☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Dit al bekeken ? Heel vaag, maar wel al meegemaakt:MaStar schreef op zondag 16 december 2012 @ 15:16:
Ik krijg mijn mediatank niet verbonden met mijn PC via netwerk.
Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?
Heb de gegevens Huub moons al doorgenomen, krijg het niet voor elkaar.
Wat heb ik gedaan:
Map op mijn PC gedeeld naam = delen.
Nu moet ik instellingen maken op mijn netwerk-tank.
Welke gegevens moet ik daar instellen, welke ip's moet ik gebruiken en hoe koppel ik mijn gedeelde map aan een werkgroep.
Ben al weken bezig zonder succes
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=36878
Normaliter zou een netwerkkabel in de HDX en een map sharen in windows voldoende moeten zijn.MaStar schreef op zondag 16 december 2012 @ 20:03:
Een simpel stappenplan zou al helpen. Anders dan die van Huub Moons, die is o.a. op Win7 gebasseerd.
Binnen Vista en Windows 7 heb ik zelf problemen gehad dat ik de rechten op mijn computer niet goed kreeg voor bepaalde mappen. Hierbij heeft Windows Share Manager mij geholpen. Een toptool
Hij zet de rechten wel als zodanig dat alles en iedereen binnen jouw netwerk bij de mappen kan. Maar in een huis en keuken-netwerk is dat geen probleem.
Dan is het al een stuk lastiger....
Anoniem: 167382
Het formateren van de schijf was ook heel snel klaar, nog binnen een uur... wellicht toch iets niet goed gegaan. Iemand een idee ?
Voor het instellen van het netwerk maakt het niet uit of er een WIFI deel tussen zit.MaStar schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 06:03:
Mijn contructie is: LAN kabel van HDX naar router. Draadloos signaal van router naar WIFI ontvanger in desktop PC.
Dan is het al een stuk lastiger....
Wat voor besturingssysteem heeft je pc dan?Een simpel stappenplan zou al helpen. Anders dan die van Huub Mons, die is o.a. op Win7 gebasseerd.
Als je niet weet hoe je een netwerk moet instellen, gebruik dan eerst AUTO IP. Eventueel kun je later de ip adressen vast instellen.Welke gegevens moet ik daar instellen, welke ip's moet ik gebruiken en hoe koppel ik mijn gedeelde map aan een werkgroep.
Je hoeft geen map aan een werkgroep te koppelen. Een werkgroep stel je in bij de internet instellingen op je pc.
Als je films, foto's en muziek wilt afspelen vanaf de pc, dan moet je wel een map delen.
Groeten, Huub
Ik zou eerst maar eens kijken hoe groot de schijf "geworden" is... ff een netwerkshare aanmaken of ff via telnet... Als dat kleiner dan 3tb is, zul je moeten gaan tweaken.. Misschien kun je iets doen met gparted ofzo...Anoniem: 167382 schreef op zondag 30 december 2012 @ 23:09:
Ik heb sinds een twee dagen mijn 1 TB WD vervangen door een 3 TB exemplaar ( intern ) maar bij het terugkopieeren van de films komt hij na twee dagen dat de schijf vol is terwijl ik "maar" 1 TB aan films terug aan het kopieren ben.. Kan de HDX1000 wel schijven van 3 TB aan of moet ik, ook als hij intern is, iets extra's doen zoals hierboven beschreven staat ?
Het formateren van de schijf was ook heel snel klaar, nog binnen een uur... wellicht toch iets niet goed gegaan. Iemand een idee ?
Nu ervaarde ik vreemde problemen doordat films na een x-aantal minuten gingen haperen en het geluid wegviel. Dit heb ik nooit eerder meegemaakt toen ik mijn films streamde via de PC. Series waren geen issue en als ik dezelfde film via de PC streamde had ik er ook geen last van. Bekabeling was ook al vervangen.
Het moest dus wel aan de Synology liggen of de combinatie van Synology en HDX. Weken gezocht naar een oplossing en tot vandaag had ik de oplossing niet gevonden en ik was al aan het kijken naar een andere NMT.
Gelukkig is het nu dan toch gelukt. De gedeelde netwerkschijf moet blijkbaar nog een toevoeging hebben in de naam, namelijk ftp. Dit hoefde met streamen vanaf de PC in elk geval nooit:
Van:
nfs://ip.of.your.nas:/volume1/Media
Naar:
nfs-tcp://ip.of.your.nas:/volume1/Media
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=48547
Films spelen in elk geval weer keurig af zonder haperingen. Ik ben weer een blije gebruiker.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ik gebruik dan ook samba.
Is het nog aan te raden om van SMB naar NFS te gaan? En zoja, hoe doe ik dat? Mijn content staat op een 2008 R2 server
De megaupload-link uit dit topic http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=109983.0 werkt natuurlijk niet meer!
Thanks!
Ik zie nog een mapje op mijn server staan met de naam "HDX-crossflash".. Het is een wirwar van spul en ik weet niet precies wat je nodig heb, maar volgens mij moet alles erin staan. Ik zie wel dat ik HTML pagina's (van het web) opgeslagen heb dus het zullen ook wel instructies zijn.. Geen zin om het uit te zoeken, maar hier is een zip van de map:
http://www.fstweb.nl/zooi/CrossFlash-HDX.rar
Succes ermee
/edit:
Kon het toch niet laten om te kijken, maar de mega-upload bestanden staan (in de rar) in de subfolder:
CrossFlash\optie2\pch-hdx
/edit2:
Als ik zoek op PCH English dune_firmware_syabas_backup.dff op google is dit de eerste hit:
http://www.reemst.com/201...r-popcorn-hour-a-110.html
Ook daar staat nog het een en ander online.
