Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:41
Ik zit te kijken naar de Egreat EG-M31A.

Op het gebied van mediaspelers ben ik vrij nieuw (eerst druk bezig met nieuwe tv, pfff, wat een leeswerk allemaal)

De mediaspeler moet al mijn huidige dvd's die ik telkens brand gaan vervangen. Ook prettig dat mijn zoontje ze dus ook niet meer kan gebruiken als frisbee door het huis.

Nu alleen mijn vraag:
- hoe is de algemene ervaring voor de Egreat EG-M31A?
- speelt deze ook HD bestanden (films) af?

Welk ander advies geven jullie uitgaande van wensenpakketje: (of volstaat de EGreat)
- via netwerk te benaderen
- min. 500Gb
- HD kunnen afspelen evenals DVD formaat
- bij voorkeur ook foto's
- via HDMI aan te sluiten op de televisie

Ik weet dat ik het topic door kan spitten, maar vragen is toch makkelijker (zeker aangezien ik nu druk aan het inlezen ben omtrent LCD/Plasma, Laptop etc.)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-elw00d schreef op zondag 22 juni 2008 @ 23:18:
[...]

Ja, maar er zit een bug in de firmware, eerst werkte dat wel, maar nu krijg je een error als je dat probeert. Echter via het systeemmenu kun je instellen welke ondertitels je standaard aan wilt zetten bij een DVD en dan knalt ie meestal dus automatisch de goede subs eronder.
1 Bug dat ding is een bug.
Nou bij mij staat dat aan en nog geen subs gezien behalve als er een menu in de dvd zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MisterE schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:51:
[...]

Wat bedoel je daarmee? Hebben meer mensen hier last van?
Wat ik bedoel is dat ik de pocorn uitschakel met een remote stopcontact, want de geniussen hebben een ding gemaakt wat je niet kan uitschakelen.
Als ik dan weer inschakel krijg ik het eerste opstart scherm te zien dat die aan het laden is maar i.p.v van het 2e popcorn kleurenscherm te zien gaat die op zwart wanneer ik dan opnieuw de stroom eraf haal en daarna weer start start die wel door.

Ik denk dat dat 1 van de hdmi handshake bugs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g00fy64 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 23:09:
Ik zit erg te twijfelen tussen de Popcorn Hour en de CFULLHDMA van Conceptronics.

Begrijp ik nu goed dat bij geripte DVD's de subs niet werken als het menu niet meegeript is? En hoe zit dat met de taalkeuze van de audio?

Ik zie dit overigens niet op de officiële buglist staan (op het forum bij http://www.networkedmediatank.com/), dus ik vraag me af of dit opgelost gaat worden? Is er een andere manier om toch die subs te kunnen kiezen?
Taalkeuze audio zou ik niet kunnen zeggen want ik rip ook alle audio-talen uit een dvd behalve het origineel maar als ik op die knop druk tijdens het afspelen is die ook dood net als de sub knop.
Want ik heb ook in het systeem automatisch ondertiteling op NL staan alleen ik heb ze nog niet gezien, de knop werkt wel naar behoren met de avi's waar ik subs bij had, dat wil niet zeggen alle avi's.

De pocorn is imho gewoon een slecht beta apparaat dat veels te vroeg in de markt is gezet.
Maar inmiddels weten we dat het in de ICT gebruikelijk is om beta spullen te verkopen of je nou hardware- op softwareproducent bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:17:
[...]

De pocorn is imho gewoon een slecht beta apparaat dat veels te vroeg in de markt is gezet.
Maar inmiddels weten we dat het in de ICT gebruikelijk is om beta spullen te verkopen of je nou hardware- op softwareproducent bent.
Wat een onzin. Het apparaat is vroeg in de markt gezet en heeft inderdaad beperkingen maar slecht is het zeker niet. Je weet toch wat je koopt, al zeker als je het via internet koopt en niet in een reguliere winkel. Wat verwacht je zelf voor 170 euri?

Ik ben blij dat ik nu al kan hobbien met het apparaat en ik ben super blij dat ik geen dvd-tjes meer hoef te fikken en nagenoeg alle HD content correct wordt afgespeeld. Over een jaar dan zullen er wel weer veel betere apparaten zijn, dan koop ik die wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
Eerst postte ik dat het bij mij 1080p mkv's geen probleem waren met samba. Gisteren toch voor het eerst even wat schokjes gezien bij een actie scene. Ik heb toen ook maar eens NFS geprobeerd en het resultaat was dat diezelfde scene nu goed ging.
Vervolgens nog wat andere HD mkv's geprobeerd, maar toen begon het beeld eigenlijk gelijk te stotteren. Toen weer diezelfde actie scene geprobeerd en die liep nu ook niet goed. Verder gaf Samba nu ook heel snel een schokkering beeld.

Het vreemde is dus wat eerst goed werkte, doet het nu ineens niet meer :S. Voor zover ik kan redeneren is er niks veranderd.

Het valt mij trouwens ook op dat via NFS het bufferen veel korten duurt dan via Samba. Of NFS is zoveel sneller, of er wordt minder gebuffert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:27
polleke schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:58:
[...]

Kan iemand dit bevestigen?
Je kan al geruime tijd een PCH aankopen bij de Belgische mediamarkten. Je moest dan wel steeds bestellen. De officiele belgische verdeler van de PCH (zie hun website) is immers één van de hoofdleveranciers aan de MM (en trouwens enkel bereikbaar voor grote zelfstandigen die ICT producten verkopen) het is ook via hen dat ik daar ben achtergekomen :).
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 01:44:
Ok, nieuwe firmware staat erin, maar ik vind het nog steeds knudde.

Hij start nooit op in 1 keer moet nog steeds na het eerste scherm de stroom eraf halen en opnieuw opstarten en dan start die pas door.

Daarnaast nog steeds geen subs als ik een dvd van de harde schijf of usb afspeel waar het menu uit geript is of zie ik wat over het hoofd ?
Al eens geprobeerd om ipv opnieuw op te starten gewoon de automode in te schakelen (tv-mode en 0), dan zokt hij opnieuw uw beelduitgang af, ik heb de bug die nu hopelijk verholpen is (volgens hun release note wel) met de nieuwe firmware altijd op die manier kunnen omzeilen.

Is er trouwens iemand die weet hoe die WIFI mode werkt? Ik heb hier nog een usb stick liggen die bij mijn router/modem zat en zou dat wel eens willen uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lijk dat probleem ook te hebben met schokkende 1080p's. Ben je geupdate naar de laatste firmware versie? Ik lijk sindsdien het probleem te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:02

Royz

Kleurenblind!!

Ik ga nu ook de firmware testen van 18 juni. Ben benieuwd!!!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royz schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:49:
Ik ga nu ook de firmware testen van 18 juni. Ben benieuwd!!!
Laat ff weten wat je resultaat is met mkv bestanden (1080p het liefst).

Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Zosas schreef op zondag 22 juni 2008 @ 23:29:
Ik zit te kijken naar de Egreat EG-M31A.

