Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 12:51
Fly-guy schreef op maandag 19 mei 2008 @ 16:05:
[...]

Media pc > syabas > PopcornHour A-100
@ giohardcore

Dat staat heel duidelijk in de wiki van de NMT.
Ik zou die eens grondig doorlezen.., dan weet je al een hele hoop meer, want dat is eigenlijk gewoon een complete handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa001
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 13:59
Ik ondervind een probleem met men audio.
Het klinkt nogal blikkerig (alleen de stemmen)
Alles gaat via men versterker (marantz 8001) via HDMI.

iemand hier nog last van? Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het gemis van een shuffle of playlist functie voor MP3's toch wel storend nu :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
malinwa001 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 18:11:
Ik ondervind een probleem met men audio.
Het klinkt nogal blikkerig (alleen de stemmen)
Alles gaat via men versterker (marantz 8001) via HDMI.

iemand hier nog last van? Iemand een oplossing?
Hier via hdmi naar mijn marantz 8002, nergens last van.. vaag probleem, heb je dat bij alle films?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hoe zit het eigenlijk met die itunes ondersteuning? Daar had ik ook wat over gelezen, maar nu ik dat ding heb merk ik er weinig van :) Op die manier zou je toch wel playlisten moeten kunnen maken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa001
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 13:59
Occy74 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:06:
[...]
Hier via hdmi naar mijn marantz 8002, nergens last van.. vaag probleem, heb je dat bij alle films?
Heb het bij alle HD films die ik klaar liggen had.

Zal nog even testen op een iso van een dvd om zeker te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Marzman schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:08:
Hoe zit het eigenlijk met die itunes ondersteuning? Daar had ik ook wat over gelezen, maar nu ik dat ding heb merk ik er weinig van :) Op die manier zou je toch wel playlisten moeten kunnen maken.
Je kunt in myiHome je iTunes Library bestand selecten (staat standaard in mijn documenten > mijn muziek > itunes) en dan pakt ie automatisch de playlists van je iTunes Library. In dat bestand staan alle gegevens die je nodig hebt en het wordt realtime bijgewerkt. Werkt best goed, alleen als je vervolgens gaat afspelen op je PCH dan zie je geen track informatie als je speelt, en als ik de playlist van mijn hele iTunes Library selecteer dan loopt mn PCH vast. (gaat om iets van 6000 nummers) Ik kan dus alleen de kleine playlists pakken.
In SMB modus zie je wel track informatie als je MP3 afspeelt, alleen als je mappen opent met veel nummers erin dan loopt ie ook vast. Dus echt ideaal is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit lijkt mij een mooi apparaatje voor weinig geld!
http://www.ibood.com/site/nl/ibood.php (alleen vandaag 125 euro!!)
Geen idee of dit goed is, maar klinkt wel mooi.

@-elwood als je in myIhome de itunes functie aanzet, werkt alles prima bij mij hoor. hoef je alleen maar in je popcorn te klikken op myihome en dan op muziek en voila, de playlisten etc. werken prima!

heeft iemand al een echte MOD gezien van de NMT software (zoals in de popcorn)?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2008 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 16:53
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 07:43:
Dit lijkt mij een mooi apparaatje voor weinig geld!
http://www.ibood.com/site/nl/ibood.php (alleen vandaag 125 euro!!)
Geen idee of dit goed is, maar klinkt wel mooi.
dit is geen HD player kan dus zeker geen 720/1080p movies afspelen zoals alle NMT players

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:10
De meeste van de NMT's worden volgens mij in het buitenland besteld...misschien handig als iedereen vermeld waar hij/zij de NMT gekocht heeft?
Ik ben met name geinteresseerd in de HDX900, dus nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
weertenaar, gewoon bij de bron kopen anders ga je flink wat meer betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weertenaar schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:31:
De meeste van de NMT's worden volgens mij in het buitenland besteld...misschien handig als iedereen vermeld waar hij/zij de NMT gekocht heeft?
Ik ben met name geinteresseerd in de HDX900, dus nog tips?
ik heb de HDX nu een maand in bezit.
Voornamelijk speel ik af van een interne schijf 500 gig, met geen enkele dvd, mkv problemen gehad dit apparaatje is zijn geld meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Laatst online: 02-07 09:33
En besteld op http://www.hdx1080.com/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Datum Tijd Bezorg- en afhaalgebied locatie Gegevens controlepost

--------------------------------------------------------------------------------

Mei 20, 2008 15:11 Shenzhen - China, People's Republic Zending opgehaald

Mei 20, 2008 21:52 Shenzhen - China, People's Republic Bij de DHL vestiging gearriveerd in Shenzhen - China, People's Republic

Mei 20, 2008 22:53 Shenzhen - China, People's Republic Vertrokken van DHL vestiging in Shenzhen - China, People's Republic

Mei 21, 2008 00:12 Hong Kong - Hub - Hong Kong Bij de DHL vestiging gearriveerd in Hong Kong - Hub - Hong Kong

Mei 21, 2008 02:50 Hong Kong - Hub - Hong Kong Douane inklaring compleet om Hong Kong - Hub - Hong Kong

Mei 21, 2008 08:07 Hong Kong - Hub - Hong Kong Vertrokken van DHL vestiging in Hong Kong - Hub - Hong Kong

Mei 21, 2008 20:11 Amsterdam - Netherlands, The Bij de DHL vestiging gearriveerd in Amsterdam - Netherlands, The

Mei 21, 2008 21:47 Amsterdam - Netherlands, The Doorgestuurd via Amsterdam - Netherlands, The

Mei 21, 2008 21:48 Amsterdam - Netherlands, The Vertrokken van DHL vestiging in Amsterdam - Netherlands, The

Mei 22, 2008 00:27 Brussels - Belgium Bij de DHL vestiging gearriveerd in Brussels - Belgium

Mei 22, 2008 01:21 Brussels - Belgium Afgehandeld voor inklaring om Brussels - Belgium

Mei 22, 2008 02:16 Brussels - Belgium Douane inklaring compleet om Brussels - Belgium

Mei 22, 2008 03:52 Brussels - Belgium Vertrokken van DHL vestiging in Brussels - Belgium

Mei 22, 2008 07:29 Eindhoven - Netherlands, The Bij de DHL vestiging gearriveerd om

Mei 22, 2008 11:11 Eindhoven - Netherlands, The Zending vastgehouden

iemand enig idee wat vastgehouden betekend ? N.B. ik woon in Eindhoven .. ik hoop dat het betekend dat ik hem vandaag nog aangeboden krijg ...

Verder gaat het versturen zoals je kunt zien erg rap! Alleen de omweg via Brussel snap ik niet helemaal ..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2008 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 12:02:iemand enig idee wat vastgehouden betekend ? N.B. ik woon in Eindhoven .. ik hoop dat het betekend dat ik hem vandaag nog aangeboden krijg ...

