Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:43

TF

bla bla

Nitai schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:35:
Heb je die MyiHome al geprobeerd TF? Bij mij werkt dat uitstekend. Ik draai de een na laatste firmware (niet de nieuwste, die gaf gezeik met subtitles).
Heb ik gister ook geprobeerd, maar draait niet lekker onder Windows 2003 r2 sp2. Ik heb de compatibiliteitsmodus op Windows XP gezet en dan werkt het wel.

Het probleem hiermee is dat hij de film in deeltjes (alle files) op het scherm tovert en dat het beeld heel erg klein is.

Het lijkt gewoon niet te mogen bij mij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:37

Nitai

Live the life you love.

Ok, nee dat probleem heb ik niet. Kun je niet XP(lite) draaien in VMWare op je server? Het is allemaal wel een geklooi (=lees omweg), maar dan zullen de andere zaken die je hebt geprobeerd ook wel werken. Je hebt genoeg geheugen, dus misschien is virtualisatie een optie?

[ Voor 5% gewijzigd door Nitai op 04-07-2008 11:18 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Marzman schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:31:
Ik lees hier eigenlijk vanalles over de mods met ventilators en dergelijke, maar zijn er ook mensen die hem gebruiken zonder zich druk te maken om de warmte? Bij mij tikt de harddisk ook wel af en toe, maar gloeiend heet wordt het allemaal niet en performance problemen door de warmte heb ik ook nog niet gehad. Ik heb een beetje het idee dat ik een van de weinig ben die een niet gemoddificeerde Popcornhour gebruikt ;)
Ik gebruik m ook zonder fan mod of wat dan ook, maar ook zonder HD.
750gb schijf maakte teveel herrie.

Heb alle HD films op mn pc staan en via Myihome streamen gaat perfect en geen herrie en geen warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees hier eigenlijk vanalles over de mods met ventilators en dergelijke, maar zijn er ook mensen die hem gebruiken zonder zich druk te maken om de warmte? Bij mij tikt de harddisk ook wel af en toe, maar gloeiend heet wordt het allemaal niet en performance problemen door de warmte heb ik ook nog niet gehad. Ik heb een beetje het idee dat ik een van de weinig ben die een niet gemoddificeerde Popcornhour gebruikt ;)
Ik gebruik hem ook ongemodificeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik met zo een popcorn hour bijv hd filmbestanden op een usb2 apparaat doen en dan van playbacken of gaat dat te langzaam en moet ik persee ene verbinding met netwerk maken?

Waar kan ik het beste zo een popcorn hour kopen? (import?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Ik heb hem alleen "gemod" (mini fannetje erin) omdat ie bij mij in een redelijk afgesloten kast staat en daardoor werd ie wat warm...zodoende.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:36

mno

Aan de plaatjes te zien heeft de PCH alleen USB-aansluitingen aan de voorkant. Het lijkt me niet zo fraai als ik hier permanent een harddisk op aansluit. Hoe lossen jullie dit op?

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 12:51
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 19:53:
Kan ik met zo een popcorn hour bijv hd filmbestanden op een usb2 apparaat doen en dan van playbacken of gaat dat te langzaam en moet ik persee ene verbinding met netwerk maken?

Waar kan ik het beste zo een popcorn hour kopen? (import?)
Nee, via USB2.0 kun je ook HD bestanden afspelen op je PCH. Je kunt 'm het beste kopen bij de fabrikant, via www.popcornhour.com .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er geen harddisk recorder met NMT functies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

heb nu ook llink even geprobeerd, deze speelt een mp4 file prima af, maar DVD's wil hij wederom niet. Erg vreemd.... er staat wel Buffering... maar dan sta ik weer in het menu.

Iemand een PCH kopen ? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

mno schreef op zondag 06 juli 2008 @ 09:00:
Aan de plaatjes te zien heeft de PCH alleen USB-aansluitingen aan de voorkant. Het lijkt me niet zo fraai als ik hier permanent een harddisk op aansluit. Hoe lossen jullie dit op?
Voor de permanente oplossing: bouw 'm in....

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
mno schreef op zondag 06 juli 2008 @ 09:00:
Ik heb twee zwarte usb kabels ingeplugd en die onder de
PCH door naar achteren geleid. Valt dan wat minder op weg tegen de donkere achtergrond. Niet echt mooi, maar ik kan er mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Thanks Geebee, EdGnoj. Denk dat ik dan inderdaad toch maar ga voor een ingebouwde notebook-HD.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Marzman had het over een tikkende harde schijf: een harde schijf die tikt (hard geluid vergeleken met normaal geluid, vooral bij het opstarten) is aan het doodgaan! Dus let daarop: backup bestanden die je nog nodig denkt te hebben.

Ik heb op mijn opengeschroefde pch een 8cm temperatuur gestuurde ventilator liggen (gewoon los inderdaad, met het sensortje tussen de vinnen van het koelblokje gevrot): voorheen kon je het koelblokje niet langer dan een paar seconden aanraken ivm hitte, nu is ie gewoon kamertemperatuur. En ik denk minder last te hebben van vastlopers, moet zeggen heb de laatste tijd niet zoveel gebruik van de pch gemaakt (ivm EK enzo)

[ Voor 47% gewijzigd door Quantor op 07-07-2008 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:27
Kleine vraag ivm de wifi ondersteuning.

Ik heb hier een Belkin N dongle liggen die ik aansluit op de pch (lampje gaat branden). Volgens wat ik vernomen heb zou er daarop een WIFI menu moeten verschijnen om de juiste instellingen mogelijk te maken maar weet iemand onder welk menu dit submenu verschijnt? Momenteel lukt het mij immers niet om een draadloze PCH op te starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
robertobadjo schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:57:
[...]

ook ik ben mij aan het verdiepen in deze apperaten.

heb ook een ch3snas en had de popcorn hour geleend van een vriend. mis alleen de digitale uitgang voor de audio.

kan jij onderbouwen waarom je dus voor de istar gaat?

ik had hem ook op het oog maar kan hem niet bestellen :X
Ik heb gisteravond de knoop doorgehakt en de ISTARHD MINI NMT PLAYER HDMI 1.3 besteld. Deze versie is (omgerekend naar €) maar een paar tientjes duurder dan de HDM 1.1 versie, maar dan heb je meteen wel de nieuwste van de nieuwste. :P Vanochtend kreeg ik al een mail met daarin de mededeling dat het is verzonden. :o

De ISTAR HD MINI is in principe hetzelfde als de overige NMT players, maar deze vind ik een stuk compacter (er hoeft geen hardeschijf in te passen), de fan staat default uit. Bovendien vind ik het design van ISTAR HD MINI een stuk mooier dan de rest.

