Networked Media Tank - deel 2

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste
Acties:
  • 182.236 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gebruiken zeker wel :) (2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 12:51
Hij is fijn.
Ziet er netjes uit! :)
Als het nog uitgebreid gaat worden dan zijn er genoeg mensen die heel erg blij worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogelijk om een DVDROM erop aan te sluiten op de USB poort en of intern?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hoe werkt de wireless N bij mensen die voor die optie gegaan zijn? Stabiel?

Ik heb nu van die powerlineadapters (over het lichtnet) en die zijn te langzaam om video te streamen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:31:
Is het ook mogelijk om een DVDROM erop aan te sluiten op de USB poort en of intern?.
In dit en in het vorige topic is genoeg info daarover te vinden!

Ik heb een DVD-rom via USB aangesloten. Hou er rekening mee dat je geen originele DVD's er mee af kan spelen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:24

KL643

beeldaandemuur

Bij mijn TS-109 Pro is het net omgekeerd, met afspelen via SMB kreeg ik wel haperingen, met NFS niet (op die ene uitzondering na, maar dat was met SMB helemaal niet te doen). Dit geldt zowel voor mijn PCH A100 als TViX 6500a.
Ik heb mijn Qnap achter een Giga switch hangen. Geloof dat dat niet helemaal lekker loopt met NFS van de Qnap

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiMacho schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:57:
[...]

In dit en in het vorige topic is genoeg info daarover te vinden!

Ik heb een DVD-rom via USB aangesloten. Hou er rekening mee dat je geen originele DVD's er mee af kan spelen!!
oke zal eens beter zoeken dan idd .. maar klikt best lastig ik dacht ik flikker dan mijn huidige dvd speler weg en draai dan direct daar ook de gewone dvd's vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
KL643 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:26:
[...]

Ik heb mijn Qnap achter een Giga switch hangen. Geloof dat dat niet helemaal lekker loopt met NFS van de Qnap
Hangt mogelijk van het type switch af. Bij mij zit er eerst een Netgear 608 giga switch tussen, dan een Belkin 100 Mb switch (naar de PCH) en daarna nog een Linksys giga switch/router (naar de TViX). De 100 Mb switch wordt deze week vervangen door gigabit. Dan kan ik ook eens met jumbo frames gaan stoeien.

Er schijnen inderdaad switches te zijn die niet goed samenwerken met een Qnap NAS en NFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 07:30:
Ik wil mijn popcorn hour A-110 gaan gebruiken als 24/7 FTP server (dus niet alleen om "binnenshuis" media naar het ding toe te streamen, maar ook zodat anderen naar het apparaat toe kunnen up- en downloaden).

1. Kan dit?
2. Zo ja, is ie ook "fxp-able" (up en downloaden van ftp server naar ftp server, zonder zelf eerst te downloaden)
Is er niemand die mij aan een antwoord kan helpen :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epafroditus
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-03-2024
Geweldig die vraag hierboven: ik wilde een soortgelijke vraag ook net gaan stellen!
Het lijkt mij helemaal ideaal, als zo'n ding ook als webserver kan dienen; maar daar ga ik niet van uit.
Is het dus mogelijk om dit apparaat van buitenshuis te benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik wil mijn popcorn hour A-110 gaan gebruiken als 24/7 FTP server (dus niet alleen om "binnenshuis" media naar het ding toe te streamen, maar ook zodat anderen naar het apparaat toe kunnen up- en downloaden).

1. Kan dit?
2. Zo ja, is ie ook "fxp-able" (up en downloaden van ftp server naar ftp server, zonder zelf eerst te downloaden)
Ja dat kan, maar aangezien je het wachtwoord niet kan veranderen zou ik daar niet aan beginnen :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
mph_rbi schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 01:38:
[...]

In het geval van FedEx wel. Via USPS wordt het overgegeven aan de TNT in NL en betaal je aan de deur de kosten aan de TNT postbode. Deze zending kwam via TNT International, dus ik zou het niet weten. Iemand hier die wel invoerrechten moest betalen?
Geen invoerrechten. Je betaalt de BTW achteraf.
En dat is 19% van het aankoopbedrag in USD en dan weer omgerekend naar Euri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 23:01
Na vorige week mijn Popcornhour A-110 ontvangen te hebben leek het me een goed moment eens in kaart te brengen welke voor- en nadelen ik nu heb ondervonden. Bij deze een overzicht waar toekomstige kopers misschien iets aan hebben:

Voordelen:
- In de laatste batch is een aan/uit knop toegevoegd, zeer handig als je (zoals ik) je PCH vaak helemaal uit wil zetten zonder een stekker eruit te trekken of met een pen de kleine reset knop in moet indrukken.
- Ziet er zeer netjes uit en is ook 100% stil (zonder harddisk). Aangezien ik er een harddisk in gezet heb hoor je deze wel iets, maar het valt me al met al mee (ter info: er zit een 1TB samsung disk in).
- 1080p video draait als een zonnetje, nog geen haperingen ondervonden (enkel getest vanaf interne harddisk, dus niet over netwerk!). Tevens werken vrijwel alle video formaten die ik getest heb.
- Veel aansluit mogelijkheden (ook al gebruik ik enkel HDMI) en prima afstandsbediening.

Nadelen:
- Met stip het grootste nadeel voor mij, DTS geluid wordt niet gedecodeerd. Aangezien ik geen DTS receiver heb betekend dit dat ik geen geluid krijg bij films met DTS geluid. Gelukkig kan de A-110 hardware dit wel en is het wachten op een nieuwe firmware (en wat ik van het pch forum begrijp zijn ze daar sinds kort druk mee bezig).
- De interface is even wennen als je XBMC (of iets vergelijkbaars) gewent bent. Het bladeren door mappen en bestanden gaat redelijk traag en zaken als "resume from last point", door bestanden bladeren terwijl video of muziek op achtergrond doorspeelt, en een marker dat je iets gezien hebt ontbreken. Mogelijk wordt dit ooit nog toegevoegd, het zou het naar mijn inziens een flink betere speler maken.
- Wanneer je de ingebouwde NZB of Torrent client gebruikt kan het zijn dat het apparaat bijna onbruikbaar traag wordt. Download dus alleen als je het apparaat verder niet gebruikt, of gebruik een ander apparaat om te downloaden.

Al met al ben ik zeer tevreden en is het hopen dat ze snel DTS decoding toevoegen. De overige punten zijn voor mij van minder belang maar wel het noemen waard. Ik raad 'm in ieder geval nog steeds aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat de volgende uitvoering een LCD schermpje heeft waarop je kunt zien hoeveel minuten je bestandje al speelt. Zoals een DVD/CD speler zeg maar.

