Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullHD
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-08 23:12
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:36:
De popcornhour ondersteund geen High@L5.1 profile maar alleen High@L4.1 (dan zijn de ref frames ook automatisch lager volgens mij). Wat ik een paar posts terug al zei dat sommige films het niet deden. Dit komt dus omdat ze allemaal High@L5.1 profile hadden. Het schijnt als je mkv files door het programma tsmuxer haalt je dan wel kans hebt dat het werkt. Omdat er dan geen software wordt gebruikt maar alleen de hardware om de berekeningen te doen. Zo heb je dus meer rekenkracht en kan het bestand misschien wel afgespeeld worden. Ik zou het gewoon even testen en kijken wat de resultaten zijn. Op het forum van PH staan in ieder geval veel reacties dat een mkv eerst niet werkte en nadat hij was bewerkt door tsmuxer wel!
Of een MKV nu gemarkeerd staat als High@L5.1 of High@L4.1 profile maakt eigenlijk geen verschil. Het is niet omdat de MKV zo gemarkeerd staat dat hij ook compliant is met dat profiel. Ik ben al 1080p MKV bestanden tegengekomen met High@L4.1 profile en 16 ref frames. Da's natuurlijk goed fout want High@L4.1 1080p mag maar tot 4 gaan om probleemloos af te spelen.

Hier is een goed overzicht van wat ongeveer haalbaar is aan ref frames per resolutie (komt van AVSForum.com en ging eigenlijk over wat maximum ondersteund wordt door DXVA hardware accelleratie maar komt op hetzelfde neer voor de PCH):
  • 1920x1088: 4
  • 1920x864: 5
  • 1920x720: 6
  • 1280x720: 9
  • 1280x648: 10
  • 1280x588: 11
  • 1280x540: 12
  • 1280x498: 13
  • 1280x462: 14
  • 1280x432: 15
  • 1280x405: 16
  • 720x(any): 8
  • 720x576: 11
  • 720x480: 13
Vanaf dat een MKV ruim over deze waarden gaat, kan je problemen verwachten. Als het rond deze waarde zit en het afspelen hapert toch nog af en toe, dan kan je proberen te remuxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je voor de info. Is er ook een manier om de PCH helemaal uit te zetten zonder de stekker eruit te halen? Als ik hem namelijk op standby zet dan wordt PCH toch nog erg warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:37

KL643

beeldaandemuur

klik aan uit. Gebruik ik ook,erg easy en goedkoop

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullHD
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-08 23:12
Power + Delete/Clear

Om de PCH opnieuw op te zetten moet je dan wel de stekker uittrekken en er opnieuw insteken. Dat helpt je dus geen meter verder.

Er wordt op het PCH forum melding gemaakt van een "groene firmware" die onder andere het "warm worden in stand-by"-probleem zou oplossen maar die firmware versie is al een paar keer uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:42:
Dank je voor de info. Is er ook een manier om de PCH helemaal uit te zetten zonder de stekker eruit te halen? Als ik hem namelijk op standby zet dan wordt PCH toch nog erg warm.
Ik gebruik een stekkerdoos met remote control gekocht bij het onderdelenhuis (setje van3) 30 Euro wel opletten dat de batterij wordt meegeleverd.
Alleen start die bij mij zelden in 1 keer door en blijft die hangen na het eerst load scherm na een restart loopt die wel door naar het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee wat het login en wachtwoord is om vanaf je computer de drive van de PCH te benaderen? Of een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa001
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 13:59
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 15:22:
Iemand een idee wat het login en wachtwoord is om vanaf je computer de drive van de PCH te benaderen? Of een link?
user : nmt
pass : 1234

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiprecords
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-03-2024
Vraagje, heb je ook foto's hoe je het fannetje hebt ingebouwd? Heb ook nu zo fan, maar weet niet goed hoe je het moet inbouwen. Heb hem nu tegen het rooster aan zodat hij naar buitne blaast, of is dat juist fout? Moet hij toevallig naar binnen blazen de lucht? en dan nog dit:

Heb net de popcornhour geinstalleerd en ook een klein mini fan erin gezet, maar als ik via mihomeserver een mkv hd film (twister) afspeel dan bevriest de film en stopt en springt terug na het menu waarin de film staat. Wie weet waar dit aan kan liggen? Ligt dat aan de film zelf of wordt de pch toch nog steeds te warm? iemand anders herkent dit probleem?

[ Voor 108% gewijzigd door wiprecords op 07-06-2008 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je fan moet wel op de chip blazen, en als je rood op rood en zw. op zw. zet heb je 5v. alleen wil die dan soms niet aangaan.

Ik heb inmiddels een andere fan dus kan je niet helpen aan een foto, mijn fan staat inmiddels bij vraag en aanbod ---> ventilatoren waar nu ook wat tips staan om hem op 7v te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

wiprecords schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 16:31:
Vraagje, heb je ook foto's hoe je het fannetje hebt ingebouwd? Heb ook nu zo fan, maar weet niet goed hoe je het moet inbouwen. Heb hem nu tegen het rooster aan zodat hij naar buitne blaast, of is dat juist fout? Moet hij toevallig naar binnen blazen de lucht? en dan nog dit:
Je hebt het topic ook niet echt doorgenomen he .... Caveman in "Networked Media Tank - deel 2"
Als je hem op 7v wilt hebben dan sluit je de zwarte draad van de fan op de +5v (rood) aan en de rode draad van de fan op +12v (geel) (het spannings verschil tussen deze 2 is 7 v.)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiprecords
Ja wel, heb dat zeker gelezen,maar snap er niks van dat als ik via myihome een mkv film afspeel, maakt niet uit welke, dat hij er soms zomaar mee stopt. Dan bevriest het beeld en moet ik de pch opnieuw starten. Heel irritant is dat, wmv hd films en divx etc gaat goed maar mkv films niet.

Het zijn wel mkv films met een dts geluid, zou de pch dat niet goed kunnen verwerken zodat hij daardoor steeds het beeld bevriest en de film stopt? Wat moet ik hiernu mee met dit probleem, ik heb de pch juist gekocht om mkv te kunnen streamen.
Caveman schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 22:10:
[...]

Je hebt het topic ook niet echt doorgenomen he .... Caveman in "Networked Media Tank - deel 2"
Als je hem op 7v wilt hebben dan sluit je de zwarte draad van de fan op de +5v (rood) aan en de rode draad van de fan op +12v (geel) (het spannings verschil tussen deze 2 is 7 v.)

[ Voor 14% gewijzigd door wiprecords op 08-06-2008 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:53
wiprecords schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 23:47:
Het zijn wel mkv films met een dts geluid, zou de pch dat niet goed kunnen verwerken zodat hij daardoor steeds het beeld bevriest en de film stopt?
Ik heb al een aantal films in mkv-formaat met DTS geluid bekeken via myiHome. Eén keer heb ik een onverklaarbare freeze gehad, maar voor de rest niet.

Je kunt eventueel proberen om de mkv te converteren naar een ts-file m.b.v. mkvextractgui en tsmuxer. Dit gaat redelijk vlot want je hoeft er niet voor de re-encoden (de kwaliteit blijft dus gelijk). Voordeel van deze methode is dat ts-files volledig in hardware door de PCH kunnen worden afgespeeld en de software er niets aan hoeft te doen. Nadeel is dat je eventuele ondertitels er los bij moet zetten in srt-formaat (deze zijn soms in meerdere talen opgenomen in de mkv als aparte streams).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiprecords
Ik heb net een mkv film omgezet naar ts en een losse srt ondertiteling erbij gedaan, maar dan nog stopt de film op een gegeven moment. De film staat op een externe packard bell 750 gb hdd, aangesloten op mijn pc, die packard bell wordt wel heel erg warm, zou dat misschien het probleem zijn? Dat die externe hdd te warm wordt? Ik zou het anders niet weten.
Mr Magic schreef op zondag 08 juni 2008 @ 11:38:
[...]