* Mawlana gaat alvast een extra UTP-kabel aanleggen. :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door Mawlana op 07-07-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl1bzw
  • Laatst online: 08-09 17:36
Als ik alles zo lees heb ik het idee dat de ondersteuning bij de PCH het beste is, of sla ik de plank nou mis?

Ik vroeg me wel af wanneer die PCH nou precies gelanceerd is?

Ik vraag me namelijk af of ik er 1 moet bestellen of moet wachten op de opvolger. Ik wil er namelijk wel een HD inzetten, zodat hij ook makkelijk mee te nemen is naar vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:37
Met de laatste firmware is er qua features en bestandsformaatondersteuning geen verschil tussen de PCH en iStar Mini. In het verleden is wel gebleken dat de firmware voor de PCH eerder verschijnt, en niet altijd ook uitkomt voor de iStar Mini (slaat soms een versie over).

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
PCH reageert inderdaad wel regelmatig op bugreports en dergelijke maar de speler heeft nog wel last van een aantal serieuze bugs !

- Remote control kan er plotseling mee stoppen als er een interne HDD geplaatst is. Dit is bevestigd op de forums en heeft een hardwarematige oorzaak. De powerconnector van de hdd zit te dicht bij de IR receiver welke daardoor gestoord wordt. Dit schijnt te fixen te zijn met een hardwaremod(condensator over de IR receiver heen) maar daar ga ik niet aan beginnen..

- DVD iso's afspelen vanaf een externe USB harddisk geeft vastlopers. Deze zijn willekeurig en dit is bevestigd door Popcorn zelf. Ze hebben moeite met het repliceren(al loopt elke film die geprobeert is vast) en hebben geen idee hoe het op te lossen..

- DTS geluid bij hd films stottert af en toe. Bekend maar geen oplossing voor tot dusver.

Beide problemen waren in Februari al bekend en zijn nog niet opgelost. De verwachting is ook niet dat dit in een komende firmware release wordt verholpen.. Het is dus maar wat je ondersteuning noemt :)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De support vind ik idd om te huilen. Ze reageren wel allemaal leuk op forumberichten en bij elke firmware komen er nieuwe features maar helaas blijven bovenstaand genoemde problemen gewoon bestaan. Al lossen ze die nu eerst eens op ipv elke keer weer nieuwe features te verzinnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-09 19:35
Wilde schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 07:44:
PCH reageert inderdaad wel regelmatig op bugreports en dergelijke maar de speler heeft nog wel last van een aantal serieuze bugs !

- Remote control kan er plotseling mee stoppen als er een interne HDD geplaatst is. Dit is bevestigd op de forums en heeft een hardwarematige oorzaak. De powerconnector van de hdd zit te dicht bij de IR receiver welke daardoor gestoord wordt. Dit schijnt te fixen te zijn met een hardwaremod(condensator over de IR receiver heen) maar daar ga ik niet aan beginnen..

- DVD iso's afspelen vanaf een externe USB harddisk geeft vastlopers. Deze zijn willekeurig en dit is bevestigd door Popcorn zelf. Ze hebben moeite met het repliceren(al loopt elke film die geprobeert is vast) en hebben geen idee hoe het op te lossen..

- DTS geluid bij hd films stottert af en toe. Bekend maar geen oplossing voor tot dusver.

Beide problemen waren in Februari al bekend en zijn nog niet opgelost. De verwachting is ook niet dat dit in een komende firmware release wordt verholpen.. Het is dus maar wat je ondersteuning noemt :)
- Het eerste probleem kan alleen worden opgelost door alle PCH's weer terug te nemen gezien het een hardwarematigprobleem is (ik heb er zelf geen last van)
- Bepaalde problemen zijn soms gewoon lastig om op te lossen, kan bv. ook weer aan niet toereikende hardware liggen.
- Er komen nog steeds updates uit voor het apparaat, ze zitten dus nog niet stil.

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa001
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 13:59
Je weet als je dit koopt dat je niet een handig vrouwvriendelijk toestel koopt.
Er wordt aan gewerkt en zal pas vanaf de volgende hardwareupgrade werken zoals het moet voor iedereen.
Zelf heb ik niet veel last van de problemen. Enkel de lastige bediening (richten) en het niet allemaal vlekkeloos afspelen van de HD content, al moet ik hier wel zeggen dat de overgrote meerderheid van de weigeraars ligt aan het feit dat de ref.frames te hoog waren, en dit staat in de specs. Maar toch jammer dat dit niet alles vlekkeloos afspeelt, ook al staat het in de specs. Van die DTS drop out heb ik nog maar in één film last gehad gelukkig. Beste remedie is hem altijd koud opstarten zodat de buffer volledig leeg is al je begint.
Via een aantal coders op het forum van NMT heb ik toch al wat handige software op de PCH gezet zodat ik wel vrouwvriendelijk kan scrollen tss men films, maar de meeste pogjes zijn nog steeds work in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl1bzw
  • Laatst online: 08-09 17:36
Ok, bedankt voor de reacties.

Ik dacht namelijk dat er alleen wat software probleempjes waren, maar nu ik het zo hoor wacht ik wel op de volgende versie.

Ik hoop dan wel dat ze wat aan de hardware problemen gedaan hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb vandaag m'n Popcorn Hour ontvangen en wil de nieuwste firmware downloaden (linkje), maar dat archief lijkt corrupt te zijn. Ook een andere geprobeerd, ook corrupt. "Unexpected end of archive" zegt WinRAR. En WinZip zegt zelfs het geen ZIP-archief zou zijn...

Iemand een goede link beschikbaar?

-- Edit: ondertussen via de Popcorn Hour zelf kunnen updaten. Maar dat probleem met de site is toch best wel vaag.

