Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 21:29
Ekfad schreef op maandag 05 mei 2008 @ 18:28:
[...]

Hij spint op en de blauwe led knippert even maar eens de pch is opgestart is de blauwe led terug uit en hard disk blijft draaien. Maakt het formaat voor de format uit? (NTSF mag bijv?)
Probeer eerst anders FAT32 ofzo.
Dan zou hij toch zichtbaar moeten worden en dan kan je hem terug een format geven (ext3)
Ik veronderstel dat je dit forum ook al doorgenomen hebt ?

http://www.networkedmediatank.com/index.php

[ Voor 11% gewijzigd door jvanhambelgium op 05-05-2008 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 13:12
jvanhambelgium schreef op maandag 05 mei 2008 @ 20:01:
[...]

Probeer eerst anders FAT32 ofzo.
Dan zou hij toch zichtbaar moeten worden en dan kan je hem terug een format geven (ext3)
Ik veronderstel dat je dit forum ook al doorgenomen hebt ?

http://www.networkedmediatank.com/index.php
Ok, doe ik even.

En heb het forum deels doornomen en de vraag gepost in How to install hdd maar nog geen respons.

Hou je nog op de hoogte

Update; PCH herkent de harde schijf nu wel. Bedankt. Enkel nog uitzoeken hoe ik de bestanden voor de format op usb zet (heb nog geen netwerkaansluiting)

[ Voor 13% gewijzigd door Ekfad op 05-05-2008 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

SileX schreef op maandag 05 mei 2008 @ 20:01:
wat krijg je dan ?
Het is trouwens een bestand van 19 Gb - die van 26 is een bonus HD disk die niet eens omgezet is naar mkv oid.
Hij ziet geen content in de mappen. Daar staan de EVO's.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Ekfad schreef op maandag 05 mei 2008 @ 20:16:
[...]

Ok, doe ik even.

En heb het forum deels doornomen en de vraag gepost in How to install hdd maar nog geen respons.

Hou je nog op de hoogte

Update; PCH herkent de harde schijf nu wel. Bedankt. Enkel nog uitzoeken hoe ik de bestanden voor de format op usb zet (heb nog geen netwerkaansluiting)
Heb je ook geen PC/Portable met LAN ? Kan je toch gewoon een verse, geformatteerde disk in de PHC zetten, een nieuwe firmware upgrade (via een USB-stick met de firmware) doen zodat de NMT-applicatie gaan geinstalleerde worden zodat je oa FTP functionaliteit hebt en DAN van de laptop het PHC'tje volladen ??
Kan wel effe duren natuurlijk ... niet supersnel (maar gewoon een nachtje laten bollen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
GeeBee schreef op maandag 05 mei 2008 @ 23:02:
[...]

Hij ziet geen content in de mappen. Daar staan de EVO's.
Die kan de popcorn ook niet afspelen, dat is een HD DVD rip (zonder conversion) en geen omgezette mkv..
Die kun je alleen op de pc afspelen met PowerDVD 7 Ultra of 8 of de nieuwste WinDVD..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 22:49
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 17:24:
[...]

Wouter, welke USB WiFi stick gebruik jij en hoe is je ervaring met 1080p films streamen over WiFi met hoge bitrates?
En ik neem aan dat dit de Syabas firmware is, die niet alleen voor de PCH, maar ook voor bijvoorbeeld de iStar beschikbaar is?
Welicht is het verkeerd overgekomen in dit stukje maar ik heb zelf overal in huis draadjes getrokken en geen WiFi in gebruik voor de Popcornhour.
Waar ik het over heb is de beta firmware van de popcornhour.
Daar ik in de groep beta testers zit heb ik die getest en het nieuwe menu voor WiFi-N gezien.

[ Voor 8% gewijzigd door wouter1971 op 06-05-2008 08:05 ]

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
jvanhambelgium schreef op maandag 05 mei 2008 @ 23:18:
[...]

Heb je ook geen PC/Portable met LAN ? Kan je toch gewoon een verse, geformatteerde disk in de PHC zetten, een nieuwe firmware upgrade (via een USB-stick met de firmware) doen zodat de NMT-applicatie gaan geinstalleerde worden zodat je oa FTP functionaliteit hebt en DAN van de laptop het PHC'tje volladen ??
Kan wel effe duren natuurlijk ... niet supersnel (maar gewoon een nachtje laten bollen)
Ik heb wel netwerkje liggen maar draadloos, moet dus nog kabeltje trekken. Nuja, desnoods sluit ik de pch ff op een kleiner tv toestel aan in mijn bureautje en laat ik hem ff draaien. Hoop dan ook even de nieuwe beta firm te testen en zo draadloos in het netwerk te gaan (heb nog een usb stickje liggen dat bij mij router zat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Occy74 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 00:29:
[...]
Die kan de popcorn ook niet afspelen, dat is een HD DVD rip (zonder conversion) en geen omgezette mkv..
Die kun je alleen op de pc afspelen met PowerDVD 7 Ultra of 8 of de nieuwste WinDVD..
Power DVD8 Ultra geprobeerd, no go :(
Maar dat is een ander topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 19:04
Sinds kort ook een PCH. Ik ben echter niet tevreden over het afspelen van HD films in 1080P met DTS.

Ik heb de volgende setup:

PCH zonder HDD.
Synology 207+ (2* 750GB)
Netgear 16 ports gigabyte switch (GS116)

Streamen via de Synology media server met bv de beroemde "transformers" MKV geeft happering in beeld en geluid. Afspelen via SMB of NFS idem. Zelf NFS te forceren over TCP, wat met de laatste firmware mogelijk is, ipv UDP geeft geen verbetering.

Afspelen via Myihome waar de films nog steeds op de NAS staan werkt uitstekend, echter dit wil ik niet aangezien ik dan een pc aan moet laten staan. Ik zou zo graag willen dat ik probleemloos rechtstreeks via de NAS kan afspelen, Ik heb Twonkey op de NAS geinstalleerd maar deze speelt helaas geen MKV bestanden.

Iemand wellicht andere oplossingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:02

Royz

Kleurenblind!!

Svennos1 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:13:
Sinds kort ook een PCH. Ik ben echter niet tevreden over het afspelen van HD films in 1080P met DTS.

PCH zonder HDD.
Synology 207+ (2* 750GB)

Streamen via de Synology media server met bv de beroemde "transformers" MKV geeft happering in beeld en geluid. Afspelen via SMB of NFS idem. Zelf NFS te forceren over TCP, wat met de laatste firmware mogelijk is, ipv UDP geeft geen verbetering.

Afspelen via Myihome waar de films nog steeds op de NAS staan werkt uitstekend, echter dit wil ik niet aangezien ik dan een pc aan moet laten staan. Ik zou zo graag willen dat ik probleemloos rechtstreeks via de NAS kan afspelen, Ik heb Twonkey op de NAS geinstalleerd maar deze speelt helaas geen MKV bestanden.

ik heb dus hetzelfde met deze film, echter ik gebruik een externe usb harde schijf. ik vraag me daarom ook af of het niet ligt aan de PCH of de film zelf.

zoals gevraagd zal ik binnenkort even de bestandsnamen posten van de films waar ik ht ebij heb

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
Royz schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:59:
[...]

ik heb dus hetzelfde met deze film, echter ik gebruik een externe usb harde schijf. ik vraag me daarom ook af of het niet ligt aan de PCH of de film zelf.

zoals gevraagd zal ik binnenkort even de bestandsnamen posten van de films waar ik ht ebij heb
Ik heb het met eigenlijk elke 1080P film in MKV zover ik kan zien. Blijkbaar is dit te zwaar? Wat ik niet begrijp is dat het via Myihome wel goed te streamen is. Wat is dan het verschil? het onderliggende netwerk is nog steeds hetzelfde (NAS, Switch, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Vandaag is mijn 320 GB IDE HD binnengekomen en mijn 8GB USB stick en gelukkig, na mijn problemen met het afspelen vanaf mijn laptop, gaat dit (bijna) vlekkeloos. Heb snel even vanaf de USB stick een ISO geprobeerd, welke twee keer prima afspeelde, en 1 keer liep alles vast in het menu (unit reageerde niet meer op de remote) en een divx/avi, welke ook 2 keer prima afspeelde, beide inclusief fastforward.
Daarna alles naar de HD gekopieerd en ook dat speelde prima af.

