[Mediaplayer] HDX-1000 Networked Media Tank deel 2 | ||
We zijn al weer aan beland bij het 2de deel van dit topic. Het is erg hard gegaan in het eerste deel en omdat een hoop vragen vaak terug komen heb ik ook de startpost een update gegeven. Alle aan of opmerkingen kun je mailen, gelieve niet in dit topic ivm rommeligheid. Voor het stellen van vragen ook ff goed de startpost doorlezen zodat niet elke keer dezelde vragen langskomen. Let ook even op onderstaande opmerkingen. DTS Downmixing Waarschuwing!!!! Alle posts m.b.t. levertijd zullen direct worden verwijderd, dit is namelijk niet de bedoeling van dit topic! | ||
Inhoudsopgave | ||
Specs | ||
Hier de specs die ook te vinden zijn op de website van HDX zelf. CASE
Video containers:
| ||
Foto's | ||
![]() Net aangesloten, werkt allemaal prima. ![]() Ook de WD myBook aangesloten, misstaat niet naast elkaar. Staat nog niet allemaal netjes in het het tv meubel omdat ik hem van het weekend thuis ook nog ff wil laten zien. ![]() Nog een shot met alles aangesloten. ![]() En nog wel een leuk shot van de achterkant met alles aangesloten. | ||
Waar te koop?? | ||
pricewatch: HDX-1000 Networked Media Tank (zilver) pricewatch: HDX-1000 Networked Media Tank (zwart) NMTTank.fr E 269,- incl. verzendkosten Rechtstreeks bij HDX 269 USD incl. verzendkosten Hier nog een bericht van HDX zelf: Kijk dus voor je hem koopt eerst naar deze lijst. | ||
FAQ | ||
Is de HDX ook draadloos te gebruiken? Ja dat is zeker mogelijk. Denk er wel aan dat als je grote HD files probeert te streamen je wel Wireless N moet hebben. Uit ervaringen blijkt dat Wireless G niet voldoende is. Er wordt op dit moment 1 draadloze USB adapter ondersteund, namelijk de TP-LINK TL-WN821N Wireless-N USB, zie ook de link hieronder van HDX. Staat natuurlijk ook in de pricewatch. Speelt de HDX ook 5.1LHigh bestanden af? Ja en nee. De chipset ondersteunt het niet, alleen heeft het meer te maken met de bitrate. Beetje ingewikkeld allemaal voor meer info. http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=19243 Is het mogelijk een afbeelding slideshow te laten zien tijdens het afspelen van muziek? Sinds de nieuwe firmware van november is het al wel mogelijk om coverart te laten zien. Maar een slideshow werkt nog niet. Dit is echter wel mogelijk met behulp van de myiHome software. Met behulp van deze software die je moet installeren als server op je pc, is het mogelijk om slideshows in te stellen bij het afspelen van bepaalde mappen met muziek. Zijn er skins voor de HDX? De HDX is gebasseerd op de Sybyas firmware die ook bv op de PopcornHour zit. Alle skins die daarvoor beschikbaar zijn kunnen dus ook gebruikt worden op de HDX. Een mooi voorbeeld is deze, Werkt het bovenste USB slot achterop de HDX niet? Ja en nee. het bovenste USB slot werkt als stroomvoorziening voor de cardreader. Wil je deze toch gebruiken dan zul je het stroomkabeltje in de HDX los moeten koppelen van de cardreader, deze is daarna niet meer bruikbaar. Het onderste USB slot werkt wel normaal. Wat werkt het snelst; interne HD, USB of Netwerk? Alle verbindingen zijn snel genoeg om alles af te spelen. Alleen de USB is soms wat haperig bij hele zware HD bestanden. Dit heeft te maken met de chipset die niet goed met de USB verbinding om gaat. Heb hier alleen problemen ondervonden nog met de beruchte vogelscene. Via netwerk speelt hij deze wel vlekkeloos af. De interne HD zou hier ook geen problemen mee moeten hebben. Hoe lang