[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 08-07-2008 21:39 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
malinwa001 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:08:
Zelf heb ik niet veel last van de problemen. Enkel de lastige bediening (richten)
Heb je de folie beschermlaag wel verwijderd die aan de voorkant van de PCH zit? Dit is een zeer dunne, vrijwel onzichtbare folielaag. Ik heb zelf namelijk ook de ongevoeligheid voor de remote ervaren, maar toen de folie verwijderd was was dit probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:33

KL643

beeldaandemuur

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nog steeds wat problemen, een paar keer werd m'n download gewoon halverwege afgekapt, maar uiteindelijk een volledige, niet-corrupte firmware kunnen binnenhalen. Gelukkig was het al niet meer nodig omdat ik via de Popcorn Hour zelf een firmware update heb weten te doen :)

Ik heb al wel een klein ventilatortje besteld dat ik de heatsink ga bevestigen. Met een paar langere schroeven zet ik het 'deksel' van de PCH wat hoger zodat deze ventilator van alle kanten verse lucht kan aanzuigen. Op de twee geheugenchips heb ik al kleine koperen heatsinkjes geplaatst, dat was ook wel nodig merkte ik, die werden meteen lekker heet.

Heb zojuist twee eps van Lost gekeken, 720p x264 .MKV rips. Ging perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 21:29
Ik gebruik hem ook voor 720p content en DVD ISO's en heb eigenlijk geen enkel probleem.
Het is pas als je 1080p echt ten volle gaat benutten dat je tegen allerlei zaken kan aanlopen omdat je op het scherp van de snee werkt. (vb transferrates etc zijn toch wel hoog, de minste glitch geeft dan stuttering etc, complexiteit van encoding, X264 profiles, ref-frames,etc,etc,etc)
Laat ons zeggen dat er zijn die maar liggen te roepen en te schreeuwen dat hun illegaal gedownloaded filmpjes "niet spelen" en als je de files dan gaat analyseren is het toch wel te begrijpen omdat ze vb buiten spec (video en/of audio) vallen...tja...

Ik gebruik een "gewone" SMB share en speel vlekkeloos 720p/DTS en ISO's af.
Ik heb wel een 160G 2.5" in bestelling staan omdat ik met de applicaties wel gaan experimenteren.
Ik heb gisteren een oude 120G erin gestopt en mezelf toch enkele uurtjes kunnen vermaken ; geen enkel issue (vb van die remote ofzo) tegengekomen.

Ja er zijn bugs, enkele lastige (vb AC3 volume), maar de community is zéér actief (vb tal van applicaties die verschijnen) en het ding kost verdorie niet véél...

[ Voor 16% gewijzigd door jvanhambelgium op 09-07-2008 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

jvanhambelgium schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 07:30:

[..]

Het is pas als je 1080p echt ten volle gaat benutten dat je tegen allerlei zaken kan aanlopen omdat je op het scherp van de snee werkt. (vb transferrates etc zijn toch wel hoog, de minste glitch geeft dan stuttering etc, complexiteit van encoding, X264 profiles, ref-frames,etc,etc,etc)
Mijn 32" is native 720p en het meeste wat ik download is ook gewoon 720p. Ach, eventuele 1080p rips (bv. American Gangster) kan de Popcorn Hour dan wel downscalen. Zal er toch wel erg goed uit blijven zien.
Ik heb wel een 160G 2.5" in bestelling staan omdat ik met de applicaties wel gaan experimenteren.
Ik heb gisteren een oude 120G erin gestopt en mezelf toch enkele uurtjes kunnen vermaken ; geen enkel issue (vb van die remote ofzo) tegengekomen.
Ik had een 3.5" 500gb 7200rpm HD meebesteld, maar die gaat er morgen alweer uit en wordt vervangen door een 2.5" 250gb notebook schijfje. Kleiner, stiller, koeler plus het levert me ruimte om voor een voedingkabel waar ik een fan op ga aansluiten. Die Sigma chip moet echt actief gekoeld worden vind ik, het koellichaam wordt al snel gloeiend heet.
Ja er zijn bugs, enkele lastige (vb AC3 volume), maar de community is zéér actief (vb tal van applicaties die verschijnen) en het ding kost verdorie niet véél...
AC3 Volume? Geldt dat alleen als iemand op een DD5.1 set luistert of ook wanneer het naar DD2.0 wordt gedownmixed? Ik heb geen surroundset namelijk en luister ofwel via de TV, ofwel via een Sennheiser koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is om de 'apps' op de HD te verwijderen en daarna weer onieuw te installeren? Als ik de apps-install wizard doorloop, dan geeft ie een melding dat de applications al geinstalleerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
jvanhambelgium schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 07:30:
Ik gebruik hem ook voor 720p content en DVD ISO's en heb eigenlijk geen enkel probleem.
Laat ons zeggen dat er zijn die maar liggen te roepen en te schreeuwen dat hun illegaal gedownloaded filmpjes "niet spelen" en als je de files dan gaat analyseren is het toch wel te begrijpen omdat ze vb buiten spec (video en/of audio) vallen...tja...

Ik gebruik een "gewone" SMB share en speel vlekkeloos 720p/DTS en ISO's af.

Ik kijk nu in de vakantie erg veel films. Voornamelijk DVD ISO's, 720p en 1080p spul. Alles draait vlekkeloos. Alles via SMB share, geen enkel probleem.
Ik heb alleen maar plezier van het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Ik wil graag gebruik maken van de digitale RCA uitput. Maar ik heb enkel nog een Toslink beschikbaar voor digitale audio op mijn versterker (de rca word al gebruikt door DVD , en de DVD kent weer geen Toslink)

Nu heb ik de volgende kabel gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://www.amabilidade2002.com/al21hr.gif

zou dit zondermeer gaan werken? Immers, COAX en glas dat zijn toch echt andere materialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
> COAX en glas dat zijn toch echt andere materialen

Euh, dat zijn zeker andere materialen, maar denkelijk zal er in die kabel een omzetter zijn verwerkt ??
Optische pulsen (TOSLINK) kan je anno 2008 nog steeds niet uit een RCA kabeltje doen komen hoor ZONDER bijkomende electronica.
Er moet een omvormer tussen die de optische pulsjes omzet naar electrisch pulsjes.
En als ik effe google lees ik direct...

"AC adapter included, 6Vdc 250ma. ..." , dus ja, er zit iets in de kabel ;-)

Dit is een super eenvoudige omzetting hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Ik zie nergens in de adv. staan dat er een adapter bij hoort.

http://www.amabilidade2002.com/toslink18.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
euh, dat is precies een gewoon een dubbele kabel ?? met aan elke kan 2 connectoren, een RCA en een TOSLINK. Dit is geen TOSLINK -> RCA kabel hoor.