Ik heb al een aantal films in mkv-formaat met DTS geluid bekeken via myiHome. Eén keer heb ik een onverklaarbare freeze gehad, maar voor de rest niet.

Je kunt eventueel proberen om de mkv te converteren naar een ts-file m.b.v. mkvextractgui en tsmuxer. Dit gaat redelijk vlot want je hoeft er niet voor de re-encoden (de kwaliteit blijft dus gelijk). Voordeel van deze methode is dat ts-files volledig in hardware door de PCH kunnen worden afgespeeld en de software er niets aan hoeft te doen. Nadeel is dat je eventuele ondertitels er los bij moet zetten in srt-formaat (deze zijn soms in meerdere talen opgenomen in de mkv als aparte streams).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke film, misschien kan ik hem ook eens proberen te kijken. Post ff de filenaam dan probeer ik hem wel ergens te vinden.

N.B. bedankt voor de login en het wachtwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiprecords
Nou in principe maakt het niet uit welke mkv ik afspeel soms na een uur maar ook heel vaak na 15-20 minuten dan stopt de film ermee en de pch springt terug naar het menu waar de film instaat. De film die ik heb omgezet naar ts is transformers, maar ook Running.Scared.2006.HDDVD.1080p.x264.DTS-NiX
Twister.1996.BluRay.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA
Untraceable.2008.1080p.BluRay.DTS.x264-HDV
stoppen er op een gegeven moment mee. Het is toch geen probleem van de pch? Ik heb hem net 2 dagen. Ik heb wel de deksel van de pch erop zou dat soms uitmaken? Maar als ik voel dan is de bovenkant niet echt heel erg warm en ik heb er een fan in.
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 12:07:
Welke film, misschien kan ik hem ook eens proberen te kijken. Post ff de filenaam dan probeer ik hem wel ergens te vinden.

N.B. bedankt voor de login en het wachtwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

wiprecords schreef op zondag 08 juni 2008 @ 12:15:
Nou in principe maakt het niet uit welke mkv ik afspeel soms na een uur maar ook heel vaak na 15-20 minuten dan stopt de film ermee en de pch springt terug naar het menu waar de film instaat. De film die ik heb omgezet naar ts is transformers, maar ook Running.Scared.2006.HDDVD.1080p.x264.DTS-NiX
Twister.1996.BluRay.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA
Untraceable.2008.1080p.BluRay.DTS.x264-HDV
stoppen er op een gegeven moment mee. Het is toch geen probleem van de pch? Ik heb hem net 2 dagen. Ik heb wel de deksel van de pch erop zou dat soms uitmaken? Maar als ik voel dan is de bovenkant niet echt heel erg warm en ik heb er een fan in.
Ik heb nog geeneen film gehad die het niet deed, alles speelt ie moeiteloos af... welliswaar van de ingebouwde HD, misschien kun je dat eens proberen. Zet er een harddisk in en kijk of dezelfde films het dan wel goed doen. Doen ze het dan wel goed, dan ligt het aan het streamen oid. Doen ze het dan ook niet goed dan moet je het ergens in de speler zelf zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiprecords
Of zou het toch nog steeds de heatsink van de pch zijn die teveel moet rekenen met de mkv films en dan te warm wordt? Ik heb nu de kap van de pch eraf gehaald en tot nu toe loopt de film door al ruim een 1,5 uur nu. Maar ook nu stopt de mkv film erweer mee. Wat een klote zooi zeg. Baal nu al van dat ding.
Ik heb zo klein fan erin zitten misschien dat hij niet genoeg koelt? had hem eerst naast de heatsink geplaats tegen het rooster aan maar nu heb ik hem op de heatsink geplaatst zonder kap erop. Hoop dat dat de oplossing is. En een ingebouwde hdd nog een tipje welk merk enzo? Hoe zet je dan de films erop vanaf de pc?
Caveman schreef op zondag 08 juni 2008 @ 12:55:
[...]

Ik heb nog geeneen film gehad die het niet deed, alles speelt ie moeiteloos af... welliswaar van de ingebouwde HD, misschien kun je dat eens proberen. Zet er een harddisk in en kijk of dezelfde films het dan wel goed doen. Doen ze het dan wel goed, dan ligt het aan het streamen oid. Doen ze het dan ook niet goed dan moet je het ergens in de speler zelf zoeken.

[ Voor 4% gewijzigd door wiprecords op 08-06-2008 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik ben van plan de istar mini hd aan te schaffen. Maar is het nou mogelijk een externe usb hd(ntfs) te gebruiken als "vaste hardeschijf" dus ipv een interne?? En dat ik dan via smb, files vanaf mijn pc naar de externe hd kan kopieren/downloaden (als windows share)??

Weten jullie of hij al bij nederlands leveranciers te koop is voor een goede prijs? Of is het nog voordeliger om via buitenland aan te schaffen ivm dollarprijs??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiprecords schreef op zondag 08 juni 2008 @ 13:11:
Of zou het toch nog steeds de heatsink van de pch zijn die teveel moet rekenen met de mkv films en dan te warm wordt? Ik heb nu de kap van de pch eraf gehaald en tot nu toe loopt de film door al ruim een 1,5 uur nu. Maar ook nu stopt de mkv film erweer mee. Wat een klote zooi zeg. Baal nu al van dat ding.
Ik heb zo klein fan erin zitten misschien dat hij niet genoeg koelt? had hem eerst naast de heatsink geplaats tegen het rooster aan maar nu heb ik hem op de heatsink geplaatst zonder kap erop. Hoop dat dat de oplossing is. En een ingebouwde hdd nog een tipje welk merk enzo? Hoe zet je dan de films erop vanaf de pc?

[...]
Probeer eerst eens met NFS te gaan werken en dan te kijken of je nog steeds dezelfde problemen hebt. Ik kijk op die manier al mijn films en heb geen problemen (met geen enkele). Ik zal de films die je hebt gepost eens zoeken en kijken.

Ik heb ook niet het idee dat mijn PCH erg warm wordt. De mijne is geleverd in mei (midden), is die van jou ouder?? Misschien hebben ze hier wel wat aan veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiprecords
Die van mij is vorige week geleverd, dus nog maar een paar dagen oud, zit wel de laatste firmware op zag ik. Zou dat wat uitmaken dan? En ik heb wel alles via een router lopen maar dat moet volgens mij toch gewoon kunnen.

Ja maar met NFS ben ik nog aardige een leek, is daar ook een stap voor stap uitleg van dan? Ik heb al best daarop gegoogled maar kon niet echt een duidelijk nederlandse uitleg vinden. Moet ik dan ook een hdd inbouwen voor nfs?
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 09:56:
[...]

Probeer eerst eens met NFS te gaan werken en dan te kijken of je nog steeds dezelfde problemen hebt. Ik kijk op die manier al mijn films en heb geen problemen (met geen enkele). Ik zal de films die je hebt gepost eens zoeken en kijken.

