Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 08:08

Pathogen

Shoop Da Whoop

Misschien niet helemaal het beste topic hiervoor, maar ook ik zit te denken om de HDX-1000 te vervangen. Ik vind hem erg langzaam in de interface en ik krijg nog steeds met bepaalde sources problemen met afspelen, terwijl die het in XBMC bijvoorbeeld perfect doen. (De PC waarop ik dat uittest is momenteel alleen nog niet erg geschikt als mediacenter, daar moet nog wat werk aan gedaan worden...)

Als je nu moest kiezen, waar zou je de HDX mee vervangen?
Ik hoor hier goede verhalen over de AC Ryan spelers, zijn die vlotter in gebruik?

Ik zoek wel een player die een netwerkaansluiting heeft, een harddisk is niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-10 18:30
Check het AcRyan topic ook eens.
Maar de AcRyans hebben ook wel wat problemen. Vooral op netwerk gebied geloof ik.
De Dune spelers schijnen toch wel erg goed te zijn maar daar is de prijs dan ook naar.
Wdtv live hub misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 11:50
Ik ben net van de HDX overgestapt naar de BOXEE BOX.
Ik moet eerlijk zeggen dat deze mij zeer goed bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Mijn HDX net verkocht voor 5 tientjes.
De HD van 1 TB heb ik overgehouden.
Kijken wat er voor in de plaats gaat komen.
De Acryan mini2 op de slaapkamer bevalt opzich goed maar voor de huiskamer wil ik denk ik toch een speler met interne HD.

Nu dus op zoek naar een stabiele speler waar een schijf in kan, die stil is, die stabiel is, alles afspeelt inc. blu-ray menu en een goede snelheid over het netwerk haalt en niet te duur is... En die is er niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenju
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 16:49
Mijn HDX blijkt nog garantie te hebben. Ik wil hem toch een keer opsturen. Ik heb alleen mijn backup die ik aangemaakt had voor het crossflashen niet meer. Iemand die een .dff bestand beschikbaar wil stellen? Ik heb de originele firmware voor de HDX1000 ook gevonden, maar die kan ik niet meer terugzetten, omdat de HDX dus denkt dat hij een PCH A-110 is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ik heb nog wel een backup van mijn hdx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Kenju schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 03:05:
Mijn HDX blijkt nog garantie te hebben. Ik wil hem toch een keer opsturen. Ik heb alleen mijn backup die ik aangemaakt had voor het crossflashen niet meer. Iemand die een .dff bestand beschikbaar wil stellen? Ik heb de originele firmware voor de HDX1000 ook gevonden, maar die kan ik niet meer terugzetten, omdat de HDX dus denkt dat hij een PCH A-110 is...
Opsturen naar HDX? Dat gaat niet meer werken, die zijn failliet

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Heb deze sinds 2 dagen mooi apparaat
http://www.kaiboerhd.eu/product_view.php?id=215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:04

JME

zeg maar Jamie

Is er niet ergens een Best Buy topic voor mediaspelers? Ik ben een beetje bang dat als iedereen hier off-topic blijft posten welke speler ze hebben gekocht en waarom die zoveel beter is dan de HDX-1000, dit topic al gauw helemaal niet meer over de HDX-1000 gaat.

Misschien ook een aardig geluid om eens te laten horen: ik heb al jarenlang naar volle tevredenheid een HDX-1000. Hangt rustig aan het netwerk, zit een flinke HD in, mooie skin erop, verder geen toeters of bellen, en hij loopt als een zonnetje. OK, er is wel eens een bestand dat ie niet lust, maar dat zijn dan ook bestanden waarvoor de HDX nooit bedoeld is geweest. Is het dan opeens een slecht apparaat, of moet ik als gebruiker wat meer reële verwachtingen hebben? Is maar een idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
@JME

Eigenlijk ben ik wel met je eens!
Mijn HDX is ook nog niet afgeschreven, maar in mijn huiskamer wilde ik wat meer, sneller, beter.
Na afwegen heb ik toen gekozen voor een Boxee Box + Dlink DNS323

De HDX is verhuist naar mijn slaapkamer waar hij nog prima dienst doet om tv series te kijken streaming van de NAS.
Daar werkt hij nu nog draadloos, maar ik wil nog een UTP kabeltje gaan leggen.
Tevens wil ik de HDX dan gaan crossflashen, om in de toekomst nog steeds de MKV's te blijven afspelen.

Bemerk nu wel dat de HDX niet voor een kleine 4:3 tv gemaakt is! ;) Kan het standaard HDX menu bijna niet meer lezen vanuit mijn bedje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenju
coob schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 08:00:
Ik heb nog wel een backup van mijn hdx.
Zou je die willen uploaden en het linkje mailen naar 'relo at lavabit dot com'? Zou ik erg mee geholpen zijn...
cypher21 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 09:08:
[...]

Opsturen naar HDX? Dat gaat niet meer werken, die zijn failliet
Nope, gewoon de leverancier waar ik hem van heb. En als die niets kan opsturen naar een fabrikant, dan stuurt hij me maar een PCH A210. Dat doet hij vast wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Kenju schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 16:49:
[...]

Zou je die willen uploaden en het linkje mailen naar 'relo at lavabit dot com'? Zou ik erg mee geholpen zijn...

[...]
Zal het meteen doen als ik thuis ben.

-edit-
Hij is al naar je toe.

[ Voor 14% gewijzigd door coob op 02-06-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

JME schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 12:59:
Is er niet ergens een Best Buy topic voor mediaspelers? Ik ben een beetje bang dat als iedereen hier off-topic blijft posten welke speler ze hebben gekocht en waarom die zoveel beter is dan de HDX-1000, dit topic al gauw helemaal niet meer over de HDX-1000 gaat.
Helemaal mee eens. Was ook niet mijn bedoeling om offtopic te gaan, maar dat had ik even verkeerd ingeschat.
Misschien ook een aardig geluid om eens te laten horen: ik heb al jarenlang naar volle tevredenheid een HDX-1000. Hangt rustig aan het netwerk, zit een flinke HD in, mooie skin erop, verder geen toeters of bellen, en hij loopt als een zonnetje. OK, er is wel eens een bestand dat ie niet lust, maar dat zijn dan ook bestanden waarvoor de HDX nooit bedoeld is geweest. Is het dan opeens een slecht apparaat, of moet ik als gebruiker wat meer reële verwachtingen hebben? Is maar een idee...
Als mijn PC van 5 jaar oud de video's wel kan afspelen, dan moet een HDX van 5 jaar oud dat in mijn ogen ook kunnen. Misschien zou er een modulairder systeem bedacht kunnen worden (niet dat dat nog in de HDX past natuurlijk) waarbij men codecs individueel kan updaten, om compatibiliteit over zeer lange termijn te waarborgen.

Dat mes snijdt aan twee kanten natuurlijk: waarom gebruiken encoders ineens allerlei nieuwe formaten en truukjes, terwijl de bestandsgrootte en -kwaliteit eigenlijk niet echt verandert?
Wat kortzichtig misschien, maar als ik een .avi bestand download, terwijl mijn HDX tot dan toe altijd .avi bestanden heeft afgespeeld, en deze lust ie ineens niet meer, dan vind ik dat gek.