Bij wie werkt Network Browser (vinden van workgroup) wel?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:39:
Ik hoop dat de volgende uitvoering een LCD schermpje heeft waarop je kunt zien hoeveel minuten je bestandje al speelt. Zoals een DVD/CD speler zeg maar.
Zoals bij TViX. Af en toe best handig als je geen zin hebt om drie keer op Info te drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Laatst online: 11:20
Bij wie werkt Network Browser (vinden van workgroup) wel?
Bij mij werkt dat gewoon?!

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe heb je je workgroup genoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Laatst online: 11:20
MSHOME :$

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09 10:19
Ik had deze vraag al gesteld, maar nog geen antwoord op gehad...iemand een idee?

Klein vraagje over het afspelen van .ts bestanden. Via mijn DM-600 (satellietontvanger) neem ik op op een DS-107+. Dit opnemen gaat vlekkeloos, en ook het afspelen hiervan via dezelfde Dreambox werkt prima. Echter, als ik deze .TS wil afspelen via de PCH gaat het mis. Hij laat alleen de eerste frame van de video zien, terwijl de audio wel gewoon blijft doorspelen. Heeft iemand een idee in welke richting ik het probleem moet zoeken? Uiteraard al gezocht op google, maar hier helaas geen stap mee verder gekomen (wellicht weinigen die de PCH gebruiken icm een Dreambox?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
....
Daar heb je de 'Info' knop op je afstandabediening voor. Die toont de duur en de gespeelde lengte van de dvd en bij AVI nog veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-07-2023
[b][message=30921160,noline]
Ohja, de huidige versie zou te bekijken moeten zijn onder de url "http://pch.emielmols.info/ug" (toe te voegen bij Web Services). Momenteel is het grabben van de feeds realtime, en aangezien het vrij veel requests zijn duurt dit dus eventjes; in de toekomst zal dit uiteraard gecached kunnen worden.

update: enigszins hippe interface eromheen nu :)
Gaan we eens testen! Leuk idee iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Laatst online: 10-09 10:21
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 00:34:
Ook ik heb één van de laatste batches PCH-A110 kunnen bemachtigen. Nu ben ik even wat op zoek geweest naar mogelijkheden om uitzendinggemist.nl te bekijken, maar kant-en-klare oplossingen lijken niet te bestaan. Op GoT vond ik een verouderde oplossing, maar inmiddels lijken er wat beveiligingen aangebracht te zijn op uitzendinggemist.

Al met al reden om zelf te kijken of hier omheen te werken is, en wat blijkt: dat is wel degelijk mogelijk. Op het moment heb ik een vrij simpel script waarvan naar alle 'frontpage' uitzendingen te navigeren valt (rss rip van deze feed), maar ik wil het eigenlijk wat mooier in elkaar gaan zetten, inclusief een strakke GUI. Over de opzet van het project ben ik nog niet helemaal zeker, maar afhankelijk van hoeveel mensen dit willen gebruiken, leek het me een idee om er een community project van te maken. Zijn hier mensen enthousiast voor te krijgen? Of hebben mensen hier andere ideeen over?

Ohja, de huidige versie zou te bekijken moeten zijn onder de url "http://pch.emielmols.info/ug" (toe te voegen bij Web Services). Momenteel is het grabben van de feeds realtime, en aangezien het vrij veel requests zijn duurt dit dus eventjes; in de toekomst zal dit uiteraard gecached kunnen worden.

Mooi hoor! Hier zat ik op te wachten :) .
Het werkt bij mij helaas niet helemaal lekker. De site past bij mij niet helemaal in beeld, dus ik moet scrollen (A-100, PAL). Als ik dan naar een programma ga en op 'enter' druk, dan wordt het beeld zwart en kan ik niks anders dan de stekker uit m'n PCH trekken; ik krijg er anders geen beweging meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 00:19
Dat't niet op het scherm past heb ik ook, maar afspelen lukt wel. Heb jij de meest recente firmware ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
geerten schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 22:53:
Dat't niet op het scherm past heb ik ook, maar afspelen lukt wel. Heb jij de meest recente firmware ??
Ja, er is geen update beschikbaar via de speler. Speel jij ook af op PAL met een A-100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 00:19
HDMI op PAL-resolutie (via een HDMI->DVI kabel naar een SD TV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tjee, zou die alleen met MSHOME werken?
Anderen?
OutofFocus schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 14:12:
[...]

Daar heb je de 'Info' knop op je afstandabediening voor. Die toont de duur en de gespeelde lengte van de dvd en bij AVI nog veel meer.
En dat laat jij de hele tijd in beeld staan?
Lijkt me niks.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2008 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:59:

[...]

Lijkt me niks.
Ja, en? Je gaat toch ook niet de hele tijd naar een display op het apparaat zitten kijken?

Een display op de PCH vind ik onzin, alles wat je wilt weten kun je gewoon onscreen even oproepen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

PoweRoy

funky!

Wildfire schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:15:
[...]

Ja, en? Je gaat toch ook niet de hele tijd naar een display op het apparaat zitten kijken?

Een display op de PCH vind ik onzin, alles wat je wilt weten kun je gewoon onscreen even oproepen.
Mp3 playback. Je gaat toch niet de tv aanzetten om te kijken hoe het huidige liedje heet.
Ook handig om bij films de tijd neer te zetten.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

PoweRoy schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:25:
[...]

Mp3 playback. Je gaat toch niet de tv aanzetten om te kijken hoe het huidige liedje heet.
MP3 Playback, mwah daar heb ik m'n PC voor. Of anders die USB-aansluiting op m'n stereotoren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
[...]

Tjee, zou die alleen met MSHOME werken?
Anderen?
Nee joh!!!

Met "VAN LINT" werkt het hier ook prima. :)

Als je alle computers maar in precies dezelfde werkgroep zet dan werkt het als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ernstblaauw schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 19:19:
[...]

Mooi hoor! Hier zat ik op te wachten :) .
Het werkt bij mij helaas niet helemaal lekker. De site past bij mij niet helemaal in beeld, dus ik moet scrollen (A-100, PAL). Als ik dan naar een programma ga en op 'enter' druk, dan wordt het beeld zwart en kan ik niks anders dan de stekker uit m'n PCH trekken; ik krijg er anders geen beweging meer in.
Het resolutieprobleem was inderdaad wel te verwachten - ik speel hem zelf af op full hd resolutie (op A-110 overigens), en dan past het meestal net. De interface is nu vrij simpel, en ik ben bezig om uit te zoeken hoe het allemaal wat beter kan. Het schijnt dat er redelijk wat javascript support aanwezig is, maar uiteraard is dat helemaal nergens gedocumenteerd ;-). Mijn plan vooralsnog is het netwerkverkeer te sniffen als er naar de MSP Portal wordt gegaan. want ik gok dat ook dat op een of andere manier html/js is.