Volgens mij moet je er nu wel uitkomen
[ Voor 33% gewijzigd door FreakNL op 30-01-2013 23:22 ]
Windows 2008 praat in principe geen NFS. Je kan een NFS client toevoegen via de roles of features. Het heeft denk ik geen zin om het om te zetten. SMB praten ze allebei, dus dat werkt gewoon prima. Die 100MBit trek je met gemak vol.FreakNL schreef op maandag 28 januari 2013 @ 01:55:
Nu ik eindelijk een kabel heb getrokken van mijn studeerkamer naar mijn huiskamer hoef ik niet meer te slepen met mijn USB harde schijf maar kan ik gewoon via het netwerk content afspelen. Ik speel 70% 720p, 20% 480p en misschien 10% 1080p materiaal af.
Is het nog aan te raden om van SMB naar NFS te gaan? En zoja, hoe doe ik dat? Mijn content staat op een 2008 R2 server
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
De HDX is trouwens echt een van mijn beste aankopen ooit geweest. En nog via iBood ook! Gebruik hem enorm vaak. Zelfs zo vaak dat ik eigenlijk geen idee meer heb wat er op de TV komt.. Maargoed, dat was een paar jaar geleden bagger, zal niet veel verandering in gekomen zijn
[ Voor 62% gewijzigd door FreakNL op 31-01-2013 00:05 ]
Nu vervangen door een Apple TV. Iets andere functionaliteiten, en ik mis er een paar. Maar minder buggy
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Is dat niet altijd al mogelijk geweest? Ik speel vanaf het begin al HD films af vanuit mijn NAS met de HDX1000.MaStar schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 20:31:
Is het al mogelijk met een HDX1000 een HD film te streamen?
Als het niet "al" zo is, dan gaat het ook nooit meer gebeuren. Ding is zo goed als antiek (maar doet zijn werk hier prima
/edit
Posthistorie van MaStar is ook vaag in dit topic, dan kan hij een gedeelde map niet openen, dan wel, dan kan hij een ISO van 24gb niet afspelen en een jaar later kan ineens weer geen gedeelde map openen... Lukt het een beetje MaStar?
[ Voor 44% gewijzigd door FreakNL op 05-02-2013 22:36 ]
Ik heb mijn HDX twee weken geleden eindelijk werkend gekregen. Ik stream films vanaf mijn computer via het draadloze netwerk (WIFI) naar de HDX. DVD's speeltie hierbij goed en vloeiend af, HD films (Blueray) niet. Dan hapert het beeld.
Vandaar de vraag: is dit uberhaupt mogelijk en wat kan ik er aan doen zodat ook Blueray kan worden afgespeeld?
[ Voor 3% gewijzigd door MaStar op 06-02-2013 06:55 ]
Ik denk dat Wifi het probleem is, De bandbreedte is al gauw te laag voor HD streams. Hang 'm aan het bedrade netwerk en het zou al beter moeten gaan. Alhoewel 100Mbit ook niet alles isMaStar schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 06:54:
Ik heb mijn HDX twee weken geleden eindelijk werkend gekregen. Ik stream films vanaf mijn computer via het draadloze netwerk (WIFI) naar de HDX. DVD's speeltie hierbij goed en vloeiend af, HD films (Blueray) niet. Dan hapert het beeld.
Vandaar de vraag: is dit uberhaupt mogelijk en wat kan ik er aan doen zodat ook Blueray kan worden afgespeeld?
Gaat 100% zeker niet werken.MaStar schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 06:54:
Zoals hierboven al vermeld, wifi is te langzaam voor HD, maar daarnaast is de processor van de HDX te langzaam om EN snel data via wifi te verwerken EN een film af te spelen
Ik heb de HDX ook gehad, cross flash naar PCH en draait prima, maar ruim een jaar terug toch vervangen voor een HTPC omdat de HDX geen ondersteuning kreeg voor die nieuwe MP4 formaten.
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
De HDX is inderdaad te traag om EN wifi EN 1080p te processen. Een oplossingrichting (als je ECHT geen kabel kan leggen) zou zijn om een WiFi bridge te maken met twee devices. Dan sluit je in ieder geval uit dat je HDX ook WiFi moet processen (want die sluit je dan gewoon aan middels UTP)..
Dan nog hangt het heel erg van je WiFi snelheid af of 1080p draait. Het zou moeten kunnen als je goed materiaal gebruikt en de afstand niet al te ver is:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=24655
Over het algemeen zou ik echter altijd aanraden om een kabel te trekken.
Zijn er andere players die dit wél kunnen? Dan doe ik de HDX de deur uit.
Twee externe Apple Airport Extreme routers in 5ghz (N only) lijken me redelijk prijzig

Aangezien de wireless performance een deel van het probleem lijkt te zijn, heb je geen zekerheid dat een nieuwere mediaspeler (met een krachtiger chip) je problemen oplost. Mijn mening is nog steeds dat wireless leuk is om je mail te checken en FB bij te werken, maar absoluut niet geschikt voor veeleisende streaming toepassingen en zwaar dataverkeer. Daarvoor moet je gewoon lekker 1Gbit in je huis leggenMaStar schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:42:
Bedankt. Zelf heb ik geen mogelijkheid om kabels te leggen. Moet dus een andere oplossing vinden.
Twee externe Apple Airport Extreme routers in 5ghz (N only) lijken me redelijk prijzig
Ik heb wat testjes gedaan met mijn Nexus 7 tablet (via N) en mijn laptop met 5ghz N.
Op de tablet kon ik 720p al niet vloeiend bekijken, en op de laptop ging 1080p NET, maar de bluray van avatar (50gb) ging echt niet werken.
100Mbps is meer dan voldoende voor zelfs de meest veeleisende Bluray (voor 1080p Bluray heb je niet meer dan +/- 55Mbps nodig).page404 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 08:41:
[...]