Ik heb ook niet het idee dat mijn PCH erg warm wordt. De mijne is geleverd in mei (midden), is die van jou ouder?? Misschien hebben ze hier wel wat aan veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderstaand de link voor het aanmaken van een NFS share.

www.mpcclub.com/temp/MPC_SMB_and_NFS_Guide_PCH.pdf

Ikzelf heb ook de laatste firmware dus verwacht niet dat het daar aan ligt (de 330 versie).

N.B. Ik heb er in mijn netwerk ook een router tussen zitten dus ik verwacht ook niet dat dat het probleem is.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2008 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:37
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 08:26:
Hallo ik ben van plan de istar mini hd aan te schaffen. Maar is het nou mogelijk een externe usb hd(ntfs) te gebruiken als "vaste hardeschijf" dus ipv een interne?? En dat ik dan via smb, files vanaf mijn pc naar de externe hd kan kopieren/downloaden (als windows share)??
Ik heb zelf ook een iStar, en de USB hdd is alleen "read-only" te gebruiken, dus niet een volwaardige vervanging voor de "interne" hdd (die bij de iStar dus buiten de kast ligt, aangesloten via een SATA (geen e-SATA) kabel).

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiprecords
Nou ik heb alles gedaan wat daarin werd gezegd, maar als ik dan mijn pch aanzet en bij netwerk ga bladeren dan zegt hij niks gevonden, wat doe ik dan verkeerd? is er nergens een nederlandse uitleg ergens op dit forum of ergens anders want ik snap er niks van. Kan iemand mij daarmee helpen hoe ik dan een nfs share opzet? En moet je dan ook een interne hdd in de pch hebben of een nas?
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:11:

Ikzelf heb ook de laatste firmware dus verwacht niet dat het daar aan ligt (de 330 versie).

N.B. Ik heb er in mijn netwerk ook een router tussen zitten dus ik verwacht ook niet dat dat het probleem is.

[ Voor 8% gewijzigd door wiprecords op 09-06-2008 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:43

BeyondThunder

Lost Lightning

Net mijn PCH binnen en bij deze mijn eerste bevindingen. Ik heb er geen Harddisk is omdat ik geen geluid wil in mijn HT set. De PCH is digitaal aangesloten op een Pioneer vsx-d1011 versterker.
Mijn TV is een plasma van Panasonic, HD ready. Type nummer weet ik niet zo uit m'n hoofd.
Ik stream vanaf een CH3SNAS (conceptronics) op een Gigabit netwerk.
De PCH geeft aan dat er geen nieuwe Firmware beschikbaar is.

Geluid:
Geluid lijkt het niet altijd te doen, ik heb alles op "digital" staan in het menu.
Bij "Our.Coral.Islands.720p.HDTV.x264-Funner.mkv" speelt ie het geluid prima af.
Bij "MONSTER_ISF_PAL.ISO" ook geen problemen. Hier zit ook een Dolby Digital stuk in, speelt prima..
Echter de "Band of Brothers 720P" (wmv) serie heeft geen geluid. (Misschien alleen analoog ofzo?)
En DTS (Film) speelt al helemaal niet af. De versterker springt wel op DTS, maar geen geluid. Dit kan wellicht aan de betreffende film liggen. Ik moet nog verder testen met andere DTS films.

Beeld:
"PS3-AVCHD-Presents-TRANSF-720p-nl-subs.iso" speelt niet. Wellicht dat dit komt doordat deze speciaal voor de PS3 is. Moet ik me nog in verdiepen.
1080P speelt niet vloeiend af, te schokkerig om fatsoenlijk te kunnen kijken. Ik benader de NAS met SMB, wellicht http of nfs instellen. Ook hier moet ik meer content testen.
720P Content geeft geen problemen.

Afstandsbediening:
Ligt lekker in de hand en is goed ingedeeld. Het is jammer dat er geen vizier op zit want ik moet echt goed op de PCH richten.

Over het algemeen ben ik tevreden over de PCH, maar mijn verwachtigingen waren wat te hoog.

Toch denk ik dat met wat onderzoek en evt. nieuwe Firmware de problemen wel oplosbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wiprecords, waarom sluit je geen externe harddisk aan op de PCH? Werkt zeer gemakkelijk en stabieler als SMB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
BeyondThunder schreef op maandag 09 juni 2008 @ 19:54:

Geluid:
Echter de "Band of Brothers 720P" (wmv) serie heeft geen geluid. (Misschien alleen analoog ofzo?)
WMV files moet je receiver aan kunnen... WMA pro ofzo - Mijn receiver kan dat niet aan en ik moet in de setup van PCH de optie aanzetten dat hij het stereo doorgeeft.
Beeld:
"PS3-AVCHD-Presents-TRANSF-720p-nl-subs.iso" speelt niet. Wellicht dat dit komt doordat deze speciaal voor de PS3 is. Moet ik me nog in verdiepen.
PS3 films haal ik nooit binnen, die werken ook niet nee
1080P speelt niet vloeiend af, te schokkerig om fatsoenlijk te kunnen kijken. Ik benader de NAS met SMB, wellicht http of nfs instellen. Ook hier moet ik meer content testen.
Vreemd van het schokken - ik kan de beruchte Transformers 1080p gewoon vloeiend via SMB afspelen.
Er is ook een 'probleem' met de PCH en Gigabit netwerken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiprecords schreef op maandag 09 juni 2008 @ 17:41:
Nou ik heb alles gedaan wat daarin werd gezegd, maar als ik dan mijn pch aanzet en bij netwerk ga bladeren dan zegt hij niks gevonden, wat doe ik dan verkeerd? is er nergens een nederlandse uitleg ergens op dit forum of ergens anders want ik snap er niks van. Kan iemand mij daarmee helpen hoe ik dan een nfs share opzet? En moet je dan ook een interne hdd in de pch hebben of een nas?

[...]
Lees ff mijn post op pagina 13. Daar staan een aantal poorten die je sowieso open moet zetten. Ik ben er ook wel even zoet mee geweest maar gewoon goed de handleiding van Hi-Jack lezen en stap voor stap uitvoeren.

Interne HDD in PCH of NAS zijn NIET noodzakelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiprecords
j klopt maar ik wil het graag werkende krijgen via nsf, maar weet niet goed hoe ik dat aan het werk krijg. Zou graag van iemand een duidelijke stap voor stap handleiding krijgen die me dat kon uitleggen.
EdGnoj schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:27:
Wiprecords, waarom sluit je geen externe harddisk aan op de PCH? Werkt zeer gemakkelijk en stabieler als SMB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:43

BeyondThunder

Lost Lightning

SileX schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:56:

Er is ook een 'probleem' met de PCH en Gigabit netwerken..
Bedankt voor je antwoord, ik ga eens zoeken naar dat "probleem".
Bij de aanleg van het netwerk (8 aparaten + gigbit switch) heb ik rekening gehouden met de kwaliteit van de spullen, hier is niet op bezuinigt.

Geen geluid bij WMA klinkt logisch, goed excuus om een nieuwe versterker te kopen ;)

Na wat uurtjes verder testen kan ik mijn beeld al weer wat positiever bijstellen.
Ik ben ook benieuwd naar de performance winst als ik een Harddisk erin zet. Ik heb gelezen dat er dan gebuffert wordt op de schijf en dat dat sneller gaat.