Overigens heb ik wel een verband gevonden wat betreft één geval van stotterende avi's: ik krijg het bij elke release van "Jaybob" ondertussen. Jammer dat die zo vaak bovenaan de rankings staan op de plaatsen waar ik graag zoek.

Zal nog eens kijken of ik die encoding wat beter kan ontleden op de PC en wat meer details kan geven over wat er wel/niet ondersteund wordt door de HDX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

De HDX-1000 is natuurlijk al een tijdje EOL en veel mensen gaan hem nu vervangen. Op zich interesant om hun beweegredenen te zien, daarna zul je ze ook niet meer horen praten natuurlijk over die andere speler omdat dit in een topic over die betreffende speler kan.

Het is zeker geen slecht apparaat, sterker nog de speler waar hij van afgeleid is (de PCH) was revolutionair qua prijs en mogelijkheden (er is zelfs een tijd gewerkt aan een XBMC versie, maar dat project is nooit gefinished, waarschijnlijk omdat de CPU gewoon te zwak is). Nu zijn we een paar jaar verder en is het revolutionaire er wel af. Hij doet inderdaad wat hij moet doen, maar mensen die nu een nieuwe speler zoeken zullen toch een andere kiezen als ze nu kijken naar prijs en mogelijkheden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Het is inderdaad zo dat de HDX langzamerhand verouderd, maar mijns inziens is het toch vooral het gebrek aan nieuwe firmwares wat daar de grootste factor in is...

Ik heb zelf mijn HDX gecrossflashed naar PCH en de laatste firmware daarvan is van april.

Alle dingen die ik doe met mijn HDX werken nog prima, en niet ondersteunde file formats ben ik sinds de nieuwe PCH firmware nog niet tegengekomen. Moet wel eerlijk daarbij zeggen dat ik voornamelijk 1080p/720p MKV's (films) en XVID avi's (series) download, en dat gaat allemaal nog prima...

Zolang dat allemaal nog blijft draaien zie ik geen reden om de HDX te vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 03:13

RaJitsu

B.S.U.R.

Is er eigenlijk een manier om vanaf je PC bestanden over te kopiëren van je NMT naar een aangesloten slave drive? Soort van externe controller die je vanaf je PC bedient? Mijn broer komt van de week langs met zijn ACRyan, en ik wilde even wat films overzetten van mijn HDX1000 naar zijn apparaat. Zou fijn zijn wanneer dat op een andere manier kon dan via het selecteren van bestanden met de fileknop.

Wanneer ik in Windows de bestanden van share/video sleep naar usb_drive_a1, gaat het met 1 MB oid. Waarschijnlijk gaat het dan over het netwerk, ipv gewoon direct van de NMT naar de USB-schijf.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Dat kan ook (zoals je zelf zegt met de file knop). Of het sneller gaat vraag ik me af.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 08:58
Hebben jullie ook issues met nieuwere films/mkv's?

Ik kies regelmatig een film aan dan gaat het beeld een paar seconde op zwart en hierna komt hij weer terug in het menu. Dit herhaalt zich gewoon als je opnieuw aankies.
Start ik een oudere film die er al langer opstaat dan draait deze in 1x. Start ik daarna de film die hij weigerde af te spelen dan draait deze prima. Begint wel storend te worden, elke keer als je een film wilt kijken speelt deze niet totdat je toevallig een juiste film aankies en hierna werkt alles vlekkeloos :X Ik heb het vermoeden dat er misschien iets in de mkv zit wat hij niet snapt, en dit stukje code skipt hij wanneer er al eerder een mkv is aangekozen?

Als het zo doorgaat degradeerd ik hem naar de slaapkamer, en komt die dune max in de kast 8)

[ Voor 10% gewijzigd door thefox154 op 14-06-2011 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

thefox154 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:18:
Hebben jullie ook issues met nieuwere films/mkv's?

Ik kies regelmatig een film aan dan gaat het beeld een paar seconde op zwart en hierna komt hij weer terug in het menu. Dit herhaalt zich gewoon als je opnieuw aankies.
Start ik een oudere film die er al langer opstaat dan draait deze in 1x. Start ik daarna de film die hij weigerde af te spelen dan draait deze prima. Begint wel storend te worden, elke keer als je een film wilt kijken speelt deze niet totdat je toevallig een juiste film aankies en hierna werkt alles vlekkeloos :X Ik heb het vermoeden dat er misschien iets in de mkv zit wat hij niet snapt, en dit stukje code skipt hij wanneer er al eerder een mkv is aangekozen?

Als het zo doorgaat degradeerd ik hem naar de slaapkamer, en komt die dune max in de kast 8)
In een van de laatste firmwares is een probleem met MKV compressed headers opgelost. Is jouw HDX up-to-date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Ik heb inderdaad geen last meer van dat stotteren (dat gebeurde er bij mij met compressed headers).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Thrackan schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:42:
[...]

In een van de laatste firmwares is een probleem met MKV compressed headers opgelost. Is jouw HDX up-to-date?
sorry, vergeten te vermelden. Op dit moment draai ik de laatste popcorn hour firmware.
Ik kan hem natuurlijk terug flashen naar HDX origineel. (overigens met een dune besteld :+, eindelijk een goede reden hehe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 03:13

RaJitsu

B.S.U.R.

thefox154 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:35:
[...]

sorry, vergeten te vermelden. Op dit moment draai ik de laatste popcorn hour firmware.
Ik kan hem natuurlijk terug flashen naar HDX origineel. (overigens met een dune besteld :+, eindelijk een goede reden hehe).
Ik heb het hier ook steeds vaker. Een herstart wil wel helpen, maar ook dat niet altijd. Over de Dune hoor ik kwa updatemogelijkheden ook verschillende dingen. Ik denk dat ik voor veilig ga en maar een HTPC op basis van Brazos neem ga samenstellen.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
RaJitsu schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 08:01:
[...]

Ik heb het hier ook steeds vaker. Een herstart wil wel helpen, maar ook dat niet altijd. Over de Dune hoor ik kwa updatemogelijkheden ook verschillende dingen. Ik denk dat ik voor veilig ga en maar een HTPC op basis van Brazos neem ga samenstellen.
Ik krijg het niet opgelost op de hdx, misschien gewoon ouderdom... Van het weekend flash ik hem een keer terug naar een oude firmware en hierna weer de nieuwe erop. Wie weet.
Wat betreft de dune, wat een geweldig apparaat! Snelheid, looks, feels, en ik heb nog niets gevonden wat hij niet slikt. En een br-speler op de kop toe :+ Hoe dan ook, uit de situatie is toch weer wat moois voortgekomen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

thefox154 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:09:
[...]