Als ik verder lees :

RCA plug gold plated
DVD player with optical audio OUT +
RCA video OUT to amplifier with optical IN + Video - TV - video beamer with RCA IN

Dus eigenlijk niets speciaals hoor.
Omzetting electrisch-optisch of omgekeerd heeft gewoon electronica nodig.

Ik had effe gegoegeld naar een andere soort kabel die effectief omzetting optisch-electisch deed

PS : NEEN, jij kan deze niet gebruiken. Jij moet een omzetting doen en dan moet je eerder naar een ander soort oplossing zoals :

http://www.lashen.com/vendors/calrad/Toslink_Cables.asp

Kijk maar naar item 10-110
(SPDIF* Digital Coaxial to Toslink Optical Signal Converter)
Input: Coaxial Digital PCM Audio via RCA connector
Output: Optical Digital Audio via Toslink connector
Size: 0.8" High x " 2.8 Wide x 1.8 " Deep (20mm x 71 mm x 46 mm)
Weight: 1.1 oz (31g)
Power Consumption: 50mA
External 115VAC to 6VDC @ 250mA Power Supply Included

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

je hebt helemaal gelijk. Ik kijk met mijn neus.

Jammer, moet ik misschien toch maar gewoon analoos aansluiten. Dan maar geen DTS.

Wat misschien wel weer kan --> Ik heb HDMI gebruik en AUDIO over HDMI aan gezet. Echter dat geeft geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

jvanhambelgium schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:41:

[..]

PS : NEEN, jij kan deze niet gebruiken. Jij moet een omzetting doen en dan moet je eerder naar een ander soort oplossing zoals :

http://www.lashen.com/vendors/calrad/Toslink_Cables.asp

Kijk maar naar item 10-110

[..]
Precies zo'n adapter heb ik thuis nog liggen. Handige dingen. Coax aan de ene kant erin, optisch aan de andere kant eruit. Doodsimpel apparaatje.

[ Voor 32% gewijzigd door Wildfire op 09-07-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

oke maar voor ik zon apparaat aanschaf. Er staan in het menu van de PCH dat ik audio ook over HDMI aan kan zetten.

Hij gaat rechtstreeks naar mijn TV en vanaf de TV gaat er weer een glaskabel naar de AV receiver. Theoretisch gezien moet dit ook tot resultaat leiden. Echter, over HDMI is er (behoudens mp3 muziek) geen geluid uit te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

TF schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:57:
oke maar voor ik zon apparaat aanschaf. Er staan in het menu van de PCH dat ik audio ook over HDMI aan kan zetten.

Hij gaat rechtstreeks naar mijn TV en vanaf de TV gaat er weer een glaskabel naar de AV receiver. Theoretisch gezien moet dit ook tot resultaat leiden. Echter, over HDMI is er (behoudens mp3 muziek) geen geluid uit te krijgen
Hangt er vanaf hoe je TV geluid doorlust, misschien dat daar iets fout gaat. Via HDMI heb ik iig wel geluid op mijn TV (JVC 32" gevalletje).

Maar zo'n coax naar optisch ding kun je in Nederland bv. bij Conrad.nl kopen, daar komt de mijne vandaan en die is exact hetzelfde als in de link die zojuist werd gegeven.

[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 09-07-2008 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Hij geeft wel audio als ik een mp3 afspeel, dus doorlussen van de TV naar de AV gaat wel goed. In ieder geval voor die indeling.

Misschien heeft BCC die dingen ook wel....

Vooralsnog niet echt tevreden over de PCH, het enige dat ik knap kan afspelen is de HD trailer van Hancock. Een eenvoudige Baantjer DVD schokt en trilt en doet. En via http wil hij helemaal niets afspelen.

Daarom twijfel ik of ik wel een adapter wil kopen, ik denk er nml over de PCH weer weg te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

TF schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:20:
Hij geeft wel audio als ik een mp3 afspeel, dus doorlussen van de TV naar de AV gaat wel goed. In ieder geval voor die indeling.

Misschien heeft BCC die dingen ook wel....

Vooralsnog niet echt tevreden over de PCH, het enige dat ik knap kan afspelen is de HD trailer van Hancock. Een eenvoudige Baantjer DVD schokt en trilt en doet. En via http wil hij helemaal niets afspelen.

Daarom twijfel ik of ik wel een adapter wil kopen, ik denk er nml over de PCH weer weg te doen
Ondersteuning van DVD ISO's wordt nog verbeterd heb ik begrepen.

Ikzelf heb er iig een HD ingezet, ik wil niet streamen. Het idee voor mij was juist volledig onafhankelijk van mijn PC iets af te kunnen kijken en met alle films/series op de HD van de Popcorn Hour zelf lukt dat uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
TF schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:57:

Normaal dus, of had je gedacht dat ie een meerkanaals stroom (Dolby Digital / DTS) doorheen de TV terug zou uitspuwen richting de receiver ? Don't think so! Voor 2-kanaals stereo (zoals MP3'tjes) kan ik het nog geloven.

Mischien is het beter om de HDMI audio OUT gewoon af te zetten, zo'n convertor ertussen en de SPDIF-COAX uitgang van de PHC rechtstreeks op de TOSLINK van de receiver te hangen...

Hoe speel jij die Baantje DVD dan af ?? Externe DVD speler op de PHC-USB aangesloten ?
Ik ben echt wel tevreden van de PHC hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

jvanhambelgium schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:30:
[...]
Hoe speel jij die Baantje DVD dan af ?? Externe DVD speler op de PHC-USB aangesloten ?
Ik ben echt wel tevreden van de PHC hoor!
Met DVD bedoelde ik dan VOB files, ik had llink geinstalleerd, die speelt wel de HD hancock trailer af, maar de VOB files niet.

Ik kan ook een HD erin gooien, maar daarvoor had ik hem niet gekocht. Wou het lekker streamen. Ik ga nog wel even hobby-en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
TF schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:35:
[...]

Met DVD bedoelde ik dan VOB files, ik had llink geinstalleerd, die speelt wel de HD hancock trailer af, maar de VOB files niet.

