Nee, nog niet gecontroleerd om eerlijk te zijn,n00bs schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:56:
[...]
Al je koeling gecontroleerd? staat ook in dit topic.
Dat heb ik waarschijnlijk over het hoofd gezien.
Nee, nog niet gecontroleerd om eerlijk te zijn,n00bs schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:56:
[...]
Al je koeling gecontroleerd? staat ook in dit topic.
[ Voor 96% gewijzigd door C0nscious op 24-10-2011 22:37 . Reden: .. ]
"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
B.S.U.R.
De HDX/PCH is ook een prima apparaat, maar tegenwoordig verouderd qua snelheid en ondersteuning... Als ik nu een nieuwe mediaplayer zou kopen zou het een Boxee of een nieuwe PCH worden.RaJitsu schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 17:30:
Zijn de internetinstellingen wel in orde? Doen geïnstalleerde webservices het?
Ik heb gisteren mijn Mede8er 500X2 binnengehad. Mijn HDX1000 begint immers wat raar te doen. Echter kan ik niet echt zeggen dat ik het een enorme verbetering vind. Ik vind de afstandsbediening minder, het apparaat is van plastic, en de fan blijft de hele tijd draaien. Ook werken hardcoded ondertitels die veel in anime's gebruikt worden, niet.
Ik durf de bewering aan dat de HDX1000 alles bij elkaar gewoon een beter apparaat is (mits gecrossflashed naar PCH A110 uiteraard, aangezien een hoop niet werkt als je dat niet doet).
24p kun je aanzetten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het verschil niet merk. Het is de bedoeling dat de HDX 24p-materiaal in sync brengt met de PAL of NTSC-normen. Die frameratesync moet je gewoon op 50Hz laten (immers hebben Europese TV's een refreshrate die daar een veelvoud van is).Rekkie schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 23:38:
Een vraag over de instellingen voor beeld.
Ik kan dat apparaat op 1080p zetten met 60hz (video output) en 24p bij Frame Rate Sync.
Zijn dit wel de juiste instellingen voor het aansluiten op een Full HD Led (D6530 van Samsung)?
Ik heb namelijk nog steeds dat het beeld op, bijvoorbeeld inzomende schots met veel detail, dat het beeld ietsje schokt...
[ Voor 14% gewijzigd door RaJitsu op 01-11-2011 01:15 ]
B.S.U.R.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ik had precies hetzelfde. Ik heb daarna echter wat films geprobeerd, die het nog steeds niet deden. Ik hoop dan ook dat als ik nu een film download dat het wel gaat werken, anders wordt er een HTPC aangeschaft.Smarron schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 12:24:
Zojuist ook geflashed naar een A110. Voor de zekerheid een backup gemaakt van mijn oude firmware en in 3 stappen ge-update naar de laatste A110 firmware. Ik kreeg wel een foutmelding, maar na een reboot was het een PCH geworden.
Ik had de laatste tijd steeds vaker dat films niet af wilden spelen. Hopelijk is dat nu opgelost. Ik heb ook nog een E-Great M34A geflashed naar de laatste A110 firmware en dat was nog simpeler.
Heb een paar films getest die het niet deden en nu wel, dus voorlopig voor mij geen investering meer in een nieuwe. Ik was al aan het kijken naar een goedkoop alternatief met een Realtek chipset.Tc-Chub schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 14:45:
[...]
Ik had precies hetzelfde. Ik heb daarna echter wat films geprobeerd, die het nog steeds niet deden. Ik hoop dan ook dat als ik nu een film download dat het wel gaat werken, anders wordt er een HTPC aangeschaft.
Hier exact hetzelfde vandaagJustawitte schreef op zondag 06 november 2011 @ 12:52:
Ik heb zojuist ook geflashed naar de laatste popcorn hour versie. Had wel even wat voeten in de aarde, eerst problemen met het backuppen van de oude firmware en later de popcorn hour restore nog moeten uitvoeren, maar nu doet hij het prima.
De reden om over te stappen was dat een groot aantal films hier niets meer deden en dit kwam steeds vaker voor. Net na het flashen geprobeerd, alle films die het voorheen niet deden werken nu prima.