Ik krijg het niet opgelost op de hdx, misschien gewoon ouderdom... Van het weekend flash ik hem een keer terug naar een oude firmware en hierna weer de nieuwe erop. Wie weet.
Wat betreft de dune, wat een geweldig apparaat! Snelheid, looks, feels, en ik heb nog niets gevonden wat hij niet slikt. En een br-speler op de kop toe :+ Hoe dan ook, uit de situatie is toch weer wat moois voortgekomen :9~
Laat het even weten :) Mijn HDX heeft ook zo z'n stotterkuren, maar tot nu toe niet met MKV's. Mocht een reflash wat kunnen uitvoeren dan zou ik dat ook eens kunnen overwegen, al stottert ie al sinds vóór de PCH flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poppyzbrite
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07-2024
Ik ben al een paar jaar een zeer tevreden gebruiker van de HDX-1000. Ik heb onlangs een aantal WD Elements 3TB harde schijven aangeschaft om mijn films op te slaan. Wanneer ik ze echter aan de HDX-1000 hang krijg ik de melding USB-failed. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-10 11:52
Ik heb net ook mijn HDX gecrossflashed, alles werkt prima, even update naar de laatste fw gedaan ook.
Enkel een film starten via YAMJ lukt niet.

Als ik index.htm rename en handmatig browse naar een film, dan start die zonder problemen.

Moet er in de YAMJ config iets worden gewijzigd?

edit:
Maak connectie naar een smb share op een windows machine.

[ Voor 10% gewijzigd door BlackShadow op 27-06-2011 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

@poppyzbrite, zelf heb ik -toen der tijd- problemen gehad met mijn WD 500GB USB harde schijf, welke niet herkend werd door de Popcorn Hour A-110. Ik vermoed dus dat het een algemeen(?) probleem is met WD externe schijven :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10 19:17

iMars

Full time prutser

poppyzbrite schreef op zondag 26 juni 2011 @ 17:11:
Ik ben al een paar jaar een zeer tevreden gebruiker van de HDX-1000. Ik heb onlangs een aantal WD Elements 3TB harde schijven aangeschaft om mijn films op te slaan. Wanneer ik ze echter aan de HDX-1000 hang krijg ik de melding USB-failed. Iemand een suggestie?
Ik denk heel simpel. Ik heb het met sommige schijven die ik ook voor mijn Apple gebruikt. Ik gok dat het een GUID Partition Table heeft... Daar kan ie niet mee overweg. Het nadeel is dat je met MBR geen partities van 3TB kan maken (correct me if I'm wrong).

Probeer hem eens met MBR en een partitie van 1~2TB te formateren. Als het dan wel werkt, weet je zeker dat ie niet overweg kan met GUID Partition Table.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds enkele dagen een HDX, op de kop getikt op marktplaats voor 5 tientjes. Ik denk dat deze echter ook gecrossflashed is naar PCH. Nu heb ik 2 vragen:

1. Hoe kan dit zeker weten dat deze HDX inderdaad is gecrossflashed
2. Bij NMT CSI, moet ik dan kiezen alsmodel digitek HDX of PCHA100/110? Ik wil namelijk graag oversight erop zetten maar ik krijg mijn systeem niet geladen, deze blijft 'huidige applicatie informatie ophalen...' tonen en ik kan dus niks installeren/wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT

WBT

Als hij gecrossflashed is zal je tijdens het opstarten een 'popcorn hour' logo zien.... zie je een 'hdx' logo dan is de firmware officieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-10 11:52
BlackShadow schreef op zondag 26 juni 2011 @ 18:15:
Ik heb net ook mijn HDX gecrossflashed, alles werkt prima, even update naar de laatste fw gedaan ook.
Enkel een film starten via YAMJ lukt niet.

Als ik index.htm rename en handmatig browse naar een film, dan start die zonder problemen.

Moet er in de YAMJ config iets worden gewijzigd?

edit:
Maak connectie naar een smb share op een windows machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockafello
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2023
Ik heb paar weken geleden mijn HDX ook gecrossflashed. Na een foutmelding en tweede keer flashen ging alles goed. Vervolgens heb ik ook een aantal nieuwe apps uitgeprobeerd. Mochten er mensen geinteresseerd zijn naar de config stuur even een PM, dan kan ik het in het topic plaatsen.

- lighttpd
- SVN
- WebSVN (met SVN auth)
- Apple Time machine backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09-2021

Barret

Bla

Ben ik ook voorstander van aangezien ik bijvoorbeeld een nieuwe mediacenter wil kopen ter vervanging van m'n HDX1000 en door de bomen het bos niet meer zie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenju
Barret schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 15:26:
[...]

Ben ik ook voorstander van aangezien ik bijvoorbeeld een nieuwe mediacenter wil kopen ter vervanging van m'n HDX1000 en door de bomen het bos niet meer zie....
Een mediacenter of een mediaspeler?
Voor mediacenter PC's is er al een topic: [BBG aanschaf] HTPC

Maar inderdaad tussen de Realtek en Sigma spelers en dergelijke wordt het lastig kiezen. Maar goed, een topic is makkelijker gezegd dan gedaan. Je zult altijd het verschil hebben in de Sigma-spelers en de Realtek-spelers, en aanhangers van die chipsets. Verder heb je dan ook nog de NMT's. Kortom, de markt van de mediaspelers is te gefragmenteerd om er een duidelijke best buy over te stellen omdat er tussen de spelers met dezelfde chip amper verschil is, en tussen de verschillende chipsets juist wel, waardoor het niet helemaal dezelfde producten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb ook echt problemen om een nieuwe speler uit te zoeken. En dan vooral omdat geen enkel van de huidige apparaten fatsoenlijk muziek af kan spelen. Ja spelen gaat wel, maar dan houdt het ook op. Geen live-playlists maken en door je muziek bladeren tijdens het afspelen.

Als ze een huidige mediaspeler kruizen met iets als een squeezebox heb je gelijk mij als klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Kenju schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:54:
[...]

Maar inderdaad tussen de Realtek en Sigma spelers en dergelijke wordt het lastig kiezen. Maar goed, een topic is makkelijker gezegd dan gedaan. Je zult altijd het verschil hebben in de Sigma-spelers en de Realtek-spelers, en aanhangers van die chipsets. Verder heb je dan ook nog de NMT's. Kortom, de markt van de mediaspelers is te gefragmenteerd om er een duidelijke best buy over te stellen omdat er tussen de spelers met dezelfde chip amper verschil is, en tussen de verschillende chipsets juist wel, waardoor het niet helemaal dezelfde producten zijn.
En dat is precies waarom een dergelijk topic een gat in de markt kan zijn :) Bij andere componenten kan ik nog verschil zien als ik ze via de pricewatch vergelijk, bij mediaplayers is het bos echt onoverzichtelijk...

