, brengt gedoe en herrie met zich mee waar ik niet op zit te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben erg benieuwd hoe de subtitles van geripte DVD's worden weergegeven op de PCH. Ik heb sinds gisteren een LaCie Silverscreen in huis, echter ga ik dit ding morgen weer terugbrengen aangezien de subtitles echt zwaar crappy weergegeven worden. Via via kwam ik op de PCH en ben nu dus zeer geinteresseerd in dit apparaat. Heb in het vorige topic over oa de PCH gelezen dat de subtitles ook niet al te best waren. Is dit wellicht inmiddels, door nieuwe firmware, beter geworden ?

Wellicht is de vraag al gesteld, maar kan ik via de USB aansluiting van de PCH ook data overpompen vanaf een USB stick naar de -in te bouwen- harddisk ?

Bij voorbaat dank voor de antwoorden. Dit is voor mij de enige reden nog te twijfelen over het aanschaffen van de PCH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[quote]Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 17:15:
Wellicht is de vraag al gesteld, maar kan ik via de USB aansluiting van de PCH ook data overpompen vanaf een USB stick naar de -in te bouwen- harddisk ?
/quote]
Dat kan.

Subtitles heb ik nog niet veel bekeken dus dat durf ik niet te zeggen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 17:15:
Ben erg benieuwd hoe de subtitles van geripte DVD's worden weergegeven op de PCH. Ik heb sinds gisteren een LaCie Silverscreen in huis, echter ga ik dit ding morgen weer terugbrengen aangezien de subtitles echt zwaar crappy weergegeven worden. Via via kwam ik op de PCH en ben nu dus zeer geinteresseerd in dit apparaat. Heb in het vorige topic over oa de PCH gelezen dat de subtitles ook niet al te best waren. Is dit wellicht inmiddels, door nieuwe firmware, beter geworden ?

Bij voorbaat dank voor de antwoorden. Dit is voor mij de enige reden nog te twijfelen over het aanschaffen van de PCH.
Check mpcclub.com. Daar staan goede reviews van alle NMT apparaten. Subtitles zijn in sommige gevallen nog een slecht punt, maar niet zo ernstig dat je filmplezier er echt hevig door verknald wordt. Daarbij kun je ze natuurlijk ook gewoon uitzetten en aan je Engels werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iCe01 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 15:17:
[...]

Hoewel de batterijen inmiddels dood zijn heb ik nog wel zo'n harmony liggen, dus dat is geen probleem :) Heb je, buiten de looks, een reden om voor een losse speler te gaan?
Nee niet echt. Ja zo'n los dingetje voelt een beetje broos, niet stabiel. Maar dat is erg persoonlijk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RichieB schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:25:
Waarom zou je betalen voor een NFS server als het ook gratis kan?
Ik krijg dit niet echt aan de praat. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-08 18:22
hmmm, kreeg gisteren mijn PCH binnen, alles aangesloten, HDMI,5.1,Netwerkshare etc.
Hij heeft 20 minuten gewerkt en liep daarna vast en is met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen, heb alles al geprobeerd (ook de wiki van PCH met composite aansluiten , Power+ delete,etc). Hij lijkt gewoon stuk want de netwerkverbinding werkt ook niet meer (activity lampjes branden ook niet)
Niet veel plezier van gehad :(

Er lijken vrij veel mensen last van te hebben:
http://www.networkedmedia...&postorder=asc&highlight=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Ondertussen ook de popcorn onder mijn plasma staan en best tevreden (slechts 2 vastlopers tot nu na een dag spelen). Heb wel een ander probleem. Gisteren deze harde schijf geplaatst:
"Seagate Barracuda 7200.10 - 250 Gb 7200 16Mb
Overview

