Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Is het mogelijk een audio delay in te stellen op de mediaspeler? Voor of na de crossflash? Ik laat het geluid via S/PDIF naar een receiver lopen die geen lip-sync settings ondersteunt. Om toch fijn videos af te kunnen spelen wil ik ong. 100ms delay op de speler kunnen instellen, omdat het anders waardeloos kijkt. Is dit mogelijk? Ik lijk hier weinig over te kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-10 18:30
Nee, daarom heb ik destijds een nieuwe reveiver met lipsync-correctie aangeschaft.

-edit-
Die nu soms moeite heeft om de HDX te "zien".

[ Voor 25% gewijzigd door coob op 07-03-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

coob schreef op maandag 07 maart 2011 @ 10:47:
Nee, daarom heb ik destijds een nieuwe reveiver met lipsync-correctie aangeschaft.

-edit-
zucht. Ik snap dat niet. Het moet zo simpel zijn dat in de mediaspeler als functie toe te voegen. Kwestie van spelen met de buffers en het later afspelen betekent niet veel meer dan iets langer bufferen. Ja, op de huidige receivers kun je het instellen en dan heb je het op de mediaspelers niet nodig, maar het feit dat het niet kan vind ik wel een groot gemis. Dat maakt het apparaat voor mij waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Met ondertitels kan het wel, het moet inderdaad niet zo moeilijk zijn dit ook voor video mogelijk te maken. Van de andere kant, het zit meestal in de video. Divx en dergelijke hebben volgens mij ook gewoon mogelijkheden om het geluid af en toe te syncen als het niet synchroom loopt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Marzman schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:28:
Met ondertitels kan het wel, het moet inderdaad niet zo moeilijk zijn dit ook voor video mogelijk te maken. Van de andere kant, het zit meestal in de video. Divx en dergelijke hebben volgens mij ook gewoon mogelijkheden om het geluid af en toe te syncen als het niet synchroom loopt.
De bestanden zijn zelf wel in sync, maar je krijgt beeld delays door je tv. Om dit te compenseren moet de audio ook vertraagd worden om het weer in sync te laten lopen. Dit kan met receivers die over HDMI beschikken eigenlijk altijd wel, maar die heb ik niet. Graag wil ik dus een mediaspeler die wel een audio delay kan instellen, maar dat lijkt wel erg ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Hann1BaL schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:58:
[...]

De bestanden zijn zelf wel in sync, maar je krijgt beeld delays door je tv. Om dit te compenseren moet de audio ook vertraagd worden om het weer in sync te laten lopen. Dit kan met receivers die over HDMI beschikken eigenlijk altijd wel, maar die heb ik niet. Graag wil ik dus een mediaspeler die wel een audio delay kan instellen, maar dat lijkt wel erg ingewikkeld.
TV's die nog een bewerking uitvoeren op het beeld? Dat lijkt me echt een tekortkoming van de TV. Dan zou de tv eigenlijk de audio ook moeten vertragen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Marzman schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:02:
[...]

TV's die nog een bewerking uitvoeren op het beeld? Dat lijkt me echt een tekortkoming van de TV. Dan zou de tv eigenlijk de audio ook moeten vertragen.
Dat doet de tv ook. :) Dit heeft (ongeveer) elke tv wel. Alleen wil ik het geluid vanwege surround niet naar mijn tv sturen, maar naar mijn receiver. En mijn receiver houdt geen rekening met die vertraging. Daarom wil ik een audio delay in kunnen stellen op een media speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:51

Ypho

Allround Nerd

Ik heb begrepen dat als je de HDX crossflasht naar de PCH firmware, dat de interne HD optie niet meer werkt, klopt dit?

Ik heb nu via een Roemeense site de laatste firmware gevonden, deze in ieder geval maar ff installeren.

[ Voor 7% gewijzigd door Ypho op 09-03-2011 08:46 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ypho schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 08:44:
Ik heb begrepen dat als je de HDX crossflasht naar de PCH firmware, dat de interne HD optie niet meer werkt, klopt dit?

Ik heb nu via een Roemeense site de laatste firmware gevonden, deze in ieder geval maar ff installeren.
Mijn interne HD werkt gewoon nog steeds na de crossflash. Dikke hoax dus.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 08:08

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ypho schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 08:44:

Mijn HDD werkt prima. Waar had je dit uit opgemaakt?

Overigens zou ik een crossflash eerder vertrouwen dan een Roemeense site met firmwares..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Bij sommige NMT's die gecrossflasht worden naar PCH firmware werkt de hdd niet meer. Bij de HDX is dit echter geen probleem.
Enig puntje is de kleuren van de LED die omgedraait zijn, maar daar zijn oplossingen voor (kabeltje omdraaien of led omsolderen)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

cypher21 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:51:
Bij sommige NMT's die gecrossflasht worden naar PCH firmware werkt de hdd niet meer. Bij de HDX is dit echter geen probleem.
Enig puntje is de kleuren van de LED die omgedraait zijn, maar daar zijn oplossingen voor (kabeltje omdraaien of led omsolderen)
Ik krijg vandaag mijn gecrossflashte HDX binnen en ik heb er ook een schijf bij besteld. Sinds de nieuwe firmware is het mogelijk om op NTFS schijven te schrijven. Is het nu ook mogelijk de schijf als NTFS te formatteren EN er applicaties op te installeren (zoals een jukebox etc.)? Veel info op internet zegt dat het niet kan, maar dat zijn eigenlijk altijd oude nieuwsberichten, van voor de nieuwe firmware. Dit ivm het gemak van lezen en schrijven indien aangesloten via USB slave en tevens de mogelijkheid de schijf er later uit te halen en zo te kunnen gebruiken. Even opnieuw formatteren achteraf is wat minder interessant, omdat je dan ergens een grote hoeveelheid data kwijt moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:51

