Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-04 20:55

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img390.imageshack.us/img390/654/hdxbannercopyyh4.jpg

[Mediaplayer] HDX-1000 Networked Media Tank deel 2

We zijn al weer aan beland bij het 2de deel van dit topic. Het is erg hard gegaan in het eerste deel en omdat een hoop vragen vaak terug komen heb ik ook de startpost een update gegeven. Alle aan of opmerkingen kun je mailen, gelieve niet in dit topic ivm rommeligheid. Voor het stellen van vragen ook ff goed de startpost doorlezen zodat niet elke keer dezelde vragen langskomen. Let ook even op onderstaande opmerkingen.

DTS Downmixing
Unfortunately DTS down-mixing did not come in time for this firmware release. We believe that users deserve the bug fixing and enhancements feature in this release and do not want to delay because of DTS. And YES, once the whole DTS saga has come to an end, a small revision firmware will be available for download to enable the feature.
Waarschuwing!!!!
Alle posts m.b.t. levertijd zullen direct worden verwijderd, dit is namelijk niet de bedoeling van dit topic!

Inhoudsopgave
Specs

Hier de specs die ook te vinden zijn op de website van HDX zelf.

CASE
  • Solid Aluminium Alloy Case
  • SDHC and MMC Card Reader
  • Hardware Power ON/OFF Switch
  • Compatible with 3.5" and 2.5" SATA HDD
  • Support Vertical or horizontal placement
CPU
  • Sigma Designs SMP8635 Rev. C
Memory
  • DDR DRAM : 64-bit 512Mb
  • External NOR Flash : 16-bit 256Mbit
Audio/Video outputs
  • Gold plated HDMI v1.3a (up to 1080p)
  • Gold plated Component Video (up to 1080p)
  • Gold plated Composite Video
  • Gold plated Stereo Analog Audio
  • Gold plated S/PDIF Coaxial Digital Audio
  • Optical Digital Audio
Hardware Connectivity
  • 2x USB 2.0 host
  • 1x USB 2.0 Slave
  • Serial ATA (SATA)
  • Ethernet 10/100
Dimension and Weight:
  • 20 x 20 x 5.5cm / 1.5kg
  • Shipping Weight / 2kg
Package Content:
  • 1 x HDX 1000 Player
  • 1 x HDMI Cable
  • 1 x Remote control with batteries
  • 1 x 110~240 power supply
  • 1 x User Guide
Streaming Connectivity
  • Bonjour
  • UPnP SSDP
  • DLNA
  • Windows Media Connect
  • Windows Media Player NSS
  • SMB
  • NFS
  • HTTP servers: myiHome, WizD, SwissCenter, MSP Portal, Llink, GB-PVR
  • BitTorrent P2P
  • NAS access : SMB, NFS, FTP
Web services
  • Video : YouTube, Google Video, MetaCafe, VideoCast, DL.TV, Cranky Geeks
  • Audio : iPodcast, Radiobox, ABC News
  • Photo : Flickr, Picasa
  • RSS feed : Yahoo! Weather, Yahoo! Traffic alerts, Yahoo! Stock, Cinecast, Traffic Conditions.
  • Peer-to-peer TV : SayaTV
  • Internet Radio : Shoutcast
Media files supported

Video containers:
  • MPEG1/2/4 Elementary (M1V, M2V, M4V)
  • MPEG1/2 PS (M2P, MPG)
  • MPEG2 Transport Stream (TS, TP, TRP, M2T, M2TS, MTS)
  • VOB
  • AVI, ASF, WMV
  • Matroska (MKV)
  • MOV (H.264), MP4, RMP4
Video codecs:
  • XVID SD/HD
  • MPEG-1
  • MPEG-2
  • MP@HL
  • MPEG-4.2
  • ASP@L5, 720p, 1-point GMC
  • WMV9
  • MP@HL
  • H.264
  • BP@L3
  • MP4.
  • VC-1
  • MP@HL
  • AP@L3
Audio containers:
  • AAC, M4A
  • MPEG audio (MP1, MP2, MP3, MPA)
  • WAV
  • WMA
Audio codecs:
  • WMA, WMA Pro
  • AAC
  • MP1, MP2, MP3
  • LPCM 5.1/7.1
  • FLAC
  • DTS, AC3 (supported via pass through to decoder)
Picture formats :
  • JPEG
  • BMP
  • PNG
  • GIF
DVD RIP Format:
  • ISO
  • IFO
Subtitle formats :
  • SRT
  • SMI
  • SUB
  • SSA
Foto's

Afbeeldingslocatie: http://img388.imageshack.us/img388/7730/img1hdx1000cs2.jpg
Net aangesloten, werkt allemaal prima.

Afbeeldingslocatie: http://img72.imageshack.us/img72/1582/img2hdx1000qi3.jpg
Ook de WD myBook aangesloten, misstaat niet naast elkaar. Staat nog niet allemaal netjes in het het tv meubel omdat ik hem van het weekend thuis ook nog ff wil laten zien.

Afbeeldingslocatie: http://img374.imageshack.us/img374/3272/img3hdx1000io0.jpg
Nog een shot met alles aangesloten.

Afbeeldingslocatie: http://img61.imageshack.us/img61/2976/img4hdx1000rk5.jpg
En nog wel een leuk shot van de achterkant met alles aangesloten.

Waar te koop??

pricewatch: HDX-1000 Networked Media Tank (zilver)
pricewatch: HDX-1000 Networked Media Tank (zwart)
NMTTank.fr E 269,- incl. verzendkosten
Rechtstreeks bij HDX 269 USD incl. verzendkosten
Hier nog een bericht van HDX zelf:
Alleen resellers vermeld op www.hdx1080.nl zijn geautoriseerde Nederlandse dealers en HD Digitech garandeert alleen 24 maanden garantie op producten gekocht bij de hier vermelde dealers. Bij RMA (reparatie & Support) vragen zal er streng op serienummer en/of MAC adres gecontroleerd worden.
Kijk dus voor je hem koopt eerst naar deze lijst.

FAQ

Is de HDX ook draadloos te gebruiken?
Ja dat is zeker mogelijk. Denk er wel aan dat als je grote HD files probeert te streamen je wel Wireless N moet hebben. Uit ervaringen blijkt dat Wireless G niet voldoende is. Er wordt op dit moment 1 draadloze USB adapter ondersteund, namelijk de TP-LINK TL-WN821N Wireless-N USB, zie ook de link hieronder van HDX.
Staat natuurlijk ook in de pricewatch.

Speelt de HDX ook 5.1LHigh bestanden af?
Ja en nee. De chipset ondersteunt het niet, alleen heeft het meer te maken met de bitrate. Beetje ingewikkeld allemaal voor meer info. http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=19243

Is het mogelijk een afbeelding slideshow te laten zien tijdens het afspelen van muziek?
Sinds de nieuwe firmware van november is het al wel mogelijk om coverart te laten zien. Maar een slideshow werkt nog niet. Dit is echter wel mogelijk met behulp van de myiHome software. Met behulp van deze software die je moet installeren als server op je pc, is het mogelijk om slideshows in te stellen bij het afspelen van bepaalde mappen met muziek.

Zijn er skins voor de HDX?
De HDX is gebasseerd op de Sybyas firmware die ook bv op de PopcornHour zit. Alle skins die daarvoor beschikbaar zijn kunnen dus ook gebruikt worden op de HDX. Een mooi voorbeeld is deze,

Werkt het bovenste USB slot achterop de HDX niet?
Ja en nee. het bovenste USB slot werkt als stroomvoorziening voor de cardreader. Wil je deze toch gebruiken dan zul je het stroomkabeltje in de HDX los moeten koppelen van de cardreader, deze is daarna niet meer bruikbaar. Het onderste USB slot werkt wel normaal.

Wat werkt het snelst; interne HD, USB of Netwerk?
Alle verbindingen zijn snel genoeg om alles af te spelen. Alleen de USB is soms wat haperig bij hele zware HD bestanden. Dit heeft te maken met de chipset die niet goed met de USB verbinding om gaat. Heb hier alleen problemen ondervonden nog met de beruchte vogelscene. Via netwerk speelt hij deze wel vlekkeloos af. De interne HD zou hier ook geen problemen mee moeten hebben.

Hoe lang duurt het verzenden?
Dat ligt er aan waar je hem besteld. Via HDX zelf zal het zo'n 2 weken duren. Maar vanuit Frankrijk gaat het al sneller. En via Nederland ligt het aan de voorraad. Ligt aan de prijs hoe lang je wilt wachten.

Ik heb een iso file alleen die speelt hij niet af....
Normaal gesproken heeft de HDX geen problemen met ISO files van een dvd. Alleen PS3AVCHD's zijn er ook veel in ISO formaat. Deze kan de HDX niet afspelen. Een van de weinige uitzonderingen. WMVHD files die door de XBOX360 worden gebruikt zijn geen probleem voor de HDX.

Kun je ook volledige Blu-Ray discs afspelen?
Nee dit is niet mogelijk, deze dienen eerst omgezet te worden. Voor een tutorial, klik hier.

Zit er een Europese stekker bij?
Ja, zowel als je hem rechtstreeks bij HDX besteld of bij een shop in Europa.

Hoe kan ik bij mijn vista shares?
MeO schreef op woensdag 26 november 2008 @ 21:52:
[...]