Op het gebied van mediaspelers ben ik vrij nieuw (eerst druk bezig met nieuwe tv, pfff, wat een leeswerk allemaal)

De mediaspeler moet al mijn huidige dvd's die ik telkens brand gaan vervangen. Ook prettig dat mijn zoontje ze dus ook niet meer kan gebruiken als frisbee door het huis.

Nu alleen mijn vraag:
- hoe is de algemene ervaring voor de Egreat EG-M31A?
- speelt deze ook HD bestanden (films) af?

Welk ander advies geven jullie uitgaande van wensenpakketje: (of volstaat de EGreat)
- via netwerk te benaderen
- min. 500Gb
- HD kunnen afspelen evenals DVD formaat
- bij voorkeur ook foto's
- via HDMI aan te sluiten op de televisie

Ik weet dat ik het topic door kan spitten, maar vragen is toch makkelijker (zeker aangezien ik nu druk aan het inlezen ben omtrent LCD/Plasma, Laptop etc.)
kuch... voordat ik 4 pagina's in de vergetelheid raak O-)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiezel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:14
Zosas schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:18:
[...]

lees dit even door wellicht dat het helpt: http://www.mpcclub.com/modules/Topart/media_players_2cents.pdf

-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:59:
[...]Als ik dan weer inschakel krijg ik het eerste opstart scherm te zien dat die aan het laden is maar i.p.v van het 2e popcorn kleurenscherm te zien gaat die op zwart wanneer ik dan opnieuw de stroom eraf haal en daarna weer start start die wel door.

Ik denk dat dat 1 van de hdmi handshake bugs is.
Heb je de resolutie setting op auto staan of een vaste waarde gekozen?
Sinds ik deze op 1080p/50Hz heb gezet, heb ik er namelijk geen last meer van. Die frequntie is toevallig voor mijn tv goed, maar check je eigen specs even en stel 'm dan permanent in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:53:
[...]

Laat ff weten wat je resultaat is met mkv bestanden (1080p het liefst).

Suc6!
De MKV's die schokten zoals no coutnry for old men e.d. schokken nu nog steeds. Ik blijf mijn films dus gewoon omzetten in .TS. dat werkt namelijk altijd fantastisch...

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zosas schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:18:
[...]

Deze Egreat is ook een NMT en heeft dezelfde Sigma chip als de popcorn e.a.
De verschillen zitten hooguit in wel of geen usb slave functie, IDE of SATA en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:00:
[...]

Heb je de resolutie setting op auto staan of een vaste waarde gekozen?
Sinds ik deze op 1080p/50Hz heb gezet, heb ik er namelijk geen last meer van. Die frequntie is toevallig voor mijn tv goed, maar check je eigen specs even en stel 'm dan permanent in.
Mijn resolutie staat vast op 1080i /59Hz Over de kwaliteit heb ik geen klachten :)
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:06:
[...]

Wat een onzin. Het apparaat is vroeg in de markt gezet en heeft inderdaad beperkingen maar slecht is het zeker niet. Je weet toch wat je koopt, al zeker als je het via internet koopt en niet in een reguliere winkel. Wat verwacht je zelf voor 170 euri?

Ik ben blij dat ik nu al kan hobbien met het apparaat en ik ben super blij dat ik geen dvd-tjes meer hoef te fikken en nagenoeg alle HD content correct wordt afgespeeld. Over een jaar dan zullen er wel weer veel betere apparaten zijn, dan koop ik die wel weer.
Ach ik brand al sinds begin 2005 geen dvd RW meer had toen via een inkoopactie 1 van de eerste mediagate's 2,5"gekocht welke nog steeds prima werkt en keurig m'n ondertitels weergeeft.
Eind vorig jaar de Freecom W35 erbij gekocht vanwege de grotere capaciteit harddisks en de netwerkaansluiting alleen was dat rete traag dus dacht met de pocorn dat op te lossen en dat voldoet inderdaad beter.

Heb m'n W35 (voor m'n dvd's met ondertiteling) inmiddels met een USB kabel 5m+3m verbonden wat sneller werkt dan ndas alleen wanneer ik gebruik maak van een USB repeater (al 3 verschillende uitgeprobeerd) krijg ik steeds de melding onbekend apparaat en het lukt ook niet om de drivers geïnstalleerd te krijgen voor een USB apparaat voor massaopslag.
Dus als iemand daar nog een tip voor heeft hou ik me aanbevolen ?

m.a.w. Ik volg de mediaspelers al jaren en weet echt wel wanneer iets onder de maat presteerd, hoewel de pocorn zeker leuke futures heeft.
Maar achteraf had ik liever 100/150 Euro meer uitgeven voor meer kwaliteit.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2008 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:46:
Ik lijk dat probleem ook te hebben met schokkende 1080p's. Ben je geupdate naar de laatste firmware versie? Ik lijk sindsdien het probleem te hebben.
Bij mij speelde het eerst wel goed met de nieuwe firmware, maar nu dus niet meer. Wie weet speelt die morgen weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royz schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:01:
[...]

De MKV's die schokten zoals no coutnry for old men e.d. schokken nu nog steeds. Ik blijf mijn films dus gewoon omzetten in .TS. dat werkt namelijk altijd fantastisch...
Met welk programma converteer je dat? Ik wil dat ook wel eens testen met een paar MKV's die bij mij schokken.
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:46:
[...]

m.a.w. Ik volg de mediaspelers al jaren en weet echt wel wanneer iets onder de maat presteerd, hoewel de pocorn zeker leuke futures heeft.
Maar achteraf had ik liever 100/150 Euro meer uitgeven voor meer kwaliteit.
Probleem is alleen dat er geen apparaat op de markt is voor 100-150 euro meer wat beter presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:31:
[...]

Met welk programma converteer je dat? Ik wil dat ook wel eens testen met een paar MKV's die bij mij schokken.

[...]

Probleem is alleen dat er geen apparaat op de markt is voor 100-150 euro meer wat beter presteert.
Ik weet het dus blijft het behelpen en kan ik m'n Freecom helaas nog niet verkopen :(

voor omzetten van mkv naar ts :

http://www.videohelp.com/tools/tsMuxeR

http://www.bitburners.com...itles-using-tsmuxer/4047/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2008 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 18:29:
[...]

Ik weet het dus blijft het behelpen en kan ik m'n Freecom helaas nog niet verkopen :(

Dit is correct ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Gelezen, maar voor noobs nog wel even onduidelijk of de Egear het volgende kan:

- via netwerk te benaderen - ja als ik het goed begrijp, echter UTP
- 500 GB - ja, maar wat is USB slave?
- HD kunnen afspelen evenals DVD formaat - geen idee, wel VOB dus DVD formaat, maar HD?
- bij voorkeur ook foto's - volgens mij niet ja
- via HDMI aan te sluiten op de televisie - ja

Iemand al ervaring met de E-Gear?

