Toen ik gisteren mijn notebook via een utp kabel had aangesloten werkte het wel. Ligt dus toch aan mijn wireless kaart. Heeft iemand het al geprobeerd met wireless N?TF schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 12:33:
[...]
Misschien je video-setup aanpassen naar een ander signaal? Heeft bij mij voor een groot deel het schokken verholpen. Het stond op AUTO en nu fixed op 1080p.
hallo allemaal,
ik zoek sinds kort een mediaspeler die mijn films kan streamen vanop mijn NAS. Eigenlijk heb ik geen HD nodig, maar ik vind maar geen modellen zonder HD. Geen ramp natuurlijk, een HD kost geen geld tegenwoordig. Maar mijn behoeften: films streamen van mijn NAS. Kan deze popcorn dat ook zonder problemen?
Daarnaast las ik in de vorige topic dat ze bezig waren een usenet support, is dat ondertussen al waarheid? Zou wel een zeer knappe toevoeging zijn. Vooral als je films vanop de popcorn zou kunnen downloaden, zonder tussenkomst van de pc!
Tot slot: kan je met dit toestel ook tv-progeamma's opnemen? Bij de Tivx zou dat wel lukken
ik zoek sinds kort een mediaspeler die mijn films kan streamen vanop mijn NAS. Eigenlijk heb ik geen HD nodig, maar ik vind maar geen modellen zonder HD. Geen ramp natuurlijk, een HD kost geen geld tegenwoordig. Maar mijn behoeften: films streamen van mijn NAS. Kan deze popcorn dat ook zonder problemen?
Daarnaast las ik in de vorige topic dat ze bezig waren een usenet support, is dat ondertussen al waarheid? Zou wel een zeer knappe toevoeging zijn. Vooral als je films vanop de popcorn zou kunnen downloaden, zonder tussenkomst van de pc!
Tot slot: kan je met dit toestel ook tv-progeamma's opnemen? Bij de Tivx zou dat wel lukken
[ Voor 7% gewijzigd door pina op 27-07-2008 12:48 ]
Begrijp ik goed dat je met de Popcorn Hour torrents kunt gebruiken? Kun je de PCH ook gebruiken als vervanging voor je PC (t.a.v. up-/downloaden torrents)? Hoe gaat dit precies in zijn werk?
Ik gebruik mijn ISTAR HD zonder hardeschijf. Ik stream alles vanaf mijn NAS (CH3SNAS). Dat zal met de popcornhour ook wel kunnen...pina schreef op zondag 27 juli 2008 @ 12:48:
hallo allemaal,
Ja kan idd, via SMB, alleen bij mijn WD MyWorldBook gaat dat niet sneller dan 5 MB/s, dus 1080p gaat niet helemaal lekker. Maar dat zou een foutje in de buffering moeten zijn, want bij de vorige FW ging het wel goed.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
had er ook 1 voor mijn ouders geregeld, maar die vinden hem met harde schijf te lawaaiig en streamen vanaf de laptop....zucht.. het is niets voor ze. Ze branden maar weer DVD's. ..
Voor de liefhebber:
http://link.marktplaats.nl/183560956
Voor de liefhebber:
http://link.marktplaats.nl/183560956
Herkenbaar
Mijn vader heeft een Pinacle Showcenter gekocht. Dat is een soort dure PCH met minder mogelijkheden. Hij gebruikt het ding niet eens, hij brand ook nog DVD RW'tjes Dus het spul is inderdaad niet voor iedereen even geschikt.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Met een 2.5" HDtje is het ding zeker niet lawaaïg. Daarnaast is een Popcorn Hour ook niet echt bedoeld voor een huis-tuin-en-keuken consument, zoals de PCH nu is is het apparaat voor tweakers die weten waar ze aan beginnen.TF schreef op maandag 28 juli 2008 @ 19:36:
had er ook 1 voor mijn ouders geregeld, maar die vinden hem met harde schijf te lawaaiig en streamen vanaf de laptop....zucht.. het is niets voor ze. Ze branden maar weer DVD's. ..
Als je de popcorn hour naast de conceptronic cfullhdma (oid) zet die hier een eigen topic heeft, welke is "beter" out of the box? Het gaat me niet zozeer om HDMI versie xyz, maar meer om stabiliteit en afgespeelde formaten. Nou ja, out of the box, welke is de favoriet waar het op formaten e.d. aankomt? Ik heb geen zin in een hoop gezeur eigenlijk, gewoon firmware updaten als er weer eens een nieuwe release uitkomt en voor de rest spelen maar.
[ Voor 33% gewijzigd door Hillie op 30-07-2008 18:03 ]
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Tsja, de chipset is iig hetzelfde, dus daar zullen de verschillen niet zitten. Het ligt dan puur aan de software waarop het apparaar draait.Hillie schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 18:02:
Als je de popcorn hour naast de conceptronic cfullhdma (oid) zet die hier een eigen topic heeft, welke is "beter" out of the box? Het gaat me niet zozeer om HDMI versie xyz, maar meer om stabiliteit en afgespeelde formaten. Nou ja, out of the box, welke is de favoriet waar het op formaten e.d. aankomt? Ik heb geen zin in een hoop gezeur eigenlijk, gewoon firmware updaten als er weer eens een nieuwe release uitkomt en voor de rest spelen maar.
Inderdaad, en de bijbehorende support. Da's eigenlijk waar ik een beetje een vergelijk in zoek.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Ben zelf op zoek naar een NMT á la de Popcorn Hour of de Conceptronic CFULLHDMA. Nu zijn de "guts" nagenoeg hetzelfde, die laatste heeft alleen geen mogelijkheid om een HDD in te bouwen. Nu is dit geen probleem voor mij, ze beschikken allebei over USB poorten om externe HDD's aan te hangen en die heb ik genoeg 
Wat ik tot nu toe heb kunnen vinden aan voordelen voor de Conceptronic CFULLHDMA zijn de volgende:
* Frequente firmware updates: Een developer van 2L Int. (het moederbedrijf van Conceptronic) is ook zeer actief op GoT en heeft ook een blog waar hij zijn bevindingen en artikelen t.b.v. de CFULLHDMA op beschrijft.
Zo is er nu een firmware uit, die H.264's kan afspelen op L5.1 (waar BluRay is geencodeerd op L4.1 worden veel "scene-releases" om de een of andere reden veelal op L5.1 gecodeerd), hiermee kan de Sigma Designs van nature niet mee overweg. De succes-rate ligt op ~95%, wat erg goed is, aangezien de chipset er niet voor gemaakt is. Dit is voor mij persoonlijk een grote pré (geen geprust met transcoden). Hoe de Popcorn Hour hiermee overweg kan gaan heb ik weinig over kunnen vinden.
Maar met de support zit het wel snor met de Conceptronic, lees anders dat topic door, stel je vragen, I know I will
* menu-structuur: Waar de A-100 van Popcorn Hour over html-navigatie beschikt heeft de CFULLHDMA een eigen navigatiesysteem wat, volgens alle reviews die ik heb kunnen vinden, stukken sneller is van die van de A100
Tevens is de CFULLHDMA wat goedkoper te verkrijgen dan de A100 (op moment van schrijven €199,95 in een fysieke winkel tegenover €222,- in een webshop excl. verzendskosten). Zelf ben ik er nog niet helemaal aan uit, neig naar de CFULLHDMA, omdat ik de mogelijkheid om een HDD ingebouwd te hebben niet nodig heb (daarbij, de A-100 ondersteunt enkel IDE als inbouw, dus maximale grootte is 500 GB).