Overigens, dat de streams niet werken is wel enigszins vreemd. Het zou aan verschillende dingen kunnen liggen, waarvan de meest voor de handliggende toch de PCH firmware / configuratie is. Eventueel zou het aan je provider kunnen liggen, want vrijwel alle peeringpartners van uitzendinggemist implementeren een (eigen) cache-mechanisme voor de streams. Zou je eens kunnen kijken waar "wm2c4.omroep.nl" bij jou naar resolved ('ping wm2c4.omroep.nl' in commandprompt)?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2008 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:44

mno

giohardcore schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 11:39:
Klein vraagje over het afspelen van .ts bestanden. Via mijn DM-600 (satellietontvanger) neem ik op op een DS-107+. Dit opnemen gaat vlekkeloos, en ook het afspelen hiervan via dezelfde Dreambox werkt prima. Echter, als ik deze .TS wil afspelen via de PCH gaat het mis. Hij laat alleen de eerste frame van de video zien, terwijl de audio wel gewoon blijft doorspelen. Heeft iemand een idee in welke richting ik het probleem moet zoeken? Uiteraard al gezocht op google, maar hier helaas geen stap mee verder gekomen (wellicht weinigen die de PCH gebruiken icm een Dreambox?)
Ik kan de .TS-opnames die op de harddisk van mijn DM7025+ staan gewoon afspelen over het netwerk op mijn PCH A-100. Geen problemen met video of audio. Kan jij dezelfde TS-files wel afspelen vanaf (bijvoorbeeld) een USB-harddisk direct op je PCH?

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:00:
[...]
Overigens, dat de streams niet werken is wel enigszins vreemd. Het zou aan verschillende dingen kunnen liggen, waarvan de meest voor de handliggende toch de PCH firmware / configuratie is. Eventueel zou het aan je provider kunnen liggen, want vrijwel alle peeringpartners van uitzendinggemist implementeren een (eigen) cache-mechanisme voor de streams. Zou je eens kunnen kijken waar "wm2c4.omroep.nl" bij jou naar resolved ('ping wm2c4.omroep.nl' in commandprompt)?
Pingen naar wm2c4.omroep.nl [145.58.33.158] met 32 bytes aan gegevens:
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Ping-statistieken voor 145.58.33.158:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
(100% verlies).

:s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:00:
[...]
Pingen naar wm2c4.omroep.nl [145.58.33.158] met 32 byte gegevens:

De doelhost is niet bereikbaar.

Ping-statistieken voor 145.58.33.158:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
(100% verlies).

Ik zit bij Alice.
Dit is trouwens met mijn PC, waar ik OpenDNS als DNS server heb. Op de PCH zit de standaard DHCP toegewezen (die van Alice dus). Moet ik ook met die DNS server pingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ook hier vanuit het buitenland geen response op dat IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:33
Die server reageert dus gewoon niet op pings. De server is echter wel online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Response is er bij mij ook niet, maar als het had resolved naar een andere IP-range had dit met je provider te maken :). De 145.58.* is het ook bij mij.

@ernstblaauw: je kunt het proberen met een Alice DNS server inderdaad, maar al met al is de kans vrij klein dat dit het probleem is:
- Transparant cachen kan op genoeg andere manieren dan dns entries aanpassen, bijvoorbeeld door het direct in de routing op te lossen.
- Cachen kan het meest handige door gewoon andere streaming URLs op de website aan te geven voor [Alice, Casema, *insert provider*] providers. Dit is dan wel weer te controleren door in je mediaplayer op je pc uit te zoeken vanaf welke host de mms://-stream uiteindelijk komt.
- Het meestwaarschijnlijke lijkt nog steeds een configuratiefout van je PCH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 12:16:
Response is er bij mij ook niet, maar als het had resolved naar een andere IP-range had dit met je provider te maken :). De 145.58.* is het ook bij mij.

@ernstblaauw: je kunt het proberen met een Alice DNS server inderdaad, maar al met al is de kans vrij klein dat dit het probleem is:
- Transparant cachen kan op genoeg andere manieren dan dns entries aanpassen, bijvoorbeeld door het direct in de routing op te lossen.
- Cachen kan het meest handige door gewoon andere streaming URLs op de website aan te geven voor [Alice, Casema, *insert provider*] providers. Dit is dan wel weer te controleren door in je mediaplayer op je pc uit te zoeken vanaf welke host de mms://-stream uiteindelijk komt.
- Het meestwaarschijnlijke lijkt nog steeds een configuratiefout van je PCH.
Bedankt voor je hulp! Ik zou echter niet weten wat de configuratiefout zou zijn; wat kan er mis zijn op het ding? Er is toch vrij weinig in te stellen van wat hij wel of niet afspeelt?
Ik heb nog niet kunnen testen met een andere DNS-server, maar op mijn computer doen de streams het in WMP via de OpenDNS servers. (De PCH heeft de DNS-servers van Alice, het lukt me nog even niet om de DNS-servers aan te passen in het modem. Als dat gelukt is, dan meld ik het resultaat hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-05 22:20
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 00:34:
Ook ik heb één van de laatste batches PCH-A110 kunnen bemachtigen. Nu ben ik even wat op zoek geweest naar mogelijkheden om uitzendinggemist.nl te bekijken, maar kant-en-klare oplossingen lijken niet te bestaan. Op GoT vond ik een verouderde oplossing, maar inmiddels lijken er wat beveiligingen aangebracht te zijn op uitzendinggemist.

Al met al reden om zelf te kijken of hier omheen te werken is, en wat blijkt: dat is wel degelijk mogelijk. Op het moment heb ik een vrij simpel script waarvan naar alle 'frontpage' uitzendingen te navigeren valt (rss rip van deze feed), maar ik wil het eigenlijk wat mooier in elkaar gaan zetten, inclusief een strakke GUI. Over de opzet van het project ben ik nog niet helemaal zeker, maar afhankelijk van hoeveel mensen dit willen gebruiken, leek het me een idee om er een community project van te maken. Zijn hier mensen enthousiast voor te krijgen? Of hebben mensen hier andere ideeen over?

ziet er strak uit! Ik heb hem toegevoegd. Thanks!
Bestaat zoiets ook voor stel rtl4gemist.nl? Bieden zei ook rss aan?
Kun je trouwens je script delen, zodat ik zelf wat kan experimeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
simonanton schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 15:20:
[...]

ziet er strak uit! Ik heb hem toegevoegd. Thanks!
Bestaat zoiets ook voor stel rtl4gemist.nl? Bieden zei ook rss aan?
Kun je trouwens je script delen, zodat ik zelf wat kan experimeteren?
Ik kwam trouwens deze feed nog tegen.
http://www.tvopjepc.nl/rss.php
Misschien dat we daar nog wat mee kunnen? Maar zoals gezegd, ik wil zelf wel experimenteren als ik het script heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
ernstblaauw schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 14:31:
Bedankt voor je hulp! Ik zou echter niet weten wat de configuratiefout zou zijn; wat kan er mis zijn op het ding? Er is toch vrij weinig in te stellen van wat hij wel of niet afspeelt?
Ik heb nog niet kunnen testen met een andere DNS-server, maar op mijn computer doen de streams het in WMP via de OpenDNS servers. (De PCH heeft de DNS-servers van Alice, het lukt me nog even niet om de DNS-servers aan te passen in het modem. Als dat gelukt is, dan meld ik het resultaat hier)
Ook met de DNS-servers van OpenDNS kan mijn PCH niks afspelen. Ik zou dus niet weten wat ik anders moet configureren, als iemand een tip heeft, hoor ik die graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baca
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10-2024
Wildfire schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:50:
[...]