Ypho

Allround Nerd

cypher21 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:51:
...sommige NMT's die gecrossflasht worden naar PCH firmware werkt de hdd niet meer. Bij de HDX is dit echter geen probleem...
Aha, dan heb ik het verkeerd begrepen, dan wordt het dus een crossflash!

Ik heb hem nu overigens met HDMI aangesloten, kan dit zo blijven of is het verstandig om tijdelijk met scart oid aan te sluiten omdat de instellingen worden overschreven?

[ Voor 21% gewijzigd door Ypho op 09-03-2011 14:08 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09 14:00
LOL als jij een scart aansluiting kan vinden mag je dat proberen. ;)

Ik heb het gedaan terwijl de hdx op hdmi was aangesloten, bij de derde poging was het klaar.

Vind overigens wel dat pch firmware van december 2010 niet super stabiel is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Wacht met smart op een nieuwe PCH firmware... Ben zo benieuwd of er iets aan een aantal desynchende avi's gedaan kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:56

timovd

Voorsprong door techniek

Het ding komt uit eind 2008 en is dus ruim 2 jaar oud. Support hoef je dus niet meer te verwachten.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

timovd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:33:
Het ding komt uit eind 2008 en is dus ruim 2 jaar oud. Support hoef je dus niet meer te verwachten.
Het ding heeft in december nog een update gehad. Ik vermoed dat er dit jaar nog wel iets uitkomt, waarschijnlijk nog in april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:56

timovd

Voorsprong door techniek

Thanks. Die update had ik even gemist. (Zat een tijdje in Afrika zonder internet)

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

heeft iemand ervaring met het aanpassen van de draden voor het veranderen van de ledkleur na een crossflash? iemand een tekening met een howto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Hann1BaL schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 18:01:
heeft iemand ervaring met het aanpassen van de draden voor het veranderen van de ledkleur na een crossflash? iemand een tekening met een howto?
Ja, is een makkelijk klusje.
Tutti-frutti in "[Mediaplayer] HDX-1000 Networked Media T..."
Duidelijker kan niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Het is een wonder dat ik over die reactie heen heb gekeken. 8)7
Duidelijker kan het idd niet, Draadje 2 en 3 omwisselen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Hebben jullie ook dat na het crossflashen allerlei knoppen op de AB het niet meer doen? Menu en setupknoppen werken bij mij niet. Ik heb de HDX gecrossflasht gekocht dus ik weet niet hoe het oorspronkelijk was.. Het is wel vervelend, want ik kan nu niet meer uit DVD menus komen bij het afspelen van een DVD image. Ik moet de speler dan opnieuw starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Geen problemen mee.
Gebruik een Harmony remote, maar die heb ik niet veranderd na de crossflash.
Om uit een dvd te komen, moet je op STOP of EJECT drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:19
Ha, leuk om te volgen wat er met mijn oude HDX gebeurt ;)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:39

RaJitsu

B.S.U.R.

Hann1BaL schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:43:
Hebben jullie ook dat na het crossflashen allerlei knoppen op de AB het niet meer doen? Menu en setupknoppen werken bij mij niet. Ik heb de HDX gecrossflasht gekocht dus ik weet niet hoe het oorspronkelijk was.. Het is wel vervelend, want ik kan nu niet meer uit DVD menus komen bij het afspelen van een DVD image. Ik moet de speler dan opnieuw starten.
Nope, geen last van.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:35
Nadat ik de HDX gecrossflasht heb naar de PCH firmware, had ik geen problemen om de HD te benaderen. Vanavond was de HD niet meer benaderbaar via de HDX (de flash was een maand geleden uitgevoerd) en kwam na een herstart het scherm tevoorschijn dat ik de NMT apps opnieuw moet installeren.

Na een herinstallatie van de NMT apps kan ik mijn HD niet via de HADX benaderen, maar is de HD wel via de USB slave benaderbaar. Het scherm komt dan ook tevoorschijn op het beeld en de HDX herstart dan. Als ik daarna de HDX van de USB aansluiting haal, dan komt er weer een melding tevoorschijn, herstart de HDX zich en krijg ik de meling dat de HD niet benaderbaar is en dat ik de HD moet herstarten. Maar dan zie ik de HD niet vermeld staan. 8)7

Heeft iemand een idee hoe dit kan en wat hier tegen te doen is?