[ Voor 11% gewijzigd door Valandil op 23-06-2008 22:51 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
Ik heb vanavond nog even wat meer getest. Wederom haperde een 1080p MKV bijna gelijk bij de minste beweging. Ik heb toen tsmuxer gebruikt om de mkv om te zetten naar een .ts container. Nu liep alles perfect.

Blijft toch vreemd dat het een dag eerder gewoon werkte met mkv bestanden en dat nu diezelfde bestanden alleen nog werken wanneer ik ze omzet naar een .ts bestand.

P.s dit alles met NFS van een ubuntu server

Edit: Voor mijn gevoel wordt de PCH ook stukken minder warm met .ts bestanden in vergelijking tot .mkv bestanden. Blijkbaar moet de software in de PCH nog vrij hard werken om een mkv bestand te interpreteren.

[ Voor 20% gewijzigd door Unicron op 23-06-2008 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kunnen wat pocorn bezitters hun steun betuigen aan mijn opmerking over de ondertiteling in het volgende draadje :

http://www.networkedmedia...ewtopic.php?p=44895#44895

Wie weet helpt het ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiezel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:14
Zosas schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:42:
[...]

Gelezen, maar voor noobs nog wel even onduidelijk of de Egear het volgende kan:

- via netwerk te benaderen - ja als ik het goed begrijp, echter UTP
> ja, wireless geeft niet altijd genoeg bandbreedte om 1080p af te spelen
- 500 GB - ja, maar wat is USB slave?
> Je kan hem aan je computer hangen. Op je comp verschijnt deze dan als extra HDD. Ook schijnt de overdrachtssnelheid sneller te zijn dan via LAN.
- HD kunnen afspelen evenals DVD formaat - geen idee, wel VOB dus DVD formaat, maar HD?
> Ja kan net als de PCH. Is gebasseerd op dezelfde chip en software (NMT)
- bij voorkeur ook foto's - volgens mij niet ja
> Kan wel, zelfs met muziek op de achtergrond
- via HDMI aan te sluiten op de televisie - ja

Iemand al ervaring met de E-Gear?
Je kan ook hier even kijken naar de specs.

-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Kiezel schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 09:53:
[...]

Je kan ook hier even kijken naar de specs.
Thx! :D

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:43

TF

bla bla

Ik wil de PopCornHour wel kopen. Het ziet er leuk uit en doet precies wat ik wil. Ik hen ee server draaien in mijn meterkast met voldoende schjifruimte dus ik hoef er geen disk in.

Als ik hem via America bestel kost hij mij incl verzendkosten rond de 160euro.... in nederland 220. Wat is nu wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

TF schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:27:
Ik wil de PopCornHour wel kopen. Het ziet er leuk uit en doet precies wat ik wil. Ik hen ee server draaien in mijn meterkast met voldoende schjifruimte dus ik hoef er geen disk in.

Als ik hem via America bestel kost hij mij incl verzendkosten rond de 160euro.... in nederland 220. Wat is nu wijsheid?
Je geeft zelf al aan wat het scheelt in prijs. Ik heb hem zelf rechtstreeks bij Popcornhour.com (op de site stond destijds dat dit via Amerika ging, maar volgens mij kwam hij rechtstreeks uit China). Je hebt een risico op invoerrechten (eurotje of 30) en garantie wordt wat moeilijker (al zal die zaak waar je hem voor 220 koopt ook geen voorraad hebben dus het duurt net zo lang dat je hem kwijt bent alleen zij handelen dat dan af). Wat verstandiger is zal je toch echt zelf moeten bepalen.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 24-06-2008 11:44 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:17:
De pocorn is imho gewoon een slecht beta apparaat
Ligt dus totaal niet aan Popcornhour. De ondertitel-bug zit ook op eGreat en iStar.
Is puur een NMT firmware bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 18:29:
[...]

Ben inmiddels aan het muxen geslagen, ben benieuwd naar het resultaat. Gaat overigens behoorlijk rap, ik was bang dat dat weer uren zou gaan duren. Bedankt voor de tip alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
het is E-great, en ik heb hem, gewoon online bij een NL shop gekocht. Geen
enkel probleem met aankopen en gedoe dus...

Ding werkt leuk, is exact als een pch, met als enigste 3 verschillen
512 mb geheugen (wordt niet max gebruikt momenteel) dus zo belangrijk is het niet.
usb slave - dit werkt goed, dus functioneerd als een externe hdd (makkelijk data overpompen).
koel fannetje erin

Ik ga het heel simpel vertellen, voor die 200nogwat euro, heb je een perfect alles spelertje,
speelt ISO, en DVDraw goed hier. Af en toe eentje die halverwege stopt, maar speelt
na een Stop, en dan weer play vrolijk door.
HD materiaal 1080p - speelt goed hier, sommige mkv's wat lastiger, maar
over het algemeen best aardig.
Voor die centen koop je een ding wat VEEL kan, wat nog door firmare update's
beter kan worden, maar wat af en toe ook beperkingen heeft.

overigens, ik moet voor de egreat, nog een nieuwe firmware release zien komen,
de pch heeft een grote community en al een aantal update's gehad.
Misschien is dat een overweging, de egreat niet te kopen

dan

- via netwerk te benaderen --> JA, upnp, smb, nfs etc etc bergen opties- min. 500Gb --> ja je kan hem kopen met 1tb erin
- HD kunnen afspelen evenals DVD formaat - geen probleem, soms een hinkje, verwacht geen htpc prestaties (das de pch ook niet)- bij voorkeur ook foto's --> ja, maar traag, en weinig opties
- via HDMI aan te sluiten op de televisie --> yepperdepep, bergen output modes

[ Voor 15% gewijzigd door ppeterr op 24-06-2008 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Thx for sharing!

[ Voor 84% gewijzigd door Valandil op 25-06-2008 08:35 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:59
Ik wil mijn Popcornhour verkopen (ivm vertrek naar buitenland), mochten er mensen geinteresseerd zijn stuur maar een mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Jannibal23 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:54:
Ik wil mijn Popcornhour verkopen (ivm vertrek naar buitenland), mochten er mensen geinteresseerd zijn stuur maar een mailtje.
Hoi, ik wil hem wel! Maar kan je mail adres niet vinden. Ik zoek nog wel even.

edit: Hij is niet openbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door TF op 25-06-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
Caveman schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:04:
[...]

Nice !
Maar volgens mij kun je ze beter lucht af laten zuigen dan lucht erin blazen.
Het is geen fietsbandje.
De behuizing is aan beide zijden open dus er in of er uit maak niet zoveel uit.
Als je maar een luchtstroom hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 28Gb .ts 1080i bestand van LOTR ROTK met onderstaande audio specs. Met geen mogelijkheid krijg ik van deze film geluid uit mijn receiver, terwijl het op de pc gewoon speelt.
Ik heb de laatste firmware geinstalleerd. In setup alles van RAW op PCM en vice versa gezet en de popcorn een paar keer koud geboot. Helaas komt er geen piep uit.

Zien jullie iets vreemds aan onderstaande waarden?