Wat ik tot nu toe heb kunnen vinden aan voordelen voor de Conceptronic CFULLHDMA zijn de volgende:
* Frequente firmware updates: Een developer van 2L Int. (het moederbedrijf van Conceptronic) is ook zeer actief op GoT en heeft ook een blog waar hij zijn bevindingen en artikelen t.b.v. de CFULLHDMA op beschrijft.
Zo is er nu een firmware uit, die H.264's kan afspelen op L5.1 (waar BluRay is geencodeerd op L4.1 worden veel "scene-releases" om de een of andere reden veelal op L5.1 gecodeerd), hiermee kan de Sigma Designs van nature niet mee overweg. De succes-rate ligt op ~95%, wat erg goed is, aangezien de chipset er niet voor gemaakt is. Dit is voor mij persoonlijk een grote pré (geen geprust met transcoden). Hoe de Popcorn Hour hiermee overweg kan gaan heb ik weinig over kunnen vinden.
Maar met de support zit het wel snor met de Conceptronic, lees anders dat topic door, stel je vragen, I know I will
* menu-structuur: Waar de A-100 van Popcorn Hour over html-navigatie beschikt heeft de CFULLHDMA een eigen navigatiesysteem wat, volgens alle reviews die ik heb kunnen vinden, stukken sneller is van die van de A100
Tevens is de CFULLHDMA wat goedkoper te verkrijgen dan de A100 (op moment van schrijven €199,95 in een fysieke winkel tegenover €222,- in een webshop excl. verzendskosten). Zelf ben ik er nog niet helemaal aan uit, neig naar de CFULLHDMA, omdat ik de mogelijkheid om een HDD ingebouwd te hebben niet nodig heb (daarbij, de A-100 ondersteunt enkel IDE als inbouw, dus maximale grootte is 500 GB).
AMD Ryzen 9 9800X3D | Sapphire Pure Radeon RX 9070 XT | LG OLED48CX6LB | Marantz NR1608 | Panasonic DP-UB824 | Nvidia Shield TV Pro
Hetzelfde. De chipset ondersteunt het idd niet native, maar met wat truucjes is een groot gedeelte van de L5.1 bestanden toch af te spelen - zo heb ik het tenminste eens gelezen op www.networkedmediatank.comFarscape2 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 02:12:
[..]
in welke mate zijn dan de toestellen van tvix beter/slechter dan die goedkopere van conceptronic? Ik heb geen HD nodig, gezien ik al een NAS heb. Ik weet wel dat die van tvix ook een recorder hebben waarmee je tv-programma's kan opnemen, niet?
Verwijderd
Hier een link voor Uitzendinggemist.nl
http://my.philippinepics.com
Deze plaatsen in de [Web Services]
zie ook:
http://www.networkedmedia...uitzendinggemist&start=15
zie ook:
Er is vast wel iemand hier die de moeite wil nemen om daar iets beters van te makenVerwijderd schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 12:30:
zie ook:
Ziet er leuk uit.Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 12:30:
zie ook:
Ik ga 'm proberen.
Volgens een review op MPC Club, heeft NMT toch extra voordelen boven CFULLHDMA. Voor een tweaker is NMT echt de voorkeur.Farscape2 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 02:12:
Ben zelf op zoek naar een NMT á la de Popcorn Hour of de Conceptronic CFULLHDMA. Nu zijn de "guts" nagenoeg hetzelfde, die laatste heeft alleen geen mogelijkheid om een HDD in te bouwen. Nu is dit geen probleem voor mij, ze beschikken allebei over USB poorten om externe HDD's aan te hangen en die heb ik genoeg
Gezien dat er binnenkort meer NMT modellen binnen komen (A110, Istar HD10, enz) zou ik persoonlijk eventjes afwachten. De nieuwe modellen ondersteunen allemaal SATA, wireless N, DTS HD, HDMI 1.3.
Heb je bij Istar gekeken, daar hebben ze een model zonder HDD (wel mogelijkheid om een externe HDD aan te sluiten).
Zelf heb ik een NMT Popcorn via Hongkong bestelt voor minder dan 180euro inclusief transport & btw (belgie).
Ik lees regelmatig updates bij MPC Club over verschillende mediaplayers, tot nu toe is NMT een uitschieter.
Wat is er dan zo goed aan de NMT? De Conceptronic heeft 1 heel groot voordeel en dat is dat zij een workaround hebben met 1080p MKV's die in het 5.1 profiel zitten. Het schijnt dat 95% van de 5.1 MKV's hier gewoon goed door werkt.FloRadix schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 10:19:
[...]
Ik lees regelmatig updates bij MPC Club over verschillende mediaplayers, tot nu toe is NMT een uitschieter.
Bij de NMT moet je altijd maar weer kijken wat je download en of je hem om moet zetten e.d. een hoop gezeur dus.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Mooi!
Ik heb de nieuwe popcorn A-110 bij deze besteld
Die staat sinds vandaag op hun website.
[ Voor 26% gewijzigd door nl1bzw op 04-08-2008 15:32 ]
De Popcorn Hour en Conceptronic hebben dezelfde chipset en dus ook dezelfde afspeelbeperkingen. Als ik het me goed herinner heeft de PCH ook een L5.1 workaround trouwens.Royz schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 10:50:
[...]
Wat is er dan zo goed aan de NMT? De Conceptronic heeft 1 heel groot voordeel en dat is dat zij een workaround hebben met 1080p MKV's die in het 5.1 profiel zitten. Het schijnt dat 95% van de 5.1 MKV's hier gewoon goed door werkt.
Bij de NMT moet je altijd maar weer kijken wat je download en of je hem om moet zetten e.d. een hoop gezeur dus.
Enkel as pre-order, wanneer is de effectieve leverdatum? Hoeveel heb je trouwens betaald in Euros?nl1bzw schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:32:
Mooi!
Ja, maar tot gisteren was het order knopje voor de A-100 ook een pre-order knopje.
Anyway. Dit staat op de site: "We are pleased to inform you that you can now place your pre-order for the Popcorn Hour A-110. Due to high demand of this new product, delivery of your pre-order may take up to 2 to 4 weeks."
Geen idee trouwens hoeveel het is in euro's. Heb ik dollars betaald, maar het zal rond de 170 euro uitkomen. Dat is inclusief de verzendkosten.
Anyway. Dit staat op de site: "We are pleased to inform you that you can now place your pre-order for the Popcorn Hour A-110. Due to high demand of this new product, delivery of your pre-order may take up to 2 to 4 weeks."
Geen idee trouwens hoeveel het is in euro's. Heb ik dollars betaald, maar het zal rond de 170 euro uitkomen. Dat is inclusief de verzendkosten.
Wat mij over de streep heeft getrokken (buiten het feit dat ik er geen HD in wilde/hoefde) is de inderdaad zeer goede support en informatie van een mede-Gotter (Zeroday) die als ontwikkelaar voor Conceptronics werkt. Echt een aanrader.Farscape2 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 02:12:
.....veel tekst.....
Weet iemand of de filmpjes van Dumpert.nl ook online te bekijken zijn via de PCH? Als ik de link naar de site toevoeg aan de web services krijg ik geen werkbare site te zien.
Gewoon rösti
Via myIhome doen die het ook prima eigenlijkRoyz schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 10:50:
[...]
