Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=7138

nieuwe firmware, weer geen resume functie :/

[ Voor 30% gewijzigd door HanslH op 22-08-2008 20:58 ]

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Nice die usenet functie, ik denk dat ik die veel ga gebruiken :)

Wat is eigenlijk de bedoeling van de myihome-nmt app? Dat je die server niet meer op je pc hoeft te draaien?

[ Voor 46% gewijzigd door Marzman op 23-08-2008 04:03 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 11:23
Resume word aan gewerkt maar er is een beetje discussie op dit moment.
Rustig even afwachten. De nieuwe firmware na deze krijgt het zo te zien ook nog niet maar er word echt aan gewerkt.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
Gisteren ook de nieuwe firmware op mijn PCH gezet. Nu spelen mijn 1080p MKV's echt perfect van mijn Linux NAS via NFS/ Samba :).

Echt een goede update. Geen gedoe meer om ze te remuxen naar .ts bestanden. En nu kan ik ook de ondertiteling gebruiken uit de mkv's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

Ik wil een Popcorn Hour gaan bestellen maar nu er een A-110 is zit ik even te kijken of dit wel nut heeft voor mij. De verplaatsing van de USB aansluitingen en een reset knop (??) kan me in ieder geval al niet zoveel boeien.

De NMT komt aan een Philips 32PF9541/10 scherm / NAD T743 dus die HDMI 1.3a heeft volgensmij ook al niet veel nut.

Optical S/PDIF i.p.v. de coax variant, ga je daar iets van merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:13

KL643

beeldaandemuur

Het grote verschil is ook dat je er een SATA disk in kan stoppen ipv IDE

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
PowerSp00n schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:41:
Ik wil een Popcorn Hour gaan bestellen maar nu er een A-110 is zit ik even te kijken of dit wel nut heeft voor mij. De verplaatsing van de USB aansluitingen en een reset knop (??) kan me in ieder geval al niet zoveel boeien.

De NMT komt aan een Philips 32PF9541/10 scherm / NAD T743 dus die HDMI 1.3a heeft volgensmij ook al niet veel nut.

Qua kwaliteit maakt het niks uit of het optical of coax is. Het is gewoon hetzelfde signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:26

mno

PowerSp00n schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:41:
Nee, maakt niets uit. Behalve als je versterker alleen maar één van beide varianten heeft. Als ik nu kon kiezen zou ik liever voor de A-110 gaan. De USB poorten achterop is toch wel fijn, net als de SATA mogelijkheid. Maar 36 dollar extra hiervoor vragen is wel wat veel.

Doet er ook niet toe ik heb net een maandje de A-100 dus die blijft voorlopig. :D

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:38
Unicron schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:50:
[...]
Qua kwaliteit maakt het niks uit of het optical of coax is. Het is gewoon hetzelfde signaal.
Helaas hebben ze bij de A-100 de elektrische ontkoppeling voor de coax aansluiting weggelaten. Hierdoor hebben verschillende mensen problemen met storing in het geluid. Als je optisch koppelt (met de A-110 dus) kan je dat probleem niet krijgen.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De subs zijn wel errug mooi geworden en ook m'n externe usb-schijf valt nu keurig in slaap. De PCH wordt wel steeds beter hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:07
Ik had hier ultraviolet liggen die ging stotteren op de raarste fragmenten. Dit is met de nieuwe firmware verholpen. Het "bekende" fragment met zwerm vogels is ook een stuk beter geworden. Schokt nu maar 2 keer ipv een minuut stotteren.
Het begint er nu toch op te lijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perco
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-08 11:42
ik sta zo'n beetje op het punt om de pch a-110 in de US te bestellen , maar wil toch nog graag even zeker stellen dat deze mijn Conceptronic chd3lan in het netwerk kan zien , deze heeft samba .
Als iemand nog ervaring heeft met het bestellen an de pch in de US is info van harte welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Philos31 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 13:42:
Morgen komt die nieuwe firmware uit [...knipperdeknip een lange post]
Met dank voor deze uitvoerige en heldere uitleg. Lijkt prima te werken allemaal. Gemiddeld haal ik ca. 1050KB/s. Zal te maken hebben met de netwerkinterface van de PCH. Op zich prima, hou ik ruim voldoende bandbreedte over om met m'n laptop te surfen. Een leuke extra functionaliteit.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:53

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Hoe is de torrent client van de PCH? en werkt de torrent client ook met RSS feeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:35
perco schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 20:11:
ik sta zo'n beetje op het punt om de pch a-110 in de US te bestellen , maar wil toch nog graag even zeker stellen dat deze mijn Conceptronic chd3lan in het netwerk kan zien , deze heeft samba .
Als iemand nog ervaring heeft met het bestellen an de pch in de US is info van harte welkom
Bestellen gaat als een tiet. Binnen een week na bestelling had ik hem in huis (mei). Of hij de conceptronic kan zien weet ik niet. In mijn huis ziet hij in iedere geval alle (windows) shares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
perco schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 20:11:
Gaat prima, voor echt goed streamen van HD materiaal zou ik je toch NFS aanraden (Conceptronic funpluggen en dan NFS aanzetten). Dat performed bij mij echt vele malen beter. Maar over SMB gaat het ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:09

schizofreen

ik & jij

baca schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 19:10:
Ik heb een probleempje met die link van uitzending gemist, ik zie het menu wel maar als ik een programma aanklik springt ie gewoon terug naar menu en gebeurt er verder niks, iemand een idee?
Sinds een aantal dagen lijkt http://my.philippinepics.com geen fatsoenlijke index meer te kunnen maken van Uitzending gemist. Ik heb zelf even geprobeerd om de code van de maker te draaien, maar daar heb ik hetzelfde probleem. Ik vermoed dat ze de (index) server van Uitzending gemist hebben aangepast.

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander- schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:11:
[...]

Gaat prima, voor echt goed streamen van HD materiaal zou ik je toch NFS aanraden (Conceptronic funpluggen en dan NFS aanzetten). Dat performed bij mij echt vele malen beter. Maar over SMB gaat het ook prima.
Met de nieuwste firmware maakt dat niet meer uit. SMB is net zo snel geworden als NFS. Alleen het nadeel is weer dat http (ihome) weer een stuk langzamer is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit er ook over te denken om een popcornhour aan te schaffen, maar ik vraag me nog het volgende af:

ik heb een ouderwetsche beeldbuis met scart ingangen, kan ik de popcorn er met een verloopstekker aanhangen?
En heeft iemand ervaringen met het gebruik van OSX icm popcorn? Ik ben van plan om voornamelijk te streamen vanaf mijn iMac en ik weet dat er software voor is, maar is het praktisch?
En heeft iemand ervaringen met het draadloos maken van de popcorn, dmv een dongle?

Alvast dank voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 00:19
schizofreen schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:16:
[...]

