JME schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 12:59:
Is er niet ergens een Best Buy topic voor mediaspelers? Ik ben een beetje bang dat als iedereen hier off-topic blijft posten welke speler ze hebben gekocht en waarom die zoveel beter is dan de HDX-1000, dit topic al gauw helemaal niet meer over de HDX-1000 gaat.
Helemaal mee eens. Was ook niet mijn bedoeling om offtopic te gaan, maar dat had ik even verkeerd ingeschat.
Misschien ook een aardig geluid om eens te laten horen: ik heb al jarenlang naar volle tevredenheid een HDX-1000. Hangt rustig aan het netwerk, zit een flinke HD in, mooie skin erop, verder geen toeters of bellen, en hij loopt als een zonnetje. OK, er is wel eens een bestand dat ie niet lust, maar dat zijn dan ook bestanden waarvoor de HDX nooit bedoeld is geweest. Is het dan opeens een slecht apparaat, of moet ik als gebruiker wat meer reële verwachtingen hebben? Is maar een idee...
Als mijn PC van 5 jaar oud de video's wel kan afspelen, dan moet een HDX van 5 jaar oud dat in mijn ogen ook kunnen. Misschien zou er een modulairder systeem bedacht kunnen worden (niet dat dat nog in de HDX past natuurlijk) waarbij men codecs individueel kan updaten, om compatibiliteit over zeer lange termijn te waarborgen.
Dat mes snijdt aan twee kanten natuurlijk: waarom gebruiken encoders ineens allerlei nieuwe formaten en truukjes, terwijl de bestandsgrootte en -kwaliteit eigenlijk niet echt verandert?
Wat kortzichtig misschien, maar als ik een .avi bestand download, terwijl mijn HDX tot dan toe altijd .avi bestanden heeft afgespeeld, en deze lust ie ineens niet meer, dan vind ik dat gek.
Overigens heb ik wel een verband gevonden wat betreft één geval van stotterende avi's: ik krijg het bij
elke release van "Jaybob" ondertussen. Jammer dat die zo vaak bovenaan de rankings staan op de plaatsen waar ik graag zoek.
Zal nog eens kijken of ik die encoding wat beter kan ontleden op de PC en wat meer details kan geven over wat er wel/niet ondersteund wordt door de HDX.