Vanavond de crossflash maar eens proberen, als het dan nog niet wil is er vast iets hardwarematig gaar... In dat geval mag ik aan de lange zoektocht beginnen naar een goedkope speler met component out die de beste wireless (N) performance heeft. Misschien ff op de nieuwe Play!on HD2 mini wachten, die leek me wel boeiend.
Ik heb je input verwerkt. Dank je!
Weet iemand hoe ik Sleepyhead (topicstart) kan bereiken? Hij heeft geen PM aanstaan.
Ik wil graag het stuk (DaTiezl in "[Mediaplayer] HDX-1000 Networked Media T...") op laten nemen in de Startpost en wellicht een nieuw deeltje starten...
[ Voor 48% gewijzigd door DaTiezl op 01-02-2011 10:32 ]
Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth
Ehm.....hem misschien mail op het adres dat in zijn profiel staat?DaTiezl schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:26:
[...]
Ik heb je input verwerkt. Dank je!
Weet iemand hoe ik Sleepyhead (topicstart) kan bereiken? Hij heeft geen PM aanstaan.
Ik wil graag het stuk (DaTiezl in "[Mediaplayer] HDX-1000 Networked Media T...") op laten nemen in de Startpost en wellicht een nieuw deeltje starten...

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Gedaan maar krijg geen reactie.DeOS schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:46:
[...]
Ehm.....hem misschien mail op het adres dat in zijn profiel staat?
bij mij lukt het niet.
fat32 usb stick
de html en cgi erop
ik start de html
-> start wizard
melding request cannot be processed
??
fat32 usb stick
de html en cgi erop
ik start de html
-> start wizard
melding request cannot be processed
??
dat is toch prima, daarna uit zetten, en dan aan, als het goed is start de box op met popcorn logo en kun je verder gaan met het flashen van de popcorn recovery
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
ik zit in stap 1 maken backup, dat lijkt niet echt te lukken anders zou ik die melding toch niet krijgen?
html start dus, als ik op enter druk (-> start wizard) melding request cannot be processed
html start dus, als ik op enter druk (-> start wizard) melding request cannot be processed
Ohh
Hmm, apart.
Formatteer de USB stick eens op FAT32 en kopier de bestanden opnieuw
Of probeer een andere USB stick.
Hmm, apart.
Formatteer de USB stick eens op FAT32 en kopier de bestanden opnieuw
Of probeer een andere USB stick.
Issue gevonden, ben nog oplossing aan het zoeken. USB komt op als B-1 en script verwacht A-1.
Zit blijkbaar ook in cgi script want als ik html aanpas kom ik stap verder maar nieuwe error.
Nu nog foute verwijzing oplossen.
Update 1
alles ontkoppeld (ik heb een micro sd adapter erin zitten die zorgt dat een hoge piep verdwijnt, 0,15ct op ebay) die blijkbaar niet zichtbaar als usb-A-1 werd vertaald en de usb daarmee als B-1?
USB is nu A-1 en backup loopt nu, bedankt zover.
Update 2
flash geslaagd, inderdaad netwerkshares weg en even opnieuw leggen.
Firmware updates via netwerk en klaar
Lelijk logo, maar wel firmware updates
Zit blijkbaar ook in cgi script want als ik html aanpas kom ik stap verder maar nieuwe error.
Update 1
alles ontkoppeld (ik heb een micro sd adapter erin zitten die zorgt dat een hoge piep verdwijnt, 0,15ct op ebay) die blijkbaar niet zichtbaar als usb-A-1 werd vertaald en de usb daarmee als B-1?
Update 2
flash geslaagd, inderdaad netwerkshares weg en even opnieuw leggen.
Firmware updates via netwerk en klaar
Lelijk logo, maar wel firmware updates
[ Voor 50% gewijzigd door vectrex op 04-02-2011 13:07 ]
Je zal er wel ooit een andere stick in gehad hebben. Windows nummert ook gewoon door met usb-sticks
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Heeft iemand ervaring met het crossflashen vanaf SD-kaart ipv USBstick? Ben wel benieuwd of daar ook gewoon van te booten valt namelijk...
Volgens mij wordt het SD slot als USB-A2 gezien, gaat niet werken met het CGI script
Ik heb 1 issue, maar heb nog niet kunnen achterhalen of het een flash probleem is of een popcornhour probleem. Doet zich voor met afspelen muziek. Als ik album afspeel en met >>| naar volgende nummers ga springt soms de hdx terug naar de filelist terwijl het laatste nummer nog doorspeelt. Als je dan een ander nummer opstart lukt dat niet, rebooten is dan enige manier om hdx weer normaal te laten reageren.
De gui voor afspelen muziek is wel beter dan de hdx had met album art weergave zonder dat dit embedded hoeft te zijn in de mp3 files. Een losse jpg in de folder is de voldoende.
Update:
Op NMT forum is het ook gemeld door anderen, firmware issue. Screensaver geeft het probleem icm muziek afspelen. Screensaver off is voorlopig de workaround.
De gui voor afspelen muziek is wel beter dan de hdx had met album art weergave zonder dat dit embedded hoeft te zijn in de mp3 files. Een losse jpg in de folder is de voldoende.
Update:
Op NMT forum is het ook gemeld door anderen, firmware issue. Screensaver geeft het probleem icm muziek afspelen. Screensaver off is voorlopig de workaround.
[ Voor 12% gewijzigd door vectrex op 05-02-2011 16:02 ]
De website hdx1080com werkt niet meer. Iemand enig idee waar ik de nieuwste software kan downloaden? Ik heb nogal eens (mkv) bestanden die ik niet kan afspelen.
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile
blader de laatste paar pagina's van dit topic eens door.
Staan wat alternatieve links.
WIl je de laatste firmware, dan kun je beter crossflashen naar PCH firmware
Staan wat alternatieve links.
WIl je de laatste firmware, dan kun je beter crossflashen naar PCH firmware
Ik heb vanavond de crossflash gedaan, wat op zich allemaal goed leek te gaan. Ik moest de onderste usb poort gebruiken, maar voor de rest niet schokkends totdat ik de hdx1000 wilde rebooten na de crossflash (die eindigde met zoiets als "Unable to process request" - niet 100% zeker over de melding, maar ik heb er eerder iets van gezien en kon me herinneren dat dat normaal was). Nu boot hij met het PCH logo maar het scherm blijft zwart. 10 minuten of iets aan laten staan, maar geen resultaat.
In eerste instantie dacht ik dat dit her resultaat van de TV mode zou zijn, maar het proberen van TV mode + 0 of 2 (hangt via composite aan een CRT TV) heeft geen enkel resultaat... Iemand nog tips - of een verwijzing naar de juiste pagina in dit topic?
Ik kom er niet meer uit, en eerlijk gezegd ben al een beetje aan het oriënteren tussen een MED500X, Xstreamer SW of eventueel een HD2. Nieuwe player is leuk, maar zonde van de 150+ euro als ik de hdx1000 toch nog werkend zou kunnen krijgen.
Edit: toch nog eens recovery proberen - http://support.popcornhour.com/article.aspx?id=1053
@DaTiezl - misschien in je crossflash post opnemen?
In eerste instantie dacht ik dat dit her resultaat van de TV mode zou zijn, maar het proberen van TV mode + 0 of 2 (hangt via composite aan een CRT TV) heeft geen enkel resultaat... Iemand nog tips - of een verwijzing naar de juiste pagina in dit topic?
Ik kom er niet meer uit, en eerlijk gezegd ben al een beetje aan het oriënteren tussen een MED500X, Xstreamer SW of eventueel een HD2. Nieuwe player is leuk, maar zonde van de 150+ euro als ik de hdx1000 toch nog werkend zou kunnen krijgen.
Edit: toch nog eens recovery proberen - http://support.popcornhour.com/article.aspx?id=1053
[ Voor 12% gewijzigd door TweakMDS op 06-02-2011 01:10 ]
gelukt dus?
Ik moest ook met recovery flashen om het werkend te krijgen
Ik moest ook met recovery flashen om het werkend te krijgen
Recovery deed het inderdaad. Wireless kent hij nog niet, maar ik hoop dat een FW update dat kan fixen
Anoniem: 244205
@SndBastard: dat is exact wat bij mij ook gebeurde, zie pagina naar boven. Een recovery heeft ook bij mij het probleem opgelost. Werkt nu prima met de laatste Popcorn Hour firmware, helaas lost het mijn problemen met bepaalde formaten niet op.