Audio
ID/String : 20 (0x14)
MenuID/String : 1 (0x1)
Format : AC-3
Format/Info : Audio Coding 3
BitRate_Mode/String : Constant
BitRate/String : 384 Kbps
Channel(s)/String : 6 channels
ChannelPositions : Front: L C R, Rear: L R, LFE
SamplingRate/String : 48.0 KHz
Video_Delay/String : -117ms
Language/String : English

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-12-2021

Rocco82

aka Rocco

Even een vraagje voor de wat bedrevenere PCH' ers.

Ik heb mijn PCH via een, wat oudere, 4 poorts router aan het internet hangen. Dit werkt prima.

Echter wil ik vanaf mijn PC die ook aan deze router hangt verbinding maken met mijn PCH. Ik heb hiervoor de netwerknaam en de werkgroep aangepast. De werkgroep heb ik identiek gemaakt aan mijn werkgroep van thuis. In de quickinstall guide staat dat dit onder "mediaserver" moet onder setup. Echter dat menu bestaat bij mij helemaal niet, ik neem aan dat dit veroorzaakt wordt door mijn nieuwere firmware.

Boven op de computer zie ik nu de PCH staan, ook met de nieuwe naam die ik gegeven heb. Echter als ik wil verkennen op de PCH gebeurt er niks, loopt de netwerkexplorer vast en als ik lang wacht zegt hij dat ik niet de juiste machtigingen heb om hierop te kijken. Ik denk dat dit komt omdat de folders of schijf niet gedeeld is. Weet iemand hoe ik dit in kan stellen?

Zou het echt fijn vinden als iemand hier iets nuttigs over kan zeggen. Heb het volgende gedaan:
- Firmware geupgrade
- Harde schijf leeg gemaakt in computer
- Harde schijf in de PCH via de install wizard laten formatteren + applicaties laten installeren via internet
- Instellingen netwerkgroep veranderd (al heb ik het idee dat dit met een specifieke applicatie te maken heeft en niet met alle netwerk instellingen)

Kan iemand mij helpen?

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Ik krijg dus een een PCH. Enig nadeel: Nu moet ik wel een CAT kabel richting mijn TV gaan leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Je kunt hem als netwerkschijf insteel (bv: z:\) Die vind je dan in Deze computer terug. Als je er op dubbel klikt moet je user/pass invullen. NMT/1234

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 01:44:
Ok, nieuwe firmware staat erin, maar ik vind het nog steeds knudde.

Hij start nooit op in 1 keer moet nog steeds na het eerste scherm de stroom eraf halen en opnieuw opstarten en dan start die pas door.

Daarnaast nog steeds geen subs als ik een dvd van de harde schijf of usb afspeel waar het menu uit geript is of zie ik wat over het hoofd ?
Dit kan je oplossen door met ifoedit de subtitles aan te zetten.

Open VTS_01_0.IFO (IFO from main movie) in IfoEdit.
Go to VTS_PGCITI and select VTS_PGC_1.
In the bottom window scroll down to the line "There is no PGC Command Table".
Right click on this line and select "Add PreCommand".
You will get a new line: "1.Pre Command".
Right click 1.Pre Command and select "Edit Command".
Select (SetSTN) Set Audio Stream Nr or (SetSTN) Set Subpicture Stream Nr in the picklist and select the desired stream (First stream is always 0, second stream is 1, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
  • Laatst online: 10-09 11:59
Ik heb een probleem met het afspelen van DTS geluid icm mijn Logitech Z-5500.
Originele dvd mbv dvd decrypter naar een iso gelezen welke ik stream vanaf mijn conceptronic CH3SNAS.
Ik krijg geen DTS geluid eruit. 1 of twee keer een paar seconden geluid gehad, maar daarna valt het weg. Coax kabel is al vervangen maar daar ligt het niet aan.
In de PCH heb ik alles op raw gezet. Ik heb zowel de laatste als een na laatste firmware getest. Beide geven dit probleem.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Hoe kan ik het beste mijn PCH instellen qua geluid opties?

[ Voor 6% gewijzigd door polleke op 26-06-2008 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 12:18
polleke schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:56:
Originele dvd mbv dvd decrypter naar een iso gelezen welke ik stream vanaf mijn conceptronic CH3SNAS.
Ik krijg geen DTS geluid eruit. 1 of twee keer een paar seconden geluid gehad, maar daarna valt het weg. Coax kabel is al vervangen maar daar ligt het niet aan.
In de PCH heb ik alles op raw gezet. Ik heb zowel de laatste als een na laatste firmware getest. Beide geven dit probleem.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Hoe kan ik het beste mijn PCH instellen qua geluid opties?
Ik zelf inderdaad ook problemen met DTS geluid. Deze wordt niet altijd correct doorgegeven aan mijn receiver (Harman Kardon HS 500). Het is algemeen bekend dat een NMT niet helemaal goed kan omgaan met DTS geluid. Bij MKV bestanden voeg ik er een AC3 track aan toe, bij DVD iso's ben ik dit probleem nog niet tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
  • Laatst online: 10-09 11:59
polleke schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:56:
Nog een kleine toevoeging:
- Streamen van het bestand vanaf een usb stick gaat 99 van 100 keer wél goed icm DTS
- Streamen van het bestand vanaf de CH3SNAS gaat 99 van de 100 keer níet goed. Als DTS weg valt valt me op dat het beeld ook niet meer vloeiend loopt. (Ter info, het streamen van een 1080p mkv gaat prima. Bandbreedte lijkt me dus niet het probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Ik heb tot nu toe, totaal geen probleem met DTS geluid en PCH/Z5500 - ik stream via een 'normale' server over SMB en HTTP. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik heb bij DTS tracks weleens even geen geluid. echt een hapering van een seconde of 2 en dan hoor je het weer. het wordt wel irritant op een gegeven moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82

Rocco82

aka Rocco

DiMacho schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:24:
[...]

Je kunt hem als netwerkschijf insteel (bv: z:\) Die vind je dan in Deze computer terug. Als je er op dubbel klikt moet je user/pass invullen. NMT/1234
Je bedoeld netwerklocatie toevoegen / netwerkschijf mappen, als ik de naam van de PCH opgeef of het IP adres dan zegt ie dat ie geen verbinding kan maken. Terwijl de schijf wel bij mijn netwerklocaties staat.

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82

Rocco82

aka Rocco

Royz schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 23:51:
Ik heb bij DTS tracks weleens even geen geluid. echt een hapering van een seconde of 2 en dan hoor je het weer. het wordt wel irritant op een gegeven moment
Heb je een Z5500? :o

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Nee een onkyo 505:
Afbeeldingslocatie: http://www.big-screen.de/deutsch/image/produktbilder/hifi_sound/elektronik/onkyo/onkyo_tx_sr505-275.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82

Rocco82

aka Rocco

oke! Daar weet ik niks van, ik had in ieder geval hetzelfde fenomeen met mijn Z5500 en dat kwam door storing van andere apparaten op het net. Als mijn moeder boven stond te strijken dan ging mijn set haperen, langere onderbrekingen, soms viel ie zelfs helemaal uit.