Mocht ik een geniaal vergelijkingssysteem tegen het lijf lopen zal ik dat ook echt wel delen hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Kan iemand van jullie dan misschien zelf even een help-mij-met-kiezen-topic openen? Kunnen we het hier weer on-topic hebben over de HDX-1000 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09-2021

Barret

Bla

Kenju schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:54:
[...]

speler....I guess :-) Want dat is HDX toch ook? gewoon een kastje dat ik op m'n TV kan aansluiten, en m'n gedownloade media op kan afspelen. Grootste rede waarom ik de HDX vervang is het gebrek aan updates en het feit dat ie geen custom ondertiteling ondersteunt. Ook al is er in de MKV een leuke custom font verwerkt, toont de HDX de kale, saaie standaard ondertitelingfont.
Wat vooral ook irritant is, is als er een (tekst)notitie bovenin het scherm word getoond (vaak bij anime's waar een vertaling bovenin staat) terwijl onderin de betreffende ondertiteling getoond word. Dit kan de HDX blijkbaar niet waardoor het een onleesbare chaos wordt. Vandaar dat ik een nieuwe zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Sinds kort hebben we een NAS in huis en we streamen nu alle media rechtstreeks daar vandaan. Eindelijk van die lange kopieertijden naar de HDX verlost. Nu wil ik de harde schijf uit de HDX verwijderen (gebruik hem toch niet meer) maar vraag me af of ik dan op één of andere manier mijn favoriete skin (Kdoske) nog wel kan gebruiken. Kan ik die ook op de NAS zetten en hoe doe ik dat dan? Of bijvoorbeeld op een el cheapo SD-kaartje erin schuiven?

[ Voor 110% gewijzigd door JME op 13-07-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb gister mijn HDX op PHC software gezet, ging allemaal goed en was een stuk sneller.
Nu heb ik bij de Beeld opties het beeld van "auto" op HDMI 1080P gezet, nu heb ik zwart beeld en kan de HDX dus niet meer benaderen. Hoe kan ik dit herstellen..?? Of waar kan ik de menu structuur vinden want ik denk dat ie het wel gewoon doet maar ik kan het alleen niet zien.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT

WBT

@JME, gooi er een 'Compact flash naar SATA-adapter' in. Dan kan je de NMT Apps installeren en dus ook je custom skin!

@Stammy. Druk op de TV MODE toetst op de afstandsbediening gevolgd door de 0-toets. Dan zal de HDX/PCH weer op AUTO ingesteld worden. Vanaf daar kan je dan weer rustig in het audio/video menu de gewenste beelduitvoer+resolutie kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FFFJJJuuuiww... zo simpel dus. Idd hij doet het weer. Dank u Dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

WBT schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 09:50:
@JME, gooi er een 'Compact flash naar SATA-adapter' in. Dan kan je de NMT Apps installeren en dus ook je custom skin!
Dank voor de tip! Echter, de goedkoopste adapter die ik kan vinden kost al 32 euro (ik kan ze nauwelijks vinden in de Pricewatch) en dan moet er ook nog een CF-kaartje in.
Weet iemand of je NMT Apps op een SD-kaartje of op een USB-stick kunt installeren, en dat je die er dan permanent in laat zitten? Gebruik die openingen verder toch nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

JME schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 10:08:
[...]

Dank voor de tip! Echter, de goedkoopste adapter die ik kan vinden kost al 32 euro (ik kan ze nauwelijks vinden in de Pricewatch) en dan moet er ook nog een CF-kaartje in.
Weet iemand of je NMT Apps op een SD-kaartje of op een USB-stick kunt installeren, en dat je die er dan permanent in laat zitten? Gebruik die openingen verder toch nooit.
En voor dat geld heb je een 160GB harddisk of een 8GB SSD

edit: kijk eens naar dealextreme:
http://www.dealextreme.co...-sata-hdd-converter-11164
http://www.dealextreme.co...ve-adapter-card-red-19904
http://www.dealextreme.co...-adapter-card-green-19903

[ Voor 16% gewijzigd door iMars op 14-07-2011 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT

WBT

Houd er rekening mee dat de A110 firmware erg kieskeurig is voor welke CFSATA adapter je gebruikt, het zelfde geld ook voor SSD modules. Het gros werkt hier niet van :-(. Check anders de compatibiliteit lijst op de NMT Wiki http://www.networkedmedia...Compatibility_A-100/A-110 & http://www.networkedmedia...hp/CF_Alternatives_to_HDD.

Bij hdsupplies heb ik 'm al gevonden voor €12,50 btw; http://bit.ly/q0Z2gJ

Het is ook mogelijk om vanaf een USB stick de apps te draaien, maar daar komt een hoop bij kijken om dit voor elkaar te krijgen. Ik heb het ooit zelf geprobeerd maar uiteindelijk de handhoek in de ring gegooid. Kan nu even niet 1-2-3 de methode terugvinden, maar het zou op de wiki moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Waarom niet gewoon een schijfje er in? Als er een film aanstaat (bij mij altijd over de stereo, maar niet superhard ofzo) dan hoor je dat echt niet. En het kost bijna niks (of helemaal niks, een echte tweaker heeft nog wel ergens een schijfje liggen uit een oude pc ;) )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 09:39:
Hallo, ik heb gister mijn HDX op PHC software gezet, ging allemaal goed en was een stuk sneller.
Nu heb ik bij de Beeld opties het beeld van "auto" op HDMI 1080P gezet, nu heb ik zwart beeld en kan de HDX dus niet meer benaderen. Hoe kan ik dit herstellen..?? Of waar kan ik de menu structuur vinden want ik denk dat ie het wel gewoon doet maar ik kan het alleen niet zien.
Alvast bedankt.
Probeer onderstaande combinaties om over te schakelen naar een andere mode. Liep er pas ook tegenaan toen ik m'n box aansloot op een TV op mn vakantieadres. Erg irritant :)
What are the TV-mode shortcut keys command?
!!!PLEASE WAIT TWO SECONDS BETWEEN PRESSING THE KEYS!!!
- TV Mode + 0 = Auto TV mode (Please use it only for FAILSAFE)
- TV Mode + 1 = Composite NTSC 480i
- TV Mode + 2 = Composite PAL 576i
- TV Mode + 3 = reserved
- TV Mode + 4 = Component 720p60
- TV Mode + 5 = Component 1080i60
- TV Mode + 6 = Component 1080p60
- TV Mode + 7 = HDMI 720p60
- TV Mode + 8 = HDMI 1080i60
- TV Mode + 9 = HDMI 1080p60
- TV Mode + Caps/Num = Toggles between 50/60 Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje voor je reactie ik had dit ook al van WBT gekregen en meteen geprobeerd, met succes.
Ja sta je mooi te kijken naar een zwart scherm, en begin je het langzaam warm te krijgen HaHaHa. :)
sverzijl schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:29:
[...]

Probeer onderstaande combinaties om over te schakelen naar een andere mode. Liep er pas ook tegenaan toen ik m'n box aansloot op een TV op mn vakantieadres. Erg irritant :)

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: weet iemand of je het omkleuren van de LED van rood naar blauw in standby ook weer origineel kan maken met de PHC software er op. ik raak hier lichterlijk van in de war. Ik was na 2 jaar net een beetje gewend aan de kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 15:14:
Vraagje: weet iemand of je het omkleuren van de LED van rood naar blauw in standby ook weer origineel kan maken met de PHC software er op. ik raak hier lichterlijk van in de war. Ik was na 2 jaar net een beetje gewend aan de kleuren.
is al vaak genoeg ten sprake gekomen. Dat moet je hardwarematig aanpassen, dus zelf solderen (rood & blauw omdraaien). Software is het niet te doen. (ik stoor me er overigens niet aan ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Solderen hoeft niet eens, je kunt ook twee draadjes lostrekken en omgekeerd weer vastklikken. In de methode van DaTiezl waar ik in een paar posts geleden naar verwees, staat een link naar hoe dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Marzman schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:07:
Waarom niet gewoon een schijfje er in? Als er een film aanstaat (bij mij altijd over de stereo, maar niet superhard ofzo) dan hoor je dat echt niet. En het kost bijna niks (of helemaal niks, een echte tweaker heeft nog wel ergens een schijfje liggen uit een oude pc ;) )
Kan het ook omkeren: voor een echte tweaker maakt het niet uit of zo'n adapter nodig is, maar is het feit dat het kán al reden genoeg :+
Zonder gekheid: gaat niet alleen om geluid tijdens het kijken, maar ook daarbuiten (HDD slaat wel vaker aan, ook zonder duidelijke redenen). En natuurlijk is er nog het energieverbruik, alle beetjes helpen.