Cunning linguist.
Ik was juist van plan om een kleine SSD in mijn HDX te stoppen, en dan te streamen vanaf een NAS. Getest met Cars 2, en dat ging probleemloos.Bart ® schreef op zondag 06 november 2011 @ 15:20:
[...]
Hier exact hetzelfde vandaag.
Alleen ik wilde ook nog een probleem oplossen dat sommige scenes nogal schokkerig afgespeeld werden. Werd helaas niet verholpen. Was nog maar één mogelijkheid over: de NIC is te traag voor snelle scenes met hoge bitrates. Dus even HDD erin gedaan, en films met problemen daarop gezet. Probleem opgelost. Baal er wel van, want ik wil niet telkens allemaal films die ik misschien wil gaan kijken van mijn server naar mijn HDX kopiëren. Maar ja, momenteel geen geld voor een nieuwe speler dus het is niet anders.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
The forbidden kingdom 1080p mkv gaf bij mij via het netwerk vanaf 00:25:30 problemen (drukke vechtscene). Die scene kon niet zonder schokken afgespeeld worden. Nu met HDD erin (500GB WD van 5400rpm) gaat het zonder problemen. Maar wat gaat het kopieren naar die HDD traag zeg, niet normaal. 4,5MB/s ofzoasing schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:05:
[...]
Ik was juist van plan om een kleine SSD in mijn HDX te stoppen, en dan te streamen vanaf een NAS. Getest met Cars 2, en dat ging probleemloos.
Heb je een titel voor me die bij jou problemen geeft?
Cunning linguist.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Is USB sneller dan netwerk (SMB of FTP)? Wat voor snelheden haal je?asing schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:04:
De HDX is inderdaad niet snel. De Sigma Designs processor is dan ook geoptimaliseerd voor beeldbewerking. Snelste methode van kopieren is met een USB kabel. Je HDX kan als guest werken voor je Windows PC. Indien noodzakelijk heb je nog even een EXT3 filesystem driver nodig.
Oei dat weet ik zo niet. Ik heb dat initieel gedaan om de schijf vol te tanken. Het gaat in ieder geval sneller dan via het netwerk.Thrackan schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:33:
[...]
Is USB sneller dan netwerk (SMB of FTP)? Wat voor snelheden haal je?
Ik heb nog nooit haperingen meegemaakt over het netwerk. Ik heb er ook nog nooit een HD in gehad, alles wordt afgespeeld via het netwerk. Ik zal eens kijken of ik die film kan vinden en zal laten weten hoe hij het hier doet.Bart ® schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:57:
[...]
The forbidden kingdom 1080p mkv gaf bij mij via het netwerk vanaf 00:25:30 problemen (drukke vechtscene). Die scene kon niet zonder schokken afgespeeld worden. Nu met HDD erin (500GB WD van 5400rpm) gaat het zonder problemen. Maar wat gaat het kopieren naar die HDD traag zeg, niet normaal. 4,5MB/s ofzo.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Niet als je MPD gebruikte met Music Player Minion als client waarmee je playlists e.d. kon beheren. Werkte ideaal.Jelte schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:57:
De HDX heeft zijn werk altijd goed gedaan, maar was niet echt gebruiksvriendelijk en kwam wat mij betreft altijd te kort in het afspelen van muziek.
Ik heb met wel meer films haperingen hoor, vooral dus in scenes met hoge bitrates.Smarron schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:02:
[...]
Ik heb nog nooit haperingen meegemaakt over het netwerk. Ik heb er ook nog nooit een HD in gehad, alles wordt afgespeeld via het netwerk. Ik zal eens kijken of ik die film kan vinden en zal laten weten hoe hij het hier doet.
Cunning linguist.
Ik noem even Bubble uPNP op mijn tabje. Dan wordt muziek afspelen ineens ideaaltimovd schreef op maandag 07 november 2011 @ 17:02:
Muziek afspelen gaat inderdaad lastig op het apparaat zelf. Er zijn wel goede apps te downloaden waarbij het een stuk gemakkelijker is en waarbij je ook shuffle hebt.