Ik denk dat Wifi het probleem is, De bandbreedte is al gauw te laag voor HD streams. Hang 'm aan het bedrade netwerk en het zou al beter moeten gaan. Alhoewel 100Mbit ook niet alles is
Maar de HDX zelf kan niet meer dan zo'n 30-35Mbps verwerken was mijn ervaring (HDX is inmiddels vervangen door ZBOX omdat ik XBMC wilde draaien)
Eens. Vandaar dat ik ook zeg dat het beter is om een kabel te trekkencypher21 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:14:
Tsja, om nu twee draadloze N 5ghz routers aan te schaffen om op je hdx full-hd wireless af te kunnen spelen lijkt mij een beetje zonde van het geld
Dit hoeft niet perse zo te zijn, zoals hierboven ook al aangegeven wordt door sverzijl kom je met 100mbit een heel eind. Ik heb zelf mijn HDX ook "maar" met 100mbit aangesloten, tot 1080p gaat dat prima.cypher21 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:49:
draadloos is sowieso niet genoeg.
Ik heb wat testjes gedaan met mijn Nexus 7 tablet (via N) en mijn laptop met 5ghz N.
Op de tablet kon ik 720p al niet vloeiend bekijken, en op de laptop ging 1080p NET, maar de bluray van avatar (50gb) ging echt niet werken.
Inmiddels zijn er best (dure) oplossingen beschikbaar om 100mbit draadloos te halen. Als de afstand tenminste niet te groot is en er niet teveel obstakels zijn.
Let wel, ik ben ook van mening dat een kabel trekken ten alle tijden beter is, maar als je er genoeg geld tegenaan gooit ZOU het draadloos kunnen lukken.
Als je echt geen kabels kan trekken kun je dus niet (direct) 1080p/HD afspelen. Ik heb een tijdje in dezelfde sitautie gezeten en heb dat opgelost door twee Quickports van Sharkoon te kopen + een 2tb schijf. Eentje bij mijn PC en eentje bij mijn HDX. Vullen bij de PC met films en series en afspelen bij de HDX. Zelfde principe natuurlijk als een externe USB disk, behalve dat je niet elke keer met de adapter hoeft te slepen...MaStar schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:42:
Bedankt. Zelf heb ik geen mogelijkheid om kabels te leggen. Moet dus een andere oplossing vinden.
Ik was dat trouwens op een gegeven moment zo zat dat ik TOCH een kabel getrokken heb, ondanks dat ik er tegenop zag en allerlei beren op de weg zag. Uiteindelijk is het allemaal meegevallen en heb ik nu iig 100mbit liggen naar mijn hifi center (waar ook de HDX staat)...
Wat is dit topic levendig trouwens, voor zo'n oude speler.
Ik heb laatst een HDX voorzien van Popcorn hour software bij mn ouders neergezet. Die zijn er helemaal gelukkig mee!
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Ook is de raspberry door CEC met de remote van je TV te bedienen. Iets wat ik ook als erg prettig ervaar.
Voor puur media afspelen is een HDX prima. Voor een media experience is er toch wel meer te koop.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Het komt nu over alsof je de HDX met je smartphone kan bedienen, klopt dat ? Zo ja, waar doe je dit mee ?timovd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:48:
Het topic is onderdaad weer levendig. Ik heb laatst overwogen om een Rasberry neet te zetten, maar ik dacht; ach.. wat voor meerwaarde heeft het? XBMC is leuk, maar ik bedien alles vanaf mn (Android) smartphone.
XBMC heeft voor mij wel meerwaarde overigens. Je kan het (ook) met smartphone bedienen. Spotify, Youtube, Uitzendinggemist, heel veel eye-candy bij zowel films/series als muziek (niet noodzakelijk, wel leuk), films/series markeren als 'gezien', betere ondersteuning voor foto's en muziek (playlists e.d.) Het is meer een alles-in-1 oplossing.
[ Voor 28% gewijzigd door sverzijl op 06-02-2013 16:04 ]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Ik heb een harmony remote, dus dat maakt voor mij verder niet uitCeesKees schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:57:
Nou, XBMC is wel een meerwaarde hoor, als je het mij vraagt. Daarnaast is met Yatse (andriod app) en XBMC echt wel een behoorlijke meerwaarde.
Ook is de raspberry door CEC met de remote van je TV te bedienen. Iets wat ik ook als erg prettig ervaar.
Voor puur media afspelen is een HDX prima. Voor een media experience is er toch wel meer te koop.
Spotify, Youtube. uitzending gemist, foto's en muziek doe ik met de AppleTV. En hoeveel eye-candy wil je hebben? Yamj met een aparte skin ziet er ook prima uit op de HDX.. Films markeren als gezien is dan wel erg prettig.sverzijl schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:59:
[...]
Het komt nu over alsof je de HDX met je smartphone kan bedienen, klopt dat ? Zo ja, waar doe je dit mee ?
XBMC heeft voor mij wel meerwaarde overigens. Je kan het (ook) met smartphone bedienen. Spotify, Youtube, Uitzendinggemist, heel veel eye-candy bij zowel films/series als muziek (niet noodzakelijk, wel leuk), films/series markeren als 'gezien', betere ondersteuning voor foto's en muziek (playlists e.d.) Het is meer een alles-in-1 oplossing.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik nog nooit met XBMC gespeeld heb. Maar ik denk er weleens over na wat ik nou ga kopen als de HDX echt niet meer mee kan. Zit zelf gewoon over een PCH-A400 na te denken, maar laat me graag overhalen ;-)
Nadeel van die Raspberry is wel dat er geen Optical out opzit
http://www.arctic.ac/en/p...mc001-xbmc-eu.html?c=2296
Yup, en daarom werk ik nog met mn oude vertroude HDX met PCH firmware en een hoop twaeks (CSI).FreakNL schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:45:
Nadeel van die Raspberry is wel dat er geen Optical out opzit
Films probeer ik altijd met DTS-HD te zien/horen.