Ik kan ook een HD erin gooien, maar daarvoor had ik hem niet gekocht. Wou het lekker streamen. Ik ga nog wel even hobby-en
DVD's speelt ie zonder enkele problemen af. Mits je er ISO's van maakt, maar dat kost nog niet eens 5 min tijd. En als je via het hoofdmenu van de PCH hebt ingesteld dat standaard NL subs moeten worden geselecteerd dan heb je ook geen problemen met het niet kunnen selecteren van de subs via de afstandsbediening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je kiest voor een PATA 2.5" HDD t.o.v. een conventionele PATA 3.5" HDD, heb je dan een bracket nodig om de juiste connectoren te verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Laatst online: 20-08 14:41
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:23:
Als je kiest voor een PATA 2.5" HDD t.o.v. een conventionele PATA 3.5" HDD, heb je dan een bracket nodig om de juiste connectoren te verbinden?
ja want er zit alleen een standaard ide connector in de popcorn

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

ik heb het volgende besteld, bevindingen met een 2.5" schijf plaats ik achteraf wel hier
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.727

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:53
SYQ schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 20:21:
ik heb het volgende besteld, bevindingen met een 2.5" schijf plaats ik achteraf wel hier
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.727
Ik weet niet of die wel gaat werken. Als je de IDE-connector op de aansluiting van de Popcorn schuift kun je volgens mij de voeding niet meer aansluiten. Je moet een converter hebben met een los voedingskabeltje of een flatcable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Mr Magic schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 20:28:
[...]

Ik weet niet of die wel gaat werken. Als je de IDE-connector op de aansluiting van de Popcorn schuift kun je volgens mij de voeding niet meer aansluiten. Je moet een converter hebben met een los voedingskabeltje of een flatcable.
kan idd kloppen wat je zegt, zodoende heb ik toen ook gelijk het volgende besteld:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2246

die ene eurotje meer kon er wel bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe maken jullie de 2,5" schijf dan vast in de PCH? Omdat de harde schijf een stuk kleiner is gaat het toch bewegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 07:43:
Hoe maken jullie de 2,5" schijf dan vast in de PCH? Omdat de harde schijf een stuk kleiner is gaat het toch bewegen?
Ik heb al diverse foto's van een PCH met een 2.5" schijf gezien. De 2.5" naar 3.5" aansluitadapter schijnt al enige stevigheid te bieden, verder is het soms mogelijk een 2.5" naar 3.5" kit te gebruiken, sommingen heb ik klitteband zien gebruiken, etc. Er is altijd wel wat te verzinnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Zo'n 2.5" weegt geen drol en het/mijn conversiestuk geeft een stevig connectie.
Gisteren m'n 2.5' / 160G gestoken en die leunt nog net op iets, maar zelfs "zwevend" ophangen is geen punt aangezien die stevig vast zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Wildfire schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:50:
Ik had een 3.5" 500gb 7200rpm HD meebesteld, maar die gaat er morgen alweer uit en wordt vervangen door een 2.5" 250gb notebook schijfje.
Welke 2.5" HD heb je gekocht? In de pricewatch zie ik maar 1 2.5" HD van 250 GB die 5400 rpm en ATA heeft, nml de Western Digital Scorpio Blue WD2500BEVE. WD schijnt echter te kunnen conflicteren met de afstandbediening, volgens gebruikers op het NMT-forum (http://www.networkedmediatank.com/).

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

mno schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 10:57:
[...]

Welke 2.5" HD heb je gekocht? In de pricewatch zie ik maar 1 2.5" HD van 250 GB die 5400 rpm en ATA heeft, nml de Western Digital Scorpio Blue WD2500BEVE. WD schijnt echter te kunnen conflicteren met de afstandbediening, volgens gebruikers op het NMT-forum (http://www.networkedmediatank.com/).
De Scorpio ja. Maar ik heb er momenteel al een WD inhangen (een 3.5" 500gb), geen problemen met de afstandsbediening. Het had volgens mij voornamelijk te maken met dipjes in de stroomvoorziening waardoor de IR ontvanger blijkbaar soms niet goed werkte, maar een 2.5" schijfje vreet veel minder stroom dus daar zal dat zeker geen probleem zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

ik heb nog even gehobby-ed met mijn PCH maar ik begin nu een hardware probleem te vermoeden. Zelfs vanaf een USB2.0 HDD schokt de hele boel en ook met een interne disk (welliswaar een oudje) maar toch.

Heeft iemand nog een idee? Zoals gemeld gaat de trailer van Hancock (HD) wel goed zonder schokkken. Dit bestand is nog geen 300mb groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Zo, zojuist ingebouwd. Ik had niet vermoed dat een 2.5" schijfje zo klein zou zijn :)

Maar het bevestigen is erg eenvoudig. Ik had een 2.5" naar 3.5" inbouwkitje erbij, één van die metalen frames kon ik gewoon aan de schijf vastschroeven en dat framepje (meer een soort geleiderails) heb ik met van die Pritt Buddies vastgezet. En aan de andere kant leunt de schijf nog net op het printplaatje van de aansluiting, daar heb ik ook nog een beetje van dat Pritt spul gedaan. Samen met de stevige connectie van de adapter zit de schijf erg stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:04
TF schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 12:28:
ik heb nog even gehobby-ed met mijn PCH maar ik begin nu een hardware probleem te vermoeden. Zelfs vanaf een USB2.0 HDD schokt de hele boel en ook met een interne disk (welliswaar een oudje) maar toch.

Heeft iemand nog een idee? Zoals gemeld gaat de trailer van Hancock (HD) wel goed zonder schokkken. Dit bestand is nog geen 300mb groot.
Waarschijnlijk heb je dit al gedaan maar,
Heb je gekeken naar de framerate en de encoding van de film? Standaard heb ik mijn PCH ingesteld op 1080p @ 23.976Hz. Bij een film maar dit veroorzaakte bij een film van 1920*800, 23.976fps, AVC(High@L5.1) behoorlijk wat problemen; het schokte enorm. Vervolgens heb ik de PCH ingesteld op 1080p@60Hz en de film liep toen prima. Misschien dat je hier iets mee kunt. Heb je nog andere films geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 13:14
De PopCorn leek me het ideale apparaat om me brakke JVC DVD/HDD recorder te vervangen. Die JVC kan alleen DVD+SVCD aan en geen mogelijkheid iets op HDD te zetten e.d.

En zo'n NMT leek me ideaal, echter ik kan nergens bij geen enkele de optie vinden om iets op te nemen.

Zijn er NMT's die dit wel kunnen? anders moet ik mijn JVC weer laten staan (en die van HDMI naar scart zetten, want tv met maar 1 HDMI :( )

ik weet dat de tvix 6500 een digitale tuner voor 99 euro aan kan (DVB-T o.i.d.?), maar dan alleen gratis zenders 1+2+3, en geen smartcard mogelijkheid.