Ok ik heb die film even mee gepakt (8.5 GB) en de beruchte Birds Scene van National Geographic.Bart ® schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:57:
[...]
The forbidden kingdom 1080p mkv gaf bij mij via het netwerk vanaf 00:25:30 problemen (drukke vechtscene). Die scene kon niet zonder schokken afgespeeld worden. Nu met HDD erin (500GB WD van 5400rpm) gaat het zonder problemen. Maar wat gaat het kopieren naar die HDD traag zeg, niet normaal. 4,5MB/s ofzo.
De productie partijen achter Planet Earth waren BBC Natural History Unit, Discovery Channel, NHK, CBCasing schreef op maandag 07 november 2011 @ 19:02:
[...]
Ok ik heb die film even mee gepakt (8.5 GB) en de beruchte Birds Scene van National Geographic.
Dit verbaast me. Ik moet zeggen dat ik de birdscene niet meer geprobeerd heb sinds de crossflash, maar het lijkt me toch niet dat de playback capaciteit beter is geworden? De Birdscene liep op de HDX firmware igg niet soepel. Ik heb hier ook een Netgear EVA 9150 (loopt op dezelfde chipset, maar wel moet gezegd worden dat dat ding amper update support genoten heeft vanuit Netgear) en die kon het ook niet. Vanavond de HDX maar weer eens proberen dan.Mijn setup :
Aan de ene kant een HDX1000, gecrossflashed naar Popcorn Hour, dan zitten er 2 switches (beide NetGEAR WNR-2000) en aan het andere eind mijn linux server met samba share. De specs : AMD Athlon XP 1800+, VIA KT266 moederbordje, 1GB RAM, 500 GB IDE disk en de data moet over een Realtek 8139 kaartje. Het OS is Fedora Core 15.![]()
Dat zijn geen specs waar je het warm van krijgt maar hij speelt het zonder hikken af.Ik had hiervoor overigens een Pentium 4 met ik meen 2 GB geheugen en die zou hier moeite mee hebben. Windows XP is lang zo efficient niet als Fedora als het op shares aankomt.
[ Voor 4% gewijzigd door RaJitsu op 08-11-2011 16:20 ]
B.S.U.R.
Heel typisch hoor. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat het aan de verbinding of mijn server ligt, want ik kan hem zelfs draadloos op mijn laptop zonder schokken afspelen, en die verbinding is een stuk slechter. Ook is het tot aan de HDX allemaal gigabit netwerk met CAT6-kabels. Heel vreemd dat ie het bij mij met schokken doet en bij jou niet. Nou ja, toch maar eens kijken naar een andere mediaplayer misschien.asing schreef op maandag 07 november 2011 @ 19:02:
[...]
Ok ik heb die film even mee gepakt (8.5 GB) en de beruchte Birds Scene van National Geographic.
Mijn setup :
Aan de ene kant een HDX1000, gecrossflashed naar Popcorn Hour, dan zitten er 2 switches (beide NetGEAR WNR-2000) en aan het andere eind mijn linux server met samba share. De specs : AMD Athlon XP 1800+, VIA KT266 moederbordje, 1GB RAM, 500 GB IDE disk en de data moet over een Realtek 8139 kaartje. Het OS is Fedora Core 15.![]()
Dat zijn geen specs waar je het warm van krijgt maar hij speelt het zonder hikken af.Ik had hiervoor overigens een Pentium 4 met ik meen 2 GB geheugen en die zou hier moeite mee hebben. Windows XP is lang zo efficient niet als Fedora als het op shares aankomt.
Cunning linguist.
[ Voor 32% gewijzigd door asing op 08-11-2011 21:05 ]
Geen enkele he, aangezien ik er geen HDD in had toen.asing schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:40:
Hoeveel services heb je op je hdx aanstaan? Alles of alleen dat wat nodig is?
Mijn setje met de scene :
[video]
Cunning linguist.
Die zal het nog wel doen ja, je hebt zo te zien niet de versie met de echt hoge bitrate.asing schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:40:
Hoeveel services heb je op je hdx aanstaan? Alles of alleen dat wat nodig is?