duurt het verzenden? Dat ligt er aan waar je hem besteld. Via HDX zelf zal het zo'n 2 weken duren. Maar vanuit Frankrijk gaat het al sneller. En via Nederland ligt het aan de voorraad. Ligt aan de prijs hoe lang je wilt wachten. Ik heb een iso file alleen die speelt hij niet af.... Normaal gesproken heeft de HDX geen problemen met ISO files van een dvd. Alleen PS3AVCHD's zijn er ook veel in ISO formaat. Deze kan de HDX niet afspelen. Een van de weinige uitzonderingen. WMVHD files die door de XBOX360 worden gebruikt zijn geen probleem voor de HDX. Kun je ook volledige Blu-Ray discs afspelen? Nee dit is niet mogelijk, deze dienen eerst omgezet te worden. Voor een tutorial, klik hier. Zit er een Europese stekker bij? Ja, zowel als je hem rechtstreeks bij HDX besteld of bij een shop in Europa. Hoe kan ik bij mijn vista shares? Hoe kan ik mijn HDX-1000 ext2/ext3 partitie benaderen als ik de HDX-1000 heb aangesloten via USB op mijn pc? Als je linux draait zou dit geen problemen moeten opleveren aangezien ext2/ext3 linux bestandssystemen zijn. Als je echter windows draait zul je drivers moeten installeren om de HDX te benaderen. De meest gebruikte driver op dit moment is de fs-driver. http://www.fs-driver.org/ | ||
Reviews | ||
Firmware | ||
HDX 1000 NMT Firmware Date added: 03/06/2009 Release Date: 6 March 2009 Firmware Version: 50-17-090125-15-HDD-403-000 http://www.hdx1080.com/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=20&Itemid=136 HDX 1000 NMT Apps Date added: 03/06/2009 NMT Apps Version: 00-17-090115-15-HDD-403 http://www.hdx1080.com/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=21&Itemid=136 | ||
HD Compatibillity List en CF | ||
Bijna alle SATA 2.5" en 3.5" harde schijven werken er in. Aansluiten gaat erg simpel en een instructie video is te vinden youtube: HDX 1000 NMT Player Video Guide - 1 Er zijn een paar uitzonderingen op de regel, maar je kunt controleren of je schijf wel of niet gaat werken, op deze site: HD Compatibillity List Heb je een andere schijf erin zitten die werkt of niet werkt, update deze lijst dan ook ff. Het is ook mogelijk om met behulp van een SATA2CF converter een CF kaartje als HD te gebruiken. Denk hierbij dus alleen aan voor het installeren van skins of apps. Het grote voordeel hiervan is dat het geen geluid maakt en een goedkope simpele oplossing is. ![]() Je moet hierbij wel opletten want niet elke SATA2CF converter werkt en ook niet elke CF kaartje. Pricewatch Compatable CF List | ||
Apps | ||
Community Software Installer 1.7.2 Er zijn naast de gewone apps ook aan aantal extra apps beschikbaar. En nu wil het zo zijn dat er een handig programma bestaat waarmee je al deze verschillende apps kunt installeren. Community Software Installer 1.7.2 De lijst met apps bestaat onder ander uit apps for het het stiller laten draaien van je HDD, telnet, torrent applicatie enz. Ook kun je via dit programma skins installeren. Cidero Het is ook mogelijk om via je laptop of pc de HDX te bedienen. Een handig programma hiervoor is Cidero. Dit programma maakt gebruik van uPnP dus voordat dit programma werkt moet je wel eerst de uPnP-service inschakelen op de HDX. http://cidero.com Als je hetzelfde wilt doen alleen dan via je iPod, dan heb je Plugplayer (http://plugplayer.com/) nodig. | ||
Handige Links | ||
HDX Wiki HDX Support Forum MPC Club! Forum HDX models HDX 1000 - Factory Networked Media Tank - deel 3 |
[ Voor 4% gewijzigd door Sleepyhead op 09-04-2009 15:07 ]