Ik heb nu ook een aantal 1080p films gezien die wel vloeiend spelen, ligt aan de film / compressie zelf. De groter het formaat van de container, de minder de PCH hoeft te decoden beredeneer ik. Zal ik rekening mee houden bij het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-12-2021

Rocco82

aka Rocco

Weet iemand hoe je een playlist kunt maken van audio files? :o

Heb nog steeds last van het fenomeen dat mijn ISO dvd files vastlopen. Na een koude herstart werkt alles weer naar behoren. Erg vreemd.

Groet.

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DH.FiReHaWK schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 07:53:
Weet iemand hoe je een playlist kunt maken van audio files? :o

Heb nog steeds last van het fenomeen dat mijn ISO dvd files vastlopen. Na een koude herstart werkt alles weer naar behoren. Erg vreemd.

Groet.
Er is op het forum op www.networkedmediatank.com wel een linkje te vinden met een beschrijving maar ondanks die beschrijving is het mij nog steeds niet gelukt. Ik kan wel handmatig een playlist samenstellen maar dat wl ik niet, ik wik vanuit bijvoorbeeld Winamp een playlist kunnen maken en die direct afspelen via mijn PCH. Dat lijkt vooralsnog niet mogelijk. In de firmware versie van Juli schijnen er wat aanpassingen doorgevoerd te worden in relatie tot het muziek gedeelte van de PCH. Misschien dat dan ook dit onderdeel wordt aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

BeyondThunder schreef op maandag 09 juni 2008 @ 19:54:
.........
De PCH geeft aan dat er geen nieuwe Firmware beschikbaar is.

Geluid:
Geluid lijkt het niet altijd te doen, ik heb alles op "digital" staan in het menu.
Bij "Our.Coral.Islands.720p.HDTV.x264-Funner.mkv" speelt ie het geluid prima af.
Bij "MONSTER_ISF_PAL.ISO" ook geen problemen. Hier zit ook een Dolby Digital stuk in, speelt prima..
En DTS (Film) speelt al helemaal niet af. De versterker springt wel op DTS, maar geen geluid. Dit kan wellicht aan de betreffende film liggen. Ik moet nog verder testen met andere DTS films.
Er zijn issues met de laatste firmware mbt tot het geluid, stap eens een firmware terug.
Beeld:
Pak die iso eens uit en kijk of die het dan wel doet, volgens mij is het een HD film en doet de PCH alleen dvd's in iso formaat.
Bij 1080p zit je schrikbarend dicht bij de beschikbare bandbreedte van je netwerk en dat betekend dat ie gaat schokken....
Over het algemeen ben ik tevreden over de PCH, maar mijn verwachtigingen waren wat te hoog.
hmmm... had precies het tegenover gestelde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiprecords
Zou het niet zo kunnen zijn dat het aan vista ligt? Dat ik hanewin server niet goed aan de praat krijg? Dat die geen nsf ondersteunt ofzo.

Dit heb ik in hanewin ingevoerd:
# exports for popcornhour
O:\ -readonly -name:hd 192.168.1.2 ( is de ip van pch)

en in de pch heb ik dit ingevoerd:
nsf://192.168.1.3://hd (is de ip van mijn pc)

Maar als ik er dan op klik dan zegt tie NO CONTENT FOUND
Of ben ik dan nog iets vergeten in te voeren ofzo?
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:11:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiprecords schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 18:56:
Zou het niet zo kunnen zijn dat het aan vista ligt? Dat ik hanewin server niet goed aan de praat krijg? Dat die geen nsf ondersteunt ofzo.

Dit heb ik in hanewin ingevoerd:
# exports for popcornhour
O:\ -readonly -name:hd 192.168.1.2 ( is de ip van pch)

en in de pch heb ik dit ingevoerd:
nsf://192.168.1.3://hd (is de ip van mijn pc)[...]
Juiste syntax is:
nfs://192.168.1.3:/hd (dus niet nsf en met 1 slash op het eind)

Trouwens de poppy al eens koud gestart? Dat verhielp nogal wat gezeik bij mij.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wiprecords, jij gebruikt toch MyIhome? Dat is sneller en makkelijker dan NFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:24:
Alleen niet geschikt voor dvd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat weet iedereen, maar hij noemt dan ook divx, avi's en mkv's dus hoe jij nu bij DVD's komt? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiprecords
Ja ik gebruik ook myihome, maar als ik daar dus een mkv film mee bekijk dan stopt de films op een gegeven moment zomaar met spelen en springt de pch terug naar de map waar de film in staat. SOms is dat na een uur maar ook vaak al eerder. Echt raar hoor, divx en hd filmd gaan gewoon goed, maar mkv met myihome is voor mij echt naadje. Dus dan maar de hdd extern aangesloten en toen kon ik de film wel helemaal aan 1 stuks door kijken.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:24:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82

Rocco82

aka Rocco

Kijk dvd's via mijn PCH, heb nog geen HDMI receiver en heb dus de spdif via op mijn Z5500 gehangen via een coax. Mijn vraag is, hoe krijg ik er dts of DD5.1 uit? Ik blijf nu maar gewoon stereo output krijgen waardoor ik PL aan moet zetten op mijn set, niet gewenst natuurlijk.

Ik heb in de settings al geprobeerd om HDMI audio uit te zetten, en stereo output naar 5.1 output gezet maar het mag niet baten. Of zit dit misschien in een firmware patch? Heb nog geen inet op het moment dus kan nog niet updaten.

Groeten,
Rob.

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:22:
Nee dat weet iedereen, maar hij noemt dan ook divx, avi's en mkv's dus hoe jij nu bij DVD's komt? :s
Well, excuuuuuuze me for stating the bloody obvious. Probeer je wat te helpen, zit er meteen een azijnpisser als jij te mauwen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
DH.FiReHaWK schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 08:31:
Kijk dvd's via mijn PCH, heb nog geen HDMI receiver en heb dus de spdif via op mijn Z5500 gehangen via een coax. Mijn vraag is, hoe krijg ik er dts of DD5.1 uit? Ik blijf nu maar gewoon stereo output krijgen waardoor ik PL aan moet zetten op mijn set, niet gewenst natuurlijk.

Ik heb in de settings al geprobeerd om HDMI audio uit te zetten, en stereo output naar 5.1 output gezet maar het mag niet baten. Of zit dit misschien in een firmware patch? Heb nog geen inet op het moment dus kan nog niet updaten.

Groeten,
Rob.
In de geluids opties kan je dit instellen op je PCH. Ik heb dezelfde set en geluid loopt via Coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82

Rocco82

aka Rocco

Daar heb ik dus al gekeken, als ik 5.1 instel in het audio menu blijf ik gewoon stereo ontvangen. Misschien even wachten tot ik de firmware goed kan updaten.

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
DH.FiReHaWK schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:37:
Daar heb ik dus al gekeken, als ik 5.1 instel in het audio menu blijf ik gewoon stereo ontvangen. Misschien even wachten tot ik de firmware goed kan updaten.
gaat de coax direct van je PCH naar de receiver ? of eerst langs je tv..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:58
DH.FiReHaWK schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:37:
je kan het doorzenden van geluid instellen als pcm pass of digital. Behalve DTS kun je alles op pcm zetten. Er wordt intern niets gedecodeerd.

Maar belangrijker is om te weten wat je daadwerkelijk in je af te spelen bestand heb zitten. bijv een wmf film met WMA komt altijd als 2.0 op de versterker binnen als daar geen WMA decoder in zit.

