Ondersteund de PCH ook .sup ondertitels? Ik heb namelijk een m2ts bestand omgezet naar een .ts file maar ik heb ook nog een .sup ondertitel maar ik weet niet of de PCH dat aankan. Zo nee, is er een programma waarme ik een .sup file kan omzetten naar .srt ?
Ik heb sinds kort ook een Popcorn. Ben er vooralsnog erg blij mee. Alleen het delen van bestanden loop ik mee te klooien. In Vista moet dat via de mediabibliotheek van de media player (Windows media delen) begreep ik. Dan pakt hij van een bepaalde locatie enkele submappen maar lang niet alles. Mappen waar dvd iso's en video_ts mappen in staan worden door de popcorn niet weergegeven (en in de media player bibliotheek ook niet trouwens). Hoe krijg ik dat voor elkaar?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ok, ik ga nu extreem basic, netwerken heb ik niet veel kaas van gegeten helaas. Ik heb nu in de verkenner met de rechtermuisknop op de te delen map geklikt > delen en dan op bevestigen geklikt. Maar waar kies ik de SMB optie? Ik heb al gegoogledVerwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 21:34:
Door je map te delen dmv SMB. Dan in de PCH browsen naar de map die je hebt gedeeld.
[ Voor 6% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 11-09-2008 21:46 ]
Verwijderd
Ok, ben zwaar onder de indruk van dat Popcorn Hour ding ... ik zou een A-110 willen kopen (vooral voor DTS downsampling eigenlijk). Waar doe ik dit het beste (en goedkoopste) zonder daarvoor een visa kaart te moeten hebben? Want ik lees dat er precies serieuze wachtrijen zijn op de site van popcornhour. 264$ is het ook ... komt neer op 190€ maar rekening houdende met mijn geluk komen daar nog douanekosten boven op. Maar, als er geen visa nodig is wil ik het wel wagen denk ik.
Ik heb gezien .. duitsland is 230€ zonder shipping ... naar mijn mening toch nog teveel. Maar zen geld zal het zeker wel waard zijn ... spaart me een hele hoop zever met voortdurend men laptop te hoeven rondzeulen tussen bureau & tv.
En ik heb nog een vraagje over die nzbget feature. Dat is dus gewoon een usenet daemon? Zit er een webinterface bij? Zou wel fijn zijn als ze er sabnzbd in kunnen steken
edit: Google Checkout ... hmzzz even bekijken die dingen
edit2: Even vergeten te vermelden ... ik verblijf in België
maar toch bedankt BeQuietAndDrive ... maar 270€ is wel érg véél zonder shipping.
Ik heb gezien .. duitsland is 230€ zonder shipping ... naar mijn mening toch nog teveel. Maar zen geld zal het zeker wel waard zijn ... spaart me een hele hoop zever met voortdurend men laptop te hoeven rondzeulen tussen bureau & tv.
En ik heb nog een vraagje over die nzbget feature. Dat is dus gewoon een usenet daemon? Zit er een webinterface bij? Zou wel fijn zijn als ze er sabnzbd in kunnen steken
edit: Google Checkout ... hmzzz even bekijken die dingen
edit2: Even vergeten te vermelden ... ik verblijf in België
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2008 22:22 ]
In Arnhem zit een speciaalzaak voor dat spul: http://www.wifisound.nl/Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 22:16:
Ok, ben zwaar onder de indruk van dat Popcorn Hour ding ... ik zou een A-110 willen kopen (vooral voor DTS downsampling eigenlijk). Waar doe ik dit het beste (en goedkoopste) zonder daarvoor een visa kaart te moeten hebben? Want ik lees dat er precies serieuze wachtrijen zijn op de site van popcornhour. 264$ is het ook ... komt neer op 190€ maar rekening houdende met mijn geluk komen daar nog douanekosten boven op. Maar, als er geen visa nodig is wil ik het wel wagen denk ik.
Is gewoon een fysieke winkel dus.
De SMB optie is er niet, want hoe je het nu hebt ingesteld is goed. Nu is je share via SMB te benaderen op je PCH. Mits je firewall oid het niet blokt.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 11 september 2008 @ 21:45:
[...]
Ok, ik ga nu extreem basic, netwerken heb ik niet veel kaas van gegeten helaas. Ik heb nu in de verkenner met de rechtermuisknop op de te delen map geklikt > delen en dan op bevestigen geklikt. Maar waar kies ik de SMB optie? Ik heb al gegoogledmaar dan vind ik louter Linux verhalen.
Ok, thanks-elw00d schreef op donderdag 11 september 2008 @ 22:26:
[...]
De SMB optie is er niet, want hoe je het nu hebt ingesteld is goed. Nu is je share via SMB te benaderen op je PCH. Mits je firewall oid het niet blokt.
Edit: Ik heb nu My Ihome geinstalleerd, nu ziet hij wel alles. .iso wordt echter niet afgespeeld an HD slechts enkele. Planet Earth bijvoorbeeld niet.
[ Voor 18% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 12-09-2008 09:43 ]
Hoe zit het nu met uitzendinggemist.nl en rtlgemist.nl? Bij Networked Media Tank lopen er twee topics over: over uitzendinggemist.nl en over beide.
Voor zover ik kan zien, werkt http://my.philippinepics.com/ niet meer, maar is er wel een speciale site voor Windows Media Centers: http://wmc.uitzendinggemist.nl.
Is er een manier om uitzendinggemist/rtlgemist te kijken op de Popcorn Hour? Ik ben erg benieuwd!
Voor zover ik kan zien, werkt http://my.philippinepics.com/ niet meer, maar is er wel een speciale site voor Windows Media Centers: http://wmc.uitzendinggemist.nl.
Is er een manier om uitzendinggemist/rtlgemist te kijken op de Popcorn Hour? Ik ben erg benieuwd!
Dat klopt, hier heb je dus die smb verbinding voor nodig, om dit aan de gang te krijgen zijn er extra instellingen nodig, zie deze link, en ook deze pdf.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 11 september 2008 @ 23:58:
[...]
iso wordt echter niet afgespeeld
Het werkt nu, thanks 
Nog wel een probleem met mijn MP3 mappen. Deze ziet hij allemaal staan, maar als ik erop klik dan zegt hij 'no content found'. Ik heb vast nog iets niet goed ingesteld staan. Ik heb ze allemaal geript op 192k, vrij standaard lijkt me zo.
Nog wel een probleem met mijn MP3 mappen. Deze ziet hij allemaal staan, maar als ik erop klik dan zegt hij 'no content found'. Ik heb vast nog iets niet goed ingesteld staan. Ik heb ze allemaal geript op 192k, vrij standaard lijkt me zo.
Ga je er via Music naartoe? Anders druk je even op de groene knop op je afstandbediening dan staat hij op de muziekstand.BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 13:01:
Het werkt nu, thanks
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Heb je de WIKI site van de PCH al gelezen? Daar staat heel veel info in.BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 13:01:
Het werkt nu, thanks
Verwijderd
Hier ben ik ook zeer benieuwd naar!ernstblaauw schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 11:29:
Hoe zit het nu met uitzendinggemist.nl en rtlgemist.nl? Bij Networked Media Tank lopen er twee topics over: over uitzendinggemist.nl en over beide.
Zijn hier mensen die een Media Tank hebben en een PS3?