Ik neem aan dat je op je NMT de shares op je Vista PC wilt zien. Maar volgens mij heeft vista geen standaard nfs server. Maar eigenlijk heb je die ook helemaal niet nodig. Gebruik gewoon samba. Dit werkt ook prima. Vul in URL dan dit in:

smb://ipadresvanjepc/share of smb://computernaam/share
Hoe kan ik mijn HDX-1000 ext2/ext3 partitie benaderen als ik de HDX-1000 heb aangesloten via USB op mijn pc?
Als je linux draait zou dit geen problemen moeten opleveren aangezien ext2/ext3 linux bestandssystemen zijn. Als je echter windows draait zul je drivers moeten installeren om de HDX te benaderen. De meest gebruikte driver op dit moment is de fs-driver. http://www.fs-driver.org/

Reviews
Firmware

HDX 1000 NMT Firmware
Date added: 03/06/2009
Release Date: 6 March 2009
Firmware Version: 50-17-090125-15-HDD-403-000
http://www.hdx1080.com/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=20&Itemid=136

HDX 1000 NMT Apps
Date added: 03/06/2009
NMT Apps Version: 00-17-090115-15-HDD-403
http://www.hdx1080.com/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=21&Itemid=136

HD Compatibillity List en CF

Bijna alle SATA 2.5" en 3.5" harde schijven werken er in. Aansluiten gaat erg simpel en een instructie video is te vinden youtube:
HDX 1000 NMT Player Video Guide - 1

Er zijn een paar uitzonderingen op de regel, maar je kunt controleren of je schijf wel of niet gaat werken, op deze site:
HD Compatibillity List
Heb je een andere schijf erin zitten die werkt of niet werkt, update deze lijst dan ook ff.

Het is ook mogelijk om met behulp van een SATA2CF converter een CF kaartje als HD te gebruiken. Denk hierbij dus alleen aan voor het installeren van skins of apps. Het grote voordeel hiervan is dat het geen geluid maakt en een goedkope simpele oplossing is.

Afbeeldingslocatie: http://www.cf2ide.nl/imagemagic.php?img=images/CF2SATA.jpg&w=160&h=120&page=

Je moet hierbij wel opletten want niet elke SATA2CF converter werkt en ook niet elke CF kaartje.
Pricewatch Compatable CF List

Apps

Community Software Installer 1.7.2
Er zijn naast de gewone apps ook aan aantal extra apps beschikbaar. En nu wil het zo zijn dat er een handig programma bestaat waarmee je al deze verschillende apps kunt installeren.
Community Software Installer 1.7.2
De lijst met apps bestaat onder ander uit apps for het het stiller laten draaien van je HDD, telnet, torrent applicatie enz. Ook kun je via dit programma skins installeren.

Cidero
Het is ook mogelijk om via je laptop of pc de HDX te bedienen. Een handig programma hiervoor is Cidero. Dit programma maakt gebruik van uPnP dus voordat dit programma werkt moet je wel eerst de uPnP-service inschakelen op de HDX. http://cidero.com
Als je hetzelfde wilt doen alleen dan via je iPod, dan heb je Plugplayer (http://plugplayer.com/) nodig.

Handige Links

HDX Wiki
HDX Support Forum
MPC Club! Forum HDX models
HDX 1000 - Factory
Networked Media Tank - deel 3

[ Voor 4% gewijzigd door Sleepyhead op 09-04-2009 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Zo een verse start! Er zijn wat dingetjes toegevoegd aan de startpost, waaronder:
- Apps
- HD Compatibillity List
Verder zijn de andere gedeeltes geupdate.

Zelf krijg ik morgen een goede CF kaart binnen van Transcend 8GB. Waarmee ik dus wel de NMT apps zou moeten kunnen installeren. Als dit werkt wil ik ook graag de Community Software Installer 1.7.2 gaan uit proberen!

Ik laat van me horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:57
Voor de mensen die bang waren dat hun via Ibood bestelde HDX1000 niet onder de "officiele" garantie zou vallen:
Thank you for your email.

Ibood purchases the HDX 1000 from our authorized distributor in Netherlands, hence you do not need to be worry with their warranty.

Alex Tan
HDX Consumer Sales
sales@hdx1080.com
(van het Ibood-forum, waar iemand een mailtje had gestuurd naar HDX1080)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 18:54

13art

Moderator Mobile
Mooie TS, was ik alleen nog mis bij de FAQ, of ik kijk er overheen, is iets wat toch regelmatig aan bod is gekomen, namelijk hoe je EXT2/3 bestanden kan lezen als je de HDX aan je pc koppeld dmv usb. Een link naar dat tooltje zou handig zijn :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279039

Mr Magic schreef op donderdag 09 april 2009 @ 05:51:
Voor de mensen die bang waren dat hun via Ibood bestelde HDX1000 niet onder de "officiele" garantie zou vallen:

[...]

(van het Ibood-forum, waar iemand een mailtje had gestuurd naar HDX1080)
Valt weer mee dan, was inderdaad ff schrikken met die mededeling op de site. Ik ben binnenkort ook een bezitter van de HDX via iBood...mn wireless dongletje ligt al bijna een week te wachten verder :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288974

Tip voor de startpost: Cidero (http://cidero.com/), voor alle geeks die de hdx via hun laptop willen bedienen, met gebruikmaking van uPnP (wel de service aanzetten op de hdx!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 15:02
Vorige week beloofde Ibood mij dat ik uiterlijk woensdag de 8e mijn HDX 1000 zou ontvangen. Inmiddels is het de 9e en heb ik verder niets meer vernomen van Ibood. Zijn er al Ibood kopers die wel wel bericht of een HDX hebben ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
@Rocketman,
Ik ga er van uit dat net als bij deel 1 ook hier geldt dat dat soort zaken niet op dit forum thuis horen.

Nog een voor de startpost :)
en aanvulling op hdxftw
Plugplayer (http://plugplayer.com/), voor alle geeks die de hdx met hun iPhone willen bedienen, met gebruikmaking van uPnP (wel de service aanzetten op de hdx!).
:)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:42

M2M

medicijnman

wel jammer eigenlijk dat er geen skins en apps te installeeren zijn zonder extra hardware toe te voegen. Nu is een SATA disk of een CF kaartje natuurlijk niet het grootste probleem, maar net iets meer flash chips op het moederbord en je had toch net iets meer uitbreidingsmogelijkheden gehad.

Trouwens, ik heb nog een 512MB IDE flash kaart liggen. Als ik nu een SATA --> IDE converter aanschaf, zou dit dan werken? Aangezien het geheel eerst van IDE naar SATA, en vervolgens van SATA naar IDE moet op de onboard controller?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Skins zijn wel te installeren hoor, heb nu een andere skin dan de standaard skin. Vraag me niet hoe ik er ook alweer aan kwam. Is er via een progje opgezet. Ik heb wel een harde schijf in mn HDX dus misschien dat dat de bottelnek is...

[ Voor 20% gewijzigd door 13art op 09-04-2009 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-04 09:46

Frostbite

🤦🏻‍♂️

DjWannaB2002 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 11:46:
Skins zijn wel te installeren hoor, heb nu een andere skin dan de standaard skin. Vraag me niet hoe ik er ook alweer aan kwam. Is er via een progje opgezet. Ik heb wel een harde schijf in mn HDX dus misschien dat dat de bottelnek is...
Via de community installer misschien. Zo heb ik er ook een andere skin opgezet. Een zwarte van een of andere Russische site.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Mensen die al met de nieuwe Yamj draaien (moviemeter ipv imdb)???????

Ben benieuwd of ie goed werkt voordat ik hem ga installeren.

En zijn er al leuke TV-services? Waar je amerikaanse tv op kan zien??

[ Voor 21% gewijzigd door vwtune op 09-04-2009 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Denk dat die het was inderdaad komt me in ieder geval bekend voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
HELP!!!!

Ik heb mijn Samsung Spinpoint F1 uit mijn HDX gehaald omdat die is opgestuurd ter reparatie. Nu heb ik deze in een externe behuizing gedaan welke ik weer heb aangesloten op mn laptop.
Met EXT2Ifs heb ik de drive een letter toegewezen, maar verder dan dat kom ik niet. In windows verkenner geeft die het als een lege schijf aan die eerst nog geformatteerd moet worden. Hetzelfde geldt voor het programma Explore 2fs, ook daar zie die de inhoudt van de schijf niet.

Iemand enig idee wat de oplossing zou kunnen zijn zodat ik wel weer bij de gegevens op mijn schijf terecht kan????

edit:
heeft het misschien te maken dat mijn schijf in EXT3 is geformatteerd?

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 09-04-2009 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Zo startpost weer geupdate!
DjWannaB2002 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 14:56:
HELP!!!!

Ik heb mijn Samsung Spinpoint F1 uit mijn HDX gehaald omdat die is opgestuurd ter reparatie. Nu heb ik deze in een externe behuizing gedaan welke ik weer heb aangesloten op mn laptop.
Met EXT2Ifs heb ik de drive een letter toegewezen, maar verder dan dat kom ik niet. In windows verkenner geeft die het als een lege schijf aan die eerst nog geformatteerd moet worden. Hetzelfde geldt voor het programma Explore 2fs, ook daar zie die de inhoudt van de schijf niet.