Zet hdmi audio output op off en zet geluid uit op 5.1. Daarnaast in geluidsmenu alles separaat instellen. Zet eens een dvd op via de PCH en kijk wat er dan binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82

Rocco82

aka Rocco

mtv1 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:43:
[...]

je kan het doorzenden van geluid instellen als pcm pass of digital. Behalve DTS kun je alles op pcm zetten. Er wordt intern niets gedecodeerd.

Maar belangrijker is om te weten wat je daadwerkelijk in je af te spelen bestand heb zitten. bijv een wmf film met WMA komt altijd als 2.0 op de versterker binnen als daar geen WMA decoder in zit.

Zet hdmi audio output op off en zet geluid uit op 5.1. Daarnaast in geluidsmenu alles separaat instellen. Zet eens een dvd op via de PCH en kijk wat er dan binnen komt.
Het zijn gewoon DVD iso's die op mijn dvd speler, gebrand op dvd-r, wel gewoon DD5.1 weergeven.

Ik ga vandaag nog even stoeien! Bedankt voor de tips!

Groeten.

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiprecords
Hè hè ik heb eindelijk nfs aan de praat gekregen, dank jullie allemaal voor jullie tips en hulp.
In de exportfile van hanewin server heb ik nu dit staan:

# exports example
K:\mkv -alldirs -readonly -name:mkv 192.168.1.2
D:\dvd -alldirs -readonly -name:dvd 192.168.1.2
o:\wmvhd -alldirs -readonly -name:wmvhd 192.168.1.2

en in de pc als dit:

nfs://192.168.1.3:/mkv
nfs://192.168.1.3:/dvd
nfs://192.168.1.3:/wmvhd

en ik heb alle mappen die ik wilde delen ook met een guest gemachtigd en het werkt. Ik heb ook in hanewin bij de server tap een vinkje bij allow mount of remote devices gezet en onder de nfs tab het vinkje bij nfs serverprotocol 2 weg gedaan.
Hij werkt maar als ik nu dus een mkv of wmvhd film hiermee afspeel dan schokt de film zo nu en dan en is het geluid weg. Komt dat door de nfs? Of door mijn pc die misschien te weinig power heeft? is een amd athlon 64 athlon 3400+ met 3 externe hdd waar alle films etc opstaan. Ik draai als os vista en ik gebruik een asus wl500 router zou het daar door komen? Iemand misschien hier ook problemen mee?
En via myihome als ik daar mee de mkv bijvoorbeeld afspeel dan stopt de film dus zomaar en blijft het beeld stil staan en de pch vliegt terug naar het menu waar alle andere films staan. Is dat een bug van de pch of door iets van mijn pc, router etc?
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 19:58:
[...]

Juiste syntax is:
nfs://192.168.1.3:/hd (dus niet nsf en met 1 slash op het eind)

Trouwens de poppy al eens koud gestart? Dat verhielp nogal wat gezeik bij mij.

[ Voor 25% gewijzigd door wiprecords op 12-06-2008 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:58
wiprecords schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:55:
Hè hè ik heb eindelijk nfs aan de praat gekregen, dank jullie allemaal voor jullie tips en hulp.

#
Hij werkt maar als ik nu dus een mkv of wmvhd film hiermee afspeel dan schokt de film zo nu en dan en is het geluid weg. Komt dat door de nfs? Of door mijn pc die misschien te weinig power heeft? is een amd athlon 64 athlon 3400+ met 3 externe hdd waar alle films etc opstaan. Ik draai als os vista en ik gebruik een asus wl500 router zou het daar door komen? Iemand misschien hier ook problemen mee?

[...]
dat heb ik soms ook en dat voorkom ik door de pc alleen op te starten maar niet aan te loggen. dat scheelt een hoop in de performance. verder met my-ihome kun je alleen maar aangelogd werken en dat doe ik daarom eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satanic_Surfer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 16:44
Iemand toevallig al een idee wanneer de PopCorn Hour A-110 uit gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiprecords schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:55:

...

...[...]
Ik heb bijna eenzelfde systeem alleen dan met windows XP en dat loopt super. Ik heb 2GB geheugen en dat was wel echt nodig. Ik heb er ook 3 externe disks aan hangen en dat werkt goed. Ik heb alleen geen Asus router maar een Linksys (WRT54G) maar dat zal het verschil niet uitmaken.

Ik weet dat Vista flink wat hogere eisen heeft dus dat zou het probleem kunnen zijn. Misschien kun je tijdelijk een dual boot systeem maken, dan weet je meteen of het daar aan ligt of niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2008 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiprecords
Nou ik heb denk ik nu de perfecte oplossing gevonden om de pch echt goed koel te houden en dat is met de volgende fan:
Model No.
‧ titan TTC-004
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/06/13/1213359045-490.jpg
Ik heb deze fan aan de onderkant van de deksel geplakt, precies boven de heatsink en toen deksel met 4 ringetjes iets hoger gedaan zodat de fan niet op de heatsink ligt maar net iets erboven hangt. Paar nieuwe langere schroeven erin en klaar is kees. Bij het starten van de pch was de temp. 24,6 graden en tijdens het spelen van een mkv film twister, ging de temp. 2 graden omhoog. Zal jullie melden als de film af is gelopen hoe warm de pch dan van binnen is. Ik heb wel de deksel natuurlijk op de pch. Maar geen hdd erin misschien dat de temp dan hoger zou kunnen zijn. Dat ga ik nog uit testen.En er is nog ruimte genoeg om er nog eentje boven de hdd (als je die erin hebt zitten) te plaatsen. Zo kan ik eindelijk zonder stutter of schokken of dat mijn beeld bevriest mkv films, wmvhd of iso's afspelen. Zelfs als ik nfs gebruik of via myihome.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/06/13/1213359002-750.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/06/13/1213359111-030.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/06/13/1213359138-910.jpg

Je kunt deze fan vinden op deze website:
http://www.titan-cd.com/eng/system/004.htm#
Ik zelf heb hem gekocht op ebay, was er ongeveer €12,50 voor kwijt.

[ Voor 64% gewijzigd door wiprecords op 13-06-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiprecords
Hij kan gewoon op de aansluiting voor de harddisk, zit een kabeltje bij zodat je ook de harddisk nog kan aansluiten als je wilt. Je draait de deksel van je popcornhour om en lijmt hem met bison kombi lijm op de goede plek. En dat is ongeveer 1 cm vanaf de korte zijkant rand.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/06/13/1213371610-90.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/06/13/1213371629-940.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/06/13/1213372570-780.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/06/13/1213372586-920.jpg

Dan nog 4 ringetjes (ongeveer 5 mm hoog) en langere schroeven ipv die kleine die passen dan niet meer, je kunt ook andere schroeven nemen als die ik heb, vond deze wel leuk en praktisch met los draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

wiprecords schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 17:57:
Hij kan gewoon op de aansluiting voor de harddisk, zit een kabeltje bij zodat je ook de harddisk nog kan aansluiten als je wilt. Je draait de deksel van je popcornhour om en lijmt hem met bison kombi lijm op de goede plek. En dat is ongeveer 1 cm vanaf de korte zijkant rand.

Dan nog 4 ringetjes (ongeveer 5 mm hoog) en langere schroeven ipv die kleine die passen dan niet meer, je kunt ook andere schroeven nemen als die ik heb, vond deze wel leuk en praktisch met los draaien.
Ik vind die ringen en grote bouten erop toch wel enigzins zonde van het aanzicht van de PCH. Maar als je er geen harddisk inzet, waarom verzin je dan geen oplossing die op de plek van de hd kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiprecords
Dit was puur omdat ik dit een praktische oplossing vond, zo kan ik makkelijk de pch openen als ik dat wil. Maar ik gooi er nog een hdd in en dan kan precies boven de hdd nog een fan geplaatst worden.
Caveman schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 15:27:
[...]

Ik vind die ringen en grote bouten erop toch wel enigzins zonde van het aanzicht van de PCH. Maar als je er geen harddisk inzet, waarom verzin je dan geen oplossing die op de plek van de hd kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
wiprecords schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:59:
Nou ik heb denk ik nu de perfecte oplossing gevonden om de pch echt goed koel te houden en dat is met de volgende fan:
Model No.
‧ titan TTC-004
..
Klein vraagja.. Is deze fan een beetje stil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiprecords
Ja hij is erg stil en koelt heel erg super.en hij is na na zeker 5 uur aan te staan ongeveer 30 graden warm
scorpion303 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 16:01:
[...]

Klein vraagja.. Is deze fan een beetje stil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

}:O
wiprecords schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:35:
Ja hij is erg stil en koelt heel erg super.en hij is na na zeker 5 uur aan te staan ongeveer 30 graden warm

[...]
Ik heb Running Scared gekeken, die draait bij mij gewoon top, geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Hoera, ik heb 'm ook binnen.. Gisteravond direct maar even een oude harde schijf ingebouwd en aan het testen geslagen hierbij een korte samenvatting

pluspunten
- hoewel (de inhoud van) het apparaatje vrij weinig voorsteld, zijn de mogelijkheden zeer indrukwekkend
- HD weergave werkt prima
- NAS functie werkt prima en communiceert goed met pc's en xboxen
- compleet uitgevoerd met batterijen voor de AB en een dikke HDMI-kabel

minpunten
- het is geen xbox met XBMC :) wat mij betreft is de PCH prima voor HD content, maar loopt ie op muziek, foto en GUI-gebied (en de weergave van niet-HD content) nog mijlenver achter op deze grote zwarte doos uit 2002...
- SMB / FTP transfers naar de PCH gaan significant trager dan bij transfers naar andere devices in m'n (100mbit/s) netwerk. Van PC naar verschillende xboxen haal ik per ftp makkelijk 8000-10000 kB/s, maar bij de PCH komt ie echt niet boven de 6000 kB/s uit. Deze lagere snelheden hebben volgens mij dus niets met mijn netwerk te maken, maar met de manier waarop de PCH deze verbindingen afhandeld. Dit zou ook verklaren waarom SMB zoveel moeite heeft met het overbrengen van HD-content, terwijl dit theoretisch vlekkeloos zou moeten werken.

to do list
- stillere (en grotere) harddisk inbouwen
- ssh aan de praat zien te krijgen
- WOL commands vanaf de PCH verstuurd zien te ktijgen
- kijken of ik dit ding als eenvoudig webservertje aan het internet kan hangen (voor het delen van foto's)

[ Voor 0% gewijzigd door scorpion303 op 17-06-2008 17:07 . Reden: PMH = PCH ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:37
scorpion303 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:10:
minpunten
- het is geen xbox met XBMC :) wat mij betreft is de PMH prima voor HD content, maar loopt ie op muziek, foto en GUI-gebied (en de weergave van niet-HD content) nog mijlenver achter op deze grote zwarte doos uit 2002...
Je vergeet even dat XBMC niet meegeleverd werd met "deze grote zwarte doos uit 2002". XBMC is geschreven als alternatieve interface door een aantal X-Box gebruikers en stamt uit 2004 en versie 2 zelfs uit 2006/2007. Als er een aantal hobbyisten een alternatieve interface voor de NMTs zouden maken kunnen we daar misschien mee concurreren.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
RichieB schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:27:
[...]
Je vergeet even dat XBMC niet meegeleverd werd met "deze grote zwarte doos uit 2002". XBMC is geschreven als alternatieve interface door een aantal X-Box gebruikers en stamt uit 2004 en versie 2 zelfs uit 2006/2007. Als er een aantal hobbyisten een alternatieve interface voor de NMTs zouden maken kunnen we daar misschien mee concurreren.
Ik heb de ontwikkeling van XBMC en zijn voorloper XBMP (die wel degelijk uit 2002 stamt) vanaf de begindagen gevolgd, dus ik ben redelijk op de hoogte van de historie van deze mediaplayer. Echter verandert dat weinig aan de situatie nu, waarin de xbox met xbmc de PCH op meerdere fronten voorbij streeft (op het HD-vlak na dan). Ongetwijfeld gaat er straks een grote groep hobbyisten met de NMT aan de slag en gaan er in de toekomst hele mooie dingen gebeuren, maar tot doe tijd staan mijn xboxen op nummer 1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Maar een xbox, zelfs de eerste, is bijna een complete pc die gewoon meer kan dan een NMT, heb je wel eens gezien hoe groot de moederbord van een NMT is? Ik heb het niet opgemeten, maar die is kleiner dan een xbox controller. En het grootste voordeel van NMT is HD! Niets anders.
Een ander voordeel is ook dat een NMT (normaal) out of the box werkt, een xbox moet je eerst later chippen/kraken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En een xbox heeft toch geen hdmi uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, waar staat PMH dan voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 21:43
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:41:
Is een andere naam voor PCH ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satanic_Surfer
  • Laatst online: 11-09 16:44
scorpion303 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:10:
Hoera, ik heb 'm ook binnen.. Gisteravond direct maar even een oude harde schijf ingebouwd en aan het testen geslagen hierbij een korte samenvatting
Waar heb je 'm besteld? Direct in de US of gewoon bij Rhisc ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:41:
Ja, sorry.. Ik bedoelde PCH.. Ik denk steeds dat 't de Popcorn Media Hour is.. Ik heb 't in mijn posts al goedgezet..
Satanic_Surfer schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 17:04:
[...]

Waar heb je 'm besteld? Direct in de US of gewoon bij Rhisc ofzo?
Gewoon via http://www.popcornhour.com/onlinestore/ Ik heb het net nog even opgezocht er er zaten precies 18 dagen tussen het moment van bestelling en de aflevering.
Quantor schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:08:
Maar een xbox, zelfs de eerste, is bijna een complete pc die gewoon meer kan dan een NMT, heb je wel eens gezien hoe groot de moederbord van een NMT is? Ik heb het niet opgemeten, maar die is kleiner dan een xbox controller. En het grootste voordeel van NMT is HD! Niets anders.
Een ander voordeel is ook dat een NMT (normaal) out of the box werkt, een xbox moet je eerst later chippen/kraken etc.
Helemaal mee eens.. Kwa grootte heeft de NMT zeker een voorsprong t.o.v. de XBOX (en dat is nog zacht uitgedrukt :) )... begrijp me goed. Ik wil dit beste apparaatje allerminst afkraken, ik geef alleen aan wat mijn huidige ervaringen zijn en hierin is de PCH voor mij vooralsnog alleen een zeer nuttige HD aanvulling voor XBMC en een eenvoudige NAS. Niets meer, maar zeker ook niets minder.

[ Voor 81% gewijzigd door scorpion303 op 17-06-2008 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
  • Laatst online: 10-09 11:59
Heb zojuist mijn xbox in de slaapkamer vervangen door de PCH. Naast het afspelen van het HD materiaal wat er erg :9 uitziet is de stilte ook een mega pluspunt voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Laatst online: 24-08 17:50
Ik heb hem vandaag ook ontvangen (net als scorpion303 ook direct besteld bij de popcorn hour online shop). Ik hoefde trouwens niks te betalen aan de deur :S. Misschien komt die rekening nog, of ik heb geluk gehad.