MP3 Playback, mwah daar heb ik m'n PC voor. Of anders die USB-aansluiting op m'n stereotoren :P
Ik zit ook wel te wachten op een display ala sqeeuzebox. Ik vind de popcorn niet ideaal voor mp3 playback. Ik wil mijn tv niet aan hebben als ik muziek wil luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

simonanton schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 15:43:
[...]

Ik kwam trouwens deze feed nog tegen.
http://www.tvopjepc.nl/rss.php
Misschien dat we daar nog wat mee kunnen? Maar zoals gezegd, ik wil zelf wel experimenteren als ik het script heb.
Ik zie geen bezwaar tegen het delen van de source, _maar_ ik ben zelf eigenlijk voor het gelijk goed aanpakken in plaats van een set hobbyscripts door elkaar te gebruiken. Aangezien ik het zelf druk zat heb is de hulp van iedereen welkom, en ook bijvoorbeeld rtlgemist wil ik er inderdaad bij zien. Je hebt trouwens geen contactgegevens in je profile staan, zou je mij kunnen contacten per dm/mail/jabber <emiel.mols@gmail.com>/msn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had net even via setup mijn PCH interface op Nederlands gezet. Nou die heb ik maar snel weer op Engels ingesteld. Wat een beroerde vertaling zeg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

PoweRoy schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:25:
[...]

Dan zie je het nog niet. Dan zie je goudvissen. Ik vind het niet zo erg als ik op de tv een bruikbare playlist zou zien en zou kunnen browsen naar mp3's zonder dat het afspelen stopt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een avondje lopen klooien met photoshop: Op- of aanmerkingen welkom!.

Een paar puntjes:
  • De bedoeling is van zowel rtlgemist.nl als uitzendinggemist.nl te gaan grabben. De rtlgemist.nl stream kwaliteit is op het moment van schrijven nog wat beter dan die van uitzendinggemist.nl.
  • rtlgemist.nl houdt een redelijk andere indeling wat betreft de site aan - alles is daar gebaseerd op de zenders waarop het ooit is uitgezonden, terwijl uitzendinggemist.nl dit niet eens vermeldt (logischere aanpak w.m.b).
  • Ik heb de MSP portal source kunnen achterhalen (klik) en volgens mij moet het bovenstaand ontwerp - zij het met wat moeite - te implementeren zijn.
  • Ik heb er bewust voor gekozen een rtlgemist.nl / uitzendinggemist.nl interface te maken en ook niet via iets als de rss feeds van tvopjepc.nl te gaan. Hoewel hier best mooie meta-data instaat, lijkt het me een partij die een stuk moeilijker doet als je er ongegeneerd data vanaf loopt te spideren.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2008 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
[...]
Lijkt me niks.
Ik kijk af en toe.
Ik heb ook een HW mod gedaan dat de leds minder fel zijn.
Mijn 'echte' DVD speler zit ook in een kast ingebouwd en wordt bediend via een IR bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09 10:19
mno schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:03:
[...]

Ik kan de .TS-opnames die op de harddisk van mijn DM7025+ staan gewoon afspelen over het netwerk op mijn PCH A-100. Geen problemen met video of audio. Kan jij dezelfde TS-files wel afspelen vanaf (bijvoorbeeld) een USB-harddisk direct op je PCH?
Hhmm, dat is wellicht wel goed om even te proberen. Er zijn verder geen instellingen op die DM-800 vwb het formaat waarin hij moet opnemen he? Ik zal wel ook nog even kijken of ik diezelfde .TS wel via mijn DM-800 kan afspelen. Ik heb wel de grootte waarop hij files moet gaan knippen verhoogd van 1 --> 4GB, kijken of dat nog soelaas biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het valt me op dat vrijwel niemand een niet-popcornhour Networked Media Tank heeft. Zouden die bedrijven niet failliet gaan zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 14:44:
Het valt me op dat vrijwel niemand een niet-popcornhour Networked Media Tank heeft. Zouden die bedrijven niet failliet gaan zo?
Nou, ik neem aan dat tweakers over het algemeen geen impuls-kopers zijn, dat ze nogal wat research doen voordat ze iets kopen. Ik heb dit zelf ook gedaan, en je kan moeilijk ontkennen dat de PCH gewoon prijs-technisch gezien de beste deal is.
Een tweede mogelijkheid is omdat iedereen hier over de PCH praat, je in een vicieuze cirkel beland. Eventuele kopers zijn dan ook iets sneller geneigd een PCH te kopen ipv apparaat x.

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:02
Zelf heb ik een HDX-1000 (niet popcorn) gekocht, alhoewel deze dezelfde sofware (Syabas) gebruiken maar hardware matig toch een beetje verschillend verschillend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 02:46:

Een paar puntjes:
  • De bedoeling is van zowel rtlgemist.nl als uitzendinggemist.nl te gaan grabben. De rtlgemist.nl stream kwaliteit is op het moment van schrijven nog wat beter dan die van uitzendinggemist.nl.
  • rtlgemist.nl houdt een redelijk andere indeling wat betreft de site aan - alles is daar gebaseerd op de zenders waarop het ooit is uitgezonden, terwijl uitzendinggemist.nl dit niet eens vermeldt (logischere aanpak w.m.b).
  • Ik heb de MSP portal source kunnen achterhalen (klik) en volgens mij moet het bovenstaand ontwerp - zij het met wat moeite - te implementeren zijn.
  • Ik heb er bewust voor gekozen een rtlgemist.nl / uitzendinggemist.nl interface te maken en ook niet via iets als de rss feeds van tvopjepc.nl te gaan. Hoewel hier best mooie meta-data instaat, lijkt het me een partij die een stuk moeilijker doet als je er ongegeneerd data vanaf loopt te spideren.
Het ziet er veelbelovend uit.
Gaaf dat je er mee bezig bent. Het zou geweldig zijn als het ook echt goed gaat draaien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad. Hulde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat streamen van Uitzendingemist en Rtlgemist op de PCH interesseert me in hoge mate.

Ik zet de link van Emiel meteen even in Webservices. Dat kan overigens via je PC als de PCH in het netwerk hangt natuurlijk.

Ik zit op een Duits NMT-forum en daar hebben ze een dergelijke oplossing voor het ZDF, de zogenaamde "ZDF-Mediathek". Misschien aardig om te zien hoe ze dat daar hebben gedaan: http://nmt:nmt@www.compiz.de/pch/mediathek/index.php

Er is zelfs nog een 2e uitvoering, maar die is alleen op de Popcorn te zien: http://www.dialogfernsehen.de/nmt/zdf.php5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:51:

Ik zet de link van Emiel meteen even in Webservices. Dat kan overigens via je PC als de PCH in het netwerk hangt natuurlijk.
Kun je dat uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk.