Mijn setje met de scene :
[video]
110MB voor 23 seconden tegen 450MB voor 120 seconden.. You do the mathasing schreef op woensdag 09 november 2011 @ 11:55:
Knap, mijn versie van 2 minuten is iets van 450MB, en dan zou je met 110MB over de 40MBps schieten
Ahjasverzijl schreef op woensdag 09 november 2011 @ 12:12:
[...]
110MB voor 23 seconden tegen 450MB voor 120 seconden.. You do the math
KlassiekerThrackan schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:09:
Ik zou met 35 MB/s kopieren van PC naar HDX best blij zijn eigenlijk, vandaar mijn vraag. Volgens Windows 7 kom ik niet boven de 6/7.
Anoniem: 432264
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 432264 op 15-11-2011 22:21 . Reden: extra info toegevoegd ]
Heb gisteren nog 720 en 1080 zitten afspelen, weliswaar met interne HDD/HDMI, speelde alles af zoals het moet, geen haperingen na de eerste paar seconden.Tc-Chub schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:34:
In principe kan de HDX de grootte van de bestanden van deze tijd niet meer bijbenen. Mijn volgende aankoop wordt dan ook een HTPC en geen mediaspeler. Met een HTPC weet je tenminste zeker dat alle films werken ivm codec packs.
'720 en 1080' zegt echter niet zoveel, het gaat om de bitrate die bepaalt of de HDX het al dan niet af kan spelen. Het geeft bij mij ook alleen maar problemen als ik 1:1 BluRay rips (40-50GB) probeer af te spelen, waarbij de bitrate groter dan +/-35Mbps. Voor de rest speelt ie alles nog prima af voor zo'n oud beestjeGraviton12 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 09:07:
[...]
Heb gisteren nog 720 en 1080 zitten afspelen, weliswaar met interne HDD/HDMI, speelde alles af zoals het moet, geen haperingen na de eerste paar seconden.
Wat versta je onder bestanden van deze tijd? Bedoel je dan op volledige BR-rips die je af wilt spelen? Dit kan inderdaad een probleem opleveren, echter zijn het hooguit enkele films die een extreem hoge bitrate hebben. Ik stream alles vanaf mijn PC (720p en 1080p via 100mbit) en ik heb werkelijk nog nooit bij een film haperingen gehad. Nu kijk ik ook alleen maar mkv's, maar dat lijkt mij meer dan voldoende kwaliteit toch? Ik vind volledige BR-rips ook zwaar zonde van de harde schijf ruimte.Tc-Chub schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:34:
In principe kan de HDX de grootte van de bestanden van deze tijd niet meer bijbenen. Mijn volgende aankoop wordt dan ook een HTPC en geen mediaspeler. Met een HTPC weet je tenminste zeker dat alle films werken ivm codec packs.
Klopt, maar dit was 2 jaar geleden al bekend en staat ook in dit topic uitgebreid uitgelegd. Buiten de birdscene zijn er vrijwel geen films die meer bandbreedte gebruiken (behalve een paar BR-rips dan).asing schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:18:
Bird Test gedaan, zowel van netwerk als harddisk.Bij het afspelen van het netwerk had ik 2 hikjes. De HDX zit dan al dik over de 40Mbps. Ik dacht dat de harddisk het dan beter zou doen, maar ook die hikte op dezelfde punten.
Ergo : de Sigma Designs processor is in dit geval de bottleneck. Tot 35-40 Mbps is het allemaal prima. Erboven trekt hij het niet meer.
Harmony werkt idd perfect. Zelf gebruik ik nog de Harman Kardon (zelfde database als de Harmony) en hij staat perfect ingesteld. De originele ab ligt ergens stof te happen.weerstand schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 21:44:
Iemand ervaring of tips voor vervangende (universele) afstandsbediening?
Vorig weekend inbraak (terwijl ik sliep) TV +laptop weg, maar ook de AB van de HDX1000.
De HDX1000 is gewoon blijven staa.
Iemand een idee waar een orginele AB te kopen?
Of (nog beter) werkt een universele AB een beetje lekker, en welk model dan?