Het klinkt stom, maar sinds de set op een ongeaard stopcontact zit bij mijn nieuwe thuis, geen problemen meer.

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers van playlist ... kijk eens naar deze url: http://www.networkedmedia...1&highlight=audio+options Bij mij werkt het inmiddels, is een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Erg interessant deze apparaatjes!
Het enige dat ik nog niet goed snap, is wat nou precies het verschil is tussen de vier genoemde modellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

ik heb nu ook een popcorn en meteen een paar vreemde dingetjes:

- Bij een DVD staat hij ineens op 4:3 ipv 16:9 erg vervelend aangezien bijv een Sony demo HD file wel helemaal breedbeeld gaat.
Is dit ergens in te stellen? Als ik de DVD gewoon brand op een schijfje en heb afspeel in mijn DVD speler gaat hij wel 16:9

- Alles hapert, zowel van een netwerk share als van de disk die ik erin gestopt heb.

Mogelijk heeft dit te maken met de Disk een 40GB seagate die al wat ouder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

OutofFocus schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 15:10:
[...]

Het is geen fietsbandje.
De behuizing is aan beide zijden open dus er in of er uit maak niet zoveel uit.
Als je maar een luchtstroom hebt.
Sorry, ik wist niet dat je boos werd. Maar ik ben het niet helemaal met je eens. Het klopt wel dat ie aan beide zijden open is, maar als je er verse lucht inblaast kunnen er op bepaalde plekken wervelingen onstaan bv. rond obstakels en daar ontstaan dan hotspots. Als je de warme lucht eruit zuigt heb je daar dan minder last van, kijk maar naar pc's fans blazen altijd naar buiten.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:24
Ik ben me aan het oriënteren op een mediaplayer. Ik twijfel op dit moment nog tussen de Popcorn Hour A100 en de Egreat EG-M31A. Het is de bedoeling dat ik de mediafiles ga streamen vanaf mijn CH3SNAS.

* Mawlana gaat deze twee producten eens goed met elkaar vergelijken.

Update:
Geen van beiden, het wordt de ISTAR MINI HD (HDMI 1.1). Ik heb geen interne hardeschijf nodig omdat ik alles ga streamen. Ook is deze een stuk compacter wat ik wel prettig vind.

[ Voor 25% gewijzigd door Mawlana op 29-06-2008 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Syntagma schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 20:22:
Erg interessant deze apparaatjes!
Het enige dat ik nog niet goed snap, is wat nou precies het verschil is tussen de vier genoemde modellen..
De hardware. Functioneel zijn ze allen gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 11:30:
[...]

De hardware. Functioneel zijn ze allen gelijk.
Bedoel je dan dat alleen de kastjes er anders uitzien, of zit er ook andere hardware in waardoor de ene meer mogelijkheden of power heeft dan de ander?

Nog een vraagje: Stel dat ik een PCH zou hebben (of een van de andere modellen), kun je die dan ook via die nieuwe Homeplug apparaatjes (via het stopcontact) aansluiten op je pc, en zo bijv. een 1080P film streamen via het electriciteitsnetwerk in huis? Dat zou weer draden trekken schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Syntagma schreef op zondag 29 juni 2008 @ 14:52:
[...]

Bedoel je dan dat alleen de kastjes er anders uitzien, of zit er ook andere hardware in waardoor de ene meer mogelijkheden of power heeft dan de ander?

Nog een vraagje: Stel dat ik een PCH zou hebben (of een van de andere modellen), kun je die dan ook via die nieuwe Homeplug apparaatjes (via het stopcontact) aansluiten op je pc, en zo bijv. een 1080P film streamen via het electriciteitsnetwerk in huis? Dat zou weer draden trekken schelen.
HD en streamen... ik ben daar geen voorstander voor; maargoed, als je interne netwerk snel genoeg is dan wel...

Vandaar dat ik me orienteer op eentje MET harddisk. Kan ik alles intern op de hdd zetten en dan geen last van vertraging bij streamen. Vooralsnog geniet de EGreat de voorkeur, maar weinig reviews te vinden. (wel een paar)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik het DVD-menu (van een film) met mijn PCH kan benaderen en er in kan navigeren om bijvoorbeeld de NL subs aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
sylvesterrr schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 23:39:
Ik ben me aan het oriënteren op een mediaplayer. Ik twijfel op dit moment nog tussen de Popcorn Hour A100 en de Egreat EG-M31A. Het is de bedoeling dat ik de mediafiles ga streamen vanaf mijn CH3SNAS.

* robertobadjo gaat deze twee producten eens goed met elkaar vergelijken.

Update:
Geen van beiden, het wordt de ISTAR MINI HD (HDMI 1.1). Ik heb geen interne hardeschijf nodig omdat ik alles ga streamen. Ook is deze een stuk compacter wat ik wel prettig vind.
ook ik ben mij aan het verdiepen in deze apperaten.

heb ook een ch3snas en had de popcorn hour geleend van een vriend. mis alleen de digitale uitgang voor de audio.

kan jij onderbouwen waarom je dus voor de istar gaat?

ik had hem ook op het oog maar kan hem niet bestellen :X

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
robertobadjo schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:57:
[...]

ook ik ben mij aan het verdiepen in deze apperaten.

heb ook een ch3snas en had de popcorn hour geleend van een vriend. mis alleen de digitale uitgang voor de audio.

kan jij onderbouwen waarom je dus voor de istar gaat?

ik had hem ook op het oog maar kan hem niet bestellen :X
Er zit een coaxiale uitgang op voor de audio. Daarnaast gaat de audio ook over HDMI. Ik gebruik op dit moment HDMI voor beeld en Coax voor de audio.

[ Voor 10% gewijzigd door Sander op 29-06-2008 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
sander- schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:03:
[...]

Er zit een coaxiale uitgang op voor de audio. Daarnaast gaat de audio ook over HDMI. Ik gebruik op dit moment HDMI voor beeld en Coax voor de audio.
punt is dat ik een jvc dvdspeler heb met alleen 1 digitale ingang.

en wil geen geld investeren in een nieuwe versterker met nieuwe boxen.

setje is net 3 jaar oud. ben ik weer 1000 euro armer voor nieuw spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:19:
[...]

Dit kan je oplossen door met ifoedit de subtitles aan te zetten.

Open VTS_01_0.IFO (IFO from main movie) in IfoEdit.
Go to VTS_PGCITI and select VTS_PGC_1.
In the bottom window scroll down to the line "There is no PGC Command Table".
Right click on this line and select "Add PreCommand".
You will get a new line: "1.Pre Command".
Right click 1.Pre Command and select "Edit Command".
Select (SetSTN) Set Audio Stream Nr or (SetSTN) Set Subpicture Stream Nr in the picklist and select the desired stream (First stream is always 0, second stream is 1, etc).
Goede tip als het zou werken, deze lijn komt niet voor bij mij :
"There is no PGC Command Table"

Als iets duidelijker instructies hebt zou dat fijn zijn ;)

Voor de mensen die na de laatste firmware tegen de timeseek jump van 30 sec. zijn opgelopen en dat net zo vervelend vinden als ik.
Ik heb het opgelost door weer terug te gaan naar firmware 330 en daarna de fabrieksettings terug gezet.

