Networked Media Tank - deel 2

Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste
Acties:
  • 182.238 views

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wireless N zegt niet veel. Mijn laptop heeft wireless N en mijn Netgear router ook, maar boven 3,5 MB/s maximaal kom ik er niet mee.
Ik had een nieuwe gigabit router met wireless N besteld, de DIR-655 van D-link, die veruit als beste uit de snelheidstesten komt, maar helaas is de bestelling bij Pixmania na drie weken wachten mislukt. (Zending werd door de bestelldienst geretourneerd omdat het pakket beschadigd bij hen aankwam. Waar hij al die weken was, weet niemand. Ik kon hem opnieuw bestellen, maar koos voor geld terug, geen vertrouwen meer.) Elders is hij nog een stuk duurder.
Of ik daarmee 1080p HD video goed zal kunnen streamen weet ik pas als ik het probeer. Het gaat uiteindelijk om de bitrate, en die kan nogal verschillen.

Verwijderd

@ Awakener

Bedankt voor de reactie dan weet ik i.i.g. dat het dus geen nut heeft om een nieuwe router te kopen.
Balen voor het vrouwtje, dan zal ik moeten blijven slepen met externe HD's :D.

@ drfruit

Kan je ons op de hoogte houden van je bevindingen wanneer je dat spul alsnog binnen krijgt?
De bitrate van sommige films die ik heb zijn van sommige erg hoog aangezien dat remuxen zijn.

Iemand enige idee waar het probleem van die ene film van mij aan kan liggen?

Voorts vraag ik mij af of meer mensen hier last van hebben.
Ik heb een versie van transformers gedownload: Transformers.2007.HDDVD.1080p.DTS.x264.dxva-......
Deze heeft het goed gedaan, dat wil zeggen zonder gestotter van zowel beeld als geluid.
Echter nu heb ik hem pas bekeken en nu istie weer aant stotteren.
Ik speel de film af vanaf externe HD direct aangesloten op de PCH.
Ik heb al diverse dingen geprobeerd.
PCH stroom eraf voor een uur of 8.
Instellingen veranderd naar 23,679 FPS (ofzoiets).
Software reset gedaan.
Dit werkte allemaal niet.

Dit is ook een remux:

Technical Specs
---------------
Container...........: Matroska
Video Encoder.......: x264 (748 Jarod's patched build)
Video Aspect Ratio..: 2.40:1 (1920x800)
Audio Codec.........: DTS
Audio BitRate.......: 1536 kbit/sec
Audio Channels......: 5.1 channels
Subtitles...........: Dutch + English
Source..............: HD DVD
File Size...........: 17.4 GB (4x dvd5)
DXVA compliant......: Yes

Greetz Davidoff006.

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 00:02
Mr Magic schreef op woensdag 17 september 2008 @ 23:22:
[...]

Ik heb de Popcorn via HDMI op m'n versterker aangesloten en die weer doorgelust naar m'n TV.

De Popcorn maakt van WMA Pro 5.1 geluid een PCM 7.1 stream als je de Surround Mode op 5.1 zet en de WMA Pro mode op Analog (PCM).

Dan moet je versterker nog wel PCM 7.1 aankunnen over HDMI natuurlijk, maar die kans is groter dan dat hij WMA Pro aankan :)
ik hem mn popcorn direct met coax op mn logitech z5450 aangesloten en ik krijg als ik wma pro op analog zet en surround op 5.1 gewoon stereo geluid.

• drfruit
  • Niet online
Als een film de ene keer goed afspeelt en de andere keer stottert (heb ik ook gehad) ligt het aan de verbinding. Meestal zit het dan in een draadloos segment, want dat is van allerlei factoren afhankelijk, zoals andere netwerken in de buurt, maar ook de gekste apparaten, van draadloze hoofdtelefoons tot magnetrons.
Bij mij was het gewoon zo dat zodra er ook maar iets anders actief was op het netwerk, de streamingsnelheid te laag werd. Heb je bijvoorbeeld een notebook op Wifi zitten, dan kan Windows roet in het eten gooien, zelfs als je helemaal niets zelf doet op het netwerk. Er zitten allerlei services in die het netwerk op willekeurige momenten kunnen belasten.

Wat die D-link router betreft, dat kan nog wel even duren, maar ik vertel het wel als ik hem heb. Ik meen overigens dat ik iemand anders hier gezien heb met een DIR-655.

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:53
DarkShadow schreef op woensdag 24 september 2008 @ 15:22:
[...]

ik hem mn popcorn direct met coax op mn logitech z5450 aangesloten en ik krijg als ik wma pro op analog zet en surround op 5.1 gewoon stereo geluid.
Ja dat kan kloppen. Ik schreef ook dat ik het over HDMI doe. PCM 7.1 kan niet over coax, daar is de bandbreedte te laag voor.

• baca
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10-2024
Marzman schreef op woensdag 17 september 2008 @ 18:44:
[...]

Ja, je slaat het op op de PCH. Wat me wel opviel is dat ik het maken van die pagina's op mijn pc moet doen omdat anders het script vastloopt en dat de resolutie meer bedoeld is voor HDTV's. Ik moet flink van links naar rechts scrollen :)
Ben een beetje aan het spelen geweest met dat progje (My Lil Movie Jukebox), maar ik snap een ding niet:
De NFS share, in de tutorial staat file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/QNAP::Qmultimedia/Video2/filename, maar die filenaam snap ik niet, moeten alle bestanden in een map staan, ik heb nu alle films in mappen staan (in een hoofdmap) en ik zou zeggen dat ik mijn hoofdmap moet aangeven in die share (in het voorbeeld dus /Video2). Ik krijg nou could not play te zien als ik op play duw.
Moet ik nou nog n nfs share aanmaken naar de index file? Ik navigeer nu namelijk via smb naar de NAS/volume_1/index.html

[ Voor 16% gewijzigd door baca op 25-09-2008 08:13 ]

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:04
Ik gebruik nu al 2 jaar xbox als media speler, maar wil nu toch wat beters, waar ook HD op afgespeeld kan worden, ik heb even globaal deze topic doorgenomen.

Nu leek me de popcornhour a110 wel iets, 1.3hdmi, niet dat mijn tv dat heeft, maar voorbereid op de toekomst.
Maar eigenlijk wil ik graag een vergelijking zien tussen de diverse modellen, dus liever geen individuele reviews, of weet iemand zo een goede aanrader behalve de popcorn?

Tevens vondt ik een nederlandse leverancier die vroeg voor een product van 220 dollar, 270 euro. Wel erg extreem meer.

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:39

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

wifimedia heeft hem idd voor 279, ik ben aan het twijfelen om hem uit amerika te halen of voor veel meer geld direct bij wifimedia. iemand ervaring met een van beide met de A-110?