Want ik kan nog niet echt de meerwaarde van ene Media Tank tegen over een PS3 zien.
Ja het is goedkoper, meer ruimte maar verder?
Want ik kan nog niet echt de meerwaarde van ene Media Tank tegen over een PS3 zien.
Ja het is goedkoper, meer ruimte maar verder?
ehh stroomverbruik?
converteren gedoe?
srt/sub onder titeling?
internet radio?
ik heb ook een ps3 maar een 2e media player in slaap kamer is zo.
oke, ps3 heeft wel makelijke bediening en upscale capaciteit.
converteren gedoe?
srt/sub onder titeling?
internet radio?
ik heb ook een ps3 maar een 2e media player in slaap kamer is zo.
oke, ps3 heeft wel makelijke bediening en upscale capaciteit.
vul wat leeg is, leeg wat vol is en krap waar jeukt.
Hmm convoerten en sub klinkt wel cool.
Hoe zit het precies met de sub dan? Kan je die makkelijker laden?
Heb net seizoen 2/3/4/5/6 van 24 binnen in HD kwaliteit wel 25GB maar zonder sub nog.
Is dit moeilijker toe tevoegen dan de PS3 en waarom dan
Heb net seizoen 2/3/4/5/6 van 24 binnen in HD kwaliteit wel 25GB maar zonder sub nog.
Ik zoek eigenlijk een manier om iets van info bij de films te zetten. Als je gewoon in de map van de film een tekstbestandje en een foto van de cover zet en de kleuren van de afstandbediening gebruikt? Zou dat werken of is er een betere/nettere manier?
/▌
Kijk eens op deze website :http://www.treasure-cove.net/moviejukebox.htm.Marzman schreef op zondag 14 september 2008 @ 13:04:
Ik zoek eigenlijk een manier om iets van info bij de films te zetten. Als je gewoon in de map van de film een tekstbestandje en een foto van de cover zet en de kleuren van de afstandbediening gebruikt? Zou dat werken of is er een betere/nettere manier?
Ik gebruik die nu al vanaf rev3 en vind dit topwerk.
voor meer info en ondersteuning moet je hier zijn :http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=7742
Jaaamalinwa001 schreef op zondag 14 september 2008 @ 13:14:
[...]
Kijk eens op deze website :http://www.treasure-cove.net/moviejukebox.htm.
voor meer info en ondersteuning moet je hier zijn :http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=7742
Als ze ook zoiets voor muziek zouden maken zou de muziekfunctie ook meteen super zijn.
/▌
Ik gebruik op dit moment mijn ps3 als media center/extender, en ik ben het re-encoden/muxen vanwege het ontbreken van degelijke softsub/audio support helemaal zat. Daarom heb ik nu mijn oog op de PCH laten vallen, die gewoon gebruik kan maken van embedded subs in mkv en externe srt's.Versteegrob schreef op zondag 14 september 2008 @ 02:29:
Hmm convoerten en sub klinkt wel cool.
Check bijvoorbeeld deze changelog van de eergisteren vrijgegeven firmware update voor de PCH A110
Problemen worden serieus opgepakt en verholpen, en dat kan ik van de ps3 firmware update's niet zeggen.
New firmware for the A110 out:-
Release Date : 12 September 2008
Firmware Version : 01-17-080818-15-POP-403-000
Release Note :
1. Requires NMT apps 00-17-080808-15-POP-403
2. Those with firmware prior to 080613, please step through 01-17-080613-15-POP-403-000 firmware, before updating to this firmware.
3. System/Browser
- Language added: "Japanese" and "Slovenian"
- USB HDD spindown
- Minor url encoding/decoding fixes
- Web Services editable URL increased to 10
- File operation UI (copy, move, delete, add, remove, clear)
- Press FILEMODE key
- Previous Angle and TimeSeek key for File operation obsoleted
- Fixed wrong name at left plane for Data Disc main page
- Fixed myiHome folder with space or other special character unable to access content
- Fixed screen saver images in themes not working
- Changed File Operation menu font size to smaller to match rest of browser
- Changes in FTP password handling to reduce corruption.
- Fixed time zone setting not effective bug
- Fixed a bug where local html with parameters cannot be loaded
- Fixed hang while browsing MSP and some memory leak issue
4. Playback
- Aspect ratio/TV zoom improvements: "4:3 Letterbox", "4:3 Pan-Scan", "16:9", "Actual size", "Fullscreen"
- Revert back to turn off SPDIF only when go to standby, instead of turn off SPDIF when exits playback.
- audio volume range change from -48dB~1dB to -43dB~6dB (44 is 0dB, boosted volume indicated in Red)
- Fix info display bug (garbled characters) in audio playback
- Screensaver for audio playback
- Ogg Vorbis and Vorbis in MKV support
- Fixed wmv no sound after playback mov h.264 files
- Fixed ts clips audio detection error for Breakfast_20080708_06300900.ts
- Fixed data CD unable to access
- Earlier detection of width/height and Aspect Ratio information
- New MKV demux from Haali, improved MKV decode performance above 33Mbps from local HDD, SMB and NFS shares. HTTP performance still below 20Mbps
- Auto TV fix in DVD navigation
- Fixed ISO crash on VESA mode
- Fixed play apps cannot start when there is problems with themes
- Fixed sometimes DVD navigation return immediately enter into screen saver
- fixed certain VC1 in MKV playback freeze on the first frame
- fixed MKV audio track switching involving Vorbis
- Improved MKV DTS audio drop(stuttering) issue
- Fine-tune MKV seek and fast forward
- Improved SVCD detection.
- Fixed PMT detection error causing wrong video subtrack selected
- Fixed DVD audio: cannot set to Chinese
- Fixed PMT detection error causing wrong video subtrack selected
- Fixed HDMI output blackout after ISO playback and standby
- Added ".img" ISO file extension support
- Fixed 5~6 sec of audio recovery when audio subtrack changed
- Fixed some WMA and WMV+WMA not able to switch audio channel
- Fixed MKV aspect ratio scaling
- Added HD audio passthrough support
5. Subtitle
- Changed to 8bpp font, should improve subtitle text
- Subtitle rendering fix
- Yellow/Black subtitle
- Fixed subtitle text wrapping went out of screen
- Increased text width for new subtitle color option
- Fixed slight flashing when in 1080p24 output
- Fixed external subtitle disappear after seek in MKV
- Fixed certain SMI subtitle causes playback freeze
6. Photo app
- Fixed photo slideshow unable to repeat
- Photo slideshow, added "No transition effect"
7. Network
- Improved bitrate throughput of playback over SMB to ~38Mbps, up from ~25Mbps. Same as NFS performance now.
- Fixed dummy IP (-) on manual network when no network available
- Fixed samba name and passwords too long cannot be saved correctly
- Added ability to name your Network Shares, instead of just pathname
- Samba browsing on Media Source page
- Integrated NZBGet and Transmission BT client to firmware (except BT UI)
- Fixed unable to add NFS URL if the share folder name contains only a single letter
- Fixed NFS client mount failure
- "Remote Samba Servers" renamed to "Network Browser".
- Latest Atheros WiFi driver v3.2.0.17
- Known issue: WEP connection is not working.