Overigens kan je de firmware alleen via de usb downgraden maar ze staan nog wel op de popcorn site :)

Popcorn dus:-)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2008 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 23:15:
[...]

Voor de mensen die na de laatste firmware tegen de timeseek jump van 30 sec. zijn opgelopen en dat net zo vervelend vinden als ik.
Ik heb het opgelost door weer terug te gaan naar firmware 330 en daarna de fabrieksettings terug gezet.
en over welk apperaat hebben we het nou??? ;?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82

Rocco82

aka Rocco

TF schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 20:47:
ik heb nu ook een popcorn en meteen een paar vreemde dingetjes:

- Alles hapert, zowel van een netwerk share als van de disk die ik erin gestopt heb.

Mogelijk heeft dit te maken met de Disk een 40GB seagate die al wat ouder is.
Had ik in het begin ook. Paar dingen die ik je kan meegeven:
- Nieuwe firmware al geupdate?
- Wanneer je van je PC afspeelt, is de harddisk verder idle (geen downloads op dezelfde schijf die de HD belasten etc.)

En probeer wat verschillende files, sommige formaten blijkt ie gewoon moeite mee te hebben.

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

welke harde schijf is trouwens een aanrader voor in de PCH? Die ik er nu in heb zitten maakt redelijk veel geluid.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Voordat ik me op het engelstalige NMT forum begeef, eerst maar even een kleine poging hier wagen..

Ik heb dropbear ssh bijna aan de praat, ik moet aleen nog het root account van een wachtwoord voorzien. Weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijg? 'passwd root' werkt niet.. Zou ik het wachtwoord van user 'nmt' via de GUI kunnen wijzigen en dan de nieuwe wachtwoordhash kunnen kopieren naar de root-regel in het 'schaduw' passwordbestand en het normale passwordbestand veranderen van 'root::' naar 'root:*:'? Ik zit nu op m'n werk, dus ik kan het zo snel niet uittesten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zojuist ook maar een Popcorn besteld.
Omdat ik hier in Zwitserland toch wel de Nederlandse radiozenders mis, zou ik deze graag willen streamen via de Popcorn. Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:49
Syntagma schreef op zondag 29 juni 2008 @ 14:52:
Via Homeplug 85Mbit versie lukt het bij mij niet om HD te streamen. Ik heb op het networkedmediatank forum een post gelezen van iemand die de 200 Mbit versie van Homeplug had en daar werkte HD films streamen wel mee.

Nou heb ik als file-server PC een oude Celeron 500 (nog passief gekoeld, ja ja) met 256 MB RAM. Hierop my-ihome draaien, maar ik denk dat de PC gewoon te langzaam is om HD (720p .mkv's) te streamen. Het is wel eens goed gegaan, maar de laatste keer was het hakkelen. En dat via een bedraad 100 Mbit netwerk... Kan misschien ook aan de warmte liggen. Maar sowieso is HTTP streamen van HD films mbv. een Celly 500Mhz aan de krappe kant... >:) Kijken of ik een andere oude PC kan ombouwen tot file & printer server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:46:
Weet iemand hoe ik het DVD-menu (van een film) met mijn PCH kan benaderen en er in kan navigeren om bijvoorbeeld de NL subs aan te zetten?
Niemand een idee of het het niet mogelijk om eenvoudig het menu te benaderen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Menu knop op de ab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar reageert hij niet op. Er verschijnt dan een rood rondje met een streep er doorheen bovenin het beeld. Een verkeersbordje zeg maar.
Ik heb de PCH nog maar net en heb hem gelijk voorzien van de laatste update. Ik heb het idee dat deze update niet goed geinstalleerd is. Het softwarematig uitschakelen lukt ook niet. Het beeld gaat dan knipperen maar schakelt niet uit.

Is er een manier om de update opnieuw te installeren, of kan ik hem beter terugsturen en dit onder de garantie laten doen?

Ik heb nu versie 01-17-080612-15-pop-402-000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Weet je wel zeker dat het menu mee geript is? Bij mij werkt de knop voor het menu namelijk perfect, maar ik krijg inderdaad een error teken als er geen menu bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Rudey

Ja, bij meerdere DVD's geprobeerd en werkt bij geen enkele. Als ik dezelfde DVD's in mijn "gewone" DVD speler afspeel is het menu wel te benaderen.

Als hij het met die menu-knop zou moeten doen, denk ik dat het dus aan de software ligt. Is er een manier om deze er opnieuw overheen te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
http://support.popcornhour.com/article.aspx?id=1049
Instructies voor recovery van de firmware.

Edit:
http://www.networkedmedia...hlight=downgrade+firmware
Als je wilt downgraden dan kan dat door simpelweg de update van een oudere firmware te draaien.

[ Voor 50% gewijzigd door Rudey op 30-06-2008 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Google zou zeggen: Did you mean "passwd root"? Misschien dat dat wel werkt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 30-06-2008 18:54 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 23:15:
[...]

Dan zal de (PGC Command Table) al aanwezig zijn. Je moet dan naar het eerste Pre-Command gaan en een Pre-Command toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 21:43
Ik heb de Popcorn sinds gisteren binnen. Ben meteen aan de slag gegaan met de installatie ervan. 't Viel me op dat er een zeer oude firmware (van januari) op stond. Update via internet ging prima. Ik geloof dat er nu een van 16 juni op staat.
Ik heb geprobeerd een 1080p wmv via een externe HD af te spelen, maar dat liep niet lekker. Na enkele minuten begon het beeld te schokken en daarna kreeg ik een zwart beeld. De PCH reageerde nergens meer op. Heb er dus de stroom af moeten halen. Hopelijk werkt dat beter als ik mijn interne HD geinstalleerd heb. Ik heb nog niet naar de specificaties van die film gekeken. Die stond toevallig nog op de externe HD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:53:
[...]
Google zou zeggen: Did you mean "passwd root"? Misschien dat dat wel werkt ;)
:) oeps.. dat is een typo op tweakers.. Mijn linux kennis is vrij roestig, maar het wijzigen van een wachtwoord op een 'normaal' linux systeem lukt me nog wel hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:43

BeyondThunder

Lost Lightning

Na een maandje spelen met de popcorn hour heb ik een besuit genomen.
Gehindert door mijn beperkte kennis van Linux ga ik toch proberen om een HT PC te bouwen met XBMC. Nu is de PCH weer een extra apparaat HT setup.

De PCH wordt momenteel alleen gebruikt voor het afspelen van HD.
De reden voor mij is simpel; Al het andere doet XBMC op een xbox beter, veel beter. Laat staan op een snellere machine.
Ik ga hier niet de loftrompet steken over XBMC ;) , dat is hier niet de plek voor.