Nog steeds geen netwerk, dus hier moet ik het even bij laten totdat mijn lichtnet adapters aankomen of ik een andere oplossing verzin (wachten op wifi/aansluiten meteen op de router, maar dan geen beeld)

Wel een vraagje, aangezien mijn AV reciever slechts 1 coax digital in heeft maar wel twee optical in, is er iemand die een coax-optical converter gebruikt met zijn PCH? En mag ik dan aannemen dat DTS dan wel doorgegeven wordt aan mijn reciever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
Fly-guy schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 18:12:
Wel een vraagje, aangezien mijn AV reciever slechts 1 coax digital in heeft maar wel twee optical in, is er iemand die een coax-optical converter gebruikt met zijn PCH? En mag ik dan aannemen dat DTS dan wel doorgegeven wordt aan mijn reciever?
Ik heb er vroeger 1 gebruikt met een xbox. Het signaal wordt keurig vertaald inclusief DTS indien aanwezig. (uiteraard moet je receiver DTS wel ondersteunen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Svennos1 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 18:06:
[...]
Wat is dan het verschil? het onderliggende netwerk is nog steeds hetzelfde (NAS, Switch, etc).
Zie stukje terug in dit topic of de wiki :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Svennos1 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:13:

PCH zonder HDD.
Synology 207+ (2* 750GB)

http://www.networkedmediatank.com/viewtopic.php?t=1687

Dat al eens gelezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Svennos1 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 18:23:
[...]

Ik heb er vroeger 1 gebruikt met een xbox. Het signaal wordt keurig vertaald inclusief DTS indien aanwezig. (uiteraard moet je receiver DTS wel ondersteunen)
Dank, mijn AV reciever heeft gelukkig geen probleem met DTS, dus dan maar zo'n geval kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
Yes, maar een helder antwoord vindt ik hier niet. De Gigabit switch die ik gebruik (Netgear GS116) is door vele PCH gebruikers gerapporteerd als werkend. Wellicht dat met een toekomstige firmware upgrade van de NAS of de PCH een oplossing komt (als het überhaupt hieraan ligt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Svennos1 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 21:33:
[...]

Yes, maar een helder antwoord vindt ik hier niet. De Gigabit switch die ik gebruik (Netgear GS116) is door vele PCH gebruikers gerapporteerd als werkend. Wellicht dat met een toekomstige firmware upgrade van de NAS of de PCH een oplossing komt (als het überhaupt hieraan ligt.)
Heb je al eens overwogen het videobestand naar een TS te remuxen ??
Ik las iets dat de Sigma Designs chipset de TS-bestanden in hardware kan demuxen terwijl andere formaten (oa mkv) in software moeten wat NET dat beetje shit kan geven !

NFS zou voldoende snel moeten zijn aan de netwerk-kant om te volgen.
Tja, en het feit dat het werkt via MyIhome is inderdaad dat het http-streaming betreft, wat mogelijk ook een stuk "lichter" is voor de sd-chip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Svennos1 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 21:33:
[...]
Maak eens NFS shares aan. Ik heb ook de Synology 207+ en je kan gewoon NFS op Synology aanzetten met simpele aktie. Zie andere reakties voor url's en software.
Werkt heel snel en goed, waarschijnlijk heb je dan ook geen problemen meer.
Oja, gebruik wel de nfs-tcp:// switch van de laatste firmware. De laatste NFS liep via UTP en sommige gigabit switches vinden dat niet fijn en gaat alles hangen en haperen op de popcornhour.

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
wouter1971 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 00:09:
[...]

Maak eens NFS shares aan. Ik heb ook de Synology 207+ en je kan gewoon NFS op Synology aanzetten met simpele aktie. Zie andere reakties voor url's en software.
Werkt heel snel en goed, waarschijnlijk heb je dan ook geen problemen meer.
Oja, gebruik wel de nfs-tcp:// switch van de laatste firmware. De laatste NFS liep via UTP en sommige gigabit switches vinden dat niet fijn en gaat alles hangen en haperen op de popcornhour.
Al reeds gedaan, ook met de nfs-tcp optie. Helaas. Vooralsnog werkt aleen de MyIhome perfect. Als nou Twonkey ook MKV zou ondersteunen dan zou ik een blij man zijn. Ik ben trouwens wel benieuwd wat er gebeurt als ik NFS draai op een PC, als dat dan wel werkt en het wellicht aan de Synology ligt in mijn geval. Ik ga spelen ...
jvanhambelgium schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:22:
[...]

Heb je al eens overwogen het videobestand naar een TS te remuxen ??
Ik las iets dat de Sigma Designs chipset de TS-bestanden in hardware kan demuxen terwijl andere formaten (oa mkv) in software moeten wat NET dat beetje shit kan geven !

NFS zou voldoende snel moeten zijn aan de netwerk-kant om te volgen.
Tja, en het feit dat het werkt via MyIhome is inderdaad dat het http-streaming betreft, wat mogelijk ook een stuk "lichter" is voor de sd-chip ?
Remuxen is me teveel gedoe. Ik wil het gewoon binnen slurpen en draaien maar. 8) Ach zo blijven we even bezig ... Ik wist dat de PCH een hobby project zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Download gewoon de tool "tsRemux" en het is ongeveer 3 minuutjes werk !
(remux is niet transcoderen dus echt traag gaat het niet)
Kan je pefect de MKV's een omzetten naar TS en proberen of het stukken beter zou gaan.

Hier heb je zo'n lijstje met MUST-HAVE tooltjes als je met deze hobby-kit aan de slag wilt.

http://www.networkedmediatank.com/viewtopic.php?t=3179

De PHC is zeker leuk, alhoewel het nog verre van een perfect product is, maar wel leuk om mee te stoeien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Gisteren gekeken om bestanden via usb te kopiëren. Wat opvalt is dat de PCH na een welbepaalde periode (ik denk hoeveelheid data) vastloopt. Blijkbaar een bug?

Daarna in SMB en laten nachtje doordraaien, sta ik deze morgen op zie ik een foutmelding, blijkbaar te lange filenaam? TEN was de filename ???? LOL Zit hier ook een bug in de bestaande software (alsof er een overflow is)????. Deze avond dus even verder overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Ik denk dat FTP een stuk stabieler is voor urenlange transfers !
Ik gebruik voorlopig geen interne disk en ben van plan een kleine 2.5" te installeren aangezien de meeste content maar over het netwerk moet komen.
USB attached disks heb ik nooit stabiel gevonden voor gigantische tranfers...m'n USB attached disk op m'n XP laat me soms ook in de steek naar uren copy-werk....een kleine "glitch" is genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Ekfad schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:23:
Gisteren gekeken om bestanden via usb te kopiëren. Wat opvalt is dat de PCH na een welbepaalde periode (ik denk hoeveelheid data) vastloopt. Blijkbaar een bug?