Huidige fw: Release Date : 23 December 2010
Firmware Version : 01-17-101217-15-POP-403-000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hebbiedude
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
@_Uploader_: Lijkt me een geval van een afstervende disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Klinkt als falende hardware inderdaad. Heb je een andere harddisk waarmee je even kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
Thrackan schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:07:
Klinkt als falende hardware inderdaad. Heb je een andere harddisk waarmee je even kan testen?
hebbiedude schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:42:
@_Uploader_: Lijkt me een geval van een afstervende disk.
Oké, dat is balen zeg. Ik heb geen andere HD liggen die ik kan testen en ga straks een nieuwe schijf kopen.
Hebben jullie nog tips welk type de voorkeur zou moeten hebben? De nieuwe HD moet ik in het type EXT3 formatteren toch?

Edit: ik neig om de volgende te kopen: http://www.mycom.nl/Produ...-2TB-Caviar-Green/1082395

[ Voor 10% gewijzigd door _Uploader_ op 11-03-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hebbiedude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Het formatteren kan de HDX voor je regelen, dan weet je ook zeker dat je het op de goede manier doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
Thrackan schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 17:06:
Het formatteren kan de HDX voor je regelen, dan weet je ook zeker dat je het op de goede manier doet :)
Bedankt voor de hulp! Ik heb een Samsung HD154UI 1,5 TB schijf gekocht, aangesloten, en de NMT Apps opnieuw geïnstalleerd.
Het werkt weer al vanouds! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 14:51

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik merk dat de file system gebruikt op de HDX (ETX3) niet zo betrouwbaar als ik had verwacht van een Linux systeem. Ik ga graag weer terug naar NTFS maar met gebruik van diverse services (misschien minder maar op zijn minst de tank kunnen aanspreken in een windows netwerk om er files heen te kunnen sturen). Is dit mogelijk met aanpassingen?

ps: de tank maakt 3 partities in ETX3 aan, waarvan je maar 1 gebruikt om je files op te zetten. Vraag me dus af wat er gebeurt als je enkel die partitie omzet naar NTFS (als dat uberhaupt al kan, want denk niet dat Windows 7 hier normaal mee overweg kan :D).

[ Voor 27% gewijzigd door n00bs op 17-03-2011 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Laatst online: 11:29

PoweRoy

funky!

Ik ben nu al flinke tijd een gelukkige gebruiker van de HDX-1000 icm met YAMJ jukebox dat op een NAS staat. Nu sleep ik steeds de HDX van slaapkamer naar woonkamer.

Als ik er 1 bij wil kopen betaal ik de hoofdprijs voor een 'oud' ding of ik moet hem 2e hands kopen. Weet iemand of ik mijn bestaande YAMJ jukebox op een andere streamer kan gebruiken? bv xstreamer, PlayOn etc?
Ik ga er even vanuit dat een nieuwe popcorn hour het sowieso kan alleen die is weer wat duur.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Laatst online: 05-10 08:58
Nou ik heb met net ook aan de crossflash gewaagd. Mijn HDX bleef steeds hangen op 2,5mb/s netwerksnelheid ipv de 5mb die ik gewend was. Daarnaast speelde hij na een start nog maar 1 formaat video, kies ik een andere serie welke in een ander formaat staat moest ik eerst rebooten. Was het dus beu, als het niet zou werken kon ik altijd nog naar wifimedia rijden en een andere halen :)

Gewaagd is eigenlijk een groot woord. 3 drukken op de AB en het is al voor elkaar.. Kan het iedereen aanraden! Werkt een stuk sneller in de menu's (gebruik streamed nmt bootleg), alle media behouden, alleen oversight werkte niet meer. Geherinstalleerd en As we speak is hij de catalogus aan het maken.

Als ik nog rare dingen tegen kom roep ik :+

Edit
@hierboven: Net geprobeerd YAMJ te benaderen op de Netgear eva op de slaapkamer, geen succes. Overige heb k geen ervaring mee.

[ Voor 7% gewijzigd door thefox154 op 19-03-2011 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu er NTFS-write support is, is het mogelijk om een externe HD aan te sluiten en rechtstreeks daarop met transmission te downloaden.

Maar ik dien steeds de default download folder aan te passen. Wanneer ik de nmt opnieuw opstart is de map steeds :/share/download.

Weet er iemand hoe ik deze kan aanpassen in bvb :/USB_DRIVE_A-1 ?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
Ik ben niet zo te spreken over mijn crossflash: instabiel systeem, nog steeds dts drop-outs....moet vaak opnieuw opstarten om iets wat vastloopt wel te kunnen afspelen.....

Terug geflashed naar de voorlaatste Pch a-110 firmware; tot dusver geen dts drop-outs waar dit eerder wel plaatsvond...

[ Voor 26% gewijzigd door GRUMBLER op 21-03-2011 21:21 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 20:24
Heb laatst ook mijn HDX1000 gecrossflasht. Alles is goed gegaan maar merk wel op gedurende rustige momenten in films dat de harddisk meer geluid maakt (ratelend geluid). Zijn er meer met dezelfde ervaring?