NMT als popcorn is perfect, mits die via analoog/coax of digitaal tv kan opnemen.

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trekker22 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 10:57:
En zo'n NMT leek me ideaal, echter ik kan nergens bij geen enkele de optie vinden om iets op te nemen.
NMT als popcorn is perfect, mits die via analoog/coax of digitaal tv kan opnemen.

Suggesties?
Je koopt er eerst eentje en dan ga je kijken of 'ie ook kan opnemen? Het is een mediaplayer, dus nee. Hij zet ook geen koffie voor je, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

ruudonline schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 23:20:
[...]

Heb je gekeken naar de framerate en de encoding van de film? Standaard heb ik mijn PCH ingesteld op 1080p @ 23.976Hz. Bij een film maar dit veroorzaakte bij een film van 1920*800, 23.976fps, AVC(High@L5.1) behoorlijk wat problemen; het schokte enorm. Vervolgens heb ik de PCH ingesteld op 1080p@60Hz en de film liep toen prima. Misschien dat je hier iets mee kunt. Heb je nog andere films geprobeerd?
Goed bezig, ik ben even aan het pielen geweest en het lijkt beter te gaan. Ik zal nog meer beeldopties proberen.

Geluid over HDMI werkt nu ook voor gewoon stereo en alles analoog. Maar wil toch wel DTS als het mogelijk is, dus toch maar iets verzinnen om dat aan te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

ruudonline schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 23:20:
[...]

Goed bezig, ik ben even aan het pielen geweest en het lijkt beter te gaan. Ik zal nog meer beeldopties proberen.

Geluid over HDMI werkt nu ook voor gewoon stereo en alles analoog. Maar wil toch wel DTS als het mogelijk is, dus toch maar iets verzinnen om dat aan te sluiten

[ Voor 67% gewijzigd door TF op 13-07-2008 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:21:
[...]

Je koopt er eerst eentje en dan ga je kijken of 'ie ook kan opnemen? Het is een mediaplayer, dus nee. Hij zet ook geen koffie voor je, overigens.
ik heb nog niks gekocht, was me aan het orienteren en de popcorn is perfect, op het ontbreken van de opname functie na.

En er zijn nog geen NMT met opname mogelijkheid dus...

conceptronics Grab-n-GO Multi Media Recorder-Player & 500GB HD & Tuner kan wel opnemen maar ontbeert andere functies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
TF schreef op zondag 13 juli 2008 @ 14:09:
[...]

DTS is enkel mogelijk in pass-through hé. Je hebt gewone receiver nodig om decodatie te doen anders hoor je niks. Dat is de reden dat je in het PHC menu bij DTS enkel "raw" kan ingeven...

De output van DTS kan ofwel mee met de HDMI of gewoon via de SPDIF/COAX

Werkt allemaal goed precies hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

goed, audio gaat ook perfect nu.

Ik heb hier een DVD in vob files en die speelt perfect af, vervolgens heb ik nog een andere en die schokt dan om de 2 seconden een milliseconde. Geluid schokt overigens niet.

Zou dat met de encodering te maken hebben van de verschillende DVD's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
> Zou dat met de encodering te maken hebben van de verschillende DVD's?

Is het eventueel een NTSC DVD ? (regio 1 ofzo)
Als je op 60Hz op genomen (NTSC) en je instellingen staan op 720p/50Hz of 1080(i/p)/50Hz kan dat wel het occasioneel schokje tot gevolg hebben.
Jouw TV steekt hier in het Europeesche net dus 50Hz, en als de TV een signaal van de PHC krijgt
van 60Hz kan je ook die problemen hebben.

Speel je die VOB's af van een lokale disk ?? USB-disk ?? NFS share ?? SMB-share ???
Het ligt niet aan de encodatie (VOB's volgen trouwens netjes de standaarden), die is zo eenvoudig dat de PHC zeker z'n tanden niet stuk gaat bijten op een eenvoudig MPEG2 stroompje.

Pas als je gaat "re-encoden" kan je troubles krijgen indien je een zware compressietechniek gaat gebruiken (vb X264) met hoge bitrates en settings die buiten de gesupporteerde specs vallen.
(vb "slechte" rips van 1080p Bluray disks met exotische parameters kunnen zéér zeker voor "schokken" zorgen, drop-outs, etc,etc,etc,)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
heb toch maar zo'n mooi dingetje gekocht en laat me DVD recorder staan.

2 vraagjes:

- subtitles lijken wel getypt op het scherm te komen staan (wel heel snel), en niet in 1 keer. Is dit een instelling?

- is een domein nu wel of niet ondersteund? In januari wordt hier al over gesproken? maar bij vindt die niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:50
ik heb bij wijze van test een hd film gedownload:
ice.age.2.the.meltdown.2006.1080p.bluray.x264-wpi.mkv

deze film wordt echter niet afgespeeld (wel als ik naar 20% skip zie ik zeer schokkend beeld, opgebouwd uit blokjes).Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

llpineapple schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:40:

deze film wordt echter niet afgespeeld (wel als ik naar 20% skip zie ik zeer schokkend beeld, opgebouwd uit blokjes).Iemand een idee?
Sommige MKV encodes van Bluray films zijn met exotische instellingen gedaan, voor de PC geen probleem maar voor de PCH kan dat wel een probleem zijn. Je zou tsMuxer kunnen proberen om 'm naar een .TS om te zetten. Zo heb ik bijvoorbeeld mijn encode van The Eye werkend gekregen.

-- Edit: zie http://www.networkedmediatank.com/viewtopic.php?t=4817

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 15-07-2008 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

llpineapple schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:40:

Ik raad jou, maar eigenlijk eenieder in dit topic die hun films afspelen middels USB- of interne HDD (en geregeld tegen haperende films aanlopen), hun films over het netwerk te streamen middels myihome. Vreemd genoeg speelt de popcornhour zo goed als alle films via myihome zonder problemen af (ook de High@L5.1 rips), terwijl dezelfde films via een interne- of USB HDD haperingen vertonen.

Ik heb zelf ook maanden lopen stoeien met het afspelen van films via USB HDD. TSMuxer om films naar ts-formaat om te zetten helpt maar beperkt. Bij het omzetten van High@L5.1 rips naar TS wordt de film vaak onspeelbaar voor de popcornhour (hangt vast en hevige artifacts), al is er natuurlijk ook een redelijk aantal films wel afspeelbaar na omzetten naar TS.