Ik vind dat wel vreemd. Dan zou je bijna zeggen dat er iets mis is met je HDX. Ik ben nog geen film in mkv tegengekomen die hapert. Ik heb ook een E-Great M34A (zelfde hardware als de HDX en PCH A110) en beiden inmiddels geflashed met de laatste PCH firmware. Heb je dat al gedaan? Mogelijk lost dat ook wat problemen op?Tc-Chub schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 15:52:
@Smarron, met bestanden van deze tijd bedoel ik vaak ook MKV bestanden met een hoge bitrate. Ik heb zo vaak dat de HDX de bestanden hoe dan ook niet wil afspelen en dat is voor mij echt storend.
Probeer Vraag & Aanbod eensweerstand schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 21:44:
Iemand ervaring of tips voor vervangende (universele) afstandsbediening?
Vorig weekend inbraak (terwijl ik sliep) TV +laptop weg, maar ook de AB van de HDX1000.
De HDX1000 is gewoon blijven staa.
Iemand een idee waar een orginele AB te kopen?
Of (nog beter) werkt een universele AB een beetje lekker, en welk model dan?
2250 WP Zuid PVoutput
Denk je ? De laatste firmware update is van 31 maart 2011. Ik denk niet dat er nu nog nieuwe updates uit gaan komen voor dit uitgestorven model.MdO82 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 17:35:
Er is al een tijdje niet meer gereageerd in dit topic, maar ik zit toch even met een vraag/probleem![]()
Ik heb op mijn HDX-1000 de laatste firmware gezet van popcorn hour.
Dit omdat er voor dat model nog wel nieuwe firmware's uitkomen.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
En kan dit met de laatst bekende officiele firmware voor de HDX-1000? Ik heb begrepen dat de fabrikant falliet is, maar is nog wel te vinden her en der.sverzijl schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:38:
Ja hoor, de default firmware ondersteunt dit ook, maar veel films die (re)encoded zijn in een MKV container, gebruiken header compression. En dat wordt niet ondersteunt door de HDX firmware. Dat alleen al is een reden om te upgraden.
Colorspace kan op 0-255 of 16-235. Het eerste is het volledige kleurenspectrum, iets wat sinds HDMI 1.3 kan geloof ik? Je TV moet het wel ondersteunen. Het heet soms deep color. De tweede is de "standaard" kleurenrange.yinx84 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 16:03:
Zit even in de instellingen te rommelen. Ik heb op dit moment m'n Video Output op 1080p 60Hz staan. Frame Sync op PAL/NTSC/24 en Colorspace op 16-235.
Kan iemand me vertellen waarom ik dit allemaal kan instellen? Kan wel googlen wat het betekent, maar als ik met deze instellingen rommel zie ik absoluut geen verschil. Ben bijvoorbeeld the Hurtlocker op 1080p aan het kijken. Volgens het info menutje is dit 24p... maar ook met andere settings heb ik kraakhelder beeld
Kan iemand me uitleggen of en wat ik met deze instellingen moet?
[ Voor 7% gewijzigd door mace op 07-02-2012 12:23 ]
Ik denk (maar correct me if I'm wrong anyone) dat je deze settings kunt gebruiken als je TV slechts bepaalde modi aankan. Jouw TV is blijkbaar slim genoeg om alles wat je ertegenaan gooit gewoon weer te geven. Volgens mij maken de settings dan ook niet heel veel uit...yinx84 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 16:03:
Zit even in de instellingen te rommelen. Ik heb op dit moment m'n Video Output op 1080p 60Hz staan. Frame Sync op PAL/NTSC/24 en Colorspace op 16-235.