De oplossing die eerder genoemd wordt voor de led status werkt perfect en is echt zo gebeurd. Heb nu weer een normale led status :D (rood = standby en blauw = spelen)

[ Voor 29% gewijzigd door bluecupra op 21-03-2011 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

bluecupra schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:02:
Heb laatst ook mijn HDX1000 gecrossflasht. Alles is goed gegaan maar merk wel op gedurende rustige momenten in films dat de harddisk meer geluid maakt (ratelend geluid). Zijn er meer met dezelfde ervaring?

De oplossing die eerder genoemd wordt voor de led status werkt perfect en is echt zo gebeurd. Heb nu weer een normale led status :D (rood = standby en blauw = spelen)
ratelend geluid, denk eerder dat je schijf aan het sterven is... als die NTFS geformat is, check hem eens in Windows met minimaal chkdsk /f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honda4life
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-10 18:30
Zopas een HDX-1000 overgekocht.

Ik heb nog een oude televisie > binnenkort vervangen door een FULL HD.
Maar eeehm kan ik deze aansluiten via yPbPr?
Zie daar 720p60 staan dusja...

Heeft het zin om te crosflashen, denk niet dat er nog veel updates voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 12:20
Die Full HD heeft toch vast ook wel HDMI?

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honda4life
Die is voor in de toekomst.
Ik heb nu een full beeldbuis :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hebbiedude
Volgens mij is het geen probleem hoor, yPbPr is toch gewoon component aansluiting?!

Ondersteuning vanuit HDX is er niet meer dus crossflash is de enige manier om up to date te blijven. Heb je geen problemen en werkt alles, niet flashen is dan het advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Moet zeggen dat ik toch wat stabiliteitsproblemen heb na de crossflash.

Ik gebruik YAMJ als jukebox, en wanneer ik de HDX aan zet, wordt automatisch de geselecteerde film opgestart.

Wanneer ik deze dan stop, loopt de HDX vast en moet ik deze met de knop uit zetten en rebooten.
Iemand dit tegen gekomen?
Zal van het weekend eens kijken of de NMT apps opnieuw installeren helpt (ga geen format doen!) en eens kijken of ik oversight aan de praat krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honda4life
Hallo iedereen.

Pas toegekomen met de post, maar geen beeld te verkrijgen :(
Ik heb hem aangesloten via composiet. M'n tv begint aan een scherpere toon te fluiten.
Oké, even geprobeerd de video mode te veranderen door tv mode + 2 te drukken.
Geen verschil.
Misschien eens schakelen tussen die 50 en die 60 Hz, geen verschil.
Oké dan maar eens getest of ik via de netwerkkabel het één of het ander kon doen.
DHCP server runnen (tftp) en goed geconfigureerd.
Registreert die daar 3 IP's voor 3 verschillende MAC-adressen, en niet eens voor het adres dat aan de binnenkant van de HDX staat.
Ook geen bekende MAC-adressen van het thuisnetwerk.

Please help.
(als iemand werkende links heeft voor de recovery software, dan ben ik u eeuwig dankbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hebbiedude
honda4life schreef op maandag 28 maart 2011 @ 14:46:
Please help.
(als iemand werkende links heeft voor de recovery software, dan ben ik u eeuwig dankbaar.
http://support.popcornhour.com/article.aspx?ID=1053

en dan hier de downloadlocatie
http://files.syabas.com/popcornhour/download/a110_recovery_080818.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:25

JME

zeg maar Jamie

Voorheen kon ik onder Windows 7 via de Verkenner mijn HDX1000 benaderen als een gewoon station. Ideaal om bestanden eenvoudig te kopiëren. Sinds ik een nieuwe router heb, krijg ik bij het opstarten van de pc de melding dat deze netwerkverbinding niet kan worden hersteld. Ik zie de HDX ook niet staan in de lijst met aangesloten apparaten in het routermenu.
Ik zal vast wel iets simpels over het hoofd zien. Weet iemand waar ik moet kijken of wat ik zou moeten instellen?

Edit: gevonden! HDX had nog een vast IP-adres van de vorige router, heb 'm nu op auto gezet en hij is weer helemaal terug in de Windows-verkenner. Inderdaad iets simpels dus :F

[ Voor 16% gewijzigd door JME op 30-03-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

JME schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:00:
Voorheen kon ik onder Windows 7 via de Verkenner mijn HDX1000 benaderen als een gewoon station. Ideaal om bestanden eenvoudig te kopiëren. Sinds ik een nieuwe router heb, krijg ik bij het opstarten van de pc de melding dat deze netwerkverbinding niet kan worden hersteld. Ik zie de HDX ook niet staan in de lijst met aangesloten apparaten in het routermenu.
Ik zal vast wel iets simpels over het hoofd zien. Weet iemand waar ik moet kijken of wat ik zou moeten instellen?

Edit: gevonden! HDX had nog een vast IP-adres van de vorige router, heb 'm nu op auto gezet en hij is weer helemaal terug in de Windows-verkenner. Inderdaad iets simpels dus :F
Gebruik jij NTFS op de HDX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 12:42

FreakNL

Well do ya punk?

n00bs schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 09:17:
[...]

Gebruik jij NTFS op de HDX?
Dat bedoelt hij volgens mij niet... Ik denk dat hij met "basisstation" een netwerk share bedoelt.. Als je via een netwerk share naar een ander apparaat gaat maakt het natuurlijk geen zak uit wat voor filesysteem het betreffende apparaat gebruikt. Read/write acties worden door het apparaat zelf afgehandeld. Of dat nu NFTS, FAT, EXT of welk ander exotisch filesystem is doet er niet toe...

[ Voor 11% gewijzigd door FreakNL op 01-04-2011 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

De doorvoersnelheid bij het kopiëren van mijn PC naar de HDX1000 (via SMB) is erg laag merk ik nu. Dit is ooit anders geweest. Momenteel haal ik slechts 500 KB/s, max. Hoe is dit op te lossen? Ik zou niet weten wat er nu anders is dan eerst. Het gaat overigens gewoon om een bedrade (100mbit) verbinding.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
coob schreef op maandag 07 maart 2011 @ 10:47:

-edit-
Is dat vooral bij het de eerste keer benaderen na een tijdje idle te zijn geweest? Ik heb daar dan ook last van, het opspinnen van de hdd van de hdx zorgt voor timeouts..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Idd alleen de eerste keer af en toe.
Kwam er trouwens net achter dat mp3's geen geluid meer geven over de receiver?
Misschien een instelling? Kon het zo snel echter niet vinden wat dat moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

RaJitsu schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 01:22:
De doorvoersnelheid bij het kopiëren van mijn PC naar de HDX1000 (via SMB) is erg laag merk ik nu. Dit is ooit anders geweest. Momenteel haal ik slechts 500 KB/s, max. Hoe is dit op te lossen? Ik zou niet weten wat er nu anders is dan eerst. Het gaat overigens gewoon om een bedrade (100mbit) verbinding.
Lijkt erop dat iets de cpu hard gebruikt? Gaat het bladeren door menu's op de HDX1000 wel gewoon snel?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
SMB is sowieso traag, daarom upload ik altijd via FTP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Haunted
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 12:02
Ik ben weer terug naar de laatste HDX firmware. Na de crossflash heeft ie het even goed gedaan, maar na een tijdje kon ik alleen muziek en films afspelen vlak nadat ik de firmware opnieuw geflashed had.

Helemaal uitschakelen en weer inschakelen werkte niet, er moest echt geflashed worden :? En dan deed ie het een film of een paar liedjes en dan was het weer klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Zelfs met de "01-17-101217-15-POP-403" firmware krijg ik weer fijne problemen.
Een aantal recente AVI files gereleased door Jaybob haperen al vanaf het begin, zowel met geluid als de video.
Gisteren dus helaas geen Tron: Legacy of Machete kunnen kijken.

Iemand anders die toevallig ook deze versies heeft gepoogd te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Geef eens een nzb'tje. Kan ik het testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Tutti-frutti schreef op zondag 03 april 2011 @ 15:39:
[...]

Lijkt erop dat iets de cpu hard gebruikt? Gaat het bladeren door menu's op de HDX1000 wel gewoon snel?
Dat gaat inderdaad gewoon naar behoren. Aan de HDX1000 merk ik in feite niets. Het is alleen het kopiëren via SMB.
cypher21 schreef op zondag 03 april 2011 @ 22:32:
SMB is sowieso traag, daarom upload ik altijd via FTP
Voor een paar kleine muziekbestanden is me dat de moeite niet waard. Verder ging het ooit wel sneller via SMB, dus er is gewoon iets dat niet goed zit.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Popcorn Hour A110 update: 01-17-110314-15-POP-403-000

Zie: http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=51161
Release Date : 5 April 2011
Firmware Version : 01-17-110314-15-POP-403-000

!!!! IMPORTANT: Please update to 01-17-101217-15-POP-403 firmware first before updating to this firmware !!!

1. Still same NMT apps 00-17-091216-15-POP-403
2. Fixed jerky playback VIDEO TS files through SMB
3. Fixed unable to play FLAC files with extra ID3 tag.
4. Fixed NTFS mount internal HDD as read-only bug.
5. Fixed OSD Message erased when updating subtitle
- Issue fixed for all sub type, except VOBSUB
6. Fixed halfway through Audio playback, jumps back to listing page.
7. Fixed Photo transition not working.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Vanavond maar even updaten. Heb geen enkele issue die in de release notes vermeld is, maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hebbiedude
Thrackan schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:39:
[...]

Vanavond maar even updaten. Heb geen enkele issue die in de release notes vermeld is, maar je weet maar nooit.
Er zal ongetwijfeld meer gefixed zijn dus ook ik ben benieuwd naar de ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
Update gedaan, alles draait tot dusver als een zonnetje.
Lijkt ook iets sneller te reageren, maar kan me het verbeelden (wishful thinking).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
laatste update werkt goed, met vorige had ik problemen met DVD's via NAS (gestotter), lijkt tot nu toe allemaal opgelost (en geen nieuw issue).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Wouw, zelfs de A100 heeft nog een update gehad in maart. Dat had ik niet meer verwacht (heb er ook geen bericht van gekregen als PCH Beta-tester :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Even een update over mijn transfersnelheid verhaal (of beter gezegd, het gebrek daaraan): Met FTP heb ik een snelheid van rond de 650 KB/s.... Iets sneller dus, maar nog steeds tergend traag. Port 21 forwarden in mijn router geeft geen verandering. Van PC naar PC is de snelheid wel gewoon normaal, dus aan de router ligt het dan niet, zou je zeggen....