It's alive!
FW update (vanaf USB) heeft ook wireless etc weer gefixed, en sinds gisterenavond in ieder geval geen crash meer gehad. Ik ben op mijn hdx1000 niet zo kritisch met formaten, het is maar voor de standaard divx/xvid formaten van series en de enkele film. Aangezien hij aan een crt tv hangt download ik meestal ook niet hoger dan 720p, en da's alleen als ik geen kleiner formaat kan vinden. In de woonkamer staat een Zotac ID11 met xbmc die wel alles eet, maar voor de meeste films boeit het me niet erg veel.
Het belangrijkste is dat ik in ieder geval *iets* kan streamen over wireless, want er ligt geen kabel naar de slaapkamer
FW update (vanaf USB) heeft ook wireless etc weer gefixed, en sinds gisterenavond in ieder geval geen crash meer gehad. Ik ben op mijn hdx1000 niet zo kritisch met formaten, het is maar voor de standaard divx/xvid formaten van series en de enkele film. Aangezien hij aan een crt tv hangt download ik meestal ook niet hoger dan 720p, en da's alleen als ik geen kleiner formaat kan vinden. In de woonkamer staat een Zotac ID11 met xbmc die wel alles eet, maar voor de meeste films boeit het me niet erg veel.
Het belangrijkste is dat ik in ieder geval *iets* kan streamen over wireless, want er ligt geen kabel naar de slaapkamer
Nu bij 1dayfly.nl de BD-1 voor 129,-. De opvolger van de HDX1000 van alweer een tijd geleden. Ik laat deze echter maar voorbij gaan. Aangezien we ook hier waarschijnlijk geen updates zullen zien, en dus dezelfde problemen als op de HDX1000. Het schijnt wel dat je hier ook gewoon de C200 en A200 firmware op kunt flashen. Maar dit werkt niet zo goed als de crossflash van de HDX naar A110 aangezien de BD-1 geen NMT is.
B.S.U.R.
Ik zat er ook al naar te kijken voor in de slaapkamer, maar ik ga idd geen product kopen waarvan ik op voorhand al weer dat er geen firmware updates meer voor uitkomen. Hier staat de crossflash nog steeds op het to-do lijstje, maar dat kan nog wel even duren ivm meer belangrijke zaken
Bluray calibratiedisc's (zoals Spears & Munsil en Digital Video Essentials HD) bevatten in plaats van één groot m2ts-file juist een boel kleine m2ts-files (even de grootste m2ts-file extracten gaat hier dus niet op). Zijn er ook tools om een dergelijke bluray om te zetten naar een nieuwe iso die wel door de HDX1000 af te spelen is (met behoud van menu-structuur etc)?
[ Voor 9% gewijzigd door mmedia op 07-02-2011 16:55 ]
Ik ben inmiddels ook over op de firmware van Popcorn Hour en moet zeggen dat het bijzonder makkelijk gaat. Helemaal a.d.h.v. de handleiding van Datiezl moet het goedkomen. Moest de upgrade wel een keer opnieuw uitvoeren omdat bij de eerste keer een foutmelding kreeg, maar dat is niet meer dan normaal en ik kon het gewoon doen met het HDMI kanaal 
Alleen kleinigheidje: ''Gemiddelde doorlooptijd: 45 min.'' Ik denk dat het bij mij eerder vijf minuten duurde ofzo
Ging er al even goed voor zitten met een bak koffie haha, maar viel dus allemaal weer mee.
Edit: Ben trouwens wel de gedeelde mappen en instellingen kwijt, maar dat is zo weer ingesteld!
Alleen kleinigheidje: ''Gemiddelde doorlooptijd: 45 min.'' Ik denk dat het bij mij eerder vijf minuten duurde ofzo
Edit: Ben trouwens wel de gedeelde mappen en instellingen kwijt, maar dat is zo weer ingesteld!
[ Voor 8% gewijzigd door kapert op 07-02-2011 16:49 ]
Ben er nu wel achter denk ik waarom de PCH firmware bij mij niet goed werkte. Heb 2 HDX-en die ik dezelfde dag heb gecrossflashed en die kregen natuurlijk hetzelfde MAC adres, waardoor ie na een tijdje 'vastliep' tijdens afspelen van een film. Heb er nu sinds een week of 2 eentje teruggeflashed en de andere op PCH laten draaien en dan werkt het wel. Binnenkort toch maar eens een HD plaatsen om het MAC adres te wijzigen zodat ik ze allebei op PCH kan laten draaien.
voor de crossflashers een vraag,
is er iemand bij die een interne hd in de hdx heeft en de crossflash heeft uitgevoerd?
Dit ivm collega die ook hdx heeft met interne hd en ik wat berichten over andere nmt's las waarbij de interne hd niet meer te benaderen was. Ik heb zelf een NAS.
is er iemand bij die een interne hd in de hdx heeft en de crossflash heeft uitgevoerd?
Dit ivm collega die ook hdx heeft met interne hd en ik wat berichten over andere nmt's las waarbij de interne hd niet meer te benaderen was. Ik heb zelf een NAS.
Hdd werkt prima na een crossflash.
Nmt apps opnieuw installeren, maar even opletten bij de installatie zodat je geen format doet.
Nmt apps opnieuw installeren, maar even opletten bij de installatie zodat je geen format doet.
Ga ik doen!SndBastard schreef op zondag 06 februari 2011 @ 01:02:
Ik zal de doorlooptijd wat naar beneden schroeven. Ik had het ook veel eerder gefixed inderdaad.kapert schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:47:
Ik ben inmiddels ook over op de firmware van Popcorn Hour en moet zeggen dat het bijzonder makkelijk gaat. Helemaal a.d.h.v. de handleiding van Datiezl moet het goedkomen. Moest de upgrade wel een keer opnieuw uitvoeren omdat bij de eerste keer een foutmelding kreeg, maar dat is niet meer dan normaal en ik kon het gewoon doen met het HDMI kanaal
Alleen kleinigheidje: ''Gemiddelde doorlooptijd: 45 min.'' Ik denk dat het bij mij eerder vijf minuten duurde ofzoGing er al even goed voor zitten met een bak koffie haha, maar viel dus allemaal weer mee.
Ik had ook een 1 TB interne HDD, geen probleem...vectrex schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 07:55:
voor de crossflashers een vraag,
Versie 2:
....KNIP....
De nieuwste versie staat hier: DaTiezl in "[Mediaplayer] HDX-1000 Networked Media T..."
....KNIP....
De nieuwste versie staat hier: DaTiezl in "[Mediaplayer] HDX-1000 Networked Media T..."
[ Voor 96% gewijzigd door DaTiezl op 28-02-2011 15:29 ]
Ziet er goed uit, kleine typo:
Na mijn crossflash hoefde ik trouwens geen enkele instelling opnieuw in te stellen maar goed.Let op: Na een crossflash zullen ze configutarions (audio/video etc) opnieuw ingesteld moeten worden, het is dus raadzaam deze vooraf even te noteren
Aangepast. Tnx!cypher21 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 09:04:
Ziet er goed uit, kleine typo:
[...]
Na mijn crossflash hoefde ik trouwens geen enkele instelling opnieuw in te stellen maar goed.
Dit weekend ook even een cross flash gedaan.
Dat verliep zonder problemen volgens het proces zoals hierboven beschreven.
Het regelmatig heel even wegvallen van het geluid bij het bekijken van films met DTS is nu niet meer aan de orde. De firmware update verliep ook zonder problemen en ging direct online zonder dat een USB stick nodig was.
Komend weekend nog even de soldeerbout hanteren om de LED om te draaien zodat de kleuren weer kloppen.
Dat verliep zonder problemen volgens het proces zoals hierboven beschreven.
Het regelmatig heel even wegvallen van het geluid bij het bekijken van films met DTS is nu niet meer aan de orde. De firmware update verliep ook zonder problemen en ging direct online zonder dat een USB stick nodig was.
Komend weekend nog even de soldeerbout hanteren om de LED om te draaien zodat de kleuren weer kloppen.
Aangezien iedereen wisselende ervaringen (ik lees wel voornamelijk positieve) heeft mbt de crossflash.
Is het misschien een idee om een serienummer, revisienummer oid te vermelden na een gelukte (of mislukte) crossflash?
Zodat diegene die nog wil crossflashen (ik dus maar twijfel toch wat...) kan kijken of zijn HDX1000 adhv het serie/revisie nummer mogelijkerwijs wat problemen kan veroorzaken.