... Ik heb zelf even geprobeerd om de code van de maker te draaien, ....
Draaide je die op je PCH zelf, of op een aparte webserver ? Ik zou het graag op de PCH willen, maar het is me nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:50:
ik zit er ook over te denken om een popcornhour aan te schaffen, maar ik vraag me nog het volgende af:

ik heb een ouderwetsche beeldbuis met scart ingangen, kan ik de popcorn er met een verloopstekker aanhangen?
En heeft iemand ervaringen met het gebruik van OSX icm popcorn? Ik ben van plan om voornamelijk te streamen vanaf mijn iMac en ik weet dat er software voor is, maar is het praktisch?
En heeft iemand ervaringen met het draadloos maken van de popcorn, dmv een dongle?

Alvast dank voor de reacties!
Ik heb dat ook een tijdje gedaan met zo'n verloopstekker, dat werkt wel.

En draadloos met een dongle heb ik ook aan de praat gekregen. Maar het kan niet met alle dongles: ze hebben alleen drivers voor één chipset ingebouwd. (Ik gebruik de TL-WN821N van TP-Link.) En je hebt wel de nieuwste firmware nodig, daarvoor was de support zeer buggy. Houd er ook rekening mee dat de snelheid beperkt is. HD-materiaal ga je daarover niet kunnen streamen. (Ik speel zelf af vanaf een interne schijf.)

• nl1bzw
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 17:36
Me A-110 is binnen :)

En hoefde niks te betalen. Bij mij kwam hij trouwens via TNT.

Date Time Location Status
28 Aug 2008 12:42:56 SP8 Out For Delivery.
28 Aug 2008 06:43:44 SP8 Shipment Received At Destination Depot.
28 Aug 2008 00:53:09 Liege Euro Hub Shipment Received At Transit Point.
27 Aug 2008 07:47:06 Hong Kong Shipment In Transit.
27 Aug 2008 03:54:07 Hong Kong Shipment Received At Transit Point.
27 Aug 2008 00:31:00 Shenzhen Shipment In Transit.
26 Aug 2008 20:08:13 Shenzhen Shipment In Transit.
26 Aug 2008 20:06:59 Shenzhen Shipment Received At Origin Depot.

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Voor de Egreat gebruikers die het nog niet wisten er is net een nieuwe firmware uit
Link Egreat

Firmware Release: 50-17-080808-15-EGR-402-000

Release Date : 19 August 2008

Firmware Version : 50-17-080808-15-EGR-402

NMT Apps Version : 00-17-080529-15-EGR-402

Release Notes:

1.MKV
- upgrade mkv decoding library for better playback capability
- fix a minority of mkv movie issues
- added better support for vorbis codec
- improve DTS stuttering issues
2.DVD
- fix some DVD iso playback
- added .img support

3.Subtitles
- improve subtitles fonts rendering
- added black\yellow subtitle color
4.Image zoom
-Added 4:3 Letterbox,4:3 Pan Scan,16:9,16:10
5.Audio
- from -48dB~1dB increased to -43dB~6dB
- over 0dB volume will be in reflected in red.
6.Video info Display
- Display DTS-MA codec correctly
7.File OPerations
- Added copy,move,delete,add,remove,clear functions
- On remote controller FILEMODE button
8.Networking
- Increased network path length
9.Network Browser
- Remote SMB Server browser added
10.Samba??
- Improve samba bit-rate,up to ~38Mbps
11.USB Wireless
- Updated USB wireless driver
- Support Model:TL-WN821N

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59
Wanneer had je de a-110 besteld? heb hem zelf de 18e besteld en vraag me af wat ik qua shipping kan verwachten (ik hoop de 10-9 of 18-9 batch)

Hoop dat TNT bij mij ook zo coulant is om geen extra kosten in rekening te brengen :9

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:41
Montana schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 22:48:
Voor de Egreat gebruikers die het nog niet wisten er is net een nieuwe firmware uit
Link Egreat

Firmware Release: 50-17-080808-15-EGR-402-000

Release Date : 19 August 2008

Firmware Version : 50-17-080808-15-EGR-402

NMT Apps Version : 00-17-080529-15-EGR-402

Release Notes:

1.MKV
- upgrade mkv decoding library for better playback capability
- fix a minority of mkv movie issues
- added better support for vorbis codec
- improve DTS stuttering issues
2.DVD
- fix some DVD iso playback
- added .img support

3.Subtitles
- improve subtitles fonts rendering
- added black\yellow subtitle color
4.Image zoom
-Added 4:3 Letterbox,4:3 Pan Scan,16:9,16:10
5.Audio
- from -48dB~1dB increased to -43dB~6dB
- over 0dB volume will be in reflected in red.
6.Video info Display
- Display DTS-MA codec correctly
7.File OPerations
- Added copy,move,delete,add,remove,clear functions
- On remote controller FILEMODE button
8.Networking
- Increased network path length
9.Network Browser
- Remote SMB Server browser added
10.Samba??
- Improve samba bit-rate,up to ~38Mbps
11.USB Wireless
- Updated USB wireless driver
- Support Model:TL-WN821N
Dus EGreat kan wel ISO aan?

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000

Wildfire

Joy to the world!

Zosas schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:56:

[...]

Dus EGreat kan wel ISO aan?
Dat EGreat ding is gewoon een Popcorn Hour in een andere verpakking, firmware is ook hetzelfde gezien deze lijst van fixes :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:53
f4stf0rw4rd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:52:
Hoop dat TNT bij mij ook zo coulant is om geen extra kosten in rekening te brengen :9
TNT stuurt meestal rekeningen achteraf... heeft een collega van mij ook gehad.

Mijn Popcorn kwam nog met DHL en die rekenen meteen bij de deur af. Blijkbaar is Popcorn van verzender gewisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Philos31 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 13:42:
Morgen komt die nieuwe firmware uit met NZBGet in de NMT apps.
Hierbij de handleiding zoals ik die ook op het NMT forum heb gepost.
.............
Wow, dit komt me wel heel bekent voor... NZBget lijkt wel heel erg op hellaNZB en de interface is een regelrechte rip van Zussaweb.
Beide proggie zijn trouwens niet meer in ontwikkeling, zijn misschien toevallig NZBget en de Webinterface een voortzetting van die twee ?

Ik ben weer wat snel:
NZBGetWeb is based on open-source-project ZussaWeb (please visit ZussaWeb home
page for more info on http://sourceforge.net/projects/zussaweb).

The adaptation for NZBGet-server and father development was/is made by
Andrei Prygounkov (hugbug@users.sourceforge.net).
Trouwens mooie tutorial Philos31 _/-\o_ eens kijken of ik hem ook aan de gang krijg op mijn FSG, daar draait nl. nog Hellanzb en zussaweb op... :)

[ Voor 30% gewijzigd door Caveman op 29-08-2008 11:37 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:51
Heb net bijna alles gelezen maar zijn er ook mensen die zon apparaat hebben icm een PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Laatst online: 20-08 14:41
Sinds de nieuwe firmware lekker myihome van mijn pc af geknikkerd, draai nu alles via simpele smb shares..
Mijn 1080p mkv's draaien probleemloos en iso's werken ook goed..
Erg blij met de verbeteringen....

