Gisteren de PCH binnengekregen, natuurlijk meteen uit de doos gerukt en aangesloten.
Eerste ervaring was: wat zit er weinig in dat kastje, gaat dit het allemaal doen, dat ene kleine printje?
Aangesloten, eerst kreeg ik geen beeld, even de quick-guide erbij gepakt, TV-MODE + 0, hey beeld!
Vervolgens ging het eigenlijk best goed, even op die internet TV gekeken, zeer beperkt natuurlijk maar ik zag al dat je hier zelf url's aan kunt toevoegen. Is daar ergens een lijstje van? gaan we uitzoeken.
Daarna even de netwerk instellingen veranderd en voila ik kon mijn LAN op, vanaf de computer boven even alles geprobeerd, DVD-ISO, DVD video_TS files, AVI, MPEG, Foto, Muziek, Documentje. Alles werkte eigenlijk meteen, hartstikke mooi. Heb nu zelf ook ervaren dat het inderdaad vervelend is dat je eerst moet kiezen: Film, Muziek, Foto, Text en als je wilt switchen moet je terug naar af. Jammer.
Daarna even onder maintenance de firmware upgraden, ging allemaal erg vlotjes, helaas na de reboot hing de PCH vast, reageerde nergens meer op. Mijn hart sloeg wel even over, zou de firmware slecht zijn? Maar na een reboot werkte alles weer, iemand ooit eerder gehad?
Ik moet zeggen dat ik het een mooi ding vind, maar ik ben toch niet zo enthousiast als ik gehoopt had te zijn, het afspelen van de beelden via het netwerk gaat.....maar om nou te zeggen vloeiend...nee. Er zit een soort schokken in (dit was voor het updaten van de firmware). De internet applicaties zijn traag vind ik, youtube, internet TV etcetera het duurt best lang voordat het op het scherm staat (hangt een 12MBit verbinding aan dus dat kan het niet zijn). Wat mij ook tegenviel is dat het parallel ATA is, staat gewoon in de spec waar je besteld maar had er overheen gekeken. Imo hadden ze er wel SATA op mogen maken, zeker als ik straks bestanden ga kopieeren, knippen, plakken. Kan dit wel eens irritant gaan worden?
Moet natuurlijk nog veel opties ontdekken, vind het nog steeds jammer dat er geen uitgebreide manual van het systeem verkrijgbaar is voor de mensen die wat hulp nodig hebben met het opstarten.
Mvg, Rob.