Iemand enig idee wat de oplossing zou kunnen zijn zodat ik wel weer bij de gegevens op mijn schijf terecht kan????

edit:
heeft het misschien te maken dat mijn schijf in EXT3 is geformatteerd?
Je zou ook de fs-driver (http://www.fs-driver.org/) kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Probeer dit programma eens, gaat je iig niet lukken via de windows verkenner.
http://www.chrysocome.net/explore2fs

En ja, dat heeft ermee te maken dat de hdd ext3 geformatteerd is.

BTW, je geeft aan dat je hdd opgestuurd is voor reparatie, hoe kan deze dan in de externe behuizing zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nee jullie lezen verkeer. De HDX is opgestuurd voor reparatie de Harddisk heb ik dus nog. Zoals ik al beschreef heb ik Explore2fs al geprobeerd zonder succes. En ook fs-drivers (= EXT2IFS) heb ik dus al geprobeerd. Beide werkte dus niet. Of in ieder geval, ze lieten niet de inhoudt zien en windos explorer gaf dan ook aan of ik de schijf wilde formatteren (had de schijf dus wel al een schijf-letter toegekend).

[ Voor 26% gewijzigd door 13art op 09-04-2009 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
DjWannaB2002 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:14:
Nee jullie lezen verkeer. De HDX is opgestuurd voor reparatie de Harddisk heb ik dus nog. Zoals ik al beschreef heb ik Explore2fs al geprobeerd zonder succes. En ook fs-drivers (= EXT2IFS) heb ik dus al geprobeerd. Beide werkte dus niet. Of in ieder geval, ze lieten niet de inhoudt zien en windos explorer gaf dan ook aan of ik de schijf wilde formatteren (had de schijf dus wel al een schijf-letter toegekend).
Dit vond ik op de site van fs-driver:
Does the Ext2 driver access Ext3 volumes, too?

The Ext3 file system is the Ext2 file system which has been extended by journaling. Ext3 is backward-compatible to Ext2 - an Ext3 volume can be mounted and used as an Ext2 volume. Just as older Linux Kernels which do not know the Ext3 file system can mount Ext3 volumes (as Ext2 volumes), the Ext2 file system driver ext2fs.sys for Windows incorporated in this software package can do it without any problems, too. Of course you do not take advantage of the journaling of the Ext3 file system if you mount it as an Ext2 file system.

If you mount an Ext3 file system as an Ext2 file system and the file system is not cleanly dismounted, (e.g. due to a system crash), you have to run the e2fsck tool. (Linux does it automatically.) Running e2fsck can take several hours on large volumes. You do not benefit from journaling the Ext3 file system, because you have to run e2fsck.

If you mount an Ext3 file system as an Ext3 file system (journaling) and the file system is not cleanly dismounted due to a system crash, things are much better: When the volume is mounted next time as an Ext3 file system, a replay of the journal will be done, after which the file system will be consistent. You need not run e2fsck. (If you run e2fsck nevertheless, it won't find any errors of the Ext3 file system, because there will not be any errors after replaying the journal.)

If a volume is mounted as Ext3 file system, any new data is first completely written into the journal, and then into the file system. This is also called a transaction. Finally, the data is removed from the journal. So a journal only contains data when you are writing to the file system. After a clean dismount of the Ext3 file system, the journal is empty.

When the Linux kernel mounts an Ext3 file system, it first checks whether the journal contains complete transactions (not written yet due to a prior crash). If there are any, it does the already mentioned replay of the journal, which means that all data of the journal is written to the file system, and any data will be removed from it. So a replay always repairs any damage caused by a prior crash.

With the described way of writing the journal and the file system's data and with a replay of the journal after a crash, consistency of the file system is always achieved. Thus, e2fsck will not find any error.

The Ext2 file system driver of the Ext2 IFS software will refuse mounting an Ext3 file system which contains data in its journal, just like older Linux kernels which have no Ext3 support. In this way data loss and damaging the file system is avoided when the journal is subsequently replayed. So you can access only those Ext3 volumes with the Ext2 IFS software which have been cleanly dismounted beforehand.
Heeft er dus misschien iets mee te maken dat hij niet "goed" ontkoppeld is om dat je HDX raar deed...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Sleepyhead schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:38:
[...]

Dit vond ik op de site van fs-driver:

[...]

Heeft er dus misschien iets mee te maken dat hij niet "goed" ontkoppeld is om dat je HDX raar deed...?
Zou mogelijk kunnen maar lijkt me zeer onwaarschijnlijk. De HDX speelde namelijk wel gewoon de films af. Maar na langere tijd aangestaan te hebben wilde die geen nieuwe film meer starten en moest de HDX eerst uitgezet worden, dat was het probleem. Heb de harde schijf ook pas verwijderd toen de HDX helemaal uit stond en ontkoppeld was van het stroom netwerk. Ben dus bang dat er iets anders de hand is. Zit dus vrees ik, niks anders op dan te wachten totdat ik weer een HDX heb, en daarna de hardeschijf daar weer in te zetten in de hoop dat die dan wel gewoon herkend wordt, en dan alles via het netwerk over te pompen op een andere harde schijf oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaksme
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-12-2022
vwtune schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:05:
Mensen die al met de nieuwe Yamj draaien (moviemeter ipv imdb)???????

Ben benieuwd of ie goed werkt voordat ik hem ga installeren.
Ik gebruik de nieuwe Yamj met moviemeter plugin nu enkele dagen.
Werkt prima! _/-\o_
Moest wel enkele .nfo files aanpassen/aanmaken omdat hij anders de juiste titels niet vond.
Aan deze .nfo files heb ik expliciet het moviemeter film nummer toegevoegd met:
<id moviedb="moviemeter">film nr</id>
Hierna werkte het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-02-2023
Aangezien ik nog even moet wachten op mijn HDX1000 maar al wel mijn HDD binnen heb (de WD10EADS), wil ik mijn HDD voorbereiden door middel van formatteren naar Ext3 en vullen met films etc. Nu kwam ik terecht op een (mini)forum hierover, maar dat al tijdje niet meer actief gebruikt wordt:
abgott in "Voorbereiden HDD voor de HDX-1000" Abgott heeft voor de voorbereiding gebruik gemaakt van Gparted, Kubuntu en de driver om op XP bestanden te kunnen lezen/schrijven. Dat wil ik nu ook gaan doen. Echter heb ik, na als redelijke noob op het gebeid van NMT's veel gelezen te hebben (met name deel 1 van dit forum), nog een paar vragen over dit voorbereiden en ik vond dat dat in dit topic thuis hoorde. Punt 3) van de post: Anoniem: 283254 in "HDX-1000 Networked Media Tank Player". is onder andere een bron voor onderstaande onzekerheden/vragen.

- Allereerst schijnen alle apps van HDX site bij elkaar nogal veel (400) MB's te kosten en dat zou betekenen dat deze niet op het standaard interne geheugen van de HDX gezet kunnen worden. Is dit wel waar, lijkt mij nogal veel? Ik wil namelijk mijn interne harde schijf alleen voor opslag gebruiken en het interne geheugen voor firmware en apps.

- Volgens de post zit de firmware update al bij de installatie van de applicaties dus hoeft er niet apart een firmware update uitgevoerd te worden. Ik twijfel hier over...

- Bij het installeren van de apps schijnt de schijf gepartioneerd en geformatteerd te worden. Dit zou betekenen dat als ik nu zelf formatteer, partitioneer en de schijf volgooi, ik straks alles kwijt ben. Dat is dus ook niet de bedoeling.

- Heeft het uberhaubt zin om je HDD op een dergelijke manier voor te bereiden?

Bij voorbaad thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281564

DjWannaB2002 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 14:56:
HELP!!!!

Ik heb ooit iets dergelijks gehad met een schijf die een Ext-geformateerde partitie had en die ik niet meer kon benaderen. Ik heb toen een bootable versie van Ubuntu gebruikt. Deze stond op de DVD van C'T Magazine van juli/augustus 2008. Je kunt 'm hier bij de officiële site van Ubuntu downloaden. Iso branden met bijvoorbeeld Imageburn op CD of DVD.
De computer start op in Linux zonder 'm te installeren. Je kunt de Ext-schijf/partitie gewoon benaderen. Bestanden zijn dan eenvoudig te kopiëren naar een andere schijf. Mischien dat je dit helpt.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 281564 op 09-04-2009 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198951

tweaksme schreef op donderdag 09 april 2009 @ 20:03:
[...]

Werkt prima! _/-\o_
Moest wel enkele .nfo files aanpassen/aanmaken omdat hij anders de juiste titels niet vond.
Hierna werkte het prima.
Ben er gister mee gestart. Werkt op zich prima. Moest idd ook de nfo's aan passen. Zien er nu als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<movie>
    <title>Battle in Seattle</title>
    <id moviedb="imdb">tt0850253</id>
    <id moviedb="moviemeter">41846</id>
</movie>

Voor meer info kun je http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=15847 terecht.

Dit zijn mijn settings in moviejukebox.properties:
  • mjb.internet.plugin=com.moviejukebox.plugin.MovieMeterPlugin
  • mjb.internet.tv.plugin=com.moviejukebox.plugin.TheTvDBPlugin
  • imdb.id.search=imdb
  • imdb.alternate.poster.search=google
  • imdb.perfect.match=true
  • thetvdb.language=nl
  • moviemeter.id.search=moviemeter
Heb helaas tot nu toe TV series nog niet in het Nederlands.

@tweaksme: kun je aangeven of je dezelfde settings hebt en ook problemen hebt met TV series?

De laatste versie van YAMJ probeer ik ook incombinatie met NMTserver (http://www.networkedmedia...read.php?tid=16870&page=1). Dit zijn de problemen waar ik tegen aan loop:
  • Filteren op genre werkt niet, omdat nmtserver (nog) geen dynamische genres gebruikt.
  • Fanart wordt niet geleverd door moviemeter en ik weet niet hoe een alternative bron kan worden aangegeven alleen voor fanart.
  • De vlaggen rechts boven worden niet getoond.
Het werkt dus nog niet perfect, maar een begin is er :)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 198951 op 10-04-2009 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 281564 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 23:46:
[...]

Ik heb ooit iets dergelijks gehad met een schijf die een Ext-geformateerde partitie had en die ik niet meer kon benaderen. Ik heb toen een bootable versie van Ubuntu gebruikt. Deze stond op de DVD van C'T Magazine van juli/augustus 2008. Je kunt 'm hier bij de officiële site van Ubuntu downloaden. Iso branden met bijvoorbeeld Imageburn op CD of DVD.
De computer start op in Linux zonder 'm te installeren. Je kunt de Ext-schijf/partitie gewoon benaderen. Bestanden zijn dan eenvoudig te kopiëren naar een andere schijf. Mischien dat je dit helpt.
Thnx dat ga ik dan zeker een keer proberen. Want zo schiet het niet op helaas. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:54

Ypho

Allround Nerd

Ik heb een mail gehad van iBOOD dat hij nog niet onderweg is (terwijl hij afgelopen maandag verstuurd zou worden). Ik wacht al maanden, dus kunnen er nog wel wat dagen bij... :(

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nou heb het geprobeerd maar ubuntu booten vanaf cd gaat niet lukken want dan blijft hij voor een eeuwigheid hangen op laden van apti drivers. Meer dan half uur gewacht maar zonder succes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-04 12:36
Achja, de hdx is nog niet binnen, vandaag wel de tp-link wifi stick ontvangen :P
Geen kabeltjes trekken dus ;)

Hopelijk gaat het een beetje snel via draadloos netwerk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
[...]

Werkt prima! _/-\o_
Hierna werkte het prima.
Ik neem aan dat je yamj 1.0.16 gebruikt?
Maar waar stel ik dan in dat ie moviemeter moet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-04 15:36
Qli-max schreef op donderdag 09 april 2009 @ 21:27:
Aangezien ik nog even moet wachten op mijn HDX1000 maar al wel mijn HDD binnen heb (de WD10EADS), wil ik mijn HDD voorbereiden door middel van formatteren naar Ext3 en vullen met films etc. Nu kwam ik terecht op een (mini)forum hierover, maar dat al tijdje niet meer actief gebruikt wordt:
abgott in "Voorbereiden HDD voor de HDX-1000" Abgott heeft voor de voorbereiding gebruik gemaakt van Gparted, Kubuntu en de driver om op XP bestanden te kunnen lezen/schrijven. Dat wil ik nu ook gaan doen. Echter heb ik, na als redelijke noob op het gebeid van NMT's veel gelezen te hebben (met name deel 1 van dit forum), nog een paar vragen over dit voorbereiden en ik vond dat dat in dit topic thuis hoorde. Punt 3) van de post: Anoniem: 283254 in "HDX-1000 Networked Media Tank Player". is onder andere een bron voor onderstaande onzekerheden/vragen.

- Allereerst schijnen alle apps van HDX site bij elkaar nogal veel (400) MB's te kosten en dat zou betekenen dat deze niet op het standaard interne geheugen van de HDX gezet kunnen worden. Is dit wel waar, lijkt mij nogal veel? Ik wil namelijk mijn interne harde schijf alleen voor opslag gebruiken en het interne geheugen voor firmware en apps.

- Volgens de post zit de firmware update al bij de installatie van de applicaties dus hoeft er niet apart een firmware update uitgevoerd te worden. Ik twijfel hier over...

- Bij het installeren van de apps schijnt de schijf gepartioneerd en geformatteerd te worden. Dit zou betekenen dat als ik nu zelf formatteer, partitioneer en de schijf volgooi, ik straks alles kwijt ben. Dat is dus ook niet de bedoeling.

- Heeft het uberhaubt zin om je HDD op een dergelijke manier voor te bereiden?

Bij voorbaad thnx
Ik zou gewoon wachten tot je HDX binnen is, installatie is namelijk een fluitje van een cent met een interne HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Katseviool schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 15:20:
[...]

Ik zou gewoon wachten tot je HDX binnen is, installatie is namelijk een fluitje van een cent met een interne HD.
Ja maar ik dacht, heb nu vrij, daarna week weg, dus als ik dan terug kom vind ik mijn HDX in de bus, staan alle films al op mijn HDD en hoef ik alleen maar HDD erin te stoppen en firmware te installeren.... Dus als iemand me kan helpen, graag...

[ Voor 3% gewijzigd door Qli-max op 10-04-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
vwtune schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 15:08:
[...]

Ik neem aan dat je yamj 1.0.16 gebruikt?
Maar waar stel ik dan in dat ie moviemeter moet gebruiken?
Voor vraag 2: check deze site effe http://www.huubmons.nl/nmt/index.php?memozien=130

[ Voor 90% gewijzigd door Qli-max op 10-04-2009 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Ik kan daar niets vinden over MovieMETER hoor? Alleen dat ie de gegevens van IMDB haalt.

Ik heb namelijk begrepen dat ie sinds kort ook de covers en gegevens van een film van de nederlandse site: moviemeter kan halen.

Iemand die dit werkend heeft en hoe dit in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
vwtune schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 15:39:
[...]
Ik kan daar niets vinden over MovieMETER hoor? Alleen dat ie de gegevens van IMDB haalt.
Je kunt zelf NFo's maken zoals ramsky uitlegt:
Anoniem: 198951 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 02:16:
[...]
Moest idd ook de nfo's aan passen. Zien er nu als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<movie>
    <title>Battle in Seattle</title>
    <id moviedb="imdb">tt0850253</id>
    <id moviedb="moviemeter">41846</id>
</movie>
Hier nog een stappenplan:
1: download hier laatste versie: http://pch.omertron.com/YAMJ_Latest
2: volg instructies voor plugins op http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/Plugins
3: lees even de volgende fora:
http://www.networkedmedia...read.php?tid=15847&page=2
http://code.google.com/p/moviejukebox/issues/detail?id=41

[ Voor 98% gewijzigd door Qli-max op 10-04-2009 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:27
Misschien een idee om deze stick :

pricewatch: Popcorn Hour Wireless USB Adapter WN-100

ook in de startpost op te nemen? Vergroot de mogelijkheden voor wireless weer een beetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281564

DjWannaB2002 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 10:26:
Nou heb het geprobeerd maar ubuntu booten vanaf cd gaat niet lukken want dan blijft hij voor een eeuwigheid hangen op laden van apti drivers. Meer dan half uur gewacht maar zonder succes :(
Da's mou mooi poep. Heb je al een google gedaan om te kijken wat er mis zou kunnen zijn?
Probeer anders Knoppix. Dat is iets dergelijks. Misschien werkt dat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dominator schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 17:31:
[...]

Misschien een idee om deze stick :

pricewatch: Popcorn Hour Wireless USB Adapter WN-100

ook in de startpost op te nemen? Vergroot de mogelijkheden voor wireless weer een beetje :)
Officieel niet ondersteund door de HDX, dus iemand met werkende ervaringen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:48

FreakNL

Well do ya punk?

Qli-max schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 15:46:
[...]

Je kunt zelf NFo's maken zoals ramsky uitlegt:

[...]

Hier nog een stappenplan:
1: download hier laatste versie: http://pch.omertron.com/YAMJ_Latest
2: volg instructies voor plugins op http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/Plugins
3: lees even de volgende fora:
http://www.networkedmedia...read.php?tid=15847&page=2
http://code.google.com/p/moviejukebox/issues/detail?id=41
Je hoeft niet eens zelf .nfo files te maken hoor...

Laatste versie van YAMJ en MediaInfo, en dan deze moviejukebox.properties:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
######################################################
## Movie Jukebox main parameters
#
# Note: Any parameter with a '#' in front of it is disabled,
# to enable it, remove the '#' from the start of the line.

# name of the library root folder or library xml file
# only used when the library root is NOT specified on the command line
#mjb.libraryRoot=library.xml

# name of the jukebox root folder in which the index.htm and 
# only used when the jukebox root is not specified on the command line
# details directory will be written
#mjb.jukeboxRoot=P:/

# name of the details directory of the jukebox
mjb.detailsDirName=Jukebox

# Force the jukebox's XML files to be overwritten
mjb.forceXMLOverwrite=false

# Force the jukebox's posters thumbnails to be overwritten
mjb.forceThumbnailsOverwrite=false

# Force the jukebox's detail posters to be overwritten
mjb.forcePostersOverwrite=false

# Force the jukebox's HTML files to be overwritten
mjb.forceHTMLOverwrite=false

# Force the jukebox's Fanart files to be overwritten
mjb.forceFanartOverwrite=false

# Default NMT path
mjb.nmtRootPath=file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/HARD_DISK/Video/Films/

# Space separated list of extensions supported by moviejukebox
mjb.extensions=AVI DIVX MKV WMV M2TS TS RM QT ISO VOB MPG MOV MP4 M1V M2V M4V M2P TP TRP M2T MTS ASF RMP4 IMG

# Path to the skin to use when generating the Jukebox
# the default skin is geared toward HD displays
# an additional skin named "sd" is for Standard Definition displays
mjb.skin.dir=./skins/default

# Genres file used for consolidating/renaming genres
mjb.xmlGenreFile=genres.xml

# Categories file used for enabling/renaming catgories
mjb.xmlCategoryFile=categories.xml

# Number of Days a file is considered for the NEW category
# And number of movies to include
# A 0 for newdays disables the new category
# A 0 for count will be treated as unlimited
# example: mjb.newdays=30  mjb.newcount=25 (the 25 most recent movies within the last 30 days)
mjb.newdays=7
mjb.newcount=0

# Specify the IP address and port number of the MyiHome server.
# This is inserted into the JSP playlist file. If you are not using MyiHome DO NOT ENABLE this setting.
#mjb.myiHome.IP=http://192.168.2.100

# Force encoding of XBMC XML in the NFO files if not specified in standard way within XML
# Set the parameter to AUTO or remove it to turn off the forced encoding
# Example:
# mjb.forceNFOEncoding=ISO-8859-1
mjb.forceNFOEncoding=AUTO

################################################################
## Filename scanner
#
# turn ON/OFF the language detection in the filename
filename.scanner.language.detection=true

# comma separated list of case-insensitive keywords to ignore in filenames
filename.scanner.skip.keywords=LIMITED,DiAMOND,AXXO,PUKKA,iDHD,PROPER,REPACK,DSR,STV,UNRATED,RERIP,REMUX

# Library relative directory to check for nfo files if they aren't found as part of the normal scan
# Leave blank or undefined to ignore this search
# Example library path = "D:\Videos\" then this will search in "D:\Videos\NFO\"
filename.nfo.directory=NFO

# Check to see if the NFO file has changed and force a re-scan of the movie if it is.
filename.nfo.checknewer=true

## Poster scanner
# specifies if we should look for an existing covert art file
# Valid values are : no, moviename, fixedcoverartname 
poster.scanner.searchForExistingCoverArt=moviename

# specifies the valid extension for covert art files
# Valid values is a coma separated list of extension  
poster.scanner.coverArtExtensions=jpg,jpeg,gif,bmp,png,tbn

# If poster.scanner.searchForExistingCoverart=fixedcoverartname
# specifies the basename of the covert art file 
# examples of value : folder, covert, poster... 
#poster.scanner.fixedCoverArtName=folder

# specifies the subdirectory where to look for covertArt
# Valid values is a directory name relative to the movie file 
# comment this if the covertArt is stored in the same directory as movie
#poster.scanner.coverArtDirectory=Images

# specifies if the poster scanner should look for and use
# folder.* files if found. Warning: if you have a folder.* in your directory
# then this will use this for thumbnails for ALL videos in that folder
# This is really intended for use with TV series.
poster.scanner.useFolderImage=false

## Boxed Sets parameters
#

# Generate a single index page for each series
# 'True' if found seasons should be considered as one movie in the main list and separate list for each 
# TV show (with more than one season) should be generated.
# 'False' Each season is considered as separate movie and shown in main index.
mjb.singleSeriesPage=false

# Minimum number of movies in a category in the same set before they are replaced by the set master
mjb.sets.minSetCount=2

# Only replace set movies for the set master if all movies appear in a category
mjb.sets.requireAll=false

## MediaInfo scanner
#
mediainfo.home=./mediaInfo/
# Have mediainfo pull meta data tags from media files
# This data, if enabled, will override data in the NFO file
# Valid values are: true, false
mediainfo.metadata.enable=false

## OpenSubtitles plugin parameters
#
# the language used for downloading subtitle from opensubtitles.org
# valid languages are: alb,ara,arm,ass,bos,bul,cat,chi,hrv,cze,dan,dut,eng,est,per,fin,fre,glg,geo,ger,ell,heb,hin,hun,ice,ind,ita,jpn,kaz,kor,lav,lit,ltz,mac,may,nor,oci,pol,por,pob,rum,rus,scc,slo,slv,spa,swe,tha,tur,ukr,vie
#opensubtitles.language=

# Optional Username and Password for opensubtitles.org upload user ranking
#opensubtitles.username=
#opensubtitles.password=

# Exclude files without subtitles
mjb.subtitles.ExcludeFilesWithoutExternal=false

## Apple Trailers plugin parameters
#
# The desired resolution of trailers from apple trailers site
# Valid resolutions are: 1080p 720p 480p 640
# Leave this blank or commented out to disable this feature
#appletrailers.resolution=720p
# Flag for selecting download of the movie trailers (true), or streaming over the internet (false)
#appletrailers.download=false

## Web Proxy Support
#
# These parameters should be filled in if you need to access the web through a proxy server
# These two parameters should be the ip address or dns name of the proxy and the port.
# both parameters need to be specified.
#mjb.ProxyHost=
#mjb.ProxyPort=

# These two parameters are optional, if you need to supply a username and password for the proxy server.
#mjb.ProxyUsername=
#mjb.ProxyPassword=

## Listing plugin parameters
# Set this parameter to true to generate the listing
mjb.listing.generate=false
# The listing plugin to use
mjb.listing.plugin=com.moviejukebox.plugin.MovieListingPluginCsv
# override filename (.CSV is forced by CSV plugin)
mjb.listing.output.filename=MovieJukebox-listing
# destination defaults to mjb.jukeboxRoot unless specified here
#mjb.listing.output.destination=
# types to include; options: Movie, Trailer, TV Show or TVShow, and All (default: All)
mjb.listing.types=All
# set to true to group by type (in order specified in mjb.listing.types) (default: true)
mjb.listing.GroupByType=true
# set to true to blank common UNKNOWN values (default: true)
mjb.listing.clear.UNKNOWN=true

## Output character encoding parameters
# Set this parameter to encode those characters in filenames
mjb.charset.unsafeFilenameChars=<>:\"/\\|?*
# Set this parameter to control the escape character used for encoding
mjb.charset.filenameEncodingEscapeChar=$

###                                                          ###
###                 Customization Properties                 ###
###  Below here are the parameters for various language      ###
###  plugins. You should not need to change these values     ###
# This is the fully qualified name of the plugin class implementing 
# the internet search for movies (both movies data and poster).
#
# You can replace this default class with your own in order
# to develop your customized internet search.
#
# The class must implement interface com.moviejukebox.MovieDatabasePlugin
# Make sure to modify the classpath accordingly in the moviejukebox startup script
#
# If you don't know what all this is about, DO NOT CHANGE THIS VALUE.
# Valid values are listed on this page: http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/Plugins
# mjb.internet.plugin=com.moviejukebox.plugin.ImdbPlugin
mjb.internet.plugin=com.moviejukebox.plugin.MovieMeterPlugin

# This is the fully qualified name of the plugin to be used for
# TV series search (for both data and posters)
# you can continue using any of the other plugins for TV series
# essentially keeping prior functionality by replacing the plugin
# below with one of the other movie plugins from above
mjb.internet.tv.plugin=com.moviejukebox.plugin.TheTvDBPlugin

## IMDb plugin parameters
#

# Specifies the search engine to be search for IMDb ids 
# Valid values are: imdb, google, yahoo, none
imdb.id.search=imdb

# Specifies alternat search engine to be used when poster can't be found on IMDb
# Valid values are: google, yahoo, moviecovers, none
# (moviecovers for french movies)
imdb.alternate.poster.search=google

# Try to find movies in IMDb "perfect match" section
# When set to true, IMDb plugin will search for "movie title (year)" in the "perfect match section"
# If found, then this entry is used. If not found, the first movie found is returned.
imdb.perfect.match=true

## TheTVDB plugin parameters
#
# the language used for searching TheTVDB and the language to have descriptions and text translated to
# valid languages are: da,fi,nl,de,it,es,fr,pl,hu,el,tr,ru,he,ja,pt,zh,cs,sl,en,sv,no
thetvdb.language=en
# specify whether to use the DVD sort or the aired date sort
# valid values are: true, false.  true will sort by dvd episode number, false will use aired episode number
thetvdb.dvd.episodes=false

## Filmweb plugin parameters
#
# Specifies the search engine to be search for Filmweb IDs
# Valid values are: filmweb, google, yahoo, none
filmweb.id.search=filmweb

## Kinopoisk plugin parameters
#
# Specifies the maximum plot length
kinopoisk.plot.maxlength=400

# Specifies preferred movie rating method
# Valid values are: imdb, kinopoisk, average
kinopoisk.rating=average

## MovieMeter plugin parameters
#
# Specifies the search engine to be search for MovieMeter IDs
# Valid values are: moviemeter, google, none
moviemeter.id.search=moviemeter

## FilmDeltaSE plugin parameters
#
# Specifies the maximum plot length
filmdelta.plot.maxlength=300

# Specifies preferred movie rating method
# Valid values are: imdb, filmdelta, average
filmdelta.rating=filmdelta

# Specifies whether to download movie posters
# from cdon.se. Valid values are: true, false
filmdelta.getcdonposter=true

Werkt prima bij mij. Soms vind hij de film niet, maar dat los ik op door alle gekke benaming en tekens eruit te halen. Als je film gewoon (bijv) Lord of the rings - Fellowship of the Ring.avi heet, gaat het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:27
Anoniem: 279039 schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 00:20:
[...]