Kan me niet voorstellen dat @ random problemen onstaan, maar dat dit meer met een bep. revisie/serie te maken heeft.
Is het misschien een idee om een serienummer, revisienummer oid te vermelden na een gelukte (of mislukte) crossflash?
Zodat diegene die nog wil crossflashen (ik dus maar twijfel toch wat...) kan kijken of zijn HDX1000 adhv het serie/revisie nummer mogelijkerwijs wat problemen kan veroorzaken.
Kan me niet voorstellen dat @ random problemen onstaan, maar dat dit meer met een bep. revisie/serie te maken heeft.
Zojuist mijn HDX-1000 succesvol geflashed naar de firmware van PCH A-110.
Bij eerste poging ging het niet helemaal soepel en gaf mijn HDX geen beeld. Redding met de PCH recovery lostte het probleem op. Nadat de PCH firmware erop stond kon ik de NMT apps installeren en de firmware nogmaals updaten naar de nieuwste versie. Daarna weer NMT apps bijwerken.
Al met al binnen 3 kwartier klaar. Ander opstartscherm, rood ledje en de PCH draait prima.
Let wel op; bij eerste power up worden alle NMT services automatisch gestart...
Bij eerste poging ging het niet helemaal soepel en gaf mijn HDX geen beeld. Redding met de PCH recovery lostte het probleem op. Nadat de PCH firmware erop stond kon ik de NMT apps installeren en de firmware nogmaals updaten naar de nieuwste versie. Daarna weer NMT apps bijwerken.
Al met al binnen 3 kwartier klaar. Ander opstartscherm, rood ledje en de PCH draait prima.
Let wel op; bij eerste power up worden alle NMT services automatisch gestart...
Ik heb er 1 met composite en 1 via HDMI gedaan. Het werkte allebei net zo goed eigenlijk.
Als je met recovery firmware moet flashen is composiet kabel aan te raden zodat je se.voortgang kunt bekijken. Dit werkt niet via hdmi.
Goedemiddag,
Ik heb even een vraag voor jullie. Ik heb afgelopen december een HDX-1000 voor mijn verjaardag gekregen. Deze bleek meteen al een defecte netwerkkaart te hebben, dus deze opgestuurd en deze week eindelijk weer gerepareerd retour gekregen. Nu wil ik de HDX installeren. Nu krijg ik het alleen niet voor elkaar om de HDX zichtbaar te krijgen in mijn netwerk. (ik heb appart een router aangesloten op mijn HDX en mijn HDX heeft een interne schijf de router hangt niet aan het internet, over 3 weken ga ik verhuizen en wordt het wel goed aangesloten).
Nu wil ik een eerste installatie doen en heb ik de keuze tussen USB en internet. Aangezien er geen internet op zit, wil ik dat via USB doen, ik kan er echter niet achter komen wat ik op betrefende USB-stick moet zetten. Tevens is de HDX1080 site down. Wat kan ik het beste doen om de HDX werkend te krijgen, zodat ik em kan volpompen met data?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Ik heb even een vraag voor jullie. Ik heb afgelopen december een HDX-1000 voor mijn verjaardag gekregen. Deze bleek meteen al een defecte netwerkkaart te hebben, dus deze opgestuurd en deze week eindelijk weer gerepareerd retour gekregen. Nu wil ik de HDX installeren. Nu krijg ik het alleen niet voor elkaar om de HDX zichtbaar te krijgen in mijn netwerk. (ik heb appart een router aangesloten op mijn HDX en mijn HDX heeft een interne schijf de router hangt niet aan het internet, over 3 weken ga ik verhuizen en wordt het wel goed aangesloten).
Nu wil ik een eerste installatie doen en heb ik de keuze tussen USB en internet. Aangezien er geen internet op zit, wil ik dat via USB doen, ik kan er echter niet achter komen wat ik op betrefende USB-stick moet zetten. Tevens is de HDX1080 site down. Wat kan ik het beste doen om de HDX werkend te krijgen, zodat ik em kan volpompen met data?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Steam/Discord: Flimovic
HDX aansluiten via met een USB slave kabel en zo data overzetten?
En waarom een eerste installatie doen? Er staat toch al een firmware op? Netwerkkabel aansluiten en deze zal dan automatisch in je netwerk (windows) zichtbaar moete zijn...
En waarom een eerste installatie doen? Er staat toch al een firmware op? Netwerkkabel aansluiten en deze zal dan automatisch in je netwerk (windows) zichtbaar moete zijn...
Dat gaat alleen als er al een harddisk in dat ding zit. Als hij als USB-slave aangeloten wordt dan werkt hij enkel als stomme USB-drive. Voor het updaten van de firmware heb je echt internet nodig. Okay, een USB-stick kan ook als het persé moet.willy1986 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 19:10:
Ik heb hem ook met een USB-stick moeten upgraden, en volgens mij moet je zorgen dat je USB stick in FAT of EXT2/3 geformatteerd is en de uitgepakte firmware moet je in de root van de drive zetten. De NMT zal de firmware vinden en oppakken. Het is voor mij wel een aantal jaar geleden, dus of de procedure nogaltijd zo is weet ik niet.
Zeker wel. Alleen was het scherm maar voor de (linkerhelft) gevuld (ipv volledig scherm toen ik het via composite deed), maar was in ieder geval nog goed te zien.cypher21 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 17:15:
Als je met recovery firmware moet flashen is composiet kabel aan te raden zodat je se.voortgang kunt bekijken. Dit werkt niet via hdmi.
apart, hier deed ie het niet via HDMI, misschien omdat het een resolutie was die mijn receiver niet ondersteund, maar kreeg iig geen beeld, volgens de receiver ook geen signaal op hdmi trouwens
Hmm, mijn HDX is inderdaad in mijn netwerk zichtbaar, maar dan als een Mediaspeler, dus dan kan ik nog steeds geen data overzetten. Ik wil em gewoon in het netwerk zien als een gedeelde map, zodat ik simpel over het netwerk data kan verzenden. Iemand een idee hoe dit moet? Ik dacht zelf aan het aanmaken van een network share op de HDX zelf, maar ik snap eerlijk niet precies hoe dat moet en googelen biedt ook geen soelaas.willy1986 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 19:10:
Samba inschakelen op de HDX en als netwerkschijf toevoegen.
Moet je wel ff het IP bekijken op de HDX
Snelst om bestanden over te zetten is trouwens FTP
Moet je wel ff het IP bekijken op de HDX
Snelst om bestanden over te zetten is trouwens FTP
[ Voor 20% gewijzigd door cypher21 op 12-02-2011 16:12 ]
Juist en om Samba te installeren op mijn HDX moet ik de setupwizzard runnen. En aangezien hij niet aan het internet hangt, moet ik het via een usb-drive doen. Echter, de site van HDX is down dus ik kan die bestanden ook niet downloaden. Heeft iemand die installs ergens staan?
-edit-
Deze link is dus down
http://www.hdx1080.com/in...at_view&gid=51&Itemid=136
-edit- 2
Ik kan ondertussen wel op mijn laptop komen via de HDX (hoera) maar daar blijft het dus bij
-edit-
Deze link is dus down
http://www.hdx1080.com/in...at_view&gid=51&Itemid=136
-edit- 2
Ik kan ondertussen wel op mijn laptop komen via de HDX (hoera) maar daar blijft het dus bij
[ Voor 28% gewijzigd door Flimovic op 12-02-2011 16:27 ]
Als je ff de laatste paar pagina's van dit topic had doorgebladerd, was je meerdere opties tegen gekomen
Google had je ook zat links naar firmware en NMT apps gegeven
Opties;
1: crossflash naar PCH firmware
2: deze romeense HDX site met alle bestanden
IMO is de crossflash aan te bevelen aangezien Syabass well updates uitbrengt voor de PCH
Succes met flashen
Google had je ook zat links naar firmware en NMT apps gegeven
Opties;
1: crossflash naar PCH firmware
2: deze romeense HDX site met alle bestanden
IMO is de crossflash aan te bevelen aangezien Syabass well updates uitbrengt voor de PCH
Succes met flashen
[ Voor 13% gewijzigd door cypher21 op 12-02-2011 16:59 ]
Hmm sorry, iets verder teruglezen had ik inderdaad wel even kunnen doen. Ik wist niet of googelen op firmware voldoende was, aangezien ik niet wist of alle services daar bij inzaten. Daar komt bij dat ik via m'n telefoon internet, omdat m'n internet hier naar z'n grootje is. (over 2,5 week verhuizen, alleen internet-technisch ben ik daar al ongelofelijk blij om!) Dus het werkt het allemaal niet zo soepel als anders.
