[NMT]HDX-1000 | ||
Aangezien het toch wel aardig hard ging met dit topic leek het mij handig om de startpost wat overzichtelijker te maken. Er komen een hoop vragen vaak terug en om dat tegen te gaan staat er een hoop info in deze startpost. Dit is uit de vorige startpost: Dit is btw mijn eerste startpost, hoop dat het allemaal een beetje overzichtelijk is. | ||
Inhoudsopgave | ||
Specs | ||
Hier de specs die ook te vinden zijn op de website van HDX zelf. CASE
Video containers:
| ||
Foto's | ||
![]() Net aangesloten, werkt allemaal prima. ![]() Ook de WD myBook aangesloten, misstaat niet naast elkaar. Staat nog niet allemaal netjes in het het tv meubel omdat ik hem van het weekend thuis ook nog ff wil laten zien. ![]() Nog een shot met alles aangesloten. ![]() En nog wel een leuk shot van de achterkant met alles aangesloten. | ||
Waar te koop?? | ||
pricewatch: HDX-1000 Networked Media Tank (zilver) pricewatch: HDX-1000 Networked Media Tank (zwart) NMTTank.fr E 269,- incl. verzendkosten Rechtstreeks bij HDX 269 USD incl. verzendkosten | ||
FAQ | ||
Welke harde schijven kunnen er in en tot welke groote? Alle SATA 2.5" en 3.5" inch werken er in. Aansluiten gaat erg simpel en een instructie video is te vinden op de website van HDX, hier. Alle grotes die op dit moment beschikbaar zijn passen er in, is getest tot 1,5TB. Is de HDX ook draadloos te gebruiken? Ja dat is zeker mogelijk. Denk er wel aan dat als je grote HD files probeert te streamen je wel Wireless N moet hebben. Uit ervaringen blijkt dat Wireless G niet voldoende is. Er wordt op dit moment 1 draadloze USB adapter ondersteund, namelijk de TP-LINK TL-WN821N Wireless-N USB, zie ook de link hieronder van HDX. Is bijvoorbeeld te bestellen bij: Komplett.nl Speelt de HDX ook 5.1LHigh bestanden af? Ja en nee. De chipset ondersteunt het niet, alleen heeft het meer te maken met de bitrate. Beetje ingewikkeld allemaal voor meer info. http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=19243 Is het mogelijk een afbeelding slideshow te laten zien tijdens het afspelen van muziek? Sinds de nieuwe firmware van november is het al wel mogelijk om coverart te laten zien. Maar een slideshow werkt nog niet. Dit is echter wel mogelijk met behulp van de myiHome software. Met behulp van deze software die je moet installeren als server op je pc, is het mogelijk om slideshows in te stellen bij het afspelen van bepaalde mappen met muziek. Zijn er skins voor de HDX? De HDX is gebasseerd op de Sybyas firmware die ook bv op de PopcornHour zit. Alle skins die daarvoor beschikbaar zijn kunnen dus ook gebruikt worden op de HDX. Een mooi voorbeeld is deze, Werkt het bovenste USB slot achterop de HDX niet? Ja en nee. het bovenste USB slot werkt als stroomvoorziening voor de cardreader. Wil je deze toch gebruiken dan zul je het stroomkabeltje in de HDX los moeten koppelen van de cardreader, deze is daarna niet meer bruikbaar. Het onderste USB slot werkt wel normaal. Wat werkt het snelst; interne HD, USB of Netwerk? Alle verbindingen zijn snel genoeg om alles af te spelen. Alleen de USB is soms wat haperig bij hele zware HD bestanden. Dit heeft te maken met de chipset die niet goed met de USB verbinding om gaat. Heb hier alleen problemen ondervonden nog met de beruchte vogelscene. Via netwerk speelt hij deze wel vlekkeloos af. De interne HD zou hier ook geen problemen mee moeten hebben. Hoe lang duurt het verzenden? Dat ligt er aan waar je hem besteld. Via HDX zelf zal het zo'n 2 weken duren. Maar vanuit Frankrijk gaat het al sneller. En via Nederland ligt het aan de voorraad. Ligt aan de prijs hoe lang je wilt wachten. Ik heb een iso file alleen die speelt hij niet af.... Normaal gesproken heeft de HDX geen problemen met ISO files van een dvd. Alleen PS3AVCHD's zijn er ook veel in ISO formaat. Deze kan de HDX niet afspelen. Een van de weinige uitzonderingen. WMVHD files die door de XBOX360 worden gebruikt zijn geen probleem voor de HDX. Kun je ook volledige Blu-Ray discs afspelen? Nee dit is niet mogelijk, deze dienen eerst omgezet te worden. Voor een tutorial, klik hier. Zit er een Europese stekker bij? Ja, zowel als je hem rechtstreeks bij HDX besteld of bij een shop in Europa. Hoe kan ik bij mijn vista shares?
| ||
Reviews | ||
Firmware | ||
Date added: 11/10/2008 Release Date : 11 November 2008 Firmware Version : 50-17-081023-15-HDD-403-000 http://www.hdx1080.com/index.php?option=com_docman&task=cat_view&gid=51&Itemid=136 De firmware is nog niet automatisch te installeren, je moet dit via een USB stick doen. | ||
Handige Links | ||
HDX Wiki HDX Support Forum MPC Club! Forum HDX models HDX 1000 - Factory Networked Media Tank - deel 3 |
[ Voor 72% gewijzigd door Sleepyhead op 05-12-2008 10:00 . Reden: Nieuwe topicstart ]