Officieel niet ondersteund door de HDX, dus iemand met werkende ervaringen hier?
Is bedoeld voor de popcorn, zelfde chipset als dat tp-link stickje :) Zou niet weten waarom hij niet op de HDX-1000 zou werken. Hij is wel wat duurder als de tp-link, maar in het geval dat de tp-link een tijdje niet te krijgen zou zijn kan dit een mooi alternatief zijn. We praten ook weer niet over mega bedragen immers :)

[ Voor 22% gewijzigd door stylezzz op 11-04-2009 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Iemand met een paasgedachte :P die mij nog even wil helpen met vragen in mijn vorige posts:
Qli-max schreef op donderdag 09 april 2009 @ 21:27
Qli-max schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 15:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:23

timovd

Voorsprong door techniek

Wat is er mis met het antwoord?
Ik sluit me aan bij het advies van katseviool. Wacht tot je HDX binnen is. Je kunt je HDX wel gebruiken met de volgegooide HDD, maar niet de apps van HDX.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
okey duidelijk thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 21:35
[...]

Werkt prima! _/-\o_
Hierna werkte het prima.
Wat is het voordeel van moviemeter tov imdb in yamj ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ehhhhm .... de beschrijvingen van de films in het Nederlands ipv Engels.

Fanart wordt binnenkort waarschijnlijk ook ondersteund door de moviemeter plugin. zie http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=15847

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Anoniem: 198951 schreef op maandag 13 april 2009 @ 02:23:
Ehhhhm .... de beschrijvingen van de films in het Nederlands ipv Engels.
hm,ok. Niet echt interessant dus, ik hou het wel op imdb.

Weet iemand hoe je de HDX de YAMJ pagina's kan laten refreshen/cache wissen zonder de HDX een harde reset te geven ? Ik had gisteren wat series die nog geen icon hadden (dus dan het default filmrol icon), maar zelfs na het aanpassen van de NFO/herindexeren zag ik nog steeds het default icon. Het was echter wel degelijk aangepast (in IE was ie wel netjes geupdate).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

sverzijl schreef op maandag 13 april 2009 @ 10:14:
[...]

Weet iemand hoe je de HDX de YAMJ pagina's kan laten refreshen/cache wissen zonder de HDX een harde reset te geven ? Ik had gisteren wat series die nog geen icon hadden (dus dan het default filmrol icon), maar zelfs na het aanpassen van de NFO/herindexeren zag ik nog steeds het default icon. Het was echter wel degelijk aangepast (in IE was ie wel netjes geupdate).
Even opnieuw de bron kiezen? (source, harddisk enz...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118518

Vraag

Heb je bij WMVHD 5.1 of alleen 2.0 audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sverzijl schreef op maandag 13 april 2009 @ 10:14:
[...]

Cache legen doe je door naar onderhoud / maintenance te gaan en op de remote filemode te drukken.
Opnieuw kiezen van bron/source helpt niet altijd.

Gr Ray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 18:25
Heb je al wat boot-opties geprobeerd? Wellicht kan je de drivers overslaan en kijken wat-ie dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RemcoDelft schreef op maandag 13 april 2009 @ 15:04:
[...]

Heb je al wat boot-opties geprobeerd? Wellicht kan je de drivers overslaan en kijken wat-ie dan doet.
Ik gebruik altijd http://www.slax.org/get_slax.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-04 13:14
Ik heb het zelfde probleem wel eens gehad, bleek dat Ubuntu niet met mijn raid configuratie overweg kon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
DJ Randall schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 00:03:
[...]

Ik heb het zelfde probleem wel eens gehad, bleek dat Ubuntu niet met mijn raid configuratie overweg kon!
Heb maar een harde schijf, dus weinig aan rate in te stellen. Zal binnenkort wel even een andere proberen. Want hoe ik het één en ander aan boot opties van ubuntu kan veranderen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jstruik
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik heb mijn HDX ook binnen, helaas een paar dagen voor de iBood in de VS besteld..

Ik heb er via de CSI succesvol telnet, busybox en mc opgezet. Vervolgens dropbear 0.51 via deze link http://t0nik.wordpress.co...ear-sshd-to-popcorn-a100/geinstalleerd. Ik heb met puttygen een SSH key aangemaakt, zodat ik nu zowel via telnet als via ssh kan inloggen op de HDX.
Ik kan nu wel in de HDX een ssh connectie opzetten naar een andere machine, maar geen files versturen naar dezelfde machine:

#scp test.txt root@192.168.1.1:/tmp/
/usr/bin/dbclient: No such file or directory
#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Ik snap er niets van....

Wanneer ik de nieuwe YAMJ installeer, met precies dezelfde gegevens in de config files... Wil hij geen gegevens ophalen en al helemaal niet van moviemeter. Ik krijg een java error. Iemand dit ook gehad?

Vanavond zal ik wat screen prints maken van de foutmeldingen.
Wanneer ik de oude YAMJ terug zet, dan gaat het weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-04 16:46
Is het mogelijk om gebruikers aan te maken voor FTP, zodat de FTP ook te benaderen is vanaf het web? (en natuurlijk de mnt + 1234 combi toegang weigeren via FTP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Mattie84 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 16:45:
Is het mogelijk om gebruikers aan te maken voor FTP, zodat de FTP ook te benaderen is vanaf het web? (en natuurlijk de mnt + 1234 combi toegang weigeren via FTP)
Antwoord op je tweede vraag : volgens mij moet je dit via telnet regelen (wat je dan weer eerst moet installeren)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-04 16:46
Dan zou users aanmaken waarschijnlijk ook wel kunnen hoop ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
vwtune schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 12:18:
Ik snap er niets van....

Wanneer ik de nieuwe YAMJ installeer, met precies dezelfde gegevens in de config files... Wil hij geen gegevens ophalen en al helemaal niet van moviemeter. Ik krijg een java error. Iemand dit ook gehad?
Nee, maar ik gebruik geen moviemeter. YAMJ 1.016 (r897) + PPP2 0.3 als skin. Werkt echt super met automatisch alle episode plots/fanart.

Maar al geprobeerd de oude Jukebox/* handmatig leeg te gooien ipv mjb.forceXMLOverwrite=true ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283254

Hi,

Ik heb sinds enkele dagen een externe 1 Tb toshiba USB HD aan mijn HDX1000 hangen. Echter, wanneer ik films vanaf een andere machine of vanaf de HDX _via het netwerk_ naar de externe HD wil kopieeren krijg ik fouten zoals delayed write failed.

Ook als ik vanaf een laptop met Grabit automatisch wil extracten naar de externe HD (ook via netwerk) gaat het fout...

Zijn er anderen die hier ervaring mee hebben? Is dit oplosbaar?

Thnx en grtz,
Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283254

In aanvulling op bovenstaand bericht;

Bij kopieeren vanaf een Windows Xp laptop naar de externe HD op de HDX krijg ik de melding

1922 the network name does not exist

grtz,
Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-04 21:37
Als het een NTFS schijf betreft, ik geloof dat die niet writable was voor de HDX. Ik weet het echter niet 100% zeker. Misschien dat iemand dit kan bevestigen of dat je hier zelf even op kan zoeken.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 07:26

Smarron

The bend

Ik heb een vervelend probleem met de HDX sinds de laatste firmware. Ik stream alles over het netwerk, dus geen harde schijf erin.

Het komt nu vaak keer voor dat wanneer ik de HDX aanzet, hij mijn netwerk niet meer kan vinden. Het stomme is, is dat hij mijn standaard shared map van Vista wel kan zien, maar mijn handmatig gedeelde mappen niet. Na 10x opstarten (zowel PC als HDX) is mijn netwerk opeens wel weer zichtbaar en kan ik alles kijken wat ik wil.

Ik heb al handmatig IP's ingesteld, maar handmatig op automatisch heeft geen logica opgeleverd. Soms ziet de HDX het netwerk wel, soms weer niet. Het moet ergens in de opties van Vista netwerkbeheer zitten, maar wat nou de oorzaak is weet ik niet. Iemand ook weleens last hiervan ?

Ik gebruik Vista x64 met SP1. Windows firewall staat uit. In het network and sharing scherm heb ik de volgende instellingen:
  • Network discovery: On
  • File sharing: On
  • Public folder sharing: On
  • Printer sharing: Off
  • Password protected sharing: Off
  • Media sharing: On
Als ik Media sharing uitklap en customize kies, dan is de HDX al toegevoegd als geaccepteerd medium om mijn gedeelde bestanden te zien. Wie kan mij helpen?!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09-2021

Barret

Bla

Ik zit zwaar in dubio of ik een PCH a-110 of HDX-1000 moet aanschaffen voor het afspelen van m'n gedownloade HD videos (voornamelijk TV series en anime). Ik heb m'n MyBook Essential 1TB al klaar en voor de helft gevuld staan, nou de mediaplayer zelf nog :) Kan iemand mij hierover adviseren?

Bij voorbaat dank.

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Barret schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:18:
Ik zit zwaar in dubio of ik een PCH a-110 of HDX-1000 moet aanschaffen voor het afspelen van m'n gedownloade HD videos (voornamelijk TV series en anime). Ik heb m'n MyBook Essential 1TB al klaar en voor de helft gevuld staan, nou de mediaplayer zelf nog :) Kan iemand mij hierover adviseren?

Bij voorbaat dank.

Erik
Mogelijk is de western digital wd-tv wat voor je. Scheelt een 150 euro.
Op de hdx en de popcornhour zitten mogelijk functies die je niet gaat gebruiken.