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Laatste update voor de PCH 110 doet hier niets bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
RaJitsu schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 23:58:
Even een update over mijn transfersnelheid verhaal (of beter gezegd, het gebrek daaraan): Met FTP heb ik een snelheid van rond de 650 KB/s.... Iets sneller dus, maar nog steeds tergend traag. Port 21 forwarden in mijn router geeft geen verandering. Van PC naar PC is de snelheid wel gewoon normaal, dus aan de router ligt het dan niet, zou je zeggen....
Welke programma's zijn actief in de NMT apps.
Ik haal hier met SMB +/- 5-6 mB/s en via FTP 6-8 mB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:44

DizzyWeb

Ondertiteld

Ding werkt hier nogsteeds als een zonnetje, op 1 ding na. Al sinds ik 'm heb, elke firmware versie, maar nooit op gelet, dacht dat ie dat gewoon niet kon: vobsub subs laten zien. Een DVD iso werkt het wel gewoon mee, maar als een mkv'tje heb met h264 video en vobsub subs, dan ziet ie ze niet. Kan niet eens subs selecteren...

Edit:
Ohja, flac audio in een mkv vind ie ook niet tof, gewoon geen geluid dan.

[ Voor 11% gewijzigd door DizzyWeb op 11-04-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

cypher21 schreef op maandag 11 april 2011 @ 09:09:
[...]

Welke programma's zijn actief in de NMT apps.
Ik haal hier met SMB +/- 5-6 mB/s en via FTP 6-8 mB/s
Alles staat uit, behalve Samba, torrents en FTP.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Klinkt niet goed, kun je een andere hdd proberen om uit te sluiten dat de hdd op het punt staat het te beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

cypher21 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 13:25:
Klinkt niet goed, kun je een andere hdd proberen om uit te sluiten dat de hdd op het punt staat het te beginnen
De HDD zal ik deze week eens vervangen. Ben benieuwd of dat solaas brengt. Er zit nu een Seagate in die ik terug had gekregen na een schijf opgestuurd te hebben (of eigenlijk is hij omgewisseld voor een refurbished model).

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Overigens gaat het downloaden van torrents wel gewoon op volledige snelheid. Verder heb ik ook problemen met de SMB-connectie naar Windows toe. Vaak is de NMT gewoon niet beschikbaar en na een paar keer proberen wèl. Het kopiëren van grote bestanden van de PC naar de NMT gaat op een gegeven moment ook gewoon fout. Tevens werkte de afgelopen dagen Transmission Remote GUI (progje om de Torrentclient op de NMT te beheren vanaf je PC; werkt fijner dan de webinterface) ook slecht. Ik kon steeds geen verbinding maken.

Ik heb gisteren even de fabrieksinstellingen teruggezet. SMB-connectie werkt wat beter, maar is nog steeds niet structureel toegankelijk. Tansmission Remote GUI werkt wel weer als vanouds, zo lijkt het, maar de overdrachtsnelheid is nog steeds slechts 600-700 KB/s.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Thrackan schreef op zondag 10 april 2011 @ 12:22:
Laatste update voor de PCH 110 doet hier niets bijzonders.
Sinds de laatste popcorn update heb ik geen DTS geluid meer..
Info geeft de stream wel netjes aan 1,4xx mbps. Alleen geluid komt er niet meer uit. Switch ik naar dolby dan functioneert alles prima.

Ik heb dts (raw) via HDMI aan staan. Meer mensen? Kan ik zonder problemen de oude firmware downloaden en downgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hebbiedude
thefox154 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 22:28:
Kan ik zonder problemen de oude firmware downloaden en downgraden?
volgens mij zitten er geen restricties op en kun je gewoon weer de firmware van december 2010 er opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Yes, het is gelukt, en toen de nieuwe popcorn weer geflasht. En alles werkt weer als een zonnetje. Ik heb nog wel steeds een klein beetje spijt dat ik de dune bij ibood van de week er niet bij gekocht heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook graag mijn HDX overzetten naar een popcorn. Helaas loop ik bij het begin al vast. Ik krijg steeds de melding "Request cannot be processed". Ik heb nu 3 verschillende USB's geprobeerd, maar helaas. Heeft iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:03
Weet iemand een plek om firmware te downloaden nu de officiele site het niet meer doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 12:20
als je een paar reacties terugleest vind je links...

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 20:42:
Ik wil ook graag mijn HDX overzetten naar een popcorn. Helaas loop ik bij het begin al vast. Ik krijg steeds de melding "Request cannot be processed". Ik heb nu 3 verschillende USB's geprobeerd, maar helaas. Heeft iemand nog suggesties?
Zorg ervoor dat je geen adapter of sd kaart in de gleuf hebt zitten en start dan je apparaat op.
Als het goed is is dan de usb stick de A .