Verder gaat het versturen zoals je kunt zien erg rap! Alleen de omweg via Brussel snap ik niet helemaal ..
Vraag het DHL en niet in dit topic (vervuiling!).

Ik heb dezelfde fan als Caveman ingebouwd en het werkt echt perfect! Hele systeem is voelbaar kouder!

Heb trouwens wel veel problemen om gebrande DVD's via de externe USB DVDdrive af te spelen. Loopt heel vaak vast op bijna alle DVD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
GeeBee schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:03:
[...]

Bedankt voor de tip, maar als ik daarvoor €150 moet uitgeven, trek ik wel een kabeltje :)
Nog een tip : neem dan STP kabel oftewel Shielded Twisted Pair. Over zo'n afstand is dat aan te bevelen. Bij de Gamma 20 meter voor 13 euri.
Gebruik dan ook shielded connectors (niet die van de Gamma want dat is troep; de draadjes worden niet goed op hun plek gefixeerd waardoor het bijna onmogelijk is om een connector goed aan de kabel te klemmen.
Voordeel van STP is minder data-verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

KL643

beeldaandemuur

Uit het geruchtencircuit : 3 nieuwe media tanks opkomst??

http://www.engadgethd.com...o-of-new-media-streamers/

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:43

BeyondThunder

Lost Lightning

Ja, ik las het ook al.
Maar nog niet bevestigd helaas.
Ik heb de mijne net in pre-order staan.

[ Voor 4% gewijzigd door BeyondThunder op 22-05-2008 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

KL643

beeldaandemuur

Weet niet wat ik er van moet denken. Alle topics op het NMT omtrent dit gerucht worden gelocked door de Mod's...

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 16:53
Volgens HiJack van MPC komt PCH met de volgende producten op de markt:

A-110: USB Slave / SATA / HDMI 1.1
B-110: Home Theatre main Board based on feedback, comments and targetted for the hobbyist to create it's own HTPC style case and be a bit active around modding and making it's own casing (also a casing could be provided).

IDE / USB Slave / HDMI 1.3 / MINI ITX factor Optical / Coaxial / Mini PCI
Player is internally references as "hi-jack hour"

A-112: SATA / USB Slave / HDMI 1.3 cube casing with LCD

S-200A: 2GB Flash, Black player, HDMI 1.1 and VGA, UART port (signage)

WN-100: USB Wireless N USB dongle (20Mbps capped for now)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook bezig met de overstap van de Freecom 35 naar de Popcorn en heb dezelfde fan besteld als Caveman, leuke mod alleen mis ik nog de foto van de draadaansluiting :) m.a.w. welke draad stop ik ook weer waar om de 5 volt te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
do3000, je kunt natuurlijk ook overstappen op de andere soort NMT's, daar lees je geen warmte-issues over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal helaas niet gaan ik heb de mijne afgelopen week via een vriend die in de VS woont binnen gehad als "gift". Het is nu nog te vroeg om hem op tweakers te verkopen.

Ik wacht nog op m'n harddisk en gebruik nu een ext. 2,5" 160 gb usb disk, ik ben er nog niet uit welke van de 2 qua beeld en geluid ik beter vind.

Maar ik had hem gekocht vanwege de veel snellere doorvoer op m'n netwerk en de ondersteuning van meer mediaformaten, nou heb ik wel wat ervaring met deze dingen maar de popcorn is niet echt voor leken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit betekent dat de zending wodt vastgehouden om deze vervolgens na werktijd aan te bieden aan de klant.

Heb de PCH nu 2 dagen in bezit. Sjezus dat ding is toch nog kleiner dan ik al had verwacht. Eigenlijk is het wat formaat betreft niet meer dan een router.

In eerste instantie via MyiHome geprobeerd om alles via mijn netwerk af te spelen. Omdat je via deze optie geen DVD backups af kunt spelen met menu ben ik hier maar meteen vanaf gestapt. Deze optie was overigens wel ERG eenvoudig te installeren en te configureren. Losse VOB's werden correct afgespeeld maar HD formaten leken wat te schokken.

Vervolgens via standaard Windows sharing (delen) van mappen een aantal mappen op mijn computer beschikbaar gesteld. Ook dit was eenvoudig en de mappen waren snel terug te vinden in PCH. Nu kon ik wel DVD backups afspelen met menu, top! Toch blijken een aantal DVD's te schokken. Na het starten van een film begint na een paar seconde het beeld en het geluid te haperen.

Op naar de volgende optie dan maar: NFS. Via dit forum gezien dat Hanewin hiervoor het beste gebruikt kan worden. Ik heb het programma gedownload en geconfigureerd (op zich in Hanewin erg simpel) maar na het toevoegen van de gedeelde map in PCH geen resultaat. De map werd beschikbaar maar als ik deze vervolgens selecteerd dan blijft de laad knop 'hangen'. Alles 5x gecontroleerd (op basis van de handleiding van Hi-Jack, MPCCLUB) maar het wilde maar niet werken. Vervolgens op een ander forum gelezen dat het probleem waarschijnlijk wordt veroorzaakt door Windows Firewall. Er zouden een aantal poorten opengezet moeten worden en dan zou het probleem opgelost zijn. Ik heb de volgende poorten vervolgens opengezet in Windows Firewall:
- RPC portmap port: TCP 111
- RPC portmap port: UDP 111
- Sun Neo port: UDP 1058
- Sun Neo port: TCP 1058
- NFS port: UDP 2049
- NFS port: TCP 2049

Terug naar de PCH en opnieuw proberen om de verbinden met de NFS share ... YES het werkt! Vervolgens de DVD backups die problemen gaven met beeld en geluid (schokken) getest. Super, ook deze DVD's doen het nu zonder te schokken.

Conclusie is simpel voor mijn situatie: NFS does the job!

Vervolgens .mkv getest (verschillende varianten) en ook die lijken allemaal goed te werken (heb er een stuk of 4 getest).

Het enige wat ik tot nu toe niet werkend kan krijgen is het afspelen van muziek met behulp van playlists. Ik zal eens verder zoeken op de forums.

Ben tot op heden super tevreden met het apparaat! Het zoeken naar de beste oplossing om de bestanden af te spelen was even wat werk maar nu het eenmaal werkt doet het ook precies wat ik er van had verwacht.

N.B. ik was zelf wat huiverig voor het geluid. Achteraf gezien ook zonder reden. Ik heb een Marants SR 4600 versterker en via een coax kabel heb ik de PCH op het apparaat aangesloten. Nadat ik in het menu van de PCH het geluid op 5.1 had gezet werkte alles meteen en het klinkt ook gewoon goed.

