Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 09:54

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img390.imageshack.us/img390/654/hdxbannercopyyh4.jpg

[NMT]HDX-1000

Aangezien het toch wel aardig hard ging met dit topic leek het mij handig om de startpost wat overzichtelijker te maken. Er komen een hoop vragen vaak terug en om dat tegen te gaan staat er een hoop info in deze startpost.
Dit is uit de vorige startpost:
Heb zojuist de HDX-1000 Networked Media Tank Player besteld. Was al een tijdje aan het twijfelen of ik zelf een HTPC zou bouwen of zoiets zou kopen. Nu was ik al een tijdje de reviews aan het bekijken op MPCClub en nu hadden ze laatst een mooie over de nieuwe generatie Networked Media Tank Players (NMT's).

Hierin werden de Popcorn Hour A-110, eGreat EG-M31B, Elektron EHP-606 en mijn bestelde HDX-1000 behandeld. De HDX-1000 kwam er als beste uit en kon hem voor 269 USD bestellen op hun site: http://www.hdx1080.com/. Omgerekend nog geen E 190,-!!! :9~
Dit is btw mijn eerste startpost, hoop dat het allemaal een beetje overzichtelijk is. :+
Inhoudsopgave
Specs

Hier de specs die ook te vinden zijn op de website van HDX zelf.

CASE
  • Solid Aluminium Alloy Case
  • SDHC and MMC Card Reader
  • Hardware Power ON/OFF Switch
  • Compatible with 3.5" and 2.5" SATA HDD
  • Support Vertical or horizontal placement
CPU
  • Sigma Designs SMP8635 Rev. C
Memory
  • DDR DRAM : 64-bit 512Mb
  • External NOR Flash : 16-bit 256Mbit
Audio/Video outputs
  • Gold plated HDMI v1.3a (up to 1080p)
  • Gold plated Component Video (up to 1080p)
  • Gold plated Composite Video
  • Gold plated Stereo Analog Audio
  • Gold plated S/PDIF Coaxial Digital Audio
  • Optical Digital Audio
Hardware Connectivity
  • 2x USB 2.0 host
  • 1x USB 2.0 Slave
  • Serial ATA (SATA)
  • Ethernet 10/100
Dimension and Weight:
  • 20 x 20 x 5.5cm / 1.5kg
  • Shipping Weight / 2kg
Package Content:
  • 1 x HDX 1000 Player
  • 1 x HDMI Cable
  • 1 x Remote control with batteries
  • 1 x 110~240 power supply
  • 1 x User Guide
Streaming Connectivity
  • Bonjour
  • UPnP SSDP
  • DLNA
  • Windows Media Connect
  • Windows Media Player NSS
  • SMB
  • NFS
  • HTTP servers: myiHome, WizD, SwissCenter, MSP Portal, Llink, GB-PVR
  • BitTorrent P2P
  • NAS access : SMB, NFS, FTP
Web services
  • Video : YouTube, Google Video, MetaCafe, VideoCast, DL.TV, Cranky Geeks
  • Audio : iPodcast, Radiobox, ABC News
  • Photo : Flickr, Picasa
  • RSS feed : Yahoo! Weather, Yahoo! Traffic alerts, Yahoo! Stock, Cinecast, Traffic Conditions.
  • Peer-to-peer TV : SayaTV
  • Internet Radio : Shoutcast
Media files supported

Video containers:
  • MPEG1/2/4 Elementary (M1V, M2V, M4V)
  • MPEG1/2 PS (M2P, MPG)
  • MPEG2 Transport Stream (TS, TP, TRP, M2T, M2TS, MTS)
  • VOB
  • AVI, ASF, WMV
  • Matroska (MKV)
  • MOV (H.264), MP4, RMP4
Video codecs:
  • XVID SD/HD
  • MPEG-1
  • MPEG-2
  • MP@HL
  • MPEG-4.2
  • ASP@L5, 720p, 1-point GMC
  • WMV9
  • MP@HL
  • H.264
  • BP@L3
  • MP4.
  • VC-1
  • MP@HL
  • AP@L3
Audio containers:
  • AAC, M4A
  • MPEG audio (MP1, MP2, MP3, MPA)
  • WAV
  • WMA
Audio codecs:
  • WMA, WMA Pro
  • AAC
  • MP1, MP2, MP3
  • LPCM 5.1/7.1
  • FLAC
  • DTS, AC3 (supported via pass through to decoder)
Picture formats :
  • JPEG
  • BMP
  • PNG
  • GIF
DVD RIP Format:
  • ISO
  • IFO
Subtitle formats :
  • SRT
  • SMI
  • SUB
  • SSA
Foto's

Afbeeldingslocatie: http://img388.imageshack.us/img388/7730/img1hdx1000cs2.jpg
Net aangesloten, werkt allemaal prima.

Afbeeldingslocatie: http://img72.imageshack.us/img72/1582/img2hdx1000qi3.jpg
Ook de WD myBook aangesloten, misstaat niet naast elkaar. Staat nog niet allemaal netjes in het het tv meubel omdat ik hem van het weekend thuis ook nog ff wil laten zien.

Afbeeldingslocatie: http://img374.imageshack.us/img374/3272/img3hdx1000io0.jpg
Nog een shot met alles aangesloten.

Afbeeldingslocatie: http://img61.imageshack.us/img61/2976/img4hdx1000rk5.jpg
En nog wel een leuk shot van de achterkant met alles aangesloten.
Waar te koop??

pricewatch: HDX-1000 Networked Media Tank (zilver)
pricewatch: HDX-1000 Networked Media Tank (zwart)
NMTTank.fr E 269,- incl. verzendkosten
Rechtstreeks bij HDX 269 USD incl. verzendkosten
FAQ

Welke harde schijven kunnen er in en tot welke groote?
Alle SATA 2.5" en 3.5" inch werken er in. Aansluiten gaat erg simpel en een instructie video is te vinden op de website van HDX, hier.
Alle grotes die op dit moment beschikbaar zijn passen er in, is getest tot 1,5TB.

Is de HDX ook draadloos te gebruiken?
Ja dat is zeker mogelijk. Denk er wel aan dat als je grote HD files probeert te streamen je wel Wireless N moet hebben. Uit ervaringen blijkt dat Wireless G niet voldoende is. Er wordt op dit moment 1 draadloze USB adapter ondersteund, namelijk de TP-LINK TL-WN821N Wireless-N USB, zie ook de link hieronder van HDX.
Is bijvoorbeeld te bestellen bij: Komplett.nl

Speelt de HDX ook 5.1LHigh bestanden af?
Ja en nee. De chipset ondersteunt het niet, alleen heeft het meer te maken met de bitrate. Beetje ingewikkeld allemaal voor meer info. http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=19243

Is het mogelijk een afbeelding slideshow te laten zien tijdens het afspelen van muziek?
Sinds de nieuwe firmware van november is het al wel mogelijk om coverart te laten zien. Maar een slideshow werkt nog niet. Dit is echter wel mogelijk met behulp van de myiHome software. Met behulp van deze software die je moet installeren als server op je pc, is het mogelijk om slideshows in te stellen bij het afspelen van bepaalde mappen met muziek.

Zijn er skins voor de HDX?
De HDX is gebasseerd op de Sybyas firmware die ook bv op de PopcornHour zit. Alle skins die daarvoor beschikbaar zijn kunnen dus ook gebruikt worden op de HDX. Een mooi voorbeeld is deze,

Werkt het bovenste USB slot achterop de HDX niet?
Ja en nee. het bovenste USB slot werkt als stroomvoorziening voor de cardreader. Wil je deze toch gebruiken dan zul je het stroomkabeltje in de HDX los moeten koppelen van de cardreader, deze is daarna niet meer bruikbaar. Het onderste USB slot werkt wel normaal.

Wat werkt het snelst; interne HD, USB of Netwerk?
Alle verbindingen zijn snel genoeg om alles af te spelen. Alleen de USB is soms wat haperig bij hele zware HD bestanden. Dit heeft te maken met de chipset die niet goed met de USB verbinding om gaat. Heb hier alleen problemen ondervonden nog met de beruchte vogelscene. Via netwerk speelt hij deze wel vlekkeloos af. De interne HD zou hier ook geen problemen mee moeten hebben.

Hoe lang duurt het verzenden?
Dat ligt er aan waar je hem besteld. Via HDX zelf zal het zo'n 2 weken duren. Maar vanuit Frankrijk gaat het al sneller. En via Nederland ligt het aan de voorraad. Ligt aan de prijs hoe lang je wilt wachten.

Ik heb een iso file alleen die speelt hij niet af....
Normaal gesproken heeft de HDX geen problemen met ISO files van een dvd. Alleen PS3AVCHD's zijn er ook veel in ISO formaat. Deze kan de HDX niet afspelen. Een van de weinige uitzonderingen. WMVHD files die door de XBOX360 worden gebruikt zijn geen probleem voor de HDX.

Kun je ook volledige Blu-Ray discs afspelen?
Nee dit is niet mogelijk, deze dienen eerst omgezet te worden. Voor een tutorial, klik hier.

Zit er een Europese stekker bij?
Ja, zowel als je hem rechtstreeks bij HDX besteld of bij een shop in Europa.

Hoe kan ik bij mijn vista shares?
MeO schreef op woensdag 26 november 2008 @ 21:52:
[...]

Ik neem aan dat je op je NMT de shares op je Vista PC wilt zien. Maar volgens mij heeft vista geen standaard nfs server. Maar eigenlijk heb je die ook helemaal niet nodig. Gebruik gewoon samba. Dit werkt ook prima. Vul in URL dan dit in:

smb://ipadresvanjepc/share of smb://computernaam/share
Reviews
Firmware

Date added: 11/10/2008
Release Date : 11 November 2008
Firmware Version : 50-17-081023-15-HDD-403-000
http://www.hdx1080.com/index.php?option=com_docman&task=cat_view&gid=51&Itemid=136
De firmware is nog niet automatisch te installeren, je moet dit via een USB stick doen.