Dan moet het goed gaan. Ik kreeg die melding namelijk ook totdat ik de MicroSD-adapter (vanwege de hoge piep) er uit haalde. Om een of andere manier zit de HDX dat er dan wat in de SD slot zit en kent daar al een letter aan toe.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sc0rPi0N: Briljant, het werkte niet meteen want de USB gaf vaak aan dat het in de B zat, waarom weet ik niet. You made my day!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuMon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-09 13:49
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 20:42:
Ik heb zelf 2 HDX-en meerdere keren omgezet van HDX naar PCH en omgekeerd om uit te proberen (uitleg ook op mijn NMT site). De melding "Request cannot be processed" krijg je inderdaad altijd.
Vervolgens heb je 2 mogelijkheden:
1) Je hebt mazzel, en na een reboot is de HDX een PCH geworden.
2) Je doet een reboot en je ziet even een PCH logo en dan een zwart scherm. Als je dan een PCH recovery doet, dan zal werkt het verder wel.

Oeps, het was al gelukt... Nou ja, misschien heeft iemand anders nog wat aan mijn opmerking :|

[ Voor 6% gewijzigd door HuMon op 29-04-2011 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hebbiedude
HuMon schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 22:37:
[...]
Vervolgens heb je 2 mogelijkheden:
1) Je hebt mazzel, en na een reboot is de HDX een PCH geworden.
2) Je doet een reboot en je ziet even een PCH logo en dan een zwart scherm. Als je dan een PCH recovery doet, dan zal werkt het verder wel.
Er is nog een optie nummer 3 namelijk, nogmaals (zonder herstart van de HDX) de flash uitvoeren. Dit heeft bij mij al 2x goed gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:49:
@Sc0rPi0N: Briljant, het werkte niet meteen want de USB gaf vaak aan dat het in de B zat, waarom weet ik niet. You made my day!!!
It never hurts to help :)

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

wiske80

Solid

Kan je de crossflash uitvoeren met HDMI gekoppeld? Ik las ergens dat de HDX via composiet aan je tv moet hangen... klopt dit of maakt het geen zak uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
Ja hoor dat kan gewoon met hdmi gekoppeld zo heb ik het ook gedaan.
Kostte me wel 3 pogingen maar toen had ik een pch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

wiske80

Solid

ok.. heb geflashed.. kreeg melding "Request cannot be processed".. tot zover alles prima.. Ik dus HDX rebooten..

Kreeg mooi de PCH logo te zien... en daarna gaat ie op zwart... en niets meer. Als ik de instructies volgde moest ik nog een keer rebooten, maar zelfde liedje.. PCH logo en dan zwart..

Ik las dat ik de pch recovery *.bin bestanden moest downloaden en op een stick zetten en daarmee opstarten..
Gedaan, maar ook daar gaat ie na PCH logo op zwart... dacht dat ik kleuren moest zien voor recovery toch.. tenminste dat zegt de handleiding..

iemand nog iedeeen?

*never mind.... gelukt**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hebbiedude
Als je die foutmelding krijgt "Request cannot be processed" dan altijd nogmaals de update uitvoeren. 99% kans dat die nu wel goed gaat en dat je dus niet een recover uit hoeft te voeren.

In ieder geval mooi dat het gelukt is.

[ Voor 10% gewijzigd door hebbiedude op 19-05-2011 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:14
RaJitsu schreef op donderdag 14 april 2011 @ 13:08:

Ik heb gisteren even de fabrieksinstellingen teruggezet. SMB-connectie werkt wat beter, maar is nog steeds niet structureel toegankelijk. Tansmission Remote GUI werkt wel weer als vanouds, zo lijkt het, maar de overdrachtsnelheid is nog steeds slechts 600-700 KB/s.
Het kan niks te maken hebben dat je misschien jumbo frames hebt ingesteld op je netwerkkaart terwijl de HDX dit niet ondersteunt?
Dit is even een gok, ik weet niet of windows in zo'n geval terug valt op een default waarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Een tijdje terug heb ik hier gemeld dat mijn receiver moeite had om de HDX te "zien" via HDMI.
Nu heb ik sinds het weekend een nieuwe tv op de slaapkamer en ik moest natuurlijk even de HDX op die tv proberen.
En wat denk je? Tv gaf ook aan "slechte bekabeling".
Dus andere HDMI kabel geprobeerd en toen werd de HDX meteen gevonden.
Ik geloof dat iemand hier hetzelfde probleem had dus bij deze.
Ruil de HDMI kabel die bij de HDX werd meegeleverd maar eens om voor een andere.
Die kabel heb ik voor de zekerheid eens op de upc box geprobeerd en ook dan geen beeld.
Al die tijd dacht ik dat het aan de HDX lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:44

DizzyWeb

Ondertiteld

hebbiedude schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:01:
Als je die foutmelding krijgt "Request cannot be processed" dan altijd nogmaals de update uitvoeren. 99% kans dat die nu wel goed gaat en dat je dus niet een recover uit hoeft te voeren.