In onderstaand topic worden vergelijkbare ervaringen mbt myihome, die films beter afspeelt dan een USB- of interne HD, gedeeld:

http://www.networkedmedia...der=asc&highlight=myihome

Probeer het en je zult zien dat met myihome haperingen tot het verleden behoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Misschien een stomme vraag (hoewel stomme vragen niet bestaan :)), maar die USB-poorten op de PCH... die dienen toch alleen voor het aansluiten van een USB-stick of een externe HDD? Ik heb er een HDD in zitten en vraag me af hoe ik e.e.a. van mijn PC naar de HDD krijg, zonder de hele HDD er uit te moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MaZo schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:12:
Misschien een stomme vraag (hoewel stomme vragen niet bestaan :)), maar die USB-poorten op de PCH... die dienen toch alleen voor het aansluiten van een USB-stick of een externe HDD? Ik heb er een HDD in zitten en vraag me af hoe ik e.e.a. van mijn PC naar de HDD krijg, zonder de hele HDD er uit te moeten halen.
Met een netwerkverbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ja, je PCH heeft een windowsshare en een ftp-server dus dat moet niet zo'n probleem zijn :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:13:
[...]

Ik raad jou, maar eigenlijk eenieder in dit topic die hun films afspelen middels USB- of interne HDD (en geregeld tegen haperende films aanlopen), hun films over het netwerk te streamen middels myihome. Vreemd genoeg speelt de popcornhour zo goed als alle films via myihome zonder problemen af (ook de High@L5.1 rips), terwijl dezelfde films via een interne- of USB HDD haperingen vertonen.

Ik heb zelf ook maanden lopen stoeien met het afspelen van films via USB HDD. TSMuxer om films naar ts-formaat om te zetten helpt maar beperkt. Bij het omzetten van High@L5.1 rips naar TS wordt de film vaak onspeelbaar voor de popcornhour (hangt vast en hevige artifacts), al is er natuurlijk ook een redelijk aantal films wel afspeelbaar na omzetten naar TS.

In onderstaand topic worden vergelijkbare ervaringen mbt myihome, die films beter afspeelt dan een USB- of interne HD, gedeeld:

Probeer het en je zult zien dat met myihome haperingen tot het verleden behoren!
Mja, ik heb myihome nog niet geprobeert... maar ik heb in mijn PCH een interne HD en externe USB DVD drive hangen. Ik moet zeggen dat ik de problemen die hier aangegeven worden mbt haperingen enz. zelf niet heb, en ik probeer regelmatig de opgegeven film dan ook echt uit. Af en toe wil de dvddrive een 8 gieg mkv niet herkennen of de overgang van layer 1 naar 2 verloopt niet geheel soepel, maar dan het even kopieren naar de HD en geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Marzman schreef op zondag 20 juli 2008 @ 13:02:
Ja, je PCH heeft een windowsshare en een ftp-server dus dat moet niet zo'n probleem zijn :)
Hmm, zoals het een echte tweakert betaamt heb ik de handleiding niet gelezen. Ik dacht dat ik alleen shares kon benaderen, en niet dat dat ding zelf een share heeft. Dank voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caveman schreef op zondag 20 juli 2008 @ 13:09:
[...]

Mja, ik heb myihome nog niet geprobeert... maar ik heb in mijn PCH een interne HD en externe USB DVD drive hangen. Ik moet zeggen dat ik de problemen die hier aangegeven worden mbt haperingen enz. zelf niet heb, en ik probeer regelmatig de opgegeven film dan ook echt uit. Af en toe wil de dvddrive een 8 gieg mkv niet herkennen of de overgang van layer 1 naar 2 verloopt niet geheel soepel, maar dan het even kopieren naar de HD en geen problemen meer.
Speel je ook 1080p MKV's af (inclusief High@L5.1 rips)?

Met mijn USB HDD (Seagate FreeAgent 500GB USB2.0) had ik bijna altijd haperingen bij 1080p MKV's wanneer er teveel actie in beeld was (vb. Band of Brothers 1080p, Cloverfield 1080p etc). 720p MKV's, DVD's en andere minder zware formaten speelden vlekkeloos met USB HDD.

Op het popcornhour forum wordt er ook veel geklaagd over het feit dat 1080p MKV's veelal haperen indien deze vanaf interne of USB HDD worden afgespeeld.

Voor mij, en anderen op het popcornhour forum, is de performance via myihome duidelijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 14:12:
[...]
Dat laatste zou ik eens na moeten kijken, iig had ik geen problemen met Band of Brothers 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
[...]
Voor mij, en anderen op het popcornhour forum, is de performance via myihome duidelijk beter.
Dat myihome (streaming via HTTP over Ethernet) sneller gaat dan via USB of interne HDD is natuurlijk belachelijk. Lijkt me een hardware/driver probleem. Zelf merk ik dat USB HDD meestal sneller is dan NFS. Bij het kijken van American Ganster 1080p moet ik m'n iStar wel eerst rebooten voordat ie lekker afspeelde vanaf USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 16:40

Royz

Kleurenblind!!

[...]

Met mijn USB HDD (Seagate FreeAgent 500GB USB2.0) had ik bijna altijd haperingen bij 1080p MKV's wanneer er teveel actie in beeld was (vb. Band of Brothers 1080p, Cloverfield 1080p etc). 720p MKV's, DVD's en andere minder zware formaten speelden vlekkeloos met USB HDD.

Op het popcornhour forum wordt er ook veel geklaagd over het feit dat 1080p MKV's veelal haperen indien deze vanaf interne of USB HDD worden afgespeeld.

Hier ook, zware haperingen met USB met MKV (TS speelt wel goed af)... zou dus een keer via myihome kunnen proberen, is op zich wel de moeite waard!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:13:
[...]

Ik heb het via myihome geprobeerd en nu draaien die 1080P mkv's wel goed. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RichieB schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:44:
[...]

Dat myihome (streaming via HTTP over Ethernet) sneller gaat dan via USB of interne HDD is natuurlijk belachelijk. Lijkt me een hardware/driver probleem. Zelf merk ik dat USB HDD meestal sneller is dan NFS. Bij het kijken van American Ganster 1080p moet ik m'n iStar wel eerst rebooten voordat ie lekker afspeelde vanaf USB.
Is ook belachelijk! Is duidelijk een hardware- dan wel driverprobleem van de popcornhour. Echter, zolang zij dit probleem niet verholpen hebben (ik twijfel eraan of het uberhaupt ooit opgelost wordt), raad ik toch aan om myihome te gebruiken.