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Laatst online: 08-09 12:51
Occy74 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:21:
Sinds de nieuwe firmware lekker myihome van mijn pc af geknikkerd, draai nu alles via simpele smb shares..
Mijn 1080p mkv's draaien probleemloos en iso's werken ook goed..
Erg blij met de verbeteringen....
Klopt ja.
Ik kan Myihome er ook wel afgooien. SMB draait nu erg goed.
Scheelt weer. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl1bzw
f4stf0rw4rd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:52:
[...]

Wanneer had je de a-110 besteld? heb hem zelf de 18e besteld en vraag me af wat ik qua shipping kan verwachten (ik hoop de 10-9 of 18-9 batch)

4 augustus had ik hem besteld :)

Misschien dat ik inderdaad een rekening achteraf krijg. We zien wel.

Misschien heb ik geluk aangezien het vliegtuig in luik in Belgie geland was en daarna met de auto over de grens heen is vervoerd.

[ Voor 20% gewijzigd door nl1bzw op 29-08-2008 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

ik ben op het punt gekomen om hem weg te doen, man man wat een gezeik met dvd's over smb shares. toen ik hem voor het eerst had gekocht deden de dvds het gewoon perfect over netwerk via smb, of het nou een iso was of gewoon een video_ts mapje.

de laatste firmware heeft ook niet mogen baten, hij moet persee paar keer happeren tijdens het afspelen van een dvd, soms notabene in het dvdmenu.... overige formaten werken wel weer perfect :(

wordt toch een asus barebone als het zo doorgaat

trouwensssssssss

hebben jullie het ook dat als je de popcorn een dag ofzo met rust laat, vervolgens via de tv de hdmi zender opvraagt het wel erg lang duurt voordat je beeld krijgt?!?! soms helpt het om paar keer op stop of op play te rammen (afstandb), dit verschijnsel had ik eerder dus ook niet

[ Voor 23% gewijzigd door SYQ op 29-08-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

SYQ schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:13:
ik ben op het punt gekomen om hem weg te doen, man man wat een gezeik met dvd's over smb shares. toen ik hem voor het eerst had gekocht deden de dvds het gewoon perfect over netwerk via smb, of het nou een iso was of gewoon een video_ts mapje.

de laatste firmware heeft ook niet mogen baten, hij moet persee paar keer happeren tijdens het afspelen van een dvd, soms notabene in het dvdmenu.... overige formaten werken wel weer perfect :(

wordt toch een asus barebone als het zo doorgaat

trouwensssssssss

hebben jullie het ook dat als je de popcorn een dag ofzo met rust laat, vervolgens via de tv de hdmi zender opvraagt het wel erg lang duurt voordat je beeld krijgt?!?! soms helpt het om paar keer op stop of op play te rammen (afstandb), dit verschijnsel had ik eerder dus ook niet
DVD´s speel ik altijd vanaf de interne harddisk en dat werkt altijd wel goed eigenlijk.

Dat het opstarten heel lang duurt bedoel je? Dat is bij mij ook wel soms. Het ding staat bij mij eigenlijk ook altijd standby. Je schijnt hem ook echt uit te kunnen zetten, maar ik heb nog niet opgezocht welke knoppen je dan moet indrukken en het is wel handig met die nzbget enzo als hij al standby staat.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 29-08-2008 18:26 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

nee niet opstarten, das altijd al traag geweest.
de mijne staat trouwens altijd aan, dus druk hem bijna nooit uit via de standby knop. maakt toch geen bal uit, is net als een dreambox die ook constant aan staat.

ik bedoel dus wanneer ik zap met de tv naar de hdmi zender (paar uur later, dag later) dat ik dan heel lang moet wachten tot ik het blauwe menu tevoor schijn krijg. is geen eigenschap van de tv, want zoals gezegd voorheen deed ie het prima

ik heb er trouwens geen hd inzitten, ook niet van plan. heb niet voor niks een netwerk mediaplayer gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl1bzw
Ik heb er geen last van iig.

Mgoed ik werkt zelf met een 2,5" hdd.

Ik stream dus ook mijn film naar dat ding alleen dan via FTP :P

Ik vind dat veel makkelijker en als je een keer naar een paar vrienden gaat om een film te kijken, dan is het erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ja ik vind het ook handiger (heb er gewoon een 3 1/4 disk ingezet die ik nog ergens in een oude pc had zitten. Je zet dan gewoon dat ding aan en kan kijken zonder dat je na hoeft te denken of je pc aan staat en of myihome draait. En nu met die nzbget is het helemaal geweldig. Ik heb ook dat tooltje geinstalleerd dat nzb's meteen onderwater upload naar de Popcornhour. Het werkt perfect (zolang er parfiles zijn, zonder parfiles lijkt hij niks uit te pakken ook al is het wel compleet).

Ik had ook mijn hele mp3-collectie er op gezet omdat dat ook heel fijn werkte met mijn vorige netwerkspeler met harddisk, maar die ondersteuning is bij de nmt zo slecht dat ikhet er weer af heb gegooid. Ik wil het nog eens proberen met itunes (eigenlijk gebruik ik itunes niet, maar als die nmt dan opeens perfect werkt met playlists enzo is het natuurlijk een optie).

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 29-08-2008 19:56 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Laatst online: 08-09 12:51
Marzman schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 19:55:
Ja ik vind het ook handiger (heb er gewoon een 3 1/4 disk ingezet die ik nog ergens in een oude pc had zitten. Je zet dan gewoon dat ding aan en kan kijken zonder dat je na hoeft te denken of je pc aan staat en of myihome draait. En nu met die nzbget is het helemaal geweldig. Ik heb ook dat tooltje geinstalleerd dat nzb's meteen onderwater upload naar de Popcornhour. Het werkt perfect (zolang er parfiles zijn, zonder parfiles lijkt hij niks uit te pakken ook al is het wel compleet).

Ik had ook mijn hele mp3-collectie er op gezet omdat dat ook heel fijn werkte met mijn vorige netwerkspeler met harddisk, maar die ondersteuning is bij de nmt zo slecht dat ikhet er weer af heb gegooid. Ik wil het nog eens proberen met itunes (eigenlijk gebruik ik itunes niet, maar als die nmt dan opeens perfect werkt met playlists enzo is het natuurlijk een optie).
Ook in combinatie met iTunes is het een drama, dus dat hoef je niet te proberen. Dan is het zelfs nog erger, want als ik m'n complete bibliotheek van ongeveer 7000 nummers wil laden (wat op zich best mee valt) dan loopt ie vast. De map waar mn muziek staat benaderen via SMB werkt wel goed. Maar dan gaat het selecteren van muziek zo langzaam... en je kunt niet naar muziek zoeken terwijl je iets afspeelt, enz enz.
Maar DVD's speelt ie bij mij nog steeds vlekkeloos via SMB hoor. Geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb het toch geprobeerd en ik vind het eigenlijk wel meevallen. Ik heb een library van 8000 nummers in een keer ingeladen en dat duurde ongeveer 30 seconden. Het laden van een nummer duurt ongeveer 5 seconde. Dat vind ik nog best acceptabel.