Daarna in SMB en laten nachtje doordraaien, sta ik deze morgen op zie ik een foutmelding, blijkbaar te lange filenaam? TEN was de filename ???? LOL Zit hier ook een bug in de bestaande software (alsof er een overflow is)????. Deze avond dus even verder overzetten.
Ik weet niet hoeveel data jij heb geprobeerd over te zetten via USB (en hoe), maar bij mij gingen 3 bestanden van 4,8GB, en 2x 700MB prima van USB stick naar interne HDD.

FTP is bij mij nu sinds 8 uur gisteravond bezig (approx 200GB) en gaat tot nu toe vlekkeloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Fly-guy schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:40:
[...]
Ik weet niet hoeveel data jij heb geprobeerd over te zetten via USB (en hoe), maar bij mij gingen 3 bestanden van 4,8GB, en 2x 700MB prima van USB stick naar interne HDD.

FTP is bij mij nu sinds 8 uur gisteravond bezig (approx 200GB) en gaat tot nu toe vlekkeloos...
Over SMB een goede 200GB, maar ik vind de foutmelding van te lange filenaam toch maar vreemd. ten is nu niet echt lang te noemen :)

Via USB heb ik geprobeerd zo'n 2 GB over te zetten, met verschillende files en telkens een vastloper. Opvallend was dat de harde shijf in mij PCH als het ware stil viel. Alsof die time out aanpassing in de nieuwe firmware van invloed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Svennos1 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 08:21:

Al reeds gedaan, ook met de nfs-tcp optie. Helaas. Vooralsnog werkt aleen de MyIhome perfect. Als nou Twonkey ook MKV zou ondersteunen dan zou ik een blij man zijn. Ik ben trouwens wel benieuwd wat er gebeurt als ik NFS draai op een PC, als dat dan wel werkt en het wellicht aan de Synology ligt in mijn geval. Ik ga spelen ...
Wat heb je gedaan op de Synology om NFS aan te zetten? Plak hier ook eens je /etc/exports file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
jvanhambelgium schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 08:34:
Download gewoon de tool "tsRemux" en het is ongeveer 3 minuutjes werk !
(remux is niet transcoderen dus echt traag gaat het niet)
Kan je pefect de MKV's een omzetten naar TS en proberen of het stukken beter zou gaan.

Hier heb je zo'n lijstje met MUST-HAVE tooltjes als je met deze hobby-kit aan de slag wilt.

http://www.networkedmediatank.com/viewtopic.php?t=3179

De PHC is zeker leuk, alhoewel het nog verre van een perfect product is, maar wel leuk om mee te stoeien!
OK, heb net "transformers"omgezet naar een TS bestand. Dit streamt prima rechtstreeks via NFS op de NAS. Wat betekend dit ? Zou het toch de Popcorn zijn ?
wouter1971 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:24:
[...]

Wat heb je gedaan op de Synology om NFS aan te zetten? Plak hier ook eens je /etc/exports file.
/volume2/video 10.0.*(ro,no_root_squash)
/volume1/music 10.0.*(ro,no_root_squash)
/volume1/photo 10.0.*(ro,no_root-squash)

NFS werkt ook wel.

[ Voor 1% gewijzigd door Svennos1 op 07-05-2008 10:38 . Reden: spelling. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Svennos1 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:37:
[...]

OK, heb net "transformers"omgezet naar een TS bestand. Dit streamt prima rechtstreeks via NFS op de NAS. Wat betekend dit ? Zou het toch de Popcorn zijn ?

[...]

/volume2/video 10.0.*(ro,no_root_squash)
/volume1/music 10.0.*(ro,no_root_squash)
/volume1/photo 10.0.*(ro,no_root-squash)

NFS werkt ook wel.
Zou kunnen hoor, de Sigma Designs chipset kan in hardware demuxen indien je een TS-bestand zou aanbieden wat toch een slokje op de borrel zal schelen als je met 1080-films begint te stoeien.
Op 1080 begin je ook wel tegen de limieten aan te lopen soms wat de streaming-snelheden betreft, maar het kan evengoed komen door het demuxen dat nu ten volle in hardware kan en je net dat beetje meer ademruimte geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

[...]

Ik ga het ook doen binnenkort. Als mijn Transformers ook ineens goed loopt dan weet ik genoeg ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Eerst: Al reeds gedaan, ook met de nfs-tcp optie. Helaas. Vooralsnog werkt aleen de MyIhome perfect
Toen: NFS werkt ook wel.
Wat is dan je probleem? Wat werkt er dan niet met NFS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
wouter1971 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:02:
[...]

Wat is dan je probleem? Wat werkt er dan niet met NFS?
Ik kan geen 1080P MKV's zonder happeringen afspelen via NFS :'(

TS bestanden werken trouwens wel goed voor 1080P via NFS.

Las trouwens net op MPCCLUB over een nieuw MediaPlayer .. :9~ :9~ :9~ :

[ Voor 22% gewijzigd door Svennos1 op 07-05-2008 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Svennos1 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:19:
[...]

Ik kan geen 1080P MKV's zonder happeringen afspelen via NFS :'(

TS bestanden werken trouwens wel goed voor 1080P via NFS.

Watvoor haperingen zijn dat dan? Ik heb nergens last van hoor, ook niet op 1080p, Poseidon en Zwartboek beide mkv en geen problemen. Beetje lichtjes schokken wellicht? Beetje haperen? De PCH doet geen motion compensation namelijk. Dus wellicht is je probleem al bekend en bedoel je het 50Hz/60Hz bugje wat ze nog op moeten lossen. PAL video's op 1080/60Hz haperen dan lichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
wouter1971 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:38:
[...]

Watvoor haperingen zijn dat dan? Ik heb nergens last van hoor, ook niet op 1080p, Poseidon en Zwartboek beide mkv en geen problemen. Beetje lichtjes schokken wellicht? Beetje haperen? De PCH doet geen motion compensation namelijk. Dus wellicht is je probleem al bekend en bedoel je het 50Hz/60Hz bugje wat ze nog op moeten lossen. PAL video's op 1080/60Hz haperen dan lichtjes.
Happering in de zin van echt stotteren van beeld en geluid, tot totaal stilstaand beeld voor een paar seconden. Geen lichte schokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Svennos1 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:43:
[...]

Happering in de zin van echt stotteren van beeld en geluid, tot totaal stilstaand beeld voor een paar seconden. Geen lichte schokjes.
Vreemd want ik herken dat totaal niet. Heb je al een 100Mbit switch er tussen gehangen i.p.v. je gigabit switch? Probeer het dan nog eens, het bufferen duurt ook maar 1 seconde bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

ik lees hier veel hitte problemen en dergelijke, is het dan niet verstandig om voor een laptop hd te gaan. ik kan voor 33 euro een 60gb hd kopen, nieuw alleen zit ik te twijfelen mbt snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
SYQ schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:25:
ik lees hier veel hitte problemen en dergelijke, is het dan niet verstandig om voor een laptop hd te gaan. ik kan voor 33 euro een 60gb hd kopen, nieuw alleen zit ik te twijfelen mbt snelheid
Heb je het apparaatje al? Een koelertje is evt. zo aangebracht hoor. Mij gaat het om het geluid, ik had er puur voor de programma's even een hd in gestopt, meteen er weer uitgehaald, wat een herrie. Alleen daarvoor zou ik al laptop hd erin zetten. Maar dat kan altijd nog, ik heb NAS dus voor mij is de storage niet belangrijk. Als je de PCH gebruikt trouwens zonder hd, verbruikt hij maar 6 watt in vol gebruik. Belachelijk weinig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Ekfad schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:22:
[...]
Via USB heb ik geprobeerd zo'n 2 GB over te zetten, met verschillende files en telkens een vastloper. Opvallend was dat de harde shijf in mij PCH als het ware stil viel. Alsof die time out aanpassing in de nieuwe firmware van invloed is...
Vreemd, bij mij ging het dus meerdere malen wel goed. Mogelijk bug in firmware? Ik heb de een-na-laatste firmware.