NFS is overigens niet hetzelfde als streamen via HTTP (NFS is duidelijk langzamer). Dus dat USB HDD beter presteert dan NFS is niet verwonderlijk. HTTP (myihome) is duidelijk sneller dan NFS en, vreemd genoeg, dus ook sneller dan USB HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 14:00:
[...]

Ik heb het via myihome geprobeerd en nu draaien die 1080P mkv's wel goed. Bedankt voor de tip!
Veel kijkplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 23:47:
[...]
HTTP (myihome) is duidelijk sneller dan NFS
Wat ook heel raar is. Ik heb een Linux fileserver, en MyIHome is een java app.. ik heb het nog niet geprobeerd, maar nfs (in kernel) zou echt veel sneller moeten zijn dan HTTP via java. Dus ook daar doet de PCH iets heel raars.

De link waar het HDD buffer probleem in detail wordt onderzocht: http://www.networkedmediatank.com/viewtopic.php?t=5109

[ Voor 63% gewijzigd door RichieB op 22-07-2008 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil nu ook gaan streamen via MyIhome ipv een externe harddisk. Maar hier heb ik zeker een interne harddisk voor nodig zodat de PCH daar zijn buffer kan opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Laatst online: 20-08 14:41
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 07:31:
Ik wil nu ook gaan streamen via MyIhome ipv een externe harddisk. Maar hier heb ik zeker een interne harddisk voor nodig zodat de PCH daar zijn buffer kan opslaan?
Nee hoor niet nodig.. ik stream ook via MyIhome vanaf de pc zonder een hd in de NMT.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RichieB schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 00:36:
[...]

Wat ook heel raar is. Ik heb een Linux fileserver, en MyIHome is een java app.. ik heb het nog niet geprobeerd, maar nfs (in kernel) zou echt veel sneller moeten zijn dan HTTP via java. Dus ook daar doet de PCH iets heel raars.

De link waar het HDD buffer probleem in detail wordt onderzocht: http://www.networkedmediatank.com/viewtopic.php?t=5109
Dit zijn overigens de snelheden die popcornhour garandeert:

SMB: ~25Mbps
NFS: ~33Mbps
HTTP: ~42Mbps (same clip peaks at 47Mbps)
USB HDD: ~ 42Mbps
USB DVDROM (8x): ~42Mbps
Internal HDD: ~42Mbps

Overigens is er wel 1 nadeel aan myihome. Iso's (van dvd bv) kan hij niet afspelen. Hiervoor dien je SMB/NFS te gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2008 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Occy74 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 10:36:
[...]
Nee hoor niet nodig.. ik stream ook via MyIhome vanaf de pc zonder een hd in de NMT.
Ok dan zal mijn wireless G laptop toch niet snel genoeg zijn om een 1080p + DTS te streamen ;)
Ik krijg namelijk dezelfde schokken als dat ik van usb disk stream. Vanavond nog maar eens proberen met een utp kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:04:
[...]

Ok dan zal mijn wireless G laptop toch niet snel genoeg zijn om een 1080p + DTS te streamen ;)
Ik krijg namelijk dezelfde schokken als dat ik van usb disk stream. Vanavond nog maar eens proberen met een utp kabel.
Misschien je video-setup aanpassen naar een ander signaal? Heeft bij mij voor een groot deel het schokken verholpen. Het stond op AUTO en nu fixed op 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem op 1080p23.976 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Af en toe schokt een film. Dan is het net Windows: rebooten en alles werkt weer zoals het zou moeten.
Zo was ik net aan het kijken naar een 1080P mkv van Gone Baby Gone en dat schokte echt duidelijk. Even de stekker eruit en weer erin en het liep zoals het zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 21:11
Hier ook een klein probleempje
Ik gebruik mijn PCH samen met myihome
Dit werkt allemaal zeer goed alleen vind hij geen enkele ISO files

mkv,dix,xvid doen het wel
iemand enig idee ?

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:58
dat klopt, my-ihome speelt geen iso's af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
mtv1 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:19:
dat klopt, my-ihome speelt geen iso's af.
ahzo welk programma doet dat wel aub als het kan via osx
of anders in windows

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Dit weekend met een 720p movie veel problemen gehad met streamen vanaf een CH3SNAS via 100mbit lan, hoop haperingen etc. Op een bepaald moment werd ik het helemaal zat en heb ik NFS geconfigureerd. Hierna speelde dezelfde film zonder problemen af en ook andere bestanden waarmee ik regelmatig problemen had deden het ineens goed. Dit scheelde (voor mij) dus erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 00:40
Hoe hebben jullie je harddisk geformateerd (ingebouwde) ?

Ik heb nu 750GB als NTFS geformateerd (partition magic) maar waar ik onder windows nog wel files kan verwijderen krijg ik op de PCH de melding dat ik geen rechten heb.

NTFS security rechten staan op everyone Full Control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Morph666 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:44:
Hoe hebben jullie je harddisk geformateerd (ingebouwde) ?

Ik heb nu 750GB als NTFS geformateerd (partition magic) maar waar ik onder windows nog wel files kan verwijderen krijg ik op de PCH de melding dat ik geen rechten heb.

NTFS security rechten staan op everyone Full Control.
De NMT is een Unix/Linux based product en kan niet overweg met NTFS (read-only), je zult dus of naar Fat32 moeten of het door de popcornhour gebruikte Ext3 filesysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:58
kloon schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:21:
[...]

ahzo welk programma doet dat wel aub als het kan via osx
of anders in windows

thx
dat kan via NFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
ok thx jammer genoeg is dit niet gratis
kan ik de pch zo instellen dat hij vob files achter elkaar afspeelt ?

[ Voor 16% gewijzigd door kloon op 22-07-2008 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
kloon schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 16:25:
[...]

ok thx jammer genoeg is dit niet gratis
kan ik de pch zo instellen dat hij vob files achter elkaar afspeelt ?
Gwoon via SMB doen.
Werkt perfect.
Ik gebruik Myihome voor HD materiaal en SMB voor SD. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
[quote]-elw00d schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 18:31:
[...]

thx is gelukt !

[ Voor 51% gewijzigd door kloon op 22-07-2008 23:01 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast
Verder is dit topic ook niet bedoeld voor zinloze reacties in de trant van "ik heb hem binnen !!!1" of "wil er iemand nog een invite?" of "Ik heb invite nummer xxx"..