Kan iemand me vertellen waarom ik dit allemaal kan instellen? Kan wel googlen wat het betekent, maar als ik met deze instellingen rommel zie ik absoluut geen verschil. Ben bijvoorbeeld the Hurtlocker op 1080p aan het kijken. Volgens het info menutje is dit 24p... maar ook met andere settings heb ik kraakhelder beeld
Kan iemand me uitleggen of en wat ik met deze instellingen moet?
popcorn hour a110?DannyMertens schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 23:28:
@Sverzijl, 26-11-2011
Je zegt dat de HDX-1000 ook voorkomt in de database voor de harmony one. Ik ben net mijn harmony one+ aan het configureren maar daar vind ik geen 'hdx...' of 'networked...'; suggesties zijn welkom
Apparaat: Computer->Media Center PCDannyMertens schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 23:28:
@Sverzijl, 26-11-2011
Je zegt dat de HDX-1000 ook voorkomt in de database voor de harmony one. Ik ben net mijn harmony one+ aan het configureren maar daar vind ik geen 'hdx...' of 'networked...'; suggesties zijn welkom
Dattissum!sverzijl schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:17:
[...]
Apparaat: Computer->Media Center PC
Fabrikant : HD Digitech
Model : HDX-1000
Dat niet, maar op de PC met VLC en MPHC geen problemen. Ook boot hij soms niet correct op, of lijkt het apparaat uit het niets vast te lopen.JME schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:39:
Wat bedoel je met "niet reageren"?
Haperen kan te maken hebben met het gebruik van (nieuwere) formats waarvoor de (oudere) HDX niet ontworpen is.
Vreemder vind ik de bestanden waarvan ie een deel afspeelt (kennelijk kan ie het format wel aan) en dan telkens op hetzelfde punt blijft hangen. Heb je die bestanden al eens gecheckt?
Ik zeg veel geld dat ik nu niet heb
Anoniem: 430696
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
IK heb het zelfde gehad met de Mede8er 500X2. Ok, hij kan de zwaardere BD Rermuxen aan die de HDX1000 niet aan kan, en met een HDD ingebouwd is hij minder hoorbaar. Maar verder doet hij het op alle punten gewoon slechter. Inderdaad zijn de enige vervangende opties de PopcornHour of de Dune spelers. of HTPC oplossingen. Voor 100-150 euro heb je gewoon geen goede vervanger.Boobybandit schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:07:
Heb vorige week een Tizzbird F30 aangeschaft via 1dayfly. Kreeg dat ding binnen, zou een zogenaamd 4th gen apparaat moeten zijn van 150 euro.
Nou:
- ondanks gigabit aansluiting had dat ding moeite met grote MKV's (17gb voor 2 uur bijv), ging haperen.
- interface vond ik verschrikkelijk. Ik vind het juist heerlijk dat je bij de HDX alle namen ziet zonder dat je eerst op de map moet staan. Bij de Tizzbird zag je de naam pas als je op de map staat, hartstikke omslachtig, tenzij je natuurlijk weet wat je zoekt, maar niet als je het als bibliotheek gebruikt.
- ondanks nieuwere processor, niet bepaald sneller dan de HDX;
- niet compatible met MTS bestanden van een SONY HD cam
Gelijk weer ingepakt en retour gestuurd, en goede trouwe HDX aangesloten. Moet wel zeggen dat de HDX is gecrossflashed, dat scheelt. Ga nu weer rustig op zoek naar een vervanger voor de HDX, maar zal toch iets van een popcorn hour worden, maar dan de variant zonder HDD.
Ongelofelijk dat zo'n apparaat van bijna 4 jaar oud beter presteert dan een nieuwe mediaplayer....
B.S.U.R.
1 van de 2 usb poorten op de HDX doet het niet out of the box, daarvoor moet je een "hack" uitvoeren:Christian schreef op zondag 22 april 2012 @ 00:15:
Ik heb deze week de TP LINK TL-WN821N Wireless-N USB aangeschaft in de hoop dat ik deze kon gebruiken voor mijn Gecross flashte Hdx 1000. Echter zie ik bij de instellingen alleen de wired netwerken terug.
Zijn er nog zaken buiten een reboot waar je rekening mee moet houden of is dit gewoon een ongelukkige combinatie?
Ik zie ook nog niet echt de toegevoegde waarde van nieuwere generatie spelers. Alleen de Boxee vind ik flink wat verbeterde functionaliteiten hebben, ik had eigenlijk wel verwacht dat onderhand alle spelers dat zouden moeten kunnen. Er zijn ook wat spelers op Android, dat klinkt ook wel leuk, maar heel populair wil het nog niet worden.Boobybandit schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:07:
Heb vorige week een Tizzbird F30 aangeschaft via 1dayfly. Kreeg dat ding binnen, zou een zogenaamd 4th gen apparaat moeten zijn van 150 euro.