Edit: Je hebt gelijk, Cees. DTS speelt 'ie wel af.
[ Voor 7% gewijzigd door timovd op 07-02-2013 11:26 ]
Dat gaat er toch alleen uit via HDMI, wat de HDX dan weer niet kan?
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Als je een degelijke receiver hebt dan is dit toch geen probleem? Jij bedoelt volgens mij meer dat hij het niet kan downmixen toch? Als je het toch niet gebruikt (want je gaat downmixen) waarom zou je dan uberhaupt materiaal hebben/dowloaden/maken waar DTS-HD in zit?asing schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:06:
De HDX-1000 kan geen DTS-HD aan. Dan zal je andere hardware en OS moeten hebben.
Of sla ik de plank nu mis?
als je een receiver hebt die DTS-MA en TrueHD ondersteund is het juist wel een probleem, want de HDX kan dit simpelweg niet versturenFreakNL schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:47:
[...]
Als je een degelijke receiver hebt dan is dit toch geen probleem? Jij bedoelt volgens mij meer dat hij het niet kan downmixen toch? Als je het toch niet gebruikt (want je gaat downmixen) waarom zou je dan uberhaupt materiaal hebben/dowloaden/maken waar DTS-HD in zit?
Of sla ik de plank nu mis?
[ Voor 6% gewijzigd door cypher21 op 07-02-2013 15:01 ]
Ik dacht van wel. Maargoed, zoveel verschillende setups, zoveel verschillende problemen...cypher21 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:00:
[...]
als je een receiver hebt die DTS-MA en TrueHD ondersteund is het juist wel een probleem, want de HDX kan dit simpelweg niet versturen(dit was voor mij een van de redenen de hdx te vervangen voor een HTPC)
Zou het wel grappig vinden om dat thuis nog even te proberen. Iemand wat sample files voor mij met DTS-MA en TrueHD?
Here u goFreakNL schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:46:
[...]
Ik dacht van wel. Maargoed, zoveel verschillende setups, zoveel verschillende problemen...
Zou het wel grappig vinden om dat thuis nog even te proberen. Iemand wat sample files voor mij met DTS-MA en TrueHD?
http://www.demo-world.eu/...h-definition-trailers.php
GL
/▌
Nee hoor,Marzman schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 19:04:
Ik denk dat FreakNL het verward met gewoon DTS al weet ik zelf ook niet wat het verschil is, dan geldt zijn argument wel. De PCH A100 kan dat bijvoorbeeld wel doorsturen maar niet "downmixen" dus op een versterker die het niet ondersteunt hoor je niks.
DTS en Dolby Digital zijn gecomprimeerde formaten.DTS-MA / DTS-HD can only be passed through with HDMI 1.3 or higher. The hdx-1000 is HDMI 1.1.
DTSMA en Dolby TrueHD zijn "lossless" geluiden
Jailbreak je AppleTV2 en zet er XBMC op ?FreakNL schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:45:
Spotify, Youtube. uitzending gemist, foto's en muziek doe ik met de AppleTV. En hoeveel eye-candy wil je hebben? Yamj met een aparte skin ziet er ook prima uit op de HDX.. Films markeren als gezien is dan wel erg prettig.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik nog nooit met XBMC gespeeld heb. Maar ik denk er weleens over na wat ik nou ga kopen als de HDX echt niet meer mee kan. Zit zelf gewoon over een PCH-A400 na te denken, maar laat me graag overhalen ;-)
Deze twee bestanden:
hd_thx_cavalcade_lossless.m2ts (DTS-HD MA 5.1)
hd_dts_animated_logo_lossless.m2ts (DTS-HD MA 7.1)
van de testsite hierboven genoemd spelen gewoon af met geluid.
TrueHD doet hij inderdaad niet, er licht heel even een icoontje op op het display van mijn receiver, maar dat gaat direct weer uit. Daarna speelt het filmpje zonder geluid...
/edit:
A-1x0 compatibility notes:
- TrueHD AC3 core is not working for playback using SPDIF/Optical, only for bitstreaming of audio direct via HDMI to HD audio compatible receiver. I would suggest to mux an additional AC3 track into your remux for compatibility with non-HDMI playback. For more information see the "Audio Options" section below.
Teveel om te testen
@hierboven,
Ik heb de ATV3
[ Voor 51% gewijzigd door FreakNL op 07-02-2013 20:43 ]
Hij downsampled DTS-MA naar DTSFreakNL schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:28:
Om het nog verwarrender te maken, mijn HDX-1000 doet (via optical) gewoon DTS-MA ondanks dat hierboven keihard gezegd wordt dat het niet kan
optisch kan sowieso geen DTS-MA doorsturen, dat kan alleen HDMI 1.3 en hoger
het is nooit gezegd dat je geen geluid krijgt, maar het geluid dat je krijgt is geen DTS-MA
[ Voor 11% gewijzigd door cypher21 op 07-02-2013 23:17 ]
Voordat ik mij ga inlezen als een bezetene hoe kom ik het snelste bij de juiste info om de HDX te flashen naar die popcorn shizzle?
Trouwens wel blij met mijn HDX, wil alleen geen MKV's afspelen....
Wazigheid. Ineens gingen mijn video's via SMB "stutteren". Als in, een keer of 40 a 50 een frameskip tijdens films. Content maakt geen zak uit, vanalles door elkaar (1080P, 720p, dvd) gaf willekeurige frameskips..FreakNL schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 00:02:
Ik heb inmiddels al het een en ander afgespeeld. Gaat allemaal prima. Voorlopig hou ik het bij SMB...
..
Ben nu over op streamen via HTTP, met Llink:
http://www.lundman.net/wiki/index.php/Llink
Bijkomend voordeel is dat de 1080p rip van The Fellowship of the Ring nu wel draait, dat ging via SMB voor geen meter
(ps ik heb de laatse popcornhour a-110 update er opstaan)
Bedankt voor jullie hulp!
[ Voor 5% gewijzigd door MDiamond op 28-03-2013 09:49 ]
Moet de USB_DRIVE_A hernoemen naar USB_DRIVE_A-1 om te kunnen crossflashen naar popcorn.
Eigenlijk moet je gewoon alles aan usb verwijderen.
Daarna hdx opstarten en je usb verbinden (met crossflash bestanden)
Dan ziet hij hem vanzelf als A en kun je de cross flash starten.
Je hoeft dus niet via telnet e.a. aan te passen.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
En als je wel telnet wil (voor iets anders)
1) Installeer (eventueel) telnet client op je PC (in windows 7 en hoger gaat dat via "Turn Windows Features on/off", in XP zit hij standaard
2) Installeer telnet server op de HDX (via CSI)
3) Ga op je PC naar de command prompt
4) tik in telnet <ip-adres-hdx>
En dan zit je in de semi-linux console van de HDX.
Ik heb nu al een tijdje m'n HDX100 in de kast staan omdat 'r inmiddels een ander apparaat is waar XBMC op draait en dat vind ik toch wel mooier/makkelijker (ik niet alleen, zij ook
Nu kwam ik de volgende twee links tegen:
- https://media.blackhat.co...cking-video-jodeit-wp.pdf
Wordt netjes in uitgelegd hoe je zo'n ding hackt, maar echt 't installeren van iets nieuws zit 'r niet bij.
- http://rshaarlem.nl/support/knowledgebase.php?article=4
Geeft wel aan hoe je de recovery doet, maar niet echt hoe je dan iets anders kunt laden dan zo'n recovery-zip. Eigenlijk zou je zoiets dus zelf willen maken. Ik heb 'r geen bezwaar bij als 'r een usb stick in moet om van te booten, PXE boot is een optie, of anders evt. booten van SD als dat kan.
Iemand tips?
Hierbij mijn ervaring.
Gebruik zelf de HDX 1000 (geintegreerde 1tb 7200 rpm harddisk) met de laatste Popcorn A110 firmware via HDMI gekoppelt aan mijn Pioneer VSX1020.
Onder setting heb ik bij alle Audio modes, DTS, AC3, AAC, WMA Pro op RAW output gezet.
MKV bestanden kunnen DTS HD Master Audio bevatten.
Echter True HD of DTS met 7.1 output heb ik slechts uit .TS bestanden gehaald.
Mijn methode is, download de Blue Ray Iso, open hem en kopieer uit de stream folder het grootste .ts bestand waar de film en de uncompressed audio in zit.
Helaas bij TS bestanden groter dan 30GB blijft de HDX1000 tijdens de FTP actie hangen
Succes en genietse
Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai
Dit probleem had ik ook. De oplossing was voor mij het volgende:Quido schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:27:
Kan iemand mij vertellen hoe dat telnet werkt? Heb het programma, maar wat ik probeer het lukt me niet.
Moet de USB_DRIVE_A hernoemen naar USB_DRIVE_A-1 om te kunnen crossflashen naar popcorn.
umount /opt/sybhttpd/localhost.drives/USB_DRIVE_A
cd /opt/sybhttpd/localhost.drives/
mkdir USB_DRIVE_A-1
mount /dev/sda /opt/sybhttpd/localhost.drives/USB_DRIVE_A-1
hmmz
maar hoe en waar kan ik het vinden om het ook te gebruiken als een nas?
mvg,
alphaxz
Traaaaaaaa-aaaaaarrrrrrgggggghhhh.....
Dat werkt out of the box als er een harddisk in zit. Het is wel erg traag als NAS, voor streaming doeleinden is dat niet per se een probleem.alphaxz schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 21:04:
mischien wat laat.
maar hoe en waar kan ik het vinden om het ook te gebruiken als een nas?
mvg,
alphaxz
/▌
Anoniem: 554371
/▌
De onderkant van de afstandsbediening is van een soort van rubber die niet schoon te maken lijkt. Het is net of de afstandsbediening aan het ontbinden is en het rubber instabiel is geworden. Verder werkt de mediaspeler nog perfect, maar de afstandsbediening is niet fijn in gebruik op deze manier. Zijn er voor niet al te veel geld (het is immers een mediaspeler van al weer meer dan 5 jaar oud) andere afstandsbedieningen te koop die het goed doen op dit apparaat?
Nou ik er nog eens over nadenk is het misschien een oplossing de hele rubberlaag er af te schuren. Er lijkt nog wel wat hard plastic onder te zitten.
[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 15-11-2013 12:35 ]
/▌
Ik heb al een tijdje een Logitech Harmony (dacht 525) welke je heel makkelijk in kan stellen voor de PCH. Nadat ik de HDX vervangen heb voor een PCH-A400 blijven alle functies gewoon werkenMarzman schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 12:34:
Ik heb nog een Popcornhour A-100 maar omdat die sterk lijkt op de A-110 die gelijk is aan de HDX-1000 denk ik dat het wel hier kan.
De onderkant van de afstandsbediening is van een soort van rubber die niet schoon te maken lijkt. Het is net of de afstandsbediening aan het ontbinden is en het rubber instabiel is geworden. Verder werkt de mediaspeler nog perfect, maar de afstandsbediening is niet fijn in gebruik op deze manier. Zijn er voor niet al te veel geld (het is immers een mediaspeler van al weer meer dan 5 jaar oud) andere afstandsbedieningen te koop die het goed doen op dit apparaat?
Nou ik er nog eens over nadenk is het misschien een oplossing de hele rubberlaag er af te schuren. Er lijkt nog wel wat hard plastic onder te zitten.
De originele afstandsbediending ligt hier stof te happen
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Ik heb nog nooit een originele afstandbediening gebruikt (op misschien de 1e dag na aanschaf na). Alles via Harmony One, ook HDX-1000 /PCH werken hier prima op. Goedkopere Harmony zal vermoedelijk ook wel werken, ze putten als het goed is allemaal uit dezelfde IR database (en als de originele ab nog enigszins werkt kan je de IR codes alsnog leren)Marzman schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 12:34:
Ik heb nog een Popcornhour A-100 maar omdat die sterk lijkt op de A-110 die gelijk is aan de HDX-1000 denk ik dat het wel hier kan.
met de kerst dacht ik weer eens mijn films te updaten met YAMJ. Helaas krijg ik de volgende foutmelding:
KLIK
ik heb vervolgens de laatste versie van YAMJ geïnstalleerd. Zonder resultaat. Ook heb ik gelezen dat het aan mijn firewall zou liggen. Deze uitgeschakeld ook zonder resultaat. Verder internet afgespeurd en andere programma’s waar YAMJ in verwerkt zit geprobeerd. Overal de zelfde foutmelding.
Op een één of andere manier krijgt hij geen toegang tot de TheMovieDB API. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
Dank alvast!
Gr,
Joris
Opgelost!joris24 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 13:27:
Beste forumleden,
met de kerst dacht ik weer eens mijn films te updaten met YAMJ. Helaas krijg ik de volgende foutmelding:
KLIK
ik heb vervolgens de laatste versie van YAMJ geïnstalleerd. Zonder resultaat. Ook heb ik gelezen dat het aan mijn firewall zou liggen. Deze uitgeschakeld ook zonder resultaat. Verder internet afgespeurd en andere programma’s waar YAMJ in verwerkt zit geprobeerd. Overal de zelfde foutmelding.
Op een één of andere manier krijgt hij geen toegang tot de TheMovieDB API. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
Dank alvast!
Gr,
Joris
Als je nou ook even aangeeft HOE je het opgelost hebt
Ik heb mijn HDX-je ook nog steeds, maar moet zeggen dat hij al heel lang niet meer aangestaan heeft sinds ik PlexConnect heb... Hij mag dus bijna met pensioen ;-) (ff afwachten of Apple PlexConnect leuk blijft vinden....)
/▌
Da's voor een keertje in de trein ofzo leuk, maar ik heb niet voor niets een TV
/▌
Dus HDD eruit gelaten. WD mycloud gekocht, gekoppeld aan de HDX en werkt natuurlijk als een trein. Gebruik 'm dus elke keer als ik films kijk of als mijn TV niet de WEB-DL kan afspelen.
Helaas was de transmissie snelheid van een EXT schijf naar de mycloud zodanig traag dat het opnieuw downloaden van de films sneller ging.
Mis nu wel een beetjeoversight die de hoesjes maakte voor mijn bibliotheek. Geen zin om me nog te verdiepen in andere mogelijkheden.

HDX 1000 zit wel achter het netwerk, ik download op de nieuwsgroepen en kan 24/7 de hdx benaderen vanaf mijn pc en gooi dan de films op de hdx via het netwerk. Werkt top voor mij.
Nu ben ik uren en dagen bezig geweest om er (met name voor de kids, maar ook voor mezelf ;-) een Jukebox op te krijgen. Dus eentje die volledig op de HDX draait.
Liefst eentje die zelf aan de hand van de bestanden een database scraped maar ik zou het ook prima vinden als ik er gewoon een gif of jpeg in de map gooi die hij weergeeft.
IMDB of Moviemeter omschrijving waar de film over gaat mag natuurlijk, maar moet niet.
Maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik weet wel wat van computers, maar op de één of andere manier wil het me niet lukken.
Heb de site van Huub Mons al vaak bekeken maar die is niet echt actief meer en dus niemand die me hier mee kan helpen.
Ik begrijp het volgens mij goed aangezien ik niet stream dat ik vastzit aan de Dynamic Media Jukebox of de Oversight Jukebox toch ??
Zie dat hier nog wel s wat gebeurd, dus is er iemand die me kan helpen ?
Of iemand die zich geroepen voelt als ie in de buurt van Enschede woont ? Ben ook genegen langs te komen met 't ding...........
Groet Roy
Je hebt een interne harde schijf, en die vul je via netwerk? Maakt eigenlijk niet uit hoe je hem vult. Mijn ouders hebben hetzelfde gehad, HDX met interne schijf die niet eens aan het netwerk hing. Die vulde ik eens in de zoveel tijd als ik daar was (via een netwerk cross cable tussen mijn laptop en HDX, ad-hoc netwerk dus), daarna draaide ik ff YAMJ en ze hadden we een tijdje kijkplezier van de HDX icm YAMJ met Nederlandse plots van Moviemeter.
Hoewel ik al een tijd niet meer YAMJ gebruik (heb nu ATV icm Plex) lijkt het me dat er vrij weinig verandert is.
Stappenplannetje:
1) Vul de interne HDX met een x aantal films in een bepaalde map, bijvoorbeeld share\video\films (ofzo)
2) Map een drive naar de hdx share (net use z: \\192.168.137.2\share) (denk wel dat hij om een wachtwoord vraagt, die weet ik ff niet meer). IP uiteraard aanpassen aan jou situatie.
3) Download YAMJ
4) Zet in ieder geval dit:
mjb.playerRootPath=file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/HARD_DISK/Video/Films/
in je moviejukebox.properties (van yamj). Entry bestaat al, dus niet toevoegen, maar de bestaande wijzigen. Even het # weghalen ook, als dat ervoor staat.
Dit is het absolute pad van de HDX naar die lokale map (waar je je films ingezet hebt). Yamj heeft dit nodig, anders "snapt" hij niet hoe/waar hij de films op moet starten. Want de HDX heeft natuurlijk geen Z:
5) Kijk verder ff rond in moviejukebox.properties. Handige setting is ook:
mjb.internet.plugin=com.moviejukebox.plugin.MovieMeterPlugin
6) Draai nu dit:
moviejukebox.bat z:\video\films
Yamj gaat nu al je films bekijken, NL verhaaltjes en acteurs ophalen (van moviemeter) en maakt er een mooie wall van, die staat dan in z:\video\films\index.htm. Leuke is dat je die ook gewoon met Firefox of Chrome kan openen op je PC. Je kan uiteraard niets opstarten. Het is wel handig om ff te checken of het play knopje op een film pagina daadwerkelijk naar het harde pad verwijst op je HDX (play knopje in Chrome of Firefox openen in nieuw tablad).
Op je HDX kun je gewoon naar die index.htm gaan en openen (of een mooie skin maken/gebruiken die daar al naartoe verwijst).
7) Profit.
PS,
Als een film niet herkend wordt door YAMJ kun je dat heel gemakkelijk oplossen door een .nfo bestand met de daarin de moviemeter url op te slaan in de betreffende film map. Het .nfo bestand moet dezelfde naam hebben als de .mkv of .avi
Als je nog een mooie skin nodig hebt, ik wil die van mij wel uploaden. Die stond bij mij (en ouders) als autostart ingesteld en je had gewoon een menu met films, series, cabaret, muziekDVD's, etc... Dus je kwam dan ook helemaal niet meer in het kale menu van de HDX, maar direct op een monkey-proef pagina met buttons.
[ Voor 18% gewijzigd door FreakNL op 28-01-2014 22:39 ]
Ik heb je uitleg geprint en hoop er vanavond mee aan de gang te gaan !
Vooruitlopend hierop.
1) Heb ik al............
2) Map een drive.............ik heb nu een link op m'n bureaublad staan waarmee ik in de share map van m'n HDX kom......dit is wat je bedoelt toch ?
3) Ga ik doen. Je zet een deel op je pc en een deel op de HDX toch ?
4) Dit doe je op de HDX toch ??
5)zie 4
6) Dit doe je vanuit de HDX met je afstandbediening ? of dubbelklikken vanaf de pc ?
7) Ik gebruik het meeste DVD5 iso's.......waar zet ik dan het evt. .nfo bestand neer ?
En ik houd me natuurlijk zeeeer zeker aanbevolen voor de skin........Als je me ook nog even wilt vertellen hoe ik die uitwissel ben ik je eeuwig dankbaar......
Top voor je reactie !
2) Het is leuk dat je rechtstreeks die share kan openen, maar YAMJ "praat" tegen een drive letter , commando 6 in mijn post: moviejukebox.bat z:\video\films. Ik weet niet of moviejukebox.bat \\hdx\share\video\films ook werkt... Vandaar dat ik altijd ff een drive letter koppel
3) Yamj downloaden en draaien (lees, je lokale jukebox updaten) doe je op een PC terwijl je connectie hebt met de hdx via bovengenoemde drive letter. Yamj kun je bijv gewoon in c:\yamj zetten. Na het draaienstaat de "jukebox" op de HDX interne schijf en hoeft je hdx geen netwerk meer te hebben (mag wel)
4) Nee. Yamj komt met een configuratiebestand (moviejukebox.properties) die moet je editten
5) Nee, zie 4
6) Nee. Je draait die moviejukebox.bat z:\video\films in dos/command line op je pc. Vandaar dat je ook die Z: moet aanmaken
7) Geen ervaring met iso's. De enkele iso die ik had zette ik altijd om naar .mkv. Maar wellicht werkt het. Probeer het eerst simpel met avi's en mkv's. Is dat allemaal in-place, ga dan puzzelen met iso's
Zal mijn skin binnenkort ff uploaden ergens.
/edit
Skin staat hier , in actie te zien hier
Je moet wel ff door die indexjes heen gaan en de paden her en der veranderen, aangezien hij bij mij naar mijn externe USB schijf verwees en jij naar je interne HDD wil verwijzen.
[ Voor 13% gewijzigd door FreakNL op 30-01-2014 10:14 ]
Ik moet deze films/afleveringen van series handmatig de gegevens toevoegen.
Daar ga ik van 't weekend maar s mee verder.
Maar ik ben een stuk verder dan ik al die tijd kwam. Waarvoor dank. Skin ook gedownload. Ga ik ook van 't weeknend mee verder.
Ik houd je op de hoogte.
http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/TVSeriesNaming
Daar zijn tooltjes voor, bijvoorbeeld therenamer en tvrenamer
Okay, ik ben nu eigenlijk off and on zo'n half jaar aan het kloten om YAMJ fatsoenlijk werkend te krijgen op mijn hdx 1000. Ik zelf geef het op.FreakNL schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:41:
Series moeten deze naamconventie hebben:
http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/TVSeriesNaming
Daar zijn tooltjes voor, bijvoorbeeld therenamer en tvrenamer
Is er iemand die mijn hdx met interne schijf wil voorzien van YAMJ ?? Ik ben bereid om hem bij je te brengen en ik wil er evt. ook nog wel een kleine vergoeding tegenover zetten.
Ik vind het jammer om het ding van de hand te doen en ik krijg het niet fatsoenlijk werkend.