De Webservices kun je vanuit je PC als volgt bereiken: http://IP van de PCH:8883/webservices_edit.html

Daar kun je dan je URL en een naam invullen en rechtsonder klikken op "Opslaan". Dan lijkt het mis te gaan omdat je een foutmelding krijgt met de volgende tekst (bij FF): Firefox kan geen verbinding maken met de server op 127.0.0.1:8883. In de adresbalk vervang je vervolgens 127.0.0.1 weer door het IP van je PCH en daarna ENTER. Nu wordt de wijziging wel doorgezonden. Controleer het door opnieuw bovenstaande URL voor Webservices te gebruiken, even refreshen en je ziet de nieuwe entry bij de Webservices verschijnen. :)

Op deze manier (met de juiste interne adressen) kun je een aantal instellingen en velden van je PCH vullen/wijzigen vanuit je PC.

Een alternatief is het aanmaken van een HTML-bestandje met een URL en die in de root van je interne harde schijf plaatsen en die met de remote van de PCH aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cool Taurusax1! Dat werkt een stuk makkelijker :)

Nu ander nieuws:

Concurrentie voor Sigma's HD chipset
ST introduceert de STI7105 HD videodecoder voor settopboxen en mediaservers. De chip ondersteunt alle bekende videostandaarden waaronder AVS, H.264, Mpeg2, VC-1, WM9. Hij heeft een DDR2 geheugeninterface voor goedkoop geheugen, een geintegreerde SATA2 interface voor direct afspelen en opnemen van de videostream op HDD, 2 USB2.0 aansluitingen.
Aan boord zitten: een control-plane processor met 800 DhrystoneMIPS, twee dedicated audio/video verwerkings VLIW-DSP's, een grafische copro met triple source 2D blitter engine compositor voor 1080 progressive.
Wat betreft OS is er de keuze uit Linux, OS21 of WindowsCE.

Ter vergelijk, de popcornhour heeft een 300MHz MIPS processor en die levert 1.44 Dhrystone MIPS/MHz performance dus 432 DhrystoneMIPS.
De ST heeft dus alleen al een control/plane processor die bijna twee keer zo krachtig is!

Bron: Bits&Chips 10e jaargang nr 15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De Sigmachip in de popcornhour is al een hele tijd op de markt en zoals ik je bericht lees moet die ST chip nog komen. Niet zo vreemd dat hij dan sneller is.

Maar concurrentie is goed. Dan doen ze op de volgende Sigmachip ook weer wat beter hun best :)

[ Voor 23% gewijzigd door Marzman op 29-10-2008 10:25 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:33
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 14:44:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1312655
U zei? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 23:03:
Natuurlijk.

De Webservices kun je vanuit je PC als volgt bereiken: http://IP van de PCH:8883/webservices_edit.html

Daar kun je dan je URL en een naam invullen en rechtsonder klikken op "Opslaan". Dan lijkt het mis te gaan omdat je een foutmelding krijgt met de volgende tekst (bij FF): Firefox kan geen verbinding maken met de server op 127.0.0.1:8883. In de adresbalk vervang je vervolgens 127.0.0.1 weer door het IP van je PCH en daarna ENTER. Nu wordt de wijziging wel doorgezonden. Controleer het door opnieuw bovenstaande URL voor Webservices te gebruiken, even refreshen en je ziet de nieuwe entry bij de Webservices verschijnen. :)

Op deze manier (met de juiste interne adressen) kun je een aantal instellingen en velden van je PCH vullen/wijzigen vanuit je PC.

Een alternatief is het aanmaken van een HTML-bestandje met een URL en die in de root van je interne harde schijf plaatsen en die met de remote van de PCH aanklikken.
Best omslachtig dit, terwijl je via je scherm ook gewoon bij webservices aan de linkerzijde add/delete hebt staan. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
simonanton, de NMT's missen een toetsenbord. Dit is toch echt wel makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 16:13:
simonanton, de NMT's missen een toetsenbord. Dit is toch echt wel makkelijker :)
Je kunt ook een USB keyboard aansluiten en daarmee de boel wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk kan dat, maar als je die niet (bij de hand) hebt, is de door mij beschreven methode toch makkelijker dan dat gepruts met de remote. Alhoewel als je erg bedreven bent in SMSsen dan gaat dat misschien nog wel maar voor mij is deze mogelijkheid een uitkomst. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 16:13:
Als je op die usb-aansluiting een usb toetsenbord zet is dat nog makkelijker :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Donderdag (vandaag) waarschijnlijk nieuwe firmware voor de A-100 :)

http://www.networkedmedia...hread.php?tid=7992&page=8

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die link wijst naar de A-110. De nieuwe firmware voor de A-100 wordt inderdaad donderdag (vandaag dus) online beschikbaar. Sinds 21.30 uur (woensdag) was deze al te downloaden van het Duitse NMT-forum. :P

Hij zit er bij mij al op, maar nog geen tijd gehad om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Link is inderdaad niet voor de A100. Is er een changelog beschikbaar van de firmware update?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Release Date : 30 Oct 2008

Firmware Version : 01-17-081023-15-POP-402-000

Release Note :
1. Requires NMT apps 00-17-081023-15-POP-402

2. Playback
- MKV HTTP streaming performance improved
- MKV Chapters support.
- MKV chapter key handling (follows WMP)
- use PREV/NEXT key to switch chapter
- at each chapter,
- pressing PREV once will goto start of that chapter
- pressing PREV twice will goto previous chapter
- pressing PREV twice at 1st chapter will goto previous clip if in playlist
- pressing NEXT once will goto start of next chapter
- pressing NEXT once at last chapter will goto next clip if in playlist
- Fixed ISO playback over USB occasional hang issue
- Fixed some FLAC playback at wrong sampling frequency
- Fixed certain TS substream (mostly teletext) incorrectly detected as DTS
- Fixed certain TS with mixed Hi-Def and standard audio subtracks losing audio
- Audio with new info display and ID3v2 (album art if available)
- ID3 parsing for local (HDD, USB storage) content only
- Press Info key to display
- Added filename and bitrate in video info display.
- RMVB support (requires new myiHome v5.1.0 and above to perform transcoding)
- Fixed certain microDVD SUB file will cause hang
- Fixed thumbnail display issue from WMP servers
- Moved Video Zoom option from "Preferences" to "Audio/Video" page, separating into 2 options
- Video Zoom [Actual Size | Fit To Screen | Crop | Full Screen]
- TV Type [4:3 | 16:9 | 16:10]
- Prebuffering control
- new HTML extension tag supported, "prebuf=xxx" property tag added to anchor tag to set the size of the pre-buffer
- Fixed no dimension information displayed for certain M1V/M2V files
- display MP3 album art in actual size
- Fixed exception handling for music album art
- added handling of FLAC file with ID3 header
- DTS-core passthrough fixed
- Fixed audio switch between DTS-HD and other codec no output issue
- Video playback progressive zoom and pan
- press "Zoom" key to cycle through zoom mode, magnify mode and pan mode
- use arrow key to adjust value (only left/right key for zoom/magnify)
- moves viewport when panning, instead of the image
- added exit zoom mode
- change pan step size to 1
- save pan/zoom setting for each zoom profile (FullScreen, Actual Size etc) to RAM.
- Audio output fixes
- fixed some AVI with DTS 96/24 output
- fixed AVI with PCM output noise when set to 5.1
- fixed HDMI no DTS output when AC3 set to PCM mode
- Fixed for 24 bit encoded FLAC playback
- Fixed playback video_ts over SMB stuttering issue
- Fixed Brightness/Saturation/Contrast not applied correctly in DVD playback
- Added language selection for DVD subtitle/audio (Danish etc)
- Fixed DVD with single subtitle track cannot be displayed
- Modified Volume range to improve usable range
- Volume range -15~+15, max 15dB, min -28dB.
- red number if >0dB, indicating boosted volume
- green number if <0dB
- white at 0dB
- Fixed volume not saved when it is 0dB
- Detect .dts as DTS-WAV, starts playback with 0dB to allow uncorrupted passthrough
- Fixed WAV header parsing for certain wav file
- Fixed HD-DVD remux, DD+ track no audio downmix output
- Fixed M2T PMT detection bug
- Fixed DTS-WAV output issue when surround mode is set to 5.1
- Fixed inaccurate running video bitrate
- Rectified "repeat", "suspend" key mapping in ISO playback
- Fixed incorrect playlist OSD display when music playback from myiHome
- Fixed decoder crash when playing a MKV without audio track
- Fixed incorrect downsampling of PCM audio for HDMI output source sampling rate > 48kHz
- Fixed incorrect WAV playback sampling rate (set at 48kHz)

3. Photo app
- New Photo app
- added more information on display
- eliminate black-out gap between slides
- able to display monochrome JPEG
- auto rotation for photo (JPEG)
- based on EXIF orientation and below 2048x2048
- Brightness/contrast/saturation change ("Setup" + arrow keys)
- Slideshow fixes
- Auto rotation for jpeg 2111 profile
- Known issue: Color distortion at the bottom of picture after +-90deg rotate.
- Color settings to follow preset value
- changed pan to moving viewport, instead of image (same as for movies)
- fixed mis-aligned position when performing zoom
- Fixed decoder crashed when displaying certain GIF file through HDMI
- Fixed certain JPEG rotation will crash decoder
- Known issues:
- for GIF/BMP/PNG, will clear screen when manually switch previous/next slide
- color distortion at bottom of photo when panning.
- no rotation for BMP GIF PNG
- no rotation for JPEG >= 2048x2048
- JPEG > 15MB cannot be displayed through HTTP
- BMP > 2272x1712, PNG > 4000x2400 cannot be displayed - checking
- Note: myiHome will transcode and scale-down BMP/GIF/PNG to JPEG

4. System/Browser
- Atheros WiFi WEP issue fixes
- added HDMI/DVI colorspace Setup option
- fixed wrong navigation flow after adding network share
- Modified Web Services UI pages
- Fixed when USB drive added/removed, issue with media source page refresh
- Turkish, Danish translation added
- Browser caching to harddisk
- Various translation fixes
- WiFi graceful teardown during reboot/shutdown to avoid crash.
- Browser modification
- pressing SOURCE key at "Media source" page will goto "Web Services"
- fixed browser using wrong cached image
- added "new folder" and "rename" functions in File Operation menu
- faster fileplayer sort
- Fixed garbled text at network share -> username/password page
- Various new libs to resolve crash issue Usenet download under certain condition
- Fixed CD-ROM folders not sorted on top of file list
- Fixed occasional inaccurate WiFi auto-scan list
- Workaround inaccurate width calculation for some fixed-width character
- Cut Browser parsing time to about half (reduce about 0.2s)
- Fixed ISO file does not support relative path on fileplayer
- Fixed NMT apps start/stop status shown incorectly
- Fixed NMT apps status refresh in SEtup page and "Reset Factory Setting" handling
- Fixed failure to access Clutch interface
- Fixed broken browser history

5. Network
- NFS servers browsing supported
- SMB client fixes, additional checking to prevent from redirect to invalid/stale share folder
- Handling when network lost - proper unmount and page redirection
- NFS client fixes, reduce the retry time on NFS mount from 2 mins to 1 min
- Revert network IP checking for SMB/NFS share before mount attempt
- Fixed reset to factory settings occasionally failed after network configuration changed

6. Subtitle
- Fixed extended character misaligned in MKV embedded subtitle
- Fixed bi-direction issue in Hebrew *.SUB
- Subtitle menu re-ordered and text modified
- A"Time"->"On/Off"->"Color"->"Size"->"Position"
- Fixed Subtitle from myiHomeLite bug (QA#495)

7. Casgle client
- changed Casgle client name from "Casgle Client" to "Casgle iDVR"
- opened Casgle client service for SD mode too

8. Known issues
- PNG/TIFF support over myiHome broken

NMT Apps Version : 00-17-081023-15-POP-402

Release Note : 1.Minimum firmware version to use this NMT App is 00-17-081023-15-POP-402-000

2. Casgle services added
- For more information on this feature, please visit www.casgle.com/pch.php
- Note that by default Casgle iDVR will be subscribed to some default channels and will do downloads in the background. This may take up some of your HDD space, and network bandwidth during the download. To disable this service, you can Stop this service under Setup->NMT apps->Start/Stop OR you can unsubscribe all channels on Casgle

3. Fixed Casgle when start from index page link, unable to add channel

4. NMT apps page will generate for every access to get latest status

5. Added Casgle UI with help

6. Restart NMT apps after restore factory setting

7. Automatic restart NMT app that fails to start

8. Samba server, remove server information when server is stopped

9. Samba server, upgraded Samba server from 3.0.26a to 3.0.32.

Note : Unzip into the root of your USB thumbdrive. Browse to usbupdate.html to update.
Please DO NOT power off the unit during firmware update, as it will render your unit inoperational.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Die link wijst naar de A-110. De nieuwe firmware voor de A-100 wordt inderdaad donderdag (vandaag dus) online beschikbaar. Sinds 21.30 uur (woensdag) was deze al te downloaden van het Duitse NMT-forum. :P

Hij zit er bij mij al op, maar nog geen tijd gehad om te testen.
Klopt,maar daar was wel te lezen dat er een nieuwe firmware uitkwam voor de A-100 ;)

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is me niet duidelijk of de NMT aps gewijzigd zijn en/of dus de harde schijf geformateerd dient te worden bij herinstallatie nieuwe aps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
"Fixed ISO playback over USB occasional hang issue"

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 10:38:
Het is me niet duidelijk of de NMT aps gewijzigd zijn en/of dus de harde schijf geformateerd dient te worden bij herinstallatie nieuwe aps.
Kan, maar je kan ook upgraden (tenminste, was zo bij de vorige versies).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

MeNTaL_TO schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:24:
[...]

Kan, maar je kan ook upgraden (tenminste, was zo bij de vorige versies).
Voor zover ik weet is alleen bij een nieuwe install een format nodig, daarna zijn het gewoon upgrades. Het zou me ook wat zijn zeg, als je elke keer een verplichte format zou krijgen bij een firmware upgrade :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt! Format is niet nodig bij een upgrade van de NMT Apps. Overigens zijn die inderdaad gewijzigd, zie de bovenstaande changelog. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:43
Hmmm, benieuwd of dit het browsen door de bestanden sneller maakt (zou hij 'vooruit' cachen of alleen zojuist bezochte pagina's?). Zou een goede reden voor mij zijn om een HDD te plaatsen. Ik houd me aanbevolen voor de ervaringen van mensen met HDD! =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

1. Kan dit?
1. Ja, dit kan... Hierboven staat ergena dat het wachtwoord niet te wijzigen is, maar dat is niet waar. Het kost alleen wel flink wat moeite...Ik weet alleen niet of de ingebouwde ftp-server robuust genoeg is om aan het grote, boze internet te hangen...
2. Geen idee of dit werkt...Denk van niet, maar dit kan je toch gewoon in je thuisnetwerkje testen?
3. Waarom ga je niet gelijk voor SFTP? Ik heb inmiddels een werkende SSH-server draaien die gewoon aan het Internet hangt... SFTP-fuctionaliteit werkt helaas nog niet binnen mijn huidige setup... (zie ook mijn eerdere post hieronden) Er zijn echter wel andere SSH-oplossingen die dit wel zouden moeten bieden..De nmt-forums zouden hiervoor uitkomst moeten bieden..
scorpion303 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:38:
[...]

Kleine update!

Ik heb de telnet server aan de praat gekregen. Daarna heb ik dropbear SSH server kunnen installeren en deze werkt nu ook naar behoren! Kan nu zonder problemen vanaf het Internet inloggen op m'n PCH. SSH-tunneling via de PCH naar andere apparaten in het netwerk werkt ook. Verder kan ik (middels een gecompileerde versie van ether-wake} andere apparaten in mijn netwerk aanzetten middels WOL.

Helaas is dropbear niet uitgerust met SFTP functionaliteit. Ik heb een poging ondernomen om een SSH tunnel op te zetten naar de interne ftp server van de PCH, maar dat gaat nog niet zo makkelijk. Ook via ftp passive mode loop ik tegen probleempjes aan. Verder moet ik nog even zorgen dat al deze aanpassingen een reboot van de PCH gaan overleven :)

[ Voor 7% gewijzigd door scorpion303 op 30-10-2008 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Epafroditus schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 02:15:
Geweldig die vraag hierboven: ik wilde een soortgelijke vraag ook net gaan stellen!
Het lijkt mij helemaal ideaal, als zo'n ding ook als webserver kan dienen; maar daar ga ik niet van uit.
Is het dus mogelijk om dit apparaat van buitenshuis te benaderen?
Er zit een ingebouwde webserver in.. Ik weet alleen niet of deze robuust genoeg is om zonder (beveiligings)problemen aan het Internet te hangen.. Ik denk dat een beetje speuren op internet, je vast wel naar een apache implementatie leidt die ook op de PCH werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 02:46:

Een paar puntjes:
Helaas doet hij het, ook met de nieuwe firmware, niet bij mij. Eerder werd gesuggereerd dat het misschien lag aan instellingen. Weet iemand wat ik zou kunnen veranderen, om toch uitzendinggemist aan de praat te krijgen?
Ik heb:
- een A-100
- taal op NL
- DHCP uit (static ingesteld op 172.19.3.2)
- geen iHome server, maar shares via SMB
- geen harde schijf in PCH
- Ik ga naar de links met de pijltjestoetsen, en selecteer de links met enter
- de PCH aangesloten op een PAL-TV met drie stekkertjes (composite?, audio links, audio rechts) en bij de TV een Scart-converter

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het aan deze instellingen ligt. Alle tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hierboven: ik heb A110/static ip/geen hdd/engels, en hier werkt het dus. Geen idee waar het bij jou aan kan liggen!

Mijn grootste gemis is op dit moment dat de interface resolutie van de PCH altijd 1280x720 (720p) is, terwijl ik dit liever mooi native op mijn 1080p tv zie. Heeft iemand enig idee hoe dit aan te passen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Instellingen, Geluid/Beeld, "Beeld uitvoer" kun je dat volgens mij instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ernstblaauw schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 14:27:
[...]

Helaas doet hij het, ook met de nieuwe firmware, niet bij mij. Eerder werd gesuggereerd dat het misschien lag aan instellingen. Weet iemand wat ik zou kunnen veranderen, om toch uitzendinggemist aan de praat te krijgen?
Ik heb:
- een A-100
- taal op NL
- de PCH aangesloten op een PAL-TV met drie stekkertjes (composite?, audio links, audio rechts) en bij de TV een Scart-converter

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het aan deze instellingen ligt. Alle tips zijn welkom!
Probeer je IP-adres eens op 172.19.3.10 te zetten. Misschien zijn enige lage adressen al eens gebruikt in je netwerk en dan kun je problemen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ernstblaauw schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 14:27:
[...]

Ik heb:
- een A-100
- taal op NL

Kun je wel op Youtube komen met je PCH?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Probeer je IP-adres eens op 172.19.3.10 te zetten. Misschien zijn enige lage adressen al eens gebruikt in je netwerk en dan kun je problemen krijgen.
Nee, dit werkte ook niet. Ik weet trouwens wel zeker dat er geen dubbele IP-adressen zijn.
Kun je wel op Youtube komen met je PCH?
Ja, dat werkt prima.

Ik kan de streams dus wel afspelen op mijn computer! Tenminste, ik ga met IE naar http://pch.emielmols.info/ug en kopieer een link naar WMP. Die speelt het vlekkeloos af.

Bedankt voor alle hulp, hopelijk komt de gouden tip nog :-).

edit:
Ik heb ook een topic hierover geopend op de Networked Media tank site:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=10182

edit2:
Het plaatje op de pagina van Emiel laadt trouwens bij mijn A-100 ook niet. Doet hij dat bij anderen wel? Heeft dat misschien wat te maken met de crash?

[ Voor 29% gewijzigd door ernstblaauw op 30-10-2008 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ernstblaauw schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:35:
edit2:
Het plaatje op de pagina van Emiel laadt trouwens bij mijn A-100 ook niet. Doet hij dat bij anderen wel? Heeft dat misschien wat te maken met de crash?
Met mijn A-100 krijg ik dat plaatje wel en kan ik een titel aanklikken en daarna start de stream.