Wat is er dan zo goed aan de NMT? De Conceptronic heeft 1 heel groot voordeel en dat is dat zij een workaround hebben met 1080p MKV's die in het 5.1 profiel zitten. Het schijnt dat 95% van de 5.1 MKV's hier gewoon goed door werkt.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Inmiddels hou ik dit topic ookal even in de gaten omdat mijn oude Xbox met XBMC echt te oud begint te worden. (gebrek aan HDondersteuning)
Nu vroeg ik me af of er ook een mediaplayer met kop en schouder boven de rest uitsteekt met muziekafspeel functionaliteit.
Ik kan er ook een squeezebox naast kopen maar heb het liever allemaal in één natuurlijk.
Nu vroeg ik me af of er ook een mediaplayer met kop en schouder boven de rest uitsteekt met muziekafspeel functionaliteit.
Ik kan er ook een squeezebox naast kopen maar heb het liever allemaal in één natuurlijk.
Qua muziek heb ik er spijt van de Xbox weg te hebben gedaan.... Maar voor films/HD ben ik blij met de PopcornM@NIC schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:10:
Inmiddels hou ik dit topic ookal even in de gaten omdat mijn oude Xbox met XBMC echt te oud begint te worden. (gebrek aan HDondersteuning)
Die filmpjes zijn in flash toch?mno schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 20:30:
Weet iemand of de filmpjes van Dumpert.nl ook online te bekijken zijn via de PCH? Als ik de link naar de site toevoeg aan de web services krijg ik geen werkbare site te zien.
/▌
Youtube biedt ook mpeg bestanden aan, en die speelt de PCH af.mno schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 12:52:
Ja, volgens mij zijn het flv-bestanden. Net als youtube toch?
/▌
Ik heb net Uitzending gemist geprobeerd op mijn PCH via http://my.philippinepics.com
Het menu werkt prima, maar als ik een programma selecteer krijg ik alleen geluid, geen beeld.
Heeft iemand een oplossing?
Mijn 'setup': PCH A100, Philips CRT TV.
Het menu werkt prima, maar als ik een programma selecteer krijg ik alleen geluid, geen beeld.
Heeft iemand een oplossing?
Mijn 'setup': PCH A100, Philips CRT TV.
Ik heb in mijn onwetendheid de HDD van m'n PCH volgepompt met van alles en nog wat, zonder eerst de PCH apps te activeren. Nu kan dit achteraf wel, maar dan wordt m'n hele HDD eerst geformatteerd. Iemand die weet of ik op een andere manier nieuwe data op m'n PCH kan zetten, zonder dat ik eerst moet formatteren i.v.m. de PCH apps?
Het kan denk ik wel, maar is niet zo eenvoudig. De PCH formatteert je HDD niet alleen, hij verdeelt hem ook in twee partities: één van 250MB voor de PCH apps en van de rest van de HDD ruimte wordt een tweede partitie gemaakt voor jouw eigen data (en torrents e.d.). Beide partities moeten in Ext2 of Ext3 formaat zijn want op NTFS kan de PCH niet schrijven.MaZo schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 13:55:
Ik heb in mijn onwetendheid de HDD van m'n PCH volgepompt met van alles en nog wat, zonder eerst de PCH apps te activeren. Nu kan dit achteraf wel, maar dan wordt m'n hele HDD eerst geformatteerd. Iemand die weet of ik op een andere manier nieuwe data op m'n PCH kan zetten, zonder dat ik eerst moet formatteren i.v.m. de PCH apps?
Als jij dat dus zelf kan doen vanaf je PC dan denk ik dat het wel gaat werken. Ik neem aan dat je HDD nu met NTFS in geformatteerd dus het converteren (zonder dataverlies) naar Ext2 of Ext3 is denk ik je grootste uitdaging, ik weet niet of dat gaat zonder je data eerst ergens anders op te zetten.
[ Voor 4% gewijzigd door mno op 10-08-2008 10:35 ]
Gewoon rösti
Sinds kort heb ik een ch3snas aan mijn netwerk hangen. Nu ben ik aan de slag gegaan met NFS. Ik het werkend, heb alleen een probleempje. Ik zie wel bestanden staan in mijn sharemap, maar geen mappen. Dus een iso kan ik gewoon afspelen maar een map met vob files ziet ie niet, de share ziet er als volgt uit /mnt/HD_a2 movies(<- sharemap) 192.168.1.0/24(rw,no_root_squash,no_subtree_check). Iemand anders ook dit probleem, of iemand een oplossing hiervoor?
De A110 is wel een stuk mooier geworden lijkt het:

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
De doos is inderdaad een stuk mooierRoyz schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 10:09:
De A110 is wel een stuk mooier geworden lijkt het:
Inderdaad, het kastje zelf is niet echt anders op een naar de achterzijde verplaatste USB-aansluiting, een resetknopje en een optische aansluiting na. Qua uiterlijk is 'ie verder ruim 99% hetzelfde
Tja, ze hadden beter gewoon ALLE USB poorten naar achteren gebracht. Dan zou ie er een stuk knapper uitgezien hebben !Wildfire schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 10:39:
[...]
Inderdaad, het kastje zelf is niet echt anders op een naar de achterzijde verplaatste USB-aansluiting, een resetknopje en een optische aansluiting na. Qua uiterlijk is 'ie verder ruim 99% hetzelfde
Nou ja als je er even snel een usbstick of externe schijf op aan wilt sluiten is een aansluiting aan de voorkant ook wel makkelijk.jvanhambelgium schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 10:52:
[...]
Tja, ze hadden beter gewoon ALLE USB poorten naar achteren gebracht. Dan zou ie er een stuk knapper uitgezien hebben !
/▌
Ik vind die hoogglans look een stuk mooier dan onze A100 hoor
ik had nogal problemen met zwarte balken bij content van internet, meer dan je zou verwachten.
nu las ik dat je door hem op 720P 60hz te zetten dit kon verhelpen. Heb ik nu gedaan, maar geeft me TV een NO SIGNAL door.
hoe kan ik resetten naar me auto modus? TV Mode + cijfer werkt niet??
help!
en als 2e, waarom heeft die zo'n grote zwarte balken? (10.000 bc gezien, helft van tv scherm is maar gevuld (LCD breedbeeld))
nu las ik dat je door hem op 720P 60hz te zetten dit kon verhelpen. Heb ik nu gedaan, maar geeft me TV een NO SIGNAL door.
hoe kan ik resetten naar me auto modus? TV Mode + cijfer werkt niet??
help!
en als 2e, waarom heeft die zo'n grote zwarte balken? (10.000 bc gezien, helft van tv scherm is maar gevuld (LCD breedbeeld))
Nope, het is nog steeds dezelfde chipset en die gaat nu eenmaal niet sneller.Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 20:49:
Is de lan snelheid nu ook hoger?
Van de A100 is het echt dramatisch langzaam...
ik heb op mpcclub gelezen dat de aankomende firmware er voor zal zorgen dat de netwerksnelheid voor smb net zo "snel" zal gaan worden als die voor nfs. Sneller zal niet kunnen omdat de chip dat niet aankan.
Verwijderd
Volgens mij is mijn PCH kapot. Ik wou hem gisteren aanzetten en toen zag ik het laadscherm 2 seconden waarna het beeld vervolgens op zwart ging. Nu zou je denken dat het ligt aan de TV mode maar de PCH reageerde totaal niet meer op mijn remote. Heb ook nog nieuwe batterijen in de remote gedaan maar dat helpte ook niet. Ik heb de PCH op alle mogelijke manieren aangesloten (composiet, s-video, hdmi en component) maar bij geen van alle kreeg ik beeld. Het rare is dat ik wel 2 sec een laadscherm krijg en dat ie er dan vervolgens mee kapt. De power led blijft overigens wel gewoon branden. Weet iemand wat dit kan zijn?