Hoe dan ook, erg bedankt voor je hulp!
Hoe dan ook, erg bedankt voor je hulp!
Ik heb zelf een hdx, voor mensen die een tweede nmt zoeken voor weinig.
Op marktplaats staan nieuwe kaifa's (ook metalen behuizing) te koop voor 50 euro pst. Deze heb ik voor mijn moeder gekocht en ook naar pch geflashed, Dus voor 50 euro een gloednieuwe nmt incl. hdmi kabel.
Helaas zonder 2x aaa batterij
Werkte niet meteen, ik moest recovery uitvoeren om het werkend te krijgen.
Op marktplaats staan nieuwe kaifa's (ook metalen behuizing) te koop voor 50 euro pst. Deze heb ik voor mijn moeder gekocht en ook naar pch geflashed, Dus voor 50 euro een gloednieuwe nmt incl. hdmi kabel.
Helaas zonder 2x aaa batterij
Werkte niet meteen, ik moest recovery uitvoeren om het werkend te krijgen.
Waar ik achter kwam tijdens crossflashen was dat hij bij mij niet wilde backuppen/flashen wanneer ik mijn vers fat-32 geformatteerde USB stick erin deed welke een label had (werd wel herkent als USB-A1 of iets in die geest). Met m'n externe fat32 hdd zonder label werkte het wel. Misschien handige toevoeging op de huidige how-to.
Ben momenteel de recovery aan het doen, want na een laadscherm van 20-30 sec gaat hij op zwart en reageert hij nergens meer op.
Ben momenteel de recovery aan het doen, want na een laadscherm van 20-30 sec gaat hij op zwart en reageert hij nergens meer op.
[ Voor 255% gewijzigd door Tutti-frutti op 13-02-2011 17:33 ]
Ik was bezig met de derde crossflash en ging vrij goed, totdat ik via netwerk een update deed voor de laatste versie firmware popcornhour, dus al gestart en alles. Bleef update op 70% kernel update hangen. na tijdje maar uitgezet en nu doet de nmt niets meer.:( echt balen.
Misschien is via usb wel zo veilig ....
Update, ik was bezig met een kaifa ep6000b (google maar even), en er is een jumper recovery methode.
De kaifa heeft maar 2 jumpers ipv de 5 op de plaatjes van de popcorn hour.
Ik had maar 1 jumperclipje en die deed niets op beide jumpers, toch een tweede gevonden en voila recovery loopt weer na aanzetten met usb erin (roodscherm met de witte puntjes).
Lijkt toch allemaal foolproof wat je ook doet

Gelukkig maar want deze was van mijn broertje ... ik dacht echt dat de unit bricked was
Misschien is via usb wel zo veilig ....
Update, ik was bezig met een kaifa ep6000b (google maar even), en er is een jumper recovery methode.
De kaifa heeft maar 2 jumpers ipv de 5 op de plaatjes van de popcorn hour.
Ik had maar 1 jumperclipje en die deed niets op beide jumpers, toch een tweede gevonden en voila recovery loopt weer na aanzetten met usb erin (roodscherm met de witte puntjes).
Lijkt toch allemaal foolproof wat je ook doet
Gelukkig maar want deze was van mijn broertje ... ik dacht echt dat de unit bricked was
[ Voor 51% gewijzigd door vectrex op 15-02-2011 21:18 ]
Zou je een foto kunnen plaatsen van de jumpers die je moet plaatsen?
dit is misschien ook een goede tip voor de mensen die de HDX gebricked hebben.
dit is misschien ook een goede tip voor de mensen die de HDX gebricked hebben.
PVOutput 7900Wp zuid
Hmm toch maar eens kijken of ik overga naar de PCH 110 Firmware aangezien de HDX updates maar uitblijven.
Wie hebben hier allemaal dan de PCH firmware draaien en draait alles soepel?
Of zijn er al een paar teruggegaan naar de HDX firmware?
Lampje lijkt me voor mij geen probleem aangezien we hem alleen aanzetten als we film gaan kijken. En als dat lampje nu rood is vind ik eigenlijk niet zo storend. Blauw was storender voor mij.
Ik neem aan dat de aan/uit schakelaar gewoon blijft werken?
Wie hebben hier allemaal dan de PCH firmware draaien en draait alles soepel?
Of zijn er al een paar teruggegaan naar de HDX firmware?
Lampje lijkt me voor mij geen probleem aangezien we hem alleen aanzetten als we film gaan kijken. En als dat lampje nu rood is vind ik eigenlijk niet zo storend. Blauw was storender voor mij.
Ik neem aan dat de aan/uit schakelaar gewoon blijft werken?
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Ik ik ik!
Wat voor reactie verwacht je eigenlijk? Blader een paar pagina's terug, dan kun je zien dat het prima werkt.
Wat voor reactie verwacht je eigenlijk? Blader een paar pagina's terug, dan kun je zien dat het prima werkt.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
PCH firmware op HDX draait super!
@cabbie_86, heb je de OP bekeken? Staat een duidelijke link naar dat plaatje
@cabbie_86, heb je de OP bekeken? Staat een duidelijke link naar dat plaatje
Ik heb gister ook mijn HDX gecrossflashed. Kreeg eerst zwart beeld, maar naar de recovery gedraaid te hebben werkt hij als het zonnetje. Had mij HDD er gewoon in laten zitten en geen enkel probleem.
Na de recovery deed alleen mijn wireless het eerst niet, maar na een update via kabel werkte deze ook weer.
Na de recovery deed alleen mijn wireless het eerst niet, maar na een update via kabel werkte deze ook weer.
Afgelopen weekend mijn HDX geflashed, heb een tut. gevolgd met een telnet client install op de interne HD. Wat je dan alleen moet doen is met een command prompt en dan ftp de bestanden overzetten, via filezilla kon ik toen wel de bestandrechten goed zetten (777) zodat alles executable is. Als je je bestanden upload met Filezille werkt het MD2T bestand sowieso niet en de rest geeft ook rare meldingen.
Verderop in deze tut., maak je ook een backup van je orginele HDX firmware en kun je hetzelfde trucje ook weer andersom volgen om hem HDX orgineel te krijgen. Via FTP kun je dat bestand ook gewoon weer downloaden.
Verder ging alles soepel, was alleen 1 bestand vergeten in de upload dus had hij netjes de boel leeggehaald, maar kon daarna niet verder. Machine niet uitgezet en telnet en FTP werkte nog. Bestand toegevoegd en cgi nogmaals gedraaid en presto. Alles werkte meteen, netwerk, ftp en alles. En mijn settings van HDX stonden er nog in.
Wat ik vooral merk is dat alles sneller en beter reageert bij mij dan met de HDX firmware, ik had zelf ook vaak problemen dat het niet meer werkte als ik tussen bestandsformaten switchte, dan moest ik eerst herstarten. Dat LED dat nu blauw rood geswitched is, stoort me niet. Ben vooral erg blij dat ik weer updates kan draaien. Als je het aandurft de crossflash kan ik het iedereen aanraden.
Verderop in deze tut., maak je ook een backup van je orginele HDX firmware en kun je hetzelfde trucje ook weer andersom volgen om hem HDX orgineel te krijgen. Via FTP kun je dat bestand ook gewoon weer downloaden.
Verder ging alles soepel, was alleen 1 bestand vergeten in de upload dus had hij netjes de boel leeggehaald, maar kon daarna niet verder. Machine niet uitgezet en telnet en FTP werkte nog. Bestand toegevoegd en cgi nogmaals gedraaid en presto. Alles werkte meteen, netwerk, ftp en alles. En mijn settings van HDX stonden er nog in.
Wat ik vooral merk is dat alles sneller en beter reageert bij mij dan met de HDX firmware, ik had zelf ook vaak problemen dat het niet meer werkte als ik tussen bestandsformaten switchte, dan moest ik eerst herstarten. Dat LED dat nu blauw rood geswitched is, stoort me niet. Ben vooral erg blij dat ik weer updates kan draaien. Als je het aandurft de crossflash kan ik het iedereen aanraden.
There is no knowledge, that is not Power!
Goed om jullie ervaringen te horen. Mogelijk dat ik de gok ook eens ga wagen.
Ik loop zelf vaak tegen het probleem aan dat ik nu niet een ondertitel kan selecteren in een AVCHD bestand/iso.