Wat wil je er mee gaan doen?

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

Sc0rPi0N schreef op woensdag 15 april 2009 @ 12:19:
[...]

Mogelijk is de western digital wd-tv wat voor je. Scheelt een 150 euro.
Op de hdx en de popcornhour zitten mogelijk functies die je niet gaat gebruiken.

Wat wil je er mee gaan doen?
Hetzelfde als dat ik tot nu toe met m'n oude xbox gedaan heb: afspelen van films/series/anime in de hoogst mogelijke resolutie/kwaliteit, en misschien zo nu en dan 'ns een MP3tje spelen, maar dat laatste is geen vereiste.maar die xbox trekt HD echt niet, en is gewoon wat te verouderd als mediabak

[ Voor 6% gewijzigd door Barret op 15-04-2009 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Weet iemand of je SABnzbd op je HDX kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:23

timovd

Voorsprong door techniek

Weet jij het?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Ik wil helemaal niet flauw doen...maar wat is het nut van dit topic naast het network media tank topic?
Ik lees ze altijd alletwee maar zie alleen maar dezelfde vragen en discussies langskomen....
De HDX is toch ook gewoon een NMT? zelfs de firmware van de popcorn draait op de HDX dus..

AUB stop met dit topic en voer deze discussies gewoon op het NMT topic. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
En welk topic is dat dan? Want als ik zoek op "Networked Media Tank" krijg ik niet veel soeps.
Dan kan ik daar mijn vraag stellen.

Alvast bedankt.

Edit: gevonden http://gathering.tweakers...st_messages/1325337///NMT

[ Voor 37% gewijzigd door Smattie op 15-04-2009 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Shaggie_NB schreef op woensdag 15 april 2009 @ 12:53:
Ik wil helemaal niet flauw doen...maar wat is het nut van dit topic naast het network media tank topic?
Ik lees ze altijd alletwee maar zie alleen maar dezelfde vragen en discussies langskomen....
De HDX is toch ook gewoon een NMT? zelfs de firmware van de popcorn draait op de HDX dus..

Zo'n vraag als Smattie hoord idd thuis in het algemene topic voor NMT's. Omdat er zo veel mogelijkheden en "problemen" zijn lijkt het mij handig omdat in een apart topic te houden. Als dit topic echt overbodig was geweest, was het wel gesloten en het vorig ook.... :X

Maar goed weer ff ontopic!

Ik heb vandaag succesvol mijn SATA2CF converter geinstalleerd met een 8GB CF kaartje. Deze werkte perfect! Werd meteen herkend en ook de installatie van de apps liep perfect.

Heb ook al even gespeeld met de Community Software Installer, werkt erg goed moet ik zeggen! Alleen als ik de default skin terug wil zetten doet hij het niet... 8)7

Morgen ga ik de YAMJ eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Weet trouwens iemand of er nog een max doorvoersnelheid zit op de ethernetpoort?
Mijn abo is onlangs verhoogd en dus kan ik hogere snelheden halen mbt usenet ed.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
De beperking ligt bij de CPU. Effectief kan de CPU +/- 50mbit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:54

Ypho

Allround Nerd

Krijg net te horen dat mijn HDX-1000 binnen is. Heb er even op moeten wachten bij iBOOD, vanavond lekker spelen....

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-04 11:15
Shaggie_NB schreef op woensdag 15 april 2009 @ 12:53:

In de OP van dit topic staat wel veel meer informatie dan in het 92 pagina`s-tellende topic van de NMT over de HDX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb em vandaag dan ook (eindelijk) binnen van iBood, maar moet wel zeggen dat de kwaliteit van het TPLink wireless stickje me erg tegenvalt. Simpele 720p MKV's met een bitrate rond 3.5 mbps kan ie niet eens vloeiend afspelen?

Terwijl ik met mn laptop 0.5 meter verderop, zelfde AP, zelfs de zwaarste 1080p's af kan spelen :')

Dus nu moet ik weer wachten....op een interne HD ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ook ik ben zonet begonnen om dit speeltje eens goed te leren kennen. Ik heb er een Samsung HD103SI HDD ingedaan (Ecogreen F2, 1TB).
Direct uit de box een firmware update gedaan. Vervolgens heb ik de setup wizard gedraaid, welke al een aantal NMT apps installeerd.
Daarbij wordt de HDD dus geformatteerd. Maar helaas, ik krijg de melding Format Failed.
Vervolgens moest er gereboot worden, maar zie ik de schijf wel onder media sources staan! En ik kan hem openen, waarna ik de media-subcategoriën te zien krijg. Volgens mij is het dan toch gelukt?
Op het moment staat er alleen nog niets op.

Edit: Nu een 2e keer geformatteerd. Installeren duurde even, maar geen error meer gehad :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tutti-frutti op 16-04-2009 19:49 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Ehm, hdd erin past niet zoals ik verwacht had, rotschroeven ook :P
maargoed, het zit, is aan het installeren/formatteren! :D

Daarna even 200gb overpompen om daarna het de tp-link over te laten nemen van de lan kabel. (dan heeft mijn pc ook weer internet). De rest van de avond lekker veel gaan proberen :P

Heb al wat ingelezen, daarna even yamj etc.. erop zetten. Echt een supermooi apparaat moet ik zeggen! en stil is de hdd tijdens schrijven gewoon, kan ik met de pc/laptop/externe hdd niet tegen op ;)

Ook ideaal dat de toetsen op de RC verlicht zijn ;) heeft de kameleon remote ook dus kan ik voortaan gewoon vanuit bed de ab vinden en bedienen :P

[ Voor 12% gewijzigd door Tonkey op 16-04-2009 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
vandevorst schreef op donderdag 16 april 2009 @ 19:04:
Ehm, hdd erin past niet zoals ik verwacht had, rotschroeven ook :P
maargoed, het zit, is aan het installeren/formatteren! :D

Daarna even 200gb overpompen om daarna het de tp-link over te laten nemen van de lan kabel. (dan heeft mijn pc ook weer internet). De rest van de avond lekker veel gaan proberen :P

Heb al wat ingelezen, daarna even yamj etc.. erop zetten. Echt een supermooi apparaat moet ik zeggen! en stil is de hdd tijdens schrijven gewoon, kan ik met de pc/laptop/externe hdd niet tegen op ;)

Ook ideaal dat de toetsen op de RC verlicht zijn ;) heeft de kameleon remote ook dus kan ik voortaan gewoon vanuit bed de ab vinden en bedienen :P
Welke tutorials volg jij om extra software erop te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Dat moet ik nog zoeken, eigenlijk alle tuts zijn gemaakt voor windows (wat ik dus niet heb) al kan ik wel de desktop met windows aanzetten...

Maargoed, eerst formatteren en hdd volgooien, daarna zien we wel weer verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170631

Vandaag de HDX1000 binnengekregen. Had al een week de nieuwe 1TB WD Caviar Green Power WD10EADS liggen om in te bouwen. Inbouwen ging prima.
Maar hoe moet ik die HDD formatteren ? Ik zie dat als je er NMT applicaties opzet de schijf automatisch geformatteerd word. Hoe zet ik die apps erop ?
De nieuwste firmware gedownload en de file 00-17-090115-15-HDD-403.nmt gerenamed naar syb8634.nmt.
Opgestart, firmware wordt eropgeladen, maar denk je dat de HDD geformatteerd wordt of een applicatie geinstalleerd wordt ?
Ik hoor de disk spinnen (nauwelijks te horen, maar toch) dus de kabel zit goed. Weet iemand hoe ik dit ding kan laten formatteren ? Heb al heel wat pagina's doorgeworsteld maar vind niets dat mij helpt.

Update: Heb m gevonden :) Is nu aan het formatteren en installeren. Zat bij "onderhoud"

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 170631 op 16-04-2009 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Ik heb ook al verschillende keer de foutmelding gehad bij formatteren.. schiet niet op zo, als dat nu maar een paar minuten duurde oke! maargoed, hopelijk gaat het zometeen wel goed

Edit: inmiddels begonnen met kopieren (hdd was te herkennen dus zal wel goed zijn) 2 mappen, totaal 200GB... kijken hoelang dit gaat duren :P

[ Voor 28% gewijzigd door Tonkey op 16-04-2009 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:47
hallo,

update firmware kon bij mij gewoon via scherm onderhoud, geen usb nodig gehad.

ik benader nu bestanden/mappen via mijn netwerk op de laptop. In de map staat gewoon ook een SRT bestandje met dezelfde naam als video bestand echter krijg ik geen ondertiteling te zien. Iemand een tip?

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-04 11:02

seninha

god's right foot

Ik heb op dit moment twee Xbox staan om films en muziek af te spelen vanuit een server die ik op zolder heb staan.
De ene Xbox draait op XBMC en wordt voornamelijk gebruikt voor DVD iso's , Divx en Muziek.
Mn Xbox 360 puur voor HD WMV films.

Was eerst van plan om een Mac mini te halen om wederom XBMC er op te zetten.

NU zag ik dit apparaat staan, en heb eigenlijk een paar vragen.

-kun je deze bedienen met een Harmony remote
-Is het mogelijk om je film en muziek hoesjes te zien zoals met XBMC
-Ik neem aan dat je niet verplicht bent een HD er in te stoppen als je alleen maar streamt

Wat ik zo gelezen heb moet dit een top apparaat zijn.Kan ik dit vergelijkenmet een popcorn hour of is deze beter?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand van jullie problemen met de beeldkwaliteit (horizontale ruis bij randen van objecten) over de component uitgang?