Hanewin linkjes:
http://www.networkedmediatank.com/viewtopic.php?p=36745

Hi-Jack review:
http://www.mpcclub.com/mo...corn_hour_a100_review.pdf

Van alles wat forum:
http://www.mpcclub.com/mo...rums&file=viewforum&f=179

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2008 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 09:24:

Dit betekent dat de zending wodt vastgehouden om deze vervolgens na werktijd aan te bieden aan de klant.

Heb de PCH nu 2 dagen in bezit. Sjezus dat ding is toch nog kleiner dan ik al had verwacht. Eigenlijk is het wat formaat betreft niet meer dan een router.

In eerste instantie via MyiHome geprobeerd om alles via mijn netwerk af te spelen. Omdat je via deze optie geen DVD backups af kunt spelen met menu ben ik hier maar meteen vanaf gestapt. Deze optie was overigens wel ERG eenvoudig te installeren en te configureren. Losse VOB's werden correct afgespeeld maar HD formaten leken wat te schokken.

Vervolgens via standaard Windows sharing (delen) van mappen een aantal mappen op mijn computer beschikbaar gesteld. Ook dit was eenvoudig en de mappen waren snel terug te vinden in PCH. Nu kon ik wel DVD backups afspelen met menu, top! Toch blijken een aantal DVD's te schokken. Na het starten van een film begint na een paar seconde het beeld en het geluid te haperen.

Op naar de volgende optie dan maar: NFS. Via dit forum gezien dat Hanewin hiervoor het beste gebruikt kan worden. Ik heb het programma gedownload en geconfigureerd (op zich in Hanewin erg simpel) maar na het toevoegen van de gedeelde map in PCH geen resultaat. De map werd beschikbaar maar als ik deze vervolgens selecteerd dan blijft de laad knop 'hangen'. Alles 5x gecontroleerd (op basis van de handleiding van Hi-Jack, MPCCLUB) maar het wilde maar niet werken. Vervolgens op een ander forum gelezen dat het probleem waarschijnlijk wordt veroorzaakt door Windows Firewall. Er zouden een aantal poorten opengezet moeten worden en dan zou het probleem opgelost zijn. Ik heb de volgende poorten vervolgens opengezet in Windows Firewall:
- RPC portmap port: TCP 111
- RPC portmap port: UDP 111
- Sun Neo port: UDP 1058
- Sun Neo port: TCP 1058
- NFS port: UDP 2049
- NFS port: TCP 2049

Terug naar de PCH en opnieuw proberen om de verbinden met de NFS share ... YES het werkt! Vervolgens de DVD backups die problemen gaven met beeld en geluid (schokken) getest. Super, ook deze DVD's doen het nu zonder te schokken.

Conclusie is simpel voor mijn situatie: NFS does the job!

Vervolgens .mkv getest (verschillende varianten) en ook die lijken allemaal goed te werken (heb er een stuk of 4 getest).

Het enige wat ik tot nu toe niet werkend kan krijgen is het afspelen van muziek met behulp van playlists. Ik zal eens verder zoeken op de forums.

Ben tot op heden super tevreden met het apparaat! Het zoeken naar de beste oplossing om de bestanden af te spelen was even wat werk maar nu het eenmaal werkt doet het ook precies wat ik er van had verwacht.

N.B. ik was zelf wat huiverig voor het geluid. Achteraf gezien ook zonder reden. Ik heb een Marants SR 4600 versterker en via een coax kabel heb ik de PCH op het apparaat aangesloten. Nadat ik in het menu van de PCH het geluid op 5.1 had gezet werkte alles meteen en het klinkt ook gewoon goed.

Hanewin linkjes:
http://www.networkedmediatank.com/viewtopic.php?p=36745

Hi-Jack review:
http://www.mpcclub.com/mo...corn_hour_a100_review.pdf

Van alles wat forum:
http://www.mpcclub.com/mo...rums&file=viewforum&f=179
Mooi dat ie nu goed draait.

Let er trouwens wel op dat je het beste ISO's kunt afspelen van DVD's. Ik heb wel eens gehad dat bij het afspelen van een losse VIDEO_TS map het om de zoveel tijd begon te schokken, terwijl ik via dezelfde verbinding probleemloos ISO's afspeel. Staat ook wel ergens aangegeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 21:40:
Ik ben ook bezig met de overstap van de Freecom 35 naar de Popcorn en heb dezelfde fan besteld als Caveman, leuke mod alleen mis ik nog de foto van de draadaansluiting :) m.a.w. welke draad stop ik ook weer waar om de 5 volt te krijgen ?
Rood (+) en Zwart van de molex zijn 5V.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is een Hanewin licentie te delen over 2 computers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft die Hanewin licentie. Ik weet het niet zeker maar ik gok van wel. De licentie bestaat uit een nummer en een naam. Ik kan me niet voorstellen dat er ook nog logica in de programmatuur zit die gaat controleren of binnen één netwerk meerdere PC's draaien met Hanewin met dezelfde serials. Ik heb ook niet het idee dat de serial via inet wordt gechecked.

De warmte van mijn PCH lijkt vooralsnoh ook heel erg mee te vallen (ik voel dan alleen aan de bovenkant van het apparaat). Het apparaat wordt niet warmer dan mijn DVD of Reveiver.

Iemand enig idee hoe je een playlist bestand kan maken welke ook af te spelen is binnen PCH? Heb zo'n beetje alle forums afgezocht en zie dat je .pls playlists ondersteund schijnen te worden. Ook zie ik voorbeelde van de inhoud van die .pls bestanden maar die inhoud ziet er toch echt anders uit dan wanneer ik een .pls bestand genereer vanuit Winamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het afspelen van alle muziekbestanden in een directory is wel mogelijk (los van de playlists functionaliteit). Wanneer je alle bestanden in een directory wilt afspelen en wilt kunnen wisselen tussen de nummers met previous / next dan moet je één van de muziekbestanden in de directory selecteren en dan op de afstandsbediening kiezen voor de knop Play en NIET select.

Ik heb dit zelf getest via een SMB share en dat werkt super! Dan wordt er ook netjes TAG info getoond in het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 13:23:
Het afspelen van alle muziekbestanden in een directory is wel mogelijk (los van de playlists functionaliteit). Wanneer je alle bestanden in een directory wilt afspelen en wilt kunnen wisselen tussen de nummers met previous / next dan moet je één van de muziekbestanden in de directory selecteren en dan op de afstandsbediening kiezen voor de knop Play en NIET select.