- Fixed system bootup freeze with USB WiFi plugged in
- Fixed auto-login latency for unmounted NFS share
- Fixed cannot add torrent from MSP->Vuze
8. Known issues
- due to Pathname changes for Network Shares, may break some YAMJ and GBPVR generated HTML links
- some FLAC sampling frequencies may play at wrong sampling rate
NMT Apps Version : 00-17-080808-15-POP-403
Release Note :
1.Minimum firmware version to use this NMT App is 01-17-080813-15-POP-403-000
2. Transmission BT client updated to version 1.22
3. Fixes for Transmission and NZBget startup when setting up for the first time
4. Fixes for the NZBget unrar script and configuration
5. FTP Server password moved to flash
6. Long samba server password supported
7. Adapted Nzbget password protection for Clutch Web UI (of Transmission BT client)
8. Newer version of nzbget (0.4.1)
9. Modified transmission-daemon to execute a user script upon download completion
10. Fixed cannot add torrent from MSP->Vuze
Note :
i.NZBget can be accessed via port 8066
ii. NZBget configuration file is in /share/.nzbget/nzbget.conf
iii. Please use an editor that can save in Unix format to edit nzbget.conf
iv. New Transmission BT client is accesible via port 8077
v. Old BT client still accesible via port 8088
vi. A good tutorial on how to use NZBget (by Philos) http://www.networkedmediatank.com/showth...p?tid=7035
Note : Unzip into the root of your USB thumbdrive. Browse to usbupdate.html to update.
Please DO NOT power off the unit during firmware update, as it will render your unit inoperational.
Unzip into the root of your USB thumbdrive. Browse to usbupdate.html to update.
Please DO NOT power off the unit during firmware update, as it will render your unit inoperational.
HD audio codec passthrough via HDMI1.3 to receiver is working, DTS stereo downsampling is not. Sigma have not released the code to syabas in time for the release.
Ik heb het opgegeven om met mijn PS3 nog mediabestanden af te spelen. Elke keer als ik een nieuwe firmware installeerde werkten er meer bestanden niet.
Met een TViX in de huiskamer en een PCH in de slaapkamer kan ik alles afspelen vanaf een NAS. Geen van beide heeft een interne HDD, waardoor ze lekker koel, stil en stabiel blijven. De TViX werkt sneller en de beeldkwaliteit is beter, maar er zitten minder foefjes op (geen Chinese tv, NAS-functies etc.) en hij is veel duurder.
Met een TViX in de huiskamer en een PCH in de slaapkamer kan ik alles afspelen vanaf een NAS. Geen van beide heeft een interne HDD, waardoor ze lekker koel, stil en stabiel blijven. De TViX werkt sneller en de beeldkwaliteit is beter, maar er zitten minder foefjes op (geen Chinese tv, NAS-functies etc.) en hij is veel duurder.
@drfruit
Welke TViX heb jij? Zover ik heb kunnen vinden zit er in de PCH dezelfde sigma chipset als in de TViX M-6500A. Waar ik echt nieuwsgierig naar ben is jou ervaringen met het afspelen van mkv's icm embedded en externe subs, omdat ik op fora gelezen heb dat dit problemen zou geven op de TViX.
Ik heb de PCH nog niet gekocht, dus ik kan nu nog een keuze maken
Welke TViX heb jij? Zover ik heb kunnen vinden zit er in de PCH dezelfde sigma chipset als in de TViX M-6500A. Waar ik echt nieuwsgierig naar ben is jou ervaringen met het afspelen van mkv's icm embedded en externe subs, omdat ik op fora gelezen heb dat dit problemen zou geven op de TViX.
Wat is de beste instelling voor je beeld output? Ik heb een HD Ready plasma (Hitachi 42PD7200) van alweer een aantal jaar oud. Ik kan het op AUTO zetten maar ook op 1080i bijvoorbeeld. Is het aan te raden dit op 720p te zetten voordat ik een 720p film ga kijken, 1080i als ik een 1080i film ga kijken etc, of is de AUTO instelling gewoon prima?
Ik kom steeds wat verder met dit apparaatje. Ben er zover erg content mee!
Ik kom steeds wat verder met dit apparaatje. Ben er zover erg content mee!
Dat was 'm inderdaad. Thanks. Ik heb nu ook alles via NFS aan de praat gekregen, dat werkt goed verder.Marzman schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 13:09:
[...]
Ga je er via Music naartoe? Anders druk je even op de groene knop op je afstandbediening dan staat hij op de muziekstand.
Een vriend van me heeft de TVIX 6500. Ziet en voelt zeer degelijk. Daar zit een harde schijf in, dat is al een groot verschil. Verder vond ik de menu's er wat gelikter uit zien, maar qua beeldkwaliteit doen ze niet voor elkaar onder en qua mogelijkheden is er volgens mij weinig verschil. Wel moet je op de firmware versie letten schijnbaar, maar dat is met de Popcorn Hour niet anders.DCFreak schreef op zondag 14 september 2008 @ 23:25:
@drfruit
Ik heb de TViX 6500a. Er zit bij mij geen harde schijf in. Als je dat wel doet, wordt hij warmer en minder stil (al kun je tegenwoordig hele stille schijven kopen) maar in mijn ervaring ook minder stabiel. In de PCH heb ik ook even een harde schijf gezet, meteen problemen, dus er weer uitgehaald. Een NAS is veel handiger, je moet alleen zorgen voor een goede netwerkverbinding.
Ik kom eigenlijk nooit mkv's tegen met subs erin, dus daar kan ik niets over zeggen. Ik volg talloze amerikaanse tv-series in mkv-formaat zonder enig probleem en ook 1080p mkv's gaan perfect.
Wat me bij de PCH opvalt is dat de gelaatstinten er soms wat onnatuurlijk uitzien als het beeldmateriaal niet optimaal is. Ook weigert hij mijn flac-bestanden af te spelen.
Ik kom eigenlijk nooit mkv's tegen met subs erin, dus daar kan ik niets over zeggen. Ik volg talloze amerikaanse tv-series in mkv-formaat zonder enig probleem en ook 1080p mkv's gaan perfect.
Wat me bij de PCH opvalt is dat de gelaatstinten er soms wat onnatuurlijk uitzien als het beeldmateriaal niet optimaal is. Ook weigert hij mijn flac-bestanden af te spelen.
@BeQuietAndDrive & drfruit
Bedankt voor de reacties, het heeft het maken van een keuze echter niet makkelijker gemaakt. Ik had min of meer al besloten voor de PCH te gaan, maar een betere beeld/kleur weergave is natuurlijk ook zeer belangrijk, zeker omdat het prijsverschil een eenmalige uitgave is.
Ik ga eens even diep zitten nadenken hier
Bedankt voor de reacties, het heeft het maken van een keuze echter niet makkelijker gemaakt. Ik had min of meer al besloten voor de PCH te gaan, maar een betere beeld/kleur weergave is natuurlijk ook zeer belangrijk, zeker omdat het prijsverschil een eenmalige uitgave is.
Ik ga eens even diep zitten nadenken hier

Ik heb zelf geen verschil in beeldkwaliteit kunnen waarnemen tussen de Popcorn Hour en de TVIX. De film die we afspeelden was Transformers in een Blue Ray rip, die we ook nog eens vergeleken met mijn DVD. In beide gevallen waren de kleuren goed (na een juiste instelling van het HDMI-kanaal, dat werd voor het eerst gebruikt op mijn TV
). Ik heb ook wel eens gelezen dat beide toestellen qua hardware niet eens veel van elkaar verschillen.