Voorlopoig hou ik de PCH voor het afspelen van HD, en daar is ie redelijk goed in.
Vooral door de scherpe prijs rechtstreeks uit de USA, een aantrekkelijk product.
(Tip; ik heb gevraagd of ze "gift" op de verpakking wilden zetten, nog geen rekening gehad van de staat NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Laatst online: 11:26

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Gisteren besteld en vandaag binnen, De Egreat EG-M31A incl. 500 gig HD.
Ziet er allemaal netjes uit en al na 10 min perfect beeld, eerst een kleine DiVx vanaf USB stick.
Daarna de HD geformateerd en wat materiaal er op gezet.Alles werk erg makkelijk en eenvoudig. Netwerk aansluiting moet ik nog proberen.

Wat ik nog niet weet maar wellicht iemand hier, kan de EG-M31A ook rechtstreeks aan mijn Dell 2407WFP-HC, Ik heb dat wel geprobeerd met een verloop van HDMI naar DVI maar dat lukt me nog niet.
Het zou leuk zijn maar is niet noodzakelijk.

De 720 mkv van Planet Earth ziet er goed uit samen met de Sony 32W4000, beeld happert niet en geluid is goed. De rest moet ik nog uittesten.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82

Rocco82

aka Rocco

Mijn netwerkproblemen zijn sinds gisteren spontaan opgelost. Leuk feitje is dat een reeds toegevoegde netwerk-share gewoon werkte.

Vanaf mijn PC kon ik niet connecten naar de PCH, liep vast etc. Gisteren kwam ik er dus achter dat ik geen nieuwe netwerklocaties kon toevoegen (workgroup not found). Terwijl mijn reeds toegevoegde dir van de PC wel werkte.

Gisteren moest en zou ik dus een film kijken van een andere locatie (virtuele dvd drive, hij slikt geen image's). Dus heb ik een factory reset gegeven om alle settings terug te zetten. Geluid weer terug zoals het naar mijn mening goed stond (wat ook niet werkte) en de workgroup weer veranderd naar mijn werkgroep naam thuis.

En voila, ineens, werkt alles. Zowel het netwerk-share locatie toevoegen werkt, maar ook vanaf mijn PC kan ik nu ineens inloggen met (NMT/1234 thanks voor degene die dat poste had het gisteren nodig), maar het mooiste vind ik nog wel dat ook mijn geluid ineens DD5.1 is. Het lijkt erop alsof dat alle settings die ik voor de updates en installatie van de apps niet goed waren en dat dit nu verholpen is met factory reset, opnieuw instellen.

Misschien een tipje voor mensen die met soortgelijke problemen kampen

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:36

mno

Moet je voor de PCH A-100 (zojuist in de US besteld) nog een aparte stroomkabel of adapter kopen voor gebruik in NL? Volgens de site van PCH wordt hij geleverd met een '3 Prong Flat US Power Cord' en dat zal vast niet passen in ons stopcontact.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 12:51
mno schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:45:
Moet je voor de PCH A-100 (zojuist in de US besteld) nog een aparte stroomkabel of adapter kopen voor gebruik in NL? Volgens de site van PCH wordt hij geleverd met een '3 Prong Flat US Power Cord' en dat zal vast niet passen in ons stopcontact.
Nee, je krijgt er gewoon de goede stekker bijgeleverd. :)
Ze kijken gewoon waar ie heen wordt gestuurd, en dan krijg je de juiste stekker erbij, maar anders was het nog geen ramp, want het is zo'n normaal snoer die in een adapter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

FloRadix schreef op woensdag 30 april 2008 @ 16:05:
Ik gebruik de pch ook om live tv bekijken vanuit mijn dreambox (7025), zelfs HD kanalen kan je laten streamen naar je pch.

Je maakt een html bestand (zenders.hmtl) , ip is natuurlijk mijn dm7025.
Deze html plaats je op een share, in \\dreambox\harddisk
Urls van zenders zijn achterhaald via dreambox webinterface.
Daarna met pch kies dreambox share, openen bestand kies Zenders.html, kies de zender en geniet maar...

zenders.html:
<br/>
<p>
<a href="http://192.168.7.54:8001/1:0:11:1D:12:3E8:FFFF0000:0:0:0:" vod>Discovery HD</a>
<p>
Cool, dat wil ik ook doen zodra mijn PCH binnen is. Weet niet of je nog mee leest (gezien de datum van je post) maar doet deze opstelling het nog goed? Geen last van bijvoorbeeld A/V-sync-problemen?

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

-elw00d schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:50:
Nee, je krijgt er gewoon de goede stekker bijgeleverd. :)
Ze kijken gewoon waar ie heen wordt gestuurd, en dan krijg je de juiste stekker erbij, maar anders was het nog geen ramp, want het is zo'n normaal snoer die in een adapter gaat.
OK thanks, dan komt het wel goed. :)

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Op http://www.heatsink-guide...php?content=control.shtml staat een leuke guide over hoe je een fan temperatuurgestuurd kan krijgen. Lijkt me een erg leuk projectje ! Voor degene die er ook in geinteresseerd zijn heb ik de benodigde onderdelen even opgezocht bij Conrad. Je hebt de volgende bestelnrs nodig:

PREC.TRIMPOTMETER 425109 - 89 1,32 EUR
IRFZ24 HEX FET TO220 162739 - 89 0,55 EUR
Thermistor B57164-K103-J 500622 - 89 0,49 EUR
GATEN RASTER PLATEN 528463 - 89 1,94 EUR

De laatste (gaten plaatje) is misschien niet nodig, maar kan handig zijn om de boel vast te solderen :)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Montana schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:11:
Gisteren besteld en vandaag binnen, De Egreat EG-M31A incl. 500 gig HD.
Ziet er allemaal netjes uit en al na 10 min perfect beeld, eerst een kleine DiVx vanaf USB stick.
Daarna de HD geformateerd en wat materiaal er op gezet.Alles werk erg makkelijk en eenvoudig. Netwerk aansluiting moet ik nog proberen.

Wat ik nog niet weet maar wellicht iemand hier, kan de EG-M31A ook rechtstreeks aan mijn Dell 2407WFP-HC, Ik heb dat wel geprobeerd met een verloop van HDMI naar DVI maar dat lukt me nog niet.
Het zou leuk zijn maar is niet noodzakelijk.

De 720 mkv van Planet Earth ziet er goed uit samen met de Sony 32W4000, beeld happert niet en geluid is goed. De rest moet ik nog uittesten.
Zelf zit ik ook naar dit apparaat te kijken:
wordt het heel warm tijdens het afspelen?
maakt het veel geluid of nauwelijks hoorbaar?

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Laatst online: 11:26

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Zosas schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:32:
[...]

Zelf zit ik ook naar dit apparaat te kijken:
wordt het heel warm tijdens het afspelen?
maakt het veel geluid of nauwelijks hoorbaar?
Warm wordt het wel, en qua geluid een hele zachte bijna niet hoorbare zoem. En soms iets tikken van de HD ( zelden). over beide maak ik mij geen zorgen.