De film is tweetalig en ik kan de talen selecteren maar niet de ondertitels nu.
Ik loop zelf vaak tegen het probleem aan dat ik nu niet een ondertitel kan selecteren in een AVCHD bestand/iso.
De film is tweetalig en ik kan de talen selecteren maar niet de ondertitels nu.
[ Voor 56% gewijzigd door Frostbite op 17-02-2011 14:25 ]
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Volgens mij komt dat omdat deze mediatanks geen volledige AVCHD iso ondersteunen, ik rip zelf altijd het m2ts bestand eruit en dan gooi ik er een SRT file naast, dat werkt prima.
AVCHD is dacht ik een beetje opgemaakt ala blu-ray. En heb het niet getest, maar volgens mij werken Blu-Ray iso's ook niet op deze mediatank, maar misschien dat dat met nieuwe firmware beter is. Zal het eens proberen.
AVCHD is dacht ik een beetje opgemaakt ala blu-ray. En heb het niet getest, maar volgens mij werken Blu-Ray iso's ook niet op deze mediatank, maar misschien dat dat met nieuwe firmware beter is. Zal het eens proberen.
There is no knowledge, that is not Power!
Van het ene op het andere moment gaan bestanden nu nog maar met 2,2MB/s naar de HDX over het netwerk.
Precies de helft van wat ik altijd haalde.
Waar kan dat nu weer aan liggen?
-edit-
Heb net de crossflash gedaan maar na het Popcorn opstartlogo wordt alles zwart.
Ook via andere bekabeling geprobeerd. (composiet)
Nu draait de recovery. Ben benieuwd.
-edit2-
Jammer, ik hoef heen nieuwe NMT te kopen
. Recovery is gelukt, alleen pas weer beeld toen ik van component weer terug ging naar HDMI.
Nu alles aan het installen.
-edit3-
En alles werkt weer als vanouds, of eigenlijk beter.
Ik kan weer alle bestanden streamen vanaf mijn PC. Met de HDX software deed ie de laatste tijd nogal moeilijk met gewone DVD's.
Ik heb het gevoel dat de software ook stabieler is.
De HDX software liep regelmatig vast de laatste tijd.
En, heel raar, ik kan nu een m2ts van 40gb uit een blu-ray streamen.
Daar kwam ik eerst bandbreedte voor te kort.
Precies de helft van wat ik altijd haalde.
Waar kan dat nu weer aan liggen?
-edit-
Heb net de crossflash gedaan maar na het Popcorn opstartlogo wordt alles zwart.
Ook via andere bekabeling geprobeerd. (composiet)
Nu draait de recovery. Ben benieuwd.
-edit2-
Jammer, ik hoef heen nieuwe NMT te kopen
Nu alles aan het installen.
-edit3-
En alles werkt weer als vanouds, of eigenlijk beter.
Ik kan weer alle bestanden streamen vanaf mijn PC. Met de HDX software deed ie de laatste tijd nogal moeilijk met gewone DVD's.
Ik heb het gevoel dat de software ook stabieler is.
De HDX software liep regelmatig vast de laatste tijd.
En, heel raar, ik kan nu een m2ts van 40gb uit een blu-ray streamen.
Daar kwam ik eerst bandbreedte voor te kort.
[ Voor 86% gewijzigd door coob op 19-02-2011 20:38 ]
Net ook mijn HDX geflashed. Ik had hem op HDMI laten staan, en met harddisk erin met films.
Het laden van de firmware gaf een foutmelding dat de HDX de usb drive niet meer kon lezen. Ik heb vervolgens de procedure herhaald en toen ging het wel goed.
Na de reboot had ik beeld via HDMI, en werd gevraagd de NMT tools bij te werken. Na nog een reboot de firmware en nmt tools bijgewerkt met de laatste versie van Popcorn.
Wat opviel was dat ik alle instellingen kwijt was. Die moest ik dus opnieuw invoeren. Verder is de HDX nu iets sneller dan met de originele firmware.
Het laden van de firmware gaf een foutmelding dat de HDX de usb drive niet meer kon lezen. Ik heb vervolgens de procedure herhaald en toen ging het wel goed.
Na de reboot had ik beeld via HDMI, en werd gevraagd de NMT tools bij te werken. Na nog een reboot de firmware en nmt tools bijgewerkt met de laatste versie van Popcorn.
Wat opviel was dat ik alle instellingen kwijt was. Die moest ik dus opnieuw invoeren. Verder is de HDX nu iets sneller dan met de originele firmware.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Wat ik trouwens wel heb sinds de crossflash is dat de ondertiteling standaard aan staat. Vroeger kon je de ondertiteling niet op 'ON' zetten als er geen ondertiteling aanwezig is. Nu kan dat wel. Uiteraard zie je geen ondertiteling, maar het zegt wel iets in hoeverre het allemaal daadwerkelijk 1 op 1 werkt. Verder werkt het selecteren van de ondertitelingsopties ook niet helemaal vloeiend. Hebben de anderen dit ook?
B.S.U.R.
Ondertiteling stond bij HDX firmware ook standaard aan (als deze aanwezig was), dus daar geen verschil. De rest herken ik idd wel. Als je door de sub-opties heen gaat is soms ineens de OSD weg, maar kan je nog wel met links/rechts de optie bewerken. Oh well, kleinigheidje waar ik mee kan leven.
Bij mij bleven alle instellingen bewaard na de flash.
Zelfs mijn custom theme staat er nog gewoon op.
Zelfs mijn custom theme staat er nog gewoon op.
Dit weekend de HDX-1000 omgeflashed. Via HDMI, zonder dat mijn beeld wegviel of zwart werd.
De eerste keer leek het flashprogje tegen een timeout aan te lopen, ik kreeg na een tijdje de melding "Request could not be processed". Na even wat gezocht te hebben besloot ik het gewoon nog een keer te proberen, en hoppa.
Vervolgens NMT apps en firmware updated zonder problemen (online), de NMT apps weer uitgezet (op Samba na) omdat deze na de flash allemaal aanstonden, en een paar instellinkjes aangepast (Netwerknaam etc.).
Eerste indruk: hij reageert vlotter! Het van pagina wisselen bij het browsen door een lijst items gaat minimaal 2x zo snel, een cold boot schat ik op 1,5 a 2x zo snel, en het bufferen voordat een item wordt afgespeeld is ook duidelijk vlotter. Heeft iemand anders dit ook? Want ik heb hier niks over voorbij zien komen, terwijl het overduidelijk beter werkt...
Het beeld is een tintje donkerder (en het HDX logo is uit de achtergrond weg natuurlijk), maar dat ziet er eigenlijk wel fijn uit.
Heeft het mijn problemen gefikst? Neuh. Nog steeds last van desynchende audio/video op een thuiskopie van Inception, die op de PC goed afspeelt. Ik moet nog wat series proberen (vroegere afleveringen van Bleach, door Lunar gesubbed, deden complete bagger weergeven op de HDX) maar ik geloof niet dat alles magisch opgelost is.
Wat ik wel geloof, is dat sommige van die problemen ooit een keer opgelost gaan worden met de Popcorn Hour firmware
en dat is al genoeg reden an sich om over te stappen.
De eerste keer leek het flashprogje tegen een timeout aan te lopen, ik kreeg na een tijdje de melding "Request could not be processed". Na even wat gezocht te hebben besloot ik het gewoon nog een keer te proberen, en hoppa.
Vervolgens NMT apps en firmware updated zonder problemen (online), de NMT apps weer uitgezet (op Samba na) omdat deze na de flash allemaal aanstonden, en een paar instellinkjes aangepast (Netwerknaam etc.).
Eerste indruk: hij reageert vlotter! Het van pagina wisselen bij het browsen door een lijst items gaat minimaal 2x zo snel, een cold boot schat ik op 1,5 a 2x zo snel, en het bufferen voordat een item wordt afgespeeld is ook duidelijk vlotter. Heeft iemand anders dit ook? Want ik heb hier niks over voorbij zien komen, terwijl het overduidelijk beter werkt...
Het beeld is een tintje donkerder (en het HDX logo is uit de achtergrond weg natuurlijk), maar dat ziet er eigenlijk wel fijn uit.
Heeft het mijn problemen gefikst? Neuh. Nog steeds last van desynchende audio/video op een thuiskopie van Inception, die op de PC goed afspeelt. Ik moet nog wat series proberen (vroegere afleveringen van Bleach, door Lunar gesubbed, deden complete bagger weergeven op de HDX) maar ik geloof niet dat alles magisch opgelost is.