Verwijderd

drfruit schreef op woensdag 24 september 2008 @ 15:36:
Als een film de ene keer goed afspeelt en de andere keer stottert (heb ik ook gehad) ligt het aan de verbinding. Meestal zit het dan in een draadloos segment, want dat is van allerlei factoren afhankelijk, zoals andere netwerken in de buurt, maar ook de gekste apparaten, van draadloze hoofdtelefoons tot magnetrons.
Bij mij was het gewoon zo dat zodra er ook maar iets anders actief was op het netwerk, de streamingsnelheid te laag werd. Heb je bijvoorbeeld een notebook op Wifi zitten, dan kan Windows roet in het eten gooien, zelfs als je helemaal niets zelf doet op het netwerk. Er zitten allerlei services in die het netwerk op willekeurige momenten kunnen belasten.

Wat die D-link router betreft, dat kan nog wel even duren, maar ik vertel het wel als ik hem heb. Ik meen overigens dat ik iemand anders hier gezien heb met een DIR-655.
Ik heb ook een dir-655 en daar heb ik dus ook problemen mee.

• Satanic_Surfer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 16:44
J_star schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:28:
Ik gebruik nu al 2 jaar xbox als media speler, maar wil nu toch wat beters, waar ook HD op afgespeeld kan worden, ik heb even globaal deze topic doorgenomen.

Nu leek me de popcornhour a110 wel iets, 1.3hdmi, niet dat mijn tv dat heeft, maar voorbereid op de toekomst.
Maar eigenlijk wil ik graag een vergelijking zien tussen de diverse modellen, dus liever geen individuele reviews, of weet iemand zo een goede aanrader behalve de popcorn?

Tevens vondt ik een nederlandse leverancier die vroeg voor een product van 220 dollar, 270 euro. Wel erg extreem meer.
Zie deze vergelijking:
"The Three No 1 NMT’s" door Mpcclub
Hierin worden de Elektron EHP-606, HDX-1000, iSTAR 1.3, eGreat EG-M31B en PopCorn Hour A-110 vergeleken.
Ik zou de HDX, PCH of eGreat bestellen en dan gewoon in de VS. Moet je wel even geduld hebben maar de HDX bijv. kost omgerekend maar iets van 190 euro, incl. shipping.

• J_star
Satanic_Surfer schreef op donderdag 25 september 2008 @ 15:43:
[...]

Zie deze vergelijking:
"The Three No 1 NMT’s" door Mpcclub
Hierin worden de Elektron EHP-606, HDX-1000, iSTAR 1.3, eGreat EG-M31B en PopCorn Hour A-110 vergeleken.
Ik zou de HDX, PCH of eGreat bestellen en dan gewoon in de VS. Moet je wel even geduld hebben maar de HDX bijv. kost omgerekend maar iets van 190 euro, incl. shipping.
Bedankt voor die link heeft wel wat geholpen, alleen nu reizen wel wat nieuwe vragen.
De popcornhour lijkt me voor mij het beste, bij die afweging, vooral harddisk kan plaatsen, degelijk, en snelle levertijd vanuit amerika (had ook voor HDX gekeken maar stond 1 tot 4 weken. Echter nu keek ik iets verder en zag ik de volgende:
Conceptronic Grab'n Go FullHDMediaPlayer

Dit leek me ook ideaal en overal verkrijgbaar in NL, alleen geen HD in te bouwen. Daarnaast ook geen 1.3 hdmi (alleen hecht ik geen waarde aan).

Weet iemand mij hierover meer te vertellen of te overtuigen O-)

• drfruit
  • Niet online
J_star schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:47:
[...]

Conceptronic Grab'n Go FullHDMediaPlayer
Weet iemand mij hierover meer te vertellen of te overtuigen O-)
Kijk eens in het speciale topic daarover.

• J_star
drfruit schreef op donderdag 25 september 2008 @ 18:18:
[...]

Kijk eens in het speciale topic daarover.
Nu heb ik daar ook mijn vraag gesteld: maar post hem hier ook dan even bij voor als iemand hem kan beantwoorden:

Ik ben op moment aan het overwegen een mediatank te nemen, echter vraag ik me af wat nu de beste keus is, daarom mijn vraag, als je kan kiezen tussen de Conceptronic of Popcorn hour a110 wat zou je kiezen en waarom?

Uiteraard twijfel ik nu op dit moment tussen die 2, en wil ik liefst alle HD formaten perfect gedraaid kunnen worden, wat ik in topic start las bij deze soms problemen kan leveren, en 5.1 is een must.

• Superbol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:08
J_star schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:47:
[...]

De popcornhour lijkt me voor mij het beste, bij die afweging, vooral harddisk kan plaatsen, degelijk, en snelle levertijd vanuit amerika (had ook voor HDX gekeken maar stond 1 tot 4 weken.
Mag ik je vragen waar je die informatie van de HDX 1000 vandaan hebt? Voor zover ik weet wordt die binnen 14 dagen na betaling (zo niet sneller)...dus waar die 1 tot 4 weken vandaan hebt ben ik wel benieuwd naar, aangezien ik hem voor het weekend nog wilde bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satanic_Surfer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 16:44
Superbol schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:32:
[...]
Mag ik je vragen waar je die informatie van de HDX 1000 vandaan hebt? Voor zover ik weet wordt die binnen 14 dagen na betaling (zo niet sneller)...dus waar die 1 tot 4 weken vandaan hebt ben ik wel benieuwd naar, aangezien ik hem voor het weekend nog wilde bestellen :)
Op de site staan twee opmerkingen hierover....
1. We will ship your orders within 14 working days after payment recieved.
2. Availability: Usually ships in: 1-4 Weeks
Wordt dus binnen 3 weken verstuurd, waarschijnlijk vanuit Hong Kong o.i.d...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conceicao
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-04-2024
Kan iemand aangeven of je met de Popcorn A110 rar-files kunt unrarren? Zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Weet iemand toevallig of het mogelijk is de NMT Apps op een externe USB 2.0 schijf te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Lt. Marx schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:08:
wifimedia heeft hem idd voor 279, ik ben aan het twijfelen om hem uit amerika te halen of voor veel meer geld direct bij wifimedia. iemand ervaring met een van beide met de A-110?
Volgens mij bestellen de meeste hem via de site van de fabrikant. Er staat inderdaad Amerika, maar die van mij kwam rechtstreeks uit Hong Kong. Ik zou niet weten waarom je het niet zou doen, het scheelt behoorlijk wat geld. Ja ok, garantieafhandelingen. Maar als je over een half jaar mee terug gaat naar Wifimedia hebben ze er ook echt geen op voorraad en wordt het ding ook teruggestuurd naar China.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

mocht iemand een popcorn nog zoeken, de mijne staat te koop op marktplaats en mag weg voor 150euro. heb besloten om toch weer een mediacenter te plaatsen id woonkamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Laatst online: 11-09 23:07
SYQ schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 10:46:
mocht iemand een popcorn nog zoeken, de mijne staat te koop op marktplaats en mag weg voor 150euro. heb besloten om toch weer een mediacenter te plaatsen id woonkamer
De a-110 :9~ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:52
SYQ schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 10:46:
Wat was voor jou de reden om dat te beslissen?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

nope, de a-100
Webgnome schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 15:27:
[...]

Wat was voor jou de reden om dat te beslissen?
kijk te veel amerikaanse series in divx formaat, kijk te weinig HD films
plus vaak zat dat ik een r5 dvdtje pak

mocht het echt weer gaan kriebelen dan ga ik voor een mediacenter pctje nu XBMC uit is op de pc, vooralsnog voldoet de dvd speler van aldi prima :) maar ik blijf erbij dat het een pracht van een speler is

[ Voor 5% gewijzigd door SYQ op 02-10-2008 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baca
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10-2024
Heb opeens een raar NFS probleem (ik share mijn Chesnas), bestanden die ik er recentelijk bij heb gezet willen niet afspelen, iso's doen niks, en als ik n video-ts map wil openen die in n map zit zegt ie request can not be processed. Via SMB spelen ze gewoon wel. Films die voor het probleem gewoon speelde, spelen nog steeds. Ik heb de NAS en NMT al diverse keren gereboot maar dat helpt niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 07:32
Ik overweeg ook een Popcorn Hour a-110 te bestellen in de US. Ik heb echter wat kleine vraagjes, geen tijd om het hele forum door te spitten en heb al op de site gekeken maar kan het niet vinden.

- Wat voor voedingsstekker zit eraan, kan ik hem dus out of the box thuis aansluiten in NL?
- Stel ik bouw er een harddisk in, kan ik dan als ik er een externe harddisk aanhang gewoon bestanden kopiëren?
- Is de PCH met ingebouwde harddisk te gebruiken als usb harddisk? Dus kun je met een usb-kabel aan je pc hangen en dan bestanden over pompen, precies het tegenovergestelde van vraag 2 dus? Met netwerk weet ik dat het gaat.
- Moet een disk geformateerd zijn alvorens hem in de PCH te bouwen? NTFS?

[ Voor 5% gewijzigd door wiene op 03-10-2008 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
MaZo schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 21:13:
Weet iemand toevallig of het mogelijk is de NMT Apps op een externe USB 2.0 schijf te zetten?
Nee.
Er is wel een mogeljkheid om de apps (en de swap partitie) op een USB stick te plaatsen.
Via het forum (http://www.networkedmediatank.com) kun je hier meer over vinden.

Verder is er nog een alternatief dat ik ook ga uit proberen: je interne harddisk vervangen door een IDE naar Compactflash adapter in combinatie met een externe USB disk.
Ik heb via Deal Extreme een adapter en een CF kaart van 4 Gig besteld. Kostte 19 euri incl verzending.
Alleen zelf een female-female IDE kabel maken en dan inpluggen.

Zoek eens op het forum op "CF adapter" dan vindt je veel informatie.

Een (of twee) externe USB disk wordt geshared via de SAMBA app. als USB_DRIVE_A-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
[quote]wiene schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 16:12:
Ik overweeg ook een Popcorn Hour a-110 te bestellen in de US. Ik heb echter wat kleine vraagjes, geen tijd om het hele forum door te spitten en heb al op de site gekeken maar kan het niet vinden.

- Wat voor voedingsstekker zit eraan, kan ik hem dus out of the box thuis aansluiten in NL? Antw: Een Euro stekker dus die past wel in NL. De voeding past zich automatisch aan tussen 110 en 230 volt.

- Stel ik bouw er een harddisk in, kan ik dan als ik er een externe harddisk aanhang gewoon bestanden kopiëren? Antw: met de Filemode toets op de AB.

- Is de PCH met ingebouwde harddisk te gebruiken als usb harddisk? Dus kun je met een usb-kabel aan je pc hangen en dan bestanden over pompen, precies het tegenovergestelde van vraag 2 dus? Met netwerk weet ik dat het gaat. Antw: De A110 heeft een USB Slave ingang dus dat zou moeten kunnen. Betekent wel dat je beide apparaten bij elkaar moet brengen.

- Moet een disk geformateerd zijn alvorens hem in de PCH te bouwen? NTFS? Ja, maar die wordt automatisch omgezet naar EXT3 met de wizard. Je bent wel alles kwijt wat er op de schijf staat omdat er 3 nieuwe partities worden gemaakt (swap, nmt-apps en data). Het heeft dus niet veel zin om de schijf alvast te vullen.

Ook handig is een externe USB disk gebruiken. Die kun je weer eenvoudig op je pc aansluiten om het te vullen.
Als je een externe disk met EXT2 of EXT3 formatteert kun je die ook beschrijven met de PCH. NTFS is alleen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:53
OutofFocus schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 16:25:
Er is wel een mogeljkheid om de apps (en de swap partitie) op een USB stick te plaatsen.
Via het forum (http://www.networkedmediatank.com) kun je hier meer over vinden.
Heb je ook een link? Ik heb gezocht op het forum, maar kan daar niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 13:36
Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:44:
[...]

Ik heb ook een dir-655 en daar heb ik dus ook problemen mee.
Zit waarschijnlijk met 'tzelfde probleem, 1080p wil ie gewoon echt niet afspelen via de d-link 655 router.
Is niet bekend waar de oorzaak zit en of d-link wellicht met een firmware upgrade komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is het forum niet voor bedoeld. Probeer het eens in de V&A.

[ Voor 75% gewijzigd door RoD op 06-10-2008 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Western Digital externe usb disk maar als ik deze op de PCH aansluit dan loopt ie na een tijdje vast. Nu weet ik dat interne schijven van Western Digital hier last van hebben maar geldt dat ook voor usb schijven van Western Digital?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Laatst online: 15:36

mno

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 19:39:
Ik heb een Western Digital externe usb disk maar als ik deze op de PCH aansluit dan loopt ie na een tijdje vast. Nu weet ik dat interne schijven van Western Digital hier last van hebben maar geldt dat ook voor usb schijven van Western Digital?
Ik heb een WD Scorpio 2,5" harde schijf in een USB enclosure gestopt en aangesloten op mijn A100, zonder verdere voeding. Geen last gehad van vastlopers.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
Mr Magic schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 21:48:
[...]

Heb je ook een link? Ik heb gezocht op het forum, maar kan daar niets over vinden.
Klopt,

ik heb de verkeerde pagina genoemd.
Kijk hier eens: Lundman Wiki - NMT Apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
Ik heb een WD Elements van 400 Gb aangesloten op de PCH A100. Intern zit een oude (2002) WD 80 Gb disk.
Ik heb al mijn films nu op de Elements staan. Het kijken van films gaat zonder problemen. Na een aantal minuten stopt de interne disk met draaien maar de externe blijft gewoon door draaien.

Ik heb de elements disk wel op EXT3 geformatteerd zodat ik hem via de Samba share van de PCH kan benaderen. Ook de spin-down van de USB drive werkt prima. Als ik een tijdje niets op de schijf doe stop hij met draaien (net als de interne HDD). Zodra ik hem weer benader spint hij weer op. Ik ben er nog niet achter wat de time-out is.

Heb je de externe disk al aangesloten en gestart voordat je de PCH aanzet ? Daar schijnt ook een verschil in te zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door OutofFocus op 13-10-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Ik heb een 320 GB WD MyPassport aangesloten via USB op mijn A-100. Intern heb ik een 3.5" 320 GB Seagate. Tot op heden geen enkel probleem gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door MaZo op 08-10-2008 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb met mijn interne WD schijf ook geen problemen. Het ding werkt prima en er loopt niks vast.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op http://www.mpcclub.com/ doen ze momenteel een actie.
Popcorn Hour A110 voor 249€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:42
kan je met de Popcorn Hour draadloos streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

pina schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 20:26:
kan je met de Popcorn Hour draadloos streamen?
Daar kun je in dit topic wel genoeg over lezen, dus dat raad ik je sowieso aan. Los daarvan, het werkt, maar het staat of valt met de kwaliteit van de verbinding en -wanneer het op HD materiaal aankomt- wordt het wel krap.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-08 09:17

JerNL

I said goodday!

Weet je, Ik vind het echt een top apparaat (Popcorn A-110), maar het stuit mij een beetje tegen de borst dat hij 220 dollar kost en ze hem hier in Nederland gewoon voor 299 te koop durven zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door JerNL op 10-10-2008 11:07 ]

nothing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Dan koop 'm toch in de VS? Duurt wat langer dan naar de locale hardwareboer fietsen, maar je bent wel goedkoper uit... Mocht je zelf geen CC hebben dan ken je vast wel iemand die je wil helpen.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

256€ shipped naar Nederland valt toch mee ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:25:
Je bedoelt $ 226.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neenee ik bedoel 256€ ;) http://www.mpcclub.com/ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:18
Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:25:
Heb voor de A-110 € 185,- betaald, dankzij een gunstige dollarkoers (net op tijd want nu is de koers van de euro flink gedaald). In dollars betaalde ik $ 265,-, dus lijkt me slim om direct bij Popcornhour zelf te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDadm
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-10-2022

MDadm

MD not admin

Zenit schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 16:38:
[...]

Heb voor de A-110 € 185,- betaald, dankzij een gunstige dollarkoers (net op tijd want nu is de koers van de euro flink gedaald). In dollars betaalde ik $ 265,-, dus lijkt me slim om direct bij Popcornhour zelf te bestellen.
Ik heb exact hetzelfde bedrag betaald (incl. shipment). Heb echter ook nog een rekening van TNT ontvangen. Ik vroeg me af of jij toevallig ook ongeveer € 58,- aan hen verschuldigd bent. Ik vond het nogal veel aangezien de TARIC code op http://gebruikstarief.douane.nl/ 19% BTW aangeeft en geen hoger tarief. Iemand enig idee wat ik hier nog aan kan doen (betaal nu namelijk zo'n 30% bovenop het totaalbedrag) en vermoed dat een deel hiervan aan de strijkstok van TNT blijft hangen.

M6N 1,7 Banias M10 1024MB Travelstar 7K60 IPW2100 Combi en nu ook MacBook C2D 2,0Ghz 2048MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
MDadm schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 08:49:
[...]

Ik heb exact hetzelfde bedrag betaald (incl. shipment). Heb echter ook nog een rekening van TNT ontvangen. Ik vroeg me af of jij toevallig ook ongeveer € 58,- aan hen verschuldigd bent. Ik vond het nogal veel aangezien de TARIC code op http://gebruikstarief.douane.nl/ 19% BTW aangeeft en geen hoger tarief. Iemand enig idee wat ik hier nog aan kan doen (betaal nu namelijk zo'n 30% bovenop het totaalbedrag) en vermoed dat een deel hiervan aan de strijkstok van TNT blijft hangen.
Ik krijg hem dinsdag binnen, dus ik moet nog even afwachten. Kon helaas niet eerder een bezorgafspraak maken. TNT rekent volgens mijn € 10 - € 15 aan kosten, overigens m.i. echt een criminele actie. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
heb dan toch mijn PCH gekocht. Stond aan 189 euro inclusief een 500GB HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
ik gebruik nu mijn popcorn hour met mijn Qnap NAS. De NAS's vinden ging eenvoudig en ik kon direct browsen in mijn video's. Maar als ik in een folder ga, krijg ik slechts een lijst van de eerste 10 bestanden, als ik dan onderaan de pagina verder scroll, keert die gewoon terug naar de map erboven, ipv verder naar beneden te scrollen... lijkt me wel een hardnekkige bug, want op die manier kan ik nooit verder gaan dan de eerste 10 afleveringen...

Daarnaast nog: als ik in een folder heb gebladerd, en ik keer daarna terug naar die folder, krijg ik plots ook de .srt bestanden te zien, terwijl ik anders enkel de avi's zie... ik snap het echt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
blijkt dus dat ik 2x de firmware moest upgraden. Een zeer vreemde procedure althans, maar nu is die bug wel weg.

p.s. hoe komt het dat ik mijn posts niet kan editen of deleten? Ik ben nochtans ingelogd denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 12:51
Ik heb nu iets raars met de PCH A-100 van mn pa.
Ding is net nieuw, heeft gister 1 avond gedraaid. Vandaag ook nog even uurtje gedraaid. En plots toen ik 'm aan en uit deed blijft ie hangen bij het Popcornhour Loading... scherm. Het is niet dat de video-output verkeerd is, anders zou je op een gegeven moment een zwarm scherm moeten krijgen. Maar ik krijg dus alleen nog maar het Popcornhour Loading... scherm. Ik heb 'm zelfs in de opstelling van mijn PCH A-100 gehangen, maar hij weigert dus om op te starten. Kabels erin/eruit, zonder kabels opstarten, enz. Alles geprobeerd.
Wordt waarschijnlijk RMA aanvragen of zijn er mensen die dit hebben gehad en waar ie na een dagje rust het weer deed?

Als ie teruggestuurd moet worden, dan is het voldoende om het mobo eruit te halen en in een goed verpakte envelop op te sturen? Hoeveel kost zoiets en hoe lang duurt zo'n RMA?

[ Voor 11% gewijzigd door -elw00d op 12-10-2008 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:35
-elw00d schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 17:30:
.............................................

Als ie teruggestuurd moet worden, dan is het voldoende om het mobo eruit te halen en in een goed verpakte envelop op te sturen? Hoeveel kost zoiets en hoe lang duurt zo'n RMA?
Heb ongeveer hetzelfde gehad. Op en neer naar USA kostte ongeveer 4 weken en de verzending van de (gehele) trommel kostte me per Tante Pos ongeveer € 21 (aangetekend).