Hoe groot moet zo'n CF eigenlijk minimaal zijn om de basis NMT apps plus één theme/skin te kunnen installeren?

[ Voor 7% gewijzigd door JME op 14-07-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 21:45

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Vraagje heb zelf een HDX en heb nu een nummero 2 op de kop weten te tikken voor buren.
Nu wil ik de nmt programma's erop zetten, maar als ik dat probeer kan hij geen USB device lezen, al 3 verschillende sticks geprobeerd maar helaas. (goede USB poort en bij media bron vind ik de USB drive wel) Als ik via internet probeer krijg ik een wit scherm (geen idee wat ie dan aan het doen is, maar vooralsnog weinig)

Trouwens als ik de USB stick benader hoe run ik dan de .html file... ik zie deze niet.

Anybody any idea?

Het was trouwens eerst een windows schijf en er staat allemaal data nog op... (geen systeem schijf) heeft hiervoor een andere schijf ingezeten van een vriend van mij.

Frabrieksinstellingen eerst maar eens terug zetten?

[ Voor 29% gewijzigd door lawaai op 15-07-2011 07:44 . Reden: overige info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT

WBT

@lawaai, heb je op de betreffende USB-sticks wel de NMT apps en firmware update staan?

Om het .html-bestand te kunnen openen kies je vanuit het hoofdmenu voor USB, vervolgens kies je voor het vierde icoon (dat document). Vanuit hier kan je usbupdate.html opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Laatst online: 14-09 21:45

lawaai

www.oldskoolnl.nl

WBT schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:10:
@lawaai, heb je op de betreffende USB-sticks wel de NMT apps en firmware update staan?

Om het .html-bestand te kunnen openen kies je vanuit het hoofdmenu voor USB, vervolgens kies je voor het vierde icoon (dat document). Vanuit hier kan je usbupdate.html opstarten.
Alleen de firmware update staat erop, en ik on de usbupdate.html niet zien... USB drive zag wel mappen van, maar niet die files vreemd genoeg.

Even fabrieksinstellingen terug zetten gaf het juiste zetje. Nu werkt alles zoals behoren!

[ Voor 8% gewijzigd door lawaai op 15-07-2011 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 05-10 14:51

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik kom ergens niet uit..
Vanwege de NMT apps, had ik mijn schijf in de HDX naar ext3 geformatteerd.
Echter niet zo tevreden achteraf hiermee, maar wilde wel de NMT apps behouden, heb ik enkel de media partitie verwijderd en opnieuw aangemaakt in NTFS via windows 7.

De HDX kan ik nu weer gemakkelijk via USB koppelen en ook via WiFi kan ik de HDX benaderen... echter heb ik enkel leesrechten op alle mappen en files op de HDX. Ik heb geprobeerd dit via Filezilla te corrigeren, maar telkens schieten de rechten naar "500".

ok laat maar, firmware bug, die popcornhour dus wel opgelost heeft.
Komt er ooit nog een firmware update voor de HDX? want omzetten naar popcorn geeft mij toch de kriebels als ik ook alle slechte verhalen na omzetten lees

[ Voor 17% gewijzigd door n00bs op 25-07-2011 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Nu online
n00bs schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:46:
Komt er ooit nog een firmware update voor de HDX? want omzetten naar popcorn geeft mij toch de kriebels als ik ook alle slechte verhalen na omzetten lees
Zou er niet op wachten. De leverancier (HD Digitech) is volgens mij failliet. Support website (http://www.hdx1080.com/) is al sinds november 2010 uit de lucht, maar de Chinese website draait nog wel http://www.hd-1080.com/index.asp), met zelfs foto's van een HDX-2000. Het laatste nieuwsbericht is echter van 18-10-2010.
Mijn chinees is echter niet zo goed, dus geen idee wat er verder staat :)
In laatste bericht hebben ze het over een kantoor opzetten in Noord Amerika.

[edit]hm, begin nu toch een beetje te twijfelen. Staat een FAQ over HDX-2000 gedateerd 3-4-2011 op de site. linkje

[ Voor 24% gewijzigd door sverzijl op 26-07-2011 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Dat is dan wel balen... zijn er mensen die tevreden hun HDX naar popcorn hebben gemod (afgezien van die LED kleur, want dat boeit me echt niets).

Ik heb namelijk zelden problemen dat iets niet af te spelen is, echter als iets niet af te spelen is, dan moet de HDX dus weer uit en opnieuw ingeschakeld worden, anders speelt die niets meer af. Dat is best een vervelende bug en het feit dat NTFS niet writable is via het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-10 11:16
n00bs schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:04:
Dat is dan wel balen... zijn er mensen die tevreden hun HDX naar popcorn hebben gemod (afgezien van die LED kleur, want dat boeit me echt niets).

Ik heb namelijk zelden problemen dat iets niet af te spelen is, echter als iets niet af te spelen is, dan moet de HDX dus weer uit en opnieuw ingeschakeld worden, anders speelt die niets meer af. Dat is best een vervelende bug en het feit dat NTFS niet writable is via het netwerk.
Ja ik draai al meer dan een half jaar popcorn@hdx. Nooit geen problemen. Ik speel dan alleen maar MKV's en wat video_ts'jes en geen "gekke" anime serie's o.i.d. Zelfs geripte blu-rays zijn geen probleem. Ledje stoort mij ook niet overigens.

Heb laatst wel zitten denken om een nieuwe mediaplayer te kopen maar achteraf tot het bessef gekomen dat de nieuwen weining tot niets toevoegen behalve een wat flottere interface wellicht. Alleen heeft de ietswat trage interface geen invloed op mijn gebruik aangezien het start en en play is. File management doe ik toch vanaf de imac.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Appie Heijn schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:09:
[...]

Ja ik draai al meer dan een half jaar popcorn@hdx. Nooit geen problemen. Ik speel dan alleen maar MKV's en wat video_ts'jes en geen "gekke" anime serie's o.i.d. Zelfs geripte blu-rays zijn geen probleem. Ledje stoort mij ook niet overigens.

Heb laatst wel zitten denken om een nieuwe mediaplayer te kopen maar achteraf tot het bessef gekomen dat de nieuwen weining tot niets toevoegen behalve een wat flottere interface wellicht. Alleen heeft de ietswat trage interface geen invloed op mijn gebruik aangezien het start en en play is. File management doe ik toch vanaf de imac.
ok dat is wel fijn om te horen, netwerk connectie gaat ook dus goed? audio en foto's? DVD's?
Ik speel ook meestal mkv containers af, maar heb ook nog oude zelf gemaakte ISO (DVD's) die ik ook gewoon wil kunnen afspelen.