Wat ik wel geloof, is dat sommige van die problemen ooit een keer opgelost gaan worden met de Popcorn Hour firmware
Met bestanden afspelen heb ik nooit problemen gehad.
Mijn HDX begon gewoon kuren te krijgen. Gewone DVD's wilde hij niet meer afspelen via het netwerk, vaak vastlopers maar audio out of sync heb ik geen last van gehad.
Moet wel zeggen dat alles hier eerst naar de receiver gaat en die stuurt beeld en geluid gesynchroniseerd naar de tv en de speakers.
Verder meen ik ook dat alles wat sneller gaat nu.
Mijn HDX begon gewoon kuren te krijgen. Gewone DVD's wilde hij niet meer afspelen via het netwerk, vaak vastlopers maar audio out of sync heb ik geen last van gehad.
Moet wel zeggen dat alles hier eerst naar de receiver gaat en die stuurt beeld en geluid gesynchroniseerd naar de tv en de speakers.
Verder meen ik ook dat alles wat sneller gaat nu.
Beste mede forummers ik ben sinds een aantal dagen de trotse bezitter van de hbx-1000.
Op dit moment is de hdx met een externe harde schijf gekoppeld aan deplayer en de tv. Nou wil ik graag yamj installeren maar dat gaat niet zomaar. Nu ben ik ook een leek betreft dit . Vrijdag ga ik de hdx verbinden met internet. En mijn planning was om een nas van netgear aan te schaffen en deze te koppelen aan de hdx de nas kom in dit geval in de meterkast naast de netgear wndr 3700. Ik wil dan ook de yamj via deze weg aansturen als dat mogelijk is. Graag jullie advies. Wat ik zou moeten doen alvast bedankt.
Op dit moment is de hdx met een externe harde schijf gekoppeld aan deplayer en de tv. Nou wil ik graag yamj installeren maar dat gaat niet zomaar. Nu ben ik ook een leek betreft dit . Vrijdag ga ik de hdx verbinden met internet. En mijn planning was om een nas van netgear aan te schaffen en deze te koppelen aan de hdx de nas kom in dit geval in de meterkast naast de netgear wndr 3700. Ik wil dan ook de yamj via deze weg aansturen als dat mogelijk is. Graag jullie advies. Wat ik zou moeten doen alvast bedankt.
na genoeg te hebben gehad van de DTS drop-outs toch maar de gok gewaagd om de crossflash uit te voeren. Software gedownload via de link die hier gepost was. De backup was snel gemaakt, en vervolgens de PCH software er op. Kreeg tijdens het flashen defoutmelding "Request could not be processed" en er voor gekozen om het nogmaals te proberen... deze keer zonder foutmelding. HDX opnieuw gestart en kreeg vervolgens de melding om de nmt apps te updaten. Dit liep niet lekker...ging niet online en niet via de usb mogelijhkeid. De meest recente PCH firmware gedownload en deze via de usb nogmaals geflashed, hierna kon de nmt apps wel geinstalleerd worden. Alle films staan nog op de harddisk dus een geslaagde actie. De hele crossflash uitgevoerd via HDMI en dus geen gebruik hoeven te maken van een andere type verbinding om beeld te krijgen
Het lijkt er inderdaad op dat de hdx nu beter/sneller reageerd en de kleuren lijken voller/rijker te zijn dan met de HDX firmware.Geen idee of dit kan maar dit komt zo op mij over. Hij start zeker sneller op zoals hiervoor ook al gemeld is.
--edit--
extra info toegevoegd zoals foutmelding en HDMI
Het lijkt er inderdaad op dat de hdx nu beter/sneller reageerd en de kleuren lijken voller/rijker te zijn dan met de HDX firmware.Geen idee of dit kan maar dit komt zo op mij over. Hij start zeker sneller op zoals hiervoor ook al gemeld is.
--edit--
extra info toegevoegd zoals foutmelding en HDMI
[ Voor 10% gewijzigd door hebbiedude op 24-02-2011 11:36 ]
Mijn backup lijkt met een vergelijkbare reden niet goed te gaan.vectrex schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 21:11:
Issue gevonden, ben nog oplossing aan het zoeken. USB komt op als B-1 en script verwacht A-1.
Update 1
[..]
Bij het backupen krijg ik ook de melding Request could not be processed oid. Als ik met de File manager op m'n NMT ga kijken dan zie ik dat de USB Drive als aanduiding USB_DRIVE_A heeft gekregen, het script verwacht volgens mij USB_DRIVE_A-1. Ik heb geprobeerd zowel de .html als de .cgi met Notepad++ aan te passen door de USB_DRIVE_A-1 op alle voorkomens te wijzigen naar USB_DRIVE_A maar dit heeft geen effect.
Ik stop m'n USB Stick in de onderste USB-poort, heb alleen een interne HDD geïnstalleerd en dus geen andere USB-apparaten
Weet iemand een mogelijke oplossing?
hmmz
Mijn "Request could not be processed" werd 'opgelost' door het 2 keer te proberen... Dus helaas geen inhoudelijke oplossing.DJ^ schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 19:47:
[...]
Mijn backup lijkt met een vergelijkbare reden niet goed te gaan.
Bij het backupen krijg ik ook de melding Request could not be processed oid. Als ik met de File manager op m'n NMT ga kijken dan zie ik dat de USB Drive als aanduiding USB_DRIVE_A heeft gekregen, het script verwacht volgens mij USB_DRIVE_A-1. Ik heb geprobeerd zowel de .html als de .cgi met Notepad++ aan te passen door de USB_DRIVE_A-1 op alle voorkomens te wijzigen naar USB_DRIVE_A maar dit heeft geen effect.
Ik stop m'n USB Stick in de onderste USB-poort, heb alleen een interne HDD geïnstalleerd en dus geen andere USB-apparaten
EDIT: heeft je USB drive een label? Als je m in een PC prikt, komt er dan een naampje naast de schijfletter te staan? Probeer die eens weg te halen, daar had iemand hier recentelijk ook problemen mee.
[ Voor 10% gewijzigd door Pathogen op 23-02-2011 10:39 ]
Ik had precies hetzelfde. Telkens maar usb_drive_B_1DJ^ schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 19:47:
[...]
Totdat ik de zoals mijn voorganger zei het usb sd-kaart-adapter uit de sd kaart sleuf haalde en het apparaat rebootte. Daarna was mijn usb stick nu wel usb_drive_A_1 en kon ik crossflashen.
Ik kreeg een zwart scherm en moest de recovery starten.
Terwijl ik dit typ flitst hij van rood naar een compleet wit scherm
Inmiddels ben ik hem aan het installeren dus crossflash (ook hier) geslaagd) Inmiddels loopt de firmware update.
-edit3- Alles (thema enz) is hetzelfde gebleven en draai nu de nieuwste firmware van de A-110
Zit inmiddels nu lekker achter mijn PC.
[ Voor 9% gewijzigd door Frostbite op 23-02-2011 23:49 ]
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Mijn USB stick heeft geen label, en er zit ook geen SD-kaart oid in de kaart sleuf. Dus zit helaas nog met hetzelfde probleem... wellicht moet ik handmatig een umount en een mount uitvoeren? Heb alleen geen linux ervaring dus weet niet precies hoe en wat...
hmmz
kan het zijn dat je hdx firmware nog een oude versie is. Ik heb mijn upgrade gedaan op basis van de laatst beschikbare HDX firmware van vorig jaar april geloof ik. Dit gaf bij mij geen enkel probleem. Ook ik heb een interne sata disk erin zitten en gebruik gemaakt van een usb flashdrive in de onderste usbslot (die boven de netwerkaansluiting zit) om te backuppen en upgraden naar de PCH versie.DJ^ schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:06:
Mijn USB stick heeft geen label, en er zit ook geen SD-kaart oid in de kaart sleuf. Dus zit helaas nog met hetzelfde probleem... wellicht moet ik handmatig een umount en een mount uitvoeren? Heb alleen geen linux ervaring dus weet niet precies hoe en wat...
Mogelijk resetten naar factory defaults en dan nog eens proberen? weet alleen niet of dit consequenties heeft voor de interne disk, maar die zou je los kunnen koppelen voordat je dat doet. Of eventueel een andere flashdrive proberen, zou nog een combinatieprobleem kunnen zijn die niet werkt,
Vorige week gecrossflashed, en ik denk zonet.. ik maar eens die led omdraaien, maar solderen is geheel overbodig
Je kan gewoon draadje 2 en 3 van de dooverbindkabel verwisselen. Zie hier:

En je ledje heeft weer z'n normale gedrag

Oh nice die kabel, thanks! 