[ Voor 43% gewijzigd door swiebert op 12-10-2008 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Laatst online: 15:36

mno

Ik heb nu iets raars met de PCH A-100 van mn pa.
Ding is net nieuw, heeft gister 1 avond gedraaid. Vandaag ook nog even uurtje gedraaid. En plots toen ik 'm aan en uit deed blijft ie hangen bij het Popcornhour Loading... scherm.
Misschien heb je iets aan de recovery-procedure die hier te vinden is:
http://support.popcornhour.com/

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:33

KL643

beeldaandemuur

Kabels erin/eruit, zonder kabels opstarten, enz. Alles geprobeerd.
Stekker uit stopcontact??

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Laatst online: 08-09 12:51
mno schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 20:35:
[...]

Misschien heb je iets aan de recovery-procedure die hier te vinden is:
http://support.popcornhour.com/
Bedankt voor alle reacties!

Vanochtend heb ik nog 1x de recovery methode geprobeerd, nadat al 20x te hebben geprobeerd gisteren. Nu had ik de USB stick geformateerd als FAT ipv FAT32 en enkel de 2 herstelbestanden erop gezet.
Ik heb 'm in mn PCH gestoken, composite aangesloten en de stroom erop gegooid. Toen ben ik wat anders gaan doen, ik kom terug en wat zie ik tot mijn verbazing... een zwart scherm!!! Dat is dus goed, want dat wil zeggen dat ie weer draait, ipv het loading scherm waar je niets mee kunt.
Toen heb ik de stroom eraf gegooid en weer erop, en hij start weer op als een dolle!

Dat scheelt dus weer een hoop gezeur. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:21
Ik heb geen harde schijf in mijn Popcorn Hour en ik stream dus alles over het netwerk. De laatste tijd had ik opeens wat hikjes in de video. Oorzaak: Google Desktop. Zodra die gaat indexeren oid, dan krijgen de shares (SMB) niet genoeg prioriteit. Als ik Google Desktop op pauze zet, is er geen enkel probleem.
Heeft iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
MDadm schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 08:49:
[...]

Heb mn A110 inmiddels binnen en hoefde geen kosten af te rekenen aan TNT! Ik heb dus mn A110 voor iets meer dan € 180,- binnen 8)

Oh ja, hij werkt ook als een trein :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDadm
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-10-2022

MDadm

MD not admin

Zenit schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:19:
[...]

Heb mn A110 inmiddels binnen en hoefde geen kosten af te rekenen aan TNT! Ik heb dus mn A110 voor iets meer dan € 180,- binnen 8)

Oh ja, hij werkt ook als een trein :9
Ik wil je geluk niet verpesten, maar die rekening komt achteraf.

M6N 1,7 Banias M10 1024MB Travelstar 7K60 IPW2100 Combi en nu ook MacBook C2D 2,0Ghz 2048MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
MDadm schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:22:
[...]

Ik wil je geluk niet verpesten, maar die rekening komt achteraf.
:/

We'll see dus ...

Ik ben in elk geval wel blij met mn A110 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59
heb mijn A-110 ook via TNT en na drie weken nog steeds geen factuur ontvangen. De mijne is dan ook via Belgie over de weg naar Nederland gekomen. Ga er dus nog steeds vanuit dat ik voor € 180,- klaar ben.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
zijn er nog mensen die het ontbreken van de powerknop vreselijk irritant vinden? Ik wil hem niet in standby laten staan, gezien dat ook onnodig elektriciteit verbruikt wat op termijn wel vrij hoog kan oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ik volg dit topic al een tijdje en heb net een Popcorn Hour A110 aangeschaft.

Voor de mensen die een harde schijf willen inbouwen, maar zich zorgen maken over het lawaai en de warmte die zo'n ding produceert is dit topic misschien handig:

[Geluid] Het stille PC topic deel IV

In het kort: qua stilte kun je momenteel het beste een bepaald type van samsung of western digital kopen. dit ga ik dan ook asap doen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:50
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 00:50:
Hallo allemaal, ik volg dit topic al een tijdje en heb net een Popcorn Hour A110 aangeschaft.

Voor de mensen die een harde schijf willen inbouwen, maar zich zorgen maken over het lawaai en de warmte die zo'n ding produceert is dit topic misschien handig:

[Geluid] Het stille PC topic deel IV

In het kort: qua stilte kun je momenteel het beste een bepaald type van samsung of western digital kopen. dit ga ik dan ook asap doen ;).
Ook ik heb net mijn A110 binnen gekregen en werkt als een trein, heb ook geen douanekosten hoeven te betalen bij de TNT meneer. Mijn A110 is ook via Luik (Belgie) naar Nederland gekomen

Als interne harddisk heb ik gekozen voor de: Western Digital Green Power 1 Terra A/V (audio/video) versie, dit is een speciale versie voor audio/video apparatuur, zoals settopboxes en dergelijke. Deze zijn uitzonderlijk stil en beter nog, worden gewoon echt niet heet! Kost wel een beetje, maar je hebt er wel een super stille en koele harddisk! type is WD10EACS.
http://tweakers.net/pricewatch/160231/western-digital-caviar-green-wd10eacs-1tb.html

Veel plezier iedereen met de A110

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand welke services en/of poorten ik open moet zetten in mijn F-secure firewall? Heb SMB, file sharing en computer browsing al aangezet maar dan kan ik nog niet op mijn PC komen. Als ik de firewall vervolgens uitzet dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
pina schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 00:12:
zijn er nog mensen die het ontbreken van de powerknop vreselijk irritant vinden? Ik wil hem niet in standby laten staan, gezien dat ook onnodig elektriciteit verbruikt wat op termijn wel vrij hoog kan oplopen.
Ja.
Ik heb een modificatie gezien op het NetworkedMediaTank forum van iemand die een extra connector met schakelaar heeft ingebouwd. Ik zal de link binnenkort toevoegen want ik wil zelf ook zoiets gaan doen.
Nu haal ik steeds de voedingskabel los anders blijft de zelf toegevoegde fan doordraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
er zijn ook kleine stopcontacten met een schakelaar. Kosten 2 euro bij de Action. Daarin plug je gewoon de voeding van de PCH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Eminent komt binnenkort ook met een media player, te weten: De Eminent EM7070 hdMEDIA 1080p Media Player.

De EM7070 High-Definition Media Player van Eminent is een netwerkmediaspeler van hoge kwaliteit. Dankzij de moderne HDMI uitvoer is hij direct aan te sluiten, zodat je op je TV kunt genieten van HD videobeelden. Uiteraard kun je de EM7070 High-Definition Media Player ook via composite aansluiten.

Door de ingebouwde netwerkpoort kan de EM7070 High-Definition Media Player direct je pc benaderen om foto's, video en muziek af te spelen in je woonkamer. Gebruik de twee USB-poorten voor het aansluiten van een USB geheugenstick of een externe harde schijf met multimediabestanden. Daarnaast is de mediaspeler voorzien van een Media Portal. Verbind de EM7070 High-Definition Media Player met het internet om toegang te krijgen tot miljoenen foto's en video's van toonaangevende sites zoals YouTube, Flickr en Picasa. Kies simpelweg je favoriete video via de meegeleverde afstandsbediening.

De EM7070 High-Definition Media Player heeft plaats heeft voor een optionele vaste (SATA) schijf tot wel 1.5TB! De ingebouwde BitTorrent functie komt dus goed van pas om muziek en films te downloaden. Dankzij de NAS en UPnP mediaserver functie kun je opgeslagen media delen met je thuisnetwerk. Andere UPnP apparaten, zoals de EM3710 wRADIO Draadloze Internetradio van Eminent, zijn perfect aan te sluiten.

Dankzij de high-end Sigma Designs 8635 processor ben je verzekerd van de meest compatibele speler die er is. De EM7070 High-Definition Media Player van Eminent biedt ondersteuning voor formaten zoals DivX, WMV9 HD, MP4, MKV (H.264)en VC-1 op full HD 1920x1080 resoluties. Toekomstige formaten en functies zullen mogelijk worden via firmware upgrade.

Afbeeldingslocatie: http://www.eminent-online.com/eminent_nieuw/afbeeldingen/afbeeldingen_producten/EM7070.jpg
Technical specifications:
Video Output: HDMI, Composite Video, YPBR, SVHS
Audio: Optical 5.1 and stereo
Hard disc: Internal 3.5 inch SATA (EXT3/NTFS/FAT32)
Streaming media: Video and audio
Lan port: 100Mbps
BitTorrent client: Yes
NAS and Media server: Yes
USB ports: 2x host and 1x client
Remote control: Yes
Video codecs: H.264, VC-1,MPEG-4 and MPEG-2,MKV,M2TS,TS, AVI
system requirements:
Netwerk (optioneel)
Windows XP/2000/Vista 32 Bit (optioneel)
Prijs zal rond de 200 euro zitten. Qua design vind ik hem wel iets minder, maar verder wel nette specificaties.

Afbeeldingslocatie: http://www.eminent-online.com/eminent_nieuw/afbeeldingen/logos/EM7070-drawing.jpg

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pina schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 00:12:
Ik gebruik mijn NMT ook als NAS, dus is het juist fijn dat ze aan blijft staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

GGS_206 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 14:22:
Eminent komt binnenkort ook met een media player, te weten: De Eminent EM7070 hdMEDIA 1080p Media Player.
Volgens mij staat er op mpcclub.com al enige tijd een review van dit ding (dacht ik) maar als ik kijk naar de features, de remote-control en dergelijke, is het voor 98% dezelfde chipset/featureset als de A-110. Dus ja, dan wordt het vraagprijs vs. ervaring vs. community. ;)

Had nog wel een probleem met mijn A-100; MKV-files met DTS-track haperen soms. Het beeld loopt vloeiend maar random tussen de 5 en 90 seconden mis ik een paar tienden aan geluid. Netwerk-doorvoer is het probleem niet; grotere/zwaardere MKV-files met DD-track doen het wel vlekkeloos. Versterker is ook niks mis mee; die accepteert DTS van al mijn andere input-bronnen zonder haperen.

Ook op het forum van de fabrikant kon ik weinig vinden over haperend DTS-geluid; iemand een idee?

[ Voor 33% gewijzigd door MAX3400 op 15-10-2008 19:30 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 19:24:
[...]

Ik gebruik mijn NMT ook als NAS, dus is het juist fijn dat ze aan blijft staan :)
Hij schijnt uit te kunnen met de uitknop en eject (tegelijk). Ik heb zelf overigens nog niet geprobeerd of dat echt werkt (lijkt me eigenlijk sterk want als hij echt uit staat krijg je hem nooit meer aan zonder aan/uit knop, maar zo staat het op hun wiki). Ik zet zelf gewoon een knop om op mijn stekkerblok als ik ga slapen dan gaan alle apparaten die daar aan hangen uit (niks namelijk meer echt uit, met mijn versterker en dvd-recorder lukt het ook niet ;) ) en de harde schijf in mijn nmt blijft soms licht zoemen als ik hem niet uit zet (hoewel hij meestal wel stopt als ik hem in de standby stand zet, het is ook een oude hergebruikte schijf die ik er ingestopt heb).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 13:36
Dan gaat ie inderdaad uit, de enigste mogelijkheid om 'm dan weer aan te krijgen is dat de stekker eruit en erin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:26

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

GGS_206 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 14:22:

Prijs zal rond de 200 euro zitten. Qua design vind ik hem wel iets minder, maar verder wel nette specificaties.

[afbeelding]
Tjonge wat lijkt die bijna voor 99% op de egreat, 1% minder is de andere kleur verder eigenlijk niets.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:07
Marzman schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:01:
[...]

Hij schijnt uit te kunnen met de uitknop en eject (tegelijk).
kleine aanvulling. hoeft niet tegelijkertijd. Eerst op "uit" en daarna op "delete".

Ding doet nu onderhand trouwens alles wat ik wil. Interface zou wat rapper mogen worden. Waar ik nog het meeste van baal is het "browsen" naar netwerkshares. Dit duurt ontzettend lang. Is dit bij iedereen het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

MisterE schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 00:18:
[...]

Ding doet nu onderhand trouwens alles wat ik wil. Interface zou wat rapper mogen worden. Waar ik nog het meeste van baal is het "browsen" naar netwerkshares. Dit duurt ontzettend lang. Is dit bij iedereen het geval?
Hoe lang is lang? Als ik op mijn A-100 naar een bepaalde share ga (390GB aan film daarin), heb ik binnen een seconde of 5 a 8 toch wel de eerste lijst op beeld staan; hele bende is bedraad en de server staat in mijn sig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Montana schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 22:55:
[...]

Tjonge wat lijkt die bijna voor 99% op de egreat, 1% minder is de andere kleur verder eigenlijk niets.
Eminent is dan ook een stickersplakker :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

MAX3400 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 19:27:
[...]
Had nog wel een probleem met mijn A-100; MKV-files met DTS-track haperen soms. Het beeld loopt vloeiend maar random tussen de 5 en 90 seconden mis ik een paar tienden aan geluid. Netwerk-doorvoer is het probleem niet; grotere/zwaardere MKV-files met DD-track doen het wel vlekkeloos. Versterker is ook niks mis mee; die accepteert DTS van al mijn andere input-bronnen zonder haperen.

Ook op het forum van de fabrikant kon ik weinig vinden over haperend DTS-geluid; iemand een idee?
Is een bekend probleem van 1080p MKV bestanden met een DTS track. Bij de vorige firmware was het dramatisch, met de huidige is het verbeterd. Is al een oud probleem waarvan sommigen op het NMT forum beweren dat het is opgelost. Helaas is dat niet zo en zul je met deze combinatie nog steeds problemen kunnen ervaren.

Remuxen naar een .ts bestand is een oplossing, maar kost even tijd.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09 10:19
Klein vraagje over het afspelen van .ts bestanden. Via mijn DM-600 (satellietontvanger) neem ik op op een DS-107+. Dit opnemen gaat vlekkeloos, en ook het afspelen hiervan via dezelfde Dreambox werkt prima. Echter, als ik deze .TS wil afspelen via de PCH gaat het mis. Hij laat alleen de eerste frame van de video zien, terwijl de audio wel gewoon blijft doorspelen. Heeft iemand een idee in welke richting ik het probleem moet zoeken? Uiteraard al gezocht op google, maar hier helaas geen stap mee verder gekomen (wellicht weinigen die de PCH gebruiken als PVR?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:07
MAX3400 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 00:27:
[...]

Hoe lang is lang? Als ik op mijn A-100 naar een bepaalde share ga (390GB aan film daarin), heb ik binnen een seconde of 5 a 8 toch wel de eerste lijst op beeld staan; hele bende is bedraad en de server staat in mijn sig...
om een voorbeeld te noemen. Ik browse nu naar mijn computer aangezien de share niet ingesteld staat. Dan kies je eerst netwerk ofzo, dan "windows", dan "<computer>", dan "<directory>.
iig, iets van 3 of 4 stappen. En elke stap duurt denk ik ongeveer 15 tot 30 seconden.

Ik heb gewoon een bedraad netwerk. modempje met een losse switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

roma0803 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 14:17:
[...]

Is een bekend probleem van 1080p MKV bestanden met een DTS track. Bij de vorige firmware was het dramatisch, met de huidige is het verbeterd. Is al een oud probleem waarvan sommigen op het NMT forum beweren dat het is opgelost. Helaas is dat niet zo en zul je met deze combinatie nog steeds problemen kunnen ervaren.

Remuxen naar een .ts bestand is een oplossing, maar kost even tijd.
Thanks. Weet ik dat ook weer; had het halve forum van NMT al openstaan maar kon niets aanwijsbaars vinden. Misschien toch ergens overheen gekeken.
MisterE schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:56:
[...]

om een voorbeeld te noemen. Ik browse nu naar mijn computer aangezien de share niet ingesteld staat. Dan kies je eerst netwerk ofzo, dan "windows", dan "<computer>", dan "<directory>.
iig, iets van 3 of 4 stappen. En elke stap duurt denk ik ongeveer 15 tot 30 seconden.

Ik heb gewoon een bedraad netwerk. modempje met een losse switch.
Ow zo... Ja, dat gaat bij mij ook enorm traag. Ik heb dus gewoon in mijn Media Sources een aantal SMB-mappings gedefinieerd naar shares op mijn PC en dat gaat vlekkeloos snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 09:50
Ook ik heb de A-110 vanuit Amerika laten overkomen. Ik kreeg afgelopen week een verzendbevestiging inclusief Track & Trace. Helaas snap ik niet hoe die nieuwe site van TNT werkt. Er word namelijk om een pin code gevraagd, deze is mijn nergens meegedeeld. Weet iemand hoe dit werkt?

http://cgi.tnt.co.uk/trac...e.asp?QUERY=TNT-470909814

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mph_rbi
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

Je hebt de pagina voor de UK te pakken.
Deze doet het stukken beter en zo te zien is het je lucky day :)
http://www.tnt.com/webtra...ntry=GB&genericSiteIdent=

dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
mph_rbi schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:34:
Je hebt de pagina voor de UK te pakken.
Deze doet het stukken beter en zo te zien is het je lucky day :)
http://www.tnt.com/webtra...ntry=GB&genericSiteIdent=
Wow, stom van mijzelf. Ik dacht dat die pagina wel wereldwijd zou werken.
Mooi dat ik hem voor het weekend heb. Nu maar afwachten om de extra heffingskosten nog komen.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreaga_no1
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-12-2022
Ik ben de forum al een tijdje aan het volgen en ik ben voornemens om de popcornhour A110 te kopen.

Alleen vraag ik mij af waar jullie de popcornhour hebben gekocht en voor welke prijs (incl douanekosten)

Noreaga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mph_rbi
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

w00t! Ik heb hem ook zojuist binnen en heb geen extra kosten hoeven betalen.

dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 07:32
mph_rbi schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:16:
w00t! Ik heb hem ook zojuist binnen en heb geen extra kosten hoeven betalen.
Mijn ervaring met bestellen in de US is dat je achteraf een rekening thuisgestuurd krijgt van de FedEx (nl). Juich dus niet te vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 23:01
Vandaag mijn popcornhour A-110 uit de USA binnengekregen (zat in de batch van 15 oktober). Eerste indruk is zeer positief. Ziet er zeer netjes afgewerkt uit en ook de afstandsbediening valt me niets tegen. Na harddisk (1 terabyte Samsung) ingebouwd te hebben even een firmware en software update gedaan en momenteel staan m'n films via USB naar de (nu) ingebouwde harddisk te kopieren.

Incl harddisk ben ik ongeveer 300 euro kwijt, wat naar mijn idee een mooi bedrag is voor zo'n uitgebreid apparaat. Ben benieuwd of ik de komende dagen nog nadelen zal ontdekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Erikdevries schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 20:54:
Vandaag mijn popcornhour A-110 uit de USA binnengekregen (zat in de batch van 15 oktober). Eerste indruk is zeer positief. Ziet er zeer netjes afgewerkt uit en ook de afstandsbediening valt me niets tegen. Na harddisk (1 terabyte Samsung) ingebouwd te hebben even een firmware en software update gedaan en momenteel staan m'n films via USB naar de (nu) ingebouwde harddisk te kopieren.

Incl harddisk ben ik ongeveer 300 euro kwijt, wat naar mijn idee een mooi bedrag is voor zo'n uitgebreid apparaat. Ben benieuwd of ik de komende dagen nog nadelen zal ontdekken :)
Hier precies hetzelfde, ook mijne zat bij de 15 oktober batch.

Wat een geweldig apparaat is het zeg. Ik heb hem gekocht voor mijn vader, zodat die Avi en HD films kan afspelen op zijn LCD. Ik zelf gebruik een Xbox360 die naar mijn weten al veel kon, maar bij nader inzien kan die niet tippen aan de veelzijdigheid van de A-110. Het kunnen droppen van een iso file of Video_Ts map is ook geweldig. Twee nadelen tot nu toe, je kunt maximaal maar op speedx spoelen en je kunt een film niet pauzeren en later resumen vanaf dat punt.

Ik merk alleen dat sommige mkv files moeite hebben, dit is een bekend probleem, ook op de 360. Ik ben nu een film die geen audio gaf aan het bewerken met GotSent. Even spelen welke instelling ik moet hebben, ik heb nu gewoon het 360 profiel gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door GAEvakYD op 18-10-2008 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
MisterE schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 00:18:
[...]

kleine aanvulling. hoeft niet tegelijkertijd. Eerst op "uit" en daarna op "delete".

stel gewoon je netwerkshares individueel in, zodat je ze direct kan raadplegen, vanuit het beginscherm, net zoals met de interne hd? Dan hoef je ze niet altijd te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

NIet alleen netwerkshares zijn langzaam. Ook browsen op de interne harddisk en het weer beschikbaar zijn van de browser naar het stopzetten van een dvd duurt even (soms, het is ook wel eens supersnel). Maar ik heb over het algemeen geen haast als ik een filmpje wil kijken dus ik stoor me er niet zo aan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is sigma designs de enige die chipsets levert voor bijna alle mediaspelers?
En is er ergens een overzicht met alle spelers die op de markt zijn met Sigma Design chipsets erin die in nederland te koop zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mph_rbi
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

wiene schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:57:
[...]

Mijn ervaring met bestellen in de US is dat je achteraf een rekening thuisgestuurd krijgt van de FedEx (nl). Juich dus niet te vroeg.
In het geval van FedEx wel. Via USPS wordt het overgegeven aan de TNT in NL en betaal je aan de deur de kosten aan de TNT postbode. Deze zending kwam via TNT International, dus ik zou het niet weten. Iemand hier die wel invoerrechten moest betalen?

dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
ik heb een dvd volledig geript in .mkv. Het is een volledig live concert en op de dvd is die ingedeeld in chapters. Bij het rippen heb ik hem omgezet naar een .mkv en de chapters later insluiten. Op mijn notebook, worden die chapters probleemloos herkend, maar als ik via de PCH die wilt afspelen, herkent die geen chapters... wat moet ik dan doen opdat hij die chapters wél herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn popcorn hour A-110 gaan gebruiken als 24/7 FTP server (dus niet alleen om "binnenshuis" media naar het ding toe te streamen, maar ook zodat anderen naar het apparaat toe kunnen up- en downloaden).

1. Kan dit?
2. Zo ja, is ie ook "fxp-able" (up en downloaden van ftp server naar ftp server, zonder zelf eerst te downloaden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Laatst online: 11:20
Ik zat ook bij de 15 oktober batch met de Popcorn. Ik heb echter wat minder geluk. Mijn harde schijf die ik tijdelijk wil gebruiken (totdat ik eind dit jaar een terabyte aanschaf) wordt niet herkend. En films die ik ook over het netwerk probeer af te spelen stotteren en vallen uit. Wat vreemd is want er ligt een gigabit netwerk en met de laptop afspelen over netwerk werkt prima.

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mph_rbi
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

pina schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 18:48:
ik heb een dvd volledig geript in .mkv. Het is een volledig live concert en op de dvd is die ingedeeld in chapters. Bij het rippen heb ik hem omgezet naar een .mkv en de chapters later insluiten. Op mijn notebook, worden die chapters probleemloos herkend, maar als ik via de PCH die wilt afspelen, herkent die geen chapters... wat moet ik dan doen opdat hij die chapters wél herkent?
Wachten op de volgende firmware release. Daar zit dat namelijk precies in :-). Ik was er ook naar op zoek en las op het pch forum dat het nu in de huidige beta's zit.

dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil graag een NAS in mijn netwerk hangen die door de Popcorn benaderd kan worden. Nu moet die NAS dus liefst wel een NFS server aan boord hebben, nietwaar? Heeft iemand hier ervaring met een goede NAS die in de praktijk goed werkt met het streamen van HD materiaal naar een PCH?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 11:00:
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil graag een NAS in mijn netwerk hangen die door de Popcorn benaderd kan worden. Nu moet die NAS dus liefst wel een NFS server aan boord hebben, nietwaar? Heeft iemand hier ervaring met een goede NAS die in de praktijk goed werkt met het streamen van HD materiaal naar een PCH?
Ik gebruik een Qnap TS-109 Pro (Pro = NFS) en kijk dagelijks naar HD materiaal via een bedraad netwerk. Heb eerst een tijdje een 200 Mb Powerplug aansluiting gebruikt, dat ging ook goed. Alleen 1080p materiaal kan bij hoge uitzondering wel eens haperen, heb ik 1 keer gehad, maar dat leek meer aan het materiaal zelf te liggen (te hoge bitrate). Ik kijk voornamelijk naar 720p tv-shows in MKV-vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:33

KL643

beeldaandemuur

Nu moet die NAS dus liefst wel een NFS server aan boord hebben, nietwaar? Heeft iemand hier ervaring met een goede NAS die in de praktijk goed werkt met het streamen van HD materiaal naar een PCH?
Ik gebruik een Qnap 209Pro NAS en die werkt super. NFS is geen must...via SMB gaat hij ook als een speer (bij mij zelfs iets beter dan NFS) De "beruchte" vogel scene van Planet Earth gaat via SMB zonder ook maar 1 hapering :)

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
KL643 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 18:43:
[...]

Ik gebruik een Qnap 209Pro NAS en die werkt super. NFS is geen must...via SMB gaat hij ook als een speer (bij mij zelfs iets beter dan NFS) De "beruchte" vogel scene van Planet Earth gaat via SMB zonder ook maar 1 hapering :)
Bij mijn TS-109 Pro is het net omgekeerd, met afspelen via SMB kreeg ik wel haperingen, met NFS niet (op die ene uitzondering na, maar dat was met SMB helemaal niet te doen). Dit geldt zowel voor mijn PCH A100 als TViX 6500a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb één van de laatste batches PCH-A110 kunnen bemachtigen. Nu ben ik even wat op zoek geweest naar mogelijkheden om uitzendinggemist.nl te bekijken, maar kant-en-klare oplossingen lijken niet te bestaan. Op GoT vond ik een verouderde oplossing, maar inmiddels lijken er wat beveiligingen aangebracht te zijn op uitzendinggemist.

Al met al reden om zelf te kijken of hier omheen te werken is, en wat blijkt: dat is wel degelijk mogelijk. Op het moment heb ik een vrij simpel script waarvan naar alle 'frontpage' uitzendingen te navigeren valt (rss rip van deze feed), maar ik wil het eigenlijk wat mooier in elkaar gaan zetten, inclusief een strakke GUI. Over de opzet van het project ben ik nog niet helemaal zeker, maar afhankelijk van hoeveel mensen dit willen gebruiken, leek het me een idee om er een community project van te maken. Zijn hier mensen enthousiast voor te krijgen? Of hebben mensen hier andere ideeen over?

Ohja, de huidige versie zou te bekijken moeten zijn onder de url "http://pch.emielmols.info/ug" (toe te voegen bij Web Services). Momenteel is het grabben van de feeds realtime, en aangezien het vrij veel requests zijn duurt dit dus eventjes; in de toekomst zal dit uiteraard gecached kunnen worden.

update: enigszins hippe interface eromheen nu :)

edit: inmiddels heb ik mijn PCH verkocht, de sources van het project totnogtoe zijn te vinden op:

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2008 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Gebruiken zeker wel :)

/▌

Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast
Verder is dit topic ook niet bedoeld voor zinloze reacties in de trant van "ik heb hem binnen !!!1" of "wil er iemand nog een invite?" of "Ik heb invite nummer xxx"..