Heb je al geprobeerd je PCH heel lang (24 uur) uit te zetten (stroomstekker eruit)? Heeft voor mij heel veel problemen opgelost.
did al geprobeerd:
There is no video signal detected with HDMI connection during initial setup.
Workaround steps:
1. Connect your NMT to the Composite input of your TV
2. Boot up and you should see first boot up logo
3. Wait until the screen goes blank
4. Press TV Mode + 1 for NTSC or TV Mode + 2 for PAL
5. If you see the color menu in Composite try to set the HDMI output at Setup -> Audio/Video and do a save.
6. Connect your NMT to an HDMI input of your TV.
7. Power up NMT
of die hier:
What are the TV-mode shortcut keys command?
!!!PLEASE WAIT TWO SECONDS BETWEEN PRESSING THE KEYS!!!
- TV Mode + 0 = Auto TV mode (Please use it only for FAILSAFE)
- TV Mode + 1 = Composite NTSC 480i
- TV Mode + 2 = Composite PAL 576i
- TV Mode + 3 = reserved
- TV Mode + 4 = Component 720p60
- TV Mode + 5 = Component 1080i60
- TV Mode + 6 = Component 1080p60
- TV Mode + 7 = HDMI 720p60
- TV Mode + 8 = HDMI 1080i60
- TV Mode + 9 = HDMI 1080p60
- TV Mode + Caps/Num = Toggles between 50/60 Hz
There is no video signal detected with HDMI connection during initial setup.
Workaround steps:
1. Connect your NMT to the Composite input of your TV
2. Boot up and you should see first boot up logo
3. Wait until the screen goes blank
4. Press TV Mode + 1 for NTSC or TV Mode + 2 for PAL
5. If you see the color menu in Composite try to set the HDMI output at Setup -> Audio/Video and do a save.
6. Connect your NMT to an HDMI input of your TV.
7. Power up NMT
of die hier:
What are the TV-mode shortcut keys command?
!!!PLEASE WAIT TWO SECONDS BETWEEN PRESSING THE KEYS!!!
- TV Mode + 0 = Auto TV mode (Please use it only for FAILSAFE)
- TV Mode + 1 = Composite NTSC 480i
- TV Mode + 2 = Composite PAL 576i
- TV Mode + 3 = reserved
- TV Mode + 4 = Component 720p60
- TV Mode + 5 = Component 1080i60
- TV Mode + 6 = Component 1080p60
- TV Mode + 7 = HDMI 720p60
- TV Mode + 8 = HDMI 1080i60
- TV Mode + 9 = HDMI 1080p60
- TV Mode + Caps/Num = Toggles between 50/60 Hz
Verwijderd
Bedankt voor jullie reacties maar ik heb alles al geprobeerd en ik denk dat ik de hoop maar op ga geven. Heb al bij de support een ticket aangemaakt en ik hoop dat ze snel reageren. Ik heb een op networkmediatank.com ook een topic lopen met meer info:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=6838
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=6838
Yup had ik ook. Na wat gekloot blijkt het dat je NMT wel gewoon blijft draaien, maar dat er simpelweg geen beeld is (mijn tv zegt: ongeldig signaal). Als je vervolgens play drukt start de stream weer opnieuw, daarna weer stop en ik krijg weer beeld. Beetje vaag maar ik denk dat het meer aan de NMT ligt dan de UitzendingGemist interface.iCe01 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 14:03:
[...]
Er is vast wel iemand hier die de moeite wil nemen om daar iets beters van te makenMaar moet zeggen dat het op zich wel prima werkt. Had alleen het probleem dat m'n iStart na het afspelen van een aflevering Factor Giel geen zin meer had om naar het menu terug te keren.
Over de interface: wie is nou de maker van de site? Ik wil best helpen om deze wat op te pimpen.
laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs
Wat is bij jouw "dramatisch" langzaam ?Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 20:49:
Is de lan snelheid nu ook hoger?
Van de A100 is het echt dramatisch langzaam...
Heb zelf een freecom mediaplayer gehad, die ging met 1 a 1,5 MB/s, toen was de Popcorn met 5 a 6 MB/s een hele verademing......
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Het is snel zat voor streamen van SD en HD content.Caveman schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:51:
[...]
Wat is bij jouw "dramatisch" langzaam ?
Heb zelf een freecom mediaplayer gehad, die ging met 1 a 1,5 MB/s, toen was de Popcorn met 5 a 6 MB/s een hele verademing......
Je PCH volpompen met content is natuurlijk wat minder leuk, maar ik heb er geen HDD in zitten dus daar heb ik totaal geen last van. Ik beheer liever alle content op m'n PC, stuk makkelijker.
bestaan er eigenlijk mediaspelers waarmee je muziek kan afspelen maar je daarvoor niet per se de tv moet aanzetten? Dat omdat ik op mijn NAS alle media zou willen centraliseren: films en muziek, zodat ik dat ook vanaf 1 centraal punt kan aanspreken. Films via de mediaspeler op tv en muziek via de mediaspeler op boxen of zo...
Een Logitech Squeezebox inderdaad. KLIKVerwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 17:54:
Volgens mij moet je dan een Logitech squizebox hebben oid
Nee, dat moet hij niet hebben. Hij wil een mediaspeler die muziek op de boxen kan en films dus op TV, de Squeezebox is een audio-only speler.Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 17:54:
Volgens mij moet je dan een Logitech squizebox hebben oid
Was er niet eerder een gerucht dat Popcornhour een PCH met display zou uitbrengen? Dat zou inderdaad een oplossing zijn.
Verwijderd
Ik heb van support een RMA gekregen en morgen stuur ik de PCH terug. Heeft er hier al iemand weleens zijn PCH laten repareren? Zo ja, hoe lang duurde het voordat ie weer terug was?
Schijnbaar bestaat de software TSRemux naast TSremuxer. Ik had na een format namelijk de verkeerde software en vond de interface al zo veranderd. Software liep voor geen meter tot ik erachter kwam dat ik de verkeerde had gedownload!
Nu alle films weer naar .TS, alleen lukt dat niet bij WMV's. Iemand een oplossing maybe?
Nu alle films weer naar .TS, alleen lukt dat niet bij WMV's. Iemand een oplossing maybe?
Ja hier is er 1 mag ik trots zeggen. Was de PCH ongeveer een maand kwijt. Weet niet of de doorlooptijd te wijten was aan het transport of aan de reparateurs. om kosten te besparen is het het slimst om alleen de printplaat te sturen. Mij kostte het > €20.00 aan postzegels omdat ik de PCH trommel ook meestuurde.Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 08:34:
Ik heb van support een RMA gekregen en morgen stuur ik de PCH terug. Heeft er hier al iemand weleens zijn PCH laten repareren? Zo ja, hoe lang duurde het voordat ie weer terug was?
Ik heb een probleempje met die link van uitzending gemist, ik zie het menu wel maar als ik een programma aanklik springt ie gewoon terug naar menu en gebeurt er verder niks, iemand een idee?
Hier een review van de A110 (en ook een B versie -> zonder case)
http://www.engadget.com/2...-b-110-motherboard-revie/
http://www.engadget.com/2...-b-110-motherboard-revie/
Verwijderd
Hoe heb je dit verstuurd dan? Want als ik via DHL laat doen ben ik 100 euro aan verzendkosten kwijt. Dan kan ik net zogoed een nieuwe kopenswiebert schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 19:01:
[...]
Ja hier is er 1 mag ik trots zeggen. Was de PCH ongeveer een maand kwijt. Weet niet of de doorlooptijd te wijten was aan het transport of aan de reparateurs. om kosten te besparen is het het slimst om alleen de printplaat te sturen. Mij kostte het > €20.00 aan postzegels omdat ik de PCH trommel ook meestuurde.
Wat is er mis met TNT? Volgens mij is ie dan in de VS voor ongeveer 18,50 Euro.Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:24:
[...]
Hoe heb je dit verstuurd dan? Want als ik via DHL laat doen ben ik 100 euro aan verzendkosten kwijt. Dan kan ik net zogoed een nieuwe kopen
[ Voor 10% gewijzigd door roma0803 op 18-08-2008 21:51 ]
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Verwijderd
Op de tnt site staat ook dat het ongeveer 100 euro is om de doos waar de PCH inzit te laten verzenden naar Californie.
Belachelijk. Aangetekend (Tante Post) kostte het mij dus 1 a 22 euro.Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 22:50:
Op de tnt site staat ook dat het ongeveer 100 euro is om de doos waar de PCH inzit te laten verzenden naar Californie.
Popcorn Hour A 100 stond gisteren (maandag 18 augustus) op iBood voor 159,95 euro ipv 249 euro (lokale pc-boer)... Gelijk maar ééntje besteld, voor dat geld kan je niet sukkelen. Alleen wat jammer dat de levertijd 5 à 8 werkdagen bedraagt..
edit: drunkfux post over het hoofd gezien..
edit: drunkfux post over het hoofd gezien..
[ Voor 8% gewijzigd door CarLL op 19-08-2008 01:34 ]
Verwijderd
Dus jij hebt de complete doos met inhoud (zoals je hem ook kreeg) bij TNT aangetekend laten versturen? Zal toch nog eens informeren dan hoeveel dit kost.swiebert schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 23:04:
[...]
Belachelijk. Aangetekend (Tante Post) kostte het mij dus 1 a 22 euro.
dat zou idd de bedoeling moeten zijn en vooral het handigste. Je tv aanzetten voor louter muziek vind ik een serieuze energieverspillingWildfire schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 11:38:
[...]
Nee, dat moet hij niet hebben. Hij wil een mediaspeler die muziek op de boxen kan en films dus op TV, de Squeezebox is een audio-only speler.
zou het niet lukken als je je mediaplayer rechtstreeks aansluit op boxen? zijn er aan de achterkant van die mediaplayers geen audioconnecties? Indien die die connecties zou hebben, moet het in principe toch mogelijk zijn om alles via de tv te bedienen en eens je muziek start, je tv gewoon afzetten...?
[ Voor 27% gewijzigd door pina op 19-08-2008 07:59 ]
Waar lees jij dat dan?Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 22:50:
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Verwijderd
Sorry ik zat helemaal verkeerd te kijken. Het kost zo'n 20 euro om de complete box te verzenden.
Ik heb een xbox met xbmc staan die vrijwel de hele dag muziek staat af te spelen (afkomstig vanaf het internet, de ingebouwde HD, mijn PCH en van m'n fileserver). Desgewenst kan ik mijn tv aanzetten en kan ik via diezelfde box een film kijken. Is dat geen optie? Desgewenst kan je de xbox ook nog voorzien van een LCD schermpje..Wildfire schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 11:38:
[...]
Nee, dat moet hij niet hebben. Hij wil een mediaspeler die muziek op de boxen kan en films dus op TV, de Squeezebox is een audio-only speler.
Gisteren de A110 besteld
Inclusief verzendkosten komt het op zo'n 178 euro uit. De verzendkosten zijn 49 dollar.
Nu maar hopen dat hij er een beetje snel is
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Als je de PCH rechtstreeks analoog of digitaal op je receiver aansluit dan kun je gewoon je TV uitzetten als ie eenmaal muziek aan het spelen is. Maar dit is natuurlijk niet echt ideaal. Je moet namelijk wel eerst je TV aanzetten om muziek te selecteren en je ziet als je 'm uitdoet niet meer wat je speelt.pina schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 07:58:
[...]
zou het niet lukken als je je mediaplayer rechtstreeks aansluit op boxen? zijn er aan de achterkant van die mediaplayers geen audioconnecties? Indien die die connecties zou hebben, moet het in principe toch mogelijk zijn om alles via de tv te bedienen en eens je muziek start, je tv gewoon afzetten...?
Het handigste blijft toch om er een Squeezebox naast te zetten.
reken daarboven op nog btw + invoerrechten (NL).f4stf0rw4rd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:40:
Gisteren de A110 besteldInclusief verzendkosten komt het op zo'n 178 euro uit. De verzendkosten zijn 49 dollar.
Dollar? In de veronderstelling dat je hebt besteld in de VS, daar heeft men 110V (NL = 220V) of praat ik nu poep?f4stf0rw4rd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:40:
Gisteren de A110 besteldInclusief verzendkosten komt het op zo'n 178 euro uit. De verzendkosten zijn 49 dollar.
wijze woorden
er zit een externe power adapter bij, zoals bijv van een laptopZosas schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:27:
[...]
Dollar? In de veronderstelling dat je hebt besteld in de VS, daar heeft men 110V (NL = 220V) of praat ik nu poep?
Dat ding is alleen zo duur-elw00d schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:50:
[...]
of niet... weet je wel hoe veel taken de douane er de afgelopen tijd bij heeft gekregen en hoe er gesneden is in het personeelsbestand. Zie wel wat het wordt. Als ik pech heb betaal ik ze als ik geluk heb ben ik extraFloRadix schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:17:
[...]
reken daarboven op nog btw + invoerrechten (NL).
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Er is nieuwe NMT-player op markt SYVIO -200 HD met een mooie behuizing.
Alleen nog niet leverbaar.
Grappig, da's gewoon een rebranded Popcorn Hour met een iets andere behuizing. Op de site van Syvio zelf staat bij de teksten links en rechts ook nog gewoon A100FloRadix schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:50:
Er is nieuwe NMT-player op markt SYVIO -200 HD met een mooie behuizing.
Kan dat? Je moet toch software draaien om met squeezebox muziek af te spelen. Of is er software voor de Popcorn?-elw00d schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:50:
[...]
Reken er maar op dat je gewoon BTW + invoerrechten + €16,50 inklaringskosten moet betalen. Ze laten je pakje liever een paar weken liggen dan dat ze het ongecontroleerd doorlaten. Helaas spreek ik uit ervaring.f4stf0rw4rd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:15:
[...]
of niet... weet je wel hoe veel taken de douane er de afgelopen tijd bij heeft gekregen en hoe er gesneden is in het personeelsbestand. Zie wel wat het wordt. Als ik pech heb betaal ik ze als ik geluk heb ben ik extra
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Als de content die je streamt op je PCH op de computer/server staat dan staat daar vast ook je muziek. Als je dan de software van Logitech daarop draait genaamd Squeezecenter dan kun je je muziek via je Squeezebox afspelen. En je films via de PCH.DiMacho schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:02:
[...]
Kan dat? Je moet toch software draaien om met squeezebox muziek af te spelen. Of is er software voor de Popcorn?
Het is niet mogelijk om de muziek op de hdd van je PCH te zetten en vervolgens op je Squeezebox af te spelen.
Inklaringskosten van EUR 16,50 heb ik nog nooit van gehoord. We hebben het hier toch wel over Nederland? Je betaalt niet meer dan die 19% BTW.RichieB schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:34:
Reken er maar op dat je gewoon BTW + invoerrechten + €16,50 inklaringskosten moet betalen. Ze laten je pakje liever een paar weken liggen dan dat ze het ongecontroleerd doorlaten. Helaas spreek ik uit ervaring.
Ik heb er pas een besteld bij PCH. TNT Express leverde hem heel snel af, ogenschijnlijk zonder dat er BTW of andere kosten werden berekend. Helaas kreeg ik een week of 2 later alsnog een factuur van TNT Express omdat ze zo "aardig" zijn geweest om voor mij aangifte te doen. Ik mocht dus alsnog de BTW betalen. Hoe ze het bedrag precies berekend hadden stond er niet bij, maar het kwam neer op ongeveer 19% van de (euro)prijs van de PCH + verzendkosten.
Gewoon rösti
Kan wel hoor, iemand hier ergens in dat topic had echt extra kosten (of het vorige topic). Ligt er volgens mij aan hoe het verzonden wordt (was ook geen PCH maar een andere NMT).mno schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:28:
[...]
Inklaringskosten van EUR 16,50 heb ik nog nooit van gehoord. We hebben het hier toch wel over Nederland? Je betaalt niet meer dan die 19% BTW.
Ik heb er pas een besteld bij PCH. TNT Express leverde hem heel snel af, ogenschijnlijk zonder dat er BTW of andere kosten werden berekend. Helaas kreeg ik een week of 2 later alsnog een factuur van TNT Express omdat ze zo "aardig" zijn geweest om voor mij aangifte te doen. Ik mocht dus alsnog de BTW betalen. Hoe ze het bedrag precies berekend hadden stond er niet bij, maar het kwam neer op ongeveer 19% van de (euro)prijs van de PCH + verzendkosten.
/▌
Vind ik altijd zo mooi, net als die oplichters van FedEx die 10 euro extra kosten doorberekenen omdat ze de BTW voor me voor hebben geschoten. Daar vraag ik toch niet om? Ik wil best direct een rekening van de Douane ontvangen hoor...
Dat heb ik precies hetzelfde gehad. Onverwacht komt er achteraf nog een rekening van FedEx voor hun ongevraagd geleverde 'diensten'. In het vervolg maar eens kijken of het mogelijk is die lui te mijden.MaZo schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 21:51:
Vind ik altijd zo mooi, net als die oplichters van FedEx die 10 euro extra kosten doorberekenen omdat ze de BTW voor me voor hebben geschoten. Daar vraag ik toch niet om? Ik wil best direct een rekening van de Douane ontvangen hoor...
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Morgen komt die nieuwe firmware uit met NZBGet in de NMT apps.
Hierbij de handleiding zoals ik die ook op het NMT forum heb gepost.
Disclaimer: Usenet is a good source of legal material to play on your PCH, however it is also misused by uploading illegal and copyrighted material. You should avoid using NZBget to download these materials as this is illegal in most country’s including the USA.
[size=medium]NZBget on the PCH PART 1 Setting up NZBget[/size]
NZBGet is a binary news grabber, which downloads files from usenet based
on information given in nzb-files.
For information on Usenet and nzb files go here:
Usenet: http://www.binaries4all.com/beginners/
NZB: http://www.binaries4all.com/nzb/index.php
To run NZBget you need to have access to a usenet provider. It is possible that your ISP has a news server but if not you can also have a separate usenet account on a “pay-server”
Usenet account vary in price from a few $ to 35$ a month depending on your needs.
There are many usenet servers to choose from. Google is your friend.
Once you have a usenet account you can configure NZBget. Your usenet provider will provide you with the information needed.
1. UserID and Password
2. Newsservername and port to connect (normally 119)
3. # of concurrent connections allowed.
The 0.4.1 build of NZBget doesn’t use of SSL; the 0.5.0 version is in testing and does use SSL if your news server provides that. (If you don’t understand, Google) The PCH uses the stable 0.4.1 version of NZBget so SSL is not yet an option. It is not said that the 0.5.0 version will ever be ported by Syabas to the PCH, that is totally up to them.
Now to configure NZBget on the PCH.
In the root of your hard disk you will find a folder called .nzbget (if your don’t see the folder, check if the Usenet-service is started under Setup -> NMT Applications)
Inside that folder you will find 2 files: nzbget.conf and unpack.sh
You can open nzbget.conf with a text editor.
Once you have opened the nzbget.conf file you only need to fill in the information you got from your Usenet provider here:
Now save the file to the same place and reboot your PCH to activate the changes and you are ready to go
[size=medium]NZBget on the PCH PART 2 working with NZBget[/size]
Working with NZBget is very straightforward.
Connect to the webgui from a browser via http://ip.of.your.pch:8066
So if your PCH has ip address 192.168.1.100 you type http://192.168.1.100:8066 in your favourite web browser.
You will see the NZBgetweb webgui.

To add a download just upload your NZB file by clicking the “choose” button and browse to the nzb file.
Then click the “upload file” button and off you go.
The file will be uploaded to PCH and added to download queue. Don’t confuse it with uploading to news server. None files will be uploaded to Internet.
After uploading the nzb file it will take a minute before the program starts to download there is a safety interval of 1 minute so NZBGet wont start downloading while the NZB is not completely on the harddisk (you can adjust the safety interval in nzbget.conf, option “NzbDirFileAge”).
You can follow the progress of the download via the webgui or just let it download.
After a download is finished and the nzb file set contains par2 files your download will be checked and repaired if necessary. After that the unpack script in .nzbget will be called and your download will be unrarred.
The unpack script of the PCH is able to unrar rar packed files and also unrar rar’s inside of rar’s.
More functionality is possible with a different script witch I will post in the next part.
With the GUI you will be able to pause/delete and move your downloads. If you need something quick and it is halfway your download queue you can move it to the top of the queue with the buttons in front of the file set.
If you want to pause all downloads for a reason you can do that via pause on the bottom left of the webgui, and restart it again with resume.
All downloads will be downloaded and unpacked to the folder Download on your hard disk and will be in a folder that has the same name as the NZB file you uploaded, so be sure to give your nzb’s descriptive names.
[size=medium]NZBget on the PCH PART 3 tips tricks and f.a.q.[/size]
Uploading multiple NZB’s
Uploading nzb’s is also possible by putting them in the nzb folder. The nzb folder is located on your hard disk in .NZBGet\nzb
If you have many nzb’s you want to have downloaded it is easier to just copy and paste them to that folder.
Automating NZB uploads
If you want your PCH as your nzb download station there is a nice tool you can install on your windows pc that will upload the nzb’s to your pch when you open them from your pc.
It is written by one of our own users Balder1978 and has the strange name “PCH Torrent uploader”
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=4103
To use this make sure that you have ftp enabled because it will upload the files via ftp to the nzb folder.
Using NZBGet via internet
You can open up port 8066 on your router so that you can monitor your downloads via internet.
Opening ftp to internet is also possible so you could use the “PCH Torrent uploader” via internet but be aware that this could be a potential security risk, your nzbget.conf file contains your user id and password for your news server in plain text so if someone breached your security (ftpuser/1234 is not very secure) you could lose your account to some hacker.
ADVANCED: Changing username/password for web-access
You can do this by editing the file “settings.php5” in directory “/mnt/syb8634/nzbgetweb” . The problem is that you need telnet-access to PCH. Please see forum for tips on getting telnet to work on PCH.
Using another unrar script
The standard script that is inside the firmware enables you to unrar files. There are several scripts that you can find around the internet that do the same.
A few of the beta testers and the developer of NZBget made a new script that does the same job but can also join ts files.
Open up the unpack script in .nzbget and overwrite everything with this code.
Make sure you use a UNIX editor for this otherwise it wont work.
Enable the option DeleteRarFiles if you are brave enough
More then one file sets in one NZB
NZBget can handle more then one file set in one NZB. It will download and check the pars and run the unpack script after every file set.
The upak.sh script (both the original and the one posted here) will check first if all sets in the nzb where already downloaded, only after the last set was downloaded the script will unpack everything.
Are there things that NZBget can’t handle?
Yes, password protected files are not handled. As are Zip 7z arj and other files.
With the script that is posted here it can handle rarred or double rarred files. Split ts files and most of the time split avi’s e.g.: avi.001 avi.002 etc. The unpack script will handle the rar files and the ts files most of the split avi files will be joined by par checking.
Where do I go when I have questions?
With questions about NZBget just post your questions to the forum.
With specific questions about the unpack script post to the forum or PM me.
With specific questions about NZBget functionality post to the forum. The developer of NZBget is also reading these forums.
I tried to download something but it doesn’t get unpacked.
First if you still have the files download everything from your PCH to your PC and check if you are able to unrar it there. Check with quickpar if the file set was complete or not. If all of that is true then PM me, I will give you my e-mail address so you can send me the NZB. I will check it and see if I can come up with a solution. (I have a 20+ Mbit line so most of the downloads will be quick enough, don’t send me 8Gb+ nzb’s please)
Questions? Post them.
Hierbij de handleiding zoals ik die ook op het NMT forum heb gepost.
Disclaimer: Usenet is a good source of legal material to play on your PCH, however it is also misused by uploading illegal and copyrighted material. You should avoid using NZBget to download these materials as this is illegal in most country’s including the USA.
[size=medium]NZBget on the PCH PART 1 Setting up NZBget[/size]
NZBGet is a binary news grabber, which downloads files from usenet based
on information given in nzb-files.
For information on Usenet and nzb files go here:
Usenet: http://www.binaries4all.com/beginners/
NZB: http://www.binaries4all.com/nzb/index.php
To run NZBget you need to have access to a usenet provider. It is possible that your ISP has a news server but if not you can also have a separate usenet account on a “pay-server”
Usenet account vary in price from a few $ to 35$ a month depending on your needs.
There are many usenet servers to choose from. Google is your friend.
Once you have a usenet account you can configure NZBget. Your usenet provider will provide you with the information needed.
1. UserID and Password
2. Newsservername and port to connect (normally 119)
3. # of concurrent connections allowed.
The 0.4.1 build of NZBget doesn’t use of SSL; the 0.5.0 version is in testing and does use SSL if your news server provides that. (If you don’t understand, Google) The PCH uses the stable 0.4.1 version of NZBget so SSL is not yet an option. It is not said that the 0.5.0 version will ever be ported by Syabas to the PCH, that is totally up to them.
Now to configure NZBget on the PCH.
In the root of your hard disk you will find a folder called .nzbget (if your don’t see the folder, check if the Usenet-service is started under Setup -> NMT Applications)
Inside that folder you will find 2 files: nzbget.conf and unpack.sh
You can open nzbget.conf with a text editor.
Once you have opened the nzbget.conf file you only need to fill in the information you got from your Usenet provider here:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| # Host-name of news server server1.host=news.yourserver.com <- Put the server name behind the = # Port to connect to (default 119 if not specified) server1.port=119 <- change the port if it is different from 119 # Username to use for authentication server1.username=USERNAME <- your username # Password to use for authentication server1.password=PASSWORD <- your password # Maximal number of simultaneous connections to this server server1.connections=4 <- the maximum of concurrent connection (or less) |
Now save the file to the same place and reboot your PCH to activate the changes and you are ready to go
[size=medium]NZBget on the PCH PART 2 working with NZBget[/size]
Working with NZBget is very straightforward.
Connect to the webgui from a browser via http://ip.of.your.pch:8066
So if your PCH has ip address 192.168.1.100 you type http://192.168.1.100:8066 in your favourite web browser.
You will see the NZBgetweb webgui.

To add a download just upload your NZB file by clicking the “choose” button and browse to the nzb file.
Then click the “upload file” button and off you go.
The file will be uploaded to PCH and added to download queue. Don’t confuse it with uploading to news server. None files will be uploaded to Internet.
After uploading the nzb file it will take a minute before the program starts to download there is a safety interval of 1 minute so NZBGet wont start downloading while the NZB is not completely on the harddisk (you can adjust the safety interval in nzbget.conf, option “NzbDirFileAge”).
You can follow the progress of the download via the webgui or just let it download.
After a download is finished and the nzb file set contains par2 files your download will be checked and repaired if necessary. After that the unpack script in .nzbget will be called and your download will be unrarred.
The unpack script of the PCH is able to unrar rar packed files and also unrar rar’s inside of rar’s.
More functionality is possible with a different script witch I will post in the next part.
With the GUI you will be able to pause/delete and move your downloads. If you need something quick and it is halfway your download queue you can move it to the top of the queue with the buttons in front of the file set.
If you want to pause all downloads for a reason you can do that via pause on the bottom left of the webgui, and restart it again with resume.
All downloads will be downloaded and unpacked to the folder Download on your hard disk and will be in a folder that has the same name as the NZB file you uploaded, so be sure to give your nzb’s descriptive names.
[size=medium]NZBget on the PCH PART 3 tips tricks and f.a.q.[/size]
Uploading multiple NZB’s
Uploading nzb’s is also possible by putting them in the nzb folder. The nzb folder is located on your hard disk in .NZBGet\nzb
If you have many nzb’s you want to have downloaded it is easier to just copy and paste them to that folder.
Automating NZB uploads
If you want your PCH as your nzb download station there is a nice tool you can install on your windows pc that will upload the nzb’s to your pch when you open them from your pc.
It is written by one of our own users Balder1978 and has the strange name “PCH Torrent uploader”
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=4103
To use this make sure that you have ftp enabled because it will upload the files via ftp to the nzb folder.
Using NZBGet via internet
You can open up port 8066 on your router so that you can monitor your downloads via internet.
Opening ftp to internet is also possible so you could use the “PCH Torrent uploader” via internet but be aware that this could be a potential security risk, your nzbget.conf file contains your user id and password for your news server in plain text so if someone breached your security (ftpuser/1234 is not very secure) you could lose your account to some hacker.
ADVANCED: Changing username/password for web-access
You can do this by editing the file “settings.php5” in directory “/mnt/syb8634/nzbgetweb” . The problem is that you need telnet-access to PCH. Please see forum for tips on getting telnet to work on PCH.
Using another unrar script
The standard script that is inside the firmware enables you to unrar files. There are several scripts that you can find around the internet that do the same.
A few of the beta testers and the developer of NZBget made a new script that does the same job but can also join ts files.
Open up the unpack script in .nzbget and overwrite everything with this code.
Make sure you use a UNIX editor for this otherwise it wont work.
Enable the option DeleteRarFiles if you are brave enough
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
| #!/bin/sh # # NZBGet post-process script # Script will unrar downloaded rar files, join ts-files and rename img-files to iso. # # Copyright (C) 2008 Peter Roubos <peterroubos @ hotmail.com> # Copyright (C) 2008 Otmar Werner # Copyright (C) 2008 Andrei Prygounkov <hugbug @ users.sourceforge.net> # # This program is free software; you can redistribute it and/or modify # it under the terms of the GNU General Public License as published by # the Free Software Foundation; either version 2 of the License, or # (at your option) any later version. # # This program is distributed in the hope that it will be useful, # but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of # MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. See the # GNU General Public License for more details. # # You should have received a copy of the GNU General Public License # along with this program; if not, write to the Free Software # Foundation, Inc., 675 Mass Ave, Cambridge, MA 02139, USA. # # ####################### Settings section ####################### # Set the full path to unrar if it is not in your PATH UnrarCmd=/mnt/syb8634/bin/unrar # Delete rar-files after unpacking (1, 0) DeleteRarFiles=0 # Joint TS-files (1, 0) JoinTS=1 # Rename img-files to iso (1, 0) RenameIMG=0 ####################### End of settings section ####################### # Parameters passed to script by nzbget: # 1 - path to destination dir, where downloaded files are located; # 2 - name of nzb-file processed; # 3 - name of par-file processed (if par-checked) or empty string (if not); # 4 - result of par-check: # 0 - not checked: par-check disabled or nzb-file does not contain any # par-files; # 1 - checked and failed to repair; # 2 - checked and sucessfully repaired; # 3 - checked and can be repaired but repair is disabled; # 5 - state of nzb-job: # 0 - there are more collections in this nzb-file queued; # 1 - this was the last collection in nzb-file; # 6 - indication of failed par-jobs for current nzb-file: # 0 - no failed par-jobs; # 1 - current par-job or any of the previous par-jobs for the # same nzb-files failed; DownloadDir="$1" NzbFile="$2" ParCheck=$4 NzbState=$5 ParFail=$6 # Check if all is downloaded and repaired if [ "$#" -lt 6 ] then echo "*** NZBGet post-process script ***" echo "This script is supposed to be called from nzbget." exit fi echo "[INFO] Unpack: Post-process script successfully started" # Check if all is downloaded and repaired if [ ! "$NzbState" -eq 1 ] then echo "[INFO] Unpack: Not the last collection in nzb-file, exiting" exit fi if [ ! "$ParCheck" -eq 2 ] then echo "[WARNING] Unpack: Par-check failed or disabled, exiting" exit fi if [ ! "$ParFail" -eq 0 ] then echo "[WARNING] Unpack: Previous par-check failed, exiting" exit fi # All OK, processing the files cd "$DownloadDir" # Make a temporary directory to store the unrarred files mkdir extracted # Remove the Par files echo "[INFO] Unpack: Deleting par2-files" rm *.[pP][aA][rR]2 # Unrar the files (if any) to the temporary directory, if there are no rar files this will do nothing if (ls *.rar >/dev/null) then echo "[INFO] Unpack: Unraring" $UnrarCmd x -y -p- -o+ "*.rar" ./extracted/ fi if [ $JoinTS -eq 1 ] then # Join any split .ts files if they are named xxxx.0000.ts xxxx.0001.ts # They will be joined together to a file called xxxx.0001.ts if (ls *.ts >/dev/null) then echo "[INFO] Unpack: Joining ts-files" tsname=`find . -name "*0001.ts" |awk -F/ '{print $NF}'` cat *0???.ts > ./extracted/$tsname fi # Remove all the split .ts files echo "[INFO] Unpack: Deleting source ts-files" rm *0???.ts fi # Remove the rar files if [ $DeleteRarFiles -eq 1 ] then echo "[INFO] Unpack: Deleting rar-files" rm *.r[0-9][0-9] rm *.rar rm *.s[0-9][0-9] fi # Go to the temp directory and try to unrar again. # If there are any rars inside the extracted rars then these will no also be unrarred cd extracted if (ls *.rar >/dev/null) then echo "[INFO] Unpack: Calling unrar (second pass)" $UnrarCmd x -y -p- -o+ "*.rar" # Delete the Rar files if [ $DeleteRarFiles -eq 1 ] then echo "[INFO] Unpack: Deleting rar-files (second pass)" rm *.r[0-9][0-9] rm *.rar rm *.s[0-9][0-9] fi fi # Move everything back to the Download folder mv * .. cd .. # Clean up the temp folder echo "[INFO] Unpack: Cleaning up" rmdir extracted chmod -R a+rw . rm *.nzb rm *.1 rm .sfv rm _brokenlog.txt if [ $RenameIMG -eq 1 ] then # Rename img file to iso # It will be renamed to .img.iso so you can see that it has been renamed if (ls *.img >/dev/null) then echo "[INFO] Unpack: Renaming img-files to iso" imgname=`find . -name "*.img" |awk -F/ '{print $NF}'` mv $imgname $imgname.iso fi fi |
More then one file sets in one NZB
NZBget can handle more then one file set in one NZB. It will download and check the pars and run the unpack script after every file set.
The upak.sh script (both the original and the one posted here) will check first if all sets in the nzb where already downloaded, only after the last set was downloaded the script will unpack everything.
Are there things that NZBget can’t handle?
Yes, password protected files are not handled. As are Zip 7z arj and other files.
With the script that is posted here it can handle rarred or double rarred files. Split ts files and most of the time split avi’s e.g.: avi.001 avi.002 etc. The unpack script will handle the rar files and the ts files most of the split avi files will be joined by par checking.
Where do I go when I have questions?
With questions about NZBget just post your questions to the forum.
With specific questions about the unpack script post to the forum or PM me.
With specific questions about NZBget functionality post to the forum. The developer of NZBget is also reading these forums.
I tried to download something but it doesn’t get unpacked.
First if you still have the files download everything from your PCH to your PC and check if you are able to unrar it there. Check with quickpar if the file set was complete or not. If all of that is true then PM me, I will give you my e-mail address so you can send me the NZB. I will check it and see if I can come up with a solution. (I have a 20+ Mbit line so most of the downloads will be quick enough, don’t send me 8Gb+ nzb’s please)
Questions? Post them.
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
OK, dus vanaf nu is het handiger om een interne HD te hebben... want zonder werkt de UseNet functie niet?
Nope, voor usenet moet je echt een intern hddtje hebben.
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Vraag me af of de cpu wel een beetje kan downloaden en repairen tegelijk (sterker nog, ik vraag me af of repairen uberhaupt wel een beetje lekker wil lopen). Maar leuk dat het erin zit.
Heb alleen een download pc met myihome opgezet, iets wat me handiger lijkt dan op de PCH.
Heb alleen een download pc met myihome opgezet, iets wat me handiger lijkt dan op de PCH.
Downloaden tussen de 1000 en 1400 Kb/s over mijn 24Mbit lijn.MeNTaL_TO schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 15:00:
Vraag me af of de cpu wel een beetje kan downloaden en repairen tegelijk (sterker nog, ik vraag me af of repairen uberhaupt wel een beetje lekker wil lopen). Maar leuk dat het erin zit.
Met een beetje betrouwbare nieuwsserver gaat het parren goed.
Een download van 8 gig met 20% missende files is niet iets wat je echt wilt. Het gaat wel maar duurt lang.
Voor mijn normale downloads 1.2Gb tv series in 720P werkt dit prima. met als voordeel dat mn energie slurpende PC uit kan blijven staan.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast
Verder is dit topic ook niet bedoeld voor zinloze reacties in de trant van "ik heb hem binnen !!!1" of "wil er iemand nog een invite?" of "Ik heb invite nummer xxx"..
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast
Verder is dit topic ook niet bedoeld voor zinloze reacties in de trant van "ik heb hem binnen !!!1" of "wil er iemand nog een invite?" of "Ik heb invite nummer xxx"..