Verder.. als ik ga crossflashen... moet er geformatteerd worden? Of kan alles in principe zonder de HD aan te raken?
Verder.. als ik ga crossflashen... moet er geformatteerd worden? Of kan alles in principe zonder de HD aan te raken?
Alles kan op de interne hdd blijven staan, je hoeft hem niet eens los te koppelen. Maar bij de setup wizzard niet voor een clean install kiezen, dan verlies je uiteraard de data.Def1ant schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 20:14:
Oh nice die kabel, thanks!
En hoe verwissel je die draadjes? Is dat kroonsteenprincipe?
nee, je moet een lipje omhoog tillen met een kleine schroevendraaier, dan komt de kabel (en de metalen aansluiting) los, omwisselen en aandrukken.FreakNL schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 21:53:
En hoe verwissel je die draadjes? Is dat kroonsteenprincipe?
Ik heb voor de moeilijke oplossing gekozen
Eerst de kabel loshalen. Vervolgens pinnetjes naar beneden drukken met een stevige naald of iets (ik gebruikte de meetpin van een multimeter). Dan draadje eruit en "weerhaakje" terug omhoog duwen bij terugklikken.
[ Voor 4% gewijzigd door Tutti-frutti op 24-02-2011 22:50 ]
Nice!Tutti-frutti schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 20:01:
Vorige week gecrossflashed, en ik denk zonet.. ik maar eens die led omdraaien, maar solderen is geheel overbodig![]()
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Ach leuk dat ik het weet maar ik vind een rood lampje juist prettiger dan een blauw lampje.
Zeker bij het in standby zetten, druk ik hem toch uit met de schakelaar achterop.
Weet iemand hoe je die SD kaart sleuf los koppelt? Ik gebruik hem toch niet en er steek nu toch alleen maar een microsd adapter in vanwege de anders hoge pieptoon.
Zeker bij het in standby zetten, druk ik hem toch uit met de schakelaar achterop.
Weet iemand hoe je die SD kaart sleuf los koppelt? Ik gebruik hem toch niet en er steek nu toch alleen maar een microsd adapter in vanwege de anders hoge pieptoon.
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Koperbaan volgen, sim-pelThrackan schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 09:53:
[...]
Nice!Dit ga ik zéker nog eens toepassen! Hoe heb je dit uitgezocht? Simpelweg doorgemeten?
Probeer voor de grap eens de linker kabel los te halenSc0rPi0N schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 09:58:
Ach leuk dat ik het weet maar ik vind een rood lampje juist prettiger dan een blauw lampje.

En blauw is het ledje inderdaad fel, maar ik heb hem wat naar achteren gebogen zodat hij niet opvalt.
[ Voor 19% gewijzigd door Tutti-frutti op 25-02-2011 10:31 ]
Fijne tip, ik ben om: ik ga vanmiddag mijn HDX ook crossflashen.
Thnx!
Thnx!
Could it be so simpleTutti-frutti schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:31:
[...]
Probeer voor de grap eens de linker kabel los te halen![]()
En blauw is het ledje inderdaad fel, maar ik heb hem wat naar achteren gebogen zodat hij niet opvalt.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
@ DaTiezl en Tutti-frutti; goed werk! Ik heb het nog even nagemeten. draadje 2 en 3 zijn inderdaad van de LED.
Draadjes omgewisseld en de powerled werkt weer als vanouds.
Draadjes omgewisseld en de powerled werkt weer als vanouds.
goed werk! Je kunt natuurlijk ook een klein zwart plakbandje over de led heenplakken. Zie je niet hoor (tenminste ik niet)
Na 3 pogingen is de crossflash gelukt, kabeltje ook aangepakt, was wat priegelwerk maar het ledje kleurt nu weer zoals het hoort: blauw bij aan en rood bij sluimerstand.
Met CSI ook oversight weer aan de praat gekregen, allen nzbget lukt niet op dezelfde manier.....
Met CSI ook oversight weer aan de praat gekregen, allen nzbget lukt niet op dezelfde manier.....
zojuist de hdx van mijn vader gecrosshflased. Na 1e keer flashen de foutmelding "Request could not be processed", dus nogmaals gedaan. Deze keer was die wel succesvol. Na reboot online update gedaan naar laatste firmware van PCH-A110.Geen rare problemen. Een film van de BBC Life serie 5 gaf op 36 minuten altijd al problemen met schokkend beeld en geluid maar dat lijkt nu verleden tijd. De update gedaan via hdmi en geen problemen ondervonden. Van te voren nog wel een backup gemaakt. De kleuren van de led wordt voor lief genomen dus hier geen actie op ondernomen.
Anoniem: 397921
Ik heb van de week de HDX ook geflashed met de PCH 110 firmware, de laatste versie. Zonder problemen, met USB stick en HDMI aansluiting met behoud van alle media op mijn ingebouwde HD. De PCH firmware rechtstreeks erop zetten gaat niet. Dus eerst backup maken van de oude firmware en dan de andere stappen volgen. Schrok wel even van de gekke gekleurde balkjes bij het programmeren van de firmware maar uiteindelijk het witte scherm.
Hij reageert inderdaad sneller met browsen door de bestanden. Maar hij is minder stabiel dan de HDX firmware. Na het afspelen van lossless .flac audio file speelt hij geen een enkele .mkv meer af. Ik moet de HDX herstarten om hem weer te laten werken. Daar baal ik best wel van, maar goed. Dat zijn mijn bevindingen tot nu toe.
Hij reageert inderdaad sneller met browsen door de bestanden. Maar hij is minder stabiel dan de HDX firmware. Na het afspelen van lossless .flac audio file speelt hij geen een enkele .mkv meer af. Ik moet de HDX herstarten om hem weer te laten werken. Daar baal ik best wel van, maar goed. Dat zijn mijn bevindingen tot nu toe.
Ik heb (zowel voor als na de flash) een probleem dat ik van één PC in ons netwerk (Windows 7) de shares niet meer kan benaderen. Als ik via de Network Browser naar die PC ga geeft de HDX aan dat er geen shares zijn, terwijl die er vanaf de PC gezien wel zijn.
Alle PC's zitten in hetzelfde subnet, allemaal 192.168.0.xxx adressen.
Iemand die een checklistje heeft oid? Met veel aan mijn hoofd de laatste tijd vergeet ik dit elke keer totdat ik weer eens probeer een film vanaf die PC te bekijken.
Iemand die een checklistje heeft oid? Met veel aan mijn hoofd de laatste tijd vergeet ik dit elke keer totdat ik weer eens probeer een film vanaf die PC te bekijken.
Daar heb ik ook wel eens last van. Vaak helpt een reboot van de HDX wel. Houdt er dan wel rekening mee dat, als ie eenmaal opgestart is, dat je nog even een minuutje moet wachten tot het netwerk geïnitialiseerd is.Thrackan schreef op maandag 28 februari 2011 @ 09:58:
Ik heb (zowel voor als na de flash) een probleem dat ik van één PC in ons netwerk (Windows 7) de shares niet meer kan benaderen. Als ik via de Network Browser naar die PC ga geeft de HDX aan dat er geen shares zijn, terwijl die er vanaf de PC gezien wel zijn.
Heb jij toevallig ook een HDD in HDX zitten?
Want als ik via het netwerk dingen wil afspelen dan roept de HDX eerst mijn HDD aan, je hoort 'm opstarten. En dan als je eenmaal iets aan het kijken bent via het netwerk, dan begint de HDD weer op te komen en blijft hij harder spinnen dan normaal (het geluid dat je krijgt als je een film op pauze zet)
Meer mensen daar last van?
Ik heb HDD tune erop gezet via NMT, maar dat heeft geen effect gehad....
Ik heb inderdaad een HDD en in ieder geval de afgelopen keer had een reboot geen nut. Ik heb dus momenteel geen toegang tot de shares van die specifieke PC (en wel van andere PC's.)
De harddisk spint wel eens op als ik vind dat dat niet nodig is, maar dat is voornamelijk als ik via de PC door het netwerk browse (en dus de HDX even gepolled wordt).
De harddisk spint wel eens op als ik vind dat dat niet nodig is, maar dat is voornamelijk als ik via de PC door het netwerk browse (en dus de HDX even gepolled wordt).