Nou:
- ondanks gigabit aansluiting had dat ding moeite met grote MKV's (17gb voor 2 uur bijv), ging haperen.
- interface vond ik verschrikkelijk. Ik vind het juist heerlijk dat je bij de HDX alle namen ziet zonder dat je eerst op de map moet staan. Bij de Tizzbird zag je de naam pas als je op de map staat, hartstikke omslachtig, tenzij je natuurlijk weet wat je zoekt, maar niet als je het als bibliotheek gebruikt.
- ondanks nieuwere processor, niet bepaald sneller dan de HDX;
- niet compatible met MTS bestanden van een SONY HD cam
Gelijk weer ingepakt en retour gestuurd, en goede trouwe HDX aangesloten. Moet wel zeggen dat de HDX is gecrossflashed, dat scheelt. Ga nu weer rustig op zoek naar een vervanger voor de HDX, maar zal toch iets van een popcorn hour worden, maar dan de variant zonder HDD.
Ongelofelijk dat zo'n apparaat van bijna 4 jaar oud beter presteert dan een nieuwe mediaplayer....
/▌
Nou hij werkt niet op beide poorten maar thanks voor de tip ik toch even kijken.FreakNL schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:38:
[...]
1 van de 2 usb poorten op de HDX doet het niet out of the box, daarvoor moet je een "hack" uitvoeren:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=12047
Misschien is dat het?
/▌
Wat ik wil is wat ik schreefMarzman schreef op zondag 03 juni 2012 @ 13:11:
Wil je zelf de driver schrijven bijvoorbeeld voor die afstandbediening?
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
/▌
Daar had ik inderdaad gekeken. Ik kwam er net achter dat ik ergens overheen had gelezen:kokosnoot1 schreef op zondag 11 november 2012 @ 21:09:
had je hier ook gekeken
http://www.reemst.com/201...r-popcorn-hour-a-110.html
meer mensen met dit prob
Ik heb nu een andere usb stick erin gestopt en die ziet hij nu dus wel als usb_drive_a-1. Nu moet het gaan lukken denk ik zo.OPMERKING (zie: gathering.tweakers.net/forum/list_message/35634730#35634730):
Bij enkele gebruikers (ik heb het zelf niet gezien) kwam de melding "Request could not be processed".
Twee mogelijkheden:
1) Zorg ervoor dat er geen SD kaart of adapter in de gleuf zit, en start NMT opnieuw op.
2) Mount de USB drive opnieuw, dit kan met de volgende Telnet commando's:
umount /opt/sybhttpd/localhost.drives/USB_DRIVE_A
cd /opt/sybhttpd/localhost.drives/
mkdir USB_DRIVE_A-1
mount /dev/sda /opt/sybhttpd/localhost.drives/USB_DRIVE_A-1
[ Voor 22% gewijzigd door benchMarc op 11-11-2012 22:37 ]
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Het firmware uploaden is uiteindelijk gelukt, dus ik denk dat ik hem nu nog wel even hou. Mocht ik hem een keer weg doen dan laat ik het weten.Sc0rPi0N schreef op zondag 11 november 2012 @ 22:46:
Als mensen hun hdx weg willen doen hou ik me aanbevolen. Zoek nog een goedkope tweede namelijk.
Dus niet inleveren bij de kringloop maar deze tweaker ermee blij maken
Dit wordt iedergeval mijn alternatief....de HDD haal ik uit met HDX.benchMarc schreef op zondag 11 november 2012 @ 23:44:
[...]
Het firmware uploaden is uiteindelijk gelukt, dus ik denk dat ik hem nu nog wel even hou. Mocht ik hem een keer weg doen dan laat ik het weten.
Ik zou graag iets van XMBC willen gaan draaien, omdat muziek spelen en foto's kijken toch wel zeer basic is allemaal. Wat is een goed alternatief?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq