Wat jij wil kan prima met YAMJ icm Moviemeter API.
Je hebt een interne harde schijf, en die vul je via netwerk? Maakt eigenlijk niet uit hoe je hem vult. Mijn ouders hebben hetzelfde gehad, HDX met interne schijf die niet eens aan het netwerk hing. Die vulde ik eens in de zoveel tijd als ik daar was (via een netwerk cross cable tussen mijn laptop en HDX, ad-hoc netwerk dus), daarna draaide ik ff YAMJ en ze hadden we een tijdje kijkplezier van de HDX icm YAMJ met Nederlandse plots van Moviemeter.
Hoewel ik al een tijd niet meer YAMJ gebruik (heb nu ATV icm Plex) lijkt het me dat er vrij weinig verandert is.
Stappenplannetje:
1) Vul de interne HDX met een x aantal films in een bepaalde map, bijvoorbeeld share\video\films (ofzo)
2) Map een drive naar de hdx share (net use z: \\192.168.137.2\share) (denk wel dat hij om een wachtwoord vraagt, die weet ik ff niet meer). IP uiteraard aanpassen aan jou situatie.
3) Download YAMJ
4) Zet in ieder geval dit:
mjb.playerRootPath=file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/HARD_DISK/Video/Films/
in je moviejukebox.properties (van yamj). Entry bestaat al, dus niet toevoegen, maar de bestaande wijzigen. Even het # weghalen ook, als dat ervoor staat.
Dit is het absolute pad van de HDX naar die lokale map (waar je je films ingezet hebt). Yamj heeft dit nodig, anders "snapt" hij niet hoe/waar hij de films op moet starten. Want de HDX heeft natuurlijk geen Z:
5) Kijk verder ff rond in moviejukebox.properties. Handige setting is ook:
mjb.internet.plugin=com.moviejukebox.plugin.MovieMeterPlugin
6) Draai nu dit:
moviejukebox.bat z:\video\films
Yamj gaat nu al je films bekijken, NL verhaaltjes en acteurs ophalen (van moviemeter) en maakt er een mooie wall van, die staat dan in z:\video\films\index.htm. Leuke is dat je die ook gewoon met Firefox of Chrome kan openen op je PC. Je kan uiteraard niets opstarten. Het is wel handig om ff te checken of het play knopje op een film pagina daadwerkelijk naar het harde pad verwijst op je HDX (play knopje in Chrome of Firefox openen in nieuw tablad).
Op je HDX kun je gewoon naar die index.htm gaan en openen (of een mooie skin maken/gebruiken die daar al naartoe verwijst).
7) Profit.
PS,
Als een film niet herkend wordt door YAMJ kun je dat heel gemakkelijk oplossen door een .nfo bestand met de daarin de moviemeter url op te slaan in de betreffende film map. Het .nfo bestand moet dezelfde naam hebben als de .mkv of .avi
Als je nog een mooie skin nodig hebt, ik wil die van mij wel uploaden. Die stond bij mij (en ouders) als autostart ingesteld en je had gewoon een menu met films, series, cabaret, muziekDVD's, etc... Dus je kwam dan ook helemaal niet meer in het kale menu van de HDX, maar direct op een monkey-proef pagina met buttons.
[
Voor 18% gewijzigd door
FreakNL op 28-01-2014 22:39
]