In ieder geval mooi dat het gelukt is.
Ik kreeg ook "Request cannot be processed", dus opnieuw, weer dezelfde foutmelding. Maar flash bleek wel succesvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

coob schreef op zondag 22 mei 2011 @ 07:04:
Een tijdje terug heb ik hier gemeld dat mijn receiver moeite had om de HDX te "zien" via HDMI.
Nu heb ik sinds het weekend een nieuwe tv op de slaapkamer en ik moest natuurlijk even de HDX op die tv proberen.
En wat denk je? Tv gaf ook aan "slechte bekabeling".
Dus andere HDMI kabel geprobeerd en toen werd de HDX meteen gevonden.
Ik geloof dat iemand hier hetzelfde probleem had dus bij deze.
Ruil de HDMI kabel die bij de HDX werd meegeleverd maar eens om voor een andere.
Die kabel heb ik voor de zekerheid eens op de upc box geprobeerd en ook dan geen beeld.
Al die tijd dacht ik dat het aan de HDX lag.
Da's een goeie. Bij mij doet de TV vaak een vijftal seconden "Waiting for signal" zeggen (Samsung). Is dit normaal? Of is het de moeite eens een andere kabel te proberen?

Overigens afgelopen weekend een universele AB gekocht, die van de HDX is op sterven na dood (50 keer drukken, 1 keer een registratie). Tip voor universeelkopers: koop een AB met een leerfunctie! Geniaal, ik wist niet eens dat dat bestond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Met een andere kabel hier geen problemen meer. De upc doos doet zelfs helemaal niks op de hdx kabel.
En ik heb een Harmony one ab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:42

wontcachme

You catch me? No you wont

Lijkt erop dat mijn HDX1000 aan het sterven is. Hij blijft elke keer hangen. Soms na 20 minuten kijken, dan weer met doorspoelen, dan weer in het menu. En elke keer als dat gebeurt wordt het beeld wazig en blokkerig. Ook als ik dan iets wil afspelen krijg ik "could not play". Een reboot verhelpt het maar als ik iets afspeel is het zowat gelijk weer terug.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ik heb inmiddels een AcRyan HD2 mini erbij.
En wat een verademing is dat na een HDX.
Speelt werkelijk alles af en is retesnel. Ik kijk nog even wat ik in de plaats neem voor de HDX want de mini staat op de slaapkamer.
Daar gebruik ik hem icm een usb-schijf. Netwerkgedeelte schijnt de AcRyan niet zo goed in te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl44tschaap
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-09 17:23
@ WontCachme

Heb het zelfde probleem helaas, een herstel maakt ook niks uit helaas. Zit er dan ook maar sterk over na tedenken om een AC Ryan tehalen. Of iemand moet nog iets weten om te proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Mijn PCH A100 gaat ook steeds moeilijker doen :p Sommige dvd-bestanden speelt hij al niet meer af (vakantievideo's, gelukkig staat er een kopie op mijn pc). Ik denk dat het de harddisk is, maar dat is niet meer de moeite om te vervangen (was IDE op de A100, dat is volgens mij ook het enige verschil met de A110/HDX)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Frijns.Net schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:27:
[...]

Het kan niks te maken hebben dat je misschien jumbo frames hebt ingesteld op je netwerkkaart terwijl de HDX dit niet ondersteunt?
Dit is even een gok, ik weet niet of windows in zo'n geval terug valt op een default waarde?
Nope, staat uitgeschakeld.

Ik moet zeggen dat ik ook rond aan het kijken ben. Op zich doet de HDX het wel, maar ik moet hem wel steeds vaker opnieuw opstarten, omdat HD films niet willen starten. Lijkt een beetje op het header compression probleem waardoor de HDX met eigen firmware bepaalde bestanden niet meer kan afspelen, met het verschil dat een reboot het probleem verhelpt.

Als vervanger zit ik erg te kijken naar de PCH A210. Al is die nog wel iets te prijzig. Wellicht dat er binnenkort een leuke dagactie voorbij komt. Een andere optie is een HTPC op basis van een Brazos-chipset.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
-

[ Voor 197% gewijzigd door Marzman op 29-05-2011 22:47 . Reden: dubbel, dacht dat ik die andere post niet gemaakt had :p ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 21:39

Smarron

The bend

Ik heb nog steeds naar volle tevredenheid de HDX in gebruik. De laatste officiele firmware geinstalleerd en ik heb eigenlijk geen problemen. Mocht hij de geest geven zit ik wel te denken om over te stappen op een AC Ryan. De PCH versies vind ik erg duur en de menu's van de AC Ryan zien er goed uit en vrij snel.

Maar voorlopig doet de HDX het nog prima! In de slaapkamer heb ik nog een E-Great M34A welke vrijwel identiek is aan de HDX en de PCH110. Werkt ook nog steeds prima!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Grootste voordeel van de nieuwe speler is nog wel dat ik geen framerate meer hoef in te stellen.
Een film kijken op de hdx; hee, het beeld stottert>druk op info>check framerate bronbestand>ga naar settings>verander framerate>save>en ga weer terug naar de film.
Pagina: 1 ... 34 ... 38 Laatste