Ik merk ook alleen verschil als het beeldmateriaal niet optimaal is. Bij The Palace van de BBC lijkt het net of je de schmink op de gezichten ziet liggen. Daar maakt de TViX net iets mooiers van.
Maar ik zou de beslissing eerder nemen op de snelheid van bediening en als je bijvoorbeeld regelmatig muziek afspeelt, want dan kun je bij de TViX al tijdens het spelen doorbladeren naar een ander nummer en bij de PCH niet. Vind je dat niet belangrijk, dan is het prijsverschil mooi meegenomen.
Maar ik zou de beslissing eerder nemen op de snelheid van bediening en als je bijvoorbeeld regelmatig muziek afspeelt, want dan kun je bij de TViX al tijdens het spelen doorbladeren naar een ander nummer en bij de PCH niet. Vind je dat niet belangrijk, dan is het prijsverschil mooi meegenomen.
De AUTO-modus moet je niet gebruiken, deze schijnt niet goed te werken (foutieve aspect ratio). De PCH is (nog?) niet in staat om per videobestand de juiste output te kiezen. Dat moet je altijd zelf doen.BeQuietAndDrive schreef op maandag 15 september 2008 @ 00:10:
Wat is de beste instelling voor je beeld output? Ik heb een HD Ready plasma (Hitachi 42PD7200) van alweer een aantal jaar oud. Ik kan het op AUTO zetten maar ook op 1080i bijvoorbeeld. Is het aan te raden dit op 720p te zetten voordat ik een 720p film ga kijken, 1080i als ik een 1080i film ga kijken etc, of is de AUTO instelling gewoon prima?
Je keuze hangt van 2 dingen af:
1. De framerate van je videobestand (het aantal fps, bijvoorbeeld 25 of 23.976 etc). Hou je je hier niet aan, dan krijg je een schokkend beeld.
2. De mogelijkheden van je TV (qua verticale resolutie en qua fps). Hier maakt het waarschijnlijk niet veel uit of je 720 of 1080 kiest aangezien je TV max 720 aan kan. Alles wat hoger is gooit je TV toch weg.
Wat P (progressive) of I (interlaced) betreft: gebruik P tenzij dit er raar uit ziet.
Gewoon rösti
Is het niet beter om 720p out te kiezen als je TV niet meer dan 720p aankan?mno schreef op maandag 15 september 2008 @ 19:06:
[...]
2. De mogelijkheden van je TV (qua verticale resolutie en qua fps). Hier maakt het waarschijnlijk niet veel uit of je 720 of 1080 kiest aangezien je TV max 720 aan kan. Alles wat hoger is gooit je TV toch weg.
Dat hangt ervanaf welk apparaat beter downscaled naar 720P, de popcorn of de tv..Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 21:34:
[...]
Is het niet beter om 720p out te kiezen als je TV niet meer dan 720p aankan?
Kwestie van proberen en kijken of je verschil ziet
[ Voor 8% gewijzigd door Occy74 op 15-09-2008 22:35 ]
Hmm, dat kan in ieder geval geen kwaad en het is ook wat ik doe. Als je bronbestand 720 is heeft het in ieder geval geen zin om je PCH te laten upscalen naar 1080 waarna je TV de extra pixels weer gewoon weggooit. Bij een bron van 1080 kan het theoretisch misschien nog verschil maken of je de PCH de boel laat downscalen of je TV. Hangt er maar net vanaf welke van de 2 het mooier doet.Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 21:34:
[...]
Is het niet beter om 720p out te kiezen als je TV niet meer dan 720p aankan?
Ik zet mijn PCH in ieder geval op 720p aangezien ik ook een 720p TV heb (Pioneer Plasma HDReady). Alleen voor videospul met 23.976 fps zet ik hem op 1080p23.976 omdat 720p23.976 niet beschikbaar is.
Gewoon rösti
Heldere verhalen, thanks
de TV schaalt uit zichzelf behoorlijk fraai vind ik, dus ik ga er eens mee experimenteren.
Je Pioneer HDReady is 1024x768 of 1365x768, wat het 768p maakt..Er zal dus altijd iets gescaled moeten worden. Zelf zet ik (als ik het goed wil doen) de output van de PCH op de resolutie van de bron (dus 1080p24 voor BluRay, 720p voor sitcoms uit de US en 480p (NTSC DVD) of 576p (PAL DVD)) en dan laat ik m'n Kuro scalen naar z'n native resolutie....mno schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:43:
[...]
Hmm, dat kan in ieder geval geen kwaad en het is ook wat ik doe. Als je bronbestand 720 is heeft het in ieder geval geen zin om je PCH te laten upscalen naar 1080 waarna je TV de extra pixels weer gewoon weggooit. Bij een bron van 1080 kan het theoretisch misschien nog verschil maken of je de PCH de boel laat downscalen of je TV. Hangt er maar net vanaf welke van de 2 het mooier doet.
Ik zet mijn PCH in ieder geval op 720p aangezien ik ook een 720p TV heb (Pioneer Plasma HDReady). Alleen voor videospul met 23.976 fps zet ik hem op 1080p23.976 omdat 720p23.976 niet beschikbaar is.
Jammer idd dat de 'auto' output niet lekker werkt op de PCH; hopelijk komt dat nog. Wat hierboven genoemd wordt over geschminkte gezichten en slechte kleuren herken ik, maar alleen wanneer de output resolutie niet goed staat...Bijv. op 576p terwijl het een NTSC DVD is. Afgezien hiervan zijn de kleuren en PQ echt heeel erg goed van de PCH (op een goede p****a tv). Zeker met BluRay rips en bijv. Planet Earth is het iedere keer weer verbazingwekkend wat dat kleine kastje al streamend op je scherm kan toveren...
Hmm, smb shares worden niet herkend door PCH. Ik heb mijn mappen gedeeld met hulp van de volgende guide: http://www.mpcclub.com/temp/MPC_SMB_and_NFS_Guide_PCH.pdf
In Windows zie ik bij Netwerklocaties de gedeelde map. Echter, mijn Popcorn Hour A-100 ziet helemaal geen mappen; na de computernaam zegt hij dat er geen gedeelde inhoud is.
Ik heb Windows XP SP3 NL. Zou de Nederlandse taal nog roet in het eten gooien bij het Guest (Gast) account? Of is het misschien mijn firewall (Comodo Firewall, v3)? De myiHome server deed het wel goed. Heeft iemand ideeen waar het aan kan liggen?
In Windows zie ik bij Netwerklocaties de gedeelde map. Echter, mijn Popcorn Hour A-100 ziet helemaal geen mappen; na de computernaam zegt hij dat er geen gedeelde inhoud is.
Ik heb Windows XP SP3 NL. Zou de Nederlandse taal nog roet in het eten gooien bij het Guest (Gast) account? Of is het misschien mijn firewall (Comodo Firewall, v3)? De myiHome server deed het wel goed. Heeft iemand ideeen waar het aan kan liggen?