Ik heb dit zelf getest via een SMB share en dat werkt super! Dan wordt er ook netjes TAG info getoond in het scherm
Klopt, alleen hij begint dan aan het begin van de map met afspelen.
Dus als je bij het 10e bestand van die map gaat staan, dan begint ie alsnog bij het 1ste bestand met afspelen. Beetje onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ongeveer 1 week mijn Popcornhour maar elke keer als ik een iso wil afspelen dan loopt hij een paar keer vast. Als ik dan even wacht gaat de film versneld weer verder. Dit heb ik tot nu toe bij elke iso gehad. Is dit een bekende bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Awakener het is handig als je erbij vermeld vanaf welke bron je speelt cq. streamt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 13:27:
Ik heb nu ongeveer 1 week mijn Popcornhour maar elke keer als ik een iso wil afspelen dan loopt hij een paar keer vast. Als ik dan even wacht gaat de film versneld weer verder. Dit heb ik tot nu toe bij elke iso gehad. Is dit een bekende bug?
dit heb ik ook, maar dit komt omdat ik hem afspeel via smb PLUS wanneer de pc (bron) bezig is met iets anders waarbij schijf activiteit aan te pas komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stream vanaf een externe hard-disk en niet via het netwerk. Ik heb het gisteren nog met een paar andere iso' s geprobeerd maar bij elke iso blijft de film een paar keer hangen :(

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
USB schijfje aan je PCH? Ding maakt genoeg toeren? Laatste firmware enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste versie van de firmware had ik er gelijk in het begin al opgezet. Ik zal het eens proberen met een andere usb harddisk. Maar dit is dus geen bekend probleem?

Edit: Dit schijnt een bekende bug te zijn de iso bestanden die vanaf een externe harddisk worden afgespeeld blijven hangen. Er is hier helaas nog geen oplossing voor gevonden maar ze zijn er hard mee bezig. Dan maar zolang vanaf mijn computer streamen ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 10:18
Ik ben van plan voor de Egreat te gaan. Voornaamse reden is dat ik de speler dan als externe disc aan mijn pc kan hangen en de bestanden makkelijk kan overpompen. Ik ben niet van plan te gaan streamen.

Nu lees ik alleen op oa MPC club dat er bepaalde functies niet werken wanneer je de slave functie gebruikt. Ik kan niet helder vinden wat er dan niet meer werkt.

Ik las dat er hier mensen zijn met de Egreat, wellicht willen die gene wat ervaringen delen.
- Werkt usb slave snele en stabiel
- Is die over het netwerk bereikbaar van af andere locaties.

Daarnaast las ik algemeen dat mp3 bestanden erg zacht worden afgespeeld, is dat nog steeds zo of is het inimddels verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Na het doornemen van maar liefst 26+8 pagina's met vragen en ervaringen over de PCH, heb ik zelf nog enkele nieuwe vragen...

Ik wil de PCH (plus interne HD) gaan gebruiken als NAS en kan dan (hopenlijk) mijn XP fileserver uitzetten.en zo weer enkele boompjes per jaar redden. Ik loop dan wel tegen de volgende onduidelijkheden aan..
- Kan ik vanaf de PCH wel gewoon via SMB naar mijn xboxen (met xbmc) streamen?
- Ik kan mijn XP fileserver via SFTP/SSH benaderen vanaf het Internet. Heeft de PCH manieren om deze op een veilige manier (SFTP/SSH/HTTPS/whatever) te benaderen vanaf het Internet en om zo veilig bestanden uit te wisselen?
- Zo nee, is de ftp-server 'robuust' genoeg om rechtstreeks aan het Internet te hangen? Uiteraard met een nieuw, complex wachtwoord?
- Zo nee,.kan ik op een of andere manier vanaf het Internet de PCH een WOL commando laten versturen?

[ Voor 0% gewijzigd door scorpion303 op 26-05-2008 16:30 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

scorpion303 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:27:
Na het doornemen van maar liefst 26+8 pagina's met vragen en ervaringen over de PCH, heb ik zelf nog enkele nieuwe vragen...

Ik wil de PCH (plus interne HD) gaan gebruiken als NAS en kan dan (hopenlijk) mijn XP fileserver uitzetten.en zo weer enkele boompjes per jaar redden. Ik loop dan wel tegen de volgende onduidelijkheden aan..
- Ik kan mijn XP fileserver via SFTP/SSH benaderen vanaf het Internet. Heeft de PCH manieren om deze op een veilige manier (SFTP/SSH/HTTPS/whatever) te benaderen vanaf het Internet en om zo veilig bestanden uit te wisselen?
- Zo nee, is de ftp-server 'robuust' genoeg om rechtstreeks aan het Internet te hangen? Uiteraard met een nieuw, complex wachtwoord?
- Zo nee,.kan ik op een of andere manier vanaf het Internet de PCH een WOL commando laten versturen?
Kan je via je router geen WOL commando versturen? Anders heb je wel websites op internet die je een speciaal pakketje kan laten versturen (hier moet je wel je router van te voren voor instellen ;))

SMB is in ieder geval geen probleem. Of de FTP-server robuust genoeg is durf ik niet te zeggen. Ik ga hem niet direct via het internet toegankelijk maken iig.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over de Blu-Ray structuur.
Als je via een nieuwsgroep een Blu-Ray trek dan komt het in 2 mapjes. In de stream map vind je een .m2ts file welk de film is.
Mijn probleem is echter dat de softsubs niet werken op mijn PCH.
Volgens mij zit alle informatie in die .m2ts file.
Ik zet alleen die .m2ts file op de hd van mijn PCh.

Doen jullie het anders ?

Greetz Zap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 19:33:
Mijn probleem is echter dat de softsubs niet werken op mijn PCH.
Volgens mij zit alle informatie in die .m2ts file.
In een M2TS kunnen PGS (Presentation Graphics Stream) ondertitels zitten. Deze worden helaas nog niet ondersteund door de Popcorn. Je kunt hier stemmen in een poll :)

Voorlopig zul je ergens aparte ondertitels vandaan moeten halen in SRT formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Is het ook gemakkelijk mogelijk om bijv Q-Music, of een ander radiostation te streamen op de PCH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoodlum77 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:07:- Is die over het netwerk bereikbaar van af andere locaties.
eGreat en andere dozen zijn Networked Media Players.
Zegt genoeg dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

sander- schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:48:
Is het ook gemakkelijk mogelijk om bijv Q-Music, of een ander radiostation te streamen op de PCH?
Je kan een http-pagina maken met linkjes naar streams. Alleen veel van de streams ondersteund hij niet omdat ze beginnen met mms:// (of ze beginnen met http:// en linken door naar mms://)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Los van beeldkwaliteit en stabiliteit (vanzelfsprekend), vind ik het zelf erg belangrijk dat de ondertitels er goed uitzien. Ik gebruik nu nog de xbox XBMC als extender en ben wat dat betreft erg verwend met de kwaliteit van de ondertitels.

Kunnen mensen in het bezit van een Network Media Tank aangeven wat de kwaliteit van de ondertitels (visueel) is? Zijn ze bijv. kartelig, outlined, enz?

Natuurlijk is het afspeelkwaliteit het belangrijkst, maar een beetje prettige interface is voor mij ook een pluspunt. Welk apparaat ondersteunt folder thumbnails (zoals folder.jpg)?