Eerste indruk is positief. De popcorn hour zat goed verpakt, dus hij kan een stootje hebben tijdens het versturen. Daarna de boel aangesloten en hij detecteerde gelijk mijn NAS ubuntu server die via Samba werkt. Na het output format op PAL te hebben gezet (heb helaas nog geen HD scherm) even snel wat videobestanden afgespeeld. Voor zover ik kon zien speelde hij alles gewoon af. Alleen de 1080p content haperde, maar dit was verwacht omdat de bandbreedte van Samba niet hoog genoeg is.

Klopt het dat je om myihome te kunnen gebruiken verplicht bent om een hardeschijf in de PCH te zetten?

De PCH wordt wel vrij warm, dus ik ben ook van plan om er zo'n Titan TTC-004 fan in te zetten. Nog even kijken waar die een beetje voor een goede prijs te krijgen is, maar gezien de weinige winkels die hem verkopen zal het wel niet veel onder de 10 euro van 4launch worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Unicron op 17-06-2008 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Unicron schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 21:46:
Klopt het dat je om myihome te kunnen gebruiken verplicht bent om een hardeschijf in de PCH te zetten?
Nee, een interne harde schijf heb je daar niet voor nodig.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
Ik zie bij de specs staan dat de Titan TTC-004 11mm hoog is. Als ik mijn PCH opmeet zie ik dat ik tussen de bovenkant van het koellichaam en de deksel maar zo'n 9mm is. Betekend dit dat het zonder extra ringen en andere schroeven niet gaat passen (lijkt logisch wiskundig gezien)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Unicron schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 22:29:
Ik zie bij de specs staan dat de Titan TTC-004 11mm hoog is. Als ik mijn PCH opmeet zie ik dat ik tussen de bovenkant van het koellichaam en de deksel maar zo'n 9mm is. Betekend dit dat het zonder extra ringen en andere schroeven niet gaat passen (lijkt logisch wiskundig gezien)?
Dat klopt, maar ergens verder terug in dit topic wordt er ook over fans gesproken die wel zonder extra ingrepen passen... http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/29954777

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Unicron schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 22:29:
En zo'n fan heb ik nog voor je liggen, mail maar ;)

Ik blijf trouwens problemen hebben met het afspelen van een externe dvd-rom. Ik speel dan DVD+R af en standaard blijft hij tijdens een film 3/4x hangen.... :X Hoop dat deze bug nog opgelost wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Laat maar ...

[ Voor 83% gewijzigd door EdGnoj op 18-06-2008 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-07 22:21

b0p

Heb enige tijd geleden op networkedmediatank.com aan het Web Services Team gevraagd of Kink FM en Kink Class-X toegevoegd kunnen worden aan de MSP Radiobox plugin. Dit is inmiddels gebeurd.
Kink FM is te vinden onder het kopje Alternative en Kink Class-X onder de categorie Pop.

Specs: 1,98 m | 83 kg | mt 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Het schijnt dat de PCH tegenwoordig te koop is bij de Mediamarkt. Althans: op een ander forum (www.htforum.nl) gaf een user aan dat hij zijn PCH bij de MM had gekocht en dat daar een stapel bruine dozen stond :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb hetzelfde gehoord van een pc-winkel. Ze waren nog een stuk goedkoper, maar het bleek te gaan om een andere type (een type waarover online niks is te vinden, dus die heb ik ook niet gekocht).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de update gedraaid naar de nieuwste firmware. Ik was blij verrast dat alle instellingen behouden zijn gebleven nadat de update afgerond was.

Verder zie ik op het eerste oog geen veranderingen. Zal na het EK weer eens wat materiaal gaan bekijken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avoid
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-09 16:21
Ik heb zojuist mijn PCH voorzien van koeling door middel van twee miniscule fans.
De fans zijn aangeschaft bij elektronica-online: http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=1802
Deze fans zijn 25x25mm en kosten EUR 10,60 per stuk. Best duur, maar deze kleine fans vind je (volgens mij) nergens goedkoper. Na betaling heb je de fans twee dagen later in huis.

Hierbij wat foto's van de mod:
Afbeeldingslocatie: http://zooi.arjan.webpower.nl/pch/P1020423.jpg
Afbeeldingslocatie: http://zooi.arjan.webpower.nl/pch/P1020424.jpg
Afbeeldingslocatie: http://zooi.arjan.webpower.nl/pch/P1020427.jpg
Afbeeldingslocatie: http://zooi.arjan.webpower.nl/pch/P1020428.jpg
Afbeeldingslocatie: http://zooi.arjan.webpower.nl/pch/P1020429.jpg
Afbeeldingslocatie: http://zooi.arjan.webpower.nl/pch/P1020430.jpg
Afbeeldingslocatie: http://zooi.arjan.webpower.nl/pch/P1020431.jpg
Afbeeldingslocatie: http://zooi.arjan.webpower.nl/pch/P1020432.jpg

Dit zijn 12 volt fans, en ik heb de fans rechtstreeks op de voeding (12 volt) aangesloten. De fans maken op dat voltage geen enkel geluid (op 5 en 7 volt doen ze 't ook prima!). Wel trillen ze wat, waardoor je na de mod wel enig geluid hoort, maar het valt mij erg mee. Ik heb de fans met secondelijm op het roostertje van de behuizing geplakt, eentje op de processor gericht en eentje op de "vrije ruimte" langs de harddisk, zodat die ook wordt gekoeld.
De airflow van zulke kleine fans is niet erg groot, maar er loopt nu in elk geval een constante luchtstroom door het apparaat (dankzij de roosters in de behuzing, in combinatie met de fans).

Time flies like an arrow, fruit flies like a banana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

avoid schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:10:
Ik heb zojuist mijn PCH voorzien van koeling door middel van twee miniscule fans.
De fans zijn aangeschaft bij elektronica-online: http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=1802
Deze fans zijn 25x25mm en kosten EUR 10,60 per stuk. Best duur, maar deze kleine fans vind je (volgens mij) nergens goedkoper. Na betaling heb je de fans twee dagen later in huis.

Hierbij wat foto's van de mod:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Dit zijn 12 volt fans, en ik heb de fans rechtstreeks op de voeding (12 volt) aangesloten. De fans maken op dat voltage geen enkel geluid (op 5 en 7 volt doen ze 't ook prima!). Wel trillen ze wat, waardoor je na de mod wel enig geluid hoort, maar het valt mij erg mee. Ik heb de fans met secondelijm op het roostertje van de behuizing geplakt, eentje op de processor gericht en eentje op de "vrije ruimte" langs de harddisk, zodat die ook wordt gekoeld.
De airflow van zulke kleine fans is niet erg groot, maar er loopt nu in elk geval een constante luchtstroom door het apparaat (dankzij de roosters in de behuzing, in combinatie met de fans).
Nice !
Maar volgens mij kun je ze beter lucht af laten zuigen dan lucht erin blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
Ik heb vandaag wat uitgebreider getest met de PCH, en tot nu toe gaat het beter dan verwacht. Ik heb stukjes van de volgende bluray rips (mkv container) op 1080p (effectief meestal 800 lijnen) getest:
- Ronin (snelle achtervolging)
- Transformers (actie scene in het begin)
- Pirates of the caribbean 1
- Day after tommorow
- The simpsons the movie
- 300 (eerste aanval van de persen)