Dat kan heel goed het probleem zijn. Mijn TViX doet 'auto' wel goed, dus daar heb ik nergens last van. Ik heb geen zin om de output resolutie van de PCH voor elk bestand te gaan aanpassen, dus die heb ik vast ingesteld op 1080i 60Hz omdat dat voor Amerikaanse series goed uitpakt.Satanic_Surfer schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 10:49:
[...]
Jammer idd dat de 'auto' output niet lekker werkt op de PCH; hopelijk komt dat nog. Wat hierboven genoemd wordt over geschminkte gezichten en slechte kleuren herken ik, maar alleen wanneer de output resolutie niet goed staat...
Ik heb op mijn Vista PC nu alles gedeeld met NFS. Nu wil ik graag dat deze automatisch opstart zonder dat ik mezelf hoef aan te melden in Windows, dus gewoon PC aanzetten en klaar. Hoe doe ik dat?
2 tellen in Google; http://windowshelp.micros...e97-fcdaddb3dd9d1033.mspxBeQuietAndDrive schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:15:
Ik heb op mijn Vista PC nu alles gedeeld met NFS. Nu wil ik graag dat deze automatisch opstart zonder dat ik mezelf hoef aan te melden in Windows, dus gewoon PC aanzetten en klaar. Hoe doe ik dat?
Even een ander vraagje, ik heb vorige week een A110 besteld op de website van popcorn (Deze zal wel pas in november/december geleverd gaan worden i.v.m. de wachtlijsten).
Maar ik kan niet duidelijk vinden of de PCH A110 ook zelf als NAS device ingesteld/ingericht kan worden. Dus dat ik al mijn materiaal op de PCH zet (Na installatie van een HDD) en vanaf hier stream naar andere apparaten in mijn netwerk, zoals mijn iMac (iTunes, Frontrow), Xbox 360 en eventueel een 2e PCH A110 voor in de slaapkamer.
Maar ik kan niet duidelijk vinden of de PCH A110 ook zelf als NAS device ingesteld/ingericht kan worden. Dus dat ik al mijn materiaal op de PCH zet (Na installatie van een HDD) en vanaf hier stream naar andere apparaten in mijn netwerk, zoals mijn iMac (iTunes, Frontrow), Xbox 360 en eventueel een 2e PCH A110 voor in de slaapkamer.
BP on the move!!!
Ik wil niet dat de PC automatisch aanmeldt, maar de NFS service moet wel op de achtergrond starten. Net zoals gedeelde mappen en printers ook al beschikbaar zijn zonder je aan te melden. Zoals ik al eerder vroeg.SileX schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:22:
[...]
2 tellen in Google; http://windowshelp.micros...e97-fcdaddb3dd9d1033.mspx
Hangt af van welke NFS software je gebruikt. HaneWin NFS start automatisch op (services) zodat je niet hoeft aan te melden. ik zet pc aan en enkele seconden later kan ik zonder aanloggen via PCH de nfs shares benaderen.BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 13:04:
[...]
Ik wil niet dat de PC automatisch aanmeldt, maar de NFS service moet wel op de achtergrond starten. Net zoals gedeelde mappen en printers ook al beschikbaar zijn zonder je aan te melden. Zoals ik al eerder vroeg.
Heeft iemand ervaring met het afspelen van MDF/MDS bestanden op een PCH?
Ik heb met deamon tools al zo'n image gemount en dan de drive geshared maar hij lijkt er niets mee te kunnen.
ISO's speelt ie wel af.
Ik heb met deamon tools al zo'n image gemount en dan de drive geshared maar hij lijkt er niets mee te kunnen.
ISO's speelt ie wel af.
MDS kun je toch gwoon ff omzetten naar een ISO.wmeester schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:10:
Heeft iemand ervaring met het afspelen van MDF/MDS bestanden op een PCH?
ISO's speelt ie wel af.
De PCH speelt alleen IMG en ISO af, maar IMG's kun je gewoon renamen naar ISO.
Deze zin begrijp ik niet...-elw00d schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 22:49:
Inmiddels ben ik ook in het bezit van de Popcorn Hour A-100, prachtig apparaatje. 
Ik loop alleen tegen een enorm probleem aan en dat is dat hij niet om kan gaan met WMA Pro 5.1 (in (HD?) WMV).
Sja, of je moet het om gaan draaien... mijn versterker kan er niet mee om gaan.
Maar als ik zo wat rond kijk zijn er nog maar weinig versterkers die om kunnen gaan met WMA Pro en zijn er wel veel 1080p films MET WMA Pro audio.
Hoe doen jullie dat allemaal? Maar genoegen nemen met 2.0 stereo en genieten van het beeld?
Ik loop alleen tegen een enorm probleem aan en dat is dat hij niet om kan gaan met WMA Pro 5.1 (in (HD?) WMV).
Maar als ik zo wat rond kijk zijn er nog maar weinig versterkers die om kunnen gaan met WMA Pro en zijn er wel veel 1080p films MET WMA Pro audio.
Hoe doen jullie dat allemaal? Maar genoegen nemen met 2.0 stereo en genieten van het beeld?
Mijn manier is om de wma releases niet te downloaden/kijken maar wachten op de x264 versie, duurt nooit lang..M@NIC schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 23:56:
Inmiddels ben ik ook in het bezit van de Popcorn Hour A-100, prachtig apparaatje.
Daar gebruik ik dan dus nog net even mijn xbox360 voor. Die heeft wel WMA Pro 5.1 sound.M@NIC schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 23:56:
Je hebt gelijk. Ik had alleen de juiste tooling niet. Met MagicIso is het gelukt...-elw00d schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 22:49:
[...]
MDS kun je toch gwoon ff omzetten naar een ISO.
ISO speelt nu perfect.
Op de ISO staan nu echter subtitles die ik niet kan switchen met de "Subtitles" knop op de RC.
Er zit geen menu op de DVD.
Ik heb de DVD al geladen in PowerDVD. Die herkend de subs als "Secondary Subtitles"
Hoe verander ik nou de Secondary subtitles naar Primary......? Iemand?
Volgens mij moet dat met een IFO edittor. iemand ervaring hiermee?
Yep, die van Hanewin gebruik ik. Hoe stel ik dat in?mtv1 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 15:48:
[...]
Hangt af van welke NFS software je gebruikt. HaneWin NFS start automatisch op (services) zodat je niet hoeft aan te melden. ik zet pc aan en enkele seconden later kan ik zonder aanloggen via PCH de nfs shares benaderen.
MagicIso doet het niet gratis volgens mij - kijk dus ook eens naar IAT: http://iat.berlios.de/wmeester schreef op woensdag 17 september 2008 @ 10:01:
[...]
Je hebt gelijk. Ik had alleen de juiste tooling niet. Met MagicIso is het gelukt...
ISO speelt nu perfect.
Op de ISO staan nu echter subtitles die ik niet kan switchen met de "Subtitles" knop op de RC.
Ik heb de DVD al geladen in PowerDVD. Die herkend de subs als "Secondary Subtitles"
Je kunt ze volgens mij wel in tweekanaalsformaat in je versterker krijgen. Gaat via setup --> sound/videoinstellingen en dan bij uitvoer WMV kiezen voor PCM ofzo. Heb je in ieder geval geluid en kun je je versterker laten afspelen in een surroundmodus.M@NIC schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 23:56:
als je Hanewin al gebruikt draait het automatisch al als een service en hoef je op het PCH alleen de mapping maar te maken. Er is een linkBeQuietAndDrive schreef op woensdag 17 september 2008 @ 10:50:
[...]