Ik wil eigenlijk mijn hdx opstarten en dan moet hij gelijk naar YAMJ gaan. (ik gebruik hem alleen maar hiervoor namelijk)
Dan wil ik een fatsoenlijke opdeling tussen kids films, series en "onze" films
Vervolgens een overzicht dat gescraped is van moviemeter.
Ik hoor graag van jullie.
yamj is leuk, maar je zult nog steeds handmatige akties moeten verrichten
Weet niet meer precies hoe, maar volgens mij kon dat met een index.htm op je interne schijf of anders met een autostart ding (via de nmt installer applicatie)..
Ik kan me niet herinneren dat ik daar langer dan 10 minuten mee bezig geweest ben. Kan het allemaal niet meer nakijken omdat ik mijn HDX uitgefaseerd heb tbv de PlexConnect oplossing (ATV + Plex)
Codec: AC-3 (ATSC A/52)
Channels: Surround 5.1
Sample Rate: 48000 Hz
Bitrate: 640 kbps
Ik lees voornamelijk dat onder settings op de Audio/Video pagina de optie te vinden moet zijn waarbij je AC3 op analog/digital kan zetten. Maar deze heb ik niet, zou dit kunnen komen door de PCH firmware die ik erop heb?
(ik heb dit oudje ook nog steeds op de slaapkamer staan, en ben eigenlijk nog niets tegengekomen wat ie niet wil afspelen. Wel met PCH firmware uiteraard)
Mijn netwerk is als volgt ingedeeld: Router in de woonkamer, die loopt naar de A-110 en ook via een lange kabel naar de switch in de bureauruimte. Daar staat mijn pc en een D-Link DNS-325 NAS. Ik speel alles af van mijn NAS. Met het afspelen van bestanden op mijn pc (van mijn NAS) had ik geen problemen. Ik heb voor de zekerheid toch eens een firmware upgrade gedaan van mijn NAS, zelfs een andere switch (die ik nog had liggen) geplaatst, maar niets schijnt te helpen. Als het bestand enkele minuten (2 - 3 minuten) speelt bevriest het beeld en kan ik niets meer doen. Ik krijg dan ook volgende meldingen: 'Could not play file' of het beeld die ineens wazig was. Als ik het bestand dan stop met afspelen dan stonden de letters in het menu ook wazig...?
Iemand een idee aan wat dit kan liggen? Ik heb zo de indruk dat mijn Popcorn zelf dom begint te doen. Mijn NAS valt niet uit netwerkmatig, toch niet als ik die benader van mijn pc. Ik kan ook op internet met mijn pc (die via switch naar de router loopt) zonder dat ik moet resetten of zonder dat mijn netwerk wegvalt.
Mijn probleem lijkt wat op dit: Synology 209+ en PCH A-110 Timeout?
Alleen haalt een firmware upgrade van mijn NAS niets uit...
Edit: Ik heb het probleem zelf kunnen oplossen. De Popcorn had in mijn netwerk blijkbaar hetzelfde IP-adres gekregen als een ander toestel. Hierdoor conflict waarschijnlijk... IP-adres aangepast en een fabrieksreset laten doen en nu is alles terug ok!
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 554371 op 01-05-2014 10:52 ]
Maar bij mij zag ik wel veel meer covers dan jij, bij jou lijkt het wel of de covers enorm groot zijn?
Misschien andere skin proberen? Of je skin op Hd ip SD zetten (kan het ook nog zijn)
Zoals bij zovelen is de HDX-1000 ver aan zijn pensioen toe.
De techniek heeft dit apparaat gewoon ingehaald.
Hij speelt niet altijd alles meer af en je merkt gewoon dat het een oud beestje aan het worden is.
Zijn er wellicht al opvolgers voor de HDX die zonder problemen de nieuwste standaarden kunnen afspelen ?
2250 WP Zuid PVoutput
HDX beviel me in het begin goed, maar als ik achteraf terugkijk dat ik er 280 euro voor heb betaald, en de HDX krap 3 jaar is meegegaan (het laatste jaar vol ergenis vanwege de langzame troep, geen firmware upgrades meer e.d.) en uitendelijk voor 5 tientjes verkocht
HTPC met XBMC voor +/- € 300 draait al ruim twee jaar naar alle tevredenheid,
Raspberry pi zou het ook kunnen maar is wat langzamer.
Ben inmiddels over naar Plex Media Server. Heb je natuurlijk verschillende clients voor, ik gebruik zelf de Apple TV (3). Voornaamste reden van overstap was de mogelijkheid tot streamen over internet, zodat ik niet meer met USB schijfjes naar mijn ouders hoefde te slepen om daar hun HDX te vullen...
Toch jammer, met name omdat ik werkelijk geen idee heb wat de opvolger moet worden.
Zit me suf te lezen over de verschillende opties (Raspberry, Xiaomi Box, of zelfbouw).
Apparaat heeft het lang gedaan!
Prima ding nog steeds, maar met zwaardere content en smartTV is deze snel aan het verouderen.
Zo das netjes hoor dat je er al zo lang mee hebt gedaan!quizmaster schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:08:
Helaas begint mijn HDX nu ook wat kuren te vertonen. Mn. de kids gebruiken hem nog en er komen steeds meer klachten dat die het niet doet (na een restart vaak weer wel).
Toch jammer, met name omdat ik werkelijk geen idee heb wat de opvolger moet worden.
Zit me suf te lezen over de verschillende opties (Raspberry, Xiaomi Box, of zelfbouw).
Apparaat heeft het lang gedaan!
Ik heb de mijne al heel lang geleden doorverkocht.
Nu heb ik al bijne een jaar de HiMedia Q10 Pro, daar kan ook een harddisk in en ik ben er meer dan tevreden mee.
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W