Was gisteravond eindelijk klaar met de 200GB, even snel gekeken, maar een top apparaat. Aantal dvd's speelt hij niet af (blijft steken bij het loading screen), maar dat ligt vast en zeker aan het rippen, niet de unit zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:01
Fly-guy schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:29:
[...]
Aantal dvd's speelt hij niet af (blijft steken bij het loading screen), maar dat ligt vast en zeker aan het rippen, niet de unit zelf.
Volgens mij speelt de PCH alleen regio-vrije DVDs.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-11-2020
RichieB schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:52:
[...]

Volgens mij speelt de PCH alleen regio-vrije DVDs.
Niet alleen regio-vrij, maar ook gedecrypted. Mijn interpretatie van rippen is echter dat hij dit dus al gedaan heeft. Anders is het gewoon kopiëren, toch? ;)

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Elefante schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 11:17:
[...]
Niet alleen regio-vrij, maar ook gedecrypted. Mijn interpretatie van rippen is echter dat hij dit dus al gedaan heeft. Anders is het gewoon kopiëren, toch? ;)
Klopt,ik heb een aantal dvds omgezet (zat/zit regelmatig in een hotel, een laptop met films is dan soms een uitkomst) en deze specifieke DVD is een van de eerste die ik geprobeerd heb te rippen. Ik weet dat het toen (ik heb het over een jaar of 2,3 terug) de eerste fout gegaan zijn (combinatie byggy programmatuur en noob gebruiker) en ik neem aan dat deze DVD dat probleem dus ook heeft.

Tijdens het typen geprobeert deze dvd op de computer af te spelen en dat gaat ook niet, denk dat ik dus niet alle defecte rips verwijderd heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-12-2021

Rocco82

aka Rocco

SileX schreef op maandag 21 april 2008 @ 13:56:
[...]

Het vorige topic staat er vol mee :)

Uiteindelijk ben je zo'n 170 euro kwijt, voor alles :)
147,- vandaag geboekt op mijn CC. De dollar is nog minder waard geworden dus denk ik :)))

Vraagje: Wat voor Harddisk is ideaal voor de PCH?

Ik zit zelf te denken aan een WD caviar van 500 GB 16MB cache.

[ Voor 7% gewijzigd door Rocco82 op 08-05-2008 15:32 ]

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
Fly-guy schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 11:22:
[...]

Klopt,ik heb een aantal dvds omgezet (zat/zit regelmatig in een hotel, een laptop met films is dan soms een uitkomst) en deze specifieke DVD is een van de eerste die ik geprobeerd heb te rippen. Ik weet dat het toen (ik heb het over een jaar of 2,3 terug) de eerste fout gegaan zijn (combinatie byggy programmatuur en noob gebruiker) en ik neem aan dat deze DVD dat probleem dus ook heeft.

Tijdens het typen geprobeert deze dvd op de computer af te spelen en dat gaat ook niet, denk dat ik dus niet alle defecte rips verwijderd heb :D
Probeer het eens met 'IFOEDIT'. Die kan de (geripte) dvd regiovrij maken door een setting in de VIDEO_TS.IFO aan te passen.
Zie Ifoedit V0.971

[ Voor 8% gewijzigd door OutofFocus op 08-05-2008 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:13

KL643

beeldaandemuur

(zat/zit regelmatig in een hotel, een laptop met films is dan soms een uitkomst)
Yup,dat is het zeker en dan nog een NAS thuis en dan lekker je eigen muziek streamen naar je hotel kamer :)

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 12:51
DH.FiReHaWK schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 15:31:
[...]

147,- vandaag geboekt op mijn CC. De dollar is nog minder waard geworden dus denk ik :)))

Nou, juist duurder, want bij mij is tijdje geleden 142,11 geboekt op mn CC.
Maar je komt op het totaal van 170, omdat je vrijwel altijd ook nog 19 % BTW over dat bedrag aan DHL moet betalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
DH.FiReHaWK schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 15:31:
[...]

ik heb een hitachi Deskstar P7K500 320GB. Afgezien van de initiele spinup bij het opstarten van het apparaat zelf, hoor ik 'm totaal niet. Hij schijnt wat trage accesstimes te hebben, maar volgens mij is dat in praktijk niet te merken, of in ieder geval heb ik er geen last.
OutofFocus schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 15:32:
[...]

Probeer het eens met 'IFOEDIT'. Die kan de (geripte) dvd regiovrij maken door een setting in de VIDEO_TS.IFO aan te passen.
Zie Ifoedit V0.971
Heb 'm al gedelete, ik bleek zowel de verkeerde als de goede rip op twee verschillende schijven staan, simpelweg ooit vergeten te deleten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82

Rocco82

aka Rocco

Maar de caviar schijven blijven toch mooi koel?

Heb nogal wat berichten gelezen van mensen die last hebben van warmgelopen PCH box, vandaar dat ik direct aan een WD caviar dacht. Heb deze ook in mijn PC hangen atm, werkt prima, ik ben ook wel iemand die zich aan merken bind. Eerst altijd maxtor gehad tot ik daar tot 3 maal toe een kapotte schijf had met BOOT FAILURE :O

Toen ben ik overgestapt op de WD, geen problemen so far, maar nog meer mensen ervaringen met andere schijven? Wil graag een keuze maken voordat de PCH geshipped wordt :+

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 17:45

eisbaer

Zie signature

DH.FiReHaWK schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 08:16:
Toen ben ik overgestapt op de WD, geen problemen so far, maar nog meer mensen ervaringen met andere schijven?
Ik heb er een samsung spinpoint 400gb in zitten omdat dat een van de stilste drives is. Warmteprobleem heb ik nog nooit gehad. Mijn pch staat in een kastje (op zachte ondergrond ivm vibraties) zonder het deksel er op.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
DH.FiReHaWK schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 08:16:
Maar de caviar schijven blijven toch mooi koel?

Heb nogal wat berichten gelezen van mensen die last hebben van warmgelopen PCH box, vandaar dat ik direct aan een WD caviar dacht. Heb deze ook in mijn PC hangen atm, werkt prima, ik ben ook wel iemand die zich aan merken bind. Eerst altijd maxtor gehad tot ik daar tot 3 maal toe een kapotte schijf had met BOOT FAILURE :O

Toen ben ik overgestapt op de WD, geen problemen so far, maar nog meer mensen ervaringen met andere schijven? Wil graag een keuze maken voordat de PCH geshipped wordt :+
Ik heb er een WD Caviar 80 gb van 6 jaar oud ingestopt. Die werkt nog perfect.
Zonder problemen geformateerd en flink wat data er naar toe gekopieerd.
Hij is alleen wel een stuk rumoeriger dan de huidige schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09 10:19
Ik heb een vraag met betrekking tot NFS. Even mijn situatie in het kort:
- Films staan op een DS-106J met de nieuwste FW en NFS geactiveerd.
- DS-106J gekoppeld aan een GB switch (3Com)
- 3Com GB switch gekoppeld aan een Belkin N1 vision (ook GB)
- NMT gekoppeld aan de N1.