Yep, die van Hanewin gebruik ik. Hoe stel ik dat in?
http://www.mpcclub.com/temp/MPC_SMB_and_NFS_Guide_PCH.pdf
Ja, dat heb ik allemaal gedaan, volgens die guide en dat werkt ook perfect. Hij kan verbinden en alles, maar hij ziet geen content (no content found). Pas nadat ik mezelf aanmeld op mijn Vista PC kan hij het vinden, en DAT wil ik dus graag anders. Hoe stel ik dat in?mtv1 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 13:04:
[...]
als je Hanewin al gebruikt draait het automatisch al als een service en hoef je op het PCH alleen de mapping maar te maken. Er is een link
http://www.mpcclub.com/temp/MPC_SMB_and_NFS_Guide_PCH.pdf
Ik bedoelde dat je met de PCH alleen images van DVD's in de vorm van ISO's en IMG's kan afspelen.
Echter als je bijv Gladiator.img hebt dan kun je de extensie van dat bestand gewoon hernoemen naar Gladiator.iso. (Dan moet je trouwens wel in Windows uit hebben gevinkt dat bekende extensies niet worden weergeven)
Misschien door de guest account te activeren? Ik raad maar, als iemand hier ervaring mee heeft mag die het verbeteren.BeQuietAndDrive schreef op woensdag 17 september 2008 @ 13:34:
[...]
Ja, dat heb ik allemaal gedaan, volgens die guide en dat werkt ook perfect. Hij kan verbinden en alles, maar hij ziet geen content (no content found). Pas nadat ik mezelf aanmeld op mijn Vista PC kan hij het vinden, en DAT wil ik dus graag anders. Hoe stel ik dat in?
Gewoon geen WMA troep downloaden. DTS en eventueel DD 5.1 pakken.M@NIC schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 23:56:
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Wellicht, ik heb in de PCH gewoon mijn eigen naam + wachtwoord ingegeven.drfruit schreef op woensdag 17 september 2008 @ 15:03:
[...]
Misschien door de guest account te activeren? Ik raad maar, als iemand hier ervaring mee heeft mag die het verbeteren.
ik heb bij het koppelen niets meegegeven en ook het guest account niet geactiveerd. Immers draait de service al onder een lokaal admin account en moet dus dingen laten zien. Ik verwacht dat het zit in het exportsfile van HaneWin, heb eerder ook gehad dat hij niets zag.BeQuietAndDrive schreef op woensdag 17 september 2008 @ 15:25:
[...]
Wellicht, ik heb in de PCH gewoon mijn eigen naam + wachtwoord ingegeven.
mijn export file:
# exports example
d:\movies -alldirs -readonly -name:movies 192.168.2.3
g:\digfoto -alldirs -readonly -name:photo 192.168.2.3
zie je deze info ook op exports tab staan en wat zie je bij mounts tab staan
op nfs tab alleen version 2 uitvinken
op server tab 3 vinkjes op 2,4,5
Dat schijnt een bug te zijn in de laatste firmware(s). Je kan het omzeilen door de default subs op nederlands te zetten bij de instellingen.wmeester schreef op woensdag 17 september 2008 @ 10:01:
[...]
Je hebt gelijk. Ik had alleen de juiste tooling niet. Met MagicIso is het gelukt...
ISO speelt nu perfect.
/▌
Ziet d'r super uit, dit werkt gewoon als je pc uitstaat? Ik heb mijn collectie op een NAS staan, en voor ik hiermee aan slag ben ik benieuwt hoe dit precies werkt.malinwa001 schreef op zondag 14 september 2008 @ 13:14:
[...]
Kijk eens op deze website :http://www.treasure-cove.net/moviejukebox.htm.
Ja, je slaat het op op de PCH. Wat me wel opviel is dat ik het maken van die pagina's op mijn pc moet doen omdat anders het script vastloopt en dat de resolutie meer bedoeld is voor HDTV's. Ik moet flink van links naar rechts scrollenbaca schreef op woensdag 17 september 2008 @ 18:32:
[...]
Ziet d'r super uit, dit werkt gewoon als je pc uitstaat? Ik heb mijn collectie op een NAS staan, en voor ik hiermee aan slag ben ik benieuwt hoe dit precies werkt.
/▌
Dank je, dan ga ik er mee stoeien, er hoef toch geen HD in om het op te slaan?Marzman schreef op woensdag 17 september 2008 @ 18:44:
[...]
Ja, je slaat het op op de PCH. Wat me wel opviel is dat ik het maken van die pagina's op mijn pc moet doen omdat anders het script vastloopt en dat de resolutie meer bedoeld is voor HDTV's. Ik moet flink van links naar rechts scrollen
Ik heb de Popcorn via HDMI op m'n versterker aangesloten en die weer doorgelust naar m'n TV.M@NIC schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 23:56:
De Popcorn maakt van WMA Pro 5.1 geluid een PCM 7.1 stream als je de Surround Mode op 5.1 zet en de WMA Pro mode op Analog (PCM).
Dan moet je versterker nog wel PCM 7.1 aankunnen over HDMI natuurlijk, maar die kans is groter dan dat hij WMA Pro aankan
Helder, dank je! Zo heb ik het inderdaad staan, op vinkje 2 na op de server tab (staat nu inmiddels wél aan) en de -alldirs heb ik er niet bijstaan. Wat doet die precies?mtv1 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 16:12:
[...]
ik heb bij het koppelen niets meegegeven en ook het guest account niet geactiveerd. Immers draait de service al onder een lokaal admin account en moet dus dingen laten zien. Ik verwacht dat het zit in het exportsfile van HaneWin, heb eerder ook gehad dat hij niets zag.
mijn export file:
# exports example
d:\movies -alldirs -readonly -name:movies 192.168.2.3
g:\digfoto -alldirs -readonly -name:photo 192.168.2.3
zie je deze info ook op exports tab staan en wat zie je bij mounts tab staan
op nfs tab alleen version 2 uitvinken
op server tab 3 vinkjes op 2,4,5
Ik heb een A-100. Begrijp ik nu goed dat ik deze USB wireless dongle moet gebruiken: TP-LINK TL-WN821N Wireless-N USB adapter
Bijvoorbeeld hier te koop:
http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=355587

Dat is degene die ik gebruik, en ook daar gekocht.TuttiPutti schreef op donderdag 18 september 2008 @ 03:02:
Ik heb een A-100. Begrijp ik nu goed dat ik deze USB wireless dongle moet gebruiken: TP-LINK TL-WN821N Wireless-N USB adapter![]()
Maar ik zie er nu bij staan dattie tijdelijk niet op voorraad is, dus misschien nog even rondkijken naar een andere leverancier ??
voldoen deze van alternate niet?TuttiPutti schreef op donderdag 18 september 2008 @ 03:02:
Ik heb een A-100. Begrijp ik nu goed dat ik deze USB wireless dongle moet gebruiken: TP-LINK TL-WN821N Wireless-N USB adapter![]()
Dat zijn ook tp-links, en zover ik weet zijn alle tp-links athereos chipsets.
Maakt het merk verschil?
Het gaat toch om de chipset?