Vraag me alleen af als je hem nu mod, of je dan moet beginnen met 1 specifieke firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
n00bs schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:17:
[...]

ok dat is wel fijn om te horen, netwerk connectie gaat ook dus goed? audio en foto's? DVD's?
Ik speel ook meestal mkv containers af, maar heb ook nog oude zelf gemaakte ISO (DVD's) die ik ook gewoon wil kunnen afspelen.

Vraag me alleen af als je hem nu mod, of je dan moet beginnen met 1 specifieke firmware...
Alles werkt net als normaal op de HDX.
Hoe dat omtoveren naar popcorn gaat weet ik niet meer, volgens mij staat het wel ergens in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Nu online
n00bs schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:04:
Werkt prima (maandje of 7 inmiddels). Maar probeer geen 2 HDX-en beiden te voorzien van dezelfde PCH firmware image. Dan krijgen ze nml beiden hetzelfde MAC adres kwam ik achter. Van de 2 dus maar 1 weer teruggezet naar HDX.
Ik heb namelijk zelden problemen dat iets niet af te spelen is
Had er best vaak last van met (recentere) films op HDX firmware, maar TV series doen het eigenlijk allemaal nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
sverzijl schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:38:
[...]

Werkt prima (maandje of 7 inmiddels). Maar probeer geen 2 HDX-en beiden te voorzien van dezelfde PCH firmware image. Dan krijgen ze nml beiden hetzelfde MAC adres kwam ik achter. Van de 2 dus maar 1 weer teruggezet naar HDX.

[...]

Had er best vaak last van met (recentere) films op HDX firmware, maar TV series doen het eigenlijk allemaal nog.
Volgens mij kun je ook ergens het mac-adres aanpassen in de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Volgens mij kan ik hem niet omzetten :+ http://olivier.cochard.me...e/dts-downmix-on-hdx-1000
http://www.huubmons.nl/nmt/index.php?nmt=163
Je moet namelijk schrijfrechten hebben, en heb net die schijf dus naar NTFS omgezet en mijn complete backup van 700GB staat er eindelijk na vele uren op.

<edit>
Had mn HDD eruit gehaald en toch geprobeerd te flashen, dat ging gewoon goed: http://www.huubmons.nl/nmt/index.php?nmt=329
Ik kreeg wel een error na de crossflash, echter boot hij gewoon op als popcorn hour. Nu bezig met een FW update, dan nog 1. HDD er weer in en testen maar :+

<update>
Firmware updates en NMT update klaar :D

<update>
HDX werkt nu perfect! alle webapps, netwerk en media werkt :)

[ Voor 47% gewijzigd door n00bs op 26-07-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
n00bs schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:51:
Volgens mij kan ik hem niet omzetten :+ http://olivier.cochard.me...e/dts-downmix-on-hdx-1000

Je moet namelijk schrijfrechten hebben, en heb net die schijf dus naar NTFS omgezet en mijn complete backup van 700GB staat er eindelijk na vele uren op.
Dan gok ik dat je(pc/hdx) nog een x vele uren werk heeft aangezien je idd de hdx zo default mogelijk moet maken voordat je gaat switchen naar popcorn. Volgens mij gaat kopiëren via de hdx interface het traagst. Ik gebruik dan ook mijn imac om een file transfer te doen van hdx-->WD NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Nu online
Appie Heijn schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:48:
[...]
Volgens mij kun je ook ergens het mac-adres aanpassen in de firmware.
Ja dat heb ik ook ergens gelezen, maar had toen geen zin om dit verder uit te zoeken. Op de HDX met HDX firmware kijk ik toch alleen maar TV-series en die werken allemaal nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik ben in ieder geval happy met mijn crossflash en updates :D als ik een beetje die release notes doorneem http://www.popcornhour.com/download/A110/firmware-A110.html dan is er eindeloos veel opgelost en verbeterd sinds mijn laatste update voor de HDX uit 2008.

Browsen gaat nu ook echt veel sneller, ook de webradio search en browsen is zo ontzettend veel sneller nu. Beeldkwaliteit lijkt ook iets beter, maar misschien bedrog.

Ik had dit al veel eerder moeten doen ;) nu ga ik misschien alleen die 2 draadjes even omdraaien om standby weer in rood licht te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ook succesvol geflashed naar popcorn hour.

Ik liep wel tegen beide 'problemen' op.

Eerst werd er aangegeven dat er geen response was, 20 minuten wachten, conform handleiding, werkte prima.

Na eerste boot als popcorn hour moest ik hem repairen met de door PCH geleverde files. Werkte ook goed. Dat moest ik eigenlijk controleren met een coax of component kabel, maar die had ik niet bij de hand. Aangezien het programma uit zichzelf werkt maar gewoon de gok genomen.

Alles werkt nu dus prima. Inclusief PCH firmware updates!

Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slb
  • Laatst online: 26-09 19:55

slb

Bwoah......

Paar weken geleden gecrossflashed, aanvankelijk wat problemen met schrijfrechten, maar dat was vrij snel opgelost. Alleen het formatteren van de 1 TB schijf duurde erg lang.

Ook meteen het koelingsprobleem resoluut aangepakt.
Studs van achter (I/O-bord) en voor (hoofdprint) omgedraaid, achterste 2 studs (I/O bordje) iets ingekort.
Siliconenpads van de bovenplaat verwijderd en grondig schoongemaakt/ontvet.
Wat Artic Silver MX2 op de CPU/GPU aangebracht en de print weer vastgezet met een extra schroefje op de onbenutte stud. Bovenkant behuizing wordt nu wel een stuk warmer, maar dat is logisch/goed.

Ik speel eigenlijk alles vanaf mijn NAS, ook HD content gaat soepel en zonder problemen.
Heel incidenteel een stottering bij afspelen van ingewikkelde scenes op 1080p (bij ISO, niet bij MKV). Maar sinds de crossflash speelt hij veel beter dan voorheen. Zou ook door de koeling kunnen komen.

De HDX (of nu eigenlijk Popcorn Hour) speelt nu vele malen beter dan mijn nieuwere Mede8er 500X (Realtek 1073), vooral over het netwerk, want de Mede8er zuigt in dat opzicht.

prompt $p $g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack43
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 22:04
Ik probeer ook te flashen. De backup ging prima maar het flashen zelf doet ie niet. Hij geeft steeds aan dat "request cannot be processed" ook na 20 keer proberen. Iemand ervaring mee?

Grtz Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Jack43 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 22:59:
Ik probeer ook te flashen. De backup ging prima maar het flashen zelf doet ie niet. Hij geeft steeds aan dat "request cannot be processed" ook na 20 keer proberen. Iemand ervaring mee?