Handige Links

HDX Wiki
HDX Support Forum
MPC Club! Forum HDX models
HDX 1000 - Factory
Networked Media Tank - deel 3

[ Voor 72% gewijzigd door Sleepyhead op 05-12-2008 10:00 . Reden: Nieuwe topicstart ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36704

Zeer mooi apparaat _/-\o_ ! Ik heb er zelf ook aan zitten denken om deze aan te schaffen.
Waar ik eigenlijk een te groot minpunt vindt is dat het geen eigen display heeft. Voor wat mp3's afspelen moet toch weer de TV aan, en dat wil ik juist weer niet. En dat een tvix 4100/6500 weer wel. En ik denk dat ik daar ook voor ga.

Maar voor voor de prijs lijkt me echt topapparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Anoniem: 36704 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 07:40:
Zeer mooi apparaat _/-\o_ ! Ik heb er zelf ook aan zitten denken om deze aan te schaffen.
Waar ik eigenlijk een te groot minpunt vindt is dat het geen eigen display heeft. Voor wat mp3's afspelen moet toch weer de TV aan, en dat wil ik juist weer niet. En dat een tvix 4100/6500 weer wel. En ik denk dat ik daar ook voor ga.

Maar voor voor de prijs lijkt me echt topapparaat!
Heb ook aan een TViX zitten denken, idd voor het display en ook een hoop goeds over gelezen. Alleen wat ik minder vond was de prijs, die ligt hoger. En ik had gelezen dat de weergave van slideshows traag verliep en foto's kijken vond ik ook wel belangrijk.

Tevens heeft de HDX-1000 ook nog een cardreader, wat ook erg handig is voor het bekijken van foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-05 14:06

oXygeN

oftewel oxje...

Ziet er goed uit, ben erg benieuwd wat je ervan vindt

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ziet er goed uit, maar is de 'review' die jij noemt niet slechts een vergelijking op papier? (link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Artcore schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 16:56:
Ziet er goed uit, maar is de 'review' die jij noemt niet slechts een vergelijking op papier? (link)
Is idd nog maar een vergelijking op papier over de nieuwe generatie MNT's. Alleen deze is diegene die er overal het beste uit komt. Ze beschikken allemaal over een iets nieuwere chipset en aansluitingen. De performance is dus gelijk of beter dan de vorige generatie.

Hier is ook nog een review van de oude HDX-900, deze presteerde erg goed. De HDX-1000 heeft betere specs en een aantal extra aansluitingen. Belangrijkste verschillen zijn:
  • DTS ondersteuning
  • Cardreader
  • USB Slave support
  • HDMI 1.3a
  • Optical + Coaxial aansluiting
Hoop snel mijn ervaringen te kunnen delen alleen heb nog geen bericht gehad over hoelang de verzending zal gaan duren! Zal jullie op de hoogte houden.

Anoniem: 274462

Ik ben heel benieuwd naar je ervaring, want mijn voorkeur gaat toch uit naar deze.....Waar heb jij hem besteld eigenlijk?

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben erg benieuwd hoe hij het red met 1080p over een netwerk af te spelen. In theorie moet dat net gaan met een 100mbit netwerk, maar de praktijk kan wel eens anders zijn.
Zou gaaf zijn als je dat kon testen :)

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Anoniem: 274462 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 09:35:
Ik ben heel benieuwd naar je ervaring, want mijn voorkeur gaat toch uit naar deze.....Waar heb jij hem besteld eigenlijk?
Heb hem op de site van de fabrikant besteld, namelijke www.hdx1080.com. Hij is pas uit en nog nergens in NL te koop dus moest wel, omgerekend viel te prijs heel erg mee. Ben alleen benieuwd hoe lang het gaat duren voor hij er is.....
Jelte schreef op woensdag 17 september 2008 @ 10:02:
Ik ben erg benieuwd hoe hij het red met 1080p over een netwerk af te spelen. In theorie moet dat net gaan met een 100mbit netwerk, maar de praktijk kan wel eens anders zijn.
Zou gaaf zijn als je dat kon testen :)
De oudere versie hiervan kon hier al mee overweg, dus zal met deze ook wel moeten gaan lukken. Ik denk dat ik zoiezo het meeste afspeel via mijn externe WD myBook 1TB via usb, dus dat moet makkelijk lukken!

[ Voor 34% gewijzigd door Sleepyhead op 17-09-2008 10:50 ]

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
We will dispatch your order within 14 working days, usually it will take 2~3 days to reach Netherlands once it leaves China.
Net bericht gehad dat hij dus uiterst 11 oktober (17 werkdagen max) binnen zal zijn. Komt goed uit want ga op vakantie en ben pas 4 oktober terug. :+

Hou jullie op de hoogte!

Ik ga hem ook bestellen, via de US is het eigenlijk spotgoedkoop. Kijk vooral ook op de forums van http://www.mpcclub.com. Schijnt één van de betere NMT sites te zijn en de makers van de HDX zitten daar ook op het forum. Zoals het felle ledje aan de voorkant, wordt op aanraden van deze site gedimd en in de volgende zending ook mogelijk om het uit te zetten(of automatisch uit bij film afspelen). Hij is daar ook inmiddels uitgeroepen tot Editor's Choice, vergeleken zelfs met o.a. de Popcorn A-110. Zie http://www.mpcclub.com/modules/Reviews/reviews/NMT-CLASH.pdf

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Anoniem: 274462 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 16:00:
Ik ga hem ook bestellen, via de US is het eigenlijk spotgoedkoop. Kijk vooral ook op de forums van http://www.mpcclub.com. Schijnt één van de betere NMT sites te zijn en de makers van de HDX zitten daar ook op het forum. Zoals het felle ledje aan de voorkant, wordt op aanraden van deze site gedimd en in de volgende zending ook mogelijk om het uit te zetten(of automatisch uit bij film afspelen). Hij is daar ook inmiddels uitgeroepen tot Editor's Choice, vergeleken zelfs met o.a. de Popcorn A-110. Zie http://www.mpcclub.com/modules/Reviews/reviews/NMT-CLASH.pdf
Idd met deze reviews en voor dat geld kon ik hem echt niet laten liggen!

Net weer een mailtje terug gehad, ze houden mijn verzending vast tot 2 oktober. Dan is hij er op zijn vroegst 5 oktober als ik weer terug ben! Geniale service ook!

[ Voor 9% gewijzigd door Sleepyhead op 17-09-2008 16:59 ]

Vanochtend besteld. Zeker voor dat geld niet, inderdaad. Wel jammer van de verzendkosten, maar dan nog! Nette communicatie ook!

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Zie dat hij vanaf 26 september ook in Nederland word verkocht bij www.divxplayer.nl, hier is hij alleen E299....

Ik heb hem voor E189 met shipping rechtstreeks bij HDX besteld... Weet verder niet hoe het zit met belastingen?? Moet ik dat bij bezorging betalen hoef je helemaal niks te betalen?

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Hoort dit eigenlijk niet bij de Networked Media Tank - deel 2 thread?

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Dit is de nieuwe generatie die pas is uit gekomen, kon in dat topic nog niks vinden over deze. Wou het aankondigen en mijn ervaring delen over bestelling en het ding zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Hoe zit het met het spelen van muziek? Want ik lees dat er nogal veel problemen zijn bij de Popcorn versie: http://www.networkedmedia...1&highlight=web+interface
Of is er een web interface die je kan bereiken met elke pc met internet?

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Jelte schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 17:35:
Hoe zit het met het spelen van muziek? Want ik lees dat er nogal veel problemen zijn bij de Popcorn versie: http://www.networkedmedia...1&highlight=web+interface
Of is er een web interface die je kan bereiken met elke pc met internet?
Erg interessant idd... Wat ik er uit begrijp is dat ze er mee bezig zijn (wat niet echt opschiet). Wat ik er ook uit begreep is dat je via de iHome software wel functionaliteit kon toevoegen. Dan draai je een HTTP server op je pc en kun je gebruik maken van playlisten, shuffle enz.

Maar ze blijven bezig met de producten te verbeteren, en doen veel met feedback van klanten. Dus zal er vast nog wel aankomen. Zal mijn bevindingen laten weten als ik hem heb. Voor mij maakt het verder niet echt uit, gaat mij vooral om de video prestaties en die zijn erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aargh, je hebt me wel aan het twijfelen gebracht ;) , ook mede dat dvico ook niet echt meewerkt aan positieve propaganda als je begrijpt wat ik bedoel. Dat de hdx-1000 goed video afspeelt geloof ik wel, veel betere zullen er niet zijn, toch.
Maar mij gaat ook om de gebruikvriendelijkheid van speler zoals, muziek optie's, als shuffle op mappen, playlist maken etc, of de picture laadtijd of slideshow optie's. Oftewel, is deze kind en vrouwvriendelijk. Ben erg benieuwd naar jouw ervaring hiermee.
Ik baal nog steeds dat er geen diplay op zit, maar ik zie op korte termijn geen dergelijk goede speler op markt komen.

Mijn dvd-tjes begin ik overal tegen te komen in mijn huis, dus het wordt wel tijd, (+ het feit dat er een pana plasma th-37px80 volgende week binnenkomt :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-05 15:01
Zo he, dit is ff een mooie unit. Eigenlijk loop ik al voor langere tijd rond om een MacMini aan te schaffen om het meeste van dit werk voor me te regelen, want loop nu telkens mn MacBook aan te sluiten via een kabeltje. Heb helaas geen bovengemiddelde kennis van dit soort dingen, dus waarschijnlijk aantal standaard vraagjes:

- Hier kan gewoon een interne 3,5" 1TB schijf in geplaatst worden, voor het opslaan van downloads?
- Helaas geen WiFi, maar wel gewoon op te lossen door er een USB dongle in te pluggen? Gaat dit zo werken, of zal hiervoor eerst software op geinstalleerd moeten worden (wat een probleem is zonder drive)?
- Is dit op de 1 of andere manier met een remote-applicatie te bedienen? Dit zou dan via mn MacBook moeten gaan. Je zal bijv. voor de Torrent-app toch wat in moeten tikken, en dan kun je er wel weer via usb een toetsenbord aanhangen, maar dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling, evenmin om alles met de remote te doen. Remote app lijkt me dus optimaal, of zie ik nu iets over het hoofd?

Zodra ik hier enige duidelijkheid over heb, ga ik hem bestellen, want voor dit geld kan je zoiets niet laten liggen. En eenmaal in bezit zal het meeste vanzelf wel duidelijk worden.

EDIT: eigenlijk al antwoorden op mn eerste en laatste vraag. 3,5" is getest tot 1TB. 2,5" kan overigens ook. En het blijkt dat er gewoon overal een soort van app voor is dat alles makkelijk met de remote te bedienen is. Vooral de movie-plugin zag er veelbelovend uit. Over de WiFi heb ik helaas nog niets kunnen vinden. (UTP kabeltje is helaas onmogelijk op huidige locatie)

[ Voor 13% gewijzigd door Superbol op 23-09-2008 23:47 ]

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Anoniem: 36704 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 21:06:
Aargh, je hebt me wel aan het twijfelen gebracht ;) , ook mede dat dvico ook niet echt meewerkt aan positieve propaganda als je begrijpt wat ik bedoel. Dat de hdx-1000 goed video afspeelt geloof ik wel, veel betere zullen er niet zijn, toch.
Maar mij gaat ook om de gebruikvriendelijkheid van speler zoals, muziek optie's, als shuffle op mappen, playlist maken etc, of de picture laadtijd of slideshow optie's. Oftewel, is deze kind en vrouwvriendelijk. Ben erg benieuwd naar jouw ervaring hiermee.
Ik baal nog steeds dat er geen diplay op zit, maar ik zie op korte termijn geen dergelijk goede speler op markt komen.

Mijn dvd-tjes begin ik overal tegen te komen in mijn huis, dus het wordt wel tijd, (+ het feit dat er een pana plasma th-37px80 volgende week binnenkomt :9~ )
De vrouw/kind vriendelijkheid voor films moet erg goed zijn. Zoals al eerder ter sprake kwam laat het audio gedeelte soms te wensen over, maar als het goed is zijn ze hier mee bezig. Wat de foto's betreft, de vorige generatie was erg traag met laden en er was geen mogelijkheid om bijvoorbeeld muziek op de achtergrond af te spelen. Weet niet hoe het verder met deze zit.... Ga het uitzoeken als ik hem heb als ik terug ben van vakantie. :+
Superbol schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 23:44:
Zo he, dit is ff een mooie unit. Eigenlijk loop ik al voor langere tijd rond om een MacMini aan te schaffen om het meeste van dit werk voor me te regelen, want loop nu telkens mn MacBook aan te sluiten via een kabeltje. Heb helaas geen bovengemiddelde kennis van dit soort dingen, dus waarschijnlijk aantal standaard vraagjes:

- Helaas geen WiFi, maar wel gewoon op te lossen door er een USB dongle in te pluggen? Gaat dit zo werken, of zal hiervoor eerst software op geinstalleerd moeten worden (wat een probleem is zonder drive)?
Als het goed is is dit gewoon mogelijk, weet niet of het met elke dongle werkt. Hier hebben ze het iig al over eentje die werkt, wireless N zelfs....
http://www.hdx1080.com/index.php?option=com_fireboard&Itemid=67&func=view&id=2201&catid=42

Hij is nu trouwens ook te koop bij 2 nederlandse shops, alleen wel voor E299,-!! Weet niet hoe het zit met mij met eventuele belastingen aan de grens? Of moet ik gewoon geluk hebben dat ik er niet uit gepikt word?

[ Voor 4% gewijzigd door Sleepyhead op 24-09-2008 00:32 ]

• Superbol
Sleepyhead schreef op woensdag 24 september 2008 @ 00:30:
Hij is nu trouwens ook te koop bij 2 nederlandse shops, alleen wel voor E299,-!! Weet niet hoe het zit met mij met eventuele belastingen aan de grens? Of moet ik gewoon geluk hebben dat ik er niet uit gepikt word?
Las van de week een artikel in de elsevier (misschien nog terug te vinden op de website) dat laptops gratis ingevoerd mogen worden. Nou weet ik niet helemaal zeker of dit onder laptops valt, maar kan me niet voorstellen dat ze hiervoor dan een andere meting hanteren. Zou betekenen dat je alleen 19%btw erover moet betalen, maar dat lijkt me niet zo een ramp.

Heb je overigens al enig idee wat voor HDD je erin zal stoppen? Zag dat de WD Caviar Green hierin geprobeerd was, en bleek uitstekend te werken. Samsung Spinpoint F1 kan natuurlijk ook. Prijs maakt niet zoveel uit, want is vrijwel gelijk. Nah ja, eerst maar ff het kastje bestellen dan van de week, post mn ervaringen wel als die binnen is 8)

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-05 10:33
Weet er iemand hoeveel het toestel verbruikt? Standy & Load met/zonder hardschijf? Vind nl geen info daarover.

Superbol schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:18:
[...]

Samsung Spinpoint F1 kan natuurlijk ook. Prijs maakt niet zoveel uit, want is vrijwel gelijk. Nah ja, eerst maar ff het kastje bestellen dan van de week, post mn ervaringen wel als die binnen is 8)
FYI
Ik meen gelezen te hebben op www.mpcclub.com, dat de F1 behoorlijk wat RMA had. De WD green line kwam volgensmij beter uit de bus..

Sleepyhead schreef op woensdag 24 september 2008 @ 00:30:
[...]

Zoals al eerder ter sprake kwam laat het audio gedeelte soms te wensen over, maar als het goed is zijn ze hier mee bezig. Wat de foto's betreft, de vorige generatie was erg traag met laden en er was geen mogelijkheid om bijvoorbeeld muziek op de achtergrond af te spelen. Weet niet hoe het verder met deze zit.... Ga het uitzoeken als ik hem heb als ik terug ben van vakantie. :+
Ai, das minder, "zucht" de ideale speler laat nog even op zich wachten denk ik. Ik bedoel, dat zijn niet de hoogste eisen die ik stel :/. ik las dat de Tvix-en ook al zo'n lange laadtijd hebben met foto's. De lol is er zo af als er tussen elke foto 3 seconde delay zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy5
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-05 21:23
Ik heb hem ook van de week besteld. Voor het geld als je hem via hun besteld via de site (geleverd uit China) kan je het niet laten liggen. Hoop dat ze hem beetje snel leveren.

Heb zitten twijfelen tussen de Popcorn en deze, maar de specs vond ik toch net wat interessanter. Ben benieuwd hoe NMT hierop draaid, hopelijk beter als op de popcorn (snelheid).

Laat nog van me horen ;)

Jordy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-05 14:34
Iemand een idee hoeveel de verzendkosten bedragen? Mss dat ik mijn popcorn weg doe en deze in de plaats haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
Verzendkosten 50$ + 219$ HDX = 269 $ = 183.732 EUR (omrekening via xe.com)

• quizmaster
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:15
Zit al maanden alle topics over de media players te volgen. Wilde bijna de Grab&Go van Conceptronics bestellen, maar heb toch geen zin in problemen met het streamen vandaar nu de keuze voor een player met een hard disk optie. Als dit de nieuwste versie is dan zal dit hem misschien moeten worden.

Zoek nog wel bevestiging op de volgende vraag, maar lijkt erop dat het kan): Video's opgenomen met m'n Sony handycam full hd + digitale foto's van de Canon kan ik hier toch mee afspelen?

-------------------------------------------------------------------
Quizmaster denkt na over de volgende aanschaf:
Logitec Sqeeuze Box Duet voor Audio
HDX-1000 player voor video
Synology 207+ voor de NAS
3x 1000GB harde schijven (twee in de NAS & één in de Media Player)
Quizmaster is onzeker of dit de beste keuze is (PM met) advies is meer dan welkom

Anoniem: 149084

FloRadix schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 15:56:
Verzendkosten 50$ + 219$ HDX = 269 $ = 183.732 EUR (omrekening via xe.com)
Vergeet de importkosten niet (19% BTW) + administratiekosten van de post (15 euro ?) dus totaal zo'n 233 euro.

Alhoewel ik ook heb gelezen dat de fabrikant/verkoper van de HDX de pakjes met een waarde aangifte van 25 euro/dollar verstuurd waardoor geen BTW en administratiekosten betaald hoeven te worden. ;)

Ik heb er gisteren ook een besteld; nu maar afwachten of de post ook nog wat geld wil van me.

Trouwens, ik vraag me af of het mogelijk is om een klein 7" LCD monitortje aan te sluiten naast een HDTV zodat je niet de HDTV aan hoeft te zetten om bijvoorbeeld MP3 te zoeken en af te spelen.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 149084 op 27-09-2008 21:58 ]

• quizmaster
Heb hem inmiddels ook besteld. Ben benieuwd.

• lowfi
  • Laatst online: 13:33
Ik zit eraan te denken om zon ding voor me broer te kopen.... wat me erg tegenstaat van bv de popcorn is de afschuwelijke user interface. Hoe is deze op dit doosje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simsim
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-02 13:30
Anoniem: 149084 schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 21:52:
[...]

Vergeet de importkosten niet (19% BTW) + administratiekosten van de post (15 euro ?) dus totaal zo'n 233 euro.

Alhoewel ik ook heb gelezen dat de fabrikant/verkoper van de HDX de pakjes met een waarde aangifte van 25 euro/dollar verstuurd waardoor geen BTW en administratiekosten betaald hoeven te worden. ;)

Ik heb er gisteren ook een besteld; nu maar afwachten of de post ook nog wat geld wil van me.

Trouwens, ik vraag me af of het mogelijk is om een klein 7" LCD monitortje aan te sluiten naast een HDTV zodat je niet de HDTV aan hoeft te zetten om bijvoorbeeld MP3 te zoeken en af te spelen.
Ik heb de mijne eergisteren binnen gekregen, en geen bijkomende kosten. Dat is waarschijnlijk te danken aan de vrachtbrief waarin staat dat het een HDD enclosure met een waarde van 25 dollar betreft !
Ik heb alleen pech dat ze de aansluitkabel voor de HDD vergeten zijn, en kan dus nog niet volledig aan de gang met testen/installeren.
En wat betreft die 7", ja dat is natuurlijk mogelijk als het schermpje de juiste aansluiting heeft. (ik denk zelf aan zo'n ding dvdspeler voor in d eauto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbol
simsim schreef op zondag 28 september 2008 @ 13:01:
[...]

Ik heb de mijne eergisteren binnen gekregen, en geen bijkomende kosten. Dat is waarschijnlijk te danken aan de vrachtbrief waarin staat dat het een HDD enclosure met een waarde van 25 dollar betreft !
Ik heb alleen pech dat ze de aansluitkabel voor de HDD vergeten zijn, en kan dus nog niet volledig aan de gang met testen/installeren.
En wat betreft die 7", ja dat is natuurlijk mogelijk als het schermpje de juiste aansluiting heeft. (ik denk zelf aan zo'n ding dvdspeler voor in d eauto)
Heb hem ook gisteren besteld. Wordt wel even wachten, maar ga er vanuit dat het dat waard is :) Heb je overigens al wat meer ervaring op kunnen doen (zonder HDD dan), maar met afspelen, aansluitingen, etc? Algemene dingetjes dus :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-05 19:41
Vandaag besteld, ben benieuwd hoe lang het ongeveer duurt, en of ik de 19% nog moet betalen :P. Ben in iedergeval benieuwd. Het was deze of de popcornhour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy5
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-05 21:23
lowfi schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 23:16:
Ik zit eraan te denken om zon ding voor me broer te kopen.... wat me erg tegenstaat van bv de popcorn is de afschuwelijke user interface. Hoe is deze op dit doosje?
Zowel de popcornhour als hdx gebruiken NMT . De popcornhour is hun eigen doos, maar hdx en nog een aantal gebruiken hun software. Dus helaas zal je het bij beide moeten doen met de UI van NMT of een 3rd party ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simsim
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-02 13:30
Superbol schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:40:
[...]

Heb hem ook gisteren besteld. Wordt wel even wachten, maar ga er vanuit dat het dat waard is :) Heb je overigens al wat meer ervaring op kunnen doen (zonder HDD dan), maar met afspelen, aansluitingen, etc? Algemene dingetjes dus :) ?
Tja, ik heb hem aangesloten, en de basisdingen werken prima. Ik wilde de firmware updaten, maar dat lukte me (nog) niet vreemd genoeg.
Maar youtube, en webradio etc werkt prima. En een paar iso's van dvd's kan ik prima streamen vanaf mijn pc. Ik heb geen HD materiaal, dus dat niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straffe hendrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 21:59
simsim schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 21:22:
[...]

Tja, ik heb hem aangesloten, en de basisdingen werken prima. Ik wilde de firmware updaten, maar dat lukte me (nog) niet vreemd genoeg.
Maar youtube, en webradio etc werkt prima. En een paar iso's van dvd's kan ik prima streamen vanaf mijn pc. Ik heb geen HD materiaal, dus dat niet getest.
Gister 'm via divxplayer binnengekregen met een 1TB harddisk erin.
Na een avond klooien (er zitten totaal geen handleidingen bij en het forum van de HDX was 'closed for maintenance' is het me gelukt om de HDD te formatteren (EXT3).
Maar dan......als ik vraag om een firmware update krijg ik de melding dat ie 'up-to-date' is (dat kan natuurlijk), maar wat erger is, is dat als ik de NMT hulpapplicaties (SMB-server etc.) wil installeren het fout gaat.
Melding dat er 'iets mis is met de bronbestanden' (bij HDX denk ik dus). Weet iemand waar ik die bestanden kan downloaden zodat ik 't via USB kan proberen?

Verder, en dat is heel vreemd, als ik het ding aanzet krijg ik het logo van de HDX-900.
Het serienummer van het apparaat begint met HDX1000xxxxxxx.
Kan iemand bevestigen dat 'af fabriek' er inderdaad het logo van de HDX-900 opzit, of heb ik gewoon een verkeerd apparaat gekregen?

--inmiddels van HDX support een antwoord gekregen. Heb het bestandje voor de hulpapplicaties binnen (men reageert vlot op tickets, dat is prima in ieder geval.)
--ze bevestigden ook (min of meer) dat het logo van de hdx-900 op de hdx-1000 player verschijnt; typisch.
--overigens ook lof voor divxplayer die direct een defecte afstandbediening omruilt.

[ Voor 11% gewijzigd door straffe hendrik op 01-10-2008 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenphiR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-04-2020

ZenphiR

Felix tha Cat

Gisteren mijn HDX-1000 opgehaald bij het postkantoor en 2 uurtjes mee gespeeld. Eerste indruk: zware en degelijke behuizing wat de passieve koeling ten goede komt. Instellingen zijn allemaal vrij logisch (ook NL). Had even het probleem dat het beeld soms wegviel na het draaien van media via de webservise van Mspsite. Moest vervolgens HDX-1000 uitschakelen en weer aandoen. Bleek 'HDMI-handshaking' probleem te zijn, dus resolutie handmatig ingesteld en sindsdien geen probleem. Via de webservices kun je overigens erg veel mediabestanden streamen (webradio en online t.v.) en ziet er prima uit. Toen ik handmatig alle netwerkgegevens had ingevoerd kon mijn PS-3 de PC zien als mediaserver (Tversity) en mijn HDX als NAS. Met mijn HDX kan ik de PC benaderen en viceversa, dus helemaal super!! De komende weken ga ik diverse media uitproberen, tot nu toe tevreden met deze aankoop!

Xbox Live / PSN: ZenphiR0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
ZenphiR schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 19:48:
Gisteren mijn HDX-1000 opgehaald bij het postkantoor en 2 uurtjes mee gespeeld.
Had jij nog bijkomende import kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Nog meer mensen een HDX-1000 besteld? Ben benieuwd wanneer jullie ze binnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
mrc16 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 15:38:
Nog meer mensen een HDX-1000 besteld? Ben benieuwd wanneer jullie ze binnen krijgen.
Als het goed is komt mijne vandaag.... Bij TNT stond dat hij om 10 uur uit Eindhoven vertrokken was. Dus als hij niet binnen 10 en 12 in Maastricht is geweest krijg ik hem straks nog. Dan zal ik wat pics plaatsen en mijn eerste ervaringen delen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Sleepyhead schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 16:15:
[...]

Als het goed is komt mijne vandaag.... Bij TNT stond dat hij om 10 uur uit Eindhoven vertrokken was. Dus als hij niet binnen 10 en 12 in Maastricht is geweest krijg ik hem straks nog. Dan zal ik wat pics plaatsen en mijn eerste ervaringen delen. :)
Zou ik mogen vragen wanneer jij de HDX hebt besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
mrc16 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 18:14:
[...]

Zou ik mogen vragen wanneer jij de HDX hebt besteld?
Ik heb hem 16 september besteld, alleen konde ze hem al na een week leveren alleen was ik op vakantie. Heb ze toen gemaild of ze het verzenden vast wouden houden tot eind september. Dit hebben ze gedaan. :+

Alleen vanmiddag keek ik bij mijn status van TNT en daar stond dat het pakketje verkeerd verzonden was. Ik naar TNT gebeld en daar wisten ze me te vertellen dat ze geen goed adres hadden, heb dit doorgegeven en nu komt hij waarschijnlijk morgen of overmorgen!! Dus nog ff afwachten... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-05 17:24
Ik heb er ook 1 besteld, maar de order staat nog steeds op cancelled :(
Nog paar dagen afwachten en dan ga ik eens grondig navragen hoe het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Finally, hij is gister toch binnen gekomen. Goed geregeld met TNT dat hij toch gelijk volgende dag verzonden kon worden. Heb verder geen bijkomende kosten moeten betalen, import kosten of belasting ofzo. Dit komt omdat ze bij HDX er een nep factuur bij doen dat de inhoud een HD behuizing is van $25,-. Aangezien het pakketje 4 keer in het bezorgproces heeft gezeten was de doos licht gedeukt, alleen alles in de doos was in perfecte staat.

Wat gelijk opvalt als je hem uit de doos haalt is het gewicht, hij voelt erg stevig en massief aan. Dat gebrushte zwarte aluminium ziet er prachtig uit. Op de 2de foto kun je dat goed zien. Gelijk alles aangesloten, alles zat er bij wat er bij hoort te zitten; kabels, voeding, schroefjes voor eventuele harde schijf en rubber.plastic achtige pootjes die je eronder kan plakken. Eerst de pootjes eronder geplakt, bleven goed zitten en de HDX stond gelijk stevig. Via bijgeleverde HDMI kabel aangesloten aan mijn Toshiba 37C3502P 37 inch LCD TV. Geluid via optische kabel aangesloten op mijn Samsung HT-UP30 versterker. Gelijk op internet aangesloten op de switch. En toen..... :9~

Alles aangesloten, en aangezet. Opstarten duurt 10 seconden ofzo waarbij je het HDX laadscherm ziet. Alles werkte gelijk! Geen problemen met de HDMI of geluid. Heel ff met de instellingen zitten kloten, meeste stond al goed ingesteld. De resolutie stond op 1080i 50hz, hoger kan mijn tv helaas niet aan. Geluid had ik allemaal ingesteld dat hij het rechtstreeks doorstuurt naar mijn versterker, werkt ook prima. Firmware geprobeerd te updaten, alleen volgens HDX zat er al de nieuwste firmware op. Vreemd want 4 dagen geleden is een nieuwe uitgebracht, waarvoor hij al lang verstuurd was. Ga ik van de week nog ff naar kijken. Toen maar eens begonnen met het toevoegen van mijn netwerk shares. Ging allemaal vrij simpel, ik kon gewoon zoeken in werkgroepen die beschikbaar waren hier op het netwerk en hij vond automatisch mijn pc. Toen ik eenmaal bij mijn multimedia kon, kon het testen beginnen.

Gelijk maar begonnen met al het HD-matriaal dat ik had. Alles werd vlekkeloos afgespeeld, alle type bestanden en verschillende soorten audio waren geen probleem. Heb van alles geprobeerd, MKV, WMV, HDMOV, TS; van audio, DTS, AAC, AC3; werkte allemaal prima. Geluid werkte zowel via optische uitgang->versterker als via de HDMI->TV. Daarna nog wat DVDtjes, ISO's en AVI's geprobeerd, werkte ook allemaal prima. Als laatste heb ik de beruchte vogelscene uit BBC's Planeth Earth uitgeprobeerd, 1080p DTS, werd vlekkeloos weergegeven! _/-\o_ Dus tot zover werkte alles perfect geen bestand dat niet werkte, ook subs en audio sporen kon ik kiezen uit MKV bestanden, dacht dat dit niet werkte.

Daarna de foto en en audio uitgeprobeerd. Ik wist al dat dit niet geweldig zou zijn en dat was het ook zeker niet. Hij speelt wel alles af alleen bij muziek kan je niet eens naar het volgend nummer skippen.... Foto's was hetzelfde verhaal, foto's laden duurt lang, vaak zwart beeld tijdens het laden en je kunt de weergave tijd op minimaal 4seconden zetten wat veel te kort is. Maar goed ik wist dit van te voren, is ook niet de reden dat ik hem gekocht heb. Als het goed is word aan deze functies op het moment ook gewerkt door sybyas. Die de TMT software schrijft voor de HDX-1000 en ook bijvoorbeeld de Popcorn Hour.

Via netwerk werkt alles dus goed, streamen van hoge bitrate HD-matriaal was geen probleem. Ik was sinds kort ook in het bezit van een WD myBook 1TB, dus die er ook maar ff aangehangen. Dit werkte in eerste instantie niet.... Ff op internet opgezocht en wat blijkt, ik had de myBook op de bovenste USB poort achterop aangesloten, alleen is dit alleen een poort voor stroom voor bv een HD. 8)7 Die USB poort stond in verbinding met de cardreader voorop, als je deze poort dus net zou wil gebruiken als die eronder moest je van binnen uit de cardreader loskoppelen. Als je dus meer apparaten wilt aansluiten zul je dat moeten doen of een USB HUB in de onderste hangen, dit is volgens mij mogelijk alleen nog niet uit geprobeerd. Na de myBook in de onderste USB gestoken te hebben duurt het enkele seconden voor de HDX om hem te herkennen in te installeren. Daarna werkte hij perfect, ook alles speelde vlekkeloos af.

Omdat ik toch wel een beetje muziek er mee wou luisteren ben ik op zoek gegaan om dit toch een beetje gebruiksvriendelijk te maken. Nu bestaat er de myiHome software en met deze server software moet het allemaal beter gaan. Programma gedownload en geinstalleerd heb ik al mijn media toegevoegd. Daarna bij de HDX de gezocht naar netwerk shares, vond hij de myiHome server draaiende op mijn pc. Hoefde verder niks in te stellen, ging makkelijker dan verwacht. In de myiHome software kun je instellen dat als je een bepaalde map muziek afspeelt er een foto album word afgespeeld en vice versa dus een foto album selecteren en een album afspelen. Dit kan echter alleen geregeld worden in de software en niet real-time op de HDX zelf. Verder werkt het prima, je kunt skippen bij muziek, zoeken en shuffle aanzetten. Foto's laden beter en sneller en minder last van een zwart beeld bij het laden van de volgende foto. Ook de combinatie slideshow met muziek werkte goed, hij had alleen wat moeite met sommige foto's denk dat deze te groot zijn, tussen de 4 en 5MB. Werkte allemaal iig een stuk beter als op de HDX zelf, maar nog steeds niet zo soepel en handig als zou moeten kunnen.

Hieronder staan nog wat foto's, het oog wil ook wat... :+
Afbeeldingslocatie: http://img388.imageshack.us/img388/7730/img1hdx1000cs2.jpg
Net aangesloten, werkt allemaal prima.

Afbeeldingslocatie: http://img72.imageshack.us/img72/1582/img2hdx1000qi3.jpg
Ook de WD myBook aangesloten, misstaat niet naast elkaar. Staat nog niet allemaal netjes in het het tv meubel omdat ik hem van het weekend thuis ook nog ff wil laten zien.

Afbeeldingslocatie: http://img374.imageshack.us/img374/3272/img3hdx1000io0.jpg
Nog een shot met alles aangesloten.

Afbeeldingslocatie: http://img61.imageshack.us/img61/2976/img4hdx1000rk5.jpg
En nog wel een leuk shot van de achterkant met alles aangesloten.

Als iemand nog vragen heeft, of nog iets uitgeprobeerd wil zien. Laat het maar weten, ben zoiezo er zelf nog van de week mee aan het kloten. Tot nu toe kan ik maar een ding zeggen, top ding! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Mooie review! Ik hoop die van mij ook eerdaags te ontvangen. Leuk dat je ook de vogelscene heb geprobeerd. Bijna elke bluray speler heeft daar moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbol
Zo he, mooie review :) Kijk er nu nog meer naar uit, helaas na 2 weken nog niet verzonden, maar heb nog even geduld. Vroeg me af of je toevallig de movie-applicatie had geprobeerd? Ergens op het forum stond een link waarop je een demo kon uitproberen op de site van de makers, maar vroeg me af of die net zo gemakkelijk en uitgebreid werkt zoals op die site. Zal ff kijken of ik hem nog kan vinden (stond op hdx-forum die helaas al aantal dagen offline is), maar als je de applicatie hebt, dan begrijp je wel wat ik bedoel. Is eigenlijk je digitale library waarmee je op film kon zoeken, vervolgens op play drukken en downloaden/kijken maar.

Verder vroeg ik me ook af of je hem via ethernet kabel of wireless gaat aansluiten?

Veel plezier ermee verder in ieder geval...lijkt tot zover de beste koop die ik in tijden gedaan heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Superbol schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 20:51:
Zo he, mooie review :) Kijk er nu nog meer naar uit, helaas na 2 weken nog niet verzonden, maar heb nog even geduld. Vroeg me af of je toevallig de movie-applicatie had geprobeerd? Ergens op het forum stond een link waarop je een demo kon uitproberen op de site van de makers, maar vroeg me af of die net zo gemakkelijk en uitgebreid werkt zoals op die site. Zal ff kijken of ik hem nog kan vinden (stond op hdx-forum die helaas al aantal dagen offline is), maar als je de applicatie hebt, dan begrijp je wel wat ik bedoel. Is eigenlijk je digitale library waarmee je op film kon zoeken, vervolgens op play drukken en downloaden/kijken maar.

Verder vroeg ik me ook af of je hem via ethernet kabel of wireless gaat aansluiten?

Veel plezier ermee verder in ieder geval...lijkt tot zover de beste koop die ik in tijden gedaan heb :)
Weet je ook niet toevallig een naam van die applicatie? Heb hem aangesloten via ethernet kabel.
Is me net trouwens ook gelukt om er een nieuwe firmware op te zetten via een USB stick.
Zie alleen weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
Zeer mooie review/foto's Sleepyhead!!!

Ik vernomen dat het blauw lampje vooraan zou kunnen dimmen, aangezien dit storend zou zijn tijdens de film. Volgens iemand bij mpcclub zou dit opgelost worden in de toekomstige firmware.

Werkt de USB slave zoals het hoort als je het verbind met je laptop/pc ?

Ik heb er ook eentje besteld (23/9), volgens HDX zou deze morgen (10/10) verstuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbol
Sleepyhead schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:32:
[...]

Weet je ook niet toevallig een naam van die applicatie? Heb hem aangesloten via ethernet kabel.
Is me net trouwens ook gelukt om er een nieuwe firmware op te zetten via een USB stick.
Zie alleen weinig verschil.
Hier is die link van de applicatie, misschien iets handiger :)

http://www.treasure-cove.net/jukeboxtestdrive/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Ik heb ook reactie terug, hun website is weer een beetje up-to-date zonder fouten, maar de mijne komt 16 oktober. Zal natuurlijk ook een klein reviewtje plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
mrc16 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 15:38:
Heb er op 27 september ook één besteld
Sleepyhead schreef op woensdag 08 oktober 2008 @

Daarna de foto en en audio uitgeprobeerd. Ik wist al dat dit niet geweldig zou zijn en dat was het ook zeker niet..... Als het goed is word aan deze functies op het moment ook gewerkt door sybyas. Die de TMT software schrijft voor de HDX-1000 en ook bijvoorbeeld de Popcorn Hour.
Jammer dat dit nog niet goed werkt. Lijkt me nl. heerlijk om zo foto's te laten zien ipv. de laptop.

B-) snap eindelijk hoe de quote functie werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276893

Naar aanleiding van dit topic heb ik er ook eentje besteld 9-10-2008 maar zo te horen doen ze er bijna 2 weken over om het pakket op de post te doen,dus dat wordt wel eind oktober.

hou me pas sinds een paar dagen bezig met media spelers,had eerst me enigzins gericht op de popcorn hour a110 maar zoals eerder vermeld heeft dit topic en de lage prijs me doen besluiten voor de hdx-1000 tegaan.

In eerste instantie wilde ik voor een asus xonad hdav1.3 geluidskaart gaan,maar deze is nog niet echt goed leverbaar en enorm duur,dus maak ik nu een beetje de overstap om al me hd materiaal en audio niet meer via me pc af te spelen maar vanaf een media speler.
Bijkomend voordeel vindt ik zelf dat je nog ergens anders toegang hebt tot een hardeschijf die zich niet in de computer bevindt maar wel via de computer/netwerk te benaderen is om zo doende nog veiliger je belangerijke data op te slaan,zoals foto's en muziek wat je in al die jaren hebt vergaard.

Ik ga hem via hdmi aansluiten op me onkyo tx-sr606 receiver en dan de hdmi out gebruiken om het beeld door te sturen naar me beamer.
Is er al iemand die een hdx of popcorn hour ook op een soort gelijke manier heeft aangesloten,ik verwacht geen problemen maar verneem graag of het in 1 keer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
mrc16 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:30:
[...]

Mooie review! Ik hoop die van mij ook eerdaags te ontvangen. Leuk dat je ook de vogelscene heb geprobeerd. Bijna elke bluray speler heeft daar moeite mee.
Heb hem van het weekend meegenomen om thuis te showen, alleen speelde ik nu alles rechtstreeks van de externe HD via USB af en toen haperde de vogelscene ineens wel.... De eerste keer via het netwerk deed hij het wel, en USB zou toch sneller moeten zijn.... Probeer het van de week nog een keer uit.
Ga het maandag ff uit proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248786

Hey Sleepyhead (en de rest die deze vragen kan beantwoorden)!!! :)

Ik ben nu al weken aan het kijken naar een NMT en ik moet gewoon eens eindelijk de knoop doorhakken. 8)7
Dit apparaat is echt mijn favoriet,alleen heb ik enkele vraagjes...

Je praat in je review over de fotoslideshow:
* is die echt slecht?
* is die slecht als je via je netwerk kijkt?
* of OOK als je via de interne harde schijf van de HDX kijkt?

Ook jij klaagt dat de muziek niet helemaal vlekkeloos loopt,is dit nog steeds?
Is dit dan via het netwerk of OOK als je het op je interne schijf opslaat?
Ik wil hem nl. niet alleen voor m'n films maar ook voor foto's en muziek.
Kan die ook met een bewerkte film (pinnacle) van m'n videocamera overweg?

Of is er iemand die een NMT heeft die wel alles vlekkeloos afspeelt?
Vind de HDX echt super maar zou het zonde vinden als ik foto's en muziek niet fatsoenlijk afgespeeld krijg.

Alvast hartelijk dank voor jullie reactie,
Roforce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Anoniem: 248786 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 23:05:
Hey Sleepyhead (en de rest die deze vragen kan beantwoorden)!!! :)

Ik ben nu al weken aan het kijken naar een NMT en ik moet gewoon eens eindelijk de knoop doorhakken. 8)7
Dit apparaat is echt mijn favoriet,alleen heb ik enkele vraagjes...

Je praat in je review over de fotoslideshow:
* is die echt slecht?
* is die slecht als je via je netwerk kijkt?
* of OOK als je via de interne harde schijf van de HDX kijkt?

Ook jij klaagt dat de muziek niet helemaal vlekkeloos loopt,is dit nog steeds?
Is dit dan via het netwerk of OOK als je het op je interne schijf opslaat?
Ik wil hem nl. niet alleen voor m'n films maar ook voor foto's en muziek.
Kan die ook met een bewerkte film (pinnacle) van m'n videocamera overweg?

Of is er iemand die een NMT heeft die wel alles vlekkeloos afspeelt?
Vind de HDX echt super maar zou het zonde vinden als ik foto's en muziek niet fatsoenlijk afgespeeld krijg.

Alvast hartelijk dank voor jullie reactie,
Roforce
Uhm ligt er beetje aan hoe je vlekkeloos bedoelt. Afbeeldingen en muziek, alle soorten/formaten worden zonder haperingen afgespeeld. Van externe USB en netwerk zelfde verhaal, heb nog niet geprobeerd om een harde schijf in te bouwen maar dit zal hetzelfde zijn. Het probleem is niet het afspelen maar de functionaliteit erom heen.

Bij muziek is het probleem dat je niet kunt skippen naar het volgende nummer, kunt zoeken, repeat en shuffle werkt allemaal niet. Het is echter wel mogelijk met de myiHome software, deze draait een server op je pc waardoor al deze functionaliteit wel te gebruiken valt (zoeken nog niet). Maar je kunt nu dus wel makkelijk albums afspelen en ook playlisten zijn ondersteund (.m3u en .pls)

Bij foto's zit het probleem in de laadtijden, zwart scherm tussen laden van foto's en het en de minimale weergavetijd van 4 seconden. Ook dit werkt allemaal wel met behulp van de myiHome server op je pc. Een andere functionaliteit is het afspelen van muziek en foto's tegelijk waardoor je dus mooie slideshows kunt afspelen.

Het werkt allemaal dus wel met een omweg en dus alleen als je je pc aan hebt staan met de myiHome software. Er zijn volgens mij ook netwerk harde schijven waar je linux applicaties op kunt installeren, alleen heb ik deze niet in mijn bezit en kan dit dus ook niet testen.

Hoop dat je vraag hier een beetje mee beantwoord is... :+
Anders hoor ik het wel weer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perco
  • Laatst online: 28-05 15:32
heel lang ziiten twijfelen en me suf zitten lezen op forum's maar
vandaag ontvangen , besteld in de us , maar komt volgens mij komt hij uit azie
werkt goed , usb host was even een probleem , moest de 2e aansluiting hebben
firmware update gedaan , zie echter geen verschil
apparaat ziet er gelikt uit , en de werking is sneller dan verwacht

volgende stap is harddisk inbouwen en een utp kabel leggen van zo,n 25 m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276893 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:38:
Ik ga hem via hdmi aansluiten op me onkyo tx-sr606 receiver en dan de hdmi out gebruiken om het beeld door te sturen naar me beamer.
Is er al iemand die een hdx of popcorn hour ook op een soort gelijke manier heeft aangesloten,ik verwacht geen problemen maar verneem graag of het in 1 keer werkt.
Ik heb dinsdag mijn HDX binnen gekregen en met mijn 606, die ik gisteren heb opgehaald, op die manier aangesloten. Werkt PRIMA! Gisteren eenHD filmpje geprobeerd en het ziet er echt SUPERstrak uit. Geen haperingen, niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Heeft de HDX1000 ook Wifi (N)? Iemand dit ding anders werkend gekregen met powerplug dingen? Zo ja, werkt dit wel goed, geen haperingen?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij heeft dit niet on-board, Wifi(n), maar het schijnt wel te werken met een USB wifi stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

En dit is dan wel genoeg om gewoon rustig naar HD films met hoge bitrate te kijken?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik heb gehoord wel, maar ik kan dit niet testen want ik gebruik hem niet wireless maar bekabelt. Kijk anders eens op het forum van MPC, daar beantwoordt HDX ook de vragen van gebruikers en misschien heeft iemand dit al geprobeerd. Het adres is http://www.mpcclub.com/mo...rums&file=viewforum&f=202

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

@perco & olafski_72

Op welke datum hebben jullie je HDX besteld? Zelf zit ik al bijna 3 weken te wachten, maar de status blijft maar hangen op 'confirmed'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
DCFreak schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 23:54:
@perco & olafski_72

Op welke datum hebben jullie je HDX besteld? Zelf zit ik al bijna 3 weken te wachten, maar de status blijft maar hangen op 'confirmed'.
Ik heb de 29e besteld, heb even gemailed de mijne gaat zaterdag met de post mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

mrc16 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:13:
Ik heb de 29e besteld, heb even gemailed de mijne gaat zaterdag met de post mee.
Ah.. ik de 28e, dus hopelijk versturen ze die van mij ook zaterdag. Bedankt voor de info iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbol
DCFreak schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:27:
[...]

Ah.. ik de 28e, dus hopelijk versturen ze die van mij ook zaterdag. Bedankt voor de info iig :)
Die van mij ook op de 28e besteld, en had van de week even een mailtje gestuurd. Kreeg het volgende antwoord binnen een uurtje terug:

"Your order is scheduled for shipping on 20 Oct.

We will send you an email containing tracking details once its available.

Kind regards,
Tony T
HDX Webstore Administration"

Maarja 18e of 20e maakt ook niet heel veel uit...denk dat die voor het einde van volgende week wel binnen mag zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perco
DCFreak schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 23:54:
@perco & olafski_72

ik heb de mijne op de 26sept. besteld , ik kreeg hem 15 okt binnen ,wel raar dat er nog niets is afgeschreven , komt waarschijnlijk nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 23:55

Simkin

Bzzzzz

Ik heb hem op 10 oktober besteld en hij wordt 28 oktober verstuurd, kleine 3 weken later dus.
Had ik maar geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perco
perco schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:03:
heel lang ziiten twijfelen en me suf zitten lezen op forum's maar
vandaag ontvangen , besteld in de us , maar komt volgens mij komt hij uit azie
werkt goed , usb host was even een probleem , moest de 2e aansluiting hebben
firmware update gedaan , zie echter geen verschil
apparaat ziet er gelikt uit , en de werking is sneller dan verwacht

volgende stap is harddisk inbouwen en een utp kabel leggen van zo,n 25 m
update ,
De 25 m utp kabel ligt er en is aangesloten , toch gaan de beelden en geluid niet vloeiend , is 25m te lang ? , waar kan dit aan liggen ? , heb nu juist voor kabel gekozen om dit probleem niet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240319

Ik had die van mij de 18e van september besteld, maar vanwege een Chinese vakantie duurde het iets langer dan de beloofde 2 weken. Ik had hem afgelopen maandag(was ik niet thuis dus helaas pas dinsdag). Maar het was de moeite waard! wat een beeld en wat een geluid. Allemaal vloeiend. Ik gebruik een kabel van 15 meter en dat gaat dus goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perco
perco schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 12:45:
[...]

update ,
De 25 m utp kabel ligt er en is aangesloten , toch gaan de beelden en geluid niet vloeiend , is 25m te lang ? , waar kan dit aan liggen ? , heb nu juist voor kabel gekozen om dit probleem niet te hebben.
update ,
het niet goed vloeiende beeld lijkt te komen door films af te spelen vanuit het dvd format (video_ts met vob files)
een zelfde film als iso speelt zonder problemen.(vanaf een pc , dus niet van een intene harddisk)
DTS lijkt niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
perco schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 15:48:
[...]

update ,
het niet goed vloeiende beeld lijkt te komen door films af te spelen vanuit het dvd format (video_ts met vob files)
een zelfde film als iso speelt zonder problemen.(vanaf een pc , dus niet van een intene harddisk)
DTS lijkt niet mogelijk
Heb je dit bij alle video_ts/vob files, want ik heb er namelijk geen problemen mee. Speelt alles probleemloos af ook menu's enzo. Misschien dat het alleen bij deze dvd is..

DTS werkt bij mij ook iig van HD .mkv files, heb geen dvd's op mijn pc staan met DTS dus kan dat niet testen. Zal er eens eentje rippen van de week. Hoe heb je je geluid trouwens aangesloten?? Als je hem via de optische of coaxial aansluiting hebt moet je kijken in de instellingen of hij het signal RAW doorstuurt, wat dus wil zeggen dat je het geluid laat decoden door je versterker. Als je alles gewoon met gewone audio kabels hebt aangesloten moet je de audio instellingen op Analoge staan...

Misschien dat je hier iets aan hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perco
Sleepyhead schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 15:56:
[...]

Heb je dit bij alle video_ts/vob files, want ik heb er namelijk geen problemen mee. Speelt alles probleemloos af ook menu's enzo. Misschien dat het alleen bij deze dvd is..

DTS werkt bij mij ook iig van HD .mkv files, heb geen dvd's op mijn pc staan met DTS dus kan dat niet testen. Zal er eens eentje rippen van de week. Hoe heb je je geluid trouwens aangesloten?? Als je hem via de optische of coaxial aansluiting hebt moet je kijken in de instellingen of hij het signal RAW doorstuurt, wat dus wil zeggen dat je het geluid laat decoden door je versterker. Als je alles gewoon met gewone audio kabels hebt aangesloten moet je de audio instellingen op Analoge staan...

Misschien dat je hier iets aan hebt....
bij alle dvd's op mijn pc of die op de nas staan heb ik het zelfde probleem , de eerste 5 sec lijkt het goed te gaan waarna het beeld en geluid begint te stotteren.
mijn geluid heb ik via de gewone audio aansluitingen gedaan , de keuze die ik kan maken bij geluid/beeld zijn DTS-HD (raw}en Digital (raw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Heeft er iemand trouwens weleens een complete blu-ray gestreamed? Of kan dat niet. Ik ben nu namelijk bezig met het downen van een bluray van 40 gig (VC1).

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121871

Ik heb mijn HDX1000 in NL gekocht, wel duurder maar binnen 1 week in huis en met een jaar garantie.
Maar ik zit met de volgende vraag, afspelen van films via een externe hd gaat prachtig,
als ik nu een film op een sdhc geheugenkaart zet (8gb sandisk ultra II) zou ik dat dan ook vloeiend
af kunnen spelen? Ik kom er niet helemaal uit dat die cardreader dat wel aankan, foto's en muziek gaan wel.
Kan het niet testen aangezien ik nog geen sdhc kaartje bezit.

Wat de vraag van Amiet01 betreft, zo te lezen kan het niet, je moet het omzetten.
http://www.hdx1080.com/in...ask=view&id=90&Itemid=109

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 20:11
Ik heb de HDX ook in huis en het werkt vrijwel allemaal prima met "myihome" vanaf de Mac.

Helaas moet ik SMB shares gebruiken voor ISO files en ik krijg dat maar niet voor elkaar. Ik zet SMB aan op mijn Mac maar ik krijg ze niet toegevoegd in de HDX :(

Ook heb ik veel problemen met 1080p DTS MKV files.
Heb de nieuwste firmware geïnstalleerd maar vaak gaan deze files haperen en valt het geluid weg.
Een 1080p 5.1 MKV file loopt prima.

Iemand oplossingen?

-edit-

Ook 1080p MKVs met 5.1 krijgen op een gegeven moment te maken met schokkerig beeld en geen audio.

De reden waarom ik het apparaat gekocht heb was juist voor deze files :(

Wellicht eens zowel de computer als de HDX met ethernet kabels aan de router hangen ofzo.

[ Voor 22% gewijzigd door ericafterdark op 19-10-2008 15:47 ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Eiríkr schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 15:22:

Wellicht eens zowel de computer als de HDX met ethernet kabels aan de router hangen ofzo.
Heb je het nu draadloos dan??
Zo ja, G? of N?
Denk dat je met G te weinig bandwith hebt...
Heb mijne gewoon met kabels aangesloten en nog geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Mijn MacBook Pro is draadloos verbonden met mijn AirPort Extreme router. De HDX loopt via een korte ethernet kabel naar een AirPort Express die in het draadloze netwerk hangt. Dit alles betreft een G netwerk.
Wellicht dat dit inderdaad de problemen veroorzaakt, lijkt vrij logisch eigenlijk.

-toevoeging betreft SMB shares-

Mocht ooit iemand ook met een Mac SMB shares willen gebruiken, hierbij de oplossing.

Zorg er eerst voor dat je SMB sharing aan hebt staan. De instructies zijn voor Leopard (10.5) maar zullen met andere Mac OS X versies vergelijkbaar zijn.

System Preferences > Sharing > File Sharing > Options... > Share files and folders using SMB
Vergeet niet een gebruikers account aan te vinken want die login heb je nodig bij het aanmelden via de HDX!

Ga nu terug naar File Sharing en voeg via het + knopje de map met je media toe (Shared folders). Mac OS X geeft automatisch de juiste rechten.

In de HDX voeg je bij Network Shares in het Settings menu een SMB share toe op de volgende wijze.

Share name: Verzin iets leuks
URL: smb://hetipvanjemac/Naam (Van je media map op je Mac)

Login naam en wachtwoord zijn die van je computers gebruikers account.

[ Voor 56% gewijzigd door ericafterdark op 19-10-2008 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond
  • Laatst online: 00:56

Beyond

Dussssss.......

Ik heb inmiddels een HDX-1000 besteld en wil daar zelf een harddisk inzetten. Zal deze gaan werken?

Samsung 1TB HD103UJ (SATA II 7200RPM 32MB)

Alvast dank,

Beyond

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exocys
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-05 09:37
Hey Beyond,

Waar heb jij dit apparaat besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Sleepyhead schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 16:37:
[...]

Heb je het nu draadloos dan??
Zo ja, G? of N?
Denk dat je met G te weinig bandwith hebt...
Heb mijne gewoon met kabels aangesloten en nog geen problemen gehad.
Ik heb nu alles via ethernet kabels en het werkt als een zonnetje! Heerlijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Beyond schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 20:30:
Ik heb inmiddels een HDX-1000 besteld en wil daar zelf een harddisk inzetten. Zal deze gaan werken?

Samsung 1TB HD103UJ (SATA II 7200RPM 32MB)

Alvast dank,

Beyond
Ja gaat zeker werken, je kunt ook gaan voor de WD 1TB die is op het moment een fractie goedkoper.
Hij is ook al getest met een 1,5TB harde schijf en dit werkt ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Eiríkr schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 23:07:
[...]

Ik heb nu alles via ethernet kabels en het werkt als een zonnetje! Heerlijk!!
Hoe had je em eerst dan? Wireless via G of N?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Amiet01 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 00:40:
[...]

Hoe had je em eerst dan? Wireless via G of N?
Wireless G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-05 14:06

oXygeN

oftewel oxje...

Hoe is de 24p functionaliteit van 't apparaat, ben ik erg benieuwd naar...

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
oXygeN schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 09:33:
Hoe is de 24p functionaliteit van 't apparaat, ben ik erg benieuwd naar...
Ik heb het nog niet getest (weet niet eens zeker of ik überhaupt wel 24p files heb) maar ik zag in het menu een 24p optie voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exocys
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-05 09:37
Waar hebben jullie dit apparaat aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millgate
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb hem hier ook net besteld. Het duurt een week of twee voor je hem hebt.

Kun je gewoon een Linksys Wireless-GC Compact 54Mbit USB-Adapter gebruiken om hem aan een wireless netwerk te koppelen? Nope, wireless is geen kwestie van Plug end Play...

Ik ben trouwens van plan om er een Seagate 500GB "Pipeline" harddisk in te zetten (ST3500321CS).

Quote van Seagate:
"Boasting capacities up to 1 TB, Seagate® Pipeline HD™ drives deliver unprecedented levels of acoustic, power and vibration performance for high-definition DVRs. With the ability to support up to 12 simultaneous streams and operate at drive case temperatures of up to 75°C, they provide reliable storage that enables consumers to take full advantage of premium services like video on demand. Featuring Windows Vista certification that makes them an ideal solution for media centers, Seagate Pipeline HD drives are the gold standard for high-definition performance and capacity."

"320 GB on a single platter enables a cost-effective entry point while 1 TB delivers capacity for up to 200 hours of high-definition or up to 1000 hours of standard-definition TV.
PVR acoustic profile as low as 19dB supports bedroom and living room system usage models.
Operational power consumption as low as 4.7W for greater energy efficiency and reduced heat generation
Proven Seagate reliability—designed for worry-free DVR operation with segment-leading 1.4 million hours MTBF
Low-current spin-up for ease of integration and power supply design
Available Seagate Secure™ technology improves content security as part of a system digital rights management strategy.
Seagate SoftSonic™ motor technology and optimized seek profiles enable years of quiet, worry-free operation."

[ Voor 86% gewijzigd door Millgate op 20-10-2008 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond

Beyond

Dussssss.......

Millgate schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:24:
Ik heb hem hier ook net besteld. Het duurt een week of twee voor je hem hebt.

Kun je gewoon een Linksys Wireless-GC Compact 54Mbit USB-Adapter gebruiken om hem aan een wireless netwerk te koppelen? Nope, wireless is geen kwestie van Plug end Play...

Ik ben trouwens van plan om er een Seagate 500GB "Pipeline" harddisk in te zetten (ST3500321CS).

Quote van Seagate:
"Boasting capacities up to 1 TB, Seagate® Pipeline HD™ drives deliver unprecedented levels of acoustic, power and vibration performance for high-definition DVRs. With the ability to support up to 12 simultaneous streams and operate at drive case temperatures of up to 75°C, they provide reliable storage that enables consumers to take full advantage of premium services like video on demand. Featuring Windows Vista certification that makes them an ideal solution for media centers, Seagate Pipeline HD drives are the gold standard for high-definition performance and capacity."

"320 GB on a single platter enables a cost-effective entry point while 1 TB delivers capacity for up to 200 hours of high-definition or up to 1000 hours of standard-definition TV.
PVR acoustic profile as low as 19dB supports bedroom and living room system usage models.
Operational power consumption as low as 4.7W for greater energy efficiency and reduced heat generation
Proven Seagate reliability—designed for worry-free DVR operation with segment-leading 1.4 million hours MTBF
Low-current spin-up for ease of integration and power supply design
Available Seagate Secure™ technology improves content security as part of a system digital rights management strategy.
Seagate SoftSonic™ motor technology and optimized seek profiles enable years of quiet, worry-free operation."
Deze kan gewoon via een wireless USB adapter connecten hoor!

Heb m trouwens gewoon gekocht bij divxplayer.nl

In principe zou je het volgende moeten betalen mocht je m in de US kopen.
219 + $50 = $269 = €202

14% invoerrechten = €202 + 14% = €230

19% BTW = €230 + 19% = €273

Inklaringskosten: €35 + €273 = €308

Je kan natuurlijk het geluk hebben dat je voor bepaalde dingen niet wordt aangeslagen maar goed. Garantie is ook gewoon in NL mocht er wat mee aan de hand zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Beyond op 20-10-2008 17:56 ]

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbol
Hij schijnt niet met alle USB wireless dongles te werken, maar deze is volgens hun forum getest en ook door hdx zelf als geschikt verklaard. Het gaat om de volgende: http://www.komplett.nl/k/...8-4372AB05E9D1&sku=355587

Die van mij (besteld op 28 September) is vandaag verzonden, dus heb het nog niet zelf uit kunnen proberen, maar ga deze wel bestellen als die binnen is en zal even laten weten of die werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Zoals ik wel al aangaf kun je imo beter gebruik maken van een bekabeld netwerk mocht je 1080p MKV files afspelen. Het scheelt je ook wellicht een hoop ergernissen door haperend beeld en je hebt geen lange buffertijden aan het begin van een film/serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 19:50
Die HDMI kabel die jij hebt aangesloten zat er bij? Lijkt me namelijk geen standaard kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millgate
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Superbol schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 18:07:
Hij schijnt niet met alle USB wireless dongles te werken, maar deze is volgens hun forum getest en ook door hdx zelf als geschikt verklaard. Het gaat om de volgende: http://www.komplett.nl/k/...8-4372AB05E9D1&sku=355587

Die van mij (besteld op 28 September) is vandaag verzonden, dus heb het nog niet zelf uit kunnen proberen, maar ga deze wel bestellen als die binnen is en zal even laten weten of die werkt.
Ik ben erg benieuwd naar het resultaat !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond

Beyond

Dussssss.......

Zou het ook mogelijk moeten zijn om deze (NMT) op een Wireless Access Point via UTP (RJ-45) aan te sluiten en zo een wireless verbinding te creeren? Zodat dus het acces point communiceert met de wireless router? Dacht zelf van niet. Dacht dat je de access point verbind met router (via UTP).
Of zou een USB dongle ook snel genoeg zijn om te streamen e.d. (qua overdrachtssnelheid USB 2.0)?

[ Voor 11% gewijzigd door Beyond op 20-10-2008 22:13 ]

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Beyond schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 21:26:
Zou het ook mogelijk moeten zijn om deze (NMT) op een Wireless Access Point via UTP (RJ-45) aan te sluiten en zo een wireless verbinding te creeren? Zodat dus het acces point communiceert met de wireless router? Dacht zelf van niet. Dacht dat je de access point verbind met router (via UTP).
Of zou een USB dongle ook snel genoeg zijn om te streamen e.d. (qua overdrachtssnelheid USB 2.0)?
Dat klinkt als mijn oorspronkelijke setup.

Een AirPort Extreme router met een AirPort Express router als client in dat draadloze netwerk. Van die AirPort Express liep een ethernet kabel naar de HDX.

Werkte allemaal prima totdat ik 720p + ging streamen. Met 1080p hield je het maar een paar minuten uit en toen begon het schokken en haperen.

Nu heb ik zowel mijn MacBook Pro als de HDX met ethernet kabels aan de AirPort Extreme router hangen en kan ik 1080p met DTS zonder problemen kijken. Ook doorspoelen en pauzeren levert geen enkel probleem op.

Er zit overigens een keurige HDMI kabel in de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbol
Wat ik me afvraag na het lezen van een aantal reacties over het streamen...is er niemand van jullie die een interne HDD zal gebruiken als primaire opslag? Ik heb zelf namelijk niet de mogelijkheid om alles bekabeld aan te sluiten. Daarom wilde ik in principe een 1TB inbouwen, zodat ik alles gewoon via draadloos N netwerk kan binnenhalen en bekijken, danwel via de USB-Slave over te zetten van mn MacBook naar de HDX....blijven de meeste dan toch iets anders als primaire opslag gebruiken om het probleem van streamen te houden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Superbol schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 23:30:
Wat ik me afvraag na het lezen van een aantal reacties over het streamen...is er niemand van jullie die een interne HDD zal gebruiken als primaire opslag? Ik heb zelf namelijk niet de mogelijkheid om alles bekabeld aan te sluiten. Daarom wilde ik in principe een 1TB inbouwen, zodat ik alles gewoon via draadloos N netwerk kan binnenhalen en bekijken, danwel via de USB-Slave over te zetten van mn MacBook naar de HDX....blijven de meeste dan toch iets anders als primaire opslag gebruiken om het probleem van streamen te houden??
Mijn reden om te streamen i.p.v. een HDD inbouwen is omdat ik na het werk bijvoorbeeld snel even de meest recente aflevering van een goede serie wil binnenhalen en de mogelijkheid wil hebben om het ook daadwerkelijk meteen te kijken.
Met een 20mbits internet lijntje gaat het downloaden namelijk heel snel. Als ik dan wireless het bestand zou moeten kopiëren naar de HDD in de HDX zit ik weer te wachten.
Vandaar dat er nu even een ethernet kabel dwars door de woonkamer loopt die ik nog netjes moet gaan wegwerken. Streamen werkt zo heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbol
Eiríkr schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 23:56:
[...]

Mijn reden om te streamen i.p.v. een HDD inbouwen is omdat ik na het werk bijvoorbeeld snel even de meest recente aflevering van een goede serie wil binnenhalen en de mogelijkheid wil hebben om het ook daadwerkelijk meteen te kijken.
Met een 20mbits internet lijntje gaat het downloaden namelijk heel snel. Als ik dan wireless het bestand zou moeten kopiëren naar de HDD in de HDX zit ik weer te wachten.
Vandaar dat er nu even een ethernet kabel dwars door de woonkamer loopt die ik nog netjes moet gaan wegwerken. Streamen werkt zo heerlijk.
Begrijp wat je bedoeld, want streamen is ook een uitermate goeie manier om dingen van je PC of dergelijke naar je HDX/TV wil krijgen. Maar ben je dan niet net zo makkelijk klaar als je het gelijk op je HDX HDD download? Je hebt dezelfde download snelheid, maar je hebt vervolgens niet het risico dat je met haperingen in je stream zit. En je hoeft niet altijd je PC aan te hebben als je is een keer een serie/filmpje wil kijken. Of zie ik hier iets over het hoofd?
Pagina: 1 2 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle posts m.b.t. levertijd zullen direct worden verwijderd, dit is namelijk _niet_ de bedoeling van dit topic!