Als er 54Mbit staat bij de specificaties zal het niet dezelfde chipset zijn, of bedoel je die niet?simsim schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 00:23:
Maakt het merk verschil?
/▌
Volgens mij laat die de inhoud van de onderliggende directories zien.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 18 september 2008 @ 00:15:
[...]
Helder, dank je! Zo heb ik het inderdaad staan, op vinkje 2 na op de server tab (staat nu inmiddels wél aan) en de -alldirs heb ik er niet bijstaan. Wat doet die precies?
Is het niet mogelijk om via een webinterface een muziek playlist te maken die de NMT dan afspeelt over je stereo? Zo niet, dan is dat een goed punt voor een volgende firmware ofzo.
Meestal zit ik achter een pc en wil dan wel muziek hebben via mijn stereo, ik heb dan echt geen zin om de tv daarvoor aan te moeten zetten.
Meestal zit ik achter een pc en wil dan wel muziek hebben via mijn stereo, ik heb dan echt geen zin om de tv daarvoor aan te moeten zetten.
Je kan het programma Cidero proberen.Jelte schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:43:
Is het niet mogelijk om via een webinterface een muziek playlist te maken die de NMT dan afspeelt over je stereo? Zo niet, dan is dat een goed punt voor een volgende firmware ofzo.
http://www.cidero.com/
Ja die had ik ook gevonden, maar niet een simpele web interface die je vanuit elke pc met internettoegang kan bereiken? (dus zonder een programmatje te installeren)
Is er misschien mogelijkheid tot een klein simpel webserver op die NMT's? Zo ja dan is dit waarschijnlijk wel te programmeren
Is er misschien mogelijkheid tot een klein simpel webserver op die NMT's? Zo ja dan is dit waarschijnlijk wel te programmeren
Sommige merken gebruiken wel dezelfde chipset, maar passen de code aan waarmee het device zich identificeert (b.v. om zelf meerwaarde te kunnen toevoegen, zoals software die alleen met hún apparaatje werkt.)simsim schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 00:23:
Maakt het merk verschil?
Gevolg is dat de driver in de PCH die dingen niet herkent, dus daar heb je niets aan.
De TP-Link TL-WN821N is vooralsnog de énige wireless dongle waarvan bekend is dat hij werkt met de PCH.
ik ben onlangs dit tegengekomen:
http://philips.hardware.be/p/PHILIPS/MCI500H%252F12
in het kort: een microketen waarmee je draadloos je muziek kan streamen. Zoiets zoek ik eigenlijk maar zijn er nog andere merken die dat aanbieden?
http://philips.hardware.be/p/PHILIPS/MCI500H%252F12
in het kort: een microketen waarmee je draadloos je muziek kan streamen. Zoiets zoek ik eigenlijk maar zijn er nog andere merken die dat aanbieden?
Als het om het streamen gaat: [WA] Squeezebox
/▌
Heb sinds medio september de popcorn hour a-100 binnen (besteld via iBood actie) à 159euro.. Gezien mijn Ethernet kabel net niet lang genoeg is, spant deze van de ene kant van de woonkamer naar de andere.. Ik las dat er reeds een USB wifi n module bestaat 'Atheros AR9001U-2NG'
Iemand enig idee waar ik deze online kan bestellen? Ik vond hem reeds terug via Pixmania Nederland, maar blijkbaar moet ik als Belg deze bestellen bij Pixmania Belgie, waar ik hem dan weer niet kan terugvinden in de webwinkel...
Iemand enig idee van andere webshops?
thx
Iemand enig idee waar ik deze online kan bestellen? Ik vond hem reeds terug via Pixmania Nederland, maar blijkbaar moet ik als Belg deze bestellen bij Pixmania Belgie, waar ik hem dan weer niet kan terugvinden in de webwinkel...
thx
Laat even weten hoe het werkt ale het gelukt is er een aan te schaffenCarLL schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 20:07:
Heb sinds medio september de popcorn hour a-100 binnen (besteld via iBood actie) à 159euro.. Gezien mijn Ethernet kabel net niet lang genoeg is, spant deze van de ene kant van de woonkamer naar de andere.. Ik las dat er reeds een USB wifi n module bestaat 'Atheros AR9001U-2NG'
thx
/▌
TuttiPutti in "Networked Media Tank - deel 2"CarLL schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 20:07:
thx
Pixmania zou ik niet doen (of in ieder geval nooit bij vooruitbetaling), schijnt nogal veel mis te gaan.
Inderdaad, de klantenservice is.. nu ja, service kun je het niet noemen. Niet opnemen of gewoon midden in het gesprek ophangen... Ik wacht al weken op een bestelling die ergens onderweg is blijven steken en het interesseert ze niet.MaZo schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 22:40:
Pixmania zou ik niet doen (of in ieder geval nooit bij vooruitbetaling), schijnt nogal veel mis te gaan.
Zou je niet liever een langere kabel kopen, die je netjes langs de plinten kunt leggen ? Dat geeft een snellere en stabielere verbinding.CarLL schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 20:07:
thx
Bij mij werd het alleen maar langzamer, maar m'n wireless loopt dan ook op g-snelheid...Marzman schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 20:25:
[...]
Laat even weten hoe het werkt ale het gelukt is er een aan te schaffenIk gebruik nu van die powerlineadapters die op zich heel goed werken, maar niet heel snel zijn.
Maar ik heb begrepen dat ook wireless op n-snelheid niet heel erg veel oplevert. De USB poort schijnt een bottleneck te zijn. Veel mensen werken daarom met een wireless bridge, aangesloten op de netwerkpoort. Dan haal je wel het maximale uit je wireless-n. Maar wel weer een extra kastje, en een kabel, en een voeding...
Is er hier al iemand die last.fm op de popcornhour heeft? Op hun eigen forum staat de vraag wel gepost, maar je weet nooit met die slimme tweakers hierzo
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Dat zou leuk zijn inderdaad. Last fm heeft ook een webplayer, maar die is in flash. Dat zal wel het probleem zijn?
/▌
Hm... ik loop tegen een bug aan.
Wanneer ik mijn Popcorn Hour heb ingeschakeld (door er stroom op te zetten) krijg ik gewoon beeld en werkt hij prima.
Maar als ik er klaar mee ben en op stand-by druk dan lijkt het alsof hij daarna niet meer aan wil.
Het ledje wordt wel groen maar ik krijg maar geen beeld/output... dus elke keer moet ik er dan weer even het stroom eraf halen.
Hebben hier meer mensen last van?
Wanneer ik mijn Popcorn Hour heb ingeschakeld (door er stroom op te zetten) krijg ik gewoon beeld en werkt hij prima.
Maar als ik er klaar mee ben en op stand-by druk dan lijkt het alsof hij daarna niet meer aan wil.
Het ledje wordt wel groen maar ik krijg maar geen beeld/output... dus elke keer moet ik er dan weer even het stroom eraf halen.
Wanneer je 'm op standby zet lijkt ie vast te lopen.
Om die reden zet ik mijn iSTAR HD ook nooit op standby.
[ Voor 33% gewijzigd door Mawlana op 22-09-2008 20:32 ]
Ik deel nu MP3's via NFS vanaf mijn PC. Nu las ik dat als je op de map gaat staan en op de play knop drukt, hij de hele map gaat afspelen. Hier werkt dat echter niet. Het scherm wordt dan heel even zwart en daarna kom ik weer terug in het menu. Hoe kan ik dat oplossen, of is dat een bug?