Grtz Jack
Die melding had ik ook en toch boote die op met Popcorn hour :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack43
daar hoopte ik ook op maar na 4 uur heb ik die hoop niet meer. ik denk dar er toch wat anders aan de hand is,de normale upate geeft dezelfde melding, wellicht een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

ik had die melding ook maar toen bleek ik een lege sd adapter in het sd slot te hebben zitten

dan ziet hij dat als usb-driver A1.

Die moet je eruit halen en daarna pas een usb drive aansluiten.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack43
Nee helaas, heb geen adapter. Vind het wel vreemd omdat het eigenlijk bij iedereen vlekkeloos verloopt.
Ik kon verheen ook altijd even voor een update (die er al 2 jaar niet meer is) kijken, nu krijg ik daar ook een request error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Jack43 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 09:30:
Nee helaas, heb geen adapter. Vind het wel vreemd omdat het eigenlijk bij iedereen vlekkeloos verloopt.
Ik kon verheen ook altijd even voor een update (die er al 2 jaar niet meer is) kijken, nu krijg ik daar ook een request error.
Heb je nog een HDD erin zitten? ik had die losgekoppeld? en anders de andere USB drive proberen en haal hem even helemaal van de spanning.

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:16
Wat valt dit apparaat me tegen zeg... Ik wil nu gewoon wat films van de interne naar een externe hdd verplaatsen, en dat gaat niet eens! Enkel van intern naar intern kopieren is mogelijk, nu moet ik dus eigenlijk een linux pc maken om het via de pc naar de hdd te zetten!

En ja, ik heb de ext drivers, dat heeft 1 keer gewerkt en sindsdien werkt ook dat niet meer... Wat een belachelijk apparaat is dat zeg, dat ik daar ooit ingetrapt ben...

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Ohwja, dat werkt inderdaad niet zo fijn nee...Maar je kunt dat toch wel regelen over SMB (Windows filesharing). Anders moet je de interface installeren op je PC waarmee je apps kunt installeren op je HDX (staat ergens in dit topic...wellicht kan iemand het even voorzeggen?). Daar zit namelijk een alternatieve FTP server op (FTP Lucid, geloof ik), die ook je externe hdd deelt over FTP. Zo kun je via een FTP client de files overzetten..

edit: HDX community installer heet het

[ Voor 4% gewijzigd door Config op 08-09-2011 21:10 ]

• Tonkey
Config schreef op donderdag 08 september 2011 @ 21:07:
Ohwja, dat werkt inderdaad niet zo fijn nee...Maar je kunt dat toch wel regelen over SMB (Windows filesharing). Anders moet je de interface installeren op je PC waarmee je apps kunt installeren op je HDX (staat ergens in dit topic...wellicht kan iemand het even voorzeggen?). Daar zit namelijk een alternatieve FTP server op (FTP Lucid, geloof ik), die ook je externe hdd deelt over FTP. Zo kun je via een FTP client de files overzetten..
als ik je goed begrijp gaat dat over netwerk? Dat werkt met windows helemaal rampzalig. Het is zelfs te traag om een naam van een map te veranderen... Om dan 800gb aan files te gaan verzetten gaat nooit lukken.

inmiddels is de hdd weer zichtbaar in windows, hopelijk blijft dat werken. Een film overzetten is al vaker mislukt via usb... (halverwege stopt de overdracht gewoon) Vreemd apparaat die hdx

• Config
Probeer het ff over FTP, dan hoeft al die data niet over het netwerk heen..

• Tonkey
Config schreef op donderdag 08 september 2011 @ 21:48:
Probeer het ff over FTP, dan hoeft al die data niet over het netwerk heen..
ik dacht dus dat ftp ook via het netwerk ging... Ftp zou dus usb mogelijk moeten maken zonder het driver gebeuren?

nu werkt usb al een uur, 4mb per sec is niet veel maar als het blijft werken is het meer dan voldoende.

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

FTP gaat natuurlijk ook over netwerk.

Maar ik vind het via USB maar een gedoe inderdaad met die ext drivers. Ik zou gewoon SMB of FTP aanzetten op je HDX, en dan fijn via het netwerk doen. Moet hij wel bekabeld zijn, dan gaat het redelijk snel. Wireless is een ramp. Het gaat overigens niet sneller dan USB, maar je bent van het gehannes met die ext drivers af...

De netwerksnelheid van de HDX is gewoon niet om over naar huis te schrijven. Daarom heb ik deze er ook aanhangen:

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-harddisk.nl/images/Sharkoon_sata_quickport_usb30_001.jpg

(en bij mijn pc nog eentje :) )

Denk dat ik er bij mijn ouders ook maar eentje neer ga zetten. Eens in de zoveel tijd als ik daar ben zet ik een stuk of 15 films op de interne schijf (via smb, crosskabel met laptop), en daar doe je dan gewoon een uurtje of 12 over.. Schiet niet op...

Trouwens, @Tonkey, je ergert je nu dus al 2 jaar aan het apparaat? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 08-09-2011 22:21 ]

• Tonkey
FreakNL schreef op donderdag 08 september 2011 @ 22:15:
FTP gaat natuurlijk ook over netwerk.

...

Trouwens, @Tonkey, je ergert je nu dus al 2 jaar aan het apparaat? ;)
Dat dacht ik ook, vandaar dat ik het even niet begreep...

...

In die 2 jaar heb ik gewoon de nmt niet gebruikt waar deze voor bedoeld is. Downloaden ging wel, zolang er geen andere pc aan te pas kwam. Torrents toevoegen ging soms goed, soms duurde het lang. Wat wel een ramp was was de bestanden van de download map met de goede naam verplaatsen. Dat duurde gewoon ooit verschrikkelijk lang. Zolang de bestanden op de hdd staan gaat het wel goed, dus films afspelen is nooit een probleem geweest. Vond het alleen altijd al vreemd dat sommige er wel hd films mee kunnen streamen, maar dat een bestand van naam veranderen gewoon fout gaat. 8)7

Ik heb in elk geval geleerd dat ik een apparaat moet hebben wat met windows overweg kan, zodat ik deze problemen niet meer ga tegenkomen.

• willy1986
  • Niet online
Heb je de firmware van Popcorn hour er op staan?

Ik heb bovenstaande problemen dus niet met mijn HDX + popcorn hour FW. Ook naam van een map veranderen via de verkenner is gemakkelijk.
Films overzetten tussen laptop en hdx doe ik via FTP (met het programma filezilla) of externe hd aansluiten op een van de usb poorten van de HDX en zo kopieren. En anders gewoon via de verkenner; hdx als nerwerklocatie (samba share) Gisteravond nog film gekeken van 25 Gb (1080p materiaal) Geen probleem :)

[ Voor 7% gewijzigd door willy1986 op 08-09-2011 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
guys, guys...er zit een wezenlijk verschil tussen ftp en smb. Over FTP geef je de OPDRACHT om een file te verplaatsen van de interne hd naar de externe, dit doet de hdx dan gewoon intern. Bij SMB gaat de file eerst naar je PC om vervolgens weer naar de externe hd op de hdx te worden gestuurd...en dat kost natuurlijk uren bij grote files.

Verplaatsen op FTP is iets anders dan op SMB!