Ik heb geprobeerd om een X264 versie (MKV) van de film 300 af te spelen (ongeveer 12GB). Ik kan via NFS connectie maken, maar het beeld hapert vanaf 5 seconden na het begin van de film. Ik heb ook geprobeerd om als url op te geven nfs-tcp://, maar dit bood geen soelaas.
Uiteraard heb ik ook geprobeerd om het via SMB te doen, maar zoals verwacht werkt dit ook niet.
Ik heb de laatste FW op de NMT en al vanalles geprobeerd, het wil echter niet lukken. Blue Ray films van bijvoorbeeld 8GB werken wel gewoon. Iemand een suggestie wat ik nog meer zou kunnen proberen?
Ik zal vanavond nog eens proberen met een andere MKV, wellicht dat het een probleem met de film an sich is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:41
^^ Bij mij stotteren sommige films ook, zowel via NFS als via MyIHome. Dit zijn geen files die meer dan de maximale bandbreedte in beslag nemen, dus volgens mij is er dan iets in de MKV container dat voor problemen zorgt (zoals je sommige MKV's ook echt niet kan demuxen).

Overigens voor NFS moet je gebruiken: nfs://IPPC:/directory

Vraag van mijn kant:

Vraag over warmte: Kan iemand eens checken of zijn unit ook heet wordt als hij op standby/uit staat? Dus wel de stroom erop, maar dus niet aan. De mijne (de heatsink) is echt bloedje heet, terwijl hij 'uit' staat dmv power+delete. Vind ik toch een beetje heel raar!

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MasterMaceMichu, heb je een harde schijf erin zitten en zodoende een NAS server draaien?

Ik wilde net Terminator The Sarah Conner Chronicles kijken, is IFO. Als ik Popcornhour vraag de ondertiteling te activeren krijg ik zo'n kruis door het scherm.
Kijk ik deze IFO op mijn laptop of Freecom 450HD dan kan ik wel de ondertiteling activeren.
Erg vervelend daar er geen menu optie in de DVD is gemaakt.
Is dit een bekende bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

MasterMaceMichu schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 21:14:
^^ Bij mij stotteren sommige films ook, zowel via NFS als via MyIHome. Dit zijn geen files die meer dan de maximale bandbreedte in beslag nemen, dus volgens mij is er dan iets in de MKV container dat voor problemen zorgt (zoals je sommige MKV's ook echt niet kan demuxen).

Overigens voor NFS moet je gebruiken: nfs://IPPC:/directory

Vraag van mijn kant:

Vraag over warmte: Kan iemand eens checken of zijn unit ook heet wordt als hij op standby/uit staat? Dus wel de stroom erop, maar dus niet aan. De mijne (de heatsink) is echt bloedje heet, terwijl hij 'uit' staat dmv power+delete. Vind ik toch een beetje heel raar!
De mijne wordt totaal niet warm, maar er zit ook nog steeds geen schijf in. Ik denk dat die voor de meeste warmte zorgt (en opvulling waardoor er minder plaats is warmte af te voeren).

Stotteren jouw files ook als je vanaf de PCH afspeeld? Ik denk dat dit de enige manier is om netwerkproblemen uit te sluiten. Ik heb zelf op een mp3-speler al problemen gehad terwijl ik een 100mbit netwerk had wat natuurlijk ruim voldoende is voor mp3. Lokaal werkte het prima dus het was toch een netwerkprobleem (en slechte caching op dat apparaat)

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 09-05-2008 22:11 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Svennos1 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:19:
[...]
...
misschien ook nog ff deze lezen op MPC Club. Een crucial update, om aan te geven dat er een oude chip in die Markus zit en dat het een "pakketje schroot met een dun laagje chroom is" ;)
Vriend Hi-Jack was dus eerst heel erg enthousiast, maar na het zien van alle specs heeft ie aardig wat teruggenomen en tipt ie zelfs het niet te kopen tot er meer bekend is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 02:31:
[...]

misschien ook nog ff deze lezen op MPC Club. Een crucial update, om aan te geven dat er een oude chip in die Markus zit en dat het een "pakketje schroot met een dun laagje chroom is" ;)
Vriend Hi-Jack was dus eerst heel erg enthousiast, maar na het zien van alle specs heeft ie aardig wat teruggenomen en tipt ie zelfs het niet te kopen tot er meer bekend is....
Er zullen vast wel meer fabrikanten op dat idee met dat schermpje inhaken, waarna het een standaard wordt in de volgende generatie spelers.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 09:33
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 21:56:
MasterMaceMichu, heb je een harde schijf erin zitten en zodoende een NAS server draaien?

Ik wilde net Terminator The Sarah Conner Chronicles kijken, is IFO. Als ik Popcornhour vraag de ondertiteling te activeren krijg ik zo'n kruis door het scherm.
Kijk ik deze IFO op mijn laptop of Freecom 450HD dan kan ik wel de ondertiteling activeren.
Erg vervelend daar er geen menu optie in de DVD is gemaakt.
Is dit een bekende bug?
Ik heb precies hetzelfde gehad met de spaanse film REC, kon helaas ook geen subs selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
@Above:
Warmte: Nee, er zit geen harde schijf in, ik heb hem wel verbonden aan mijn server waarop MyIHome draait. ik zal de netwerkkabel er eens uit laten, kijken of dat helpt...(je weet nooit).

Stotteren: Ik heb letterlijk twee dezelfde films (17,1 Gb+/-) afgespeeld van The Matrix: De enen deed het perfect, de andere stotterde....Lijkt me toch op een coding/encoding probleem, want hogere bitrates als deze speelt hij perfect....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Focus schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 08:07:
[...]

Ik heb precies hetzelfde gehad met de spaanse film REC, kon helaas ook geen subs selecteren.
Klopt, ik had er ook last van.
Foutje in de firmware.
Zal binnekort wel verholpen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Je kan DVD subs wel gewoon aanzetten in de het menu van de DVD. Beetje omslachtig, maar dan kan je ze in ieder geval gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RichieB schreef op zondag 11 mei 2008 @ 13:57:
Je kan DVD subs wel gewoon aanzetten in de het menu van de DVD. Beetje omslachtig, maar dan kan je ze in ieder geval gebruiken.
We spreken hier natuurlijk over DVD's waar deze menu optie op ontbreekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hadden we dit al gezien?

http://www.amazon.de/Xbox...nbedienung/dp/B000M06ALQ/

Vanafprijs van 22,90 excl verzending. Het is dat ik geen creditcard heb, anders had ik er eentje heel goed kunnen gebruiken bij mijn Popcornhour A100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

EdGnoj schreef op maandag 12 mei 2008 @ 10:58:
Hadden we dit al gezien?

http://www.amazon.de/Xbox...nbedienung/dp/B000M06ALQ/

Vanafprijs van 22,90 excl verzending. Het is dat ik geen creditcard heb, anders had ik er eentje heel goed kunnen gebruiken bij mijn Popcornhour A100.
Ik denk niet dat je zo'n ding met normale USB kan aansluiten. Microsoft heeft bij de XBox alles zo ontworpen dat je allen hun assosoires kunt gebruiken en dat zal andersom wel hetzelfde werken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Marzman schreef op maandag 12 mei 2008 @ 11:26:
[...]

Ik denk niet dat je zo'n ding met normale USB kan aansluiten. Microsoft heeft bij de XBox alles zo ontworpen dat je allen hun assosoires kunt gebruiken en dat zal andersom wel hetzelfde werken.
nou toevallig heb ik er dus 1 en hij werkt perfect hoor op mijn pch. het enige wat je er dus niet mee kan is HD-DVD's kijken. maar normale dvd's en bestanden lezen vanf dvd's werkt gewoon goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Royz schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:33:
[...]

nou toevallig heb ik er dus 1 en hij werkt perfect hoor op mijn pch. het enige wat je er dus niet mee kan is HD-DVD's kijken. maar normale dvd's en bestanden lezen vanf dvd's werkt gewoon goed!
Hoe is het nu met je HD films - stottert het nog steeds ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

SileX schreef op maandag 12 mei 2008 @ 14:35:
[...]

Hoe is het nu met je HD films - stottert het nog steeds ?
Jah, gisteren bourne ultimatum gekeken, 1080p versie. Haperde minder dan andere films maar goed, vlekkeloos was het dus niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Heeft iemand al eens gevoeld aan de heatsink als de PCH helemaal uit staat (dus uitgezet met POWER&DELETE)? De mijne is dan nog steeds heet (niet zo heet als wanneer hij aanstaat, maar toch wel behoorlijk warm)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
MasterMaceMichu schreef op maandag 12 mei 2008 @ 17:10:
Heeft iemand al eens gevoeld aan de heatsink als de PCH helemaal uit staat (dus uitgezet met POWER&DELETE)? De mijne is dan nog steeds heet (niet zo heet als wanneer hij aanstaat, maar toch wel behoorlijk warm)?
Klopt, op de 1 of andere manier blijft er dan toch stroom door lopen ofzo?! Erg vreemd.
Ik ga 'm denk ik op een geschakelde voeding aansluiten, zodat ik "helemaal" de stroom van het apparaat kan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Royz schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:33:
[...]

Ik heb er nu toch maar eentje via ebay.de gekocht, nieuw voor 27,50 inclusief verzending. Het lijkt me gewoon handig om ook mijn gebrande dvd's af te kunnen spelen op de PCH. Zo kan al mijn filmmateriaal via één apparaat lopen. Lijkt me erg handig. Werkt het niet naar behoren dan overleef ik die 27,50 wel weer. :z

Is zo'n apparaat trouwens een beetje stil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riquard
  • Laatst online: 09-04-2022
Ik mijn externe harde schijf van 400GB aangesloten om mijn PCH. Ik heb mijn PCH via een converter (coax in > optisch uit) aangesloten op mijn receiver.

Nou geeft hij soms keiharde ruis als ik een film start en soms niet. Als ik op stop druk en hem opnieuw start doet hij het meestal wel... Iemand anders hier ook ervaring mee? Het is trouwens sinds die converter er tussen zit. Met stereo had ik geen last, dus het lijkt aan de converter te liggen of aan de s/p dif uitgang op de PCH...

Wat betreft de warmte heb ik dat probleem ook. Als ik hem met de afstandbediening utizet, blijft hij bloedheet. Ook de volgende dag nog. Ik trek nu dus altijd de stekker eruit.

Grote films (+15GB) draaien goed, maar als ik door wil spoelen hapert hij daarna heel erg. Soms begint hIj zelfs opnieuw! Als ik hem gewoon laat spelen vanaf het begin gaat het prima. Transformers 18GB geeft bijvoorbeeld super mooi beeld en geluid!

Ook heb ik bij sommige films wel geluid en bij andere weer niet. Ik heb verschillende MKV's, MP4's, WMV's. De ene keer werkt het wel en de andere keer neit. Soms helpt het nog als ik een instelling op analoog zet, maar ik vind dit maar een irritant verhaal! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

-elw00d schreef op maandag 12 mei 2008 @ 20:07:
[...]

Klopt, op de 1 of andere manier blijft er dan toch stroom door lopen ofzo?! Erg vreemd.
Ik ga 'm denk ik op een geschakelde voeding aansluiten, zodat ik "helemaal" de stroom van het apparaat kan gooien.
een geschakelde voeding ???? die adapter van de PCH is al een geschakelde voeding, maar volgens mij bedoel je gewoon een stekkerblok met een schakelaar. Das wel zonde, duurt het een eeuwigheid voordat ie is opgestart....

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:13

KL643

beeldaandemuur

Das wel zonde, duurt het een eeuwigheid voordat ie is opgestart....
Als ik hem gewoon aanzet met de AB dan moet ik hem 9 van de 10 keer op nieuw opstarten :O omdat
ik een blauw scherm zie en verder niets (hdmi aangesloten op mijn t.v.)

Mijn PHC heeft sinds de laatste firmware steeds meer kuren...sommige mkv's die voorheen wel wilden afspelen, spelen nu niet meer af. Gevolg dat de rest van de video bestanden ook niet meer afspelen...weer een reboot dan maar :O Vanavond even een filmpje gekeken (Vob files) maar dan stopt hij na de eerste Vob. Dit gebeurd als ik de file open met de o.k. knop. Als ik hem af wil spelen met play knop dan springt de phc weer terug...wordt er een beetje "saggie" van.
Ik heb hem al eens terug gezet naar de vorige firmware (facrory reset,shares verwijderd,stroom eraf etc) maar dat mocht niet helpen. Alle problemen die ik met de nieuwe firmware erbij heb gekregen heb ik dan ook weer met de vorige firmware. Snap het ff niet meer. Heb hem trouwens vandaag ook maar eens open gemaakt en de heatsink even gevoeld en die was goed heet (zonder HD want ik stream van mijn NAS). Heb er maar een klik aan/uit schakelaar tussen gezet zodat de stroom er af is als ik hem niet gebruik..en het boooooooten neem ik maar voor lief. Nu maar hopen dat er snel weer een nieuwe,bug vrije firmware uitkomt!

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Caveman schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 20:44:
[...]

een geschakelde voeding ???? die adapter van de PCH is al een geschakelde voeding, maar volgens mij bedoel je gewoon een stekkerblok met een schakelaar. Das wel zonde, duurt het een eeuwigheid voordat ie is opgestart....
Klopt, of aan de achterkant van mn versterker (zit een stopcontact die van stroom wordt voorzien bij inschakelen van de versterker).
Ach ja, dat opstarten, ik vind dat niet echt lang duren, en beter dan een apparaat wat de hele dag bloedheet staat te draaien, kan niet gezond zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door -elw00d op 14-05-2008 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

-elw00d schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 01:00:
[...]
beter dan een apparaat wat de hele dag bloedheet staat te draaien, kan niet gezond zijn.
Klopt, dat bloedheet worden is niet goed..... zie ook mijn minimod een paar post terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
riquard schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 19:38:
Nou geeft hij soms keiharde ruis als ik een film start en soms niet. Als ik op stop druk en hem opnieuw start doet hij het meestal wel... Iemand anders hier ook ervaring mee? Het is trouwens sinds die converter er tussen zit. Met stereo had ik geen last, dus het lijkt aan de converter te liggen of aan de s/p dif uitgang op de PCH...
Dit probleem heb ik ook met m'n iStar. Ik heb die optisch (zonder convertor) aangesloten op m'n surround set. De ruis klinkt erg digitaal dus het lijkt me een s/pdif output probleem. Soms moet ik wel 5 keer op stop en play drukken voordat het geluid normaal werkt. Ik had op dezelfde ingang van m'n versterker hier nooit last van met m'n HTPC (mplayer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:39
-elw00d schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 01:00:
Klopt, of aan de achterkant van mn versterker (zit een stopcontact die van stroom wordt voorzien bij inschakelen van de versterker).
Dat heeft mijn huidige versterker ook, maar mijn nieuwe niet meer :(

Iemand een tip voor een stopcontact dat ik via infrarood met m'n Logitech Harmony kan bedienen? Ik heb al lopen zoeken, maar kan alleen maar schakelapparatuur vinden die met radiosignalen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Mr Magic schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:10:
[...]