De bediening verder is inderdaad net zo waardeloos. Ik zit helemaal niet te wachten op die finding nemo plaatjes. Hiervoor had ik een Kiss netwerkdvdspeler en hoewel ze daarmee ook nooit de playlist functionaliteit uitontwikkeld hadden die wel in de handleiding stond werrkte die met muziek een stuk beter. Je had een cd-plaatje, wat info en als je ging browsen ging het spelen gewoon door. Verder speelde hij gewoon alle liedjes in een map om de beurt af of een nummer dat je handmatig selecteerde.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl1bzw
Ach, je kan niet alles verwachten voor het geld. Het is geen PC.

Ik vind al dat het ook hoop kan voor zo een klein apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

[...]

trouwensssssssss

HDMI is weer volkomen k** met de laatste firmware. Als je een DVD afspeelt kan ie na stop ineens z'n signaal verliezen, als je de laatste uit een serie videobestanden (mkv) in een map hebt afgespeeld kan ie z'n signaal verliezen. En idd, na (langere) standby is ie het signaal ook kwijt. Met de vorige firmware had je het signaal vrij vlot terug door een willekeurige toets op de AB in te drukken. Nu dus niet meer. Met iedere firmware worden bugs opgelost, en ouwe of nieuwe bugs geintroduceerd. Prachtig hoor, NZB support, lekker belangrijk.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Laatst online: 11-09 11:23
Caveman schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:16:
[...]

Wow, dit komt me wel heel bekent voor... NZBget lijkt wel heel erg op hellaNZB en de interface is een regelrechte rip van Zussaweb.
Beide proggie zijn trouwens niet meer in ontwikkeling, zijn misschien toevallig NZBget en de Webinterface een voortzetting van die twee ?
NZBget's webinterface is idd gebaseerd op Zussaweb.
NZBget is nog wel in ontwikkeling er word op dit moment getest met 0.5.0 wat ook SSL onderstuend.
SSL op de PCH is alleen niet zon goed idee. Mijn download snelheid ging met SSL van 1400Kb/s naar zon 700Kb/s en de PCH heeft het dan wel erg moeilijk.

Het unrar script voor de PCH is ook nog steeds in ontwikkeling, er zijn wat mensen die het scripten hebben overgenomen, dit word ook steeds mooier.

Jammergenoeg is het zo dat het niet helemaal stabiel draait (tegen niemand zeggen hoor) maar NZBGet wil wel eens crashen.
Dit heeft te maken met enige libraries die op de PCH gebruikt worden.
Tijdens het beta testen hebben we uitvoerig getest en het blijkt dat met de optware libraries NZBGet 100% stabiel draait.
Probleem is alleen dat ze niet weten wat voor gevolgen dit kan gaan hebben voor de rest van de PCH dus er zal eerst weer flink getest moeten worden.

Ze zijn in ieder geval op de hoogte en er word weer aan gewerkt.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
trouwensssssssss

Ik durf mijn iSTAR HD ook niet op standby te zetten, want in 9 van de 10 gevallen krijg ik geen beeld wanneer ik 'm weer aanzet. Bij mij staat deze dus continu aan.

Wanneer ik na een paar uurtjes weer gebruik wil maken van de iSTAR HD druk ik gewoon twee keer op het pijltje naar beneden; ik krijg dan binnen enkele seconden weer beeld.

Iets anders waar ik mij aan erger: mijn NAS (CH3SNAS) gaat na 5 minuten min of meer op "standby" als ie niks te doen heeft. Als ik iets probeer af te spelen terwijl de NAS op standby staat loopt mijn iSTAR HD altijd vast. Om dit probleem tegen te gaan browse ik even terug naar de parent folder om de NAS uit standby te helpen.

[ Voor 17% gewijzigd door Mawlana op 31-08-2008 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

idd, hier hetzelfde. en heel soms krijg ik hem uit de standby door overal op te rammen maar veelal moet ik toch ff de powerkabel erachter weg trekken.

Ben nu echt zwaar aan het dubben om de popcorn te verkopen en een mediacenter pctje te plaatsen. Toevallig kwam ik het volgende Barebone systeem tegen met HDMI uitgang, en de prijs is al helemaal niet verkeerd
Afbeeldingslocatie: http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2007/0315/cebit02_12.jpg

114895 Corsair 2048MB, DDR2,256MX64, 32,00
119579 WD Caviar SE 160 GB 36,50
129229 AM2 AMD Athl64 X2 5600 2.8/EE/Tray 62,00
129327 P2-M2A690G, Dark Blue 117,00

Exclusief 207,98
BTW % 39,52
Totaalprijs 247,50

maar aan de andere kant blijft de popcorn een pracht ding, zo klein stil en veelzijdig :(

[ Voor 6% gewijzigd door SYQ op 31-08-2008 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Heb je ook een link naar die MCPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
SYQ schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 11:58:
idd, hier hetzelfde. en heel soms krijg ik hem uit de standby door overal op te rammen maar veelal moet ik toch ff de powerkabel erachter weg trekken.
De iSTAR HD heeft gelukkig wel een power-button aan de voorkant. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Heb een PCH A100 besteld en ga hem aansluiten op een master-slave contactdoos waarbij alle randapparatuur van de stroom af gaat als ik de tv standby zet. Benieuwd hoe dat gaat werken.
Met mijn oude HD media players (Kiss 600 en Pixelmagic HD Mediabox) werkte het in ieder geval perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drfruit schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 17:46:
Heb een PCH A100 besteld en ga hem aansluiten op een master-slave contactdoos waarbij alle randapparatuur van de stroom af gaat als ik de tv standby zet. Benieuwd hoe dat gaat werken.
Met mijn oude HD media players (Kiss 600 en Pixelmagic HD Mediabox) werkte het in ieder geval perfect.
Waar kan je deze kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Het is de Lenco MPS-35141. Waar ik hem vandaan heb weet ik niet zeker meer, het zou wel eens Office Centre kunnen zijn geweest.

Edit: zie elders dat iemand ze uit de Kijkshop heeft gehaald, maar dat was ook al een tijdje geleden.

[ Voor 15% gewijzigd door drfruit op 31-08-2008 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

drfruit schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 17:46:
Klinkt handig, maar als ik dan hier lees wat het verbruik van zo'n contactdoos is, dan is heel het voordeel weer weg.
Master slave stekkerdoos gebruikt zelf veel stroom

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Marzman schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 22:30:
[...]

Klinkt handig, maar als ik dan hier lees wat het verbruik van zo'n contactdoos is, dan is heel het voordeel weer weg.
Master slave stekkerdoos gebruikt zelf veel stroom
Dat is een misverstand. Ik heb het nog eens nagemeten. De Lenco master/slave contactdoos verbruikt 9 à 11 watt met de tv op standby. Als ik de tv direct aansluit verbruikt hij in standby precies hetzelfde.
Die 10 watt heb ik er wel voor over om alles vanuit mijn bed te kunnen in- en uitschakelen. Overdag schakel ik alles handmatig uit via zo'n verlichte stopcontactschakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Marzman schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:25:
[...]
DVD´s speel ik altijd vanaf de interne harddisk en dat werkt altijd wel goed eigenlijk.

Dat het opstarten heel lang duurt bedoel je? Dat is bij mij ook wel soms. Het ding staat bij mij eigenlijk ook altijd standby. Je schijnt hem ook echt uit te kunnen zetten, maar ik heb nog niet opgezocht welke knoppen je dan moet indrukken en het is wel handig met die nzbget enzo als hij al standby staat.
Power + DELETE. Paar keer tegelijk rammen, want het wilt nooit in een keer lukken. Enig nadeel is dat je de PCH alleen weer aan krijgt door de stroom stekker opnieuw aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:58
MaZo schreef op maandag 01 september 2008 @ 16:28:
[...]
Power + DELETE. Paar keer tegelijk rammen, want het wilt nooit in een keer lukken. Enig nadeel is dat je de PCH alleen weer aan krijgt door de stroom stekker opnieuw aan te sluiten.
Power, halve seconde wachten delete, niet tegelijk. Daarna inderdaad stroom eraf/erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
mtv1 schreef op maandag 01 september 2008 @ 17:32:
[...]
Power, halve seconde wachten delete, niet tegelijk. Daarna inderdaad stroom eraf/erop.
Aha, dat wist ik niet en staat volgens mij ook nergens vermeld (kan me natuurlijk vergissen). Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasTijs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik ben nu een dagje opzoek naar een NAS en kwam toen de network media tanks tegen. Toevallig heb ik ook net een nieuwe TV (Full HD) dus zou de popcorn helemaal nog niet zo'n gek idee zijn. Want de usb van mijn surround set gaat maar tot een resolutie van 800x600.

Ik wil de volgende dingen kunnen:
- Als NAS gebruiken, met FTP functie. Dagelijkse backups van mijn website (externe host) naar deze server sturen.
- Gebruiken als mediacenter om 1080p films af te spelen
- Torrentz laten downloaden
- Als algemene share HD / backup HD gebruiken in ons netwerk.

Zou de A-100 of A-110 een goede keuze zijn? Ik zag ook enkele freecom en conceptronics voorbij komen tijdens mijn zoektocht vandaag.

En hoeveel ben ik ongeveer kwijt met de verzendkosten en huidige dollar koers? (schatting)

Gr,
BasTijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Laatst online: 31-08 22:49
Ik kan mij totaal niet vinden in het verhaal wat sommige hier neerzetten over falende smb verbindingen en haperende dvd's. Probeer eens een NFS verbinding dan, ik heb geen haperingen.
Ik heb gigabit liggen waar de popcornhour A-100 middels 100mbit op aangesloten is. Gaat allemaal prima en ben zeer blij met de wekelijkse beta-firmwares van Syabas.
Zelden dat een dvd iso-tje niet start, verder speelt alles wat ik download goed af, ook allerlei hd materiaal. 1080p/1080i/720p etc...hij slikt het allemaal. Ondertitelingen perfekt erbij te plaatsen als srt of embedded in de mkv. Spoelen in een videobestand? Druk gewoon op een cijfertoets en hij springt naar 10-20-30-40-50% etc. Uiteraard werkt tot 8x spoelen ook.
Een Vista media Center HTPC is pas een bak ellende als het op codecs aankomt. Geen native ondersteuning van xvid en andere codecs o.a. Niet kunnen door of terugspoelen etc.
Neehoor believe me...kopen dat ding. De nieuwe A-110 is helemaal geweldig met DTS downmixing ingebouwd. AANRADER!
Ik heb thuis een NAS voor centrale storage en een Popcornhour achter de lcd "geplakt" op de slaapkamer (Zonder hdisk het is tenslotte een Networked Media Tank) en verders mythtvback en mythtvfrontend om de TVopnames te regelen.
KOOPUH! :)

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

BasTijs schreef op maandag 01 september 2008 @ 20:19:
Ik wil de volgende dingen kunnen:
- Als NAS gebruiken, met FTP functie. Dagelijkse backups van mijn website (externe host) naar deze server sturen.
- Gebruiken als mediacenter om 1080p films af te spelen
- Torrentz laten downloaden
- Als algemene share HD / backup HD gebruiken in ons netwerk.
Dat kan die allemaal..... :)
Zou de A-100 of A-110 een goede keuze zijn? Ik zag ook enkele freecom en conceptronics voorbij komen tijdens mijn zoektocht vandaag.
Das een hele goede keuze, zo gebruik ik hem nl. ook. Je moet er alleen rekening mee houden dat de snelheid met kopieren naar de NMT niet super snel gaat ~ zo'n 5 a 6 MB/s, maar mijn ervaring is dat NAS drives niet echt veel sneller zijn tenzij je een echte dure koopt.
En je moet er rekening mee houden dat als je een 1080 film afspeelt niet tegelijk aan het torrenten/backuppen ect aan het doen bent want dan krijgt ie het wat moeilijk.

Mja voor de prijs moet je maar ff rondkijken, als je hem in NL koopt heb je hem in 2 dgn in huis, maar is duurder en bestellen is rustig afwachten en goedkoper.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Caveman schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 11:01:
[...]
Das een hele goede keuze, zo gebruik ik hem nl. ook. Je moet er alleen rekening mee houden dat de snelheid met kopieren naar de NMT niet super snel gaat ~ zo'n 5 a 6 MB/s, maar mijn ervaring is dat NAS drives niet echt veel sneller zijn tenzij je een echte dure koopt.
Ik weet natuurlijk niet wat jij duur noemt maar de Synology 207+ haalt toch zeker behoorlijke snelheden van 18-25 MByte/seconde op gigabit ethernet (doodgewone cat5 kabels).
Daar ben ik zeer tevreden mee. Meerdere NMT's en/of HTPC's zijn er gelijktijdig mee te streamen.

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
MaZo schreef op maandag 01 september 2008 @ 16:28:
[...]
Er is geen echte poweroff mogelijk. Dit is Syabas nog aan het uitzoeken met de chipbakkers van de Sigma chip die erin de mediatank gebruikt word.
Dus power+delete of alleen power, het maakt eigenlijk niks uit. Hij verbruikt in gebruik of na poweroff 5-7 watt watt, wat opzich natuurlijk erg weinig is. Dit is zonder harddisk overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
wouter1971 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:06:
[...]
Er is geen echte poweroff mogelijk. Dit is Syabas nog aan het uitzoeken met de chipbakkers van de Sigma chip die erin de mediatank gebruikt word.
Dus power+delete of alleen power, het maakt eigenlijk niks uit. Hij verbruikt in gebruik of na poweroff 5-7 watt watt, wat opzich natuurlijk erg weinig is. Dit is zonder harddisk overigens.
Dat is niet waar. Waar Power + DELETE het apparaat helemaal uitzet (waarna de PCH alleen weer aan gaat door de stroom stekker opnieuw aan te sluiten), blijft ie met Power in een soort standby staan (met het rode lampje nog aan).

Verder moet ik zeggen dat ik met de nieuwste firmware zelfs DVD ISO's kan streamen over WiFi, waar dit voorheen alleen maar haperingen gaf.

[ Voor 15% gewijzigd door MaZo op 02-09-2008 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
MaZo schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:28:
[...]
Dat is niet waar. Waar Power + DELETE het apparaat helemaal uitzet (waarna de PCH alleen weer aan gaat door de stroom stekker opnieuw aan te sluiten), blijft ie met Power in een soort standby staan (met het rode lampje nog aan).

Verder moet ik zeggen dat ik met de nieuwste firmware zelfs DVD ISO's kan streamen over WiFi, waar dit voorheen alleen maar haperingen gaf.
Lees even http://www.networkedmedia...p?tid=165&highlight=green
De processor is altijd aan na power off. Dus nog gewoon 6 a 7 watt.
Wifi zou ik alleen doen met het N protocol maar dan nog....eigenlijk zou je een kabel moeten trekken. geloof me dan zijn je problemen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
wouter1971 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 12:08:
[...]

Ik weet natuurlijk niet wat jij duur noemt maar de Synology 207+ haalt toch zeker behoorlijke snelheden van 18-25 MByte/seconde op gigabit ethernet (doodgewone cat5 kabels).
Daar ben ik zeer tevreden mee. Meerdere NMT's en/of HTPC's zijn er gelijktijdig mee te streamen.
Klein beetje offtopic!!

Om even een goedkoop NAS alternatief te noemen, mijn CH3snas van conceptronics ([NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 2) haalt op normaal 100Mb dik 8 Megabyte per seconde!! Super stabiel en veilig met een mirror set (RAID1).

Met andere woorden een NAS hoeft niet altijd duur te zijn om goede prestaties te halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasTijs
Bedankt voor de reacties, ik denk dat het inderdaad een A110 wordt. Te klein prijs verschil met de A100 om niet voor de nieuwe te gaan. Voor de rest kan ik weinig NMT's vinden die in de buurt komen van de A110 voor die prijs, kan er altijd later nog een nas bijkopen mocht ik verslaafd raken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa001
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 13:59
BasTijs schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 18:26:
Bedankt voor de reacties, ik denk dat het inderdaad een A110 wordt. Te klein prijs verschil met de A100 om niet voor de nieuwe te gaan. Voor de rest kan ik weinig NMT's vinden die in de buurt komen van de A110 voor die prijs, kan er altijd later nog een nas bijkopen mocht ik verslaafd raken :p
Als je niet van plan bent een versterker of blu-ray-speler te kopen dan zou ik toch voor de A-100 gaan.
Tenzij de usb slots op de achterkant en de aan/uit schakelaar je overtuigen om voor de A-110 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasTijs
Slave usb lijkt me wel handig en het is 30 euro verschil.

Kan je ook een dvd speler op die IDE aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

BasTijs schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:51:
Slave usb lijkt me wel handig en het is 30 euro verschil.

Kan je ook een dvd speler op die IDE aansluiten?
Lijkt me niet, dat is een aansluiting voor IDE HD's. En de A110 heeft geen IDE-aansluiting trouwens maar een SATA-aansluiting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasTijs
en usb dvd speler & keyboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
malinwa001 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 18:50:
[...]
Als je niet van plan bent een versterker of blu-ray-speler te kopen dan zou ik toch voor de A-100 gaan.
Tenzij de usb slots op de achterkant en de aan/uit schakelaar je overtuigen om voor de A-110 te gaan.
Ik zou vandaag de dag voor de 110 gaan als je DTS downmixing gaat gebruiken. Als je er geen versterker op gaat aansluiten maar het signaal rechtstreeks aanbied aan de tv is dat een handige feature nu. Met de oude moest je dts bestanden omzetten naar ac3 wat nogal wat tijd kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasTijs
Denk niet dat ik dat DTS mixen hoef te gebruiken als ik het geluid in mijn cinema set laat gaan (ht-thx22 samsung) en de video rechtstreeks naar me tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
BasTijs schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 20:37:
Denk niet dat ik dat DTS mixen hoef te gebruiken als ik het geluid in mijn cinema set laat gaan (ht-thx22 samsung) en de video rechtstreeks naar me tv?
Dat is juist....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
wouter1971 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:40:
[...]
Lees even http://www.networkedmedia...p?tid=165&highlight=green
De processor is altijd aan na power off. Dus nog gewoon 6 a 7 watt.
Wifi zou ik alleen doen met het N protocol maar dan nog....eigenlijk zou je een kabel moeten trekken. geloof me dan zijn je problemen over.
Lees dat forum topic nog eens goed...
The CPU itself is still active, and will power up in quickly on the next Standby keypress, to avoid the long booting time.
Dat is dus standby, en dat is iets anders dan de "echte" power off (Power + DELETE). De processor kan niet aan zijn, en er wordt ook geen stroom verbruikt, als het apparaat compleet uit staat.

Verder heb ik geen problemen met het afspelen over WiFi, en zeker niet met de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb al wel verhalen gelezen van mensen die er een speler aan hebben gehangen, dus een USB DVD-speler zou moeten kunnen. Of een toetsenbord ook werkt zou ik zo niet durven zeggen.

• wouter1971
MaZo schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:44:
[...]
Lees dat forum topic nog eens goed...

[...]

Dat is dus standby, en dat is iets anders dan de "echte" power off (Power + DELETE). De processor kan niet aan zijn, en er wordt ook geen stroom verbruikt, als het apparaat compleet uit staat.

Verder heb ik geen problemen met het afspelen over WiFi, en zeker niet met de laatste firmware.
De multimetermeter liegt niet. Power+Delete is geen algehele Poweroff.
Het is alleen lastiger je systeem weer aan te krijgen. Wel fijn als alle led's en eventuele harddisk uit zijn maar das alles.
Het feit dat de led's uitgaan en harddisk een spindown krijgt zegt niets over het geheel uit en stroomloos zijn van een apparaat. Je kan dat alleen met een multimeter meten.
Er is nagenoeg geen verschil tussen in bedrijf zijn, stand-by en power+delete. Alleen de ledjes dus en hdisk. In dat laatste geval met hdisk scheelt het natuurlijk wel wat meer maar naar 0 watt gaat hij niet met power+delete.

http://www.networkedmedia...hread.php?tid=3054&page=2
Met commentaar van Popcornhour aan het eind.

[ Voor 6% gewijzigd door wouter1971 op 04-09-2008 01:36 ]

• nl1bzw
Als ik die power knop indruk gaat na een minuut de HD vanzelf uit. Tenminste, bij mijn A-110 :)

• catchingfire
  • Laatst online: 16:49
wouter1971 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 12:08:
Ik heb ook een 207+, moeten er specifieke dingen gedaan worden om streaming tussen de 207+ en de popcorn te "enablen" ?

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 13:32
swiebert schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:40:
[...]

Bestellen gaat als een tiet. Binnen een week na bestelling had ik hem in huis (mei). Of hij de conceptronic kan zien weet ik niet. In mijn huis ziet hij in iedere geval alle (windows) shares.
Ik weet niet zeker of ik de vraag hier mag stellen, maar waar in de US heb je 'm besteld?

• nl1bzw
www.popcornhour.com

Maar voor de A-110 is een behoorlijke wachtrij. De status van die rij kan je bekijken op www.networkedmediatank.com

Verwijderd

Hallo,

Ik lees hier dat het mogelijk is om een dvd-speler op de usb van pch 100 aan te sluiten. Weten jullie of het ook mogelijk is om een externe blu ray speler aan te sluiten via de usb (en uiteraard blu ray discs afspelen)?

john

• PoweRoy
  • Laatst online: 21:23

PoweRoy

funky!

Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 12:31:
Hallo,

Ik lees hier dat het mogelijk is om een dvd-speler op de usb van pch 100 aan te sluiten. Weten jullie of het ook mogelijk is om een externe blu ray speler aan te sluiten via de usb (en uiteraard blu ray discs afspelen)?

john
Goede vraag, ben zelf op zoek naar een alles kunner (alleen dan niet htpc omdat wat duurder is ;)

[This space is for rent]

• wouter1971
catchingfire schreef op donderdag 04 september 2008 @ 08:38:
[...]

Ik heb ook een 207+, moeten er specifieke dingen gedaan worden om streaming tussen de 207+ en de popcorn te "enablen" ?
Nee dat is niet nodig.
Sinds kort zijn er meen ik ook niet echt grote verschillen meer in snelheid tussen NFS en SMB.
Zelf heb ik NFS maar die moet je wel even activeren via ssh naar de Synology.
Dus gewoon share aanmaken binnen de Synology management tool en deze toevoegen aan de Popcornhour kant.

[ Voor 10% gewijzigd door wouter1971 op 04-09-2008 13:34 ]

• geerten
Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 12:31:
Hallo,

john
voor zover ik weet: aansluiten kan wel, maar DVD's afspelen alleen wanneer de schijf geen kopieerbeveiliging heeft. Dus moet je toch eerst rippen. BluRay met kopieerbeveiliging zal die ook zeker niet afspelen. Zonder kopieerbeveiliging als ik het goed heb ook niet, maar dan kun je wel browsen naar de betreffende .m2ts file en die gewoon als file afspelen. Maar de menu's/extra's etc. krijg je niet. Ondertitels weet ik niet zeker.

Verwijderd

Geerten,

Bedankt voor je antwoord.

Had inmmiddels bij mediatank network forum volgend draadje gevonden:

http://www.networkedmedia...id=5263&highlight=blu+ray

john

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:35
mawi schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:42:
[...]

Ik weet niet zeker of ik de vraag hier mag stellen, maar waar in de US heb je 'm besteld?
bij popcornhour zelf....

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Marzman schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:40:
Ik heb het toch geprobeerd en ik vind het eigenlijk wel meevallen. Ik heb een library van 8000 nummers in een keer ingeladen en dat duurde ongeveer 30 seconden. Het laden van een nummer duurt ongeveer 5 seconde. Dat vind ik nog best acceptabel.

De bediening verder is inderdaad net zo waardeloos. Ik zit helemaal niet te wachten op die finding nemo plaatjes. Hiervoor had ik een Kiss netwerkdvdspeler en hoewel ze daarmee ook nooit de playlist functionaliteit uitontwikkeld hadden die wel in de handleiding stond werrkte die met muziek een stuk beter. Je had een cd-plaatje, wat info en als je ging browsen ging het spelen gewoon door. Verder speelde hij gewoon alle liedjes in een map om de beurt af of een nummer dat je handmatig selecteerde.
Na een weekje vind ik de itunes ondersteuning die er in zit zelfs goed te noemen. Je hebt playlists, kan grote playlists shuffelen. En de vissen, tja misschien vind ik nog wel ooit iets leukers. Korte grappige strips ofzo (fokke en sukke of nozzman of die kameel serie van een paar jaar geleden).

/▌

Verwijderd

Topicstarter
Vissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09 10:19
wouter1971 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 13:33:
[...]

Nee dat is niet nodig.
Sinds kort zijn er meen ik ook niet echt grote verschillen meer in snelheid tussen NFS en SMB.
Zelf heb ik NFS maar die moet je wel even activeren via ssh naar de Synology.
Dus gewoon share aanmaken binnen de Synology management tool en deze toevoegen aan de Popcornhour kant.
Dit hoeft binnenkort ook niet meer. Ik heb woensdag de nieuwe beta-firmware op mijn DS-107+ gezet en dan kun je NFS aanzetten door middel van een vinkje. Hier kun je je inschrijven of ga hier direct naar de nieuwe FW download. Let wel: je kunt deze beta niet meer downgraden, maar dat kan uberhaupt niet met firmwares van Synology. Ik heb tot nu toe nog geen issues gehad met de firmware, draait stabiel en ook de nieuwste versie van Squeezecenter draait perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:42
ik heb gemerkt dat de CFULLHDMA van coneptronic geen wireless access heeft. Is dat omdat HD-files te zwaar zijn om draadloos te streamen?

Verder zoek een mediaspeler die prijs/kwaliteit het beste is. Het is zo dat ik geen HDTV heb, ik ga mij wel binnenkort een HD Ready TV kopen omdat het voor mij persoonlijk voldoet, vooral als je de prijzen bekijkt... Daarmee dat mijn mediaspeler geen fullHD moet aankunnen maar wel 720p. Maar natuurlijk hangt dat ook van het materiaal je downloadt, welke kwaliteit die is...

is het dan overkill als ik een CFULLHDMA van conceptronic koop of zijn er betere alternatieven voor mijn situatie? Ik heb gelezen dat de UI van popcorn hour vrij traag is, daarom dat ik vrij sceptisch tegenover PH sta...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
pina schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:40:
is het dan overkill als ik een CFULLHDMA van conceptronic koop of zijn er betere alternatieven voor mijn situatie? Ik heb gelezen dat de UI van popcorn hour vrij traag is, daarom dat ik vrij sceptisch tegenover PH sta...
Volgens mij gebruik je de UI van popcorn maar heel zelden, alleen om een film (oid) te selecteren, immers gaat het om het streamen van films en dat doet ie goed (vind ik).

Verder geeft de bijgeleverde software maar beperkte meerwaarde. Ik heb zelf Media HD server getest in combinatie met PH en dat was niet geweldig. MyIhome werkt beter (vind ik). Maar het bekijken van films/foto's doe ik toch via NFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Is er eigenlijk een manier om door te foto's te bladeren? Ik moet elke keer terug naar het overzicht om de volgende foto te selecteren. Heb nog geen manier gevonden om van de ene foto naar de andere te browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Op play drukken bij de eerste, dan kun je met forward de volgende kiezen (dacht ik me te herinneren)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

mtv1 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 08:45:
[...]

Volgens mij gebruik je de UI van popcorn maar heel zelden, alleen om een film (oid) te selecteren, immers gaat het om het streamen van films en dat doet ie goed (vind ik).
Zelden? Ik denk dat iedereen hem anders gebruikt. MP3's stream ik (met die itunes ondersteuning) omdat het echt slecht werkt als je de mp3's lokaal op de PCH zet, maar voor de rest download ik alles direct op de PCH zelf nu er die NZBget in zit.

/▌

• mtv1
Marzman schreef op woensdag 10 september 2008 @ 10:22:
[...]
Zelden? Ik denk dat iedereen hem anders gebruikt. MP3's stream ik (met die itunes ondersteuning) omdat het echt slecht werkt als je de mp3's lokaal op de PCH zet, maar voor de rest download ik alles direct op de PCH zelf nu er die NZBget in zit.
zoals je zegt gebruikt iedereen hem anders. ik heb geen hd in de pch zitten, en gebruik daarom de UI veel minder, in deze situatie kan dat anders zijn. Maar als het downloaden klaar is, neem ik aan dat je ook kijkt ......

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:42
mtv1 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 08:45:
[...]

Verder geeft de bijgeleverde software maar beperkte meerwaarde. Ik heb zelf Media HD server getest in combinatie met PH en dat was niet geweldig. MyIhome werkt beter (vind ik). Maar het bekijken van films/foto's doe ik toch via NFS.
hoezo? Je hebt toch een UI nodig om door je media te bladeren of zelfs uw instellingen in te stellen?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

mtv1 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 14:51:
[...]

zoals je zegt gebruikt iedereen hem anders. ik heb geen hd in de pch zitten, en gebruik daarom de UI veel minder, in deze situatie kan dat anders zijn. Maar als het downloaden klaar is, neem ik aan dat je ook kijkt ......
Ja, maar dan moet je toch door de mappen bladeren om de media te selecteren zoals Pina zegt? (wat ook moet bij streamen)
Zo langzaam vind ik het trouwens niet, iriteer me er niet echt aan. Sommige dingen (terug naar het eerste scherm bijvoorbeeld) duren wel wat langer, maar het bladeren gaat zonder noemenswaardige vertraging.

[ Voor 18% gewijzigd door Marzman op 11-09-2008 07:53 ]

/▌

• mtv1
Marzman schreef op donderdag 11 september 2008 @ 07:52:
[...]

Ja, maar dan moet je toch door de mappen bladeren om de media te selecteren zoals Pina zegt? (wat ook moet bij streamen)
Zo langzaam vind ik het trouwens niet, iriteer me er niet echt aan. Sommige dingen (terug naar het eerste scherm bijvoorbeeld) duren wel wat langer, maar het bladeren gaat zonder noemenswaardige vertraging.
Beste mensen, ik heb geen problemen met de snelheid van de UI, reageerde alleen maar op iemand die van horen zeggen had dat het traag zou zijn, zonder zelf gebruiker te zijn en daarom de PCH lager waardeerde. Ik zelf heb er geen moeite mee.

• diedbase
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 17:18
Heb sinds gister ook mn PCH A100 binnen (via ibood).
Heb 'm meteen aangesloten en 2x firmware update gedaan. Werkt goed, maar ik loop toch tegen 2 problemen aan.

Mijn situatie is als volgt:
Speedtouch router, bedraad verbonden met mn 20" intel core 2 duo Imac, (mac os x 10.5) hierop is via USB2.0 (met tussenkomst van een USB hub) een LAcie 500 GB aangesloten, gepartitioneerd in 2 delen, 1 backup, 1 files (waar mn media content staat).
daarnaast is nu mn pch bedraad verbonden met dezelfde router, en met HDMI op mn Panasonic px80.

Ik heb gister eerst via SMB shares gemaakt, vervolgens deze uitgezet en myihome gestart. Bij beide is het probleem dat mijn interne HDD niet gezien wordt, als ik SMB shares maak, worden alleen de shares gezien die op mn externe HDD staan.

Vervolgens als ik SMB uitzet en myihome aanzet, verschijnt mijn computernaam bij de lijst van media sources, vervolgens klik ik erop en zie ik weer alleen mn externe harde schijven, plus een paar playlists uit itunes (maar niet alle) terwijl in itunes iedere vorm van deling uitstaat. Daarnaast zie ik ook alle eventueel gemounte iso's of dmg's. toevallig stond in een van die playlists een videobestand wat ie wel kan afspelen. Het probleem is dus niet dat mijn hele pc niet gezien wordt, want die ziet ie wel, maar alleen mn interne HDD niet.
Ik heb hiervoor ook nooit iets gedaan met netwerk shares oid.

Dan volgende probleem:
Veel van mijn HD films gebruiken DTS als audio. Dit geluid hoor ik niet over mn panasonic, omdat het gedecode wordt (toch?) hoe lossen jullie dit op zonder tussenkomst van een versterker oid? Alle mkv's reencoden naar ac3? Ik zag in de NMT wiki een linkje naar een tutorial hoe dat kan in mac os x en linux, maar ik kreeg dit niet aan de praat, iemand hier ervaring mee?

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
diedbase schreef op donderdag 11 september 2008 @ 10:41:
Ik heb gister eerst via SMB shares gemaakt, vervolgens deze uitgezet en myihome gestart. Bij beide is het probleem dat mijn interne HDD niet gezien wordt, als ik SMB shares maak, worden alleen de shares gezien die op mn externe HDD staan.

Vervolgens als ik SMB uitzet en myihome aanzet, verschijnt mijn computernaam bij de lijst van media sources, vervolgens klik ik erop en zie ik weer alleen mn externe harde schijven, plus een paar playlists uit itunes (maar niet alle) terwijl in itunes iedere vorm van deling uitstaat. Daarnaast zie ik ook alle eventueel gemounte iso's of dmg's. toevallig stond in een van die playlists een videobestand wat ie wel kan afspelen. Het probleem is dus niet dat mijn hele pc niet gezien wordt, want die ziet ie wel, maar alleen mn interne HDD niet.
Ik heb hiervoor ook nooit iets gedaan met netwerk shares oid.
De open deur vraag : heb je in MyIhome aangegeven waar de content staat ?
Anders wordt alleen de inhoud van de SMB shares getoond

• mtv1
diedbase schreef op donderdag 11 september 2008 @ 10:41:
Dan volgende probleem:
Veel van mijn HD films gebruiken DTS als audio. Dit geluid hoor ik niet over mn panasonic, omdat het gedecode wordt (toch?) hoe lossen jullie dit op zonder tussenkomst van een versterker oid? Alle mkv's reencoden naar ac3? Ik zag in de NMT wiki een linkje naar een tutorial hoe dat kan in mac os x en linux, maar ik kreeg dit niet aan de praat, iemand hier ervaring mee?
DTS wordt NIET gedecode, alleen direct doorgestuurd, dus via de coax kabel (A100) of HDMI. Je panasonic moet dan DTS kunnen verwerken, zoniet dan moet je alles reencoden.

• diedbase
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 17:18
OutofFocus schreef op donderdag 11 september 2008 @ 11:02:
[...]

De open deur vraag : heb je in MyIhome aangegeven waar de content staat ?
Anders wordt alleen de inhoud van de SMB shares getoond
In de mac versie kun je niks configureren, je zou toch gewoon door je hele pc moeten bladeren? Waarschijnlijk ligt het aan de interne HDD van mn imac, en moet ik daar het probleem zoeken
Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast
Verder is dit topic ook niet bedoeld voor zinloze reacties in de trant van "ik heb hem binnen !!!1" of "wil er iemand nog een invite?" of "Ik heb invite nummer xxx"..