[ Voor 6% gewijzigd door Config op 09-09-2011 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Ik denk dat zelfs extern FPT sneller gaat (kost minder cputijd en daar heb je niet heel veel van op zo'n ding)

Via Samba en dan knippen en plakken op dezelfde schijf gaat trouwens zeker niet via de Windows PC. Van of naar een USB schijf durf ik het niet te zeggen.

[ Voor 41% gewijzigd door Marzman op 09-09-2011 18:10 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
@willy, ik heb de originele software erop staan, maakt dat zoveel verschil dan? Ik dacht dat ze softwarematig hetzelfde waren namelijk.

Inmiddels moet ik zeggen dat 200gb verplaatst is, duurde ongeveer 18 uur maar dat maakt verder niet uit. Dit waren welk enkel series en dit is al vaker goed gegaan. De problemen met usb waren de vorige keer pas gekomen bij het verplaatsen van films. Als de externe hdd weer leeg is wordt het dus weer even hopen dat dat goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
De Popcornhour firmware is recenter omdat die nog wel geupdate wordt (werd?) af en toe. Ach het ding doet wat het moet doen, de huidige mediaspelers zijn weer een nieuwere generatie en hebben weer meer processorkracht maar ik sla even een generatie over denk ik. Want wat ik vooral mis is dynamiek (film info en dergelijke die gewoon on de fly wordt toegevoegd, maar dat is het allemaal nog steeds net niet en de rest doet mijn PCH (A100 zelfs nog) nog steeds prima. Er zit wel een deukje in nu omdat het ding met een verhuizing van twee meter hoog op de tegels is gevallen :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Marzman schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 18:09:
Via Samba en dan knippen en plakken op dezelfde schijf gaat trouwens zeker niet via de Windows PC. Van of naar een USB schijf durf ik het niet te zeggen.
Ik wel, het gaat in dat geval via de PC.

edit: ohw, en trouwens, "SMB" slaat niet per se op Samba...mijns inziens gaat het eerder over MS's dan over Samba's implementatie van het protocol.

[ Voor 19% gewijzigd door Config op 09-09-2011 19:17 ]

• Jelte
  • Niet online
Marzman schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 18:44:
De Popcornhour firmware is recenter omdat die nog wel geupdate wordt (werd?) af en toe. Ach het ding doet wat het moet doen, de huidige mediaspelers zijn weer een nieuwere generatie en hebben weer meer processorkracht maar ik sla even een generatie over denk ik. Want wat ik vooral mis is dynamiek (film info en dergelijke die gewoon on de fly wordt toegevoegd, maar dat is het allemaal nog steeds net niet en de rest doet mijn PCH (A100 zelfs nog) nog steeds prima. Er zit wel een deukje in nu omdat het ding met een verhuizing van twee meter hoog op de tegels is gevallen :p
En daarom ga ik waarschijnlijk binnenkort mijn HDX vervangen voor een Zotac Zbox AD10 en daar XBMC opzetten (via windows of Openelec). Lijkt me geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Laatst online: 22-02-2023
Ja je kunt merken dat de HDX 1000 een dagje ouder wordt. Ik heb er 2 en ook de tweede heeft allemaal nullen gekregen als MAC adres. Allebei buiten garantie (de tweede net). Netwerkkaart kapot. Ik dacht nou wat anders en heb een WD Live gekocht. Helft van de prijs en deze streamt WEL 1080p wirelessly. Hmmm.
Beide HDX en zijn/gaan naar familieleden, externe/ interne hard drives doet het allemaal nog wel, maar ik wou dat ik dat 1 hdxje EERDER had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slb
  • Laatst online: 26-09 19:55

slb

Bwoah......

Tonkey schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 18:18:
@willy, ik heb de originele software erop staan, maakt dat zoveel verschil dan? Ik dacht dat ze softwarematig hetzelfde waren namelijk.

Inmiddels moet ik zeggen dat 200gb verplaatst is, duurde ongeveer 18 uur maar dat maakt verder niet uit. Dit waren welk enkel series en dit is al vaker goed gegaan. De problemen met usb waren de vorige keer pas gekomen bij het verplaatsen van films.
Sind de transflash naar de PCH firmware is het echt een veel soepeler machine, geen gehak meer en alles werkt veel vlotter.

Wat ik ook een fijn programma vind om grote hoeveelheden data te kopieren is Teracopy. tis freeware (er is ook een betaalde Proversie). Je kunt ermee kopieren, verplaatsen, laten verifieren, van tevoren aangeven hoe met dubbele bestanden om te gaan (hernoemen, oudere vervangen etc.) en ook nog eens je PC uit laten schakelen wanneer hij klaar is.

De harde schijf in de HDX gebruik ik eigenlijk alleen maar wanneer ik op vakantie ga.

prompt $p $g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Ik had wat problemen met het afspelen van enkele releases.
Uiteindelijk toch maar de crossflash gedaan. Die werkt idd beter en sneller.
Helaas is het afspeel probleem daarmee niet opgelost. Op www.networkedmediatank.com hebben meer mensen hier last van. Ik hoop dat popcorn toch nog met een update komt om dit te verhelpen. Anders ga ik mijn slaapkamer NMT ook maar vervangen door een Boxee Box denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Weet iemand of het na modden ook mogelijk is META data op te halen voor de films op je HDX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Nu online
DJ Randall schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 08:33:
Ik had wat problemen met het afspelen van enkele releases.
Uiteindelijk toch maar de crossflash gedaan. Die werkt idd beter en sneller.
Helaas is het afspeel probleem daarmee niet opgelost. Op www.networkedmediatank.com hebben meer mensen hier last van. Ik hoop dat popcorn toch nog met een update komt om dit te verhelpen. Anders ga ik mijn slaapkamer NMT ook maar vervangen door een Boxee Box denk ik.
Geef eens een voorbeeldje van een release ? Ik ben volgens mij nog niets tegengekomen wat niet afspeelt op de gecroshflashte HDX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Laatst online: 20-06 15:29
Ik heb zojuist de NMT ook een update gegeven naar PCH maar als ik een Bluray Rip af wil spelen, zie ik telkens korte vertragingen..... vooral bij bewegende camera beelden.

Is dit nu echt een tekortkoming van deze machine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Zeker niet. Ik stream (full) HD over het netwerk zonder problemen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Laatst online: 20-06 15:29
Bijzonder.... dat de mijne dit dan wel vertoont.

Ik had eindelijk gehoopt hier vanaf te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

sverzijl schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:18:
[...]

Geef eens een voorbeeldje van een release ? Ik ben volgens mij nog niets tegengekomen wat niet afspeelt op de gecroshflashte HDX.
Ik heb op mijn gecrossflashte HDX ook zeker files die het niet doen. .avi releases van Jaybob hebben regelmatig moeite, terwijl ze op de PC en de XBMC bak prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Nu online
ah. ok, moet toegeven dat ik AVI's al heel lang niet meer kijk, maar eigenlijk alleen 720p/1080p H264 in MKV containers of .TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Rekkie schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:38:
Bijzonder.... dat de mijne dit dan wel vertoont.

Ik had eindelijk gehoopt hier vanaf te zijn...
Al je koeling gecontroleerd? staat ook in dit topic.
Pagina: 1 ... 35 ... 38 Laatste