Dat heeft mijn huidige versterker ook, maar mijn nieuwe niet meer :(

Iemand een tip voor een stopcontact dat ik via infrarood met m'n Logitech Harmony kan bedienen? Ik heb al lopen zoeken, maar kan alleen maar schakelapparatuur vinden die met radiosignalen werkt.
Er zijn 2 typen harmony's die X10 kunnen aansturen en zo apparatuur als lampen ed kunnen bedienen. loopt een draadje over op GoT. moet je even zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mr Magic schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:10:
[...]

Men neme een Powermid XS (IR naar RF conversie) en een KlikAanKlikUit ontvanger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Is er een manier om vanaf je PC films etc op de ingebouwde HD van de PCH te zetten? Anders heb ik 1) de TV in gebruik en 2) een netwerkkabel door het huis lopen tijdens het vullen de van HD.
De HD uit de PCH halen en in een externe houder zetten kan natuurlijk, maar handig is anders.

[ Voor 3% gewijzigd door GeeBee op 14-05-2008 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is komt deze week mijn bestelling binnen. Volgens DHL is de PopcornHour nu in A'dam. Moet je zeker weten invoerrechten betalen als DHL aan de deur komt of glippen ze er ook weleens tussendoor? Zo ja kan iemand mij dan vertellen hoeveel dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

€ 30,- Awakener. Dat is eigenlijk al heel veel in dit en het vorige topic genoemd. Ook zijn er mensen die deze kosten niet berekend kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GeeBee schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 23:55:
Is er een manier om vanaf je PC films etc op de ingebouwde HD van de PCH te zetten? Anders heb ik 1) de TV in gebruik en 2) een netwerkkabel door het huis lopen tijdens het vullen de van HD.
De HD uit de PCH halen en in een externe houder zetten kan natuurlijk, maar handig is anders.
Ik denk niet dat er een andere manier is. Freecom Mediaplayer's kun je als externe USB schijf aan je pc hangen. Mooie optie is dat.
Is een netwerkkabel door je huis leggen een no-go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 10:18
Ik las net dat er een wirelessN usb stick is/aankomt. Dan kan je zonder kabel de hdd benaderen. Moet je wel een Nrouter hebben.

http://www.mpcclub.com/mo...News&file=article&sid=571

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 08:47:
[...]

Ik denk niet dat er een andere manier is. Freecom Mediaplayer's kun je als externe USB schijf aan je pc hangen. Mooie optie is dat.
Is een netwerkkabel door je huis leggen een no-go?
Nou ja... no-go is een groot woord natuurlijk... maar de kabel ligt dan wel over de overloop, hobbelt over de trap naar beneden en door de gang naar de tv in de woonkamer. Dus handig is anders. Het leek me handig om de PCH boven "op te laden" met series en films en dan beneden kijken.

[beetje off-topic-vraag]
Nu ligt de modem/router ook boven, dus loopt de telefoonkabel al van de woonkamer naar boven dus als ik die nou vervang door UTP, volgens mij kan dat toch? Telefoon naar boven en netwerk naar beneden door dezelfde kabel? Lekker karweitje... door de kruipruimte :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 16:53
gebruik dan wireless HD streaming: http://www.mpcclub.com/mo...568&mode=&order=0&thold=0

geen kabels meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Bedankt voor de tip, maar als ik daarvoor €150 moet uitgeven, trek ik wel een kabeltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
GeeBee schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:39:
[...]

Nou ja... no-go is een groot woord natuurlijk... maar de kabel ligt dan wel over de overloop, hobbelt over de trap naar beneden en door de gang naar de tv in de woonkamer. Dus handig is anders. Het leek me handig om de PCH boven "op te laden" met series en films en dan beneden kijken.
Je kunt natuurlijk ook gewoon een externe harddisk aansluiten en die vullen op je pc. Vind ik eigenljk nog het meest practisch. Ik heb een 250 Gb laptopschijf op de usb poort aangesloten, stil, zuinig en geen gerotzooi met voedingskabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Een laptopHD kan op USB draaien zonder extra voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doktervictor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:03
GeeBee schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:39:
[...]

[beetje off-topic-vraag]
Nu ligt de modem/router ook boven, dus loopt de telefoonkabel al van de woonkamer naar boven dus als ik die nou vervang door UTP, volgens mij kan dat toch? Telefoon naar boven en netwerk naar beneden door dezelfde kabel? Lekker karweitje... door de kruipruimte :(
Voor deze ene keer dan.....

draadje 1,2,3 en 6 voor UTP (max 100 mbit), andere draadjes kun je voor bijv. telefoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
GeeBee schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:33:
Een laptopHD kan op USB draaien zonder extra voeding?
Jup. Die hebben genoeg aan de voeding die op de USB-poort staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Ik heb wat mail conversatie met PCH gehad over de warmte die de PCH ontwikkeld ondanks dat hij 'uit'staat (Power&Delete), en ze zeggen het volgende:
I just got the reply from Syabas that Power + Delete will shutdown the HDD and Kernel but the Sigma Chip will not cool down unless you remove the power from the unit. So the warm symptom is correct.
en
Syabas developer is trying to create a "green" version firmware that will shutdown some of the block like Video DAC of Sigma CPU after Power + Delete which will lower the temperature of the CPU. I was confuse that this green version of firmware already release but seem that they still working that with Sigma Designs at this moment.
Een oplossing voor de warmte ontwikkeling bij uit stand is dus onderweg.

Vind overigens dat de support bij PCH voortreffelijk is, snel antwoorden en men lijkt wat aan de problemen te willen doen...Klasse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82

Rocco82

aka Rocco

Gisteren de PCH binnengekregen, natuurlijk meteen uit de doos gerukt en aangesloten.

Eerste ervaring was: wat zit er weinig in dat kastje, gaat dit het allemaal doen, dat ene kleine printje?

Aangesloten, eerst kreeg ik geen beeld, even de quick-guide erbij gepakt, TV-MODE + 0, hey beeld!

Vervolgens ging het eigenlijk best goed, even op die internet TV gekeken, zeer beperkt natuurlijk maar ik zag al dat je hier zelf url's aan kunt toevoegen. Is daar ergens een lijstje van? gaan we uitzoeken.

Daarna even de netwerk instellingen veranderd en voila ik kon mijn LAN op, vanaf de computer boven even alles geprobeerd, DVD-ISO, DVD video_TS files, AVI, MPEG, Foto, Muziek, Documentje. Alles werkte eigenlijk meteen, hartstikke mooi. Heb nu zelf ook ervaren dat het inderdaad vervelend is dat je eerst moet kiezen: Film, Muziek, Foto, Text en als je wilt switchen moet je terug naar af. Jammer.

Daarna even onder maintenance de firmware upgraden, ging allemaal erg vlotjes, helaas na de reboot hing de PCH vast, reageerde nergens meer op. Mijn hart sloeg wel even over, zou de firmware slecht zijn? Maar na een reboot werkte alles weer, iemand ooit eerder gehad?