Inmiddels al van alles afgespeeld en dat gaat goed, nog geen 1080 en nog niet met het netwerk bezig geweest ( nog geen tijd genoeg gehad)
Kan wel inmiddels op mijn Dell monitor worden aangesloten dus dat is wel makkelijk.

Voor de warmte is wel een oplossing de gaatjes voor de ventilator iets groter maken. Maar dat komt nog wel. En de warmte is vergelijkbaar met mijn Lacie externe usb HD, daarin zit de zelfde Samsung HD.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

PCH

ik heb met geen enkele film geluid, VOB, ISO , HD formaat helemaal nergens mee. Maar een MP3 afspelen gaat dan weer wel goed.

Geluid gaat via HDMI rechtstreeks naar de TV, van de TV via TOSLINK weer naar versterker TOSLINK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
TF schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:04:
PCH

ik heb met geen enkele film geluid, VOB, ISO , HD formaat helemaal nergens mee. Maar een MP3 afspelen gaat dan weer wel goed.

Geluid gaat via HDMI rechtstreeks naar de TV, van de TV via TOSLINK weer naar versterker TOSLINK.
Waarom sluit je niet de toslink rechtstreeks van de popcorn naar je receiver?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Er zit geen toslink aansluiting op de popcorn hour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:37
De coax aansluiting dan...

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
scorpion303 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:27:
Ik wil de PCH (plus interne HD) gaan gebruiken als NAS en kan dan (hopenlijk) mijn XP fileserver uitzetten.en zo weer enkele boompjes per jaar redden. Ik loop dan wel tegen de volgende onduidelijkheden aan..
- Kan ik vanaf de PCH wel gewoon via SMB naar mijn xboxen (met xbmc) streamen?
- Ik kan mijn XP fileserver via SFTP/SSH benaderen vanaf het Internet. Heeft de PCH manieren om deze op een veilige manier (SFTP/SSH/HTTPS/whatever) te benaderen vanaf het Internet en om zo veilig bestanden uit te wisselen?
- Zo nee, is de ftp-server 'robuust' genoeg om rechtstreeks aan het Internet te hangen? Uiteraard met een nieuw, complex wachtwoord?
- Zo nee,.kan ik op een of andere manier vanaf het Internet de PCH een WOL commando laten versturen?
Kleine update!

Ik heb de telnet server aan de praat gekregen. Daarna heb ik dropbear SSH server kunnen installeren en deze werkt nu ook naar behoren! Kan nu zonder problemen vanaf het Internet inloggen op m'n PCH. SSH-tunneling via de PCH naar andere apparaten in het netwerk werkt ook. Verder kan ik (middels een gecompileerde versie van ether-wake} andere apparaten in mijn netwerk aanzetten middels WOL.

Helaas is dropbear niet uitgerust met SFTP functionaliteit. Ik heb een poging ondernomen om een SSH tunnel op te zetten naar de interne ftp server van de PCH, maar dat gaat nog niet zo makkelijk. Ook via ftp passive mode loop ik tegen probleempjes aan. Verder moet ik nog even zorgen dat al deze aanpassingen een reboot van de PCH gaan overleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82

Rocco82

aka Rocco

TF schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:04:
PCH

Heb soorgelijk probleem gehad. BIj mij helpte een system reset to factory defaults en toen audio instellingen opnieuw goedzetten. Had het echter niet doorgelinkt via een TV, maar met coax rechtstreeks op de receiver.

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Rudey schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:38:
Er zit geen toslink aansluiting op de popcorn hour.
goed gezien. Maar lees nog eens goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik lees hier eigenlijk vanalles over de mods met ventilators en dergelijke, maar zijn er ook mensen die hem gebruiken zonder zich druk te maken om de warmte? Bij mij tikt de harddisk ook wel af en toe, maar gloeiend heet wordt het allemaal niet en performance problemen door de warmte heb ik ook nog niet gehad. Ik heb een beetje het idee dat ik een van de weinig ben die een niet gemoddificeerde Popcornhour gebruikt ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
TF schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 19:48:
[...]

goed gezien. Maar lees nog eens goed...
Als jij goed had gelezen dan had je waarschijnlijk wel doorgehad dat het een reactie was op de post van Drunkfux en niet op die van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82

Rocco82

aka Rocco

Marzman schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:31:
Ik lees hier eigenlijk vanalles over de mods met ventilators en dergelijke, maar zijn er ook mensen die hem gebruiken zonder zich druk te maken om de warmte? Bij mij tikt de harddisk ook wel af en toe, maar gloeiend heet wordt het allemaal niet en performance problemen door de warmte heb ik ook nog niet gehad. Ik heb een beetje het idee dat ik een van de weinig ben die een niet gemoddificeerde Popcornhour gebruikt ;)
/steekt hand op

:) Denk dat het er ook aan ligt waarvoor je hem gebruikt. Bij mij staan geen torrents te downloaden oid. Ik gebruik hem om via het netwerk bestanden van mijn PC af te spelen en zet soms wat op de PCH disk zelf. Verder draai ik ook hooguit 2-3 uurtjes per avond via mijn PCH. Heb nog niets gemerkt van warmte, hoor hem soms wel tikken inderdaad. Ik heb hem wel constant aanstaan 's Avonds.

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Volgens de fabrikant kan de warmte helemaal geen kwaad. Ik zou er dan ook niets aan doen, tenzij je vastlopers of stotterend beeld krijgt. Daarnaast schijnt het de warmteafvoer te verbeteren als je de PCH op z'n zij zet, met de cpu aan de bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Rudey schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:41:
[...]

Als jij goed had gelezen dan had je waarschijnlijk wel doorgehad dat het een reactie was op de post van Drunkfux en niet op die van jou.
je hebt gelijk!

PCH
Ik ben het onderwijl aardig zat. Ik krijg een Normale DVD niet goed afgespeeld. Het is hakkelig, geen geluid etc.

Feiten: Windows 2003, 2 GB intern Dual Core, SMB share --> Traag, NFS aangemaakt onder windows --> Traag.

Maar de HD trailer van Hancock is 300mb groot en die speelt dan over beide shares weer vloeiend af. Evengoed nog geen geluid maar dat is nog even niet het belangrijkst.

Nieuwste firmware, factory defaults al geprobeerd. Het ziet er naaruit dat ik niet zo tevreden ben. Misschien vanavond nog een proberen met een cross-kabel tussen mijn server en de PCH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:37

Nitai

Live the life you love.

Heb je die MyiHome al geprobeerd TF? Bij mij werkt dat uitstekend. Ik draai de een na laatste firmware (niet de nieuwste, die gaf gezeik met subtitles).

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast
Verder is dit topic ook niet bedoeld voor zinloze reacties in de trant van "ik heb hem binnen !!!1" of "wil er iemand nog een invite?" of "Ik heb invite nummer xxx"..