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Laatst online: 24-08 22:07
mr. TCB schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 09:22:
Los van beeldkwaliteit en stabiliteit (vanzelfsprekend), vind ik het zelf erg belangrijk dat de ondertitels er goed uitzien. Ik gebruik nu nog de xbox XBMC als extender en ben wat dat betreft erg verwend met de kwaliteit van de ondertitels.

Kunnen mensen in het bezit van een Network Media Tank aangeven wat de kwaliteit van de ondertitels (visueel) is? Zijn ze bijv. kartelig, outlined, enz?

Natuurlijk is het afspeelkwaliteit het belangrijkst, maar een beetje prettige interface is voor mij ook een pluspunt. Welk apparaat ondersteunt folder thumbnails (zoals folder.jpg)?
Als je de kwaliteit van de subs belangrijk vind dan ga je op dit moment nog huilen. Letters overlappen elkaar en sommige speciale karakters geeft ie als rare tekens aan.
Soms wordt zelfs gewone tekst als rare karakters weergegeven.
Ik hoop dat dat nog verbeterd word want ik vind het zelf ook een groot nadeel van het apparaat.
HD weergave tot daar aan toe, maar ik wil voorlopig eerst mijn xvidjes gewoon goed kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ondertitels worden een beetje vreemd weergegeven. Lijkt ook wel alsof er een soort "het wordt getypt" effect inzit. Dus de letters verschijnen één voor één en niet ineens. Het gebeurt weliswaar heel snel, maar dat ziet er wel een beetje vreemd uit.

Ik stoor me er niet echt aan, maar het zou niet gek zijn als ze de ondertitels in een nieuwe firmware wat beter regelen. Moet kunnen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
scorpion303 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:27:

Ik persoonlijk zou je pch niet inzetten als fileserver.
1: je kan geen raid oid doen, dus hd crash en data weg
2: het is geen pc en niet erg snel en je kan dus niet ff extra services installeren.

Ik zou als ik jou was een zuinig computertje in elkaar draaien. Wellicht een Via mini-itx moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mr. TCB schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 09:22:
Dit is in een Freecom Mediaplayer een stuk beter opgelost. Standaard zien de ondertitels er keurig uit, maar je hebt zelfs de mogelijkheid om de grootte, kleur en sync aan te passen. Daar kunnen de NMT's nog van leren.
MisterE schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 10:28:
2: het is geen pc en niet erg snel en je kan dus niet ff extra services installeren.
Welke NAS biedt dat wel? Ik denk geneen en dus behalve RAID komt de NMT dicht in de buurt van de conventionele NAS.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 12:10:
[...]

Dit is in een Freecom Mediaplayer een stuk beter opgelost. Standaard zien de ondertitels er keurig uit, maar je hebt zelfs de mogelijkheid om de grootte, kleur en sync aan te passen. Daar kunnen de NMT's nog van leren.

[...]

Welke NAS biedt dat wel? Ik denk geneen en dus behalve RAID komt de NMT dicht in de buurt van de conventionele NAS.
Kijk dan eens in dit topic: [NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 2

Ik heb deze NAS nu een paar weken draaien met debian er ook op en dat werkt als een tierelier. Enig nadeel tot nu toe, ik krijg de NMT niet zover dat hij de inhoud van de NFS shares ziet, vanaovnd even testen met een Linux client of die het wel ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
[...]

Dat hebben ze vast al geleerd want mijn NMT kan dat ook.. mits je externe ondertitel bestanden gebruikt bij Divx bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 22:49
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 10:26:
Ondertitels worden een beetje vreemd weergegeven. Lijkt ook wel alsof er een soort "het wordt getypt" effect inzit. Dus de letters verschijnen één voor één en niet ineens. Het gebeurt weliswaar heel snel, maar dat ziet er wel een beetje vreemd uit.

Ik stoor me er niet echt aan, maar het zou niet gek zijn als ze de ondertitels in een nieuwe firmware wat beter regelen. Moet kunnen lijkt mij.
We moeten dit niet echt overdrijven hoor, ik heb zelf ook een xbmc machine, welke ik niet meer gebruik omdat er geen hd mee af te spelen is. Maar ik vind de kwaliteit echt prima, het zijn gewoon truetype fonts dus geen kartels ofzo. Ziet er prima uit en je kan kleur en outline bepalen en instellen tot font 32.
Dat is opzich best groot maar ieder zijn voorkeur. Wat men bedoelt met het lijkt of letters achter elkaar ingetypt worden is dat er een lichte vertraging zit tussen de 1e en 2e regel. Het is echt een fraktie en niet storend. In de nieuwere beta-firmware is dat flink verbeterd. Het duurt niet lang of die komt uit.

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
wouter1971 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:34:
[...]

We moeten dit niet echt overdrijven hoor, ik heb zelf ook een xbmc machine, welke ik niet meer gebruik omdat er geen hd mee af te spelen is. Maar ik vind de kwaliteit echt prima, het zijn gewoon truetype fonts dus geen kartels ofzo. Ziet er prima uit en je kan kleur en outline bepalen en instellen tot font 32.
Dat is opzich best groot maar ieder zijn voorkeur. Wat men bedoelt met het lijkt of letters achter elkaar ingetypt worden is dat er een lichte vertraging zit tussen de 1e en 2e regel. Het is echt een fraktie en niet storend. In de nieuwere beta-firmware is dat flink verbeterd. Het duurt niet lang of die komt uit.
Dat "getypte" effect vind ik minder storend dan dat de letters overlappen en soms niet de juiste tekst gerenderd word. Spoel je terug en dan staat het er opeens wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 26 mei 2008 @ 18:22:
Kan je via je router geen WOL commando versturen? Anders heb je wel websites op internet die je een speciaal pakketje kan laten versturen (hier moet je wel je router van te voren voor instellen ;))
Je hebt gelijk.. Ik heb dit gisteravond getest (poortje openzetten) en volgens mij werkt 't prima over t Internet. Thanks voor de tip! - Ik zie trouwens net dat het versturen van WOL commands vanaf de PMH redelijk vaak langskomt bij de Feature Requests.. wellicht dat hier nog aan wordt gewerkt... :)
Marzman schreef op maandag 26 mei 2008 @ 18:22:
SMB is in ieder geval geen probleem. Of de FTP-server robuust genoeg is durf ik niet te zeggen. Ik ga hem niet direct via het internet toegankelijk maken iig.
Dat klinkt niet veelbelovend.. Iemand anders ideeen over het vanaf afstand benaderen van de PMH?
MisterE schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 10:28:
[...]
Ik persoonlijk zou je pch niet inzetten als fileserver.
1: je kan geen raid oid doen, dus hd crash en data weg

Ik zou als ik jou was een zuinig computertje in elkaar draaien. Wellicht een Via mini-itx moederbord.
Dank voor de tip, maar video materiaal vereist bij mij zeker geen RAID- of backup voorzieningen, daarvoor is het veel te makkelijk opnieuw te downloaden.. alle andere data wordt frequent naar een andere pc gepompt en 1 keer per week over het Internet naar een andere externe server gekopieerd.. Verder wordt deze fileserver alleen gebruikt voor het streamen van media en maakt de snelheid dus niet zoveel uit. Zeker niet als de HD content al op de PCH staat
Conventionele NAS-oplossingen hebben altijd opties om deze op een goede (veilige) manier te kunnen beheren vanaf afstand. Deze voorzieningen mis ik vooralsnog op de PCH. Of zie ik wat over het hoofd?

- UPDATE -.
stom.. ik had even beter moeten zoeken... Ik was er niet vanuit gegaan dat jullie na al die pagina's discussie over invites en levertijden niet eens tegen deze mogelijkheid waren aangelopen..

Dropbear SSH server is a lightweight SSH2 server (and client) which is particularly usefull for little linux based device like the pch-a100. The following explain how to install and configure dropbear on the pch-a100 internal hard disk. Some modifications must me made to use it without a hard disk.
Link: http://groll.troll.free.fr/wiki/index.php5?title=Dropbear

[ Voor 16% gewijzigd door scorpion303 op 27-05-2008 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
[b][message=30139081,noline]scorpion303 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:57[/
- UPDATE -.
stom.. ik had even beter moeten zoeken... Ik was er niet vanuit gegaan dat jullie na al die pagina's discussie over invites en levertijden niet eens tegen deze mogelijkheid waren aangelopen..

Dropbear SSH server is a lightweight SSH2 server (and client) which is particularly usefull for little linux based device like the pch-a100. The following explain how to install and configure dropbear on the pch-a100 internal hard disk. Some modifications must me made to use it without a hard disk.
Link: http://groll.troll.free.fr/wiki/index.php5?title=Dropbear
Tja, niet iedereen zoekt die functionaliteit :)
Maar, ben benieuwd of dat een beetje werkt, ssh is volgens mij aardig cpu intensief.
Laat het ons weten of het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OutofFocus schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:27:
[...]

Dat hebben ze vast al geleerd want mijn NMT kan dat ook.. mits je externe ondertitel bestanden gebruikt bij Divx bestanden.
Ik zie het net, de ondertitels zijn ook kwa hoogte/grootte/kleur te veranderen 8)7

Wat ik wel heel erg storend vind is dat ondertitels alleen goed leesbaar zijn als ze op een zwart vlak zitten zoals de balken bij 4:3 schermen. Heb je dit niet, dan is de ondertitel erg vaag :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:34
Iemand ook een idee hoe ik zonder scherm de PCH terug kan krijgen in default settings.Het ding start nl. niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 22:49
MisterE schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:48:
[...]

Dat "getypte" effect vind ik minder storend dan dat de letters overlappen en soms niet de juiste tekst gerenderd word. Spoel je terug en dan staat het er opeens wel goed.
Ik weet niet welke firmware jij gebruikt maar ik heb dat fenomeen niet kunnen constateren. Ik ben beta-tester en gebruik de laatste beta-firmware. 01-15-080514-14-POP-402-000 van 16-5-2008

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

welke NMT's ondersteunen folder thumbnails (zoals folder.jpg)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alle NMT zijn functioneel hetzelfde, helaas ondersteunen ze dit niet.
Eventueel kun je op http://www.networkedmediatank.com/ vragen of men dit nog gaat inplementeren in een firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 19:20:
[...]

Ik zie het net, de ondertitels zijn ook kwa hoogte/grootte/kleur te veranderen 8)7

Wat ik wel heel erg storend vind is dat ondertitels alleen goed leesbaar zijn als ze op een zwart vlak zitten zoals de balken bij 4:3 schermen. Heb je dit niet, dan is de ondertitel erg vaag :/
Probeer eens een andere kleur, b.v. blauw of geel i.p.v. wit. Dat scheelt al een stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarom omhoud hij de subtitle settings niet na power cycle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:27:
Alle NMT zijn functioneel hetzelfde, helaas ondersteunen ze dit niet.
Eventueel kun je op http://www.networkedmediatank.com/ vragen of men dit nog gaat inplementeren in een firmware update.
Bdankt voor de link. Op het forum daar is het gebruik van folder thumbnails één van de populairste feature requests. Nu maar hopen dat het wordt toegepast. Dit plus goede HD externe subtitles (srt files in HD resolutie gerenderd zoals op XBMC) is voor mij een reden om een NMT te kopen.

Mijn allergrootste wens is gewoon een HD versie van XBMC. Heb nog niets gezien wat dat programma qua functionaliteiten, interface en bedieningsgemak kan verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 09-09 12:30
mr. TCB schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 10:50:
[...]

Mijn allergrootste wens is gewoon een HD versie van XBMC. Heb nog niets gezien wat dat programma qua functionaliteiten, interface en bedieningsgemak kan verslaan.
Amen to that!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:11

Eboman

Ondertitel

even een ervarings vraag ik lees op het HDX900 forum dat iedereen met een Sony Bravia problemen hebben met hun HDMI die op zwart gaat, nu melden ook enkele popcorn hour mensen zich daar.

Iemand hier problemen ondervonden ? Ik heb een bravia en wil graag een NMT maar dan zonder HDMI problemen, advies daar is wachten op een nieuwe fix van sigma.
link : http://www.hdx1080.com/in...9&limit=10&limitstart=120

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eboman schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 20:00:
even een ervarings vraag ik lees op het HDX900 forum dat iedereen met een Sony Bravia problemen hebben met hun HDMI die op zwart gaat, nu melden ook enkele popcorn hour mensen zich daar.
Ik heb een Bravia full hd scherm en mijn Popcornhour draait prima. Geen gekke dingen kunnen ontdekken tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik constateer dat ik sommige MP3's niet kan doorspoelen (seek). Herkenbaar, of gebruiken jullie allemaal een squizebox?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2008 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:05
Ik heb zojuist de Dvico Tvix M-6500A besteld via ebay voor ongeveer 280 euro (meer dan 100 euro goedkoper dan hier kopen :)).
Heeft er iemand ervaring met deze speler?

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hesr schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 22:51:
Ik heb zojuist de Dvico Tvix M-6500A besteld via ebay voor ongeveer 280 euro (meer dan 100 euro goedkoper dan hier kopen :)).
Heeft er iemand ervaring met deze speler?
Ik begrijp even niet waarom je dit vraagt in het NMT topic. Dvice draait niet met NMT firmware, of heb ik iets gigantisch gemist?
Als je om een vergelijk vraagt heb ik je vraag verkeerd begrepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 20:14:
Ik constateer dat ik sommige MP3's niet kan doorspoelen (seek). Herkenbaar, of gebruiken jullie allemaal een squizebox?
Klopt. MP3 ondersteuning is nog niet echt best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Laatst online: 08-09 22:05
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 03:02:
[...]

Ik begrijp even niet waarom je dit vraagt in het NMT topic. Dvice draait niet met NMT firmware, of heb ik iets gigantisch gemist?
Als je om een vergelijk vraagt heb ik je vraag verkeerd begrepen :)
Sorry, foutje...

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaringen met het afspelen van MK4 bestanden? Ik heb de laatste 2 afleveringen van Lost van seizoen 4 in HD formaat. Bij het afspelen krijg ik wel beel maar geen geluid. Ik heb het via MyIhome geprobeerd en via NFS maar beide geven hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er inmiddels uit. Output voor AAC bestanden op Analog gezet en dan werkt het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Laatst online: 08:27
Gisteren een vastloper gehad, voelde even en PCH stond gloeiend.

Dus even gekeken naar de fan bij conrad maar is mij toch iets te duur, vooral omdat ik die 8 euro extra kosten moet betalen wegens te laag bedrag :(

Kent hier iemand nog een ander adres om die fan te kopen want makkelijk vinden doe ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er meteen een 8 GB usb stick bij gekocht, dan heb je geen kosten en geen verzendkosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Ekfad schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:20:

Dus even gekeken naar de fan bij conrad maar is mij toch iets te duur, vooral omdat ik die 8 euro extra kosten moet betalen wegens te laag bedrag :(
Niet dezelfde fan, maar ik heb deze:

http://www.mnm-computers...._200_628&products_id=8911

Die is 7 mm hoog, dus ik heb een ringetje tussen de schroefjes van de deksel van de Popcorn gedaan. Verder heeft de fan een standaard 3-pins aansluiting.

Ik heb hem gekoppeld aan een Zalman Fanmate 2, waarvan ik de kabel naar buiten heb geleid. Zo kan ik de snelheid van de fan regelen terwijl de Popcorn dicht blijft.

Helaas wil de fan niet starten op het laagste voltage (5 V), dus je moet hem of telkens "aanzwengelen" met de Fanmate of de Popcorn de hele tijd aan laten staan. Als de fan eenmaal draait kun je hem wel terugdraaien naar het laagste voltage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd die warmte problemen, ik lijk daar geen lst van te hebben. Mijn apparaat is in mei geleverd, hebben julie misschien oudere versies?

N.B. Weet iemand een programma om AAC LC SBR (audio) in een divx om te zetten naar een ander formaat? Ik heb nu een aantal divx bestanden die geen geluid hebben omdat AAC LC SBR niet ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Ekfad schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:20:

Kent hier iemand nog een ander adres om die fan te kopen want makkelijk vinden doe ik niet.
Heb er nog één voor je, mail me maar ;) Dan komen we er wel uit! Nickname AT gmail.com

Sinds dat ik die fan er in heb alleen maar tevreden. Het enige wat ik nog jammer vind is het mp3 gedeelte. Als je 300+ albums hebt en dan van page naar page moet gaan...

[ Voor 14% gewijzigd door DiMacho op 03-06-2008 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wordt inderdaad tijd dat er iets gaat gebeuren met het muziek gedeelte. Opzich speelt alles goed af, dat is niet het probleem maar met name het niet kunnen werken met playlists en het niet kunnen bladeren/zoeken op naam is wat lastig (zeker met 300+ albums :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:21
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 20:14:
Als je een beetje een muziekcollectie hebt is een Squeezebox echt een must. Ondersteuning voor mp3 in de NMT en andere videospelers is grappig, maar het zal nooit het niveau van een echte audiospeler halen. Ik zit zelf op 1000+ albums, en ik verwacht niet dat de NMT daar ooit mee om weet te gaan.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
RichieB schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:50:
[...]

Als je een beetje een muziekcollectie hebt is een Squeezebox echt een must. Ondersteuning voor mp3 in de NMT en andere videospelers is grappig, maar het zal nooit het niveau van een echte audiospeler halen. Ik zit zelf op 1000+ albums, en ik verwacht niet dat de NMT daar ooit mee om weet te gaan.
Ik begrijp dat je dus via de NMT op je squeezebox af kan spelen... Opzich wel heel mooi, maar ook prijzig om zo'n SB aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-09 15:18
RichieB schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:50:
[...]

Had ooit een keer een topic geopend op popcornhour.com met deze vraag, de wens van browsing word in de firmware van Juli verwacht en dan wordt het muziekgedeelte onder de loep genomen.. Maar het browsen in folders was schijnbaar redelijk lastig om te maken. In elk geval mis ik ie functionaliteit ook eigenlijk en hoop ik dat dit het idd binnenkort wordt opgepakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Laatst online: 08:27
DiMacho schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 09:07:
[...]

Heb er nog één voor je, mail me maar ;) Dan komen we er wel uit! Nickname AT gmail.com

Sinds dat ik die fan er in heb alleen maar tevreden. Het enige wat ik nog jammer vind is het mp3 gedeelte. Als je 300+ albums hebt en dan van page naar page moet gaan...
Zie nu pas je bericht, heb natuurlijk al besteld (had nog een 9V batt nodig, die er bij genomen)

Die muziekfct is idd niet top, ik hoop echt dat ze op een of andere manier itunes volledig kunnen integreren in het pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimundus
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:21
Ik ben op zoek naar een grotere hdd voor in de PCH, maar ik had begrepen dat PATA niet groter gaat dan 500GB. MAAR!
Ik kom op de zoekfunctie toch bij een groter type PATA, nl de 750 GB, ondersteunt de PCH deze?
Het gaat om:
-Seagate Barracuda 750GB 7200rpm ATA 3.5 16MB Cache ST3750640A OEM (ATA pakt ie ook?)
http://www.empc.nl/index.php?id=10&ProdId=19352
-Seagate Barracuda 500GB 7200rpm ATA 3.5 16MB Cache ST3500630A OEM (Ook ATA)
http://www.empc.nl/index.php?id=10&ProdId=19351
Zoek functie alhier:
http://tweakers.net/price...Min=0&scoreMax=5&x=23&y=8
De 750 Gb komt hierin te staan als PATA, klopt dit? 9e regel in de resultaten

Of is dit dan het beste besluit?:
-Seagate HD SV35/500GB 3.5 PATA 7200rpm
http://www.acesdirect.nl/.../seagate_hd_sv35500gb_3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn inderdaad 750GB Pata schijven, ik had deze Seagate Barracuda 7200.10, 750 GB, 7200 RPM, 16 MB gekocht maar heb hem weer snel uit de popcorn gehaald vanwege het irriterende gezoem, ondanks dat ik er bandenplak rubber tussen had gezet.

Heb hem in m'n Freecom gezet en hoor hem nog nauwelijks waarschijnlijk omdat die nu rechtop staat:)
De 250GB Hitachi uit de Freecom hab ik nu in de popcorn zitten en die hoor ik alleen nog wanneer die opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Ja ik heb die 750 seagate schijf ook eruit gehaald vanwege het zwaaaar irritante geluid, echt gewoon té hard. (Rubbertjes ertussen en de PCH op zn kant zetten hielp iets maar alsnog te veel geluid) Heb m nu in mn PC hangen en stream mn 1080p films met MyIhome naar de PCH en dat werkt perfect. Geen last van haperingen enz meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimundus
Mmm, ok.
Ik zoek dus wel een PATA hdd voor in de PCH, maar met liefst minimaal 500 Gb.
Is er uberhaubt een goede stille schijf van de grootte? Is het geluid vanwege de snelheid van draaien, en waarom zit er zoveel geluidsverschil tussen een 150gb en 500gb? Is er nergens het aantal dB van zo'n Hdd te achterhalen? Op de website van Seagate komt ook hierover niets terug.

[ Voor 44% gewijzigd door Raimundus op 04-06-2008 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hitachi en samsung zijn redelijk stil, het aantal decibels zegt ook niet alles soms is het wel zacht maar op een nare toonhoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimundus
Iemand nog goede, stille types van Seagate, Samsung of Hitachi die IDE/PATA geschikt zijn en toch 500Gb kunnen "dragen"?

Ik las in eerder topics dat idd een rubberen band eromheen/onder wel degelijk werkt, ik kan me alleen niet inschatten wat het resultaat voor en na deze ingreep is. Ik heb nu een 40Gb erin zitten en die hoor ik ook opspinnen, maar met geluid aan hoor je dit niet.
Is het het aanlopen van de disc oid, of alleen het spinnen ervan die het geluid veroorzaakt/een hoge toon?

[ Voor 60% gewijzigd door Raimundus op 04-06-2008 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met de popconrhour in combinatie met een Onkyo 605 receiver? Ik heb mijn popcornhour daarop aangesloten maar als ik paar films wil gaan kijken om te testen dan zie ik heel veel kleine trillingen, het loopt in ieder geval niet vloeiend. Het minste trillen kom ik tegen met earth (is een wmv bestand). Met de film Star Wars the phantom manace is het trillen heel erg en met 300 schokt het heel erg en loopt ie na een tijdje vast. Dit zijn beide mkv bestanden. De filmmode staat op 23p en heb een toshiba 46ZF lcd scherm met 100hz en 5:5 pulldown. Daar zal het dus ook niet aan liggen. Kan iemand mij vertellen wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je dit probleem ook als je de PCH direct aan de Toshiba hangt? M.a.w. ligt het echt aan je Onkyo receiver? In welke upscale modus heb je je receiver staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn receiver doet niet aan upscaling hij geeft het signaal alleen maar door. Ik zal vanavond de PH direct op mijn Toshiba aansluiten en kijken of dat verbetering geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

Op een of andere manier schort er iets aan de HDMI kabel / of aansluiting op m'n PCH. Ik had hem gisteren meegenomen naar boven op de slaapkamer en daar aan de LCD gehangen. En ik kreeg maar geen beeld! Ik bleef die PCH maar rebooten, totdat ik de HDMI kabeltje een beetje 'wiebelde'. Op een gegeven moment had ik toen opeens beeld.

Ik ga maar eens een nieuwe HDMI kabel aanschaffen en kijken of dat verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
Hoeveel ref frames kan de PCH nu aan bij 1080p x264 mkv's? Ik heb al heel veel gezocht met google. Er worden meldingen gemaakt van een maximum van 5, maar ik lees ook dat het pas fout gaat bij meer dan 8 ref frames. Het zou in iedergeval ook nog afhangen van de hoeveelheid die er gecropped is, bijv naar 1920x800.

Iemand hier ervaring met een PCH en hoeveelheden ref frames?

[ Voor 15% gewijzigd door Unicron op 05-06-2008 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Heeft iemand een manier gevonden op op de PCH via de remote de naam van een bestand te veranderen?

Ik had laatst een film op een externe HD gezet, maar de ondertitel had nét niet dezelfde naam. Moest ik weer afkoppelen, HD boven aansluiten, 1 karakter veranderen en beneden weer aansluiten...

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unicron schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:10:
Hoeveel ref frames kan de PCH nu aan bij 1080p x264 mkv's? Ik heb al heel veel gezocht met google. Er worden meldingen gemaakt van een maximum van 5, maar ik lees ook dat het pas fout gaat bij meer dan 8 ref frames. Het zou in iedergeval ook nog afhangen van de hoeveelheid die er gecropped is, bijv naar 1920x800.

Iemand hier ervaring met een PCH en hoeveelheden ref frames?
De popcornhour ondersteund geen High@L5.1 profile maar alleen High@L4.1 (dan zijn de ref frames ook automatisch lager volgens mij). Wat ik een paar posts terug al zei dat sommige films het niet deden. Dit komt dus omdat ze allemaal High@L5.1 profile hadden. Het schijnt als je mkv files door het programma tsmuxer haalt je dan wel kans hebt dat het werkt. Omdat er dan geen software wordt gebruikt maar alleen de hardware om de berekeningen te doen. Zo heb je dus meer rekenkracht en kan het bestand misschien wel afgespeeld worden. Ik zou het gewoon even testen en kijken wat de resultaten zijn. Op het forum van PH staan in ieder geval veel reacties dat een mkv eerst niet werkte en nadat hij was bewerkt door tsmuxer wel!

Ik zou gewoon voor elke releasegroep noteren welke films wel of geen High@L5.1 profile hebben. Dan weet je altijd dat je goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GeeBee schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:05:
Heeft iemand een manier gevonden op op de PCH via de remote de naam van een bestand te veranderen?
Nee dat kan helaas (nog) niet.
Je zou een suggestie voor een firmware update kunnen doen op networkedmediatank.com :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu-on
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-03 14:47
GeeBee schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:05:
Als je de SMB, NFS of FTP server aanzet kun je harde schijf in de PCH via het netwerk benaderen en op die manier operaties op de schijf uitvoeren. Nog directer is het installeren van een telnetd, zodat je in kunt loggen op je apparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:37:
[...]

Nee dat kan helaas (nog) niet.
Je zou een suggestie voor een firmware update kunnen doen op networkedmediatank.com :D
Beter zou zijn als je gewoon een sub uit kon kiezen middels een selectie menu :) Net als bij XBMC. Die kan zelfs subs in rar/zip bij een film plakken.

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast
Verder is dit topic ook niet bedoeld voor zinloze reacties in de trant van "ik heb hem binnen !!!1" of "wil er iemand nog een invite?" of "Ik heb invite nummer xxx"..