Ik moet zeggen dat ik het een mooi ding vind, maar ik ben toch niet zo enthousiast als ik gehoopt had te zijn, het afspelen van de beelden via het netwerk gaat.....maar om nou te zeggen vloeiend...nee. Er zit een soort schokken in (dit was voor het updaten van de firmware). De internet applicaties zijn traag vind ik, youtube, internet TV etcetera het duurt best lang voordat het op het scherm staat (hangt een 12MBit verbinding aan dus dat kan het niet zijn). Wat mij ook tegenviel is dat het parallel ATA is, staat gewoon in de spec waar je besteld maar had er overheen gekeken. Imo hadden ze er wel SATA op mogen maken, zeker als ik straks bestanden ga kopieeren, knippen, plakken. Kan dit wel eens irritant gaan worden?

Moet natuurlijk nog veel opties ontdekken, vind het nog steeds jammer dat er geen uitgebreide manual van het systeem verkrijgbaar is voor de mensen die wat hulp nodig hebben met het opstarten.

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
DH.FiReHaWK schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:29:
Gisteren de PCH binnengekregen, natuurlijk meteen uit de doos gerukt en aangesloten.

Eerste ervaring was: wat zit er weinig in dat kastje, gaat dit het allemaal doen, dat ene kleine printje?

Aangesloten, eerst kreeg ik geen beeld, even de quick-guide erbij gepakt, TV-MODE + 0, hey beeld!

Vervolgens ging het eigenlijk best goed, even op die internet TV gekeken, zeer beperkt natuurlijk maar ik zag al dat je hier zelf url's aan kunt toevoegen. Is daar ergens een lijstje van? gaan we uitzoeken.

Daarna even de netwerk instellingen veranderd en voila ik kon mijn LAN op, vanaf de computer boven even alles geprobeerd, DVD-ISO, DVD video_TS files, AVI, MPEG, Foto, Muziek, Documentje. Alles werkte eigenlijk meteen, hartstikke mooi. Heb nu zelf ook ervaren dat het inderdaad vervelend is dat je eerst moet kiezen: Film, Muziek, Foto, Text en als je wilt switchen moet je terug naar af. Jammer.

Daarna even onder maintenance de firmware upgraden, ging allemaal erg vlotjes, helaas na de reboot hing de PCH vast, reageerde nergens meer op. Mijn hart sloeg wel even over, zou de firmware slecht zijn? Maar na een reboot werkte alles weer, iemand ooit eerder gehad?

Ik moet zeggen dat ik het een mooi ding vind, maar ik ben toch niet zo enthousiast als ik gehoopt had te zijn, het afspelen van de beelden via het netwerk gaat.....maar om nou te zeggen vloeiend...nee. Er zit een soort schokken in (dit was voor het updaten van de firmware). De internet applicaties zijn traag vind ik, youtube, internet TV etcetera het duurt best lang voordat het op het scherm staat (hangt een 12MBit verbinding aan dus dat kan het niet zijn). Wat mij ook tegenviel is dat het parallel ATA is, staat gewoon in de spec waar je besteld maar had er overheen gekeken. Imo hadden ze er wel SATA op mogen maken, zeker als ik straks bestanden ga kopieeren, knippen, plakken. Kan dit wel eens irritant gaan worden?

Moet natuurlijk nog veel opties ontdekken, vind het nog steeds jammer dat er geen uitgebreide manual van het systeem verkrijgbaar is voor de mensen die wat hulp nodig hebben met het opstarten.
Klopt, het is een prima apparaat, alleen het is jammer van een paar kleine dingetjes.
Het internet-gedeelte is echt waardeloos, ik heb ook al heel vaak gehad dat ie daar vastliep, dus ik gebruik 't nu ook niet meer, dan pak ik de MacBook er wel bij. :)
Ik gebruik 'm voornamelijk voor DVD-ISO's afspelen en HD containers via 't netwerk, en dat werkt vrijwel altijd prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik hem ook als NAS, want die had ik nog niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het niet zo zitten om een interne hardeschijf aan te schaffen, IDE is toch verouderde techniek. Als de PCH op is heb ik weinig aan zo'n schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 20:26:
Ik zie het niet zo zitten om een interne hardeschijf aan te schaffen, IDE is toch verouderde techniek. Als de PCH op is heb ik weinig aan zo'n schijf.
Ik denk dat je schijf eerder op is dan je PCH......

Het valt me trouwens op dat in de laatste posts mensen denken dat ze het 8ste wereldwonder in huis krijgen.... ik vind het imho dat het ding al heel wat kan voor wat erin zit, als je alles soepel en snel wilt moet je een mediacenter kopen cq maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baca
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10-2024
Ik heb opeens een vreemd probleem met mijn nmt. De smb shares werken niet meer zonder enige veranderingen die ik gemaakt heb. Ik heb llink geprobeerd en dat werkt wel. Ik heb pc, modem, router en nmt gereset geen succes. Als ik op browse duw ziet hij ook mijn workgroup niet meer, iemand enig idee?

Nou begin maar alvast met lachen, ik heb het probleem gevonden. Ik werk met een gastaccount in Vista, en ben vergeten het vinkje wachtwoord verloopt nooit aan te zetten, dus het wachtwoord was verlopen |:(

[ Voor 26% gewijzigd door baca op 17-05-2008 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
baca schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 23:50:
Nou begin maar alvast met lachen, ik heb het probleem gevonden. Ik werk met een gastaccount in Vista, en ben vergeten het vinkje wachtwoord verloopt nooit aan te zetten, dus het wachtwoord was verlopen |:(
:) Goede reden om gelijk eens uit de vogelen hoe NFS werkt? :) Geloof me....je wil niet meer anders met de PCH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wouter, gebruik je HaneWin NFS? Is een licentie op meerdere pc's te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
DH.FiReHaWK schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:29:

Het schokken wordt minder als je er een HD inzet. Buffering loopt dan via de HD.
Ik kreeeg zonder Hd geen enkele youtube film aan de gang.

Over PATA : er zijn diverse eigenaren die hebben geprobeerd om met een PATA-SATA converter toch een SATA schijf in te bouwen (Te koop via e-bay voor 1 dollar).
De ervaring was dat de SATA-HD dan niet op gang komt omdat de stroomvoorziening van de PCH-print te beperkt is.
Pas als ze een externe (PC) voeding op de schijf aansloten lukte het om een SATA schijf te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09 10:19
Heeft er iemand op een makkelijke manier zijn Harmony remote op de PCH aangesloten? Ik kan de PCH namelijk nog niet vinden in de database van Logitech.
Kan iemand nog een keer de link geven naar die contactdozen die via de Harmony zijn te bedienen?

:9

Edit: ik heb een Logitech 785. Bedoeling is dus om het iR signaal om te zetten naar RF om zo WCD's te kunnen bedienen (dan hoef ik namelijk niet ook nog zo'n klik-aan-klik-uit systeem aan te schaffen.

[ Voor 28% gewijzigd door giohardcore op 19-05-2008 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
giohardcore schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:13:
Heeft er iemand op een makkelijke manier zijn Harmony remote op de PCH aangesloten? Ik kan de PCH namelijk nog niet vinden in de database van Logitech.
Media pc > syabas > PopcornHour A-100
Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast
Verder is dit topic ook niet bedoeld voor zinloze reacties in de trant van "ik heb hem binnen !!!1" of "wil er iemand nog een invite?" of "Ik heb invite nummer xxx"..