HDMI is voor zover ik kan beoordelen op dit moment wel van goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ik heb toevallig vanavond zowel component als HDMI geprobeerd. Beiden zien er (uiteindelijk) uitstekend/vrijwel gelijk uit, zonder ruis voor zover ik kan zien. (Ik was XBOX360 over component gewend en vond dat er in 1e instantie veel beter uitzien dan de HDX via HDMI. Wat bleek, ik had nog nooit iets op m'n plasma TV via HDMI aangesloten dus nog nooit de kleur/contrast etc instellingen aangepast. Deze stonden dus nog op fabrieksdefault (=yuck). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja het probleem is dat ik niks uit kan sluiten op dit moment, HDMI heb ik getest op onze 720p 'HD Ready' TV, en component op mn XGA (1024x768) beamer.
Verder heb ik geen kabels in huis om eventuele andere combinaties te testen.

Heb nu een kabeltje besteld waarmee ik em op mn beamer ook via HDMI kan aansluiten, dan kan ik wel dingen gaan uitsluiten :).

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 279039 op 16-04-2009 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
[b][message=31812732,noline]seninha schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:19NU zag ik dit apparaat staan, en heb eigenlijk een paar vragen.

kun je deze bedienen met een Harmony remote
Geen enkel probleem. Staat gewoon in de Harmony database.
Is het mogelijk om je film en muziek hoesjes te zien zoals met XBMC
Muziek weet ik zo niet, maar voor wat betreft films zou je naar YAMJ (Yust Another Movie Jukebox) kunnen kijken met een van de vele skins(bijv ppp2) . Deze genereert een set HTML pagina's met daarin je 'hoesjes', (episode) plot summaries, file info, fan art etc. Deze pagina's kun je met de ingebouwde browser in de HDX gebruiken. Ziet er erg gelikt uit en is vrijwel geheel automatisch (haalt info/covers van bijv IMDB.com, thetvdb.com)
Ik neem aan dat je niet verplicht bent een HD er in te stoppen als je alleen maar streamt
Klopt, ik stream eigenlijk alleen maar vanaf m'n NASje en dat werkt tot nu toe perfect.
Wat ik zo gelezen heb moet dit een top apparaat zijn.Kan ik dit vergelijkenmet een popcorn hour of is deze beter?
Is bijna identiek aan Popcorn hour, maar is (m.i.) wat mooier van de buitenkant. De HDX mist vooralsnog alleen de mogelijkheid tot DTS -> stereo downmix (voor het geval je hem niet aan een DTS receiver knoopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:09
seninha schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:19:
-kun je deze bedienen met een Harmony remote
Ja je kunt het apparaat gewoon aanvinken in je harmony config programma.
-Is het mogelijk om je film en muziek hoesjes te zien zoals met XBMC
Ja hiervoor heb je YAMJ nodig. Heb het zelf sinds kort ook. Het is even wat dingen instellen, maar met de juiste tutorials kom je een heel eind.
-Ik neem aan dat je niet verplicht bent een HD er in te stoppen als je alleen maar streamt
Klopt een HDD is niet verplicht, maar ik vind het wel net zo makkelijk. Ook weet je nu zeker dat je genoeg doorvoersneheid hebt met 1080p video's met hoge bitrates. Verder hoef je nu meer 1 apparaat aan te hebben om een video af te spelen.
Volgens mij zit er niet zoveel verschil in de apparaten. Ik heb vooral om het design, en de koeling van de hdd gekozen voor het HDX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

ik las in een review een klacht over de te felle LED aan de voorkant. Kan je dit ook aanpassen (dimmen) met een tooltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Barret schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 00:27:
ik las in een review een klacht over de te felle LED aan de voorkant. Kan je dit ook aanpassen (dimmen) met een tooltje?
Ik had dat ook ergens gelezen, maar dacht dat dit in de nieuwere batch gefixt was.. Misschien dat hij dus eerst nog feller was. Tooltje ben ik nog niet tegen gekomen

offtopic:
Iemand toevallig ook een Samsung EcoGreen F2 schijf? Misschien dat je me dan kan helpen: klik

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Analoog tooltje genaamd: "zwarte isolatie tape" :D.

Staat wel raar met een zilveren HDX trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233437

is het mogelijk bestanden die op een sd-kaart staan over te zetten op de interne hdd zonder enige problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 07:26

Smarron

The bend

Barret schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 00:27:
Ik las pas dat je de led ook iets naar achteren kan drukken en hij zo ook minder fel zou zijn. Maar een stukje tape doet ook wonderen. :)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-04 16:46
vandevorst schreef op donderdag 16 april 2009 @ 19:04:
Grappig, had dat nog niet eens gezien. Gaat dat automatisch?

Gister ook net als vele de ibood aanbieding ontvangen. Daarvoor al hier al lurker veel rondgehangen om zoveel mogelijk info in te winnen. >:)

Dankzij een korte review heb ik in ieder geval de nieuwste software kunnen installeren. _/-\o_

Daarna ook een site gevonden voor het installeren via de USB slave, zodat ik alle films kon overpompen naar mijn NMT.

Veel gespeeld met de instellingen van de NMT. Maar moet 'm nog aansluiten op mijn PC. Daarvoor moet nog even een cross cable halen of een wireless stickie.... dan ga ik me verdiepen in de overige software..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:52

wontcachme

You catch me? No you wont

Anoniem: 279039 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 01:15:
Analoog tooltje genaamd: "zwarte isolatie tape" :D.

Staat wel raar met een zilveren HDX trouwens...
Dan gebruik je ducktape :Y)

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115951

Ik heb zelfs al gelezen dat je gewoon de firmware van de popcorn hour er op kan zetten... dan heb je van de eerste keer DTS-downmixing :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Anoniem: 115951 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:08:
[...]

Ik heb zelfs al gelezen dat je gewoon de firmware van de popcorn hour er op kan zetten... dan heb je van de eerste keer DTS-downmixing :9~
Wanneer zou DTS-downmixing komen voor de HDX dan?

Ow en nog gelijk een vraag; vanmorgen had ik een mkv bestand, waarin nederlandse subtitles zouden moeten zitten. Echter, de HDX speelde de film zonder subtitles af. Op subtitles klikken gaf mij een uitroepteken linksbovenin. Iemand enig idee?

En gelijk er nog eentje aangezien ik toch bezig ben: .ogg bestanden zijn niet ondersteund?

[ Voor 7% gewijzigd door JohnStaakke op 17-04-2009 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
JohnStaakke schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:29:
[...]

Wanneer zou DTS-downmixing komen voor de HDX dan?

Ow en nog gelijk een vraag; vanmorgen had ik een mkv bestand, waarin nederlandse subtitles zouden moeten zitten. Echter, de HDX speelde de film zonder subtitles af. Op subtitles klikken gaf mij een uitroepteken linksbovenin. Iemand enig idee?
Volgens mij is dts downmixing erg handig als je nog afspeelt met stereo geluid... (zeg ik dat goed?) Heb ook wat HD films met DTS gedownload en mijn geluid loopt via een home cinema reciever. die gewoon de standaard rood en wit stekkertje heeft.

En ik heb gister ook zitten spelen met de subtitles. Je kunt behalve in de film zelf ook bij de setup aangeven dat je subtitles aan moeten staan. Misschien is dat het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
@Snakeye2209: jij kan ook geen DTS geluid afspelen, daarvoor zul je ook moeten wachten tot de downmix functionaliteit er is (rood-wit tulp kan nml nooit DTS zijn)

ALS de MKV subs bevat, dan moeten deze het gewoon doe via de subtitle knop. Heb je de nieuwste firmware? Hierin is nml het een en ander veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
cypher21 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:55:
@Snakeye2209: jij kan ook geen DTS geluid afspelen, daarvoor zul je ook moeten wachten tot de downmix functionaliteit er is (rood-wit tulp kan nml nooit DTS zijn)
Hm oke, ik had een film waarbij het geluid het niet deed, terwijl ik gewoon stereo in gebruik...(cinema set is er nog niet). Vanavond nog maar een keer proberen.
ALS de MKV subs bevat, dan moeten deze het gewoon doe via de subtitle knop. Heb je de nieuwste firmware? Hierin is nml het een en ander veranderd.
Volgens mij wel, zal vanavond nog een keer kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
cypher21 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:55:
Nee klopt, ik wil daarmee zeggen dat ik dus ook gewoon via stereo plugjes werk en in dezelfde situatie zit.

Over het DTS verhaal:
Even gekeken, maar het werkt dus (NOG) niet bij de HDX 1000, en wel bij de popcorn a110.... :/

Enige mogelijkheid wat ik lees is het zelf converten naar AC3 geluid.
http://www.networkedmedia...ex.php/Convert_DTS_to_AC3

Hier nog wat info
http://www.hdx1080.com/in...unc=view&catid=42&id=5569
http://www.networkedmedia...read.php?tid=10716&page=7

En officiële melding dat ze er mee bezig zijn
http://www.hdx1080.com/in...oliday&catid=3&Itemid=101

[ Voor 10% gewijzigd door Snakeye2209 op 17-04-2009 10:06 ]

Pagina: 1 2 ... 38 Laatste