Heb je wel de URL: http://pch.emielmols.info/ug exact zo in Webservices opgenomen? In jouw bericht staat een fout, nl. .infi ipv. .info :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2008 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 19:50:
[...]

Met mijn A-100 krijg ik dat plaatje wel en kan ik een titel aanklikken en daarna start de stream.

Heb je wel de URL: http://pch.emielmols.info/ug exact zo in Webservices opgenomen? In jouw bericht staat een fout, nl. .infi ipv. .info :?
Typefoutje hier, maar op m'n PCH staat het goed; de webpagina wordt ook echt geladen, maar de streams neit (en het plaatje dus ook niet - dat is toch wel vreemd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige wat ik nog kan bedenken, is dat de oorzaak zit in de slechte (soms geheel ontbrekende) error recovery van de PCH. Daarom kan het noodzakelijk zijn om even de stekker te trekken en weer op te starten.

Maar misschien heb je dat al gedaan. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:09:
Het enige wat ik nog kan bedenken, is dat de oorzaak zit in de slechte (soms geheel ontbrekende) error recovery van de PCH. Daarom kan het noodzakelijk zijn om even de stekker te trekken en weer op te starten.

Maar misschien heb je dat al gedaan. :?
Ja, want telkens als ik en stream probeer te laden dan is de enige oplossing om weer een werkende PCH te krijgen: de stekker eruit en er weer in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer deze eens: http://www.dialogfernsehen.de/nmt/zdflq.php5

En misschien:

Video output als volgt ingesteld: TV Mode + 2 = Component/Composite PAL 576i

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2008 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Deze crasht ook, op precies dezelfde manier.
En misschien:

Video output als volgt ingesteld: TV Mode + 2 = Component/Composite PAL 576i
Maakt geen verschil (ik denk dat hij al op deze setting stond).

Gek, ik lijk de enige met dit probleem. Is er nog een speciale port die voor dit soort programma;s moet openzetten op m'n router? Ik kan echt niks bedenken waarom het mis gaat elke keer. Zou ik hem moeten RMA'en?

edit:
Hij is niet helemaal gecrasht: als het beeld dus op zwart springt na het selecteren van een link, kan ik het appraat nog benaderen via http://x.x.x.x:8883/webservices_edit.html.

edit2:
Zelfs als ik naar de webpagina ga, dan de netwerkkaart eruit haal en vervolgens op een link klik (die is zeker niet geladen kan worden), crasht m'n PCH
Ik heb de (interface)taal veranderd naar Engels - geen verschil

[ Voor 25% gewijzigd door ernstblaauw op 31-10-2008 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat je er nog bij kunt via http://x.x.x.x:8883/webservices_edit.html is niet zo gek. Ook als de PCH op standby staat, kun je er nog op die manier bij.

In mijn router heb ik geen poorten open moeten zetten voor de PCH. Gebruik je misschien Zone-Alarm? Zou het ook nog kunnen zijn. Kan even niet meer bedenken. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 00:26:
Dat je er nog bij kunt via http://x.x.x.x:8883/webservices_edit.html is niet zo gek. Ook als de PCH op standby staat, kun je er nog op die manier bij.

In mijn router heb ik geen poorten open moeten zetten voor de PCH. Gebruik je misschien Zone-Alarm? Zou het ook nog kunnen zijn. Kan even niet meer bedenken. :?
Nee, ik gebruik Comodo Internet Security. Echter, het internet van m'n PCH gaat via de router (Zyxel 2602-HW) naar de modem (Copperjet 1616-2p). De PC zit ook op de router aangesloten, dus ik denk niet dat de setup op mijn computer er iets toe doet.

Verder lijkt mijn PCH verder weg dan standby: na het klikken op een link, doet helemaal niks het meer (lampje is wel groen). Dat ik er dus wel bij kan via de webinterface verbaast me, omdat dat het enige is wat nog actief lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ernstblaauw schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 00:39:
[...]

Nee, ik gebruik Comodo Internet Security. Echter, het internet van m'n PCH gaat via de router (Zyxel 2602-HW) naar de modem (Copperjet 1616-2p). De PC zit ook op de router aangesloten, dus ik denk niet dat de setup op mijn computer er iets toe doet.

Verder lijkt mijn PCH verder weg dan standby: na het klikken op een link, doet helemaal niks het meer (lampje is wel groen). Dat ik er dus wel bij kan via de webinterface verbaast me, omdat dat het enige is wat nog actief lijkt te zijn.
Dat is normaal, omdat die pagina's gemaakt zijn om vanaf je PCH benadert te worden en niet vanaf je pc. Het verschil tussen aan en standby is niet zo groot bij de PCH.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Toevoeging: ook na het weghalen van de router (de PCH dus rechtststreeks op de modem) werkt het allemaal niet.
Bedankt voor alle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ernstblaauw schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 00:39:
[...]
Je hebt helemaal gelijk, ZoneAlarm op je PC kan geen invloed hebben omdat je PCH rechtstreeks op de router zit. Het was al laat vannacht. :z

Ik hoop dat je op het NMT-forum wijzer wordt.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 16:14:
Bij Instellingen, Geluid/Beeld, "Beeld uitvoer" kun je dat volgens mij instellen.
Dit is alleen voor de uiteindelijke video playback - de interface is op een of andere manier altijd 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:37
Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 13:53:
[...]
Dit is alleen voor de uiteindelijke video playback - de interface is op een of andere manier altijd 720p.
Bij mij niet hoor. De interface draait gewoon op de ingestelde resolutie/refresh rate.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 13:53:
[...]

Kun je dat misschien op je TV instellen bij de ingang waarop je de PCH hebt aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-05 21:19

JinZa

Your life is digital..

Hebben meerdere mensen last dat SMB (Vista filesharing) niet meer werkt met de nieuwe firmware van 30 oktober? Gelukkig loste een downgrade het probleem voor mij weer op.

I don't have a solution but I admire the problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RichieB schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 16:44:
[...]

Bij mij niet hoor. De interface draait gewoon op de ingestelde resolutie/refresh rate.
Dat geloof ik niet. Er komt inderdaad wel 1080p signaal uit, maar als je goed naar de interface kijkt zie je dat dit geupscaled is vanaf 720p. Je zult dus niet 1920*1080 pixels zien van bijvoorbeeld webpagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
JinZa schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 18:44:
Hebben meerdere mensen last dat SMB (Vista filesharing) niet meer werkt met de nieuwe firmware van 30 oktober? Gelukkig loste een downgrade het probleem voor mij weer op.
SMB op mijn NAS werkt in ieder geval nog wel.
Kan nu trouwens ook met de netwerkbrowser bladeren in NFS shares, erg handig.
Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast
Verder is dit topic ook niet bedoeld voor zinloze reacties in de trant van "ik heb hem binnen !!!1" of "wil er iemand nog een invite?" of "Ik heb invite nummer xxx"..