Niet OP de map, maar IN de map gaan staan en dan op play drukken ipv op Enter.BeQuietAndDrive schreef op maandag 22 september 2008 @ 22:03:
Ik deel nu MP3's via NFS vanaf mijn PC. Nu las ik dat als je op de map gaat staan en op de play knop drukt, hij de hele map gaat afspelen. Hier werkt dat echter niet. Het scherm wordt dan heel even zwart en daarna kom ik weer terug in het menu. Hoe kan ik dat oplossen, of is dat een bug?
Ik herken dit ook, meestal gaat hij niet aan na standby. Maar ik heb nog meer problemen wanneer ik de stekker er uit trek en hem dan opnieuw aansluit, dan doet ie het niet via component en composite.M@NIC schreef op maandag 22 september 2008 @ 09:21:
Hm... ik loop tegen een bug aan.
drfruit schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 00:13:
[...]
Niet OP de map, maar IN de map gaan staan en dan op play drukken ipv op Enter.
Het zijn de details die het hem doen
Verwijderd
Ik heb ook even een vraagje.
Ik ben al enige tijd in het bezit van de popcorn hour a-100.
Nu ben ik mij aan het verdiepen om mkv's via het netwerk d.m.v. MyiHome Server af te spelen.
Ik heb mijn pc (met content/MyiHome software) d.m.v. een draadloze 54mbit dongle verbonden met mijn livebox.
De popcorn hour a-100 heb ik verbonden met een internetkabel aan mijn livebox. (110mbit lijkt mij)
Wanneer ik muziek wil streamen gaat dit prima als ik echter 1080P materiaal ga streamen gaat het beeld/geluid stotteren.
De snelheid die NetMeter aangeeft (op de pc) komt niet boven de 1,75 mb per seconde.
Als ik kijk naar de huidige overdrachtsnelheid word daar 36 mbps en soms 24mbps aangegeven.
Dit zou theoretisch moeten betekenen dat je dan ook ongeveer 2,4 a 3,6 mb kan halen.
Waar zou het probleem zich kunnen bevinden.
Ik heb de laatste firmware geïnstalleerd op de PCH.
Ik draai verder geen down of uploads of andere taken op de pc.
Hopelijk kunnen jullie wat meer licht op de zaak werpen?
Nu ben ik mij aan het verdiepen om mkv's via het netwerk d.m.v. MyiHome Server af te spelen.
Ik heb mijn pc (met content/MyiHome software) d.m.v. een draadloze 54mbit dongle verbonden met mijn livebox.
De popcorn hour a-100 heb ik verbonden met een internetkabel aan mijn livebox. (110mbit lijkt mij)
Wanneer ik muziek wil streamen gaat dit prima als ik echter 1080P materiaal ga streamen gaat het beeld/geluid stotteren.
De snelheid die NetMeter aangeeft (op de pc) komt niet boven de 1,75 mb per seconde.
Als ik kijk naar de huidige overdrachtsnelheid word daar 36 mbps en soms 24mbps aangegeven.
Dit zou theoretisch moeten betekenen dat je dan ook ongeveer 2,4 a 3,6 mb kan halen.
Je zegt het zelf al in theorie en daar blijft het ook bij. Probeer het eens met kabel en kijk of ie dan nog hapert, dan weet je dus gelijk of het (zoal ik vermoed) aan je draadloos ligt.Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 02:43:
Ik heb ook even een vraagje.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verwijderd
Als ik met wireless N via mijn laptop ga streamen begnt de PCH al te haperen. Als ik hem dan vervolgens via mijn utp kabel laat streamen werkt de PCH als een zonnetje
Verwijderd
@ MeNTaL_TO
Bedankt voor je reactie helaas heb ik niet zo'n lange kabel liggen.
@ Awakener
Heb je op beide apparaten dan Wireless N Wifi?
Ik zit namelijk over de volgende opstelling te denken
Computer met contenct Draadloos verbinden via N Wifi -------> een nieuw te kopen Wifi N Router -------> 100mbit kabel naar de PCH.
Als dit zou werken zou ik behoorlijk blij zijn.
Voorts vraag ik mij af of meer mensen hier last van hebben.
Ik heb een versie van transformers gedownload: Transformers.2007.HDDVD.1080p.DTS.x264.dxva-......
Deze heeft het goed gedaan, dat wil zeggen zonder gestotter van zowel beeld als geluid.
Echter nu heb ik hem pas bekeken en nu istie weer aant stotteren.
Ik speel de film af vanaf externe HD direct aangesloten op de PCH.
Ik heb al diverse dingen geprobeerd.
PCH stroom eraf voor een uur of 8.
Instellingen veranderd naar 23,679 FPS (ofzoiets).
Software reset gedaan.
Dit werkte allemaal niet.
@ Awakener
Computer met contenct Draadloos verbinden via N Wifi -------> een nieuw te kopen Wifi N Router -------> 100mbit kabel naar de PCH.
Ik heb een versie van transformers gedownload: Transformers.2007.HDDVD.1080p.DTS.x264.dxva-......
Deze heeft het goed gedaan, dat wil zeggen zonder gestotter van zowel beeld als geluid.
Software reset gedaan.
Ik had Pixmania zondagnamiddag reeds een mailtje gestuurd, maar tot op heden geen antwoord. Tot nu toe één bestelling geplaatst jaartje geleden, maar heb de idee dat ze bij Alternate en Komplett Belgie een stukje efficienter werken ('s morgens besteld, dag erna koerier telkens voor de deur). Ik vond ondertussen die Atheros usb wifi n stick op een spaanse website maar daar rekenen ze 40euro voor de stick + 19euro verzendkosten tot Belgie; best veel dus... Denk dat ik morgenochtend die TP-Link ga bestellen via Komplett: 25euro voor de usb stick en pakweg 10 euro verzendkosten vallen alleszins beter mee dan pakweg 40euro voor de stick alleen op pixmania..drfruit schreef op zondag 21 september 2008 @ 00:29:
[...]
Inderdaad, de klantenservice is.. nu ja, service kun je het niet noemen. Niet opnemen of gewoon midden in het gesprek ophangen... Ik wacht al weken op een bestelling die ergens onderweg is blijven steken en het interesseert ze niet.
@ Geerten: ik zou inderdaad een langere kabel kunnen aanschaffen, maar krijg dat mijn vader maar eens uitgelegd, in dat opzicht spaart een draadloze verbinding veel 'gemekker' uit

[ Voor 7% gewijzigd door CarLL op 24-09-2008 01:13 ]
Verwijderd
Nee mijn PCH heeft een 100 Mbit lijntje naar de router en mijn laptop heeft Wireless N,Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 00:45:
@ MeNTaL_TO
@ Awakener
Software reset gedaan.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast
Verder is dit topic ook niet bedoeld voor zinloze reacties in de trant van "ik heb hem binnen !!!1" of "wil er iemand nog een invite?" of "Ik heb invite nummer xxx"..
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast
Verder is dit topic ook niet bedoeld voor zinloze reacties in de trant van "ik heb hem binnen !!!1" of "wil er iemand nog een invite?" of "Ik heb invite nummer xxx"..