Buffer Size 16 MB
Capacity 250 GB
Connector 40 PIN IDC
Data Transfer Rate 100 MBps
Dimensions (WxDxH) 10.2 cm x 14.7 cm x 2.6 cm
Form Factor 3.5" x 1/3H
Interface Type ATA-100
Manufacturer Warranty 5 years warranty
Product Description Seagate Barracuda 7200.10 - hard drive - 250 GB - ATA-100
Spindle Speed 7200 rpm
Type Hard drive - internal
Weight 0.58 kg
"
Maar de popcornhour herkent ze niet (no media devices), terwijl de harde schijf wel aanslaat als ik de popcorn opstart. Iemand een idee hoe dit probleem valt te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
EvolutionX schreef op zondag 04 mei 2008 @ 21:48:
hmmm, kreeg gisteren mijn PCH binnen, alles aangesloten, HDMI,5.1,Netwerkshare etc.
Hij heeft 20 minuten gewerkt en liep daarna vast en is met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen, heb alles al geprobeerd (ook de wiki van PCH met composite aansluiten , Power+ delete,etc). Hij lijkt gewoon stuk want de netwerkverbinding werkt ook niet meer (activity lampjes branden ook niet)
Niet veel plezier van gehad :(

Er lijken vrij veel mensen last van te hebben:
http://www.networkedmedia...&postorder=asc&highlight=
De laatste tijd zie je inderdaad steeds meer van dit soort berichten... Wacht nu met het lood in de schoenen op DHL die mijn PCH vandaag langs gaat brengen...
De fabrikant (of in ieder geval iemand in het bedrijf) zegt:
[PH] My guess is static charge due to new surface mount crystal no longer has metal case and shielding to ground.
Met andere woorden, blijkbaar hebben ze iets veranderd, maar verder in het topic zeggen ze:
[PH] This is not layout change since A-100 player introduced. All using the same revision "SB01 - A1".
Is er nu wel wat veranderd, is het dus een fysiek of een firmware probleem? (en krijg ik er dus ok me te maken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
BDannyV schreef op zondag 27 april 2008 @ 16:04:
Ik heb de a-100 ook sinds vrijdag binnen.
Wat ik echter al merk is dat hij bij het afspelen van de Planet Earth afleveringen (1080p-AJP) altijd een klein beetje schokt. Dit is dus niet enkel bij de "vogel scene", maar in alle afleveringen.
Het is telkens maar een klein schokje, maar het begint na een tijdje wel te storen omdat het zo regelmatig voorkomt.
Ik heb de bestanden op de interne HD staan (Seagate 750GB), maar ook met streaming over NFS (en nfs-tcp) komt het voor.
Ik had ergens gelezen om de bestanden eens om te zetten met TSmuxer. Maar als ik die probeer af te spelen, heb ik enkel geluid, geen beeld.
De a-100 hangt aan mijn Denon Receiver met component, die dan weer over component doorgeeft naar de tv.
De video-output instellingen op de a-100 staan op 1080i 60hz (maximale voor mijn tv)

Heeft er iemand hier een verklaring/oplossing voor? Kan de A-100 dit niet aan, of is er een probleem met die planet earth bestanden?

Andere HD content speelt hij wel goed af (Top Gun (1080), The Notebook (720)

edit: heb ondertussen gelezen dat tsmuxer niet goed zou werken met bestanden groter dan 1GB (dat zou dat al kunnen verklaren)
Wellicht staat hij bij jou op 1080p60Hz? Zet hem eens op 1080p50Hz. Of juist andersom. Zou geen probleem moeten zijn bij hd tc's. Ik heb gemerkt dat er geen motion compensation word toegepast namelijk.

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 15:51:
Heeft een van jullie ervaringen met WiFi op deze apparaten. Ik weet dat ze geen onboard WiFi hebben, maar dat er mogelijkheden zijn/komen om met een USB WiFi stick te gaan werken.
Ik las zoiets op het forum van de Popcorn Hour A100, maar weten jullie hoe dit zit met de HDX 900?
De software die erop draait is hetzelfde, maar zal dit ook betekenen dat als er WiFi support in de Mei release van de Popcorn Hour komt, dat dit ook zal werken/gelden voor de HDX 900?

De Popcornhour heeft in de laatste beta-firmware een optiemenu voor de WiFi N standaard. Dus USB WiFi stick inpluggen en klaar. Hij zit bij mij netjes plat achter de flatscreen gemonteerd, naar beneden gericht voor de infrarood ontvanger. Werkt perfekt.

[ Voor 6% gewijzigd door wouter1971 op 05-05-2008 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:38

GeeBee

Oddball

Alleen WIFi N? Of betekent dat maximaal N en dus dat WiFi B/G ook werken? Niet dat B voldoende zal zijn lijkt me...

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
GeeBee schreef op maandag 05 mei 2008 @ 09:53:
Alleen WIFi N? Of betekent dat maximaal N en dus dat WiFi B/G ook werken? Niet dat B voldoende zal zijn lijkt me...
14. WiFi driver
- Atheros USB 11n driver added (only non-secure mode)

Dat laatste zal vast tijdelijk zijn.

Hij moet de Atheros chipset hebben. Maar dat hebben er vele.
Voor zover ik kan nagaan moet ook b/g werken. G zal ook niet voldoende zijn hoor. Daar blijft effektief maar 20 Mbit van over en daar red je het echt niet mee. Met de N standaard hou je effectief 100Mbit over en daar zou je het mee moeten kunnen redden.

Zie voor chipsets:
http://madwifi.org/wiki/Compatibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

wouter1971 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 09:38:
[...]

Wellicht staat hij bij jou op 1080p60Hz? Zet hem eens op 1080p50Hz. Of juist andersom. Zou geen probleem moeten zijn bij hd tc's. Ik heb gemerkt dat er geen motion compensation word toegepast namelijk.
Bij mij precies hetzelfde inderdaad. Ik heb die Hz veranderd maar bij mij werkt dat niet. Transformers en No country for old men schokken ook helaas :(

Dan heb ik ook geen geluid en na een minuut doet hij het weer gewoon. Mocht dit op de 1 of adnere maneir gefixed worden dan ben ik echt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Royz schreef op maandag 05 mei 2008 @ 10:59:
[...]

Bij mij precies hetzelfde inderdaad. Ik heb die Hz veranderd maar bij mij werkt dat niet. Transformers en No country for old men schokken ook helaas :(

Dan heb ik ook geen geluid en na een minuut doet hij het weer gewoon. Mocht dit op de 1 of adnere maneir gefixed worden dan ben ik echt _/-\o_
Ik zal mijn HD versie van No country for old men eens testen voor je, ik heb de laatste beta firmware erop staan. Van 2 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

wouter1971 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:36:
[...]

Ik zal mijn HD versie van No country for old men eens testen voor je, ik heb de laatste beta firmware erop staan. Van 2 mei.
Thank you :). Hij schokt bij mji al bij de intro, wanneer MIRAMAX in beeld verschijnt. Daarna draait hij weer maar krijg je een scene met veel gras e.d. dan doet het geluid het weer niet en schokt veel.

Ik ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
Royz schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:41:
[...]

Thank you :). Hij schokt bij mji al bij de intro, wanneer MIRAMAX in beeld verschijnt. Daarna draait hij weer maar krijg je een scene met veel gras e.d. dan doet het geluid het weer niet en schokt veel.

Ik ben erg benieuwd!
Dit lijken haast problemen met je streaming, hoge bitrate, dus veel data over het netwerk.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
winwiz schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:05:
[...]
Dit lijken haast problemen met je streaming, hoge bitrate, dus veel data over het netwerk.
Gebruik je wel NFS shares?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Net de PCH binnengekregen, start prima op (tot nu toe ;) ), maar kan 'm niet op het netwerk aansluiten omdat ik slechts een lankabel heb van een meter, en de afstand router-PCH-TV ongeveer 5 meter is. Bedoeling is dat hij een interne HDD krijgt en via het lichtnet op het netwerk aangesloten wordt,maar beide zijn nog niet binnen...

Kan ik 'm toevallig op mijn laptop aansluiten (met die netwerk kabel) en dan van de laptop een film via de PCH op de TV toveren?

[offtopic]Ik moest 27 euro BTW betalen aan de DHL "postbode", volgens hem kwam er verder geen rekening meer :?[/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

winwiz schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:05:
[...]

Sorry heb ik er niet bij gezegd... ik gebruik een MyBook van 1 TB als USB harde schijf. Lijkt me geen streaming probleem dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
kan je de complete naam van het bestand posten ? Download ik hem ook even en kan ik ook testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Fly-guy schreef op maandag 05 mei 2008 @ 13:40:
Kan ik 'm toevallig op mijn laptop aansluiten (met die netwerk kabel) en dan van de laptop een film via de PCH op de TV toveren?
Wel als je een crosscable gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
wouter1971 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:14:
[...]

Wel als je een crosscable gebruikt.
Inderdaad de kabel uit de grote doos gepakt (wat verzamel je toch een hoeveelheid kabels e.d.) en op de laptop aangesloten.
PCH zag de in het netwerk gedeelde map op de laptop prima, en kon de muziek afspelen. Foto's ook, echter traag (maar dat was al bekend).
Films een heel andere zaak. Hij zag ze prima, maar in het begin dacht ik dat de unit vastsloeg. Ik kreeg het PCH "filmklapding" te zien, daarna de eerste seconden van de film (het universal logo). Daarna beeld frozen. Pas na vele secondes (minuut?) een volgende beeld, weer vast, daarna zeer schokkerig wat meer beelden, totdat het hele ding niets meer deed.
Meerdere films geprobeerd, zowel ISO als dvd folder als avi (divx), geen enkele speelde af. Even later er ook nog de "could not play" bug, terwijl hij deze film even daarvoor wel (probeerde) af te spelen...

Meerdere keren gereset, tot nu toe startte hij wel elke keer netjes op.

Mogelijk/hopelijk ligt het aan de laptop dan wel aan wat ik (vergeten) heb ingesteld, maar even wachten op de HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Fly-guy schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:20:
[...]
Films een heel andere zaak. Hij zag ze prima, maar in het begin dacht ik dat de unit vastsloeg. Ik kreeg het PCH "filmklapding" te zien, daarna de eerste seconden van de film (het universal logo). Daarna beeld frozen. Pas na vele secondes (minuut?) een volgende beeld, weer vast, daarna zeer schokkerig wat meer beelden, totdat het hele ding niets meer deed.
Meerdere films geprobeerd, zowel ISO als dvd folder als avi (divx), geen enkele speelde af. Even later er ook nog de "could not play" bug, terwijl hij deze film even daarvoor wel (probeerde) af te spelen...
Maak even NFS shares aan, zie postings eerder met handige link naar document.
Dan heb je geen enkel probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
wouter1971 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:23:
[...]

NFS geeft nauwelijks meer dan SMB, maar een paar Mbps. Voor HD films kan je beter Myihome installeren.

Van de Wiki;
SMB: ~25Mbps
NFS: ~33Mbps
HTTP: ~42Mbps (same clip peaks at 47Mbps)
USB HDD: ~ 42Mbps
USB DVDROM (8x): ~42Mbps
Internal HDD: ~42Mbps

Ik denk eerder dat mensen een probleem hebben met of hun PCH of hun thuisnetwerk.
Ik draai zonder problemen mijn HD bestanden via SMB af - ook de grootste 19GB Transformers film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
wouter1971 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:23:
[...]

Morgen maar ff aan de slag dan, neem aan dat je die PDF van mpcclub bedoelt?
Ik neem aan dat ik zowel op de PCH de link naar mijn files moet aanpassen (NFS en de :), alsmede een NFS server progje op de laptop moet installeren?

Even voor de goede orde, ook voor de poster hierboven, ik speelde geen HD films af (sd dvd5) en heb niets geinstalleerd (geen myhome o.i.d.). Simpelweg kabel in PCH, kabel in laptop, PCH laten zoeken naar de gedeelde map en spelen maar (dus niet)...

[ Voor 19% gewijzigd door Fly-guy op 05-05-2008 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Laatst online: 09:41

Kettrick

Rantmeister!

SileX schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:47:
[...]

NFS geeft nauwelijks meer dan SMB, maar een paar Mbps. Voor HD films kan je beter Myihome installeren.

Van de Wiki;
SMB: ~25Mbps
NFS: ~33Mbps
HTTP: ~42Mbps (same clip peaks at 47Mbps)
USB HDD: ~ 42Mbps
USB DVDROM (8x): ~42Mbps
Internal HDD: ~42Mbps

Ik denk eerder dat mensen een probleem hebben met of hun PCH of hun thuisnetwerk.
Ik draai zonder problemen mijn HD bestanden via SMB af - ook de grootste 19GB Transformers film.
Een groot voordeel van NFS is wel dat je geen " buffering" scherm meer hebt, dit is voor mij al genoeg reden om NFS te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
RoeLz schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:49:
[...]

Een groot voordeel van NFS is wel dat je geen " buffering" scherm meer hebt, dit is voor mij al genoeg reden om NFS te doen.
ISO's via SMB - geen buffering :)
HD via HTTP - wel buffering met zeer grote bestanden
Fly-guy schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:48:
[...]
Even voor de goede orde, ook voor de poster hierboven, ik speelde geen HD films af (sd dvd5) en heb niets geinstalleerd (geen myhome o.i.d.). Simpelweg kabel in PCH, kabel in laptop, PCH laten zoeken naar de gedeelde map en spelen maar (dus niet)...
een 'gewone' share, SMB, moet meer dan voldoende zijn voor ISO's !

De PCH ziet de mappen wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
SileX schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:55:
[...]

een 'gewone' share, SMB, moet meer dan voldoende zijn voor ISO's !

De PCH ziet de mappen wel ?
Jazeker, de gehele gedeelde map (op mijn laptop) is zichtbaar. MP3's kan ik prima afspelen, evenals foto's bekijken. Echter de films ziet hij wel, in het geval van een ISO/DVD folder alleen de map, in het geval van een divx/avi ook het bestand zelf. Hij laadt hem in, laat de eerste intro zien (meestal dat van de filmmaatschappij, bv universal) en dan slaat hij vast (dat is na ongeveer 5 á 10 seconden). Soms laat hij na een flinke tijd wachten (niet getimed, maar rond de minuut schat ik) een volgende shot zien (of het DVD menu), maar daarna is het echt over en doet de unit niets meer...

Het kan zijn dat ik deze films niet goed genoeg heb geript, zal morgen eens wat meer films overzetten en kijken wat die doen.

Verder heb ik gelezen dat het "could not play" gedoe een bekende bug is, dus dat zal er niets mee te maken hebben, denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Fly-guy schreef op maandag 05 mei 2008 @ 16:09:
[...]
Jazeker, de gehele gedeelde map (op mijn laptop) is zichtbaar. MP3's kan ik prima afspelen, evenals foto's bekijken. Echter de films ziet hij wel, in het geval van een ISO/DVD folder alleen de map, in het geval van een divx/avi ook het bestand zelf. Hij laadt hem in, laat de eerste intro zien (meestal dat van de filmmaatschappij, bv universal) en dan slaat hij vast (dat is na ongeveer 5 á 10 seconden). Soms laat hij na een flinke tijd wachten (niet getimed, maar rond de minuut schat ik) een volgende shot zien (of het DVD menu), maar daarna is het echt over en doet de unit niets meer...

Het kan zijn dat ik deze films niet goed genoeg heb geript, zal morgen eens wat meer films overzetten en kijken wat die doen.

Verder heb ik gelezen dat het "could not play" gedoe een bekende bug is, dus dat zal er niets mee te maken hebben, denk ik...
Even voor de duidelijkheid - zijn het echt ISO's of gewoon TS_Video folders ?

could not play 'bug' had ik last van toen mijn rechten niet goed stonden op mijn server - dit met NFS en SMB

[ Voor 5% gewijzigd door SileX op 05-05-2008 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
SileX schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:47:
[...]
Ik herken zijn verhaal volledig, hangende popcornhour met DVD's onder andere.
NFS werkt echt veeeeeeeeeeel sneller, ik heb behalve de Popcornhour gigabit ethernet en met SMB duurde het bufferen met het Popcornhour logo zeker 10-15 seconden. Met NFS is dat 1 seconde hooguit.

Ook werken DVD iso's niet in Myihome VOB's wel maar zonder menu. Via NFS werkt dit wel perfekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Ekfad schreef op maandag 05 mei 2008 @ 09:19:
Ondertussen ook de popcorn onder mijn plasma staan en best tevreden (slechts 2 vastlopers tot nu na een dag spelen). Heb wel een ander probleem. Gisteren deze harde schijf geplaatst:
"Seagate Barracuda 7200.10 - 250 Gb 7200 16Mb
Overview

Buffer Size 16 MB
Capacity 250 GB
Connector 40 PIN IDC
Data Transfer Rate 100 MBps
Dimensions (WxDxH) 10.2 cm x 14.7 cm x 2.6 cm
Form Factor 3.5" x 1/3H
Interface Type ATA-100
Manufacturer Warranty 5 years warranty
Product Description Seagate Barracuda 7200.10 - hard drive - 250 GB - ATA-100
Spindle Speed 7200 rpm
Type Hard drive - internal
Weight 0.58 kg
"
Maar de popcornhour herkent ze niet (no media devices), terwijl de harde schijf wel aanslaat als ik de popcorn opstart. Iemand een idee hoe dit probleem valt te verhelpen?
Probeer 'em eerste een format te geven op een PC vooraleer een verse disk in de PHC te stoppen.
Hij spint wel op ? Je ziet de blauwe IDE-led wel gaan ?
Ik las links en rechts dat apart formatteren wel een oplossing kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
SileX schreef op maandag 05 mei 2008 @ 16:14:
[...]

Even voor de duidelijkheid - zijn het echt ISO's of gewoon TS_Video folders ?

could not play 'bug' had ik last van toen mijn rechten niet goed stonden op mijn server - dit met NFS en SMB
Beide, maar vooral TS_video folders (plus TS_audio natuurlijk).

Met de could not play bug bedoel ik dat hij eerst probeert de films af te spelen, en dat dus een 5 seconden kan, maar als ik daarna dezelfde film weer wil spelen, dan geeft hij meteen bij het selecteren van de film al die melding. (soms na een keer afspelen, soms pas na 4 keer ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wouter1971 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 09:41:
[...]

De Popcornhour heeft in de laatste beta-firmware een optiemenu voor de WiFi N standaard. Dus USB WiFi stick inpluggen en klaar. Hij zit bij mij netjes plat achter de flatscreen gemonteerd, naar beneden gericht voor de infrarood ontvanger. Werkt perfekt.
Wouter, welke USB WiFi stick gebruik jij en hoe is je ervaring met 1080p films streamen over WiFi met hoge bitrates?
En ik neem aan dat dit de Syabas firmware is, die niet alleen voor de PCH, maar ook voor bijvoorbeeld de iStar beschikbaar is?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 17:30 . Reden: shared firmware? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
jvanhambelgium schreef op maandag 05 mei 2008 @ 16:26:
[...]

Probeer 'em eerste een format te geven op een PC vooraleer een verse disk in de PHC te stoppen.
Hij spint wel op ? Je ziet de blauwe IDE-led wel gaan ?
Ik las links en rechts dat apart formatteren wel een oplossing kan geven.
Hij spint op en de blauwe led knippert even maar eens de pch is opgestart is de blauwe led terug uit en hard disk blijft draaien. Maakt het formaat voor de format uit? (NTSF mag bijv?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:38

GeeBee

Oddball

Hoe krijgen jullie die 26GB Transformers aan de praat? Ik heb hem op een externe harde schijf gezet en die via USB aangesloten, maar zo speeltie niet af...

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Fly-guy schreef op maandag 05 mei 2008 @ 16:44:
[...]
Beide, maar vooral TS_video folders (plus TS_audio natuurlijk).

Met de could not play bug bedoel ik dat hij eerst probeert de films af te spelen, en dat dus een 5 seconden kan, maar als ik daarna dezelfde film weer wil spelen, dan geeft hij meteen bij het selecteren van de film al die melding. (soms na een keer afspelen, soms pas na 4 keer ofzo)
ik heb ook een 'probleem' met TS folders... ik zet ze allemaal in ISO en dan heb ik geen problemen.
GeeBee schreef op maandag 05 mei 2008 @ 19:41:
Hoe krijgen jullie die 26GB Transformers aan de praat? Ik heb hem op een externe harde schijf gezet en die via USB aangesloten, maar zo speeltie niet af...
wat krijg je dan ?
Het is trouwens een bestand van 19 Gb - die van 26 is een bonus HD disk die niet eens omgezet is naar mkv oid.
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast
Verder is dit topic ook niet bedoeld voor zinloze reacties in de trant van "ik heb hem binnen !!!1" of "wil er iemand nog een invite?" of "Ik heb invite nummer xxx"..