Ik had zelf wel het omgekeerde probleem; na de crossflash heeft de HDX een ander mac-address, en de router gaf 'm dus een ander ip-address. Mijn network drive koppeling naar de HDX had dus niet meer het goede ip-address.Thrackan schreef op maandag 28 februari 2011 @ 09:58:
Ik heb er nu een static lease van gemaakt.
Ik heb de oplossing van Tutti-frutti verwerkt in versie 3 van de tutorial:
Crossflashing | ||
HD Digital Technology brengt nog af en toe een update uit voor de HDX-1000. De meest recente is echter al weer van begin 2010. Veel gebruikers verlangen naar een hogere updatefrequentie zoals de Popcorn Hour A-110: http://www.popcornhour.com/download/A110/firmware-A110.html Aangezien de HDX-1000 dezelfde hardware en OS kent als de Popcorn Hour A-110 is het relatief eenvoudig de firmware van de Popcorn te crossflashen op de HDX-1000. Deze topics op het forum van mpcclub.com leggen uit hoe dit het best uitgevoerd kan worden. Let op: Na een crossflash kan het zijn dat de configuraties (audio/video etc) opnieuw ingesteld moeten worden, het is dus raadzaam deze vooraf even te noteren.
Problemen en oplossingenHelp, mijn HDX doet niets meer na de crossflash. De boel hangt/Ik krijg een zwart scherm. Wat nu?De popcorn Hour kent een veilige modus waarin je de boel kunt herstellen (de recovery modus). Hieronder een uitleg hoe je een recovery kunt uitvoeren wat vervolgens de meeste problemen zal verhelpen. Let op dat je na succesvol herstellen de popcorn hour update.
Ik krijg een foutmelding tijdens de crossflash, wat nu?Als alle instructies zorgvuldig worden gevolgd is het bijna onmogelijk de crossflash niet goed uit te voeren. Het kan echter voorkomen dat een foutmelding optreed. Geen paniek en probeer het nog eens. Vaak werkt het de tweede keer wel.Help, mijn power/standby lampje is omgedraaid. Hij is blauw in standby en rood als hij aanstaat?De PCH-110 firmware bijna identiek aan de HDX-1000 firmware. Het crossflashen van de firmware zorgt echter voor een wijziging in de aansturing van deze 'powerled'. De led kleurt nu blauw in standby en rood als de HDX aanstaat. Helaas is daar software/firmware-matig momenteel geen oplossing voor.Nu zijn hier echter wel twee hardwarematige oplossingen voor: 1. Het verbindingskabeltje In deze schitterende post van Tutti-frutti in "[Mediaplayer] HDX-1000 Networked Media T..." wordt uitgelegd hoe de ledkleuren aan te passen door het wisselen van twee kabeltjes tussen de printplaten. Eerst de kabel loshalen. Vervolgens pinnetjes naar beneden drukken met een stevige naald of iets dergelijks. Dan draadje eruit en "weerhaakje" terug omhoog duwen bij terugklikken. 2. De soldeerbout Voel je je hardcore tweaker en is je soldeerbout nog warm van het vmodden van je moederbord? Pak het dan aan zoals cypher21 in "[Mediaplayer] HDX-1000 Networked Media T...". Na crossflash heb ik problemen met 404 errors in de Community Software Installer?De eenvoudige oplossing hiervoor is om de dir /Apps/AppInit te verwijderen en een software te installen via de CSI. Lighttpd bijvoorbeeld. Daarna zal CSI opnieuw je geinstalleerde apps scannen en kun je weer updaten en installeren.Deze en andere oplossingen hiervoor staan in de FAQ van dit nmt topic van Ger Teunis. Help, mijn HDX-1000 doet niets meer en bij recovery krijg ik een wit scherm. Moet ik nu een nieuwe kopen?Probeer eens een andere TV-Modus te selecteren op je HDX-1000 vaak brengt dat weer beeld op je Tv! Dit kan middels de 'TV-Mode' knop op je afstandsbediening + een cijfer correspoderend met de onderstaande tabel:- TV Mode + 0 = Auto TV mode - TV Mode + 1 = Composiet NTSC 480i - TV Mode + 2 = Composiet PAL 576i - TV Mode + 3 = reserved - TV Mode + 4 = Component 720p60 - TV Mode + 5 = Component 1080i60 - TV Mode + 6 = Component 1080p60 - TV Mode + 7 = HDMI 720p60 - TV Mode + 8 = HDMI 1080i60 - TV Mode + 9 = HDMI 1080p60 - TV Mode + Caps/Num = Wisselt tussen 50/60 Hz Voor het recovery gedeelte kan je het beste de HDX aangesloten hebben op je tv via de s-video uitgang. Mijn HDX-1000 heeft na de crossflash geen netwerkverbinding meer. Hoe kan dat?De meest waarschijnlijke oorzaak zal zijn dat het MAC adres is veranderd na de crossflash. Wellicht heb je MAC-filtering in je DHCP server van je router zitten? In dit geval dus even het macadres in de settings van je router wijzigen.Mijn custom apps doen het niet meer. Hoe los ik dit op?De oplossing is in CSI een bestaande app opnieuw te installeren. Daarna doen al je andere apps het ook weer.Uiteraard is het mogelijk dat deze eigenschap van de firmware problemen gaat geven bij het crossflashen van meerdere HDX'en binnen een netwerk. Er bestaat een risicovollo oplossing hiervoor, beschreven door Anoniem: 161096 in "[Mediaplayer] HDX-1000 Networked Media T..." |
Anoniem: 356586
Net crossflash gedaan en gelukt. Wel een recovery moeten doen maar voor de rest geen problemen.
Ledkleuren ook omgekeerd.
Normaal zou de HDX (pch) .m4v kunnen afspelen.
Maar dit doet hij niet, weet hier iemand een oplossing voor ? Of is het normaal ?
Thx
Maar dit doet hij niet, weet hier iemand een oplossing voor ? Of is het normaal ?
Thx
Uit dit topic maak ik op dat dat niet kan maar uit de specs weer wel.Anoniem: 356586 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 17:13:
Net crossflash gedaan en gelukt. Wel een recovery moeten doen maar voor de rest geen problemen.
Thx
[ Voor 11% gewijzigd door DaTiezl op 01-03-2011 09:01 ]
Zo heb je een HDX1000, en zo heb je een geupdate Popcorn Hour A-110
Het was eenvoudig, alles werkt 100% ook de NMT apps
Die led vind ik niet belangrijk, was wel toe aan iets anders
Het was eenvoudig, alles werkt 100% ook de NMT apps
Die led vind ik niet belangrijk, was wel toe aan iets anders

[ Voor 49% gewijzigd door thepeet op 02-03-2011 14:07 ]
had hdx met hdd erin met content en apps
net twee keer failed gehad, derde keer geinstalled (request error), toen boot failure
toen herstart, en nu wel goed. ben nu nog bezig de nmt te updaten.(tot hier ok)
na update request error, op source geklikt en via setup, nu firmware zelf updaten...
en weer de nmt apps updaten ....
.....update:done
BIG NOTE: dit is slecht voor je hart.....
net twee keer failed gehad, derde keer geinstalled (request error), toen boot failure
toen herstart, en nu wel goed. ben nu nog bezig de nmt te updaten.(tot hier ok)
na update request error, op source geklikt en via setup, nu firmware zelf updaten...
en weer de nmt apps updaten ....
BIG NOTE: dit is slecht voor je hart.....
[ Voor 50% gewijzigd door stean op 02-03-2011 21:19 ]
En dan nu de oplossing:DJ^ schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 19:47:
[...]
umount /opt/sybhttpd/localhost.drives/USB_DRIVE_A
cd /opt/sybhttpd/localhost.drives/
mkdir USB_DRIVE_A-1
mount /dev/sda /opt/sybhttpd/localhost.drives/USB_DRIVE_A-1
hmmz
Heb daarnet de crossflash ook uitgeprobeerd. Het A en A-1 probleem van de USB drive had ik ook. Opgelost door een SD kaartje te gebruiken.
Heb net een recovery succesvol doorlopen. Op dit moment is hij een firmware update aan het uitvoeren. Ik ben benieuwd wat het resultaat zal zijn.
Bedankt voor de nuttige info in dit topic!
Heb net een recovery succesvol doorlopen. Op dit moment is hij een firmware update aan het uitvoeren. Ik ben benieuwd wat het resultaat zal zijn.
Bedankt voor de nuttige info in dit topic!