Op de pirates .. 1 na waren het allemaal L4.1. De pirates.. was 8 ref frames.
Ik verwachte veel haperingen omdat ik Samba gebruik om bij mijn films te komen, maar tot mijn verbazing liep het allemaal perfect soepel. Geen idee waarom er zoveel mensen op het pch forum spreken over dat samba niet snel genoeg is, want ik zie hier geen enkel probleem. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Unicron schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:42:Op de pirates .. 1 na waren het allemaal L4.1. De pirates.. was 8 ref frames.
Kun je dit soort info al achterhalen voordat je de film "naar je toe haalt"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
pvtonger schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 08:23:
[...]
Kun je dit soort info al achterhalen voordat je de film "naar je toe haalt"?
Ik gebruik het tooltje mediainfo om de sample te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
  • Laatst online: 10-09 11:59
Spotmatic schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:08:
Het schijnt dat de PCH tegenwoordig te koop is bij de Mediamarkt. Althans: op een ander forum (www.htforum.nl) gaf een user aan dat hij zijn PCH bij de MM had gekocht en dat daar een stapel bruine dozen stond :)
Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

polleke schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:58:
[...]

Wat denk je zelf..........

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

polleke schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:58:
[...]
Ja, het blijkt te gaan om een Brusselse MM, aan Place Rogier. Hij kost daar 249,- dus niet echt goedkoop. Maar goed, verkrijgbaar is-ie dus wel!

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Unicron schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 08:52:Ik gebruik het tooltje mediainfo om de sample te bekijken.
Ik heb dit tooltje los gelaten op een mkv van Gladiator ('n 720p release :) ) en ik kreeg het volgende: High@L5.1 (8 ref frames). Een paar posts terug staat dit: 1280x720: 9

Maar kan ik 'm dan kijken of niet? (De popcorn is in bestelling, dus ik kan het niet even uitproberen ;) )

Edit: release naam verwijderd

[ Voor 8% gewijzigd door pvtonger op 19-06-2008 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
pvtonger schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 20:16:
[...]

Ik heb dit tooltje los gelaten op een mkv van Gladiator (...) en ik kreeg het volgende: High@L5.1 (8 ref frames). Een paar posts terug staat dit: 1280x720: 9

Maar kan ik 'm dan kijken of niet? (De popcorn is in bestelling, dus ik kan het niet even uitproberen ;) )
Dat zou moeten werken inderdaad.

P.S. misschien niet zo slim om die release naam hier te noemen. Is dit niet tegen een regel van GoT toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kent iemand de Jasmine EVO-I ?
zag hem op ebay..

klik
ziet er aardig het zelfde uit als de egreat...

en iemand enig idee van de Plextor PX MX500? of past die niet echt in dit topic? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unicron schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 20:43:
[...]

Dat zou moeten werken inderdaad.

P.S. misschien niet zo slim om die release naam hier te noemen. Is dit niet tegen een regel van GoT toevallig?
Het gekke is dat 720p versies die met L5.1 zijn gecodeerd meestal wel werken, maar 1080p versies weer niet. Sowieso is L4.1 profile altijd goed, ongeacht de resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( vanavond is mijn PCH gecrashed. Was was aan het hobbien met de MSP opties en kreeg op een gegeven moment een blauw scherm (TV op blauw). Na het rebooten zie ik alleen nog maar Popcornhour loading en dan verschijnt weer het blauwe scherm ..

Updates via recovery (USB) geprobeerd maar dat lijkt ook niet te werken .. heb nu maar een storing gemeld via de website van popcornhour :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 23:34:
:( vanavond is mijn PCH gecrashed. Was was aan het hobbien met de MSP opties en kreeg op een gegeven moment een blauw scherm (TV op blauw). Na het rebooten zie ik alleen nog maar Popcornhour loading en dan verschijnt weer het blauwe scherm ..

Updates via recovery (USB) geprobeerd maar dat lijkt ook niet te werken .. heb nu maar een storing gemeld via de website van popcornhour :(
Laat de stroom er vanacht eens af. Op het forum heb ik dat wel wat vreemde problemen op zien lossen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij werkt weer .. Aangesloten via S-Video op TV en vervolgens met USB met recovery geboot ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, nieuwe firmware staat erin, maar ik vind het nog steeds knudde.

Hij start nooit op in 1 keer moet nog steeds na het eerste scherm de stroom eraf halen en opnieuw opstarten en dan start die pas door.

Daarnaast nog steeds geen subs als ik een dvd van de harde schijf of usb afspeel waar het menu uit geript is of zie ik wat over het hoofd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 12:51
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 01:44:
Ok, nieuwe firmware staat erin, maar ik vind het nog steeds knudde.

Hij start nooit op in 1 keer moet nog steeds na het eerste scherm de stroom eraf halen en opnieuw opstarten en dan start die pas door.

Daarnaast nog steeds geen subs als ik een dvd van de harde schijf of usb afspeel waar het menu uit geript is of zie ik wat over het hoofd ?
Klopt, dat laatste is nog steeds niet opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:07

Wat bedoel je daarmee? Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, waardeloze bug is dat :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00fy64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09-2024
Ik zit erg te twijfelen tussen de Popcorn Hour en de CFULLHDMA van Conceptronics.

Begrijp ik nu goed dat bij geripte DVD's de subs niet werken als het menu niet meegeript is? En hoe zit dat met de taalkeuze van de audio?

Ik zie dit overigens niet op de officiële buglist staan (op het forum bij http://www.networkedmediatank.com/), dus ik vraag me af of dit opgelost gaat worden? Is er een andere manier om toch die subs te kunnen kiezen?

[ Voor 3% gewijzigd door g00fy64 op 22-06-2008 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

g00fy64 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 23:09:
Ik zit erg te twijfelen tussen de Popcorn Hour en de CFULLHDMA van Conceptronics.

Begrijp ik nu goed dat bij geripte DVD's de subs niet werken als het menu niet meegeript is? En hoe zit dat met de taalkeuze van de audio?
Nog niet geprobeerd met DVD"s zonder menu, maar er zit een knop subtitles op de ab. Lijkt me dat die daar voor is.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 12:51
Marzman schreef op zondag 22 juni 2008 @ 23:15:
[...]

Nog niet geprobeerd met DVD"s zonder menu, maar er zit een knop subtitles op de ab. Lijkt me dat die daar voor is.
Ja, maar er zit een bug in de firmware, eerst werkte dat wel, maar nu krijg je een error als je dat probeert. Echter via het systeemmenu kun je instellen welke ondertitels je standaard aan wilt zetten bij een DVD en dan knalt ie meestal dus automatisch de goede subs eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00fy64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09-2024
Oké, dus op zich op te lossen met wat kunst en vliegwerk... Dat het eerst wel werkte en de aanwezigheid van die knop op de AB lijkt me er op te wijzen dat het ooit wel weer zal gaan werken.

Misschien zijn er trouwens meer mensen die ook op de CFULLHDMA hebben geörienteerd, maar toch voor de Popcorn Hour hebben gekozen? Ik probeer nl. te vergelijken en ben benieuwd wat dan de doorslag van je keuze is geweest.
Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast
Verder is dit topic ook niet bedoeld voor zinloze reacties in de trant van "ik heb hem binnen !!!1" of "wil er iemand nog een invite?" of "Ik heb invite nummer xxx"..